[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 51 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.166 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:14:
[...]

Ik verwacht dat de R600 ten vroegste gelijktijdig met de mid & low end van Nvidia.
Ik veronderstel dat de R600 waarschijnlijk dus later zal komen.
Aangezien Q1 tot 31 Maart duurt , en het verschoven is tot Q2 dan zal het volgens mij eind april

[...]

Zitten ze er nog in dan?
Volgens mij zat ATI in de boot maar zijn ze net als de titanic tegen een obstakel gevaren , de berg Nvidia. , en eruit gevallen

Modbreak:De vorige breaks zijn niet voor niets. Bekijk je mailbox, op deze manier zijn we het vrij snel goed zat :/

[ Voor 22% gewijzigd door Pollewob op 21-02-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wizkristof doe nou ff niet zu puberachtig man. Nu weten we het wel he :X :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:37:
Wizkristof doe nou ff niet zu puberachtig man. Nu weten we het wel he :X :9
offtopic
Wizkristof.. is nog een puber :O _/-\o_

Verder TERUG ONTOPIC !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

primusz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:10:
[...]

En als niemand dx10 hardware gaat maken spelen we over 20 jaar nog steeds dx9 spellen :')
dat is waar, daarom vind ik ati niet te laat maar juist op tijd (voor de aankomende dx10 games en die wil je dan het liefst met de allerbeste settings spelen dus op de r600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak::O

[ Voor 104% gewijzigd door Pollewob op 21-02-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:40:
[...]
[]Jokemode[]
Ah CJ zit achter zijn bureau te huilen dat er weer een uitstel is :+ .
Nee hoor. CJ had vandaag de hele dag college en had nog een deadline te halen. :+

Maar ben nu weer thuis. ;)

Mag ik de mensen er aan herinneren dat Q1 dus eind maart afliep, zo'n beetje op de dag dat AMD eerst de X2900XTX wilde lanceren. Een Q2 lancering kan dus ook 1 April zijn. Zou een leuke grap zijn niet waar? ;)

Ik hoor nu ook van een andere bron dat AMD voor een volledige lineup gaat. Dus 1 april zal het wel niet worden. Je kan dit ook een beetje opmaken aan deze opmerking:
We are going to deliver a competitive configuration to market with an extremely attractive combination of performance, features and pricing, targeting a broader market segment in Q2
Er is blijkbaar niets verandert aan RV630 en RV610, dus de kans is grote op een gelijke launch. En een ander gerucht is dat ATI RV670 flink naar voren pushed (van Q3 naar Q2) zodat de hele lineup compleet is.

Aan de ene kant is het jammer dat AMD het eerste inflictionpoint (Vista Launch) gemist heeft en dat ze nu de deur wagenwijd open laten voor de GF8800, maar aan de andere kant zijn er nog steeds geen DX10 games en zijn de Vista drivers van nVidia nog steeds niet up-to-par (zowel van de G80 als de G7x serie). Ze hebben nu in ieder geval wat meer tijd om hun drivers op orde te krijgen, zonder dat nog meer opvalt hoe slecht ze eigenlijk zijn in vergelijking met de Vista drivers van de competitie.

Oh en over G81. Ik hoor steeds vaker van redelijk betrouwbare bronnen dat die niet komt (dit gerucht ging al voordat het laatste nieuws over R600 bekend was, check m'n post history maar om het op te zoeken).

@ Wizkristof: leuk dat je je ware aard nu laat zien. Ik keek even in je profiel om te zien hoe oud je was, maar kon daar niet zien of je nog een puber was of een volwassen vent. Maar je gedrag, wat overigens hier niet gewenst is, zegt genoeg.

Dan iets anders:

Catalyst 7.2
anyone?

http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonx-xp.html

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Effe een aparte post voor Catalyst 7.2. Interessante releasenotes:

New Features

Catalyst™ 7.2 introduces a brand new version of the Catalyst™ Control Center for Windows XP. The new Catalyst™ Control Center delivers a number of significant enhancements:

* Significant performance gains; Catalyst™ Control Center start-up time has been substantially reduced, and overall responsiveness has improved.
* Reduced system resource usage
* New 3D preview which significantly improves the ability for users to understand the benefits of enabling the many Catalyst™ features of their ATI Radeon™ graphics accelerator
* Increased stability
* Native 32 and 64-bit support

Performance Improvements

Open GL performance improves for all ATI Radeon™ X1000 series products. Gains of up to 25% in Doom 3, 48% in Quake 4 and 21% in Prey can be seen on a variety of ATI Radeon™ X1000 cards. These performance gains are noticed under the Windows Vista operating system.
Mag ik jullie er nog steeds op wijzen dat ATI/AMD nu dus echt helemaal vernieuwde OpenGL drivers heeft? Dit is toch iets waar zo veel mensen nog steeds om zeurden ondanks dat de OGL markt maar zo'n 5% van de games beslaat. Dus rejoice fanatics, OpenGL is nu niet meer het ondergeschoven kindje.

Wat betekent dit? Alle oude code is er uit en vertraagt de boel niet meer. En belangrijker, het verschil tussen AMD/ATI en nVidia op het gebied van OpenGL is straks naar alle waarschijnlijkheid helemaal verleden tijd.

[ Voor 19% gewijzigd door CJ op 21-02-2007 20:31 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hoort dit niet helemaal thuis in dit topic maar aangezien sommige wat info over de X1950GT's bij cool-price hadden gepost is dit misschien wel interessant.

Ik heb namelijk de PEAK X1950GT 512MB aangeschaft en wat overgeklokt.
Deze kaarten hebben 1,4ns en halen 610/1300. standaard is 500/1200. De kaart is dus overgeklokt ongeveer vergelijkbaar met X1950pro. Gelukkig heeft deze PEAK gewoon 256bit bandbreedte, dus geen 128 bit toen bij de 9800pro debakels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:13:
[...]

waarschijnlijk typfout niet? De G81 bedoelde je?

(nu zal ik stoppen ;) )
nee eigenlijk de r650 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:30:
Misschien hoort dit niet helemaal thuis in dit topic maar aangezien sommige wat info over de X1950GT's bij cool-price hadden gepost is dit misschien wel interessant.

Ik heb namelijk de PEAK X1950GT 512MB aangeschaft en wat overgeklokt.
Deze kaarten hebben 1,4ns en halen 610/1300. standaard is 500/1200. De kaart is dus overgeklokt ongeveer vergelijkbaar met X1950pro. Gelukkig heeft deze PEAK gewoon 256bit bandbreedte, dus geen 128 bit toen bij de 9800pro debakels.
Hmm... max van OC-tool of niet? En kan je de voltages al aanpassen? Temperaturen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ander nieuws voor de hongerigen. AMD gaat meer lanceren dan GPU gerelateerd spul in Q2.

Iemand opperde al de mogelijkheid om Barcelona tegelijk met R600 te lanceren, maar dat lijkt me een beetje ver gezocht.

R600 lijkt nu wel een beetje op Duke Nukem Forever. :P Eerst R400, toen R500, toen R600. Nu R650? En R700 is weer heel wat anders dan R600. :+

Mijn Vista upgrade plannen zijn in ieder geval uitgesteld. Ik moest zowiezo al wachten tot April aangezien Surfnet dan Vista aanbied, en het ziet er naar uit dat ik nu dus tot Mei wacht met het kopen van een DX10 kaart.

Gelukkig is er tot Mei maar 1 game die DX10 ondersteunt, alhoewel Relic in Patch 1.5 van Company of Heroes het DX10 path weer uit geschakelt heeft en weer zal activeren op een 'later moment' in een andere patch. Ben benieuwd waarom ze dit gedaan hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door CJ op 21-02-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:36
CJ schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:26:
Ze hebben nu in ieder geval wat meer tijd om hun drivers op orde te krijgen, zonder dat nog meer opvalt hoe slecht ze eigenlijk zijn in vergelijking met de Vista drivers van de competitie.
Er kunnen eigenlijk maar twee redenen zijn dat de R600 is uitgesteld:
- de kaart is bugged
- de drivers zijn bugged.

Ik ga voor optie 2, dus zeggen dat de concurrentie (=Ati) de zaakjes beter op orde heeft is mijn inziens wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik ga voor optie 3.

De kaart is niet bugged. De drivers zijn niet bugged.

Optie 3. AMD was niet helemaal tevreden over de performance en neemt geen genoegen met "10% sneller in DX10", zeker niet nu het gerucht de ronde doet dat nVidia de G81 overslaat en meteen gaat voor G90. Let wel, dit zou imo voldoende moeten zijn geweest voor een launch. Maar het AMD management wil duidelijk meer en neemt daar dus geen genoegen mee.

Het cancelen van een Editors Day drie weken voordat het evenement plaats zou vinden, en waarvoor ook nog eens al hotels en vluchten voor waren geboekt, duidt er op dat de kaart in ieder geval niet in April gelanceerd wordt. Een respin om er meer performance uit te persen zou zo'n 4-6 weken duren, tenzij ze voor datgene gaan wat tot nu toe onmogelijk lijkt... en dat is dat niet alleen RV630 en RV610 op 65nm gemaakt worden, maar ook dat AMD nu pushed om R600 op dat proces te releasen zodat hogere kloksnelheden behaalt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... max van OC-tool of niet? En kan je de voltages al aanpassen? Temperaturen? :)
Overkloktool van ATI, Winclk. Bij ATItool gaat het beeld op zwart als de memspeed word veranderd 8)7
Volgens mij kan je de voltages niet aanpassen, heb overigens nooit een X1900XT gahad, dus geen ervaring mee.
De temps zijn max 70°C voor core en mem. Overigens zijn de spanningsregelaars weer verdeeld onder meerdere mosfet's zonder actieve koeling, dus geen crashproblemen meer t.g.v. oververhitte enkele mosfets de de koelblok niet raken.
De pcb heeft zeer weinig componenten is dus lekker klein en handzaam. De koeler is stil en lijkt op die ronde zalmankoelers. Foto zegt natuurlijk meer:
Afbeeldingslocatie: http://www.peakhardware.com/DB/Products/1950GT_512MB_256bit-l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 19:02
Net catalyst 7.2 geinstalleerd, laadt inderdaad een stuk sneller.
Daarnaast is de 3D view weg, en zijn er nu plaatjes die het verschil naar mijn mening nog beter weergeven.
Performance kan ik niks over zeggen, aangezien ik nog niet gegamed heb (en zo nog, heb ik eigenlijk geen OpenGL games behalve CoD2 die al draait als een tierelier)

PS. dit is op een X1950Pro btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Catalyst Control Center laadt ook bij mij een stuk sneller. En het neemt ook een stuk minder geheugenruimte in beslag. Daarnaast zien de nieuwe preview windows er zeer gelikt uit en geeft het precies op de juiste manier aan wat elke optie doet.

Alleen jammer dat Overdrive niet verder gaat dan 690Mhz core en 950Mhz mem. M'n X1950XT zit al aan z'n max met Overdrive en kan dus nog verder want zelfs op de maximale OD waardes is de boel nog stabiel. Toch maar eens een keer een ander tooltje gebruiken geloof ik. :P Met de vorige Catalyst haalde die deze waardes niet, terwijl de Catalyst er voor wel de maximale waardes werden gehaald.

[ Voor 45% gewijzigd door CJ op 21-02-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

SpankmasterC schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:15:
(en zo nog, heb ik eigenlijk geen OpenGL games behalve CoD2 die al draait als een tierelier)
CoD2 is geen OpenGL hoor (kijk maar in het menu, kun je DX7 of 9) kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh bizar dat een OS zoveel verschil maakt, of het is de driver met de OS tesamen, komt er ook een leuke driver voor XP of stoppen ze daar acuut mee?

heh 48% sneller in Q4 heh zijn ze ooit is wat vergeten aan te schakelen in de R580 VPU?
ny maar hopen dat we dit soort veranderingen gaan zien in komende XP drivers, heh ben benieuwd hoe de nieuwe Omega's het gaan doen, werk nu namelijk met Omega 7.01 die bevallen best maart niet veel grote veranderingen qua snelhieds verschil met Cat 6.12 though.

me CF bakkie hou ik maar wel, was erg depressief deze week, rare gedachtes, overspannen enzo :/

mischien een id voor de TS, als er nieuwe drivers zijn van AMD.ATi als van Omega, mischien een id om ze daar op te hosten?
just thinking out loud hehe :)

Iemand nog een id wat de nieuwe FSAA modus in zich houd?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:33

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hmm, ik kan Catalyst 7.2 voor Vista 64bit niet downen (niet Multi-Language). Hebben meer mensen dit probleem? fixed

Edit: werkt AtiTool eigenlijk ook onder Vista 64-bit?

[ Voor 17% gewijzigd door SayWhatAgain! op 22-02-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:46:
Iemand nog een id wat de nieuwe FSAA modus in zich houd?
Yep. Heb ik geloof ik ook al op het eind van het vorige topic uitgelegd. En zelfs in deel 44. ;) En op 14 februari... als antwoord op een vraag door jou gesteld nota bene! 8)7

Wel even opletten hoor! :/

Het is dus Multisample Adaptive Antialiasing.

Hier wat ik er in oktober over postte.
Mijn kennis over de techniek achter AA van alpha-textures is niet zo heel erg groot, maar als ik het goed heb begrepen dan is Transparency AA bij nVidia eigenlijk een soort van 'hack' om anti-aliasing te doen op alpha-masked edges. Er werd altijd gedacht dat Transparency AA in de G7x-serie een hardwarematig iets was. ATI liet al zien dat dit niet zo was door Adaptive Anti Aliasing ook op de oudere R3x0 en R4x0 reeks aan te bieden. En nVidia heeft het uiteindelijk ook in de meest recente WHQL drivers geactiveerd op de GF6-serie, waardoor dus blijkt dat het helemaal niet zo hardwarematig is als ze ons wilden doen denken.

De manier waarop nVidia het doet is ongeveer het volgende... Wat er gebeurt is dat je normaal gesproken aliasing blijft zien op bv hekwerk wanneer je multisampling doet. Er wordt een alpha-test uitgevoerd, maar de karteltjes blijf je zien. NV heeft het slim aangepakt (en waarschijnlijk doet ATI dit ook bij AAA) door simpelweg supersampling uit te voeren wanneer een alpha-test wordt uitgevoerd tijdens het multi-samplen. Het resultaat is dus dat o.a. de alphatextures van hekwerk gesupersampled worden en de karteltjes verdwijnen. Dit is eigenlijk dus een workaround. De correcte methode is eigenlijk om een alpha-blend te doen, maar dit is vrij moeilijk om te doen vooral in dynamische omgevingen. Op statische omgevingen is het vrij simpel, maar wanneer er beweging in het plaatje zit dan vergt het heel erg veel om het in real-time te doen.

Alhoewel Transparency AA een methode is om het probleem te omzeilen is het technisch gezien niet echt een goede manier. Supersampling lost het probleem niet op dat er op de achtergrond steeds wordt ge-alpha-test wat weer voor onregelmatigheden zorgt. Het vermindert dan wel de aliasing, maar doet het door het probleem een (of meer) mipmap niveau(s) lager te duwen.

Wat er eigenlijk zou moeten gebeuren is dat alpha-textures direct naar transparency moet worden gemapped zodat het ook met mipmapping correct werk. Dat is precies wat alpha-to-coverage doet. En dat is waarom alpha-to-coverage een betere methode is om het AA probleem bij transparante voorwerpen aan te pakken. Het is eigenlijk ook een soort hack, maar wel een beter verantwoorde manier dan Transparency AA. De IQ ziet er ineens ook een stuk beter uit wat bv blijkt uit de screenshots van WoW en HL2 op het B3D forum. Blijkbaar is het te combineren met AAA om de IQ nog een beetje omhoog te duwen, zonder een al te grote performancehit.

ATI heeft dit nu blijkbaar geimplementeerd. Humus had het al werkende in OpenGL toepassingen en verklaarde een jaar geleden dat het ook zou moeten werken in DX toepassingen. De hardware zou er geschikt voor moeten zijn, maar hij wist destijds niet of het op de planning van ATI stond. Nu, een jaar later, is het blijkbaar op het IQ prioriteitenlijstje van ATI gekomen, want het zit straks standaard in Catalyst.
ron: CJ in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

En dit komt uit het vorige topic:
Waar het hier om gaat is het toepassen van multisampling op alpha blended textures. nVidia heeft ook een multisampling transperancy AA variant, maar dat ziet er lang niet zo goed uit als hun supersampling variant. Het verschil tussen de nieuwe AMD multisampling adaptive AA en de multisampling transperancy AA van nVidia is dat de multisampling methode van AMD er wel goed uit ziet, zelfs beter dan de supersampling methode, maar met de snelheid van multisampling AA.

Oh ja, en een ander belangrijk verschil (helemaal vergeten) is dat de multisampling variant van nvidia's Transperancy AA alleen werkt wanneer Alpha Testing aan staat en Alpha Blending uit staat. Bij AMD werkt het op Alpha Blending en dat is eigenlijk de technisch correcte manier om doorzichtige vlakken van AA te voorzien.
CJ in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

In het kort gezegd, klopt het dus wat ik hier gepost had. AMD implementeert dus straks de correcte wijze om doorzichtig spul van anti-aliasing te voorzien. En het leuke van hun methode is dat het op de snelheid van multisampling kan terwijl de IQ een stuk beter is dan vorige methodes van AAA of Transparency AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Toch moet je wel hele goede redenen hebben om een compleet launchevent 3 weken voor aanvang te cancellen. Imo blijft het raar. De performance kan het toch ook niet zijn. :? Ik bedoel, de kwaliteiten van de G80 zijn al een half jaar bekend en de launchevent plan je ook niet zomaar.

Nu ja, het meest irritante vind ik nog wel dat ik heel erg nieuwsgierig was naar "wat de R600 nou eigenlijk is" maar dat we/ik nog langer wachten moeten. Balen dus. :( :'(
T'is een beetje zo'n verhaal dat je eindelijk je favoriete meissie in bed geluld en dat ze dan zegt: " 'k wil er nog even mee wachten." :( "Waarom dan?" "Ja, kan ik je niet goed uitleggen... " :N

Hoop wel dat AMD een dermate goede invloed op ATI heeft, dat dit de laatste keer was dat een kaart op zo'n manier moet uitkomen. :)

Tuurlijk die chips zijn cuttingedge technology en er kan wat fout gaan maar toch. X800XT PE niet echt goed leverbaar itt wat belooft was daarna de X1800 die veel te laat was en binnen twee maanden vervangen door de betere X1900 en nu weer het gedoe met de R600. Je mag toch hopen dat ze er nu wat van leren. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 21-02-2007 23:05 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:02:

Hoop wel dat AMD een dermate goede invloed op ATI heeft, dat dit de laatste keer was dat een kaart op zo'n manier moet uitkomen. :)
Zou AMD juist niet de oorzaak kunnen zijn van dit uitstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:32:
[...]

Zou AMD juist niet de oorzaak kunnen zijn van dit uitstel?
De perikelen die de overname met zich meebracht waardoor men wellicht minder gefocust was of dat AMD een ander idee heeft over hoe een produkt gelaunched moet worden ?

Zou t niet durven zeggen maar t kan allebei denk ik :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Help!!!! schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:02:
Toch moet je wel hele goede redenen hebben om een compleet launchevent 3 weken voor aanvang te cancellen. Imo blijft het raar. De performance kan het toch ook niet zijn. :? Ik bedoel, de kwaliteiten van de G80 zijn al een half jaar bekend en de launchevent plan je ook niet zomaar.
Precies. Een launch event annuleer je niet zo maar terwijl alles al geboekt is. Als je een launch event plant en alle boekingen regelt, dan mag je er van uit gaan dat 1) de GPU gewoon goed werkt, 2) de drivers ook op een redelijk niveau zijn. En je vertelt ook niet zo maar aan sommige mensen dat de R600 zo'n 10% sneller zal zijn dan de G80 in DX10 applicaties.

Een strategische reden zoals ze dat zelf noemen is moeilijk te verzinnen. Misschien willen ze iets tegenover de GF8800GTS320 zetten. Je zou denken dat een GPU die 'af' is, snel gelaunched zou worden.

Misschien klopt het gerucht van G90 wel en zag AMD dat deze dichterbij was dan ze denken. Misschien gaan ze daarom nu wel direct door naar de 65nm R600 of direct door naar R650/R680. Wat in ieder geval wel zeker lijkt is dat nu dus zowel de X2900XTX als de X2900XT tegelijk gelaunched gaan worden. De X2900XT stond immers gepland voor een April launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
CJ schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:40:
[...]

Precies. Een launch event annuleer je niet zo maar terwijl alles al geboekt is. Als je een launch event plant en alle boekingen regelt, dan mag je er van uit gaan dat 1) de GPU gewoon goed werkt, 2) de drivers ook op een redelijk niveau zijn. En je vertelt ook niet zo maar aan sommige mensen dat de R600 zo'n 10% sneller zal zijn dan de G80 in DX10 applicaties.

Een strategische reden zoals ze dat zelf noemen is moeilijk te verzinnen. Misschien willen ze iets tegenover de GF8800GTS320 zetten. Je zou denken dat een GPU die 'af' is, snel gelaunched zou worden.

Misschien klopt het gerucht van G90 wel en zag AMD dat deze dichterbij was dan ze denken. Misschien gaan ze daarom nu wel direct door naar de 65nm R600 of direct door naar R650/R680. Wat in ieder geval wel zeker lijkt is dat nu dus zowel de X2900XTX als de X2900XT tegelijk gelaunched gaan worden. De X2900XT stond immers gepland voor een April launch.
Waarom een R600 core niet uitbrengen als hij toch af is ? Ik zie het nut niet. Verkoop em dan als X2800 Pro of zo. En breng later die A15 uit onder XTX. Of je R650 als X2900 XTX.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
CJ schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:40:
[...]

Misschien klopt het gerucht van G90 wel en zag AMD dat deze dichterbij was dan ze denken. Misschien gaan ze daarom nu wel direct door naar de 65nm R600 of direct door naar R650/R680.
zou misschien wel kunnen dat de g90 op 65nm al vrij snel komt, want ik heb laatst ergens gelezen dat nvidia al een hele tijd geleden heel veel 65nm capaciteit heeft gereserveerd bij TSCM,,,..

laten we het hopen...dat er straks weer 2 nieuwe kaarten uitkomen (g90-r600) die de g80 weer dik overtreffen met 100% oid.....nou de bijpassende spellen nog die daar gebruik van gaan maken :)

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Astennu schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:47:
[...]
Waarom een R600 core niet uitbrengen als hij toch af is ? Ik zie het nut niet. Verkoop em dan als X2800 Pro of zo. En breng later die A15 uit onder XTX. Of je R650 als X2900 XTX.
Je weet hoeveel mensen zeggen dat ze het niet fijn zouden vinden als er 1 of 2 maanden nadat ze een nieuwe (de snelste) videokaart gekocht hebben er weer een nieuwe kaart uitkomt die weer sneller is voor dezelfde prijs.

[ Voor 42% gewijzigd door m277755 op 22-02-2007 00:12 ]

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 18:59
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:00:
[...]

Overkloktool van ATI, Winclk. Bij ATItool gaat het beeld op zwart als de memspeed word veranderd 8)7
Volgens mij kan je de voltages niet aanpassen, heb overigens nooit een X1900XT gahad, dus geen ervaring mee.
De temps zijn max 70°C voor core en mem. Overigens zijn de spanningsregelaars weer verdeeld onder meerdere mosfet's zonder actieve koeling, dus geen crashproblemen meer t.g.v. oververhitte enkele mosfets de de koelblok niet raken.
De pcb heeft zeer weinig componenten is dus lekker klein en handzaam. De koeler is stil en lijkt op die ronde zalmankoelers. Foto zegt natuurlijk meer:
[afbeelding]
Ik heb deze kaart ook bestelt maar had ff geen rekening gehouden met de stroomaansluiting op de kaart. Wordt er een PCI-Express voedingskabel bij deze kaart meegelevert? Ik mis namelijk zo'n aansluiting op mn voeding.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Laatste nieuws uit redelijk betrouwbare bron over het uitstellen van de R600.

Het schijnt toch iets met de drivers te maken te hebben, maar niet op de manier zoals sommigen hier denken (namelijk dat de drivers brak zijn). Tot op vorige week had de R600 als naam "X2800XTX". Performance zat tot een paar weken geleden op gelijke niveau als de GF8800GTX in DX9 en zou in DX10 applicaties gemiddeld zo'n 10% sneller dan de GF8800GTX zijn.

AMD heeft echter de launch om twee redenen uitgesteld. Het eerste is dat men een echte hard launch wil. En het tweede is... omdat men de drivers nog verder wil verbeteren. De drivers zijn in principe vrij stabiel en draaien goed onder zowel XP als Vista. Maar volgens mijn bron zou door nog betere drivers het gat met de GF8800GTX nog groter moeten worden en wel oplopen tot 20-30%.

Ik denk dat men iets (een optimalisatie) ondekt heeft zoals toendertijd met de X1K serie die na een maand of twee een gigantische OpenGL boost kreeg dankzij tweaks in de memorycontroller. Dit verklaart ook waarom de R600 opeens van X2800XTX de naam X2900XTX kreeg. De reden dat ik denk dat er een tweak is gevonden voor de memorycontroller is omdat het nu natuurlijk een compleet andere memorycontroller is, 512-bit ipv 256-bit wat we tot nu toe gewend zijn. En als je dan veel meer bandbreedte hebt en alsnog niet sneller bent dan de competitie dan doe je iets verkeerd imo. Maar ATI kennende, maken ze altijd zeer efficient gebruik van de beschikbare bandbreedte (zij het direct vanaf het begin of later via tweaks in de programmeerbare memorycontroller).

Overigens zat AMD er twee weken geleden al over na te denken om de launch al uit te stellen. En gisteren is de knoop dus toch maar door gehakt.

[ Voor 16% gewijzigd door CJ op 22-02-2007 09:40 ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:16

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:36:

Het schijnt toch iets met de drivers te maken te hebben, maar niet op de manier zoals sommigen hier denken (namelijk dat de drivers brak zijn). Tot op vorige week had de R600 als naam "X2800XTX". Performance zat tot een paar weken geleden op gelijke niveau als de GF8800GTX in DX9 en zou in DX10 applicaties gemiddeld zo'n 10% sneller dan de GF8800GTX zijn.

AMD heeft echter de launch om twee redenen uitgesteld. Het eerste is dat men een echte hard launch wil. En het tweede is... omdat men de drivers nog verder wil verbeteren. De drivers zijn in principe vrij stabiel en draaien goed onder zowel XP als Vista. Maar volgens mijn bron zou door nog betere drivers het gat met de GF8800GTX nog groter moeten worden en wel oplopen tot 20-30%.
* Format-C dacht en zei het al... ;)

Trouwens; jij zegt dat jouw bron zei dat het verschil zal oplopen met betere drivers tot 20-30%, maar "men" vergeet voor het gemak even dat de 8800 drivers ook nog LANG niet uitontwikkeld zijn, waardoor ook daar nog een FLINKE boost te verwachten is.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 21:32
Even over Cat 7.2 onder Vista. Er lijken problemen te zijn om CCC op het scherm te toveren. Ik lees er op de FP over en zelf heb ik er ook last van. Misschien alleen de NL versie??

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

nope heb ook de engelse versie geprobeert te installeren maar die werkt hier ook niet.

Draai vista 64 bits en 7.1 werkte wel perfect. Nu blijft de hd constant ratelen en ik krijg CCC niet in beeld, ook de cursor geeft constant dat laad cirkeltje en die knippert heel erg.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

RappieRappie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:48:
[...]
/me dacht en zei het al... ;)

Trouwens; jij zegt dat jouw bron zei dat het verschil zal oplopen met betere drivers tot 20-30%, maar "men" vergeet voor het gemak even dat de 8800 drivers ook nog LANG niet uitontwikkeld zijn, waardoor ook daar nog een FLINKE boost te verwachten is.
Inderdaad ik heb net hetzelfde gedacht , nvidia zal ook wel met een driver uitkomen die een flinke boost zal geven. Dan zal het verschil met de R600 waarschijnlijk maar weer die 10% worden. Trouwens als je een 8800GTX op XXX speeds laat lopen is die al een goede 10% sneller dan de stock versie. Dus ik heb niks om me zorgen over te maken dat de R600 zoveel sneller zal worden ;)

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tijdje terug dacht ik gelezen te hebben dat crossfire van ATI tegenwoording softwarematig kan en dat er geen masterkaart meer nodig is, nu kan ik dat eigenlijk niet meer terugvinden? Klopt het nu wel, want ik heb een x1900xt liggen en wilde eigenlijk er nog eentje naastprikken....

Rapapa...

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Alle G80 driver speculatie mag in dit topic: [Discussie] nVidia 8xxx series - Deel 4 ;)

Het gaat hier over AMD en de drivers/performance van R600 en het is onnodig om dan meteen weer alle G80 bezitters in de verdediging te zien schieten dat hun geliefde kaartje ook wel 30% performanceboost zal krijgen dmv drivers. Beetje voorspelbaar allemaal. :> En vergeet niet G80 != R600. Het zijn verschillende architecturen. En daarnaast nog belangrijker het nV driverteam != het AMD driverteam. nVidia lijkt de laatste tijd wat meer de weg kwijt te zijn geraakt op drivergebied en AMD lijkt daar de bovenhand te hebben.

30% performance winst wordt trouwens gemiddeld nog niet eens bereikt met een refresh. Laat staan dat dit ineens binnen 2 maanden tijd uit je hoed getoverd kan worden. Dat kan AMD niet. Dit kan nVidia niet (zie bv G80 performance die nou niet echt opzienbarend veel omhoog is gegaan sinds de launch). Als AMD denkt dat ze binnen 2 maanden tijd 20 tot 30% performance er uit weten te halen, dan is er iets in de architectuur van de GPU wat dit mogelijk maakt.

Vooralsnog ga ik er van uit dat die 20-30% de basis is, waarna ook AMD nog meer performance uit de R600 architectuur weet te persen dmv drivertweaks

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 02:55

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:10:
[...]

Inderdaad ik heb net hetzelfde gedacht , nvidia zal ook wel met een driver uitkomen die een flinke boost zal geven. Dan zal het verschil met de R600 waarschijnlijk maar weer die 10% worden. Trouwens als je een 8800GTX op XXX speeds laat lopen is die al een goede 10% sneller dan de stock versie. Dus ik heb niks om me zorgen over te maken dat de R600 zoveel sneller zal worden ;)
Ik ga hier een beetje offtopic, maar je hebt het steeds over de XXX kaarten en het feit dat er betere drivers uitkomen. Nou hoop ik serieus dat je gelijk hebt, maar je gaat er nu al van uit dat dit gebeurt; erg gevaarlijk. Ik zou er zelf niet veel van verwachten, kan het alleen maar meevallen :) Houd er wel rekening mee dat de 8800 XXX kaarten niet de reference-clocked kaarten zijn, dus op basis daarvan een vergelijking maken is een beetje oneerlijk; dan vind ik dat de R600 ook zeker fatsoenlijk ge-oc'ed mag worden :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• CJ
  • Niet online
(overleden)
LosGieros schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:19:
Tijdje terug dacht ik gelezen te hebben dat crossfire van ATI tegenwoording softwarematig kan en dat er geen masterkaart meer nodig is, nu kan ik dat eigenlijk niet meer terugvinden? Klopt het nu wel, want ik heb een x1900xt liggen en wilde eigenlijk er nog eentje naastprikken....
Zie de FAQ:

CrossFire FAQ

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 22-02-2007 10:35 ]

• Daaaaf
  • Laatst online: 19-08 10:55
Als ATI/AMD R600 uitstelt vanwege driveroptimalisaties dan is dat waarschijnlijk om straks bij launch in de reviews een duidelijke zege op de concurrent te kunnen boeken, daarbij ingecalculeerd eventuele snelheidswinst via de drivers bij Nvidia.
Dat geeft m.i. ook aan dat R600 en G80 op dit moment niet ver uit elkaar liggen.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:29:
Alle G80 driver speculatie mag in dit topic: [Discussie] nVidia 8xxx series - Deel 4 ;)

Het gaat hier over AMD en de drivers/performance van R600 en het is onnodig om dan meteen weer alle G80 bezitters in de verdediging te zien schieten dat hun geliefde kaartje ook wel 30% performanceboost zal krijgen dmv drivers. Beetje voorspelbaar allemaal. :> En vergeet niet G80 != R600. Het zijn verschillende architecturen. En daarnaast nog belangrijker het nV driverteam != het AMD driverteam. nVidia lijkt de laatste tijd wat meer de weg kwijt te zijn geraakt op drivergebied en AMD lijkt daar de bovenhand te hebben.

30% performance winst wordt trouwens gemiddeld nog niet eens bereikt met een refresh. Laat staan dat dit ineens binnen 2 maanden tijd uit je hoed getoverd kan worden. Dat kan AMD niet. Dit kan nVidia niet (zie bv G80 performance die nou niet echt opzienbarend veel omhoog is gegaan sinds de launch). Als AMD denkt dat ze binnen 2 maanden tijd 20 tot 30% performance er uit weten te halen, dan is er iets in de architectuur van de GPU wat dit mogelijk maakt.

Vooralsnog ga ik er van uit dat die 20-30% de basis is, waarna ook AMD nog meer performance uit de R600 architectuur weet te persen dmv drivertweaks
Voorspelbaar inderdaad;

Het is heel triest dat hier niet op gereageerd mag worden. Je maakt alles eenzijdig, en alles wat je zegt 'ís zo, en eventueel commentaar mag hier niet. Dictatorachtige praktijken.

Leuk topic zal het worden als er op deze manier dingen gezegd worden die gewoon niet kloppen... omdat alles maar van 1 kant bekeken wordt.

En ook nog zeggen dat nVidia de weg kwijt is... ROFL; dat heb ik in de gaten ja... Alsof alles zo goed gaat bij AMDATi momenteel. :'(

Kort samenvattend; van je hele post klopt geen hol. NOFI.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Mr. Detonator

Beetje onzin vind ik dit.....als de kaart+bijbehorende driver op dit moment al 10% sneller zijn dan de g80, hadden ze hem wel uitgebracht....

als een kaart uit is kun je ook nog aan de drivers sleutelen ?!...

dat ze de 8900(?) voor willen blijven door die 20-30% is ook onzin....tenzij de r600 pas láter komt dan de opvolger van de g80 :)....

anders hadden ze hem nou al uitgebracht als ie 10% sneller is, en dan vlak voor de launch van de 8900 die 20-30% betere driver uitbrengen....

De driver of de kaart is gewoon brak....punt

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Performance zat tot een paar weken geleden op gelijke niveau als de GF8800GTX in DX9 en zou in DX10 applicaties gemiddeld zo'n 10% sneller dan de GF8800GTX zijn.

Niet voldoende performance en niet voldoende kaarten voor een launch dus... ofwel kort samengevat zo'n beetje wat ik eerder al zei: ATi kon R600 niet hoog genoeg geklokt krijgen (met voldoende yields) om G80 overtuigend te verslaan, en zag de bui al hangen dat G81 vierkant over R600 heen ging stampen...

Dit uitstel geeft nV echter juist meer tijd om een antwoord te ontwikkelen, zowel op driver- als hardwareniveau. R600 hoefde nu slechts 10-15% sneller te zijn dan G80 om de performancekroon te pakken... als ATi verwacht binnen enkele weken betere drivers te hebben die de performance 10-20% extra omhooghalen dan waren die mooi op tijd klaar geweest voor een leuke extra boost ten tijde van het antwoord van nV (G81?). Kunnen we nu dus weer uitstel verwachten als mss zelfs G81 de R600 voor is? :/

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Mr. Detonator schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:47:
[...]

Beetje onzin vind ik dit.....als de kaart+bijbehorende driver op dit moment al 10% sneller zijn dan de g80, hadden ze hem wel uitgebracht....

als een kaart uit is kun je ook nog aan de drivers sleutelen ?!...

dat ze de 8900(?) voor willen blijven door die 20-30% is ook onzin....tenzij de r600 pas láter komt dan de opvolger van de g80 :)....

anders hadden ze hem nou al uitgebracht als ie 10% sneller is, en dan vlak voor de launch van de 8900 die 20-30% betere driver uitbrengen....

De drivers zijn gewoon brak....punt
Dit is trouwens geen kritiek op CJ, maar het is je waarschijnlijk inmiddels wel opgevallen dat CJ niet de meest ongekleurde mening op GOT heeft als het om video kaarten gaat.
Hij maakt absoluut een prima startpost en is ook altijd behulpzaam en beleefd binnen dit en andere topics.

Maar als het gaat over de vergelijking tussen NV en ATI/AMD en voorspellingen over de toekomstige prestaties van die kaarten dan kun je volgens mij zijn mening het beste nemen met een korreltje zout van een formaat waarmee je de Zuiderzee in ere kunt herstellen.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Misschien launchen ze de R600 wel als de G100 er is. Eind dit jaar. Met wat drivertweaks houden "ze" (=ATiAMD) de G100 wel bij. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 22-02-2007 11:02 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Had ik toch maar mooi gelijk he jongens :>

@ CJ: inderdaad, wat minder mag ook wel vind ik, we weten allemaal hoe belangrijk het is om ontopic te blijven net als in mijn topic, dus als iemand wil posten dat er 'nog wel 20% performance uit de G80-drivers gevist kan worden omdat puntje puntje', nou dan mag hij van mij z'n gang gaan :O .

Blijft wel staan dat er een directe link moet zijn en geen fanboygeblaat, van wie dan ook...

Heeft trouwens iemand al een X19x0 getest in Windows XP om te kijken hoe die compleet nieuwe OpenGL-driver werkt? Ik ben érg benieuwd want in theorie zou er wel het e.e.a. veranderd moeten zijn :)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Om alles in het juiste perspectief te houden, is het niet meer dan logisch dan waneer jij refereert aan de G80, daar aanvullingen als reactie op zullen komen. Bovendien met ik het met Rappie rappie eens, de G80 is nog lang niet uitontwikkeld kwa driver, maar staat nog in de kinderschoenen.

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 22-02-2007 11:47 ]

Niet op voorraad.

Verwijderd

Toch wel jammer dat dit topic vol met trotse nV-fans gevuld is, die continu lopen te zieken. Beste CJ hoort een gerucht en zet dit gerucht hier gewoon op dit forum (hulde!) en geeft aan waarom hij er waarheid in ziet, en wordt vervolgens erop aangevallen alsof t zijn eigen woorden zijn. Pfff, erg vermoeiend.

Er lijken meer nvidiots dit topic te volgen dan fanatics. Blijkbaar zijn ze toch een beetje bang voor de R600. :o ;)

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

RappieRappie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:43:
[...]

Voorspelbaar inderdaad;

Het is heel triest dat hier niet op gereageerd mag worden. Je maakt alles eenzijdig, en alles wat je zegt 'ís zo, en eventueel commentaar mag hier niet. Dictatorachtige praktijken.

Leuk topic zal het worden als er op deze manier dingen gezegd worden die gewoon niet kloppen... omdat alles maar van 1 kant bekeken wordt.
Ik vind het opvallend dat elke keer dat er nieuwe geruchten zijn over snelheid er iets gezegd moet worden over een FLINKE boost in nVidia drivers. Als we dat inmiddels nog niet wisten past het hier inderdaad minder goed. We zijn hier nieuwschierig naar hoe de R600 gaat presteren en het vergelijkingsmateriaal wat we hebben is de G80, vandaar dat die af en toe genoemd kan worden hier.

Geruchten vergelijken met bestaande producten kan leuk en nuttig zijn, geruchten vergelijken met andere geruchten levert alleen maar ruzie en nog onbetrouwbaardere geruchten op (c)

Het is allemaal geen wedstrijdje ;)

[ Voor 9% gewijzigd door m277755 op 22-02-2007 11:52 ]

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:46:
Toch wel jammer dat dit topic vol met trotse nV-fans gevuld is, die continu lopen te zieken. Beste CJ hoort een gerucht en zet dit gerucht hier gewoon op dit forum (hulde!) en geeft aan waarom hij er waarheid in ziet, en wordt vervolgens erop aangevallen alsof t zijn eigen woorden zijn. Pfff, erg vermoeiend.

Er lijken meer nvidiots dit topic te volgen dan fanatics. Blijkbaar zijn ze toch een beetje bang voor de R600. :o ;)
Dit topic is ook deels gevuld met gewone neutrale toeschouwers, die "dit" topic al vanaf aug 2001 volgen, die maar de zaken gewoon in evenwicht proberen te houden ;)

Niet op voorraad.

• Mr. Detonator

bang voor de r600 ? :) ik kijk er eerder naar uit dan dat ik er bang voor ben....

als de r600 een stuk sneller wordt dan de opvolger van de g80, zal ik hem als eerste gaan halen...(zéker als ie 30% sneller is)...mja, als kort daarna de opvolger van de g80 weer uitkomt, die weer nét iets sneller zal zijn (waarschijnlijk), kies ik natuurlijk (weer) voor nvidia... ik ben niet zo merk-trouw

de g80 gaat dus de geschiedenisboeken in als een kaart zonder concurrentie :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mr. Detonator op 22-02-2007 11:55 ]

• Daaaaf
  • Laatst online: 19-08 10:55
m277755 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:49:
[...]
Het is allemaal geen wedstrijdje ;)
Voor de kaartenbakkers is het natuurlijk wel een wedstrijd met vele miljoenen als inzet.

Voor sommigen hier is een videokaart helaas een soort verlengstuk van hun penis (met excuses aan de dames hier op het forum). Als iemand daarop gaat staan dan zijn de rapen gaar.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dank je.
m277755 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:49:
[...]

Ik vind het opvallend dat elke keer dat er nieuwe geruchten zijn over snelheid er iets gezegd moet worden over een FLINKE boost in nVidia drivers. Als we dat inmiddels nog niet wisten past het hier inderdaad minder goed. We zijn hier nieuwschierig naar hoe de R600 gaat presteren en het vergelijkingsmateriaal wat we hebben is de G80, vandaar dat die af en toe genoemd kan worden hier.
Precies.

Dit is een ATI topic. Het staat zelfs in de titel. Het is geen "Algemeen Videokaarten Topic". Ik heb het al een keer eerder gezegd, maar blijkbaar moet het nog een keer. Lees de topic regels. Wil je per se de discussie ATI vs NVIDIA aangaan, open dan een speciaal topic daarvoor. Grote kans dat het gesloten wordt omdat sommige mensen niet op een normale manier kunnen discussieren en hun e-penis groter moet zijn dan die van de ander.

Dit topic gaat over AMD/ATI nieuws, en het feit dat bepaalde G80 bezitters verwachten dat er ook drivers uit komen die de performance met 30% zal boosten van hun G80.... IS GEEN ATI/AMD NIEUWS! En het is in geen geval gerelateerd aan ook maar iets dat met de R600 of AMD of ATI te maken heeft!

People get a clue. Dit topic is hier niet voor bestemd!

Als dat nog zo langer door gaat, dan kunnen jullie iemand anders zoeken die dit topic bij houdt, want ik ben het zat om continue de goede orde in dit topic te bewaren en elke keer rekening te moeten houden met het geven van mijn persoonlijke mening, omdat er een 99% kans is dat dit door wie dan ook ofwel verdraait wordt of tegen me gebruikt wordt. 50 topics lang heb ik dit topic draaiende gehouden en ik weet niet of ik nog wel op deze manier door wil gaan.

Verwijderd

RappieRappie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:43:
[...]

Voorspelbaar inderdaad;

Zover ik weet is CJ geen moderator, hij is niet diegene die bepaalt wat jij wel en niet mag zeggen hier.

Verwijderd

CJ schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:22:
[...]

Yep. Heb ik geloof ik ook al op het eind van het vorige topic uitgelegd. En zelfs in deel 44. ;) En op 14 februari... als antwoord op een vraag door jou gesteld nota bene! 8)7

Wel even opletten hoor! :/
sja ik probeer alles mee te lezen ben er alleen niet 24/7 online, je kon ook gewoon de links aangeven ipv van dit te zeggen.. :')
als antwoord op een vraag door jou gesteld nota bene! 8)7
Dat komt niet echt vriendelijk over, Gewoon de url posten kost veel minder moeite toch ;)
maargoed ik merk idd dat het aan zetten van Adaptive AA het zaakje wel erg zwaar maakt ook in games als Quake4 en vooral Flight Simulator X, die nieuwe FSAA mode is echter welkom :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 17:38 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:07:
[...]

sja ik probeer alles mee te lezen ben er alleen niet 24/7 online :')
je kon ook gewoon de links aangeven ipv van dit te zeggen.. :/
[quote] als antwoord op een vraag door jou gesteld nota bene! 8)7 [/quotte]

Dat komt niet echt vriendelijk over, dat soort zinnetjes zijn niet de oplossing van een normale vraag, dat is een antwoord met k*t woorden waar men niets aan hebt.

Gewoon de url posten kost veel minder moeite toch ;)
Zo zit CJ niet in elkaar, die doet moeite voor de lezers, dat weet je nu toch wel? ;)

Overigens, het punt wat CJ net maakte, dáár ben ik het mee eens.

Ontopic: waarom heeft ATi zoveel moeite gestoken in 80nm voor de R600 terwijl een shift naar 65nm gewoon driedubbel zoveel oplevert, zowel in speeds als in stroomverbruik als in kosten, dit drijft de kosten toch alleen maar onnodig op? Of zie ik dat verkeerd? :?

Verwijderd

sja ik niet, ieder zijn meningen ej maar goed dat maakt dan nou iets uit,ik kan me echt er om rot lachen hahah :+

Maargoed de die retail kaart is wel lekker korter dan 24 CM aka 22,5 cm iets wat we wel graag zien voor een neiuwe kaart, mischien was 65nm gewoon niet mogelijk voor de R600 core, dat dat te klein was op een of ander manier.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 13:19 ]

• Mr. Detonator
dat krijg je vanzelf als je van dit soort dingen post :
CJ schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:54:
[...]

Nee, dat is niet de reden dat de 8600GT/Ultra zijn uitgesteld. Die zijn gewoon te laat.
CJ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:29:

. nVidia lijkt de laatste tijd wat meer de weg kwijt te zijn geraakt op drivergebied en AMD lijkt daar de bovenhand te hebben.
dat is idd te merken dat ati vér vooruitloopt op drivergebied 8)7

ontopic
wat is er nou eigenlijk 100% zeker als het om de r600 gaat ?

volgens mij alleen de 512bit bus, 1024mb geheugen, en de lengte.....over shaders (4d/5d 128/96/64) is toch nog niks bekend ?

[ Voor 31% gewijzigd door Mr. Detonator op 22-02-2007 13:32 ]

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Mr. Detonator schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:19:
[...]

dat krijg je vanzelf als je van dit soort dingen post :

[...]

[...]

dat is idd te merken dat ati vér vooruitloopt op drivergebied 8)7
Ik haal alleen maar even wat feiten aan die al eerder gepost zijn. Ik wilde dat iedereen gewoon eens even naar het grotere plaatje kon kijken ipv alleen maar naar nVidia en ATI en de releaseschema's. Vaak is de informatie al zo vaak hier gepost dat ik er soms verstelt van sta dat sommige mensen dit gemist hebben.

Ok, even een paar dingen recht zetten ondanks dat het hier weer over NV GPUs gaat.

Dat er een grote kans in zit dat G84 en G86 niet op tijd zijn en in April/Mei uit komen is zelfs al min of meer geopperd door The Source, die zei dat de dev-kits nog niet naar de AIBs uitgezonden waren. Verder zei hij dat als dit niet voor het Chinese nieuwjaar (18 Februari) zou gebeuren (wat een paar dagen later was na zijn opmerking), er een grote kans was dat de G84 en G86 pas in April/Mei in de winkel zou liggen.

Daarnaast zijn er -tig bronnen die nu vermelden dat de G84 en G86 pas in Mei uit komen. VR-Zone als grote nV site is daar een van. Zie bv: http://www.vr-zone.com/?i=4682 De launch in Maart lijkt dus onwaarschijnlijk. De conclusie die 'ik' daar uit trek is dat de kaarten dus 'laat' zijn.

Dus dat ik dan "zulke dingen post" is toch niet vreemd? Elk normaal mens met gezond verstand kan zo zijn eigen conclusies trekken als je rekening houdt met deze factoren.

En dat nVidia de weg kwijt is geraakt op drivergebied en AMD daar de bovenhand heeft, is niet alleen maar keer op keer bevestigd door verschillende reviewsites, maar ook door gebruikers zelf. Zie bv de posts in dit forum of anders op andere fora, waar je zult zien dat AMD op dit moment voor zowel XP als Vista stabielere drivers heeft. Of zelfs het feit dat er veel gebruikers zijn die samen een rechtzaak aan willen spannen tegen nVidia... dat zegt toch genoeg? Ik heb tot nu toe niets gehoord over een rechtzaak tegen AMD vanwege slechte drivers: http://www.tgdaily.com/20...ia_lawsuit_vista_drivers/

http://www.firingsquad.co...ia_forceware_performance/
http://www.firingsquad.co...ormance_amd_catalyst_7.1/
http://www.tweaktown.com/...final_thoughts/index.html
http://www.pcper.com/article.php?aid=367 AMD vs http://www.pcper.com/article.php?aid=357 NV
http://www.rahulsood.com/...u-better-than-nvidia.html

Nu mag je mij vertellen in hoeverre ik er dus zelf om vraag om overspoeld te worden met "G80 is zo geweldig" opmerkingen als ik gewoon datgene post wat er elders op het web te vinden is door iedere willekeurige idioot die met www.google.com om kan gaan? :?

Dus pleeeeeeeeeeeeeeeeease. Blijf ontopic. Is dat nou echt zo veel gevraagd? Ik post toch ook niet in het nV topic dat AMD gezegd zou hebben dat de R600 wel 30% sneller gaat worden dan de GF8800GTX, zoals sommigen van jullie hier in dit topic maar blijven hameren op het gerucht dat er een G81 aan komt of dat ook de GF8800GTX met drivers 30% sneller kan worden?

Ik zie dit topic nog altijd als een (mijn) huis. Elk huis heeft z'n huisregels (lees: topicregels). Je bent te gast. Gedraag je daar dan ook naar. Zolang iedereen zich gedraagt, is er niets aan de hand en is iedereen welkom. Niet tevreden? Zoek een ander huis (lees: maak een ander topic aan).

Dit is een nieuwstopic over AMD/ATI. Geen "Wie heeft de grootste e-penis?" wedstrijd.

[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 22-02-2007 13:51 ]

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 22:43
Dus ontopic over het uitstel van R600 launch. De oorzaak is volgens CJ bij drivers te zoeken. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien iemand ooit deze profetische woorden sprak:
Granted, if you start late and don't have adequate amount of time to plan, execute, and validate then everything will seem relatively difficult and the resulting quality will suffer. This is true for any software development project. At AMD we feel that we started the project early enough and planned for it thoroughly and in fact our software engineers delivered a solid driver that made the marketing promises very easy to fulfill.
Waarom zou Terry dit ooit zeggen als hij er zich niet aan kan houden? Ofwel maakt Terry zich onsterfelijk belachelijk ofwel is CJ's bron niet juist.

• Mr. Detonator
CJ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:45:
[...]

Dat er een grote kans in zit dat G84 en G86 niet op tijd zijn en in April/Mei uit komen is zelfs al min of meer geopperd door The Source, die zei dat de dev-kits nog niet naar de AIBs uitgezonden waren. Verder zei hij dat als dit niet voor het Chinese nieuwjaar (18 Februari) zou gebeuren (wat een paar dagen later was na zijn opmerking), er een grote kans was dat de G84 en G86 pas in April/Mei in de winkel zou liggen.
zoiets is toch ook al maanden geleden over de r600 gezegd door iemand meen ik...dat als de r600 dev-kits niet voor het chinese nieuwjaar uitgeleverd zijn, hij pas in april/mei uit zou komen...

over de drivers:...we weten natuurlijk allemaal dat de dx9 drivers van nvidia goed in orde zijn....net als die van ati...die doen niks voor elkaar onder.....

en dx10-drivers heeft ati nog niet uit hoeven te brengen, dus daar kunnen ze ook nog niet mee voor of achter liggen.....

de vista drivers voor dx9 kaarten van zowel ati als nvidia hebben allebei nog behoorlijk wat bugs erin zitten...

maar los van vista....onder xp draait alles perfect...zowel bij ati als bij nvidia (uitzonderingen daargelaten)

[ Voor 25% gewijzigd door Mr. Detonator op 22-02-2007 14:01 ]

• CJ
  • Niet online
(overleden)
aval0ne schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:50:
Dus ontopic over het uitstel van R600 launch. De oorzaak is volgens CJ bij drivers te zoeken. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien iemand ooit deze profetische woorden sprak:

[...]

Waarom zou Terry dit ooit zeggen als hij er zich niet aan kan houden? Ofwel maakt Terry zich onsterfelijk belachelijk ofwel is CJ's bron niet juist.
Lees nog even wat ik gezegd had aub. Je haalt nu twee dingen door elkaar.

Ik heb gezegd dat het er blijkbaar nog het een en ander getweaked kan worden aan de R600 waardoor de performancewinst van 10% naar 20-30% gaat (zie ook naamsverandering X2800XTX -> X2900XTX). Dit staat helemaal los van het feit wat Terry gezegd heeft.

Zoals ik in dezelfde post al zei, werkt de R600 gewoon goed. De drivers zoals ze op dit moment zijn, zijn prima en als ik het goed heb zelfs stabieler dan nVidia's drivers. Terry zegt dat de drivers goed zijn. Er zit echter meer in. Waarschijnlijk meer dan ATI-devs zelf gedacht hadden en daar zijn ze misschien wel recentelijk (2 weken geleden) op gestuit. En AMD wil meer. Dus leg me aub geen woorden in de mond.

Dat is dus precies wat ik bedoelde met mijn opmerking dat ik bepaalde dingen gewoon niet kan zeggen omdat toch alles weer ofwel uit z'n context wordt gehaald of tegen me wordt gebruikt.

En verder is het nog altijd hoofdzakelijk gespeculeer. Er kunnen meer redenen zijn waarom de launch ineens gecancelled is.

Dan iets anders, voor de liefhebber hier een review van de X1950GT op HardOCP:
The Sapphire Radeon X1950 GT can be had for $154.99 USD from Newegg, with a $10 mail-in rebate. This compares directly to what you can find a GeForce 7900 GS for. For this price the Sapphire Radeon X1950 GT is a tremendous value. This video card should easily make the mainstream video card consumer's short list of upgrade options.
http://enthusiast.hardocp...4NCwyLCxoZW50aHVzaWFzdA==

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:32
Om eerlijk te zijn CJ denk ik dat er misschien in LA eens een discussie gevoerd moet worden over dit topic. Want ik ben niet tevreden over de inhoud en het beleid in dit topic. Het probleem is echter dat een ATI discussietopic onder mijn regels direct gesloten zou worden omdat er al eentje bestaat.
Ik verwacht in een discussietopic:
- de ruimte voor geruchten en speculaties (objectief gebracht)
- geen fanboyism (eindeloze pagina's over hoe goed een kaart wel niet kont gaat schoppen of verzamelplaatjes alsof het over postzegels gaat)
- nieuws, geen outdated discussies over de R300 vs N40
- maar ook de ruimte om het vergelijk te maken. We hebben het hier over multinationals die op de beurs genoteerd staan. Concurrentie is de reden van hun bestaan en daarom moet het mogelijk zijn om de R600 te vergelijken met de G80. Zodra ATI niet op kan boksen tegen NVIDIA zal het marktwaarde verliezen en andersom, dus het is van belang dat je die 2 bedrijven (van mij part intel straks ook) met elkaar mag vergelijken als je een nieuwtje presenteert.

Het probleem is nu dat jij de regels bepaald (natuurlijk binnen GoT niveau) maar zelf ook regelmatig je er aan schuldig maakt omdat dat nu eenmaal niet anders kan (zie mijn 1e alinea). Hopelijk kan je hier iets mee, want ik heb het idee dat het 2 jaar geleden wel goed ging.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Mr. Detonator
aval0ne schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:50:

op b3d een leuk stukje daarover:

http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=38642

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Mr. Detonator schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:57:
[...]
en dx10-drivers heeft ati nog niet uit hoeven te brengen, dus daar kunnen ze ook nog niet mee voor of achter liggen.....
Daar heb je gelijk in en ook weer niet. AMD heeft inderdaad officieel nog geen DX10 kaart uitgebracht, dus in dat opzicht lopen ze 'achter'. Maar de huidige drivers zijn wel in staat om in een DX10 omgeving te draaien. Windows Vista maakte het noodzakelijk dat AMD/ATI de drivers volledig vanaf scratch in elkaar zou zetten. Dat geldt voor zowel de DX9-kaarten als die voor de R600.

Nu is bekend dat de ontwikkeling van de drivers voor de DX9 kaarten en DX10 kaarten vrijwel parallel liepen bij AMD. De ontwikkeling van de drivers voor DX9 kaarten voor Vista is ietsje eerder begonnen dan de ontwikkeling van de drivers voor de R600 voor Vista/XP.
The ATI Catalyst DX10 driver was developed by a separate, but parallel, team of software engineers that started work sometime after the DX9 Vista driver team began their work. ATI would like us to trust in their software development cycle by indicating their Vista driver was ready on time and that so will their DX10 Vista driver.
Bron: http://www.pcper.com/article.php?aid=367

En AMD (Terry Makedon) is zelfs nog zo aardig om te zeggen dat het geen zin heeft om nVidia aan te vallen op slechte DX10 drivers, omdat er toch nog geen DX10 games zijn.
de vista drivers voor dx9 kaarten van zowel ati als nvidia hebben allebei nog behoorlijk wat bugs erin zitten...
Sinds 7.2 is de OpenGL performance onder Vista flink geboost en is de stabiteit nog meer toegenomen. Als je 7.1 vergelijkt met wat er toendertijd van nV beschikbaar was, dan denk ik dat je maar tot 1 conclusie kan komen over wie nou betere Vista drivers hadden. En de links die ik in m'n vorige post had geplaatst... die zeggen volgens mij wel genoeg.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:01:
[...]

Zover ik weet is CJ geen moderator, hij is niet diegene die bepaalt wat jij wel en niet mag zeggen hier.
Zo doet hij het wel overkomen.

Helaas.
Modbreak:Heeft hij een rode nick? Kan hij dit soort modbreak plaatsen? Nee.

Lijkt me duidelijk. Hou het on-topic en als je vindt dat een andere user over de schreef gaat, gebruik toch gewoon de TR-functie

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 22-02-2007 15:39 ]

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Althalus schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:01:
Om eerlijk te zijn CJ denk ik dat er misschien in LA eens een discussie gevoerd moet worden over dit topic. Want ik ben niet tevreden over de inhoud en het beleid in dit topic. Het probleem is echter dat een ATI discussietopic onder mijn regels direct gesloten zou worden omdat er al eentje bestaat.
Ik verwacht in een discussietopic:
- de ruimte voor geruchten en speculaties (objectief gebracht)
- geen fanboyism (eindeloze pagina's over hoe goed een kaart wel niet kont gaat schoppen of verzamelplaatjes alsof het over postzegels gaat)
- nieuws, geen outdated discussies over de R300 vs N40
- maar ook de ruimte om het vergelijk te maken. We hebben het hier over multinationals die op de beurs genoteerd staan. Concurrentie is de reden van hun bestaan en daarom moet het mogelijk zijn om de R600 te vergelijken met de G80. Zodra ATI niet op kan boksen tegen NVIDIA zal het marktwaarde verliezen en andersom, dus het is van belang dat je die 2 bedrijven (van mij part intel straks ook) met elkaar mag vergelijken als je een nieuwtje presenteert.

Het probleem is nu dat jij de regels bepaald (natuurlijk binnen GoT niveau) maar zelf ook regelmatig je er aan schuldig maakt omdat dat nu eenmaal niet anders kan (zie mijn 1e alinea). Hopelijk kan je hier iets mee, want ik heb het idee dat het 2 jaar geleden wel goed ging.
Ik bepaal de regels niet zelf. Wat er in dit topic hoort te staan, staat zelfs in een sticky topic op dit forum:
Waar gaan die [Ervaringen] / [Discussie] topics over?
  • Discussies over één centraal onderwerp, zoals aangegeven in de titel
  • Infolinks/Nieuwslinks/Reviewlinks/BIOS en driver updates/Benchmarks
  • Goed onderbouwde ervaringen/vragen/stellingen (en dus zeker niet "ik heb dit ook en ik ben er tevree mee" of "wat is sneller, nVidia of ATi?")
  • Geen 'simpele' FAQ/RTM/Zoek vraagjes tussendoor
  • Geen op zichzelf staande problemen, ook al is het onderwerp gerelateerd
Eventjes de regels bij langs gaan:
  • Het centrale onderwerp is hier ATI zoals in de titel is aangegeven. Zie jij nVidia in de topic titel staan? En zelfs de topicregels van dit topic zijn nog soepeler aangezien vergelijkingen nog worden toegestaan mits goed beargumenteerd en niet te repetitief.
  • Infolinks, reviewlinks en nieuwslinks worden hier gegeven, alsmede worden driverupdates vermeldt.
  • Goed onderbouwde vragen missen hier te vaak.
  • Mensen lezen de FAQ niet of gebruiken de search niet.
  • Te veel op zichzelf staande problemen ook al staat in de topicregels dat het niet moet gebeuren.
Daarnaast staat er in de forumregels ook:
Daarnaast is het zoals in de post hierboven al gezegd niet meer de bedoeling dat iemand 'sneaky' z'n simpele vraagjes er gaat posten, daar is een dergelijk Ervaringen of Discussie topic niet voor bedoeld! Beperkt tot info, serieus omschreven ervaringen en reviews moeten 500 posts afdoende zijn.
Zoals het nu al 50 delen gaat, zijn er een aantal mensen die dit topic voorzien van info. Serieus omschreven ervaringen zijn er weinig en ook reviews worden te weinig besproken, alhoewel ze wel vaak gelinkt worden. Als ik een mod was en me echt aan de forumregels zou houden, dan had ik hier al veel vaker een bezem door gehaald of had ik het topic zelfs gesloten. Het wordt hier allemaal te veel en te snel persoonlijk (zie ook "speel de bal en niet de man" regel). En zoals ik het zie, komt die hostiliteit in dit topic voornamelijk af van mensen die nVidia hoog in het vaandel hebben.

Wat mij betreft zijn de mods nog vrij coulant geweest in hun moderatie. Het enige wat ik hier doe is de boel in goede banen proberen te leiden en mensen voorzien van info. Misschien is een hernoeming naar "ATI Radeon Info Topic" wel beter. Of misschien moet ik mijn plannen om een apart NL ATI forum/website te maken, maar weer eens uit de ijskast halen waar dit allemaal wel beter in past.

Regels: * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Overigens is dit inderdaad niet de plek om dit te bespreken, ik raad je dan ook aan om een topic in LA aan te maken, mocht je het niet eens zijn met de manier waarop het hier aan toe gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 22-02-2007 14:45 ]

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:57

Krizzie

Progressive Music \o/

Amen. :)

Geluidswolk

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Even een technische mededeling naar aanleiding van dit topic. Als je een X1950XT hebt en je draait Windows Vista, installeer dan niet de Catalyst 7.2 drivers. De kaart wordt dan namelijk niet herkend. Geen idee waarom, maar het staat ook in de releasenotes:
Caution: The ATI Radeon™ X1950 XT is currently not supported under the Windows Vista operating system
Bron: https://a248.e.akamai.net...yst_72_release_notes.html

Verwijderd

maar wel leuk en aardig allemaal
er zijn nog geen officiele feiten dat de X2800 X2900 gaat heten, je hoeft maar iets te horen van een roddel site en je gelooft het! :o oke dromen mag natuurlijk, heh!

Zo lang dat er geen echte links van waarheid zijn, zou ik het niet echt serieus aan zien, het is en blijven roddels.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 14:47 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:50

boesOne

meuh

CJ, even een hart onder de riem van een lurker. Ik volg dit topic sinds de R300 en je host t topic prima.

@ de rest.. Niet zeuren. Het IS een Ati topic dus per defentitie licht rood gekleurd. Het is niet chique om op dit moment het groene gelijk te komen halen omdat ATi z'n nieuwe kaart moet uitstellen.

Als R600 op 65nm komt dan hoop ik dat het stroomverbruik minder gaat worden want dat is imho 't grootste nadeel van de nieuwe generatie kaarten. Het zou een doorslaggevend verkoopargument kunnen zijn als R600 flink onder G80 duikt kwa wattage.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Oke ik moet wel toegeven dat het wel een beetje rommelig is geweest de laatste 5 ATi topics, maar zo erg was het ook weer niet, CJ deed het best oke hoor, alleen we botsen elkaar een beetje denk ik eerder en idd de laatste paar keren was alles erg bot aangenomen ook tegen anderen als tegen mij zelf, wat toch wel jammer is, het had anders gekunt.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 14:57 ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:26:
Overigens is dit inderdaad niet de plek om dit te bespreken, ik raad je dan ook aan om een topic in LA aan te maken, mocht je het niet eens zijn met de manier waarop het hier aan toe gaat.
Misschien doe ik dat wel ja; jouw houding van de laatste tijd komt me de strot een beetje uit. No offense.

De vrijheid om dingen te zeggen wordt hier door bepaalde mensen in de kiem gesmoord. Waarom weet ik niet; maar vergelijken met en reageren op, is iets dat hier verboden is. (Volgens sommige mensen) En dat terwijl je toch telkens ZELF vergelijkt!!!
Modbreak:Insinuerende bullshit als "bepaalde mensen" willen we hier op GoT niet zien :r

Noem een beestje bij naam - maar ga vooral niet met dit soort offtopic onzin een discussietopic vervuilen. Heb je commentaar op een topic - maak een topicreport. Het is overigens wij modjes die bepalen wat wel en niet kan, niet CJ, ook niet jij.

En offtopic gezanik, zeker als het ook nog eens stemmingmakend is, kan *niet* :o

Ik herhaal het nog maar een keer:

op het moment dat er hier verwezen wordt naar, of vergeleken wordt met nVidia door FanATics, en dat er op basis van geruchten of onbekende bronnen dingen hier als waarheden worden neergezet, en je reageert erop, dan krijg je direkt de wind van voren of een verwijzing naar het nVidia topic, wat naar mijn menig grote onzin is.

Probeer eens normaal te doen en niet zo geirriteerd te reageren als iemand reageert op een stellingname waarvan hij van mening is dat het niet klopt of dat er veel te eenzijdig naar gekeken wordt.

Als er alleen over ATi gepraat mag worden HOU DAN ZELF JE HOOFD OVER NVIDIA EN HOU OP MET VERGELIJKEN!!! :o
Modbreak:Doe ff beetje rustig... dit soort geschreeuw doet alleen maar afbreuk aan je argumenten

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 22-02-2007 15:46 ]

Verwijderd

iemand nog verschillen gezien met Catalyst 7.2 onder XP vergeleken met 7.1 als 6.12?

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Al eens eerder geopperd maar misschien is het een goed idee om de topictitel te veranderen in "ATi Propaganda Topic Deel 1". Dan is het iedereen geheel duidelijk wat de bedoeling is en heb je geen last meer van mensen die willen discussieren over zowel de plus als de min-punten van ATi (en nV) :Z

Kun je lekker alleen het positieve nieuws bespreken, in het kader ATi een positieve draai geven aan alles wat in werkelijkheid negatief is, en in het kader nV een negatieve draai geven aan wat positief is.
En guess what: niemand die je er dan meer op aankijkt :O
Modbreak:Ook jij: beetje rustig aan doen.

En als mod m'n mening:
Liever tien mensen gefrustreerd dat er te voorzichtig gepost moet worden dan dat er weer een totale flamewar uitbreekt en de boel gesloten moet worden. Als dat je niet bevalt is er niets wat je dwingt om in een topic te lezen, laat staan posten.

[ Voor 54% gewijzigd door dion_b op 22-02-2007 15:38 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:32

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat een gezeur, ik volg de draad al vanaf voordat hij bestond. :+
maar ik blader hem tegenwoordig alleen nog maar ff snel door of er nog wat nieuws gepost wordt.

Ik lees eigenlijk alleen nog als ik een post zie van CJ (behalve als hij begint met een quote van iemand op GoT), Edward2, The Source of GFMike.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:50
Cheetah schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:14:
Al eens eerder geopperd maar misschien is het een goed idee om de topictitel te veranderen in "ATi Propaganda Topic Deel 1". Dan is het iedereen geheel duidelijk wat de bedoeling is en heb je geen last meer van mensen die willen discussieren over zowel de plus als de MIN-punten van ATi (en nV) :Z
...right...

Noem dan eens duidelijk 'propaganda' voorbeelden uit dit topic? Dat het hele topic over ATi gaat is niet zo gek... doooh het is een ATi nieuwstopic }:|.

Er mogen ook best minpunten aan ATi genoemd worden, maar niemand doet dat? Is dat de schuld van CJ? Nee. Als je minpunten geeft en je onderbouwt dit gewoon is er niets aan de hand.

Ik vind overigens dat jullie wel ietsje meer respect mogen opbrengen voor CJ, hij maakt die topic al 50 topics lang en geeft telkens de laatste nieuwtjes door. Dat hij een mening heeft is logisch, hij mag toch zeggen waarom hij denkt dat de r600 uitgesteld is? Net zo goed als jullie dat mogen? Dat de GeForce 8600 laat is, dat is nu eenmaal een feit. Dat kun je interpreteren als flame, maar als je je groene bril af zet zie je dat dat niet zo is. Dat je verwezen wordt naar het nVidia topic, dat kan. Het is mischien niet zo vriendelijk, maar zo zijn de regels. Anders komen er weer van die zinlose opmerkingen als op pagina 4 en 5 van dit topic (zie posts wizkristof).

En nee, ik ben zeker geen 'fanATic', want ik heb zelf ook nVidia kaarten, maar ik volg dit topic wel graag. Als er over niets anders gediscussieerd kan worden dan over de vraag of iets nou wel mag of niet mag, dan heeft dit topic ook niet veel nut meer en kun je het net zo goed sluiten.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 16:24
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:00:
iemand nog verschillen gezien met Catalyst 7.2 onder XP vergeleken met 7.1 als 6.12?
Ik gebruik geen xp meer :), de vista drivers zijn er in ieder geval een stuk op vooruit gegaan, prey en chronicles of riddick hebben geen grafische glitches meer en draaien soepel. CCC bestaat nu eindelijk enkel nog uit .net 2.0 componenten zodat hij niet meer crashed bij het opstarten en als je dat stomme thema uitschakeld start hij binnen de 2sec op.
Ati heeft nu ook dezelfde drivers voor de firegl en radeon kaarten, ik heb op mn laptop een FireGL V5200 en het gamen was altijd al een probleem, de d3d en ogl drivers waren gewoon enkel geoptimaliseerd voor een paar toepassingen, nu kan ik onder vista gewoon gamen, een verademing.

offtopic:
Cheetah, een weekje vakantie kan wonderen doen

Verwijderd

Ook de reden dat ik het vroeg onder XP, ben niet zo op dat Vista enzo ;)

Maar goed om te horen dat je FireGL 5200 het goed doet feli man ;)

Maar ja de vraag is zal me oudere games als Red Alert2, Flight Sim 2004, Call Of Duty2, Grand Theft Auto San Andrea's als Star-Wars X-Wing Alliance ook goed en stabiel draaien onder Vista?

Het is dat ik een Retro gamer bent met nieuwere kaarten, gewoon dankzei die nieuwe FSAA technieken kan ik me oude games een nieuw leven in blazen en met de CrossFire R580/R580+ setup gaat dat geweldig :)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 18:39 ]

Verwijderd

Ben ik nou gek? Ik met ATI mailen over het ontbreken van ondersteuning voor de X1950XT in Catalyst 7.2 onder Vista.

Krijg ik mail terug, dat die kaart wel ondersteund wordt. Okay, ik weer in de release notes kijken. Wat blijkt:

The ATI Radeon™ X1950 GT is currently not supported under the Windows Vista operating system

Daar stond toch echt iets anders in eerste instantie. Hebben ze de tekst gewijzigd! Zou er stiekem een nieuwe versie online gezet zijn?

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pfffft helemaal over het hoofd gezien, bedankt!

Rapapa...

Verwijderd

@ CJ :)

hierbij kan de ATi Radeon X1950 XT AGP 256MB ook binnenkort bijgezet worden 8)
Vraag: Komen er ook AGP versies uit van de X1K serie?

Antwoord: ATi laat het aan AIB (All In Board partners, zoals MSI, Asus, Powercolor etc) over om AGP versies uit te brengen van hun kaarten. ATi heeft aangegeven dat ze AIBs ter zijde willen staan mochten ze hulp nodig hebben bij het ontwikkelen van AGP versies. Op dit moment zijn de volgende kaarten beschikbaar in AGP variant:

* X1300Pro
* X1600Pro
* X1650Pro
* X1650XT (Powercolor beschikbaar vanaf medio Januari 07)
* X1950Pro256/512

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 17:45 ]

• Astennu
Uhmm wel appart dat ze de kaart uitstellen wegens drivers. Als hij niet goed te leveren is kan ik het me goed voorstellen. Dus ik gok dat het echt die twee redenen moeten zijn. En niet alleen de drivers.

Ik vraag me nu wel af wat ze met de R650 gaan doen. Gaan ze die gewoon op tijd uitbrengen ( dit zal dan dus 3-4 maanden later zijn ) Of schuiven ze die naar achter ? Of is dit al de R650 omdat de R600 niet snel genoeg is en nVidia geen G81 zou uitbrengen ( Als dat waar was tenminste )

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• SpankmasterC
In die review van de X1950GT op HardOCP proberen ze het ding (natuurlijk) over te clocken

Hun ervaring is dat de core van 500 naar 600 megahertz wil (ter vergelijking: X1950Pro is geklokt op 580 MHz), maar het geheugen wil niet meewerken en wil eigenlijk helemaal niet overclocken (zodra het overgeklokt wordt, crasht de kaart).

Nu hebben ze daar het volgende over te zeggen:
he bad news is that the memory would not overclock. We've seen this happen before. Most recently, the PowerColor Radeon X1950 PRO Extreme edition had the same problem.

Sapphire is aware of the issue and states that it is not repeatable on all video cards but that they will have a BIOS fix coming soon that will resolve the problem on video cards with the issue.
Goed nieuws dus voor de overclockers, misschien gaan ze ook nog eens wat doen aan de timings als de memory overgeklokt wordt (voorlopig is het iig bij de X1950Pro serie zo dat als het geheugen OC'ed wordt, de timings een stuk losser gaan waardoor het uiteindelijk of niks uitmaakt, of zelfs langzamer wordt...)

• SpankmasterC
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:34:
dat is wel nice, maar ja de vraag is zal me oudere games als Red Alert2, Flight Sim 2004, Call Of Duty2, Grand Theft Auto San Andrea's als Star-Wars X-Wing Alliance ook goed en stabiel draaien onder Vista?
Dat ligt denk ik ook grotendeels aan de developer. Een game als X-Wing Alliance of Red Alert 2 moet je al moeite doen om die onder XP aan de praat te krijgen, en vaak zijn die patches (iig bij X-Wing Alliance) niet door de developer zelf uitgebracht. Onder vista lijkt het me dus dat het nog moeilijker zal zijn, maar als de community het echt wil zal het wel geen probleem worden.
Andere populaire games zoals CoD2 zullen binnenkort/nu al wel goed draaien, want in principe zouden games die voor Direct-X 9 gemaakt zijn gewoon moeten kunnen draaien.
ATi zal wel wat kunnen proberen, maar ik denk niet dat zij het voor elkaar krijgen om games werkend te krijgen. Hoe dan ook zou dat ook niet hun taak moeten zijn, de developers moeten de game maar lekker werkend krijgen, ATi mag dan zorgen dat het goed draait... (klinkt niet heel logisch, maargoed)

Verwijderd

heh Red Alert2 onder XP moeite? heh hier niet hoor gewoon opstarten in 98SE compabillity mode en hij doet het perfect ;) of je nu een sngle core hebt, Hyper Threading als Dual Core of quad core met nieuw als oude hardware, XP draait RA2 zonder probs net als 2K dat doet.

heh elke week een RA2 LAN hiero, zelfs werkt het makkelijk onder Win2K3 server :)

het is wel ATi's taak om games normaal te kunnen draaien althans hun drivers moeten dat toch toe gaan laten en echt tot nu toe zijn de drivers van ATi als Omega echt super hoor voor 2K Pro als XP Pro, echt geen rare dingen meer als vroeger, draai nu Omega Catalyst 7.01 op me CF bak als Omega 6.03 voor me laptop & retro bak.

Het is alleen dat Vista nog bomvol met bugs zit en leaks, dus ook niet echt betrouwbaar, toch knap dat ATi's drivers het best goed doen in OpenGL apps als Doom3, Quake4 als Prey nu de DX 9 apps nog en wat betere ondersteuning voor nieuw als oudere hardware, duurt nog effe voordat er een goede service pack uit komt met daarin de goede verbeteringen.

Ben het ook benieuwd wat ATi idd gaat doen met de R650, wat die gaat krijgen als echte verandering, gebakken op 65nm zal er wel dik in zitten, maar het aantal shaders mischien 4x 128 ipv 4x 64?

de R700 zal wel de X3K serie worden althans dat gevoel heb ik een beetje wel hehe :)

R700
ATi Radeon X3900 XTX
ATi Radeon X3900 XT
ATi Radeon X3900 XL

RV770
ATi Radeon X3800 Pro
ATi Radeon X3800 GT

RV760
ATi Radeon X3600 XT
ATi Radeon X3600 Pro

RV730
ATi Radeon X3300 XT
ATi Radeon X3300 Pro
ATi Radeon X3300 LE

gewoon een visie :D

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 18:38 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

SpankmasterC schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:11:
Goed nieuws dus voor de overclockers, misschien gaan ze ook nog eens wat doen aan de timings als de memory overgeklokt wordt (voorlopig is het iig bij de X1950Pro serie zo dat als het geheugen OC'ed wordt, de timings een stuk losser gaan waardoor het uiteindelijk of niks uitmaakt, of zelfs langzamer wordt...)
Dat met die timings klopt niet echt volgens mij, memspeed opkrikken zorgt ook al voor een goeie performanceboost naar ik weet.

Wat het geheugen betreft, wat het écht boute nieuws is :
1. van vele merken X1950 Pro én GT kan uit de box geen geheugen ge-oc'ed worden zonder dat er spontaan blackscreens komen en hangers, zelfs memspeed naar lager dan stock zorgt daarvoor. Ik begin nattigheid te voelen, want ik denk terug aan het tijdperk met de ATi Radeon 9500-lock, dat was softwarematig ingekapseld zodat men niet kon oc'en. Sapphire werkt aan een updated bios stond ook in dat artikel, dus hópelijk kan de rest van de kaarten daarmee geflashed worden, anders word ik écht AMD-groen van nijd :/

2. dat 1.4ns geheugen wat eropzit, moet theoretisch tot 714x2=1428MHz kunnen, wat ik heb gelezen is dat er veel GT's zijn die de 1300MHz amper halen. Bout, want ik wil wel weten wat voor geheugen er dan bv. zit op die Sapphire X1950Pro Ultimate die stock al 1600MHz loopt, weet iemand hoeveel ns daarop zit? 1.2ns?

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Misschien is het geheugen een soort van B-kwaliteit 1.4ns ipv. bv. A-kwaliteit 1.4ns die op duurdere kaarten wordt gebruikt ? Iets in de richting van cores die niet de hoogste specs halen en als lagere modellen verkocht worden. Ook vrij logisch zou de memory controller zijn die die overklok gewoon niet trekt (software/hardware tweak ?). Het zou me niet verwonderen dat een BIOS van een overgeklokte kaart het beter zou doen. Dit is in het verleden ook al eens voorgekomen.

• SpankmasterC
Jejking schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:11:
[...]

Dat met die timings klopt niet echt volgens mij, memspeed opkrikken zorgt ook al voor een goeie performanceboost naar ik weet.

Wat het geheugen betreft, wat het écht boute nieuws is :
1. van vele merken X1950 Pro én GT kan uit de box geen geheugen ge-oc'ed worden zonder dat er spontaan blackscreens komen en hangers, zelfs memspeed naar lager dan stock zorgt daarvoor. Ik begin nattigheid te voelen, want ik denk terug aan het tijdperk met de ATi Radeon 9500-lock, dat was softwarematig ingekapseld zodat men niet kon oc'en. Sapphire werkt aan een updated bios stond ook in dat artikel, dus hópelijk kan de rest van de kaarten daarmee geflashed worden, anders word ik écht AMD-groen van nijd :/
Het rare is dat dus niet elke kaart het heeft, zeggen ze ook bij HardOCP. Lijkt toch een soort rare bug te zijn, als het echt een lock was die op zowel de Pro's als de GT's zit had dit al veel eerder moeten uitkomen...
2. dat 1.4ns geheugen wat eropzit, moet theoretisch tot 714x2=1428MHz kunnen, wat ik heb gelezen is dat er veel GT's zijn die de 1300MHz amper halen. Bout, want ik wil wel weten wat voor geheugen er dan bv. zit op die Sapphire X1950Pro Ultimate die stock al 1600MHz loopt, weet iemand hoeveel ns daarop zit? 1.2ns?
1.2 lijkt me wel, ik kan er alleen geen reviews oid van vinden waarin ze het erover hebben...
Ben benieuwd hoever dat klokt dan!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:23:
Misschien is het geheugen een soort van B-kwaliteit 1.4ns ipv. bv. A-kwaliteit 1.4ns die op duurdere kaarten wordt gebruikt ? Iets in de richting van cores die niet de hoogste specs halen en als lagere modellen verkocht worden. Ook vrij logisch zou de memory controller zijn die die overklok gewoon niet trekt (software/hardware tweak ?). Het zou me niet verwonderen dat een BIOS van een overgeklokte kaart het beter zou doen. Dit is in het verleden ook al eens voorgekomen.
Ik heb mijn X1950GT 512Mb nog wat met de geheugenoverklok zitten prutsen. Zowel ATItool als rivatuner falen in het verzetten van geheugenkloks. Met WinClk heb ik de 1,4ns geheugen op bijna 1600 Mhz kunnen krijgen. (voorheen 1300, dat kwam omdat de core te hoog was geklokt) Helaas gaat de core niet meer over de 580Mhz. Maargoed, wel een lekkere X1950pro snelheid voor X1950GT prijs.
Met een eerdere kaart (X1950pro van ASUS) gebruikte ik de overkloktool van ASUS zelf om het het geheugen te verzeten. Bij deze asus waren ATItool en rivatuner ook niet bruikbaar.
Ik geloof dus niet dat het geheugen of kaartmerk het probleem is, maar dat de gebruikte overkloktool. Het zou natuurlijk wel kunnen dat een andere bios wel kan omgaan met ATItool en Rivatuner.

• Astennu
Misschien hebben de GT kaarten de iets minder goede RV570 cores er op zitten. Geheugen modules kunnen wel goed zijn maar als de MC niet lekker is wil je mem ook niet clocken had ik ook met me X1900 XT en nu ook met me XTX.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb het een tijd geleden nog eens gevraagd, misschien lukt het nu:

Heeft iemand meer informatie over ATI videokaarten in MXM-formaat ? Zoals die wat ObiWan even terug liet zien maar dan in MXM formaat :) In mijn laptop steekt een Geforce 6600 maar had graag iets pittigers van ATI gehad.

Afbeeldingslocatie: http://www.gsm4u.cz/picture/Nvidia_GeForce_6600_128MB_MXM_I-II_TN.jpg
Geforce 6600 128MB

Een X700 is een optie maar die zal niet sneller zijn dan de 6600 die er nu in zit. Het probleem is deze dingen te localiseren en te weten te komen welke past.
edit:
Een X1800/1900 lijkt al niet te passen, deze zie ik enkel als Type III en ik heb Type II. Een Geforce 7600GS past wel, maar dat is al makkelijk 300 euro. Zover ik heb rondgekeken, is er tussen de X700 en X1800 niets te vinden. Had graag een X1600 gehad...

[ Voor 19% gewijzigd door Phuncz op 22-02-2007 22:48 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:38:
[...]

Ik heb mijn X1950GT 512Mb nog wat met de geheugenoverklok zitten prutsen. Zowel ATItool als rivatuner falen in het verzetten van geheugenkloks. Met WinClk heb ik de 1,4ns geheugen op bijna 1600 Mhz kunnen krijgen. (voorheen 1300, dat kwam omdat de core te hoog was geklokt) Helaas gaat de core niet meer over de 580Mhz. Maargoed, wel een lekkere X1950pro snelheid voor X1950GT prijs.
Met een eerdere kaart (X1950pro van ASUS) gebruikte ik de overkloktool van ASUS zelf om het het geheugen te verzeten. Bij deze asus waren ATItool en rivatuner ook niet bruikbaar.
Ik geloof dus niet dat het geheugen of kaartmerk het probleem is, maar dat de gebruikte overkloktool. Het zou natuurlijk wel kunnen dat een andere bios wel kan omgaan met ATItool en Rivatuner.
Dus finally dan 580/1600 zo ongeveer? Hmm... ik zou bíjna willen vragen of je er betere koeling bij wilt gooien om te kijken of het heat-gerelateerd is >:)

* Jejking kwijlt bij de gedachte alleen al, gratis X1950Pro voor X1950GT-prijs :)

Oh ja, dit was niet helemaal ontopic Wagnef, maar misschien word je nog wat wijzer uit het topic in TCOA (wtf, wat een klotenaam :?), OC ATi Radeon X1k-series Deel 2 volgens mij. See ya there 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Jejking op 22-02-2007 22:21 . Reden: TCA -> TCOA ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Jejking schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:19:
[...]

* Jejking kwijlt bij de gedachte alleen al, gratis X1950Pro voor X1950GT-prijs :)
Volgens de pricewatch schelen de GT en de PRO zo'n 10 euro.. voor die 10 euro kun je toch net zo goed een kaart kopen die stock op die snelheden loopt?..

• Astennu
Phuncz schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:19:
Ik heb het een tijd geleden nog eens gevraagd, misschien lukt het nu:

Heeft iemand meer informatie over ATI videokaarten in MXM-formaat ? Zoals die wat ObiWan even terug liet zien maar dan in MXM formaat :) In mijn laptop steekt een Geforce 6600 maar had graag iets pittigers van ATI gehad.

[afbeelding]
Geforce 6600 128MB

Een X700 is een optie maar die zal niet sneller zijn dan de 6600 die er nu in zit. Het probleem is deze dingen te localiseren en te weten te komen welke past.
edit:
Een X1800/1900 lijkt al niet te passen, deze zie ik enkel als Type III en ik heb Type II. Een Geforce 7600GS past wel, maar dat is al makkelijk 300 euro. Zover ik heb rondgekeken, is er tussen de X700 en X1800 niets te vinden. Had graag een X1600 gehad...
Idd ik vind het jammer dat de standaard voor die insteek kaartjes nog niet lekker op gang is. Als in we kunnen losse kaartjes kopen en in je laptop kunt stoppen. Zou wel mooi zijn 7600 Go er uit X1900 Mobility er in :P

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 13:51
MXM komt maar niet van de grond en is zeeer moeilijk te krijgen.
Bovendien is er nog typ 1.2 en 3 ...
Vaak zit er bij laptops nog medelspecifiek toeters en bellen aan, zoals tv out enz.
Ati heeft er wel idd tot de x1900 maar waar te koop?

• Bull
  • Laatst online: 19:15
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:24:
Ben ik nou gek? Ik met ATI mailen over het ontbreken van ondersteuning voor de X1950XT in Catalyst 7.2 onder Vista.

Krijg ik mail terug, dat die kaart wel ondersteund wordt. Okay, ik weer in de release notes kijken. Wat blijkt:

The ATI Radeon™ X1950 GT is currently not supported under the Windows Vista operating system

Daar stond toch echt iets anders in eerste instantie. Hebben ze de tekst gewijzigd! Zou er stiekem een nieuwe versie online gezet zijn?
Dit was mij ook opgevallen en ik ben hier erg blij om, mede omdat ik morgen Vista ga installen op men pc'tje en ik al bang was dat ik geen games kon spelen omdat men 1950xt niet ondersteund werd :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
PS. voor een nieuwe nieuwsbron: Fuad van The Inquirer heeft nu zijn eigen site, zal eind van deze maand vertrekken bij The Inq (aldus The Inq).
De nieuwe site van Fuad is www.itx.ba.
Jammer alleen dat het in de een of de andere oost-europese taal is, en dat het voor mij nog onduidelijk is of hij zijn bronnen meeneemt of dat die bij The Inq blijven.
We zullen het merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Komt Fuad niet uit Bosnie? Het zal dan ongetwijfeld Bosnisch, Servisch of Kroatisch zijn.

Anyway, ben benieuwd hoe het gaat lopen met zijn eigen site. De geruchten blijven daar in ieder geval komen. Hij had wat geruchten gepost over de G86 en G84 en dan met name de scores in 3DM06 (resp 2500 en 4500). Dus wie weet komt hij binnenkort ook met 3DM06 scores voor de tegenstanders van die kaarten, de RV610 en RV630.

Ik vraag me af welke kant AMD daar mee op wil gaan. Een X1950GT scoort nu al zo'n 4500 en die is voor onder €150 te krijgen. En een X1950Pro scoort rond de 5000 voor niet veel meer geld. Ergens heb ik het gevoel dat RV630 niet die 5000 punten gaat halen. ATI had twee missers op rij (RV410 en RV530), niet door slechte kaarten, maar door slechte positionering. Het zou me niets verbazen als ze weer de fout in gingen. Maar goed, als ze de strategie door voeren die ze hebben ingevoerd met de RV560 en RV570 dan zou het nog wel eens goed kunnen komen. Alleen jammer dat de RV670 dus voor Q3 gepland staat, want volgens mij is dit de grote knaller voor AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

RV630, zelfde score maar dan incl dx10 support ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 16:24
De RV630 zal het met een 128bit bus moeten doen dus waarschijnlijk niet
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wegens het herhaaldelijk uit de hand lopen van discussies per heden de volgende maatregel:

Iemand uitmaken voor fanboy (ongeacht of het ATi, nVidia, of wat dan ook betreft) zal zonder meer als flame aangezien worden en zal een Officiele Waarschuwing opleveren.

Een dergelijke zero-tolerance beleid is inderdaad kinderachtig te noemen, maar helaas is wat zonder die maatregel voor "discussie" doorgaat nog kinderachtiger :/