"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 18-05 23:40
Turn it up loud, captain!
TopicstarterAsap contact opnemen met Nintendo dus, normaalgezien kunnen die u wel snel een nieuw bezorgen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Maar als MP zijn games en saves wil behouden, zal hij de Wii moeten opgeven voor reparatieBoeboe schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:02:
wel, je hebt de twijfelachtige eer om de eerste op het forum te zijn bij wie de Wii het fallicant laat afweten na wekenlange goede werking, proficiat?
Asap contact opnemen met Nintendo dus, normaalgezien kunnen die u wel snel een nieuw bezorgen.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik was eerderBoeboe schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:02:
wel, je hebt de twijfelachtige eer om de eerste op het forum te zijn bij wie de Wii het fallicant laat afweten na wekenlange goede werking, proficiat?
Asap contact opnemen met Nintendo dus, normaalgezien kunnen die u wel snel een nieuw bezorgen.
Wat wel raar is, is dat ze men garantie van 1 jaar aangepast hebben naar 6 maanden. Dit lijkt me helemaal niet mogen, zeker niet omdat er normaalgezien een verplichte garantie is van 2 jaar in europa
Veel winkels passen na een reparatie/garantiegevalletje de garantie aan naar 3/6 maanden, tenzij het apparaat al bijna buiten garantie viel. Dan is het de resterende garantieperiode.losealot schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:25:
[...]
Ik was eerder. Na een goede week spelen hield de videochip ermee op. Teruggebracht naar de winkel, en na 7 werkdagen heb ik een nieuwe gekregen...
Wat wel raar is, is dat ze men garantie van 1 jaar aangepast hebben naar 6 maanden. Dit lijkt me helemaal niet mogen, zeker niet omdat er normaalgezien een verplichte garantie is van 2 jaar in europa
Verplichte garantie hebben veel bedrijven maling aan.
Gelukkig spreekt men tegenwoordig over een nominale levensduur van een product. (staiksterk.nl, consumentenbond, rechtsbijstandverzekering enzo). Met een telefoontje naar de juiste personen kun je bij problemen dus zo een nieuw product verwachten.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
- MetroidPrime
TopicstarterDaar maak ik me niet zo heel druk om, ik heb regelmatig backups gemaakt van al mijn saves op een SD-kaart en het is aan Nintendo om er voor te zorgen dat ik mijn VC spellen blijf houden(waar ik ook backups van heb). Ik denk dat ze hooguit 5 minuten nodig zullen hebben voor een eventuele reparatie, als ik de Wii al zou moeten opsturen.Michael Knight schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:19:
[...]
Maar als MP zijn games en saves wil behouden, zal hij de Wii moeten opgeven voor reparatie
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Kun je niet het batterijtje eruithalen aan de zijkant? Dat reset de instellingen, maar wie weet ook dat. Niet geschoten is altijd mis.MetroidPrime schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:40:
Mijn Wii start niet meer op![]()
Ik kreeg net de volgende melding:
[...]
In de handleiding staat weer dat je contact op moet nemen met de technische dienst van Nintendo. Ik neem aan dat ik dus voorlopig zonder Wii zal zitten.
Bij het opstarten krijg ik nog wel voor een fractie van een seconde het Wii menu te zien, maar niet lang genoeg om nog ergens op te kunnen klikken.
Waar staat dat?losealot schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:25:
Lijkt me niet dat dat de systeem bestanden hersteld. Ook lijkt me dat een actie waarmee jeje garantie om zeep helpt.me_mrtn schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:32:
[...]
Kun je niet het batterijtje eruithalen aan de zijkant? Dat reset de instellingen, maar wie weet ook dat. Niet geschoten is altijd mis.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Anoniem: 66797
je kan het even navragen bij de TD voordat je het doet.Deddiekoel schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:53:
[...]
Lijkt me niet dat dat de systeem bestanden hersteld. Ook lijkt me dat een actie waarmee jeje garantie om zeep helpt.
En als je nu eens dat batterijtje moet vervangen? Nee, lijkt me niets met garantie te maken te hebben.Deddiekoel schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:53:
[...]
Lijkt me niet dat dat de systeem bestanden hersteld. Ook lijkt me dat een actie waarmee jeje garantie om zeep helpt.
Als ik replay level doe
Betekent dit dat ik heeeel de game nog een keer moet doorspelen?
Vriend van me gevraagd of hij het bij hem de memorycard kon testen (verlengkabels vergeten), en die werkte bij hem gewoon. Enige verschil is dat bij hem de Wii helemaal uitstond toe hij de card erin deed.
Dit ook met de verlengkabels geprobeerd, en jawel ze werkte gewoon. Blijkbaar moet de Wii helemaal uit staan wil dat werken, don't ask me why.
Ik heb dat probleem ook 3 keer gehad in het begin. Gewoon uitzetten->stroom eruit trekken, ff wachten en weer aanzetten. Werkte bij mij wel geloof ik.MetroidPrime schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:40:
Mijn Wii start niet meer op![]()
Ik kreeg net de volgende melding:
[...]
In de handleiding staat weer dat je contact op moet nemen met de technische dienst van Nintendo. Ik neem aan dat ik dus voorlopig zonder Wii zal zitten.
Bij het opstarten krijg ik nog wel voor een fractie van een seconde het Wii menu te zien, maar niet lang genoeg om nog ergens op te kunnen klikken.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ook het tennis spelletje… een vlakje met gekleurde vlekjes moet een tribune met publiek voorstellen?? Daar kan je anno 2007 toch niet meer mee aankomen. Ik heb echt het gevoel dat die spelletjes maar een paar gratis hebbedingetjes zijn. Ik hoop dat de rest er wel fatsoenlijk uit ziet.
Verder qua controls wel leuk hoor, maar vrees een beetje dat het nieuwtje er wel snel van af zal zijn. Ik ben ook niet zo’n gamer, vandaar dat de Wii mij wel leuk leek. Meer voor de lol.
Haha volgens mij vertrap ik met mijn uitspraken wel een beetje het hart van de lezende die-hard gamer die nu al 2 maanden smachtend zit te wachten tot z’n Wii ressevering binnen is.
Oh, nog een dingetje: Weet iemand hoe je het bereik van die wijzerpointer kan vergroten? Op TV gaat het nog wel, maar op een groot scherm (beamer) voelt het veel te gevoelig allemaal.
WTF!!!satoer schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:45:
Nou, ik heb sinds gister ook mijn Wii (reservering Mediamarkt Alkmaar).
Jij wel? Ik ben nog niet gebeld.
Hoeveelste stond je op de lijst? Of wanneer had je gereserveerd?
Heb jij ook opgevangen hoeveel ze er binnen hadden?
En wanneer ze meer krijgen?
Het gaat voor mij nu nog even langer duren ben ik bang.
Valt wel mee, ik heb het ook al gespeeld maar vond het geweldig.Mooi ding… (De hardware qua vormgeving) alleen vallen die spelletjes mij eigenlijk zwaar tegen (Wii Sport / Play). Tuurlijk heb ik wel screenshots gezien, maar nu ik het daadwerkelijk speel is het wel een beetje ernstig hoor. Het ziet er gewoon uit als een Nintendo 64 -game, hadden ze niet een beetje meer aandacht kunnen geven aan de vormgeving van het spel. achthoekige rondjes??? Pffff… of zitten ze al aan het maximale aan polygonen.
Ook het tennis spelletje… een vlakje met gekleurde vlekjes moet een tribune met publiek voorstellen?? Daar kan je anno 2007 toch niet meer mee aankomen. Ik heb echt het gevoel dat die spelletjes maar een paar gratis hebbedingetjes zijn. Ik hoop dat de rest er wel fatsoenlijk uit ziet.
Verder qua controls wel leuk hoor, maar vrees een beetje dat het nieuwtje er wel snel van af zal zijn. Ik ben ook niet zo’n gamer, vandaar dat de Wii mij wel leuk leek. Meer voor de lol.
Haha volgens mij vertrap ik met mijn uitspraken wel een beetje het hart van de lezende die-hard gamer die nu al 2 maanden smachtend zit te wachten tot z’n Wii ressevering binnen is.
Oh, nog een dingetje: Weet iemand hoe je het bereik van die wijzerpointer kan vergroten? Op TV gaat het nog wel, maar op een groot scherm (beamer) voelt het veel te gevoelig allemaal.
En op een beamer ziet alles er verrot uit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kom er dus achter dat ik helemaal opnieuw moet beginnen om het andere einde in Red Steel te kunnen zien. Heb ik eigenlijk geen trek in en geen tijd voor.
Is er hier iemand die bijna bij het einde is? En zou die persoon zijn savegame via SD eens naar mij kunnen mailen? Heb net de save van Gamefaqs geprobeerd maar die zat op 30%. Scheelt een hoop maar ben liever nog verder.
De save staat op je SD kaart in de map: private\wii\title\REDP
Daarin staat een data.bin bestand van 288k groot. Als ik die kan krijgen ben ik uit de brand!
Gonadan schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:49:
WTF!!!
Jij wel? Ik ben nog niet gebeld.
Hoeveelste stond je op de lijst? Of wanneer had je gereserveerd?
Heb jij ook opgevangen hoeveel ze er binnen hadden?
En wanneer ze meer krijgen?
Het gaat voor mij nu nog even langer duren ben ik bang.
Uhwwmmm... Ik weet niet hoeveelste ik op de lijst stond, had ergens in december gereserveerd, Ik geloof dat de beste man zei dat ze er een stuk of 12 binnen hadden gekregen. Dus ik was 1 van die 12
Weet niet wanneer ze meer krijgen. Hun verwachte elke week weer een lading te krijgen, maar dit was de eerste sinds 1 januari
[ Voor 10% gewijzigd door satoer op 17-01-2007 22:07 ]
Ik was begin januari #27.satoer schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:04:
[...]
![]()
Uhwwmmm... Ik weet niet hoeveelste ik op de lijst stond, had ergens in december gereseveerd, Ik geloof dat de beste man zij dat ze er een stuk of 12 binnen hadden gekregen. Dus ik was 1 van die 12
27-12=15
ARGH!
Als het een beetje klopt dus pas de 2e levering vanaf nu ongeveer.
Voor de jaarwisseling kregen ze er steeds richting de 20 binnen, waarom nu maar twaalf?

Inderdaad, maar als die verwachting terecht was had ik al een Wii gehad.Weet niet wanneer ze meer krijgen. Hun verwachte elke week weer een lading te krijgen, maar dit was de eerste sinds 1 januari
[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 17-01-2007 22:09 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hmm, zou ik kunnen doen ja.satoer schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:12:
Als je er een wilt, moet je gewoon rond een uur of 11 de Free record shop even bellen. Dan krijgen ze hun voorraat meestal aangeleverd. Hun nemen geen reserveringen aan, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Misschien heb je een aardige verkoper/ster die hem wel even vast wil houden zodat jij als een gek er naar toe kunt fietsen. Zit je wel met je 100€ reserveringskosten bij de MM, maar dat krijg je volgens mij ook zo terug (alsof ze hem anders niet kwijt raken haha). En je mag altijd ruilen, of je verpatst hem met een beetje winst.
Maar ik wacht al zo lang, dan kan dat extra wachten ook nog wel.
Hopen dat het niet al te lang is natuurlijk.
Wat ze ook kunnen doen is maar een paar reserveringen inwilligen en de rest los verkopen. De mensen die een aanbetaling hebben gedaan moeten toch bij MM kopen.
Maar dan zal ik m'n fakkel en hooivork eens uit de rommelschuur halen.
[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 17-01-2007 22:16 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
- MetroidPrime
TopicstarterBij mij niet, de Wii heeft een uur zonder stroom gestaan, maar ik krijg nog steeds die melding. Ik zal Ninty even mailen.Postius schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:18:
[...]
Ik heb dat probleem ook 3 keer gehad in het begin. Gewoon uitzetten->stroom eruit trekken, ff wachten en weer aanzetten. Werkte bij mij wel geloof ik.
Anoniem: 136075
Op mailtjes reageren ze met dit soort dingen enkel met "Neem aub contact op met onze telefonische klantenservice". Denk dat je dus beter meteen ff kunt gaan bellen morgenochtend.MetroidPrime schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:34:
[...]
Bij mij niet, de Wii heeft een uur zonder stroom gestaan, maar ik krijg nog steeds die melding. Ik zal Ninty even mailen.
Ik wil namelijk een nieuwe LCD of plasma gaan kopen, maar via de component kan ik geen dolby krijgen op mijn huidige receiver en wel via de RGB. Ik vind het zonde om een nieuwe receiver te kopen, tenzij de sprong van 480i naar 480p echt noemenswaardig is.
Hoe heb je dat dan gedaan, ik dacht namelijk dat VC games niet te "backuppen" waren.MetroidPrime schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:29:
[...]
Daar maak ik me niet zo heel druk om, ik heb regelmatig backups gemaakt van al mijn saves op een SD-kaart en het is aan Nintendo om er voor te zorgen dat ik mijn VC spellen blijf houden(waar ik ook backups van heb). Ik denk dat ze hooguit 5 minuten nodig zullen hebben voor een eventuele reparatie, als ik de Wii al zou moeten opsturen.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
- MetroidPrime
TopicstarterIk heb ze allemaal naar een SD-kaart gekopiëerd. Als ik dezelfde Wii terugkrijg, dan is er geen probleem en zet ik ze terug vanaf de SD-kaart, mocht dat nodig zijn. Als ik een andere Wii terugkrijg, dan zorgt Nintendo er maar voor dat ik de spellen opnieuw kan downloaden.Zym0tiC schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:49:
[...]
Hoe heb je dat dan gedaan, ik dacht namelijk dat VC games niet te "backuppen" waren.
Al mijn Miis heb ik gebackupped op de Wiimote, dus dat zit ook wel goed.
Alleen de Miis die ik van Hoedje en Deddiekoel heb gekregen zijn eventueel weg.

Dit is alleen het geval als ik mijn Wii moet opsturen. Aangezien het probleem volledig softwarematig lijkt te zijn is het niet ondenkbaar dat Ninty met een oplossing komt waarbij ik de Wii niet hoef op te sturen.
Ik heb niet echt verstand van dat soort toestanden maar 't lijkt me toch wel zuur als je wii ineens er mee ophoudt, en nintendo geen garantie geeft omdat het met een beta browserprogramma is gebeurd. (ik geloof dat er in die gebruikersovereenkomst wel iets stond van nintendo is niet aansprakelijk voor het gebruik van dit product etc)
- MetroidPrime
TopicstarterHet is niet zo simpel als "even een virus schrijven". Er moet eerst een exploit gevonden worden voordat dat kan en zelfs dan moet je eerst een dubieuze site bezoeken voordat je een virus kan krijgen. Het is dus niet zo dat je van het bezoeken van GoT ineens een virus kan krijgen.WaWaWiiiiWa schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 01:29:
Ik vroeg me trouwens af... hoe veilig is het eigenlijk om met je wii op internet te surfen? Is het niet zo dat als iemand zo gek is om een virus of iets dergelijks te schrijven voor de wii (een wiirus?), dit alle wii's kan platgooien, aangezien de wii voor zover ik weet geen firewall heeft.
Bovendien schijnt de Wii versie van Opera beveiligd te zijn tegen remote code execution. Mogelijk kan de Wii alleen signed code draaien. Als dit klopt, dan is het zelfs vrijwel onmogelijk om een virus op te lopen via het internet kanaal.
Mocht er ooit een virus voor het internet kanaal geschreven worden, dan heb je aan een firewall ook niets. Een firewall houdt alleen inkomende (en soms uitgaande) internetverbindingen tegen, maar heeft geen kennis van de data die over een verbinding wordt verstuurd daarom ook geen virussen tegenhouden.
Zo onveilig als Internet Explorer een paar jaar terug, zul je met de Wii waarschijnlijk nooit zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door MetroidPrime op 18-01-2007 01:46 ]
Anoniem: 103465
Ik heb net wat cijfers gezien (edge -gameinformer) van toekomstige games en die zitten allemaal rond 6 of een 7 of zelf lager voor de Wii.
Ook is het commentaar vaak over de besturing en/of grafisch geheel.
Ik zelf hoop dat dit in de toekomst allemaal beter wordt, maar wat vinden jullie van de
besturing. Ik vind deze zelf wel ok, behalve als je met zelda even snel iemand wil neerschieten met
je pijl en boog en je wil snel richten reageert de wiicontroller niet. (edge -gameinformer)
Wat is jullie mening?
hetgeen je op je SD kaart zet zijn de (automatische) savestates van je VC games, niet de games zelfMetroidPrime schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:58:
[...]
Ik heb ze allemaal naar een SD-kaart gekopiëerd. Als ik dezelfde Wii terugkrijg, dan is er geen probleem en zet ik ze terug vanaf de SD-kaart, mocht dat nodig zijn. Als ik een andere Wii terugkrijg, dan zorgt Nintendo er maar voor dat ik de spellen opnieuw kan downloaden.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Het jammere is dat veel developers nog moeten wennen aan de controls. Daardoor krijg je zeker in deze periode een aantal net-niet titels. Daarnaast vergelijken recensie schrijvers de Wii titels nog te veel met wat ze van de X360 gewend zijn. Wat ze nu doen is hetzelfde als wanneer ze een DS titel afkraken, omdat de PSP versie er een stuk mooier uit ziet. Nu moet ik wel zeggen dat ik het idee heb dat er ook nog niet heel veel moeite aan graphics besteed wordt. Op dit moment verkopen de titels toch wel.Anoniem: 103465 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 08:22:
Wii Cijfers
Ik heb net wat cijfers gezien (edge -gameinformer) van toekomstige games en die zitten allemaal rond 6 of een 7 of zelf lager voor de Wii.
Ook is het commentaar vaak over de besturing en/of grafisch geheel.
Ik zelf hoop dat dit in de toekomst allemaal beter wordt, maar wat vinden jullie van de
besturing. Ik vind deze zelf wel ok, behalve als je met zelda even snel iemand wil neerschieten met
je pijl en boog en je wil snel richten reageert de wiicontroller niet. (edge -gameinformer)
Wat is jullie mening?
Ik denk dat je over een jaar pas echte Wii toppers krijgt, die grafisch mooi zijn, maar ook goed uitgebalanceerd wat controls betreft. Voorlopig zullen we het dus moeten doen met over het algememeen middelmatige games, met af en toe een uitschieter ertussen. En als ik op de releaselijst kijk, dan zitten er genoeg uitschieters tussen om je niet te vervelen.
Ik zat trouwens gisteren nog even te experimenteren met Cube spellen. Die zien er echt allemaal een stuk beter uit de op de Cube. SSX on Tour was superstrak en ook Beyond Good & Evil was een stuk mooier. Fifa 06 viel me dan weer een beetje tegen, hoewel daar de shirts allemaal wel net een stukje strakker weergegeven werden.
uhm...
Is dat jouw ervaring of de hunne?behalve als je met zelda even snel iemand wil neerschieten met
Ik had daar namelijk geen last van. Hint: pas de gevoeligheid van je Wiimote aan in Zelda EN het Wii-menu.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ja dat is wat iedereen telkens roept en ik hoop met je mee.Smoonshine schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 08:33:
[...]
Het jammere is dat veel developers nog moeten wennen aan de controls. Daardoor krijg je zeker in deze periode een aantal net-niet titels. Daarnaast vergelijken recensie schrijvers de Wii titels nog te veel met wat ze van de X360 gewend zijn. Wat ze nu doen is hetzelfde als wanneer ze een DS titel afkraken, omdat de PSP versie er een stuk mooier uit ziet. Nu moet ik wel zeggen dat ik het idee heb dat er ook nog niet heel veel moeite aan graphics besteed wordt. Op dit moment verkopen de titels toch wel.
Ik denk dat je over een jaar pas echte Wii toppers krijgt, die grafisch mooi zijn, maar ook goed uitgebalanceerd wat controls betreft. Voorlopig zullen we het dus moeten doen met over het algememeen middelmatige games, met af en toe een uitschieter ertussen. En als ik op de releaselijst kijk, dan zitten er genoeg uitschieters tussen om je niet te vervelen.
Toch ben ik er een beetje bang voor dat dat níet gaat gebeuren.
Kijk in dit topic zitten allemaal Wii bezitters die niet willen dat hun consoletje flopt. En dus houden we ons zelf voor dat het wel goed gaat komen, maar ik moet het nog zien.
Ik heb nog geen enkele review/preview gezien die echt heel erg lovend was over een Wii spel. Zelda uitgezonderd, maar Zelda is heilig in gameland en vooral onder Nintendo fans. (En zelda is ook best een goed spel, maar natuurlijk geen echte Wii titel).
Eerst zien, dan geloven ;-)
als je paniekvoetbal wilt, stel ik voor dat je eens gaat kijken in het ps3 topicNiaX schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 08:48:
[...]
Kijk in dit topic zitten allemaal Wii bezitters die niet willen dat hun consoletje flopt. En dus houden we ons zelf voor dat het wel goed gaat komen, maar ik moet het nog zien.
- MetroidPrime
TopicstarterDat klopt niet. In het data management menu kun je op een gegeven moment tussen channels en save data(ofzo) kiezen. Als je channels kiest, dan kun je je Virtual Console spellen naar een SD kaart kopiëren en in het andere menu kun je je saves kopiëren.Boeboe schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 08:33:
[...]
hetgeen je op je SD kaart zet zijn de (automatische) savestates van je VC games, niet de games zelf(al is dat natuurlijk ook wel nuttig om te bewaren)
De save states kun je zelfs helemaal niet kopiëren.
Anoniem: 155599
Is dat onterecht dan? Waarom zou je een game niet vergelijken als je het kunt vergelijken op een andere console? En als de graphics dan slechter uitvallen of de besturing is maar zo zo. dan krijg je toch gewoon een lager cijfer?Smoonshine schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 08:33:
[...]
Daarnaast vergelijken recensie schrijvers de Wii titels nog te veel met wat ze van de X360 gewend zijn. Wat ze nu doen is hetzelfde als wanneer ze een DS titel afkraken, omdat de PSP versie er een stuk mooier uit ziet. Nu moet ik wel zeggen dat ik het idee heb dat er ook nog niet heel veel moeite aan graphics besteed wordt. Op dit moment verkopen de titels toch wel.
De wii is minder geschikt voor multi-platform spellen. lijkt me logisch
Dat is niet geheel onterecht, maar je kunt van een Wii grafisch niet verwachten dat hij meekomt met de X360. Je moet een console beoordelen naar zijn mogelijkheden. Vergeleken met de 360 is het voor de Wii onmogelijk om hoger dan een 7 te halen op grafisch gebied.Anoniem: 155599 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:36:
[...]
Is dat onterecht dan? Waarom zou je een game niet vergelijken als je het kunt vergelijken op een andere console? En als de graphics dan slechter uitvallen of de besturing is maar zo zo. dan krijg je toch gewoon een lager cijfer?
Kwa besturing is het natuurlijk een ander verhaal. Daar mag je de Wii ook rustig op afrekenen. Maar aangezien we al 10 jaar gewend zijn aan andere controllers. voelt de Wii gewoon anders aan. En dus ook niet direct vertrouwd. Precies waar Red Steel in recensies veel last van heeft. Het speelt gewoon anders en als je er eenmaal aan gewend bent, speelt het gewoon lekker. Nu wil ik niet zeggen dat dat spel een 9 verdient, maar het is in mijn ogen afgerekend op punten die niet helemaal eerlijk zijn.
uhm...
Anoniem: 93354
Omdat het net zoiets als een renault espace afzeiken omdat ie niet zo snel is als een Ferrari Enzo. Je weet dat de Wii totaal niet gemaakt is om met de x360 of ps3 mee te komen dus heeft het ook weinig nut om het maar te blijven vergelijken want de Wii zal nou eenmaal nooit mee kunnen komen omdat dat nooit het doel is geweest van de wii. x360 en ps3 spellen krijgen toch ook geen aftrek van punten omdat de besturing minder goed werkt in bv tennis, golf, schietspellen dan op de wii?Anoniem: 155599 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:36:
[...]
Is dat onterecht dan? Waarom zou je een game niet vergelijken als je het kunt vergelijken op een andere console? En als de graphics dan slechter uitvallen of de besturing is maar zo zo. dan krijg je toch gewoon een lager cijfer?
Ze zitten alledrie wel op dezelfde Next-gen boot.Anoniem: 93354 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:52:
[...]
Omdat het net zoiets als een renault espace afzeiken omdat ie niet zo snel is als een Ferrari Enzo. Je weet dat de Wii totaal niet gemaakt is om met de x360 of ps3 mee te komen dus heeft het ook weinig nut om het maar te blijven vergelijken want de Wii zal nou eenmaal nooit mee kunnen komen omdat dat nooit het doel is geweest van de wii.
Persoonlijk vind ik het onzin om iemand die slechter presteert een hoger cijfer te geven, omdat hij zowiezo al niet mee kan.
Als je het zelfde spel hebt dan ga je dat onderling met elkaar vergelijken.
Zie ik daar een plank misgeslagen worden? Over welke game heb je het nu precies? Of praat je nu hypothetisch? (of hebben ze ook wii-sports op de x360 uitgebracht?)x360 en ps3 spellen krijgen toch ook geen aftrek van punten omdat de besturing minder goed werkt in bv tennis, golf, schietspellen dan op de wii?
Uiteraard, enkel de verdeling qua punten in reviews is de laatste jaren compleet scheefgetrokken, het komt regelmatig voor dat graphics 50% van de totale score uitmaakt. Terwijl gameplay en besturing elk 25% voor zijn rekening neemt. (okee, dit zijn geen absolute getallen en geld ook niet voor elke review, maar you get the drift).Anoniem: 155599 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:03:
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Mee eens, zie bijv COD 3, die bestuurt op de Wii het beste maar de 360 versie of PS3 versie krijgen ook geen punt aftrek omdat het daar minder bestuurt.Anoniem: 93354 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:52:
[...]
Omdat het net zoiets als een renault espace afzeiken omdat ie niet zo snel is als een Ferrari Enzo. Je weet dat de Wii totaal niet gemaakt is om met de x360 of ps3 mee te komen dus heeft het ook weinig nut om het maar te blijven vergelijken want de Wii zal nou eenmaal nooit mee kunnen komen omdat dat nooit het doel is geweest van de wii. x360 en ps3 spellen krijgen toch ook geen aftrek van punten omdat de besturing minder goed werkt in bv tennis, golf, schietspellen dan op de wii?
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Eigenlijk heb ik nog nooit een site gezien die een beetje betrouwbare reviews geeft.schnumi schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:15:
Mee eens, zie bijv COD 3, die bestuurt op de Wii het beste maar de 360 versie of PS3 versie krijgen ook geen punt aftrek omdat het daar minder bestuurt.
Ze zijn allemaal bevooroordeeld en er druipt altijd een persoonlijke voorkeur tussendoor.
Erg jammer, ik zou graag objectieve reviews lezen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
wat punt A betreft, je hebt games die ze simpel poorten van een andere console (bv COD3, Marvel) waarvan ze de besturing ff aanpassen dat het werkt met de wii remote. en tada, lekker lowbudget. maar kwa besturing is het dan lang niet optimaal en in de meeste gevallen niet wii waardig. neem bv een spel als Zelda, ook daarbij heb ik het gevoel dat de besturing er wat ingebouwd is voor de wii, maar dan wel op een redelijk goede manier. (maar kwa besuting niet zo goed als bv red Steel) kwa gameplay is Zelda natuurlijk een topper!
wat punt B betreft, gameplay, zelda is atm kwa gameplay echt een topper, maar er komen iig nog genoeg nintendo titels aan die erg gaaf lijken (Mario party 8, Mario galaxy, mario smash bros brawl) en ook interresante 3th party titels zijn in de maak (SSX blur, Metroid prime 3), Imho is Gameplay ook een kwestie van smaak/persoonlijk. wat de een een brakke game vindt kan de ander prachtig vinden.
een reviewer die een game beoordeeld en die game een cijfer geeft stopt daar natuurlijk een aardig deel "eigen mening" in. In veel reviews geven ze bv aan dat de besturing van Red Steel slecht is... tjah... imho ben je dan gewoon simple minded... het gros van de reviewers zal al zijn hele leven op consoles spelen met een traditionele controler tm de xbox360 aan toe. Ik geef toe dat red steel echt wennen was in het begin, de eerste elvels zijn simpel maar je loopt wel wat te kutten met die besturing... hoe verder je in die game komt hoe beter en perfecter de besturing gaat werken.
just my 2 cents
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Objectieve reviews bestaan nietGonadan schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:19:
[...]
Eigenlijk heb ik nog nooit een site gezien die een beetje betrouwbare reviews geeft.
Ze zijn allemaal bevooroordeeld en er druipt altijd een persoonlijke voorkeur tussendoor.
Erg jammer, ik zou graag objectieve reviews lezen.

En dat is mijn punt. Dat je met de multiplatform spellen je er met de wii het slechtste bijzit. Maar dat dat gecompenseerd word met de pareltjes die speciaal voor de wii zijn gemaakt.Chaoss schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:22:
kijk de kracht van de Wii moet je in 2 dingen zoeken: A je hebt de totaal vernieuwde besturing, die is uitdagender, realisticher en gewoon heel apart om mee te spelen. en B je hebt de gameplay ansich, vooral nintendo titels staan bekend om hun gameplay.
wat punt A betreft, je hebt games die ze simpel poorten van een andere console (bv COD3, Marvel) waarvan ze de besturing ff aanpassen dat het werkt met de wii remote. en tada, lekker lowbudget. maar kwa besturing is het dan lang niet optimaal en in de meeste gevallen niet wii waardig. neem dan een spel als Zelda, ook daarbij heb ik het gevoel dat de besturing er wat ingebouwd is voor de wii, maar dan nog op een redelijk goede manier. (maar kwa besuting niet zo goed als bv red Steel) kwa gameplay is Zelda natuurlijk een topper!
krijgt de wii-versie daar geen bonus punten voor dan?schnumi schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:15:
[...]
Mee eens, zie bijv COD 3, die bestuurt op de Wii het beste maar de 360 versie of PS3 versie krijgen ook geen punt aftrek omdat het daar minder bestuurt.
Even still, the controls work well enough for us to genuinely enjoy Call of Duty on Wii, but we'd say they're at about 90 percent. The flaw with control relies entirely with how the head turns dependant on the body. To turn, you're moving your gun to sort of shove your head around. Bottom line: Call of Duty 3 is the most natural feeling FPS on Wii thus far, but there's still room for improvement
Tot zover de bonus punten
Maar goed mss in de toekomst dat bij multiplatform spellen de wii ook pluspunten krijgt voor de controls
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 18-01-2007 10:32 ]
100% objectief niet inderdaad.Rickstur schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:25:
Objectieve reviews bestaan niet, altijd komt de smaak/beleving van de tester naar voren in reviews anders kan je je alleen maar baseren op feiten. Ik vindt het wel leuk om te zien hoe iemand helemaal enthousiast kan zijn over iets terwijl een ander het maar zozo vindt. Dat is in het echt toch ook zo!
Maar soms lees ik een review waarin ze afsluiten met een conclusie als 'als je op zoek bent naar veel lol met vrienden tijdens een biertje dat is dit wel wat, maar als je serieus wilt gamen en een uitdaging wilt hebben zoek dan maar verder'.
Dat zie ik te weinig. Daar kan je wat mee, ook al is de review verder niet objectief dan weet je wel wat voor soort spel het is.
Maar waarschijnlijk ken ik de goede sites gewoon niet hoor.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind dat IGN altijd wel goede reviews schrijft, lezen ook lekker wegGonadan schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:35:
[...]
100% objectief niet inderdaad.
Maar soms lees ik een review waarin ze afsluiten met een conclusie als 'als je op zoek bent naar veel lol met vrienden tijdens een biertje dat is dit wel wat, maar als je serieus wilt gamen en een uitdaging wilt hebben zoek dan maar verder'.
Dat zie ik te weinig. Daar kan je wat mee, ook al is de review verder niet objectief dan weet je wel wat voor soort spel het is.
Maar waarschijnlijk ken ik de goede sites gewoon niet hoor.
"Er is erg veel vraag naar de Wii, dat is wel duidelijk. Zelfs meer dan
we van tevoren in hadden kunnen schatten, het is het snelst verkopende
spelsysteem van Nintendo ooit. Dat terwijl het aantal beschikbare Wii's
bij de launch op 8 december groter was dan bij welke lancering dan ook.
Er wordt hard gewerkt om zo snel mogelijk systemen naar Nederland te
krijgen. Dat lukt beetje bij beetje omdat in heel Europa hetzelfde aan
de hand is.
Wij hebben geen zicht op het aantal reserveringen dat winkeliers hebben
aangenomen en kunnen dus niet zeggen wanneer de Wii's daadwerkelijk in
de winkel zullen liggen. Voorlopig wordt iedere geleverde Wii direct aan
een wachtende geleverd. De moeilijke verkrijgbaarheid is absoluut geen gevolg van onze
marketingstrategie.
We hopen dat je snel op je Wii aan de slag kunt!
Met vriendelijke groet,
Het Nintendo Team"
De Dixons in Tilburg had vandaag iig geen Wii's bij de levering zitten....
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
De Wii moet echt een stuk krachtiger zijn dan de PS2 en toch komen ze met PS2 graphics, dat betekent dus dat ze niet eens Xbox niveau halen. De besturing hebben ze inmiddels aardig goed, waarom dan niet de Xbox versie als uitgangspunt nemen en dat wat oppoetsen?Visually, Tiger looks a lot like the PS2 version of this year's title, and it supports 480p widescreen.
Anoniem: 93354
En de renault en Ferrari rijden over dezeflde weg. Als iemand slechter presteert hoef je idd geen hoger cijfer te geven, maar die prestatie zal wel moeten worden afgewogen aan wat technisch mogelijk is. Hier krijg je dus weer het verhaal van de renault afzeiken omdat ie niet zo snel is als een Ferrari. Wii games zullen altijd lelijker zijn domweg omdat de Wii nou eenmaal niet zo snel is, dan is het dom en fout om daarvoor punten af te gaan trekken. Je mag pas punten af gaan trekken als het er ook voor wii begrippen bagger uitziet.Anoniem: 155599 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:03:
[...]
Ze zitten alledrie wel op dezelfde Next-gen boot.
Persoonlijk vind ik het onzin om iemand die slechter presteert een hoger cijfer te geven, omdat hij zowiezo al niet mee kan.
Ik vind het onterecht als Wii games op grafisch gebied worden vegeleken met hun PS3/X360 evenknie. Want qua controls wordt dit ook niet gedaan. Hoe erg het ook wennen is een FPS speelt imo sowieso beter op een Wii dan op een normale controller. Dit is natuurlijk ook een persoonlijke voorkeur maar voor de Wii was spelen van een FPS op een console voor mij geen optie.Anoniem: 155599 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:27:
[...]
En dat is mijn punt. Dat je met de multiplatform spellen je er met de wii het slechtste bijzit. Maar dat dat gecompenseerd word met de pareltjes die speciaal voor de wii zijn gemaakt.
[...]
krijgt de wii-versie daar geen bonus punten voor dan?
Even still, the controls work well enough for us to genuinely enjoy Call of Duty on Wii, but we'd say they're at about 90 percent. The flaw with control relies entirely with how the head turns dependant on the body. To turn, you're moving your gun to sort of shove your head around. Bottom line: Call of Duty 3 is the most natural feeling FPS on Wii thus far, but there's still room for improvement
Tot zover de bonus punten
Maar goed mss in de toekomst dat bij multiplatform spellen de wii ook pluspunten krijgt voor de controls
En jouw beredenering dat multiplatform games dus per definitie het kutst zouden zijn op de Wii gaat voor mij absoluut niet op. Als ik een spel eenmaal speel zijn de grfs het minste dat me nog kan boeien. CoD3 had ik nergens anders op willen spelen dan de Wii. Door de controls is deze game voor mij interessant geworden. Wat echter wel klote is aan de Wii versie is dat er een paar missies zijn waarbij de framerate zodanig dropt dat het niet meer speelbaar is. Dat zijn zaken die punten moeten kosten (en de bugs in Red Steel, waar ik totaal geen last van heb gehad, hebben voor deze game ook voor slechte reviews gezorgd).
Over reviews in het algemeen kan ik alleen maar zeggen dat je van games die je al hebt moet kijken wat er over gezegd wordt/is. Als dat overeen komt met je eigen mening dan is dat een goede indicatie dat nieuwe reviews van die bron waarschijnlijk overeen komen met je eigen voorkeur. Want games blijven een kwestie van persoonlijke voorkeur...
Om in dat voorbeeld door te gaan:Anoniem: 93354 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:53:
[...]
En de renault en Ferrari rijden over dezeflde weg. Als iemand slechter presteert hoef je idd geen hoger cijfer te geven, maar die prestatie zal wel moeten worden afgewogen aan wat technisch mogelijk is. Hier krijg je dus weer het verhaal van de renault afzeiken omdat ie niet zo snel is als een Ferrari. Wii games zullen altijd lelijker zijn domweg omdat de Wii nou eenmaal niet zo snel is, dan is het dom en fout om daarvoor punten af te gaan trekken. Je mag pas punten af gaan trekken als het er ook voor wii begrippen bagger uitziet.
De ferrari is sneller en ziet er mooier uit (in principe).
De renault heeft meer bagageruimte, meer plaats voor personen (mario party!!) en meer opties.
Dus je kunt eigenschappen vergelijken maar het gaat uiteindelijk om de eigenschappen die je boeien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
als je blindelings afgaat op revieuws ja... neem CoD3 dan is de conclusie vrij simpel: de 360 heeft de beste grafics en de Wii heeft de beste besturing. wie zegt dan wat zwaarder weegt? de reviewers geven blijkbaar de voorkeur aan de graphics? voor mij is de wii besturing (mits goed uitgewerkt) gameplay verhogend, dus telt de betere besturing zeker mee.Anoniem: 155599 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:27:
[...]
En dat is mijn punt. Dat je met de multiplatform spellen je er met de wii het slechtste bijzit. Maar dat dat gecompenseerd word met de pareltjes die speciaal voor de wii zijn gemaakt.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
De besturing van COD3 had ook voor Wii begrippen wel een aantal missers. Daar mag je een spel ook wel op afrekenen. Ondanks dat het misschien wat beter speelt dan de andere versies. Als je de graphics moet beoordelen op wat de Wii kan, dan moet je ook de controls beoordelen op wat de Wii kan. En die kunnen gewoon beter. Dus in dat opzicht mag je de gameplay van de Wii geen 9 geven, omdat hij beter speelt dan de Xbox versie.Chaoss schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:17:
[...]
als je blindelings afgaat op revieuws ja... neem CoD3 dan is de conclusie vrij simpel: de 360 heeft de beste grafics en de Wii heeft de beste besturing. wie zegt dan wat zwaarder weegt? de reviewers geven blijkbaar de voorkeur aan de graphics? voor mij is de wii besturing (mits goed uitgewerkt) gameplay verhogend, dus telt de betere besturing zeker mee.
uhm...
Anoniem: 205243
Een antwoord van Nintendo wat niet helemaal klopt. Ze geven aan dat ze geen inzichten hebben in het aantal reserveringen maar ze zeggen wel dat alle Wii nu naar wachtende mensen gaan. (Al wil wachtend niet per se zeggen dat er ook ge pre ordered is, je kan ook wachten tot hij op voorraad in de verkoop is). Ik ga er vanuit dat ze in elk geval hun best doen.notgib schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:42:
Voor de wachtenden onder ons een reply van Nintendo op mijn vraag naar de beschikbaarheid van de Wii's. (voor wat het waard is)...
[...]
Van Fame in Amsterdam vernam ik vandaag dat ze niks binnen hebben gekregen omdat alle (45) consoles uitgeleverd zijn/worden aan Van Leest omdat daar pre-orders waren. Fame doet net als FRS niet aan pre-orders). Maar Nintendo kan nooit weten hoeveel er daadwerkelijk bij winkels gepreordered zijn. Elke slimme winkelier zou meer pre-orders opgeven dan er daadwerkelijk zijn. (overigens is het geaarlijk om te zeggen dat niet eerlijk zijn slim is, is toch slecht voor je karma
Afgelopen weekend was ik in een kleine gameshop in Haarlem in elk geval 10 minuten te laat. Was net een wii voor mn neus verkocht (geen pre-order). Ik weet alleen niet of deze Wii al een tijd in de winkel lag of dat hij pas binnen gekomen was (wat mij waarschijnlijker lijkt).
Ik begrijp dat het voor Nintendo lastig is (vraag is noueenmaal niet altijd te voorspellen, maar dat ze zo een slecht inzicht hebben in hun voorraden, zegt toch wel iets over hun logistiek (tracking en tracing in de logistieke keten) of ze houden ons bewust 'dom'.
hopelijk heb ik toch snel game plezier want ik ben te verwend om zo lang te moeten wachten.
(pre order bij E-plaza)
Anoniem: 104593
Retro Studios is in 2002 opgekocht door Nintendo, het is dus first party3th party titels zijn in de maak (SSX blur, Metroid prime 3),
En vergeet Sonic and the Secret of the Rings niet
- MetroidPrime
TopicstarterBovendien is het 3rd party.Anoniem: 104593 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:22:
[...]
Retro Studios is in 2002 opgekocht door Nintendo, het is dus first party
En vergeet Sonic and the Secret of the Rings niet
EDIT: En bij Bartsmit.com staat nu ineens pas 2 april! WTF???
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 136075 op 18-01-2007 12:47 ]
Anoniem: 24394
Mii is HAPPY!!!!!!
Anoniem: 158292
Bij bol.com stond eerst een levertijd van 2-3 weken. Op dit moment staat er op bol.com een levertijd van 6-8 wekenAnoniem: 136075 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:45:
Wanneer wordt die LAN adapter nou eigenlijk uitgebracht? Lees op de gamespot fora dat ze al verzonden worden, maar in Nederland blijft alles op "Januari 2007" staan. Iemand enig idee?
EDIT: En bij Bartsmit.com staat nu ineens pas 2 april! WTF???
Majah ik ga volgende week gewoon op goed geluk wat winkels af en anders even in duitsland kijken.
Pfff kvindt het belachelijk dat dat zo lang op zich laat wachten. Ik wil geen Wifi, de Wii staat dicht bij mn televisie en dat zorgt voor blauwe vlekken op het beeld... Ik wil gewoon bedraad, betrouwbaarder (imho) en sneller.Anoniem: 158292 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:55:
[...]
Bij bol.com stond eerst een levertijd van 2-3 weken. Op dit moment staat er op bol.com een levertijd van 6-8 weken.
Majah ik ga volgende week gewoon op goed geluk wat winkels af en anders even in duitsland kijken.
EDIT: Er schijnt ook een Datel Lan adapter te zijn. Enig idee of die al gereleased is of eerder komt?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 136075 op 18-01-2007 12:59 ]
Er is toch ook een ander merk dat een USB->LAN adapter maakt die compatible is met de Wii. Is in het topic al een paar keer langs gekomen.Anoniem: 136075 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:57:
[...]
Pfff kvindt het belachelijk dat dat zo lang op zich laat wachten. Ik wil geen Wifi, de Wii staat dicht bij mn televisie en dat zorgt voor blauwe vlekken op het beeld... Ik wil gewoon bedraad, betrouwbaarder (imho) en sneller.
EDIT: Er schijnt ook een Datel Lan adapter te zijn. Enig idee of die al gereleased is of eerder komt?
Met de aankoop van Wario ben ik trouwens weer boven de 10000 sterrenpunten uit gekomen. Ik zou die het liefst uitgeven aan die Mii-batterij klepjes die ze in Japan hadden. Maar die zullen wel nooit naar EU komen
[ Voor 15% gewijzigd door Deddiekoel op 18-01-2007 13:15 ]
Jah ik had er hier nog een liggen die zou moeten werken. De Digitus DN-3006, maar die werkt toch echt nietDeddiekoel schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:12:
[...]
Er is toch ook een ander merk dat een USB->LAN adapter maakt die compatible is met de Wii. Is in het topic al een paar keer langs gekomen.
Met de aankoop van Wario ben ik trouwens weer boven de 10000 sterrenpunten uit gekomen. Ik zou die het liefst uitgeven aan die Mii-batterij klepjes die ze in Japan hadden. Maar die zullen wel nooit naar EU komen.
* nero355 zit op zijn werk op een 42 inch LCD van een of ander wakkie wakkie merk Zelda aan te staren en Mario Smash Football
Dingen deden raar op de component input met andere apparatuur dus deal gesloten met collega :
Ik neem Component kabel mee en Zelda en hij de Wii omdat hij dichterbij woont en met de auto komt
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Als je je GC chipt kan ie zelfs progressive forceren bij veel spellen. De Wii zou het dus ook moeten kunnen, maar helaas zoals met zoveel dingen bij Nintendo, het kan wel, maar ze weigeren het gewoon te doen. Denk bv ook aan VC spellen.nero355 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:20:
Vraagje : Waarom draaien GameCube games via Component niet in 480pGameCube kan toch ook 480p of hangt dat van het spel af ??
Je bedoelt denk ik vooral S-Video support en 576i @ 60 Hz of niet ??Oscar Mopperkont schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:23:Als je je GC chipt kan ie zelfs progressive forceren bij veel spellen. De Wii zou het dus ook moeten kunnen, maar helaas zoals met zoveel dingen bij Nintendo, het kan wel, maar ze weigeren het gewoon te doen. Denk bv ook aan VC spellen.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Tuurlijk dat zou ik die ook niet geven. Maar het is dan wel evengoed slecht om Wii titels minpunten te geven dat ze niet mee kunnen komen met Xbox 360 of PS3. Het is toch ook een heel andere prijsklasse. Onderling en t.o.v. Gamecube, moet je Wii titels juist vergelijken. Toch blijkt dan ineens dat veel reviewers eigenlijk wel een goed punt hebben. Een heleboel games zijn wel leuk om te spelen. Maar missen een online multiplayer optie en graphics die Wii-waardig zijn. Dat is gewoon jammer, maar dat zie bij elke console die net gelaunched is. Het duurt vrijwel altijd minimaal een jaar voordat de echte topgames gaan verschijnen, enkele uitzonderingen nagelaten.
Laat maar weten als ie terug is, dan stuur ik er wel een zooi door.MetroidPrime schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:58:
[...]
Alleen de Miis die ik van Hoedje en Deddiekoel heb gekregen zijn eventueel weg.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Heb nog even getwijfeld of ik die Wii zou kopen en dan op Marktplaats te koop aanbieden, of zelfs hier aanbieden, maar op Marktplaats aanbieden om er winst uit te halen vind ik laag t.o.v. de mensen die zo wanhopig proberen aan een Wii te komen. En hem kopen en dan voor iemand hier tegen kostprijs doorverkopen is dan weer extra werk voor mij (plus een (klein) risico), zonder dat het mij iets oplevert. Dus uiteindelijk maar besloten hem te laten staan tot iemand anders hem koopt (zal inmiddels al wel gebeurd zijn, ha ha
OMFG ik heb de afgelopen weken iedere dag gebeld, behalve vandaag... heb net gebeld, heb de laatste :-) ik ben zo blij!Anoniem: 24394 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:46:
Vanmorgen gebeld met Free Record Shop Zoetermeer. Hielden hem 1 uur vast. Zojuist opgehaald door mijn moeder
Mii is HAPPY!!!!!!
Ik heb ook al op http://www.wiisave.com gekeken maar daar is de best bruikbare 40%. Alle andere zijn saves van mensen die de game al completed hebben...
[ Voor 21% gewijzigd door Deddiekoel op 18-01-2007 14:31 ]
ik ben jmmr genoeg nog niet echt ver,,, anders had ik hem natuurlijk wel gegevenDeddiekoel schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:27:
Ik zal mijn vraag nog een keer herhalen. Zijn er hier mensen die mij hun Red Steel savegame willen sturen? Ik moet nl. helemaal opnieuw beginnen om het alternatieve eindfilmpje te kunnen zien. Heb momenteel de save van Gamefaqs maar die is bij 30%. Zou graag een save hebben die wat verder is.
Ik heb ook al op http://www.wiisave.com gekeken maar daar is de best bruikbare 40%. Alle andere zijn saves van mensen die de game al completed hebben...
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Zou top zijn. Ik wil hem iig zover spelen dat je alleen nog de laatste missie moet doen.Alien B.O.B. schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:43:
[...]
ik ben jmmr genoeg nog niet echt ver,,, anders had ik hem natuurlijk wel gegevenik zal straks kijken hoe ver me broer is die is dacht ik wat verder.
Als je hem hebt uitgespeeld kan je toch gewoon het laaste level over doen en daar op het einde wat dingen anders doen?Deddiekoel schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:27:
Ik zal mijn vraag nog een keer herhalen. Zijn er hier mensen die mij hun Red Steel savegame willen sturen? Ik moet nl. helemaal opnieuw beginnen om het alternatieve eindfilmpje te kunnen zien. Heb momenteel de save van Gamefaqs maar die is bij 30%. Zou graag een save hebben die wat verder is.
This space is occupied
Anoniem: 33272
als iemand er nog eentje nodig heeft in omgeving maastricht of roermond DM me dan even (doe hem weg voor wat ik er voor betaald heb natuurlijk). Er ging iets mis met Ideal (hij zei "transfer failed" de eerste keer maar hij heeft hem toch verstuurd waardoor ik nu 2 kabels heb.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 18-01-2007 15:04 ]
Je kunt het level zelf wel nog een keer spelen maar dan krijg je de cutscene niet meer te zienCollaborator schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:49:
[...]
Als je hem hebt uitgespeeld kan je toch gewoon het laaste level over doen en daar op het einde wat dingen anders doen?
Iemand hier die ervaring heeft met het verschil tusseb RGB en component?LCHero schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:43:
Als vervolg op m'n vorige vraag, na wat meer onderzoek. Is een Component kabel de moeite waard als je al een RGB kabel hebt?
Ik wil namelijk een nieuwe LCD of plasma gaan kopen, maar via de component kan ik geen dolby krijgen op mijn huidige receiver en wel via de RGB. Ik vind het zonde om een nieuwe receiver te kopen, tenzij de sprong van 480i naar 480p echt noemenswaardig is.
Zo te zien wel.. tis alleen een beetje klein allemaal.Schrijver schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:34:
Werkt http://www.google.com/reader/ in de internet browser op de wii?
Anoniem: 66797
ik heb een memory card van piranha en die werkt prima! kost vrijwel niksRazor.Timo schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:42:
Vraagje, zijn de 3rd party memory cards voor de gamecube goed? En werken die ook op de Wii? Vind het beetje zonde om zoveel geld uit te geven voor een first party als de 3rd party 2x zo goedkoop is en er 2x zoveel block op zitten.
jawohl. Verschil is zeer klein. Je merkt het nog het beste in de webbrowser, waar ge veel kleine tekst hebt.LCHero schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:43:
[...]
Iemand hier die ervaring heeft met het verschil tusseb RGB en component?
- MetroidPrime
TopicstarterIk probeerde vandaag Nintendo te bellen, maar daar werd niet opgenomen. Ik probeerde als laatste poging om de Wii een paar uur standby te laten staan, in plaats van helemaal uit of spanningsloos(wat ik gisteren en vandaag probeerde), en dat heeft geholpen. Ik ben zo te zien misschien 1 of 2 berichten kwijt van mijn Wii messageboard, maar verder lijkt alles weer te werken zoals het hoort.
he das dan wel vaag miss heeft die een update ofzo gedownloadMetroidPrime schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:24:
Mijn Wii werkt weer!
Ik probeerde vandaag Nintendo te bellen, maar daar werd niet opgenomen. Ik probeerde als laatste poging om de Wii een paar uur standby te laten staan, in plaats van helemaal uit of spanningsloos(wat ik gisteren en vandaag probeerde), en dat heeft geholpen. Ik ben zo te zien misschien 1 of 2 berichten kwijt van mijn Wii messageboard, maar verder lijkt alles weer te werken zoals het hoort.
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
- MetroidPrime
TopicstarterIk vermoed dat de systeembestanden die corrupt waren inderdaad opnieuw gedownload zijn op de achtergrond.Alien B.O.B. schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:32:
[...]
he das dan wel vaag miss heeft die een update ofzo gedownloadwaardoor die weer werkt
Lijkt me eerlijk gezegd sterk. Maar kan ook geen andere verklaring bedenken. Zou wel soepel zijn WiiConnect24 dit regelt...MetroidPrime schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:02:
[...]
Ik vermoed dat de systeembestanden die corrupt waren inderdaad opnieuw gedownload zijn op de achtergrond.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
wat denken jullie?
Nintendo SWITCH! FTW
Ik ben zelf op jacht gegaan naar een wii vandaag in denhaag, rijswijk. Helaas zonder succes, maar zelda hadden ze bijna overal wel, controllers waren iets schaarser maar ook goed te verkrijgen.SOCO_cola schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:00:
morgen op Zelda jacht, ben benieuwd of die te krijgen is in Leiden/Den Haag
wat denken jullie?
Weet iemand trouwens of een USA wii is om te bouwen zodat je er europese spellen op kan spelen?
OK dankjewel, geeft mij weer wat hoop!Xplosive schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:19:
[...]
Ik ben zelf op jacht gegaan naar een wii vandaag in denhaag, rijswijk. Helaas zonder succes, maar zelda hadden ze bijna overal wel, controllers waren iets schaarser maar ook goed te verkrijgen.
Weet iemand trouwens of een USA wii is om te bouwen zodat je er europese spellen op kan spelen?
Nintendo SWITCH! FTW
http://www.dixons.nl/De_o...Wii).SW06032/default.aspx
EDIT: Weet iemand of Avatar voor de Wii erg op de DS versie lijkt ?
Mijn vriendin speelt het nu op de DS en ik wil de Wii-versie voor haar kopen.
Heeft natuurlijk weinig nut als het er alleen grafisch beter uitziet en het verhaal exact hetzelfde is
[ Voor 41% gewijzigd door Ken. op 18-01-2007 22:28 ]
Uiteraard heb ik het topic gelezen, maar gezien het aantal berichten kan het zijn dat ik wat over het hoofd heb gezien.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Ps4/switch gamer
heb zelf red steel niet, maar druk eens op de home knop (het huisje) en ga naar je controllermenu om daar een tweede controller toe te voegen. Dat werkt in de meeste games.Possible schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:55:
Mensen ik heb wat problemen met het spelen van Red Steel met 2 personen. Ik wil samen met mijn vriendin dit gaan spelen. Echter volgens het boekje moet je in het menu kiezen voor ''Play with other on the same screen'' als ik daar op klik komt er te staan: ''Choose the numer of players'' Echter krijg ik het hier niet voor elkaar om een 2e speler toe te voegen. Is dit een bug ofzo of doe ik het fout ?
Red Steel is daarop een uitzondering jammer genoeg. Druk gewoon wat toetsen in op de 2e mote dan bij het menu waar je het aantal spelers moet aangeven, dan zal hij op een gegeven moment vanzelf '2 players' aangeven zodra hij gedetecteerd wordt.Boeboe schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:17:
[...]
heb zelf red steel niet, maar druk eens op de home knop (het huisje) en ga naar je controllermenu om daar een tweede controller toe te voegen. Dat werkt in de meeste games.
[ Voor 5% gewijzigd door C0nscious op 18-01-2007 22:24 ]
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Dat is exact hetzelfde als het toevoegen van een mote via dat scherm...C0nscious schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:23:
[...]
Red Steel is daarop een uitzondering jammer genoeg. Druk gewoon wat toetsen in op de 2e mote dan bij het menu waar je het aantal spelers moet aangeven, dan zal hij op een gegeven moment vanzelf '2 players' aangeven zodra hij gedetecteerd wordt.
Maaruh, wat ik niet snap: Waarom koppelt iedereen zijn mote's elke keer handmatig? Je kunt ze niet voor niks automatisch laten koppelen
Dat is 't hem juist, wat bij Play en andere spellen wel automatisch werkt, werkt bij Red Steel niet automatisch qua wiimotes.sander- schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:42:
[...]
Dat is exact hetzelfde als het toevoegen van een mote via dat scherm...
Maaruh, wat ik niet snap: Waarom koppelt iedereen zijn mote's elke keer handmatig? Je kunt ze niet voor niks automatisch laten koppelen
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Hier werkt het PRIMA, net als bij sports, gewoon even op een knopje drukken zodat de wii de mote ziet als controller 2 of 3 en dan kun je em gelijk kiezen.C0nscious schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:46:
[...]
Dat is 't hem juist, wat bij Play en andere spellen wel automatisch werkt, werkt bij Red Steel niet automatisch qua wiimotes.
Ja duh, zie je het verschil? " (..) gewoon even op een knopje drukken zodat de wii de mote ziet als controller 2 of 3".sander- schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:47:
[...]
Hier werkt het PRIMA, net als bij sports, gewoon even op een knopje drukken zodat de wii de mote ziet als controller 2 of 3 en dan kun je em gelijk kiezen.

EUh, dat moet hier bij sports ook. je moet altijd de contorller aanzetten, zodat hij herkend wordt door de wii. gewoon even op a drukken zodat ie aanspringt. dat bedoel ik met aanzetten.C0nscious schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:49:
[...]
Ja duh, zie je het verschil? " (..) gewoon even op een knopje drukken zodat de wii de mote ziet als controller 2 of 3".
Dit topic is gesloten.
Veel informatie is te vinden in de topicstart!
Zoek dus eerst zelf naar een antwoord voordat je hier je vraag stelt!