Over het verkrijgen van een Wii (of andere benodigdheden) loont het zeker om winkels te bellen die niet aan pre-orderen doen (FRS, Fame Music) FRS heeft heel wat vestigingen en als je geregeld die winkels belt zit er vast wel een keer eeentje tussen die er 1 binnen heeft gekregen. Laat hem een uurtje opzij zetten en haal hem op. Daarnaast kleine minder bekende gameshops om locatie waar minder mensen langskomen zoals bijvoorbeeld SaveGames in A'dam waar ik Wii Play heb weten te bemachtigen, of denk aan bijv de Makro (alleen heb je daar wel een pasje nodig of iemand die je kent met een Makropasje). Daarnaast is een pre order bij bijv E-plaza aan te raden om toch een reservering achter de hand te houden handig. Meerdee mensen die ik ken hebben op deze manier eentje weten te bemachtigen.
De vraag is en blijft hoog om verschillende redenen denk, zoals
- is gehypt door hoge vraag en weinig aanbod, meer mensen willen er daarom 1
- als je op de Wii hebt gespeeld bij iemand is de kans dat je er zelf ook 1 wil (zien is geloven maar
ook een nieuwe doelgroep die zich aangetrokken voelt tot deze computer)
- wachtlijsten die nog niet weggewerkt waren
- mensen die al een Wii wilde maar (nog) niet hebben besteld
Overigens kijk ik uit naar een kickbox game waarbij je ook sensoren op enkel/scheen kan bevestigen met tape en een tennisgame waarbij je zelf ook kan lopen (met [draadloze] nunchick op met je D-pad) ... met name van het eerste is het nog maar de vraag of het er komt.
Wii Play vond ik overigens in m'n eentje erg tegenvallen maar toch mn extra 10 euro waard, na hem gister met iemand anders gepeeld te hebben was ie toch erg leuk.
Voor wat betreft Wii registratie op mapwii zie onderstaande link voor de 'terms of service'
http://mapwii.com/wii-number/terms.cfm?random=1974021
Daarnaast kan je altijd een ander huisnummer of straat bij jou in de buurt invoeren (ivm privacy redenen laat mapwii hem toch niet op de exacte locatie op de kaart zien.
peace