Seesar schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:47:
als je niet langer dan 3 uurtjes gespeeld hebt en niet daadwerkelijk wat verder bent gekomen dan je eerste trader vind ik niet dat je recht van spreken hebt; tuurlijk, niet iedereen vind dit een leuk spel en natuurlijk liggen interesses en skillz heel verschillend, maar zeggen dat het geen reet aan is, simpel of klein is, is absoluut niet gerechtvaardigt. Dat je het niet leuk vind; dat kan niemand je kwalijk nemen.
Ik heb per keer dat ik het wou uitspelen zo'n 2 weken over gedaan, zo'n 3 uur per dag. een spel in 2 etmalen er doorheen rammen is leuk voor jouw, maar daar beleef ik geen lol aan en doe je het alleen maar voor het "uitspelen" ipv het spel echt leren kennen. Zelfde type mensen die dan ook de filmpjes weg-escapen en de teksten en hints niet lezen in de PDA en dus hier komen vragen waar de dokter is verstopt.
Enfin, ik gaf het in het begin ook geen kans; rondwandelen met je klapperjtes pistool en die lui gaan maar niet dood, uiteindelijk vetste spel wat ik in tijden gespeeld heb.
Diversiteit aan wapens, freeroaming en de verschillende eindes vind ik super gaaf. Maar als je het niets vind, ook best, maar ga het hier niet zitten bashen als simpel of gare bots (want soms waren ze "best slim", voorzover dat mogelijk is met AI van tegenwoordig.
Ik vind het spel fantastisch, maar de kritiek op de AI deel ik. Tegenwoordig vind ik "best slim" gewoonweg achterhaald. Ik kom letterlijk mannetjes tegen die je aankijken maar niet schieten. Dat heeft op dat moment he-le-maal niets te maken met vriendjes, factions, weet ik veel wat, maar dat is gewoon een dom poppetje dat had moeten reageren toen ik binnen zijn straal kwam. Nu gewoon rustig je pistooltje richten op het hoofdje en met 1 schot afknallen.
Mannetjes die gewoon blijven doorschieten als ze binnen staan en je voorbij de deur loopt. Je hoort ze dan gewoon letterlijk tegen de muur schieten. Als je dan omloopt zie je twee man staan schieten naar niets meer dan steen en cement.
Of ze staan ergens in een deuropening maar 1 richting op te kijken. Herrie maken, schieten, maakt niets uit, pas als je echt langsloopt beginnen ze te schieten.
In een van de eerste quests moet je een collega om zeep helpen, daar hoefde ik alleen naartoe te lopen. Collega reageert nergens op, ik schiet 'm met een shotgun in de rug en hij loopt gewoon rustig verder. Ik ben achter 'm aan gelopen en heb 'm nog een paar schoten in de rug gegeven en de quest was met succes voltooid.
Of lekker de X aan als je per ongeluk gespot bent en na een halve kilometer rennen hoor en zie je nog de kogelinslagen. Als je dan heeeeel goed gaat kijken dan zie je ze in de verte nog schieten, meestal op nog dezelfde plaats als waar je ze in eerste instantie aantrof. Zelfs als jij hen niet meer ziet blijven de kogels om je oren vliegen, ook al staan er bomen, bosjes, struiken, huizen, wat dan ook in de weg.
Het is voor mij absoluut niet storend, ik vind het verder echt een fantastisch spel, maar beweer alsjeblieft niet dat bovenstaand typerend is voor een goed AI systeem.
Jeroen O schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:40:
Ik kom er even niet uit.
Ik heb een missie aangenomen. Deze missie heet "Kill the stalker" en bestaat uit twee delen. Het eerste deel is "kill the bandit leader". Nou dat heb ik gedaan.
Maar daarna kan je je reward ophalen bij de trader. Alleen als ik bij de trader sta dan gebeurt er niks. Ja, je kan met hem praten maar iets krijgen ho maar.
Doe ik nu iets verkeerd of heb ik het hele stuk voor niks terug gelopen?
Heb je geen optie bij de trader in het dialoogvenster dat iets aangeeft van "I'm here about the job" ? De quests die ik voltooid heb moest ik altijd zelf bij de trader aankaarten.
[
Voor 10% gewijzigd door
KneoK op 04-04-2008 15:58
]