Nee voor Streloks locatie heb je ze niet nodig, maar je moet wel een aantal opdrachten van de Barkeep uitvoeren om verder te kunnen en dus moet je wel altijd terug langs hun wachtposten, ze allemaal afschieten gaat ook niet trouwens want ze blijven respawnen....
Mja maar overnieuw begonnen.
Beetje jammer
Beetje jammer

De vraag over de releasedate was een beetje zinloos omdat een paar posts terug al stond dat de releasedate op einde Q1 staat, oftewel aan het einde van de eerste 3 maanden van 2008.
31 Maart zou dus ook nog kunnen
Grote tip in het spel is natuurlijk om meerdere saves te maken omdat dat soort dingen gebeuren en het spel dan of te moeilijk word of gewoon niet meer leuk is omdat je een level in spawnt en meteen neergeknalt word door de duty of andere groeperingen.
Van de Garbage naar de Bar toe staat inderdaad een Duty groepje, maar wanneer je een bepaalde (main quest) missie moet doen mag je erlangs wanneer je met 'm praat en zegt dat de bar kerel je nodig heeft.
Overigen komen de screenshots in de map 'gedeelde documenten' te staan in XP (NL).
In die documenten map staat dan een folder genaamd 'STALKER-SHOC'.
Daar zit een map in genaamd 'screenshots' met natuurlijk de gemaakte sceens daarin.
31 Maart zou dus ook nog kunnen
Grote tip in het spel is natuurlijk om meerdere saves te maken omdat dat soort dingen gebeuren en het spel dan of te moeilijk word of gewoon niet meer leuk is omdat je een level in spawnt en meteen neergeknalt word door de duty of andere groeperingen.
Van de Garbage naar de Bar toe staat inderdaad een Duty groepje, maar wanneer je een bepaalde (main quest) missie moet doen mag je erlangs wanneer je met 'm praat en zegt dat de bar kerel je nodig heeft.
Overigen komen de screenshots in de map 'gedeelde documenten' te staan in XP (NL).
In die documenten map staat dan een folder genaamd 'STALKER-SHOC'.
Daar zit een map in genaamd 'screenshots' met natuurlijk de gemaakte sceens daarin.
Ja dat is nu ook al opgelost... door gewoon opnieuw te beginnnen.
echter heb ik nu weer wat ... ben bij freedom geweest en daar moest ik die duty groep afschieten die eraan komt. Echter ben ik weggegaan (wat anders doen) en toen ik terug kwam duty groep gemold, alleen is die max (freedom gast) ook al dood. Gevolg is dat ik dus weer met een halve missie zit
.
echter heb ik nu weer wat ... ben bij freedom geweest en daar moest ik die duty groep afschieten die eraan komt. Echter ben ik weggegaan (wat anders doen) en toen ik terug kwam duty groep gemold, alleen is die max (freedom gast) ook al dood. Gevolg is dat ik dus weer met een halve missie zit

Dat is geen essentiele missie.
Nog een tippie: je hoeft geen ruzie te zoeken, je kan de opdrachten altijd afwijzen.
Je kan het spel uitspelen door zowel met Freedom als Duty neutraal te blijven. En als je echt in de aanval wilt: kies het juiste moment bv val freedom aan net voordat je prypiat ingaat ofzo.
Duty aanvallen is lastige tenzij je de hele bar-area wilt "cleanen"
Monolyths en bandits zijn altijd hostile, die kun je allemaal afknallen.
Nog een tippie: je hoeft geen ruzie te zoeken, je kan de opdrachten altijd afwijzen.
Je kan het spel uitspelen door zowel met Freedom als Duty neutraal te blijven. En als je echt in de aanval wilt: kies het juiste moment bv val freedom aan net voordat je prypiat ingaat ofzo.
Duty aanvallen is lastige tenzij je de hele bar-area wilt "cleanen"
Monolyths en bandits zijn altijd hostile, die kun je allemaal afknallen.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Ja het is zo zonde dat de NPC's bij de bar duty zijn ipv. neutraal of iets dergelijks.
Tevens zijn er mods op het internet waarmee de monolith en/of army friendly worden, of in ieder geval niet vanzelfsprekend hostile zijn...
En ik heb zelf ook weleens dat ik een missie moet doen, maar de desbetreffende persoon om naar terug te gaan niet meer leeft of zo...
Ook heb ik een keer gehad dat er een army soldaar werd gespawnt voor m'n neus toen ik daar gespawnt werd omdat ik de level inliep en toen ik 'm neerknalde was alle duty plots tegen me.
Dan hoor je via de luidsprekers in de bar area dat er een moordernaar rondloopt en dan keer iedereen zich tegen je...
Tevens zijn er mods op het internet waarmee de monolith en/of army friendly worden, of in ieder geval niet vanzelfsprekend hostile zijn...
En ik heb zelf ook weleens dat ik een missie moet doen, maar de desbetreffende persoon om naar terug te gaan niet meer leeft of zo...
Ook heb ik een keer gehad dat er een army soldaar werd gespawnt voor m'n neus toen ik daar gespawnt werd omdat ik de level inliep en toen ik 'm neerknalde was alle duty plots tegen me.
Dan hoor je via de luidsprekers in de bar area dat er een moordernaar rondloopt en dan keer iedereen zich tegen je...
Sjees mannen,
Nog steeds niets bekend over een releasedatum voor stalker clear sky. Als het echt q1 2008 zou worden zou er toch allang over gerept worden in de games magazines? Ik heb nog niet 1 echt goede preview gelezen.
Wat denken jullie? q1 2008 of.............
Nog steeds niets bekend over een releasedatum voor stalker clear sky. Als het echt q1 2008 zou worden zou er toch allang over gerept worden in de games magazines? Ik heb nog niet 1 echt goede preview gelezen.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Ik vraag het me heel erg af.Dinictus208 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:47:
Sjees mannen,
Hoop q1 2008 maar denk dat het q2 2008 zal worden.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
In de nieuw pcgameplay staat nu q2. Zonder verdere mededeling.
Het zal wel zo zijn. Een maand voor release zouden er toch wel echt reviews op moeten gaan duiken.
hoop van harte dat het snel komt, midden in de zomer is ook niet echt relaxt. Doe het dan maar rond de kerst ofzo.
Het zal wel zo zijn. Een maand voor release zouden er toch wel echt reviews op moeten gaan duiken.
hoop van harte dat het snel komt, midden in de zomer is ook niet echt relaxt. Doe het dan maar rond de kerst ofzo.
over ruzie zoeken of je will op leggen; als je iemand neerknalt zonder dat iemand anders jouw kan zien heb je geen ruzie; dus altijd met sniper ofzo onder zodanige hoek schieten dat je alleen je slachtoffer kan zien of iemand naast je hebt die niets met die groepering te maken heeft; die dooien blijven dan ook liggen en worden niet vervangen.....naar mijn weten respawnen ze niet bij checkpoints omdat ik zovaak een uur gevecht heb; ze respawnen voor paar keer en daarna is het over.
Heerlijk spel; kan niet wachten het weer te kunnen spelen!
Heerlijk spel; kan niet wachten het weer te kunnen spelen!
T60P Widescreen
Ik vind het ook wel een leuk spel, maar ik vind het alleen zo moeilijk om scherp te richten. Het lijkt wel alsof de stappengrootte van de muis te groot is, terwijl de gevoeligheid/snelheid ongeveer gelijk is ingesteld met CS:S. Het voelt zo houterig aan allemaal. Natuurlijk is de FPS ook een stuk lager dan in CSS.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Ik heb ooit eens meegemaakt dat ik die dutymannen die de poort naar Rostov bewaken allemaal neerschoot en dat er niemand van Duty reageerde toen ik in de Bar aankwam... Zelfs de twee bewakers die naast de poort stonden reageerden niet! Maar toen ik het nog eens herspeelde (in versie 1.0005) begonnen ze gelijk allemaal op me te schieten!!
Op Steam staat nu Clear Sky voor mei 2008 bij coming soon. Maar op play.com staat ie voor 22 augustus 2008! yikesDinictus208 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:00:
In de nieuw pcgameplay staat nu q2. Zonder verdere mededeling.
Ach ja, als het net zo gaat als de vorige keer mogen we het pas over 4 jaar verwachten.
Ik speel het nu nadat ik het zeker een half jaar langs me heb laten liggen en Stalker is toch leuker dan gedacht. Maar de bugs zijn echt wel storend.
Ik hoop dat Clear Sky wat vrijer is van bugs.
Ik hoop dat Clear Sky wat vrijer is van bugs.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Daar zijn 'mods' voor ... kwestie van 1 of 2 aangepaste bestandjes.Woodsy schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:54:
Het enige probleem is dat ik steeds teveel gewicht heb, meestal plunder ik ook alle lichamen. Heb dingen als een pistool al allemaal gedumpt, maar wil eigenlijk wel 2 wapens + ammo bij me hebben.
Heb er vorig jaar eentje gebruikt om een kilo of 10 extra mee te kunnen zeulen, wilde het wel realistisch houden.
Ben toevallig een dag of 2 twee geleden weer opnieuw begonnen toen ik las dat de 'prequel' pas in augustus komt. De enige mod die ik gebruik is de 'repair' mod, dan kunnen de traders je spullen repareren voor een redelijke vergoeding. Is wel realistischer dan telkens nieuwe spullen moeten zoeken of kopen.
Verwijderd
En daar zijn geen patches voor?Ik speel het nu nadat ik het zeker een half jaar langs me heb laten liggen en Stalker is toch leuker dan gedacht. Maar de bugs zijn echt wel storend.
Laatste patch staat er al op..
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ik heb vanmiddag de metalcase collectors edition gekocht... wat een spel! Moest eerst wel alle patches instaleren maar... wat een sfeer! Ik denk dat ik dit spel nog lang ga spelen
Nou dan zullen ze wel gaan pre-loaden op steam in mei maar de final zal er dan in augustus pas zijn.Cascade schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:12:
[...]
Op Steam staat nu Clear Sky voor mei 2008 bij coming soon. Maar op play.com staat ie voor 22 augustus 2008! yikes
Ach ja, als het net zo gaat als de vorige keer mogen we het pas over 4 jaar verwachten.
Toch maar wat anders zoeken in de tussentijd. Maarja wat is er nou zo vet als stalker?
Ik vond cod 4 leuk maar lang niet zoveel replay value als stalker.
Ik heb armed assault geprobeerd maar dat was het ook niet voor mij. iemand nog leuke tips?
Misschien een tip voor mensen die STALKER weer een keer willen spelen, maar dan 'anders' ...
"Oblivion Lost" mod :
http://stalker.filefront.com/file/;86329
http://stalker.filefront....st_Cumulative_Patch;87172 (patch)
"This mod aims to bring Shadow of Chernobyl back to its original "Oblivion Lost" roots and adds in some of the gameplay features we STALKER fans have longed for, like FREEPLAY (explore the zone after the final NPP mission), improved A-Life, and so much more!!!"
Zie readme voor details. Zit zelf te denken om 'm te gaan spelen ...
"Oblivion Lost" mod :
"This mod aims to bring Shadow of Chernobyl back to its original "Oblivion Lost" roots and adds in some of the gameplay features we STALKER fans have longed for, like FREEPLAY (explore the zone after the final NPP mission), improved A-Life, and so much more!!!"
Cool, ja dit begint me ook weer een beetje te kriebelen nja we zien welGoner schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:45:
Misschien een tip voor mensen die STALKER weer een keer willen spelen, maar dan 'anders' ...
"Oblivion Lost" mod :
Pff ik speel het nu 2 dagen...Heb patch 1.0005 erop staan.. en nog steeds last van crashes en freezes
. Ondanks deze bugs vind ik het wel een schitterend spel! Al is het alleen maar om de sfeer.
Heeft er iemand een idee wanneer de volgende patch komt?
Heeft er iemand een idee wanneer de volgende patch komt?
Er zou inderdaad nog een 1.00006 aankomen ... maar ik kan zo snel geen nieuws vinden.
1.0004 en 1.0005 waren eigenlijk alleen multi-play patches (en verbetering graphics).
Ik heb nooit last van crashes/freezes gehad, alleen bugjes in de opdrachten enzo.
Dit is het 'officiele' forum :
http://www.gsc-game.com/i...ms&s_game_type=xr&lang=en
EDIT : Official 1.0006 Thread
niet erg hoopvol, lijkt alweer een MP patch te zijn
1.0004 en 1.0005 waren eigenlijk alleen multi-play patches (en verbetering graphics).
Ik heb nooit last van crashes/freezes gehad, alleen bugjes in de opdrachten enzo.
[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 09-03-2008 15:16 ]
Ik heb sinds een tijd een 3870x2 en ik heb met drivers 8.1, 8.2 en 8.3 last van horizontale strepen over het scherm.
Ze bewegen constant in de vorm van flikkeren en positie veranderen.
Het zijn lichte of donkere strepen en ze zijn er in alle maten.
Iemand anders ook dit probleem icm die kaart?
Catalyst AI op normal of advanced maakt geen verschil.
Ik kwam na wat rondrommelen op deze thread uit:Goner schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:11:
Er zou inderdaad nog een 1.00006 aankomen ... maar ik kan zo snel geen nieuws vinden.
http://www.gsc-game.com/i...=1&thm_id=13437&sec_id=14
Beta patch?

Excuses voor de dubbelpost maar ik wilde even melden dat volgens t forum de 1.00006 patch uit is
zie hier.
Changelog laat alleen MP changes zien:S:S
zie hier.
Changelog laat alleen MP changes zien:S:S
Misschien te obvious.. Vsync?HugoBoss1985 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:04:
Ik heb sinds een tijd een 3870x2 en ik heb met drivers 8.1, 8.2 en 8.3 last van horizontale strepen over het scherm.
Nou die patch 1.006 kunnen ze mooi houden. Ooit had men het nog over een patch waarin free roam zou komen maar ze focussen zich nu zeker op clear sky. Daan valt natuurlijk geld me te verdienen.
In de thread die ik hierboven ergens noemde stond dit:Dinictus208 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:34:
[...]
Misschien te obvious.. Vsync?
Nou die patch 1.006 kunnen ze mooi houden. Ooit had men het nog over een patch waarin free roam zou komen maar ze focussen zich nu zeker op clear sky. Daan valt natuurlijk geld me te verdienen.
S.T.A.L.K.E.R. Patch 1.1b
It beta a patch 1.1 for game S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl. Given beta already it has been laid out on a site http://www.gameru.net. After I in it have played some time, I have noticed pair bugs. I them fix, have added something from myself, and have made convenient инсталятор. The patch supports many languages: English, Russian, German, Franch, Italian and others. Install it is made in 2 languages - Russian And English. I hope to you it is pleasant. In this patch high-grade Free Game is added at last.
Made by (RUS)Marauder[SaS Team] - http://www.sas-team.3dn.ru
Het Engels is geweldig...t is een beta... en waarschijnlijk niet officieel... *ik moet m toch maar eens proberen*
Kortom... t lijkt erop alsof je gelijk hebt... MP patches boeien mij ook niet...
Toch hou ik stille hoop!
yep dat zou dan de patch 1.1 zijn maar als het zo gaat komt er een officiele release rond te tijd dat clear sky er ook al is. Hoop trouwens dat clear sky meteen al free roam gaat bevatten.
kan niet wachten!!!!!!!!!!!!
kan niet wachten!!!!!!!!!!!!
Verwijderd
Ik ben in maart begonnen en heb hem nu uit eindelijk uitgespeeld (3 eindes 2 false & 1 true). En ik ben blij dat het erop zit is. Dit is ook de reden dat het zo lang duurde, ik heb het een aantal maanden laten liggen uit frustratie. Het punt is je moet in het begin met lichte wapens tegen veel tegenstanders knokken en het duurt een tijdje voordat je voldoende fondsen hebt om je beter uit te rusten.
Maar zodra de bar in het Duty kamp open ging werd het leven weer wat gemakkelijker. In het begin veel side-quests gedaan omdat het op dat moment economisch het efficiëntst is. Later is dit minder belangrijk omdat je veel beter uitgerust bent en voldoende gear e.d. kan harvesten en verkopen. Heb op een gegeven moment het hele Duty kamp uitgemoord( hierna spannen ze zo nu en dan in het kamp maar meestal maat 2 of 3 tegelijk) en kan nog de bar in om de buit te verkopen. Alleen de portier van de bar is vijandig(tip: geef hem bij het weggaan een piekie) maar je bent inmiddels flink bepantserd tegen z'n lullige AK 47. Had na heel wat uurtjes loten het exoskeleton van 200.000 in mijn bezit met dank aan alle lijken in het ook maar uitgeroeide Freedom kamp. Die spamen ook terug maar dan wel in grotere aantallenmaar met ranged snipen is het niet zo moeilijk en elke keer jezelf volladen met wat er dan licht verdien je ongeveer 10.000 ru voor een ritje Freedom kamp Duty kamp om het in de bar te verpatsen.
Pripyat is mooi vorm gegeven met het bekende reuzenrad e.d. maar er valt buiten een 15 tal artefacten en de secret stash weinig te vinden. Nu loont het ook minder om terug te gaan naar Duty of Freedom want het is een klere eind door Red Forest.
Naar Chernobyl rennen met een complete oorlog om je heen was kicken, de sfeer, de herrie en de hectiek als je de eerste keer daar bent en je geen reet snapt van wat er gebeurd en waar je naar toe moet. En die stem van de Wish Granter, formidabel en kippevel wat een spanning! Grafisch vind ik dit het mooiste level, heel accuraat neer gezet die centrale en met veel effecten(als je het geluk hebt het spel op de hoogste settings te kunnen spelen.) Voordat je de sarcofaag in gaat even saven dan kun je 3 eindes zien.
De Wish Granter wel leuk maar kort. Ik wou volgens de Wish Granter over de wereld heersen en kwam aan mijn einde na een paars licht te hebben uit gestraald(gamma straling?!!). Spel weer geladen maar nu naar het geheime lab . Na de een aantal gangen en veel, heel veel knokken met de Monolith(jesus wat zijn het er veel) kom je in een ruimte met een hologram. Hier weer saven voor C-Consciousness project joinen of niet( joinen: zie je een filmpje waar je in een groene kast een anal probe krijgt ingebracht en zie je maat de “Docter”met zijn favoriete sex toy mijmeren of je nog leeft of niet). Niet joinen is de weg naar het goede einde. )Vervolgen wordt je over de gehele buitenkant van de centrale geteleporteerd (waanzinnig gemaakt die centrale) en moet je nog zo ‘n 30 a 40 Monolith rakkers afmaken voordat je het enige ‘ware’ einde te zien krijgt( ook weer mooi filmpje van metro man die in het gras gaat liggen).
En dan kom ik weer terug op mijn betoog aan het begin, ben nog nooit zo blij geweest dat ik klaar was. Een kwestie van een vergelijking die bijna perfect in elkaar zit. Sfeer + spanning+ mooie omgevingen+ bizarre freaks+ redelijk goede ai+ het leeft! + lekker loten + goed origineel verhaal+ vrijheid (tot Pripyat dan)≥ weer net te laat met nemen van medi-kit tijdens gevechten+ veel lopen+een level inspamen tussen 20 beesten+ bugs+ weer dat gwwer wat net jammed in een gevecht grr!+ lopen zoeken en harvesten voor items die je later naar het einde gewoon vind. Al met al een vergelijking die veel frustratie maar ook veel voldoening geeft. Een aanrader voor mensen met geduld en liefhebbers van sluipen en snipen. Het bezit van een ruim vocabulaire van grove taal is mooi meegenomen als je eraan begint!
Maar zodra de bar in het Duty kamp open ging werd het leven weer wat gemakkelijker. In het begin veel side-quests gedaan omdat het op dat moment economisch het efficiëntst is. Later is dit minder belangrijk omdat je veel beter uitgerust bent en voldoende gear e.d. kan harvesten en verkopen. Heb op een gegeven moment het hele Duty kamp uitgemoord( hierna spannen ze zo nu en dan in het kamp maar meestal maat 2 of 3 tegelijk) en kan nog de bar in om de buit te verkopen. Alleen de portier van de bar is vijandig(tip: geef hem bij het weggaan een piekie) maar je bent inmiddels flink bepantserd tegen z'n lullige AK 47. Had na heel wat uurtjes loten het exoskeleton van 200.000 in mijn bezit met dank aan alle lijken in het ook maar uitgeroeide Freedom kamp. Die spamen ook terug maar dan wel in grotere aantallenmaar met ranged snipen is het niet zo moeilijk en elke keer jezelf volladen met wat er dan licht verdien je ongeveer 10.000 ru voor een ritje Freedom kamp Duty kamp om het in de bar te verpatsen.
Pripyat is mooi vorm gegeven met het bekende reuzenrad e.d. maar er valt buiten een 15 tal artefacten en de secret stash weinig te vinden. Nu loont het ook minder om terug te gaan naar Duty of Freedom want het is een klere eind door Red Forest.
Naar Chernobyl rennen met een complete oorlog om je heen was kicken, de sfeer, de herrie en de hectiek als je de eerste keer daar bent en je geen reet snapt van wat er gebeurd en waar je naar toe moet. En die stem van de Wish Granter, formidabel en kippevel wat een spanning! Grafisch vind ik dit het mooiste level, heel accuraat neer gezet die centrale en met veel effecten(als je het geluk hebt het spel op de hoogste settings te kunnen spelen.) Voordat je de sarcofaag in gaat even saven dan kun je 3 eindes zien.
De Wish Granter wel leuk maar kort. Ik wou volgens de Wish Granter over de wereld heersen en kwam aan mijn einde na een paars licht te hebben uit gestraald(gamma straling?!!). Spel weer geladen maar nu naar het geheime lab . Na de een aantal gangen en veel, heel veel knokken met de Monolith(jesus wat zijn het er veel) kom je in een ruimte met een hologram. Hier weer saven voor C-Consciousness project joinen of niet( joinen: zie je een filmpje waar je in een groene kast een anal probe krijgt ingebracht en zie je maat de “Docter”met zijn favoriete sex toy mijmeren of je nog leeft of niet). Niet joinen is de weg naar het goede einde. )Vervolgen wordt je over de gehele buitenkant van de centrale geteleporteerd (waanzinnig gemaakt die centrale) en moet je nog zo ‘n 30 a 40 Monolith rakkers afmaken voordat je het enige ‘ware’ einde te zien krijgt( ook weer mooi filmpje van metro man die in het gras gaat liggen).
En dan kom ik weer terug op mijn betoog aan het begin, ben nog nooit zo blij geweest dat ik klaar was. Een kwestie van een vergelijking die bijna perfect in elkaar zit. Sfeer + spanning+ mooie omgevingen+ bizarre freaks+ redelijk goede ai+ het leeft! + lekker loten + goed origineel verhaal+ vrijheid (tot Pripyat dan)≥ weer net te laat met nemen van medi-kit tijdens gevechten+ veel lopen+een level inspamen tussen 20 beesten+ bugs+ weer dat gwwer wat net jammed in een gevecht grr!+ lopen zoeken en harvesten voor items die je later naar het einde gewoon vind. Al met al een vergelijking die veel frustratie maar ook veel voldoening geeft. Een aanrader voor mensen met geduld en liefhebbers van sluipen en snipen. Het bezit van een ruim vocabulaire van grove taal is mooi meegenomen als je eraan begint!
Verwijderd
Ik snap niet dat jullie dit spel leuk vinden, ben na 30 minuten gekapt. Ik vond het schieten enz. veels te realistisch. Zo realistisch dat het niet meer leuk is
Had ik ook in het begin maar als je het een kans geeft dan ben je verslaafd.
Nu mis je 1 van de beste games door je ongeduldigheid. Het vechten wordt steeds makkelijker en vetter naarmate je vordert.
Nu mis je 1 van de beste games door je ongeduldigheid. Het vechten wordt steeds makkelijker en vetter naarmate je vordert.
true that, eerste keer ook aan de kant gelegd, maar ik moest en zou de reactor zien, daravoor had ik het spel gekocht; en na 2 uurtjes ben je verslaafdDinictus208 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:48:
Had ik ook in het begin maar als je het een kans geeft dan ben je verslaafd.
T60P Widescreen
Verwijderd
Klopt het wordt echt leuk als je er tijd instopt en lekker alles goed wil bekijken. Ik speel nu weer Bio Shock en na flink wat uren stalker vind ik die wereld maar kaal en minder rijk aan details. Ik zou zeggen spelen. Je moet doorbijten maar de beloning is er wel naar. Eindelijk weer eens een spel wat niet bedoelt is om er als casual gamer aan het handje door te lopen waarvan we er al zoveel van hebben.
Ik ben inmiddels terug bij Nvidia en heb geen problemen meer!Dinictus208 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:34:
[...]
Misschien te obvious.. Vsync?
Weet iemand of er al een goede multiplayer coop mod is voor Stalker?
Clear Sky nieuw filmpje met wat DirectX 10 effecten: http://www.luna-s-art.com...oads/videos/dx10_x264.avi
Zo te zien hebben ze hun particle systeem aangepast, zie er goed uit!
Verder nog wat releasedatumgedoe:
Volgens de Senior PR Manager van GSC Game World zijn ze nog aan het onderhandelen (
) met Koch Media over de releasedatum. De verwachting zou 31 augustus zijn. Bron: hier.
Maar...er zijn ook weer geruchten dat het toch 31 april is.
ach ja, we zien het wel weer
Zo te zien hebben ze hun particle systeem aangepast, zie er goed uit!
Verder nog wat releasedatumgedoe:
Volgens de Senior PR Manager van GSC Game World zijn ze nog aan het onderhandelen (
Dan ga ik toch voor 31 Augustus, anders moeten we wel heel erg lang wachten tot het ooit 31 april word...Cascade schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 00:02:
Kan iemandmij vertellen waarik de code voor de deur in het NCC kan vinden? Ik moet naar de wish granter toe, maar kan die key nergens vinden
.

Ik heb tegenworodig last van freezes.
heb patch 1.0005 erop staan en alles werkte altijd naar behoren. Qua systeemspecs trekt mijn PC het makkelijk daar ligt ht niet aan. Ook de tempratuur van CPU, GPU etc. is allemaal prima en mijn voedingslijnen zijn ook prima.
speel op 1280*1024 maar als ik op 1024*768 speel heb ik er nog steeds last van.
Iemand nog een ID wat hier de oorzaak kan zijn?
heb patch 1.0005 erop staan en alles werkte altijd naar behoren. Qua systeemspecs trekt mijn PC het makkelijk daar ligt ht niet aan. Ook de tempratuur van CPU, GPU etc. is allemaal prima en mijn voedingslijnen zijn ook prima.
Buiten de inkopper "is je voeding sterk genoeg" kun je, aangenomen dat je vista gebruikt, beter 1.0004 gebruiken. Ik heb een tijdje met 1.0005 gespeeld en had vergelijkbare problemen onder vista, die zich onder 1.0004 niet voordeden.Tommzz schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:15:
Ik had, onder XP, ook last van freezes (van het compleet vastlopen van het spel tot de complete pc). Wat op internet gezocht en uiteindelijk een registryfix gevonden (iets met memory management geloof ik, is ook alweer een tijdje geledenTommzz schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:15:
Weet iemand toevallig nog een plek in het noorden waar ze de special edition verkopen en nog op voorraad hebben. De online winkels die ik via google tegenkwam hadden geen voorraad meer.
Goed opgelet. Ik niet.M1lamb3r schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:33:
[...]
Dan ga ik toch voor 31 Augustus, anders moeten we wel heel erg lang wachten tot het ooit 31 april word...
Had het ook rechtstreeks van een forum geplukt.
Om naar de wish granter te gaan is geen code nodig die zit nl in de sarcofaag. De secret chamber, tja daar heb je ook geen code voor maar daar moet je een decoder voor hebben opgepikt in pripyat.Boudewijn schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:26:
Kan iemandmij vertellen waarik de code voor de deur in het NCC kan vinden? Ik moet naar de wish granter toe, maar kan die key nergens vinden.
(en er zijn andere trucks om hem open te krijgen)
Maar wel een beetje onduidelijk waar je zit.
KEEP TE SOUL ALIVE
Yepperdepep, 29 augustus is de release.Dinictus208 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:12:
[...]
Om naar de wish granter te gaan is geen code nodig die zit nl in de sarcofaag. De secret chamber, tja daar heb je ook geen code voor maar daar moet je een decoder voor hebben opgepikt in pripyat.
(en er zijn andere trucks om hem open te krijgen)
Maar wel een beetje onduidelijk waar je zit.
KEEP TE SOUL ALIVEis er al wat bekend over CLEAR SKY?
Zag gistermiddag dat mooie CE blik weer liggen maar toen viel me de gele sticker op, €.20,- !
Ik heb nooit de volle prijs willen betalen omdat ik gewoon niet door het begin heen kwam in de "probeerversie" ondanks dat ik hier continu lees dat het gewoon even doorbijten is. Maar voor die 20 Euro bijt ik graag even door. Heb mezelf door de eerste paar irritante quests heengeslagen en ik begin de lol er steeds meer van in te zien. Neem nu ook meer de tijd om er doorheen te komen, dus niet meer met X aan zo snel mogelijk naar target en zo snel mogelijk weer terug voor de reward maar rustig het verhaal volgen, op mijn gemak lekker sidequesten, de omgeving rustig bekijken.
Toch stiekem beswelleuk.
Ik heb nooit de volle prijs willen betalen omdat ik gewoon niet door het begin heen kwam in de "probeerversie" ondanks dat ik hier continu lees dat het gewoon even doorbijten is. Maar voor die 20 Euro bijt ik graag even door. Heb mezelf door de eerste paar irritante quests heengeslagen en ik begin de lol er steeds meer van in te zien. Neem nu ook meer de tijd om er doorheen te komen, dus niet meer met X aan zo snel mogelijk naar target en zo snel mogelijk weer terug voor de reward maar rustig het verhaal volgen, op mijn gemak lekker sidequesten, de omgeving rustig bekijken.
Toch stiekem beswelleuk.
Ik heb deze game eigelijk ook pas heel laat " ontdekt" Ik had hem wel gelijk toen ie uitkwam al besteld Maar maar heel even aangeraakt (mede doordat ie niet zo soepel liep en ik dacht dat ik het toch niet zo leuk vond na even gespeeld te hebben ) Damn,was i wrong !!... Ik vind het echt een ontzettend vet spel. Grafisch dik dik in orde en ik vind de gameplay heerlijk. Het is inderdaad effe doorbijten voor velen, het is niet het standaard lineaire ren en schiet spel. Maar juist daarom en de enorme levels, super vette sfeer (die geluiden, wind. regen. bliksem, mutants is echt retevet etc etc) maken dit spel voor mij echt wel een unieke ervaring.
Ik geef toe, dat ik er wel echt mijn mood voor moet hebben om het te spelen. Maar bijvoorbeeld een hele zondagmiddag (als het dat heerlijke "echte" lente weer is zoals pas geleden) tot avond kan ik me af en toe zeer goed vermaken. Ik droom soort van weg in dit spel, en dat is erg cool....
Zeer geslaagd spel, en misschien wel ondergewaardeerd ...
Ik geef toe, dat ik er wel echt mijn mood voor moet hebben om het te spelen. Maar bijvoorbeeld een hele zondagmiddag (als het dat heerlijke "echte" lente weer is zoals pas geleden) tot avond kan ik me af en toe zeer goed vermaken. Ik droom soort van weg in dit spel, en dat is erg cool....
Zeer geslaagd spel, en misschien wel ondergewaardeerd ...
Ondergewaardeerd maar retegoed. Daardoor zal het een cultspel worden.
Poe he, ik moet nog steeds wennen dat ik om de haverklap zelf moet saven anders loop ik het risico een uur terug in de tijd gesmeten te worden als ik weer eens doodga

Kan je in de 1.04 of 1.05 je gear repairen? Ik deed dat destijds met een extra mod.
nee dat kan niet.
Ja met een truckje via anomalies maar dan kan je beter een mod erop gooien.
Heb het zelf volledig zonder mods gespeeld, vond ik niet echt nodig. Ik vond het ook wel gaaf om bv 4 seva's te regelen en een mooie stash te bouwen voordat je naar pripyat ging ofzo.
Lekker rondlopen met je pimp gear. kan niet wachten op clear sky man.
Ja met een truckje via anomalies maar dan kan je beter een mod erop gooien.
Heb het zelf volledig zonder mods gespeeld, vond ik niet echt nodig. Ik vond het ook wel gaaf om bv 4 seva's te regelen en een mooie stash te bouwen voordat je naar pripyat ging ofzo.
Lekker rondlopen met je pimp gear. kan niet wachten op clear sky man.
Ik vind STALKER ook nog steeds gaaf.
Sinds ik weer een Nvidia kaart heb, ben ik hem weer aan het uitspelen.
Had constant beeldfouten met de Ati's.
Ben nu zo ver dat ik Red Forest in ga.
Ik ben trouwens voor het eerst levende gemuteerde muizen tegengekomen.
Op trailers waren er echt hordes te zien die de speler aanviel, maar ingame was ik alleen maar dooie tegengekomen.
Ik had de documents uit Yantar en ging terug naar the Bar, onderweg hoorde ik een raar geluid en dat bleek zo'n muis te zijn die geëlektrocuteerd werd.
Er lagen ook al een hoop dooie bij.
Ik ben ook erg benieuwd naar Clear Sky.
Sinds ik weer een Nvidia kaart heb, ben ik hem weer aan het uitspelen.
Had constant beeldfouten met de Ati's.
Ben nu zo ver dat ik Red Forest in ga.
Ik ben trouwens voor het eerst levende gemuteerde muizen tegengekomen.
Op trailers waren er echt hordes te zien die de speler aanviel, maar ingame was ik alleen maar dooie tegengekomen.
Ik had de documents uit Yantar en ging terug naar the Bar, onderweg hoorde ik een raar geluid en dat bleek zo'n muis te zijn die geëlektrocuteerd werd.
Er lagen ook al een hoop dooie bij.
Ik ben ook erg benieuwd naar Clear Sky.
Die ratten kwam ik daar ook tegen idd. In de buurt van die neergestorte helicopter waar je die prof moet redden en dan naar Yanthar gaat. Ik speel nu in de tussentijd COH opposing front maar ik zit wel echt te wachten op clear sky! (en red alert 3)
Verwijderd
Na het lezen van dit topic krijg ik eigenlijk wel zin om hem uit de kast te pakken
Ben nooit echt ver gekomen..
Gewoon gelijk uit die kast trekken !! Hij is het absoluut waard !! Duurde bij mij ook even .. Maar is mijn geld meeeer dan waard geweest !! Ik geniet nog steeds van de game (heb hem nog niet uitgespeeld namelijk ... Maar ben wel erg ver ..)Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:53:
Na het lezen van dit topic krijg ik eigenlijk wel zin om hem uit de kast te pakkenBen nooit echt ver gekomen..
LOL ik heb hem 4 keer uitgespeeld en ben er nog steeds niet op uitgekeken.
Je komt in 1 rondje nl nog de helft tegen van wat er allemaal in zit.
Je komt in 1 rondje nl nog de helft tegen van wat er allemaal in zit.
Verwijderd
Enorm? Mijn grote probleem met dit, overigens hardstikke mooie, luke en verder redelijk uitgewerkte, spel is dus dat het veel en veel te klein is. Tien kaartjes? Waarvan drie missie-specific met geen bal te beleven? Yawn... Nergens een behoorlijke sniper te koop, tegen de tijd dat je het leuke spul vind is iedereen al zo'n beetje dood, goeie artifacts zijn gescript op een paar punten te vinden, enemies wonen elke keer zo'n beetje op dezelfde plek en bijzondere gebeurtenissen zijn als ze er al zijn vaker bugs dan scripted events. Da's hartstikke jammer want als het spel tien keer zo groot was geweest was het honderd keer leuker. Free roaming de wereld door in een wereld van wel geteld 8 kaarten waar je zomaar heen kunt, 2 waar je eerst het halve verhaal af moet hebben (en waar dan geen zak te doen is!!!) en één waar het spel ophoudt, sorry ik vind dat wat karig. Ja, de Reactor omgeving is een aantal kaarten groot (dis feitelijk niet één kaart) maar kom op zeg, hoe klein kun je een spel maken? Commander Keen duurt langer om uit te spelen.JediUberknaft schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:52:
Maar juist daarom en de enorme levels, [...]
Maar bijvoorbeeld een hele zondagmiddag (als het dat heerlijke "echte" lente weer is zoals pas geleden) tot avond kan ik me af en toe zeer goed vermaken.
Ik vind het echt dood en dood zonde dat er niet veel meer met de wereld en de setting is gedaan en dat er niet veel meer content in het spel zit.
Absoluut. Jammer dat het zo klein is.Zeer geslaagd spel, en misschien wel ondergewaardeerd ...
Wha, ik krijg bijna het gevoel alsof je een ander spel hebt gespeeld. Ik vond het groot zat. Echt het free roam gevoel. commander keer duurde langer? Man dan weet je echt niet waar je het over hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:27:
[...]
Enorm? Mijn grote probleem met dit, overigens hardstikke mooie, luke en verder redelijk uitgewerkte, spel is dus dat het veel en veel te klein is. Tien kaartjes? Waarvan drie missie-specific met geen bal te beleven? Yawn... Nergens een behoorlijke sniper te koop, tegen de tijd dat je het leuke spul vind is iedereen al zo'n beetje dood, goeie artifacts zijn gescript op een paar punten te vinden, enemies wonen elke keer zo'n beetje op dezelfde plek en bijzondere gebeurtenissen zijn als ze er al zijn vaker bugs dan scripted events. Da's hartstikke jammer want als het spel tien keer zo groot was geweest was het honderd keer leuker. Free roaming de wereld door in een wereld van wel geteld 8 kaarten waar je zomaar heen kunt, 2 waar je eerst het halve verhaal af moet hebben (en waar dan geen zak te doen is!!!) en één waar het spel ophoudt, sorry ik vind dat wat karig. Ja, de Reactor omgeving is een aantal kaarten groot (dis feitelijk niet één kaart) maar kom op zeg, hoe klein kun je een spel maken? Commander Keen duurt langer om uit te spelen.
Ik vind het echt dood en dood zonde dat er niet veel meer met de wereld en de setting is gedaan en dat er niet veel meer content in het spel zit.
[...]
Absoluut. Jammer dat het zo klein is.
Stalker biedt mega veel speeluren voor wat het kost. Veel langer dan COD4 bv.
Opzich wil ik best wel weer eens een topic onderhouden alleen denk ik niet dat ik goed aan het bijhouden zal kunnen komen. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als de rest mij op enige updates/verbeteringen kan wijzen.TheZeroorez schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:59:
[modbreak]Dit topic verdient wel een nieuw deeltje. Als iemand - die van plan is het zo nodig af en toe even up te daten - dat even zou willen plaatsen zou dat fijn zijn :)[/]
Weet jij wel waar je het over hebt? Alle 7 delen, op de moeilijkste moeilijkheidsgraad? Met hetzelfde ervaringsniveau als waarmee je Stalker begint? Ik wens je succes.Dinictus208 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:30:
[...]
commander keer duurde langer? Man dan weet je echt niet waar je het over hebt.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Verwijderd
Ehm, Keen is inderdaad lang geleden maar ik weet nog wel hoe het ging hoor. STALKER ... die speel ik uit in één zondagje, en dat is op z'n moeilijkst. Dat moet voor niemand een groot probleem zijn volgens mij? Zo moielijk is ie niet.Dinictus208 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:30:
[...]
Wha, ik krijg bijna het gevoel alsof je een ander spel hebt gespeeld. Ik vond het groot zat. Echt het free roam gevoel. commander keer duurde langer? Man dan weet je echt niet waar je het over hebt.
Stalker biedt mega veel speeluren voor wat het kost. Veel langer dan COD4 bv.
COD4 duurt niet veel langer, of veel korter, als je d'r een beetje door rost. Je kunt bij STALKER ook in een paar uur alles gdaan hebben en in het eind level staan. Je kúnt ook alle extra missies doen, maar zo spannend is dat allemaal niet met die paar kleine leveltjes en zo weinig interactie met die NPCs.
Dat is jou mening want als je dat uitgangspunt zou nemen zou bijv. Oblivion ook zo uitgespeeld kunnen worden. Enja dat kan ook wel maar zo zit de massa niet in elkaar de meeste mensen vinden de sidequests etc wel lache om te doen net zoals beetje ronddolen.
Al vind ik wel dat het een aaneengesloten geheel had moeten zijn met voertuigen a la Oblivion style zeg maar.
Al vind ik wel dat het een aaneengesloten geheel had moeten zijn met voertuigen a la Oblivion style zeg maar.
tja als je ineens ALLE 7 delen erbij gaat halen dan heb je vast gelijk.The Zep Man schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:26:
[...]
Weet jij wel waar je het over hebt? Alle 7 delen, op de moeilijkste moeilijkheidsgraad? Met hetzelfde ervaringsniveau als waarmee je Stalker begint? Ik wens je succes.
Laten we dan ook wachten totdat stalker 7 delen beslaat en dan de eindconclusie trekken.
Ik heb alleen het gevoel dat mensen vroegtijdige conclusies trekken over stalker omdat ze het geen kans hebben gegeven. Ik pleurde het in eerste instantie ook na 20 minuten in de kast maar toen ik het echt ging spelen begon de fun.
Ik kom er even niet uit.
Ik heb een missie aangenomen. Deze missie heet "Kill the stalker" en bestaat uit twee delen. Het eerste deel is "kill the bandit leader". Nou dat heb ik gedaan.
Maar daarna kan je je reward ophalen bij de trader. Alleen als ik bij de trader sta dan gebeurt er niks. Ja, je kan met hem praten maar iets krijgen ho maar.
Doe ik nu iets verkeerd of heb ik het hele stuk voor niks terug gelopen?
Ik heb een missie aangenomen. Deze missie heet "Kill the stalker" en bestaat uit twee delen. Het eerste deel is "kill the bandit leader". Nou dat heb ik gedaan.
Maar daarna kan je je reward ophalen bij de trader. Alleen als ik bij de trader sta dan gebeurt er niks. Ja, je kan met hem praten maar iets krijgen ho maar.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
als je niet langer dan 3 uurtjes gespeeld hebt en niet daadwerkelijk wat verder bent gekomen dan je eerste trader vind ik niet dat je recht van spreken hebt; tuurlijk, niet iedereen vind dit een leuk spel en natuurlijk liggen interesses en skillz heel verschillend, maar zeggen dat het geen reet aan is, simpel of klein is, is absoluut niet gerechtvaardigt. Dat je het niet leuk vind; dat kan niemand je kwalijk nemen.
Ik heb per keer dat ik het wou uitspelen zo'n 2 weken over gedaan, zo'n 3 uur per dag. een spel in 2 etmalen er doorheen rammen is leuk voor jouw, maar daar beleef ik geen lol aan en doe je het alleen maar voor het "uitspelen" ipv het spel echt leren kennen. Zelfde type mensen die dan ook de filmpjes weg-escapen en de teksten en hints niet lezen in de PDA en dus hier komen vragen waar de dokter is verstopt.
Enfin, ik gaf het in het begin ook geen kans; rondwandelen met je klapperjtes pistool en die lui gaan maar niet dood, uiteindelijk vetste spel wat ik in tijden gespeeld heb.
Diversiteit aan wapens, freeroaming en de verschillende eindes vind ik super gaaf. Maar als je het niets vind, ook best, maar ga het hier niet zitten bashen als simpel of gare bots (want soms waren ze "best slim", voorzover dat mogelijk is met AI van tegenwoordig.
Ik heb per keer dat ik het wou uitspelen zo'n 2 weken over gedaan, zo'n 3 uur per dag. een spel in 2 etmalen er doorheen rammen is leuk voor jouw, maar daar beleef ik geen lol aan en doe je het alleen maar voor het "uitspelen" ipv het spel echt leren kennen. Zelfde type mensen die dan ook de filmpjes weg-escapen en de teksten en hints niet lezen in de PDA en dus hier komen vragen waar de dokter is verstopt.
Enfin, ik gaf het in het begin ook geen kans; rondwandelen met je klapperjtes pistool en die lui gaan maar niet dood, uiteindelijk vetste spel wat ik in tijden gespeeld heb.
Diversiteit aan wapens, freeroaming en de verschillende eindes vind ik super gaaf. Maar als je het niets vind, ook best, maar ga het hier niet zitten bashen als simpel of gare bots (want soms waren ze "best slim", voorzover dat mogelijk is met AI van tegenwoordig.
T60P Widescreen
Seesar!
Ik vind het spel fantastisch, maar de kritiek op de AI deel ik. Tegenwoordig vind ik "best slim" gewoonweg achterhaald. Ik kom letterlijk mannetjes tegen die je aankijken maar niet schieten. Dat heeft op dat moment he-le-maal niets te maken met vriendjes, factions, weet ik veel wat, maar dat is gewoon een dom poppetje dat had moeten reageren toen ik binnen zijn straal kwam. Nu gewoon rustig je pistooltje richten op het hoofdje en met 1 schot afknallen.Seesar schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:47:
als je niet langer dan 3 uurtjes gespeeld hebt en niet daadwerkelijk wat verder bent gekomen dan je eerste trader vind ik niet dat je recht van spreken hebt; tuurlijk, niet iedereen vind dit een leuk spel en natuurlijk liggen interesses en skillz heel verschillend, maar zeggen dat het geen reet aan is, simpel of klein is, is absoluut niet gerechtvaardigt. Dat je het niet leuk vind; dat kan niemand je kwalijk nemen.
Mannetjes die gewoon blijven doorschieten als ze binnen staan en je voorbij de deur loopt. Je hoort ze dan gewoon letterlijk tegen de muur schieten. Als je dan omloopt zie je twee man staan schieten naar niets meer dan steen en cement.
Of ze staan ergens in een deuropening maar 1 richting op te kijken. Herrie maken, schieten, maakt niets uit, pas als je echt langsloopt beginnen ze te schieten.
In een van de eerste quests moet je een collega om zeep helpen, daar hoefde ik alleen naartoe te lopen. Collega reageert nergens op, ik schiet 'm met een shotgun in de rug en hij loopt gewoon rustig verder. Ik ben achter 'm aan gelopen en heb 'm nog een paar schoten in de rug gegeven en de quest was met succes voltooid.
Of lekker de X aan als je per ongeluk gespot bent en na een halve kilometer rennen hoor en zie je nog de kogelinslagen. Als je dan heeeeel goed gaat kijken dan zie je ze in de verte nog schieten, meestal op nog dezelfde plaats als waar je ze in eerste instantie aantrof. Zelfs als jij hen niet meer ziet blijven de kogels om je oren vliegen, ook al staan er bomen, bosjes, struiken, huizen, wat dan ook in de weg.
Het is voor mij absoluut niet storend, ik vind het verder echt een fantastisch spel, maar beweer alsjeblieft niet dat bovenstaand typerend is voor een goed AI systeem.
Heb je geen optie bij de trader in het dialoogvenster dat iets aangeeft van "I'm here about the job" ? De quests die ik voltooid heb moest ik altijd zelf bij de trader aankaarten.Jeroen O schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:40:
Ik kom er even niet uit.
[ Voor 10% gewijzigd door KneoK op 04-04-2008 15:58 ]
Verwijderd
Ik heb recentelijk door dit spel wat boeken gelezen over Chernobyl en het valt me nu pas goed op hoe goed men de echte wereld heeft vertaald naar de game wereld. Als je op het net foto's van het gebied bekijkt en vergelijkt met de ingame wereld hebben ze echt hun best gedaan. Hier een aantal voorbeelden: http://forums.gamershell....06-stalker-stuffs-10.html
Red forest bestaat ook echt en is het meest besmette gedeelte omdat toen het ongeluk gebeurde de wind over het bos naar het westen waaide. Een dag na het ongeluk waren de bomen roze en nog een dag later rood. Ook grappig de wodka die je regelmatig vindt is van het merk waarvan de russen dachten dat die het beste tegen straling werkte. Ongelofelijk dapper van de russen dat ze meteen na het ongeluk de centrale zonder enige bescherming opruimde. De meeste zijn inmiddels dood of invalide 2 minuten op het dak van de centrale was het zelfde als je doodvonnis tekenen maar toch gingen ze( je moet dit wel in perspectief zijn het was ten tijde van het Soviet bestuur en toen deed men het werk zonder vragen te stellen en uit een soort trots. ( de operators van de centrale gebruikten als bijnamen van de reactors zoals het fornuis wat ook wel aangeeft hoe men men over deze technologie dacht) zie voor dit: http://www.youtube.com/watch?v=Y8oVzYCBqNA
De echte die hards kunnen hier boeken.
http://www.tourkiev.com/chernobyl.php
Red forest bestaat ook echt en is het meest besmette gedeelte omdat toen het ongeluk gebeurde de wind over het bos naar het westen waaide. Een dag na het ongeluk waren de bomen roze en nog een dag later rood. Ook grappig de wodka die je regelmatig vindt is van het merk waarvan de russen dachten dat die het beste tegen straling werkte. Ongelofelijk dapper van de russen dat ze meteen na het ongeluk de centrale zonder enige bescherming opruimde. De meeste zijn inmiddels dood of invalide 2 minuten op het dak van de centrale was het zelfde als je doodvonnis tekenen maar toch gingen ze( je moet dit wel in perspectief zijn het was ten tijde van het Soviet bestuur en toen deed men het werk zonder vragen te stellen en uit een soort trots. ( de operators van de centrale gebruikten als bijnamen van de reactors zoals het fornuis wat ook wel aangeeft hoe men men over deze technologie dacht) zie voor dit: http://www.youtube.com/watch?v=Y8oVzYCBqNA
De echte die hards kunnen hier boeken.
http://www.tourkiev.com/chernobyl.php
Ja die heb ik inderdaad. Alleen heb ik deze nog niet geprobeerd omdat ik de indruk had dat deze optie is voor het verkrijgen van een nieuwe missie.KneoK schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:55:
[...]
Heb je geen optie bij de trader in het dialoogvenster dat iets aangeeft van "I'm here about the job" ? De quests die ik voltooid heb moest ik altijd zelf bij de trader aankaarten.
Edit: Dit was inderdaad de oplossing. Nu kan ik verder met de volgende missie.
[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen O op 04-04-2008 20:51 ]
Verwijderd
Moet ik me nu aangesproken voelen?Seesar schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:47:
Ik heb het spel gekocht per pre-order en het twee maanden lang helemaal grijs gespeeld. Hartstikke leuk, en de je kan jezelf best lang bezig houden. Maar, als je gewoon het verhaal speelt ben je er met een hele dag spelen gewoon door... de missies zijn niet moeilijk, er is een zeer beperkte hoeveelheid vijandjes te betreuren, bovendien op vaste plekken en min of meer in dezelfde config, dus als je één keer naar het Freedom kamp bent geweest (mijn eerste trip zodra ik bij barkeep geweest ben!) ben je zwaarder bewapend dan je tegenstander. De hoeveelheid dingen die je met NPCs kunt doen is uiterst beperkt: als het geen missie is, kun je niets met ze. De artifacts spawnen altijd op dezelfde plek, de vijandjes spawnen op dezelfde plek, het spel beslaat iets van een kleine tien kaartjes die je in freeroam kunt bezoeken, er zijn drie "veilige" stukjes waar je met een trader kan taden, en de story missies zijn relatief simpel klaar te maken. Dat is geen verwijt en ik zeg niet dat het een slecht spel is, en waarom ik het spel bijzijde gegooid zou hebben omdat het me te moeilijk, of complex, of weet ik het, zou zijn is me nog niet helemaal duidelijk (dat was iemand anders...) maar goed.
Als jij vind dat het spel ongelofelijk uitgebreid is en zélf al de vergelijking met Oblivion maakt, dan mag ik ook
Nee, het is een erg leuk spel, en mooi is het ook nog, maar het gebrek aan dingen om te doen, wereld om te verkennen en interactie met NPCs is precies de reden waaorm Oblivion me wel een week bezig kan houden en STALKER telkens na één keer er doorheen knalen in één of twee avondjes weer een maand de kast in gaat.
Mijn statement was meer algemeen bedoeld. Met "jouw" of "jij" bedoel ik "de lezer" en dus niet jij of iemand anders specifiek. Dat de AI soms wat te wensen over laat heb ik ook gemerkt, maar zo erg als hierboven beschreven is heb ik niet gemerkt. Misschien heb ik het niet gemerkt of is de AI door alle patches verkracht (ik heb het spel zonder enige patch, gewoon out of the box gespeeld).Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:18:
[...]
Moet ik me nu aangesproken voelen?
Ik heb het spel gekocht per pre-order en het twee maanden lang helemaal grijs gespeeld. Hartstikke leuk, en de je kan jezelf best lang bezig houden. Maar, als je gewoon het verhaal speelt ben je er met een hele dag spelen gewoon door... de missies zijn niet moeilijk, er is een zeer beperkte hoeveelheid vijandjes te betreuren, bovendien op vaste plekken en min of meer in dezelfde config, dus als je één keer naar het Freedom kamp bent geweest (mijn eerste trip zodra ik bij barkeep geweest ben!) ben je zwaarder bewapend dan je tegenstander. De hoeveelheid dingen die je met NPCs kunt doen is uiterst beperkt: als het geen missie is, kun je niets met ze. De artifacts spawnen altijd op dezelfde plek, de vijandjes spawnen op dezelfde plek, het spel beslaat iets van een kleine tien kaartjes die je in freeroam kunt bezoeken, er zijn drie "veilige" stukjes waar je met een trader kan taden, en de story missies zijn relatief simpel klaar te maken. Dat is geen verwijt en ik zeg niet dat het een slecht spel is, en waarom ik het spel bijzijde gegooid zou hebben omdat het me te moeilijk, of complex, of weet ik het, zou zijn is me nog niet helemaal duidelijk (dat was iemand anders...) maar goed.
Als jij vind dat het spel ongelofelijk uitgebreid is en zélf al de vergelijking met Oblivion maakt, dan mag ik ookIn Oblivion zitten meer dan 100 quests. Stalker? dertig? Maybe? waarvan de random quests leuk lijken maar 't zijn telkens dezelfde! d'r valt geen bal te ontdekken buiten de quests, alle gebouwtjes e.d. zijn gewoon dooie objecten waar in sommige gevallen dan een handje bandits bij spawnt, maar je kunt met het gebouwtje weinig, de bandits komen altijd opd ezelfde plek en kunnen met het gebouwtje ook niets, en het verhaal diepte geven door niet-story related dingen te doen... ja, de Arena. woeptie fucking doe... één afleidingsmanoeuvre.
Nee, het is een erg leuk spel, en mooi is het ook nog, maar het gebrek aan dingen om te doen, wereld om te verkennen en interactie met NPCs is precies de reden waaorm Oblivion me wel een week bezig kan houden en STALKER telkens na één keer er doorheen knalen in één of twee avondjes weer een maand de kast in gaat.
Iig, blijkbaar zijn er meerdere eens dat de AI te wensen overlaat (ik vond het wel goed, maar dat terzijde).
Daarnaast heb ik nog nooit Oblivion gespeeld, dus ik kan geen oordeel vellen over hoe groot of hoe beter dat spel is t.o.v. Stalker. Maar dat maakt mij ook niets uit, want Stalker gaf mij voldoening en is een van de beste spellen die ik gekend heb. Tuurlijk het kan altijd beter, maar dit is al stukken beter dan de Half Life (2) reeks waarbij er alleen maar "tunnelmaps" bestaan: van A naar B alleen maar via een uitgezet parcours met hindernissen.
Enfin, wat i khet meeste kon waarderen waren de sfeer, het wapen arsenaal en het kloten met je goodiebag om een uitgebalanceerde figuurtje te hebben.
Als ik straks terug ben, trek ik het spel meteen weer uit de kast!
Overigens, als aanvulling op die youtube fimpjes, ooit via newsservers 2 documentaires naar binnen getrokken van zo'n halfuur per stuk. Enorm indrukwekkend, ze staan op me thuis pc, als het kan probeer ik ze wel op een ftp te zetten wanneer ik terug ben (daar wordt je nou stil van).
T60P Widescreen
Verwijderd
Ach so...Seesar schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:46:
[...]
Mijn statement was meer algemeen bedoeld. Met "jouw" of "jij" bedoel ik "de lezer" en dus niet jij of iemand anders specifiek.
Nou is mij dat ook nooit opgevallen hoor. STALKER is juist één van de weinige games waar ik níét regelmatig me afvraag of de AI slaapdronken is.Dat de AI soms wat te wensen over laat heb ik ook gemerkt, maar zo erg als hierboven beschreven is heb ik niet gemerkt. Misschien heb ik het niet gemerkt of is de AI door alle patches verkracht (ik heb het spel zonder enige patch, gewoon out of the box gespeeld).
Dat meot je eens proberen dan. Gaat je vast bevallen als je Stalker leuk vind.Iig, blijkbaar zijn er meerdere eens dat de AI te wensen overlaat (ik vond het wel goed, maar dat terzijde).
Daarnaast heb ik nog nooit Oblivion gespeeld, dus ik kan geen oordeel vellen over hoe groot of hoe beter dat spel is t.o.v. Stalker. Maar dat maakt mij ook niets uit, want Stalker gaf mij voldoening en is een van de beste spellen die ik gekend heb.
With ^^Tuurlijk het kan altijd beter, maar dit is al stukken beter dan de Half Life (2) reeks waarbij er alleen maar "tunnelmaps" bestaan: van A naar B alleen maar via een uitgezet parcours met hindernissen.
Verwijderd
Seesar, Ik ben erg geïnteresseerd. Vind de beelden ook ontroerend zou die documentaires graag willen zien!
Verwijderd
Inderdaad, ik heb betere ervaringen met de AI uit STALKER dan uit menig modernere game (bijv CoD4, Wack-A-Mole is niet echt mijn favo spelNou is mij dat ook nooit opgevallen hoor. STALKER is juist één van de weinige games waar ik níét regelmatig me afvraag of de AI slaapdronken is.
De game is echt fantastisch, hoewel ik hem een tijdje aan de kant heb gelegt om 1 reden: al dat backtracken. Hoe geweldig de game ook was daar werd ik redelijk moe van, zeker omdat die bandits en die honden gewoon niet meer uitdagend zijn. Wat me een klein beetje tegenviel, is dat de wereld ondanks zijn activiteit toch een beetje leeg aanvoelde. En niet leeg zoals eenzaam, maar het had zoveel meer kunnen zijn. Maar ach misschien komt dit nog
Nee die 2 kun je niet zo simpel vergelijken, en je kan al helemaal niet zomaar zeggen dat STALKER op dat gebied stukken beter scoort; het was namelijk helemaal niet de bedoeling van Half Life 2 om die ervaring op te wekken. STALKER is echt een free-roaming game, een game die meer laat aankomen op de individuele keuzes van de speler. Half Life 2 is een filmische game, die je een verhaal in meesleurt. Half Life 2 doet dat overdonderend en fantastisch, de sfeer die ik in die game proefte heb ik nergens teruggevonden, STALKER doet juist dat free-roaming geweldig. Beide ware parels op hun eigen vlak, en het is maar net wat voor type game-play je het meeste ligt.Tuurlijk het kan altijd beter, maar dit is al stukken beter dan de Half Life (2) reeks waarbij er alleen maar "tunnelmaps" bestaan: van A naar B alleen maar via een uitgezet parcours met hindernissen.
Hmm, ik heb het spel gespeeld en mijn mening erover is dit.
De AI is best wel te doen. Gegeven, soms is de AI stupid as hel, maar in groepen vertonen ze gedrag dat intelligent genoeg is zoals het proberen te omcirkelen van jouw positie bijvoorbeeld (in open landschappen). Ik heb echter ook andere slechte zaken gezien zoals bij de garbage. Komen de bandieten aan, lopen er twee of drie via de garbage zo in een anomalie en hoppa, dood.
Sommige van de sluetelmissies zijn ook wel eens buggy. Die wetenschapper redden van de mercs is een voorbeeld daarvan. Als je pech hebt zijn de meeste van de verdedigende wetenschappers al dood (ik had zelfs dat ze allemaal al dood waren op de te redden persoon na). Dan moet je dus gaan rennen.
Anderzijds vond ik het een goed spel. Ja er zit wat scripten in want een verhaallijn is nu eenmaal een must (sommige speler moet gewoon een doel hebben). Maar de eerste keer dat ik zo'n telekinetische griezel tegen kwam in een bepaald ondergronds gedeelte was echt super (alhoewel ik wel zag aankomen daar dat er 'iets' moest gebeuren).
Jammer is dat de buggy gameplay de hoofdmissies kan aantasten op een zeer storende manier. Schiet je perongeluk een paar Duty dood early-on kun je uitspelen van het spel wel bijna vergeten bijvoorbeeld.
Het is een goed spel, enigzins buggy. Dat weet iedereen die met Stalker in aanraking is gekomen. De sidemissies zijn leuk maar het komt vaak voor dat ze niet uitvoerbaar zijn door semi-buggy gebeurtenissen in het spel. Sommige contactpersonen zijn bijvoorbeeld al dood als je ze bereikt. Of soms heb je al de onderdelen al bij het accepten van de missie maar word ie niet auto-completed waardoor je de missie dus niet kan uitspelen.
Goed spel, voor verbetering vatbaar. De ondergrondse gedeeltes van het spel zijn vet, de surface gedeeltes 'slepen' enigzins wat.
De AI is best wel te doen. Gegeven, soms is de AI stupid as hel, maar in groepen vertonen ze gedrag dat intelligent genoeg is zoals het proberen te omcirkelen van jouw positie bijvoorbeeld (in open landschappen). Ik heb echter ook andere slechte zaken gezien zoals bij de garbage. Komen de bandieten aan, lopen er twee of drie via de garbage zo in een anomalie en hoppa, dood.
Sommige van de sluetelmissies zijn ook wel eens buggy. Die wetenschapper redden van de mercs is een voorbeeld daarvan. Als je pech hebt zijn de meeste van de verdedigende wetenschappers al dood (ik had zelfs dat ze allemaal al dood waren op de te redden persoon na). Dan moet je dus gaan rennen.
Anderzijds vond ik het een goed spel. Ja er zit wat scripten in want een verhaallijn is nu eenmaal een must (sommige speler moet gewoon een doel hebben). Maar de eerste keer dat ik zo'n telekinetische griezel tegen kwam in een bepaald ondergronds gedeelte was echt super (alhoewel ik wel zag aankomen daar dat er 'iets' moest gebeuren).
Jammer is dat de buggy gameplay de hoofdmissies kan aantasten op een zeer storende manier. Schiet je perongeluk een paar Duty dood early-on kun je uitspelen van het spel wel bijna vergeten bijvoorbeeld.
Het is een goed spel, enigzins buggy. Dat weet iedereen die met Stalker in aanraking is gekomen. De sidemissies zijn leuk maar het komt vaak voor dat ze niet uitvoerbaar zijn door semi-buggy gebeurtenissen in het spel. Sommige contactpersonen zijn bijvoorbeeld al dood als je ze bereikt. Of soms heb je al de onderdelen al bij het accepten van de missie maar word ie niet auto-completed waardoor je de missie dus niet kan uitspelen.
Goed spel, voor verbetering vatbaar. De ondergrondse gedeeltes van het spel zijn vet, de surface gedeeltes 'slepen' enigzins wat.
Ben het in grote lijnen daar wel mee eens, het idee is super en ook de spelwereld is erg goed uitgewerkt. De sfeer is goed en ook zijn de levels erg divers en zie je niet in elke straat de zelfde huisjes staan maar dan op een andere plek. Wat ik wel jammer vind is dat je door de 'laatste' 3 levels zo doorheen walst, bijna geen missies en gewoon in 1 lijn doorstomen. Tsja en de bugs blijven irri. Moest op een gegeven moment een freedom sniper afmaken.. nouja gozer een welverdiende headshot gegeven draai ik me om, opdrachtgever gekilled
. Zo 3 keer achter elkaar. Nouja die missie maar gelaten voor wat het is. Kom ik bij freedom aan, moet ik die zelfde duty squad killen... maar eerst groeperen bij ene max. Goed ik netjes in de rij staan, stroomt de hele basis leeg richting die duty squad
.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Kijk hier ook maar eens dan.Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 00:29:
Seesar, Ik ben erg geïnteresseerd. Vind de beelden ook ontroerend zou die documentaires graag willen zien!
Is wel vaker voorbijgekomen in dit topic maargoed, blijft mooi
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb het uitgespeeld,
Ze mochten er wel wat meer "outposts"neerzetten
spoiler:
, maar ik heb wel 52k roebels, mischien moet ik het uitgeven, is wel een heeeeel eind naar de bar alleen een stom einde "I want to be rich" en dan is ie dood en kan je niet emer verder
[ Voor 3% gewijzigd door Zamoraak op 07-04-2008 17:35 ]
Plaats dat soort opmerkingen graag even achter een spoiler.
Er zijn mensen die het spel nog niet uitgespeeld hebben en nog niet willen weten hoe het afloopt
Er zijn mensen die het spel nog niet uitgespeeld hebben en nog niet willen weten hoe het afloopt
correctie: deze mensen die werken te werk gesteld die wisten niet van de gevaren (en dachten dat ze met de simpele pakken beschermd waren, net zoals alle andere mensen daar in de buurtVerwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:59:
Ongelofelijk dapper van de russen dat ze meteen na het ongeluk de centrale zonder enige bescherming opruimde.
wat betreft stalker zelf: geweldig spel, helaas draait het op een athlon XP 2600+ met geforce 6800 maar net, dus zit met smart te wachten op het eind van de maand wanneer ik er een deftige upgrade doorheen gooi
[ Voor 20% gewijzigd door mschol op 07-04-2008 17:38 ]
En de meeste waren gedwongen, Rusland in 1986 achter de muur was alles behalve gezellig :l
Vet, je ziet echt dat de makers van CoD4 heel goed naar de realiteit hebben gekeken http://www.kiddofspeed.com/chapter24.html en die draaimolen en botsauto's.
-Sorry voor dubbelpost-
-Sorry voor dubbelpost-
[ Voor 9% gewijzigd door Zamoraak op 07-04-2008 17:55 ]
eeeh en stalker dan?
Ik vond stalker met pripyat en chernobyl een betere poging. Bovendien kan je er dan echt rondkijken ipv bij cod wat liniar is.
Ik vond stalker met pripyat en chernobyl een betere poging. Bovendien kan je er dan echt rondkijken ipv bij cod wat liniar is.
http://inmotion.magnumphotos.com/essays/chernobyl.aspx Moet je deze documentaire eens zien, hier zie je gewoonweg gemuteerde kinderen. Echt akelig.
Zo heftig man. Mooie documentaire wel!
@ Zamoraak:
Leuk dat je wat dingen hebt opgezocht, echt heel heftig is die foto-docu.
Ik ben er erg in geinteresseerd geraakt na het spelen van STALKER en CoD4!
PS: Zamoraak, Ga maar weer overnieuw beginnen met het spel en doe dan de missie Meet the guide, alleen dan kom je achter "the zone's secret!!" oftewel---> je hebt het nog niet goed uitgespeeld!!
Leuk dat je wat dingen hebt opgezocht, echt heel heftig is die foto-docu.
Ik ben er erg in geinteresseerd geraakt na het spelen van STALKER en CoD4!
PS: Zamoraak, Ga maar weer overnieuw beginnen met het spel en doe dan de missie Meet the guide, alleen dan kom je achter "the zone's secret!!" oftewel---> je hebt het nog niet goed uitgespeeld!!
Verwijderd
Ehm.. heeft iemand mischien een savegame van net voor Meet the guide? En is die zo aardig om me te pmen en dan te mailen?
cod was opzich mooi, maar die hoeft maar een klein deel te hebben.. de makers van stalker zijn speciaal naar het gebied afgereist om schetsen en foto's te maken..Dinictus208 schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:15:
eeeh en stalker dan?
Eens hoor, ik vond stalker dus ook beter!
Ik ga ff mn best doen en kijken of nog wat kan vinden...Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:04:
Ehm.. heeft iemand mischien een savegame van net voor Meet the guide? En is die zo aardig om me te pmen en dan te mailen?
leuk joh, dan kun je de helft weer overnieuw doen...
Ik ben sinds kort ook terug begonnen met dit spel (eigenlijk een beetje door dit topic
)
Mods gebruik ik eigenlijk niet (er blijken precies wel ontelbare mods te zijn maar soit
), maar ik heb al wel eens gezocht naar die endurance mod zodat ik iets meer gewicht kan dragen.
Tot op heden is dit al altijd op een sisser uitgelopen, ik krijg deze mod precies maar niet te pakken
Waar halen jullie je mods vandaan?
Mods gebruik ik eigenlijk niet (er blijken precies wel ontelbare mods te zijn maar soit
Tot op heden is dit al altijd op een sisser uitgelopen, ik krijg deze mod precies maar niet te pakken
Verwijderd
c:\windows\notepad.exeDen Deze schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:07:
Ik ben sinds kort ook terug begonnen met dit spel (eigenlijk een beetje door dit topic)
Mods gebruik ik eigenlijk niet (er blijken precies wel ontelbare mods te zijn maar soit), maar ik heb al wel eens gezocht naar die endurance mod zodat ik iets meer gewicht kan dragen.
d'r zijn tutorials zat over, je moet gewoon wat textfiletjes aanpassen en presto. Maar, je kan ook gewoon twee van die level 3 Electro artifacts grijpen en dan kun je ongelimiteerd rennen zolang je onder je normale pakgewicht blijft. Is eignelijk veel leuker.
spoiler:
Heb je een reden om even te gaan zoeken in het fabrieksterrein westelijk van de Duty base. In de tunnel onder de milbase west van Garbage kun je de andere vinden.
Verwijderd
Het is zo,n standaard vraag, maar toch wil ik het graag weten;
Ik heb een Core 2 Duo 6420 met 2 GB geheugen en een Nvidia 9600GT, ik wil het spel op 1920 * 1200 spelen, is dit te doen?
Ik heb een Core 2 Duo 6420 met 2 GB geheugen en een Nvidia 9600GT, ik wil het spel op 1920 * 1200 spelen, is dit te doen?
zie: http://xtreview.com/image...review/stalker.PNG&id=220
denk dat het dus wel te doen moet zijn
denk dat het dus wel te doen moet zijn
[ Voor 20% gewijzigd door mschol op 12-04-2008 12:19 ]
Verwijderd
Ik heb stalker dit weekend op mijn pc gezet. Alle updates eroverheen gegooid. En ben gaan spelen, tot mijn grote verbazing knalt ie er na een goeie 10 á 15 min spelen uit.
Dat doet ie iedere keer als ik het spel opstart.
Heeft iemand dit ook meegemaakt of hier tipje voor?
Heeft iemand dit ook meegemaakt of hier tipje voor?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.