swopdark schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:58:
[...]
MS weet dondersgoed dat GOW de eerste game is op de 360 die pas echt potten en pannen kan breken en dat deze dan tegenover de PS3 launch titels wordt gezet is niet meer dan een slimme marketing truuk. Maar dat de 360 nu zelfs beter is dan de PS3 is gewoon onzin.
Kijk naar de screens van RR7 daar is de PS3 zeer zeker superieur aan de 360 versie, kijk naar virtua tennis, daar is de PS3 versie superieur aan de 360 versie.
Het is te vroeg om games te gaan vergelijken, de weegschaal slaat per spel de ander kant op. Ik echter denk niet dat GOW veel kopers van een PS3 op andere gedachten kan brengen, als je voor de japanse exclusives wilt gaan dan kom je toch bij de PS3 uit. Deze keuze hebben mensen bij de vorige generatie ook al gemaakt in het voordeel van de PS2. De meeste europese/USA games op de XBOX kwamen toch wel naar de PS2 (Ubisoft games, EA games) De voorsprng van de 360 van bijna 6,5 miljoen consoles is zeer zeker geen onoverkombare voorsprong. Zeker niet als je naar de gigantische populariteit van de PS franchise kijkt.
MS gokt weer op de toppers als HALO en PGR terwijl Sony juist met een hele nieuwe slag game op de proppen komt waarmee ook de vorige gen werd gewonnen door de PS2. Neem daarbij dit keer dat Sony het online gedeelte wél op orde heeft en een console die grafisch niet meer onderdoet voor de concurentie.
Dat Sony dit keer meer marktaandeel zal verliezen tov de vorige generatie is iets wat naar mijn idee zeker is. Gezien het gigantische succes van de PS2, en een nieuw XBOX360 systeem dat de zaken zeker beter op orde heeft. kan MS alleen maar inlopen t.o.v. de vorige keer.
Ik denk zelf ook dat de PS3 als uiteindelijke winnar uit de bus komt. Wat het verschil wordt weet ik niet, maar zeker kleiner.
Het is wel zo dat als je nu de games naast elkaar legt, die je naast elkaar kan leggen (geen 2 verschillende versies dus zoals RR), maar de CoDs, Maddens en Tony's van deze wereld, de 360
nu nog wint. Virtua Tennis heb ik nog niet gezien.
CoD volgens Gamespot:
It is missing a couple of features that its Xbox 360 counterpart contains, and the frame rate is far less reliable in this version, but the overall intensity and playability of Call of Duty 3 remains intact, despite these few issues.
Marvel, volgens IGN:
Oh, and just for argument's sake, we popped in the 360 version of Ultimate Alliance to compare and we have to say... the PS3 edition just isn't as polished. Comparatively, there's a lot more framerate stutter with our game compared to theirs (expect hiccups when turning the camera in highly-populated areas) and the colors are deeper and seem to be in better contrast with the 360
In geval van Madden ziet de PS3 er iets beter uit, maar heeft hij integenstelling tot de 360 versie wel last van Framedrops en vertragingen. De overige reviews kan je zelf wel vinden
Nergens heb ik gezegd dat de 360 beter is. Ik heb wel gezegd dat degene die denken dat de PS3 de 360 even aan de kant zet, er naast zitten. En JA, wat comparable games betreft, wint de 360 het gewoon op
dit moment.
Lees je trouwens echt gewoon over het stuk heen waar ik zeg dat de 360 de PS3 grafisch niet gaat verslaan, en dat de 2 waarschijnlijk gewoon aan elkaar gewaagd zijn

Ik tiep een stuk, en jij haalt er 1 quote uit, en plaatst hem ook nog uit de Context. Daarna krijgen we weer de discussie over Fanboyisme, en dat mensen met kritiek terug moeten naar hun eigen topic, terwijl ik
helemaal NIKS negatiefs heb gepost. Ik quote mijn eigen conclusie nog maar eens een keer:
Ik zeg niet dat het niet gaat gebeuren, ik zeg niet de PS3 lelijk/slecht/whatever is, maar wel dat de gedachte dat de PS3 het wel even zou klaren, gewoon niet klopt.
Ik denk dat degene die zegt dat de 360 en PS3 op graphics gebied elkaar niet/nauwelijks gaan ontlopen, het dichtst in de buurt zit.
Ik zeg dus dat de PS3 de 360 bij de launch niet even aan de kant zet. Nou, dat punt lijkt mij meer dan bewezen.
Verder post ik mijn mening, waarin ik zeg dat ik denk dat de 2 elkaar niet gaan ontlopen.
En jij reageert op een zinnetje daarboven, waarin ik zeg dat bij launch games de 360 het iets beter doet (net zoals IGN, Gamespot, 1UP etc. etc.), en jij doet net alsof ik zeg dat de 360 beter is dan de PS3
[
Voor 32% gewijzigd door
PWM op 16-11-2006 21:30
]