(her)ken je die 'hacker' game nog van aantal jaar gelden? Die + nakomelingen zijn nu in de aanbieding op steam voor ~4euro. zie: http://store.steampowered.com/sub/17602/
[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 16-05-2014 09:54 ]
[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 16-05-2014 09:54 ]
Ah, ja, die kant had ik ook al een beetje op zitten denken. Niet een heel realistisch real-world scenario, maar leuk gevonden.deadinspace schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:29:
Heheheh...
# corrupting filesystem in 3...2...1...
1
| find -type f -printf '%f\n' |
Eh ...filenox schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:13:
Ik heb een alias gemaakt 'ip' die een curl-opdracht uitgevoerd, het resultaat hiervan is een ip-adres. Weet iemand of het mogelijk is om deze uitvoer te pipen naar ssh zodat het eigenlijke resultaat 'ssh ip -p 33' is?
Nu moet ik eerst ip uitvoeren, kijken wat hij terug geeft om dit vervolgens achter het ssh-commando te zetten
1
| ssh `ip` -p 33 |
[ Voor 16% gewijzigd door u_nix_we_all op 16-05-2014 15:27 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Jij kan ook flink overdrijvenBTW, ik klikte op die blogpost-link en haakte af bij het 2e woord wat ik las. Ik weet dat het streektaal is , het zwak vervoegen van het werkwoord willen, maar ik vind dat zo dom overkomen....
[ Voor 65% gewijzigd door filenox op 16-05-2014 15:39 ]
Misschien niet letterlijk 10x wat je vraagt, maar wel veel methodes om te bereiken wat je wilt.filenox schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:28:
Tiental manieren? Dat wil ik wel eens zien![]()
Je oplossing werkte, bedankt![]()
Jij kan ook flink overdrijvenGelukkig voor jou staat het woord op de 2de plaats en niet op de 100ste, anders was heel je dag verpest
[ Voor 22% gewijzigd door u_nix_we_all op 16-05-2014 15:45 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Pet peeve: $(...) is veel leesbaarder dan `...`
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Inderdaad, ik heb deze oplossing gebruikt.deadinspace schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:04:
[...]
Pet peeve: $(...) is veel leesbaarder dan `...`
BTRFS is a Linux filesystem, headed towards mainline default sta- tus. It is based on copy-on-write, allowing for efficient snapshots and clones. It uses b-trees as its main on-disk data-structure. The de- sign goal is to work well for many use cases and workloads. To this end, much effort has been directed to maintaining even performance as the filesystem ages, rather than trying to support a particular narrow benchmark use case. A Linux filesystem is installed on smartphones as well as enterprise servers. This entails challenges on many different fronts.
• Scalability: The filesystem must scale in many dimensions: disk space, memory, and CPUs.
• Data integrity: Losing data is not an option, and much effort is expended to safeguard the content. This includes checksums, metadata duplication, and RAID support built into the filesys- tem.
• Disk diversity: the system should work well with SSDs and hard- disks. It is also expected to be able to use an array of different sized disks; posing challenges to the RAID and striping mecha- nisms.
This paper describes the core ideas, data-structures, and algorithms of this filesystem. It sheds light on the challenges posed by defrag- mentation in the presence of snapshots, and the tradeoffs required to maintain even performance in the face of a wide spectrum of workloads.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| user@debian-user:/root$ sudo apt-get upgrade [sudo] password for user: Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done You might want to run 'apt-get -f install' to correct these. The following packages have unmet dependencies: mono-complete : Depends: libmono-2.0-1 (= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed Depends: libmono-profiler (= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed Depends: libmono-cil-dev (= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed mono-devel : Depends: libmono-cil-dev (= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed Depends: libmono-2.0-dev (>= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed mono-utils : Depends: libmono-2.0-1 (= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed Depends: libmono-corlib4.5-cil (= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed or libmono-corlib2.0-cil (= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed E: Unmet dependencies. Try using -f. user@debian-user:/root$ |
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Aha thanks. Nogmaals, ik wist dat ik iets simpels gemist had (en zie nu ook de verwarring met wat er wel/niet installed is). Thanks, ik was inderdaad benieuwd naar de "apt way", geen zin om apt om zeep te helpen wat ik normaal altijd doeHero of Time schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:37:
Je hebt een package gebuild en daar heb je dus de dependencies e.d. in opgegeven. Je kan daar ook 'Provides' bijvoegen. Zet daarvan dan de versie die je hebt gepatched. Apt is dan blij, je sloopt in feite niets.
Nu ik de melding iets beter lees, zie ik dat je de versie strings niet goed hebt gezet. Je mono packages zijn afhankelijk van je patched versie, maar zien alleen dat de non-patched op het systeem aanwezig zijn.
Ik zat serieus te twijfelen, maar had verwacht dat een veteraan mij wel even de juiste duw kon geven en vond een hele thread dus zonde. Misschien dat ik de TS ook iets te letterlijk heb genomen:Ps. als het nog verder gaat in dit verhaal, zal ik 't uit de kroeg trekken voor een apart topic. Het is tenslotte een vraag, en die hoort in feite niet hier.
Ik ga ermee aan de slag hoe dan ook, thanks! Gelukkig heb ik mijn builds nog!Kleine opmerkingen....kleine vraagjes....kleine dingen waar ik trots op ben, maar bij wie kan ik het kwijt?
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Ik heb goed gelezen (het internet, blijkbaar niet de fout zelf) en logisch nagedacht, maar ik had toch echt moeite hier specifiek iets voor te vinden. Daarnaast, er staat zoveel BS op internet m.b.t. deze onderwerpen, hoe vaak ik wel niet -nodeps heb gezien als aanraderHero of Time schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:00:
Ik ben verre van een veteraan als 't om package builden gaat. Maar met goed lezen en logisch nadenken kom je wel redelijk eenvoudig aan het juiste antwoord.
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 14:25 ]
herkenbaar, even paar maanden niets daarna begonnen bij een van de http://edubuntu.org/deployments scholen. 5000 werkplekken en linux front- backend. owjah 11.5wk vakantie in jaar is ook wel fijnVerwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:43:
vandaag maar eens ontslag nemen bij een baan waar ik me verveel.. wat een goed gevoel
[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 31-07-2014 14:00 ]
Verwijderd
Leuk om te horen, de keuze kan ik me helemaal voorstellen en wat grappig is dat je bij (vooral *NIX-minded) IT-ers vaker ziet dat er een goed betaalde baan opgegeven word om iets te gaan doen waar je meer plezier in hebt. Uiteindelijk blijven we allemaal doorgeslagen hobbyistenhimlims_ schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:00:
[...]
herkenbaar, even paar maanden niets daarna begonnen bij een van de http://edubuntu.org/deployments scholen. 5000 werkplekken en linux front- backend. owjah 11.5wk vakantie in jaar is ook wel fijn
verdien aanzienlijk minder dan hiervoor, maar nu serieus plezier in me werk (dat is goud waard)
Verwijderd
Verwijderd
In mijn ogen zijn er al twee fouten gemaakt. Jou niet inwerken is verspilling van jouw tijd. Aangezien ze je voor je tijd betalen verspillen ze daarmee ook hun eigen geld. Dat is ronduit dom.Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:36:
Het ontslag was er toch nog niet van gekomen, mede vanwege wat gewetens wroegingen.
Het dillema waar ik nu mee zit is het volgende,
[...]
Verwijderd
Hier heb je inderdaad de bron van het dillema, ik sta namelijk te trappelen om naar L.A te gaan. Als ik de gesprekken van mijn collega's tijdens de lunch hoor dan zijn ze vrij goed in dingen beloven, maar minder goed in het nakomen van beloften. Aan de andere kant vind ik het ook niet netjes om ze de kans niet te geven. Voor de komende week willen ze me meer operationeel werk laten doen om de omgeving 'te leren kennen'. Ik denk dat ik het uit repect voor de werkgever nog een weekje aankijk en daarna zeer waarschijnlijk de andere baan ga aanpakken.De crux van het hele verhaal is hoe veel vertrouwen je er in hebt dat er bij het huidige bedrijf verbetering komt, en hoe graag je naar L.A. wil. Als je veel vertrouwen hebt dan kun je misschien beter blijven, als je weinig vertrouwen hebt of sowieso graag naar L.A. wilt kun je misschien beter gaan. Misschien niet zo sociaal voor het bedrijf, maar je hebt ze een kans gegeven en tot nu toe hebben ze dat zelf verprutst.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 09:02 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 01-08-2014 09:07 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 27-08-2014 09:45 ]
"No hotlink"himlims_ schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:43:
gister een 'nieuwe' game toegevoegd bij gog: http://www.gog.com/game/wacky_wheels
[afbeelding]
vond deze altijd leuker dan de mario-kart games, egels schieten is veel cooler dan schildpadden
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Waaaaa! Gave shithimlims_ schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:43:
gister een 'nieuwe' game toegevoegd bij gog: http://www.gog.com/game/wacky_wheels
[afbeelding]
vond deze altijd leuker dan de mario-kart games, egels schieten is veel cooler dan schildpadden
Neen, vimHatsieflatsie schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:52:
Afgelopen dagen veel beziggehouden met Emacs. Zonder Evil mode, zou ik de overstap niet gewaagd hebben.
Echt alles is aanpasbaar, me likes. Blijf voorlopig nog wel bezig.
Ik vraag mij af of de ontwikkeling van Emacs nog blijft doorgaan, nu de populariteit tanende lijkt..
Zijn er hier nog mensen die Emacs gebruiken?
Een combinatie van VIM en Emacs:)Hatsieflatsie schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:52:
Afgelopen dagen veel beziggehouden met Emacs. Zonder Evil mode, zou ik de overstap niet gewaagd hebben.
Echt alles is aanpasbaar, me likes. Blijf voorlopig nog wel bezig.
Ik vraag mij af of de ontwikkeling van Emacs nog blijft doorgaan, nu de populariteit tanende lijkt..
Zijn er hier nog mensen die Emacs gebruiken?
Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity
Thanks, deze kende ik nog niet. Aangezien dit systeem uit meerdere computers gaat bestaan (eerst 3, later 5, en daarna wellicht onbeperkt), zou dit wel eens precies kunnen zijn wat ik later goed zou kunnen gebruiken.mace schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:30:
CoreOS misschien? Alles draait in een self contained omgeving (docker).
[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 10-09-2014 21:10 ]
Kijk zeker eens naar LXC en/of Docker hiervoor. Klinkt als de perfecte use-caseKatsunami schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:07:
[...]
Thanks, deze kende ik nog niet. Aangezien dit systeem uit meerdere computers gaat bestaan (eerst 3, later 5, en daarna wellicht onbeperkt), zou dit wel eens precies kunnen zijn wat ik later goed zou kunnen gebruiken.
Het werkt nu ook al met Linux (al moet ik de communicatie tussen de computers nu zelf regelen), maar het grootste probleem is dat alles als een kluwen in elkaar hangt. Soms wil ik bijvoorbeeld het OS updaten, maar omdat de libraries worden bijgewerkt moet ik (bijvoorbeeld) Apache ook updaten, wat ik soms op dat moment helemaal niet wil, om welke reden dan ook.
Als ik het OS, en elke applicatie uit elkaar zou kunnen houden onder een Linux-distributie, dan zou dat voor deze setup waar ik aan bezig ben een gouden combinatie zijn. Dat een library dan wellicht vaker geïnstalleerd wordt en een paar keer tegelijk geladen wordt doet er niet toe. Dan komt er in die systemen gewoon wat meer RAM en een grotere mSATA SSD. Dat ik het OS of een applicatie kan bijwerken, en er zeker van zijn dat geen andere onderdelen MOETEN worden bijgewerkt is veel belangrijker dan een paar euro extra hardware. Het besparen van de 120 euro voor Windows zou meegenomen zijn, maar ook nog niet echt nodig; het feit dat ik via Linux het systeem zou kunnen draaien op bijna alles, zelfs niet-x86, is een belangrijker pluspunt.
Vooralsnog draait het systeem op het moment onder Windows (met Cygwin voor de commandline tools die ik normaal onder Linux zou gebruiken), om de applicaties en het OS uit elkaar te houden...
Blog (Linux-related)
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 23-10-2014 17:42 ]
sudo update-rc.d bind9 defaults
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:43 ]
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 30-10-2014 15:27 ]
Heb recent een kleine tutorial geschreven, wel voor CentOS, voor bind (en nog wat meer geavanceerde dingen zoals split horizon)M14 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:49:
Schopje
Ik ben sinds een paar dagen aan spelen met Ubuntu Server 14.04 in een poging een DNSserver op te zetten met bind. Wat ik me afvroeg is wat er voor zorgt dat een dergelijke service opstart bij een reboot. Waar kan ik dit terug vinden?
Blog (Linux-related)
[ Voor 108% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:43 ]
[ Voor 123% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:42 ]
[ Voor 99% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:42 ]
[ Voor 170% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:42 ]
[ Voor 51% gewijzigd door himlims_ op 07-11-2014 10:09 ]
[ Voor 107% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:42 ]
[ Voor 99% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:42 ]
[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:41 ]
[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:41 ]
[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 12-11-2014 20:47 ]
Hier stond een dode link.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:38 ]
[ Voor 14% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 16-11-2014 13:06 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Is CentOS ook ondersteund? Dat is namelijk gewoon de community versie van Red Hat en vrij te gebruiken. Zou al wat kunnen schelen voor je.deadlock2k schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:34:
Ja die heb ik gevonden maar dit moet vanwege NetIQ IDM allemaal op SLES (RedHat is wel supported maar daar moeten aparte licenties voor worden afgesloten) en dan is het weer niet wat andersOndertussen heb ik het gedeeltelijk aan de praat trouwens!
Die ken ik, maar om nou 300 MB en 115 extra packages te installeren is mij een beetje te gortig. Ik hoopte op iets dat wat minder nodig heeft.Compizfox schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:09:
Compiz is een beetje dood ja. Ik vind KWin (standaard WM van KDE) een goede vervanger.
Waarom zou een reden zijn om geen Oracle Linux te willen? Behalve dan dat het woordje 'Oracle' erin voorkomt.CAPSLOCK2000 schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:17:
We hebben nu dus de keuze om alles naar Debian (of CentOS) om te zetten en geen support meer te krijgen op de dure software waar het om gaat, een jaarsalaris aan RedHat te gaan betalen of de boel maar zo veel mogelijk naar Windows om te zetten, als reserve overwegen we Oracle Linux. Van geen van die opties kan ik echt vrolijk worden.
[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 16-11-2014 21:24 ]
[ Voor 109% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:38 ]
Waarom dan Oracle Linux en geen CentOS? Dan draai je in principe gewoon RHEL zonder support, zoals jullie het voordien hadden. Je hoeft zelfs niet opnieuw te installeren om te "migreren" tussen RHEL en CentOS.CAPSLOCK2000 schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:17:
RedHat is bij ons z'n eigen ruiten aan het ingooien. Wij gebruiken bij voorkeur Debian maar waar dat nodig is draaien we RedHat. Met nodig bedoel ik dat we bepaalde grote en dure stukken software gebruiken waar we wel support bij willen en die krijg je alleen als je op RedHat draait. Als universiteit hebben we altijd de Academische licentie van RedHat gebruikt. Die is heel goedkoop maar je krijgt er geen support van RedHat bij. Prima, we zouden niet anders willen. Sinds kort wil RedHat ons die niet meer verkopen, ze vinden dat we een volledige licentie moeten afnemen. Die zijn alleen hardstikke duur, meer dan tien keer duurder en voor het aantal machines dat we gebruiken begint dat wel erg in de papieren te lopen. Er is wel een campus-licentie te krijgen maar die lijkt er van uit te gaan dat iedereen RedHat op z'n desktop draait. Dat is voor ons dus ook te duur. We hebben nu dus de keuze om alles naar Debian (of CentOS) om te zetten en geen support meer te krijgen op de dure software waar het om gaat, een jaarsalaris aan RedHat te gaan betalen of de boel maar zo veel mogelijk naar Windows om te zetten, als reserve overwegen we Oracle Linux. Van geen van die opties kan ik echt vrolijk worden. Hoe dan ook is de kans dat RedHat dan maar helemaal moet verdwijnen nogal groot, dan verdienen ze niks meer aan ons.
Voor zover ik weet draait The Foreman perfect op CentOS 6.Hero of Time schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:21:
[...]
Die ken ik, maar om nou 300 MB en 115 extra packages te installeren is mij een beetje te gortig. Ik hoopte op iets dat wat minder nodig heeft.
@CL2k,
Wij hebben bijna hetzelfde op 't werk. Hier is 't eerder om zaken te besparen en de licenties die we hebben voor RH zijn we liever kwijt. Support hebben we zo goed als niet gebruikt. Ik ben daarom bezig om Katello aan de praat te krijgen, maar The Foreman wil niet installeren op CentOS 7 vanwege 't missen van een bepaalde repo en wat ik heb gevonden in mailinglists gaat die er ook niet komen. Ben nu bezig om 'm in Debian Jessie aan de praat te krijgen, maar dat is ook niet zo eenvoudig (eerst issues met pakket dat een bestand overschrijft wat in een ander pakket zit, dan is 't missende clausules in de Puppet recepten).
Ik heb nog tot April even uit 't hoofd, dan 'moeten' we de licentie verlengen voor updates, of we zijn/gaan over naar CentOS (wat dan gelijk versie 7 wordt).
Blog (Linux-related)
Dat weet ik, maar ik draai liever CentOS 7 nu, om CentOS 7 uit te rollen. Iets met nieuwere software en een tik hebben ervoor.DSK schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:52:
[...]
Voor zover ik weet draait The Foreman perfect op CentOS 6.
Nu maar hopen dat de ontwikkelaars van Ubuntu dat ook maar snel inzien en die rotzooi eruit slopen. Compiz geeft bij mij helaas op Ubuntu 14.04 wat probleempjes. Ik ben aan het denken om over te stappen op een andere desktop of Linux distributie.Compizfox schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:09:
Compiz is een beetje dood ja. Ik vind KWin (standaard WM van KDE) een goede vervanger.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq