[PC] S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste
Acties:
  • 31.965 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:04

HugoBoss1985

Xenotech

blubbers schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:14:
Ik heb wel zo'n geintegreerde granaat werpen om men aka. Ligt het daar misschien aan? De kogels werken er iig op.
Nee daar kan het niet aan liggen, die bulldog moet daar gewoon in de kelder liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Wat je nog kan doen is het volgende:

spoiler:
De hoofdbasis van Freedom in gaan (dat gebouw waar hun leider zit op de eerste verdieping), gelijk rechtsaf, die kerel met je mes omleggen, en uit een van die blauwe kisten daarzo de Bulldog 6 stelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
OMFG, zit ik effe in dat keldertje rond te draaien, ligt die daar opeens, wat een klote bug. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Lol mooizo :)
Zorg dat je er 1 bewaard want die gun is gewoon te gruwelijk om niet te hebben ;)
Ik heb er ergens eentje in een stash bij Freedom, samen met alle andere guns uit het spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Heb net ergens een RPG (raketwerper) gevonden. Komt dat ding nog van pas of kan ik hem gewoon verpatsen, hij weegt nogal zwaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

PirE schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:40:
Heb net ergens een RPG (raketwerper) gevonden. Komt dat ding nog van pas of kan ik hem gewoon verpatsen, hij weegt nogal zwaar :).
Tja, als je bij de reaktor komt komen er wat helikopters maar die hoef je niet echt neer te knallen, hard rennen werkt ook.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

PirE schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:40:
Ik zou hem verpatsen want dat ding is echt ziekelijk zwaar. Zelf had ik redelijk vroeg een RPG gevonden maar niet echt de moeite waard om mee te zeulen dan neem ik liever wat extra granaten mee :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Hehehe ik had al 2 van die dingen met 2 rpg's erbij.
Ik heb er toen idd een verkocht...
Wat jullie kunnen overwegen is gewoon een stash zoeken en daar alle vette guns in bewaren, als je dan een keer lomp wilt gaan knallen dan zoek je gewoon wat leuke guns uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Ow, eindelijk een lekkere wapen GP 37. Die is lekker accuraat. Alleen je hebt weinig kogels, daarom maak(/moet) ik alleen headshots (maken) :9 .

Zijn er nog meer accurate wapens (ik heb de sniperrifle al, die is ook wel fijn, maar daarvoor heb je extreem limited ammo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kakulukia schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:27:
Ow, eindelijk een lekkere wapen GP 37. Die is lekker accuraat. Alleen je hebt weinig kogels, daarom maak(/moet) ik alleen headshots (maken) :9 .

Zijn er nog meer accurate wapens (ik heb de sniperrifle al, die is ook wel fijn, maar daarvoor heb je extreem limited ammo).
Je hebt later geen problemen met de ammo voor ge GP37, kom je ten overvloede tegen later :)

Welke ik zelf ook erg relax vond was de VSS vintorez (ben ff de Stalker naam kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ben nu bij het laatste gedeelte denk ik :) enkel...
spoiler:
Ben nu bij Chernobyl, met de blowout timer die vrij snel tikt :P Neem aan dat dat zo hoort, ookal heb ik erg lang voor dat stuk, als je net het level binnenkomt, rondgelopen. Vrij chaotisch ook, en geen tijd om rond te kijken :D

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:21
GeforceDDQ schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:17:
Ben nu bij het laatste gedeelte denk ik :) enkel...
spoiler:
Ben nu bij Chernobyl, met de blowout timer die vrij snel tikt :P Neem aan dat dat zo hoort, ookal heb ik erg lang voor dat stuk, als je net het level binnenkomt, rondgelopen. Vrij chaotisch ook, en geen tijd om rond te kijken :D
Je bent bijna bij de reactor. Je hebt nog wel een eindje te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
Ik zie het ja :D geweldig :D

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:03
Meer mensen bij sommige stukken van "Red forest" (waar die army warehouse zit) bagger performance krijgen (2a3 FPS??) Dat had ik niet bij alle vorige stukken.

Men specs

Amd 64 x2 4200+
Geforce 7950GX2
2gb ram

Ik heb alvast even beide schijven gedefragmenteert.. Misschien toch maar win XP erop nieuw opknallen :)

Maarja, de game is echt geweldig! :9~

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verder terug in dit forum staat een handig stukje over hoe je de irritante secondes van laden in dit spel kan oplossen m.b.v. de mapopties instellen ;)

Maar ik heb er met 2x wd74adfd in Raid 0 ook last van hoor !

Ik heb die tip van die mapopties alleen nog niet geprobeerd, moet ook nog ff windows remasteren :D

[ Voor 21% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-04-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmert
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 22:58
Ik heb het spel nu uitgespeeld. maar ik weet nog steeds niet als ik wel het prefect einde heb.
spoiler: mijn einde
Ik heb geweigerd om deel te nemen aan het project. IK ben via al de teleports gekomen bij die groene capsules waar je in gaat als je wel deel wilt nemen aan het project. dan knalt hij die capsules kapoet en lig je ineens in het gras en zegt hij bij mij dat hij niet weet als hij nu goed of kwaad is

Verder heb ik nog een vraag
spoiler: Kill sterlok
Is er al iemand die sterlok te pakken heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59

Blauw

De Schreeuw

Ik ben net dat ondergrondse lab ingelopen, kan iemand me ff vertellen hoe ver ik dan ben? :P Het begint me namelijk al enigzins te vervelen en ik heb de hele tijd een chronisch tekort aan ammo. Of de guns gaan snel op, óf ik schiet te lomp of de poppetjes hebben te weinig relevante ammo bij zich. Magoed, het gaat wel erg eenvoudig @ novice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmert schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:25:
Ik heb het spel nu uitgespeeld. maar ik weet nog steeds niet als ik wel het prefect einde heb.
spoiler: mijn einde
Ik heb geweigerd om deel te nemen aan het project. IK ben via al de teleports gekomen bij die groene capsules waar je in gaat als je wel deel wilt nemen aan het project. dan knalt hij die capsules kapoet en lig je ineens in het gras en zegt hij bij mij dat hij niet weet als hij nu goed of kwaad is

Verder heb ik nog een vraag
spoiler: Kill sterlok
Is er al iemand die sterlok te pakken heeft gekregen?
op je laatste vraag
spoiler:
je bent volgens mij zelf strelok (wordt duidelijk wanneer je de doctor spreekt, en ook als je tegen die gast spreekt die alles een beetje uitlegt op het einde.

ik ben zelf bijna bij het einde dus zal op je eerste vraag ff kijken wat ik krijg

edit heb het zelfde einde als jij beschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

woei, laatst een stukje gezien van de pre-alpha van een coop mod voor stalker! iemand die hier iets meer over weet?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

rimpeldinky schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:10:
woei, laatst een stukje gezien van de pre-alpha van een coop mod voor stalker! iemand die hier iets meer over weet?
Ik weet van niks maar dat lijkt me wel gruwelijk :) Samen met mijn vriendin de Zone onveilig maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmert
@Mutan zou zeer goed kunnen :D ik heb der nie goed naar geluisterd wat die gast allemaal zij. maar verklaard wel veel. alleen niet waarom de task dan blijft staan.

Zou idd zeeeer vet zijn al je coop zou kunnen spelen

spoiler: edit antwoord op mijn 2de vraag
Het is inderdaad waar dat je zelf sterlok bent. Als je hoet goed uit speeld word het je vertelt door de ghost (hello strelok) goed opletten dus!

[ Voor 45% gewijzigd door jelmert op 10-04-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
Over het einde:
spoiler:
Ik heb strelok wel gedood. (lees: de "i want to be rich"-ending :+) Maar als je dat lab-ending wilt, dan moet je zeker door die ene deur boven voordat je bij de wishmaker-kamer komt ? Daar was ik geweest (door is locked) maar hoe krijg ik die open dan ? :P

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:09
rimpeldinky schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:10:
Is jaren geleden eens vermeld, maar is ondertussen net als vele andere features verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

zezke schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:48:
[...]

Is jaren geleden eens vermeld, maar is ondertussen net als vele andere features verdwenen.
klopt maar ik heb dus een mod gezien op youtube en ik weet dus niet of dit nu al een post-release(van het spel) mod is of een pre-alfa-stage (van het spel) mod

http://www.youtube.com/watch?v=boHg-e5nDeE

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmert
GeforceDDQ:
spoiler:
Je moet de opdracht "meet the guide doen" je moet dan terug naar de stash van strelok en dan gaat het je wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
Ooh, dat was ik gemakshalve vergeten (zo'n stuk terughollen met 59 kilo valt tegen :+)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Ik ben net met stalker begonnen en heb de eerste paar missies gedaan.
Maar nu ben ik door een tunnel gegaan met anomalies en heb ene Fox geholpen.
Echter ik heb nog wat quests voor die tunnel, maar teruggaan lukt niet en de brug is bewaakt door een stel zwaarbewapende gasten.
Kan ik later nog terug of zou ik even een save voor die tunnel moeten laden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:39
Tha_Freak schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:50:
Ik ben net met stalker begonnen en heb de eerste paar missies gedaan.
Maar nu ben ik door een tunnel gegaan met anomalies en heb ene Fox geholpen.
Echter ik heb nog wat quests voor die tunnel, maar teruggaan lukt niet en de brug is bewaakt door een stel zwaarbewapende gasten.
Kan ik later nog terug of zou ik even een save voor die tunnel moeten laden ?
je kan die gasten langs als je je wapen holsterd en 500 dokt. Je kan ze ook neerknallen, of weer door de tunnel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Zwaarbewapend... die moet je normaal wel aankunnen hoor :) Je bedoelt toch de kapotte brug met de trein op? Daar kan je eventueel ook een ommetje maken om ze te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Gewoon neer knallen met je pistool. Staat goed voor de stats >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:59
spoiler:
Ik heb strelok wel gedood. (lees: de "i want to be rich"-ending ) Maar als je dat lab-ending wilt, dan moet je zeker door die ene deur boven voordat je bij de wishmaker-kamer komt ? Daar was ik geweest (door is locked) maar hoe krijg ik die open dan ?
spoiler:
Als je in die kamer bent gaat de deur achter je dicht. Om verder te komen moet je die blauwe spoelen die in een rondje staan kapot knallen. Let wel op dat je dit niet helemaal ongestoord kunt doen (wil het nog een beetje spannend houden voor je) maar als je ze allemaal kapot hebt kun je verder... en hierna ook weer 2 keuzes doen dus vantevoren saven.

[ Voor 37% gewijzigd door JohnnyV76 op 10-04-2007 22:04 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
spoiler: Verschillende eindes
Ik heb nu 2 eindes gehad (I want to be a rich bastard ofzo) die ene dat je dus dood gaat (bad). en eentje waar je dus inderdaad die 6 groene dingen sloopt, en weigert mee te doen aan het project. welke zijn er nog meer?

Als je eenmaal aan bent gekomen bij de Tshernobel Nucliar Power Plant, kun je dan ook weer terug naar Prypiat?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Nee, als het wel kan : laat mij even weten hoe! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nope, je kan niet terug als je eenmaal bij NPP bent.

over de eindes:

spoiler:
5 zijn er dat je "wensen" doet (i want to be rich, i want to rule, i want the zone to dissapear, Mankind needs to be controlled. i want to be immortal)
en 2 met die controle kamer ("de secret door") Voor deze laatste 2 moet je "meet the guide" doen (ja, pest end lopen, maar word je STUK meer duidelijk over het verhaal, zeker de moeite waard)
je moet de keuze maken in het gesprek met dat hologram

Over die brug met die trein er op
spoiler:
Je kan door de tunnel, onder de brug door (gasten killen of betalen, een van de gasten daar heeft een special gun (pistool) ) maar je kan ook gewoon via de de zijkant naar het spoor omhoog en aan de andere kant weer terug.
Ik had tegen die tijd paar granaten gevonden dus het was snel gedaan met die gasten :P
Tevens kan je military kampje naast Trader zen dorpje redelijk simpel uit moorden, levert leuk aantal wapens op (dus cash) en je kan er een item halen wat je voor een missie nodig hebt van trader.
Als je zon AK hebt van dat military camp kan je die gasten bij de brug helemaal makkelijk aan :)
Ohja, loopt patrol van 3 man over de weg, die hebben ook AK's

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
TepelStreeltje schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:51:
nope, je kan niet terug als je eenmaal bij NPP bent.

over de eindes:

spoiler:
5 zijn er dat je "wensen" doet (i want to be rich, i want to rule, i want the zone to dissapear, Mankind needs to be controlled. i want to be immortal)
en 2 met die controle kamer ("de secret door") Voor deze laatste 2 moet je "meet the guide" doen (ja, pest end lopen, maar word je STUK meer duidelijk over het verhaal, zeker de moeite waard)
je moet de keuze maken in het gesprek met dat hologram

...
de eindes
spoiler:
welke wensen zijn goed en welken zijn bad dan? ik las ergens dat de wensen afhankelijk waren van hoe je het spel hebt gespeeld en welke factions je hebt gejoint. en zijn de eindfilmpjes ook ergens te vinden? of moet ik opnieuw spelen om ze te zien?
overgens vond ik het wel grappig om het hele plot op jezelf zien te vallen, dat je zelf de strelok bent, en dat je deels tegen, naast en met jezelf vecht.

de gameplay door het hele spel heen
spoiler:
overgens vind ik het raar/vervelend dat je over de eerste paar levels lekker lang doet, en echt een gevoel in het spel krijgt, en eigenlijk (een beetje army warehouses) Red Forest, Prypiat en TNPP een "doorrent" terwijl je in de andere levels gewoon de tijd hebt om vanalles te doorzoeken en overal leuke of nuttige sidequests had. etc (red forest is eigenlijk gewoon 1 lang pad. in de basis is niet veel meer te beleven als je de brain scorcher uit hebt gezet) en prypiat word ook erg saai na 5 minuten Monolyth en snipers schieten (en vervolgens is de hele stad uitgestorven). TNPP ben ik maar een beetje doorgerent, i.v.m de timer (heb maar 5 of 6 man neergeschoten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Vraagje, er zijn bepaalde missies waarbij je mede-stalkers en/of soldaten moet uitschakelen... heeft dit een positieve/negatieve invloed op het einde van het spel? Ik heb er al eentje neergeknald maar de volgende vond ik zo zielig dat ik hem gespaard heb en die missie uiteindelijk geweigerd :p

Verder blijven de laadtijden hier enorm lang duren (met alle tweaks toegepast die terug te vinden zijn), minstens 2 minuten om van de ene naar de andere zone te gaan. En dan moet ik eerst nog wat rondwandelen met erg fluctuerende FPS tot alles klaarblijkelijk ingeladen is en het ineens vlotjes gaat aan 30FPS. Vergeleken met andere games zoals FEAR en HL2 is deze engine toch erg bagger geschreven als je't mij vraagt, maar goed, de gameplay is zo geweldig dat ik daar allemaal mee kan leven.

Kzit trouwens nu al met een ferme berg geld en ik zou niet weten wat daarmee te kopen, behalve kogels en med pacs maar die zijn nu niet bepaald enorm duur. Ondertussen heb ik de meeste tasks volbracht van die eerste gozer en een aantal van de Barkeeper & kerels in de bar. Zo stilaan tijd om X18 eens te gaan bezoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmert
Ik had ook last van teveel geld. In het begin nam ik nog wel moeite om van die artifects te pakken en dan te kopen maar het geld is gewoon nutteloos. Ik heb wel gelezen dat mensen voor 30k een SEVA suit ofzo konden kopen maar die ben ik nooit tegen gekomen. Ook zo flauw vind ik dat je de heletijd zonder bullits zit behalve als je in de reactor zelf zit. Dan heb ik bijna constant 500 kogels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
jelmert schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:38:
Ik had ook last van teveel geld. In het begin nam ik nog wel moeite om van die artifects te pakken en dan te kopen maar het geld is gewoon nutteloos. Ik heb wel gelezen dat mensen voor 30k een SEVA suit ofzo konden kopen maar die ben ik nooit tegen gekomen. Ook zo flauw vind ik dat je de heletijd zonder bullits zit behalve als je in de reactor zelf zit. Dan heb ik bijna constant 500 kogels.
zonder?? dan houd in dat je beter zult moeten rapen ;)
Ofwel wapens gebruiken die op dat moment gebruikt worden en daarovor de ammo nemen van elke enemy die je neermaaid :) ik heb er geen problemen mee gehad iig, wel dat ik telkens na een gevecht amper iets over had maar na het gevecht alles oprapen en uit hun wapens unloaden en dan heb je weer genoeg :)

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

kid1988 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:04:

de eindes
spoiler:
welke wensen zijn goed en welken zijn bad dan? ik las ergens dat de wensen afhankelijk waren van hoe je het spel hebt gespeeld en welke factions je hebt gejoint. en zijn de eindfilmpjes ook ergens te vinden? of moet ik opnieuw spelen om ze te zien?
overgens vond ik het wel grappig om het hele plot op jezelf zien te vallen, dat je zelf de strelok bent, en dat je deels tegen, naast en met jezelf vecht.
spoiler:
Als je "I want to rule wil" Moet je de leiders van Duty en Freedom dood hebbn geschoten.
"I want to be rich" shitload geld hebben (ik had 70K ofzo)
"man needs to be controlled" Wss, geen faction kiezen en weinig geld hebben
"I want to the zone to dissapear" Goeie reputatie en weinig geld hebben
"I want to be Immortal" Geen idee :P

Overigens is weinig geld minder dan 1000 (oid)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
TepelStreeltje schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:40:
[...]

spoiler:
Als je "I want to rule wil" Moet je de leiders van Duty en Freedom dood hebbn geschoten.
"I want to be rich" shitload geld hebben (ik had 70K ofzo)
"man needs to be controlled" Wss, geen faction kiezen en weinig geld hebben
"I want to the zone to dissapear" Goeie reputatie en weinig geld hebben
"I want to be Immortal" Geen idee :P

Overigens is weinig geld minder dan 1000 (oid)
spoiler:
ik had iets van 200k, alles verkopen wat je maar kunt vinden, onder het motto: kan altijd van pas komen. (heb de hele garbage doorzocht)
wel jammer dat het spel is afgelopen nadat je in TNPP komt, en dat vind ik eingelijk wel een beetje een soort eindbaas, jammer. de C-consieness verteld veel over het verhaal, wel leuk opzich. alleen jammer dat er niet echt NPC's zijn die zich ontwikkelen (lijkt een beetje alsof iedereen is wie hij is, en dat jij er maar een beetje langs loopt. en ookal join je een van de fracties, dan zullen ze je alleen helpen "als je toevallig in de buurt bent". er zijn ook weinig/geen NPC's van belang. je kunt ze bij wijze van gewoon afschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:03
ik heb nu 150 bandaides, en iets van 40 medkits, en 15 blauwe medkits .. nog geen gele tegengekomen.
Ik heb echt een overvloed aan die dingen.
Geld is ook niet echt een probleem, ik heb (trader mod) maar ff alle silencers, scopes en grenade launchers voor ak's gekocht, omdat ik toch niks anders wilde kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmert
Waar vind je die silencers en granade launchers dan? want ik heb nog nooit zo'n ding afgeschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
jelmert schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:06:
Waar vind je die silencers en granade launchers dan? want ik heb nog nooit zo'n ding afgeschoten
die heeft hij niet gevonden want hij gebruikt een trainer ofwel cheats ofwel kan niet het spel spelen zoals het hoort :)
kan zoveel dragen als hij wilt zo te zien want zoveel bandages is echt zwaar teveel imo en die kits wegen ook wat dus...
Zelf nog geen tegen gekomen in het spel iig.

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Dus als ik het goed versta moet ik zorgen dat ik geen berg geld heb of ik krijg een slecht einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:21
jelmert schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:06:
Je vindt ze bijvoorbeeld op de wapens van vijanden. Dan kun je de scopes e.d. eraf slopen en aan je eigen wapens koppelen. En af en toe kun je er één kopen bij een trader.

spoiler:
Als je de raid doet met Duty op de Freedom basis kun je daar een G37 (iets in die trend) met een scope vinden. Erg sterke wapen, die heb ik de grootste deel van het spel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
Sfinx- schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:33:
Dus als ik het goed versta moet ik zorgen dat ik geen berg geld heb of ik krijg een slecht einde?
nee dat is pas relevant als je bij de wish master bent geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:03
ik gebruik geen cheats of trainers, want dan is de lol van zon spel eraf, behalve bij gta san andreas. Ik doe gewoon mods, ik kan nu 150 kg tillen, en die trader mod is dat je alles meteen kan kopen bij de trader, maar je hebt het geld er toch niet voor in het begin.

daar heb ik die scoper, launchers, en silencers gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit vast door een technisch probleem: als ik terug wil gaan naar de bar om mijn beloning op te halen, blijft hij hangen bij Loading textures als ik het gebied binnenga. Hij creëert een autosave, maar als ik die laad, crasht hij ook bij Loading textures. (In het eerste geval wordt het spel dus gewoon inactief, tot ik het handmatig afsluit.) Ik heb dit getest met Texture Quality op full en op medium, zelfde resultaat. Het spel is gepatched. Ik heb niets van mods geïnstalleerd, enkel een kleine performance tweak voor Vista. Iemand een idee hoe ik dit oplos of omzeil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:03:
Ik zit vast door een technisch probleem: als ik terug wil gaan naar de bar om mijn beloning op te halen, blijft hij hangen bij Loading textures als ik het gebied binnenga. Hij creëert een autosave, maar als ik die laad, crasht hij ook bij Loading textures. (In het eerste geval wordt het spel dus gewoon inactief, tot ik het handmatig afsluit.) Ik heb dit getest met Texture Quality op full en op medium, zelfde resultaat. Het spel is gepatched. Ik heb niets van mods geïnstalleerd, enkel een kleine performance tweak voor Vista. Iemand een idee hoe ik dit oplos of omzeil?
probeer eens in STALKER-SHOC map het user.ltx bestandje te verwijderen. heeft bij mij ook veel vastlopers opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:39:
[...]

probeer eens in STALKER-SHOC map het user.ltx bestandje te verwijderen. heeft bij mij ook veel vastlopers opgelost.
Verdergaand op die tip (bedankt daarvoor) heb ik het probleem kunnen localiseren: het gebeurt enkel als Full Dynamic Lighting op staat. Op zich best vreemd, gezien ik voordien zonder problemen met die settings kon spelen. Ik heb het nu een trapje lager gezet, en het werkt. Hopelijk kan ik het voor andere delen weer probleemloos op het hoogste zetten.

Edit: ik moet de Lighting settings blijkbaar op 't laagste zetten, wil ik verder spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:30:
[...]

Verdergaand op die tip (bedankt daarvoor) heb ik het probleem kunnen localiseren: het gebeurt enkel als Full Dynamic Lighting op staat. Op zich best vreemd, gezien ik voordien zonder problemen met die settings kon spelen. Ik heb het nu een trapje lager gezet, en het werkt. Hopelijk kan ik het voor andere delen weer probleemloos op het hoogste zetten.
inderdaad heel vreemd ja.ik had na ontelbaar veel van die problemen onder vista stalker eerst maar verwijderd, en volg dit topic nog regelmatig om te zien wanneer er eindelijk een goede patch is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Ik heb met Vista nergens problemen mee, ook niet met full dynamic lighting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kid1988 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:22:
Ik heb met Vista nergens problemen mee, ook niet met full dynamic lighting
Ik tot voor kort ook niet, hoor. Maar nu wel, blijkbaar. En op laagste lighting settings heb ik niet eens een crosshair bij mijn wapens. Wel als ik geen wapens vasthou. Mja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
Het is wel redelijk irritant dat je missies binnen een bepaalde tijd moet doen.
Dat kan ik op zich nog wel begrijpen, maar als ik ze gedaan heb, maar nog niet terug ben gegaan voor de reward, zijn ze na een tijdje ook failed.
Ik heb nu ook niet zo'n zin om de hele tijd heen en weer te rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Sfinx- schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:33:
er zijn niet echt goeie of slechte eindes, er zijn andere eindes.

speel het spel eerst maar uit en ga dan rondkijken naar de andere eindes, maakt het veel leuker.

rijk zijn maakt niet uit, arm ook niet, je ziet het vanzelf wel :)

lees ook echt de spoilers van mij eerder NIET als je het niet wil weten, verklapt alles namelijk!

Ik heb eigenlijk alleen maar scopes voor rusissche wapens gevonden, ook niet echt nodig gehad verder. Eigenlijk alleen maar met men Fast firing AK geschoten tot ik een Thunder kreeg, damn, ding doet zon harde dmg, beter dan de G37 imo.
Jammer dat ik geen scope gevonden had voor die Thunder... (is die er wel trouwens??)
Of anders die gun die je van de "special forces" krijgt in Red forest, soort van silenced ding, doet ook harde dmg en is redelijk precies op lange afstanden (niet te lang natuurlijk) vooral omdat hij recoilless is vond ik em erg fijn om ventjes helemaal vol te maaien (als ze irritant waren :P )
Heb alleen eigenlijk nooit geprobeerd op deze een scope te zetten (kan dat?) Ben ff de naam kwijt van die gun...
Vetste gun vond ik toch wel die TS1000 ofzo, vind je pas laat in de NPP, maar ingebouwde scope, Nade launcher, en precies (close quarters iig) en vooral harde dmg.
dat waren men favo wapens, bar weinig andere gebruikt. Vond de sniper rifles vies tegen vallen.
Je zou toch verwachten dat je met een Dragonov iemand in 1 schot stuk schiet, van welke afstand dan ook, en of het nou een head of chest shot is moet imo niet uitmaken... Deed het dus wel, dus die had ik snel weggegooit (veel te zwaar en weinig ammo voor ook)

Ohja, de gaus rifle, wat een fijn ding!!! Jammer van de (ernstig) trage ROF, maar verder _/-\o_ :9~

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:11

_Eend_

🌻🇺🇦

Dragunov is geen 'echte' sniperrifle, het is meer een hevig aangepaste AK-47 met een groter bereik en die alleen semi-automatisch werkt. Wat jij nodig hebt is een Barrett M-82. Dan schiet je zelfs de zwaarst gepantserde vijanden letterlijk doormidden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
TepelStreeltje schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:33:
[...]

lees ook echt de spoilers van mij eerder NIET als je het niet wil weten, verklapt alles namelijk!
spoiler:
Ik ben net uit lab X16 en in dat filmpje noemt die kerel je toch Strelok dus dat is alvast geen verrassing meer. Verder krijg je door het spel ook al voldoende tips dat er een of andere "wishmaker" zit aan te komen en dit stond ook wel al vermeld zonder spoilertags. Maar goed, ik ga nog eens wat verder doen... had wel niet veel kogels meer over na het lab :+ Vond er trouwens niet al te veel aan, vrij rap gedaan. Ik had wel iets meer verwacht.

Maar goed, er komen nog wel leuke stukken als ik het zo hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
_Eend_ schreef op donderdag 12 april 2007 @ 08:27:
Dragunov is geen 'echte' sniperrifle, het is meer een hevig aangepaste AK-47 met een groter bereik en die alleen semi-automatisch werkt. Wat jij nodig hebt is een Barrett M-82. Dan schiet je zelfs de zwaarst gepantserde vijanden letterlijk doormidden :P
Mmm maar zijn argumenten van zwaar en weinig ammo zouden geldig blijven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:00
Dragunov is geen 'echte' sniperrifle, het is meer een hevig aangepaste AK-47 met een groter bereik en die alleen semi-automatisch werkt.
Zeker niet! De Dragunov is zelfs het eerste geweer dat speciaal ontworpen is om te 'sniperen'. Voorheen waren het gewoon normale geweren, uitgezocht op nauwkeurigheid en voorzien van een richtkijker, zoals bijvoorbeeld de Mosin Nagant en de K98K.
Het enige onderdeel wat uitwisselbaar is met een Kalashnikov is de korrel. Gassysteem, trekkergroep, handguards, kijkermontage, etc, allemaal anders dan bij de Kalashnikov...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

niemand iets gehoord over een coop mod die uit moet komen?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Liever gewoon een .50cal sniper/antitank/ik-wil-boom-headshots-maken - gun :P
mjah, .50 cal is beetje zwaar geloof ik :)

Opzich wel jammer dat ze niet meer tijd in snipers hebben gestoken, ook wat meer campen die je kan infiltreren enzo was wel leuk geweest. Als ik zo terug kijk is het redelijk kort spel, maar wel erg goed.
Komen vast nog wel zat mods, want voor de rest zit het goed met het spel zelf.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

papichulo schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:13:
Hallo, sorry dat ik tussen jullie game gesprekken kom.
Ik heb sinds gisteren ook STALKER aangeschaft.
Maar ik kan het spel niet degelijk spelen in Vista (eigenlijk helemaal niet). :(
Wanneer ik helemaal in begin van het spel kom, zie ik enkel wolken en een soort grijze tapijt.
Ik hoor iemand iets zeggen in't engels met een russisch accent. En verder blijft het daarbij.
Heb de indruk dat er iets niet klopt met de drivers. :?
De computer is zwaar genoeg; Amd X2 4400 S939, 2x1gb HyperX, DFI mobo, XFX 8800GTX
met OS Vista Ultimate. Heb reeds alle forceware drivers geprobeerd; 100.54, 100.59, 100.64, 100.65,
101.41. Heb de ook patch geinstalleerd. Maar dit allemaal zonder resultaat. :'(
Is er iemand die dit spel speelt met OS Vista?
Hey, ik heb dus net HETZELFDE probleem :( .
Het introductie filmpje laad dus wel en vanaf de game start dan zie je de lucht en een grijze ondergrond, en je radar enzo. Ik gebruik ook Vista64bit met een xfx 8800GTX en een dual core CPU met 2GB DDR2. Dus deze specs moeten zeker genoeg zijn.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen...? Ik ben echt al dagen aan het zoeken naar het probleem. En ik wil niet spelen op static light, want dan verlies je veel grafische mooiheid.

En wat is er met Anti Aliasing..? Moet dat ingame op 0 staan...???
Ook heb je verschillende AA (interferentie) instellingen bij Nvidia Control pannel, als iemand misschien wil kijken naar de onderstaande screen..?
Maar wanneer ik iets aanpas en ik pas het toe en ik sluit en heropen, staat het terug op de default settings..?
Ikzelf gebruik nu ook de 101.41 Drivers maarjah... :(

Screenshot: http://users.telenet.be/chattown/stalker.jpg

Danku bij voorbaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
TepelStreeltje schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:49:
[...]

loop naar een van de guard towers, steek met je mes de guard neer en loot zen wapens.

erg makkelijke manier om aan een sniper rifle te komen en een GP37 ;)

je kan het halve kamp uitmoorden op deze manier geloof ik.
Nog makkelijker. Als je het warehouse gebied binnenloopt dan loop je eerst naar die Duty gasten. Hun aanbod om mee aan te vallen sla je af. Loop daarna naar het Freedom kamp en zeg dat er duty gasten bij een boerderij staan. De leider, Lukash, stelt dan een groepje mannen samen die samen met jou duty gaan aanvallen. Laat die gasten van Freedom en Duty elkaar afknallen (Duty wint meestal) en daarna kan je wapens en ammo voor diverse betere guns verzamelen :).
Voordeel van dit alles is ook dat je gewoon neutraal blijft zolang je niemand afknalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Ik ben lekker aan het spelen en moet nu achter X16 zien te komen.
Ik naar die bunker in het midden, ga je naar binnen holster je al je wapens automatisch. Maar ik denk moet vast met 1 van die 2 personen daaro praten.
Die oranje scientist wil niet praten, en met de professor kan ik niet praten. Volgens mijn PDA moet ik echt daarheen, ik ben al rond gelopen maar ben alleen maar mutants tegen gekomen.

Ik zou graag weten welke kant ik op moet. (ik kan wel een andere missie gaan doen, maar dan moet ik helemaal terug lopen (en ja ik ben lui :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Misschien een beetje een domme vraag, maar waar slaat Stalker zn savegames op?
Ik moet namelijk even een paar gieg vrij hebben op mn C en wil later wel weer gewoon kunnen verder kunnen spelen als ik hem weer eens installeer :)

Ik heb gekeken in C:\Program Files\THQ maar daar zie ik ze niet.
In Documents en settings zie ik ze ook niet staan.

Iemand die me even kan helpen aub? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
=edit=

Laatmaar, ik keek eroverheen :o

C:\Documents and Settings\All Users\Documenten\STALKER-SHOC\savedgames

Wie zet zoiets nou ook in all users neer :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Griffin schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:10:
Ik ben lekker aan het spelen en moet nu achter X16 zien te komen.
Ik naar die bunker in het midden, ga je naar binnen holster je al je wapens automatisch. Maar ik denk moet vast met 1 van die 2 personen daaro praten.
Die oranje scientist wil niet praten, en met de professor kan ik niet praten. Volgens mijn PDA moet ik echt daarheen, ik ben al rond gelopen maar ben alleen maar mutants tegen gekomen.

Ik zou graag weten welke kant ik op moet. (ik kan wel een andere missie gaan doen, maar dan moet ik helemaal terug lopen (en ja ik ben lui :P)
je moet met de professor achter het raampje praten
ga voor het raampje staan en heb gedult, hij komt vanzelf naar je toe
loop anders naar buiten, holster je wapen en loop opnieuw naar binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:11

zwelgh

-**-

Hoe holster ik mijn wapen? Ik gebruik nu steeds mijn verrekijker als ik op een mede-stalker afloop.....
In de handleiding is niets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Zelfde knopje duwen van het wapen, dus als je op 2 je handgun hebt duw je weer op 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:11

zwelgh

-**-

Dj Omith schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:13:
Zelfde knopje duwen van het wapen, dus als je op 2 je handgun hebt duw je weer op 2 :)
Ah, klinkt logisch :P Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
Een van de eerste spellen waar de 6800LE totaal niet meekomt, jammer :'(

ik ben wel gewend om op 1024*768 medium/high te spelen, maar dat is hier NIET te doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
zelfde hier
heb een 7900GT, als ik native wil spelen (1680x1050) moet ik alles op low zetten, en dan ziet het er niet meer uit.
met de default settings kom ik ook maar net boven de 30 fps

dit alles in vista. dus kan nog een driver issue zijn, of gewoon een lack of compatability

[ Voor 37% gewijzigd door kid1988 op 13-04-2007 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
Vista zorgde op mijn pc wel voor een STUK minder preformence

(dual-boot XP/Vista) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie dit al gelezen?

S.T.A.L.K.E.R. Possibly Stealing Art From Other Games

Er wordt geclaimt dat S.T.A.L.K.E.R. resources bevat die direct gekopieerd zijn uit andere spellen zoals Doom 3 en HL2. Ik vind de plaatjes in het artikel behoorlijk overtuigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Triestig als het inderdaad waar is maar het blijft een zalug spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
  • Laatst online: 02-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:00:
Hebben jullie dit al gelezen?

S.T.A.L.K.E.R. Possibly Stealing Art From Other Games

Er wordt geclaimt dat S.T.A.L.K.E.R. resources bevat die direct gekopieerd zijn uit andere spellen zoals Doom 3 en HL2. Ik vind de plaatjes in het artikel behoorlijk overtuigend.
Tja, lijtk me vrij weinig twijfel over bestaan.
Ik denk dat het gewoon per ongeluk gegaan zal zijn,
ze hebben wat placeholders gebruikt, hebben 3 jaar later geen enkel idee meer waar die textures vandaan komen of wie ze gemaakt heeft en dus zijn ze er gewoon in blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02

Zeror

Ik Henk 'm!

Zowel Valve als ontwikkelaar S.T.A.L.K.E.R. hebben dezelfde watertexture generator gebruikt? :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Euhm water is water....je hebt best wel wat kans dat als je een "mooi" spel wilt je al snel met hetzelfde effect eindigt. Ik vind die link nogal suf eigelijk.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:32

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik heb ook wel vaker bij computerspellen (ook van grote bedrijven) gelijke geluidseffecten gehoord en lig er niet echt wakker van. Waarschijnlijk heeft Valve/Sierra/die grote bazen bij Steam die ook over de Source engine gaan ook wel eens een texture hier en/of daar geleend en houden ze daarom allemaal hun mond tegenover elkaar dicht. Soort 'fair use'.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
  • Laatst online: 02-08-2024
Postius schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:43:
Euhm water is water....je hebt best wel wat kans dat als je een "mooi" spel wilt je al snel met hetzelfde effect eindigt. Ik vind die link nogal suf eigelijk.
Heb je uberhaupt wel de plaatjes bekeken ? 100% hetzelfde :O

Afbeeldingslocatie: http://images.dailytech.com/nimage/4440_hl2stalker.jpg

Tuurlijk, per toeval maken 2 texture-artists precies dezelfde texture Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02

Zeror

Ik Henk 'm!

Vanmorgen op de radio werd verteld hoe spellenmakers bepaalde geluiden doen maken voor spellen. Daar kwam uit dat er veel groente voor gebruikt wordt. Prei breken lijkt op geluid van barstende schedel.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

LDenninger schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:59:
[...]
Tuurlijk, per toeval maken 2 texture-artists precies dezelfde texture [afbeelding]
Misschien was het wel (gelicenseerd) van dezelfde texture artist? :O
Rakkerzero schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:01:
Vanmorgen op de radio werd verteld hoe spellenmakers bepaalde geluiden doen maken voor spellen. Daar kwam uit dat er veel groente voor gebruikt wordt. Prei breken lijkt op geluid van barstende schedel.
Er zijn ook voldoende soorten groenten waarmee je de 'splash' geluiden van gibbende lichaamsonderdelen kan maken. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door The Zep Man op 13-04-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Nogmaals, ik vind het erg vervelend dat hier nu al 30 pagina's lang weer over de single player wordt geleuterd. Wordt het niet eens tijd om wat meer te gaan praten over de multiplayer, hoe deze is, en wat jullie persoonlijke ervaringen hiermee zijn? Ik zit erg te twijfelen of ik het spel zal kopen, denk het niet i.v.m. een te traag systeem...
Ik heb wat vragen voor mensen die het spel echt gekocht hebben:
-Zijn er veel servers, met welk ander spel is het aantal servers te vergelijken? Zijn er meestal 3 servers waar mensen op spelen en is het redelijk uitgestorven, of heb je echt genoeg servers met variërende game-modes etc...
-Hoe is de performance in de multiplayer t.o.v. de single player?
-Wat vinden jullie nou van de multiplayer, leuk, saai, geweldig..?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:58:
Nogmaals, ik vind het erg vervelend dat hier nu al 30 pagina's lang weer over de single player wordt geleuterd. Wordt het niet eens tijd om wat meer te gaan praten over de multiplayer, hoe deze is, en wat jullie persoonlijke ervaringen hiermee zijn? Ik zit erg te twijfelen of ik het spel zal kopen, denk het niet i.v.m. een te traag systeem...
-Zijn er veel servers, met welk ander spel is het aantal servers te vergelijken? Zijn er meestal 3 servers waar mensen op spelen en is het redelijk uitgestorven, of heb je echt genoeg servers met variërende game-modes etc...
En is er zoiets als een Co-op optie?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

zelf heb ik de MP niet gespeeld. maar ik heb even gezocht op het internet (want daar is Google voor).

http://www.xequted.com/ga...hadow-of-chernobyl/review

het is iets minder dedicated voor jouw vraag ivm als iemand hier een smallreview neer zet. maar misschien heb je er wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
voor de MP moet je het niet doen gewoon, dat stelt weinig voor. het spel heeft een aardige SP met mooie sfeer en graphics maar de gameplay is sowieso niet erg boeiend, ook niet in MP. bovendien vind ik het allemaal maar langzaam en vrij saai. ik heb er niet veel aandacht aan besteed dus misschien zit ik er helemaal naast.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Multiplayer is gewoon simpel en vind ik persoonlijk nogal saai, ze hadden gerust een systeem met ranks en statistieken mogen uitwerken. Het redelijk realisme in de mp vind ik dan weer een pluspunt.

De singleplayer is waar je het spel moet voor kopen, met een zeer interessante gameplay en prachtige sfeer (over de graphics ga ik niets zeggen want dat ligt aan m'n pc).

Een aanrader is de mod waardoor je veel meer items kunt kopen bij de dealers (probeer dan vooral is de goede ouderwetse (niet afgezaagde) shotgun, werkt lekker op zombies) en de mod waardoor de guns hun real-life naam krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Joepie net gecrasht als ik bij de reactor kom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod
Inderdaad, de singleplayer is erg goed uitgewerkt vind ik persoonlijk. De multiplayer opzich ook wel, alleen had ik er in het begin toch wel wat meer van verwacht :'(

Alleen crashed de game nogal vaak vandaag... zal wel door het warme weer komen :X

[ Voor 20% gewijzigd door Fixer op 14-04-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Er zijn redelijk wat servers weet alleen niet hoeveel daar let ik ook niet bijzonder veel op moet ik zggen :P. De keren dat ik de MP heb gedaan (nog niet vaak) waren er een paar servers bijna full en een aantal servers met 2/3 mensen. Paar keer dat ik MP heb gespeeld in de retail ging ik vaak in de servers met 2/3 mensen maar die werd al snel vol dus denk gewoon dat het nog een beetje moet komen.

Qua gameplay neigt het naar CS vind ik. Ook al vind ik CS niet zoveel aan is Stalker MP wel grappig maar het loopt nog niet echt storm. Misschien als straks de online community een beetje opgang komt zou het wel wat kunnen worden want er zit wel wat vaart in de gameplay vind ik en bij Artifact Hunt kan het clanbased best wel lache worden. (Dit alles een beetje vergelijkt met mijn 'jarenlange' ervaring met zowel CoD als CoD2 en een beetje met CS)

Er zijn 3 gamemodes: DM, TDM en Artifact Hunt.
De eerste 2 spreken voor zich en ga ik dan ook niet een woord over vuil maken :P.
Artifact Hunt is ook teambased zoals TDM en dan is het de bedoeling de artifact die ergens spawned (niet compleet random jammer genoeg ;( ) te kapen en terug naar je base te brengen. Dit lijkt me clanbased nog best wel vet beetje capture the flag achtig. AH is roundbased dus zodra je de artifact in je base hebt gebracht begint de volgende ronde. In je base kan je shoppen en kan je niet gekilled worden.

De performance is in de MP wel stukken beter al moet ik wel wennen aan één config voor zowel SP als MP dat was bij CoD wel goed geregeld nu ik er zo over nadenk, Eye-candy (voor zover je pc dat trekt met Stalker :P) in SP en performance in MP.

De MP is wel leuk vind ik maar ik weet niet of dat voor lange duur is. Bij CoD vind ik alleen clanbased nog leuk dan heb je tenminste wat tegenstanders op niveau (die vind je zo goed als niet in pubs).
Hoe het in de toekomst zal vergaan weet ik niet want me glazen bol is kapot :+

Hoop dat jullie iets eraan hebben de SP is iig wel lache :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Bedankt voor de link en alle andere reacties :).

Ik begrijp waarom er veel wordt gezegd dat de MP geen vernieuwing biedt, maar toen ik (3 dagen lang ofzo) de MP beta speelde vond ik juist de gameplay zo geweldig, het hele scope-systeem en om de hoek peaken etc. deed me weer denken aan de vroege spellen uit de Rainbow Six reeks.. :z

Ik denk dat ik wacht totdat iemand een fragmovie o.i.d. uitbrengt zodat ik nog even kan kijken hoe het is, en dan beslis of ik het koop.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
ik weet niet of het door de patch komt
maar ik zat vanmiddag eens wat te klootten met de settings:
Full Dynamic Lighting,
die setting eronder op Maximum
1680x1050
en dan de andere settings bij advanced vlink omlaag krikken (AA en AF uit, laagste grass detail)
en het draai nu net zo soepel als 1024x768 bij standaard settings. nou vind ik het niet veel lelijker, en de hoge resolutie zonder AA ziet er beter uit dan de lage met AA.
heb nog niet gekeken hoeveel fps ik nu heb.

ik speel het spel onder vista (64) met een amd 4600x2, 7900gt en 2 gb mem (geen OC ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

AA werkt niet goed in Stalker en gaat ook niet samen met HDR.
Staat ook een aantal pagina's terug, link van firingsquad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:30:
[...]

Hey, ik heb dus net HETZELFDE probleem :( .
Het introductie filmpje laad dus wel en vanaf de game start dan zie je de lucht en een grijze ondergrond, en je radar enzo. Ik gebruik ook Vista64bit met een xfx 8800GTX en een dual core CPU met 2GB DDR2. Dus deze specs moeten zeker genoeg zijn.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen...? Ik ben echt al dagen aan het zoeken naar het probleem. En ik wil niet spelen op static light, want dan verlies je veel grafische mooiheid.

En wat is er met Anti Aliasing..? Moet dat ingame op 0 staan...???
Ook heb je verschillende AA (interferentie) instellingen bij Nvidia Control pannel, als iemand misschien wil kijken naar de onderstaande screen..?
Maar wanneer ik iets aanpas en ik pas het toe en ik sluit en heropen, staat het terug op de default settings..?
Ikzelf gebruik nu ook de 101.41 Drivers maarjah... :(

Screenshot: http://users.telenet.be/chattown/stalker.jpg

Danku bij voorbaat :P
Tja dat klopt dan moet je je User.ltx Settings tweaken ;)
r2_aa [on,off] - This setting controls whether a blur-shader form of fake Antialiasing is enabled in the game or not. It is not the same as the Antialiasing slider in the game, and is not a real form of Antialiasing. It does not reduce the actual jaggedness of outlines; it masks them by blurring the screen at the cost of some FPS - you can get much the same effect (without the FPS drop) by running an LCD monitor in a non-native resolution for example. Given the in-game Antialiasing slider is essentially non-functional, and AA cannot be forced by using your graphics card's control panel either (since the game uses Deferred Shading - see the In-Game Settings section), this is the only form of AA possible for the game. You can control the level of blur used with the r2_aa_ parameters below.

r2_aa_kernel [0.300 - 0.700] - This setting controls the overall blur effect used for the fake Antialiasing if the r2_aa option is enabled. The higher the value, the greater the blur effect used. Enabling fake AA and setting this option to 0.3 provides a reasonable fake AA effect without too much blur.

r2_aa_break [0.000000 - 1.000000,0.000000 - 1.000000,0.000000 -1.000000] - This setting appears to control the distance at which the fake AA effect operates. The higher the values used, the further away the effect will be implemented. However because the values are vector-based, setting them all to maximum doesn't necessarily ensure the best result. Experiment to see which values suit your needs (e.g. r2_aa_break 0.000000,1.000000,0.000000 gives sharp close imagery and blurred distance imagery)

r2_aa_weight [0.000000 - 1.000000,0.000000 - 1.000000,0.000000 - 1.000000] - This setting provides more precise control over the strength of the blurring effect. The higher the values used, the more blurring will be implemented, but again note the values are vector-based.
Voor een uitgebreidde beschrijving;
http://www.tweakguides.com/STALKER_7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Ben nu ook een beetje aan het stalken gegaan maar kom wel een aantal bugs tegen :P

Als je voorbij die garbage geweest bent en je gaat weer terug krijg je een of andere missie om een banditleader om te leggen, daarna mag je de reward gaan halen maar volgens mij gaan ze er in het spel vanuit dat je dit in Bar doet, ik deed het in Cordon en de missie 'collect reward' werd niet voltooid terwijl ik de reward wel kreeg, aangezien ik nog niet in Bar geweest ben kon ik daar niet naar toe om de missie te voltooien en staat deze nu bij failed...

Daarnaast vraag ik me af wat ik met 'military documents' moet doen, deze heb ik gejat van de Military outpost' in Cordon welke ik voor de grap maar eens overvallen heb om wat wapens/kogels te kunnen jatten, ik denk dat dit in een missie hoort maar nu kan ik die documents nergens kwijt.. Iemand die weet hoe ik daar vanaf kan komen?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
De documents kan je gewoon bewaren, ze zijn toch 0,0 kg als ik het goed heb.
Je kan ze later aan de trader geven bij een missie, die komt vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

XyritZz schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:07:

Daarnaast vraag ik me af wat ik met 'military documents' moet doen, deze heb ik gejat van de Military outpost' in Cordon welke ik voor de grap maar eens overvallen heb om wat wapens/kogels te kunnen jatten, ik denk dat dit in een missie hoort maar nu kan ik die documents nergens kwijt.. Iemand die weet hoe ik daar vanaf kan komen?
wegen gelukkig niets nee ;)
Is voor een missie van trader btw, kan je weer voor wat cash inleveren (not that u need any, maar goed...)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

LDenninger schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:59:
[...]

Heb je uberhaupt wel de plaatjes bekeken ? 100% hetzelfde :O

[afbeelding]

Tuurlijk, per toeval maken 2 texture-artists precies dezelfde texture [afbeelding]
Om even terug te komen op de zogenaamd gekopieerde textures:
http://theinquirer.net/default.aspx?article=38945

De textures komen dus gewoon af van een megapack gemaakt door een andere studio. En die toevallig ook wordt gebruikt door Valve en overige ontwikkelaars.

Case closed.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bleet schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:17:
[...]

Om even terug te komen op de zogenaamd gekopieerde textures:
http://theinquirer.net/default.aspx?article=38945

De textures komen dus gewoon af van een megapack gemaakt door een andere studio. En die toevallig ook wordt gebruikt door Valve en overige ontwikkelaars.

Case closed.
Zoals ik al eerder zei in het topic. Het blijkt maar dat het weer een storm in een glas water gecombineerd met huilende wolven is. Afbeeldingslocatie: http://www.vpsingles.com/pics/wolf.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Dat zat er zo hard aan te komen... :p Alsof zo'n groot productie-team zich met dergelijke praktijken bezighoudt :) Ik heb trouwens STALKER nog steeds niet uitgespeeld... brainscorcher is wel uitgeschakeld maar ik wil zorgen dat ik eerst alles gedaan heb wat er te doen valt alvorens ik verder ga :)
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.