Toon posts:

ATI Radeon X1950XT - Unkown Device in Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 693 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Catalyst 7.1 in combinatie met mijn Sapphire ATI Radeon X1950XT in Windows Vista.

Als ik de Catalyst drivers installeer, wordt Vista erg traag. Applicaties starten traag en het geheel lijkt erg instabiel te worden. Bovendien verschijnt er in de lijst apparaten een unknown device NTATIVRV01. Als ik het stuurprogamma probeer bij te werken, en Windows naar de map met drivers wijs, lukt het ook niet.

Nu schijnt dit te maken te hebben met de VIVO op mijn kaart en met WDDM drivers zou het opgelost moeten zijn. Niets is minder waar. Zelfs Windows Media Center crasht met Catalyst 7.1

Met de standaard drivers van Vista werkt het allemaal top.

Ik heb tot op heden geen oplossing kunnen vinden. Iemand een idee?

Mijn systeem:
- Intel Core 2 Duo E6600
- MSI P965 Platinum
- 2x Corsair TwinX 1GB PC6400
- Sapphire ATI Radeon X1950XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard drivers blijven gebruiken en wachten op Catalyst 7.2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 11:51
Er is een beta gelekt van de 7.2 drivers. Probeer die eens zou ik zeggen.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eventueel ook nog kunnen proberen of de Omega drivers wel werken. Deze zijn gebasseerd op de originele Catalyst drivers en deels ontwikkeld door de beta testers van Catalyst. Echter zijn de drivers enigzins getweaked en bevatten ze veelal minder bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omaga drivers had ik al aan gedacht, maar die zijn er nog niet voor Vista.

Ik ga die beta eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de Catalyst 7.2 beta geinstalleerd.

Het probleem is verholpen! Geen unknown device meer (de ATI Unified T200 AV Stream driver werd nu wel geinstalleerd) en de performance is zelfs nog wat verbeterd.

Goed werk ATI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem ook maar installeren dan. Was van plan om te wachten op de release van 7.2 op de ati site maar vindt de drivers voor mijn Asus x1950xtx ook niet zeer stabiel. Hopelijk heeft het een positieve werking.

Welke vista draai je trouwens? 32 of 64 bit? Ik draai 64 bit nu heb het idee dat het veel minder stabiel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai de 7.1 drivers onder VIsta 64. Het is wel stabiel maar ik heb het idee dat hij (de x1950xtx), niet optimaal presteert. Na enig zoeken vond ik wat threads op guru3d waar wordt gezegd dat het schakelen van 2d naar 3d clocks niet (goed) werkt met de 7.1 drivers op genoemde kaart. Het is nog niet duidelijk, tenminste 2 minuten geleden, of dat probleem is opgelost met de 7.2 drivers dus ik wacht nog even met upgraden.

Edit: leren lezen, het probleem 2d/3d switchen schijnt niet voor te komen op de xtx versie...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 20:55
Heb ook dit probleem met mijn sapphire 1950xtx
Ik heb nu zojuist 7.2 geinstalleerd maar vista geeft nog steeds onbekend apparaat aan. |:(

Erger nog ccc start ook niet meer op. :(

[ Voor 13% gewijzigd door natnek op 22-02-2007 13:54 ]

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Geen Catalyst 7.2 installeren op Vista als je een X1950XT hebt! Deze wordt namelijk niet ondersteunt. Het staat zelfs in de driverrelease notes.
Caution: The ATI Radeon™ X1950 XT is currently not supported under the Windows Vista operating system
https://a248.e.akamai.net...yst_72_release_notes.html

Het is een beetje slordig van ze, maar er is op dit moment helaas niet zo veel aan te doen. Misschien dat er een hotfix uit komt. Maar anders zou 7.3 zowiezo de X1950XT weer moeten ondersteunen in Vista.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:29

Entity

9000rpm

Dit geldt niet voor de X1950XTX? Wel vaag eigenlijk. Nou ja, kom er thuis vanzelf wel achter of het werkt of niet :+

Verwijderd

Topicstarter
@CJ

Het is wel grappig dat je dat inderdaad meldt. Toevallig installeerde ik de final versie van de Catalyst 7.2 en daar begon het gedoe weer. Weer een unknown device. In de release notes zag ik idd ook dat de X1950XT niet ondersteund wordt.

Terug naar de beta en het werkte weer. Overigens lijkt de boel daar prima ondersteund te worden. Ik ondervind in ieder geval geen merkbare problemen, maar ik game dan ook niet onder Vista. Schijnt dat de kloksnelheden niet helemaal juist zijn. Dat zou ik eens moeten checken.

Wel slecht van ATI overigens hoor. Op de site staat duidelijk dat de X1950 Series geschikt zijn voor Vista. Daar versta ik dan wel de hele serie onder! Zelfs Sapphire zet op zijn site dat de X1950XT Vista ready is.

Slecht, slecht, slecht! (en balen!)

@natnek
Probeer de 7.2 beta eens. Die werkt wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik nou gek? Ik met ATI mailen over het ontbreken van ondersteuning voor de X1950XT.

Krijg ik mail terug, dat die kaart wel ondersteund wordt. Okay, ik weer in de release notes kijken. Wat blijkt:

The ATI Radeon™ X1950 GT is currently not supported under the Windows Vista operating system

Hebben ze de tekst gewijzigd! Zou er stiekem een nieuwe versie online gezet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 21:43

Paladin

Play Ball!

Sorry voor deze heftige topic kick, maar ik ervaar met de catalyst 7.11 drivers dit probleem op mijn windows vista X64 ultimate. Is dit gewoon omdat er iets fout is gegaan met mijn driver install, of heeft ATI/AMD het probleem nog niet opgelost?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Ik heb een HD2900XT, met de 7.11 en heb em ook in mijn apparaatbeheer staan.
Weet ook niet waar het voor dient.
Alles werkt goed, maar krijg em ook niet weg.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 10:48
Ik heb ook de 1950 xt. één en al ellende. Te warm. Slechte koeler. Drivers zijn soms ellende.pfff, ik ga de 8800gt wel halen
gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Leuke toevoeging aan het topic guidonno.....

Ik heb ook de X1950xt, en bij catalyst 7.10 en 7.11, had ik een soortgelijk probleem, hij was in games vooral supertraag, en ook in windows applicaties. Met 7.9 heb ik nergens last van.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 10:48
n00bdani86 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:19:
Leuke toevoeging aan het topic guidonno.....( me pffffffenis)

Ik heb ook de X1950xt, en bij catalyst 7.10 en 7.11, had ik een soortgelijk probleem, hij was in games vooral supertraag, en ook in windows applicaties. Met 7.9 heb ik nergens last van.
Zet er een zalman koeling op :). Hij loopt dan een stuk beter.(stabieler) En jah met de drivers. Probeer de oudere drivers is. De 1950 loopt nog niet 100% goed met nieuwe drivers voor vista

gr,

[ Voor 4% gewijzigd door StormRider op 08-12-2007 17:09 ]

Pagina: 1