Wat moeten mensen weten om een fatsoenlijk einde te krijgen? Dat ik straks niet het hele spel opnieuw uit moet spelen?
De verschillende Einde's
NIET lezen als je nog niet het einde hebt gezien
NIET lezen als je nog niet het einde hebt gezien
spoiler:
There are 4 which I uncovered, and 3 which I know how to uncover, or have a strong idea how to uncover.
1) FALSE ENDING: Make a wish at wish maker and have a ton of money and items on you.
RESULT: You make a wish to be rich, and then have an illusion that money is falling from the ceiling, and then it collapses on you and you die, the gold was infact nuts and bolts.
2) FALSE ENDING: Make a wish at the wish maker and have not a lot of money on you.
RESULT: You will make a wish to wish that the Zone was never there, and you will have an illusion that your in a beautiful little landscape, and then you go blind (or die?)
3) REAL ENDING GOOD: Meet up with guide, who in turn directs you in Doctor, who in turn directs you to some items you will need to open a door located in a hallway and up a ladder inside the main reactor (The dark hallways before the Wish Maker).
You'll recieve a message saying "Decode the Door" which will let you know you've found the secret lab door. Proceed to the door at the end of the hall, and wait 30 seconds for it to decode while you fend off against some baddies. Once your in, just make your way through the rooms until you're at a little green glowy thing surrounded by blue glowing balls. Shoot the balls, and have a chat with the main scientist behind the Zone. After you learn the whole story, you are presented with 2 choices, Join C-Conscious, or "Not help decept mankind". Choose the latter, and you will be teleported outside the reactor. From here, you will have to go through a bunch of giant gunfights, all the while going through little blue teleporters until you reach the end...
RESULT: You shoot the cause of the Zone (some green glowing jar things), and then theres a big flash. You are in a beautiful green forest (Think of the zone, only alive), and then you say "I don't know if it was the right thing, but all I know is I made it" or something like that. Then you lie down, and go to sleep, and some butterfly thing flies off into the sky.
4) REAL ENDING BAD: Do the same thing as above, only choose "Join C-Conscious".
RESULT: The scientist straps you up inside some green thing, you close your eyes, and then it snaps to a scene of that old man with his dog (You saw him earlier in another cutscene, the one with the light grey beard, kind of looks like Alyx's dad from Half Life 2, only whiter), and he says "I wonder where Strelok is... ah well, he's hardy as a cat, I'm sure he's doing just fine" *looks to his dog* "C'mon, lets go get something to eat" or something of the sort, don't quote me on that heh, but that's the rough idea of what he said, the best I could remember it.
5) ENDING 5: Finish the game allied with Duty
RESULT: I don't know, I haven't done it, and I still don't know how to join Factions.
6) ENDING 6: Finish the game allied with Freedom
RESULT: I don't know, I haven't done it, and I still don't know how to join Factions.
7) ENDING 7: Finish the game allied with Monolith
1) FALSE ENDING: Make a wish at wish maker and have a ton of money and items on you.
RESULT: You make a wish to be rich, and then have an illusion that money is falling from the ceiling, and then it collapses on you and you die, the gold was infact nuts and bolts.
2) FALSE ENDING: Make a wish at the wish maker and have not a lot of money on you.
RESULT: You will make a wish to wish that the Zone was never there, and you will have an illusion that your in a beautiful little landscape, and then you go blind (or die?)
3) REAL ENDING GOOD: Meet up with guide, who in turn directs you in Doctor, who in turn directs you to some items you will need to open a door located in a hallway and up a ladder inside the main reactor (The dark hallways before the Wish Maker).
You'll recieve a message saying "Decode the Door" which will let you know you've found the secret lab door. Proceed to the door at the end of the hall, and wait 30 seconds for it to decode while you fend off against some baddies. Once your in, just make your way through the rooms until you're at a little green glowy thing surrounded by blue glowing balls. Shoot the balls, and have a chat with the main scientist behind the Zone. After you learn the whole story, you are presented with 2 choices, Join C-Conscious, or "Not help decept mankind". Choose the latter, and you will be teleported outside the reactor. From here, you will have to go through a bunch of giant gunfights, all the while going through little blue teleporters until you reach the end...
RESULT: You shoot the cause of the Zone (some green glowing jar things), and then theres a big flash. You are in a beautiful green forest (Think of the zone, only alive), and then you say "I don't know if it was the right thing, but all I know is I made it" or something like that. Then you lie down, and go to sleep, and some butterfly thing flies off into the sky.
4) REAL ENDING BAD: Do the same thing as above, only choose "Join C-Conscious".
RESULT: The scientist straps you up inside some green thing, you close your eyes, and then it snaps to a scene of that old man with his dog (You saw him earlier in another cutscene, the one with the light grey beard, kind of looks like Alyx's dad from Half Life 2, only whiter), and he says "I wonder where Strelok is... ah well, he's hardy as a cat, I'm sure he's doing just fine" *looks to his dog* "C'mon, lets go get something to eat" or something of the sort, don't quote me on that heh, but that's the rough idea of what he said, the best I could remember it.
5) ENDING 5: Finish the game allied with Duty
6) ENDING 6: Finish the game allied with Freedom
7) ENDING 7: Finish the game allied with Monolith
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
2 words,....crap game. Sorry,..maar moest het ff kwijt.
En ook werkelijk schitterend onderbouwtUgotHeinzzd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:32:
2 words,....crap game. Sorry,..maar moest het ff kwijt.
The devil is in the details.
en het is ook nog eens 'crappy game'
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
@ Hahn
Niet dan? Het spel spreekt nmm voor zichzelf kan er zeer weinig positieve dingen over zeggen.
@ CLB
Als je denkt iets beter te weten wees dan op z'n minst zeker over wat je zegt.
Niet dan? Het spel spreekt nmm voor zichzelf kan er zeer weinig positieve dingen over zeggen.
@ CLB
[ Voor 12% gewijzigd door UgotHeinzzd op 24-03-2007 20:47 ]
Ik ben het spel nu een tijdje aan het spelen maar ik vind het niet echt lekker door lopen. Bij een spel als HL2 kan je gewoon lekker door de levels gaan en schieten. Hier ben ik constant bezig met de inventory voor een wapen met ammo. Die lijken telkens door zoeken vind ik ook niet echt handig, ik wil gewoon standaard ammo kunnen op pakken als ik er over heen loop en niet een wapen pakken om er achter te komen dat ik er al 3 van heb die allemaal leeg zijn. Of iets op pakken en dat je dan te zwaar bent en stil staat. Midden in een vuurgevecht een med-kit nodig hebben is ook niet echt handig.
Loop ik een stuk en sta ik opeens midden ergens stil omdat ik te moe ben. Er zitten in mijn mening gewoon zoveel dingen in het spel die er voor zorgen dat het niet lekker speelt.
Het spel draait hier wel erg lekker en ziet er ook zeker niet slecht uit. HDR moest wel uit anders liep het behoorlijk bagger.
Toen ik net aan het spelen was leek het mij echt een geweldig spel maar ik vind het zo onhandig spelen.
Loop ik een stuk en sta ik opeens midden ergens stil omdat ik te moe ben. Er zitten in mijn mening gewoon zoveel dingen in het spel die er voor zorgen dat het niet lekker speelt.
Het spel draait hier wel erg lekker en ziet er ook zeker niet slecht uit. HDR moest wel uit anders liep het behoorlijk bagger.
Toen ik net aan het spelen was leek het mij echt een geweldig spel maar ik vind het zo onhandig spelen.
Voor med kits zijn sneltoetsen... Trouwens, iedereen die het spel met static light draait in options speelt in directx 8 render. Dan moet je ook niet klagen dat het er niet mooi uitziet.
@ hierboven,
Het is geen crappy game, waarschijnlijk is het gewoon heel iets anders dan jij had verwacht. Het spel opzich is best goed als je van die duistere sfeer houd en geen rush fps fan bent.
@ hierboven,
Het is geen crappy game, waarschijnlijk is het gewoon heel iets anders dan jij had verwacht. Het spel opzich is best goed als je van die duistere sfeer houd en geen rush fps fan bent.
omgeving is mooi, maar bv die beestenkeldererik schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:47:
Voor med kits zijn sneltoetsen... Trouwens, iedereen die het spel met static light draait in options speelt in directx 8 render. Dan moet je ook niet klagen dat het er niet mooi uitziet.
@ hierboven,

@ hieronder
Het gaat niet om wat het zijn maar meer hoe ze gemaakt zijn ( de bewegingen ervan en textures ) die zijn gewoon .... En als ik niet van sci-fi had gehouden dan had ik het spel nooit gehaald.
EDIT: Ik bedoel het ongeveer zoals koekoek2003nl het beschrijft ( niet alles ).
[ Voor 20% gewijzigd door UgotHeinzzd op 25-03-2007 00:44 ]
Tja die beesten horen bij de sfeer. Als je niet van dit soort sci-fi houd moet je niet eens beginnen aan zo'n spel. Mij lijkt het spel juist saai met enkel het leger waartegen je kan vechten. Al die mutants geven een creepy sfeer, vooral in de undergrounds.
Aan de ene kant vind ik de game geweldig aan de andere kant behoorlijk kut. Ik vind het erg vervelend om steeds bezig te zijn met wapens/ammo/meds en de enorme stukken rennen. (Je kan trouwens wel keihard sprinten)
Verwijderd
Ik kan er wel inkomen dat sommigen het spel niks vinden. Het is gewoon geen doorsnee shooter waar je alles wat los en vastzit gewoon neerschiet en bijna brainless door de voornamelijk lineaire levels doorploegt.
Ik heb stalker nog niet uitgespeeld maar ben denk ik zelf wel vrij ver.
Stalker moet je gewoon rustig spelen en moet nagedacht / gescout worden voordat je iets aanvalt. Ook de extra side-quests maken het spel gewoon wat meer non-linear en uitgebreider. Volgens mij moet je het ook meer als RPG spelen waar je dus rekening moet houden met factions / quests / inventory /etc. Als je hier dan ook niet van houdt dan vind je Stalker ook niks.
De sfeer vind ik tot nu toe (en dan vooral de main quest) echt helemaal top
. De labs onder de grond geven echt de goeie sfeer af die ik in weinig andere spellen gezien hebt. Ook de effecten van bepaalde monsters (de mind-fuckers), gebouwen (brain-scorcher) en radiation.
Onderstaande gaat dalijk tegen de grond

Van mij mogen ook wel meer mensen wat screens uploaden, altijd leuk
Ik heb stalker nog niet uitgespeeld maar ben denk ik zelf wel vrij ver.
spoiler:
Heb net de brainscorcher uitgezet
Stalker moet je gewoon rustig spelen en moet nagedacht / gescout worden voordat je iets aanvalt. Ook de extra side-quests maken het spel gewoon wat meer non-linear en uitgebreider. Volgens mij moet je het ook meer als RPG spelen waar je dus rekening moet houden met factions / quests / inventory /etc. Als je hier dan ook niet van houdt dan vind je Stalker ook niks.
De sfeer vind ik tot nu toe (en dan vooral de main quest) echt helemaal top
Onderstaande gaat dalijk tegen de grond

Van mij mogen ook wel meer mensen wat screens uploaden, altijd leuk
Ja dat keiharde sprinten is wel tof vooral als je niet volbeladen bent kan je lekker lang rennen dan pak ik altijd een mes en probeer voor de lol de rambo uit te hangen, haha meestal word dat niks en snel even een paar muurtjes om en je bent die bandits al weer kwijt.PuDy schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:15:
Aan de ene kant vind ik de game geweldig aan de andere kant behoorlijk kut. Ik vind het erg vervelend om steeds bezig te zijn met wapens/ammo/meds en de enorme stukken rennen. (Je kan trouwens wel keihard sprinten)
Ik kan er wel inkomen dat UgotHeinzzd het een crap game vind. ze hebben er zo lang over gedaan, en het werd ook zo gehyped, en uitgesteld. dat is allemaal leuk en aardig maar dan moet je ook met een goed product komen, en mijnsinziens is het gewoon niet goed uitgewerkt.
paar puntjes:
- weinig ammo
- steeds de inventory van lijken bekijken
- ai van de stalkers
- guns en limited backpack inhoud
- domme monsters (ook ai)
- honden lopen steeds hetzelfde patroon
- veel bugs, loopt vaak vast bij mensen (zelf 3x vastloper gehad)
- geen comleet groot area, maar een aantal 5 of 6 ofzo vlakken (levels)
- communicatie met stalkers is erg beperkt
- traden met stalkers idem
- Graphics zijn oud maar wel mooi mits je een goed systeem hebt, wat tevens een minunt is want het is een oude engine dus zou het in theorie (toch) ook goed moeten lopen op een oud systeem.
- het verhaal word imho niet duidenlijk uitgelegd
- de opdrachten zijn vaag, en vaak wist ik niet wat ik nou eigenlijk moest doen
- als je te zwaar beladen bent kan je niet lopen, heel erg handig als je in een vuurgevecht zit
maar, ik ben ook nogmaar op de helft ofzo denk ik (in dat lab) dus misschien word het allemaal nog wel wat.
ik zit atm in een van die underground labs, en heb 2x deuren geopend en de docs gevonden.
echter wil ik nu weer omhoog en zit ik in een centrale ruimte met 2 hokjes erbij.
ik kan nu niet meer via de centrale ruimte weg: "someone's holding the door" staat er.
Heb net een half uur gepuzzled: hoe kom ik er uit?
echter wil ik nu weer omhoog en zit ik in een centrale ruimte met 2 hokjes erbij.
ik kan nu niet meer via de centrale ruimte weg: "someone's holding the door" staat er.
Heb net een half uur gepuzzled: hoe kom ik er uit?
spoiler:
je moet dat vuurballetje wat rond vliegt kapot schieten (niet de vuur stralen die die op je schiet, maar het rondvliegende vuur achtige balletje)
Zo dus ^^
thanks, eigenlij kvrij duf dat ik daar niet aan heb gedacht,

Paar plaatjes. Heb net 1 ending gehad.
spoiler:
i want to be rich!

[ Voor 66% gewijzigd door keldererik op 24-03-2007 22:55 ]
Je punten zijn volgens mij grotendeels irrelevant.koekoek2003nl schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:58:
[...]
Ik kan er wel inkomen dat UgotHeinzzd het een crap game vind. ze hebben er zo lang over gedaan, en het werd ook zo gehyped, en uitgesteld. dat is allemaal leuk en aardig maar dan moet je ook met een goed product komen, en mijnsinziens is het gewoon niet goed uitgewerkt.
paar puntjes:
- weinig ammo
- steeds de inventory van lijken bekijken
- ai van de stalkers
- guns en limited backpack inhoud
- domme monsters (ook ai)
- honden lopen steeds hetzelfde patroon
- veel bugs, loopt vaak vast bij mensen (zelf 3x vastloper gehad)
- geen comleet groot area, maar een aantal 5 of 6 ofzo vlakken (levels)
- communicatie met stalkers is erg beperkt
- traden met stalkers idem
- Graphics zijn oud maar wel mooi mits je een goed systeem hebt, wat tevens een minunt is want het is een oude engine dus zou het in theorie (toch) ook goed moeten lopen op een oud systeem.
- het verhaal word imho niet duidenlijk uitgelegd
- de opdrachten zijn vaag, en vaak wist ik niet wat ik nou eigenlijk moest doen
- als je te zwaar beladen bent kan je niet lopen, heel erg handig als je in een vuurgevecht zit
maar, ik ben ook nogmaar op de helft ofzo denk ik (in dat lab) dus misschien word het allemaal nog wel wat.
Weinig ammo vind ik geen probleem, dit is geen doorsnee knalgame. Je moet kijken hoe je het wilt aanpakken en dit met zo weinig mogelijk knallen doen. Je moet een paar schoten per keer afvuren, als je een geweer laat doordenderen raak je toch niets. Ik heb in ieder geval geen tekort aan ammo gehad.
Dat je de inventory van soldaten met bekijken lijkt me normaal, het heeft RPG invloeden. Hoe wil je dit anders afhandelen? Dat je inventory limited is ligt dus ook aan de RPG elementen. Als je dat weg wilt werken zwerft er trouwens een trainer rond op het net. Het zwaar beladen zijn is ook een element, je moet nou eenmaal keuzes nemen.
AI is behoorlijk goed, ik begrijp niet echt waarom mensen hiermee problemen hebben. Ze proberen te schuilen, komen in groepen, proberen je te flankeren etc. Soms kan de AI domme dingen uithalen, maar dat is in elk spel het geval gezien AI nooit perfect is.
Domme monsters? Je bedoelt zeker de zombies? Lijkt me normaal dat die dingen niet zo briljant zijn. Die onzichtbare dingen waren in ieder geval alles behalve dom.
Over bugs kan ik niets zeggen, hier heb ik niets van meegekregen. Ik moet wel melden dat ik zelden bugs tegenkom is spellen (behalve Gothic 3 waarin ik blijkbaar alle bugs ben tegengekomen

De missies waren erg duidelijk voor me. Alles wordt op je PDA gezet, met pijltje en al. Ik ben een man van de 'zoek het zelf maar uit' mentaliteit, je moet er van houden. In dit spel heb ik niets van dat gemerkt.
Ik begrijp ook niet echt waarom mensen zeuren over de graphics. Het lijkt me normaal dat het niet perfect uitziet op een oud systeem, maar geloof me als ik zeg dat het prachtig is als alles op max staat. De dynamic lighting is beter dan elk spel dat tot nu toe is uitgebracht. Op mijn PC (E6400, 2GB, X1950pro) stond alles op max met 4xAA en 1440x900, prachtig. Zie de screens hierboven bijvoorbeeld. Prachtig toch?
Over je andere punten ben ik het met je eens. Het verhaal was erg zwak, begeleid door nietszeggende en vage cutscenes. En als je de gebruikelijke eindscene ziet slaat het allemaal nergens op.
De interactie met andere characters is ook behoorlijk beperkt ja, maar ik stoorde me hier niet aan. Ik heb nooit verwacht dat dit een RPG zou worden, het was voor mij gewoon een FPS met een vleugje RPG.
Ik vond het dus een prachtspel. Niet een revolutie en waarcshijnlijk lang niet de hype die ervoor kwam aanzetten, maar ik ga zelden mee met hypes. Van mij krijgt het een 88.
Blablabla ben je geirriteerd ofzoUgotHeinzzd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:40:
@ Hahn
@ CLB
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zijn dat standaard screens ? Of een aangepaste user.ltx ?
Juistem!mister_S schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:19:
[...]
Je punten zijn volgens mij grotendeels irrelevant.
Weinig ammo vind ik geen probleem, dit is geen doorsnee knalgame. Je moet kijken hoe je het wilt aanpakken en dit met zo weinig mogelijk knallen doen. Je moet een paar schoten per keer afvuren, als je een geweer laat doordenderen raak je toch niets. Ik heb in ieder geval geen tekort aan ammo gehad.
Dat je de inventory van soldaten met bekijken lijkt me normaal, het heeft RPG invloeden. Hoe wil je dit anders afhandelen? Dat je inventory limited is ligt dus ook aan de RPG elementen. Als je dat weg wilt werken zwerft er trouwens een trainer rond op het net. Het zwaar beladen zijn is ook een element, je moet nou eenmaal keuzes nemen.
AI is behoorlijk goed, ik begrijp niet echt waarom mensen hiermee problemen hebben. Ze proberen te schuilen, komen in groepen, proberen je te flankeren etc. Soms kan de AI domme dingen uithalen, maar dat is in elk spel het geval gezien AI nooit perfect is.
Domme monsters? Je bedoelt zeker de zombies? Lijkt me normaal dat die dingen niet zo briljant zijn. Die onzichtbare dingen waren in ieder geval alles behalve dom.
Over bugs kan ik niets zeggen, hier heb ik niets van meegekregen. Ik moet wel melden dat ik zelden bugs tegenkom is spellen (behalve Gothic 3 waarin ik blijkbaar alle bugs ben tegengekomen).
De missies waren erg duidelijk voor me. Alles wordt op je PDA gezet, met pijltje en al. Ik ben een man van de 'zoek het zelf maar uit' mentaliteit, je moet er van houden. In dit spel heb ik niets van dat gemerkt.
Ik begrijp ook niet echt waarom mensen zeuren over de graphics. Het lijkt me normaal dat het niet perfect uitziet op een oud systeem, maar geloof me als ik zeg dat het prachtig is als alles op max staat. De dynamic lighting is beter dan elk spel dat tot nu toe is uitgebracht. Op mijn PC (E6400, 2GB, X1950pro) stond alles op max met 4xAA en 1440x900, prachtig. Zie de screens hierboven bijvoorbeeld. Prachtig toch?
Over je andere punten ben ik het met je eens. Het verhaal was erg zwak, begeleid door nietszeggende en vage cutscenes. En als je de gebruikelijke eindscene ziet slaat het allemaal nergens op.
De interactie met andere characters is ook behoorlijk beperkt ja, maar ik stoorde me hier niet aan. Ik heb nooit verwacht dat dit een RPG zou worden, het was voor mij gewoon een FPS met een vleugje RPG.
Ik vond het dus een prachtspel. Niet een revolutie en waarcshijnlijk lang niet de hype die ervoor kwam aanzetten, maar ik ga zelden mee met hypes. Van mij krijgt het een 88.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Nu ik de screens heb gezien van sommige mensen stop ik gelijk met spelen en leg ik dit spel nog wel even in de kast tot en een nieuwe computer heb.
Screens heb ik gemaakt met alles op max. Geen aangepaste grafische files etc. Dit is zoals het er default op maximum uit hoort te zien.belfrink schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:22:
Zijn dat standaard screens ? Of een aangepaste user.ltx ?
In het echt heb je ook geen tijd om midden in een vuurgevecht even te kijken of een uitgeschakelde vijand iets bij zich heeft wat je kan gebruiken- als je te zwaar beladen bent kan je niet lopen, heel erg handig als je in een vuurgevecht zit
Ik vind het iig geweldig en idd als je op static lightning speelt
(omdat je crappy kutpc het niet trekt anders) dan speel je in DX8 en ja dan ziet het er niet geweldig uit.
Ik ben net uit X16 terug en ik vind het echt een geweldig spel.
Tegen de 9 aan.
Sommige mensen zeggen trouwens dat ze met full dynamic light en AA spelen. Helaas is dit niet mogelijk!
van GSC forum:
van GSC forum:
Dus de mensen die zeggen dat ze met AA spelen hebben HDR niet wetend uitstaan, of liegen---QUOTATION---
There is no excuse for a game in 2007 to not use AA. I am sick of games getting released when they were not properly finished, it needs a few months polish.
---END QUOTATION---
[reactie van moderator]:
There is, and it has nothing to do with being properly finished. The rendering technique STALKER uses give large advantages. It is what enables very large numbers of light sources indoors, and shadows from everything, including grass and bump mapping outdoors. Unfortunately, it cannot be reconciled with use of hardware AA.
[ Voor 7% gewijzigd door keldererik op 25-03-2007 01:04 ]
Verwijderd
Wat word het nou ?keldererik schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:48:
Sommige mensen zeggen trouwens dat ze met full dynamic light en AA spelen. Helaas is dit niet onmogelijk!
van GSC forum:
[...]
Dus de mensen die zeggen dat ze met AA spelen hebben HDR niet wetend uitstaan, of liegen
Wat een mooie screens! Kan je alles op high spelen zonder fps drops/lag met je X1900XTX?keldererik schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 22:28: * plaatjens*
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
lol, het is onmogelijk. Als je kijkt naar mijn quote kan je dat wel opmaken...
Jammer dat hierboven zo nutteloos word gereageerd

Op XP wel, onder vista is het echt 10x niks.Wat een mooie screens! Kan je alles op high spelen zonder fps drops/lag met je X1900XTX?
Tussen de 30 en 60fps. Drops heb je altijd op sommige momenten, maar is gewoon heerlijk speelbaar.
[ Voor 30% gewijzigd door keldererik op 25-03-2007 01:08 ]
Idem! Heb hem al uitgespeeld. Helaas voor mij kan mijn systeem alle pracht en praal niet aan ;-/ Zodra mijn nieuwe compu rond eind april binnen is ga ik het spel nogmaals helemaal van voren af aan spelen, maar dan alles op MAX!!!!!
Ik moet trouwens zeggen dat ik zelden zo'n innemende game heb gespeeld. De sfeer/de sounds/de wapens echt allemaal super!!
QFT!mister_S schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:19:
[...]
Je punten zijn volgens mij grotendeels irrelevant.
Over bugs kan ik niets zeggen, hier heb ik niets van meegekregen. Ik moet wel melden dat ik zelden bugs tegenkom is spellen (behalve Gothic 3 waarin ik blijkbaar alle bugs ben tegengekomen).
In een standaard FPS kun je bij wijze van spreken niet verder dan 10 meter van het voor je uitgestippelde pad af. Juist het feit dat dat bij deze game wel kan en dat je zelf je missies uit kan kiezen, maakt dit een geweldige game IMO. Je hebt veel meer vrijheid, je moet alleen niet verwachten dat alles voor je uitgezet wordt en dat je niets meer hoeft te doen dan doelloos targets neermaaien. Hier zit echt wel wat meer denkwerk in.
Dingen als het gewicht dat je kan dragen is juist in RPG's een veel voorkomend iets. Persoonlijk vind ik de FPS games waarbij je met 6 assault rifles, 2 sniper rifles, 3 shotguns en nog wat zwaar geschut rond kan lopen altijd al wat minder. Ik loop op het moment met een sniper rifle, een Viper 5, een AKM74/2 (met scope en granaatwerper) en een handgun van die soldaten bij X18 (die actually dezelfde ammo gebruikt als m'n Viper) rond en zit net aan m'n limiet. Moet ofwel m'n AK, ofwel m'n Viper droppen, maar gebruik ze allebei regelmatig. Die keuzes maken een game juist interessant en maakt deze game indrukwekkender dan een gemiddelde FPS voor mij. Je moet er alleen van houden.
waar kan ik een mooi antistralingspak vinden, kom net van de barkeerper, ik kan nu niet naar het X16/X18 lab (weet eff nie welke, 2de iig) aangezien ik de waarschuwing krijg dat er te veel straling is..
ligt die soms in de stash van strelok?
Afaik kan het op ATi kaarten welkeldererik schreef op zondag 25 maart 2007 @ 01:04:
[...]
lol, het is onmogelijk. Als je kijkt naar mijn quote kan je dat wel opmaken...
Jammer dat hierboven zo nutteloos word gereageerd
[...]
Op XP wel, onder vista is het echt 10x niks.
Tussen de 30 en 60fps. Drops heb je altijd op sommige momenten, maar is gewoon heerlijk speelbaar.
mschol schreef op zondag 25 maart 2007 @ 09:24:
waar kan ik een mooi antistralingspak vinden, kom net van de barkeerper, ik kan nu niet naar het X16/X18 lab (weet eff nie welke, 2de iig) aangezien ik de waarschuwing krijg dat er te veel straling is..
spoiler:
In de buurt van de barman ergens in de stad staat een kruis op een graf en daaraan hangt zo'n BIO suit. Ik kwam hem toevallig tegen maar zit nu wel vast in mijn backpack. Toen ik naar het lab ging zeurde hij ook over teveel straling meer ben keihard doorgerend, snel wat anti stralings meds genomen en ik was er.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Voor de mensen die weer gaan vragen of het draait op hun pc:
Als het maar 1gb geheugen heeft zoals mijn pc, loopt het voor geen meter
Overal waar ik kom hangt het 5 seconden en moet m'n hdd het werk doen voor het geheugen. Als ik de settings lager zet, blijft dit. De rest van m'n systeem bestaat uit amd 3500+ op 2.5ghz en een 7900gt met dikke OC naar 545 en 1760mhz.
EDIT: Ik had ook gelezen over de page file van de hdd. Kan ik die hoger zetten zodat het wat meer smooth draait?
Als het maar 1gb geheugen heeft zoals mijn pc, loopt het voor geen meter

EDIT: Ik had ook gelezen over de page file van de hdd. Kan ik die hoger zetten zodat het wat meer smooth draait?
[ Voor 13% gewijzigd door JSTPS op 25-03-2007 10:55 ]
Als je die pagefile hoger zet gaat het niet beter draaien, je geeft namelijk enkel wat meer ruimte om (langzaam) naar te swappen.SOEDARKMASTER schreef op zondag 25 maart 2007 @ 10:53:
Als het maar 1gb geheugen heeft zoals mijn pc, loopt het voor geen meterOveral waar ik kom hangt het 5 seconden en moet m'n hdd het werk doen voor het geheugen. Als ik de settings lager zet, blijft dit. De rest van m'n systeem bestaat uit amd 3500+ op 2.5ghz en een 7900gt met dikke OC naar 545 en 1760mhz.
En ja, met 1GB draait het niet echt goed nee..

Prachtig spel!
Ben net terug uit de Dark Valley, alle ammo op. Lekker stom bezig: hele tijd zuinig met ammo, headshots (proberen te) maken en net de laatste twee mannetjes + hond voor de uitgang lukt het me om alle overgebleven 80 kogels er doorheen te jagen.
Hoe zit het met de Blow Out? Zit dat er nog in? Ik sjok al een paar dagen rond, maar heb het nog niet meegemaakt.
Ben net terug uit de Dark Valley, alle ammo op. Lekker stom bezig: hele tijd zuinig met ammo, headshots (proberen te) maken en net de laatste twee mannetjes + hond voor de uitgang lukt het me om alle overgebleven 80 kogels er doorheen te jagen.
Hoe zit het met de Blow Out? Zit dat er nog in? Ik sjok al een paar dagen rond, maar heb het nog niet meegemaakt.
Ik ben met een side mission bezig om voor iemand zijn family rifle te vinden.
Locatie staat keurig op mijn map (in wild terrotory) maar ik kan de family rifle niet vinden.
Wie weet waar die gun ligt?
Ik vind dit ook een prachtige game, precies het soort spel waar ik van hou.
Het spel doet me denken aan de Deus Ex Series en Boiling Point.
Voor de mensen die de verhaal lijn niet kunnen volgen, kijk eens in de pda bij diary -> log.
Locatie staat keurig op mijn map (in wild terrotory) maar ik kan de family rifle niet vinden.
Ik vind dit ook een prachtige game, precies het soort spel waar ik van hou.
Het spel doet me denken aan de Deus Ex Series en Boiling Point.
Voor de mensen die de verhaal lijn niet kunnen volgen, kijk eens in de pda bij diary -> log.
[ Voor 37% gewijzigd door TRASH_LORD op 25-03-2007 11:34 ]
Nou heb uitgespeelt,
Begin was een beetje minder daarna werd het al veel beter.
Wat heb ik toch een fun gehad met me rapid firing AK,
en later me die mooie rifle met scope
Overal toffe game maar had zo veel meer kunnen zijn maar zo gaat dat tegenwoordig met de meeste games.
Mischien een beetje spoiler:
Begin was een beetje minder daarna werd het al veel beter.
Wat heb ik toch een fun gehad met me rapid firing AK,
en later me die mooie rifle met scope
Overal toffe game maar had zo veel meer kunnen zijn maar zo gaat dat tegenwoordig met de meeste games.
Mischien een beetje spoiler:
spoiler:
Ik vond het einde maar slecht, Allemaal hele mooie cinematics die leken het verhaal te maken en dan op het einde het enigste wat je doet is: I want the zone to go away en je word blind woopy...
Sorry hoor, maar ik speel op vista, en nergens last van (1280x1024, en alles op max op AA en Grass Shadows na)keldererik schreef op zondag 25 maart 2007 @ 01:04:
[...]
Op XP wel, onder vista is het echt 10x niks.
TRASH_LORD schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:28:
Ik ben met een side mission bezig om voor iemand zijn family rifle te vinden.
spoiler:
hij zit onder de grond. bij de helicopter is de ingang, dan moet je voorbij alle bliksemdingen en dan helemaal achterin zit hij in een rode container
ik ga zelf toch maar eens met die trainer aan de gang. ik word er ziek van dat ik soms een half uur langzaam moet wandelen zonder ook maar iets boeiends te doen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Je weet dat je met 'X' kan rennen he. Daarmee ben je zo door een level heen.ph4ge schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:39:
[...]
ik ga zelf toch maar eens met die trainer aan de gang. ik word er ziek van dat ik soms een half uur langzaam moet wandelen zonder ook maar iets boeiends te doen.
Weet iemand waarom ik opeens geen sun shadows en die andere meuk in kan stellen? Ik klik wel op dat vakje maar hij licht helemaal niet op. Doe ik wat verkeerds ofzo?
Ik weet niet wat je fout doet maar ik draai "prima" op iets lagere instellingen met een 3000athlon64 1024DDR en een radeon9800pro, met me laptop draait het speelbaar op laag met een p-m1.5 1024 radeon9700SOEDARKMASTER schreef op zondag 25 maart 2007 @ 10:53:
Als het maar 1gb geheugen heeft zoals mijn pc, loopt het voor geen meterOveral waar ik kom hangt het 5 seconden en moet m'n hdd het werk doen voor het geheugen. Als ik de settings lager zet, blijft dit. De rest van m'n systeem bestaat uit amd 3500+ op 2.5ghz en een 7900gt met dikke OC naar 545 en 1760mhz.

Asus Zenbook i7 256gb
ja, maar na 2 stappen sta je dan weer stil. elke keer als ik iets drop kom ik dat net iets later weer tekort, dus dat doe ik liever niet.Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:53:
[...]
Je weet dat je met 'X' kan rennen he. Daarmee ben je zo door een level heen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
MMM interessant dat mensen het hier ook over het 5 seconden vastzitten van het spel hebben...
ik heb 2 gig ddr2, en RAID 0 met de nieuwste generatie wd74 raptors en ik heb er ook last van.
Ik heb een e6600 op 3,3 ghz.
DE FAMILY RIFLE vind je wel op die plek op je map, alleen er is een tunnel onder die plek... daar ligt hij.
Daar vind je ook de desert eagle variant van het spel!
Ik heb het spel al een keer uitgespeeld...
Ik vind wel dat dit spel nog vol met bugs zit:
-Missie uitgespeeld, blijft soms staan (haal je reward... en dan lult het ventje alleen maar ipv de reward te geven.)
Vaak krijg je dan de missie nog een keer
-Zit je in een tunnel, kijk je naar boven (naar buiten) en dan is het buiten licht, klim je naar boven, gaat ie laden en dan is het ineens donker.
-Stalkers die voor je neus gespawn worden en je ineens verrot schieten.
-Autosavegames doen erg vaag, hij laad dan een hele andere savegame.
(Ik pas dan altijd de bestandsnaam aan.)
-Een m203 granaatwerper zou op 4 wapens moeten kunnen maar op die enfield en de g36 kan hij niet...
-De russische granaatwerper zou ook op een AK74SU moeten kunnen, dat gaat ook niet.
-Iedereen keer als je hetzelfde lijk bekijkt heeft die dooie weer nieuwe spullen bij zich. (dit geld ook voor de mutants.)
-Vijanden die door muren proberen te knallen.
Ik ben nu al een tijdje vriendjes met FREEDOM, ik heb daar een paar stashes met voorraden en alle guns uit het spel verzameld.
Maarja dr zit zo'n gast die zou je geweren kunnen maken als ze stuk zijn, maar die gast zegt alleen maar dat je hem met rust moet laten omdat hij aan het denken is...
Weet iemand hoe dat zit?
Ik zie op plaatjes mensen met een F2000 (modern geweer met granaatwerper), weet iemand waar je die vind?
Ik heb dat ding wel een keer gehad in de Arena...
Op plaatjes zie je ook de speler bij het echte gebouw van Tsjernobyl... hoe kom je daar? (oké het zit in het laatste level... maar daar zit je met die blowout.)
Is iemand wel eens een levende rat tegen gekomen (ik heb filmpjes gezien waar de speler honderden van die ratten doodschiet -DUS INGAME NIET DIE FLASHBACK-.
Ik ben alleen maar dooie ratten tegengekomen?
ik heb 2 gig ddr2, en RAID 0 met de nieuwste generatie wd74 raptors en ik heb er ook last van.
Ik heb een e6600 op 3,3 ghz.
DE FAMILY RIFLE vind je wel op die plek op je map, alleen er is een tunnel onder die plek... daar ligt hij.
Daar vind je ook de desert eagle variant van het spel!
Ik heb het spel al een keer uitgespeeld...
Ik vind wel dat dit spel nog vol met bugs zit:
-Missie uitgespeeld, blijft soms staan (haal je reward... en dan lult het ventje alleen maar ipv de reward te geven.)
Vaak krijg je dan de missie nog een keer
-Zit je in een tunnel, kijk je naar boven (naar buiten) en dan is het buiten licht, klim je naar boven, gaat ie laden en dan is het ineens donker.
-Stalkers die voor je neus gespawn worden en je ineens verrot schieten.
-Autosavegames doen erg vaag, hij laad dan een hele andere savegame.
(Ik pas dan altijd de bestandsnaam aan.)
-Een m203 granaatwerper zou op 4 wapens moeten kunnen maar op die enfield en de g36 kan hij niet...
-De russische granaatwerper zou ook op een AK74SU moeten kunnen, dat gaat ook niet.
-Iedereen keer als je hetzelfde lijk bekijkt heeft die dooie weer nieuwe spullen bij zich. (dit geld ook voor de mutants.)
-Vijanden die door muren proberen te knallen.
Ik ben nu al een tijdje vriendjes met FREEDOM, ik heb daar een paar stashes met voorraden en alle guns uit het spel verzameld.
Maarja dr zit zo'n gast die zou je geweren kunnen maken als ze stuk zijn, maar die gast zegt alleen maar dat je hem met rust moet laten omdat hij aan het denken is...
Weet iemand hoe dat zit?
Ik zie op plaatjes mensen met een F2000 (modern geweer met granaatwerper), weet iemand waar je die vind?
Ik heb dat ding wel een keer gehad in de Arena...
Op plaatjes zie je ook de speler bij het echte gebouw van Tsjernobyl... hoe kom je daar? (oké het zit in het laatste level... maar daar zit je met die blowout.)
Is iemand wel eens een levende rat tegen gekomen (ik heb filmpjes gezien waar de speler honderden van die ratten doodschiet -DUS INGAME NIET DIE FLASHBACK-.
In het mobile lab zit een rat[b][message=27732961,noline]HugoBoss1985 schreef op zondag 25 maart 2007 @
Verwijderd
Ik ben er zelf maar 2 tegengekomen ... dat was in de Dark Valley in het gebouw waar het lab zit.HugoBoss1985 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:10:
Heb het geprobeerd op de volgende machines:
Intel P4 2,6Ghz
Asus P4P800 Deluxe mobo
Ati 9800pro
1GB DDR-400
Windows XP Pro
1280 x 1024
medium settings
Werkt heel goed, lange laadtijd maar soepel en vlot ingame.
-------------------------------
Intel C2D E6400
Gigabyte GA-965P-DS3
nVidia 7900GS
1GB DDR2-533
Windows Vista Home Premium 32-bit
1280 x 1024
medium settings
Werkt belachelijk slecht, framerates zijn werkelijk om te huilen.
Voor de rest een hele leuke game, maar wel "desperately in need of a patch". Voornamelijk de AI, die overigens wel fatsoenlijk is, moeten nodig wat bugs verholpen worden.
Intel P4 2,6Ghz
Asus P4P800 Deluxe mobo
Ati 9800pro
1GB DDR-400
Windows XP Pro
1280 x 1024
medium settings
Werkt heel goed, lange laadtijd maar soepel en vlot ingame.
-------------------------------
Intel C2D E6400
Gigabyte GA-965P-DS3
nVidia 7900GS
1GB DDR2-533
Windows Vista Home Premium 32-bit
1280 x 1024
medium settings
Werkt belachelijk slecht, framerates zijn werkelijk om te huilen.
Voor de rest een hele leuke game, maar wel "desperately in need of a patch". Voornamelijk de AI, die overigens wel fatsoenlijk is, moeten nodig wat bugs verholpen worden.
[ Voor 18% gewijzigd door BasNation op 25-03-2007 14:15 ]
Ik praat over vista 64 bit. De ene PC is ook de andere niet, een vriend kan het spel amper spelen met een x1950pro , 1gb en 3500+, constant blue screens. Terwijl dat andere games perfect draaien, dat is dan zelfs op XP pro.M1lamb3r schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:58:
[...]
Sorry hoor, maar ik speel op vista, en nergens last van (1280x1024, en alles op max op AA en Grass Shadows na)
Ik werd op Vista 64 bit helemaal gek van de vastlopers zodra ik probeerde te saven. Check eens wat andere forums en je weet dat dit spel niet zuiver is qua bugs. Zoiezo beetje nutteloos om zo te reageren, aangezien ik en alle andere met deze problemen hier niks aan hebben.
Hallo mensen.
Ik heb het spel ook gekocht *kuch*, en heb al een tijdje zitten spelen. Maar na een half uur zet ik het weer uit, want ik snap er geen ruk van
Ik heb bijvoorbeeld meerdere machinegeweren in mijn backpack zitten, maar ik kom er niet achter hoe ik die moet gebruiken.
Ik heb het spel ook gekocht *kuch*, en heb al een tijdje zitten spelen. Maar na een half uur zet ik het weer uit, want ik snap er geen ruk van
Ik heb bijvoorbeeld meerdere machinegeweren in mijn backpack zitten, maar ik kom er niet achter hoe ik die moet gebruiken.
Droogkloot.
Dubbelklik op je machinegeweer in je inventory en hij word als primary weapon geplaats. Druk nu "3" in en je neemt hem ter hand.
Tenzij ik hdr uitzet natuurlijk..
Hun engine support het gewoon op geen enkele manier. Hij zei zelf als ze het willen supporten moet er een apparte engine geschreven worden voor alleen AA.
Als de forum moderators van GSC er zo zeker van zijn dan zal het heus niet werken, zowel op ATI niet als Nvidia niet. Ik heb zelf een x1900xtx en krijg het op geen enkele manier aan de praat hoor.

Tenzij ik hdr uitzet natuurlijk..
Hun engine support het gewoon op geen enkele manier. Hij zei zelf als ze het willen supporten moet er een apparte engine geschreven worden voor alleen AA.
[ Voor 73% gewijzigd door keldererik op 25-03-2007 14:26 ]
Verwijderd
Ik speel nu ook al een tijdje stalker maar ik zit een beetje vast :<
spoiler:
Ik ben nu bij het stuk dat je de documenten van Ghost's zijn body moet pakken, vlak nadat je die hersenspoel-dinges uit hebt gezet. Nu moet ik weer naar buiten maar als ik helemaal terug loop naar de lift is het trapje afgebroken
. Weet iemand waar ik heen moet?
Naast dat lichaam van die Ghost zit er een gat in de vloer, daar moet je doorheen en ontsnap je via tunnelsysteem. Maar pak maar alvast je rocket launcher
.
Edit:
Weet niemand wat ik kan doen om het fatsoenlijk draaiend te krijgen op mijn PC (specs staan in 5 posts naar boven). Of ben ik overgeleverd aan de wil van de developers? Of is het nVidia's probleem?
Edit:
Weet niemand wat ik kan doen om het fatsoenlijk draaiend te krijgen op mijn PC (specs staan in 5 posts naar boven). Of ben ik overgeleverd aan de wil van de developers? Of is het nVidia's probleem?
[ Voor 39% gewijzigd door BasNation op 25-03-2007 14:28 ]
Iemand een idee hoe je in de stad bij die generaal kan komen om de duty te joinen ?
Ik word nl afgeschoten als ik die doorgang passeer.
Dan heb je hem ofwel op static lightning staan, of op die andere lightning dinges.PcManiaxx schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:00:
Weet iemand waarom ik opeens geen sun shadows en die andere meuk in kan stellen? Ik klik wel op dat vakje maar hij licht helemaal niet op. Doe ik wat verkeerds ofzo?
Je moet hem op fill dynamic lightning zetten, anders kan je inderdaad sun shadow dinges niet aanzetten
=edit=
Het is alweer een tijdje geleden dat ik naar geheugen heb gekeken en ik kan zo 123 in de pricewatch niet vinden welke er nou op mijn moederbord past?
Ik heb een asrock dual sata moederbord en volgens de site van asrock moet er DDR400 geheugen in.
In de pricewatch kan ik die niet terugvinden en ik wil er graag 1 gieg bijprikken. Op het reepje wat er nu inzit staat verder niks op, dus daar kan ik ook niks over vinden.
Weet iemand welk geheugen ik moet hebben wat DDR400 is?
[ Voor 34% gewijzigd door vosss op 25-03-2007 14:57 ]
Hey vosss,
Geheugen zoals dit: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?baseId=1978&artno=iaid87
Als je de ruimte hebt is 2GB ook niet al te duur. Je kan er voor 150 euro een setje van kopen:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?baseId=2321&artno=IBID81
Geheugen zoals dit: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?baseId=1978&artno=iaid87
Als je de ruimte hebt is 2GB ook niet al te duur. Je kan er voor 150 euro een setje van kopen:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?baseId=2321&artno=IBID81
Ik vind het altijd zo vervelend dat ik ontzettend veel missies "fail" omdat ik gewoon een tijdlang met andere dingen bezig ben zoals bandiet aanvallen afslaan enzo (ook al kwam ik er net achter dat het nutteloos is aangezien ze telkens spawnen).
Die tijdslimieten zijn echt irritant.
Hallo allemaal,
Ik heb trouwens sinds kort ook STALKER: Shadow of Chernobyl. Het loopt goed, alleen bij het omdraaien van mn character schokt het spel. Als ik gewoon loop of ren is er niks aan de hand en loopt alles soepel.
Mijn specs:
AMD Athlon 2400+ @ 2000Mhz.
1280MB RAM Dual Channel (Draait nu op 266Mhz, mss is dat het probleem?)
XFX GeForce 7600GT 256MB DDR3
Windows XP Professional NL
Iemand hier ervaringen mee?
CentralX
Ik heb trouwens sinds kort ook STALKER: Shadow of Chernobyl. Het loopt goed, alleen bij het omdraaien van mn character schokt het spel. Als ik gewoon loop of ren is er niks aan de hand en loopt alles soepel.
Mijn specs:
CentralX
Indeed.
Op den duur heb je zoveel missies dat je niet echt een overzicht hebt van wat je doet.
Op den duur heb je zoveel missies dat je niet echt een overzicht hebt van wat je doet.
Met zulke specs lijkt me het best logisch hoor. Je hebt 1gb aan geheugen @ 266 mhz en dat wil de performance nog wel drukkenCentralX schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:12:
Hallo allemaal,
Mijn specs:
CentralX
2gb should do the trick
Maar je kunt toch gewoon de job opnieuw krijgen? Als je er eentje failed praat je weer met de trader of de barman en dan als het goed is staat ie er bij.BasNation schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:09:
Ik vind het altijd zo vervelend dat ik ontzettend veel missies "fail" omdat ik gewoon een tijdlang met andere dingen bezig ben zoals bandiet aanvallen afslaan enzo (ook al kwam ik er net achter dat het nutteloos is aangezien ze telkens spawnen).
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Waarschijnlijk ben je dan geen vrienden meer met Duty, maar met Freedom... ga dus voor Freedom werkeninternaut schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:48:
Iemand een idee hoe je in de stad bij die generaal kan komen om de duty te joinen ?
Als je geen vrienden met een faction bent, zijn hun mannen rood op je map.
Als je Duty wilt joinen en je bent nog vrienden met hun (ze zijn dan geel), dan moet je gewoon een aantal missies voor hun doen, ze worden dan vanzelf rood.
Als je voor Duty een x een speciaal wapen moet zoeken, doe dit dan niet (het is een soort m4 carbine met scope en silencer)...
Als je dit wel doet krijg je een gun ervoor terug (die wel vet is
Kortom: hou dat speciale wapen zelf!
Ik werk nu ook voor freedom... maar wordt elke keer naar die barman gestuurd.
Elke keer moet ik weer langs hun gaan... ik loop daar langs stapels lichamen.
Maar wat jammer is ''Freedom'' heeft helemaal geen trader... Dus als ik ammo enzo wil kopen is dat lastig
Maar het spel is erg vet idd.... ik heb nu een modifed TRs 301 ofzo... echt een supergun is dat. zeer accuraat en dat voor een automatic geweer
Ik weet niet hoe ik die ene ''repair'' kerel mijn dingen moet laten repareren...
Ik heb nu dat pak van 30k gekocht, maar die nightvision is echt ''de bom'' ik zie nu superduidelijk 'snachts. Voorheen vind ik het minder om snachts buiten te zijn in de game omdat je dan niks ziet met de oude nighvision. Maar nu echt super duidelijk
Aanrader dus!
Elke keer moet ik weer langs hun gaan... ik loop daar langs stapels lichamen.
Maar wat jammer is ''Freedom'' heeft helemaal geen trader... Dus als ik ammo enzo wil kopen is dat lastig
Maar het spel is erg vet idd.... ik heb nu een modifed TRs 301 ofzo... echt een supergun is dat. zeer accuraat en dat voor een automatic geweer
Ik weet niet hoe ik die ene ''repair'' kerel mijn dingen moet laten repareren...
Ik heb nu dat pak van 30k gekocht, maar die nightvision is echt ''de bom'' ik zie nu superduidelijk 'snachts. Voorheen vind ik het minder om snachts buiten te zijn in de game omdat je dan niks ziet met de oude nighvision. Maar nu echt super duidelijk
[ Voor 29% gewijzigd door NomadTitan op 25-03-2007 16:04 ]
Ik heb maar even een trainer gedownload voor ammo en health. Ik vind het op die manier een stuk leuker spelen. Voor mij hoeft een FPS game niet moeilijk te zijn, ik wil er gewoon leuk door heen lopen en een beetje knallen zonder bezig met te zijn met de inventory.
Misschien dat iemand anders het ook fijner vind spelen op die manier. Met google is die trainer zo te vinden.
Misschien dat iemand anders het ook fijner vind spelen op die manier. Met google is die trainer zo te vinden.
Wat heeft die jongen nu aan die extra mb's geheugen als de doorvoer van data aan 266 mhz gebeurt. Dit lijkt me eerder de bottleneck te zijn hier.PcManiaxx schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:20:
[...]
Met zulke specs lijkt me het best logisch hoor. Je hebt 1gb aan geheugen @ 266 mhz en dat wil de performance nog wel drukken![]()
2gb should do the trick
Irritant... kom er net achter dat er tijdslimieten zitten op opdrachten. Ik had een opdracht voltooid maar blijkbaar vergeten de beloning meteen op te halen. Een eind verder in het spel dus opeens een melding "failed". #$#$@#$%#$%$&$%
Verdomme
Verdomme
Verwijderd
Ik ben nu al een een aantal uurtjes bezig met het spel en ben tot level 3 gekomen. Helaas heb ik dan geen anti radiation spuitjes meer en red ik het niet. Zelf niet als ik een save game terug ga.
Kon op geen enkele manieren verder komen omdat dat radiation icoon in het rechter scherm maar bleef terug komen!!
Ben hierna 2 keer helemaal overnieuw begonnen omdat ik hier op het forum las dat dat een bepaalde ziekte is en je hiervoor een bepaalde pak nodig hebt. Nou, ik heb het pak nergens in het begin kunnen vinden omdat gelijk nadat je de missie op die "carplace" hebt voltooid, je de hele tijd loopt te spuiten en drank loopt te zuipen!!! bah! Ik heb hem maar op "novice" gezet en hopend dat het wat makkelijker zou worden, maar niet! Denk dat ik wel 50 keer al ben doodgegaan lol
.
Wat doe ik verkeerd...
Gaan de meeste van jullie alle missies en jobs doen en dan pas verder naar level 2 om op die manier van die stenen (artifacs?) te krijgen tegen radiation? Of lopen jullie ook zoveel mogelijk gasten te killen om maar die medic en spuitjes te vinden! Niet echt duidelijk
Kon op geen enkele manieren verder komen omdat dat radiation icoon in het rechter scherm maar bleef terug komen!!
Ben hierna 2 keer helemaal overnieuw begonnen omdat ik hier op het forum las dat dat een bepaalde ziekte is en je hiervoor een bepaalde pak nodig hebt. Nou, ik heb het pak nergens in het begin kunnen vinden omdat gelijk nadat je de missie op die "carplace" hebt voltooid, je de hele tijd loopt te spuiten en drank loopt te zuipen!!! bah! Ik heb hem maar op "novice" gezet en hopend dat het wat makkelijker zou worden, maar niet! Denk dat ik wel 50 keer al ben doodgegaan lol

Wat doe ik verkeerd...
Gaan de meeste van jullie alle missies en jobs doen en dan pas verder naar level 2 om op die manier van die stenen (artifacs?) te krijgen tegen radiation? Of lopen jullie ook zoveel mogelijk gasten te killen om maar die medic en spuitjes te vinden! Niet echt duidelijk
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 17:51 ]
Ik ben ervan afgestapt om alles te willen doen.
Voorlopig alleen de mainquest en hier en daar een sidequest.
Ik heb wel nog niet bijster goede artifacts maar ik heb de indruk dat ze niet veel helpen. Ik zit in wild territory ergens bij een treinstation. Veel killen is wel een must als je genoeg ammo wilt en vooral zuinig omspringen met kogels.
Voorlopig alleen de mainquest en hier en daar een sidequest.
Ik heb wel nog niet bijster goede artifacts maar ik heb de indruk dat ze niet veel helpen. Ik zit in wild territory ergens bij een treinstation. Veel killen is wel een must als je genoeg ammo wilt en vooral zuinig omspringen met kogels.
Verwijderd
Probeer in je inventory eens alle stenen (artifacts) waar het woord 'Radiation' in staat uit je riem te halen. Kwam er zelf na een tijd pas achter dat die stenen radiation veroorzaken ipv voorkomenVerwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:48:
Ik ben nu al een een aantal uurtjes bezig met het spel en ben tot level 3 gekomen. Helaas heb ik dan geen anti radiation spuitjes meer en red ik het niet. Zelf niet als ik een save game terug ga.
Ben hierna 2 keer helemaal overnieuw begonnen omdat ik hier op het forum las dat dat een bepaalde ziekte is en je hiervoor een bepaalde pak nodig hebt. Nou, ik heb het pak nergens in het begin kunnen vinden omdat gelijk nadat je de missie op die "carplace" hebt voltooid, je de hele tijd loopt te spuiten en drank loopt te zuipen!!! bah! Ik heb hem maar op "novice" gezet en hopend dat het wat makkelijker zou worden, maar niet! Denk dat ik wel 50 keer al ben doodgegaan lol.
Wat doe ik verkeerd...
Mijn dank is grootph4ge schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:39:
[...]
spoiler:hij zit onder de grond. bij de helicopter is de ingang, dan moet je voorbij alle bliksemdingen en dan helemaal achterin zit hij in een rode container
ja of zoek een artifact dat -20 radiation/ -18endurance geeft bijvoorbeeld. dan kun je 4 andere artifacts gebruiken die +5 radiation en de bonus feat geven (bulletproof bijv.)
ikzelf heb alleen maar artifacts in mijn belt die endurance verhogen kan zelfs met 59kg nog lekker rondrennen.... en als ik stop is mijn balk zo vol
ikzelf heb alleen maar artifacts in mijn belt die endurance verhogen kan zelfs met 59kg nog lekker rondrennen.... en als ik stop is mijn balk zo vol
Verwijderd
Stalker net geinstalleerd, maar het bewegen en doen etc, gaat allemaal heel vervelend, net alsof ik constant lagged....
Erg raar want me systeem moet dit gewoon aankunnen..
Het lijkt bijv net alsof wanneer ik op links druk, hij pas een seconde later naar links gaat.... en als ik dan links loslaat gaat ie toch nog even door... het gaat gewoon heel irritant allemaal.
iemand enig idee hoe het komt ? aan me systeem eisen ligt het niet. Overigens doet ie hetzelfde als ik alles op laag zet dus.
toch voor de duidelijkheid.
Core 2 6400 + 2 gig ram + 7900 GT/GTO
Het lijkt bijv net alsof wanneer ik op links druk, hij pas een seconde later naar links gaat.... en als ik dan links loslaat gaat ie toch nog even door... het gaat gewoon heel irritant allemaal.
iemand enig idee hoe het komt ? aan me systeem eisen ligt het niet. Overigens doet ie hetzelfde als ik alles op laag zet dus.
Als je de verschillen tussen directx8 en directx9 niet eens kunt zienVerwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:26:
60+ fps, 1600x1050 alles max (ook AA en AF), alleen static lighting omdat ik dynamic bs vond aangezien het weinig toevoegde en de performance daardoor een stukje hoger werd.
- core2duo 2,16ghz
- 2gb
- 7950gtx
Spel zelf vind ik niet slecht, alleen verkies ik HL2 toch echt hierboven (ook al zit je daar met een meer linieare verhaallijn).

lol
Dit soort dingen zijn altijd leuk...
Verwijderd
Heb je nog iets aan die rankings? Ik sta eerste nu met 1600 punten 2de onder me heeft 975 punten
Verwijderd
Ghehe net even een oude preview van dit spel opgezocht, en moet zeggen die graphics zijn wel IETS beter geworden maar het is nogsteeds aardig gelijk gebleven...
De preview hier
Back to gaming now
De grafische engine is heel indrukwekkend. De modellen zijn héél gedetailleerd, de lucht oogt ongelooflijk realistisch en dit alles loopt dan ook nog eens vloeiend op een P4 1.2 Ghz met een GeForce 3.

Jammer genoeg ook eruit gesloopt net als de voertuigen, STALKER 2 anyoneHet spel is zelfs zo realistisch dat je moet slapen en eten terwijl je speelt. Indien je niet eet of slaapt, zul je na een tijdje flauwvallen. Dus moet je eerst een veilige plek zoeken om een uiltje te vangen. Voedsel kun je kopen bij de lokale dealers, maar als je geen dealer vindt, kun je nog steeds een dier neerschieten en opeten. Maar in dat geval verlies je wel langzaam health, aangezien de dieren radioactief bestraald zijn. Je kunt vodka drinken of stralingspillen slikken om health bij te winnen. Waw, vodka! Wel, het is en blijft een Ukraïnsch spel. Elk karakter heeft een stel beenderen: schiet je iemand in zijn been, dan kan hij niet meer zo snel lopen. Schiet je hem daarentegen in zijn arm, dan zal hij veel minder nauwkeurig schieten.

De preview hier
Back to gaming now
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 21:20 ]
Stelletje lolbroeken daar

Zet alles eens op medium, en AF uit. Ligting op static ipv dynamic. En textures en object detail op medium? Ohja, en gras wat omlaag trekken. Dan zou het moeten werken, en vervolgens langzaam wat dingen omhoog zetten!Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:58:
Stalker net geinstalleerd, maar het bewegen en doen etc, gaat allemaal heel vervelend, net alsof ik constant lagged....
Misschien een stomme vraag, maar ik heb geen idee hoe ik de Viper kan selecteren. Ik heb hem wel (in de inventory), heb ook ammo (FJM), maar ik kan het wapen niet selecteren. Doe ik iets fout, vergeet ik iets? Ik kan alleen maar het mes, pistool, shotgun en handgranaat kiezen.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
je moet in de inventory de viper op de plaats van de shotgun slepen. Je kan namelijk maar 1 main gun (shotgun/rifle/sniper ed) hebben, 1 side arm (pistool) en wat granaten.psy schreef op zondag 25 maart 2007 @ 22:22:
Misschien een stomme vraag, maar ik heb geen idee hoe ik de Viper kan selecteren. Ik heb hem wel (in de inventory), heb ook ammo (FJM), maar ik kan het wapen niet selecteren. Doe ik iets fout, vergeet ik iets? Ik kan alleen maar het mes, pistool, shotgun en handgranaat kiezen.
Thanks voor deze ultra snelle reply
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Sleep hem naar het 2e vakje van links bovenin het scherm dan moet je hem als goed is wel kunnen selecterenpsy schreef op zondag 25 maart 2007 @ 22:22:
EDIT :
M1lamb3r was me voor
[ Voor 3% gewijzigd door Nano2009 op 25-03-2007 22:30 ]
Ik ben mijn pc aan het herinstalleren en ga vanavond opnieuw beginnen met S.T.A.L.K.E.R. Ik meen me te herinneren dat je in het 1e "level" de opdracht krijgt om "the perfected suit" te vinden. Is dit de moeite waard? Want de standaardjas beschermt niet zo goed....
En heeft iemand nog goede tips waar je badass wapens kunt vinden in de eerdere levels? Ik was al bij X-18 en had alleen pas de 2 AK's, de MP5 en een sawnoff.
En heeft iemand nog goede tips waar je badass wapens kunt vinden in de eerdere levels? Ik was al bij X-18 en had alleen pas de 2 AK's, de MP5 en een sawnoff.
[ Voor 22% gewijzigd door Janssen op 25-03-2007 22:38 ]
Verwijderd
Hoe ben je in hemelsnaam zo ver gekomen, maar nooit van wapen gewisseld?psy schreef op zondag 25 maart 2007 @ 22:22:
Tot aan de stad heb ik gewoon rondgelopen met dat standaard vest aan. Tot de barkeeper me het stalker suit gaf in ruil voor de documents uit het instituut.Janssen schreef op zondag 25 maart 2007 @ 22:34:
Ik ben mijn pc aan het herinstalleren en ga vanavond opnieuw beginnen met S.T.A.L.K.E.R. Ik meen me te herinneren dat je in het 1e "level" de opdracht krijgt om "the perfected suit" te vinden. Is dit de moeite waard? Want de standaardjas beschermt niet zo goed....
Eens je in de stad met de bar bent beland is het redelijk simpel om betere wapens te verkrijgen.
Neem de route naar de war factory. Daar in de buurt is een dorpje waar je een missie krijgt om bloodsuckers uit te roeien. De stalkers die daar rondlopen knal je gewoon af. Zij dragen allemaal scoped assault rifles dus geen standaard ak47/mp5 spul.
Iets verderop lopen er nog rond. meestal wel veteran of expert stalkers maar dat houd je niet tegen om ze neer te leggen met een headshot en ze te rippen van hun speeltjes.
Daar kan je ook een andere shotgun - met 5 shells - vinden
Een goede sniper rifle kan je daar ook vinden als je die sniper neerknalt in die toren. Dat is trouwens ook een missie.
Op deze screen zie je wat je in die omgeving opraapt . De GP 37 en de balance IL86.
http://users.telenet.be/viper550/guns.jpg
[ Voor 11% gewijzigd door internaut op 25-03-2007 23:03 ]
Zorg dat je de sniper RTs 301 te pakken krijgt.
Een heeeerlijke gun.
Een heeeerlijke gun.
Kijk, nog een lotgenootVerwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:58:
Hetzelfde probleem treed ook op in low-settings. Ik denk dus eerder dat het een bug is. Het schokken gebeurd namelijk ook niet altijd. Alleen tijdens snel omdraaien.
CentralX
Well, de shotgun is toch wel vrij dodelijk gelukkig. Alleen dat reloaden, he, daar werd ik een beetje flauw vanVerwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 22:38:
[...]
Hoe ben je in hemelsnaam zo ver gekomen, maar nooit van wapen gewisseld?
Het is volgens mij niet een bug, maar een end user probleem, ik heb dit namelijk ook wel eens gehad in Half Life 1 en WoW. de oplossing voor wow was iig hardware accelerated mouse cursor uitzetten, maarja dat gaat lastig in S.T.A.L.K.E.R.CentralX schreef op zondag 25 maart 2007 @ 23:02:
[...]
Kijk, nog een lotgenootDe grafische kaarten zijn sterk genoeg in ieder geval. Ik kan ook PC-400 geheugen plaatsen... Of dit veel uit gaat maken weet ik niet (266Mhz tegenover 400Mhz).
Hetzelfde probleem treed ook op in low-settings. Ik denk dus eerder dat het een bug is. Het schokken gebeurd namelijk ook niet altijd. Alleen tijdens snel omdraaien.
CentralX
Ik vind het persoonlijk handiger om (ipv mn geweer te slepen) gewoon te dubbelklikken.
Dan selecteert ie hem ook zegmaar
=edit=
Scheelt het trouwens veel in performance of je 1 of 2 gieg in je systeem hebt zitten?
Ik bedoel, tuurlijk, het zl best schelen, maar ook veel?
Zo nu en dan heb ik dat als ik mn pda of de map open dattie 3-5 seconden vasthangt voordat ie hem daadwerkelijk opent. Ook als ik een nieuw level binnen kom lopen hapert het beeld soms een paar keer een tel of 2 3.
Zou dit minder zijn met 1 gieg extra?
Ik heb nu een AMD Atlhon XP64 3200+ met 1x1GB kingston en een ATi X1900XT 512MB.
[ Voor 48% gewijzigd door vosss op 26-03-2007 00:34 ]
Verwijderd
Ik ben nu in level 3 in de tunnel, maar nadat ik op mijn PDA keek zag ik dat er bij gehaalde missies nog open stond 'collect your reward'. Moet je dit nog gaan doen, want dat is wel een heel eind terug.

.. repair kerel? ik heb nou 3 endings gezien, maar geen repair kerelNomadTitan schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:01:
Ik heb nu dat pak van 30k gekocht, maar die nightvision is echt ''de bom'' ik zie nu superduidelijk 'snachts. Voorheen vind ik het minder om snachts buiten te zijn in de game omdat je dan niks ziet met de oude nighvision. Maar nu echt super duidelijkAanrader dus!
spoiler:
echt jammer dat je die sniper rifles en gauss gun pas zo laat krijgt.. 't zijn haast de enige wapens waar je betrouwbaar iemand mee kunt raken op meer dan 20 meter 

nou het moge duidelijk zijn, kijkend naar alle klachten dat ofwel nVidia óf Stalker developers een fikse update moeten schrijven om de extreem belabberde performance van sommige systemen te verhelpen.
Stomme vraag misschien, maar hoe krijg ik men zaklamp aan?? of krijg je die later pas??
ben bezig met die sterlok zen stash te vinden (ook gelukkig geen groot complex...) maar is nogal donker daar
Of kan je die alleen gebruiken met je sidearm??
ben bezig met die sterlok zen stash te vinden (ook gelukkig geen groot complex...) maar is nogal donker daar
Of kan je die alleen gebruiken met je sidearm??
Battle.net Spud#2543
Druk 'L' voor licht of 'N' voor night vision... (staat ook in de handleiding). Maar dat is wel afhankelijk van het pak dat je draagt, geloof ik.TepelStreeltje schreef op maandag 26 maart 2007 @ 02:09:
Stomme vraag misschien, maar hoe krijg ik men zaklamp aan?? of krijg je die later pas??
Ik heb dat Underground deel ook in het donker gedaan.
Verwijderd
In het kampje van Freedom staat een dude die zeggt dat hij kan repairen maar hij zegt alleen maar "laat me met rust" ;pUser321 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 01:32:
[...]
.. repair kerel? ik heb nou 3 endings gezien, maar geen repair kerelgewoon een gun van een lijk afpikken wat in betere staat is dan de mijne werkte prima
spoiler:echt jammer dat je die sniper rifles en gauss gun pas zo laat krijgt.. 't zijn haast de enige wapens waar je betrouwbaar iemand mee kunt raken op meer dan 20 meter
Misschien moet je eerst vriendjes worden met Freedom.
Niet dat je hoeft repairen nooit gehad dat een gun kapot ging.
spoiler:
Idd wel jammer van de guns ja, laatste dungeon krijg je 3 nieuwe guns waar je die 10 min mee kunt spelen omdat je het spel dan hebt uitgepeeld.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor technische problemen of vragen!
Dit topic is niet bedoeld voor technische problemen of vragen!