Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.737 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Is al wel terug te vinden in het topic maar daar gaat ie

1: Ja, in principe wel al is het nog niet uitgebreid getest dus.
2: DVD en BR zijn regio afhankelijk. (Net als PSX en PS2 games).
3: De DVD-regio is gelijk aan die van Japan. De BR-regio is wel anders.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19
swopdark schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:30:
[...]

In specificaties schopt de PS3 zwaar bil. Op dit moment echter zijn de multiplatform spellen beter op de 360. Zal een kwestie van tijd zijn voordat ze uit beide systemen het maximale halen. De 360 is al 1,5 jaar uit en laat dit zien dmv Gear Of War en multiplatform.
Ik heb geen enkele benchmark gezien die iets zinnings kan zeggen over specificaties en jij kan al zeggen dat de PS3 kont schopt? Niemand maar dan ook niemand weet hoe de cell zich exact verhoudt tot de tri-core cpu van xbox360. Hetzelfde geldt ook voor de grafische chips en, zo ook voor alle andere onderdelen.
Blijf gewoon lekker objectief en gooi die oogkleppen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En als zou dat wel zo zijn? Voor een console zijn de specs wel belangrijk maar niet doorslaggevend. Dat is van zoveel factoren afhankelijk. Trouwe userbase, momentum, voorraad, prijs, naamsbekendheid, kleur, stroomgebruik, gemak maar vooral de games.

Maar als je de voorspellingen (voor zover je daar iets mee kunt) mag geloven wordt het deze 'war' erg close tussen de verschillende consoles. Ik denk ook dat de markt groot genoeg is voor een aantal verschillende consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Shiver23 schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:13:
Is al wel terug te vinden in het topic maar daar gaat ie

1: Ja, in principe wel al is het nog niet uitgebreid getest dus.
2: DVD en BR zijn regio afhankelijk. (Net als PSX en PS2 games).
3: De DVD-regio is gelijk aan die van Japan. De BR-regio is wel anders.
Thanks. Is me een stuk duidelijker nu :)

Dus een USA PSX en PS2 game kan ik niet op een JAP PS3 spelen??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Shiver23 schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:23:
En als zou dat wel zo zijn? Voor een console zijn de specs wel belangrijk maar niet doorslaggevend. Dat is van zoveel factoren afhankelijk. Trouwe userbase, momentum, voorraad, prijs, naamsbekendheid, kleur, stroomgebruik, gemak maar vooral de games.

Maar als je de voorspellingen (voor zover je daar iets mee kunt) mag geloven wordt het deze 'war' erg close tussen de verschillende consoles. Ik denk ook dat de markt groot genoeg is voor een aantal verschillende consoles.
Ja. zo denk ik er exact over.

Ik denk dat sony het op naamsbekendheid enzo perfect voor elkaar heeft, maar dat ze het prijstechnisch moeilijk gaan krijgen... anyhow, iig tot maart wachten tot dit kreng uit is. Denk overigens nogsteeds niet dat ik hem ga kopen direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
idem, zie mijn eerdere reactie
Ik denk dat sony het op naamsbekendheid enzo perfect voor elkaar heeft, maar dat ze het prijstechnisch moeilijk gaan krijgen... anyhow, iig tot maart wachten tot dit kreng uit is. Denk overigens nogsteeds niet dat ik hem ga kopen direct.
Hmmz ik weet niet of het prijstechnisch nou echt zo'n probleem wordt. Ik vind persoonlijk geen van de nieuwe conosle echt goedkoop. Ook de Wii is eigenlijk nogsteeds prijzig met zen E 250,-

Dan is de 360 core met zen 300,- een betere deal. Alleen dan "moet/wil" je alsnog een HDD kopen waardoor je beter een premium kunt kopen. Daarmee zit je op E 400,- wat ik geen "kerstcadeautje" meer vind.

Playstation heeft de naam en of je het nu wilt of niet: de betere specs + Blu-Ray waarmee de console "maar" 100,- duurder is als de premium 360.

Die E100,- zal voor veel potencieele kopers geen groot obstakel zijn. Er wordt immers al flink geld betaald voor een next gen console.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:59
swopdark schreef op maandag 20 november 2006 @ 08:46:
[...]

[...]

Hmmz ik weet niet of het prijstechnisch nou echt zo'n probleem wordt. Ik vind persoonlijk geen van de nieuwe conosle echt goedkoop. Ook de Wii is eigenlijk nogsteeds prijzig met zen E 250,-

Dan is de 360 core met zen 300,- een betere deal. Alleen dan "moet/wil" je alsnog een HDD kopen waardoor je beter een premium kunt kopen. Daarmee zit je op E 400,- wat ik geen "kerstcadeautje" meer vind.

Playstation heeft de naam en of je het nu wilt of niet: de betere specs + Blu-Ray waarmee de console "maar" 100,- duurder is als de premium 360.

Die E100,- zal voor veel potencieele kopers geen groot obstakel zijn. Er wordt immers al flink geld betaald voor een next gen console.
het verschil is dan toch €200 als je van beide versies even van de "premium" versie uitgaat? ik persoonlijk wil altijd de beste versie dus mocht ik de PS3 kopen dan ga ik ook voor de versie van €600 voor de echte fans nog steeds geen obstakel dat ben ik wel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:51
De echte fans?

Wat als ik nou een arme diehard playstation liefhebber ben? Dan heb ik toch echt een obstakel heur. De mensen met geld die het er voor over hebben hoeven niet 'echtere' fans te zijn,

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
swopdark schreef op maandag 20 november 2006 @ 08:46:
[...]

[...]

Voor de tweede keer, wat zijn volgens jou betere specs? Je kunt namelijk geen appels met peren vergelijken. De huidige 3 next-gen consoles hebben alle 3 verschillende hardware, dat er geen acceptabele vergelijking te maken valt.
Het enige wat nu te zeggen valt is dat de xbox360 op dit moment grafisch het goed voorelkaar heeft, maar dit komt ook vanwege hun jaar voorsprong.

En natuurlijk valt de naam playstation niet te ontkennen, zij hebben immers consolegaming naar een hogere level gebracht. Zij sprongen precies in de markt waar nintendo het liet liggen, de wat oudere consolegamer. Alleen deze generatie heeft ook nintendo zo bij het grofvuil gezet, dus wie zegt dat ze dat niet weer doen?

Je vergelijking over die 100euro verschil tussen PS3 core en Xbox360premium is ook vaag. 400euro voor de xbox360premium vind je geen kerstcadeautje maar 500euro vind je geen obstakel :?

offtopic:
wtf is zen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
nwnc schreef op maandag 20 november 2006 @ 08:54:
De echte fans?

Wat als ik nou een arme diehard playstation liefhebber ben? Dan heb ik toch echt een obstakel heur. De mensen met geld die het er voor over hebben hoeven niet 'echtere' fans te zijn,
pfffffff anders trek je je het heel erg aan ik bedoel de kopers van het eerste uur de fans dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie Darko schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:40:
[...]

pfffffff anders trek je je het heel erg aan ik bedoel de kopers van het eerste uur de fans dus....
En je kan geen kopers van het eerste uur hebben die gewoon het geld niet hebben? niet iedereen komt zomaar aan 600 euro, ook de grootste fans niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Miki schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:40:

Voor de tweede keer, wat zijn volgens jou betere specs?
rauwe processorkracht is bij de PS3 hoger dan die van de 360. Verder blijft het appels met peren vergelijken want de 360 zou weer snelle geheugen hebben....
Je vergelijking over die 100euro verschil tussen PS3 core en Xbox360premium is ook vaag. 400euro voor de xbox360premium vind je geen kerstcadeautje maar 500euro vind je geen obstakel :?
Nee, je begrijpt mijn argument verkeerd. laat me het verduidelijken:

Ik denk als mensen de stap van hebben genomen dik geld uit te geven voor een console dat ze die 100,- ook nog wel op de koop toe willen nemen als je daarmee gelijk een next gen DVD spelert in huis haalt. Daarnaast is 500,- natuurlijk een grotere stap als 400,- meer beiden absoluut geen kattenpis.

Ik vind eigenlijk alle kerstcadeautjes boven de 100,- al een behoorlijke uitgave (kan aan mijn opvoeding liggen)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:44:
[...]

En je kan geen kopers van het eerste uur hebben die gewoon het geld niet hebben? niet iedereen komt zomaar aan 600 euro, ook de grootste fans niet.
als ze het geld niet hebben dan zijn ze geen kopers van het eerste uur he....... ;) dat zijn meestal de mensen die wel het geld hebben. maar om je blij te maken: ik bedoel dus de kopers van het eerste uur waar ook fans bij zitten en dan zijn er natuurlijk ook fans die er geen geld er voor hebben maar die horen dan weer niet bij de kopers van het eerste uur. zo goed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:44:
[...]
Tja, dan koop je hem later, spaar je wat langer, ik zie het probleem niet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:55

CerandoX.nl

Vides

Miki schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:14:
[...]

Ik heb geen enkele benchmark gezien die iets zinnings kan zeggen over specificaties en jij kan al zeggen dat de PS3 kont schopt? Niemand maar dan ook niemand weet hoe de cell zich exact verhoudt tot de tri-core cpu van xbox360. Hetzelfde geldt ook voor de grafische chips en, zo ook voor alle andere onderdelen.
Blijf gewoon lekker objectief en gooi die oogkleppen af.
Tomshardware heeft verleden jaar een keer een soort virtuele test gedaan, toen net de specs bekend waren. Met precies dezelfde GPU als nu in de PS3 zit, goed gegokt dus.

De CELL van de PS3 is beter en de GPU van de 360 is beter.....volgens tomshardware zou dit er toe leiden dat ze nagenoeg hetzelfde zullen presteren, alleen de PS3 ondersteund True HD, en zou dus mooier kunnen zijn.

Overgins waren de Tri-cores over het algemeen wel wat langzamer, maar stabieler sneller, de CELL is met bepaalde bewerkingen sneller (uitschieters) waardoor het gemiddelde van de CELL wel beter werd dan die van de 360.

Maar goed dit was natuurlijk niet een werkelijke benchmark maar een simulatie, en dit is het enige wat ik er nog van kan herrineren, ik kan zoiezo die hele benchmark niet meer vinden......de discussie is overbodig idd, maar daardoor toch niet minder interessant. Mensen die zeggen dat de PS3 kont schopt, hebben Gears of War nog niet gezien. :)

[ Voor 6% gewijzigd door CerandoX.nl op 20-11-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Ik vind het sowieso altijd een beetje koffiedik door veel mensen (ik bedoel niet iemand persoonlijk hier hoor). We leven in een tijd waarin bijna iedereen in spijkerbroeken loopt van 140 Euro of nog meer, waarin veel mensen elk weekend naar feesten gaan waar een kaartje 40 Euro of meer kost (alleen het kaartje!) en dan zou zo'n high-end console als de PS3 of de Xbox 360 duur zijn? Vind ik persoonlijk een beetje 'kort door de bocht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Idd en ik vind dat je wel genoeg krijgt voor het geld, de functies die ik wil hebben zitten bij de 60GB versie, en die ga ik dan ook kopen, wil ik zo een zelfde versie voor de 360 hebben, dan kom ik ongeveer alsnog 30 euro duurder uit ofzo, dan vind ik het opzich wel mee vallen. Niet dat ik het niet over zou hebben voor de 360, want dat is ook een top apparaat.

Ik ga nu gewoon sparen voor de PS3, terwijl ik normaal nooit spaarde, maar meteen kocht. Heb ik het geld dan nog niet, dan wacht ik gewoon ff........geen punt dacht ik. Ik ga geen Wii kopen omdat ik niet genoeg geld bij elkaar zou hebben voor de PS3. Ik ga me iig niet blut kopen voor PS3, dan wacht ik ff.....wil ook nog op vakantie.

[ Voor 6% gewijzigd door CerandoX.nl op 20-11-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
verschil zit ook in hoe makkelijk je voor een platform kunt programmeren

dit schijnt op de 360 stukken makkelijker te zijn als op de ps3, waardoor men waarschijnlijk eerder het maximum uit een 360 weet te halen

waarschijnlijk staan bij mij thuis straks beide systemen (en een wii uiteraard ;)) en hebben ze beide hun voordelen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Ik ben niet zo kapot van de Wii, mischien later een zwarte Wii kopen als hij 150 euro is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 360 gehad (was één van de eersten in ons land geloof ik), en dat is inderdaad ook een prachtig apparaat. Met name Xbox Live is érg goed opgezet en ook erg stabiel. Snap ook nooit waarom mensen ook hier over lopen te zeiken... ze willen alles, het moet perfect werken, maar dan wel graag gratis! Maar goed, dit ter zijde...

Ik heb de 360 inmiddels verkocht (geen tijd ivm studie) maar dat de PS3 er komt is een ding wat zeker is. De PS3 is in mijn ogen een uitgebreidere console, met meer mogelijkheden (zeker met het oog op de toekomst). Ik ben er namelijk toch wel van overtuigd dat Blu-ray het definitieve formaat zal gaan worden. Daarnaast heeft de PS3 voor mij het hoogste 'hebbeding' of 'sexy gadget' gehalte, en ik ben iemand die daar altijd voor valt... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze willen alles, het moet perfect werken, maar dan wel graag gratis!
Je bent een echte Hollander of je bent het niet natuurlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, dat klopt! Maar ik wordt soms wel een beetje moe van dat soort mensen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Denk dat het online network van de PS3 in der loop der tijd net zo uitgebreid gaat worden als Xbox Live...

Ik snap dan ook echt niet dat Sony, Xfire en gamespy inschakeld heeft om het online gedeelte van de PS3 te ontwikkelen, terwijl ze zelf een afdeling voor dit hebben"; SOE (Sony Online Entertainment) Deze MMORPG gasties weten toch ook wel hoe het rijlt en zeilt met andere type games, hun hebben denk ik de meeste ervaring wat betreft friend lists en ranking systemen etc....maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als MS en Sony geld bijleggen om hun console te verkopen is in principe de prijs van een PS3 of 360 niet hoog. Het is veel geld, maar duur zijn deze consoles niet. Zeker omdat je weet dat je er de komende jaren mee vooruit kunt.
Ik heb in de tijd ook nog bijna 1100 gulden voor een PS2 neergelegd. Boel geld maar nog altijd een van de beste investeringen in een stukje electronica dat mij al jaren plezier geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:37:
Als MS en Sony geld bijleggen om hun console te verkopen is in principe de prijs van een PS3 of 360 niet hoog. Het is veel geld, maar duur zijn deze consoles niet. Zeker omdat je weet dat je er de komende jaren mee vooruit kunt.
Ik heb in de tijd ook nog bijna 1100 gulden voor een PS2 neergelegd. Boel geld maar nog altijd een van de beste investeringen in een stukje electronica dat mij al jaren plezier geeft.
Dat bedoel ik! Dus ophouden met zeuren mensen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

PcManiaxx schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:01:
Is de PS3 of de X360 sneller in specificaties?
Ze zijn lastig te vergelijken.
Neem van mij aan dat de GPU van de X360 niet onder doet voor die van de PS3.
PS3's GPU is een 7800GTX met 32 pixel pipelines, terwijl de GPU van de x360 unified shader heeft. In feite loopt de X360 1,5 jaar voor in technologie toen ie gereleased werd....
Voordeel voor de X360 is ook dat ie shared 512MB mem heeft ipv gescheiden 2x 256mb, alhoewel de PS3 daardoor wel meer bandbreedte heeft. Qua CPU is de PS3 swieso sneller, en qua opslag is de PS3 ook beter. PS3 heeft ook HDMI, groot voordeel imo.
Maar als we nu allebei bekijken doet het qua game ervaring niet te veel onder voor elkaar, mijn voorkeur gaat uit naar de PS3

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 15:18

DR161

is sarcasminist

Shiver23 schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:37:
_/-\o_

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Ach uiteindelijk kopen we een console voornamelijk voor de games die je erop kunt spelen. Alles wat daar extra bijkomt is naar mijn inzien gewoon mooi meegenomen (alhoewel voor sommige mensen de neven functies doorslaggevend kunnen zijn). Destijds toen de xbox uitkwam ging ook niet iedereen meteen dat apparaat in huis halen omdat de graphics net wat mooier waren en de online mogelijkheden stabieler. En de PS2 gebruiker vond het over het algemeen ook helemaal niet erg dat sommige games er wat lelijker uitzagen op de PS2 dan op de xbox. Zij konden teminste spellen als final fantasy en grand tourismo spelen.
Denk dat het nu ongeveer hetzelfde verhaal zal zijn/worden. De huidige xbox360 gebruiker zal waarschijnlijk gewoon bij z'n xbox360 blijven omdat deze de meerwaarde van de PS3 te laag acht. De playstation fanaat wacht gewoon rustig op de PS3 omdat hierop alle franchiseses worden aangeboden waarmee de PS2 zo populair is geworden (GTA, GT, FF etc.) en daarnaast gaat het apparaat in de toekomst waarschijnlijk de betere graphics leveren. Maar of de xbox of nintendo fan daarvan wakker zal liggen betwijfel ik. Die zullen het ongetwijfeld te druk hebben met games als zelda en gears of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 'fanboy-oorlogen' zijn in mijn ogen dan ook volstrekt overbodig en dom. Zowel de Wii, als de Xbox 360 als de PS3 zijn prachtige apparaten met ieder mooie en goede games en functionaliteiten. De één heeft Live en Gears of War, de ander heeft de Wii-mote en Zelda en de ander heeft Blu-ray en Ratchet & Clank. Prachtig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie360
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-03-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.kotaku.com/assets/resources/2006/11/ps3grillreal.jpg

_O_ OMG ZO MEESTERLIJK!

PS3Grill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:46

Polycom

Poes van goud

Verschillende emulatoren werken op de PlayStation 3, dat heeft een aantal consumenten gemeld. Onder deze emulatoren bevindt zich de zeer populaire MAME-emulator, die arcadespellen kan emuleren. In dit filmpje is te zien dat iemand Pac-Man aan het spelen is op de PS3. Een filmpje van Super Mario Bros toont dat er ook een werkende NES-emulator is voor de PS3.

Deze emulatoren draaien op Fedora Linux, een versie van Linux die ook op de PS3 draait. Op zich zijn er genoeg gratis emulatoren te vinden voor Linux, dus wat dat betreft is het niet vreemd dat deze ook gewoon draaien op de PlayStation 3. Met name Nintendo en Microsoft zullen hierin geïnteresseerd zijn, doordat gamers die een beetje verstand van zaken hebben op deze wijze illegaal spellen kunnen spelen die zij liever zouden verkopen via Virtual Console en Microsoft. Van de andere kant is dit natuurlijk al veel langer mogelijk op de PC, en aangezien daar ook weinig aan wordt gedaan, is het waarschijnlijk dat Sony zich hier niet zo druk om maakt.

Of dit nieuws echt waar is, is nog niet bevestigd. De zeer matige kwaliteit van de filmpjes doet weinig goeds voor de geloofwaardigheid. Desalniettemin is het natuurlijk zeer waarschijnlijk dat je emulatoren voor Linux ook gewoon kunt draaien op Linux voor de PS3. _/-\o_

Bron: http://www.eurogamer.net/ & http://www.insidegamer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

De helft klopt niet van dat bericht, Fedora Core 5 is niet speciaal voor de PS3 ontwikkeld, ze hebben een Power PC versie van Fedora Core 5 op eenvoudige wijze op de PS3 gekregen.

Yellow Dog zal speciaal voor de PS3 zijn aangepast, de startup van Fedora Core 5 duurt ook nog aardig lang vond ik.

Ze plaatsen maar wat, die emulatoren werken overgins gewoon wel, tis een gewone Linux distributie en geen speciale PS3 distributie van Linux.

[ Voor 19% gewijzigd door CerandoX.nl op 20-11-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
DaWaN schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:49:
[...]

Ze zijn lastig te vergelijken.
Neem van mij aan dat de GPU van de X360 niet onder doet voor die van de PS3.
PS3's GPU is een 7800GTX met 32 pixel pipelines, terwijl de GPU van de x360 unified shader heeft. In feite loopt de X360 1,5 jaar voor in technologie toen ie gereleased werd....
Voordeel voor de X360 is ook dat ie shared 512MB mem heeft ipv gescheiden 2x 256mb, alhoewel de PS3 daardoor wel meer bandbreedte heeft. Qua CPU is de PS3 swieso sneller, en qua opslag is de PS3 ook beter. PS3 heeft ook HDMI, groot voordeel imo.
Maar als we nu allebei bekijken doet het qua game ervaring niet te veel onder voor elkaar, mijn voorkeur gaat uit naar de PS3
Wat je wel vergeet te zeggen is dat de Cell mede zo bijzonder is, omdat deze verschillende grafische taken voor zich kan nemen, waardoor de GPU zich bezig kan houden met andere taken :)
Volgens mij was Sony eerst nieteens van plan om er een losse GPU in te stoppen...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:14:
Die 'fanboy-oorlogen' zijn in mijn ogen dan ook volstrekt overbodig en dom. Zowel de Wii, als de Xbox 360 als de PS3 zijn prachtige apparaten met ieder mooie en goede games en functionaliteiten. De één heeft Live en Gears of War, de ander heeft de Wii-mote en Zelda en de ander heeft Blu-ray en Ratchet & Clank. Prachtig toch?
Die houding werkt alleen als je het geld hebt om meer dan 1 console te kunnen kopen en het je verder niet uitmaakt "wie er wint", als er maar goede games komen. De meesten kunnen zich maar 1 console veroorloven, en daardoor krijg je fanboys die de onzekere keuze voor een 1 console voor zichzelf verantwoorden door de andere consoles de grond in te stampen en zoveel mogelijk medestanders probeert te winnen.

Ik kijk er gelukkig ook wat makkelijker tegenaan, maar ik heb dan ook een PS2 , Xbox en Xbox 360 thuis staan en heb een PS3 besteld. (De laatste aankoop staat overigens weer op wat losse schroeven want de launch games spreken niet zo aan. Sony heeft nodig wat exlusives nodig. De enige titel die me echt aanspreekt is Heavenly Sword en mogelijk Motorstorm maar die laten nogal op zich wachten geloof ik. Al het andere kan ik ook op de 360 spelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

PuDy schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:57:
Verschillende emulatoren werken op de PlayStation 3, dat heeft een aantal consumenten gemeld. Onder deze emulatoren bevindt zich de zeer populaire MAME-emulator, die arcadespellen kan emuleren. In dit filmpje is te zien dat iemand Pac-Man aan het spelen is op de PS3. Een filmpje van Super Mario Bros toont dat er ook een werkende NES-emulator is voor de PS3.

Deze emulatoren draaien op Fedora Linux, een versie van Linux die ook op de PS3 draait. Op zich zijn er genoeg gratis emulatoren te vinden voor Linux, dus wat dat betreft is het niet vreemd dat deze ook gewoon draaien op de PlayStation 3. Met name Nintendo en Microsoft zullen hierin geïnteresseerd zijn, doordat gamers die een beetje verstand van zaken hebben op deze wijze illegaal spellen kunnen spelen die zij liever zouden verkopen via Virtual Console en Microsoft. Van de andere kant is dit natuurlijk al veel langer mogelijk op de PC, en aangezien daar ook weinig aan wordt gedaan, is het waarschijnlijk dat Sony zich hier niet zo druk om maakt.

Of dit nieuws echt waar is, is nog niet bevestigd. De zeer matige kwaliteit van de filmpjes doet weinig goeds voor de geloofwaardigheid. Desalniettemin is het natuurlijk zeer waarschijnlijk dat je emulatoren voor Linux ook gewoon kunt draaien op Linux voor de PS3. _/-\o_

Bron: http://www.eurogamer.net/ & http://www.insidegamer.nl
Je kunt de donder op zeggen dat iemand er straks KnoppMyth (en hier) erop gaat zetten voor de PS3. Samen met MythGame als emu frontend heb je een hele leuke PVR frontend & arcade machine.
Trouwens, de 8 SPE's zijn volledig beschikbaar voor de serieuse hobby devver. Bij IBM is een SDK te downloaden die code optimaliseert zodat ze gebruik maken van deze SPE's.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Check deze feature van gamespot.com:
http://www.gamespot.com/features/6161997/index.html

Naar mijn idee een goede en positieve benadering van de PS3. Het eindoordeel spreekt boekdelen:
We won't know how the upcoming console generation truly compares until all of the new systems have a few years to build up game libraries, flesh out online features, and perfect media capabilities, but we can tell you that the PlayStation 3 has the raw potential to excel in all three areas. The PS3's Cell processor and RSX GPU will keep the console competitive in graphics, and Sony's army of third-party developers will supply the PS3 with a constant supply of quality games. The PS3 also has the tools to become a formidable living room entertainment server, with its upgradeable hard disk, networking, and extensive media format support. Online is the biggest unknown because the PlayStation Network is Sony's first online service for the console, but we're willing to give Sony some time to develop the PlayStation 3's online functionality--it is free after all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Zie hier het gevolg van anderhalf jaar lang frustratie met je 360. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
swopdark schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:45:
[...]

Zie hier het gevolg van anderhalf jaar lang frustratie met je 360. :O
Zoiets heet humor.... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou zeggen dat die grill op een Playstation 3 lijkt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Denk dat Sony binnenkort nieuwe firmware uitbrengt waardoor alleen de speciaal voor de PS3 gemaakte Linux distributies gaan werken, en die beveiligd zijn tegen EMU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
aha... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Kom niet tussen swopdark en ze heilige PS3 hoor :X

Ik vind het iig wel humor :D

[ Voor 29% gewijzigd door bAdmuTs op 20-11-2006 22:19 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
bAdmuTs schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:16:
Kom niet tussen swopdark en ze heilige PS3 hoor :X
komop zeg, mag ik nieteens reageren op een 360 fanboy die een PS3 grap uithaald?
tuurlijk, ik vind het plaatje ook wel grappig maar anderzijds heb ik wel zoiets van: jammer...

Ik heb nog getwijfeld of ik wel een reactie zou geven omdat ik dit:1. soort reacties kon verwachten :X en 2 eigenlijk geen aandacht wou geven aan zijn post. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

CerandoX.nl schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:06:
Denk dat Sony binnenkort nieuwe firmware uitbrengt waardoor alleen de speciaal voor de PS3 gemaakte Linux distributies gaan werken, en die beveiligd zijn tegen EMU's.
Onmogelijk. Trust me.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Dit is trouwens een release lijstje voor PS3 games totaan maart 2007:

December 4, 2006 Fight Night Round 3 Electronic Arts Sports
December 4, 2006 flOw Sony Computer Entertainment Action
December 11, 2006 Go! Sudoku 2 Sony Computer Entertainment Puzzle
December 12, 2006 Blazing Angels: Squadrons of WWII Ubisoft Flight
December 12, 2006 Full Auto 2: Battlelines SEGA Racing Action
December 18, 2006 Lemmings 2 Sony Computer Entertainment Puzzle
December 19, 2006 Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas Ubisoft Shooter
December 19, 2006 Sonic the Hedgehog SEGA Platformer
January 2007 College Hoops 2K7 2K Sports Sports
February 2007 Half-Life 2 Electronic Arts Shooter
February 2007 Bladestorm: The Hundred Years' War KOEI Strategy
February 2007 F.E.A.R. Vivendi Games Shooter
February 2007 Eye of Judgment: Conquerors of 9 Fields, The Sony Computer Entertainment Card Battle
February 2007 SingStar Sony Computer Entertainment Music
February 2007 Fatal Inertia KOEI Racing Action
March 2007 Indiana Jones 2007 LucasArts Action
March 2007 John Woo Presents Stranglehold Midway Games Action Adventure
March 2007 Lair Sony Computer Entertainment Action
March 2007 Golden Axe SEGA Action
March 2007 Virtua Fighter 5 SEGA Fighting
March 2007 MLB '07 Sony Computer Entertainment Sports
March 2007 Def Jam: Icon Electronic Arts Fighting
March 2007 Heavenly Sword Sony Computer Entertainment Action
March 2007 MotorStorm Sony Computer Entertainment Racing
March 2007 Burnout 5 Electronic Arts Racing
March 2007 Formula One Championship Edition Sony Computer Entertainment Racing
March 2007 Coded Arms Assault Konami Shooter
March 2007 Virtua Tennis 3 SEGA Sports
March 2007 Medal of Honor: Airborne Electronic Arts Shooter
March 2007 Mercenaries 2: World in Flames *TBA Shooter
March 2007 Haze Ubisoft Shooter
Q1 2007 Elder Scrolls IV: Oblivion, The Bethesda Softworks RPG
Q1 2007 Darkness, The 2K Games Action
Q1 2007 Calling All Cars Sony Computer Entertainment Action
Q1 2007 Alone in the Dark Atari Adventure
Q1 2007 Warhawk Sony Computer Entertainment Flight Action
Q1 2007 Monster Madness SouthPeak Interactive Action
Q1 2007 Brothers in Arms: Hell's Highway Ubisoft Shooter
Q1 2007 Major League Baseball 2K7 2K Games Sports
Q1 2007 Unreal Tournament 2007 Midway Games Shooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
swopdark schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:28:
[...]

komop zeg, mag ik nieteens reageren op een 360 fanboy die een PS3 grap uithaald?
tuurlijk, ik vind het plaatje ook wel grappig maar anderzijds heb ik wel zoiets van: jammer...

Ik heb nog getwijfeld of ik wel een reactie zou geven omdat ik dit:1. soort reacties kon verwachten :X en 2 eigenlijk geen aandacht wou geven aan zijn post. O-)
Lol wie is hier nou de fanboy, wie is hier nou op z'n tenen getrapt? Dat plaatje was gewoon humor, niks meer niks minder. Gedraag je eens als een volwassen vent :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

swopdark schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:28:
[...]

Hoezo nou weer een 360 fanboy :? (ken jij die persoon ofzo) en je kan met zon reactie natuurlijk een reactie terug verwachten, beetje de 360 zitten bashen :X :P.

Maar laten we er maar over ophouden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bAdmuTs op 20-11-2006 22:40 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:46

Polycom

Poes van goud

Eerste screenshot splinter cell double agent voor de PS3

http://www.playfrance.com...er-cell-double-agent.html

Zien jullie verschillen met de xbox360 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Ooit heb ik me voorgenomen elke console/handheld te kopen die er uit komt omdat ik simpelweg de beste spellen wil spelen. De console wars snap ik dan ook niet helemaal, over het geheel heb ik voor de hele vorige generatie ongeveer even veel spellen gekocht.

Maar wat maakt de PS3 het me toch lastig om dit principe te continueren:
In dit geval ben ik toch bang dat de PS3 voorlopig aan me voorbij laat gaan. Hij is gewoon te duur voor een 'extra' console, en ik vind het flink irritant dat sony de blu-ray door de strotten van de gamers probeert te duwen. Ik wil er heel graag enthousiast over worden maar alle extra functionaliteiten waar ik wel voor betaal maar niet gebruik maken het voor mij gewoon niet interessant.
Ik zie toch wel erg veel overeenkomsten met het hele DS/PSP verhaal. De PSP is een fantastische gamemachine, maar je betaalt gewoon 100 euro extra voor dingen die totaal niet interessant voor mij zijn. Ook hier is de PSP de krachtigere machine maar die honderd euro maakt voor een boel mensen blijkbaar weldegelijk iets uit.

Anyway, ik hoop dat de PS3 een echte meerwaarde gaat krijgen. Op dit moment is het gewoon niet de moeite waard voor mij persoonlijk. Alleen zou het natuurlijk wel jammer zijn voor Ratchet and Clank en Final Fantasy en zo die ik dan mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=26888880,noline]SeamusXanthus schreef op dinsdag 21 november 2006 @
Maar wat maakt de PS3 het me toch lastig om dit principe te continueren:
In dit geval ben ik toch bang dat de PS3 voorlopig aan me voorbij laat gaan. Hij is gewoon te duur voor een 'extra' console, en ik vind het flink irritant dat sony de blu-ray door de strotten van de gamers probeert te duwen. Ik wil er heel graag enthousiast over worden maar alle extra functionaliteiten waar ik wel voor betaal maar niet gebruik maken het voor mij gewoon niet interessant.
Ik zie toch wel erg veel overeenkomsten met het hele DS/PSP verhaal. De PSP is een fantastische gamemachine, maar je betaalt gewoon 100 euro extra voor dingen die totaal niet interessant voor mij zijn. Ook hier is de PSP de krachtigere machine maar die honderd euro maakt voor een boel mensen blijkbaar weldegelijk iets uit.

Anyway, ik hoop dat de PS3 een echte meerwaarde gaat krijgen. Op dit moment is het gewoon niet de moeite waard voor mij persoonlijk. Alleen zou het natuurlijk wel jammer zijn voor Ratchet and Clank en Final Fantasy en zo die ik dan mis.
Ooit nam ik me voor om een auto te kopen. In dit geval ben ik bang dat ik de nieuwe Volvo aan me voorbij laat gaan. Hij is gewoon te duur voor een auto van A naar B. En ik vind het flink irritant dat ze met al die reclames laten lijken of het de meest geweldige auto is maar dat vind ik niet. Ik wil er heel graag enthousiast over worden maar alle extra's van de auto gebruik ik toch niet. Een losse GPS heb ik al. Een MP3/Audiospeler ook al - dus ik kan daarvan al genieten in de bus of op de fiets. Dus dat maakt het voor mij niet zo interessant. Het is een fantastische auto maar voor die paar duizend euro extra kan ik beter een tweedehands kopen. dat maakt voor mij toch wel een boel uit.

Anyway, ik hoop dat de Volvo een echte meerwaarde gaat krijgen. Op dit moment is zo'n auto het gewoon niet waard voor mij persoonlijk. Alleen zou het natuurlijk wel jammer zijn om de veiligheid van zo'n auto te missen.

:X

Jouw post is echt de meeste subjectieve post ooit en totaal niet interessant voor een ander om zijn of haar eigen mening op te kunnen baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:06:
[...]

Je zou zeggen dat die grill op een Playstation 3 lijkt... :+
hahahahahaha en die vond ik dan weer grappig... flikkerde bijna van mn stoel heheh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

CerandoX.nl schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:06:
Denk je dat?
Denk nog maar een keer. Ik denk namelijk dat Sony in de PSP de kracht van homebrew zag en beseft dat "user generated content" de trend van het moment is. Gebruikers willen steeds meer zelf bepalen waar ze een apparaat voor gebruiken en vereisen steeds meer flexibiliteit. Ook het hele idee van een redelijk hechte community te bouwen om je product (zoals MS probeert te doen met Live!) lijkt noodzakelijk voor succes.
Sony benadert dit alleen heel anders dan MS. Sony is veel meer gratis en open en hoopt hierdoor bepaalde communities te krijgen. (Zoals ze bezig zouden zijn met een soort youtube-achtige dienst voor de PS3 en dus mensen hun eigen OS laten bouwen of porten). MS dus met een abonnement waardoor je automatisch mensen bindt (en geld verdient).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:37:
[...]

Jouw post is echt de meeste subjectieve post ooit en totaal niet interessant voor een ander om zijn of haar eigen mening op te kunnen baseren.
Het is mijn mening welke per definitie subjectief is, ik wist niet dat dat niet mocht. Moet elke post bedoeld zijn om iemand anders ergens van te overtuigen?
Het probleem met blu-ray wat ik heb is niet zozeer dat ze er geld op proberen te verdienen, maar de ellende die het met zich mee heeft gebracht. Ik bedoel, de introductie in Nederland laat nu wel heel lang op zich wachten omdat blu-ray er koste wat het kost in moet. Wellicht is het echt nodig voor toekomstige spellen om maar voorlopig ziet het er niet naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
[...]

Anyway, ik hoop dat de Volvo een echte meerwaarde gaat krijgen. Op dit moment is zo'n auto het gewoon niet waard voor mij persoonlijk. Alleen zou het natuurlijk wel jammer zijn om de veiligheid van zo'n auto te missen.

Wat probeer je te bereiken met dat curieuze Volvo-verhaal? Alsof de aanschaf van een PS3 niet een persoonlijke beslissing is maar een voorbeeld van objectieve logica.

Voor iedereen die een PS3 mogelijk wil aanschaffen voor 500 of 600 euro (zonder verdere games en accessoires) niet voor de hand liggen. Dat is voor de meeste mensen een boel geld en dan ga je de voors en tegens afwegen.Zoals: gebruik ik wel de Blu-Ray-speler voor films, spreken de launchgames me wel aan, kan ik niet beter een jaar wachten tot-ie goedkoper is en er meer goede games zijn, kan ik niet beter een 360 kopen want die is goedkoper en heeft voor het merendeel dezelfde games, etc. Blijkbaar is iedereen die niet keihard voor een PS3 in maart gaat niet goed bij zijn hoofd en hoort dit alleen een halleluja-topic te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
PuDy schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:12:
Eerste screenshot splinter cell double agent voor de PS3

http://www.playfrance.com...er-cell-double-agent.html

Zien jullie verschillen met de xbox360 versie?
Ze zijn identiek.

Xbox:
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2006/269/926934_20060927_screen003.jpg

PS3:
Afbeeldingslocatie: http://images.playfrance.com/5/2135/zoom/1840.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Vaag volvo verhaal

:X

Jij bent inderdaad wel altijd lekker objectief bezig :')
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:28:
Hallo. Ik heb een paar vragen voordat ik misschien een Xbox360 koop.

- Heeft de Xbox360 ook zo'n speciale controller: sixaxis controller (ps3) of wiimote zoals de wii?
- Is online gaming net als bij de Wii en PS3 gratis?
- Kan de xbox360 net als de PS3 out-of-the-box HD films afspelen?
- Heeft de xbox360 net als de PS3 Bluetooth?
- Heeft de xbox360 net als de Wii en PS3 standaard Wifi aan boord?
- Kun je de harddisk net als bij de PS3 goedkoop zelf upgraden (met garantie)?
- Kun je net als bij de PS3 Linux er op installeren en het als workstation gebruiken?
- Heeft de Xbox360 een 1Gbit netwerk aansluiting voor het evt. kunnen streamen vanaf een Windows PC van HD 1080p content?
- Heeft de Xbox360 net als de PS3 en Wii een *standaard* memoryslot (SD/MMC ofzoiets) ?
- Heeft de Xbox360 een HDMI poort zodat ik maar één kabel nodig heb naar m'n TV?
- Heeft de Xbox360 ook games die 1080p doen of alleen 720p en 1080i?
- Heeft de Xbox360 net als de PS3 (en Wii?) een standaard webbrowser aanboord?

Of kun je er eigenlijk alleen maar de spelletjes op spelen die ook al op de PC zijn en straks nog vaker i.v.m. Vista en DX10 en cross-compabitility tussen de PC/Xbox360 en multiplatform titles met andere consoles? Want in dat geval kan ik dan misschien beter naast m'n Gaming PC een PS3/Wii kopen hoewel iets duurder maar tenminste wel iets 'extras' bieden naast mn pc.
De pot verwijt de ketel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Niet zo onmogelijk als het lijkt. Mensen denken dat PS3 Linux toegang heeft tot alle hardware. Dat is dus niet zo. PS3 Linux draait in een gevirtualiseerde omgeving (zoiets als VMware voor PC). De hardware is dus gevirtualiseerd en Sony geeft selectief toegang tot die fysieke hardware. Zo heeft PS3 Linux geen toegang tot al het werkgeheugen, de GPU en wordt het aantal SPE's dat gebruikt kan worden beperkt in zowel aantal en tijd.

Niet dat we iets missen aan het ontbreken van homebrew. Met afschuw constateer ik dat homebrew op de PSP voor 99% bestaat uit het porten van emulators die vervolgens gebruikt worden met illegaal verkregen images. Zelf een spel of toepassing bouwen is er nauwelijks bij. De zogenaamde homebrew "community" bestaat voornamelijk uit mensen die emulators gebruiken en zelf nog nooit een regel programmacode op de PSP aan de praat gekregen hebben.

In dit licht geplaatst ligt het wel voor de hand dat Sony paal en perk zal stellen aan het gebruik van emulators. Immers, ze hebben aangekondigd geëmuleerde spellen te gaan verkopen in hun marketplace dus concurrentie van illegaal verkregen images hebben ze liever niet.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

[...]

:/

Laten andere mensen nu wel geïnteresseerd zijn in een ander zijn mening Ipv gelijk zeer vervelend te reageren als het niet strookt met jouw perceptie.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De New York times heeft een interessant artikel over de PS3 geschreven. Het gaat vooral over de gebruikerservaring.

http://www.nytimes.com/20...f=technology&oref=slogin'

Ps. mocht een fanboy gaan roepen dat het komt omdat het een amerikaanse krant is, dan heb je pech gehad. De microsoft zune is ook getest door deze krant en daar waren ze niet al te positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Shiver23 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:58:
[...]

Denk je dat?
Denk nog maar een keer. Ik denk namelijk dat Sony in de PSP de kracht van homebrew zag en beseft dat "user generated content" de trend van het moment is. Gebruikers willen steeds meer zelf bepalen waar ze een apparaat voor gebruiken en vereisen steeds meer flexibiliteit. Ook het hele idee van een redelijk hechte community te bouwen om je product (zoals MS probeert te doen met Live!) lijkt noodzakelijk voor succes.
Sony benadert dit alleen heel anders dan MS. Sony is veel meer gratis en open en hoopt hierdoor bepaalde communities te krijgen. (Zoals ze bezig zouden zijn met een soort youtube-achtige dienst voor de PS3 en dus mensen hun eigen OS laten bouwen of porten). MS dus met een abonnement waardoor je automatisch mensen bindt (en geld verdient).
Je hebt 2 soorten homebrew:
- content
- software

Voor de software heb je echt toewijding nodig en erg veel tijd en energie. Een select groepje mensen zal dit in software steken voor de PS3, verreweg de meeste mensen zullen niets doen met deze mogelijkheid noch met die software.

De andere groep, content, ligt meer voor de hand maar daar zijn al zoveel plekken voor. Video etc. kun je al sharen via youtube en andere sites, dus al wat je nodig hebt is een player op je ps3 en support voor het uppen van video's naar youtube.

Dus dat homebrew geneuzel, ik geloof er echt niet in. Er zal ongetwijfeld een subcultuur ontstaan van nerds die ala de demoscene van vroeger op de amiga en early PC hun eigen routines gaat maken en sharen maar net als toen zal dat voor 99% van de mensen onopgemerkt blijven. Bv ook hedentendage maken demogroups nog altijd demos voor ps2, dreamcast, XBox etc. maar weet een gemiddelde consolebezitter daar van? Nee. Wordt het iets groots? Nee natuurlijk niet want je hebt echt veel tijd, energie en toewijding nodig om daarin mee te gaan. (ben zelf oud-demoscener/democoder, het is echt niet zo simpel).

Ook linux voor de PS3: leuk marketing praatje maar wie gaat dat installeren? 0.01% van de console bezitters misschien. En dan, wat ga je er dan mee doen? Een OS draaien heeft alleen waarde voor nerds, niet voor de gemiddelde console bezitter.

Hetzelfde geldt overigens voor die XNA devkit die je kunt downloaden voor xbox360. Leuk voor een zondagmiddag, maar weken achtereen werken aan iets, dat is wel even andere koek.

[ Voor 4% gewijzigd door EfBe op 21-11-2006 10:54 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:03:
[...]

Jij bent inderdaad wel altijd lekker objectief bezig :')

[... Knip hele lijst aan PS3-opties die de Xbox 360 niet heeft ...]

De pot verwijt de ketel ?
Dit wordt dus gewoon trolling genoemd als je op die manier in een Xbox 360-topic gaat reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

ari3 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:05:
[...]
Niet zo onmogelijk als het lijkt. Mensen denken dat PS3 Linux toegang heeft tot alle hardware. Dat is dus niet zo. PS3 Linux draait in een gevirtualiseerde omgeving (zoiets als VMware voor PC). De hardware is dus gevirtualiseerd en Sony geeft selectief toegang tot die fysieke hardware. Zo heeft PS3 Linux geen toegang tot al het werkgeheugen, de GPU en wordt het aantal SPE's dat gebruikt kan worden beperkt in zowel aantal en tijd.

Niet dat we iets missen aan het ontbreken van homebrew. Met afschuw constateer ik dat homebrew op de PSP voor 99% bestaat uit het porten van emulators die vervolgens gebruikt worden met illegaal verkregen images. Zelf een spel of toepassing bouwen is er nauwelijks bij. De zogenaamde homebrew "community" bestaat voornamelijk uit mensen die emulators gebruiken en zelf nog nooit een regel programmacode op de PSP aan de praat gekregen hebben.

In dit licht geplaatst ligt het wel voor de hand dat Sony paal en perk zal stellen aan het gebruik van emulators. Immers, ze hebben aangekondigd geëmuleerde spellen te gaan verkopen in hun marketplace dus concurrentie van illegaal verkregen images hebben ze liever niet.
Als emuleren onmogelijk gemaakt wordt door Sony, dan is het ook onmogelijk om Linux te draaien. Emuleren is een software gelegenheid, en heeft niets met de HAL te maken wat afgeschermd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En dit soort dingen afschermen komt niet echt overeen met het hele concept van een 'open platform'.
Ben erg benieuwd wat er allemaal nog komt.

En zeggen dat 99% van de gebruiker hier toch niets mee gaat doen heeft misschien een iets verkeerd beeld van de gebruikers tegenwoordig. Volgens mij is namelijk het beeld van de 'gemiddelde consument' redelijk achterhaald. De meeste mensen zijn al flink wat jaren gewent aan het gebruik van geavanceerde electronica. Iedereen wordt er steeds handiger mee. Als er echt handige toepassingen ontstaan (waar Sony dus zelfs geen cent in hoeft te steken) zullen mensen dit ook ontdekken en gebruiken.
Een heleboel kleine communities maakt samen ook een hele grote groep mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Miki schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:11:
De New York times heeft een interessant artikel over de PS3 geschreven. Het gaat vooral over de gebruikerservaring.

Ps. mocht een fanboy gaan roepen dat het komt omdat het een amerikaanse krant is, dan heb je pech gehad. De microsoft zune is ook getest door deze krant en daar waren ze niet al te positief over.
Het is over het algemeen bekend dat Amerikanen super kritisch zijn over buitenlandse producten. Waarschijnlijk om hun eigen spullenboel te beschermen.

Gelukkig is de NYT een objectieve krant. Ik kan me wel vinden met hun conclusie, want ik vind zelf ook dat de launch line-up gewoon matig is. Ook voor mij zitten er geen titels tussen die me op dit moment aanspreken, als ik eerlijk ben lijkt mij enkel Motostorm leuk en Heavenly Sword.
Gelukkig zijn dit enkel software en dat veranderd wel op zijn tijd, Sony kennende komen er zomeet fantastische titels, dus dat komt wel goed. Ook gelukkig is dat iedereen tevreden is over de hardware, zien mensen het nut van een Blu-Ray speler en zijn de reacties over de controller positief en zien ze zeker wel potentie. Dus laat maar komen die software! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25

interessant artikel, en eigenlijk wel de geluiden die je overal hoort

begrijp me niet verkeerd; in potentie is de PS3 een super apparaaat... alleen moeten ze dat er eerst uit weten te halen, om maar te quoten 'they just didn't deliver', ze zijn hun beloftes niet nagekomen.

ik heb alle reden om te hopen dat het nog goedkomt, alleen maar zodat ik een ps3 kan rechtvaardigen buiten formula 1 als reden... dus noem me geen fanboy aub

eerlijk gezegd, heb ik t nooit op sony en microsoft gehad, echter heb ik me gerealiseerd dat als ik next-gen graphics / online gameplay wil moet ik bij hen zijn. de xbox360 heeft me positief verrast, eerst wilde ik er geen kopen, maar inmiddels zie ik het als een van de beste consoles, zo niet de beste, van de afgelopen tien jaar... (en ik heb alle consoles van de afgelopen 10 jaar gehad)

denk dat sony gewoon een aantal verkeerde keuzes heeft gemaakt, en dat kan hen nu opbreken. ze hebben een half jaar om de problemen op te lossen, liggen ze dan nog achter dan zie ik het duister in voor de ps3...
Arx schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:42:
[...]
...en zijn de reacties over de controller positief en zien ze zeker wel potentie. Dus laat maar komen die software! :)
ehm zelfs IGN (toch wel pro ps3) vindt de controller 3x niks... en zo zijn er nog heel wat meer berichten te lezen.
voelt goedkoop aan, slechte layout van de nieuwe bumpers/triggers, geen rumble, six-axxis laat te wensen over...

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 21-11-2006 11:46 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dat bericht van IGN hebben ze later ook weer veranderd. Na een tijdje spelen was het toch wel fijn. Een heleboel andere recensies van de controller schrijven ook over de trigger die bol is ipv hol en dat dat onlogisch is, maar verder niet veel negatiefs gelezen. Verder is een controller alleen subjectief te beoordelen. Ik heb hier een 360-controller liggen, maar mijn dualschock 2 zou ik voor geen goud willen wisselen met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Arx schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:32:
[...]Als emuleren onmogelijk gemaakt wordt door Sony, dan is het ook onmogelijk om Linux te draaien. Emuleren is een software gelegenheid, en heeft niets met de HAL te maken wat afgeschermd kan worden.
Dat heeft er juist alles mee te maken. Sony kan de Virtual Machine zo instellen zodat er weining geheugen en weining CPU-tijd wordt gegegeven aan de Virtual Machine. Effectief bereik je hiermee dat een emulator nooit met een redelijke snelheid kan draaien.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:07

Shrien

frequent snoozer

* Shrien kan de PS3 voor inkoopprijs krijgen via zijn werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Shiver23 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:53:
Verder is een controller alleen subjectief te beoordelen. Ik heb hier een 360-controller liggen, maar mijn dualschock 2 zou ik voor geen goud willen wisselen met dat ding.
Smaken verschillen. Ik vind zowel de Xbox als Xbox 360 controller heel prettig, de DualShock 2 scoort wat mij betreft minder omdat hij iets te klein is. De eerste PSX-controllers vind ik tegenwoordig veel te licht. Een controller moet toch wel robuust aanvoelen. Het idee dat de SixAxis nauwelijks iets weegt vind ik dus geen pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de argumenten die ze opnoemen wat zwakjes. Ik denk dat weinig ps3 eigenaren zich hier aan zullen ergeren.

Iig vind ik dit artikel al een stuk interessanter

http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm

Al is er een deel wel speculatie
om eerlijk te zijn ik vind de 360 versie er beter uit zien. Let maar op de shaders. Vooral de kleuren, textures, schaduwen zien er beter uit. Maar echt vergelijken is niet mogelijk, dit zijn first gen games voor de ps3. Bij de 360 is het ondertussen al een tweede generatie
Cowboy_Bebop schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:28:
Hallo. Ik heb een paar vragen voordat ik misschien een Xbox360 koop.

knip argumenten

Of kun je er eigenlijk alleen maar de spelletjes op spelen die ook al op de PC zijn en straks nog vaker i.v.m. Vista en DX10 en cross-compabitility tussen de PC/Xbox360 en multiplatform titles met andere consoles? Want in dat geval kan ik dan misschien beter naast m'n Gaming PC een PS3/Wii kopen hoewel iets duurder maar tenminste wel iets 'extras' bieden naast mn pc.
hoezo subjectief...

Die argumenten zijn niet bepaald keuze beslissend, voor jou misschien maar niet voor de meeste. Bovendien kloppen ze niet eens allemaal. Vooral met dat laatste stukje verpest je je geloofwaardigheid.

Om er even op in te gaan

- Heeft de Xbox360 ook zo'n speciale controller: sixaxis controller (ps3) of wiimote zoals de wii?
heb je gelijk in, maar heeft de ps3 ook rumble?
heb je ook gelijk in, maar de service is nog lang niet gelijk aan die van ms (4 euro per maand)
- Kan de xbox360 net als de PS3 out-of-the-box HD films afspelen?
[i]Slap argument, je krijgt van MS de keuze of je het waard vind om daar geld in te steken of juist niet. Bovendien kan je ze out of the box al afspelen via je media center.
- Heeft de xbox360 net als de PS3 Bluetooth?
De meerwaarde daarvan snap ik niet helemaal
- Heeft de xbox360 net als de Wii en PS3 standaard Wifi aan boord?
Nogmaals MS laat aan jou over of je het waard vind daar geld in te steken. De meeste huishoudens hebben nog niet eens wifi in huis.
- Kun je de harddisk net als bij de PS3 goedkoop zelf upgraden (met garantie)?
ja dat kan, ook met garantie aangezien je toch bij maxtor moet gaan klagen als je hd er mee kapt. En daarnaast zie ik de meerwaarde hier weer niet helemaal van in.
- Kun je net als bij de PS3 Linux er op installeren en het als workstation gebruiken?
Dat is mits er veel gebruik van gaat worden gemaakt een leuke feature
- Heeft de Xbox360 een 1Gbit netwerk aansluiting voor het evt. kunnen streamen vanaf een Windows PC van HD 1080p content?
nee, maar had je aan 100mbit ook al niet genoeg(weet ik niet zeker)?
- Heeft de Xbox360 net als de PS3 en Wii een *standaard* memoryslot (SD/MMC ofzoiets) ?
Handig, maar wederom een feature.
- Heeft de Xbox360 een HDMI poort zodat ik maar één kabel nodig heb naar m'n TV?
jah binnekort wel
- Heeft de Xbox360 ook games die 1080p doen of alleen 720p en 1080i?
jah ook 1080p. Splinter cell is 1 van de eerste
- Heeft de Xbox360 net als de PS3 (en Wii?) een standaard webbrowser aanboord?
nee, maar zal me niks verbazen als dat binnenkort ook gesupport wordt, aangezien het een media center extender is. Al surft het tien keer beter op een normale pc maar goed.

Ik kan me niet inbeelden dat deze argumenten beslissend zijn bij de console keuze. Linux heeft weliswaar een kans, maar voorlopig heb je daar nog niks aan. Het moet uitgroeien tot iets groots wil het interessant worden. De ps2 ondersteunde het ook, maar werd totaal niet gebruikt.

Het gaat om de games en niet om deze kleine verschillen en jah daar zijn de ps3 en 360 even sterk in, maar het hangt totaal van je eigen smaak af.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Even after Microsoft took the lead in the video-game wars a year ago with its innovative and powerful Xbox 360
De 360 innovatief? Het is gewoon een XBOX maar dan veel krachtiger en draadloze controllers. Daarnaast heeft de PS2 altijd de leiding gehouden en heeft de 360 nog geen enkele maand de verkopen van de PS2 weten te overtreffen...

Verder heeft de man (joystick) bij een aantal zaken wel een punt: zo vind ik wel dat je moet kunnen gamen terwijl je aan het dowloaden bent en ook je eigen muziek spelen tijdens een spel moet toch kunnen?

Nu heeft Sony al aangegeven dat tweede de punt te gaan implementeren via een update. En MS heeft ook dat "downloaden tijdens gamen" punt opgelost via een update.

Ik heb er wel vertrouwen in dat Sony de foutjes nog even rechttrekt, dat geeft de schrijver aan het einde ook al aan. Daarbij verwijst de man ook even naar de echte schrijver van dit verhaal.

Een goede post op een ander forum als als reactie op dit artikel is de volgende:
Standard journalism.

Makes a better story to say "look at this huge corporate giant fall" than "Sony releases the PS3, which like most consoles at launch suffers a few glitches, a few disappointments, and a lacking software library. However given time we will see if it lives up its full potential"

Reading well balanced reasonable reviews is not what people are interested in.

Given that the writer knew before opening the PS3 what kind of article they were going to write. It was very simple, doesn't matter if they did have an HD cable lying around the office, the writer would know that it would snag some unsuspecting clueless parents and that internet bloggers have their panties in a twist over the cable issue, so you make a point out of it.

You describe the Xbox360 as innovative because it's a fuzzy statement that can't be fact checked but makes the PS3s "ineptness" more wild when it's got such innovative and fierce competition.

You don't want to mention that the 360 didn't have background downloading at launch either because that would ruin the whole point of not writing a balanced and reasonable article.

The moral of the story is it doesn't matter. The NY times is not going to bring the PS3 down. Here's why, the people who are buying PS3s now are hardcore gamers who know a bit more and are fairly sure it's a good buy in the long run.

By the time the PS3 is sitting on store shelves available for purchase by any mom or dad, better games will be out, firmware upgrades will have fixed more of the issues, etc. The PS3 will start generating its own PR.

The only thing the NY Times article can do is equip people with a negative bias of the PS3, which may or may not last the whole year.

Every time a console has launched the software has ALWAYS been weak. The good thing is that the software changes and gets better (games and this time around firmware too). The thing that's important on Day 1 is the hardware because that's not going to change. Besides a HDMI-TV incompatibility that has been reported where the PS3 doesn't negotiate the appropriate resolution on some TVs, the PS3 launch has been pretty bug free. So to me it sounds like it's on track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
SeamusXanthus schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 01:01:
[...]

Het is mijn mening welke per definitie subjectief is, ik wist niet dat dat niet mocht. Moet elke post bedoeld zijn om iemand anders ergens van te overtuigen?
Het probleem met blu-ray wat ik heb is niet zozeer dat ze er geld op proberen te verdienen, maar de ellende die het met zich mee heeft gebracht. Ik bedoel, de introductie in Nederland laat nu wel heel lang op zich wachten omdat blu-ray er koste wat het kost in moet. Wellicht is het echt nodig voor toekomstige spellen om maar voorlopig ziet het er niet naar uit.
Blue Dragon voor de 360 komt op 3 DVD's...Geef mij maar Blu-Ray :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:31:
[...]

[...]

De 360 innovatief? Het is gewoon een XBOX maar dan veel krachtiger en draadloze controllers. Daarnaast heeft de PS2 altijd de leiding gehouden en heeft de 360 nog geen enkele maand de verkopen van de PS2 weten te overtreffen...

Verder heeft de man (joystick) bij een aantal zaken wel een punt: zo vind ik wel dat je moet kunnen gamen terwijl je aan het dowloaden bent en ook je eigen muziek spelen tijdens een spel moet toch kunnen?

Nu heeft Sony al aangegeven dat tweede de punt te gaan implementeren via een update. En MS heeft ook dat "downloaden tijdens gamen" punt opgelost via een update.

Ik heb er wel vertrouwen in dat Sony de foutjes nog even rechttrekt, dat geeft de schrijver aan het einde ook al aan. Daarbij verwijst de man ook even naar de echte schrijver van dit verhaal.

Een goede post op een ander forum als als reactie op dit artikel is de volgende:

[...]
is de ps3 dan ook niet gewoon de ps2 maar dan veel krachtiger? Op de controller na..

Dat de ps2 veel beter verkoopt dan de 360 heeft met het prijskaartje te maken. Reken er maar op dat de ps2 voorlopig ook beter blijft verkopen dan de ps3 en dat komt niet door het te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
bwahahaha 3 PS1's kopen voor 900$

http://www.engadget.com/2...y-playstations-3-of-them/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

SToRM666 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:39:
[...]
Bron? Kan er namelijk niets over vinden.

Gaan we weer. Weer die 360 erbij. Welke is innovatiever, welke staat beter bij mij nieuwe schoenen?
I don't care!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Shrien schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:05:
hoeveel is de inkoopprijs?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:41:
is de ps3 dan ook niet gewoon de ps2 maar dan veel krachtiger? Op de controller na..
ja, heb ik anders beweerd dan?
Dat de ps2 veel beter verkoopt dan de 360 heeft met het prijskaartje te maken. Reken er maar op dat de ps2 voorlopig ook beter blijft verkopen dan de ps3 en dat komt niet door het te kort.
Of het met het prijskaartje te maken heeft of niet, de PS2 verkoopt beter en is nog steeds marktleider. Daarnaast heeft de PS2 nog steeds ontzettend goede games in de rekken. Dit speelt ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shrien schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:05:
Jammer voor Shrien dat er maar weinig marge zit op Consoles en hardware. zal je hoog uit een paar tientjes schelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
[...]
Final Fantasy kwam uit op 3 CDs. Kan me niet herinneren dat dat als een nadeel tijdens het spelen ervaren werd. Het lijkt me ook niet echt een probleem dat je na meer dan 15 uur spelen een keertje een andere disk in de speler moet stoppen. Dat geeft zelfs een gevoel van voldoening dat je een mijlpaal in het spel bereikt hebt.

Oja, de bron hiervan is http://www.gamed.nl/view/22905

Verder betekent het niet dat Xbox 360-games nu al te krap worden voor DVDs. Toen Final Fantasy XII en XIII op respectievelijk drie en vier CDs uitkwamen betekende het niet dat alle andere PSX-games ook op net zoveel disks uitkwamen. Het overgrote deel had voldoende aan 1 disk. Idem ditto voor 360 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
[...]
Dt is dan wel weer minder, maar hopelijk is het wisselen slechts eenmalig, anders wordt het irritant. De spellen worden langzamerhand van dusdanige kwaliteit dat de traditioneel veel ruimte innemende video's waarschijnlijk steeds vaker worden vervangen door in-game graphics wat aanzienlijk minder ruimte kost (namelijk bijna geen). Gok ik :)
Blu-ray heeft wel degelijk een voordeel hier maar is gewoon niet een delay waard van een jaar of meer imo.
* Shrien kan de PS3 voor inkoopprijs krijgen via zijn werk
En Sony medewerkers tegen productiekosten? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SeamusXanthus op 21-11-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:57:
[...]

Verder betekent het niet dat Xbox 360-games nu al te krap worden voor DVDs. Toen Final Fantasy XII en XIII op respectievelijk drie en vier CDs uitkwamen betekende het niet dat alle andere PSX-games ook op net zoveel disks uitkwamen. Het overgrote deel had voldoende aan 1 disk. Idem ditto voor 360 games.
Je bedoelt vast VII, VIII en IX. FF XII is gewoon 1 dvd namelijk, en XIII is nog lang niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:51
Ik denk dat Shrien erg cool is. Als Shrien mij kan helpen aan een PS3 tegen inkoopprijs, dan zou ik dat zeer waarderen, anders weet ik niet waarom Shrien zo'n mededeling maakt

;)

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwnc schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:11:
Ik denk dat Shrien erg cool is. Als Shrien mij kan helpen aan een PS3 tegen inkoopprijs, dan zou ik dat zeer waarderen, anders weet ik niet waarom Shrien zo'n mededeling maakt

;)
Ik denk inderdaad ook dat Shrien erg cool is. Zou hij niet ubercool zijn als hij naast jou ook mij aan een PS3 tegen inkoopprijs kan helpen??? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:57:
Jammer voor Shrien dat er maar weinig marge zit op Consoles en hardware. zal je hoog uit een paar tientjes schelen..
Ja volgens mij zit er idd erg weinig marge op een console. zal wel wat schelen maar niet zoveel dat je er een spel mee kunt kopen.

check dit filmpje trouwens, Kaz Hirai bevestigd nogmaals 1.000.000 console voor amerika voor het einde van dit jaar:
http://www.youtube.com/watch?v=-TbMQpjXn3U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
swopdark schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:41:
[...]

Ja volgens mij zit er idd erg weinig marge op een console. zal wel wat schelen maar niet zoveel dat je er een spel mee kunt kopen.

check dit filmpje trouwens, Kaz Hirai bevestigd nogmaals 1.000.000 console voor amerika voor het einde van dit jaar:
http://www.youtube.com/watch?v=-TbMQpjXn3U
Er zit bijna geen marge op een console, een kennis van mij heeft een gameshop gehad en op de consoles zat geen tientje winst. De games echter is een ander verhaal, daar zit een ruime marge van enkele tientjes. Daarom kunnen bepaalde winkelketens als MM stunten met prijzen.

Dat filmpje van Kaz Hirai zegt helemaal niets, er is al teveel door Sony gezegd. Ik wil het eerst wel eens zien of die 1.000.000 gehaald gaan worden. Als het niet gehaald word zullen ze waarschijnlijk zeggen dat ze financiele boekjaar hebben bedoeld. Begrijp me goed ik ben geen anti-sony fan maar een zeer teleurgestelde sony fan. Ik wil geen verhalen meer horen, ik wil resultaten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 18:43

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Miki schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:05:
[...]

Er zit bijna geen marge op een console, een kennis van mij heeft een gameshop gehad en op de consoles zat geen tientje winst.
Dat kan ik bevestigen :) Console's verkopen is leuk maar zet geen zoden aan de dijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Alfisti op 21-11-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:22
Miki schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:05:
[...]

Dat filmpje van Kaz Hirai zegt helemaal niets, er is al teveel door Sony gezegd. Ik wil het eerst wel eens zien of die 1.000.000 gehaald gaan worden.
Ik kan het filmpje niet kijken op mijn werk maar heeft hij het over consoles of over PS3's?

Misschien bedoeld hij wel 1.000.000 360's+Wii+PS3's. ;)

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Misschien is deze vraag al beantwoord/gevraagd, maar ik kan het zo snel niet vinden m.b.v. de zoek functie.

Is er al een (online) winkel waar ik de PS3 kan reserveren en die ook nog iets extra doet? Bijv. een spel gratis of iets anders. Ik ben nog geen winkel binnengelopen, maar enig idee hoe bart smit e.d. omgaan met reserveringen (alle PS3's komen centraal binnen en worden dan verdeeld over de filialen)

Ik zit er echt over te denken een reservering te doen, maar weet nog niet waar en wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mothergoose schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:01:
Misschien is deze vraag al beantwoord/gevraagd, maar ik kan het zo snel niet vinden m.b.v. de zoek functie.

Is er al een (online) winkel waar ik de PS3 kan reserveren en die ook nog iets extra doet? Bijv. een spel gratis of iets anders. Ik ben nog geen winkel binnengelopen, maar enig idee hoe bart smit e.d. omgaan met reserveringen (alle PS3's komen centraal binnen en worden dan verdeeld over de filialen)

Ik zit er echt over te denken een reservering te doen, maar weet nog niet waar en wanneer.
Ik denk dat je geen extra spel hoeft te verwachten. De gehele eerste lading is sowieso al uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:17:
[...]

heb je ook gelijk in, maar de service is nog lang niet gelijk aan die van ms (4 euro per maand)
Daar gaan we weer. Staaf dat eens? "nog lang niet gelijk aan...." Waar zitten de verschillen dan? Wat doet MS beter? Typisch gevalletje van weer ergens iets op te vangen met de neiging tot overdrijven...

Ook bij de PS3 heb je één centrale ID, Friend list, en messaging functie. Dat zijn voor mij de drie core functies van een online gaming environment. De rest zijn overbodige extra's. Daarenboven slaagt een eenvoudige opzet vaak beter in z'n doel dan heel wat afzonderlijke functies, omdat iedereen daar dan gemakkelijk en op dezelfde manier mee overweg kan.

Ik weet niet of er een achievement achtige functie in zit, maar zoiets zou ik dus niet missen. Ik vond dat altijd al een vrij belachelijke functie. Rating mag er eventueel wel nog in. Ik ken de laatste stand van zaken niet maar volgens mij heeft het PS3 netwerk dat ook. En wat er nog niet inzit kan vast en zeker later nog toegevoegd worden.

Ook is hier nog een hele discussie geweest over het eventueel moeten betalen voor demo's. Nu de ps3 eindelijk gelanceerd is blijkt daar niets van waar te zijn. Demo's zijn gewoon te downloaden net zoals dat bij de xbox het geval is. Weer een non argument de wereld uit. (en typisch één van die strohalmen om het betalen van xbox live goed te praten: "ja, maar je kan tenminste gratis demo's downloaden, daar betaal je dan indirect via live voor" .... Right)

Overigens was het voor iedereen met een beetje marktgevoel wel duidelijk dat demo's niet betalend zouden zijn. Je wil immers potentiele comsumenten laten proeven van een nieuwe game, met de bedoeling die over te halen tot aankoop. Daar zet je geen drempel op in de vorm van een betaling, het doel is om een zo groot mogelijk publiek te bereiken.

In vergelijking met de pc: daar kan ik toch ook alle demo's gratis afhalen van bvb gamershell? (op een heel snelle verbinding dan nog) . En hoe het economisch kostenplaatje daar intern geregeld is (met publiciteit, sponsering, wat dan ook) daar heeft de eindgebruiker geen boodschap aan. Die merkt alleen dat hij niet hoeft te betalen voor evidente service.

Dus face it, het ps netwerk is minstens gelijkwaardig aan xbox live, maar dan gewoon gratis (zoals het hoort). De vergelijking is honderden keren gemaakt, maar je betaalt voor de internetverbinding via je isp, en hosten gaat via de hardware zelf (waarvoor je ook al betaald hebt). Een simpel friends systeem (alla myspace en dergelijke) hoeft helemaal niet betalend te zijn. (matchmaking, friendlist, online gamen). Bij de xbox betaal je het equivalent van één game per jaar extra. In mijn geval heb ik dan liever een extra game. Op de levensduur van de console heb je 5 games extra. Op de levensduur van de console betaal je bij ms ook nog eens 5*60=300 euro extra voor enkel online gamen! Opeens is de ps3 toch niet meer zo duur? (voeg daarbij dat live niet goedkoper zal worden en de ps3 uiteindelijk wel)

En de online gameplay is helemaal niet minderwaardig (omdat die gratis zou zijn, bs argument dus :z )
While the single-player game is good, multiplayer is likely to be what's most fondly remember about Resistance in years to come. To say it's big would be an understatement. With 40 player support, more than a half-dozen game types, the ability to play as humans or Chimera... I could go on and on. The point is that it's fun as hell and should keep us all glued to our systems for weeks if not months.
As strong as everything in Resistance is, the real standout factor in the experience is its multiplayer. Simply put, it's incredible. Jacked in from multiple locations (via broadband Internet connection) we were consistently able to enjoy 30-40 player games with no noticeable lag whatsoever (Insomniac did a fantastic job of hiding what little latency there appears to be). And while all these opponents made for crazy all-out wars, the multiplayer options are flexible enough to allow users to scale maps downward to accommodate smaller parties (40, 32, 24, 16 map types), choose Chimeran or Human sides (complete with unique abilities), and alter the rules to allow for a multitude of possibilities.
Moet jij eens zien of je met 40 man CoD2 (of 3 fot that matter) kan spelen. Als je dan toch betaalt voor een bevoordeelde en gestreamlinede online ervaring, waarom zijn de meeste multiplayers dan maar beperkt tot 8 spelers of zo (xbox360) En dan nog lees ik uit reacties dat het soms niet evident is om online te gamen.

Over de games, sommige titles zijn meteen toptitels, andere moeten zo snel mogelijk vergeten worden. Bvb Gundam. Hoe cool het onderwerp ook is, en hoeveel potentie het ook had, de game is bar en bar slecht, en krijgt 3/10 op ign. Natuurlijk zal dat weer de game zijn die vaak als argument zal worden aangehaald.

Zoals de meesten hier (vermoed ik) verkies ik ook de layout van de playstation controller. Hoewel dit puur smaak is. Mijn handen zijn groot, en toch geen probleem, dus ook weer nogal opgeblazen vind ik) (afstand duim-gestrekte pink: 28 cm, handpalm 10*10) . Ik verkies ook liever een symmetrische opstelling van de analoge sticks, ipv een imo 'akward' geplaatste stick op de linkerbovenzijde van de xbox controller.

Dit gezegd zijnde vind ik de xbox 360 controller ook prima (en stukken beter dan die xbox 1 dingen). Onlangs nog op een demopod "gears of war" en "rs: vegas" gespeeld, en heb geen problemen met de controller. Voelt lekker in de hand, goed gevormd, triggers++ Uiteindelijk is het allemaal een beetje gewenning en voorkeur.

Ivm de xbox360, ik heb mezelf altijd voorgenomen een ps3 te halen, en me niet te laten verleiden tot een 360 aankoop. Dit omwille van de eigenschappen van de ps3. Nu moet ik wel zeggen dat ik heel erg onder de indruk was van de grafische kwaliteit van gears of war en vooral rainbow six (meer mijn type game, met ultra goede gameplay, beter dan de beste rainbow six ooit, heel vlotte manier van spelen met toch voldoende diepgang). En dat voor 360-370 euro. De xbox is dan ook een ijzersterke console, en mijn keuze voor ps3 is puur op gevoel en affiniteit met de ps brand. En dat zal het zeker voor velen zijn. Het mag niet verbazen dat de xbox in europa uitstekend zal verkopen, vooral onder jongeren.

Ik sluit een aankoop van een 360 ipv een ps3 nog niet helemaal uit, helemaal omdat nu pas de echt goede games op de 360 beginnen verschijnen. Maar het voelt alsof dan de hel zal dichtvriezen, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk :p , but still.... Dilemma, dilemma...

Ivm de screenshots hierboven gepost van splintercell: de xbox screenshots zien er gewoon veel beter uit. Eerlijk is eerlijk. De kleuren zijn meer 'vibrant', meer contrast, meer sfeer. Ik weet niet of het een algemeen verschijnsel is of dat het misschien alleen te maken heeft met de andere camerahoek. Maar de ps3 screenshots lijkt minder detail te bevatten, ziet er doffer en minder interessant uit. (dat uit de mond van een ps3 fan, so figure...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Even een disclaimer van te voren: Ik weet niet of de PS3 een beter of minder goed netwerk heeft, en het maakt me ook niet zoveel uit. Ik wil wel even een kleine nuance in je verhaal brengen:

Of het PS3 netwerk goed is, moet nog wel blijken. Dat het nu werkt mag ook wel met het aantal verkochte PS3's:
  • Wat gebeurd er met een PS3 game als de host er mee kapt midden in een spel
  • Hoe verloopt de matchmaking. Worden spelers goed verdeeld, of komen noobs tegen pro's
  • Hoe werkt het als er geen 100.000, maar 5.000.000 mensen spelen straks
  • Wat gebeurd er met valsspelers/teamkillers e.d. Kan je deze een rating geven, zodat ze wegzakken en niet meer met normale gamers in een spel komen.
etc. etc.

Deze dingen moeten gewoon nog blijken. Werkt het, hoe werkt het e.d. Als Sony dit allemaal goed voor elkaar heeft (en IK ZEG NIET DAT DIT NIET ZO IS), dan hebben ze knap werk geleverd.
De betaalde matchmaking bij de Xbox (demo's, XBLA trails, friendlist, messaging is ook allemaal gratis), gaat verder dat het bij elkaar rapen van wat gamers.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 21-11-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
alvi, ik bewonder je fanboyisme. Maar wat je zegt over de demo's klopt gewoon niet. Het punt is gewoon dat Sony een nieuw business model wilde gaan introduceren. Uiteindelijk hebben ze dat niet gedaan en gaan ze het eigenlijk op dezelfde manier aanpakken, zoals ze altijd al hebben gedaan. Dus het is een beetje goedkoop, om nu achteraf mensen te gaan aanvallen. Immers dat was toen zo bekend. Dat vind ik overigens met veel kritiek.

Ik snap serieus niet dat mensen nog door de "roze" Sony bril kunnen kijken. Alles wordt goed gepraat, al het slechte nieuws wordt afgedaan, alsof iedereen het voorzien heeft op Sony. Face it, Sony heeft al zoveel aan leugens in de wereld geholpen, van 2 * 1080P tot de releasedates etc., ze hebben het slechte nieuws aan zichzelf te danken. Ik vind het erg lijken op Nintendo in de pre-Gamecube periode.

Maar toch, hoe teleurgesteld ik ook ben in Sony, ik denk dat de PS3 een heel goede console gaat worden. Net zoals de Xbox 360 dat ook eigenlijk al is. Ik ga sowieso een Wii kopen, maar één van de twee andere consoles maakt ook nog een grote kans op een plaatsje naast de TV. Ik snap de keuzes die Nintendo heeft gemaakt. Ik kies voor gameplay (fun) en daarom ga ik ook primair voor de Wii. Maar ik ben aan de andere kant ook een graphics hoer. Daarom is de kans vrij groot dat ik er ook nog een PS3 of Xbox 360 bij koop.

Maar tot nog toe overheerst bij mij het teleurgestelde gevoel bij Sony en daarom ben ik het helemaal eens met de post hierboven. Het is nu tijd voor daden en niet woorden!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:16:
[...]

Ik weet niet of er een achievement achtige functie in zit, maar zoiets zou ik dus niet missen. Ik vond dat altijd al een vrij belachelijke functie.
Ik kan natuurlijk niet voor alle xbox bezitters praten maar ik vind de achievements echt een zeer relevant onderdeel van live. Het geeft meer incentive om alles uit je game te halen. Je krijgt meestal in de praktijk allerlei mini-objectives in de game die weliswaar niet relevant zijn voor de verhaallijn maar vaak zeer leuk zijn om te doen. Een potje van game X wordt ineens een stuk spannender als je weet dat dit je tiende potje op rij is wat je kan winnen en dat daaraan een achievement verbonden is :)

Verder ziet het online gedeelte er prima uit van de PS3 van wat ik gehoord heb, alleen heb ik begrepen dat de developers zelf de servers moeten onderhouden? Dit zou op termijn extra kosten teweeg kunnen brengen maar weet niet of dit waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Hoedje schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:32:
Maar toch, hoe teleurgesteld ik ook ben in Sony, ik denk dat de PS3 een heel goede console gaat worden. Net zoals de Xbox 360 dat ook eigenlijk al is. Ik ga sowieso een Wii kopen, maar één van de twee andere consoles maakt ook nog een grote kans op een plaatsje naast de TV. Ik snap de keuzes die Nintendo heeft gemaakt. Ik kies voor gameplay (fun) en daarom ga ik ook primair voor de Wii. Maar ik ben aan de andere kant ook een graphics hoer. Daarom is de kans vrij groot dat ik er ook nog een PS3 of Xbox 360 bij koop.
Jij bent de zoveelste die min of meer stelt dat "fun" en "gameplay" niet te verenigen zijn met fantastische graphics. "Fun en gameplay boven graphics" is ook een Nintendo-mantra. Logisch dat zij daarop blijven hameren omdat hun hardware niet meer meeconcurreert en zij hun klanten moeten overtuigen voor Nintendo te kiezen ondanks dat hun games grafisch niet meer meedoen. Hun tegenwerping is daarom dat Nintendo-games leuker zouden zijn.

Onzin natuurlijk. Het is een valse keuze. Het een sluit het ander absoluut niet uit. De topspellen van voorgaande consolegeneraties waren toentertijd meestal ook grafische topstukjes en dat zal in het PS3/Xbox 360-tijdperk ook het geval zijn. Mijn ideaal is een fantastische game plus fantastische graphics en dat kan in het next-gen tijdperk alleen op echte next-gen consoles. Guitar Hero II lijkt me een hartstikke leuk spel voor de PS2 maar eerlijk gezegd wacht ik liever tot de 360-versie er is. Evenveel lol en het ziet er een stuk beter uit op mijn HDTV.

Verder is het ook zo dat PS3 en Xbox 360 echt nog veel meer kunnen dan alleen high-res graphics. Door hun snelheid is de AI beter, zijn de FX beter, is physics en cloth-animatie mogelijk, krijg je meer tegenstanders gelijktijdig op je scherm, etc etc. Al die zaken maken deel uit van de spelervaring en zorgen dat je meer in het spel gezogen wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door ymmv op 21-11-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hmm, als jij je post edit, zal ik dat ook maar doen :P.
ymmv schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:09:
[...]Jij bent de zoveelste die min of meer stelt dat "fun" en "gameplay" niet te verenigen zijn met fantastische graphics. "Fun en gameplay boven graphics" is ook een Nintendo-mantra. Logisch dat zij daarop blijven hameren omdat hun hardware niet meer meeconcurreert en zij hun klanten moeten overtuigen voor Nintendo te kiezen ondanks dat hun games grafisch niet meer meedoen. Hun tegenwerping is daarom dat Nintendo-games leuker zouden zijn.
Dat zei ik echt niet ;). Er staat dat de Wii zich voornamelijk richt op gameplay en niet zozeer op de graphics. Ik snap en respecteer die keuze. Het is een bewuste keuze en niet zoals jij impliciteert omdat ze niet mee kunnen concurreren. Het is een (r)evolutie naar een andere kant, die van gameplay en niet van graphics. Maar, persoonlijk vind ik graphics ook belangrijk en voor de graphics zou ik dan nog misschien een PS3/360 kopen. Het is absoluut niet én én want de Wii controller (en software) is er nu eenmaal niet voor de PS3 of de Xbox 360.

[ Voor 45% gewijzigd door Hoedje op 21-11-2006 18:22 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Hoedje schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:16:
Hmm, als jij je post edit, zal ik dat ook maar doen :P.

[...]

Dat zei ik echt niet ;). Er staat dat de Wii zich voornamelijk richt op gameplay en niet zozeer op de graphics. Ik snap en respecteer die keuze. Het is een bewuste keuze en niet zoals jij impliciteert omdat ze niet mee kunnen concurreren. Het is een (r)evolutie naar een andere kant, die van gameplay en niet van graphics.
Nintendo maakte idd een bewuste keuze om niet mee te gaan in strijd om de beste hardwarespecs, maar dat betekent nog steeds dat ze op dat punt niet meer de concurrentie aankunnen. Nintendo probeert zich op een ander vlak te profileren. Op zich een slimme keuze. Ze hadden al een heel andere doelgroep dan Sony en MS en ze proberen dat nu uit te bouwen. Ik denk dat ze daar op de korte termijn zeker succesvol mee kunnen zijn - totdat Sony en MS ook met varianten op de Wii Remote komen. Daarnaast denk ik dat het perrformanceverschil tussen de Wii en de PS3/360 over een of twee jaar zo groot zal zijn, dat de Wii definitief kinderspeelgoed zal zijn geworden. Leuke games voor het kleine grut met een paar uitschieters voor een ouder publiek. Hetzelfde dus wat er met de N64 en Gamecube gebeurd is, waar je voor elke Perfect Dark Zero of Resident Evil tientallen op tekenfilmfiguren gebaseerde kiddiegames kunt krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door ymmv op 21-11-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
ymmv schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:34:
[...]
Daarnaast denk ik dat het perrformanceverschil tussen de Wii en de PS3/360 over een of twee jaar zo groot zal zijn, dat de Wii definitief kinderspeelgoed zal zijn geworden. Leuke games voor het kleine grut met een paar uitschieters voor een ouder publiek. Hetzelfde dus wat er met de N64 en Gamecube gebeurd is, waar je voor elke Perfect Dark Zero of Resident Evil tientallen op tekenfilmfiguren gebaseerde kiddiegames kunt krijgen.
Tja, het is jammer dat je er zo over denkt. Ik denk dat je door het stereotype "tekenfilmfiguren" en "kiddiegames" beeld heen moet kijken om te ontdekken dat ze eigenlijk heel veel diepgang hebben en dat zeker de first party games van Nintendo garant staan voor een zeer hoge kwaliteit. Ik zal hier verder niet gaan pleiten voor de Wii/Nintendo, kom daarvoor gerust naar het gezellige topic: Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 68. Het gaat hier immers om de PS3.

Zijn er overigens nog mensen die van plan zijn om een Wii te kopen naast hun PS3? Of een Wii kopen om de tijd te overbruggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:07

Shrien

frequent snoozer

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:57:
[...]

Oh ècht ? Mijn werkgever had het toch ècht over een korting van minimaal 30% :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik moet het allemaal nog maar zien met de Wii. Ik denk dat het allemaal zeer snel verveeld en voor een party-machine vind ik hem te duur. Voor de PS3 zal ook voldoende te krijgen zijn wat voor mij in de 'party categorie' valt. Dingen als Singstar, Guitar Hero en Eye-toy zijn leuk. Dat zie ik bij de Wii ook, maar als je naar de 'standaard' games kijkt blijkt de nieuwe controller nog niet echt een geweldige toevoeging. Daarom zie ik een Wii als echt iets voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Hoedje schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:45:
[...]

Tja, het is jammer dat je er zo over denkt. Ik denk dat je door het stereotype "tekenfilmfiguren" en "kiddiegames" beeld heen moet kijken om te ontdekken dat ze eigenlijk heel veel diepgang hebben en dat zeker de first party games van Nintendo garant staan voor een zeer hoge kwaliteit.
Ik heb het ook niet over de first-party games van Nintendo maar over de goedkope rommel van third-parties. Er is op zich niks mis met een Mario- of Zelda-game, die lijken me zelf ook leuk. Ik vind alleen dat de kwaliteit van het gehele gamesaanbod van vorige Nintendo consoles nogal te wensen over liet en dat het merendeel van de titels (1st en 3rd-party) op kinderen was gericht met veel te weinig adult games.

Ik heb zelf wel 'ns zitten denken aan een Gamecube of DS, maar als ik in de Mediamarkt naar al die kindersoftware kijk wordt ik een beetje moe. Tussen de pareltjes (Zelda, Metroid, Mario) zit veel te veel rommel die mij als volwassen gamer helemaal niet aanspreekt. Voor de Xbox 360 en PS3 spreken me gewoon veel en veel meer titels aan.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.