Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.736 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
-Sander schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:44:
Het schijnt voornamelijk om games te gaan van studio's die zich niet aan de richtlijnen van ontwikkelen voor de beide oude Playstations hebben gehouden die Sony had opgesteld. Met andere woorden, voornamelijk nietszeggende games, met enkele uitzonderingen.
Nieuwe Playstation speelt geen oude spellen

Uitgegeven: 14 november 2006 13:19

AMSTERDAM - De nieuwe Playstation 3 (PS3) heeft problemen met het afspelen van mogelijk tweehonderd spellen die zijn ontwikkeld voor de Playstation 2. Het zou onder meer gaan om het populaire Gran Turismo.
Sony heeft altijd gezegd dat de nieuwe console ook oude games zou kunnen spelen. In een flink aantal gevallen zouden echter het geluid of de menu's niet werken op de PS3. Andere spellen weigeren helemaal dienst. Het bedrijf stelt een softwareupdate beschikbaar die de problemen moet oplossen.

Dus noem dat maar een niets zeggend spelletje :+
Maar all the way. Sony begint steeds meer op microsoft te lijken.
Op het moment van uitbrengen staat de eerste fix al op de plank :*)

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Jonge jonge 200 op de 6000 en gran turismo is nou juist echt zo'n spel wat vervangen gaat worden door een nieuwkomer, dat is echt een grafisch gericht spel.

Zou het irritanter vinden als het de unieke spellen waren die het niet deden.

Trouwens, in tegenstelling tot Microsoft wordt dit hoogst waarschijnlijk gewoon gepatched binnenkort waar MS dat zeker niet gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
200 op de 6000 spellen vind ik best wel veel als je meeneemt dat ze een vrij grote bek hebben bij Sony over dat de PS3 backwards compatible is met de PS2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
PWM schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:47:
[...]

Het zijn over het algemeen grotere titels.

Maar goed, het hele backwards compatability verhaal heb ik sowieso nooit begrepen. Je gaat nu toch geen PS2 games in je net gekochte PS3 stoppen :?
Waarom niet ??? Ik heb b.v. zelf een ruim aanbod aan games liggen, waarvan ik enkele
tijdloze titels nog steeds gebruik. Waarom zou ik dan twee console's aansluiten als het
ook met een kan. Trouwens dan kun je de oude aan je broertje of zusje geven, dan heb
je de PS3 alleen voor je zelf :+

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:17:
[...]

Je moet aan je engels werken want schijnbaar ontgaat de betekenis van het woord considering jouw totaal. Considering betekent overwegen. Oftewel mensen denken ergens over na maar hebben nog geen besluit genomen.

Als we voor de lol even jouw redenatie gebruiken gaat de ps3 kut verkopen want 73% zegt immers dat ze considering dat de ps3 te duur is.
Weet je wat?

'Extreem grote groep GameCube eigenaren overweegt PS3 te kopen.' :>

Doe eens lief tegen elkaar ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Crash op 14-11-2006 18:35 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Laten we nou maar afwachten, hoe het er over een jaar bij staat :>

Die onderzoekjes zeggen echt verdacht weinig, echte harde verkoopcijfers, die we over een jaar hebben zeggen wel wat!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marinus-Roro schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:09:
[...]

Waarom niet ??? Ik heb b.v. zelf een ruim aanbod aan games liggen, waarvan ik enkele
tijdloze titels nog steeds gebruik. Waarom zou ik dan twee console's aansluiten als het
ook met een kan. Trouwens dan kun je de oude aan je broertje of zusje geven, dan heb
je de PS3 alleen voor je zelf :+
Of aan je kind(eren). Ik denk namelijk dat het percentage jonge gamers dat de PS3 aanschaft - al is het alleen al vanwege de prijs- kleiner is dan de ouders daarvan, zeker nu ook voor die mensen langzamerhand de mogelijkheden van de PS3 duidelijk worden....

Ik hoop iig dat de pro-Microsoft houding in de media nu eindelijk eens kantelt. Tuurlijk, Sony heeft de laatste 2 jaar een aantal foutjes gemaakt, maar ik verbaas me al 10-12 jaar over Microsoft: buggy OS-en, hardware, gameconsoles, games. Dat is langer en meer dan bij Sony. Toch is het krediet op de een of andere manier bij Microsoft - in mijn ogen niet verdiend - groter.

Daarnaast hoop ik dat er een evenwichtige verhouding tussen de (game)consoles gaat ontstaan. Dat is alleen maar goed voor de innovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:30:

Ik hoop iig dat de pro-Microsoft houding in de media nu eindelijk eens kantelt. Tuurlijk, Sony heeft de laatste 2 jaar een aantal foutjes gemaakt, maar ik verbaas me al 10-12 jaar over Microsoft: buggy OS-en, hardware, gameconsoles, games. Dat is langer en meer dan bij Sony. Toch is het krediet op de een of andere manier bij Microsoft - in mijn ogen niet verdiend - groter.
Ik weet niet wat jij er allemaal bij wilt halen, maar ik denk aan consoles hoor?

Als MS een Windows Fuckup heeft, verminderd mijn vertrouwen in de 360 niet
Als Sony een Accu fuckup heeft, verminderd mijn vertrouwen in de PS3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet reageren dan, maar een TR plaatsen ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Crash op 14-11-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De ps2 sound/video hw zit gewoon op het moederbord. Wat overblijft is dus een emulator voor de cpu en os. Als je als ps2 programmeur wat truukjes uithaalt die je wat extra performance opleveren, kan het natuurlijk zo zijn dat die emulatorbouwers daar geen rekening mee gehouden hebben. Ergo: emu patchen en klaar alhoewel dit best lastig kan zijn overigens.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
PWM schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:55:
[...]

Ik weet niet wat jij er allemaal bij wilt halen, maar ik denk aan consoles hoor?
Als Sony een Accu fuckip heeft, verminderd mijn vertrouwen in de PS3 niet.
Sony fuckip :o
Zijn dat die rose en lichtgevende dingen die je tegenwoordig bij de media markt
kunt kopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Weer even terug komend op de screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v351/marmoc/Various/Untitled-3.jpg

Kijk dat water dan, eerst hoor je mensen zeggen "hey de ps3 heeft niet eens water". Maar wat blijkt, de PS3 heeft reflecterend water! En kijk eens naar de blaadjes van de bomen, de AA, de auto zelf.

Verder denk ik dat de foto's gemaakt zijn met de "auto" instelling van een camera die niet zo goed licht kan meten. De xbox360 is veeel te donker... Of de ps3 te licht... ? Dit komt dus gewoon door de camera zelf.

Ik wacht nog even op de screens die fatsoenlijk laten zien wat nu echt het verschil is.

[ Voor 11% gewijzigd door Nik op 14-11-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

proller schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:26:

Ik wacht nog even op de screens die fatsoenlijk laten zien wat nu echt het verschil is.
Die screenshot vergelijkingen gaan nergens over. Ze gaan namelijk niet over hetzelfde spel. RR6 met een RR7 vergelijken is onzin.

Binnenkort is het veel makkelijk met CoD3 e.d. spellen.

/EDIT:

Zoals hieronder gezegd ziet RR6 er gelukkig veel beter uit dan op die screenshots.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 14-11-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proller schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:26:
Weer even terug komend op de screenshots:

[afbeelding]

Kijk dat water dan, eerst hoor je mensen zeggen "hey de ps3 heeft niet eens water". Maar wat blijkt, de PS3 heeft reflecterend water! En kijk eens naar de blaadjes van de bomen, de AA, de auto zelf.

Verder denk ik dat de foto's gemaakt zijn met de "auto" instelling van een camera die niet zo goed licht kan meten. De xbox360 is veeel te donker... Of de ps3 te licht... ? Dit komt dus gewoon door de camera zelf.

ja, dat zijn pas trucage foto's! Ik heb RR6 en dat ziet er echt beter uit dan deze getrickte composiet / RF foto's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
je moet nooit een mening geven gebaseerd op wat simpele screens.
ze kunnen namelijk gewoon gefraudeerd zijn

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:33:
ja, dat zijn pas trucage foto's! Ik heb RR6 en dat ziet er echt beter uit dan deze getrickte composiet / RF foto's....
dat dacht ik ook maar dan in het nadeel van de PS3 versie... Dus ik heb ff de moeite genomen om het type TV op te zoeken: SHARP aquos LC-52D62U LCD tv (1080p)
Erg leuk tv-tje trouwens. http://www.sharpusa.com/products/AQUOS

Als je goed naar de screenshots kijkt op bijvoorbeeld: http://www.xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=2968

Dan kun je rechtsbovenaan zien hoe beide consoles hun beeld gevoed krijgen:
360 via component (ingang 1)
PS3 via HDMI (ingang 5)

Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/4910/naamloosll5.jpg

Het kan dus uiteindelijk niet aan de aansluitingen liggen en zoals proller reeds heeft laten zien is de PS3 weldegelijk voorzien van een stuk meer detail, echter te licht afgesteld.

.....Mijn god hoever wil je gaan om je gelijk te halen zeg..... 8)7 ik ga maar even op men rug op bed liggen

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
klein grapje terug:

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/999/naamloospr9.jpg

;) :D 8)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
http://www.ps3forums.com/showthread.php?p=761859#post761859

Voor wat betere foto's van RR7 voor de PS3... foto's zeggen gelukkig meer dan woorden...

RR7 voor PS3 veegt de vloer aan met RR6 voor 360. jammer dat op geen enkele site een rectificatie van de berichtgeving zal verschijnen.

Ook tweakers.net zal binnenkort ongetwijfeld berichten over de pro 360 vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ach, we zullen het wel zien, vooral als die database error weer gefixed is. Ieder koopt zo zijn eigen voorkeur, maar ik twijffel tussen een goedkope 360 die ik nu kan halen, of een duurdere ps3 die ik over een half jaar kan halen... Voor mij zijn dan gameplay en graphics de dingen die mij over kunnen halen. Maargoed, kwestie van afwachten dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
als de PS3 deze kerst hier in de winkel had gelegen had ik er 99,9% zeker een gehaald... nu ik de verhalen lees en de beelden zie, en bedenk hoe lang ik nog moet wachten schat ik de kans dat ik een ps3 haal rond maart/april (als ie dan al uit is) op 40%

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sony heeft een lijst gepubliceerd aangaande de compatibiliteit van PS1/PS2 spellen. Viel me wel op dat Gran Turismo 4 geen moeite heeft met 480p en 1080i op de PS3, maar in demo modus crasht het spel.

Ook wordt de USB Guncon 2 worden niet herkend door de PS3 waardoor PS2 lichtpistoolspellen niet werken. Andere, meer obscure, USB controllers werken dan weer wel zoals de ParaParaParadise controller.

Opvallend is ook dat de Dance Dance Revolution spellen niet zijn opgenomen in de lijst. Waarschijnlijk willen ze niet de aandacht vestigen op het feit dat je geen dansmat kunt aansluiten. Toch wel iets wat Sony moet oplossen. Veel spellen hebben nu eenmaal een legacy controller nodig om goed gespeeld te worden.

De emulatie van PS1/PS2 heeft duidelijk nog werk nodig. Sony heeft aangekondigd e.e.a. te gaan verbeteren in toekomstige firmware versies.

[ Voor 3% gewijzigd door ari3 op 14-11-2006 23:17 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De laatste generatie PS2 (v14) had ook al compatibilty issues met sommige PS2 games:

http://ps2.ign.com/articles/659/659949p1.html

7 PS2 games en 40 PS1 games. 200 spellen is natuurlijk wel meer, maar op zich vind het ik het geen slechte score. Het is tenslotte toch een compleet ander spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:08:
http://www.ps3forums.com/showthread.php?p=761859#post761859

Voor wat betere foto's van RR7 voor de PS3... foto's zeggen gelukkig meer dan woorden...

RR7 voor PS3 veegt de vloer aan met RR6 voor 360. jammer dat op geen enkele site een rectificatie van de berichtgeving zal verschijnen.

Ook tweakers.net zal binnenkort ongetwijfeld berichten over de pro 360 vergelijking.
Rectificatie? Het is toch op een Forum geplaatst :?

Ik vind de vergelijking helemaal niet pro-360. Ik vind de vergelijking gewoon fout, zeker ook omdat je niks van de instellingen ziet.

We hoeven toch niet van elk screenshot wat niet klopt een rectificatie neer te zetten. Dan kunnen we wel bezig blijven :)

Zoals gezegd, de PS3 versie is veel te licht. Maar ligt dat aan de PS3, of aan de tv?
RR6 ziet er veel beter uit dan op deze screens. Is het een vergelijking tussen 480p en 1080p? Of is het de demo versie van de pods, waar AA nog niet aan stond?

Teveel vragen, voor de vergelijking. Wachten op de grote game sites, of op spellen die daadwerkelijk voor beide consoles zijn gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 15-11-2006 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:40
Nou ben ik erg benieuwd hoe het er uiteindelijk eruit gaat zien.

-> Killzone 2 beter dan de trailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

D. Ninjai schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:50:
Nou ben ik erg benieuwd hoe het er uiteindelijk eruit gaat zien.

-> Killzone 2 beter dan de trailer.
Titel klopt niet, en op deze manier worden weer verwachtingen geschept die niet misschien niet waar gemaakt kunnen worden. Sure, Killzone 2 gaat er fantastisch uit zien, no doubt about it O-) . Alleen zegt ome Phil in het interview dat bepaalde aspecten de trailer zullen overtreffen en zegt hij vooral het bovenstaande niet want anders zou hij zich verschrikkelijk in de vingers snijden.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:40
Jup.

Deze Japanner gaat behoorlijk veel geld terug verdienen lijkt me met zijn aankoop van honderd PlayStation 3 consoles. :|

-> http://www.joystiq.com/20...-100-ps3s-gonna-get-paid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

PWM schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:49:
Als het goed is ga ik volgende maand naar de US (misschien uitstel tot januari) voor mijn werk.

Ik heb al via via een pre-order staan daar voor de 60GB versie. De enige reden voor mij om een PS3 te halen is Motorstorm, de rest boeit me niet zo.

Nou lees ik dus de bevestiging dat Motorstorm in April komt :( Al die moeite voor niets.
Ik lees vandaag het stuk op Eurogamer over de halvering van het aantal PS3's in de US. 150.000-200.000 volgens analist. Analist gokt overigens niet, maar reageert onder andere op geruchten dat winkels de helft van de vooraden krijgen.

Ik denk, nou ja, het zal allemaal wel weer meevallen.

10 minuten geleden mailtje doorgekregen van mijn Amerikaanse vriend die hem voor mij gepre-ordered had (bij Best-Buy). Hij had er 1 op zijn eigen naam, en 1 op naam van vriendin.

Onze PS3's worden dus niet geleverd :(

Wij worden "included in the second or third batch". We waren nummer 8 en 9 bij een redelijk grote Best-Buy, maar dat mag dus niet baten.

Ik ben zelf niet eens heel enthousiast over de PS3, maar wilde het toch proberen, en ik wist dat als hij niet beviel ik hem (in dit topic :P ) binnen 1 minuut kwijt was.

Ze weten nog niet wanneer de 2de en 3de batch komen, maar ik ben bang dat ik dan al weer terug ben in NL

/EDIT

En ik mis ook nog de Wii |:( Stond op 6de plek bij Intertoys, krijgen ze er vijf :X

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 15-11-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Hmm zou wel heel erg weinig zijn als ze toch de helft maar kunnen leveren. In hoeverre het waar is zullen we snel weten.
Dat de winkels niet alle pre-orders uit kunnen leveren kan aan twee zaken liggen:
- Er worden daadwerkelijk minder PS3's geleverd dan verwacht en Sony verliest echt een groot stuk geloofwaardigheid.
- Er zijn teveel (betaalde?) pre-orders aangenomen om de mensen te binden aan de winkel. (Kan met de gedachte best voorstellen. Ook al kunnen we niet leveren geven we mensen wel de 'zekerheid' van een pre-order en zullen ze het niet bij iemand anders proberen).

We kunnen moeilijk alle winkels nabellen hoeveel ps3's ze krijgen en dan alles optellen, dus ik denk dat we gewoon t/m vrijdag/zaterdag moeten wachten om hier uitsluitsel over te krijgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 15-11-2006 23:25 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:24:
Hmm zou wel heel erg weinig zijn als ze toch de helft maar kunnen leveren. In hoeverre het waar is zullen we snel weten.
Dat de winkels niet alle pre-orders uit kunnen leveren kan aan twee zaken liggen:
- Er worden daadwerkelijk minder PS3's geleverd dan verwacht en Sony verliest echt een groot stuk geloofwaardigheid.
- Er zijn teveel (betaalde?) pre-orders aangenomen om de mensen te binden aan de winkel. (Kan met de gedachte best voorstellen. Ook al kunnen we niet leveren geven we mensen wel de 'zekerheid' van een pre-order en zullen ze het niet bij iemand anders proberen).

We kunnen moeilijk alle winkels nabellen hoeveel ps3's ze krijgen en dan alles optellen, dus ik denk dat we gewoon t/m vrijdag/zaterdag moeten wachten om hier uitsluitsel over te krijgen :)
150.000 zal inderdaad niet. Echter, het waren gegarandeerde voorraden van de winkels die nu dus niet geleverd worden. Het zal uiteindelijk meer richting 300.000 gaan dan naar 400.000.

Verwijderd

D. Ninjai schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:30:
Jup.

Deze Japanner gaat behoorlijk veel geld terug verdienen lijkt me met zijn aankoop van honderd PlayStation 3 consoles. :|

-> http://www.joystiq.com/20...-100-ps3s-gonna-get-paid/
Holy Crap! dat is best absurd.. hoe heeft ie dat gedaan? Met zwervers? Of is ie echt ninja?

• swopdark
PWM schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:26:

150.000 zal inderdaad niet. Echter, het waren gegarandeerde voorraden van de winkels die nu dus niet geleverd worden. Het zal uiteindelijk meer richting 300.000 gaan dan naar 400.000.
Weer allemaal geruchten die door de reeds niet nagekomen beloftes van Sony weer als waarheid worden aangenomen. Jammer, laten we wachten op de eerste verkoopcijfers as zaterdag of maandag.

Ik vraag me trouwens echt af wat het probleem is rond de productie van de laser diode, Loopt er soms een vent in de fabriek met stront aan zen handen die constant hele pallets met die dingen kapot laat flikkeren?

• swopdark
http://www.ps4focus.nl/sitee/nieuws/bekijk.php?id=3585

2e levering van PS3's in Japan as zaterdag, 30.000 consoles.

Dit natuurlijk veel te weinig om aan de vraag te voldoen maar ze leveren wel vlot uit.

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:25:
De graphics van die Killzone 2 trailer zijn ook zeker haalbaar. Guerrilla heeft het al eens naar buiten gebracht, dat ze op de alpha PS3 devkit de game zelfs al op 30 fps hadden draaien en dat de graphics al goed in de buurt kwamen van de trailer. En dat was alleen al op de Alpha, moet je eens nagaan nu ze natuurlijk de final devkits in huis hebben.
Maar de trailer was cgi.
Is er dan niemand die zich dezelfde heisa tijdens en voor de ps2 launch kan herinneren?
Toen kregen we ook filmjes voorgeschoteld (oa een racegame) die ze zoooo echt uit zagen en toen aan het licht kwam dat het cgi was zeiden ze "maar onze demo's komen heel dicht in de buurt"
Tot op heden nog niets van gezien.
Ik wacht wel tot ik het zelf kan zien. De ps3 launch games zagen er niet slecht uit, maar zoveel beter dan de 360 nu ook weer niet. Je mag niet vergeten dat de 360 ondertussen al 1/5 van zen geplande 'levensduur' al achter de rug heeft.

Ten laatste: vergeet de marketing niet he, als je eerst een cgi trailer released en dan zegt "op de alpha kit komen we hoegenaamd niet in de buurt"... dan zal je niet veel verkopen :D

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 06:37
Mijn vriendin vertelde me gisteravond wat. Haar broer moet in de week tussen kerst en nieuwjaar in Tokio draaien op een groot feest.Hij zou natuurlijk zon PS3 mee kunnen nemen.

Mijn vraag is alleen of dat wel zin heeft. Ik neem aan dat je dan een console hebt die volledig in het japans is, maar dat weet ik niet zeker. En mischien zit er een regiocode op.

Kan iemand dit uitsluiten? Niet dat ik een PS3 wil, ben Nintendo/Xbox fan, maar wie weet kan ik er iemand wel erg blij mee gaan maken.

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik had eigenlijk wel wat meer verwacht van de PS3 tot nu toe. De eerste games zijn niet echt boeiend en het lijkt erop dat je voor crossplatform games beter voor de X360 kunt gaan als ik Gamespot zo lees:

Tony Hawk:
Call of Duty 3's visuals are great, though a problematic frame rate leaves the game looking decidedly less impressive than it does on the Xbox 360. The Xbox 360 version has online support for up to eight players, including a new game mode called walls, which gives your skater a tall trail behind him that behaves sort of like the light cycles in Tron--if you hit another player's wall, you're out. The Xbox 360 version also uses its online support to present a lot of different online leaderboards. Much like Amped 3, many of the different goals in the game have their own individual leaderboard, which adds some competition to the single-player game and gives you a reason to keep on playing the same goals again and again. Without this, the PS3 version feels sort of flat by comparison.
you're in a position where you have to choose between the two versions of the game, the Xbox 360 version offers a more complete package.
The redesigned career mode and multiple difficulty goals inject a lot of excitement into the formula, and features like online leaderboards and Xbox Live support really make the Xbox 360 version stand out.
Call of Duty 3
Call of Duty 3's online component is more robust on the Xbox 360, but there's still a lot to like on the PlayStation 3. Twenty-four people can play online, but whereas four players per Xbox 360 could go online, just one person can play on a single PS3, and there's no ranked play
Call of Duty 3's visuals are great, though a problematic frame rate leaves the game looking decidedly less impressive than it does on the Xbox 360.
There are a couple of visual issues that mar the otherwise great graphics. Key amongst these is the erratic frame rate. It was fast and mostly smooth on the 360, but the game's extremely choppy on the PlayStation 3. This problem isn't limited to hectic battle sequences either--it'll chug in rooms that are completely empty
:{ Tot nu toe lijkt het erop dat de PS3 op gebied van graphics en online mogelijkheden toch achterloopt op de Xbox 360. Helaas stelt de PS3 toch een beetje teleur tot nu toe.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PS3 speelt spellen niet optimaal af op 1080i TV's
Nieuws | 16 november 2006 - De PlayStation 3 kan spellen niet in HD afspelen op 1080i tv's. Eerst even een korte uitleg van de resoluties: HD-Ready tv's kunnen een resolutie aan van 720p, Full-HD hebben een resolutie van 1080p. 1080i Is een resolutie die qua kwaliteit heel erg dicht bij 720p ligt, maar nog iets groter is.

Als je TV alleen 1080i ondersteunt en geen 720p, dan zou de PS3 720p-beeld moeten aanpassen en iets groter moeten maken (upscalen) zodat hij op een 1080i TV af kan spelen. Dit is echter niet het geval, de PS3 speelt 720p spellen af in 480p als je TV alleen een resolutie ondersteunt van 1080i. De Xbox 360 kan 720p overigens wel afspelen op 1080i tv's.

Tegenwoordig kan elke HDTV minimaal 720p aan, oudere HDTV's spelen echter vaak alleen 480i, 480p en 1080i af. Als je zo'n oudere HDTV hebt, heb je dus pech, doordat de PS3 720p niet kan upscalen naar 1080i, maar de resolutie downscalet naar 480p.

De grote vraag is natuurlijk of dit een probleem is met de hardware, of dat het opgelost kan worden met een software-update. Sony heeft nog niet gereageerd op dit nieuws.
Bron
Bericht komt oorspronkelijk van IGN.

Jullie kunnen wel raden wat voor een tv ik hier heb staan |:(
Waarom? Idioot gedoe. Ik hoop echt dat het met een update opgelost gaat worden anders weet ik zelfs niet meer of ik wel een PS3 wil.

Verwijderd

Kaap schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:55:
Mijn vriendin vertelde me gisteravond wat. Haar broer moet in de week tussen kerst en nieuwjaar in Tokio draaien op een groot feest.Hij zou natuurlijk zon PS3 mee kunnen nemen.

Mijn vraag is alleen of dat wel zin heeft. Ik neem aan dat je dan een console hebt die volledig in het japans is, maar dat weet ik niet zeker. En mischien zit er een regiocode op.

Kan iemand dit uitsluiten? Niet dat ik een PS3 wil, ben Nintendo/Xbox fan, maar wie weet kan ik er iemand wel erg blij mee gaan maken.
Er is alleen een regiocode voor films en je ps3 zelf kan je ook in het engels instellen dus opzich hoeft het geen probleem te zijn.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

ErectionJackson schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:56:
Ik had eigenlijk wel wat meer verwacht van de PS3 tot nu toe. De eerste games zijn niet echt boeiend en het lijkt erop dat je voor crossplatform games beter voor de X360 kunt gaan als ik Gamespot zo lees:

Tony Hawk:

Call of Duty 3

:{ Tot nu toe lijkt het erop dat de PS3 op gebied van graphics en online mogelijkheden toch achterloopt op de Xbox 360. Helaas stelt de PS3 toch een beetje teleur tot nu toe.
Eerste generatie games zijn vaak tegenvallers, niet te praten over dat er zo weinig games uit zijn!

Toen ik mijn PS2 kocht..kocht ik hem om San Andreas te spelen! Een console koop je op te spelen en alleen de enthousiasten zullen een console kopen als de games..well..als er nog niet zoveel uit zijn.

Ik wacht gewoon niet alleen totdat de console gewoon te kopen valt..zonder weken lange wachtijden! Maar ook wanneer er een leuke game is die ik echt wil hebben :)

There is no place like ::1

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 06:37
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:42:
[...]

Er is alleen een regiocode voor films en je ps3 zelf kan je ook in het engels instellen dus opzich hoeft het geen probleem te zijn.
Als dat laatste zo is, wordt het wel heel interressant om mijn zwager te vragen een PS3 mee te nemen. Ik zal hem wel doorverkopen zelf :)

• EfBe
  • Niet online

Kom op nou, 2 multi-platform die niet zo best lopen op de PS3. No offence maar die Tony Hawk programmeurs moeten zich schamen, want zoveel gebeurt er echt niet in die game dat daar de PS3 zoveel moeite mee moet hebben. Bij multi-games heb je altijd dat de programmeur(s) van de engine meer weten van 1 platform dan van alle gesupporte platforms, wat resulteert in niet optimale performance op het platform waar ze niet zo in thuis zijn. Ik haal echt mn schouders op voor dit soort vergelijkingen hoor.

De echte vergelijkingen krijg je pas wanneer een semi-exclusive geport wordt naar een andere console door een daarvoor gespecialiseerd bedrijf (in NL doet Nixxes software dat bv) Dan heb je dus een optimale originele engine en een optimale port.

• ErectionJackson

ErectionJackson

EfBe schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:15:
[...]

Kom op nou, 2 multi-platform die niet zo best lopen op de PS3. No offence maar die Tony Hawk programmeurs moeten zich schamen, want zoveel gebeurt er echt niet in die game dat daar de PS3 zoveel moeite mee moet hebben. Bij multi-games heb je altijd dat de programmeur(s) van de engine meer weten van 1 platform dan van alle gesupporte platforms, wat resulteert in niet optimale performance op het platform waar ze niet zo in thuis zijn. Ik haal echt mn schouders op voor dit soort vergelijkingen hoor.

De echte vergelijkingen krijg je pas wanneer een semi-exclusive geport wordt naar een andere console door een daarvoor gespecialiseerd bedrijf (in NL doet Nixxes software dat bv) Dan heb je dus een optimale originele engine en een optimale port.
Het gaat niet om optimaal dit en optimaal dat, het gaat om hoe je je games kunt ervaren. Als alle developers hun games op de 360 ontwikkelen en PS3 krijgt dit soort lame ports, dan heb je meer aan een 360. Theoretisch gepraat is leuk en ik ben het daarin echt wel met je eens, maar als dit de praktijk is dan is dat niet gunstig voor de PS3.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• PWM
  • Niet online

PWM

EfBe schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:15:
[...]

Kijkend naar bijvoorbeeld het mooiste beste spel op de PS3, Resistance, is het ook niet allemaal koek en ei.

Ze hebben bij Gamepro de 2 naast elkaar gelegd op verschillende punten. Dit zijn de graphics:
Gears of War dominates this category handily, blowing away Resistance's PS2-on-steroids look. Resistance isn't ugly, but its visuals are disappointing for a PlayStation 3 game. In Gears of War, detailed environments, detailed characters, fluid animation, distinct atmospheres, sometimes moody lighting and some dramatic cutscene camera work practically set the bar for graphical presentation.
Ik ben hier niet om te zeggen dat de PS3 niets kan. Wat wel gewoon duidelijk wordt, en iedere objectieve kijker wist dat, is dat de PS3 graphics wise niet even (helemaal niet) de 360 aan de kant zet. Sterker, dit is gewoon andersom.

Ik zeg niet dat het niet gaat gebeuren, ik zeg niet de PS3 lelijk/slecht/whatever is, maar wel dat de gedachte dat de PS3 het wel even zou klaren, gewoon niet klopt.

Ik denk dat degene die zegt dat de 360 en PS3 op graphics gebied elkaar niet/nauwelijks gaan ontlopen, het dichtst in de buurt zit.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 16-11-2006 16:47 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat de PS3 qua graphics geen voorsprong heeft op de 360 is toch ook helemaal niet gek? Er is door veel developers aangegeven dat ze ongeveer gelijkwaardig zijn qua grafische kracht. De 360 is daarentegen al een jaar op de markt en de ontwikkelaars zijn er dus al beter bekend met de hardware. Die halen er dus ook al meer uit. En qua online mogelijkheden is het ook niet gek, aangezien MS al een voorsprong had op dat gebied. Uiteindelijk zullen de verschillen wel kleiner worden, maar je moet niet verwachten dat de PS3 de 360 wel even weg zou blazen, daarvoor zijn de apparaten gewoon te gelijkwaardig.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PS3 zou ook al een jaar op de markt moeten zijn, dus met die gedachte in je achterhoofd is het niet meer dan logisch dat ze redelijk gelijkwaardig zijn.

• swopdark
PWM schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:46:

Ik ben hier niet om te zeggen dat de PS3 niets kan. Wat wel gewoon duidelijk wordt, en iedere objectieve kijker wist dat, is dat de PS3 graphics wise niet even (helemaal niet) de 360 aan de kant zet. Sterker, dit is gewoon andersom.
MS weet dondersgoed dat GOW de eerste game is op de 360 die pas echt potten en pannen kan breken en dat deze dan tegenover de PS3 launch titels wordt gezet is niet meer dan een slimme marketing truuk. Maar dat de 360 nu zelfs beter is dan de PS3 is gewoon onzin.

Kijk naar de screens van RR7 daar is de PS3 zeer zeker superieur aan de 360 versie, kijk naar virtua tennis, daar is de PS3 versie superieur aan de 360 versie.

Het is te vroeg om games te gaan vergelijken, de weegschaal slaat per spel de ander kant op. Ik echter denk niet dat GOW veel kopers van een PS3 op andere gedachten kan brengen, als je voor de japanse exclusives wilt gaan dan kom je toch bij de PS3 uit. Deze keuze hebben mensen bij de vorige generatie ook al gemaakt in het voordeel van de PS2. De meeste europese/USA games op de XBOX kwamen toch wel naar de PS2 (Ubisoft games, EA games) De voorsprng van de 360 van bijna 6,5 miljoen consoles is zeer zeker geen onoverkombare voorsprong. Zeker niet als je naar de gigantische populariteit van de PS franchise kijkt.

MS gokt weer op de toppers als HALO en PGR terwijl Sony juist met een hele nieuwe slag game op de proppen komt waarmee ook de vorige gen werd gewonnen door de PS2. Neem daarbij dit keer dat Sony het online gedeelte wél op orde heeft en een console die grafisch niet meer onderdoet voor de concurentie.

Dat Sony dit keer meer marktaandeel zal verliezen tov de vorige generatie is iets wat naar mijn idee zeker is. Gezien het gigantische succes van de PS2, en een nieuw XBOX360 systeem dat de zaken zeker beter op orde heeft. kan MS alleen maar inlopen t.o.v. de vorige keer.

• ErectionJackson

ErectionJackson

swopdark schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:58:
[...]
...
MS gokt weer op de toppers als HALO en PGR terwijl Sony juist met een hele nieuwe slag game op de proppen komt waarmee ook de vorige gen werd gewonnen door de PS2. Neem daarbij dit keer dat Sony het online gedeelte wél op orde heeft en een console die grafisch niet meer onderdoet voor de concurentie.
...
Dat ben ik niet helemaal met je eens. De enige mogelijke echte toppers die eraan komen voor de PS3 lijken tot nu toe MGS4, GT5 en Devil May Cry 4. Microsoft heeft uiteraard ook sequels voor de beproefde games, zoals Halo 3, PGR3/4 en Forza 2, maar heeft ook een lading nieuwe grote IP's, zoals Lost Odyssee, Blue Dragon, GoW etc.

Overigens ben ik het met je eens dat de PS3 waarschijnlijk toch flink gaat verkopen en voor succes op de lange termijn moet er niet al teveel gefocussed worden op de issues en tegenvallende games op dit moment. Sony moet alleen wel gaan oppassen dat ze dit niet te lang laten duren.

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:58:
[...]

MS weet dondersgoed dat GOW de eerste game is op de 360 die pas echt potten en pannen kan breken en dat deze dan tegenover de PS3 launch titels wordt gezet is niet meer dan een slimme marketing truuk. Maar dat de 360 nu zelfs beter is dan de PS3 is gewoon onzin.

Kijk naar de screens van RR7 daar is de PS3 zeer zeker superieur aan de 360 versie, kijk naar virtua tennis, daar is de PS3 versie superieur aan de 360 versie.

Het is te vroeg om games te gaan vergelijken, de weegschaal slaat per spel de ander kant op. Ik echter denk niet dat GOW veel kopers van een PS3 op andere gedachten kan brengen, als je voor de japanse exclusives wilt gaan dan kom je toch bij de PS3 uit. Deze keuze hebben mensen bij de vorige generatie ook al gemaakt in het voordeel van de PS2. De meeste europese/USA games op de XBOX kwamen toch wel naar de PS2 (Ubisoft games, EA games) De voorsprng van de 360 van bijna 6,5 miljoen consoles is zeer zeker geen onoverkombare voorsprong. Zeker niet als je naar de gigantische populariteit van de PS franchise kijkt.

Dat Sony dit keer meer marktaandeel zal verliezen tov de vorige generatie is iets wat naar mijn idee zeker is. Gezien het gigantische succes van de PS2, en een nieuw XBOX360 systeem dat de zaken zeker beter op orde heeft. kan MS alleen maar inlopen t.o.v. de vorige keer.
Ik denk zelf ook dat de PS3 als uiteindelijke winnar uit de bus komt. Wat het verschil wordt weet ik niet, maar zeker kleiner.

Het is wel zo dat als je nu de games naast elkaar legt, die je naast elkaar kan leggen (geen 2 verschillende versies dus zoals RR), maar de CoDs, Maddens en Tony's van deze wereld, de 360 nu nog wint. Virtua Tennis heb ik nog niet gezien.

CoD volgens Gamespot:
It is missing a couple of features that its Xbox 360 counterpart contains, and the frame rate is far less reliable in this version, but the overall intensity and playability of Call of Duty 3 remains intact, despite these few issues.
Marvel, volgens IGN:
Oh, and just for argument's sake, we popped in the 360 version of Ultimate Alliance to compare and we have to say... the PS3 edition just isn't as polished. Comparatively, there's a lot more framerate stutter with our game compared to theirs (expect hiccups when turning the camera in highly-populated areas) and the colors are deeper and seem to be in better contrast with the 360
In geval van Madden ziet de PS3 er iets beter uit, maar heeft hij integenstelling tot de 360 versie wel last van Framedrops en vertragingen. De overige reviews kan je zelf wel vinden :)

Nergens heb ik gezegd dat de 360 beter is. Ik heb wel gezegd dat degene die denken dat de PS3 de 360 even aan de kant zet, er naast zitten. En JA, wat comparable games betreft, wint de 360 het gewoon op dit moment.

Lees je trouwens echt gewoon over het stuk heen waar ik zeg dat de 360 de PS3 grafisch niet gaat verslaan, en dat de 2 waarschijnlijk gewoon aan elkaar gewaagd zijn :? Ik tiep een stuk, en jij haalt er 1 quote uit, en plaatst hem ook nog uit de Context. Daarna krijgen we weer de discussie over Fanboyisme, en dat mensen met kritiek terug moeten naar hun eigen topic, terwijl ik helemaal NIKS negatiefs heb gepost. Ik quote mijn eigen conclusie nog maar eens een keer:
Ik zeg niet dat het niet gaat gebeuren, ik zeg niet de PS3 lelijk/slecht/whatever is, maar wel dat de gedachte dat de PS3 het wel even zou klaren, gewoon niet klopt.

Ik denk dat degene die zegt dat de 360 en PS3 op graphics gebied elkaar niet/nauwelijks gaan ontlopen, het dichtst in de buurt zit.
Ik zeg dus dat de PS3 de 360 bij de launch niet even aan de kant zet. Nou, dat punt lijkt mij meer dan bewezen.

Verder post ik mijn mening, waarin ik zeg dat ik denk dat de 2 elkaar niet gaan ontlopen.

En jij reageert op een zinnetje daarboven, waarin ik zeg dat bij launch games de 360 het iets beter doet (net zoals IGN, Gamespot, 1UP etc. etc.), en jij doet net alsof ik zeg dat de 360 beter is dan de PS3 :?

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 16-11-2006 21:30 ]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:46

Polycom

Poes van goud

Call of Duty 3

Tot nu toe lijkt het erop dat de PS3 op gebied van graphics en online mogelijkheden toch achterloopt op de Xbox 360. Helaas stelt de PS3 toch een beetje teleur tot nu toe.
Het gaat eigenlijk alleen om de framerate. Natuurlijk ook erg vervelend, maar grafisch zijn de versies gelijk. Misschien dat het met een patch wordt verholpen anders natuurlijk lekker voor de xbox360 versie gaan. :)

• PWM
  • Niet online

PWM

PuDy schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:24:
[...]

Het gaat eigenlijk alleen om de framerate. Natuurlijk ook erg vervelend, maar grafisch zijn de versies gelijk. Misschien dat het met een patch wordt verholpen anders natuurlijk lekker voor de xbox360 versie gaan. :)
Framerate probs worden nauwelijks opgelost met alleen een update. Saints Row heeft er ook af en toe last van, maar dat fixen ze echt even niet. Volgens mij moet er veel dieper ingegrepen worden om Frame Rate probs aan te pakken, dan dat je even in een update doet.

Als je overigens flink genaaid wil worden, kan je op marktplaats al PS3's kopen :+

Sommige hebben al spellen die nog niet eens Gold zijn :)

http://computer-hardware....oQOePPwlVKQ4%3D&df=1&fta=

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 16-11-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
PuDy schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:24:
Als je de keuze hebt en beide appartaten hebt staan dan ga je natuurlijk voor het systeem waar het spel het best op draait. De meeste mensen hebben echter maar 1 console (zeker gezien de prijzen).

Verder zijn de framerate issues echt gewoon slecht programmeren/overzetten van de ontwikkelaar. Games als RR7 en Resistance laten zien dat er met veel meer detail en actie op het scherm een rocksteady framerate te behalen is. Nou zijn deze games natuurlijk wel exclusief ontwikkeld voor de PS3 maar dat is wel gelijk te merken.

Ik denk dat in de nabije toekomst het overzetten van multiplatform games veel minder kwaliteitsverlies met zich zal meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
*snif* must play f1 championship edition....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Phusebox, op IGN staat een nieuwe preview. Wel interessant.

Iemand al een plek gevonden om je username vast te leggen? Dat was al veel eerder beloofd. Nu pakken al die yanks de mooie usernames van ons af. bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shiver23 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:13:
Phusebox, op IGN staat een nieuwe preview. Wel interessant.

Iemand al een plek gevonden om je username vast te leggen? Dat was al veel eerder beloofd. Nu pakken al die yanks de mooie usernames van ons af. bah!
vandaar ook mijn post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Crosspost met 360 topic :)

Dit is wel een leuke om in de gaten te houden: http://www.gamesystemwars.com/index.cfm

Nu nog overal 360 bovenaan (natuurlijk), maar je kan hier wel de inhaalslag in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:51:

Dit is wel een leuke om in de gaten te houden: http://www.gamesystemwars.com/index.cfm

Nu nog overal 360 bovenaan (natuurlijk), maar je kan hier wel de inhaalslag in de gaten houden :)
Dat is wel leuk om te zien inderdaad. Wel in de gaten houden dat dit alleen de Amazon verkopen zijn, en niet globale verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online

Waarom zou het mij ene reet interesseren wat de PS3 tov de 360 doet? Ik heb nl. geen aandelen Sony en ook niet aandelen MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat EfBe zegt. =)

[ Voor 29% gewijzigd door boe2 op 17-11-2006 13:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

EfBe schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:00:
[...]

Waarom zou het mij ene reet interesseren wat de PS3 tov de 360 doet? Ik heb nl. geen aandelen Sony en ook niet aandelen MS.
Interesse? Bijvoorbeeld hoor.

Ik hou wel meer dingen in de gaten, waar ik eigenlijk geen ene ruk aan heb. Maar ja, het interesseert sommige mensen gewoon. Cijfertjes enzo.

Dit soort dingen "Number of games/accessories that can be purchased today" vind ik wel leuk om te zien. Kijken hoe het gaat met alle systemen.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 17-11-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:32:

Dit soort dingen "Number of games/accessories that can be purchased today" vind ik wel leuk om te zien. Kijken hoe het gaat met alle systemen.
Misschien zelfs wel de belangrijkste cijfers in de eerste maanden van een console, omdat daar voor MS/Sony/Nintendo de winsten het grootst op zijn. Dit in tegenstelling tot de verliezen die ze per console moeten maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

darkphoenix

Chikara

even allemaal kijken >:)

http://www.youtube.com/watch?v=4CTy7Nx0oPI

[ Voor 66% gewijzigd door darkphoenix op 17-11-2006 21:36 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Zo te zien kan ie nog tegen een stootje ook. :+

Anyway: deze is echt veel leuker gedaan:

http://www.youtube.com/watch?v=YRvh9YootLk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Arx schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:57:
[...]

Zo te zien kan ie nog tegen een stootje ook. :+

Anyway: deze is echt veel leuker gedaan:

http://www.youtube.com/watch?v=YRvh9YootLk
Naar mijn idee moet je deze gasten gewoon geen aandacht geven en dan kappen ze er vanzelf mee... Als ze geen donatie meer krijgen en geen aandacht dan gaan ze zelf echt geen geld uitgeven om het daarna te slopen... gewoon zielige lui die waarschijnlijk chronisch aandacht tekort komen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
ErectionJackson schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:12:

Dat ben ik niet helemaal met je eens. De enige mogelijke echte toppers die eraan komen voor de PS3 lijken tot nu toe MGS4, GT5 en Devil May Cry 4. Microsoft heeft uiteraard ook sequels voor de beproefde games, zoals Halo 3, PGR3/4 en Forza 2, maar heeft ook een lading nieuwe grote IP's, zoals Lost Odyssee, Blue Dragon, GoW etc.
Dat je het opneemt voor de 360 snap ik best maar dan moet je in je rijtje met aankomende toppers wel alle grote PS3 titels noemen. Naast DMC4, MGS4 en GT5 (welke op zich wel echte toppers zullen worden) vergeet je voor het gemak ook even Motorstorm, Ratchet and Clank, Heavenly Sword, Killzone 2, White Knight Story, Final Fantasy XIII, RR7, Virtua Fighter 5, F1 championship.

Daarnaast verwacht ik zelf dat bijvoorbeeld frachises als:

JAK, Wipeout, WRC xtreme, (ICO en SOTC) en meer een vervolg zullen krijgen op de PS3. Omdat Japan het land is van de PS3 en Wii zullen op die systemen erg veel RPG games uitkomen.

it's history repeating itself my friend, terwijl de PS3 met min of meer gelijke hardware aan de 360 nu ook op technisch en online vlak veel beter tegengas kan geven.

Ik voorzie vooral voor de consument (dat zijn wij) een gouden tijd. of je nu een 360, PS3 of allebei hebt wij zullen de winnaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Hieronder een lijst van wat je nu kunt downloaden als je een PlayStation 3 hebt:

Filmtrailers (Blu Ray):
  • Black Hawk down
  • Click
  • House Of Flying Daggers
  • Silent Hill
  • Stealth
  • Talladega Nights
  • Ultraviolet
  • Underworld evolution
Gametrailers:
  • Lair
  • Genji: Days OF the Blade
  • Calling all Cars
  • Resistance: Fall of man
  • Warhawk
  • NBA 07
  • MotorStorm
  • Untold Legends: Dark Kingdom
  • Cash Guns chaos DLX Play
Demos:
  • NBA 07
  • Blast Factor
  • Formula 1: Championship edition
  • Resistance: Fall of man
  • MotorStorm
  • Cash Guns chaos DLX
Downloadable Games:
  • Blast Factor
  • Cash Guns chaos DLX
Er zitten aan 2 games een prijskaartje verbonden, namelijk aan Blast Factor ($7.99) en Cash Guns chaos DLX ($9.99), de demo's van deze games zijn wel gratis te downloaden.

Lijkt me dus het bewijs dat de demo's die via het netwerk te downloaden zijn dus ook gratis zijn. Dat was voor veel mensen een angst. Bij XBLive betaal je €50 per jaar en veel mensen dachten dat daarom de demo's ook gratis waren voor de XB360. Nou, weer een goede reden om geen geld te betalen voor je online functies.

1 ID voor alle games en ook gratis demo's, als daarnaast alle games zo soepel en heerlijk lopen als RFOM dan zie ik geen andere uitweg voor MS dan het XBLive ook gratis te maken... Op PC kan het ook dus waarom op de PS3/360 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00
Damn, er staan nu meer dan 36000 (zesendertigduizend!) PS3's te koop op Ebay.com....

Verder zijn er ook wat rare problemen met dvd/br playback. Allereerst scaled de PS3 DVD's niet, dus je kunt ze maximaal in 480p kijken. Daarnaast kan de PS3 blu-ray films niet outputten in 720p. Als je dus geen 1080p HDTV heeft zal de PS3 een 1080i signaal naar je HDTV sturen, en vervolgens zal de scaler in je HDTV het signaal omzetten naar de native resolution van je HDTV (meestal 1366x768). Aangezien de kwaliteit van scalers in HDTV's nogal verschilt, kan de kwaliteit van de blu-ray film een stukje lager liggen dan wanneer het signaal gewoon in 720p naar je HDTV gestuurd zou kunnen worden.

Volgens mij was Sony niet geweldig voorbereid op deze launch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linux voor de PS3 (maar nog niet die van Yellow Dog, voorlopige de beste want samengewerkt met Sony) is sinds vrijdag beschikbaar!
Around midnight Pacific time on the 17th, Sony updated their Open Platform website needed to install PPC Linux on the PS3. The FTP Site contains the CELL Linux ADDON CD image, which has the bootloader (kboot/otheros.bld) and instructions needed to install Fedora Core 5, PPC. A full install from DVD takes about two hours. Most all hardware is supported except for graphics accelerator support (framebuffer only, up to 1920x1200)."
Alleen het gebrek van support voor grafische acceleratie is een bummer (ivm video/games!). Maar dat wordt vast wel in elkaar gehacked.

http://linux.slashdot.org/linux/06/11/17/1327239.shtml

En de website van Sony is nu zelf ook updated:

http://www.playstation.com/ps3-openplatform/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Falch schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:58:
Verder zijn er ook wat rare problemen met dvd/br playback. Allereerst scaled de PS3 DVD's niet, dus je kunt ze maximaal in 480p kijken.
Heb je ook een bron? Volgens mij zou de PS3 DVD kunnen upscalen naar 1080p.
Daarnaast kan de PS3 blu-ray films niet outputten in 720p. Als je dus geen 1080p HDTV heeft zal de PS3 een 1080i signaal naar je HDTV sturen, en vervolgens zal de scaler in je HDTV het signaal omzetten naar de native resolution van je HDTV (meestal 1366x768). Aangezien de kwaliteit van scalers in HDTV's nogal verschilt, kan de kwaliteit van de blu-ray film een stukje lager liggen dan wanneer het signaal gewoon in 720p naar je HDTV gestuurd zou kunnen worden.
Verder is er wel een probleem met oude TV's die geen 720p ondersteunen als tussenstap naar 1080i. De PS3 kan (op dit moment) nog geen 1080i uitzenden waardoor als je je output op 720p zet deze oude tv's helemaal terugschakelen naar 480p. Is een slordigheid van Sony dat de PS3 "nog" niet 1080i kan uitzenden maar anderzien hebben deze mensen ook een gare tv die geen 720p ondersteunt. Zal verder wel met een software update te verhelpen zijn. De 360 heeft immers ook softwarematig 1080p toegevoegd aan het outputlijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
swopdark schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:09:
[...]

- No DVD upscaling for the time being. But they are looking at user needs and have a plan for the support.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:19:
[...]

Dat je het opneemt voor de 360 snap ik best maar dan moet je in je rijtje met aankomende toppers wel alle grote PS3 titels noemen. Naast DMC4, MGS4 en GT5 (welke op zich wel echte toppers zullen worden) vergeet je voor het gemak ook even Motorstorm, Dragon Quest 8, Ratchet and Clank, Heavenly Sword, Killzone 2, White Knight Story, Final Fantasy XIII, RR7, Virtua Fighter 5, F1 championship.
Dragon Quest 8 op de PS3? Dat is toch een PS2 titel? Verder is het volgens mij nog niet duidelijk of DQ doorgaat op de PS3 of dat het een Wii exclusive word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:50:
[...]

Dragon Quest 8 op de PS3? Dat is toch een PS2 titel?
Je hebt gelijk, my bad
Verder is het volgens mij nog niet duidelijk of DQ doorgaat op de PS3 of dat het een Wii exclusive word.
Hmmz ik ben benieuwd, dit is wel een grote game, vooral in japan. Ik heb gerepen dat een nieuwe Dragon Quest niet meer op een werkdag gereleased mag worden omdat er anders teveel mensen thuis blijven ipv te gaan werken. behoorlijk bizar...

Denk je dat deze game alleen naar de Wii zal komen? De ontwikkelaar is Square Enix, deze lui hebben een leuke relatie met Sony. Maar ach dat zegt helemaal niks these days...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

[...]

Dat je het opneemt voor de 360 snap ik best maar dan moet je in je rijtje met aankomende toppers wel alle grote PS3 titels noemen. Naast DMC4, MGS4 en GT5 (welke op zich wel echte toppers zullen worden) vergeet je voor het gemak ook even Motorstorm, Dragon Quest 8, Ratchet and Clank, Heavenly Sword, Killzone 2, White Knight Story, Final Fantasy XIII, RR7, Virtua Fighter 5, F1 championship.

JAK, Wipeout, WRC xtreme, (ICO en SOTC) en meer een vervolg zullen krijgen op de PS3. Omdat Japan het land is van de PS3 en Wii zullen op die systemen erg veel RPG games uitkomen.

it's history repeating itself my friend, terwijl de PS3 met min of meer gelijke hardware aan de 360 nu ook op technisch en online vlak veel beter tegengas kan geven.

Ik voorzie vooral voor de consument (dat zijn wij) een gouden tijd. of je nu een 360, PS3 of allebei hebt wij zullen de winnaar worden.
Ik 'neem het niet op' voor de X360, ik zou er enorm van balen als de PS3 zich niet weet te verbeteren. Het liefst heb ik twee geweldige consoles deze generatie. En mijn lijstje games ging niet over toppers, maar nieuwe IP's die grote toppers zijn/lijken te worden.

Ik heb niks tegen de PS3 op zich en ik heb ook geen zin om me op dat gebied te moeten verdedigen als ik negatief gestemd ben over de PS3 op dit moment. Ik vind net als jij dat wij als consument er het beste van worden. Maar feit is wel dat de (games)pers niet enthousiast is over de PS3 en dat de games tegenvallen. Bovendien zijn er nu ook alweer veel geluiden over defecte PS3's. De eerste lading Xbox 360 consoles was kwalitatief bout. Als Sony ditzelfde geintje nu ook nog over zich heenkrijgt, is het feest compleet. Tot nu toe staat de PS3 er gewoon slecht voor. En daar mag ik best van balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

swopdark schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:09:
[...]

[...]
Was ook de bedoeling.

IGN
Finally, there is the upscaling issue -- more specifically, the system's current (and possibly permanent) lack of upscaling functionality. The lack of the functionality itself is a bummer and a major sticking point for some PS3 shoppers -- for one, the Xbox 360 does analog HD upscaling and downscaling in any system mode, and without the feature, backward-compatible PS2 and PS1 games as well as DVD videos will be displayed in their native resolution (maxing out at 480p for DVDs and most HD-enhanced PS2 games, and drawing just 480i in PS1 games as well as the majority of PS2 games.) That disappointment, many can live with -- at least, until Sony fixes it with a firmware update (if it's technically possible, which we're all crossing our fingers for). But for those with HDTVs limited to certain resolutions, there may be situations that bring the worst out of PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:44:
[...]

Je hebt gelijk, my bad

[...]

Hmmz ik ben benieuwd, dit is wel een grote game, vooral in japan. Ik heb gerepen dat een nieuwe Dragon Quest niet meer op een werkdag gereleased mag worden omdat er anders teveel mensen thuis blijven ipv te gaan werken. behoorlijk bizar...

Denk je dat deze game alleen naar de Wii zal komen? De ontwikkelaar is Square Enix, deze lui hebben een leuke relatie met Sony. Maar ach dat zegt helemaal niks these days...
Er gaan wat geruchten rond op internet, google eens op Dragon Quest IX als je meer wil weten. Ik hoop eerlijk gezegt dat het een grafisch hoogstandje word op de PS3, in dat geval koop ik geen Wii. Als DQ9 op de Wii uitkomt, dan maar een Wii voor DQ en Zelda :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige relatie die ze hebben is geld. Als SE meer kan verdienen op de wii/ps3 dan kiezen ze fijn voor die console. Hebben ze met de DS ook gedaan. DS verkoopt veel -> SE komt met 2 FF games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Finally, there is the upscaling issue -- more specifically, the system's current (and possibly permanent) lack of upscaling functionality. The lack of the functionality itself is a bummer and a major sticking point for some PS3 shoppers -- for one, the Xbox 360 does analog HD upscaling and downscaling in any system mode, and without the feature, backward-compatible PS2 and PS1 games as well as DVD videos will be displayed in their native resolution (maxing out at 480p for DVDs and most HD-enhanced PS2 games, and drawing just 480i in PS1 games as well as the majority of PS2 games.) That disappointment, many can live with -- at least, until Sony fixes it with a firmware update (if it's technically possible, which we're all crossing our fingers for). But for those with HDTVs limited to certain resolutions, there may be situations that bring the worst out of PS3.
Ik vind het juist een grote pré dat de PS3 geen upscaling doet. Als je daar eenmaal aan begint dan weet je nooit meer zeker wat de native resolutie is van een spel. Bij de Xbox360 kun je dus blijkbaar gewoon in 480p renderen en in 1080i weergeven wat artifacts en blur tot gevolg heeft. Kopersbedrog dus. Goed dat Sony hier niet aan meewerkt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Kopersbedrog?
Nou, ik voel me redelijk genaaid. Ik ben een van de 'gelukkigen' die een CRT heeft die dus wel 1080i maar geen 720p doet. Als ik mijn PC aansluit via component en die scaled een 720p film naar 1080i ziet dit er echt stukken beter uit dan dat ik via 576p kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Shiver23 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 23:56:
Kopersbedrog?
Nou, ik voel me redelijk genaaid. Ik ben een van de 'gelukkigen' die een CRT heeft die dus wel 1080i maar geen 720p doet. Als ik mijn PC aansluit via component en die scaled een 720p film naar 1080i ziet dit er echt stukken beter uit dan dat ik via 576p kijk.
Is toch iets anders... Jij koopt een film die in 720p is maar je hebt geen scherm om het af te spelen. Je moet je aanschaf afstemmen op je scherm natuurlijk.

Bekijk het eens zo: als je hardware-matig alles naar 1080i kan scalen dan is er dus geen motivatie meer voor producenten van spellen en films om native 1080i te produceren. Erger nog: men kan claimen (zoals op de verpakking van Xbox360 spellen) dat een spel 1080i beeld geeft terwijl het native maar 480p is. Dat noem ik dus kopersbedrog.

[ Voor 3% gewijzigd door ari3 op 19-11-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik moet mijn aanschaf aanpassen op mijn scherm? Zou mooi worden. Moet ik zeker 4 schermen thuis hebben staan. 1 voor NTSC, 1tje voor PAL, 1tje voor 720p en eentje voor 1080i? |:(
Het gaat hier overigens over games. Maar films op BR scalen ook niet goed. Heb je een TV die alleen 720p doet (en geen 1080i) heb je hier ook geen HD. DVD wordt niet geupscaled en games ook niet. Zolang 1080i gewoon een HD-standaard is, is er geen reden voor Sony om het gewoon niet te doen. Blijkt maar weer dat het op de eerste plek een hardware/productiebedrijf is dat met software nog altijd niet optimaal kan werken.

Een film in 1080i is overigens exact gelijk aan een 1080p film aangezien een film in 24fps geschoten is en dus met interlacen in 2x het hele frame opbouwt, maar dat even terzijde.
Dit wordt echt een zinloze discussie, maar als je het weglaten van upscalen als een voordeel gaat zien ben je goed van het padje. Met een LCD moet het beeld sowieso gescaled worden. Liever dicht bij de bron dan een verwerkt signaal gaan lopen scalen.

In de categorie "It's not a bug, it's a feature" is IGN aan het testen geweest:
DVD MOVIE: Not a problem, technically, in that PS3 was already known to not feature upscaling in this mode -- it's still enough to piss a person off, but when you went to the store, you already knew it wouldn't have that feature. Will play in 480p.

PS2/PS1 GAME: Not a problem, just a bummer (same situation as DVD). Will play in 480i/p, as expected since PS3 currently doesn't do any scaling.

AVC/MPEG1/MPEG2 VIDEO: Not a problem. Downloaded or personally encoded videos will run at whatever the TV is set at, even if the original file uses an immense 1080p encoding size. And surprisingly, the TV or PS3 does not need to reset any setting to play video files at any resolution.

PS3 XMB MENU: Not a problem. The PS3 will output to 480i/p, 720p, 1080i, or 1080p. The only issue that might arise would be if you somehow already have your PS3 set for 720p, in which case the signal will not be initially compatible with your 1080i TV and will display fuzz. To remedy this, hold down the Power button on PS3 until it beeps twice (once for shutdown, once for resetting the video setting), at which point it will boot in 480i (which works on every TV) and then you can go back in and switch to 1080i.

BLU-RAY MOVIE: Possibly a problem. Will run in 1080i (making it save for those with the 1080i-only problem), but may not run in 720p. The maximum PS3 of the PS3 in Blu-Ray mode is the encoded movie's native 1080p. If you set your PS3 to 1080i, the system will run a refresh setting sequence (for reasons unknown, as it never switches video settings to our knowledge) and then it will come back on in 1080i mode to play the movie at that resolution. If you set your PS3 to 720p, reports are saying that it will switch to either 1080i or 480p to play the movie.

PS3 GAME: Problem. If your HDTV has 1080i support but not 720p support, you will not get 1080i out of games that do not fit it. Your 1080i-only HDTV will not accept the 720p signal and the game will kick down to 480p mode. As mentioned, it will not scale up to 1080i. Please check your HDTV manual or the manufacturer's website to see if your HDTV is affected by this limitation.

[ Voor 82% gewijzigd door Shiver23 op 19-11-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Nou, ik heb m gezien in de wal-mart. Niet gekocht want heb het geld er niet voor over. Ziet er allemaal gelikt uit op een HD scherm.

Aan de andere kant:

http://www.youtube.com/watch?v=jtXALpAGbYg

Ook op CNN etc. nieuws over mensen die met elkaar op de vuist gingen. Lijkt een beetje op de X360 launch.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screens van de formula one demo:
Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e162/monkeynpiglet/100_4438.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v243/tupacolyte/Untitled-29-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v243/tupacolyte/Untitled-28-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v243/tupacolyte/Untitled-30.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v243/tupacolyte/Untitled-25-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v243/tupacolyte/Untitled-27-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v243/tupacolyte/Untitled-17-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v243/tupacolyte/Untitled-18-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:15:
[...]
Is toch iets anders... Jij koopt een film die in 720p is maar je hebt geen scherm om het af te spelen. Je moet je aanschaf afstemmen op je scherm natuurlijk.

Bekijk het eens zo: als je hardware-matig alles naar 1080i kan scalen dan is er dus geen motivatie meer voor producenten van spellen en films om native 1080i te produceren. Erger nog: men kan claimen (zoals op de verpakking van Xbox360 spellen) dat een spel 1080i beeld geeft terwijl het native maar 480p is. Dat noem ik dus kopersbedrog.
Dat had hij ook gedaan. 1080i is een normale hd resolutie en in principe zou elk apparaat dat moeten ondersteunen.

Dat laatste argument vind ik onzin, want upscalen ziet er altijd slechter uit dan native. Je zal een producent dat echt niet snel zien doen. Zeker niet bij films. En over die xbox 360 spellen, dat was alleen het geval bij PGR 3. Het was een launch titel en waarschijnlijk was het wat gerushed. De 720 p haaldde ze niet met een soepele framerate denk ik. Ze wilden het toch op HD laten draaien. Dus lieten ze het geheel op 5xx p draaien. Voor de rest ondersteund (IMO) ieder ander spel 720p native. Splinter cell sinds de fall update zelfs 1080p.

Het gaat erom de ps3 gemakkelijk naar 1080i kan upscalen, waarom doen ze dat dan niet. Zal ws wel in een toekomstige update zitten. :) Of misschien ook niet als blijkt dat er problemen mee zijn, want het is gewoon vaag dat ze het niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat je het opneemt voor de 360 snap ik best maar dan moet je in je rijtje met aankomende toppers wel alle grote PS3 titels noemen. Naast DMC4, MGS4 en GT5 (welke op zich wel echte toppers zullen worden) vergeet je voor het gemak ook even Motorstorm, Ratchet and Clank, Heavenly Sword, Killzone 2, White Knight Story, Final Fantasy XIII, RR7, Virtua Fighter 5, F1 championship.

Op die manier heeft de 360 er ook een hoop. Overigens zijn Virtua Fighter en Heavenly sword geen exclusives. En RR is dat ook niet, want wat RR 7 voor de ps3 is is RR 6 voor de 360.

Om even de titels te noemen: Dead rising, saints row, splinter cell double agent, PGR 4, Forza 2, Halo 3, Fable 2, GOW, Ninety nine nights, Blue dragon, Enchanted Arms, Kameo, Viva Pinata, Perfect dark, Chromehounds, banjo kazooie, crackdown, mass effect, moto gp '06, ninja gaiden 2, stuntman 2, Ghost recon: AW

En als we dan gaan kijken wat je allemaal kan verwachten vind ik een beetje onzin. Zo kan je ook gaan redeneren bij de 360. En het is nog niet eens zeker of ze allemaal exclusief blijven.

Het klopt wat je zegt over het grafisch aspect, ze liggen allebij ongeveer op hetzelfde niveau deze keer. Je vergeet alleen wel dat het aanbod van de 360 qua games enorm is uitgebreid. Nou weet ik zeker dat de ps3 de console oorlog wel weer gaat winnen, vooral vanwege de naam en de japanse aanhang. Het marktaandeel van de 360 zal iig wel flink groeien.

Maar goed de koper is met beide goed af. Bij de keuze moet vooral worden gelet op de exclusives. Was het ten tijde van de xbox 1 en ps2 zo dat je beter voor de ps2 kon gaan, aangezien de xbox toch niks bijzonders had te bieden. Nu met de ps3 en 360 is dat anders. Hou je meer van RPG's dan moet je voor de ps3 gaan, maar als dat niet het geval is wordt de keuze al een stuk lastiger.

Ik zelf heb de 360 gekocht, terwijl ik de xbox 1 maar niks vond. Vooral vanwege zijn veel betere line up ivm de xbox 1. Zijn vroege release date en de prijs. En tot nu toe heeft die me nog niet teleur gesteld. Zeker niet met de toptitels die deze maand gaan uitkomen niet allemaal exclusives maar toch.

Ik hou niet van rpg's, de enige meerwaarde die de ps3 op dit moment dan nog voor mij heeft zijn dmc en mgs. GT 5 vind ik niet interessant, na GT 3 en 4 hoeft dat van mij niet meer zo. De rest van de genoemde titels vind ik ook niet bijzonder. Zowiezo vind ik de tijd die je erin moet steken om het goed onder de knie te krijgen te hoog. Ik vind het op dit moment nog geen 600 euro waard. Al weet ik zeker dat er nog heel wat games bij gaan komen die ik wel interessant vind, maar ik heb besloten om het bij 1 console te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Dat het er briljant uitziet geloof ik wel, maar stuurt het ook goed? Toch wel imho een notoir probleem met de F1 reeks op de consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:31:
Op die manier heeft de 360 er ook een hoop. Overigens zijn Virtua Fighter en Heavenly sword geen exclusives. En RR is dat ook niet, want wat RR 7 voor de ps3 is is RR 6 voor de 360.
Virtua Fighter is zeker wel PS3 exclusive, hij is er alleen ook in de arcade (maar die tel ik niet mee), Heavenly Sword geen PS3 exclusive?? Dat is voor mij nieuw, sinds wanneer is ie mulitiplatform? en op welke console?
Om even de titels te noemen: Dead rising, saints row, splinter cell double agent, PGR 4, Forza 2, Halo 3, Fable 2, GOW, Ninety nine nights, Blue dragon, Enchanted Arms, Kameo, Viva Pinata, Perfect dark, Chromehounds, banjo kazooie, crackdown, mass effect, moto gp '06, ninja gaiden 2, stuntman 2, Ghost recon: AW
Spliter Cell: double agent is geen 360 eclusive en komt ook op de PS3, op PS2 en alle andere console is ie ook al uit. Verder zullen stuntman 2 en moto GP ook multiplatorm worden.

Verder heeft MS zeker geleerd van het verleden en heeft nu een stuk meer goede games ertussen zitten, al zet ik een hoop vraagtekens bij een aantal games uit jou lijstje.
Was het ten tijde van de xbox 1 en ps2 zo dat je beter voor de ps2 kon gaan, aangezien de xbox toch niks bijzonders had te bieden. Nu met de ps3 en 360 is dat anders. Hou je meer van RPG's dan moet je voor de ps3 gaan, maar als dat niet het geval is wordt de keuze al een stuk lastiger.
Maar was het met de PS2 vs XBOX ook niet een vergelijkbare situatie? Ook daar had de PS2 meer RPG's en was de XBOX heer en meester op het gebied van 1st person schooters. Daarnaast kwam de XBOX (als eerste) met toppers als Splinter Cell plus had de XBOX de franchise Halo. Correct me if i'm wrong maar naar mijn idee hebben de voordelen van XBOX op de PS2 niet veel uitebetaald daar de PS2 bijna 5 keer zoveel over de toonbank is gegaan. Ook nu weer lijkt de XBOX het voordeel te hebben met HALO3 en nu GOW* (*zeer gave game trouwens) Maar toch zie je weer dat vooral japan meer naar de Wii en PS3 trekt dan naar de XBOX. Hierdoor zal de stroom originele japanse titels snel opdrogen voor de 360. Ook de ge-hypte game lost planet van Capcom lijkt naar mijn idee meer op een USA schooter titel dan dat er japanse aspecten in zitten.

In deze tweede strijd tussen de twee giganten heeft Sony veel nadelen tov Microsoft flink weten in te lopen:

ONLINE:
Was voor de PS2 het online gebeuren niet meer dan een (mislukte) gimmick (ookal hebben een aantal spellen toch zeker wel het gewenste online succes weten te halen: SOCOM bijvoorbeeld) het XBLive heeft de XBOX gemaakt tot wat het nu is: de nummer twee.

Nu de PS3 net als de XBOX360 lijkt te zijn gebouwd rondom een online functie, en de eerste onlinespellen een rooskleurig beeld laten zien (resistance) is het grote voordeel van Live grotendeels verdwenen. Ook het PS3 netwerk heeft immers maar 1 ID tag + voice + ranking, etc, etc maar dan gratis.

GRAFISCH:
De XBOX was duidelijk een krachtiger machine dan de PS2. Hoewel dit per spel/ontwikkelaar verschilde. Nu de eerste gen (exclusive) spellen op de PS3 een verpletterende indruk achterlaten heeft MS nu pas met GOW het gewenste next gen effecte weten te bereiken. Ik geef toe: een aantal multiplatform spellen lijken op de 360 beter uit de verf te komen. Maar ach, gezien de PS3 pas een week op de markt is, en het grafisch gat nu al flink is gedicht heb ik vol vertrouwen in wat de toekomst gaat brengen voor de PS3. EA heeft bijvoorbeeld ook al gezegt dat ze pas in 2007 gebruik kunnen gaan maken van de extra hardware dat de PS3 brengt.
Het marktaandeel van de 360 zal iig wel flink groeien.
Daar ben ik zeker van. Zeker gezien ten opzichte van het beperkte succes van de oude XBOX.

[ Voor 47% gewijzigd door swopdark op 19-11-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:41:

Daar ben ik zeker van. Zeker gezien ten opzichte van het beperkte succes van de oude XBOX.
Beperkt succes? Als nieuwkomer in de markt 25.000.000 consoles wegzetten lijkt me een prima resultaat. Als ik me niet vergis heeft de Xbox zelfs de Gamecube verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
PWM schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:55:
[...]

Beperkt succes? Als nieuwkomer in de markt 25.000.000 consoles wegzetten lijkt me een prima resultaat. Als ik me niet vergis heeft de Xbox zelfs de Gamecube verslagen.
Nou ja beperkt, laat ik zeggen ik zou ze niet allemaal over de vloer willen hebben ;)

Echter gezien de meer dan 114 miljoen verkochte PS2 consoles is het aantal van 25 miljoen niet echt iets om over naar huis te schrijven, daar doel ik op.

Het doel van de eerste XBOX (marktnaam en aandeel pakken) is natuurlijk gelukt. Maar in eerste instantie ging het MS om marktleiderschap en dat is ze bij lange na niet gelukt. Pas toen bleek dat de voorsprong van Sony niet meer in te halen was gingen ze over op het naamsbekendheid verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

PWM schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:55:
Zeker goed resultaat en qua aantallen is de GameCube verslagen, maar qua winst natuurlijk niet. De Xbox is mede zo populair geworden, omdat je het apparaat makkelijk kon ombouwen tot mediacenter en omdat hij gigantisch eenvoudig te hacken was, itt de GameCube aangezien dat langer heeft geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen heeft het nu wel steeds over de grafische verschillen tussen de 360 en de PS3, en de games die al dan niet exclusief uitkomen voor een bepaald platform, maar ik weet zeker dat (met name voor de 'gadget-geile' consument, zoals ik) de Blu-ray technologie voor veel mensen de doorslag zal geven. Want dat dat het toekomstige opslagmedium gaat worden kan niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:21: de Blu-ray technologie voor veel mensen de doorslag zal geven. Want dat dat het toekomstige opslagmedium gaat worden kan niet missen.
:+

En welke krant heb je dat gelezen?

Ik heb al ruim 6 maanden een HD-DVD speler in huis (Toshiba) en die bevalt mij prima. Welke van de 2 gaat winnen is absoluut nog niet besloten.

Toen de PS2 met DVD speler kwam was de situatie ook heel anders. DVD was al het aangewezen medium, en DVD spelers lagen in alle winkels, alleen erg duur. Consumenten wilden DVD, en daardoor was de PS2 de goede keuze.

Ik vraag me af hoeveel consumenten nu echt zitten te wachten op Blu-Ray/HD-DVD.

Mensen kopen de Wii/360/PS3 om te gamen. Slechts een selecte groep wil al die andere functies, als ze al weten dat die functies er op zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 19-11-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een selecte groep? Dat zeg ik toch: gadget-geile consumenten.

En dat het voor jou niet zeker is welk formaat het uiteindelijk wordt kan best zijn. Laat ik het zo stellen dat Sony de beste papieren in handen heeft met de Blu-ray technologie.

Als pure game-consoles zijn het alledrie leuke apparaatjes, met de PS3 op grafisch gebied denk ik toch wel het krachtigst. Of de online-service kan tippen aan Live is nog maar de vraag. De Wii lijkt me ook erg leuk, alleen is en blijft het voor mij een iets te 'kiddy' imago houden. Wat niet wegneemt dat ik hem ooit aan zal schaffen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 16:55

CerandoX.nl

Vides

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:31:
[...]Overigens zijn Virtua Fighter en Heavenly sword geen exclusives
Wat is je bron? Want voor zover ik weet zijn het allebij PS exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
Aangezien Sony de uitgever is van Heavenly Sword, is het zeker een PS3 exclusieve game.

Bron: http://ps3.ign.com/objects/700/700186.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:46

Polycom

Poes van goud

Zullen we stoppen met dat exclusive vs exclusive verhaal? Er zijn sowieso maar een aantal spellen die zeker niet multiplatform gaan, de rest is allemaal nog onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuDy schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:46:
Zullen we stoppen met dat exclusive vs exclusive verhaal? Er zijn sowieso maar een aantal spellen die zeker niet multiplatform gaan, de rest is allemaal nog onzeker.
Goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
PWM schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:24:
[...]

:+

En welke krant heb je dat gelezen?
Wake up and smell the coffee... HD DVD was vast leuk, nu de PS3 er is met zijn ingebouwde BluRay geeft Sony HDDVD het nakijken.
Toen de PS2 met DVD speler kwam was de situatie ook heel anders. DVD was al het aangewezen medium, en DVD spelers lagen in alle winkels, alleen erg duur. Consumenten wilden DVD, en daardoor was de PS2 de goede keuze.
Ik kan je nu al vertellen dat heus niet alle consumenten DVD wilden hoor. DVD werd gewoon het nieuwe medium of je nu wilde of niet. Daarnaast bied DVD gewoon meer t.o.v. VHS. Zo'n zelfde situatie zullen we nu gaan krijgen met HDDVD of Blu-Ray. Aangezien er in Noord Amerika dit weekend zo'n 400.000 BluRay DVD spelers zijn verkocht, verwacht ik dat de videotheken straks staan te springen bij de industrie om meer aanbod. De industrie zou gek zijn om dit te negeren. Sony met zijn 80pct van de film wereld staat iig vooraan om te leveren.

Als een consument Blu Ray wil dan is de PS3 het aangewezen medium. De rest van de kopers willen gewoon de derde playstation maar laat daarbij nu eens toevallig een BluRay speler zitten. Ik denk dat bijna 100pct van de PS3 eigenaren die ook wel een een filmpje huren een Blu Ray disk zal huren ipv een normale DVD als ze kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Is de PS3 of de X360 sneller in specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
PcManiaxx schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:01:
Ik weet niet welke discussie je probeert te ontlokken, maar ik kan je vertellen dat die niets zinnigs gaat brengen. Daarnaast zijn er er in dit topic en dat van de Wii en 360 al genoeg woorden over gezegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
PcManiaxx schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:01:
In specificaties schopt de PS3 zwaar bil. Op dit moment echter zijn de multiplatform spellen beter op de 360. Zal een kwestie van tijd zijn voordat ze uit beide systemen het maximale halen. De 360 is al 1,5 jaar uit en laat dit zien dmv Gear Of War en multiplatform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Roamor schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:02:
[...]

Ik weet niet welke discussie je probeert te ontlokken, maar ik kan je vertellen dat die niets zinnigs gaat brengen. Daarnaast zijn er er in dit topic en dat van de Wii en 360 al genoeg woorden over gezegd. ;)
Wii is duidelijk het snelst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik wil een PS3 uit Japan laten komen:

Een aantal vragen:

1: Ik heb gelezen dat de spellen regio vrij zijn? Xal wel mooi zijn :)
2: Hoe zit het met DVD/Blue ray?? Dit is toch wel regio afhankelijk?
3: Regio van Japan is toch hetzelfde als in NL (Regio 2), toch?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.