Chaoss schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:17:
Uiteindelijk bij de Dixons naar binnen gelopen en daar lag 1 RGB-scart kabel. thuis direct aangesloten en daar kwam ik er achter dat jammer genoeg maar 2 vd 3 scart aansluitingen op mijn TV RGB zijn (en ik heb 3 RGB apparaten

) Dus nu maar ff de digitale ontvanger op de non-RGB aangesloten... dat ziet er best wel brak uit nu
<...>
er bestaan toch wel RGB-Scart verdeel blokjes?

hebben die dingen nog nadelen (beeld kwaliteit, functionaliteit)
Bij mijn TV is het nog erger! 2 scart aansluitingen waarvan er 1 RGB ondersteunt, en 3 RGB apparaten (Wii, DVD-speler en KPN-Digitenne). En inderdaad, digitale TV via composiet ziet er echt wel brak uit ja!
Heb overigens voor 10 euro bij de Gamma een simpel scart verdeelblokje (van 1 naar 3 aansluitingen) gekocht:
Staat op de verpakking niks op over RGB, maar hij is gewoon volledig bedraad en het RGB signaal wordt wel gewoon doorgegeven. Enige waarop je moet letten is dat de signalen niet gescheiden zijn, dus je moet niet 2 aangesloten apparaten tegelijk aanzetten, want dan krijg je door elkaar lopende beelden op je TV. Maar ik zorg gewoon dat er altijd 2 van de 3 apparaten op stand-by staan als ik een 3e gebruik, en dan werkt het probleemloos. Staat de Wii op stand-by (met Connect24 aan) dan kan ik prima naar m'n TV vanaf Digitenne of naar een DVD vanaf m'n DVD-speler kijken.
Tja, zo'n simpel scart verdeelblokje heeft geen vergulde aansluitingen, maar op mijn 72 cm CRT breedbeeld TV zie ik geen verschil in beeldkwaliteit tussen de Wii direct op de TV aangesloten of via dit verdeelblokje.
(Overigens is dit scart verdeelblokje bij
Electronica-online slechts 1,50 euro, maar bij de Gamma had ik het zo terug kunnen brengen als het me toch niet was bevallen).
Daarom kun je dat blokje gewoon ergens achter je TV verstopt hebben liggen. Je hoeft het niet in het zicht te leggen om handmatig op knopjes te drukken om het invoer-apparaat te selecteren. Alles heeft voor- en nadelen zeg ik altijd maar

Zolang je maar zorgt dat je eerst het apparaat dat je kijkt op stand-by zet, voordat je het andere apparaat aanzet.........
<verder ontopic over de Wii...>
Gaaf dat MarioKart 64 uitgekomen is! Nooit gespeeld overigens, maar lijkt me een leuk multiplayer spelletje! Moet ik alleen nog een 2e Classic Controller halen, anders valt er weinig te multiplayeren
Overigens zal Mario Kart voor de GC vast nog wel mooier en leuker zijn, maar ja, dan zit je aan een hoop extra kosten zoals een duurdere game, plus het nog moeten bijkopen van GC controllers. Leuk voor de mensen die al een GC hadden en dus al GC controllers hadden, maar als de Wii je eerste console is en je alles nog moet bijkopen, dan is dat een duur grapje
[
Voor 25% gewijzigd door
Haay op 26-01-2007 09:34
]