thnx dan ga ik dus ook ff experimenteren met de shadows, ben nu de review code aan het spelen en heb de dynamic lightning helemaal uitgezet. Ik speel namelijk op 1920x1200 en met AA en AF ook voluit zit ik dus op 20-30fps en dat is onspeelbaar, zonder dynamic lightning op 80-90fps. Dus eens proberen met shadows uit en object dynamic lightning aan. Ik had wel behoorlijk last van shimmering (nVidia), maar dat is gelukkig al een stuk minder sinds ik de ingame AA voluit heb gezet. Had al geprobeerd dit in de drivers te forceren maar dat werkte niet. Voor de rest nog niet echt veel problemen tegen gekomen.belfrink schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:52:
Tis al eerder aangegeven maar de shadows zijn echt een fps killer in deze game.
Ben een beetje aan het experimenteren en heb em nu lekker draaien op FDL, maar dan met "sun shadows" uitgeschakeld. Dit scheelt z`on dikke 10-20fps !
Game draait nu soepel rond de 30-45fps met HDR lightning en reduced shadows.
Wat ik wel heel jammer vind ik dat veel van de grafische pracht verloren gaat zonder de FDL shadows en er is niet echt een tussenweg te vinden zonder veel te moeten inleveren.
Hopelijk gaan ze in een patch nog meer dingen aanpassen, zoals de Vsync die ook niet werkt.
hoe?vosss schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:39:
Ik kom er zojuist achter dat je kogels uit wapens kan halen die je verpatst of wegflikkert
En ik zat maar telkens te pielen met teweinig kogels
inventory scherm, rechtsklik de gun, unload (en vervolgens drop)
vind het beetje overdreven dat mensen gaan zeuren als het spel niet goed werkt bij een resolutie van 1920x1200... komop zet het wat lager ik bedoel zoveel maakt dat ook weer niet uit die resolutie.. ik speel op 1024*753 en dat prima en vergeleken met een hogere resulutie veranderd er geen fuck.. alleen dat de GUI kleiner wordt.. poeh ey!

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
Mee eens. Hoe meer je je blind gaat staren op de graphics, hoe minder plezier je hebt in het spel IMO.
heel erg bedankt thnx matemschol schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 07:55:
[...]
ik stuur em vanmiddag naar je toe, gmail wil nu niet mee werken
ze staan kennelijk ook ergerns anders maar hierbij de trainers die ik heb:
http://www.mschol.eu/stalker/
Verwijderd
Voor wie zijn savegames / screenshots / e.d. op een andere locatie wil hebben dan in de standaard gedeelde docs.
Open het bestandje fsgame.ltx in de folder van je Stalker installatie (bijv. D:\Games\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl). In de eerste regel kan je dan de locatie aanpassen.
Alles is op eigen risico natuurlijk
Iemand anders ook het noorderlicht gezien?

Open het bestandje fsgame.ltx in de folder van je Stalker installatie (bijv. D:\Games\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl). In de eerste regel kan je dan de locatie aanpassen.
code:
1
| $app_data_root$=true|false|C:\|Documents and Settings\All Users\Documenten\STALKER-SHOC\ |
Alles is op eigen risico natuurlijk
Iemand anders ook het noorderlicht gezien?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 13:35 ]
Ik heb last van Artifacts bij regen en bliksem. Iemand hier ook last van?
SPECS:
AMD 4000+
XFX Geforce 7800 GT
2gb dual channel
SPECS:
AMD 4000+
XFX Geforce 7800 GT
2gb dual channel
[ Voor 60% gewijzigd door Jokuh op 23-03-2007 13:43 ]
Ooit de Topic warning gelezen?Jokuh schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:41:
Ik heb last van Artifacts bij regen en bliksem. Iemand hier ook last van?
SPECS:
AMD 4000+
XFX Geforce 7800 GT
2gb dual channel

ik wordt een beetje gek van die missies die je krijgt maar onmogelijk kan halen. "help me"...1 sec later..."mission failed, gast is dood". ik heb nog niet eens de kans gehad om naar hem toe te lopen. al 3x eerder gehad dat een missie gelijk voorbij was zonder dat ik ook maar een kogel heb geschoten, beetje jammer.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Sorry, doelde je daarmee op mij? Ik weet dat het een zwaar spel is en het was meer een constatering van het feit dat het spel met HDR én op 1920x1200 en AA én AF voluit, ondermatig presteert (zelfs op een SLI systeem), maar dat was wel te verwachten, toch? Ik zoek alleen de beste combinatie van settings zodat ik op de native resolutie van mijn TFT dit spel kan reviewen en tevens lekker kan gamenTijgertje84 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:04:
vind het beetje overdreven dat mensen gaan zeuren als het spel niet goed werkt bij een resolutie van 1920x1200... komop zet het wat lager ik bedoel zoveel maakt dat ook weer niet uit die resolutie.. ik speel op 1024*753 en dat prima en vergeleken met een hogere resulutie veranderd er geen fuck.. alleen dat de GUI kleiner wordt.. poeh ey!
hehe was niet persoonlijk bedoeldMaTr1x schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:58:
[...]
Sorry, doelde je daarmee op mij? Ik weet dat het een zwaar spel is en het was meer een constatering van het feit dat het spel met HDR én op 1920x1200 en AA én AF voluit, ondermatig presteert (zelfs op een SLI systeem), maar dat was wel te verwachten, toch? Ik zoek alleen de beste combinatie van settings zodat ik op de native resolutie van mijn TFT dit spel kan reviewen en tevens lekker kan gamen

ik snap dat jij, anderen en ik zelf soms gewoon het uiterste uit de kan willen halen, dat is begrijpelijk

En daarnaast zijn al die feiten allang aan de orde gekomen dat de schaduws fps vreten en dynamic lightning ook en dat je je fps omhoog kan halen met static lightning aan te zetten etc etc dus vandaar
Waarschuwing:
Dit topic is niet bedoeld voor technische problemen of vragen!
En jij wilt zeggen dat je dat nie hebt gezien
Ga even na of je wel laatste drivers hebt. Het is namelijk (in de meeste gevallen) niet het fout van het spel maar van je drivers en ook niet van je hardware
[ Voor 14% gewijzigd door Tijgertje84 op 23-03-2007 14:10 ]
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
spoiler: title
Ik ben net ontsnapt uit X16 en moet zeggen dat ik toch wel lichtelijk teleurgesteld was. Wanneer je bij de 2e deur bent die je met een code moet open maken lijkt het alsof er een monster tegen de deur loopt te bonken. Ik verwachte dus ook een monster. Toen ik achter de deur alleen een gare poltergeist tegenkwam vond ik dat toch wel jammer. Ben niet zo'n fan van geesten enzo.
Ik heb nu trouwens aardig wat geld bij elkaar gespaard maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Iemand tips ? Ik heb nu bijvoorbeeld best een mooie gun met scope opgepikt maar heb er zo goed als geen ammo voor. Bij de barman kon ik er geen ammo voor kopen. Weet iemand waar dit wel kan ? Of ben ik gewoon nog niet ver genoeg

Verwijderd
Waarom kan dit niet vanuit de trade scherm? Als je nu wil traden, maar dan herinner je opeens dat je je guns moet legen, moet je weer eerst uit de trade scherm.User321 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:55:
[...]
inventory scherm, rechtsklik de gun, unload (en vervolgens drop)
En waaorm kun je niet zien hoeveel kogels, of dat er uberhaupt kogels in een wapen zitten? Nu moet ik, dwangmatig als ik ben, eerst toch alle guns langs om er op te klikken of er kogels in zitten of niet.
Het is iets heel simpels en het zou veel irritaties voorkomen.
Verwijderd
spoiler:
Dit is X18, niet X16. Helaas, anders had ik je kunnen vragen hoe je prof. shakarov aan het praten had gekregen 
Nog maar een keer posten want ik kreeg op mijn vorige post geen reactie.
Wat kan ik precies met artifacts
is het normaal dat je er dood aan gaat omdat ze straling bevatten
is het mogenlijk om betere armour ergens te krijgen?
In het eerste stuk/level als je naar het spoort toe loopt moet je helemaal naar rechts gaan, langs een treinstel daar ergens helemaal achteraan ligt een armour.
maar dat is nogsteeds niet veel soeps.
Wat kan ik precies met artifacts
is het normaal dat je er dood aan gaat omdat ze straling bevatten
is het mogenlijk om betere armour ergens te krijgen?
In het eerste stuk/level als je naar het spoort toe loopt moet je helemaal naar rechts gaan, langs een treinstel daar ergens helemaal achteraan ligt een armour.
maar dat is nogsteeds niet veel soeps.
Ik heb het vast gemist, maar weet iemand waar ik een trader kan vinden (behalve die aan het begin) als ik nog niet bij de barkeeper kan? Ik ben nu veel te zwaar maar heb wel voor 20k spulletjes bij me en ik heb geen zin om dat of te laten liggen of helemaal naar het begin toe te moeten lopen.
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Idd je hebt gelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:24:
spoiler:Dit is X18, niet X16. Helaas, anders had ik je kunnen vragen hoe je prof. shakarov aan het praten had gekregen
Mn ammo probleem is ook opgelost, was dus gewoon ff verder spelen
Die gun met scope ownt echt. Maai met gemak iedereen op een afstandje neer in single shot mode
spoiler:
Ik weet niet precies wie prof shakarov is (let nooit zo op de namen
) maar ik heb nu een missie gekregen van een scientist in zon mobile lab. Ook gelijk een automatische shotgun gekocht. Die ownt een stuk meer dan de andere shotgun
.
Waarom heeft iedereen het over levels?
Het was toch 1 groot open gebied zoals bij Oblivion? Waar je kunt gaan en staan waar je wil.
Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Het was toch 1 groot open gebied zoals bij Oblivion? Waar je kunt gaan en staan waar je wil.
Het is niet zoals bij oblivion dat het één groot open gebied is, maar het is opgedeeld in levels.
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
echt super spel
ik speel het op een 2600+ en een 7800GS bliss, maar dan op 1024x768 en alles hoog, lighting op die middelste (dynamic nogiets) en loopt erg goed! Nog geen bugs ofzo gehad, ook geen savegame problemen. enige is dat het heel af toe hapert, maar dat schrijf ik toe aan mn ram, volgens mij lust s.t.a.l.k.e.r. wel meer dan 1280mb geheugen 
die sfeeeer!!!!
kan niet wachten tot ik een sniper rifle heb

die sfeeeer!!!!
kan niet wachten tot ik een sniper rifle heb
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
jupRefragmental schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:14:
had al eerder gezegd dat het in principe bijna onmogelijk is om een goede FPS te maken waar je een open gebied zou hebben als in Oblivion...
Aangezien Oblivion een RPG is kan je het moeilijk vergelijken, alhoewel stalker RPG achtige ideeen heeft.
Anyway Het zijn wel grote gebieden waar je rond kan lopen maar je zal nog wel moeten loaden van area naar area.
heb je verkeerd begrepen (ik ook trouwens) het is wel een grote map maar je moet van level naar level "laden". valt me wel een beetje tegen.Refragmental schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:14:
edit: te laat
verder vind ik het een echt vet spel, die sfeer is heftig, gaat het regenen en onweren, lichtflitsen overal en zelf zie je bijna geen drol meer. prachtig!!! ben nog niet zover, heb ook een probleem met de savegames, die crashen nogal vaak waardoor ik een heel stuk weer opnieuw moet doen.
[ Voor 26% gewijzigd door Cyrus-The-Virus op 23-03-2007 15:26 ]
Raar. Ik had er geen problemen meeVerwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:12:
Die bedoel ik ja; ik krijg die kerel dus niet aan de praat

Weet iemand ook waar ik Strelok kan vinden?
scrapinggoat schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:44:
Weet iemand ook waar ik Strelok kan vinden?
spoiler: Strelok
Die vind je later in he spel
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Gisteren even het spel gezien bij een kennis, zag er goed uit maar draaide niet echt geweldig terwijl hij een vrij snel systeem heeft. echter thuis alles geinstaleerd en op static ligtning gezet en hij draaide zeer smooth. Vanmiddag het spel orgineel halen aangezien dat zeker waard is in dit geval.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
spoiler:
Ik zit nu ff vast. Ik heb zojuist de military documents gevonden in dat X18 lap. Nu ben ik daar dus klaar en moet ik ze naar de barkeep brengen. Ik kom echter die kamer niet uit waar die documents lagen... De deur waar ik binnenkwam wordt door iets tegengehouden en ik zie verder geen uitgang...
Ik heb even een vraagje: hoe zal deze game op mijn pc lopen op bv. 1280x1024 met HDR en alles vol open?
Mijn systeem:
AMD Athlon 64 4000+ @ 2.94GHZ
MSI NX7900GTX
2GB Kingston Hyper X Dual Channel
Mijn systeem:
AMD Athlon 64 4000+ @ 2.94GHZ
MSI NX7900GTX
2GB Kingston Hyper X Dual Channel
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik kan nu eindelijk met HDR spelen,
eerst liep het voor geen meter, maar nu dus wel.
en dat op een P4 3 ghz, 1 gig ram, en een 7800GS.
Dit met een getweakte user file.
Hier zitten O.A wat LOD aanpassingen in.
In de verte worden bomem minder zichtbaar enz,
Probeer maar gewoon
is het zeker waard
SCREENIES

Zet AA & AF wel app controlled,
Is maxed out ingame met deze instellingen.
Voor de mensen die het willen proberen
Ga naar, C:\Documents and Settings\All Users\Documents\STALKER-SHOC
Open user.ltx, en gebruik de volgende instellingen
r1_dlights on
r1_dlights_clip 10.
r1_glows_per_frame 16
r1_lmodel_lerp 0.1
r1_pps_u -1.
r1_pps_v 0.
r1_ssa_lod_a 64.
r1_ssa_lod_b 48.
r1_tf_mipbias 0.
r2_aa off
r2_aa_break 0.800000,0.500000,0.000000
r2_aa_kernel 0.5
r2_aa_weight 0.250000,0.250000,0.000000
r2_allow_r1_lights off
r2_gi off
r2_gi_clip 0.001
r2_gi_depth 1
r2_gi_photons 16
r2_gi_refl 0.9
r2_gloss_factor 1.5
r2_ls_bloom_fast off
r2_ls_bloom_kernel_b 0.7
r2_ls_bloom_kernel_g 3.
r2_ls_bloom_kernel_scale 0.7
r2_ls_bloom_speed 100.
r2_ls_bloom_threshold 0.001
r2_ls_depth_bias -0.0003
r2_ls_depth_scale 1.00001
r2_ls_dsm_kernel 0.7
r2_ls_psm_kernel 0.7
r2_ls_squality 0.5
r2_ls_ssm_kernel 0.7
r2_mblur 0.
r2_parallax_h 0.04
r2_slight_fade 0.02
r2_ssa_lod_a 96.
r2_ssa_lod_b 64.
r2_sun on
r2_sun_depth_far_bias -0.00001
r2_sun_depth_far_scale 1.
r2_sun_depth_near_bias 0.00001
r2_sun_depth_near_scale 1.
r2_sun_details off
r2_sun_focus on
r2_sun_lumscale 1.
r2_sun_lumscale_amb 0.5
r2_sun_lumscale_hemi 1.
r2_sun_near 12.
r2_sun_near_border 0.75
r2_sun_tsm on
r2_sun_tsm_bias -0.01
r2_sun_tsm_proj 0.3
r2_tf_mipbias -3.
r2_tonemap on
r2_tonemap_adaptation 1.
r2_tonemap_amount 0.7
r2_tonemap_lowlum 0.0001
r2_tonemap_middlegray 0.6
r2_wait_sleep 0
r2_zfill off
r2_zfill_depth 0.5
r2em 2.2
r__detail_density 0.44
r__geometry_lod 1.2
r__supersample 4
r__tf_aniso 10
renderer renderer_r2
rs_c_brightness 1.
rs_c_contrast 1.
rs_c_gamma 1.
rs_fullscreen on
rs_refresh_60hz off
rs_stats off
rs_v_sync off
rs_vis_distance 1.
Peace
eerst liep het voor geen meter, maar nu dus wel.
en dat op een P4 3 ghz, 1 gig ram, en een 7800GS.
Dit met een getweakte user file.
Hier zitten O.A wat LOD aanpassingen in.
In de verte worden bomem minder zichtbaar enz,
Probeer maar gewoon
is het zeker waard
SCREENIES

Zet AA & AF wel app controlled,
Is maxed out ingame met deze instellingen.
Voor de mensen die het willen proberen
Ga naar, C:\Documents and Settings\All Users\Documents\STALKER-SHOC
Open user.ltx, en gebruik de volgende instellingen
r1_dlights on
r1_dlights_clip 10.
r1_glows_per_frame 16
r1_lmodel_lerp 0.1
r1_pps_u -1.
r1_pps_v 0.
r1_ssa_lod_a 64.
r1_ssa_lod_b 48.
r1_tf_mipbias 0.
r2_aa off
r2_aa_break 0.800000,0.500000,0.000000
r2_aa_kernel 0.5
r2_aa_weight 0.250000,0.250000,0.000000
r2_allow_r1_lights off
r2_gi off
r2_gi_clip 0.001
r2_gi_depth 1
r2_gi_photons 16
r2_gi_refl 0.9
r2_gloss_factor 1.5
r2_ls_bloom_fast off
r2_ls_bloom_kernel_b 0.7
r2_ls_bloom_kernel_g 3.
r2_ls_bloom_kernel_scale 0.7
r2_ls_bloom_speed 100.
r2_ls_bloom_threshold 0.001
r2_ls_depth_bias -0.0003
r2_ls_depth_scale 1.00001
r2_ls_dsm_kernel 0.7
r2_ls_psm_kernel 0.7
r2_ls_squality 0.5
r2_ls_ssm_kernel 0.7
r2_mblur 0.
r2_parallax_h 0.04
r2_slight_fade 0.02
r2_ssa_lod_a 96.
r2_ssa_lod_b 64.
r2_sun on
r2_sun_depth_far_bias -0.00001
r2_sun_depth_far_scale 1.
r2_sun_depth_near_bias 0.00001
r2_sun_depth_near_scale 1.
r2_sun_details off
r2_sun_focus on
r2_sun_lumscale 1.
r2_sun_lumscale_amb 0.5
r2_sun_lumscale_hemi 1.
r2_sun_near 12.
r2_sun_near_border 0.75
r2_sun_tsm on
r2_sun_tsm_bias -0.01
r2_sun_tsm_proj 0.3
r2_tf_mipbias -3.
r2_tonemap on
r2_tonemap_adaptation 1.
r2_tonemap_amount 0.7
r2_tonemap_lowlum 0.0001
r2_tonemap_middlegray 0.6
r2_wait_sleep 0
r2_zfill off
r2_zfill_depth 0.5
r2em 2.2
r__detail_density 0.44
r__geometry_lod 1.2
r__supersample 4
r__tf_aniso 10
renderer renderer_r2
rs_c_brightness 1.
rs_c_contrast 1.
rs_c_gamma 1.
rs_fullscreen on
rs_refresh_60hz off
rs_stats off
rs_v_sync off
rs_vis_distance 1.
Peace
[ Voor 11% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 23-03-2007 16:18 ]
ik heb 'm al uitgespeeld
scrapinggoat schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:10:
[...]
ik heb 'm al uitgespeeldalleen heb dat strelok gebeuren blijkbaar overgeslagen
Dan kan jij mooi verslag doen doen of het spel een beetje herspeelbaar is...
- Rietberg - sieben Mal sympatisch -
There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.
ik snap er soms ook geen zak van, bijvoorbeeld loop ik ergenst, ga ik telkes dood, ik heb 'm precies gesaved dat ik niks meer kan doen 
hoe kan je dan ervoor zorgen datj e niet telkes langzaam doodgaat, ook in het begin moet je naar de andere kant van die poort, 500 dokke.. daar ga je ook telkes dood..., ook kom je dan zo'n ventje tege die knalt je meteen neer met ze ak fzo..
hoe kan je dan ervoor zorgen datj e niet telkes langzaam doodgaat, ook in het begin moet je naar de andere kant van die poort, 500 dokke.. daar ga je ook telkes dood..., ook kom je dan zo'n ventje tege die knalt je meteen neer met ze ak fzo..
* Zeror is sinds een uur geleden ook eigenaar van een legaal exemplaar van dit mooie spel
Dynabyte had hem netjes klaarliggen voor me. Ik was de enige die hem gepreorderd had in dat filiaal
Dynabyte had hem netjes klaarliggen voor me. Ik was de enige die hem gepreorderd had in dat filiaal
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Langzaam dood gaan ga je als je een bloedende wond hebt (een rood/oranje/groen bloeddruppeltje staat dan op het scherm) dit kan je genezen met een medkit of bandages.warchaser schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:23:
Ook langzaam dood ga je als je stralings ziekte hebt, dit kan je genezen met anti radiation spuitjes of wodka.
Bah, hij crashed/locled up, elke keer als ik die missie probeer te doen waar je snipers moet neerhalen. Dit is echt bagger. Onder vista loopt die vast, onder xp precies hetzelfde. Lijkt erop dat ik die missie maar moet overslaan. Verder is het onder vista erg irritant dat elke keer wanneer ik quicksave of in het menu probeer te komen hij crashed naar desktop. Naja, niet elke keer maar wel irritant veel. Ik heb hem legaal en een versie niet legaal, beide hetzelfde. Verder kan het ook niet aan mn systeem liggen.. Xray engine lijkt gewoon verschikkelijk instabiel op sommige punten. Verder ben ik wel tevreden over het spel zelf, alleen jammer dat het op sommige punten onspeelbaar is.
Naja, ik ga nog een poging wagen met een eerdere savegame. Moet wel zeggen dat onder xp ik aardig wat meer fps heb dan onder vista.
Naja, ik ga nog een poging wagen met een eerdere savegame. Moet wel zeggen dat onder xp ik aardig wat meer fps heb dan onder vista.
Ik had zojuist voor de grap eens even al mn wodka die ik bij had in 1 keer opgezopen.
Een fles of 15 ofzo.
Jezus man, ik kon niet meer recht lopen, laat staan nog iets raken, finaal de weg kwijt; geweldig
=edit=
Ik ben nu richting X16. Als daar net zulks een sfeertje hangt als in X18?
Helemal goed (ondanks wat minpuntjes her en der).
Een fles of 15 ofzo.
Jezus man, ik kon niet meer recht lopen, laat staan nog iets raken, finaal de weg kwijt; geweldig
=edit=
Ik ben nu richting X16. Als daar net zulks een sfeertje hangt als in X18?
Helemal goed (ondanks wat minpuntjes her en der).
[ Voor 30% gewijzigd door vosss op 23-03-2007 18:10 ]
Ik bedacht me vanmiddag ineens waar dit spel me aan doet denken:

Grafisch scheelt het ook niet zo veel, behalve als je Stalker op de hoogste settings zet. (screenshot hierboven is niet op maximum)
Net zo buggy en verrot, maar toch wel leuk om te spelen

Grafisch scheelt het ook niet zo veel, behalve als je Stalker op de hoogste settings zet. (screenshot hierboven is niet op maximum)
[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 23-03-2007 18:11 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Net bij de frs in amersfoort de tinbox bemachtigt :d erg mooie doos + content, zeker die 5 euro extra waard!
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Ik had 10 minuten geleden precies hetzelfde. Bij die missie van die snipers neerhalen crashed het spelkeldererik schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:07:
Bah, hij crashed/locled up, elke keer als ik die missie probeer te doen waar je snipers moet neerhalen. Dit is echt bagger. Onder vista loopt die vast, onder xp precies hetzelfde. Lijkt erop dat ik die missie maar moet overslaan.

Niet echt leuk.
Ik zou het zeker niet net zo buggy willen noemen, Boiling Point was gewoon echt een slecht spel. (Brr die handling van de auto's in dat spel, dat was echt bizar slecht.)Angeloonie schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:11:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind STALKER nog niet zo slecht. Grafisch scheelt het bij mij iig heelveel ik speel STALKER dan wel op hoge settings
10100111001
Door je te realiseren dat dit niet een rambo shooter is, door bandages & anti rad te nemen en door te luisteren naar je warnings (piepjes en gekraak)warchaser schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:23:
ik snap er soms ook geen zak van, bijvoorbeeld loop ik ergenst, ga ik telkes dood, ik heb 'm precies gesaved dat ik niks meer kan doen
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Angeloonie schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:11:
[afbeelding]
[afbeelding]

15 flessen? Dan hoef je je inderdaad geen zorgen meer te maken over radioactiviteit.vosss schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:08:
Ik had zojuist voor de grap eens even al mn wodka die ik bij had in 1 keer opgezopen.
Een fles of 15 ofzo.
There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.
Help ik kan m dus niet vinden ben over en weer gelopen eindpunt begint punt langs muren etc maar kan m helaas niet vinden waar moet ik zijn voor die tunnel?ScrooLoose schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:32:
[afbeelding]
Weet iemand hoe je hier wegkomt ?
Het is in die lab waar je zo'n machine moet stillzetten, 4 schakelaars in totaal.
Die ladder die je daar ziet kan ik niet opkomen... is net te laag, verder kan ik nergens een uitgang vinden.
/edit
In de mission log staat "escape through the secret tunnel" maar die kan ik niet vinden
/edit2
Zul je altijd zien, loop je 2 uur naar een uitgang te zoeken...post je op GoT omdat je er niet uitkomt en 3 minuten daarna vind je hetzelf
tis, zoals eerder gezegd, geen rambo shooter..warchaser schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:23:
en nogmaals, bij het lab in de underground probeerde ik me flashlight te pakken, echterkreeg ik 0 op het rekest..
geen flashlight tot me beschikking, moet ik die eerst ergens halen ofzo?
Hint:Andso schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:35:
[...]
Help ik kan m dus niet vinden ben over en weer gelopen eindpunt begint punt langs muren etc maar kan m helaas niet vinden waar moet ik zijn voor die tunnel?
spoiler:
alsjeblieft spoiler tags gebruiken, sommige mensen hebben het spel nog niet!!
Verwijderd
Gister installeerde ik STALKER.
Echter liep het spel toen vast bij het introfilmpje (dat die vrachtwagen door de bliksem wordt getroffen). Ik probeerde het opnieuw en het ging weer fout (op een ander punt). Vervolgens probeerde ik gewoon het filmpje te skippen en gewoon te gaan spelen, maar ook dat liep direct fout.
Een reinstall leverde weer dezelfde problemen.
Als ik ctrl alt del probeer te doen krijg ik een error (precieze error weet ik zo niet, ik kon niets anders dan rebooten om het op te lossen in ieder geval). Ik kan alt tab gebruiken, dan krijg ik ook de taakbalk te zien, maar een ander scherm wordt niet geopend. Alt f4 werkt ook niet.
Het ligt waarschijnlijk niet aan mijn hardware (3 weken oude Intel core 2 duo 6400, X1950Pro, 2Gb DDR2 PC5300 ram). Bij andere spellen ondervind ik geen problemen (bv CSS, BF2142, Farcry)
VGA drivers: Radeon Omega Drivers V3.8.330
Heeft iemand enig idee hoe ik deze problemen kan verhelpen?
Echter liep het spel toen vast bij het introfilmpje (dat die vrachtwagen door de bliksem wordt getroffen). Ik probeerde het opnieuw en het ging weer fout (op een ander punt). Vervolgens probeerde ik gewoon het filmpje te skippen en gewoon te gaan spelen, maar ook dat liep direct fout.
Als ik ctrl alt del probeer te doen krijg ik een error (precieze error weet ik zo niet, ik kon niets anders dan rebooten om het op te lossen in ieder geval). Ik kan alt tab gebruiken, dan krijg ik ook de taakbalk te zien, maar een ander scherm wordt niet geopend. Alt f4 werkt ook niet.
Het ligt waarschijnlijk niet aan mijn hardware (3 weken oude Intel core 2 duo 6400, X1950Pro, 2Gb DDR2 PC5300 ram). Bij andere spellen ondervind ik geen problemen (bv CSS, BF2142, Farcry)
1) Dit topic is niet bedoeld voor technische problemen of vragen!Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:58:
Gister installeerde ik STALKER, crack eroverheen en spelen maar.
2) Gaat het niet al mis bij "crack eroverheen" ?
Verwijderd
Rofl, dat is bij zoveel spellen. Ik hoop dat er ooit een keer een "Genie" komt die ervoor zorgt dat het 'leven' in een spel, ook een beetje reageert op de omgeving.Tevens vind het de ai en de npc's nogal dom, bijvoorbeeld de helft van de tijd regent het, stel je voor dat jij een stalker was die met een groepje in een kamp zit, ga je dan lekker buiten in de regen zitten, en gitaar spelen? of ga je even lekker in 1 van de 10 omringende huisjes zitten...
Als het zo donker is als wat, lopen sommige mensen met een zonnenbril rond
[ Voor 100% gewijzigd door glangeveld op 23-03-2007 20:08 ]
Verwijderd
je hebt gelijk, excuses!arieleks schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:01:
[...]
1) Dit topic is niet bedoeld voor technische problemen of vragen!
2) Gaat het niet al mis bij "crack eroverheen" ?
Nee, die krijg je bij het begin al. Moet je op L drukken.mschol schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:43:
[...]
tis, zoals eerder gezegd, geen rambo shooter..
en nogmaals, bij het lab in de underground probeerde ik me flashlight te pakken, echterkreeg ik 0 op het rekest..
geen flashlight tot me beschikking, moet ik die eerst ergens halen ofzo?
10100111001
Ruk, moet je een of andere scientist redden... Kom je er aan issie dood
Lekker handig wat de missie blijft staan 
Wazig soms..

Wazig soms..
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
In andere spellen kun je meestal via de console die NPC's weer tot leven wekken. Ik heb net even op google gekeken maar geen nuttige info kunnen vinden, misschien heeft iemand anders iets?SideSwipe schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:05:
Ruk, moet je een of andere scientist redden... Kom je er aan issie doodLekker handig wat de missie blijft staan
Wazig soms..
(of proberen iets van "help" in de console te typen in het spel
10100111001
Verwijderd
Hulp nodig :
spoiler:
Zit nou ergens ondergronds, heb de key voor de 2e verdiepingdeur, maar ik moet langs de 1ste verdiepingsdoor, wat is de code? Heb het level al doorgespit, maar er valt weinig te onderzoeken!
heeft iemand een complete savegame??
k heb hem net uitgespeeld maar nu kan ik niks meer loaden
k heb hem net uitgespeeld maar nu kan ik niks meer loaden
Dat zou wat zijnDark Lord schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:07:
[...]
In andere spellen kun je meestal via de console die NPC's weer tot leven wekken. Ik heb net even op google gekeken maar geen nuttige info kunnen vinden, misschien heeft iemand anders iets?
(of proberen iets van "help" in de console te typen in het spel)
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Eerste indruk: gaaf spel. Heeft een beetje het sfeertje van fallout en dat is goed. Vinden jullie het spel ook zo moeilijk? Ik speel op niveau 'stalker', maar meteen al de eerste missie ben ik een flink aantal keren doodgegaan. Vervolgens wou ik naar het volgende level (in het noorden). Dan moet je door een huisje met 2 bandits met machinegeweren. Goed, ik kom daar aan met mijn shotgun en pistooltje (die beide een accuracy van 0.0% hebben) en ik word keer op keer overhoop geschoten. Alleen dat stukje heb ik al zeker 10x overnieuw moeten proberen. In totaal ben ik zeker al 50x doodgegaan... Ik ben niet achterlijk (hoop ik), en gebruik bandages, wodka etc., maar het helpt niet echt. Vergelijkbare spellen als Deus Ex en Half Life zijn echt veel makkelijker. Ik zou bijna de moeilijkheid op novice zetten, maar daar voel ik me te goed voor. 
Doe ik iets verkeerd / zie ik iets over het hoofd? Ik ben benieuwd, mijn ego heeft hier zwaar onder te lijden ..
Doe ik iets verkeerd / zie ik iets over het hoofd? Ik ben benieuwd, mijn ego heeft hier zwaar onder te lijden ..
[ Voor 6% gewijzigd door writser op 23-03-2007 20:25 ]
Onvoorstelbaar!
Hulp graag?
spoiler:
Ben nu op het einde van LabX16 maar ik kan er niet uitkomen!
Die trap waarmee je binnen bent gekomen hangt te hoog om zo weer omhoog te klimmen
Die trap waarmee je binnen bent gekomen hangt te hoog om zo weer omhoog te klimmen
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
Ubernerd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:36:
Hulp graag?
spoiler:Ben nu op het einde van LabX16 maar ik kan er niet uitkomen!
spoiler:
In de meest verre hoek aan de rechterkant van de ruimte waar je de documenten hebt gepakt en die rare monster neergeschoten hebt zit een gat waardoor je de riolering in kan
[ Voor 3% gewijzigd door Jorick op 23-03-2007 21:06 ]
Dank je!
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
@Tijmen, ik weet niet of je jezelf nu stoer vindt dat jij het spel al sinds dinsdag hebt uitgespeeld en dat je 120k+ hebt (niet veel trouwens)... Ik werk mezelf er ook redelijk doorheen, had alleen een vraag:
spoiler:
Ik ben nu in de missie dat je de power generator van Chernobyl moet bereiken, enige probleem is dat er 3 choppers constant op mij vuren, vrij irritant
. Kan ik deze neerschieten d.m.v. RPG, zo ja, waar kan je deze vinden?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
hehe, eindelijk op naar level 2, of in ieder geval, er werd mij gevraagd of ik naar het 2e deel wilde gaan.
Ik klikte lekker op nee, en buiten blijven wachten, daar blijven dus ook maar spawnen
Wel leuk schietfestijn. Wapens blijven droppen.
Maarja was even leuk, morgen maar eens op ja klikken!
Btw, kan ik die documenten nog halen zodra ik naar het volgende gebied ben geweest?
Ik klikte lekker op nee, en buiten blijven wachten, daar blijven dus ook maar spawnen
Btw, kan ik die documenten nog halen zodra ik naar het volgende gebied ben geweest?
Ja, want die documenten heb ik heel erg laat pas gehaald, toen was ik al in 6-7 gebieden geweestTomino schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:36:
hehe, eindelijk op naar level 2, of in ieder geval, er werd mij gevraagd of ik naar het 2e deel wilde gaan.
Ik klikte lekker op nee, en buiten blijven wachten, daar blijven dus ook maar spawnenWel leuk schietfestijn. Wapens blijven droppen.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb het spel gisteren aangeschafd. En na een uurtje of 6 spelen mag ik toch wel concluderen dat het een lichte teleurstelling is. Vooral de AI loopt er maar doods bij, en ook het vele backtracken begint me danig de neus uit te komen.
Maar het kent ook zijn pluspunten: Omgeving is super, gunfights zijn vet, muziek is goed!
En dan nog iets wat ik echt heel gek vind: Ik word kotsmisselijk van dit spel.
Ik heb zo ongeveer alle shooters die ooit uitgekomen zijn gespeelt, en ben nog nooit misselijk geworden (op een enkel momentje bij Prey na dan). Maar dit spel krijgt het voor elkaar om me na 10 minuten spelen al dol uit mijn ogen te laten kijken.
Ik heb zon vermoeden dat het door dat gewaggel van het beeld komt als je loopt, misschien dat er een optie komt waarbij je dat kunt uitzetten!
Maar het kent ook zijn pluspunten: Omgeving is super, gunfights zijn vet, muziek is goed!
En dan nog iets wat ik echt heel gek vind: Ik word kotsmisselijk van dit spel.
Ik heb zo ongeveer alle shooters die ooit uitgekomen zijn gespeelt, en ben nog nooit misselijk geworden (op een enkel momentje bij Prey na dan). Maar dit spel krijgt het voor elkaar om me na 10 minuten spelen al dol uit mijn ogen te laten kijken.
Ik heb zon vermoeden dat het door dat gewaggel van het beeld komt als je loopt, misschien dat er een optie komt waarbij je dat kunt uitzetten!
Ik speel ook op stalker niveau en het is best pittig af en toe maar daardoor wel uitdagend. Wanneer je zo afgeslacht wordt moet je gewoon een andere tactiek verzinnen. Even hard wegrennen bijvoorbeeld en achter een boom gaan staan en ze dan van afstand proberen om te leggen of een tactiek die ook wel goed is is om ze hun ammo op te laten schieten en dan op ze af sprinten met een shotgun en pistool als backup. Als je eenmaal de AK en Viper hebt dan kun je ook wat lekkerder schieten.... alleen weinig ammo nog voor die guns.... ik ben ook nog niet zo heel ver.writser schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:24:
Vinden jullie het spel ook zo moeilijk? Ik speel op niveau 'stalker', maar meteen al de eerste missie ben ik een flink aantal keren doodgegaan. Doe ik iets verkeerd / zie ik iets over het hoofd? Ik ben benieuwd, mijn ego heeft hier zwaar onder te lijden ..
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Verwijderd
Bah! Bah! Bah! eerder zei ik in dit topic dat het een geweldig spel is, is het nog steeds! maar alleen #$&^! frustrerend als het spel op een bepaalde locatie (army warehouse) steeds crashed!
Al een paar dagen gespeeld,. geen enkele crash meegemaakt. maar nu ik bij de Duty's een bepaalde missie heb geaccepteerd bij le Generaal, en ik ga naar de army warehouse. 30 seconden in de map en *crash*, wat ik ook doe. Volgens mij is het geen probleem met settings of hardware, maar een script wat in het spel gewoon vastloopt en poef zegt. (ik ben eerder in dat gebied geweest en toen was er niks aan de hand) jammer! k'zit nu dus compleet vast qua verhaallijn. kan nog wel andere side-missions gaan doen maar hmjah. jammer!
Maar buiten dat (hopelijk komt er HEEL snel een patch), wat ik al zei, geweldig! K'ben nu zo'n beetje uit X16 en heb aardig wat vette wapens er aan over gehouden (heh nee geen spoilers), alleen ammo is lastig te krijgen. Als ik nu een missie heb die meer 'down south' is jat ik meestal gewoon een AK74 plus ammo en gebruik ik die, zonde om m'n meer 'high-end' wapens te gebruiken bij de wat meer simpelere side-missions.
Om maar een voorbeeld te noemen hoeveel wapens je kan vinden, k'zit b.v. nu aan m'n 4e pistool, die weer beter was dan de voorgaande 3. maarja, ammo he.
Al een paar dagen gespeeld,. geen enkele crash meegemaakt. maar nu ik bij de Duty's een bepaalde missie heb geaccepteerd bij le Generaal, en ik ga naar de army warehouse. 30 seconden in de map en *crash*, wat ik ook doe. Volgens mij is het geen probleem met settings of hardware, maar een script wat in het spel gewoon vastloopt en poef zegt. (ik ben eerder in dat gebied geweest en toen was er niks aan de hand) jammer! k'zit nu dus compleet vast qua verhaallijn. kan nog wel andere side-missions gaan doen maar hmjah. jammer!
Maar buiten dat (hopelijk komt er HEEL snel een patch), wat ik al zei, geweldig! K'ben nu zo'n beetje uit X16 en heb aardig wat vette wapens er aan over gehouden (heh nee geen spoilers), alleen ammo is lastig te krijgen. Als ik nu een missie heb die meer 'down south' is jat ik meestal gewoon een AK74 plus ammo en gebruik ik die, zonde om m'n meer 'high-end' wapens te gebruiken bij de wat meer simpelere side-missions.
Om maar een voorbeeld te noemen hoeveel wapens je kan vinden, k'zit b.v. nu aan m'n 4e pistool, die weer beter was dan de voorgaande 3. maarja, ammo he.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 01:07 ]
Tipje voor mensen die problemen hebben bepaalde ammo te krijgen:
Wat ik ook handig vind is altijd van beide types een losse scope mee hebben. De scopes kan je loshalen van de wapens, en wanneer dan een bepaald type gun in het gebied waar je bezig bent echt veel gebruikt word door de tegenstander, zet je er een scope op en heb je meteen al een veel relaxter wapen, plus je komt voldoende ammo tegen
.
spoiler:
In het stadje waar de barkeep ook zit kan je ook de Duty joinen, ga je daarheen dan is er ook een kerel (de General) die meer soorten ammo verkoopt dan de barkeep. Zelfde verhaal voor het hoofdfiguur in de basis in het zuiden van de Army Warehouses. Ook de scientist in het mobile science lab verkoopt goed veel soorten.
Wat ik ook handig vind is altijd van beide types een losse scope mee hebben. De scopes kan je loshalen van de wapens, en wanneer dan een bepaald type gun in het gebied waar je bezig bent echt veel gebruikt word door de tegenstander, zet je er een scope op en heb je meteen al een veel relaxter wapen, plus je komt voldoende ammo tegen
Verwijderd
Hulp nodig 
Zit al 2 uur vast
In het begin is het schieten erg frusterend, effective range van 10 meter ofzo. Maar nu heb ik een gun (TRs 301) met scope nu kan ik tenminste headshots maken van een grotere afstand
Zit al 2 uur vast
spoiler: help! :P
Ik heb de X18 documenten gepakt en dan daar de deur achter me dicht maar ik kan een uitgang vinden, heb al een kip zonder kop alles proberen op te blazen maar niks (missie heet: Find de Documents in x18)
In het begin is het schieten erg frusterend, effective range van 10 meter ofzo. Maar nu heb ik een gun (TRs 301) met scope nu kan ik tenminste headshots maken van een grotere afstand
spoiler: endurance
Ik heb 2 artifects met +73 endurance en -10% resist electrical kun je blijven rennen hoef je nooit te stoppen
heten "Flash"
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 01:25 ]
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:16:
Hulp nodig
Zit al 2 uur vast
Hulp nodig
Zit al 2 uur vast
Ik heb de X18 documenten gepakt en dan daar de deur achter me dicht maar ik kan een uitgang vinden, heb al een kip zonder kop alles proberen op te blazen maar niks (missie heet: Find de Documents in x18)
spoiler:
Als het het me goed herinner moet je gewoon helemaal terug kunnen in X18, waar je in het begin binnen bent gekomen (trappenhuis). gewoon backtracken dus 
Verwijderd
Lukt niet
Een deur gaat achter je dicht en als je die probeert te openen staat er "someone is holding the door" Al geprobeert het vuur tegen de deur te richten van die anomalie enzo maar werkt niet
Ik heb vanavond dan ook de tijd gehad om ff S.T.A.L.K.E.R. te installen.
Ondanks dat ik echt letterlijk ALLE settings op extreem laag heb moeten zijn, ziet het er nog wel aardig uit. Ik had erger verwacht. Het spel draait nog best redelijk op mijn systeem (p4 2,66ghz, 1gb ram, GF 5600XT).
Het spel is best geinig, je moet echt goed opletten wat je doet en waar je naartoe loopt enzo. Echt gaaf
Ondanks dat ik echt letterlijk ALLE settings op extreem laag heb moeten zijn, ziet het er nog wel aardig uit. Ik had erger verwacht. Het spel draait nog best redelijk op mijn systeem (p4 2,66ghz, 1gb ram, GF 5600XT).
Het spel is best geinig, je moet echt goed opletten wat je doet en waar je naartoe loopt enzo. Echt gaaf
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
[quote]jjwa schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:08:
spoiler:
In het stadje waar de barkeep ook zit kan je ook de Duty joinen, ga je daarheen dan is er ook een kerel (de General) die meer soorten ammo verkoopt dan de barkeep. Zelfde verhaal voor het hoofdfiguur in de basis in het zuiden van de Army Warehouses. Ook de scientist in het mobile science lab verkoopt goed veel soorten.
spoiler:
Uhm. al een tijdje bezig geweest met de General, word ondertussen bedolven onder de propagana 'join the duty!' maar hoe join je the duty? k'zie geen enkele optie
. trouwens, als je alle missies hebt gedaan voor de scientist verkoopt ie een hele vette gun, en een ubersuit!
Verwijderd
Je videokaart is niet goed genoeg. Ik heb een p4 2,8ghz, 1gb ram, 6800gt, loopt goed op medium op 1650x1050Rakkerzero schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:31:
Ik heb vanavond dan ook de tijd gehad om ff S.T.A.L.K.E.R. te installen.
spoiler: gevonden
Ah je moet die anomolie kapot schieten >_< d'oh en dan gaat de deur open
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 01:40 ]
Hij voldoet aan de minimum eisen.Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:34:
[...]
Je videokaart is niet goed genoeg. Ik heb een p4 2,8ghz, 1gb ram, 6800gt, loopt goed op medium op 1650x1050
Achja, ik weet dat ik mn videokaart nodig moet vervangen, maar van al die spellen de laatste tijd is mijn geld een beetje op aan het raken
Volgende maand kan ik misschien wel een leuke videokaart halen.
Edit:
Mischien deze maar halen:
http://www.mycom.nl/Produ...7600GSHTD256M/124804.aspx
[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 24-03-2007 01:39 ]
Ik heb het nu een uurtje of 15 gedaan en vind het best een leuk spelletje, maar wel erg bug-rijk. Valt me op dat ik niemand anders daar over hoor...
Het zijn geen game crashing bugs (het spel draaid als een zonnetje, nog nooit gecrashed) maar wel grove slordigheden vind ik.
Hier een paar die me het meest opvielen:
- De grootste is naar mijn mening dat soms bij het laden van een savegame het 'ai geheugen' niet gereset word lijkt het. Dwz, een ai groepering is door mijn toedoen ingelicht over een vijandig groepje en gaat daar dan op af. Als ik dan een savegame van voor het inlichten laad weet de eerste groepering nog steeds dat de andere bestaat zonder dat ik het ze nog gezegt heb
- Of bijvoorveeld bij de arena: als je saved als je in de arena staat en die game herlaad staat je tegenstander er als een zoutzak bij. Hem dan doden zorgt ervoor dat de arena opnieuw start (met intro vlieg-animatie) of er gebeurt gewoon niets.
- Als je met silenced wapens schiet op een groepje van bijv. 3 man (en je raakt er maar 1) zal de geraakte terug gaan schieten en roepen, maar zn vriendjes reageren niet totdat je zelf een niet-silenced wapen tevoorschijn haalt.
- een '-266% bleed' artifact zorgt er voor dat je harder gaat bloeden en het bloeden zelfs toeneemt ipv stelpt (hoewel een -133% wel het gewenste effect heeft).
Verder nog een hele boel met het navigeren van de map en het accepteren/volbrengen van missies.
Anyway: ben ik de enige die dat heeft of hebben meer mensen daar last van?
Het zijn geen game crashing bugs (het spel draaid als een zonnetje, nog nooit gecrashed) maar wel grove slordigheden vind ik.
Hier een paar die me het meest opvielen:
- De grootste is naar mijn mening dat soms bij het laden van een savegame het 'ai geheugen' niet gereset word lijkt het. Dwz, een ai groepering is door mijn toedoen ingelicht over een vijandig groepje en gaat daar dan op af. Als ik dan een savegame van voor het inlichten laad weet de eerste groepering nog steeds dat de andere bestaat zonder dat ik het ze nog gezegt heb
- Of bijvoorveeld bij de arena: als je saved als je in de arena staat en die game herlaad staat je tegenstander er als een zoutzak bij. Hem dan doden zorgt ervoor dat de arena opnieuw start (met intro vlieg-animatie) of er gebeurt gewoon niets.
- Als je met silenced wapens schiet op een groepje van bijv. 3 man (en je raakt er maar 1) zal de geraakte terug gaan schieten en roepen, maar zn vriendjes reageren niet totdat je zelf een niet-silenced wapen tevoorschijn haalt.
- een '-266% bleed' artifact zorgt er voor dat je harder gaat bloeden en het bloeden zelfs toeneemt ipv stelpt (hoewel een -133% wel het gewenste effect heeft).
Verder nog een hele boel met het navigeren van de map en het accepteren/volbrengen van missies.
Commodore 64 = tha bomb
dat doe ik dus, maar ik heb dus om een of andere gekke reden geen flashlight...Dark Lord schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:39:
[...]
Nee, die krijg je bij het begin al. Moet je op L drukken.
Verwijderd
@Pozo
Mja, paar gekke dingen inderdaad.
- Ik load de autosave omdat ik dood was gegaan en kreeg meteen "mission failed" na het loaden dus, heb ik een eerder save game moeten pakken
- NPCs komen soms half door "zachte" objecten deuren/containers heen en dan schieten ze ook op je.
- Met 2 +endurance artifects raakt je energie nooit op (alleen als je sprint of je backback te vol is)
- Pijl op de map is soms bugged nadat je van een zone naar een andere zone bent gegaan. Staat de pijl 900 meter naar het zuiden terwijl je eigenlijk maar 200 meter noord hoeft. Als je dan 10 meter loopt staat het opeens wel weer goed.
En een paar dingen heb ik het gevoel dat het niet echt af is. Je begint als rookie ben nu experienced maar je hebt er niks aan. Ook de ranking is leuk maar je kunt er verder ook niks mee. Zou leuk zijn dat je punten kon stoppen in accuracy, endurance of meer in je backpack dragen.
Nog een gevonden
- Als je rechter muis knop "unload weapon" op RPG doet ben je de granaat kwijt. Zit niet in mijn pack en kan niet reloaden.
Mja, paar gekke dingen inderdaad.
- Ik load de autosave omdat ik dood was gegaan en kreeg meteen "mission failed" na het loaden dus, heb ik een eerder save game moeten pakken
- NPCs komen soms half door "zachte" objecten deuren/containers heen en dan schieten ze ook op je.
- Met 2 +endurance artifects raakt je energie nooit op (alleen als je sprint of je backback te vol is)
- Pijl op de map is soms bugged nadat je van een zone naar een andere zone bent gegaan. Staat de pijl 900 meter naar het zuiden terwijl je eigenlijk maar 200 meter noord hoeft. Als je dan 10 meter loopt staat het opeens wel weer goed.
En een paar dingen heb ik het gevoel dat het niet echt af is. Je begint als rookie ben nu experienced maar je hebt er niks aan. Ook de ranking is leuk maar je kunt er verder ook niks mee. Zou leuk zijn dat je punten kon stoppen in accuracy, endurance of meer in je backpack dragen.
Nog een gevonden
- Als je rechter muis knop "unload weapon" op RPG doet ben je de granaat kwijt. Zit niet in mijn pack en kan niet reloaden.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 02:09 ]
Verwijderd
Yep, yep en yep. vooral van de missies-op-map die voor geen meter meer klopt. k'heb met sommige missies geen idee weer waar ik naartoe moet. ja en het barst eigenlijk van de bugs, maar het blijft leukPozo schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:37:
....
Ook al ben in in het algemeen vol lof over dit spel, als ik de reviews lees heb ik toch echt zoiets van 'jij hebt het maar 2 uurtjes gespeeld en een review getikt'. als je wat verder gaat begin je je toch steeds meer te irriteren
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 01:56 ]
Verwijderd
Ik heb nog geen andere reviews gezien dan die van gamer.nl. Op welke sites kijk je voor de betere reviews?Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:54:
Ook al ben in in het algemeen vol lof over dit spel, als ik de reviews lees heb ik toch echt zoiets van 'jij hebt het maar 2 uurtjes gespeeld en een review getikt'. als je wat verder gaat begin je je toch steeds meer te irriteren
Overzichtje:Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 02:40:
[...]
Ik heb nog geen andere reviews gezien dan die van gamer.nl. Op welke sites kijk je voor de betere reviews?
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/540331.asp
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:31:
spoiler:Uhm. al een tijdje bezig geweest met de General, word ondertussen bedolven onder de propagana 'join the duty!' maar hoe join je the duty? k'zie geen enkele optie. trouwens, als je alle missies hebt gedaan voor de scientist verkoopt ie een hele vette gun, en een ubersuit!
spoiler:
Ik heb de Duty ook nog niet kunnen joinen maar wel reclame ervoor naar mijn kop gekregen, misschien dat je eerst een bepaalde hoeveelheid klusjes voor ze gedaan moet hebben ofzo. Je kan iig al wel traden met de General, en klusjes doen voor die andere Duty dude in dat stadje. Bij de scientist, daar heb je toch niet iets als 'alle missies'? Je krijgt daar toch steeds van die random nieuwe missies? Voor de zoveelste keer snorks uitmoorden, artifact X inleveren, etcetera... Qua ubersuit verkoopt hij nu zo'n zwarte, VETA o.i.d. genaamd, maar zoeentje had ik al heel lang terug zelf eens gevonden
Sorry voor de zwarte-vlek posts
Ik vind het zo flauw van die endings
Ik ben nou op het einde, heb een kut einde gekregen, voor een beter einde zou ik een of andere quest moeten doen (die je in het begin van het spel krijgt).. ik ga echt niet 20 km teruglopen om die ene quest te doen heur..
Voor mensen die het er wel voorover hebben:
http://www.gamespot.com/features/6167656/p-14.html
http://www.gamespot.com/features/6167656/p-15.html
Ik ben nou op het einde, heb een kut einde gekregen, voor een beter einde zou ik een of andere quest moeten doen (die je in het begin van het spel krijgt).. ik ga echt niet 20 km teruglopen om die ene quest te doen heur..
Voor mensen die het er wel voorover hebben:
http://www.gamespot.com/features/6167656/p-14.html
http://www.gamespot.com/features/6167656/p-15.html
[ Voor 5% gewijzigd door Jedi_Pimp op 24-03-2007 11:50 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Hmm, ik heb een klein vraagje 
Ik ben nu eindelijk in een stadje, volgens mij heb ik wat omwegen genomen ofzo maarja, ik ben er. Met de barkeep gepraat en moet nu naar X18 maar voordat ik dat doe wil ik even stuff verkopen (ik heb een zooi handguns en mp5's speciaal hiervoor gespaard) maar ik kan niet traden met de barkeep! Ik had een buy/sell dialoog verwacht zoals in de meeste RPG's - doe ik iets fout en zie ik het over het hoofd of is dat er gewoon helemaal niet?
Ik ben nu eindelijk in een stadje, volgens mij heb ik wat omwegen genomen ofzo maarja, ik ben er. Met de barkeep gepraat en moet nu naar X18 maar voordat ik dat doe wil ik even stuff verkopen (ik heb een zooi handguns en mp5's speciaal hiervoor gespaard) maar ik kan niet traden met de barkeep! Ik had een buy/sell dialoog verwacht zoals in de meeste RPG's - doe ik iets fout en zie ik het over het hoofd of is dat er gewoon helemaal niet?
Als je op F drukt 'op' de barkeep zie je onderaan in het midden in gele letters "TRADE" staanSwitch schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 12:56:
Hmm, ik heb een klein vraagje
Dat heb ik dus echt compleet gemist, en het staat nog wel bij iedereen waarmee je praat
Bedankt nu kan ik weer verder

Verwijderd
Lol Switch,
Maar ligt het aan mij en kun je nooit zooi verkopen omdat je backpack altijd ram vol zit.
Ik heb 1 machine gun en 1 pistool 400 kogels, wat eten, anti radation meds, med packs en zit constant op 50kg
Maar ligt het aan mij en kun je nooit zooi verkopen omdat je backpack altijd ram vol zit.
Ik heb 1 machine gun en 1 pistool 400 kogels, wat eten, anti radation meds, med packs en zit constant op 50kg
Die kogels, die doen et em. Weegt nog wel wat bij elkaar.Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:32:
Lol Switch,
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
Ik heb een machinegeweer en een pistool. Beide met genoeg kogels.
Ook wat antirad, med packs en vodka en een paar artifacts.
Dan zit ik meestal rond de 38 tot 40 kilo.
En dat is dan als ik net alles verkocht heb wat ik niet nodig heb.
Word dit nog meer? Misschien dat je met een speciale suit meer kilo's kan dragen?
Word dit nog meer? Misschien dat je met een speciale suit meer kilo's kan dragen?
Voor mensen met zware-backpack problemen, ik raad je de +74% Endurance artifact aan (heb er nu twee van, kan met een RPG, een sniper, 2 Assault Rifles en wat rotzooi onbeperkt rennen
)
Ik wil echt héél graag online spelen, er is echter nooit iemand op de hamachi netwerken.. waarom kan je niet gewoon cracked servers o.i.d. joinen zoals je bij CoD2 kon doen
spoiler:
Je kan hem vinden bij de task waarbij je met Vasiliev o.i.d. het radiatie-niveau moet gaan meten, als je hem goed beschermt kom je uit bij een tunnel waar de +74% Endurance artifact ligt.
Ik wil echt héél graag online spelen, er is echter nooit iemand op de hamachi netwerken.. waarom kan je niet gewoon cracked servers o.i.d. joinen zoals je bij CoD2 kon doen
[ Voor 22% gewijzigd door Jedi_Pimp op 24-03-2007 14:06 ]
Verwijderd
Ja ik heb 2 suits bij me 1 voor radation en andere zooi. En 1 voor gewoon combat.
Nog een bug gevonden als je 2 soorten granaten in je backpack hebt, kun je er geen meer gooien, spel snapt dan niet welke je wil gebruiken. Je kunt het ook niet selecteren
Veel kogels heb je wel nodig, gebieden waar alleen zombies/mutants zitten krijg je er bijna geen. Lullig als je zonder komt te zitten
Nog een bug gevonden als je 2 soorten granaten in je backpack hebt, kun je er geen meer gooien, spel snapt dan niet welke je wil gebruiken. Je kunt het ook niet selecteren
Veel kogels heb je wel nodig, gebieden waar alleen zombies/mutants zitten krijg je er bijna geen. Lullig als je zonder komt te zitten
Nadat ik met de barkeep heb gepraat moet ik een X18 document vinden, maar om naar dat gebied te gaan heb ik een anti-stralings pak nodig..
Weet iemand hoe ik daar aan kan komen? Of zie ik iets over het hoofd?
P.S Ik had iemand perongelijk express neergeschoten met een G37 en red dot
Head shots zijn nu zo makkelijk:P
Weet iemand hoe ik daar aan kan komen? Of zie ik iets over het hoofd?
P.S Ik had iemand perongelijk express neergeschoten met een G37 en red dot
Ik heb bijna altijd 2 soorten granaten bij en die doen het wel gewoon. Ik kan switchen tussen de 2 soorten granaten met "Y" werkt prima.
Speed limits are like herpes.
Mooi man, ik zit net bij die questJedi_Pimp schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:04:
Voor mensen met zware-backpack problemen, ik raad je de +74% Endurance artifact aan (heb er nu twee van, kan met een RPG, een sniper, 2 Assault Rifles en wat rotzooi onbeperkt rennen)
spoiler:Je kan hem vinden bij de task waarbij je met Vasiliev o.i.d. het radiatie-niveau moet gaan meten, als je hem goed beschermt kom je uit bij een tunnel waar de +74% Endurance artifact ligt.
Die lamlul is alleen al de pijp uit omdat ik hem ineens kwijt was en hij dacht in zn uppie die zombies wel de baas te kunnen
Ik neem aan dat die tunnel daar gewoon ergens is, ookal is die knakker dood of niet?
Verwijderd
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:04:
spoiler:Je kan hem vinden bij de task waarbij je met Vasiliev o.i.d. het radiatie-niveau moet gaan meten, als je hem goed beschermt kom je uit bij een tunnel waar de +74% Endurance artifact ligt.
spoiler:
of je vindt ergens een +108 endurance 
Weet iemand eigenlijk of je alle factions gewoon kan joinen?
spoiler:
Duty heeft me nu gevraagd om een speciale missie te doen ... Freedom nog niet echt. Ik heb voor Freedom enkel de Duty aanval verlinkt en verdedigd tegen zombies uit Red Forest.
Ik neem aan dat die tunnel daar gewoon ergens is, ookal is die knakker dood of niet?
spoiler:
Dat hoort zo 
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 15:17 ]
Verwijderd
vosss schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:05:
[...]
Mooi man, ik zit net bij die quest
Die lamlul is alleen al de pijp uit omdat ik hem ineens kwijt was en hij dacht in zn uppie die zombies wel de baas te kunnen
spoiler:
Geloof dat die altijd dood gaat, ik had geload en was vooruit gerend alle zombies afgemaakt en hij ging nog dood
Was bij mij ook zo tot aan het eind van het spel. Constant als je al het noodzakelijke hebt verkocht dan zit je rond de 40 kilo. En nee het wordt niet beter totdat je zo een bio skeleton suit vind erg laat in het spel maar daar heb je dan ook geen ruk meer aan.vosss schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:39:
Ik heb een machinegeweer en een pistool. Beide met genoeg kogels.
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Bleh

spoiler:
Wat een roteinde eg
Heb strelok ook nooit gevonden 

Dit topic is gesloten.
Let op: