[PC] S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste
Acties:
  • 31.952 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Jeuj, heb het ook uitgespeeld net :*)

spoiler:
Eerst de Wish Granter gedaan, bedacht me toen dat er vast wel een cooler einde was als je dat geheime Monolith kamertje op zocht, en jawel! Nog een paar uur heerlijk monolithjes mollen. Liep op een gegeven moment steeds met ca 1200 ammo voor mn GP12 (oid) rond, plus de Gauss rifle en shotgun. Heerlijk dat exoskeleton >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dat einde is idd echt geweldig.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heb het spel net opnieuw geinstalleerd, weg savegame :( Was best een eind. Welke patch kan ik nu het beste nemen, of gewoon op 1.0 spelen? Ik moet het wel weten van te voren omdat je je savegame verliest als je gaat patchen naar 1.1 en verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:42
Ik ben sinds een tijdje ook bezig met stalker, vind het een leuk spel en een lekker griezelige wereld waarin je loopt. Alleenloopt het spel niet lekker op mijn 8800 gts, ik wil gewoon de max resolutie voor mijn scherm (19") 1280x1024 met alles op max, alleen trekt hij dit niet, zou een 2900 dit wel gewoon kunnen trekken, heeft iemand deze reso met die kaart en geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

johan12 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:59:
Ik ben sinds een tijdje ook bezig met stalker, vind het een leuk spel en een lekker griezelige wereld waarin je loopt. Alleenloopt het spel niet lekker op mijn 8800 gts, ik wil gewoon de max resolutie voor mijn scherm (19") 1280x1024 met alles op max, alleen trekt hij dit niet, zou een 2900 dit wel gewoon kunnen trekken, heeft iemand deze reso met die kaart en geen problemen?
Opzich zou die dat zonder mokken moeten trekken alleen bij mij loopt die op mijn GTS ook niet geweldig want zodra je het spel start heb ik een fps van ~80 (1680x1050, alles maxed 0xAA) maar dan loop je iets verder en opeens kakt de fps in naar ~15-20 = onspeelbaar. Zet je vervolgens iets een stapje terug ga je ingame en zet je de optie weer max dan heb ik weer 80 totdat die weer in kakt.
Even een paar kleine checks, welke drivers en welke patch heb je? Want heb het sinds de zomervakantie niet meer gespeeld (dus ook niet met nieuwere drivers geprobeerd).
Ook nog een tip: zet AA op 0x aangezien dat niet werkt als je Full HDR aan hebt + alleen performance scheelt.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:34:
[...]

Opzich zou die dat zonder mokken moeten trekken alleen bij mij loopt die op mijn GTS ook niet geweldig want zodra je het spel start heb ik een fps van ~80 (1680x1050, alles maxed 0xAA) maar dan loop je iets verder en opeens kakt de fps in naar ~15-20 = onspeelbaar. Zet je vervolgens iets een stapje terug ga je ingame en zet je de optie weer max dan heb ik weer 80 totdat die weer in kakt.
Even een paar kleine checks, welke drivers en welke patch heb je? Want heb het sinds de zomervakantie niet meer gespeeld (dus ook niet met nieuwere drivers geprobeerd).
Ook nog een tip: zet AA op 0x aangezien dat niet werkt als je Full HDR aan hebt + alleen performance scheelt.
Iets te weinig videogeheugen om op die settings te spelen? Met een 8800GTX heb ik geen enkel probleem met alles op max, terwijl het toch enkel wat hoger geklokt is en 768MB videogeheugen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
@ psychoclown:

Speel stalker met de laatste patch 1.0004. Ik heb dus zo'n overclockte 8800gts 320 van msi. Voor de rest heb ik een intel e6750, 2gb ram, gigabyte ds3p, winxp. Ik gebruik verder de 162.18 driver van nvidia.

Ik dacht ook dat stalker nou niet echt zo'n zware game was. Maar echt sommige stukken trekt ie gewoon, alleen er zijn ook stukken dat ie het gewoon echt niet trekt, dan loopt ie te schokken, bijvoorbeeld the barkeep, als ik die bar naar beneden ga dat ik echt niet normaal, dat trekt ie helemaal niet. En sommige levels buiten zijn ook lastig. Is dat nou normaal??
Ik ga proberen om aa eens uit te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johan12 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:23:
@ psychoclown:

Speel stalker met de laatste patch 1.0004. Ik heb dus zo'n overclockte 8800gts 320 van msi. Voor de rest heb ik een intel e6750, 2gb ram, gigabyte ds3p, winxp. Ik gebruik verder de 162.18 driver van nvidia.

Ik dacht ook dat stalker nou niet echt zo'n zware game was. Maar echt sommige stukken trekt ie gewoon, alleen er zijn ook stukken dat ie het gewoon echt niet trekt, dan loopt ie te schokken, bijvoorbeeld the barkeep, als ik die bar naar beneden ga dat ik echt niet normaal, dat trekt ie helemaal niet. En sommige levels buiten zijn ook lastig. Is dat nou normaal??
Ik denk dat het aan je AA ligt, hier doe ik alles met een 8800GTX @ 2560x1600 en alles op max probleemloos. Maar wel met AA disabled omdat dat (althans in de vorige versies) geen effect had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
weet iemand of stalker 2 ook op de xbox 360 uit komt? kan er niks ove rvinden....zal wel niet dan :'(

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb nog eens wat verder gespeeld met stalker en kmoet zeggen dat het me echt bevalt momenteel. Een van de meest sfeervolle games die ik al gespeeld heb. Maar ik zit nu precies met het"lege stash" probleem? Elke stash die ik al geopend heb is gewoon leeg? Zijn er staches bij die leeg horen te zijn en heb ik gewoon ongeluk :), of is dit een bug?

Volgens het spel speel ik met versie 1.003, en alsk nu die 1.004 installeer ben ik waarschijnlijk mijn saves weer kwijt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:41:
Kheb nog eens wat verder gespeeld met stalker en kmoet zeggen dat het me echt bevalt momenteel. Een van de meest sfeervolle games die ik al gespeeld heb. Maar ik zit nu precies met het"lege stash" probleem? Elke stash die ik al geopend heb is gewoon leeg? Zijn er staches bij die leeg horen te zijn en heb ik gewoon ongeluk :), of is dit een bug?
Nope, de meeste zijn leeg. ;)
Volgens het spel speel ik met versie 1.003, en alsk nu die 1.004 installeer ben ik waarschijnlijk mijn saves weer kwijt :s
Nope, je behoudt je savegames. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Volgens mij zijn ze alleen leeg als je niet de bijbehorende PDA met informatie van een dode tegenstander hebt gevonden, toch? Zodra je informatie over een secret stash hebt gevonden, wordt de stash gevuld met items. Dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
johan12 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:23:
@ psychoclown:

Ik denk dat het in The Bar trager loopt omdat daar heel veel NPC's rondlopen, ook buiten in de omgeving. Daar moet veel meer berekend worden (niet alleen grafisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:35:
[...]
Ik denk dat het aan je AA ligt, hier doe ik alles met een 8800GTX @ 2560x1600 en alles op max probleemloos. Maar wel met AA disabled omdat dat (althans in de vorige versies) geen effect had.
Inderdaad AA uitzetten helpt! AF natuurlijk wel gewoon op max net zoals de rest. Maar merk dat het erge schokkerige er nu uit is, zelfs bij barkeep. Ga nu weer snel verder 'stalken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johan12 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:59:
[...]

Inderdaad AA uitzetten helpt! AF natuurlijk wel gewoon op max net zoals de rest. Maar merk dat het erge schokkerige er nu uit is, zelfs bij barkeep. Ga nu weer snel verder 'stalken'
AF op max? Ik doe gewoonlijk 4 en heb geen last van wazige vlakken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Syntagma schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:46:
[...]

Volgens mij zijn ze alleen leeg als je niet de bijbehorende PDA met informatie van een dode tegenstander hebt gevonden, toch? Zodra je informatie over een secret stash hebt gevonden, wordt de stash gevuld met items. Dacht ik.
Dat klopt idd. Alleen met daadwerkelijke stashinfo zit er wat in de stash. Daarnaast is er wel een ander probleem met lege stashes. Als je namelijk in een bepaald gebied (Cordon bijv.) een stash hebt gevonden en je gaat naar een ander deel van de map (via een laadscherm dus), terwijl je de stash niet bezocht hebt, komt het voor dat bij terugkomst de stash leeg is door een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
ben nu lekker bezig met allerlei quests te doen, alleen misschien een beetje een domme vraag maar is er ergens in het spel een goede shop waar je wapens en armor etcetera kan halen? ik moet toch ook het verdiende geld kunnen uitgeven dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
johan12 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:33:
ben nu lekker bezig met allerlei quests te doen, alleen misschien een beetje een domme vraag maar is er ergens in het spel een goede shop waar je wapens en armor etcetera kan halen? ik moet toch ook het verdiende geld kunnen uitgeven dacht ik zo.
De barman in Duty HQ en Lukash in het Freedom-kamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

johan12 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:59:
Ik heb een 2900xt en die trekt het perfect. Ik draai 1600x1050 (wide) full hdr en alle shidz.
Alleen laden tijdens begin van een level maar dat is spel intrinsiek volgens mij.

Je kunt nog wat tweakopties aanzetten he, en patch 4 loopt volgens mij het soepelst.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
IK heb een 8800GTS en dat is ook helemaal geen probleem: alles open en soepeltjes op 1600x1050 (behalve dat FSAA niks doet, maar op zo'n resolutie niet zo'n punt voor mij). Ligt dus niet aan de specs van je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Ik zit me nu toch eens even in een moeilijk gedeelte. Ik loop nu door lab x-10 moet een weg naar buiten vinden (richting reactor, wish granter). alleen mijn stalker suit heeft het begeven! er is niks meer van over dus bij elke tegenstander die ik tegenkom moet ik heel voorzichtig doen anders ben ik in een keer dood... heel irritant steeds saven. Waarom kan je nou niet een pak van een dode pakken... Weet iemand die ook in deze positie heeft gezeten waar je snel een nieuw pak kan halen zonder terug te gaan naar de bar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Waar zit je precies? In het Red Forest ofzo? Of is X-10 bij Yantar? In het begin van de Red Forest ligt ergens een Duty armour, iets verder een military suit, in Yantar ligt Ghost's armour, in de levels na de Red Forest ligt er regelmatig een verse outfit (military suits, exoskeletons). Gewoon goed alle hoeken en gaten inspecteren, kratten kapot slaan, aanhangers/treinstellen etc doorzoeken. En als je nog terug kan gewoon een nieuwe halen bij een trader.

Heb zelf eenzelfde situatie gehad ja, gewoon voorzichtig zijn en veel saven. De opluchting zal geweldig zijn als je weer nieuwe kleertjes hebt :) je voelt je dan bijna onoverwinnelijk, hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johan12 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:46:
Ik zit me nu toch eens even in een moeilijk gedeelte. Ik loop nu door lab x-10 moet een weg naar buiten vinden (richting reactor, wish granter). alleen mijn stalker suit heeft het begeven! er is niks meer van over dus bij elke tegenstander die ik tegenkom moet ik heel voorzichtig doen anders ben ik in een keer dood... heel irritant steeds saven. Waarom kan je nou niet een pak van een dode pakken... Weet iemand die ook in deze positie heeft gezeten waar je snel een nieuw pak kan halen zonder terug te gaan naar de bar??
Bedoel je dat je hier bent:
spoiler:
Je hebt de Brainscorcher net uitgegooid. Monolith komt met ene man of dertig de voorheen lege bunker onder de antenne's inhuppelend en schiet de toko in z'n algemeen en jou in bijzonder aan flarden.

Als je daar inderdaad bent:
spoiler:
Je hebt als je niet al te mensvriendelijk speelt een paar Monolith jongetjes omgebracht. Eén ervan heeft je een entry in je Diary opgeleverd. een 6 cijferige code voor een vergetne deur. Die deur zit na een paar meter lopen uit de ruimte waar je de Scorcher uitgegooid hebt links in de muur. Dit is het laaste kleine kamertje voor je het trappenhuis in gaat en omhoog moet. Maai die paar mieterige ventjes in hun exoskeletons om met headshots, open dit deurtje en help jezelf met de spullen die je vind. Volgens mij lag er ook een eenvoudig Monolith pak maar daar in kan ik me vergissen.

Je moet deze missie niet met een stalker suit doen, maar met een SEVA of Exoskel of iets van vergelijkbare calorische waarde. Wat hierna komt helemaal. Voor je verder gaat spelen: regel een behoorlijk pak.

====================
Ik krijg mijn gemodde files in 1.0004 niet aan de gang. Om de één of andere redne kan ik editten wat ik wil maar wordt het niet geladen. ik heb de files gewoon uitgepakt in de root van de STALKER folder en de .db? bestanden laten staan. Is dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Trainer voor S.T.A.L.K.E.R. 1.0004 van shithappens is inmiddels ook vrij gegeven,
heb hem nog niet getest.
1004stalkcaltrn-ch.zip, 134k

En nog een handige mod, hiermee is bijna alles te koop bij de eerste trader.
trader_mod.zip, 498k

En als je moe bent om steeds de RUN knop te gebruiken kan je die altijd aan zetten,
Typ ~ om in de console te komen en dan g_always_run 1 OF g_always_run 0

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:55:
De Trainer voor S.T.A.L.K.E.R. 1.0004 van shithappens is inmiddels ook vrij gegeven,
heb hem nog niet getest.
1004stalkcaltrn-ch.zip, 134k

En nog een handige mod, hiermee is bijna alles te koop bij de eerste trader.
trader_mod.zip, 498k

En als je moe bent om steeds de RUN knop te gebruiken kan je die altijd aan zetten,
Typ ~ om in de console te komen en dan g_always_run 1 OF g_always_run 0
De trainer werkt, maar ik heb elke keer een BSOD als ik Stalker afsluit, ook simpelweg het proces beëindigen geeft een BSOD (drivers zijn gewoon 163.69 WHQL). Aan de trainer ligt het niet en na een herinstallatie had ik het ook bij patch 1.0003 (een paar keer ging het wel goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 16:34
ik ben bij "Breach the Yantar lab and shutdown the monster", maar ik heb wat mods geinstalled, en alle bandits enzo lopen allemaal als zombies, beetje raar. Anyone?

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doekoeman schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:36:
ik ben bij "Breach the Yantar lab and shutdown the monster", maar ik heb wat mods geinstalled, en alle bandits enzo lopen allemaal als zombies, beetje raar. Anyone?
Het zijn zombies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 18:27
kan de TS niet een stukje maken met mods??

ik heb namelijk Faiakes mod erop staan en stalker is dan veel beter te spelen , grafisch is het stukken beter en je hebt meer FPS dan de originele

zou wel mooi zijn als er een lijstje met mods tussenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Sowieso moet de hele TS geupdate worden en waarbij ook die expansion in op genomen etc.
En het is tijd voor een nieuw deel we zitten al op pagina 58 :)

Opzich zou ik best wel een nieuw deel willen maken maar dan heb ik wel iemand nodig die wat schrijfwerk/zoekwerk verricht ben bijv. niet echt thuis op het gebied van mods in Stalker.

[ Voor 37% gewijzigd door psychoclown op 27-10-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
k zou wel een stuk kunnen typen voor die mods met download links enzo

nieuw deel zelf maken zou ik niet kunnen :P

ook recente screenshots met en zonder mods en idd over S.T.A.L.K.E.R clear sky

[ Voor 26% gewijzigd door glangeveld op 27-10-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Zet anders DM even aan dan kunnen kunnen we het daar even verder bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Eindelijk weer eens de tijd gehad om verder te gamen. Ik ervaar echter mijn eerste echt bug.

Ik moet naar de " doctor" in strelok's hideout.
GPS wijst mij richting Agroprom Facility, zodra ik in deze map word ingeladen wijst mijn GPS map me weer de area uit. Bovendien helpft het ook niet meer de quest te markeren. Alsof navigatie totaal uitvalt.
Mijn vraag is, waar is the DOCCCCC!..
In de Agroprom Facility?, Agroprom underground (gangenstelsel ondergronds) of misschien in Yantar, aangezien GPS wel opeens daar een nieuw marker laat zien.

thank you...

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat probleem had ik ook. Het is niet echt een probleem achteraf, maar de aanwijzingen kunnen nogal verwarrend zijn
spoiler:
Docter is in het gangenstelsel onder de facility

Als je meer detail wil, check de volgende spoiler:
spoiler:
in de "geheime" kamer die je via een buis kunt betreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Harstikke bedankt Stefijn, alleen zonet tijdens het gamen kwam ik weer erachter waar de hide out van strelok was. Was er immers al een keer eerder geweest voor de documenten in de facility... :D

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

In een walkthrough las ik dat als je de X16 docu's heb terug gebracht dat er een Duty shop voor je open gaat waar je ammo voor de Tunder (fuck wat 0wnt dat wapen) kan kopen. Wie o wie kan me vertellen waar die shop is?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

This patch optimizes graphical performance and fixes all known MP crashes.

This isn't the full change log according to Oblivion Lost.

-"Implemented - compression option to switch off the network traffic on a server networked games (default is off).
This solves the problem of overloading the CPU servers with low productivity.
- A bug in the dialogue.
This error resulted in the fact that dialogues with a high degree of nesting were lopping.
- The possibility of creating servers for tournaments.
Access to the players on the list server implemented on the server (login and password).
Fixed-over 10 crashes in multiplayer game
- Maintenance of statistics on MP-match points, the use of weapons, and per-zone hit points"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Even ter ondersteuning van mijn vraag:

spoiler:
At this point, your only lead to Strelok is a stalker named "Guide" at Cordon.
Once you find him, you will be on the trail of Strelok. Take this chance to
buy all the stuff you want from the professor at Yantar, since you won't be
coming back (due to the military presence at the lab base). The trip through
the Wildlands also takes a toll on your resources (except NATO ammo) so if you
want to play around with a shotgun, buy a few (like three) and take them back
with you to Rostok. The Tunder you should have found a few unbroken ones from
randomly killed NPCs at the Warehouse.

Note that while the shotgun is handy, don't go out of your way to get it if
you can't carry it (or don't like shotguns). You will find enough shotguns
later if you decide to change weapons. The reason to get shotguns from Yantar
is if you decide to use them in exploring some of the other areas you may have
missed before.

Once you deliver the lab papers you found on Ghost (or in the control room --
they're all the same) to the Rostok barkeep, the Duty faction shop opens up
and you can buy PAB-9 ammo for the Tunder there. Naturally, carrying all the
loot back through Wildlands will be a chore, but gives you a chance to collect
some items if you're thrifty and careful.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ok, ik heb hem gevonden, maar ik zit nu met een ander probleem waarvan ik hoop dat jullie er wel antwoord op willen geven.....Je moet op zoek naar Streloks stash. Dat heb ik gedaan en gevonden. Alleen nu ik eruit ben blijft de opdracht "find a way out of the underground" staan. Volgens mij is het gevolg hiervan dat ik Guide niet kan vinden en dat en wat er op volgt wil ik wel graag doen want dat doet wat extra's met het einde heb ik gelezen? Iemand bekend met dit probleen hoe ik het kan oplossen?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Zeer complete walktrough. Ik heb m af en toe gebruikt om weer op weg te gaan en hiermee mis je zeker niks.
http://faqs.ign.com/articles/774/774510p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hoe zit het trouwens met stashes? Kan je gewoon overal je spullen dumpen of moet je er dan rekening mee houden dat het leeg geroofd kan worden door anderen?
stefijn schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:43:
Zeer complete walktrough. Ik heb m af en toe gebruikt om weer op weg te gaan en hiermee mis je zeker niks.
http://faqs.ign.com/articles/774/774510p1.html
Over het wegkomen uit het riool als je die flashdrive hebt staat het volgende in die FAQ:
Once you have that, you can exit the sewers and head back
to Garbage.
Kan ik helaas niet zo veel mee. Dat heb ik namelijk al gedaan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Niemand verder? :'(

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
  • Laatst online: 13-09 23:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Iemand enig idee wanneer de uitbreiding uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Op het moment nog geen specifieke datum voor vastgesteld. Bronnen zeggen het eerste kwartaal volgend jaar.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Helaas, niks :'( Na welke acties nadat je de flash drive van Strelok hebt gepakt, kregen jullie de opdracht Guide in Cordon te meeten?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
JT schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:05:
[...]

Helaas, niks :'( Na welke acties nadat je de flash drive van Strelok hebt gepakt, kregen jullie de opdracht Guide in Cordon te meeten?
Daarvoor moet je nog een aantal andere dingen oplossen, ga eerst maar naar Barkeep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Norbert schreef op woensdag 21 november 2007 @ 01:41:
[...]

Daarvoor moet je nog een aantal andere dingen oplossen, ga eerst maar naar Barkeep!
Side missions of main missions? Want ik ben al onderweg naar de antenna en heb de freedom base al een paar keer helemaal leeg geveegd (als ik had geweten dat er een handelaar was met kogels voor de echte sniper dan had ik dat niet gedaan :P )

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Beetje laat met dit spel eindelijk eens echt te ontdekken .. maar ....

WAT EEN VET SPEL _/-\o_

Ik heb hem toen ie uitkwam gelijk gekocht, maar toen liep het spel toch niet lekker genoeg .. Ik ben hem wel gaan spelen, en wel wat tasks gedaan ... Maar op een gegeven moment mee gestopt.

Nu een (uiteraard alweer verouderd) vet systeem staan, en van het weekend het spel weer eens geinstalled. Laatste patch erover, een modje en wat tweaks ... en ... omg ... Het ziet er absoluut top uit ... En ik vind de gameplay heeerlijk ... Zo f**ing creepy ook, naarmate je verder in het spel komt.
Gelijk het hele weekend gespeeld .. hihihihi ... van smiddags tot savonds laat :P

Ja, ik heb hem geloof ik eindelijk ontdekt, deze game ... :z .....

Mijn plussies in ieder geval:

- graphics zijn dik dik in orde !!
- geluid (ambience vooral) dik in orde
- al die mutated animals, hordes honden etc etc is echt cool gedaan. De ene keer vallen ze wel aan, de andere keer niet. En nog zooveel meer vette momenten daarin meegemaakt ...
- veel vrijheid met al die tasks en wat je wil gebruiken aan wapens etc
- dat je honger krijgt, moe wordt etc
- loopt als een trein :P

Minnies:

- hmm nog niet echt minpunten eigenlijk ... Tot nu toe vind ik het een supervette game met een absoluut coole sfeer. Heerlijk creepy.

[ Voor 3% gewijzigd door JediUberknaft op 21-11-2007 21:25 ]

• Norbert
JT schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:39:
[...]

Side missions of main missions? Want ik ben al onderweg naar de antenna en heb de freedom base al een paar keer helemaal leeg geveegd (als ik had geweten dat er een handelaar was met kogels voor de echte sniper dan had ik dat niet gedaan :P )
Je moet eerst Ghost gevonden hebben en pas dan krijg je meet the guide als ik het goed onthouden heb, Barkeep en dan naar Yantar dus.

Ter aanvulling, als je eerder een andere keuze maakt dan hoef je het Freedom kamp niet uit te roeien en krijg je meer opdrachten en leuke wapens!

[ Voor 13% gewijzigd door Norbert op 22-11-2007 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Norbert schreef op donderdag 22 november 2007 @ 02:32:
[...]

Je moet eerst Ghost gevonden hebben en pas dan krijg je meet the guide als ik het goed onthouden heb, Barkeep en dan naar Yantar dus.

Ter aanvulling, als je eerder een andere keuze maakt dan hoef je het Freedom kamp niet uit te roeien en krijg je meer opdrachten en leuke wapens!
Ja das nou al te laat helaas :P Maar daarnaast heb ik Kruglov allang geholpen enzo, ben ik de 2e controller tegen gekomen, heb alles in het moeras al omgelegd en ik moet nu richting Red Forest...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
JT schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:27:
[...]

Ja das nou al te laat helaas :P Maar daarnaast heb ik Kruglov allang geholpen enzo, ben ik de 2e controller tegen gekomen, heb alles in het moeras al omgelegd en ik moet nu richting Red Forest...
En toen je bij die 2e controller was lag daar iemand op de grond heb je die nagezocht?

Waarom begin je niet met een save van een stuk terug, je krijgt van Freedom ook allemaal opdrachten namelijk en er zit ook een handelaar kortom, je mist van alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
dood topic dit

maar even wat anders : als ik MP speel zijn de graphics ineens slechter dan SP

hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Die kan je nl afzonderlijk instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Norbert schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:04:
[...]

En toen je bij die 2e controller was lag daar iemand op de grond heb je die nagezocht?
Jep, Ghost heb ik nagezocht, heb ook zijn armor meegenomen en aan de prof gegeven in ruil voor zo een suit. Probleem heeft er mee te maken dat ik daarna pas de stash van Strelok heb opgezocht, ik dacht dat dat wel later kon...
Waarom begin je niet met een save van een stuk terug, je krijgt van Freedom ook allemaal opdrachten namelijk en er zit ook een handelaar kortom, je mist van alles!
Die saves heb ik niet meer :') Omdat ik altijd zo een eindeloze lijst had met saves dacht ik van, laat ik het met 6 savegames doen :')

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

weet iemand hoe je lid word van group ? wand ik kan geen Q krijgen van duty om dat ik niet langs kan als ik langs loop dan gaan ze schieten op mijn

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dan heb je ze pissed of gemaakt en kan je ze niet meer joinen. Dus geen lui van een faction doden en dan kan je ze vanzelf benaderen en kan je ze uiteindelijk joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Dinictus208 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:48:
Dan heb je ze pissed of gemaakt en kan je ze niet meer joinen. Dus geen lui van een faction doden en dan kan je ze vanzelf benaderen en kan je ze uiteindelijk joinen.
nee dat heb nooit gedaan maar nu is gelukt heb nog paar Q gedaan nu krijg meer Q van duty boss

maar nog iets ik krijg nu heel tijd straaling ook in stad en stop niet meer nu heb ik even god mode aan staan anders gaa ik elken keer dood is dit bug ? of hoord dit ? ben al ver in game

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Misschien "verkeerde" artifacts?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

MrVegeta schreef op zondag 09 december 2007 @ 03:14:
Misschien "verkeerde" artifacts?
nope het was bug

heb even ander save game gepakt van in game 1 uur en Q die ik nog moets doen heb nu weer gedaan en nu heb ik die straaling bug niet _/-\o_

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

JT schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:46:
Hoe zit het trouwens met stashes? Kan je gewoon overal je spullen dumpen of moet je er dan rekening mee houden dat het leeg geroofd kan worden door anderen?

[...]

Over het wegkomen uit het riool als je die flashdrive hebt staat het volgende in die FAQ:

[...]

Kan ik helaas niet zo veel mee. Dat heb ik namelijk al gedaan.
Je kan die sewers op 2 manieren uit en op 1 manier in. Je moet na de flash drive niet door dezelfde uitgang gaan maar doorlopen zodat je uiteindelijk uitkomt in het military camp waar je meteen de documents kan halen. Daarna ga je voor het eerste naar de bar.

Patch 5 is uit en het loopt weer als een zonnetje hoor.
hier op een amd x2 64 6000+ en en radeon hd2900xt, full dynamic lighting en de rest op hoog. Ik speel stalker nu voor de 4de keer en ik moet zeggen dat het zelfs na het spelen van COD4 nog enorm gaaf is! Kan niet wachten op clear sky!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:45

flessuh

Set sail for fail!

machtig mooi spel, maar ik heb weer een gezellig probleem :P

ik heb toen ik het warehouses gedeelte in liep per ongeluk een duty gast afgeschoten, en nu beginnen alle duty-members, en de meeste stalkers op weg naar de bar op me te schieten....

weet iemand of ik mijn reputatie weer normaal kan krijgen?

heb helaas mn save-game overschreven van iets daarvoor |:(

dus ik werk nu met 5 savegames ipv 1 ;)

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

KICK :)

Speelt men deze nog?
Ik ben namelijk alweer bezig met mijn 10e spel of zo.
Alleen minder dat je nooit verder kunt gaan met de game zodra je 'm uitgespeeld hebt, zodat je gewoon een beetje rond kan zwerven en kleine opdrachten kunt doen totdat je echt helemaal uitgekeken bent en een compleet nieuwe game start...

De uitbreiding komt Q1 2008 voor degenen die dat blijven vragen.
Preciese datum is niet bekend, maar de geruchtenmachine zegt 31 Maart.
Gewoon lekker de laatste dag van Q1 ook :p
Net niet Q2 weet je wel, dat klinkt qua marketing ook wat beter :)

EDIT: Gaat er nog iemand een deel 4 maken of is de hype voorbij?

[ Voor 5% gewijzigd door mrfu op 11-01-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Ik moet het spel nog steeds uitspelen. Hoewel ik het spel al driekwart jaar in de kast heb liggen ben ik er pas net mee begonnen. Dus ja, het wordt nog wel gespeeld. :)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Telkens als ik screenshots zie van S.T.A.L.K.E.R. dan wil ik weer spelen, en als ik het dan doe heb ik er weer spijt van :X

Het ziet er mooi uit, maar ik erger me dood aan de rest:
  • Je heb 5 magazijnen nodig om iemand dood te krijgen.
  • Doel van de game is ammo zoeken? Want dat is het enige wat je zo ongeveer doet.
  • Het voelt aan als een budgetgame.
Ik vind het heel jammer want S.T.A.L.K.E.R. heeft eigenlijk veel potentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

babbaloerie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:17:
Telkens als ik screenshots zie van S.T.A.L.K.E.R. dan wil ik weer spelen, en als ik het dan doe heb ik er weer spijt van :X

Het ziet er mooi uit, maar ik erger me dood aan de rest:
  • Je heb 5 magazijnen nodig om iemand dood te krijgen.
  • Doel van de game is ammo zoeken? Want dat is het enige wat je zo ongeveer doet.
  • Het voelt aan als een budgetgame.
Ik vind het heel jammer want S.T.A.L.K.E.R. heeft eigenlijk veel potentie...
Ik heb het spel eigenlijk maar steeds kort gespeeld en na een kwartier had ik al bergen ammo voor het pistool (soms al meer dan dat je kan tillen). Probleem is dat je zo weinig aan die kogels hebt. Als ik iemand 4x in zijn borst schiet hoort hij neer te gaan (zonder vest, etc.)! Helaas moet je vaak (onrealistisch) veel lood pompen met zwakkere wapens voordat de vijand ten onder gaat.

Waar dit spel inderdaad ook last van heeft is het 'niet solide' gevoel. Al speel ik Oblivion, heb ik echt het idee dat ik in een wereld rondloop waar de grond, de bomen en de wapens 'solide' zijn (hetzelfde geld voor bepaalde shooters). In Stalker 'voelt' het allemaal erg slap aan. Natuurlijk kan je in dit spel niet door een boom heenlopen, maar dat gevoel krijg je wel. Het helpt natuurlijk ook niet echt mee dat de levels eigenlijk niet al te groot zijn voor hedendaagse spellen. Een laadscherm waarna ik in één klap meerdere kilometers heb overbrugt geeft ook niet het gevoel dat ik eigenlijk best wel ver gelopen heb.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal.

Ik heb dit spel ook al een paar maanden maar ik wilde weten of er al een coop mod uit is, ik heb er op google eigenlijk weinig over kunnen vinden ( behalve een vaag filmpje op youtube ).

Ik en een vriend van mij willen dit spel graag samen spelen. want het lijkt ons geweldig om hier met z'n tweeën of meer rond te lopen.

Die wereld is van zichzelf wel een beetje leeg dus om er met meer mensen rond te lopen geeft dan net wat extra sfeer.

Misschien hebben jullie hier wat extra informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

The Zep Man schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:33:
[...]
Ik heb het spel eigenlijk maar steeds kort gespeeld en na een kwartier had ik al bergen ammo voor het pistool (soms al meer dan dat je kan tillen). Probleem is dat je zo weinig aan die kogels hebt. Als ik iemand 4x in zijn borst schiet hoort hij neer te gaan (zonder vest, etc.)! Helaas moet je vaak (onrealistisch) veel lood pompen met zwakkere wapens voordat de vijand ten onder gaat.

Waar dit spel inderdaad ook last van heeft is het 'niet solide' gevoel. Al speel ik Oblivion, heb ik echt het idee dat ik in een wereld rondloop waar de grond, de bomen en de wapens 'solide' zijn (hetzelfde geld voor bepaalde shooters). In Stalker 'voelt' het allemaal erg slap aan. Natuurlijk kan je in dit spel niet door een boom heenlopen, maar dat gevoel krijg je wel. Het helpt natuurlijk ook niet echt mee dat de levels eigenlijk niet al te groot zijn voor hedendaagse spellen. Een laadscherm waarna ik in één klap meerdere kilometers heb overbrugt geeft ook niet het gevoel dat ik eigenlijk best wel ver gelopen heb.
Om eerlijk te zijn vind ik het niet helemaal waar wat je zegt;

1. je wapens schieten vaak mis. Als je begint heb je alleen flut handwapen; op korte afstand heb je maar 2 raken schoten nodig.
2. Het slap gevoel; ik begrijp niet zogoed wat je bedoelt, maar kan me niet voorstellen dat het echt erg is; d.w.z. je zakt toch niet door de grond? Misschien krijg je dat gevoel omdat je gun heen en weer beweegt/als je loopt je lichaam op en neer beweegt zoals geanimeerd.
3. Levels zijn miss niet super groot, maar zeker groot te noemen en er is meer aandacht besteed aande aankleding/gebouwen/omgeving dan elke ander spel die ik tot nu toe gezien heb zonder in herhaling tevallen met dezelfde gebouwen. Ook zijn de velden precies groot genoeg: om van duty terug naar de trader te gaan vond ik soms al te lang; en jij wilt de gelaade stukken dan ook nog maar gaan lopen???????

Ik vind het spel perfect uitgebalanceerd; headshots kunnen gewoon gemaakt worden en wapens zijn nou eenmaal niet nauwkeurig! De sfeer is super.

Ik had in het begin ook moeite om op dreef te komen, maar na de eerst 2 uur spelen begint het echt heel erg leuk te worden. Lekker puzzelen, genieten van de lugubere omgevingen en op zoek naar speciale wapens (vooral de gemodificeerde zijn leuke verzamelitems).

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Precies, dat zoeken naar die aangepast wapens blijft leuk.
De level grootte is toch redelijk als je nagaat dat al die levels naadloos op elkaar aansluiten en daarmee de totale grootte van het speelterrein in het spel gigantisch maken.
De hoeveelheid kogels die het kost om iemand neer te krijgen (met een beetje mikken) is natuurlijk jammer, want het kost je onnodig veel tijd en moeite, terwijl de tegenstanders af en toe een lucky shot maken (headshot) en jou zelf makkelijk neerkrijgen met hun kogels...

Maar de makers van Stalker luisteren heel goed naar al het commentaar en hebben deze dingen in ieder geval al aangepast in Clear Sky, niet dat dit nu iets goed maakt, maar dan hebben we in ieder geval iets om naar uit te kijken toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Om even na mezelf te reageren :p

Ik heb de volgende speciale wapens al gevonden:
Fort 15
Big Ben
Black Kite
Martha
Noiseless Kora
Viper 5 9x18
Noiseless Viper
Bulldog 6
Sniper SGI
Storming (SGI) SIP
Sniper TRs 301
Lightend IL86
Balanced IL86
AKm 74/2U Special
Storming Obokan
Sniper Obokan
Fast Shooting AKm 74/2
Combat Chaser
Threaded SPSA-14
Tunder 5.45

Dan zijn er nog deze, maar daar weet ik de lokatie niet van...
Sniper VLA
TOS 34 (niet aanwezig in game volgens sommigen)
HPS1-1M

EDIT: De lijst met alle wapens incl. afbeelding ervan !

Wil je weten welke waar ligt, reply dan even, of stuur mij een PM, dan post ik het antwoord wel even.

[ Voor 9% gewijzigd door mrfu op 22-01-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb stalker nu 4 keer gespeeld en ik vind het te gek. Kan niet wachten op nieuw materiaal.
Ik vind het juist heel solide aanvoelen. Ik moest ook even wennen maar daarna was ik verslaafd.

De vrijheid in het spel is nog steeds enorm groot, je hebt echt het free roam gevoel als je je niet verplicht voelt openstaande missies meteen te gaan spelen en een beetje om je hen praat en kijkt.

De wapens zijn geweldig. Er zit zoveel in. Welk ander spel, behalve de echte sims als bv operation flashpoint, hebben er nu zoveel soorten wapens, ammo, add-ons?

Stalker is gewoon vet. Jammer dat het geplaagd is door enige bugs, maar als je de juiste settings te pakken hebt en het spel een kans geeft is het gewoon echt een goed vernieuwend spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

EN !

'Binnenkort' komt patch 1.1 uit, de huidige versie staat (momenteel) op 1.0005, wat volgens de maker dus kleine patches zijn geweest iedere keer, maar met 1.1 hebben ze compleet nieuwe features erbij gedaan.
De meest in het oog springende is dan voor mij de free roam update, dit houd in dat wanneer normaal gesproken het spel game over zou zijn, dat je dit keer gewoon door mag gaan met free roamen :p

Daarnaast komen er volgens het officiele stalker forum ook nieuwe wapens bij en ALS de makers tijd (over) hebben dan willen ze een map erbij doen, omdat ze er een hoop weg hebben gelaten bij de release ivm. tijddruk door de deadline.

En nog wel wat meer dingen zoals nieuwe opdrachten, meer interactie met NPC's enz...
Maar daarvoor mag je zelf even kijken op het officiële stalker forum.

Maar zoals in het begin van mijn bericht, binnenkort staat tussen haakjes, omdat GSC Gameworld nog weleens release data op wil schuiven en binnenkort kan dus ook over een jaartje betekenen volgens sommigen. Ik denk wel dat ie binnenkort uit word gebracht hoor, (kijk maar naar de patches, die kwamen ook met een paar maandjes tussen ieder uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben STALKER nu voor de 2e keer aan het spelen, best moeilijk... Maar ik ben noch altijd geen pseudogiants of controllers tegengekomen en ik zit toch al in Red Forest! Deze keer heb ik wel de rodents (ratten) gezien... Die had ik de vorige keer dus nergens gezien.... Raar maar waar.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele basic vraag hoor, maar ik ben vandaag eindelijk een beetje opgeschoten in STALKER (vind het erg moeilijk) en ik vroeg me af...

Moet/kan je jezelf health-packs toedienen als je health minder is? Of zijn deze alleen voor anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 02:32
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:46:
Misschien een hele basic vraag hoor, maar ik ben vandaag eindelijk een beetje opgeschoten in STALKER (vind het erg moeilijk) en ik vroeg me af...

Moet/kan je jezelf health-packs toedienen als je health minder is? Of zijn deze alleen voor anderen?
Deze zijn voor jezelf dus toepassen als je health minder is. Je kunt trouwens ook verbanden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

De medkit's en bandages kun je via een simpele toets op je toetsenbord gebruiken om snel health toe te voegen als dit weg geschoten is door je tegenstander.
De [ is voor medkits en ] voor bandages, alhoewel je deze toetsen gewoon aan kunt passen hoor.
Verder is een goede armor ook van belang in het weren van de kogels om het langer uit te houden.
Dus tijdens een vuurgevecht wanneer je bijna het loodje legt kan je gemakkelijk een medkit of bandages gebruiken.
Vooral wanneer je een druppel rechtsonder in beeld ziet, dit betekend dat je dan bloed en met een of meerdere bandages gaat dit weg.

En Amadeus, controllers?
Of bedoel je dan de poltergeist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de controllers die heb ik dan dus toch wel gezien: ik wist alleen niet dat zij het waren; 't zijn die twee rare kerels die met je mind proberen te fucken. Eéntje in Agroporm institute vlak voor je naar bovengaat en de tweede in Yantar als je die machine moet afzetten... Poltergeists heb ik alleen gezien ondergronds in Dark Valley, ik heb er een stuk of 5, 6 afknald en ook één pyrogeist, maar die zie je niet als hij dood is; spat volledig uiteen... :) Blijft toch wel tof spel ondanks die k***ebugs! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Ah, die half onzichtbare elektro vlieg beesten :)... controllers :p

Ik zie de bugs al lang niet meer aangezien ik dit spel al een tijdje speel.
Het word na een tijdje gewoon deel van het spel :p

Welke vallen je het meest op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, die vliegende electrobeesten (die zichtbaar worden als je ze doodschiet) dat zijn de poltergeists. Controllers zijn iets anders.... Waar ik het meest last van had dat zijn Crashes naar desktop, het scherm dat zwart word of blijft hangen, had ik eigenlijk alleen last van in Army warehouses en Prypiat, (voor de rest niet zo erg, heel raar :? ). Maar nu heb ik in Options mijn video-instellingen veranderd van hoogste naar laagste (static) en nu is er geen vuiltje meer aan de lucht....

En hele verbetering zo! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Dat zal 't 'm wel zijn dan :)
Ik heb namelijk ook static lighting en nooooit een vastloper, blue screen, shutdown of iets dergelijks.

Maar heb ook net een nieuwe videokaart gekocht en ga daar morgen mee spelen met dynamic light, dus wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb hem uit nu... Wat ik geweldig vond: helemaal op het einde net nadat je in de voorlaatste teleportatiekring stapt ben je ineens eventjes in het kantoor van Sidorivich (de trader uit Cordon) die roept dan: 'Marked One? What the hell?!' En dan ben je ineens terug in Chernobyl! Grappig, geen idee wat het betekent maar 'k vond het wel lollig.... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Amadeus: Misschien moet het in een spoiler tag :)

Ik vraag me af of dit spel nog wel veel online gespeeld wordt, of hoef ik dit spel daar niet voor te kopen? (Ik bedoel niet of ie als illegali ook online kan, ik bedoel of online gamen wel de moeite waard is met stalker)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik had ook heel erg veel vastlopers met Dynamic Lighting (ook al trok mn comp het gemakkelijk), met Static niet meer, was een tip uit dit topic (maanden terug). Is gewoon erg buggy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waar de fuck kan je screenies terug vinden?
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:12:
spoiler:
'k heb hem uit nu... Wat ik geweldig vond: helemaal op het einde net nadat je in de voorlaatste teleportatiekring stapt ben je ineens eventjes in het kantoor van Sidorivich (de trader uit Cordon) die roept dan: 'Marked One? What the hell?!' En dan ben je ineens terug in Chernobyl! Grappig, geen idee wat het betekent maar 'k vond het wel lollig.... :>
Ook net gehad :D Ik dacht "dit is het einde" en ineens knallen :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o
spoiler: sidorovich opblazen!
Je kunt Sidorovich de trader zelf opblazen als je dat wilt! Ik zag een filmpje op You-Tube van iemand die, de teleportatie binnenstapt en dan tegelijk een granaat gooit... Ik deed het met de Kosteyer granaatwerper; Sidorovich springt dan recht en roept; 'Marked one? What the...' en KABOEM!! hij vlucht de lucht in met bureau en al!!!
LOL :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Niemand die me kan vertellen waar screenies staan? Of iig hoe ze heten zodat ik ze kan zoeken?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Gewoon ff je stalker directory doorpluizen man. Of zoek even op *.jpg in die directory.

Wanneer komt nu de beloofde patch 1.1000 uit? Met Free roam?
Als ze nog langer wachter speelt iedereen straks clear sky!

Ik las overigens dat ze bezig gaan met gaan met stalker online. Dus in de vorm van een mmorpg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dat zou wel enorm vet zijn al moet er dan wel een hoop gebeuren in de trant van uitgebreider ed.
Enja dat free-roam zou me ook wel wat lijken maar al jaar niks over gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk al iets geweten over een release-datum voor Clear-sky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 15:29
Release zou in het eerste kwartaal 2008 gebeuren. Op Steam staat ie voor maart 2008.

Best snel dus, maar eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt hij alleen maar uit op Steam? Vind ik maar niks dan..... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:55:
Komt hij alleen maar uit op Steam? Vind ik maar niks dan..... :N
Ik wel...

Het zou alleen zo fijn zijn als je dan ook gewoon je retail Stalker in Steam kon stoppen. Kan i.i.g. nu nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Jawel, deep silver gaat het uitbrengen via de retail.

http://www.gamer.nl/doc/4...tgegeven-door-Deep-Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33
Ben vandaag een beetje ermee aan de slag gegaan maar begrijp er vrij weinig van.

Mijn Engels is gewoon goed, maar soms volg ik maar de pijl omdat er hartstikke veel vage begrippen als analomien enzo voorkomen die ik niet begrijp. Daarnaast viel ik net gelijk dood met "radiation". Ik ben ook pas een uurtje bezig en ben bang dat ik een prachtig spel laat liggen door snel op te geven.

De omgevingen vind ik prachtig en het spel lijkt me ook geweldig maar is het mogelijk ergens een beetje in te lezen voordat je ermee begint?

Overigens heb ik het spel legaal, voor de mensen die nu zeggen "probeer het boekje eens". Maar ik kreeg hem bij mijn Asus videokaart, dus heb ik alleen het CD-tje. Game draait overigens wel soepel op 1920x1200 alles max, gebruik een 8800GT en C2D op 4300 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Bepaalde termen zoals anomalies (?, alweer lang geleden voor mij :)) zijn dingen die je ook niet zomaar weet (of juist wel dat kan ook tenminste had ik wel) zul je mss op moeten googlen of ff vragen zoals nu.
Anomalies zijn een soort van vreemde natuursverschijnselen ontstaan door hoge radiatie bloodstelling.
Je hebt vast wel die 'lightning-aura achtige spheres' gezien her en der, dat zijn anomalies en je hebt ze in verschillende flavours. Hoop dat het nu duidelijk is ;)
Niet het spel neerleggen btw het is een prachtspel (zelfs als je een van de kuteindes heb zoals ik :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33
Ben gelukkig toch nog een stuk verder gegaan maar volg eigenlijk alleen de mainquest. Dat werd mij ook aangeraden voor de eerste keer, omdat er anders teveel tijd in zit terwijl het amper winstgevend of belonend is om te doen.

Het enige probleem is dat ik steeds teveel gewicht heb, meestal plunder ik ook alle lichamen. Heb dingen als een pistool al allemaal gedumpt, maar wil eigenlijk wel 2 wapens + ammo bij me hebben.

Momenteel ben ik bij het stuk waarop in Strelok zijn schuilplaats moet vinden. Nog niet zo ver, maar ik kom aardig in het spel :P.

De sfeer is wel gruwelijk zeg... Had ik eerder moet weten dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: url
het is een prachtspel (zelfs als je een van de kuteindes heb zoals ik
Als je één van de echte eindes wil zul je toch soms een paar van de side-jobs moeten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben er ook weer eens mee bezig geweest maar loop tegen het feit aan dat ik ruzie heb met duty (moet nu de antennae uitschakelen) en dus niet meer in de kroeg\hun basis kan komen (heb 1x een duty guard die geld wou doodgeknald).

Kan ik nog een goede relatie met die factie krijgen en, zo ja, hoe dan?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, als ze eenmaal kwaad op je zijn dan blijven ze dat denk ik... Waar ben je eigenlijk een Dutyer tegengekomen die geld wou? Heb ik precies nooit ergens gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Voor hun gebiedje, als je vanuit de garbage enzo komt.
Dit maakt het atm voor mij HEEL lastig de zaak nog uit tespelen geloof ik... ik gok dat ik hen nodig heb om strelok's locatie te vinden... sowieso echt jammer :/

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.