[PC] S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste
Acties:
  • 31.982 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Auredium schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:20:
[...]

idd, die optie even uitzetten naar static.

Ik had die optie ook volledig uitgeprobeerd en het maakte mijn PC traag bij het spelen (nu is mijn grafische kaart niet state-of-the art) Bij alleen de objecten viel het nog te doen. Static is de laagste instelling. Het kan zijn dat de nieuwe patch die optie op full heeft gezet bij je, om wat voor reden dan ook.
Maar murky123 geeft toch aan dat dat het probleem niet is? Voor de patch kon hij alles op max (full dynamic) spelen en nu niet meer. En als ik dat zelfs al kan spelen op mijn niet zo super systeem, dan vind ik het ook wel vreemd.

Murky, je zou het wel even kunnen proberen of het helpt om de full dynamic lightning lager te zetten naar bijvoorbeeld object of zelfs static. Want de nieuwe patch schijnt wel te zorgen dat er betere/zwaardere shadereffecten gebruikt worden dus misschien dat daardoor je videokaart wat problemen heeft op sommige stukken. Al blijft dat vreemd aangezien mijn oudere 7800 GS het wel aankan.

[ Voor 21% gewijzigd door Syntagma op 29-08-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 09:32
voor patch 1.004 liep alles perfect.
reso 1080*1650
full dynamic lightning aan
alles ingame op max
FPS was gemiddeld rond 60 met uitschieters naar 80
mijn videokaarten zijn MSI 8800GTS 640MB in SLI

nu na patch 1.004 alles met dezelfde instellingen als voor deze patch heb ik een FPS 5 t/m 300 ongv.
heb ook static lightning geprobeerd, geen verschil.
reso 800*600 en reso 1024*768 ook geen verschil
multiplayer en single player het zelfde probleem
het maakt niet uit welke savegame ik gebruik. ik heb dit nu op elk punt in de game

ik heb Ntune opnieuw geinstalleerd
ik heb de nieuwste WHQL drivers voor mijn 8800 geinstalleerd
SLI aan SLI uit maakt geen verschil

zal ik de patch 1.004 terug draaien naar 1.003 ?
en hoe kan ik dat het beste doen dan?

ik baal hier echt enorm van... ik kan op andere forums ook niet andere personen vinden die een vergelijkbaar probleem hebben.
rare is dat alle andere games perfect draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Patch terugdraaien kan volgens mij niet, dan moet je denk ik opnieuw installeren en dan patch 1.0003 erover gooien. Misschien kun je nog mailen met de makers van het spel of een topic starten op een forum dat ongetwijfeld op de Stalker-site aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Syntagma schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:03:
Patch terugdraaien kan volgens mij niet, dan moet je denk ik opnieuw installeren en dan patch 1.0003 erover gooien. Misschien kun je nog mailen met de makers van het spel of een topic starten op een forum dat ongetwijfeld op de Stalker-site aanwezig is?
Precies... niet te lang over tobben, gewoon herinstall met 1.0003 patch, topicje op stalker forum maken en eventueel later updaten als het probleem is gevonden. Savegames van 1.0003 werken ook op 4 dus dat maakt niet uit.

Ik ben nu net voor het stukje bij de reactor maar vind het daar een stuk minder.. veels te druk met een beetje hoog quake gehalte.. Doe liever alles met sniper rifles en knife / silent pistol.. Nu kan dat niet meer omdat er 23934729384 kogels om je hoofd vliegen..

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Ik ben nu voor het eerst in Yantar nadat ik die wetenschapper Kruglov daarheen heb begeleid vanuit The Wild Territory. Ik kreeg een mooie suit van die dokter die daar in een bunker zit (met allemaal zombies er omheen). Maar nu had ik ergens gelezen dat je daar ook weer een missie moet krijgen dat je Kruglov moet beschermen als ie 'measurements' gaat nemen in de omgeving, maar ik krijg hem niet zover om me die missie te geven. Komt dat omdat ik er voor het eerst ben? Of had ik eerst The Dark Valley en X18 moeten bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 18:27
is het al een keer mogelijk om achter de reactor te wandelen enz??

voor de reactor is het zo zaai , enkel heel veel kereltjes en die heli's

is er trouwens iemand die ervaring heeft met deze mod :S.T.A.L.K.E.R Free play story Mod???

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44

CNS

geitema schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:57:
is het al een keer mogelijk om achter de reactor te wandelen enz??
spoiler:
Jazeker, Dan moet je niet langs de wishgranter, maar de geheime deur vinden in de sarcofaag. Dan kom je aan de achterkant van het complex uit en dat is zeker de moeite waard. In ieder geval ook om het beste einde te krijgen

Verwijderd

Ik heb net stalker gekocht , was te goedkoop om te laten liggen.
Ik had meteen gepatched tot 1.0004 en ik kon alles op max settings spelen , maar alleen met static lighting. Als ik een de optie dynamic lighting aanzetten (object of full), dan was het spel niet meer speelbaar wegens lage FPS. Aangezien ik bioshock wel alles op max kan spelen, vond ik toch dat er iets niet klopte. Na wat lezen, eens opnieuw geinstalleerd maar tot 1.0003 gepatched. Nu geen problemen meer , alles op max en full dynamic lighting. Dus ik weet niet wat ze gedaan hebben in 1.0004 maar er is toch iets stuk lijkt het...

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:52

HugoBoss1985

Xenotech

Ik kan met 1.0004 niet meer in servers komen, ik kom in het connecting to .... scherm en dan word ik teruggegooid naar de serverlijst zonder melding ofzo.

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Nou ik heb heeltijd crashes in 1.4... en in 1.3 was het veeeeeel minder.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
CNS schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:24:
[...]
spoiler:
Jazeker, Dan moet je niet langs de wishgranter, maar de geheime deur vinden in de sarcofaag. Dan kom je aan de achterkant van het complex uit en dat is zeker de moeite waard. In ieder geval ook om het beste einde te krijgen
spoiler:
Waar zit die deur ergens dan?? ik heb alles nagezocht maar ik vind er geen 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

geitema schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 11:13:
[...]

spoiler:
Waar zit die deur ergens dan?? ik heb alles nagezocht maar ik vind er geen 1
spoiler:
de deur zit niet in de sarcofaag maar net voordat je de sarcofaag in loopt loop je in een vierkant gangenstelsel. Precies aan de andere kant van dit vierkant zit een trap naar boven naar de geheime deur, maa rom die te openen moe tje de secret decoder in Pripyat hebben gevonden. Om de geheime decoder te krijgen, moet je weer gesproken hebben met een scientist (Kruglov??) die verscholen zit in de geheime kamer in de riolen. Als je dus niet gesproken hebt met die scientist heeft het ook geen zin de geheime deur te vinden omdat je simpelweg de deur niet open krijgt.

Good luck (overigens zoek een kaartje , door iemand gequoted hier) om de geheime deur te vinden op de map.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
Seesar schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:20:
[...]

spoiler:
de deur zit niet in de sarcofaag maar net voordat je de sarcofaag in loopt loop je in een vierkant gangenstelsel. Precies aan de andere kant van dit vierkant zit een trap naar boven naar de geheime deur, maa rom die te openen moe tje de secret decoder in Pripyat hebben gevonden. Om de geheime decoder te krijgen, moet je weer gesproken hebben met een scientist (Kruglov??) die verscholen zit in de geheime kamer in de riolen. Als je dus niet gesproken hebt met die scientist heeft het ook geen zin de geheime deur te vinden omdat je simpelweg de deur niet open krijgt.

Good luck (overigens zoek een kaartje , door iemand gequoted hier) om de geheime deur te vinden op de map.
spoiler:
http://www.youtube.com/watch?v=0B1_nizEqg8 check dat filmpje en je hoeft helemaal geen code's op te halen , als je verder speelt door die deur krijg je veel te weten van het spel en je hebt nog een half uur speeltijd tegoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
klein vraagje:
heeft iemand hier de trainer van cheathappens.com voor versie 1.0004 van het spel al weten te bemachtigen..?
zoja, dan zou ik em graag willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

mschol schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:55:
klein vraagje:
heeft iemand hier de trainer van cheathappens.com voor versie 1.0004 van het spel al weten te bemachtigen..?
zoja, dan zou ik em graag willen hebben :)
Waarom sign je zelf niet even. Aint that hard. Je hoeft er niet voor te betalen en als je hem echt zo graag wilt..... Hier iemand anders vragen is niet echt beleefd.

@ hierboven, je hebt gelijk; daar had ik niet aangedacht, maar niet echt de manier om het einde te hebben. Je mist dan hoop leuke stukken; hoewel het mooiste dan nog moet komen uiteraard.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
zit de reactor ook in stalker clear sky??

wat kunnen we eigenlijk verwachten van de opvolger??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Seesar schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:01:
[...]

Waarom sign je zelf niet even. Aint that hard. Je hoeft er niet voor te betalen en als je hem echt zo graag wilt..... Hier iemand anders vragen is niet echt beleefd.
Volgens mij moet je er wel voor betalen. Heb ik tenminste gedaan.. 15 euro (ofzo) om Unlimited Member te worden. Anders moet je wachten tot 25 september, dan komt de trainer ook voor de rest van het publiek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjees ik ga echt niet betalen voor een trainer waarmee een lame ass groepje geld probeert te verdienen.

S.T.A.L.K.E.R. Trainer 1.004 Dit is niet de trainer van CHEATHAPPENS !
Heb hem zelf nog niet getest omdat ik nog ff met 1003 speel, laat me ff weten of ie werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 17:33

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zeg, ik ben nu singleplayer bezig met S.T.A.L.K.E.R. Maar hoe en wat is dat multiplayer nu, is dit met meerdere een verhaal doen of gewoon standaard deathmatch??

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Syntagma schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:44:
[...]

Volgens mij moet je er wel voor betalen. Heb ik tenminste gedaan.. 15 euro (ofzo) om Unlimited Member te worden. Anders moet je wachten tot 25 september, dan komt de trainer ook voor de rest van het publiek uit.
Dat wist ik niet, maar dan wordt de kans groter van iemand die wel betaald heeft, dat hij hem niet gratis wil delen :).

Enfin, er zullen toch wel meer trainers zijn? Voor 1.003 kreeg ik 50+ hits.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
geitema schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:58:
wat kunnen we eigenlijk verwachten van de opvolger??
Ik weet wel dat er een Stalker 2 komt, maar ik weet niet of dat dus die Clear Sky ofzo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb nu eindelijk mijn nieuwe pc en spullen binnen, en ik wil nu heel graag dit spel, zal hij erop draaien?

De specs:
intel core 2 duo 4400
2 gig ddr 2 667 mhz ram
xfx geforce 8600gts 250 mb
300 gig harde schijf ruimte over

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Ik vind die 'Zal-het-spel-draaien-op-mijn-pc'-vraagjes maar irritant.

@ Seesar: een paar posts boven je staat schijnbaar een alternatieve trainer voor 1.0004.

@ BFmango: Clear Sky is volgens mij een 'prequel', dus speelt zich af voor de gebeurtenissen van de huidige S.T.A.L.K.E.R. Op de officiele site is er al een eigen gedeelte voor volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:12:
Ik heb nu eindelijk mijn nieuwe pc en spullen binnen, en ik wil nu heel graag dit spel, zal hij erop draaien?

De specs:
intel core 2 duo 4400
2 gig ddr 2 667 mhz ram
xfx geforce 8600gts 250 mb
300 gig harde schijf ruimte over
Ga maar eens naar deze site en laat het je systeem eens checken. Had je met een paar minuten google ook wel achter kunnen komen he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Zulke vragen horen hier helemaal niet volgens mij... zowieso kan je zoiets altijd lekker zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:18:
Zulke vragen horen hier helemaal niet volgens mij... zowieso kan je zoiets altijd lekker zelf uitzoeken.
Ja idd, beetje zelf op onderzoek uit gaan.

Ik ben op het moment stalker aan het spelen, en wel op het punt bij Army warehouses, als ik de bloodsuckers moet gaan killen, dat hele stuk onderweg en daar op de plek heb ik heel stutters en freezes. Heb tussendoor geprobeerd te saven en het spel opnieuw te starten, zelfs reboot, maar bij het opslaan crashed de game (.exe file error (vista)). Dit is een veel voorkomende crash sinds patch 1.004, zie ik op de stalker community site. Meer mensen hier last van? M'n CPU load en RAM zijn nog niet half vol (op max settings, en mn HD ligt het ook niet aan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok sorry dan.
Maar is dit spel een beetje duidelijk, ik zat nml daarnet op youtube wat te kijken en ik vond toch de missies die ze deden toch "appart", niet echt een duidelijk ga-van-hier-naar-daar verhaal.
Of heb ik het mis?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S.T.A.L.K.E.R. Trainer 1.004 werkt MAAR
Oneindig uitrusting en Geldcheat gaan soms niet helemaal goed,

F1 => Bevries Magazijn
F2 => Onsterfelijk / Oneindig uitrusting*
F3 => $66666 Roebel
F4 => Oneindig Rennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

peakaboo schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:39:
[...]

Ja idd, beetje zelf op onderzoek uit gaan.

Ik ben op het moment stalker aan het spelen, en wel op het punt bij Army warehouses, als ik de bloodsuckers moet gaan killen, dat hele stuk onderweg en daar op de plek heb ik heel stutters en freezes. Heb tussendoor geprobeerd te saven en het spel opnieuw te starten, zelfs reboot, maar bij het opslaan crashed de game (.exe file error (vista)). Dit is een veel voorkomende crash sinds patch 1.004, zie ik op de stalker community site. Meer mensen hier last van? M'n CPU load en RAM zijn nog niet half vol (op max settings, en mn HD ligt het ook niet aan)...
Ik heb geen Vista maar schijfopruiming en defragmentatie zijn dingen die de moeite waard zijn om af en toe eens te doen.
Iemand gaf hier ook eens de tip om schijf indexeren aan of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb nogsteeds moeite met die legerbasis van de Russen. Ik moet de info over Strelok zien te bemachtigen maar die word bewaakt door een stuk of 8 verschillende Russische militairen en het complex heeft helaas een alarm wat ze allemaal waarschuwt als er eentje word gedood....

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49
Auredium schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:22:
Ik heb nogsteeds moeite met die legerbasis van de Russen. Ik moet de info over Strelok zien te bemachtigen maar die word bewaakt door een stuk of 8 verschillende Russische militairen en het complex heeft helaas een alarm wat ze allemaal waarschuwt als er eentje word gedood....
Plekje in een hoek zoeken en verschansen, of naar buiten rennen. Ze gaan meestal op een hoopje staan en 1 voor 1 om het hoekje kijken. Rustig stuk voor stuk afknallen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:04:
[...]

Ik heb geen Vista maar schijfopruiming en defragmentatie zijn dingen die de moeite waard zijn om af en toe eens te doen.
Iemand gaf hier ook eens de tip om schijf indexeren aan of uit te zetten.
Denk dat dat laatste misschien wel nut heeft (alhoewel ik dit ook had voor de format van vorige week). Schuifopruiming doe ik dagelijks en defrag met JFKdefrag (super progje). Btw de game crashed echt ontiechelijk vaak sinds die 1.004 patch, hoop dat ze gauw weer een nieuwe uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

peakaboo schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:01:
[...]

Denk dat dat laatste misschien wel nut heeft (alhoewel ik dit ook had voor de format van vorige week). Schuifopruiming doe ik dagelijks en defrag met JFKdefrag (super progje). Btw de game crashed echt ontiechelijk vaak sinds die 1.004 patch, hoop dat ze gauw weer een nieuwe uitbrengen.
Dan weet ik ook niet hoe het komt, maar er zijn wel problemen met Vista en deze game.
Vervelend voor je dat het met die patch weer erger is.
Ik ondervind ook problemen onder XP met de patch, ik kan namelijk niet meer op het internet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:35:
[...]

Dan weet ik ook niet hoe het komt, maar er zijn wel problemen met Vista en deze game.
Vervelend voor je dat het met die patch weer erger is.
Ik ondervind ook problemen onder XP met de patch, ik kan namelijk niet meer op het internet spelen.
Niet getreurd, het loopt al een half uur zonder crashes! Wat heb ik gedaan? Bij video opties full dynamic lightning op de laagste gezet, geloof static? Niet dat mijn systeem het niet aan kan, maar ik d8 probeer eens wat, en ja hoor quick saves gaan goed geen crashes op dat punt. Misschien een tip voor mensen die ook veel crashes hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

peakaboo schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:54:
[...]

Niet getreurd, het loopt al een half uur zonder crashes! Wat heb ik gedaan? Bij video opties full dynamic lightning op de laagste gezet, geloof static? Niet dat mijn systeem het niet aan kan, maar ik d8 probeer eens wat, en ja hoor quick saves gaan goed geen crashes op dat punt. Misschien een tip voor mensen die ook veel crashes hebben?
Als je dat zo zegt lijkt het mij een probleem van een videokaart ofzo die te warm word en dat het spel daardoor crashed?
Die full dynamic lightning is wel een highend functie dus die geeft je hardware behoorlijk op zijn donder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:57:
[...]

Als je dat zo zegt lijkt het mij een probleem van een videokaart ofzo die te warm word en dat het spel daardoor crashed?
Die full dynamic lightning is wel een highend functie dus die geeft je hardware behoorlijk op zijn donder.
Lijkt me sterk, heb m'n videokaart zowieso niet overklokt. Ik zal nu even atitool installeren om wat temps te zien als ik aan het spelen ben. Zal m'n post dan wel even aanpassen. Hoop niet dat het waar is want heb van de week extra een nieuwe mobo gekocht om mijn videokaart meer ruimte te geven tov andere componenten (zat eerst maar 2mm van mn geluidskaart af, vandaar dat ie warmer werd dan normaal).

M'n temp net na de installatie van atitool lag rond de 65 graden, maar ik had hiervoor wel een tijdje gegamed. Heb de fan instelling weer aangepast zoals ik ze anders ook heb met atitool, en hij is nu ong 55 graden bij een fan speed van 44%. Ga nu even ingame testen.

[ Voor 15% gewijzigd door peakaboo op 04-09-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

peakaboo schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:10:
[...]

Lijkt me sterk, heb m'n videokaart zowieso niet overklokt. Ik zal nu even atitool installeren om wat temps te zien als ik aan het spelen ben. Zal m'n post dan wel even aanpassen. Hoop niet dat het waar is want heb van de week extra een nieuwe mobo gekocht om mijn videokaart meer ruimte te geven tov andere componenten (zat eerst maar 2mm van mn geluidskaart af, vandaar dat ie warmer werd dan normaal).
Hij hoeft ook helemaal niet overgeklokt te zijn om problemen te geven, kan zijn dat er te weinig koelpasta tussen zit of dat het gewoon te warm word.
Ik ben benieuwd hoe het nou precies zit.

Het kan ook nog iets anders zijn, omdat je HDR gebruikt (Dat doet die optie in Stalker.) kan er iets mis gaan met je drivers waardoor het spel crashed.

Maarja wie ben ik, ik heb een Nvidia kaart en geen Vista...

[ Voor 13% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-09-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:14:
[...]

Hij hoeft ook helemaal niet overgeklokt te zijn om problemen te geven, kan zijn dat er te weinig koelpasta tussen zit of dat het gewoon te warm word.
Ik ben benieuwd hoe het nou precies zit.

Het kan ook nog iets anders zijn, omdat je HDR gebruikt (Dat doet die optie in Stalker.) kan er iets mis gaan met je drivers waardoor het spel crashed.

Maarja wie ben ik, ik heb een Nvidia kaart en geen Vista...
Ik heb nog wel wat OCZ ultra liggen, maar is dat niet speciaal voor processor koeling of kan ik dat daar ook gewoon opsmeren (alhoewel nooit gedaan bij vga's...)? Maar is dit makkelijk te doen of vraagt dit preciziewerk? Heb geen zin om mn gloednieuwe kaart te mollen. Echter loopt ie met of zonder HDR vloeiend op 1280x1024 alles max en vsync aan. Zou goed kunnen dat vista er weer mee te maken heeft, maargoed laten we het daar maar niet te lang over hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

peakaboo schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:20:
[...]

Ik heb nog wel wat OCZ ultra liggen, maar is dat niet speciaal voor processor koeling of kan ik dat daar ook gewoon opsmeren (alhoewel nooit gedaan bij vga's...)? Maar is dit makkelijk te doen of vraagt dit preciziewerk? Heb geen zin om mn gloednieuwe kaart te mollen. Echter loopt ie met of zonder HDR vloeiend op 1280x1024 alles max en vsync aan. Zou goed kunnen dat vista er weer mee te maken heeft, maargoed laten we het daar maar niet te lang over hebben :).
Hehehe, nou ja joh ik zou gewoon even uitzoeken of dat het een defect beteft of niet.
Als het zo is dan zou ik er verder niet aan klooien als ik jou was en die kaart RMA sturen.
Ik heb hier ergens ook nog OCZ ultra en dat kun je volgens mij gerust gebruiken hoor.
Je zegt dat hij met HDR vloeiend loopt maar eerder zei je dat hij mét full dynamic lighting (HDR) vastloopt en met basic lightning niet?

Dan heeft het dus wel iets met HDR te maken, of met hitte... aangezien je kaart meer te doen heeft met full dynamic lightning aan.

Maarja we gaan hier een beetje offtopic, mail me anders even?

darmspoeling(at)hotmail.com

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-09-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
bij mij loopt stalker met ongeveer 25 a 30 fps met 1280x1024 ( alles op hoogste detail )

systeem : c3d 6420 @ 2.6 - 8800GTS SLI - 2Gb Geil ddr800 - abit FP-IN9 fatality moederbord

volgens mij zou het systeem wel wat meer aankunnen of is stalker een heel zwaar spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
geitema schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:13:
bij mij loopt stalker met ongeveer 25 a 30 fps met 1280x1024 ( alles op hoogste detail )

systeem : c3d 6420 @ 2.6 - 8800GTS SLI - 2Gb Geil ddr800 - abit FP-IN9 fatality moederbord

volgens mij zou het systeem wel wat meer aankunnen of is stalker een heel zwaar spel?
http://www.tweakguides.com/STALKER_1.html

Check die link eens. Probeer ook eens te testen met die lightning (die heeft veel impact op je performance) en instellingen als vsync en ook grass shadow!

Update: Heb een klein uurtje gespeeld en de temp ligt dan ongeveer rond de 74 graden. Moet die kaart makkelijk aankunnen. Of zijn er mensen die weten dat dit veel te hoog is? Idle ligt ie zown 20 graden lager.

Om nog even terug te komen op mijn crash, die kwam alleen voor bij: F6 (quicksave), meteen een crash zodra ik op die knop duwde, en bij de overgang naar een nieuw 'level'. Lijkt een vreemd opslaan/laad probleem. Het vreemde is dat ik nu dat ik die lightning op het laagste heb gezet en nergens meer problemen mee heb?

[ Voor 31% gewijzigd door peakaboo op 04-09-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

geitema schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:13:

Het kan zijn dat SLI niet werkt en op Vista loopt het ook slechter.
Heb hier en daar wat gehoord over SLI en Stalker, dat het niet zou werken... zoek even rond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:27
Auredium schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:22:
spoiler:
wat je kan doen is het hoofdgebouw insluipen bewaker op de begane grond neersteken/schieten met demper. Dan via de linker kant naar bovengaan (volgens mij kom je daar dan niemand tegen, maar pin mij er niet op vast) en dan boven op het dak het alarm uitschakelen

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
  • Laatst online: 06-10 09:13
ik had gewoon dat alarm dat boven op het gebouw staat kapot te schieten...makkelijker omdat alle soldaten toch wel wakker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik zal eens zoeken naar dat alarm en kijken of ik het kan uitschakelen. Lijkt me wel handig wantde soldaten reageren echt allemaal op dat alarm als ze merken dat er iemand neer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
elke keer als ik stalker opstart en ongeveer 5 minuten speel , valt mn geluid helemaal weg
als ik stalker afsluit heb ik in windows ook geen geluid meer

met en zonder patch , verse installatie maar niks mocht helpen

heeft iemand hier een antwoord op ??

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Gisteren deze game via Steam aangeschaft. Ziet er tot dusverre goed uit. :)

Het enige wat ik mis bij games via Steam gekocht is een manual. :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:25:
[...]

Het kan zijn dat SLI niet werkt en op Vista loopt het ook slechter.
Heb hier en daar wat gehoord over SLI en Stalker, dat het niet zou werken... zoek even rond!
Ik draai het onder Vista in XP-mode, alles op maximum settings. Had na de laatste patch voortdurend crashas. Nu heb ik het laatste deel van de commando-regel gewijzigd in: "XR_3DA.exe -noprefetch"
Resultaat: totaal geen crashes meer, en de savegames laden ook sneller!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:44:
[...]

Ik draai het onder Vista in XP-mode, alles op maximum settings. Had na de laatste patch voortdurend crashas. Nu heb ik het laatste deel van de commando-regel gewijzigd in: "XR_3DA.exe -noprefetch"
Resultaat: totaal geen crashes meer, en de savegames laden ook sneller!
Dit werkt niet bij iedereen, maar het kan bij jou van belang zijn omdat je maar 1GB werkgeheugen hebt zie ik. Dat kan voor jou die stotters besparen omdat ie niet veel gaat inladen. Mooi dat het werkt!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34

Goner

What can I do you for ?

HugoBoss1985 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:04:
Heb ook ergens gelezen dat je in Vista ook die 'compatibility mode' heb ... die zou je dan voor de Stalker executable op Windows XP SP2 moeten zetten.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Auredium schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:49:
Ik zal eens zoeken naar dat alarm en kijken of ik het kan uitschakelen.
spoiler:
ja, dat kan ... de speaker staat op het dak van het hoofdgebouw. moet je 'm wel kapot schieten voordat je ontdekt wordt ;-)
het is me eens gelukt om met silenced wapens (pistool en Viper) een heel eind naar binnen te sneaken, maar op een gegeven moment wordt je toch ontdekt.
als eerste de wacht in de toren uitschakelen in de toren achtre het luik waar je boven de grond komt.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

HugoBoss1985 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:35:Ik ondervind ook problemen onder XP met de patch, ik kan namelijk niet meer op het internet spelen.
Je kunt waarschijnlijk alleen op servers terecht die ook naar 1.0004 gepatched zijn ...

Verwijderd

peakaboo schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:38:
[...]

Dit werkt niet bij iedereen, maar het kan bij jou van belang zijn omdat je maar 1GB werkgeheugen hebt zie ik. Dat kan voor jou die stotters besparen omdat ie niet veel gaat inladen. Mooi dat het werkt!
sorry, dat waren nog de oude specs, hewb inmiddels 4GB. En het werkt nog steeds als een trein.

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:33:
[...]

sorry, dat waren nog de oude specs, hewb inmiddels 4GB. En het werkt nog steeds als een trein.
NP.

Ben net gestopt met stlalker te spelen, en laat het even een paar dagen voor wat het is. Teveel bugs gewoon: Missies komen terug die je al hebt gedaan en vrienden beginnen ineens uit het niets op je te schieten. Erg vervelend want zo kom je dus niet verder in het spel. Hoop dat patch 1.0005 hier wat aan kan doen.

• glangeveld
patch 1.0005 ?? tis eigenlijk gekkenwerk dat er zo veel patches komen voor het spel

en nog vind je 1000 en 1 bugs

zo had ik vandaag dat alle bosjes puntig waren ( en helemaal zwart , dus zwarte driehoeken )

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

geitema schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:38:
patch 1.0005 ?? tis eigenlijk gekkenwerk dat er zo veel patches komen voor het spel

en nog vind je 1000 en 1 bugs

zo had ik vandaag dat alle bosjes puntig waren ( en helemaal zwart , dus zwarte driehoeken )
koop eens een spel van EA, dan kun je pas lachen. Wees blij dat deze patches (relatief) snel uitkomen. EA doet daar serieus 2 jaar over. Bij Stalker 6 maanden en doen ze hard hun best om alle fouten eruit te halen. Hoewel ik moet toegeven dat 1.004 wel een flop was. De fouten die opduiken hadden ze zelf zeker kunnen ontdekken door zelf 30 man het spel voor 2 weken te laten spelen.

I.i.g. nu de games gecompliceerder en groter worden blijft het moelijk om hjet bugvrji te krijgen. Zoals gezegd: waardeer i.i.g. dat ze de klachten snel en volwassen op zich nemen. EA heeft daar hele andere gedachtes over.

T60P Widescreen

• peakaboo
  • Niet online
Seesar schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:51:
[...]

koop eens een spel van EA, dan kun je pas lachen. Wees blij dat deze patches (relatief) snel uitkomen. EA doet daar serieus 2 jaar over. Bij Stalker 6 maanden en doen ze hard hun best om alle fouten eruit te halen. Hoewel ik moet toegeven dat 1.004 wel een flop was. De fouten die opduiken hadden ze zelf zeker kunnen ontdekken door zelf 30 man het spel voor 2 weken te laten spelen.

I.i.g. nu de games gecompliceerder en groter worden blijft het moelijk om hjet bugvrji te krijgen. Zoals gezegd: waardeer i.i.g. dat ze de klachten snel en volwassen op zich nemen. EA heeft daar hele andere gedachtes over.
Ja precies, zij doen er tenminste IETS aan. Ik heb liever in relatief korte tijd veel patches, dan geen patches of enkele in een tijd van 2 jaar o_O. Daarom hoop ik dat ze in patch 1.0005 nog meer verbeteringen aanbrengen, zodat we meer van dit spel kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Seesar schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:51:
Hoewel ik moet toegeven dat 1.004 wel een flop was. De fouten die opduiken hadden ze zelf zeker kunnen ontdekken door zelf 30 man het spel voor 2 weken te laten spelen.
2 weken ?!
Ik ben net een week geleden met een new game begonnen in 1.0004 en ik overweeg serieus om Stalker opnieuw te installeren met 1.0003.
Lege stashes, onzichtbare lijken, random missions ... wat een zooitje.

Er komt overigens geen 1.0005 ; de volgende wordt 1.1 met 'free play' ...

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 07-09-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
murky123 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:48:
voor patch 1.004 liep alles perfect.
reso 1080*1650
full dynamic lightning aan
alles ingame op max
FPS was gemiddeld rond 60 met uitschieters naar 80
mijn videokaarten zijn MSI 8800GTS 640MB in SLI

nu na patch 1.004 alles met dezelfde instellingen als voor deze patch heb ik een FPS 5 t/m 300 ongv.
heb ook static lightning geprobeerd, geen verschil.
reso 800*600 en reso 1024*768 ook geen verschil
multiplayer en single player het zelfde probleem
het maakt niet uit welke savegame ik gebruik. ik heb dit nu op elk punt in de game

ik heb Ntune opnieuw geinstalleerd
ik heb de nieuwste WHQL drivers voor mijn 8800 geinstalleerd
SLI aan SLI uit maakt geen verschil

zal ik de patch 1.004 terug draaien naar 1.003 ?
en hoe kan ik dat het beste doen dan?

ik baal hier echt enorm van... ik kan op andere forums ook niet andere personen vinden die een vergelijkbaar probleem hebben.
rare is dat alle andere games perfect draaien...
een paar paginas terug poste ik mijn problemen met 1.004
heb stalker links laten liggen door dit gezeur..
nu lees ik dit topic weer eens en zie in de laatste paar posts dat veel mensen nog meer bugs en problemen hebben met 1.004..

ik heb sterk het idee dat 1.004 gewoon nieuwe bugs veroorzaakt tov 1.003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
murky123 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:39:
[...]

een paar paginas terug poste ik mijn problemen met 1.004
heb stalker links laten liggen door dit gezeur..
nu lees ik dit topic weer eens en zie in de laatste paar posts dat veel mensen nog meer bugs en problemen hebben met 1.004..

ik heb sterk het idee dat 1.004 gewoon nieuwe bugs veroorzaakt tov 1.003
Zou goed kunnen ja, ik heb een verse install van vista + game + laatste patch, dus dat zou goed moeten zitten. Maar idd, ik kreeg veel crashed bij quick save en overschakelen naar volgende level, op full dynamic lightning. Waarom zeg ik dat? Zodra ik deze op static lightening heb gezet, crashed de game op die punten die ik zojuist noemde totaal NIET meer, ook geen andere crashes. Misschien een tip voor degene die dit ook meemaken. Echter heb ik wel wat verdwijnende bodies gehad en nu dus ook dat vrienden of loners in 1 keer op me gaan schieten, echt een k*t bug dus, want zo kom je niet verder. Daarom heb ik het nu ook even gelaten voor wat het is en wacht op fixes. Zouden vrij snel moeten komen als je kijkt wanneer die andere patches allemaal zijn uitgekomen, ze doen er iig iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik kan er gewoon niet bij met mijn pet.. sorry echt niet.
dit gebeurt zo vaak met games heden ten dage.
.
men brengt na 4 jaar ontwikkeling ofzo een game uit. en zijn dan nog een jaar bezig met patchen
denk je nu echt dat ik nog gaat kijken naar een opvolger van deze game? natuurlijk niet. het vertrouwen in de ontwikkelaars is weg.
.
als ontwikkelaar snij je je zelf dan toch in je vingers.. of zie ik dat verkeerd.
.
zorg nou eens dat als je een product in de markt zet, dat het dan ook geschikt is voor de markt.
.
kleuters zijn het die ontwikkelaars.. kleuters met dollartekens in de ogen

hoe denk je dat mijn klanten zullen reageren als ik ze troep verkoop.zullen ze dan nog intresse hebben als ik een nieuw product aanbied?? dacht het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

murky123 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:21:
als ontwikkelaar snij je je zelf dan toch in je vingers.. of zie ik dat verkeerd.
Dat zie je verkeerd. Een spel zal na jarenlang in ontwikkeling te zijn geweest, toch een keer geld moeten opbrengen. Zeker als een publisher ongeduldig wordt, dan wordt er nogal eens besloten vroeg te releasen. Maar zelfs versie 1.0 van STALKER was opzich goed te spelen, dus ik snap het probleem niet zo. Het is gewoon de realiteit dat er geld verdiend moet worden, en de PC is al jaren een van de zwakste platformen voor de verkoop dankzij de grootschalige warez community.

Aan de andere kant doet STALKER het in de verkoop best aardig en staat er een sequel op poten, dus met dat beschadigde vertrouwen in de ontwikkelaar valt het wel mee. Dat is meer message board drama. Mensen kopen toch ook nog steeds EA games?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik vind het geen messageboard drama van mij zelf.. absoluut niet.
mijn vertrouwen is geschaad. ik heb dit spel gekocht en dit spel zit vol bugs dus ik zal niet meer zo gauw dit spel of vervolg van deze ontwikkelaars kopen want mijn vertrouwen in de ontwikkelaar is tot een minimum gedaald.

ik zelf heb stalker ook uitgespeeld right out of the box toen ie net uit was.
dat ging inderdaad nog prima..
toen begon het gezeur.. met de patches.. en van kwaad tot erger..

en als je je laat opjagen door je publisher dan klopt er iets toch niet..
tuurlijk diegene met de zak met poen heeft het voor het zeggen....

en als je een product zonder bugs in de markt zet op een geschikt moment ben in van mening dat je meer geld kunt binnen halen dan een product wat niet af is te vroeg releasen

[ Voor 12% gewijzigd door murky123 op 07-09-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ondanks die bugs vind ik het overigens nog steeds een prachtig spel ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:27:
Ondanks die bugs vind ik het overigens nog steeds een prachtig spel ... ;-)
Precies dat wilde ik maar net even zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Heb hem net voor 7,50 meegenomen bij de intertoys 8)

Ik zag hem in een budgetbak liggen, en ik liep naar de kassa, meisje sloeg hem aan 49,99. Ik zei: "Ik haal hem net uit die bak daar, mevrouw O-) ". meisje collega erbij halen, die zei "dan staat ie
verkeerd in het systeem".

Toen was ik blij })

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

n00bdani86 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:04:
Heb hem net voor 7,50 meegenomen bij de intertoys 8)

Ik zag hem in een budgetbak liggen, en ik liep naar de kassa, meisje sloeg hem aan 49,99. Ik zei: "Ik haal hem net uit die bak daar, mevrouw O-) ". meisje collega erbij halen, die zei "dan staat ie
verkeerd in het systeem".

Toen was ik blij })
Als ik jou was had ik dat meisje gelijk mee uit gevraagd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Een btje laag IQ imo :D

Ff over dat gezeur over ontwikkelaars. Ik ben juist blij als er een keer geen poort van een spel voor de PC uitkomt. De PC is imo altijd het meest krachtige platform.

Ik ben niet anti console hoor, een vriend van me heeft Resistance fall of man op de PS3, en dat vind ik ook kewl om te spelen. Maar toch heeft de PC mn voorkeur, ook vanwege de games die mijn voorkeur hebben: Shooters, RTS en flightsims, en ja dan is de PC gewoon het beste platform.

[ Voor 90% gewijzigd door Dani86 op 07-09-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Haha dat is wel vaker zo bij dat winkelpersoneel, maar daar voel je niets van hoor! :P
Hey en je hebt mazzel dat ze geen die-hard-gamer was, anders hadden ze je toch die 49,99 gerekend. :D

"€7,50 voor Stalker? Oh gut nee, dat kan echt niet kloppen hoor!"

[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-09-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:16:
[...]
Hey en je hebt mazzel dat ze geen die-hard-gamer was, anders hadden ze je toch die 49,99 gerekend. :D
Of juist niet :)

Anyway, back ontopic. Ga hem nu installeren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Dani86 op 07-09-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

n00bdani86 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:20:
[...]

Veel plezier alvast, het is echt een leuke shooter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
  • Laatst online: 06-10 09:13
n00bdani86 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:20:
[...]

jij komt snel met leuke vragen ;)

veel plezier tis een gaaf spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag nu met patch 1.3 zonder float32 geen freeze, maar met patch 1.4 en float32 na een random tijd een freeze:S

Dit alles op een

e4300 @ 3.2
p5n32-e sli plus
kingston khx64002dll/2g
asus 2900 xt

Systeem is overgeclockt, maar goed geen freezes met patch 1.3 wel met float32 en patch 1.4 weet iemand toevallig waar het aan kan liggen.

via google en officele comminity site en float32 community weinig kunnen vinden.

Denk dat het puur aan het brakke stalker ligt dan aan het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:20:
Vaag nu met patch 1.3 zonder float32 geen freeze, maar met patch 1.4 en float32 na een random tijd een freeze:S

Dit alles op een

e4300 @ 3.2
p5n32-e sli plus
kingston khx64002dll/2g
asus 2900 xt

Systeem is overgeclockt, maar goed geen freezes met patch 1.3 wel met float32 en patch 1.4 weet iemand toevallig waar het aan kan liggen.

via google en officele comminity site en float32 community weinig kunnen vinden.

Denk dat het puur aan het brakke stalker ligt dan aan het systeem.
Patch 1.4 heeft standaard al float32 in zich, dus als je die mod dan nog een keer installeerd geeft dat denk ik conflicten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Float32 veranderd de shaders meen ik. Iedergeval kom ik nu dichterbij de oorzaak.

Wel jammer spel ziet er beter uit met deze mod vaag, waarom dit een freeze veroorzaakt. Ik wacht wel weer op nieuwe catalyst drivers en hopelijk brengen deze verbetering voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw probleem: Vandaag gaf mijn AVG virusscanner bij het starten van Stalker ( na een week geen problemen te hebben gehad, ook niet met de laatste patch ), dat het bestand XR_3DA.exe was besmet met een virus. De boel wou ook niet verder.
Wat rondzoeken op Google leerde dat er geen sprake is van een virus maar dat de laatste virus-update van AVG blijkbaar problemen heeft met dit bestand.
Maar: na nieuwe installatie, blijft na toepassing van de patch de boel toch vastlopen. Ik krijg geen rechten meer op de map 'bin' waar XR-3DA staat. : "Create process failed, code 5, toegang geweigerd"
Iemand een oplossing? Ik krijg de indruk dat dit bestand nu ergens in Windows ( Vista ) geblokkeerd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Probeer systeemherstel, terug naar voordat je de virus update had geïnstalleerd.

• MCRoadkill
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07-2024
als ik nu de nieuwste patch probeer, heb ik dan nog steeds last van dat me savegames verloren gaan van versie 1.0? want ik speel nog steeds met me savegames van versie 1.0

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49
MCRoadkill schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:03:
als ik nu de nieuwste patch probeer, heb ik dan nog steeds last van dat me savegames verloren gaan van versie 1.0? want ik speel nog steeds met me savegames van versie 1.0
Jup...

Flickr PSN ID= cheironnl

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Vanaf patch 1.003 zal je dat probleem hebben yep.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• MCRoadkill
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07-2024
echt slecht.
nou ja...dan maar verder op versie 1.0

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet je doen , gelijk in het begin. snap het niet ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:32
Gewoon doen wat je gevraagd wordt? Die ouwe stuurt je op een missie en van daaruit krijg je er meer.

Ik heb het spel ook maar eens geprobeerd maar wat vinden jullie hier nou van:

- de AI is om te huilen; nog afgezien van het feit dat enemies je altijd zien, hoe ver weg en stil je ook beweegt reageren ze slecht, en klonteren ze zelfs regelmatig samen in een hoekje. Wel handig voor granaten :| Staat de vijand achter een struik is ie helemaal niet te zien (en dus niet te raken), maar hij heeft geen moeite mij door die struik te raken
Daarnaast word ik vaak door mijn medestanders uit een cover geduwd, recht in de vuurrregen :r

- de controls zijn om te huilen. Het spelen voelt aan alsof je met handen en voeten gebonden bent, onze "held" kan nog niet eens 50 meter rennen want dan is ie al zo moe dat ie moet lopen. En die loopsnelheid...dat is meer kuieren :O
En dan moet je telkens de maps over om je missies af te maken ...

- ik raak continue in longrange vuurgevechten verzeild (o.a. doordat ik altijd enemies tegenkom die me altijd spotten, wat ik ook doe). Met de pistolen niet te doen, met de autom. geweren iets beter, maar ik kom altijd ammo tekort. In shortkan ik niet aan de houterige bediening wennen

- waarom kan ik ammo uit de ene Ak47 niet gebruiken in de andere...

Het ziet er mooi uit, de verhaallijn lijkt me oke, en ook het missiegebeuren spreekt me wel aan, maar verder is het één en al irritatie terwijl ik zit te spelen...doe ik nou iets verkeerd???? bah wat een tegenvaller.

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 18-09-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
De AI is inderdaad niet altijd om over naar huis te schrijven, maar het sprintprobleem is makkelijk op te lossen. Zorg gewoon dat je een artifact dat je endurance verhoogt aan je riem gespt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

stefijn schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:47:

- de AI is om te huilen; nog afgezien van het feit dat enemies je altijd zien, hoe ver weg en stil je ook beweegt reageren ze slecht, en klonteren ze zelfs regelmatig samen in een hoekje. Wel handig voor granaten :| Staat de vijand achter een struik is ie helemaal niet te zien (en dus niet te raken), maar hij heeft geen moeite mij door die struik te raken
Daarnaast word ik vaak door mijn medestanders uit een cover geduwd, recht in de vuurrregen :r
kani k je gene ongelijk in geven
- de controls zijn om te huilen. Het spelen voelt aan alsof je met handen en voeten gebonden bent, onze "held" kan nog niet eens 50 meter rennen want dan is ie al zo moe dat ie moet lopen. En die loopsnelheid...dat is meer kuieren :O
En dan moet je telkens de maps over om je missies af te maken ...
Juist realistisch. En jij hebt jezelf zeker volgepakt. Als je 2 prim. wapens plus 1 hand wapen en wat goodies neemt is je ren afstand redelijk realistisch. Ga je spelen met artifacts dan kun je enorm lang met enorm veel bepakking rennen. Juist dit maakt het spel leuk: beetje kloten/compenseren met artifacts in verschillende gebieden. Het is meer dan CoD, HL of BF2 dan alleen maar rennen en schieten. Het is puzzelen, uitzoeken, "tunen". Dit spel is niet om net als HL2 door de "getunnelde maps" te rennen en zo snel mogelijk uit te spelen: doe je dat dan mis je helft van het verhaal.
- ik raak continue in longrange vuurgevechten verzeild (o.a. doordat ik altijd enemies tegenkom die me altijd spotten, wat ik ook doe). Met de pistolen niet te doen, met de autom. geweren iets beter, maar ik kom altijd ammo tekort. In shortkan ik niet aan de houterige bediening wennen
dan doe je iets verkeerd, ik heb daar geen problemen mee: besluipen, vrienden maken, het is allemaal mogelijk. Overigens krijg je pas na paar uur spelen echt wapens die iets waard zijn: dat geld voor elk spel: begin klootwapens en ze worden steeds beter met zelfs een paar zeldzame die gemodificeerd zijn. Leuke collectors items!
- waarom kan ik ammo uit de ene Ak47 niet gebruiken in de andere...
omdat het geen HL2 of CoD is....je hebt per wapen gemiddeld 3 soorten ammo, gebaseerd op werkelijkheid. De ene AK is de andere niet, of het is een zeldzaam gemodificeerde. Lees eens wat informatie die je krijgt, of bezoek wat fora met wapen uitleg. Dan zie je dat dit juist een hele leuke spelfactor is.
Het ziet er mooi uit, de verhaallijn lijkt me oke, en ook het missiegebeuren spreekt me wel aan, maar verder is het één en al irritatie terwijl ik zit te spelen...doe ik nou iets verkeerd???? bah wat een tegenvaller.
verwacht dit spel niet in 3 dagen uit te spelen (het kan wel), maar neem je tijd, lees informatie want soms kun je niet verder als je niet alle informatie weet. Het is geen fast shooter, maar meer puzzelen en sidequesten erbij. Het is geen FarCry waarbij je als rambo gaat rennen, er zit wel degelijk tactiek in en ondanks de slechte AI is het goed te doen.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, ben inmiddels wat verder gevorderd en het gaat allemaal een stuk beter :)

Ander probleem: in het startlevel had ik dit al; veelvuldig crashen van het spel als ik een savegame wil opslaan of laden. Al met al was het nog te doen, en in andere levels heb ik het eigenlijk niet of in ieder geval zo weinig dat ik er nauwelijks last van heb.

Maar het level met de militaire basis (snipers in de torens) waar ook de stalker Vampire zit (moet je doden) doet echt bijna niks. Als ik het level binnenkom kan ik nog opslaan, maar als ik de Stalkers ga helpen die de basis binnen dringen (muur opblazen) dan kan ik daarna niet meer opslaan (of herladen als ik doodga). Zelfde probleem met Vampire.
Ik kan dit level dus gewoon niet spelen en ik kom er zelfs niet meer uit; continue crasht de boel.

Meer mensen met dit probleem en bestaat er een fixje voor? Ik heb de update al geinstalleerd na installvan het spel.

edit:
oke...het spel stopt hier voor mij ben ik bang :| ook voor de hoofdmissie moet ik nu over de "barrier" aan de andere kant van dit level, maar ook daar crasht standaard het spel als ik het volgende level ga laden. Buggy rommel

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 24-09-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
stefijn schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:33:
Nou, ben inmiddels wat verder gevorderd en het gaat allemaal een stuk beter :)

Ander probleem: in het startlevel had ik dit al; veelvuldig crashen van het spel als ik een savegame wil opslaan of laden. Al met al was het nog te doen, en in andere levels heb ik het eigenlijk niet of in ieder geval zo weinig dat ik er nauwelijks last van heb.

Maar het level met de militaire basis (snipers in de torens) waar ook de stalker Vampire zit (moet je doden) doet echt bijna niks. Als ik het level binnenkom kan ik nog opslaan, maar als ik de Stalkers ga helpen die de basis binnen dringen (muur opblazen) dan kan ik daarna niet meer opslaan (of herladen als ik doodga). Zelfde probleem met Vampire.
Ik kan dit level dus gewoon niet spelen en ik kom er zelfs niet meer uit; continue crasht de boel.

Meer mensen met dit probleem en bestaat er een fixje voor? Ik heb de update al geinstalleerd na installvan het spel.

edit:
oke...het spel stopt hier voor mij ben ik bang :| ook voor de hoofdmissie moet ik nu over de "barrier" aan de andere kant van dit level, maar ook daar crasht standaard het spel als ik het volgende level ga laden. Buggy rommel
Probeer eens de lightning op het laagste te zetten, of iig de slider het meest links. Raar maar waar, toen ik dit heb verandert crashte het bij mij niet meer. Je bedoelt ook bij de F5 quick save enzo? had ik namelijk gruwelijk last van. Jammer dat er zoveel bugs in zitten nogsteeds, ik ben nu al een aantal weken gestopt met spelen hierdoor, terwijl ik het spel hardstikke vet vond :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Welke slider is dat precies? De "lighting distance" slider?

edit: ik heb Dynamic Lighting helemaal uitgezet, nu kan ik het level wel spelen.

[ Voor 41% gewijzigd door Stefke op 24-09-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:26:
Tjees ik ga echt niet betalen voor een trainer waarmee een lame ass groepje geld probeert te verdienen.

S.T.A.L.K.E.R. Trainer 1.004 Dit is niet de trainer van CHEATHAPPENS !
Heb hem zelf nog niet getest omdat ik nog ff met 1003 speel, laat me ff weten of ie werkt.
Ik heb hem geprobeerd maar hij werkt niet hier... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Speel het nu ook alweer een paar weken en vermaak me er prima mee. Zowel met v1.001 als v1.003 geen problemen gehad, slechts één keer een crash maar dat was vanwege refresh rate issues geloof ik (was een beetje aan het kloten met de ATi drivers en een refresh rate tooltje). v1.004 maar niet geprobeerd na alle negatieve reacties hier. Ohja, overigens wilde het spel uberhaupt niet starten met de laatste ATi drivers (Cat 7.9) dus maar teruggegaan naar 7.8, en geen problemen meer.

Over het algemeen vind ik het een best aardig spel, houd gewoon wel van een free-roaming FPS, dat je zelf een beetje kan bekijken waar je heen wilt gaan. Wel is het gewoon echt niet meer zo revolutionair als het ooit (2003-2004 ofzo) was aangekondigd, ik heb er dan ook al jaren naar uitgekeken maar na spellen als HL2, Far Cry enzo kan het natuurlijk ook bijna alleen maar tegenvallen.

De AI van de soldiers/stalkers vind ik wel redelijk, ze proberen ten minste wel iets van tactiek toe te passen, maar de mutants zijn door hun domheid wel echt te simpel kanonnenvoer. Zelfs zo'n bloodsucker is gewoon wat "dodge and shoot" werk, en wat die Controllers doen, behalve ff een naar sfeertje creeën, is me ook nog niet helemaal duidelijk (ja heb wel zijn info gelezen).

Maar goed, ben nu alweer een eindje gevorderd (met Freedom bezig) en zat even met een dilemma...
spoiler:
Ik moet de Duty basis vernietigen bij de Garbage voor Freedom. Heb daarvoor ff gesaved, vervolgens alle Dutiers om zeep geholpen, de Duty reinforcements werden allen fijn aangepakt door de Whirlwind (oid) anomalies dus ben richting Bar gegaan om daarna te cashen bij Freedom. Maar zoals verwacht zijn alle Dutiers in de Bar ook mijn enemy opeens, moet ik nou de gehele Bar uit gaan roeien (iig de Dutiers, maar wie weet heb ik straks mot met elke stalker) om er alleen ff doorheen te lopen? Is op zich goed mogelijk denk ik, maar ik zou het liever wat diplomatieker aanpakken, kan ik ook nog wat missies voor Duty blijven doen, en tevens even wat ammo en armor saven... Of is dit een soort point of no return?

Dan nog iets... kan je armor eigenlijk repareren? Toch wel zonde als je weer een keer een coole suit hebt dat je hem weg kan gooien zodra hij kapot geschoten is...

En heeft iemand wel eens iets van voor- of nadelen gemerkt van je status van je reputatie? Bij mij switched hij (schijnbaar at random) van Excellent naar Terrible (en terug) maar merk er verder niet veel van. Wel merk ik dat als ik meer missies voor een bepaalde Faction doe, dat ze dan wel allemaal vriendjes (groen) worden, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Je moet de Freedommers aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:21:
spoiler:
Je moet de Freedommers aanpakken.
spoiler:
Eh, elaborate? Moet dat? Ik voel meer sympathie voor de anarchistische rebellen van Freedom dan die fascisten van Duty eigenlijk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassGunner schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:36:
[...]

spoiler:
Eh, elaborate? Moet dat? Ik voel meer sympathie voor de anarchistische rebellen van Freedom dan die fascisten van Duty eigenlijk... :P
spoiler:
Pin me er niet op vast, maar het is de barkeeper die zegt dat je de decoder moet halen in Pripyat om verder te kunnen in de kerncentrale, maar misschien lukt het met Freedom ook wel.

Vind er trouwens iemand een werkende trainer voor 1.0004?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
De trainer van cheathappens zou volgens mij vandaag uit moeten komen voor het publiek.
Ik heb hem al een tijdje omdat ik betaald heb voor lidmaatschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:28:
[...]
Pin me er niet op vast,
spoiler:
maar het is de barkeeper die zegt dat je de decoder moet halen in Pripyat om verder te kunnen in de kerncentrale, maar misschien lukt het met Freedom ook wel.

Vind er trouwens iemand een werkende trainer voor 1.0004?
spoiler:
Nee volgens mij krijg je van de barkeep de opdracht op iemand te ontmoeten helemaal in cordon weer. Dat moet je dan doen. Die gast zit op dezelfde plek als MOLE zat. Die gast vertelt je dan waar de doc zit (en waar dit zit kan ik je ook wel vertellen, in streloks hideout). Als je dan de doc ontmoet in streloks hideout, dan krijg je te horen waar je de decoder kunt vinden (+ nog een lekkere suit)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
stefijn schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:33:
Welke slider is dat precies? De "lighting distance" slider?

edit: ik heb Dynamic Lighting helemaal uitgezet, nu kan ik het level wel spelen.
Sorry voor de trage reactie, maar idd die moest je hebben. Is het nu wel stabiel? Veel plezier met spelen. Ik denk dat ik het spel maar weer opnieuw moet installeren dan tot patch 1.0001?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik weet zo effe niet welke patch ik heb, het spel geeft zelf aan dat er geen nieuwe patches zijn.

En het level loopt vooralsnog wel stabiel - bedankt voor de tip -, maar ik mis zo wel de nodige eyecandy (die mijn computer makkelijk trekt) maar goed, als ik door dit level ben zet ik het weer aan tot ik weer last van crashes krijg (tot nu toe alleen in het eerste level en in het army warehouse level dus, in andere levels nauwelijks last van crashes gehad)

• peakaboo
  • Niet online
stefijn schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:49:
Ik weet zo effe niet welke patch ik heb, het spel geeft zelf aan dat er geen nieuwe patches zijn.

En het level loopt vooralsnog wel stabiel - bedankt voor de tip -, maar ik mis zo wel de nodige eyecandy (die mijn computer makkelijk trekt) maar goed, als ik door dit level ben zet ik het weer aan tot ik weer last van crashes krijg (tot nu toe alleen in het eerste level en in het army warehouse level dus, in andere levels nauwelijks last van crashes gehad)
Nou, bij mij heeft die ingame updater nooit gewerkt dus... Vandaar dat ie niet aangeeft dat er nieuwe patches zijn.

Mja het verschil valt eigenlijk mee vond ik, het is alleen dat je wat minder belichting hebt om je heen. Qua scherpte enzo merk je geen verschil... Mijn systeem kan het ook makkelijk aan, alleen die crashes tja, dan speel ik liever het verhaal verder met mn settings 1 tandje lager. Ik ga het zo maar eens uninstallen en dan opnieuw installeren (met misschien de 1e patch). Heb al weken niet meer gespeeld omdat ik niet verder kwam vanwege die crashes en bugs als dat vrienden op je gaan schieten zodat je dus onmogelijk verder komt. Zit te denken aan een trainer, maar dat vind ik zo cheat-achtig, hou ik niet van...

Geen dank voor de tip :).

• Stefke
Met Static Lighting idd net zo goed. Ben nu in Pripyat, daar lijkt ie zelfs zonder static lighting af en toe te crashen.

• peakaboo
  • Niet online
stefijn schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:39:
Met Static Lighting idd net zo goed. Ben nu in Pripyat, daar lijkt ie zelfs zonder static lighting af en toe te crashen.
Ja vergeet niet, de game zit nog vol met bugs... Ook de laatste patches hebben daar niks aan verandert..
Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.