Er is een uiters discutabele vergelijking met bijbehorende conclusies verschenen op:
http://www.gamespot.com/f...html?tag=gumballs;title;0
Het gaat hier om multiplatform games die zowel op 360 als PS3 zijn verschenen
Mijn mening op de diverse spellen die zijn vergeleken: (het is tenslotte een forum)
NFS Carbon:
Afhankelijk van welke plaatje je kijkt lijkt de PS3 toch zeker wel beter dankzij de belichting die bij de 360 helemaal ontspoort is. Ook textures in de verte lijken op de ps3 beter te zijn (zie screenie 4) Op platje 1 lijken de textures van de grond rondom de auto juist weer scherper dat de PS3 versie.
Winnaar: PS3
COD3
De 360 versie is een stuk donkerder en heeft hierdoor meer sfeer dan de PS3 screens. Nu lijkt me dit gemakkelijk op te lossen door je tv wat minder "bright" te maken. Er lijkt een witte wass over het scherm te liggen. De 360 screens zijn wel scherper dat die van de PS3 dus hier gaat de 360 in mijn ogen voor.
Winnaar: 360
Madden 07
Bij deze screens komt de (blijkbaar) niet neutrale vergelijking van gamespot om de hoek kijken. Bij de 360 screens is goed te zien dat er op een geheel ander tijdstip wordt gespeeld waardoor en meer schaduwen van speler en stadion te zien zijn waardoor de 360 versie meer sfeer heeft. Erg jammer. anders dan dat zie ik niet echt verschil in de top-view screens. Bij de close ups van de spelers is wel te zien dat er betere textures zijn gebruikt voor de 360. Aangezien je hier vanaaf deze screens moet vergelijken, vind ik de 360 mooier
Marvel ultimate alliance
Ook hier is zijn de PS3 screens overbelicht wat gemakkelijk op te lossen is. Naast dit verschil zie ik eigenlijk geen verschillen tussen de twee. gelijkspel
Winnaar: geen
NBA 2K7
De PS3 heeft hier duidelijk betere scherpere textures als dat de 360 versie heeft. Gamespot heeft het over framerates die bij de 360 beter zouden liggen maar dat kan ik niet beoordelen. de PS3 heeft hier op basis van deze screens gewonnen.
Fight Night R3
Ik vind, net als bij NFS hier de belichting in de 360 screens echt zwaar overkill (gamespot vind het geweldig) Bij de PS3 kun je vooral op de huid van de karakters zien dat de PS3 mooier is dan de 360 versie. Hoe gamespot bij het idee komt dat de 360 versie mooier is verbaast me enorm...
Tony Hawk
Hier heeft de 360 scherpere textures dan de PS3 versie. Ook hier weer lijkt de PS3 weer last te hebben van een te fel ingesteld scherm. Sommige lichteffecten zoals bij het tweede scherm zijn echter onvergeeflijk.
Tiger Woods
De PS3 screens lijken hier weer wat te licht, de kleuren op de 360 screens komen (hierdoor) beter naar voren. Qua textures zijn de twee versies vergelijkbaar. Ik vind ze beiden even goed
Winnaar: geen
Wat vinden jullie?
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop