Toon posts:

LNX Kroeg - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 79 Laatste
Acties:
  • 368.226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/subs/17602/header_586x192.jpg
(her)ken je die 'hacker' game nog van aantal jaar gelden? Die + nakomelingen zijn nu in de aanbieding op steam voor ~4euro. zie: http://store.steampowered.com/sub/17602/

[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 16-05-2014 09:54 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:49
deadinspace schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:29:
Heheheh...

# corrupting filesystem in 3...2...1...
Ah, ja, die kant had ik ook al een beetje op zitten denken. Niet een heel realistisch real-world scenario, maar leuk gevonden. :)

En in tegenstelling tot wat mace schreef:
code:
1
find -type f -printf '%f\n'

... werkt dus blijkbaar ook niet als er een forward slash in de filename zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik heb een alias gemaakt 'ip' die een curl-opdracht uitgevoerd, het resultaat hiervan is een ip-adres. Weet iemand of het mogelijk is om deze uitvoer te pipen naar ssh zodat het eigenlijke resultaat 'ssh ip -p 33' is? :)

Nu moet ik eerst ip uitvoeren, kijken wat hij terug geeft om dit vervolgens achter het ssh-commando te zetten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
filenox schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:13:
Ik heb een alias gemaakt 'ip' die een curl-opdracht uitgevoerd, het resultaat hiervan is een ip-adres. Weet iemand of het mogelijk is om deze uitvoer te pipen naar ssh zodat het eigenlijke resultaat 'ssh ip -p 33' is? :)

Nu moet ik eerst ip uitvoeren, kijken wat hij terug geeft om dit vervolgens achter het ssh-commando te zetten :/
Eh ...
code:
1
ssh `ip` -p 33

Dat is de kortste van pakweg een tiental manieren die ik kan verzinnen >:)

BTW, ik klikte op die blogpost-link en haakte af bij het 2e woord wat ik las. Ik weet dat het streektaal is , het zwak vervoegen van het werkwoord willen, maar ik vind dat zo dom overkomen....

[ Voor 16% gewijzigd door u_nix_we_all op 16-05-2014 15:27 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Tiental manieren? Dat wil ik wel eens zien :+
Je oplossing werkte, bedankt O+
BTW, ik klikte op die blogpost-link en haakte af bij het 2e woord wat ik las. Ik weet dat het streektaal is , het zwak vervoegen van het werkwoord willen, maar ik vind dat zo dom overkomen....
Jij kan ook flink overdrijven :) Gelukkig voor jou staat het woord op de 2de plaats en niet op de 100ste, anders was heel je dag verpest :X

[ Voor 65% gewijzigd door filenox op 16-05-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
filenox schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:28:
Tiental manieren? Dat wil ik wel eens zien :+
Je oplossing werkte, bedankt O+
Misschien niet letterlijk 10x wat je vraagt, maar wel veel methodes om te bereiken wat je wilt.
Denk aan een ip script uitvoeren naar een variabele, een los wrapper script om ssh heen dat eerst het ip gedeelte als alias uitvoert, pre-execution met backticks van een alias (zoals de beschreven manier), of die variant maar dan met een variabele, of ipv een alias dat stukje curl in een script meenemen, al dat soort combo's zijn mogelijk.

Edit
Jij kan ook flink overdrijven :) Gelukkig voor jou staat het woord op de 2de plaats en niet op de 100ste, anders was heel je dag verpest :X
:P zo erg is het ook niet, ik kom misschien een beetje bot over, maar doe er je voordeel mee zou ik zeggen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door u_nix_we_all op 16-05-2014 15:45 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:26

deadinspace

The what goes where now?

Pet peeve: $(...) is veel leesbaarder dan `...` :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:01

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Owja, 'ip' is misschien geen handige naam. Er is al een commando dat 'ip' heet en dat best belangrijk is. Zolang het een alias is voor een gewone gebruiker die verder niks met het netwerk wil kan het niet zo veel kwaad, maar voorkom dat het in het pad van je systeem komt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
deadinspace schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:04:
[...]

Pet peeve: $(...) is veel leesbaarder dan `...` :)
Inderdaad, ik heb deze oplossing gebruikt.
u_nix_we_all je antwoord was niet voor niets, de backtick-oplossing staat er nog steeds (als comment) O-)

@CAPSLOCK2000 Deze alias is gemaakt in OSX, waar ip geen commando is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Voor mijn studie moet ik een tekst lezen over BTRFS, voor degene die hier ook geïnteresseerd in zijn kunnen de paper hier downloaden.
BTRFS is a Linux filesystem, headed towards mainline default sta- tus. It is based on copy-on-write, allowing for efficient snapshots and clones. It uses b-trees as its main on-disk data-structure. The de- sign goal is to work well for many use cases and workloads. To this end, much effort has been directed to maintaining even performance as the filesystem ages, rather than trying to support a particular narrow benchmark use case. A Linux filesystem is installed on smartphones as well as enterprise servers. This entails challenges on many different fronts.
• Scalability: The filesystem must scale in many dimensions: disk space, memory, and CPUs.

• Data integrity: Losing data is not an option, and much effort is expended to safeguard the content. This includes checksums, metadata duplication, and RAID support built into the filesys- tem.

• Disk diversity: the system should work well with SSDs and hard- disks. It is also expected to be able to use an array of different sized disks; posing challenges to the RAID and striping mecha- nisms.
This paper describes the core ideas, data-structures, and algorithms of this filesystem. It sheds light on the challenges posed by defrag- mentation in the presence of snapshots, and the tradeoffs required to maintain even performance in the face of a wide spectrum of workloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
gisteren nogal wezen stoeien met het aan de praat krijgen van KeeFox/KeePass. KeePass heeft last van een bug in mono waardoor hij bepaalde plugins niet kan compilen. Om dit op te lossen heb ik mono zelf gepatcht aan de hand van een patch die beschikbaar is gesteld op de mono site.

Nu loop ik echter vast bij het up-to-date houden van het systeem. Als ik immers braaf sudo apt-get upgrade doe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
user@debian-user:/root$ sudo apt-get upgrade
[sudo] password for user: 
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
You might want to run 'apt-get -f install' to correct these.
The following packages have unmet dependencies:
 mono-complete : Depends: libmono-2.0-1 (= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed
                 Depends: libmono-profiler (= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed
                 Depends: libmono-cil-dev (= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed
 mono-devel : Depends: libmono-cil-dev (= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed
              Depends: libmono-2.0-dev (>= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed
 mono-utils : Depends: libmono-2.0-1 (= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed
              Depends: libmono-corlib4.5-cil (= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed or
                       libmono-corlib2.0-cil (= 3.0.6+dfsg2-12patched1) but 3.0.6+dfsg2-12 is installed
E: Unmet dependencies. Try using -f.
user@debian-user:/root$

Omdat het praktisch hetzelfde pakket is maar met bugfix, vraag ik mij af hoe ik apt zover krijg hier maling aan te krijgen. De bug + oplossing zijn al flinke tijd bekend, dus ik ben nogal huiverig een eventuele officiële update af te wachten.

Pakketten on hold marken schiet niet op. De optie "nodeps" gebruiken is imho nogal omslachtig en lijkt mij ook zeker niet de "officiële" manier om zoiets aan te pakken. Weet iemand hoe dan wel?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt een package gebuild en daar heb je dus de dependencies e.d. in opgegeven. Je kan daar ook 'Provides' bijvoegen. Zet daarvan dan de versie die je hebt gepatched. Apt is dan blij, je sloopt in feite niets.

Nu ik de melding iets beter lees, zie ik dat je de versie strings niet goed hebt gezet. Je mono packages zijn afhankelijk van je patched versie, maar zien alleen dat de non-patched op het systeem aanwezig zijn.

Ps. als het nog verder gaat in dit verhaal, zal ik 't uit de kroeg trekken voor een apart topic. Het is tenslotte een vraag, en die hoort in feite niet hier. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Hero of Time schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:37:
Je hebt een package gebuild en daar heb je dus de dependencies e.d. in opgegeven. Je kan daar ook 'Provides' bijvoegen. Zet daarvan dan de versie die je hebt gepatched. Apt is dan blij, je sloopt in feite niets.

Nu ik de melding iets beter lees, zie ik dat je de versie strings niet goed hebt gezet. Je mono packages zijn afhankelijk van je patched versie, maar zien alleen dat de non-patched op het systeem aanwezig zijn.
Aha thanks. Nogmaals, ik wist dat ik iets simpels gemist had (en zie nu ook de verwarring met wat er wel/niet installed is). Thanks, ik was inderdaad benieuwd naar de "apt way", geen zin om apt om zeep te helpen wat ik normaal altijd doe :P
Ps. als het nog verder gaat in dit verhaal, zal ik 't uit de kroeg trekken voor een apart topic. Het is tenslotte een vraag, en die hoort in feite niet hier. ;)
Ik zat serieus te twijfelen, maar had verwacht dat een veteraan mij wel even de juiste duw kon geven en vond een hele thread dus zonde. Misschien dat ik de TS ook iets te letterlijk heb genomen:
Kleine opmerkingen....kleine vraagjes....kleine dingen waar ik trots op ben, maar bij wie kan ik het kwijt?
Ik ga ermee aan de slag hoe dan ook, thanks! Gelukkig heb ik mijn builds nog!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben verre van een veteraan als 't om package builden gaat. Maar met goed lezen en logisch nadenken kom je wel redelijk eenvoudig aan het juiste antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Hero of Time schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:00:
Ik ben verre van een veteraan als 't om package builden gaat. Maar met goed lezen en logisch nadenken kom je wel redelijk eenvoudig aan het juiste antwoord. :)
Ik heb goed gelezen (het internet, blijkbaar niet de fout zelf) en logisch nagedacht, maar ik had toch echt moeite hier specifiek iets voor te vinden. Daarnaast, er staat zoveel BS op internet m.b.t. deze onderwerpen, hoe vaak ik wel niet -nodeps heb gezien als aanrader :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

semi-offtopic; maar Opera heeft (eindelijk) hun nieuwe Linux build live
http://blogs.opera.com/de...eleased-developer-stream/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Mooi, Opera blijft toch een stamvaders van de moderne webbrowser. Jammer dat ze hun eigen renderer niet meer onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Helaas idd. Om die reden zal ik die versie ook niet installeren, evenals het missen van de mail client die erin zit. Ik zal daarom eerder overstappen op Otter. Die zal zeer waarschijnlijk ook beter integreren in het OS qua thema en de maker(s) willen zoveel mogelijk van de functies overnemen, inclusief mailclient. Als ze de mail die Opera 12 en ervoor gelijk gebruikt kan worden vind ik 't des te beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik moet toch even m'n ei kwijt.
GoG ondersteunt nu ook Linux. Ze zouden eigenlijk pas in de herst beginnen, maarja, alles was klaar, dus waarom wachten. Het enige verschil is dat ze niet met 100 games beginnen maar met slechts 50. 100 was natuurlijk beter geweest maar ik ga er van uit dat ze in de herfst wel de beloofde 100 halen.

Voor wie GoG niet kent: het is een bedrijf dat oude spelletjes opnieuw uitbrengt. Ze worden een beetje opgepoetst zodat ze ook op moderne computers werken, bijvoorbeeld via DosBox, en voor een klein bedrag aan de man gebracht. Een belangrijk punt is dat er geen DRM, online verificatie of andere mensonvriendelijke crap wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:26

deadinspace

The what goes where now?

Leuk concept, staan ook een paar mooie klassiekers op :)

De website is trouwens http://www.gog.com/ (weinig verrassend, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vind de terminal ook wel smakelijk en nostalgisch
Afbeeldingslocatie: https://camo.githubusercontent.com/cf0e51802025334a83f7568280a0359b6baad793/687474703a2f2f692e696d6775722e636f6d2f344c70664c46382e706e67
https://github.com/Swordifish90/cool-old-term

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Prachtig, dat ga ik eens lekker installeren. Het is een beetje ironisch dat je OpenGL nodig hebt om een 30 jaar oude terminal te simuleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag maar eens ontslag nemen bij een baan waar ik me verveel.. wat een goed gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Gefelicteerd! Heb je al iets nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, yes heb twee nieuwe contracten die klaar liggen om getekend te worden, begin bijna last van keuze stress te krijgen

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om eerst hier en daar wat te gaan couchsurfen in europa,
dan nog eens de contracten en werkgevers vergelijken. Kiezen gaan we uitstellen voor zo lang als het kan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat had ik ook een beetje toen ik naar een andere baan aan 't zoeken was. Een van de twee partijen heeft de keus wel makkelijker gemaakt; het antwoord van ze duurde mij te lang, ze dachten dat ik na het weekend zou antwoorden. Dat doe je niet als je al een aanbod met alles erop en eraan hebt van de andere partij. Nu zit ik lekker in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:43:
vandaag maar eens ontslag nemen bij een baan waar ik me verveel.. wat een goed gevoel :)
herkenbaar, even paar maanden niets daarna begonnen bij een van de http://edubuntu.org/deployments scholen. 5000 werkplekken en linux front- backend. owjah 11.5wk vakantie in jaar is ook wel fijn :+
verdien aanzienlijk minder dan hiervoor, maar nu serieus plezier in me werk (dat is goud waard)

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 31-07-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:00:
[...]

herkenbaar, even paar maanden niets daarna begonnen bij een van de http://edubuntu.org/deployments scholen. 5000 werkplekken en linux front- backend. owjah 11.5wk vakantie in jaar is ook wel fijn :+
verdien aanzienlijk minder dan hiervoor, maar nu serieus plezier in me werk (dat is goud waard)
Leuk om te horen, de keuze kan ik me helemaal voorstellen en wat grappig is dat je bij (vooral *NIX-minded) IT-ers vaker ziet dat er een goed betaalde baan opgegeven word om iets te gaan doen waar je meer plezier in hebt. Uiteindelijk blijven we allemaal doorgeslagen hobbyisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ontslag was er toch nog niet van gekomen, mede vanwege wat gewetens wroegingen.
Het dillema waar ik nu mee zit is het volgende,

Sinds nog maar een maand ben ik bij een hosting partij begonnen.
Bij de sollicitatie werd een mooi beeld geschetst van een functie waabij ik me met (linux/UNIX gerelateerde) projecten bezig zou mogen houden voor het stroomlijnen van de interne (niet-klant) systemen.

Op het moment dat ik begon is er totaal geen inwerk procedure geweest, of ook maar iemand die meer dan 5 min. vrij kon maken om me documentatie te laten zien, of wegwijs te maken in de omgeving.
Ik heb het afdelingshoofd en de technisch directeur verschillende mailtjes gestuurd met de vraag of er iemand in de gelegenheid was om me een beetje op weg te helpen.

Uiteindelijk twee-en-halve week later werd ik op sleeptouw genomen door een directe collega die een redisign van het huidige monitoringsysteem zou doen (dan wel weer onder hoge tijdsdruk).
Het opmerkelijke was ook dat het een Windows applicatie betrof die technisch afgrijselijk in elkaar steekt. De keuze was op deze oplossing gevallen om niet technische redenen (meer weet ik ook niet..).

Nu ben ik hier mee aan de slag geweest en heb me eigenlijk constant kapot lopen ergeren over hoe de boel werkt. Echter kreeg ik in de tussentijd nog en mooie functie aangeboden om als linux-engineer naar Los Angeles te vliegen en daar mee te bouwen aan een high-performance webomgeving.

Aan de ene kant voel ik me schuldig de kans te grijpen en de huidige werkgever te verlaten, aan de andere kant denk ik dat de andere job meer perspectief bied.

In de tussentijd heb ik al aan het afdelingshofd kenbaar gemaakt dat ik het werk met de monitoring niet zie zitten en er is me verbetering in de toekomst beloofd.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze situatie vinden en wat de gedachten zijn over moraliteit in dit geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kon eens bij IBM Ierland werken ivm AS400 ervaring. niet gedaan, achteraf spijt. (geen 2e keer nee gezegd op vergelijkbaar aanbod)

joy en voldoening uit werk vind ik belangrijk, immers is werk niets anders dan betaalde vergoeding voor jouw vrijetijd.

1-2mnd vind ik wat kort, maar lang zat om te ervaren hoe organisatie werkt. bevalt je niet, en hebt zon uniek aanbod liggen; pakken

immers: als ze (huidige werkgever) je nu wilt/ziet zitten, is dat volgend jaar vast ook nog

wij kunnen niet voor jou zien waar jij gelukkig bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:36:
Het ontslag was er toch nog niet van gekomen, mede vanwege wat gewetens wroegingen.
Het dillema waar ik nu mee zit is het volgende,

[...]
In mijn ogen zijn er al twee fouten gemaakt. Jou niet inwerken is verspilling van jouw tijd. Aangezien ze je voor je tijd betalen verspillen ze daarmee ook hun eigen geld. Dat is ronduit dom.

Een linux engineer inzetten op een Windows applicatie is ook niet handig. Niet alleen wordt jij daar logischerwijs niet blij van (anders was je geen linux engineer), maar iemand die (in theorie) net zo veel expertise heeft als jij, maar dan in Windows zal dat misschien beter, maar in elk geval sneller kunnen dan jij. Mensen niet inzetten in hun specialisatie is verspilling van tijd en dus ook weer van geld. Dat is niet altijd te voorkomen, en gezien de tijdsdruk kan het een noodgeval zijn (dat kan ik vanaf hier niet beoordelen), maar echt overtuigend is het allemaal zeker niet.

Het is inderdaad waar dat een maand niet zo lang is om een bedrijf een kans te geven, maar aan de andere kant heeft het bedrijf in 'maar' een maand al twee fouten gemaakt. Natuurlijk beloven ze verbetering, maar gaat dat ook gebeuren?

Als er geen verbetering komt krijg je enorm spijt dat je L.A. hebt laten schieten, als er wel verbetering komt niet. Als je naar L.A. gaat en het bevalt niet ben je er niks mee op geschoten, als het wel bevalt is dat een grote verbetering. Dit bedrijf heeft zich tot nu toe niet van z'n sterkste kant laten zien. De vraag is of je afwacht of dat verbetert of nu zelf actie onderneemt en een kans aangrijpt op een betere baan.

De crux van het hele verhaal is hoe veel vertrouwen je er in hebt dat er bij het huidige bedrijf verbetering komt, en hoe graag je naar L.A. wil. Als je veel vertrouwen hebt dan kun je misschien beter blijven, als je weinig vertrouwen hebt of sowieso graag naar L.A. wilt kun je misschien beter gaan. Misschien niet zo sociaal voor het bedrijf, maar je hebt ze een kans gegeven en tot nu toe hebben ze dat zelf verprutst.

Ik ben een paar jaar geleden na zes weken 'ontslagen' (zat nog in m'n proeftijd), achteraf enorm spijt dat ik niet twee weken eerder zelf vertrokken ben, aangezien ik toen al zeker wist dat ik daar helemaal verkeerd zat. Ik had een half jaar werkeloosheid achter de rug en dacht dat ik niet zonder die baan kon, dat maakte twee weken later alsnog niks uit. Soms is het gewoon tijd om te vertrekken, ook al zit je ergens nog maar net. Maar zoals gezegd, dat kun je alleen zelf bepalen. Het klinkt misschien zo, maar ik probeer je nergens van te overtuigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De crux van het hele verhaal is hoe veel vertrouwen je er in hebt dat er bij het huidige bedrijf verbetering komt, en hoe graag je naar L.A. wil. Als je veel vertrouwen hebt dan kun je misschien beter blijven, als je weinig vertrouwen hebt of sowieso graag naar L.A. wilt kun je misschien beter gaan. Misschien niet zo sociaal voor het bedrijf, maar je hebt ze een kans gegeven en tot nu toe hebben ze dat zelf verprutst.
Hier heb je inderdaad de bron van het dillema, ik sta namelijk te trappelen om naar L.A te gaan. Als ik de gesprekken van mijn collega's tijdens de lunch hoor dan zijn ze vrij goed in dingen beloven, maar minder goed in het nakomen van beloften. Aan de andere kant vind ik het ook niet netjes om ze de kans niet te geven. Voor de komende week willen ze me meer operationeel werk laten doen om de omgeving 'te leren kennen'. Ik denk dat ik het uit repect voor de werkgever nog een weekje aankijk en daarna zeer waarschijnlijk de andere baan ga aanpakken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met ^. Als je nu al een slecht gevoel hebt en wilt vertrekken, zal dat gevoel altijd aanwezig zijn, in welke mate dan ook. Je kiest voor een partij en ze laten je vervolgens zitten. Ik ben iemand die dat niet fijn vind en ga dan gewoon ergens anders zoeken. Als een bedrijf in een maand al 2 grote fouten maakt, heb ik er geen vertrouwen meer in, hoeveel ze ook beloven. Het zijn dan net de politiek, veel beloven, weinig waar maken.

Er is een reden waarom je weg wilde. Volg dat gevoel en schuif 't niet weg.

Zoals ik hierboven al heb aangegeven, ik heb 2 aanbiedingen gehad. Of eigenlijk 2 partijen die interesse in mij hadden. Bij mijn huidige werkgever was 't snel geregeld voor het een en ander, de andere partij (veel kleiner bedrijf) had een week! nodig om ook maar tot een aanbieding te komen nadat ze hadden aangegeven mij te willen aannemen, terwijl ik al had aangegeven wat ik van ze verwachtte en een andere aanbieding had lopen. Het spreekt voor zich dat ik hun om die reden dan ook heb laten zitten. Er worden beloftes gemaakt, maar niet nagekomen. Dan heb ik geen enkele vertrouwen in ze.

Doe wat jij wilt, niet wat je is belooft. Ga naar LA, doe je 't niet dan blijf je je voor je kop slaan. Once in a lifetime opportunity! Pak dat met beide handen en laat 't niet los.

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 01-08-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hero of Time: je hebt gelijk, vanochtend heb ik ja gezegd tegen de job in LA. Vanaf oktober begin ik daar :D
Hier zit ik nu wel met een maand opzegtermijn omdat ik net over me proeftijd heen ben, maar daar valt overheen te komen.

Soms zijn dingen eigenlijk al duidelijk maar is input van anderen wel prettig om de situatie te reflecteren, @Iedereen bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ben blij om te horen dat je de keuze hebt gemaakt om je hart te volgen.
Loyaliteit aan een baan is mooi, maar die moet wel eerst verdient worden. Je hebt niet voor niets een proeftijd om te kijken of het bedrijf en jij wel bij elkaar passen. Als dat niet zo is dan is het voor alle partijen beter om afscheid van elkaar te nemen. Je hebt blijkbaar net te lang gewacht, maar beter nu beslissen dan nog een jaar doormodderen. Wie met tegenzin naar z'n werk gaat is toch niet productief, zeker in de IT.

Nogmaals gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt
nu ik er nog wat uren over na heb gedacht ben ik echt blij deze keus gemaakt te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goed dat je de stap hebt durven nemen. En uiteraard gefeliciteerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gister een 'nieuwe' game toegevoegd bij gog: http://www.gog.com/game/wacky_wheels

Afbeeldingslocatie: http://image.dosgamesarchive.com/screenshots/wackywheels3.gif

vond deze altijd leuker dan de mario-kart games, egels schieten is veel cooler dan schildpadden _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 27-08-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:43:
gister een 'nieuwe' game toegevoegd bij gog: http://www.gog.com/game/wacky_wheels

[afbeelding]

vond deze altijd leuker dan de mario-kart games, egels schieten is veel cooler dan schildpadden _/-\o_
"No hotlink" :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wacky Wheels! *O* Die heb ik nog op floppy thuis. Meesterlijk DOS spelletje was dat. Egel met z'n kop in de grond ging je beeld ondersteboven. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

er zijn 20 sleutels onderweg *O* ergens in de week

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
himlims_ schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:43:

[afbeelding]

Waaaaa! Gave shit _/-\o_
Heb dit vroeger echt zooooveel gespeeld, en regelmatig gezocht naar goede en recente ports. Supervet dat het nu ook voor Linux makkelijk beschikbaar komt.
Wacht met smart op een key :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Afgelopen dagen veel beziggehouden met Emacs. Zonder Evil mode, zou ik de overstap niet gewaagd hebben.

Echt alles is aanpasbaar, me likes. Blijf voorlopig nog wel bezig. :)

Ik vraag mij af of de ontwikkeling van Emacs nog blijft doorgaan, nu de populariteit tanende lijkt. :/.

Zijn er hier nog mensen die Emacs gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 22:19

xehbit

Hatsieflatsie schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:52:
Afgelopen dagen veel beziggehouden met Emacs. Zonder Evil mode, zou ik de overstap niet gewaagd hebben.

Ik vraag mij af of de ontwikkeling van Emacs nog blijft doorgaan, nu de populariteit tanende lijkt. :/.

Neen, vim >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janwillemCA
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:05
Hatsieflatsie schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:52:

Een combinatie van VIM en Emacs:)

Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Misschien is dit een compleet achterlijke vraag, maar bestaat er een Linux-distributie die werkt op de manier zoals PC-BSD op het gebied van package management?

Ik heb voor een computer een besturingssysteem nodig waarbij het absoluut vereist is dat ik het besturingssysteem kan installeren, waarna dit niet meer verandert (drivers, kernel, etc), maar wel bijgewerkt wordt met updates, maar waarop wél willekeurige versies van Apache, nginx, SQLite, MySQL en een aantal andere programma's geïnstalleerd kunnen worden.

PC-BSD lijkt het ook te kunnen (programma's lijken "Mac-style" in een eigen map te installeren, via PBI's), maar er is een grote kans dat deze computer hardware krijgt waar geen BSD-drivers voor zijn. Windows kan dit uiteraard ook; je installeert het, installeert alleen de updates, en je kunt de versies van programma's onafhankelijk van elkaar erop zetten. Echter, Windows heeft het probleem dat het veel minder aanpasbaar is, en ~120 euro kost, terwijl er met het systeem niet direct gewerkt gaat worden. Het is een computer die andere hardware gaat aansturen.

Bestaat er een Linux-distro die dit kan; stabiel, niet veranderende distro, met op zichzelf staande programma's die alle libraries die nodig zijn meeleveren in hun eigen directory, zodat deze apart van elkaar en apart van het OS geüpgradet kunnen worden?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:25

mace

Sapere Aude

CoreOS misschien? Alles draait in een self contained omgeving (docker).

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ziet er wel geinig uit, benieuwd of daadwerlijk functioneerd (lijkt niet smooth te gaan)

daarin tegen vind ik de huidige generatie slimme horloges fucking ugly niet mooi. wachten tot de eerste echte horloge bouwer met een fatsoenlijk model komt.

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
mace schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:30:
CoreOS misschien? Alles draait in een self contained omgeving (docker).
Thanks, deze kende ik nog niet. Aangezien dit systeem uit meerdere computers gaat bestaan (eerst 3, later 5, en daarna wellicht onbeperkt), zou dit wel eens precies kunnen zijn wat ik later goed zou kunnen gebruiken.

Het werkt nu ook al met Linux (al moet ik de communicatie tussen de computers nu zelf regelen), maar het grootste probleem is dat alles als een kluwen in elkaar hangt. Soms wil ik bijvoorbeeld het OS updaten, maar omdat de libraries worden bijgewerkt moet ik (bijvoorbeeld) Apache ook updaten, wat ik soms op dat moment helemaal niet wil, om welke reden dan ook.

Als ik het OS, en elke applicatie uit elkaar zou kunnen houden onder een Linux-distributie, dan zou dat voor deze setup waar ik aan bezig ben een gouden combinatie zijn. Dat een library dan wellicht vaker geïnstalleerd wordt en een paar keer tegelijk geladen wordt doet er niet toe. Dan komt er in die systemen gewoon wat meer RAM en een grotere mSATA SSD. Dat ik het OS of een applicatie kan bijwerken, en er zeker van zijn dat geen andere onderdelen MOETEN worden bijgewerkt is veel belangrijker dan een paar euro extra hardware. Het besparen van de 120 euro voor Windows zou meegenomen zijn, maar ook nog niet echt nodig; het feit dat ik via Linux het systeem zou kunnen draaien op bijna alles, zelfs niet-x86, is een belangrijker pluspunt.

Vooralsnog draait het systeem op het moment onder Windows (met Cygwin voor de commandline tools die ik normaal onder Linux zou gebruiken), om de applicaties en het OS uit elkaar te houden...

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 10-09-2014 21:10 ]

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:05

DSK

boeiend...

Katsunami schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:07:
[...]

Thanks, deze kende ik nog niet. Aangezien dit systeem uit meerdere computers gaat bestaan (eerst 3, later 5, en daarna wellicht onbeperkt), zou dit wel eens precies kunnen zijn wat ik later goed zou kunnen gebruiken.

Het werkt nu ook al met Linux (al moet ik de communicatie tussen de computers nu zelf regelen), maar het grootste probleem is dat alles als een kluwen in elkaar hangt. Soms wil ik bijvoorbeeld het OS updaten, maar omdat de libraries worden bijgewerkt moet ik (bijvoorbeeld) Apache ook updaten, wat ik soms op dat moment helemaal niet wil, om welke reden dan ook.

Als ik het OS, en elke applicatie uit elkaar zou kunnen houden onder een Linux-distributie, dan zou dat voor deze setup waar ik aan bezig ben een gouden combinatie zijn. Dat een library dan wellicht vaker geïnstalleerd wordt en een paar keer tegelijk geladen wordt doet er niet toe. Dan komt er in die systemen gewoon wat meer RAM en een grotere mSATA SSD. Dat ik het OS of een applicatie kan bijwerken, en er zeker van zijn dat geen andere onderdelen MOETEN worden bijgewerkt is veel belangrijker dan een paar euro extra hardware. Het besparen van de 120 euro voor Windows zou meegenomen zijn, maar ook nog niet echt nodig; het feit dat ik via Linux het systeem zou kunnen draaien op bijna alles, zelfs niet-x86, is een belangrijker pluspunt.

Vooralsnog draait het systeem op het moment onder Windows (met Cygwin voor de commandline tools die ik normaal onder Linux zou gebruiken), om de applicaties en het OS uit elkaar te houden...
Kijk zeker eens naar LXC en/of Docker hiervoor. Klinkt als de perfecte use-case :)

Blog (Linux-related)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Katsunami, je kan makkelijk doen wat je wilt, je zou bijvoorbeeld PKGBUILDs kunnen aanpassen aan je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

"Mijn server maakt geen snapshots,
maar selfies" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Schopje :)

Ik ben sinds een paar dagen aan spelen met Ubuntu Server 14.04 in een poging een DNSserver op te zetten met bind. Wat ik me afvroeg is wat er voor zorgt dat een dergelijke service opstart bij een reboot. Waar kan ik dit terug vinden?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
M14, http://upstart.ubuntu.com/

Ik ben een beetje met DragonFlyBSD aan het spelen. Ik ga mijn thuisservertje vermoedelijk binnenkort opnieuw opzetten, Archlinux, Oracle Linux en DragonFlyBSD zijn de topkandidaten. (die laatste omdat ik er nog niet voldoende mee heb gespeeld vermoed ik)

[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 23-10-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:22
sudo update-rc.d bind9 defaults

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Pff, kennelijk corrumpeert kernel 3.17 btrfs... ik merkte vandaag errors op bij 2 computers, de fix komt in 3.17.2 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wanneer ik toevallig in florida zou zijn, en extra over had, dan nog niet :+ doe eerder een donatie
$799 US on or before August 31
$899 US September 1 - September 30
$999 US October 1 - November 16
$1099 US on-site registration

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 30-10-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hoort een fs data nou wel of niet te checksummen... er is wel wat voor te zeggen dat aan applicaties (of eventueel hashes in xattrs) over te laten, zoals David Chinner stelt... maar je ziet IMHO terecht steeds meer checksumming van data verschijnen btrfs, zfs en hammer doen het (en ReFS kan het ook)...

Blij dat ik geen filesystems hoef te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

M14 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:49:
Schopje :)

Ik ben sinds een paar dagen aan spelen met Ubuntu Server 14.04 in een poging een DNSserver op te zetten met bind. Wat ik me afvroeg is wat er voor zorgt dat een dergelijke service opstart bij een reboot. Waar kan ik dit terug vinden?
Heb recent een kleine tutorial geschreven, wel voor CentOS, voor bind (en nog wat meer geavanceerde dingen zoals split horizon)
Basistutorial kun je hier vinden: http://jensd.be/?p=197
Tutorial voor split horizon: http://jensd.be/?p=160

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

[ Voor 108% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zou zeggen; schuif keertje aan bij NLLGG - gratis entree, en gezellig met nederlandse developers van gentoo/libre-office/warsow etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

[ Voor 123% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als iets wat je beter in Systeembeheerders en hun problemen - deel 33 kwijt kan. ;)

In een kroeg kan je proberen je verdriet te verdrinken, maar we willen het hier liever vrolijk houden. :) We huilen allemaal als de baas beslist dat de boel maar naar een andere softwarefabrikant moet. Ik vind de systeemvereisten ook belachelijk voor Windows. Schijfruimte en geheugen nodig voor wat? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

* CAPSLOCK2000 schenkt een glas goede whisky in voor deadlock2k.

Hoe groot is de schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

[ Voor 99% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mijn huidige werkgever heeft namelijk exact het zelfde besloten,

[ Voor 77% gewijzigd door himlims_ op 07-11-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

[ Voor 170% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik vond het 'te toevallig' wat ik las, wel balen he! hebben zo'n mooie omgeving, linuxmagazine, CT-magazine allemaal langs geweest met open mondjes van "wow dat is wel heel mooi en solide gemaakt".>knip<

[ Voor 51% gewijzigd door himlims_ op 07-11-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

[ Voor 107% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Steekpenningen....(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

[ Voor 99% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ga niet te veel uitweiden hier op publiekelijk forum. klokkeluiders regeling is namelijk shit :) hopelijk leuke linux club voor 2016 gevonden. Denk zelf aan snow.nl

ps; groeten van W, bier staat koud zegt ie :+

@begintmeta; nope, standaard beoordelingsmethode management; je wordt afgerekend adhv de uitgaven die je hebt gedaan - heb je veel uitgegeven, dan heb je goed gewerkt! welkom bij de overheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Pfff das echt zo ontzettend zonde! Erg jammer dat zo'n prestatie wat een lichtend voorbeeld was/had moeten zijn voor de rest van NL (zowel in het onderwijs als daarbuiten) wordt afgebroken door bureaucratische belangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

in bedrijfsleven ga je planmatig en gestructureerd te werk, worden kosten en baten langs elkaar weggezet, dit is 80% mondeling! 0 structuur en geen duidelijke doelstelling of visie afgezien van "we willen AD en 365" :F en roepen maar lukraak een datum, maar goed, je weet er alles van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

>knip<
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pJw5mKlHuAKnflxIDqg2NfWq/full.png

misschien in DM hervatten, beetje offtopic en slow-chat

[ Voor 131% gewijzigd door himlims_ op 08-11-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

ga deze niet delen op; Geef hier je game vouchers weg! , dan hijackt een windows gebruiker m :)

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 12-11-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:29

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zo, net m'n ZFS nasje overgezet naar FreeBSD 10.1 :) Upgrade ging op zich prima, al moest ik wel al m'n ports rebuilden. Viel me nog mee hoe lang dat op een Haswell Celeron duurde. Draait als een tiet :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 13:15

Blokker_1999

Full steam ahead

Altijd leuk als eindelijk iets lukt. De afgelopen weken vele how-to's en tutorials geprobeerd om met een linux client aan te melden op een samba4 domain controller. Deze ochtend kwam ik er 1 tegen van Ubuntu, de kortste en eenvoudigste die ik tot op heden had gezien en die doet het van de eerste keer goed :D Op naar de volgende stap om mijn uitrol van Linux clients eind dit jaar te kunnen starten. Op naar het volgende probleem.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb geen ervaring met SSSD maar bij andere RedHatprojectes is het me opgevallen dat de beste documentatie vaak in de handleidingen van RedHat staat. bv Red Hat Enterprise Linux 6 Deployment Guide - Using and Caching Credentials with SSSD

[ Voor 14% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 16-11-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-09 22:28

Compizfox

Bait for wenchmarks

Grappig, daar heb ik me afgelopen paar dagen ook mee bezig gehouden. Maar dan met een FreeBSD fileserver. Heb trouwens gewoon Winbind gebruikt, geen SSSD.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

deadlock2k schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:34:
Ja die heb ik gevonden maar dit moet vanwege NetIQ IDM allemaal op SLES (RedHat is wel supported maar daar moeten aparte licenties voor worden afgesloten) en dan is het weer niet wat anders :D Ondertussen heb ik het gedeeltelijk aan de praat trouwens!
Is CentOS ook ondersteund? Dat is namelijk gewoon de community versie van Red Hat en vrij te gebruiken. Zou al wat kunnen schelen voor je.

Ik merk de laatste tijd op m'n PC dat Compiz wat raar doet en op m'n HTPC is het nog erger. Daar heb ik met enige regelmaat dat Alt+Tab 't hele systeem laat hangen en Compiz 100% cpu vreet. Ik moet dan via SSH het process kill -9'en. De PC is nog niet zo erg gelukkig.

Nou is de build van Compiz wel heel oud, het is al een geruime tijd uit de repo omdat er geen maintainer is en ontwikkeling ligt ook al lange tijd stil. Iemand een vervanger? Ik gebruik Compiz best veel vanwege de verschillende WM features die 't heeft (expo, scale, transparency, negative, zoom, om er een paar te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Compiz is een beetje dood ja. Ik vind KWin (standaard WM van KDE) een goede vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RedHat is bij ons z'n eigen ruiten aan het ingooien. Wij gebruiken bij voorkeur Debian maar waar dat nodig is draaien we RedHat. Met nodig bedoel ik dat we bepaalde grote en dure stukken software gebruiken waar we wel support bij willen en die krijg je alleen als je op RedHat draait. Als universiteit hebben we altijd de Academische licentie van RedHat gebruikt. Die is heel goedkoop maar je krijgt er geen support van RedHat bij. Prima, we zouden niet anders willen. Sinds kort wil RedHat ons die niet meer verkopen, ze vinden dat we een volledige licentie moeten afnemen. Die zijn alleen hardstikke duur, meer dan tien keer duurder en voor het aantal machines dat we gebruiken begint dat wel erg in de papieren te lopen. Er is wel een campus-licentie te krijgen maar die lijkt er van uit te gaan dat iedereen RedHat op z'n desktop draait. Dat is voor ons dus ook te duur. We hebben nu dus de keuze om alles naar Debian (of CentOS) om te zetten en geen support meer te krijgen op de dure software waar het om gaat, een jaarsalaris aan RedHat te gaan betalen of de boel maar zo veel mogelijk naar Windows om te zetten, als reserve overwegen we Oracle Linux. Van geen van die opties kan ik echt vrolijk worden. Hoe dan ook is de kans dat RedHat dan maar helemaal moet verdwijnen nogal groot, dan verdienen ze niks meer aan ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Compizfox schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:09:
Compiz is een beetje dood ja. Ik vind KWin (standaard WM van KDE) een goede vervanger.
Die ken ik, maar om nou 300 MB en 115 extra packages te installeren is mij een beetje te gortig. Ik hoopte op iets dat wat minder nodig heeft.

@CL2k,
Wij hebben bijna hetzelfde op 't werk. Hier is 't eerder om zaken te besparen en de licenties die we hebben voor RH zijn we liever kwijt. Support hebben we zo goed als niet gebruikt. Ik ben daarom bezig om Katello aan de praat te krijgen, maar The Foreman wil niet installeren op CentOS 7 vanwege 't missen van een bepaalde repo en wat ik heb gevonden in mailinglists gaat die er ook niet komen. Ben nu bezig om 'm in Debian Jessie aan de praat te krijgen, maar dat is ook niet zo eenvoudig (eerst issues met pakket dat een bestand overschrijft wat in een ander pakket zit, dan is 't missende clausules in de Puppet recepten).

Ik heb nog tot April even uit 't hoofd, dan 'moeten' we de licentie verlengen voor updates, of we zijn/gaan over naar CentOS (wat dan gelijk versie 7 wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:17:
We hebben nu dus de keuze om alles naar Debian (of CentOS) om te zetten en geen support meer te krijgen op de dure software waar het om gaat, een jaarsalaris aan RedHat te gaan betalen of de boel maar zo veel mogelijk naar Windows om te zetten, als reserve overwegen we Oracle Linux. Van geen van die opties kan ik echt vrolijk worden.
Waarom zou een reden zijn om geen Oracle Linux te willen? Behalve dan dat het woordje 'Oracle' erin voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Oracle Linux lijkt trouwen net zo min als bijvoorbeeld CentOS of Scientific Linux in het rijtje ondersteunde OS van die software te staan, dat voor Oracle (en trouwens ook voor CentOS/Scientific Linux) commerciele support te krijgen is heeft daar klaarblijkelijk niet direct iets mee te maken. SLES lijkt er wel weer tussen te staan, misschien dat daar wel weer een aantrekkelijkere regeling te halen is.

[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 16-11-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

[ Voor 109% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:17:
RedHat is bij ons z'n eigen ruiten aan het ingooien. Wij gebruiken bij voorkeur Debian maar waar dat nodig is draaien we RedHat. Met nodig bedoel ik dat we bepaalde grote en dure stukken software gebruiken waar we wel support bij willen en die krijg je alleen als je op RedHat draait. Als universiteit hebben we altijd de Academische licentie van RedHat gebruikt. Die is heel goedkoop maar je krijgt er geen support van RedHat bij. Prima, we zouden niet anders willen. Sinds kort wil RedHat ons die niet meer verkopen, ze vinden dat we een volledige licentie moeten afnemen. Die zijn alleen hardstikke duur, meer dan tien keer duurder en voor het aantal machines dat we gebruiken begint dat wel erg in de papieren te lopen. Er is wel een campus-licentie te krijgen maar die lijkt er van uit te gaan dat iedereen RedHat op z'n desktop draait. Dat is voor ons dus ook te duur. We hebben nu dus de keuze om alles naar Debian (of CentOS) om te zetten en geen support meer te krijgen op de dure software waar het om gaat, een jaarsalaris aan RedHat te gaan betalen of de boel maar zo veel mogelijk naar Windows om te zetten, als reserve overwegen we Oracle Linux. Van geen van die opties kan ik echt vrolijk worden. Hoe dan ook is de kans dat RedHat dan maar helemaal moet verdwijnen nogal groot, dan verdienen ze niks meer aan ons.
Waarom dan Oracle Linux en geen CentOS? Dan draai je in principe gewoon RHEL zonder support, zoals jullie het voordien hadden. Je hoeft zelfs niet opnieuw te installeren om te "migreren" tussen RHEL en CentOS.
Hero of Time schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:21:
[...]

Die ken ik, maar om nou 300 MB en 115 extra packages te installeren is mij een beetje te gortig. Ik hoopte op iets dat wat minder nodig heeft.

@CL2k,
Wij hebben bijna hetzelfde op 't werk. Hier is 't eerder om zaken te besparen en de licenties die we hebben voor RH zijn we liever kwijt. Support hebben we zo goed als niet gebruikt. Ik ben daarom bezig om Katello aan de praat te krijgen, maar The Foreman wil niet installeren op CentOS 7 vanwege 't missen van een bepaalde repo en wat ik heb gevonden in mailinglists gaat die er ook niet komen. Ben nu bezig om 'm in Debian Jessie aan de praat te krijgen, maar dat is ook niet zo eenvoudig (eerst issues met pakket dat een bestand overschrijft wat in een ander pakket zit, dan is 't missende clausules in de Puppet recepten).

Ik heb nog tot April even uit 't hoofd, dan 'moeten' we de licentie verlengen voor updates, of we zijn/gaan over naar CentOS (wat dan gelijk versie 7 wordt).
Voor zover ik weet draait The Foreman perfect op CentOS 6.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

De software waar het om gaat wordt grotendeels ondersteund op Oracle Linux maar niet op CentOS, al is het maar omdat veel van die software door Oracle zelf wordt geleverd. We krijgen geen support op die software als het niet op een supported OS draait. We hebben support nodig omdat de baas anders niet lekker slaapt. Op OS niveau, waar wij dienst uit maken, geven we niet om support.
We hebben iets tegen Oracle omdat we nogal wat vervelende ervaringen hebben met dat bedrijf. Sommige van onze DBA's weigeren zelfs om nog met Oracle te bellen. Verder is Oracle een bedrijf dat zodra het de kans krijgt je tot de laatste cent probeert uit te persen. Nu is Oracle's Unbreakable Linux nog gratis, maar we zijn bang dat het opeens zou kunnen veranderen en dan hebben we een hoop werk voor niks gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DSK schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:52:

[...]

Voor zover ik weet draait The Foreman perfect op CentOS 6.
Dat weet ik, maar ik draai liever CentOS 7 nu, om CentOS 7 uit te rollen. Iets met nieuwere software en een tik hebben ervoor. :P

Alleen nu ben ik 't dus op Debian aan 't proberen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:18
Compizfox schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:09:
Nu maar hopen dat de ontwikkelaars van Ubuntu dat ook maar snel inzien en die rotzooi eruit slopen. Compiz geeft bij mij helaas op Ubuntu 14.04 wat probleempjes. Ik ben aan het denken om over te stappen op een andere desktop of Linux distributie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

we bieden hier compiz 'gewoon' aan over LTSP met virtuele desktop omgeving, server staat soms te roken voor alle compiz instructies die door cpu's uitgevoerd worden, maar daar merkt de client nauwelijks iets van. is overigens 12.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jij draait Compiz in software ipv op de GPU?

Pagina: 1 ... 32 ... 79 Laatste

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB

Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.