[PC] S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste
Acties:
  • 31.964 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Tip:
Zorg dat je de missie "Meet the guide" (en alles wat daarop volgt) doet voordat je Red Forest en verder in gaat. Zorg daarna verder ook dat je regelmatig saved, en je oude savegames bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Waarom moet die missie doen dan?

[ Voor 3% gewijzigd door blubbers op 05-04-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyb schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:47:
Tip:
Zorg dat je de missie "Meet the guide" (en alles wat daarop volgt) doet voordat je Red Forest en verder in gaat. Zorg daarna verder ook dat je regelmatig saved, en je oude savegames bewaard.
Nadat ik de rocket launcher bij freedom ben gaan jatten om naar duty te brengen heb ik de opdracht van meet the guide gedaan. Deze zei gewoon van iemand anders te zoeken (weet de naam niet meer), bon pijltje op de map gevolgd en na 3 levels doorgelopen te hebben was het pijltje er plots niet meer. Tot zover deze opdrachtensequentie. Is deze noodzakelijk voor het verdere verloop van het spel om het verder te kunnen uitspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Omg, ik moet met die snitch gaan onderhandelen ofzo maar die schiet steeds op mij. Eerste keer deed ik gewoon headshot terug en toen was het gefaild. Moet ik hem zo neerschieten dat ie op de grond valt en dat ik dan met hem moet praten????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Omdat dat praten met de guide erg veel duidelijkheid biedt in datgene waar het verhaal over gaat, het zal een niet negative uitwerking hebben op `t einde dat je gaat krijgen als je eerst naar de guide toe gaat en vanaf daar ook veel saved. (dan kan je meerdere eindes spelen zonder helemaal opnieuw te beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onno b schreef op donderdag 05 april 2007 @ 07:14:
Omdat dat praten met de guide erg veel duidelijkheid biedt in datgene waar het verhaal over gaat, het zal een niet negative uitwerking hebben op `t einde dat je gaat krijgen als je eerst naar de guide toe gaat en vanaf daar ook veel saved. (dan kan je meerdere eindes spelen zonder helemaal opnieuw te beginnen).
Waar kan je de opdracht krijgen om te gaan praten met de guide? En waar krijg je opdracht om de doctor te gaan bezoeken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
volgens mij bij de barkeep, of tijdens een van je missies naar Yantar. ik weet hiet niet zeker, bij mij stond hij er ook zomaar bij.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kid1988 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:55:
volgens mij bij de barkeep, of tijdens een van je missies naar Yantar. ik weet hiet niet zeker, bij mij stond hij er ook zomaar bij.
Whoops, ik ben reeds in Pripyat, hopelijk zijn de vijanden niet teruggekomen in Army Warehouses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:50
The Zep Man schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:27:
[...]
Schakel je virusscanners auto-update is uit of andere programma's welke (tijdelijk) de focus stelen van het spel.
Staan allemaal uit. Maar weird genoeg startte ik gisteravond laat Stalker weer op en had ik er geen last van 8)7 Hoop dat het niet weer terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
blubbers schreef op donderdag 05 april 2007 @ 01:15:
Omg, ik moet met die snitch gaan onderhandelen ofzo maar die schiet steeds op mij. Eerste keer deed ik gewoon headshot terug en toen was het gefaild. Moet ik hem zo neerschieten dat ie op de grond valt en dat ik dan met hem moet praten????
Weet iemand waarom dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blubbers schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:25:
[...]

Weet iemand waarom dit komt?
Ik ken enkel Snitch uit de bar (de zwarte man die info verkoopt) en die heeft voor zover ik weet geen wapen, of komt hij later elders in het spel terug met een wapen of zo? Of bedoel je iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:42:
[...]
Ik ken enkel Snitch uit de bar (de zwarte man die info verkoopt) en die heeft voor zover ik weet geen wapen, of komt hij later elders in het spel terug met een wapen of zo? Of bedoel je iemand anders?
Nee, er is ergens een huisje en dat is ook een snitch en die moet je vermoorden. Die is nu al dood, het is me gelukt. Ik ga proberen zoveel mogelijk quests te doen vooraleer ik het spel ga uitspelen. Het spel is echt zo leuk om te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blubbers schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:48:
Het spel is echt zo leuk om te spelen!
Inderdaad, ik mis enkel een atoombom. :P Die zou je kunnen laten ontploffen in Pripyat om er vervolgens met een anti-radio-actief suit de schade op te meten. :) Zo'n explosie zou een leuke oefening zijn voor de Ageia physics processor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ja, ik heb momenteel zelf al één grote bom zien ontploffing bij een groot gevecht waar helicopters bij waren. Mooie vlammen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de video review op gametrailers al gezien? (klik)
Ze kraken de game echt af! De missies zijn niet duidelijk, het schieten is niet accuraat genoeg en het is gruwelijk frustrerend :| (volgens hen dan hé ;) )

Hebben ze de game wel gespeeld? Of hebben ze het met een pistooltje proberen uit te spelen o.i.d.? Niet iedereen hoeft het leuk te vinden, maar een beetje een objectieve mening mag je toch wel verwachten van een site als gametrailers. In de hele review wordt als enige poitieve punt de sfeer genoemd :o

Het schieten is in het begin inderdaad niet accuraat, maar dit maakt het toch juist tof! En ja, in het begin is het zeker moeilijk... maar dat is toch niet per definitie een nadeel / frustrerend? Ik vind het een beetje raar om een echt goede game (want dat is het, of het nu je 'ding' is of niet) zo af te kraken... Natuurlijk, de game is niet perfect en heeft misschien iets te veel bugs, desalniettemin is het echt wel een erg leuke en frisse game die in mijn ogen echt wel goede gameplay biedt.

Dit was dus de laatste keer dat ik een review van gametrailers serieus neem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:32

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:10:
maar een beetje een objectieve mening mag je toch wel verwachten van een site als gametrailers.
Nu bestaan objectieve meningen niet, dus kan je ze ook niet verwachten. O-)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
  • Laatst online: 04-06 14:43
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:10:
Heeft iemand de video review op gametrailers al gezien? (klik)
Ze kraken de game echt af! De missies zijn niet duidelijk, het schieten is niet accuraat genoeg en het is gruwelijk frustrerend :| (volgens hen dan hé ;) )

Hebben ze de game wel gespeeld? Of hebben ze het met een pistooltje proberen uit te spelen o.i.d.? Niet iedereen hoeft het leuk te vinden, maar een beetje een objectieve mening mag je toch wel verwachten van een site als gametrailers. In de hele review wordt als enige poitieve punt de sfeer genoemd :o

Het schieten is in het begin inderdaad niet accuraat, maar dit maakt het toch juist tof! En ja, in het begin is het zeker moeilijk... maar dat is toch niet per definitie een nadeel / frustrerend? Ik vind het een beetje raar om een echt goede game (want dat is het, of het nu je 'ding' is of niet) zo af te kraken... Natuurlijk, de game is niet perfect en heeft misschien iets te veel bugs, desalniettemin is het echt wel een erg leuke en frisse game die in mijn ogen echt wel goede gameplay biedt.

Dit was dus de laatste keer dat ik een review van gametrailers serieus neem :(
weet je wat het is, smaken verschillen. en zo is dat ook bij de revieuwers en dat geld voor alles.
dus reviews kan je nooit serieusnemen want als een spel goed bevonden wordt is het niet perse meteen goed voor jou ;) ofwel smaken verschillen :)

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:14
Ik heb de guide en doctor missie niet echt gehad en heb net Pripiyat gehad.
Ik zal wel zien hoe het afloopt. De reactor komt in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de brain scorcer uitgeschakeld en opweg terug naar boven krijg je heel wat vijanden over de vloer. Mijn suit is op niet meer dan 5%, krijg je vanaf dit punt in het spel nog de kans om ergens een nieuw suit op te vissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 18:34:
Heb net de brain scorcer uitgeschakeld en opweg terug naar boven krijg je heel wat vijanden over de vloer. Mijn suit is op niet meer dan 5%, krijg je vanaf dit punt in het spel nog de kans om ergens een nieuw suit op te vissen?
Als je terug naar de Army Warehouses gaat kom je onderweg in Red Forest een verhoogde uitkijkpost tegen (nabij een caravan, vlak voor je terug de Army Warehouses binnenkomt), op die uitkijkpost ligt een goede sniper rifle en een suit (beter dan de Stalker suit), het is er wel hoog radioactief, dus zorg ervoor dat je snel bent en dat je genoeg plaats (gewicht) over hebt in je inventory. Volgens voorgaande posts moet je voor de doctor- en guide-missie terug naar de bar, dus je moet er toch passeren. Of als je die reeds genomen hebt kan je er een kopen bij de barkeep, zijn voorraad is denk ik onuitputtelijk. :)

Gedetailleerde maps zijn trouwens hier te downloaden: http://stalker.filefront....ALKER_Maps;77401#Download

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Eindelijk _/-\o_ _/-\o_

http://youtube.com/watch?v=792YKOV_DsU

Autorijden in STALKER >:)

http://www.gsc-game.com/i...&s_game_type=xr&sec_id=16

Ik ga `m nu gelijk zo zelf maar proberen, ma aangezien iedereen nu ongeveer zo dit forum f gaat lezen deel ik `m eerst maar met jullie :D

Uit `t forum
This was fun. The cars work fine except you can't see anything when
driving the apc unless you switch to 3rd person view.
Tried all the cars and they are nice. Now someone just needs to find out how to lessen collision damage. All the cars blow up real fast if
you hit a tree or two. Also they don't seem to take damage from gunfire.
I drove the jeep up to the guys to raid the factory.
I parked next to a guy and presssed f to get out. the car flipped upside down and went down the hill but didn't explode and I could still get inside
and sit at the wheel (upside down). Emptied 40 bullets at it and it didn't take any damage at all. The reason it flipped was probably because I was to close to a guy when I got out. His collision box forced me to get out where the car was and my collision box sent it flying through the air
Wat bugs nog, mja je hoeft niet elke keer opnieuw dat zelfde stuk terug te wandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:32

The Zep Man

🏴‍☠️

Dus binnenkort zien we de eerste nagelnieuwe, vlekkeloze Audi TT's in de Zone verschijnen. :>

Om eerlijk te zijn heeft het wel charme dat juist alles 'beyond repair' is. Ik kan mij voor bepaalde lange afstanden wel voorstellen dat een boodschappenwagentje wel prettig is.

Echter, al denk ik aan gemotoriseerd vervoer in de Zone (naast de legerheli's), dan heb ik altijd het idee van crossbrommers/motoren. Redelijk goedkoop, weinig onderdelen (kan weinig aan kapot gaan) en handiger voor het ruige landschap.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

MasterJR schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:10:
[...]

Heb ik gister eens gedaan. Core #1 werd bijna volledig belast en de andere core schommelde tussen de 1 en 5% Het kan nooit veel uitmaken. (AMD dualcore patch etc geïnstalleerd)
Geheugengebruik was 1,36Gb toch blij dat ik er deze week 1Gb bij heb geprikt! :)
Op een ander forum kwam ik deze uitspraak tegen:
Als ik hem op core 1 laat draaien word hij na een paar min spelen verdeeld over 2 cores, waarom geen id. Laat ik hem gewoon op core 0 gebruikt ie idd 100% .
bron; http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/82025/1

Nou draait STALKER bij mij ook niet echt over beide cpu`s wat ik dan toch wel weer een beetje jammer vind. Ben gister toch maar van de full hdr afgestapt en geswitcht naar de object hdr :/ . Draaide `m toch gemiddeld met +32 fps maar die framedrops om de zoveel tijd gingen me toch vervelen. En tja ik speel toch eigenlijk liever >40 fps.

Ben dus nog niet aan de automod toegekomen, maar heb wel een beetje lopen spelen met de tips die te vinden staan op tweakguides.com :) wat een wereldguides maakt die man zeg _/-\o_

Framedrops had ik btw ook telkens bij die omweerflitsen en daar heb ik nou ook weer een leuke mod voor gevonden :*)

linkje voor belangstellenden ;)

http://stalker.filefront....ghting_Bolt_Remover;77450

edit;

\o/ bijna vergeten :9 wie weet wat meer over duall core gebruik in stalker en vooral gezien bovenstaande uitspraak. Misschien een geheel nergens op gebaseerde uitspraak van één of andere ..... mja geeft toch wel weer wat (valse) hoop >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Onno b op 05-04-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Als je alles eruit gaat halen haal de mooiste stukken eruit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Jedi_Pimp schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:59:
Ik heb even wat research gedaan en zelf dingen uitgeprobeerd en ik ben tot de conclusie gekomen dat je geen factions kan joinen en dat factions dus ook niet het aantal verschillende eindes beïnvloeden.

Op diverse forums wordt er nog meer geklaagd dat het niet kan, hoewel sommige mensen beweren dat ze bijv. bij DUTY horen. Bij mij zijn ook alle DUTY poppetjes groen, en ik kan ook in hun 'headquarters'. Na het voltooien van weet ik veel hoeveel irritante kleine quests, zegt de general dat hij geen jobs meer voor me heeft als ik dat vraag.. en geen een andere DUTY gast kan mij nog een job aanbieden.

Wel apart dat verschillende NPC's zich bij mij aandrongen om DUTY te joinen, waarschijnlijk hebben de makers van het spel deze feature (het joinen van factions dus) achterwege gelaten ergens midden in de productie van het spel.. jammer. Wat wel leuk is zijn de speciale items die ik heb gekregen van de general na het voltooien van wat quests, namelijk een mooi suit (evengoed als SEVA, ziet er anders uit) en een "Vintar special sniper" o.i.d..
@Jedi_Pimp

Veel mensen zeggen inderdaad onterecht dat ze bij Duty of Freedom horen, omdat mannetjes groen zijn. Je hebt Duty gejoined dan en slechts dan als je "group" in de statistics op "Duty" staat ipv "Loner".

Ik heb net het eerste bewijs gezien dat het WEL mogelijk is om Freedom te joinen. Zie:
http://www.gsc-game.com/i...e=1&thm_id=6076&sec_id=11

Op de vraag "hoe", is nog geen antwoord gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ik heb de Brain Scorcher uitgeschakeld, maar als ik terug naar de barkeep ga krijg ik geen missie mbt de guide of de doctor. Ik krijg enkel deze missies:

http://img263.imageshack.us/img263/4283/stalkeruk6.jpg

Iemand een idee? Wat wordt er bedoeld met een 'slecht einde' als je deze missies niet volbracht hebt? Ik ben momenteel net aangekomen in Chernobyl en sta op nr 1 in de ranking zonder deze missies gedaan te hebben, ik vind dat het uiteindelijk niet zo slecht geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Zou je misschien iets meer gebruik willen maken van spoiler-tags en linken naar plaatjes ipv ze hier zomaar te plaatsen? Ik vind het leuker om zelf te ontdekken wat voor missies ik later zoal kan krijgen dan ze hier te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37
De guide op tweakguides.com is inderdaad behoorlijk interessant. Hier wordt ook verklaard waarom de game op static lighting opeens zo soepel draait.
Static Lighting - While STALKER requires a full DirectX9-compatible graphics card to run, selecting this option switches STALKER to DirectX8 rendering mode. In DX8 mode, Dynamic Lighting is completely disabled, as are various special effects such as HDR. Dynamic lighting is the realistic interaction of moving light sources with objects, causing them to cast accurate shadows for example. In DX8 mode, basic Static Lighting is used, which requires far less graphics card power and hence provides much faster performance. This mode is recommended for everyone who cannot get STALKER to run smoothly regardless of anything else they try.
Je draait opeens in DirectX8 modus en dat is natuurlijk stukken lichter! Ziet er trouwens nog behoorlijk goed uit dan hoewel de sfeerverhogende lichteffecten missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:16
jona schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:35:
De guide op tweakguides.com is inderdaad behoorlijk interessant. Hier wordt ook verklaard waarom de game op static lighting opeens zo soepel draait.

[...]

Je draait opeens in DirectX8 modus en dat is natuurlijk stukken lichter! Ziet er trouwens nog behoorlijk goed uit dan hoewel de sfeerverhogende lichteffecten missen.
Dat verklaart waarom hij zo soepel op mijn laptop loept :D. Nou, ja, ben er voor een laptop iig tevreden mee.
spoiler:
Heb nu dat ding na de brainscorcher uitgeschakeld en moet naar de sarcofaag gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier blokkeert Windows Vista als ik het op full dynamic lighting zet, na het laden van het level zie ik het eerste frame en dan kan ik enkel nog Stalker beëindigen met de task manager, waarna ik een BSOD krijg. Het is zowel met 100.65 (WHQL) als met 101.41 (signed beta), op static lighting is het geen probleem, ik gebruik de laatste Stalker-patch.

Edit: Is vorige week blijkbaar al gepost. :) Ligt het aan Stalker, Forceware, Vista of DX10?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 18:27
Hoe kom ik bij de andere kant van de reactor?

hoe krijg ik een ander einde , ik heb nu een heel saai einde gehad binnen in de reactor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

De freedom fighters zijn rasechte rastafari`s :P al zal Jah (god) die geweren wel niet zo waarderen :D

http://img162.imageshack....o040607174248l07mivu3.jpg

Eens kijken of ik die brainsorcerer uitgeschakeld kan krijgen vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

jona schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:35:

[...]

Ja idd, ik ken de techniek en snap ook wat de meeste verschillende opties doen. En anders zijn ze altijd wel weer ergens op te zoeken. Tweakguides geeft altijd weer een hele lijst met advanced tweaking options om de game nog beter op je systeem af te stemmen :*)

Mij ging het echter om de afweging tussen op volle resolutie draaien (1920x1200) of een lagere en met betere graphics. Het zijn verschillende afwegingen die je moet maken om tot een goede verhouding te komen qua graphics en performance. En tja met een 24 Inch scherm op 1280x1024 spelen voelt voor mij hetzelfde aan als je bezatten met malt :P

Het spelen van het spel zelf ervaar ik als behoorlijk "intensief" omdat je telkens op je hoede moet zijn voor mogelijk gevaar. Dus meestal na een uurtje of twee spelen ga ik weer een beetje tweaken ter afwisseling. Tot op heden nog geen echt supertweaks ontdekt, maar het terugzetten van de prerendered frames van 3 naar 1 maakte toch nog wel het grootste verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Waar heb je dat teruggevonden, van die prerendered frames? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Sfinx- schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:01:
Waar heb je dat teruggevonden, van die prerendered frames? :)
Tja aan `t einde van de guide op tweakguides.com
Max Frames to Render Ahead

This tweak gained prominence with Oblivion, and has been known to help reduce control lag in other games. The setting in question is called 'Max Frames to Render Ahead', and it is usually hidden from the normal graphics card control panel options. To enable it on Nvidia graphics cards, I recommend using NVTweak 1.71. Run NVTweak and tick the 'Additional Direct3D' box, then close NVTweak. Now go into your Forceware Control Panel, switch to the Classic Forceware Control Panel and under the 'Performance & Quality Settings' section you'll find a new item called 'Additional Direct3D Settings', click on it and you'll see this option. Note that Nvidia users running Vista can't access the Classic Forceware CP, so they should use RivaTuner to change the 'Prerender limit' setting which is the same thing. You can find out more about how to use NVTweak and RivaTuner in the Advanced Tweaking section of my Nvidia Forceware Tweak Guide. For ATI users, you can adjust the 'Flip Queue' setting which is the equivalent setting to the one above by installing and using ATI Tray Tools and referring to the Advanced Tweaking section of the ATI Catalyst Tweak Guide.

In both cases, by lowering the value for this setting you may improve the responsiveness of your character's control in the game. However this is not a tweak for improving FPS as such; in fact the general recommendation to set 'Max Frames to Render Ahead' (or 'Flip Queue') from its default of 3 down to 0 will actually reduce performance on most systems. So you should first try reducing this value to 2 to see its impact, and if you still have control lag, lower it to 1. Remember, most mouse lag is due to low FPS and the best solution is to improve your framerate by lowering various settings or switching to the Static Lighing renderer. There are no magical fixes for 'lag' if your system is getting low FPS.
Directe link ;)
http://www.tweakguides.com/STALKER_10.html

En als je dan toch bezig gaat lees deze dan ook gelijk maar f :P (erg handig, maar ook erg veel)
http://www.tweakguides.com/NVFORCE_1.html

En als je wilt weten wat je precies veranderd is dat te vinden onder deze link;
http://www.tweakguides.com/Graphics_10.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
Net uitgespeeld.

spoiler:
Wel spijtig dat de echt leuke wapens pas op te rapen zijn in de reactor zelf. Ik wenste dus dat ik rijk wilde zijn, wat dus fataal afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Cyb schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 02:45:
[...]

@Jedi_Pimp

Veel mensen zeggen inderdaad onterecht dat ze bij Duty of Freedom horen, omdat mannetjes groen zijn. Je hebt Duty gejoined dan en slechts dan als je "group" in de statistics op "Duty" staat ipv "Loner".

Ik heb net het eerste bewijs gezien dat het WEL mogelijk is om Freedom te joinen. Zie:
http://www.gsc-game.com/i...e=1&thm_id=6076&sec_id=11

Op de vraag "hoe", is nog geen antwoord gegeven.
Het kan dus toch... ik heb nét de patch erover heen gegooid dus ik kan niet meer de save-games laden waarbij ik probeerde DUTY te joinen :+. Ik zal wel ff een nieuwe game doen en er zo snel mogelijk doorheen proberen te gaan... Armor gaat trouwens belachelijk snel kapot in de nieuwe patch, kan je ook je armor laten repareren?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
Het moet mogelijk zijn om je armor te repareren maar ik heb er nergens gebruik van gemaakt.
Je moet gewoon de anderen geen kans geven om op je te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ondanks dat de makers van S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl vele jaren nodig hebben gehad om hun game te ontwikkelen, lijkt het er nu sterk op dat ze niet eens alles zelf gemaakt hebben. Slimme gamers hebben namelijk ontdekt dat bepaalde light images en textures in de S.T.A.L.K.E.R. folders wel heel sterk lijken op die van Half-Life 2 en Doom 3. Vaak heeft men zelfs niet de moeite genomen om de bestandsnaam aan te passen.

Zo zit er in de S.T.A.L.K.E.R. map een light image met de bestandsnaam lights_impflash.dds, waarin duidelijk wordt gerefereerd naar de Imp, een bepaalde tegenstander uit Doom 3. Het plaatje komt ook sterk overeen met het gelijknamige plaatje dat in Doom 3 is gebruikt. De texture die voor het water in S.T.A.L.K.E.R. is gebruikt lijkt weer rechtstreeks overgenomen te zijn uit Half-Life 2. Ook hier is de bestandsnaam, op de extensie na, geheel hetzelfde.

Todd Hollshead, de CEO van id Software, zei tegenover Shacknews dat hij nog niet op de hoogte was van dit vermeende plagiaat, omdat ze druk bezig waren met het ontwikkelen van Enemy Territory: Quake Wars. Ze zullen het eerst nader moeten onderzoeken, voordat ze willen spreken over mogelijke acties richting S.T.A.L.K.E.R.-ontwikkelaar GSC Game World.

http://www.gamer.nl/image...200704/1175941176_2_2.jpg
Beetje vreemd als dit zou kloppen, straks hebben ze na 6 jaar ontwikkeling direct een rechtszaak aan hun broek.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
Hacku schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:47:
[...]

Beetje vreemd als dit zou kloppen, straks hebben ze na 6 jaar ontwikkeling direct een rechtszaak aan hun broek.
Die ze vervolgens weer afkopen met drugsgeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ok, ik zit nu aan red forest, en ik moet in die bunker in het bos geraken. Alleen geraak ik niet in het bos. Hoe kom ik daar?

Eindelijk gevonden. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door blubbers op 07-04-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Hacku schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:47:
[...]

Mwoh, dit zal wel niet zo'n vaart lopen. Dat watertexture zal wel van een cd-rom komen net als waarschijnlijk de meerderheid van de geluiden. Veel herhalende textures pak je van die cd-roms af want de ontwikkeltijd is het gewoon niet waard. Water, gras, rotsen enzo, 't zal me wat boeien.

Voor de rest hebben ze een onzettend groot aantal unieke photorealistische textures zelf gedaan. Al die huisjes, vergaande auto's (denk niet dat zo'n dvd ff een texture van een verroeste lada met een logo van de oekraiense nucleaire dienst erop heeft staan) en andere meuk. Ik heb mijn versie gekocht in de VS en heb er een extras DVD bij gekregen en een vergelijking tussen de foto's en het spel is de gelijkenis goed te zien.

Maaaar, als het hier daadwerkelijk om het kopieren van intellectueel eigendom van een andere studio gaat dan is het wel heel erg foei. Tot dus ver ben ik echter nog geen imps of vortigaunts tegen gekomen, of heb ik metrocops omgelegd met een gootsteen dus om nu te spreken van overduidelijke plagiaat, nee. De aap komt vanzelf uit de mouw.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Ben eindelijk tot aan het hard van de game aangekomen en wat een geweldige gameplay die laatste paar uur _/-\o_ .

In verschillende reviews en topics heb ik gelezen dat vooral de diehard shooter fans deze game niet erg konden waarderen. Waarschijnlijk komt dat door de nogal trage start van de game waarbij vooral de spanning voor het continue dreigend gevaar de toon set. Met daarnaast het opbouwen van een carriere als stalker zijnde.
In mijn beleving veranderde die gameplay met 180 graden na het betreden van het red forest. Vanaf daar was het in mijn beleving een snelle shooter van wereldklasse O+ (al vond, en vind, ik het eerste gedeelte van de game ook echt geweldig, maar dat zal ook wel komen omdat ik het genre rpg erg kan waarderen)

Dus aan iedereen die de game wat te traag vindt en niet zeker weet wat ie er van moet denken, hou even vol en werk jezelf naar red forest toe. Want vanaf daat gaat de mainstory echt leven en wordt je meegezogen in fantastisch spektakel waarin erg veel verschillende dingen gebeuren.

Nog een tipje voor een leuk einde, zorg dat je jezelf goed op de hoogte houdt wat de verschillende npc`s voor een rol spelen in de game en probeer de achterliggende gedachten van de quests te begrijpen. Het kost wat moeite, maar ik vond `t die moeite MEER dan waard :*)

En o ja zorg dat je savegames maakt voordat je bepaalde keuzes maakt waarvan je denkt dat ze belangrijk zijn voor het verloop van de game. De juiste keuzes maken het eind echt een stuk beter!

spoiler:
Wanneer je namelijk het secret lab opzoekt ipv direct naar de wishmaker te gaan krijg je nog een erg uitdagend leveltje erbij 8) , zelfs zo uitdagend dat ik de moeilijksheidgraad er maar een beetje op heb aangepast :D

Al met al trek ik één conclusie; Ik begin gewoon weer lekker opnieuw >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:50
Ben net bij de bar. Hoever ben je dan eigenlijk met het spel vraag ik me af? Heb er namelijk toch al een uurtje of 20 op zitten, doe alles dan wel zeer uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:28

Dhrax

Prog Lord

Paul Hewson schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:09:
Ben net bij de bar. Hoever ben je dan eigenlijk met het spel vraag ik me af? Heb er namelijk toch al een uurtje of 20 op zitten, doe alles dan wel zeer uitgebreid.
Je begint net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Hewson schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:09:
Ik gok een derde of een vierde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:25:
[...]
Nee ik denk toch echt wel iets minder hoor. Vanaf de bar kan je ook quest gaan doen voor duty en/of freedom wat er ook nog heel wat zijn ;)
Tot aan de bar heb ik alle sidequest ook gedaan. Maar daarna ben ik, op enkele quests na, voor de mainstory gegaan omdat ik zoveel mogelijk eindes wilde spelen.
Nu heb ik `m dus uitgespeeld en ga ik weer een hele rits saves terug om de duty en daarna freedom quests te doen. Nog eens even kijken hoe ik dat aan ga pakken. Ook nu ik al ruim 50uur (als `t niet meer is) erop heb zitten gaat de game nog niet vervelen :)

Dus moraal van `t verhaal; Vanaf de bar heb je nog een heel lange weg te gaan voordat je alles gezien en gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:28

Dhrax

Prog Lord

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:25:
[...]
Alleen al in de bar heb je zo 10 a 15 quests die je kunt gaan doen. Daar ben je zeker wel een paar uurtjes mee bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hangt er gewoon vanaf hoeveel missies je doet. Ik ben enkel de documenten gaan halen voor de barkeep, de overige missies leken me niet interessant en ik had geld zat (dat ik nooit allemaal kon besteden) dus daarvoor hoefde ik het evenmin te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

3ghz intel P4
1Ghz geheugen
Vista Ultimate
Ati Radeon X800 Pro

Als ik de instellingen op mijn max zet 1280x1024 dan draait hij best wel vervelend. Om de paar seconde hapert ie wat. Is hier al wat tegen te doen? baal ervan dat hij op lagere resolutie er dan minder uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Je grafische kaart is er gewoon niet sterk genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een extra GB geheugen doet ook wonderen bij deze game. In het geval van Yzord misschien nog wel meer dan een videokaartupgrade (specifiek voor dit spel dan). Met een mindere grafische kaart kun je de details/belichting e.d nog omlaag schroeven, met een gebrek aan geheugen zou je de textures al moeten inperken, vaak iets lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:43

HugoBoss1985

Xenotech

Is er al iemand die weet hoe je wapens (bij die Freedom gast?) kan repareren???
Ik heb namelijk een aantal unieke wapens die niet helemaal meer in topconditie zijn :)

Ik heb een keer een beretta gehad, wat in mijn ogen de beste 9mm was...
Volgens mij had een kerel van Duty dat pistool.
Een van die gasten die de ingang (nog in het garbage level) naar het bar level bewaken.

Weet iemand ook nog een andere plek waar dat pistool is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ok, ik moet nu met die chef gaan praten bij het freedom camp. Ok, ik praat daar mee, alles wat er te zeggen valt maar er gebeurt verder niks, ik kan dan niet verder. Heb al paar keer opnieuw geprobeerd maar niet veel dat veranderd. help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Is Chef die gast die zogenaamd wapens repareert???
Dan moet je hem een fles wodka geven dacht ik...

Hierna kan je weinig meer met hem doen omdat hij dan zegt dat hij bezig is met denken.

Als chef die gast in het gebouw is (waar je die AK + Silencer + Launcher + Scope ziet), dan moet je een missie voor hem doen...
Hij geeft je dan een artefact.

Hierna kan je verder niets meer voor hem doen dacht ik... hij verkoopt wel altijd handige spullen :)
Shotgun slugs gna gna gna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Voor de mensen die vertelden dat de SEVA suit het beste is... je kan in Yantar een groen pak krijgen van de scientist...

Ik weet niet of dit na een sidequest is (find the ....... suit?) of na een mainquest...

Maar dat groene pak is beter dan de SEVA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
HugoBoss1985 schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:54:
Is Chef die gast die zogenaamd wapens repareert???
Dan moet je hem een fles wodka geven dacht ik...

Hierna kan je weinig meer met hem doen omdat hij dan zegt dat hij bezig is met denken.

Als chef die gast in het gebouw is (waar je die AK + Silencer + Launcher + Scope ziet), dan moet je een missie voor hem doen...
Hij geeft je dan een artefact.

Hierna kan je verder niets meer voor hem doen dacht ik... hij verkoopt wel altijd handige spullen :)
Shotgun slugs gna gna gna...
Nee, het is de kok. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Lekker bijdehand :)
Ben je nog verder gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ik ben effe iets anders aan het doen bij stalker. Ik zal eens proberen met wiskey. Ze zeiden wel dat hij een zatlap was dus die fles wiskey kan idd helpen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeezus, wat een lekker spel. Heb net Yantar gehad en kan nu op weg naar de Brain Scorcher. Sinds ik die prerendered frames op 1 heb gezet loopt ie vloeiend op object dynamic lighting, wat wat mij betreft ENORM bijdraagt aan de sfeer. En als je dan door donkere gangen sluipt, enge geluiden, niet zoveel ammo meer.. Nahja, we kennen het allemaal wel :P Ik ga weer verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
HugoBoss1985 schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:56:
Voor de mensen die vertelden dat de SEVA suit het beste is... je kan in Yantar een groen pak krijgen van de scientist...

Ik weet niet of dit na een sidequest is (find the ....... suit?) of na een mainquest...

Maar dat groene pak is beter dan de SEVA!
Het groene pak krijg je dus als je het suit van ghost inlevert en dus uit X16 komt.
Met dat pak kan je het spel perfect uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik vind het spel best maf, lekker sfeertje, maar ik ga nogal vaak dood. Ligt dat aan mij omdat ik gewoon suck, of is dat de bedoeling van dit spel(ik speel op moeilijkheid stalker)? Er gebeuren nogal veel onverwachte dingen. En laden van een savegame duurt altijd zo f*cking lang. Is er een quicksave button? Zou wel handig zijn.

Ik snap ook die artefacts niet. Je krijgt dan radiation +5 bijvoorbeeld, en dan ga ik altijd dood als ik die dingen op doe. Ook vodka drinken helpt maar even...

Ik was nu in de garbage, en dat ging best goed, maar die ventjes gingen dood die ik moest helpen en toen was het mission failed. En die vijanden blijven maar komen.

[ Voor 14% gewijzigd door REDFISH op 08-04-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Quicksave/load is met F6/F7 dacht ik, maar het laden duurt hier ook lang, of toch de eerste keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:43:
Ik snap ook die artefacts niet. Je krijgt dan radiation +5 bijvoorbeeld, en dan ga ik altijd dood als ik die dingen op doe. Ook vodka drinken helpt maar even...
Er is slechts één arftifact dat enkel positieve effecten heeft, de rest heeft positieve en negatieve eigenschappen. Die rode bollen zijn bvb. goed tegen radiation (-20%) maar je wordt er sneller moe van (endurance -5%), zoiets is geen probleem als je enkel stapt in een hoog radioactief gebied. Artifacts die meer slecht dan goed doen kan je beter in je backpack stoppen en verkopen aan anderen.

Het begin vond ik ook moeilijker dan de rest van het spel, want dan heb je nog geen goede bescherming en goede wapens, het wordt leuker en makkelijker naarmate het spel vordert, vind ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

blubbers schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:10:
Ik ben effe iets anders aan het doen bij stalker. Ik zal eens proberen met wiskey. Ze zeiden wel dat hij een zatlap was dus die fles wiskey kan idd helpen misschien.
Je moet idd een flesje wodka bij je hebben en dan met die gast gaan lullen... hij verteld je dan waar de bulldog 6 ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:11:
[...]
Er is slechts één arftifact dat enkel positieve effecten heeft, de rest heeft positieve en negatieve eigenschappen. Die rode bollen zijn bvb. goed tegen radiation (-20%) maar je wordt er sneller moe van (endurance -5%), zoiets is geen probleem als je enkel stapt in een hoog radioactief gebied. Artifacts die meer slecht dan goed doen kan je beter in je backpack stoppen en verkopen aan anderen.

Het begin vond ik ook moeilijker dan de rest van het spel, want dan heb je nog geen goede bescherming en goede wapens, het wordt leuker en makkelijker naarmate het spel vordert, vind ik.
Ik heb al meer dan één artifact gevonden met alleen maar goede eigenschappen... 3 zelfs...

Tegen rupture, impact en chemical burn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:03:
Quicksave/load is met F6/F7 dacht ik, maar het laden duurt hier ook lang, of toch de eerste keer :)
Je kan de laadtijden verminderen door als opstartparameter "-noprefetch" te gebruiken (zonder de haakjes uiteraard). Dit schijnt wel tot gevolg te hebben dat ie ingame wat meer hapert, maar ik heb er eerlijk gezegd weinig van gemerkt en ik heb gewoon een gig aan geheugen erin zitten. Ik zou zeggen, probeer het es!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Hehehe ik ben net weer ff bij skinflint langs geweest (soort van trader bij Freedom) en deze verkoopt 2 military exoskeleton's voor 200.000...

MMM zou die beter zijn dat de SEVA en het groene pak ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
HugoBoss1985 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:50:
Hehehe ik ben net weer ff bij skinflint langs geweest (soort van trader bij Freedom) en deze verkoopt 2 military exoskeleton's voor 200.000...

MMM zou die beter zijn dat de SEVA en het groene pak ? :P
Ja en nee.
spoiler:
Je kan 70 KG dragen ipv 50 KG, maar je anti-straling is slecht (maar 30%)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista heeft me nogmaals negatief verrast. Ik kan de savegames uit XP niet meer laden, als ik klik op 'load game' loopt het compleet vast. Idem voor FSX: random vastlopers. Ik had nochtans alles getest vooraleer ik definitief op Vista overstapte (met dezelfde drivers als nu). Ik had me er al bij neergelegd dat full dynamic lighting niet werkte onder Vista, maar nu loopt het echt de spuigaten uit. Nogmaals: Ik had alles uitgebreid getest, en net nadat ik Vista en FSX geactiveerd heb loopt het allemaal fout. :(

Ik had de patch vergeten installeren. Toch blijven er nog genoeg problemen en unresolved issues over.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
hier werkt het met vista nog wel redelijk. de FPS is niet super, maar full dynamic lighting werkt gewoon.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Hebben meer mensen met een 8800gts kaart last van vreemde effecten wanneer het regent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kid1988 schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:45:
hier werkt het met vista nog wel redelijk. de FPS is niet super, maar full dynamic lighting werkt gewoon.
Welke drivers gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Jedi_Pimp schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:36:
[...]

Het kan dus toch... ik heb nét de patch erover heen gegooid dus ik kan niet meer de save-games laden waarbij ik probeerde DUTY te joinen :+. Ik zal wel ff een nieuwe game doen en er zo snel mogelijk doorheen proberen te gaan... [..]
Het zou kunnen dat het alleen in de prepatch versie kan:
http://www.gsc-game.com/i...e=1&thm_id=6321&sec_id=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Het joinen van factions is heel makkelijk... je moet gewoon alle mainquest bij een faction leader doen en dan maakt hij je lid...
Dan zie je bij je ranking vanzelf staan "freedom" of "duty" ipv "loner"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Het is trouwens zo dat ik, ondanks dat ik lid ben van freedom, niet in hun armory mag...
Die eikel, die daar staat te bewaken, blijft zeggen dat ik moet oprotten omdat ik geen freedom member ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

HugoBoss1985 schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:48:
Het is trouwens zo dat ik, ondanks dat ik lid ben van freedom, niet in hun armory mag...
Die eikel, die daar staat te bewaken, blijft zeggen dat ik moet oprotten omdat ik geen freedom member ben.
loop naar een van de guard towers, steek met je mes de guard neer en loot zen wapens.

erg makkelijke manier om aan een sniper rifle te komen en een GP37 ;)

je kan het halve kamp uitmoorden op deze manier geloof ik.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
blubbers schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:04:
Ok, enorm lastig.. Ik heb net de vier schakelaar van da machine afgezet en had nog net 7 seconden over!!! :p Nu moet ik terug via die tunnel maar ik kan niet meer aan die trap aan. Moet ik daarop geraken of zit ik verkeerd? Edit: Laat maar, al gevonden.

En hoe komen jullie allemaal aan die big ass wapens, ik heb alleen nog maar vrij simpele wapens..
Lol, ik zocht er net naar, wat een toeval :D .

Kan iemand mee vertellen waar die tunnel is? Anders loop ik dadelijk de hele LAB rond (al 30 minuten gedaan :9 ).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

HugoBoss1985 schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:47:
Het joinen van factions is heel makkelijk... je moet gewoon alle mainquest bij een faction leader doen en dan maakt hij je lid...
Dan zie je bij je ranking vanzelf staan "freedom" of "duty" ipv "loner"!
Er zijn diverse mensen die dit geprobeerd hebben, maar waarbij dat niet gelukt is. Friends worden met Duty of Freedom lukt wel, maar joinen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Nou ik moest op een gegeven moment weer een missie doen van Freedom.
Toen zei hun baas "from this moment on I am enlisting you as .... bla bla bla" en dan ben je volgens je stats lid van Freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Kakulukia schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:18:
[...]

Lol, ik zocht er net naar, wat een toeval :D .

Kan iemand mee vertellen waar die tunnel is? Anders loop ik dadelijk de hele LAB rond (al 30 minuten gedaan :9 ).....
Over de tunnel:

spoiler:
Die tunnel vind je op de bovenste verdieping, waar je de laatste schakelaar heb omgezet dus...
Pas op voor de controller daarzo ;)

In die ruimte vind je een gat in de grond... daar is dus die tunnel.

[ Voor 71% gewijzigd door HugoBoss1985 op 09-04-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
HugoBoss1985 schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:34:
[...]

Over de tunnel:

spoiler:
Die tunnel vind je op de bovenste verdieping, waar je de laatste schakelaar heb omgezet dus...
Pas op voor de controller daarzo ;)

In die ruimte vind je een gat in de grond... daar is dus die tunnel.
Ja. Ik heb hem gevonden, het was bij die Mindbeest. Best dom eigenlijk, want dat pijltje is nogal verleidelijk om helemaal terug te laten lopen. Daarom ging ik via de weg waar ik van kwam ( lift, ladders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kutkip schreef op maandag 09 april 2007 @ 00:56:
Hebben meer mensen met een 8800gts kaart last van vreemde effecten wanneer het regent?
Ik had dat wel, met mn 6600GT SLI. Maar niet meer sinds de patch. Heb je die al geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Kakulukia schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:01:
[...]

Ja. Ik heb hem gevonden, het was bij die Mindbeest. Best dom eigenlijk, want dat pijltje is nogal verleidelijk om helemaal terug te laten lopen. Daarom ging ik via de weg waar ik van kwam ( lift, ladders).
Dat mindbeest is een controller, hele freaky en irritante gastjes :D
De pijltjes kloppen heel vaak niet in het spel, moet je bijvoorbeeld naar het lab, word je volgens het pijltje naar Red Forest gestuurd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

Na een periode waarin ik toch niet helemaal tevereden was over de performance van stalker op mijn pc heb ik toch maar een herinstallatie van xp erop geknalt. Performance was stukken beter, maar om de minuut nog steeds schokken door het laden van de data. Dit laatste punt heb ik nagenoeg helemaal kunnen verhelpen door 3x over een defragmantatie te doen en het automatisch indexeren van mappen uit te schakelen.

Dus misschien voor sommige de moeite waard om ook eens te proberen ;)

Schijf indexeren = Een functie van windows om zoekacties te versnellen, de meeste gebruiken de windows zoekfunctie op hun c: toch nooit en kan je `m om je schijf sneller te maken deze functie beter uitschakelen.

Hoe te doen; Ga naar deze comp. rechtermuis op c: (windows/schijf) onderste hokje uitvinken.

Heb btw flink wat nagelezen over defragmenteren en dit blijkt een erg belangrijke schakel te zijn in de snelheid waarmee je data kan lezen. (heel logisch eigenlijk, maar je moet er maar net aan denken)

Helaas kwam ik deze pas na wat langer zoeken tegen maar echt een wereldbron aan informatie over het installeren, onderhouden en tweaken van windows. Staat btw bovenstaande ook allemaal in :)

http://www.tweakguides.com/TGTC.html

Eindelijk draait de game nu in full hdr, en wat een verschil zeg in sfeer O+ deze game gaat nog lang mee. En ik las op het officiele moddingforum van gsc-game dat de SDK er ook zeer binnenkort aankomt :9~ . Nu nog een paarhandige modders die bereid zijn een cursus russisch te volgen en `t feestje is compleet :+

Al met al, eindelijk van me wow verslaving af dient zich een andere aan 8)7, maar gelukkig staat deze wereld stil als je je pc uitzet.

[geintjesmode]
:+ iemand nog een lvl70 warrior kopen? :+
[/geintjesmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
ik kan alleen maar beamen dat het kut loop op vista. Ok ik heb wellicht geen originele versie, maar zodra ik helemaal terugloop naar het begin, waar mijn queste aanvangt om wat geld en goederen op te halen naar een voltooide missie. Loopt alles vast, als ik wil saven of loaden stopt ie er gewoon mee.Ik irriteer me er mateloos aan heb de hele middag zitten spelen, en nu deze zooi

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:41:
[...]

Ik had dat wel, met mn 6600GT SLI. Maar niet meer sinds de patch. Heb je die al geprobeert?
Het is spontaan verdwenen, misschien omdat ik een paar opties heb gewijzigd ;)

Owja, ik kan die tunnel met sterlocks documenten niet meer vinden. Ik was eruit gegaan omdat die onzichtbare mutant mij steeds dood maakte. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b

Onno b

loewie-643- schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:01:
ik kan alleen maar beamen dat het kut loop op vista. Ok ik heb wellicht geen originele versie, maar zodra ik helemaal terugloop naar het begin, waar mijn queste aanvangt om wat geld en goederen op te halen naar een voltooide missie. Loopt alles vast, als ik wil saven of loaden stopt ie er gewoon mee.Ik irriteer me er mateloos aan heb de hele middag zitten spelen, en nu deze zooi
Ik heb ivm geldgebrek ook nog geen orginele versie :D , maar deze ga ik toch cker wel halen want in mijn ogen is `t een game van wereldklasse. Dit spel geeft me evenveel speelplezier als toendertijd bij Oblivion. Al is het genre dan wel iets anders zijn dat wel de games waar ik me mee kan vermaken.

Omdat oblivion (mijn eerste rpg) zo goed beviel en vrienden van me wow speelde ben ik dat ook maar gaan spelen. Ben echt blij dat ik van mijn broertje stalker kreeg en deze toch maar even ging proberen. Nu ik dan even van mij virtuele doelen, die ik had gesteld bij wow, ben afgeleid dringt `t tot me door dat dat spel geen inhoud heeft maar meer een pure verslaving is :/. (al is het contact dat je hebt met andere spelers in je friendlist wel leuk. Mja k verkies dan toch rl vrienden)

Toen ik bij stalker de army warehouses binnenkwam kreeg ik ineens de mainstoryspirit en heb de game in sneltreinvaard uitgespeeld en voor de rest de sidequest overgeslagen. Ben nu een paar savegames teruggegaan en ga die sitequest in die gebieden nog eens goed onder de loep nemen. Duty en Freedom quests enzo.

Ik ben, zoals ik vorige post al iets liet doorschemeren, ook nog flink actief geweest (zoeken dan) op de verschillende modforums en dat belooft nog heel wat te worden :9~ .

Dat inspireerde mij ook om weer eens te kijken wat er voor oblivion allemaal weer bijgekomen is en kan `t niet duidelijker weergeven als _/-\o_ . Dus ik denk dat ik na het voltooien van alle sidequests oblivion maar weer eens oppak en daarna weer een ga kijken wat stalker weer te bieden heeft.

De defloppers hebben namelijk alle projecten waar ze wel aan begonnen waren maar niet in de game hebben uitgebracht nl wel in de installer laten zitten. Zo zijn ze er in rusland al in geslaagd om het slapen ingame te krijgen (duitse versie ook al geloof ik) en zoals ik al eerder heb vermeld is het rijden in de auto`s ook al mogelijk. Dit is doordat alles in russisch geproggammeerd is een questie van tijd voordat we echt goedwerkende nieuw content in de game kunnen verwachten, maar ik ben er alwel van overtuigd dat deze game over enkele maanden het nogmaals spelen zeker waard is }:O

Ennuh om nog f op me quote terug te komen :9 , heb je geen andere hdd waar je eventueel een instal xp op kan zetten om stalker daarop te draaien? Want, al is dat natuurlijk wel persoonlijk, het is deze game meer dan waard om met plezier gespeeld te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
HugoBoss1985 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:16:
[...]

Je moet idd een flesje wodka bij je hebben en dan met die gast gaan lullen... hij verteld je dan waar de bulldog 6 ligt :)
Ok, ik heb hem een fles vodka gegeven, nu gaat de conversatie iets verder maar hij wil niet zeggen waar de bulldog 6 ligt. Hij zegt dat ik dat niet mag weten ofzo, wat doe ik verkeerd? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blubbers schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:24:
[...]

Ok, ik heb hem een fles vodka gegeven, nu gaat de conversatie iets verder maar hij wil niet zeggen waar de bulldog 6 ligt. Hij zegt dat ik dat niet mag weten ofzo, wat doe ik verkeerd? :(
Als je goed geluisterd hebt ... je moet meerdere flessen hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Zat er net ook aan te denken ja. Maar eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 10:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Door mijn nieuwsgierigheid en enthousiasme voor het wapen-graaien had ik de Bulldog 6 al gevonden voor ik de missie kreeg om hem op te halen, maar had hem door gebrek aan genoeg ammo en door het gewicht nooit echt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ja idd bij mij regende het ook artifacts :P.
Ik d8 al dat het door mijn overklok kwam (wat een beetje onnodig is en ik dus ook niet vaak doe).

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:49:
[...]

Volgens mij is 1 fles genoeg hoor :P
Maar je moet in ieder geval met hem verder praten... totdat op je kaart die plek staat van die Bulldog 6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Het kan ook zijn dat je opnieuw een gesprek moet starten (met een fles wodka opnieuw) met die zuiperd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

HugoBoss1985 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:16:
[...]

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:49:
[...]

Ik heb dus nooit gezegd dat hij meer dan 1 fles nodig had ...

[ Voor 34% gewijzigd door HugoBoss1985 op 09-04-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Omg, hij had 3 flessen nodig. Ik dus naar dat huisje, vind ik daar paar granaten, maar geen bulldog 6?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

blubbers schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:12:
Omg, hij had 3 flessen nodig. Ik dus naar dat huisje, vind ik daar paar granaten, maar geen bulldog 6?????
Super vaag man :S ik heb die missie pas nog gedaan... lag zeker een bulldog 6 bij :S
Wat je kan proberen: laad je savegame ff opnieuw ofzo?

Laat ff weten of het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ik heb wel zo'n geintegreerde granaat werpen om men aka. Ligt het daar misschien aan? De kogels werken er iig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

MMM wat ik me wel kan herinneren is dat die gast van Duty, die je de missie geeft om chef te zoeken voor de bulldog 6, verteld dat je "Plenty of wodka" bij je moet hebben.
Maarja het gaat nu niet meer over de drank maar over het vinden van die gruwelijke gun!
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.