Maar daarvoor is hij eigenlijk te duur. Haal er 100 euro af en ik haal ook een Wii. Voor 250 euro vind een Gamecube+ met een nieuwe controller gewoon te prijzig.Shiver23 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:49:
Ik moet het allemaal nog maar zien met de Wii. Ik denk dat het allemaal zeer snel verveeld en voor een party-machine vind ik hem te duur. Voor de PS3 zal ook voldoende te krijgen zijn wat voor mij in de 'party categorie' valt. Dingen als Singstar, Guitar Hero en Eye-toy zijn leuk. Dat zie ik bij de Wii ook, maar als je naar de 'standaard' games kijkt blijkt de nieuwe controller nog niet echt een geweldige toevoeging. Daarom zie ik een Wii als echt iets voor erbij.
Dat zeg ik. Te duur voor wat het is. Nu is de PS3 ook geen goedkoop apparaat, maar de prijs per uur zal een stuk lager zijn 
Ook omdat de games niet veel goedkoper zijn dan PS3 games zie ik er voor mijzelf niet zoveel in.
Ook omdat de games niet veel goedkoper zijn dan PS3 games zie ik er voor mijzelf niet zoveel in.
PSN: Shiver23
En hopelijk wat meer online mogelijkhedenymmv schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:00:
Maar daarvoor is hij eigenlijk te duur. Haal er 100 euro af en ik haal ook een Wii. Voor 250 euro vind een Gamecube+ met een nieuwe controller gewoon te prijzig.
klikShiver23 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:45:
[...]
Bron? Kan er namelijk niets over vinden.
Gaan we weer. Weer die 360 erbij. Welke is innovatiever, welke staat beter bij mij nieuwe schoenen?
I don't care!
PSN id: NL_SToRM
Dan heb je net pech, want de dolle chihuahua dagen (of zoiets) zijn bij de Wehkamp net voorbij. Je kon daar 10% korting krijgen op alle producten, dus ook de PS3. Dus dan bespaar je mooi het bedrag van 1 game op je PS3Mothergoose schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:01:
Misschien is deze vraag al beantwoord/gevraagd, maar ik kan het zo snel niet vinden m.b.v. de zoek functie.
Is er al een (online) winkel waar ik de PS3 kan reserveren en die ook nog iets extra doet? Bijv. een spel gratis of iets anders. Ik ben nog geen winkel binnengelopen, maar enig idee hoe bart smit e.d. omgaan met reserveringen (alle PS3's komen centraal binnen en worden dan verdeeld over de filialen)
Ik zit er echt over te denken een reservering te doen, maar weet nog niet waar en wanneer.
Als je geluk hebt komt het in het voorjaar nog weleens terug
Er zit idd maar weinig marge op, let's face it sony maakt al heel veel verlies op dat ding en 30 % van 600 euro is 180 euro zoveel verdienen de winkels er echt niet op, op een xbox zit maar 30 euro marge op dus verwacht er absoluut niet veel van.Shrien schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:46:
[...]
Oh ècht ? Mijn werkgever had het toch ècht over een korting van minimaal 30%
Elect a clown, expect a circus.
Verwijderd
360 met gears of war was € 385Dan heb je net pech, want de dolle chihuahua dagen (of zoiets) zijn bij de Wehkamp net voorbij. Je kon daar 10% korting krijgen op alle producten, dus ook de PS3. Dus dan bespaar je mooi het bedrag van 1 game op je PS3
Als je geluk hebt komt het in het voorjaar nog weleens terug
heb geinformeerd of ze de ps3 in pre-order konden zetten, maar dat kon nog niet.
maar de 10% korting actie kwam waarschijnlijk rond maart weer terug, een ps3 voor € 540
Verwijderd
Misschien dat het geneuzel over of een bepaalde console nu wel of niet te duur is op kan houden? Nogmaals (zeker in de gevallen van een Xbox 360 of PS3): het is niet duur. Een hoge prijs oke, maar je krijgt veel terug voor je geld.
Verwijderd
Ja alleen om de tijd te overbruggen. Ik vind het wel jammer dat de games voor de Wii even duur zijn als de PS3 en Xbox360 - terwijl de kosten er voor stukken lager liggen. Ik denk ook dat de Wii op langer termijn niet meer mee zal kunnen concurreren met de PS3/Xbox360 en dat het een leuk hebbetje dingetje voor erbij zal worden niets meer en niets minder. De echte toppers zullen straks toch op de PS3/Xbox360 uitgebracht gaan worden omdat die de grafische kracht bieden om hun pracht te doen aan de games. Race-games, Shoot 'm Ups etc. wil je gewoon in volle glorie op HD resolutie spelen (denk aan Gran Turismo etc).Hoedje schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:45:
Zijn er overigens nog mensen die van plan zijn om een Wii te kopen naast hun PS3? Of een Wii kopen om de tijd te overbruggen?
Dat is een misvatting, de games voor de Wii zijn 50 of 60 euro (is nog niet bekend) en de games voor de PS3 zijn (waarschijnlijk) 70 euro, die voor de Xbox zijn ook 70 euro.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:05:
[...]
Ja alleen om de tijd te overbruggen. Ik vind het wel jammer dat de games voor de Wii even duur zijn als de PS3 en Xbox360 - terwijl de kosten er voor stukken lager liggen.
Ik heb het hier over adviesprijzen, dus wat je bij de e-plaza/intertoys/bartsmit betaald. Bij de mediamarkt kun je soms games goedkoop halen en online kun je Wii games voor iets meer dan 45 euro scoren.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Ik ook. Kijk maar op Bartsmit/Dixons: Wii games zo goed als allemaal 60 euro. Terwijl de Xbox360 games gemiddeld liggen tussen de 60 en 65 euro. Ik vind 60 euro voor een Wii game gewoon te duur. 40 euro was acceptabeler, de kosten liggen immers ook een stuk lager (en ze maken nog winst op de console ook - dus hoeven niet dat verlies in te calculeren in de prijs van games). Knap genaaid door Nintendo met praktische dezelfde game prijzen als de PS3/Xbox360 dus.Hoedje schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:23:
Ik heb het hier over adviesprijzen, dus wat je bij de e-plaza/intertoys/bartsmit betaald.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 11:42 ]
Verwijderd
Te belachelijk dat we 70 euro tegen woordig normaal moeten vinden. Ik vond de de 59,95 altijd de max. Maar 10 euro er tegenwoordig bovenop is niet raar meer.Hoedje schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:23:
[...]
Dat is een misvatting, de games voor de Wii zijn 50 of 60 euro (is nog niet bekend) en de games voor de PS3 zijn (waarschijnlijk) 70 euro, die voor de Xbox zijn ook 70 euro.
Ik heb het hier over adviesprijzen, dus wat je bij de e-plaza/intertoys/bartsmit betaald. Bij de mediamarkt kun je soms games goedkoop halen en online kun je Wii games voor iets meer dan 45 euro scoren.
.... gezien inflatie etc is 70 euro nog steeds goedkoper als vroeger, toen betaalde je gemiddeld voor PS1 games 149 gulden. Snes games gingen zelfs voor 179 gulden over de toonbank. Komt nog bij dat vele die klagen over de prijs van spellen wel in het weekend 50 euro op zuipen.
Het is te hopen voor Sony dat deze trend niet door blijft zetten.PS3-exclusieve Koei-games ook richting Xbox 360
De Playstation 3 verliest twee exclusieve games, omdat ontwikkelaar Koei Fatal Inertia en Bladestorm: The Hundred Year's War ook voor de Xbox 360 ontwikkelt. Fatal Inertia is een snelle racer dat wat weg heeft van de Wipeout games en Bladestorm is een game in de stijl van Dynasty Warriors en beide games zullen in 2007 verschijnen. Of er verschillen zijn tussen de PS3 en X360 versies is nog niet bekend.
[ Voor 3% gewijzigd door ErectionJackson op 22-11-2006 12:23 ]
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Verwijderd
Hehehe.... dus?X-t-r-e-m-e schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:51: Komt nog bij dat vele die klagen over de prijs van spellen wel in het weekend 50 euro op zuipen.

Verwijderd
Nou als shrien's werkgever shrien 30% korting wil geven zal zijn werkgever er toch zelf een hoop geld bij moeten leggenShrien schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:46:
[...]
Oh ècht ? Mijn werkgever had het toch ècht over een korting van minimaal 30%
Ik praat hier dan over een winkel, niet over de leverancier.
Dus?

[ Voor 6% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 22-11-2006 12:36 ]
Verwijderd
Online zijn wii games 50 euro. 40 euro is gewoon debiel. GC games waren ook 60 euro dus wou jij nou beweren dat ontwikkelen voor de wii opeens goedkoper is geworden dan voor de gc? het punt is dat winkels schijt hebben aan advies prijzen. Ze doen er gewoon 10 euro bij want het verkoopt toch wel.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:29:
[...]
Ik ook. Kijk maar op Bartsmit/Dixons: Wii games zo goed als allemaal 60 euro. Terwijl de Xbox360 games gemiddeld liggen tussen de 60 en 65 euro. Ik vind 60 euro voor een Wii game gewoon te duur. 40 euro was acceptabeler, de kosten liggen immers ook een stuk lager (en ze maken nog winst op de console ook - dus hoeven niet dat verlies in te calculeren in de prijs van games). Knap genaaid door Nintendo met praktische dezelfde game prijzen als de PS3/Xbox360 dus.
Voor de Xbox worden er door Activision, Ubisoft, Eidos en THQ in Azie regio-vrije versie uitgebracht waardoor je bij Play-Asia.com niet meer betaalt dan 35 euro voor GRAW, Splinter Cell, Tomb Raider, etc. Tel daarbij de gewone aanbiedingen op (bijv 40 euro voor Gears of War bij Mediamarkt of 30 euro voor Need for Speed: Carbon door een foutje van Bol.com) en dan gaat het hard met de impulsaankopen. Ik heb het afgelopen jaar 16 360-spellen gekocht vanwege allerlei gunstige aanbiedingen. Ik ben nu gemiddeld een stuk minder kwijt dan in het PS2-tijdperk toen de teller pas na 2-3 jaar op 16 games stond. Ridge Racer 6 voor de 360 kost nieuw iets van 20-30 euro, da's een stuk interessanter dan een licht verbeterde Ridge Racer 7 voor 70 euro.Hoedje schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:23:
[...]
Dat is een misvatting, de games voor de Wii zijn 50 of 60 euro (is nog niet bekend) en de games voor de PS3 zijn (waarschijnlijk) 70 euro, die voor de Xbox zijn ook 70 euro.
[ Voor 5% gewijzigd door ymmv op 22-11-2006 13:06 ]
Ik zit er niet over te denken om een Wii te kopen, wel zit ik serieus te denken aan een 360 met gears of war omdat dat spel dus echt zwaar bruut is. Ik denk dat ik alleen nog wel ff wacht tot de prijsverlaging. Die komt denk ik als de Wii ook uit is in europa. Ik neem het op voor de PS3 omdat ik verwacht dat de PS3 het nogsteeds ontzettend goed gaat doen. Maar in hart en nieren ben ik gewoon gamer en wil de beste spellen spelen ongeacht de console. Jaja ik heb ook een XBOX gehad (voor HALO1 gekocht, HALO2 viel tegen, ondanks dat wel uitgespeeld natuurlijk)Hoedje schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:45:
Zijn er overigens nog mensen die van plan zijn om een Wii te kopen naast hun PS3? Of een Wii kopen om de tijd te overbruggen?
Denk nou niet dat ik om ben maar voorlopig heeft MS de beste papieren in handen en hoe zeer ik het ook wil ontkennen: Gears is een absolute system seller... Neemt trouwens niet weg dat ik alsnog een PS3 zal gaan kopen want ook voor die console lig ik in maart voor de winkels, ik wil namelijk toppers als Motorstorm, DMC4, GS4, Killzone2, FFXIII en de GT serie niet missen. Daarnaast kunnen ook de grootste MS boyz niet ontkennen dat Sony het de afgelopen paar jaar erg goed heeft gedaan. Ondanks deze stroeve start zal Sony ook weer een zeer goede console gaan neerzetten met voortzetting van de PS software ondersteuning.
De Wii trekt me volkomen niet, ik ben meer een PS type gamer, strakke graphics, goede gameplay en vooral geen mario. Als ik echt heel graag Zelda wil spelen dan koop ik wel ergens een 2 hands GC.
[ Voor 3% gewijzigd door swopdark op 22-11-2006 16:00 ]
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Verwijderd
Het is veel geld maar vergeet niet dat de produktie kosten tegenwoordig ook vele malen hoger liggen dan een aantal jaar terug. Er is nu echt een leger aan developer bezig met 1 game die allemaal betaald moeten worden. Tel daarbij het feit op dat juist op de games verdiend moet worden omdat de console zelf met verlies wordt verkocht.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:41:
[...]
Te belachelijk dat we 70 euro tegen woordig normaal moeten vinden. Ik vond de de 59,95 altijd de max. Maar 10 euro er tegenwoordig bovenop is niet raar meer.
En zoals ymmv al zegt zijn er genoeg manieren om via i-net je games goedkoop te krijgen. Je bent dus absoluut niet verplicht om die 70 euro te betalen.
Ik had vorige generatie ook alle consoles. Maar daar houd ik nu mee op. Ik wil gewoon 1 platform goed bijhouden. Op een gegeven moment verschijnt er gewoon te veel.swopdark schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:54:
[...]
Ik zit er niet over te denken om een Wii te kopen, wel zit ik serieus te denken aan een 360 met gears of war omdat dat spel dus echt zwaar bruut is. Ik denk dat ik alleen nog wel ff wacht tot de prijsverlaging. Die komt denk ik als de Wii ook uit is in europa. Ik neem het op voor de PS3 omdat ik verwacht dat de PS3 het nogsteeds ontzettend goed gaat doen. Maar in hart en nieren ben ik gewoon gamer en wil de beste spellen spelen ongeacht de console. Jaja ik heb ook een XBOX gehad (voor HALO1 gekocht, HALO2 viel tegen, ondanks dat wel uitgespeeld natuurlijk)
Denk nou niet dat ik om ben maar voorlopig heeft MS de beste papieren in handen en hoe zeer ik het ook wil ontkennen: Gears is een absolute system seller... Neemt trouwens niet weg dat ik alsnog een PS3 zal gaan kopen want ook voor die console lig ik in maart voor de winkels, ik wil namelijk toppers als Motorstorm, DMC4, GS4, Killzone2, FFXIII en de GT serie niet missen. Daarnaast kunnen ook de grootste MS boyz niet ontkennen dat Sony het de afgelopen paar jaar erg goed heeft gedaan. Ondanks deze stroeve start zal Sony ook weer een zeer goede console gaan neerzetten met voortzetting van de PS software ondersteuning.
De Wii trekt me volkomen niet, ik ben meer een PS type gamer, strakke graphics, goede gameplay en vooral geen mario. Als ik echt heel graag Zelda wil spelen dan koop ik wel ergens een 2 hands GC.
En helaas voor Sony heb ik voor deze generatie voor de Xbox 360 gekozen en ben daar nog steeds heel erg tevreden mee. Alleen, ik wil dus wel dat Sony en MS minstens gelijk opgaan. Ik zie nu met de launch van Sony dat MS weer een extra stapje gaat zetten. Daar waren ze misschien (of niet) zelf ook wel mee gekomen, maar dat Sony een belangrijke kracht op de markt gaat worden is alleen maar goed voor mij als 360 bezitter. En dat gaat ook voor een belangrijk deel op voor Sony. Sony heeft die grote tegenstander nodig om steeds weer gepushed te worden om mooiere en grotere dingen te doen. Overigens hoop ik wel dat Sony de weerstand op kan blijven brengen, want MS heeft altijd gezegd dat dit geen sprint was, maar een marathon. Als de markt deze ronde 50/50 verdeeld zou worden, dan zou het me niet eens verbazen als dat in het grotere strategische plaatje zou passen. En dan moet ik er niet aan denken dat deze lijn doorzet naar de volgende generatie (grappig als je er over denkt, maar als je naar de historie kijkt, dan zijn de fabrikanten nu al met teams aan het verkennen hoe de volgende generatie er uit zou moeten gaan zien. Op dit moment zijn de teams dus al bezig om de PS 4 en de Xbox 3 te bedenken).
Anyhoe, ik verbaas me altijd weer over zogenaamde fanboys, want als 'hun' console echt zou winnen, dan zouden we er allemaal op achteruitgaan. Bedrijven hebben dan nl. een neiging om naar winstmaximalisatie te gaan.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Dat is natuurlijk een hele scheve vergelijking. Er waren immers toen ook nog Sony en Microsoft (alhoewel die daarna pas kwam).Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:51:
is dat zo? is Nintendo d'r op achteruit gegaan toen Sega plat ging?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Het hele stukje lees je op IGNBlue Dragon ships on three DVDs, making it bigger than any Xbox 360 title to date. According to Sakaguchi, the game required compression technology to fit onto the three disks. In uncompressed form, the game's data takes up over 30 Gigs of space!
Dus geen HD DVD of Blu Ray nodig
Verwijderd
In maart staat er sowieso een PS3 bij mij thuis. Waar ik alleen wel bang voor ben is dat Sony een groot deel van de markt kwijt gaat raken (en wellicht al gedeeltelijk kwijt is) door het achter het net vissen voor wat betreft het online aspect van de Playstation. Dit is in mijn ogen dé kracht van MS en de Xbox 360. Nintendo heeft mijns inziens dan ook een goede keuze gemaakt door zich meer te positioneren als een 'fun' product en zich te richten op een toch wat andere doelgroep. Nu Sony ook steeds meer van zijn exclusives kwijt raakt (vandaag wéér twee stuks) wordt de verleiding om 'over te lopen' naar de Xbox 360 alleen maar groter en groter voor zeer veel gamers denk ik.
Wat je vooral ziet is dat succesvolle bedrijven 'arroganter' worden. Mensen op hoge positie gaan op een gegeven moment denken dat hun product superieur is en dat alles wat ze bedenken 'beter' is. Bedrijven worden blind voor de concurrentie en voelen zich onkwetsbaar. Nintendo heeft hier vroeger last van gehad, Sony heeft het mijnsinziens nu en ook de volgende marktleider zal dat hebben (wanneer dat ook gebeurd). Ik ben daarom ook niet bang dat er ooit slechts één speler zal zijn.
Sony zal deze ronde nog niet verliezen denk ik, daar hebben ze een te grote fanbase voor. Wel hoor je veel 'gerommel' , bij zowel gamers, developers als verkopers (of je het er nu mee eens bent of niet). Het zijn wel de eerste tekenen op mindere tijden voor Sony, tenzij ze op tijd wakker worden.
Sony zal deze ronde nog niet verliezen denk ik, daar hebben ze een te grote fanbase voor. Wel hoor je veel 'gerommel' , bij zowel gamers, developers als verkopers (of je het er nu mee eens bent of niet). Het zijn wel de eerste tekenen op mindere tijden voor Sony, tenzij ze op tijd wakker worden.
Sega ging plat tegenover Sony (PS2), niet Nintendo.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:51:
is dat zo? is Nintendo d'r op achteruit gegaan toen Sega plat ging?
Maar stel dat het wel zo was, waar zeg ik in mijn verhaal dat de enige overlever van zo'n concurrentiestrijd er op achteruit gaat. Absoluut niet, juist het tegenovergestelde!
De gamer verliest daar echter wel bij, omdat de markt dominantie er voor zorgt dat innovatie niet meer nodig is, of naar een laag niveau gaat. Waarom zou je? Kost toch alleen maar geld en de mensen kunnen toch nergens heen met hun geld.
Misschien wist je dit nog niet, maar Nintendo heeft herhaaldelijk boetes gehad voor hun markt uitknijpende technieken, spellen die nergens anders mochten verschijnen, prijzen opleggen, extra hoge royalties vragen aan de developers. Waarom denk je dat Square naar Sony vluchtte zodra ze dat konden?
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Verwijderd
http://biz.gamedaily.com/industry/news/?id=14518SCEA Comments on PS3 Resolution on Older HDTVs
Sony is working on a fix for sets that lack 720p (...)
but it will be a simple firmware download when ready
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 18:01 ]
Ik zit me af te vragen hoeveel goodwill bij developers Sony ondertussen verspeeld heeft door de PSP. Eerst zijn de UMD-films mislukt, nu beginnen softwarebedrijven in de pers al te klagen dat als de softwareverkopen van de PSP niet omhoog gaan dat ze stoppen met nieuwe titels. Sony moet wat hun betreft snel iets doen om de dalende trend te stoppen en weer omhoog te krijgen.SeamusXanthus schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:16:
Wat je vooral ziet is dat succesvolle bedrijven 'arroganter' worden. Mensen op hoge positie gaan op een gegeven moment denken dat hun product superieur is en dat alles wat ze bedenken 'beter' is. Bedrijven worden blind voor de concurrentie en voelen zich onkwetsbaar. Nintendo heeft hier vroeger last van gehad, Sony heeft het mijnsinziens nu en ook de volgende marktleider zal dat hebben (wanneer dat ook gebeurd). Ik ben daarom ook niet bang dat er ooit slechts één speler zal zijn.
Dat de contacten tussen Sony en third parties slechter worden zie je ook aan het gegeven dat er steeds meer voormalige Sony-exclusives op andere platforms gaan uitkomen. Sony blijft arrogant en laat ontwikkelaars en uitgevers aan hun lot over, terwijl MS juist ontzettend veel tijd en geld spendeert om voormalige Sony-ontwikkelaars in hun kamp te krijgen. Slechte zaak voor Sony want hoe meer cross-platform titels er komen, des te minder reden is er om een PS3 te kopen. Dan blijven er uiteindelijk alleen de first party-titels over die de beslissing een PS3 of Xbox 360 te kopen gaan bepalen. Dat wordt dan een dubbeltje op zijn kant want MS heeft ondertussen ook een stal aan toptitels in de eigen gelederen: Halo, Gears of War, Forza, Fable, Project Gotham Racing, de volgende Splinter Cell, etc. Sony heeft natuurlijk Gran Turismo, Resistance, Heavenly Sword en andere titels. Pittige keuze.
Verwijderd
Even tussendoor (en misschien wel onwetend dat ik het vraag), maar is het straks nou ook mogelijk om illegale (gedownloade en op DVD gebrande) PS2-spellen op de PS3 af te spelen?
Nee. Als je PS2-games op een PS3 wil spelen, moet je ze origineel gekocht hebben.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:22:
Even tussendoor (en misschien wel onwetend dat ik het vraag), maar is straks nou ook mogelijk om illegale (gedownloade en op DVD gebrande) PS2-spellen op de PS3 af te spelen?
Verwijderd
Das balen...ymmv schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:26:
[...]
Nee. Als je PS2-games op een PS3 wil spelen, moet je ze origineel gekocht hebben.
Kijk eens jongens en meisjes wat ik hier heb staan... een Playstation 3
De 60GB versie met Wireless controller... Hij doet het gewoon op 230 Volt, dus is dat verhaal gelijk uit de wereld...
Verder heb ik er DVD-R NTSC op afgespeeld... PAL slikte hij niet.. Zal zo de TV eens op geforceerd NTSC zetten.

De 60GB versie met Wireless controller... Hij doet het gewoon op 230 Volt, dus is dat verhaal gelijk uit de wereld...
Verder heb ik er DVD-R NTSC op afgespeeld... PAL slikte hij niet.. Zal zo de TV eens op geforceerd NTSC zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door dôh op 22-11-2006 18:53 ]
Cool, import? Waarom nog moeilijk doen trouwens met NTSC vs PAL als je HD kan draaien? Of kan je TV dat niet aan?dôh schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:47:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
resize btw even.
SWEET!dôh schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:47:
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ik vind hem in het echt nog lelijker dan op de promo-foto's
Toch komt hij er bij mij ook wel.. als MGS4 er is
This space is occupied
Het is een tosti ijzer... Ik ga hem ook zo snel mogelijk weg doen.. Geef mij maar een Xbox 360...Collaborator schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:52:
Ik vind hem in het echt nog lelijker dan op de promo-foto'sToch komt hij er bij mij ook wel.. als MGS4 er is
Verwijderd
^ Ik heb nu een 360 ; een erg fijne console, maar kwa design vind ik de PS3 veel mooier.
Zal wel een duur grapje zijn eh, dat importen ?
Zal wel een duur grapje zijn eh, dat importen ?
Verwijderd
Qua design is het echt drie keer niks, ik denk dat iedereen het daar wel over eens is. Waarom nu niet eens een keer een mooie console? De Xbox 360 komt in de buurt, maar is het (voor mij) qua design toch ook weer nét niet...
Ik moet wel zeggen dat dit hele negatieve verhaal ook al de ronde deed tijdens en voor de intro van de PS2. Sony zou arrogant zijn en SEGA had veel meer support van developers. Daarnaast zou de PS2 ook veel lastiger te programmeren zijn als de concurrentie. Nu was dit laatste zeker waar en heeft Sony een hoop geleerd van die periode door veel meer developer support te bieden d.m.v. software.ymmv schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:10:
Ik zit me af te vragen hoeveel goodwill bij developers Sony ondertussen verspeeld heeft door de PSP. Eerst zijn de UMD-films mislukt, nu beginnen softwarebedrijven in de pers al te klagen dat als de softwareverkopen van de PSP niet omhoog gaan dat ze stoppen met nieuwe titels. Sony moet wat hun betreft snel iets doen om de dalende trend te stoppen en weer omhoog te krijgen.
Ook was de console veel te duur en was de ingebouwde DVD drive niks meer dan overbodig en een reden dat het apparaat zo duur was.
Nu moet ik zeggen dat de PS3 er dan juist weer iets beter voor staat tov de PS2 destijds. De eerste games op de PS2 waren nou niet echt om over naar huis te schrijven en pas bij de launch van GT3 werd laten zien dat het echt wel een topsysteem was.
Nu heeft de PS3 een paar games met grafisch zeer geavanceerde hoogstandjes die helaas worden overschaduwd door de geweldige UNREAL3 engine die gears of war gebruikt. Maar kijk eens naar de eerste trailer (volgens mij tijdens E3 2005) van die zelfde UNREAL3 engine op de PS3 beta harware. die graphics waren ingame en zijn zeer vergelijkbaar met GOW. (Er lijkt in de UNREAL3 engine een soort van "glimmend" laagje over alles heen te zitten) Dit filmpje geeft voor mij aan dat de PS3 het soort graphics uit GOW zeker wel aankan maar dat MS gewoon slim heeft gehandeld door GOW exclusief voor de 360 te maken. GOW is immers de eerste game voor de next genners die op de Unreal3 engine draait.. toch? correct me if i'm wrong...
Daarnaast is het nu ook heel makkelijk (ik betrap mezelf er ook op) om de PS3 af te rekenen op software en functies terwijl de console pas koud twee weken te koop is. MS heeft bijvoorbeeld in het begin ook patches uitgebracht om background downloads mogelijk te maken. Hoewel de 360 de enige logische partij is om mee te vergelijken is de vergelijking toch niet geheel eerlijk... je mag en kan een product dat al 1,5 ontwikkeld is niet vergelijken met een producte dat net aan zijn ontwikkeling begint. MS heeft al ontzettend veel feed back gekregen van zijn gebruikers en heeft daarop zaken aangepast. Dit is ook mogelijk met de PS3 en Sony zal er alles aan doen om een vergelijkbaar zoniet beter product neer te zetten als MS. Kijk naar het 1080i probleem, Sony is al bezig met een software update voor deze oudere TV's. Zo zullen steeds meer "kinderziektes" verdwijnen naar gelang een product wordt beoordeeld. Het hardwarematige voordeel van de PS3 op de 360 is het geluid van de drive, dit valt voor MS niet op te lossen met een dashboard update.
Vergelijk je de launchlineup van Sony's PS3 met die van de 360 dan is te zien dat Sony het beter voor elkaar heeft. Met titels als Resistance en Motorstorm weet de PS3 zelf weerstand te bieden tegen 2e genarei spellen voor de 360, dat wil wat zeggen! Zonder GOW was de 360 zwaar in het nadeel geweest en was de media een stuk positiever geweest.
Over smaak valt niet te twisten zeggen ze wel eens maar ik denk dat Sony met de PS3 een stukje zeer stijlvolle hardware heeft neergezet. Sony heeft echt een classy HT apparaat dat niet misstaat onder je LCD tv. Als je dit een afzichtelijk ding vind dan durf ik eerlijk te zeggen dat je dat zegt in je drift...Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:02:
Qua design is het echt drie keer niks, ik denk dat iedereen het daar wel over eens is. Waarom nu niet eens een keer een mooie console? De Xbox 360 komt in de buurt, maar is het (voor mij) qua design toch ook weer nét niet...
Check hier de PS3 <-> PSP connectiviteit in actie.. werkt goed zo te zien!
http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=1908
nice...
http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=1908
nice...
Je DVD's zijn nog steeds op PAL opgenomenRoamor schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:07:
[...]
Cool, import? Waarom nog moeilijk doen trouwens met NTSC vs PAL als je HD kan draaien? Of kan je TV dat niet aan?
resize btw even.
Verder blijft er natuurlijk een regio-block.
Verwijderd
In m'n drift? Ik ben een uiterst rustig persoon hoor.swopdark schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:10:
[...]
Over smaak valt niet te twisten zeggen ze wel eens maar ik denk dat Sony met de PS3 een stukje zeer stijlvolle hardware heeft neergezet. Sony heeft echt een classy HT apparaat dat niet misstaat onder je LCD tv. Als je dit een afzichtelijk ding vind dan durf ik eerlijk te zeggen dat je dat zegt in je drift...

Njah, dan verschillen wij daarin gewoon van smaak. Oke, echt oerlelijk is tie nou ook weer niet, maar hij blijft in mijn ogen verre van mooi.
Ga je hem op marktplaats zetten, of heb je hem voor iemand gekocht?dôh schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:53:
[...]
Het is een tosti ijzer... Ik ga hem ook zo snel mogelijk weg doen.. Geef mij maar een Xbox 360...
De 360 valt door zn kleur veel teveel op. Het ziet er niet uit als je een mooi meubel hebt met zo'n spierwit ding erin. De PS3 past daarentegen prachtig bij een moderne HDTVVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:02:
Verwijderd
Nu heb je het puur over de kleur. Dan ben ik het met je eens: dat glimmende zwart staat erg netjes. De vorm is alleen lelijk.SToRM666 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:38:
[...]
De 360 valt door zn kleur veel teveel op. Het ziet er niet uit als je een mooi meubel hebt met zo'n spierwit ding erin. De PS3 past daarentegen prachtig bij een moderne HDTV
Hij staat al op marktplaatsPWM schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:31:
[...]
Ga je hem op marktplaats zetten, of heb je hem voor iemand gekocht?
Verwijderd
Je verkoopt hem omdat je hem op een tosti ijzer vind lijken 
Slaat nergens op natuurlijk.
Vind trouwens niks op marktplaats

Verwijderd
Beetje vreemd ook... net binnen, en dan alweer verkopen.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:38:

Verwijderd
Eindelijk een PS3 op ebay voor een redelijke prijs.....
http://cgi.ebay.ca/ws/eBa...iewItem&item=300051023981
Geestig, er hebben daadwerkelijk mensen (met hoge ranking) op geboden. Blijkbaar niet gelezenVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:54:
Eindelijk een PS3 op ebay voor een redelijke prijs.....
Mag hier geen linkje plaatsen, maar zoek eens op PS3...Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:38:
Ik heb hem bewust gekocht om weer te verkopen... Wil helemaal geen PS3!Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:49:
[...]
Beetje vreemd ook... net binnen, en dan alweer verkopen.
zie er weinig van terugkomen op marktplaats (niet dat ik zo graag een ps3 moet) maar was benieuwd voor wat voor bedrag je hem weg zou doen.dôh schreef op donderdag 23 november 2006 @ 08:14:
[...]
Ik heb hem bewust gekocht om weer te verkopen... Wil helemaal geen PS3!Heb er trouwens meerdere..
Ben ik de enige die dit jammer vind? Ik weet dat het overal gebeurt maar ik vind het niet netjes. Ik zal wel te oud zijndôh schreef op donderdag 23 november 2006 @ 08:14:
[...]
Ik heb hem bewust gekocht om weer te verkopen... Wil helemaal geen PS3!Heb er trouwens meerdere..
Ik ben het met je eens. Maar de schuld ligt natuurlijk bij Sony. Als ze gewoon iets langer hadden gewacht met de launch zodat ze meer units beschikbaar hadden, dan was dit allemaal niet gebeurdSeamusXanthus schreef op donderdag 23 november 2006 @ 09:26:
[...]
Ben ik de enige die dit jammer vind? Ik weet dat het overal gebeurt maar ik vind het niet netjes. Ik zal wel te oud zijn
ik begrijp wat je bedoelt maar het is gewoon handel.SeamusXanthus schreef op donderdag 23 november 2006 @ 09:26:
[...]
Ben ik de enige die dit jammer vind? Ik weet dat het overal gebeurt maar ik vind het niet netjes. Ik zal wel te oud zijn
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Ik kan me voorstellen dat je dit jammer vind... Maar dan had Sony hem ook maar eerder in Europa uit moeten brengen. Dan hadden ze dit kunnen voorkomen... Nu heb ik er baat bij. En een iemand die het apparaat echt zo graag wil hebben, die heeft er wat meer centjes voor over. Al helemaal als hij of zij niet de mogelijkheid deze zelf te importeren.SeamusXanthus schreef op donderdag 23 november 2006 @ 09:26:
[...]
Verwijderd
Ik wacht toch liever tot volgend jaar, zodat ik hem zelf lekker in de winkel kan gaan halen. Alleen dat moment is al erg leuk!
Verwijderd
SToRM666 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:38:
[...]
De 360 valt door zn kleur veel teveel op. Het ziet er niet uit als je een mooi meubel hebt met zo'n spierwit ding erin. De PS3 past daarentegen prachtig bij een moderne HDTV
offtopic:
Er zijn voor de xbox 360 inmiddels een heleboel skins te krijgen, waaronder zwart...
Er zijn voor de xbox 360 inmiddels een heleboel skins te krijgen, waaronder zwart...
m.a.w jij wil gewoon geld verdienen. Ben jij ook zoiemand die concert kaartjes door verkoopt voor 150%? Dat sony 'hem' niet eerder uitbrengt in europa is natuurlijk een flut argument om 'hem' dan te importeren en weer door te verkopen.dôh schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:39:
[...]
Ik kan me voorstellen dat je dit jammer vind... Maar dan had Sony hem ook maar eerder in Europa uit moeten brengen. Dan hadden ze dit kunnen voorkomen... Nu heb ik er baat bij. En een iemand die het apparaat echt zo graag wil hebben, die heeft er wat meer centjes voor over. Al helemaal als hij of zij niet de mogelijkheid deze zelf te importeren.Voor zo'n iemand is het een uitkomst!
edit- Zullen we ophouden welke console mooier is? Over smaak valt niet te twisten.
[ Voor 5% gewijzigd door Polycom op 23-11-2006 11:17 ]
Verwijderd
Wat is er mis met iemand die ondernemingsgeest heeft? Laten we daar nou niet zo'n probleem van maken...PuDy schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:16:
[...]
m.a.w jij wil gewoon geld verdienen. Ben jij ook zoiemand die concert kaartjes door verkoopt voor 150%? Dat sony 'hem' niet eerder uitbrengt in europa is natuurlijk een flut argument om 'hem' dan te importeren en weer door te verkopen.
edit- Zullen we ophouden welke console mooier is? Over smaak valt niet te twisten.
zonde dat ie geen wii's heeft geimporteerd dan had ie misschien nog een klant aan me gehadVerwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:22:
[...]
Wat is er mis met iemand die ondernemingsgeest heeft? Laten we daar nou niet zo'n probleem van maken...
De DVD drive was helemaal niet overbodig destijds, sterker nog dit was voor veel mensen een sterke reden om de PS2 te halen. Bovendien valt de developersupport van Sony juist tegen. De developersoftware schijnt niet al te best te zijn en het feit dat Sony tot laat in de ontwikkeling nog geen fatsoenlijke libraries voor de online functionaliteit beschikbaar had, spreekt ook boekdelen.swopdark schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:06:
[...]
Ik moet wel zeggen dat dit hele negatieve verhaal ook al de ronde deed tijdens en voor de intro van de PS2. Sony zou arrogant zijn en SEGA had veel meer support van developers. Daarnaast zou de PS2 ook veel lastiger te programmeren zijn als de concurrentie. Nu was dit laatste zeker waar en heeft Sony een hoop geleerd van die periode door veel meer developer support te bieden d.m.v. software.
Ook was de console veel te duur en was de ingebouwde DVD drive niks meer dan overbodig en een reden dat het apparaat zo duur was.
De eerste games op de PS3 zijn nou ook nog niet echt om over naar huis te schrijven. RFOM is leuk, de rest is of onder de maat of beter speelbaar op het systeem van de concurrentie.Nu moet ik zeggen dat de PS3 er dan juist weer iets beter voor staat tov de PS2 destijds. De eerste games op de PS2 waren nou niet echt om over naar huis te schrijven en pas bij de launch van GT3 werd laten zien dat het echt wel een topsysteem was.
PS3 een paar games met grafisch zeer geavanceerde hoogstandjes? Zoals ik al zei, RFOM ziet er goed uit en is een goede game, maar verder vallen de grafische hoogstandjes erg tegen. Developers zijn nog niet in staat geweest om de potentie redelijk tot goed te benutten. Voor grafische hoogstandjes moet je op dit moment gewoon niet bij PS3 zijn helaas. Btw, Splinter Cell is ook UE3, dus GOW is niet het eerste spel op deze engine.Nu heeft de PS3 een paar games met grafisch zeer geavanceerde hoogstandjes die helaas worden overschaduwd door de geweldige UNREAL3 engine die gears of war gebruikt. Maar kijk eens naar de eerste trailer (volgens mij tijdens E3 2005) van die zelfde UNREAL3 engine op de PS3 beta harware. die graphics waren ingame en zijn zeer vergelijkbaar met GOW. (Er lijkt in de UNREAL3 engine een soort van "glimmend" laagje over alles heen te zitten) Dit filmpje geeft voor mij aan dat de PS3 het soort graphics uit GOW zeker wel aankan maar dat MS gewoon slim heeft gehandeld door GOW exclusief voor de 360 te maken. GOW is immers de eerste game voor de next genners die op de Unreal3 engine draait.. toch? correct me if i'm wrong...
Bovendien zou PS3 GOW graphics misschien wel aankunnen, maar het beperkte geheugen is een grote bottleneck. GOW gebruikt veel meer dan 256MB videogeheugen en meer dan dit heeft de PS3 helaas niet.
Als je een console wilt kopen, kijk je natuurlijk naar wat de keuze is op dit moment. Op dit moment staat de X360 er beter voor. Als de PS3 er over een jaar beter voorstaat, dan is de PS3 de beste keus. Maar het heeft natuurlijk weinig zin om rekening te houden met of een bepaalde fabrikant extra ontwikkeltijd heeft gehad, langer in de markt zit etc. Als de PS3 pas over een jaar op het niveau zit van de X360, dan kun je toch beter een jaar wachten? Scheelt je nog geld ook.Daarnaast is het nu ook heel makkelijk (ik betrap mezelf er ook op) om de PS3 af te rekenen op software en functies terwijl de console pas koud twee weken te koop is. MS heeft bijvoorbeeld in het begin ook patches uitgebracht om background downloads mogelijk te maken. Hoewel de 360 de enige logische partij is om mee te vergelijken is de vergelijking toch niet geheel eerlijk... je mag en kan een product dat al 1,5 ontwikkeld is niet vergelijken met een producte dat net aan zijn ontwikkeling begint. MS heeft al ontzettend veel feed back gekregen van zijn gebruikers en heeft daarop zaken aangepast. Dit is ook mogelijk met de PS3 en Sony zal er alles aan doen om een vergelijkbaar zoniet beter product neer te zetten als MS. Kijk naar het 1080i probleem, Sony is al bezig met een software update voor deze oudere TV's. Zo zullen steeds meer "kinderziektes" verdwijnen naar gelang een product wordt beoordeeld. Het hardwarematige voordeel van de PS3 op de 360 is het geluid van de drive, dit valt voor MS niet op te lossen met een dashboard update.
Je bent echt de eerste die ik hoor roepen dat de launch line-up van de PS3 beter is dan die van de X360. De meeste games zijn ook op andere platformen verkrijgbaar, grafisch vallen ze tegen, er zijn framerate issues etc. Resistance lijkt een goed spel, zeker weten en als ik een PS3 oppik haal ik die er ook zeker bij, maar het weet geen weerstand te bieden aan GOW. GOW scoort een stuk beter en is al meer dan 1 miljoen (!) keer over de toonbank gegaan in twee weken. Zonder GOW was de 360 inderdaad in het nadeel geweest. Maar die situatie gaat niet op. De realiteit is dat Microsoft laat zien dat op dit moment de beste games nog steeds op de X360 verschijnen. Met Rainbow Six doet MS daar nog weer een schepje bovenop.Vergelijk je de launchlineup van Sony's PS3 met die van de 360 dan is te zien dat Sony het beter voor elkaar heeft. Met titels als Resistance en Motorstorm weet de PS3 zelf weerstand te bieden tegen 2e genarei spellen voor de 360, dat wil wat zeggen! Zonder GOW was de 360 zwaar in het nadeel geweest en was de media een stuk positiever geweest.
Ik mag dan misschien negatief overkomen, maar ik snap die verdraaiing van de realiteit niet zo. Is het nu zo moeilijk te accepteren dat dit gewoon de tijd niet is voor de PS3? Die komt echt nog wel, trust me. Maar op dit moment heeft Sony de gamewereld gewoon teleurgesteld. Wellicht is het maar goed zo, zodat Sony wat meer hun best moet doen om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen. Pas zodra de echt goede games gaan verschijnen zal het systeem kunnen gaan bloeien. Zodra DMC4, MGS4, FF etc. uitkomen wordt het systeem pas echt een topper.
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Verwijderd
Das een aardig lange post!
Maar ik ben het op veel punten wel met je eens. En toch komt er volgend jaar maart een PS3 hier in huis.
Maar ik ben het op veel punten wel met je eens. En toch komt er volgend jaar maart een PS3 hier in huis.

Ja, op de PS3 wil ik wel wat centjes verdienen, wat is daar mis mee? Concertkaartjes zal ik nooit verhandelen. Vind het gewoon leuk om te kijken hoe gek mensen zijn, en wat ze er voor willen betalen. Ik heb toevallig een goede vriend in Japan die het mij mogelijk maakt hem te importeren.PuDy schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:16:
[...]
m.a.w jij wil gewoon geld verdienen. Ben jij ook zoiemand die concert kaartjes door verkoopt voor 150%? Dat sony 'hem' niet eerder uitbrengt in europa is natuurlijk een flut argument om 'hem' dan te importeren en weer door te verkopen.
Waar maak jij je trouwens druk om, jij hoeft hem niet van mij te kopen hoor...
Verwijderd
De overige 256mb kan ook gewoon worden aangesproken als videogeheugen. Het werkt alleen niet zo ideal als bij de x360 waar de hele 512mb voor beide word gebruiktBovendien zou PS3 GOW graphics misschien wel aankunnen, maar het beperkte geheugen is een grote bottleneck. GOW gebruikt veel meer dan 256MB videogeheugen en meer dan dit heeft de PS3 helaas niet.
Het is een beetje appels met peren vergelijken als je de eerste generatie games van de ps3 vergelijkt met de 2e generatie van de xbox360. Vergelijk de eerste generatie games eens met de eerste generatie games van de xbox360; ik concludeer daar uit dat de ps3 grafisch een voorsprong heeft.PS3 een paar games met grafisch zeer geavanceerde hoogstandjes? Zoals ik al zei, RFOM ziet er goed uit en is een goede game, maar verder vallen de grafische hoogstandjes erg tegen. Developers zijn nog niet in staat geweest om de potentie redelijk tot goed te benutten. Voor grafische hoogstandjes moet je op dit moment gewoon niet bij PS3 zijn helaas. Btw, Splinter Cell is ook UE3, dus GOW is niet het eerste spel op deze engine.
Dit is natuurlijk echt bulshit, gewoon een andere manier van programmeren. Cell kan namelijk processen die normaal gesproken door de gpu worden uitgevoerd overnemen van de RSX. Ik weet trouwens niet of jij de beelden van de nieuwe UT hebt gezien? De nieuwe unreal enige draait zonder problemen op de ps3.Bovendien zou PS3 GOW graphics misschien wel aankunnen, maar het beperkte geheugen is een grote bottleneck. GOW gebruikt veel meer dan 256MB videogeheugen en meer dan dit heeft de PS3 helaas niet
Ik ben het wel met je eens dat de xbox360 een voorsprong heeft (niet zo gek voor een console die meer dan een jaar op de markt is) grafisch en kwa spellen aanbod. Maar ik denk dat het binnen een jaar weer wordt ingehaald door sony.
Naar wat ik heb gelezen had ik begrepen dat Sony op dat punt juist geleerd had van zijn fouten en nu met een erg goede support komt. Ze hebben her en der al middleware programma's aangekocht en ze hebben ook een eigen team dat constant middleware programma's maakt. Een voorbeeld daarvan is de Neon engine die Sony in samenwerking met Codemasters gemaakt heeft voor Colin McRae Rally.ErectionJackson schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:48:
De DVD drive was helemaal niet overbodig destijds, sterker nog dit was voor veel mensen een sterke reden om de PS2 te halen. Bovendien valt de developersupport van Sony juist tegen. De developersoftware schijnt niet al te best te zijn en het feit dat Sony tot laat in de ontwikkeling nog geen fatsoenlijke libraries voor de online functionaliteit beschikbaar had, spreekt ook boekdelen.
Verwijderd
Had dan iig ff die 2 naar een 3 gefotosoept, verderVerwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:25:
Ik heb hem eindelijk kunnen bemachtigen, was niet eens zo duur
[afbeelding]
Programmeren is alleen lastig voor mensen die het niet snappen. Tuurlijk moet je nadenken, maar dat is juist de uitdaging. Veel mensen blaten anderen na dat de PS3 lastig of zeer moelijk te programmeren SCHIJNT te zijn, net als de PS2. Ja, voor mensen die gewend zijn in designers rond te klikken en sleur - pleur programming toe te passen. Iedereen die ooit ook maar een demo routine heeft geprogrammeerd weet dat de lastigheid van iets niet een obstakel is, maar juist de lol van het werk, en daarnaast is het zo dat als je je best doet je er ook echt veel voor terugkrijgt, want er is veel power beschikbaar.ErectionJackson schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:48:
De DVD drive was helemaal niet overbodig destijds, sterker nog dit was voor veel mensen een sterke reden om de PS2 te halen. Bovendien valt de developersupport van Sony juist tegen. De developersoftware schijnt niet al te best te zijn en het feit dat Sony tot laat in de ontwikkeling nog geen fatsoenlijke libraries voor de online functionaliteit beschikbaar had, spreekt ook boekdelen.
Echt, iedere nep-nerd die roept dat dit soort machines echt te moeilijk zijn om te programmeren en dat dat echt hun opbreekt moet iets anders gaan doen.
Goh, heb je het gemeten? Mijn PS2 heeft 48MB memory en daar moet de programmatuur, speldata en andere non-graphics zooi allemaal in, naast de framebuffers en de texturebuffers. Toch lukt het ze aardig om veel te laten zien met veel afwisseling. Hoe zou dat toch komen... Wellicht omdat sommige developers wel snappen hoe je software moet maken en anderen niet? Kaf, koren, je kent het wel.PS3 een paar games met grafisch zeer geavanceerde hoogstandjes? Zoals ik al zei, RFOM ziet er goed uit en is een goede game, maar verder vallen de grafische hoogstandjes erg tegen. Developers zijn nog niet in staat geweest om de potentie redelijk tot goed te benutten. Voor grafische hoogstandjes moet je op dit moment gewoon niet bij PS3 zijn helaas. Btw, Splinter Cell is ook UE3, dus GOW is niet het eerste spel op deze engine.
Bovendien zou PS3 GOW graphics misschien wel aankunnen, maar het beperkte geheugen is een grote bottleneck. GOW gebruikt veel meer dan 256MB videogeheugen en meer dan dit heeft de PS3 helaas niet.
Ik denk dat men kijkt naar wat voor games je kunt spelen op de console die je NU aanschaft en wat je er verder mee kunt. Zijn de games niet echt top NU, dan kun je inderdaad beter wachten, of geld besteden aan een concurrerende console en de tijd overbruggen. Lijkt me gewoon logica.Als je een console wilt kopen, kijk je natuurlijk naar wat de keuze is op dit moment. Op dit moment staat de X360 er beter voor. Als de PS3 er over een jaar beter voorstaat, dan is de PS3 de beste keus. Maar het heeft natuurlijk weinig zin om rekening te houden met of een bepaalde fabrikant extra ontwikkeltijd heeft gehad, langer in de markt zit etc. Als de PS3 pas over een jaar op het niveau zit van de X360, dan kun je toch beter een jaar wachten? Scheelt je nog geld ook.
Gears of war ziet er leuk uit, het zal best vermaak geven in de 6-8 uurtjes dat je ermee zoet bent, maar no offence, die multiplayer opties daar kun je toch niet warm voor lopen? 4-4 max... Geen CTF.... dan houdt het toch op lijkt me.Je bent echt de eerste die ik hoor roepen dat de launch line-up van de PS3 beter is dan die van de X360. De meeste games zijn ook op andere platformen verkrijgbaar, grafisch vallen ze tegen, er zijn framerate issues etc. Resistance lijkt een goed spel, zeker weten en als ik een PS3 oppik haal ik die er ook zeker bij, maar het weet geen weerstand te bieden aan GOW. GOW scoort een stuk beter en is al meer dan 1 miljoen (!) keer over de toonbank gegaan in twee weken. Zonder GOW was de 360 inderdaad in het nadeel geweest. Maar die situatie gaat niet op. De realiteit is dat Microsoft laat zien dat op dit moment de beste games nog steeds op de X360 verschijnen. Met Rainbow Six doet MS daar nog weer een schepje bovenop.
Lijkt me dat je toch waar voor je geld wilt. 6-8 uurtjes gamen door de SP en dan niet de MP vinden die je wilt, dat lijkt me geen 'topper'. Maar smaken verschillen. Ik vind 8 uurtjes gamen echt veel te weinig voor een spel, hoe gaaf het er ook uitziet. MGS3 kostte me 35 uur, dan heb je waar voor je geld, want het waren 35 gave uren.
Ik snap niet waar dat 'sony heeft de gamerswereld teleurgesteld' nou mee te maken heeft. Een of ander apparaat is hier nog niet te koop. Nou goh, vermaak je je die paar maanden met je PS2.Ik mag dan misschien negatief overkomen, maar ik snap die verdraaiing van de realiteit niet zo. Is het nu zo moeilijk te accepteren dat dit gewoon de tijd niet is voor de PS3? Die komt echt nog wel, trust me. Maar op dit moment heeft Sony de gamewereld gewoon teleurgesteld. Wellicht is het maar goed zo, zodat Sony wat meer hun best moet doen om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen. Pas zodra de echt goede games gaan verschijnen zal het systeem kunnen gaan bloeien. Zodra DMC4, MGS4, FF etc. uitkomen wordt het systeem pas echt een topper.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Wat jij niet doorhebt is dat die door die uitdaging het veel meer tijd (en daarmee geld) kost om het uiterste uit een PS3 te krijgen. Een programmeur die voor het eerst aan een Xbox 360-spel zal ook veel sneller "up to speed" kunnen werken dan een beginnende PS3-programmeur. Een programmeur zit misschien vooral de uitdaging, de manager van een developer's team, de afdeling financien en de uitgever zien alleen maar het kostenplaatje en die zijn er echt niet blij mee. Die willen in zo min mogelijk tijd zoveel mogelijk willen ontwikkelen en dan heb je een probleem met de PS3.EfBe schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:57:
[...]
Programmeren is alleen lastig voor mensen die het niet snappen. Tuurlijk moet je nadenken, maar dat is juist de uitdaging. Veel mensen blaten anderen na dat de PS3 lastig of zeer moelijk te programmeren SCHIJNT te zijn, net als de PS2. Ja, voor mensen die gewend zijn in designers rond te klikken en sleur - pleur programming toe te passen. Iedereen die ooit ook maar een demo routine heeft geprogrammeerd weet dat de lastigheid van iets niet een obstakel is, maar juist de lol van het werk, en daarnaast is het zo dat als je je best doet je er ook echt veel voor terugkrijgt, want er is veel power beschikbaar.
Echt, iedere nep-nerd die roept dat dit soort machines echt te moeilijk zijn om te programmeren en dat dat echt hun opbreekt moet iets anders gaan doen.
Het eindresultaat kan uiteindelijk wel zijn dat een volledig uitontwikkeld PS3-game de 360 voorbij kan streven, maar er zullen maar weinig publishers zijn die dat financieel aandurven door de financiele risico's. Als de PS3-versie er straks even goed uitziet als de Xbox-versie dan gaat die echt de deur uit. Ze gaan niet een half jaartje doorontwikkelen om het uiterste uit het spel te halen, want ze verkopen er maar marginaal meer PS3-versies door. En dan wegen de kosten niet tegen de baten op.
lolVerwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:25:
Ik heb hem eindelijk kunnen bemachtigen, was niet eens zo duur
[afbeelding]
Er zijn meer dan 20 studios van Sony zelf bezig met het ontwikkelen van software speciaal voor de PS3. Daarvan komen zeker wel een hoop toppers naar voren die de PS3 zullen laten stralen (denk aan GOW3, of GT5 of SOCOM). Daarnaast zijn ook "trouwe" ontwikkelaars zoals Naughtydog en Capcom en SquareSoft bezig met PS3 only spellen die de hardware zeker wel kennen en al enorme vooruitgang hebben laten zien met ingame footage (voor wie de laatste DMC4 gameplay footage heeft gezien weet wat ik bedoel).ymmv schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:08:
Het eindresultaat kan uiteindelijk wel zijn dat een volledig uitontwikkeld PS3-game de 360 voorbij kan streven, maar er zullen maar weinig publishers zijn die dat financieel aandurven door de financiele risico's. Als de PS3-versie er straks even goed uitziet als de Xbox-versie dan gaat die echt de deur uit. Ze gaan niet een half jaartje doorontwikkelen om het uiterste uit het spel te halen, want ze verkopen er maar marginaal meer PS3-versies door. En dan wegen de kosten niet tegen de baten op.
Ik heb gewoon vertrouwen in Sony omdat ze met de PS2 ook slecht begonnen waren en pas later de markt compleet hebben gedomineerd met een opeenstapeling van goede software. Ik verwacht hetzelfde met de PS3 daarnaast heeft de PS3 nog steeds een hoop titels exclusief waarvoor ik een console koop.
De 360 zal hier best nog wel komen te staan maar dan eerst ff een prijsverlaging.
Verwijderd
'Nog steeds een hoop titels exlusief' inderdaad. Al gaan er de laatste tijd haast elke dag wel een paar naar de Xbox 360...swopdark schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:55:
[...]
Ik heb gewoon vertrouwen in Sony omdat ze met de PS2 ook slecht begonnen waren en pas later de markt compleet hebben gedomineerd met een opeenstapeling van goede software. Ik verwacht hetzelfde met de PS3 daarnaast heeft de PS3 nog steeds een hoop titels exclusief waarvoor ik een console koop.
Jij begrijpt mijn punt niet. Een goede programmeur heeft niet bar veel meer tijd nodig om uit de hardware te halen wat er in zit, het kost alleen wat tijd het te leren, maar als die programmeur dat al eens gedaan heeft op de PS2 dan kost het niet zo bar veel tijd, geloof me maar.ymmv schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:08:
Wat jij niet doorhebt is dat die door die uitdaging het veel meer tijd (en daarmee geld) kost om het uiterste uit een PS3 te krijgen. Een programmeur die voor het eerst aan een Xbox 360-spel zal ook veel sneller "up to speed" kunnen werken dan een beginnende PS3-programmeur. Een programmeur zit misschien vooral de uitdaging, de manager van een developer's team, de afdeling financien en de uitgever zien alleen maar het kostenplaatje en die zijn er echt niet blij mee. Die willen in zo min mogelijk tijd zoveel mogelijk willen ontwikkelen en dan heb je een probleem met de PS3.
Het was op de amiga vroeger precies hetzelfde. Je had de hardware reference manual waarin precies stond hoeveel cycles je had per operatie, welke registers je moest gebruiken etc. etc. Je kon dan tegen 10 mensen zeggen hoe ze parallel de teken en reken operaties konden laten lopen, maar slechts een paar snapte het. De rest vatte het gewoonweg niet. Dat is prima, maar die zijn dan gewoonweg niet goed genoeg.
Het punt is nl. dat er niet 25 man aan een engine programmeren, maar slechts een handjevol. Echter men denkt dat de programmeur kennelijk niet zo goed hoeft te zijn als een topnotch game designer, maar dat is een misvatting: de game engine programmeur moet supergoed zijn, net als de rest. Bij mindere kwaliteit zie je dat er direct aan af.
Nu DENKT men dat de wat mindere programmeur middels het gebruik van high-level libraries dat verschil kunnen goedmaken maar dat is slechts schijn. Een kick-ass engine programmeur programmeer jij er niet uit met je high-level libraries. het punt is nl. dat die kick-ass engine programmeur middels slimmere algoritmes die handiger gebruik maken van de hardware je gewoon links en rechts voorbij fietst.
Ergo: hardcore on-the-metal programming wint het gewoon op een console van highlevel library werk. Dat zegt niet dat de gehele game in assembler wordt geschreven, natuurlijk niet, maar wel dat essentiele zaken zoals het Game OS worden overgelaten aan mensen die weten wat ze doen. En als jij middels een highlevel library 75% uit de console haalt, dan ben je wellicht aardig op weg, maar als iemand middels de rauwe vrijheid die de lowlevel api's je bieden 90% uit de console haalt, dan is die 15% dat echt wel waard. Leuke is dat je dat wellicht maar 1 keer hoeft uit te zoeken en 1 keer hoeft te implementeren. Dit soort gasten kennen de term 'kan niet' niet, die zoeken net zo lang tot een oplossing dat het wel kan en met hun bagage aan kennis van bv de PS1 en PS2 is het vinden van die oplossing echt niet zo lastig als microsoft iedereen wil doen geloven.
Hoe snel je komt tot een oplossing is helemaal niet voorgeschreven. Aangezien veel van die lui al veelal jarenlange ervaring hebben met de PS2 hardware en het zoeken naar oplossingen die niet lijken te bestaan, geloof ik echt die verhalen niet dat ze nu weken of maanden kwijt zijn aanhet oplossen van problemen en dat ze op een xbox360 die problemen niet hadden gehad. Dit zijn lui die een effect zien en al weten hoe je het erg efficient moet implementeren, en veelal op een andere manier dan je voor mogelijk had gehouden. Dat is kwaliteit, kost wellicht wat salaris, maar dan krijg je het wel terug.
Kijk naar het Gears of war geneuzel en je ziet dat de extra graphicskwaliteit wel degelijk uitbetaalt. Als een studio met het aantrekken van een top engine programmeur 3 maanden langer bezig is maar wel 20% betere gfx kan laten zien in dezelfde framerate, dan zullen ze dat zeker niet nalaten. het leuke is dat die engine code niet weg is, alle truuks en know-how is dan bekend en bij de volgende game heb je dat dus al beschikbaar.Het eindresultaat kan uiteindelijk wel zijn dat een volledig uitontwikkeld PS3-game de 360 voorbij kan streven, maar er zullen maar weinig publishers zijn die dat financieel aandurven door de financiele risico's. Als de PS3-versie er straks even goed uitziet als de Xbox-versie dan gaat die echt de deur uit. Ze gaan niet een half jaartje doorontwikkelen om het uiterste uit het spel te halen, want ze verkopen er maar marginaal meer PS3-versies door. En dan wegen de kosten niet tegen de baten op.
edit:
http://games.slashdot.org...l?sid=176621&cid=14667991
Waarom zitten mensen eigenlijk GOW met ROFM te vergelijken ? Appelen en peren ?
Ik zou eigenlijk wel eens GOW willen zien in een ROFM setting waar er zo ongelooflijk veel op uw scherm gebeurd en MET dezelfde physics... .
Ik zou eigenlijk wel eens GOW willen zien in een ROFM setting waar er zo ongelooflijk veel op uw scherm gebeurd en MET dezelfde physics... .
GOW is ook een grote techdemo om de U3 engine verder te verkopen aan derden. De tijd (geld) die je in de engine stopt heeft een veel grotere kans terugbetaald te worden dan een engine die specifiek voor een beperkt aantal games wordt geschreven (en voor een console die nog eens een zeer kleine userbase heeft).
Waarom toch steeds die vergelijking tussen GOW en RFoM? Ik vind het maar raar. Volgens mij ook allebei vrij verschillende games. GOW is een system seller (en misschien pas de eerste voor de 360 na een jaar). RFoM een launchtitel. Plaats het allebei in perspectief. En als je de reviews mag geloven doet Resistance qua gameplay niet onder voor GOW.
Waarom toch steeds die vergelijking tussen GOW en RFoM? Ik vind het maar raar. Volgens mij ook allebei vrij verschillende games. GOW is een system seller (en misschien pas de eerste voor de 360 na een jaar). RFoM een launchtitel. Plaats het allebei in perspectief. En als je de reviews mag geloven doet Resistance qua gameplay niet onder voor GOW.
PSN: Shiver23
wrom staat rainbow six vegas niet bij t lijstje..??
Hands 'on met de Euri PS3:
http://www.threespeech.com/

Trouwens, die trailer van F1 is ook errug lekker!
http://www2.threespeech.c...ploads/clips/F1TGS-LG.mov
http://www.threespeech.com/
Trouwens, die trailer van F1 is ook errug lekker!
http://www2.threespeech.c...ploads/clips/F1TGS-LG.mov
[ Voor 51% gewijzigd door Arx op 23-11-2006 21:07 ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Ha er is een filmpje op het internet waarbij een of andere moron probeert te bewijzen dat de PS3 slotloader niet goed werkt...
http://ps3.qj.net/Disc-lo...your-game/pg/49/aid/73848
Kijk eens naar de manier waarop hij de CD erin legt. Hij legt hem net zó ver dat er wel een CD wordt gedetecteerd maar dat de "rollertjes" er net niet lekker bij kunnen. Je kunt echt goed zien dat deze fijne vent echt hard probeerd (sarcasme) om de PS3 een beetje te helpen, wel drie keer achter elkaar!
Nou nou en dan nog even duwen terwijl de PS3 reeds een foutmelding geeft, ja deze meneer heeft zijn doel bereikt: bashing the PS3....

Kijk eens naar de manier waarop hij de CD erin legt. Hij legt hem net zó ver dat er wel een CD wordt gedetecteerd maar dat de "rollertjes" er net niet lekker bij kunnen. Je kunt echt goed zien dat deze fijne vent echt hard probeerd (sarcasme) om de PS3 een beetje te helpen, wel drie keer achter elkaar!

Nou nou en dan nog even duwen terwijl de PS3 reeds een foutmelding geeft, ja deze meneer heeft zijn doel bereikt: bashing the PS3....
Je bedoelt toch dat hij die CD erin legt alsof die CD elk moment in 1000 stukjes kan vallen?
Dit is echt dikke onzin filmpje.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Nee, je ziet dat de PS3 begint met het naar binnen slurpen, en dan stopt hij ineens. Die rare krakende geluidjes die je hoort kunnen niet veel goeds betekenen. Gewoon een defecte slotloader lijkt me, en een eenzaam geval gelukkig.swopdark schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:05:
Ha er is een filmpje op het internet waarbij een of andere moron probeert te bewijzen dat de PS3 slotloader niet goed werkt...![]()
Die F1 trailer ziet er tof uit trouwens, de AI heb ik er helaas nog niet in gezien.
Waarom maak je er nou weer een gigantische consipiracy van? Het is zelf nog een PS3 fansite ook.swopdark schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:05:
Ha er is een filmpje op het internet waarbij een of andere moron probeert te bewijzen dat de PS3 slotloader niet goed werkt...![]()
Kijk eens naar de manier waarop hij de CD erin legt. Hij legt hem net zó ver dat er wel een CD wordt gedetecteerd maar dat de "rollertjes" er net niet lekker bij kunnen. Je kunt echt goed zien dat deze fijne vent echt hard probeerd (sarcasme) om de PS3 een beetje te helpen, wel drie keer achter elkaar!![]()
Die Disc loader is gewoon kapot. Niks nep aan. Dat ding hoort die schijf gewoon te slikken. Kan gebeuren, geen probleem wat veel mensen hebben. Klaar
Er worden op die site positieve en negatieve posts neergezet. Zoals het hoort, niet alles is Hossana.
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 23-11-2006 21:37 ]
Tuurlijk kan dat ding kapot, tis techniek... Het valt me gewoon op dat deze meneer wel erg moeilijk doet met die cd van em...
Laten we er maar vanuit gaan dat het ding van hem echt kapot is... dan krijg ik tenminste ook geen gezeik over me heen als ik twijfel aan deze kapotte slotloader.
Als je al zo'n filmpje maakt kun je het beter goed doen, anders krijg je online een enorme shitload over je heen. Dat "moeilijk doen" is gewoon een uitgebreide manier om al die bezwaren vóór te zijn.swopdark schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:59:
[...]
Tuurlijk kan dat ding kapot, tis techniek... Het valt me gewoon op dat deze meneer wel erg moeilijk doet met die cd van em...
Onzin. Slot is gewoon stuk, dat kun je zelfs horen. Beetje overdreven om hier een anti-PS-samenzwering in te zien. (Oja, volgende keer niet een domme grammaticale fout in vet weer te geven...)swopdark schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:05:
ymmv schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:35:
[...]
Onzin. Slot is gewoon stuk, dat kun je zelfs horen. Beetje overdreven om hier een anti-PS-samenzwering in te zien. (Oja, volgende keer niet een domme grammaticale fout in vet weer tegeven...)
offtopic:
Iemand attenderen op spelling- en grammaticafouten op een forum is als spelen met vuur. Zeker als je dan vervolgens zelf een grammaticale fout maakt in je eigen stukje.
Iemand attenderen op spelling- en grammaticafouten op een forum is als spelen met vuur. Zeker als je dan vervolgens zelf een grammaticale fout maakt in je eigen stukje.
Als ik in zo'n situatie zou komen, zou ik echt wel doordrukken! Gaan met die banaan!
Dat is wel heel simplistisch gedacht. Complexiteit betekent altijd dat het langer duurt om een systeem onder de knie te krijgen, of je nou een hoogbegaafde of middelmatige programmeur bent. Omdat tijd nou eenmaal altijd geld kost in het zakenleven, maakt dat PS3-games duurder, zeker als maar een handjevol programmeurs daar echt vlot mee overweg kan want dat betekent dat die toppgrammeurs heel wat meer geld kunnen vragen voor hun kunsten.EfBe schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:48:
[...]
Jij begrijpt mijn punt niet. Een goede programmeur heeft niet bar veel meer tijd nodig om uit de hardware te halen wat er in zit, het kost alleen wat tijd het te leren, maar als die programmeur dat al eens gedaan heeft op de PS2 dan kost het niet zo bar veel tijd, geloof me maar.
Het was op de amiga vroeger precies hetzelfde. Je had de hardware reference manual waarin precies stond hoeveel cycles je had per operatie, welke registers je moest gebruiken etc. etc. Je kon dan tegen 10 mensen zeggen hoe ze parallel de teken en reken operaties konden laten lopen, maar slechts een paar snapte het. De rest vatte het gewoonweg niet. Dat is prima, maar die zijn dan gewoonweg niet goed genoeg.
Verwijderd
kijk eens : een ps3 voor maar 1 euro.... !
Wat een mazzelaar
http://cgi.ebay.com/Plays...62054QQrdZ1QQcmdZViewItem
Wat een mazzelaar
Dat 'mazzelaar' geldt dan niet voor de verkoper die meldt: "I Waited In the line of BestBuy in Boston. I waited there from Tuesday 14th, November 2006. I was the longest person to be waiting there (40 hrs) "Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:26:
kijk eens : een ps3 voor maar 1 euro.... !
Wat een mazzelaar
En dan een foutje maken door $0.99 als "buy now" ipv als startprijs aan te geven...
Verwijderd
zoals hierboven al vermeld. Tuurlijk valt er voor dat ding te programmeren. Ontwikkelaars hebben er alleen meer moeite mee om hem helemaal onder de knie te krijgen. Dat betekend dat na verloop van tijd je pas games zal zien die echt alles uit de ps3 halen. Net als bij de ps2 toendertijd. Bovendien is het programmeren hierdoor wel gelijk een stuk duurder.EfBe schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:57:
[...]
Programmeren is alleen lastig voor mensen die het niet snappen. Tuurlijk moet je nadenken, maar dat is juist de uitdaging. Veel mensen blaten anderen na dat de PS3 lastig of zeer moelijk te programmeren SCHIJNT te zijn, net als de PS2. Ja, voor mensen die gewend zijn in designers rond te klikken en sleur - pleur programming toe te passen. Iedereen die ooit ook maar een demo routine heeft geprogrammeerd weet dat de lastigheid van iets niet een obstakel is, maar juist de lol van het werk, en daarnaast is het zo dat als je je best doet je er ook echt veel voor terugkrijgt, want er is veel power beschikbaar.
ga jij nou eerst maar eens gow spelen voordat je je oordeel er over geeft. Die multiplayer zal je echt niet snel gaan vervelen. Je denkt dat het zon standaard schiet game is (dacht ik eerst ook, zelfs nog nadat ik de game had aangeschafd). Toen stak ik er wat meer tijd in, maar dan kom je er achter dat er ontzettend veel samenwerking en taktiek bij komt kijken wil je winnen. Deze game zal je echt niet snel gaan vervelen. ik denk zelfs dat het de beste mp heeft die ik tot nog toe op een console heb gezien.Gears of war ziet er leuk uit, het zal best vermaak geven in de 6-8 uurtjes dat je ermee zoet bent, maar no offence, die multiplayer opties daar kun je toch niet warm voor lopen? 4-4 max... Geen CTF.... dan houdt het toch op lijkt me.
Lijkt me dat je toch waar voor je geld wilt. 6-8 uurtjes gamen door de SP en dan niet de MP vinden die je wilt, dat lijkt me geen 'topper'. Maar smaken verschillen. Ik vind 8 uurtjes gamen echt veel te weinig voor een spel, hoe gaaf het er ook uitziet. MGS3 kostte me 35 uur, dan heb je waar voor je geld, want het waren 35 gave uren.
Waar baseer jij die opmerking op? Eigen ervaring? Ze moeten wellicht nieuwe truukjes leren, maar daar doen ze echt geen 2 jaar over, de devkits zijn er nl. al een tijdje.Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:14:
[...]
zoals hierboven al vermeld. Tuurlijk valt er voor dat ding te programmeren. Ontwikkelaars hebben er alleen meer moeite mee om hem helemaal onder de knie te krijgen.
Ik beweer ook niet dat men een maand na release 100% van de console eruit haalt, maar het ligt echt wel wat hoger dan wat de anti's je willen doen geloven, ZEKER bij de engines die gemaakt zijn door mensen die snappen waar ze mee bezig zijn. Ik weet niet wat voor beeld jij hebt mbt wat er gebeurt in zo'n console maar je hebt een aantal parallelle processen en vele datastromen en de kunst is nu om zoveel mogelijk hardware tegelijk aan het werk te houden zodat je nergens stalls krijgt in die stromen of dingen opnieuw moet doen omdat je caches verkloot of registers verkloot. Dat was op de ps2 al zo dus dat zet men gewoon voort. Continu die pompen aan het werk houden, dat is wat je doet, en als je constateert dat je bv 2 niet gebruikt, dan moet dat alleen zo zijn omdat je al optimaal bezig bent.Dat betekend dat na verloop van tijd je pas games zal zien die echt alles uit de ps3 halen. Net als bij de ps2 toendertijd. Bovendien is het programmeren hierdoor wel gelijk een stuk duurder.
Overigens is het programmeren zelden de grootste kostenpost. Dat zijn motion capture, voice recording en de vele designers/animators, PLUS de game programmers (die veelal in scripttalen werken). Kijk naar een game als MGS3. De engine an sig is gemaakt door 5 man, waarbij 1 persoon de kernel gemaakt heeft. De groep animators, designers etc. is vele malen groter wat ook logisch is. Je moet alleen een goede programmer hebben die zo'n engine kan maken. Heb je die niet, dan kom je er ook niet, ookal heb je nog zo'n simpele hardware layout en high-level libraries.
Geloof me maar: een kickass programmer strijkt wellicht meer salaris op, maar dat betaalt het gewoon terug.
Ik word alleen zo intens moe van dat gelul over hoe moeilijk het is om de PS3 te programmeren.
Volgens mij heb je niet goed gelezen: ik hou niet van deathmatch maar van CTF en 4 vs. 4 trekt me al helemaal niet. 4 vs. 4 lijkt me ook een debiele limiet: waarom het zo beperken tot 4x4? Of kon de engine het niet aan? En waarom alleen team deathmatch? Of is men bij Epic bang zichzelf in de vingers te snijden voor UT2007?ga jij nou eerst maar eens gow spelen voordat je je oordeel er over geeft. Die multiplayer zal je echt niet snel gaan vervelen. Je denkt dat het zon standaard schiet game is (dacht ik eerst ook, zelfs nog nadat ik de game had aangeschafd). Toen stak ik er wat meer tijd in, maar dan kom je er achter dat er ontzettend veel samenwerking en taktiek bij komt kijken wil je winnen. Deze game zal je echt niet snel gaan vervelen. ik denk zelfs dat het de beste mp heeft die ik tot nog toe op een console heb gezien.
[ Voor 9% gewijzigd door EfBe op 24-11-2006 11:46 ]
Dit topic is gesloten.