Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.866 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Zo dit is mijn kleine motje.

2 CCFL balkjes, AC Freezer 64 PRO en een Zalman VF700-AlCu (komt er binnenkort nog één bij op me 2de GPU) en Spongebob, Octo en Patrick 8)7 Vandeweek ga ik nog meer Spongebob suprise eieren :9~ kopen in de hoop dat ik nog meer popetjes krijg om me PC verder te modden :9~ 8)7

Foto's:

_/-\o_ Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/5443/09042007089lv7.th.jpg _/-\o_

_/-\o_ Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/4681/09042007092fa9.th.jpg _/-\o_

Voor de mensen effe een kleine turial :*) :

1. Koop Spongebob Squarepant suprise eieren (verkrijgbaar bij de betere supermarkten)

2. Eet de eieren op, maar PAS OP: EET HET PLASTICE BALLETJE WAT ZICH IN HET CHOCOLADE EI BEVIND NIET OP!!!!!

3. Open het plastice bolletje, hierin zit het popetje

4. Plak wat dubbelzijdig plakband onder het poppetje (kneedgum kan ook)

5. Plaats het poppetje ergens in je case en klaar is kees

(pas op, hoe meer surprise eieren je koopt, hoe groter de kans is op dubbele 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroen797 op 09-04-2007 17:28 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Juist, grappig hoor. Je mag alleen wel een tikkeltje minder dan 10 emoticons per bericht gebruiken.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Laatst online: 10-09 19:13
heb je wel in de gaten dat dat spongebob poppetje je koeling tegen gaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vast wel, dat heel kleine stickertje op de achterste plaat alu :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik vind em leuk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Het is grappig dat je characters van spongebob in je pc hebt gemaakt, maar je post is verre van grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27

rdejongjr

Gnome

niet echt een mod aan mn kast, wel de koeling:

Probleem: koude voeten

Oplossing:
http://i18.tinypic.com/455m99t.jpg

zet een 2x12cm radiator in de loop, en gebruik die als verwarming voor mn voeten (1 voet tegelijk)
cpu stevig overgeklokt (barton 2800+ op 2,4GHz) en lekker warme voeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:51
rdejongjr schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:32:
niet echt een mod aan mn kast, wel de koeling:

Probleem: koude voeten

Oplossing:
http://i18.tinypic.com/455m99t.jpg

zet een 2x12cm radiator in de loop, en gebruik die als verwarming voor mn voeten (1 voet tegelijk)
cpu stevig overgeklokt (barton 2800+ op 2,4GHz) en lekker warme voeten :D
Het is dat je zo'n watertoren geval nog hebt, want als je alleen dat radiatortje had gehad, dan had het niet goed gekoeld, omdat je er geen fans op hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27

rdejongjr

Gnome

je meent het, had de radiator nog liggen, en maakte zonder fans geen verschil in warmte, nu heb ik er tenminste nog profijt van :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

rdejongjr schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:19:
je meent het, had de radiator nog liggen, en maakte zonder fans geen verschil in warmte, nu heb ik er tenminste nog profijt van :z
Jij blij: eindelijk vloerverwarming!

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Heel soms wil ik nog wel eens iets produceren dat van algemeen nut kan zijn, een VGA-switch!

Benodigdheden:

VGA-kaarten, soldeerzuiger, soldeer, een switch en een fotocamera (niet op de foto inbegrepen ;-) ) en natuurlijk een soldeerbout (altijd handig)

Afbeeldingslocatie: http://upload7.postimage.org/629760/M5110168.jpg

Dan krijg je deze:

Afbeeldingslocatie: http://upload7.postimage.org/628899/M5110184.jpg

Welke je inbouwt in de switch zodat die er ongeveer zo uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://upload7.postimage.org/629810/M5110171.jpg

En dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://upload7.postimage.org/629949/M5110170.jpg

En het filmpje van de werking is mislukt omdat om onverklaarbare redenen mn camera ermee op is gehouden filmpjes te maken... :-S

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

ssj3gohan schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:59:
Heel soms wil ik nog wel eens iets produceren dat van algemeen nut kan zijn, een VGA-switch!

Benodigdheden:

VGA-kaarten, soldeerzuiger, soldeer, een switch en een fotocamera (niet op de foto inbegrepen ;-) ) en natuurlijk een soldeerbout (altijd handig)

[afbeelding]

Dan krijg je deze:

[afbeelding]

Welke je inbouwt in de switch zodat die er ongeveer zo uitziet:

[afbeelding]

En dan krijg je dit:

[afbeelding]

En het filmpje van de werking is mislukt omdat om onverklaarbare redenen mn camera ermee op is gehouden filmpjes te maken... :-S
beetje simpel?
en ook zo te koop in de winkel...

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Daarom is dit ook het KLEINE mods-topic ;)
en ook zo te koop in de winkel...
Gast, kijk in welk subforum je zit }:|

Verder is dit wel meer iets voor EL misschien, maar geen idee of die ook zo'n topic hebben...

[ Voor 17% gewijzigd door TheZeroorez op 11-04-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

kost te duur ;-) dus dan maar zelf maken. In een uurtje gedaan dus vrij simpel ja.

edit: ah, zerooorwhatever was me te snel af!

[ Voor 22% gewijzigd door mux op 11-04-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 15:04
<grammar nazi> Iets kost veel, of is duur. "Iets kost duur" kan dan weer niet.</grammar nazi> :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Sylph-DS schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:52:
[...]

<grammar nazi> Iets kost veel, of is duur. "Iets kost duur" kan dan weer niet.</grammar nazi> :)
damnit hoe vaak moet ik deze opmerking wel maken voordat mensen hem door hebben... Natuurlijk zeg ik 'kost te duur' om per expres een grappig bedoelde opmerking te maken richting iemand die mij halfagressief bejegent... Daarom zeg ik ook altijd 'aaipot' tegen een ipod en 'mij' tegen ik.

Als er iemand een grammar nazi is ben ik het wel :-) voor de ingewijden onder jullie: les van Verveer op het Murmellius in Alkmaar.

edit: ;) >:) :P :9 :o :*) _/-\o_ :+ :z 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door mux op 12-04-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit escaleert weer helemaal uit de hand, dit kunnen we niet door de beugel tolereren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:14:
[...]

damnit hoe vaak moet ik deze opmerking wel maken voordat mensen hem door hebben... Natuurlijk zeg ik 'kost te duur' om per expres een grappig bedoelde opmerking te maken richting iemand die mij halfagressief bejegent... Daarom zeg ik ook altijd 'aaipot' tegen een ipod en 'mij' tegen ik.

Als er iemand een grammar nazi is ben ik het wel :-) voor de ingewijden onder jullie: les van Verveer op het Murmellius in Alkmaar.

edit: ;) >:) :P :9 :o :*) _/-\o_ :+ :z 8)7
Juist, grappig hoor. Je mag alleen wel een tikkeltje minder dan 10 emoticons per bericht gebruiken.
Even een deel 2 van de zielige opmerking van Goesiman:

Mag echt wel minder dan 10 emoticons in een bericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 11:49

djac1

Computer freak

TheZeroorez schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:40:
Wat doe je als je een tigste dode MP3-speler van iemand krijgt, en een gooi-en-smijt USB nodig hebt? Duplo is niet leuk meer (heb ik al eens gedaan), en wat transparante kit op de pcb's is te kwetsbaar voor 'n gooi-en-smijt-stick (en dat heb ik óók al). Nahh.. Als de zilvergrijze kit dan toch bijna op is..:

[afbeelding]
leuk gedaan met dat kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 17:37
Voor een klein modprojectje een custom fangrill gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://carpento.net/cj/mods/minimod/grill1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://carpento.net/cj/mods/minimod/grill2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://carpento.net/cj/mods/minimod/grill3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://carpento.net/cj/mods/minimod/grill4.jpg

Er moet er nog eentje komen (met subtiel andere tekst), dus dat wordt weer wat uurtjes boren, zagen en vijlen. Vooral dat laatste :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Leuk gedaan alleen die mesh is nogal geluidsbevorderend denk ik zo. Iets grotere gaten zal wel beter zijn geweest of je moet je fan er een afstandje van af zetten. Wel goed uitgevoerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5a78c57e48ef1b2cfdc5c1038583e1f7/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/036507f85622432fa59904059bc6eb9d/thumb.jpg

Sleutelhanger mod van een oude/dode 9800pro :) Koste het e.a aan zaagwerk, maar de chip van de kaart afslopen is geen goed plan aangezien je met de kracht dat je dat doet mogelijk de core eruit perst. Met een ijzerzaag / figuurzaag & vijl kan je die prima eruit halen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Haha lism, leuk heb ik een tijd geleden ook gedaan (ook 9800PRO) en binnekort weer met mn oude vga (6600GT) :-).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Nouja is eigenlijk geen echte casemodje, is namelijk mijn LAN-koelkast, maargoed wel kleine mod! ;)

Anyhow, tijdje geleden ging de oude Fan van die koelkast erg veel herrie maken, omdat er denk ik stof inkwam, en zorgde voor uitval van de bearing. Dit bleek later waar , want ik kwam wat lagers tegen toen ik hem openmaakte, dus hij zou zelfs binnenkort helemaal de geest geven. Dus maar even uitgezet! Maargoed wou hem wel houden en om hem nou te laten repareren als ik het zelf kan is het zonde, dus heb ik hem maar weer open gehaald, en zag toen dat het een 80mm Fan was die erin zat, mooi das 1! verder onderzoek leverder op dat de fan op 12v liep en aangesloten was op 1 rode en 1 zwarte draad, net zoals in de gemiddelde PC-kast! Dus toen maar snel de Sharkoon Silent Eagle LED besteld, omdat dit een stille LED fan is, die ok nog wat lucht verplaats, heb hier goede ervaringen mee!!

Vandaag kwam hij dan binnen, en toen maar de 2 draadjes aangesloten aan elkaar, testen, werkte perfekt(gelukkig), dus toen maar even installeren! 4 gaatjes aan de buitenkant geboord, rubbertjes erdoor, fan erop, kap erop, aansluiten en nu weer genieten van koud bier!

Resultaat

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/360/photo0014ka6.jpg

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:16:
[afbeelding] [afbeelding]

Sleutelhanger mod van een oude/dode 9800pro :) Koste het e.a aan zaagwerk, maar de chip van de kaart afslopen is geen goed plan aangezien je met de kracht dat je dat doet mogelijk de core eruit perst. Met een ijzerzaag / figuurzaag & vijl kan je die prima eruit halen.
leuk :) ik heb tegenwoordig een amdtje aan mn sleutelbos hangen (een 400mhz geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een S754 AMD 64 / 3000+ liggen, zonder IHS. Kan ook prima als sleutelhouder dienen :P Alleen heb ik zelf geen ruimte meer aan m'n bos nu met die 9800pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn webcam ergens inbouwen :P ben nog een beetje aan het bedenken waarin, iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Je monitor, maar dan moet dat wel een CRT zijn en moet je de boel af kunnen schermen. Anders zou ik gewoon eens een rondje door huis lopen, of even in je 'oude teringzooi'-bak grabbelen. Altijd leuk.

Ik heb trouwens een origineel front van een Nokia gefixed met het (verfloze) glaasje van mijn neppe zwarte. Die eerste had namelijk een barst, waardoor ik die laatste gekocht had toendertijd. Die laatste werd alleen steeds lelijker, en toch vind ik nu zilver weer mooier.. Hij begon trouwens ook uit elkaar te vallen.. Foto volgt.. :+

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/170/474659866_b83103d55c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/192/474659868_67175e9bc9.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door TheZeroorez op 27-04-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:34

J2S

Mijn PC is een ramp dus daar moet wat aan gedaan worden!
Ik heb nu 9 HD's in m'n kast waarvan 5 voor de intake fans en dat resulteert in te hoge temperaturen (ong 70 voor de CPU en 95 voor de GPU @ full load). Dus ik moet de HD's verplaatsen. Daarvoor wou ik het volgende onder m'n Lian-Li PC-71 maken:
Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/5369/r1customhr8.jpg
Deze constructie is ongeveer 30CM hoog, 36CM breed en 70 CM lang.
De paarse dingen zijn natuurlijk de HD's (Areca 1160 dus uiteindelijk 16 :) )
Lichtgrijs is het frame. Het is hier gemaakt van 25x25mm profielen, maar ik denk dat 15x15mm of 20x20mm profielen groot genoeg zijn.
De roze zijn 120mm fans en de groene 80mm fans.
Het lichtblauwe/witte blok is een extra voeding aangezien ik nu m'n pc 2x aan moet doen omdat ie de eerste keer altijd uitvalt omdat de HD's niet op snelheid zijn :X
Het omhulsel van de case ga ik denk ik maken van een sterk hout waarvan ik de naam alweer ben vergeten van 3mm dik.

Het frame wil ik maken als waterkoud zijn Evolutionary case maakt maar ik heb geen idee waar ik de staalkernverbinders kan kopen. Kan iemand me dat zeggen?

Afbeeldingslocatie: http://franklin.noph33r.com/evolutionary/staalkernverbinder1.jpg

Ik sta open voor commentaar en tips :)

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hier kan je die profielen bestellen. Stond gewoon in het Evolutionary topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik zou de voeding op z'n kant ernaast zetten. Of jusit erboven houden en de HD's meer in het midden zetten want anders wordt het wel een heel gevaarte hoor :X 24 cm voor de fans + ong. 6 voor fatsoenlijke randen kom je uit op 30 , wat al een hele afstand is hoor! Ik zou hem iig smaller maken. Voor de rest ziet het er wel goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook weer lekker aan het modden geweest, Naja poging tog gedaan.

Plexiglas besteld bij bouwplastic.nl, komt allemaal leuk binnen, hele plaat licht in 3 stukken. Fijn is dat!

Word teruggestuurd het is de bedoeling dat ik een hele window maak aan de zijkant vam me coolermaster Ammo533,

Ook een nieuwe pcu cooler besteld , een grote jongen cooler master gemini II. Nog wat nieuwe hardeschijven 4x Seagate 320 GB SATA2.

Binnekort komen er weeer foto's

Jullie horen van me !

@ Z2S

Peperplex? Multiplex eigelijk dus alleen net iets sterker.
Zit zelf ook in de houtbussnis, maar ik kan niet echt veel sterker bedenken. MDF is goed overschilderbaar, maar heel bros. breekt zo

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S

J2S

@RvO_6: Dank je voor de link, ik heb het topic blijkbaar niet echt goed doorgezocht.

@TEAMIKKE: Het is idd wel erg breed maar als ik het minder breed maak wordt de afstand tussen het brede en smalle deel van het frame erg klein, zie render van 30CM breed. Dan wordt de constructie daar denk ik te zwak. Maar ik denk dat ik inderdaad wel 2CM van de breedte afhaal. En om hem nou net zo breed te maken als de kast vind ik persoonlijk niet zo mooi. Dit geeft een mooie stabiele indruk.

@Bomvoyage: Ik heb niet goed naar m'n pa geluisterd. Hij had het over een kunststof, niet over hout. Volkern heet het.

Edit:
Ik heb net even wat gekeken naar opstellingen van HD's in de onderste case en ik kan er, met wat extra koeling, tot 40 HD's in kwijt :P Dat geeft nog wel wat toekomst perspectieven. Moet ie eerst nog wel even gebouwd worden natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door J2S op 29-04-2007 20:23 ]

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:32:
Je monitor, maar dan moet dat wel een CRT zijn en moet je de boel af kunnen schermen. Anders zou ik gewoon eens een rondje door huis lopen, of even in je 'oude teringzooi'-bak grabbelen. Altijd leuk.

Ik heb trouwens een origineel front van een Nokia gefixed met het (verfloze) glaasje van mijn neppe zwarte. Die eerste had namelijk een barst, waardoor ik die laatste gekocht had toendertijd. Die laatste werd alleen steeds lelijker, en toch vind ik nu zilver weer mooier.. Hij begon trouwens ook uit elkaar te vallen.. Foto volgt.. :+

[afbeelding]
[afbeelding]
:') !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Z2S, 2 Vragen

Waarom in godsnaam 40 hardeschijven, 40x 500 GB is zeer stoer,

Daar komt vraag 2, Hoe kom je in godsnaam aan zoveel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Wordt dat deel van je case dan losstaand ? misschien kan je nog een stoere connector maken tussen de 2 delen :p

Ziet er wel mooi uit..

@hierboven: in japan is er een schijf van 1TB op de markt.. *kwijlkwijl*40 TB*kwijlkwijl*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S

J2S

M'n nickname is J2S :(

De kast komt gewoon vast onder de andere kast omdat er een hoop s-ata kabels naartoe moeten. Ik denk niet dat een connector van 16*7 (112) of 40*7 (280) pinnen erg handig is :X
En die 40 HD's... Ik heb er nu 8. En elk half jaar ofzo koop ik er 3 bij. dus het duurt nog heel lang voordat er zoveel inzitten. Ik maak hem in eerste instantie om 16 HD's te huisvesten die m'n huidige Areca 1160 kan aansturen. Ik kwam op 40 uit toen ik wat begon te schuiven om te kijken hoe ik de ruimte beter kon benutten, hoewel ik er met iets meer proppen ook wel richting de 50 in kan proppen maar dan heb ik een paar delta fans nodig om het spul te koelen denk ik.
De HD's kosten uiteindelijk erg veel maar ik heb dan ook een hele tijd om daarvoor te sparen. De kast zal inclusief voeding en alles (en zonder schijven dus) ongeveer €300 gaan kosten dus zoveel is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Moet je wel meerdere voedingen hebben of ze moeten om de beurt opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het ziet er best gaaf uit hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
TEAMIKKE schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:29:
Moet je wel meerdere voedingen hebben of ze moeten om de beurt opstarten.
Met een 1000 watt voeding kun je 40 schijven kwijt, dus met een 600 watter kun je er makkelijk 20 doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan een 1000 watt voeding kan je er vele meer kwijt hoor. Ten eerste is 25 watt per harde schijf al veel, en de getallen zijn ook altijd onder full-load. Die schijven zijn dan echt niet dag en nacht volop aan het schrijven, writen enz. Tenminste niet allemaal tegelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:36:
Aan een 1000 watt voeding kan je er vele meer kwijt hoor. Ten eerste is 25 watt per harde schijf al veel, en de getallen zijn ook altijd onder full-load. Die schijven zijn dan echt niet dag en nacht volop aan het schrijven, writen enz. Tenminste niet allemaal tegelijk. :P
Idd, 12 watt per schijf eigenlijk zelfs. Maar het was eventjes ruim genomen die 600 watt. Met 500 watt kun je ws naast je CPU + videokaart + mobo ook nog wel bijna zo'n 20 schijven kwijt (tenzijn je een r600 hebt als videokaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S

J2S

Ik heb nu een 500W Huntkey voeding en ik moet m'n PC dus 2 keer opstarten. Daar zit gewoon een X1900XT en 5200 in en 9 HD's. Staggered spin-up is wel zeer handig als je veel HD's hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Het gaat om de piekspanning jongens ;) Die dingen kunnen niet aan al die HD's zoveel A leveren op 1 rail. Als alles draait werkt het natuurlijk wel maar die dingen trekken bij het opspinnen veel meer dan normaal en dus dan wat de voeding kan leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
TEAMIKKE schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:23:
Het gaat om de piekspanning jongens ;) Die dingen kunnen niet aan al die HD's zoveel A leveren op 1 rail. Als alles draait werkt het natuurlijk wel maar die dingen trekken bij het opspinnen veel meer dan normaal en dus dan wat de voeding kan leveren ;)
Ja maar volgens mij vergeet je dat die voedingen ook zoiets hebben als piekspanning ;). Een 600 watt A-merk voeding kan waarschijnlijk ook wel tijdelijk wat meer leveren als 600... mischien wel 700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dat is zeker waar alleen is dit maar enkele miliseconden. Zo snel draaien die dingen niet. Daarbij komt nog dat het gewoon een gigantisch aantal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hou huisvest je de aansluiting voor 40SATA HDs? Zo'n expansion kaart kost ook de nodige duiten. Uit mijn hoofd zo'n 600/700 euri voor een 16x SATA aansluitingen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 09:01:
Ik ben ook weer lekker aan het modden geweest, Naja poging tog gedaan.

Plexiglas besteld bij bouwplastic.nl, komt allemaal leuk binnen, hele plaat licht in 3 stukken. Fijn is dat!

Word teruggestuurd het is de bedoeling dat ik een hele window maak aan de zijkant vam me coolermaster Ammo533,

Ook een nieuwe pcu cooler besteld , een grote jongen cooler master gemini II. Nog wat nieuwe hardeschijven 4x Seagate 320 GB SATA2.

Binnekort komen er weeer foto's

Jullie horen van me !

@ Z2S

Peperplex? Multiplex eigelijk dus alleen net iets sterker.
Zit zelf ook in de houtbussnis, maar ik kan niet echt veel sterker bedenken. MDF is goed overschilderbaar, maar heel bros. breekt zo
Peperplex? Da's toch persplex? en als je het echt sterk wil dan zou ik trespa gebruken.. daar wordt het alleen huge zwaar van

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Daywalk3r schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:31:
[...]

Peperplex? Da's toch persplex? en als je het echt sterk wil dan zou ik trespa gebruken.. daar wordt het alleen huge zwaar van
Ik denk dat jij in de war bent met perspex, da's plexiglas ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Demoniac schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:57:
[...]
Ik denk dat jij in de war bent met perspex, da's plexiglas ;)
Oja, dat is inderdaad weer iets anders.
Wat is dan peperplex.. google vind niks?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:48

teunos93

discover discovery

ten eerste
peperplex is gewoon niks. het bestaat niet en ik denk dat er gewoon een typefoutje is gemaakt.
maar ja daarom post ik niet op dit topic.

ik ben nu met mijn eigen casemod bezig. ik had eerst een simpele casemod gedaan ( raampje in de pc en extra fans + kabels sleeven) maar ik dacht..... laten we is iets nieuw gaan proberen. dus ik heb al een paar maanden lang projecten bekeken van o.a. waterkoud en terw_dan en andere tweakers en zo misschien nog wat handige tips uit de forums te halen.
maja.
de casemod.

de case is opgebouwd uit mdf en aftimmerlatjes wat eigenlijk eerst niet het idee was maar ja je moet toch wat. vervolgend ins sketch-up een ontwerp gemaakt ( en hierbij verklaar ik O-) :X :X ik heb iinspiratie opgedaan voor de case uit de cip van mexxt: a tribute to intel (en hulde aan mexxt voor zijn kast))

Afbeeldingslocatie: http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/sketchupmodelvoordeuiteindelijkekas.jpg

en begonnen met zagen ;)
Afbeeldingslocatie: http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/PIC2voorcompletekast.jpg

en toen heb ik héél lang geen fotos meer gemaakt en toen waren we alweer zover
Afbeeldingslocatie: http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/PIC1voorcompletekast.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/PIC2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/PIC3voorcompletekast9open.jpg

o ja de fotos moest ik even snel bewerken en daarom heb ik het maar met paint gedaan en resizen lukt dan niet echt dus het lijkt alsof alles heel verwrongen is maar dat is het niet
en nu ben ik aan het verven waar ik even nog geen fotos van heb.
de grondverf zit er al op in 2 lagen en aan de buitenkant + zijpaneel en tussenpaneel zit er al 2 lagen witte verf op. en de latjes zeg maar rondom de case die ben ik nu aan het zwart verven waar over een paar dagen meer fotos van komen.

als je tips hebt dan zeg het maar.

[ Voor 5% gewijzigd door teunos93 op 08-05-2007 16:00 . Reden: ge-edit vanwege opmerkingen ]

Ook is het leuk dat JIJ mijn berichten leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Lijkt me een beetje klein geworden..? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Persoonlijk vind ik die latten veeel te overdreven. Gewoon vurenlatjes kopen bij de gamma. 2 meter voor 3 euro oid. Zal een vele malen beter resultaat geven. En beetje moeilijk te zien wat het wordt als je, je niet aan je ontwerp houdt :P

Zit iig potentieel in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:29
Het eerste waar ik aan dacht toen ik die afbeelding zag was: "Leuk konijnenhok" :D .
Misschien dat gaas vervangen door iets anders?
Door al die schroeven en gaten tussen de planken kom je wel flink aan het plamuren.
Waarom staat de backplate zo ver van de wand af? Heeft je voeding vuistdikke kabels?
Heb je al eens Clean Case gezien?
Laat die aftimmerplankjes achterwege en gebruik alleen maar MDF.

Dit is puur bedoelt als advies, dus neem het niet te zwaar op O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:43

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Daywalk3r schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:05:
[...]

Oja, dat is inderdaad weer iets anders.
Wat is dan peperplex.. google vind niks?
jullie bedoelen perspex

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93

teunos93

discover discovery

allereerst bedankt voor de reacties want hier heb ik ect heel veel aan!!

Geplaatst op maandag 07 mei 2007 18:02
Door: leonpwner1
Lijkt me een beetje klein geworden..? :P

neej hoor juist niet ( vind ik dan)
hij is ongeveer 65 cm lang en 25 cm breed hoogte is gellok ik iets van 40 cm. 50cm

Geplaatst op maandag 07 mei 2007 18:19
Door: Joep Stoffels
Het eerste waar ik aan dacht toen ik die afbeelding zag was: "Leuk konijnenhok" :D .
Misschien dat gaas vervangen door iets anders?
Door al die schroeven en gaten tussen de planken kom je wel flink aan het plamuren.
Waarom staat de backplate zo ver van de wand af? Heeft je voeding vuistdikke kabels?
Heb je al eens Clean Case gezien?
Laat die aftimmerplankjes achterwege en gebruik alleen maar MDF.

Dit is puur bedoelt als advies, dus neem het niet te zwaar op

dankje voor de tip maar ik ga het ook nog wel heel netjes afwerken enzo met plamuur waar ik inmiddels aan begonnen ben en daar help mijn vader aan mee en die is timmerman dus dat komt wel goed. en neej mijn voeding heeft geen vuistdikke kabels maar ik vond het wel handig om altijd extra ruimte achter de backplate te hebben. :9
en die gaas ligt er al af nadat ik het zelf ook niet zo mooi vond >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Laatst online: 01-04 20:57
what the neuk...

[CiP] A Tribute To Intel

:/

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93

teunos93

discover discovery

jaa hoor mexxT doe maar rustig die handvaten had ik inderdaad van jou ( >:) )maar dat was nog vanuit je startpost en toen leek het erop alsof jij het niet door ging voeren in je project maar dat deed je dus wel en heb ik die handvaten maar geschrapt uit het ontwerp maar ik had dat plaatje nog liggen. :9~

respect trouwens voor jou case man. geweldig. _/-\o_ heb hem zelf lang gevolgd maar nu lijkt het alsof je topic ''dood'' is. komt er eigenlijk nog en update offuh????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Wees blij dat ie je als voorbeeld neemt. Is alleen maar een compliment toch? Beetje lullig hoor, ook al met RS 10. Maar aan de ene kant wel begrijpelijk. Ga je er overigens nog mee verder ? Is een mooie kast namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93

teunos93

discover discovery

ontopic: maar even helemaal ergens anders over...... in je profiel kun je een plaatjes laten zien maar als ik een bericht plaats dan zie je die niet dat is tog de bedoeling of niet??
ontopic: en zeg maar zon regeltje net onder je nick net als TEAMIKKE : casemodder in hart en handen (leuke trouwens :P)

heb het al gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door teunos93 op 08-05-2007 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Laatst online: 01-04 20:57
teunos93 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:08:
jaa hoor mexxT doe maar rustig die handvaten had ik inderdaad van jou ( >:) )maar dat was nog vanuit je startpost en toen leek het erop alsof jij het niet door ging voeren in je project maar dat deed je dus wel en heb ik die handvaten maar geschrapt uit het ontwerp maar ik had dat plaatje nog liggen. :9~

respect trouwens voor jou case man. geweldig. _/-\o_ heb hem zelf lang gevolgd maar nu lijkt het alsof je topic ''dood'' is. komt er eigenlijk nog en update offuh????
Hmm ja oke :9

ik was ergens stiekem misschien tochwel vanplan een serie te maken, maar aangezien ik geen hardware meer mag kopen :+

ik moet nog even kijken wanneer ik verder ga, heb over 2 weken examens enzo he. maar toch bedank voor je compliment :)
offtopic:
ja als ik zoiets zie dat een ontwerpje vanmezelf is, en iemand copyd dat zomaar dan heb ik wel iets van WTF, vandaar mijn reactie :P Ik had zelf de i-PC als grootste inspiratie bron, maar dat heb ik ook in mijn TS vermeld. Vandaar :)
TEAMIKKE schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:12:
[...]

Wees blij dat ie je als voorbeeld neemt. Is alleen maar een compliment toch? Beetje lullig hoor, ook al met RS 10. Maar aan de ene kant wel begrijpelijk. Ga je er overigens nog mee verder ? Is een mooie kast namelijk :)
Ja aan de ene kant heb jij wel gelijk, maar vermeld dan wel van wie je het idee hebt, dat scheelt een hoop irritaties toch ? :)

en het was bij deze gewoon overduidelijk dat dat van mijn mod kwam maar dat het deed voorkomen als een eigen ontwerp van hem

en bij RS 10 had ik gewoon verkeerd gelezen er kwam een plexi plaat op, maar ik dacht dat het geverft werd :)

Maar dus aan de andere kant, jij zou het ook niet leuk vinden als al jou ideen worden overgenomen terwijl jij er de eerste mee bent. Zo word je namelijk gedwongen te rushen met je mod om toch de orgineelste te zijn. (want als de andere het al afhebben voor jou, dan krijg je: Ja nou heel orgineel hoor, hij had het al veeeeel eerder.. )

Maar ik maak er geen woorden meer over vuil, teunos93 heeft een goede verklaring gegeven ;)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93

teunos93

discover discovery

MexxT schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:44:
[...]

Maar dus aan de andere kant, jij zou het ook niet leuk vinden als al jou ideen worden overgenomen terwijl jij er de eerste mee bent. Zo word je namelijk gedwongen te rushen met je mod om toch de orgineelste te zijn. (want als de andere het al afhebben voor jou, dan krijg je: Ja nou heel orgineel hoor, hij had het al veeeeel eerder.. )

Maar ik maak er geen woorden meer over vuil, teunos93 heeft een goede verklaring gegeven ;)
_/-\o_ ik denk dat ik het dan alsnog maar gewoon even het plaatje wijzig. maja je hebt wel gelijk. ik zou dat nou ook niet egt bepaald geweldig vinden.
ik hoop wel dat ik jou case strax mag zien als hij af is ( post wel door op je topic dus)

gedaan

[ Voor 1% gewijzigd door teunos93 op 07-05-2007 19:57 . Reden: gedaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
MexxT schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:44:

[...]

Ja aan de ene kant heb jij wel gelijk, maar vermeld dan wel van wie je het idee hebt, dat scheelt een hoop irritaties toch ? :)

en het was bij deze gewoon overduidelijk dat dat van mijn mod kwam maar dat het deed voorkomen als een eigen ontwerp van hem

Dan is het wel handig dat je een ontwerp hebt zodat je kan laten zien dat jij het hebt bedacht :P Maar ik snap je punt heel goed hoor! Ik zou ook pissed zijn maar aan de andere kant blijkt dan toch dat het een heel goed idee is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De misinterpretatie bij RS 10 is je vergeven hoor ;) (misschien idd wel een betere naam btw...)

Om terug te komen op de AMD kast. over die latten moet ik het helaas wel eens zijn. Als je ze nou niet zou zien... Maar het lijkt toch een geinig kastje te gaan worden. Ben benieuwd wat je er verder van gaat maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93

teunos93

discover discovery

dan maar even een update:

na al jullie meningen :P
deze fotos zijn nogal outdated en de kast staat er nu al veel beter bij.
dus ben ik begonnen met het verplaatsen van het amd logo aan de rechterzijde verplaatst. (wat was dit een rotwerk zeg :( )
hij zat nogal ver naar de zijkant en dus moest hij verder naar het midden.
die heb ik dus eerst met een beitel proberen weg te halen en aangezien het logo van mdf was ging het er laagje voor laagje af. gelukkig heb ik wel een goede schuurmachine tot mijn beschikking dus die heeft flink wat werk verricht.
vervolgens het nieuwe logo erop geplakt en laten drogen.
de hele kast heb ik geplamuurd en verder geschuurd. hij staat nu in de grondverf en ik heb op de latjes een zwarte laag gezet om te kijken hoe dat eruit ziet. ik vind het er zelf aardig goed uitzien. de latjes worden dus zwart en de rest word wit. dit steekt wel mooi af en dan krijg je toch het gevoel dat de latjes echt bij de kast horen i.p.v. de opmerkingen over de latjes dat het wat overdreven was( waar ik het overigens wel mee eens was :+ ) maar nu vind ik het zelf al een stuk beter.

morgen volgen meer fotos ( niet al te veel etc. want het is geen cip ofzo. ( ik heb ook geen zin om die bij te houden en voor die kast een cip??))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Het hoeven niet allemaal gigantische, dure, aparte kasten oid te zijn voor een CiP hoor :P Toen er laatst weer wat ''gewone'' mods waren was iedereen heel positief dus gewoon doen zou ik zeggen. Krijg je ook goed opbouwend commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93

teunos93

discover discovery

heb het hele ontwerp aangepast dus nu staat die oude er niet meer ( eerste sketch-up plaatje) dus tweakers die nu denken waar hebben ze het over ( mexxt en mijn reacties) dan snappen jullie het misschien dat we een misverstand hadden maar dat is opgelost. dus hierbij @ teamikke en mexxt het is gewijzigd. :)
TEAMIKKE schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:00:
Het hoeven niet allemaal gigantische, dure, aparte kasten oid te zijn voor een CiP hoor :P Toen er laatst weer wat ''gewone'' mods waren was iedereen heel positief dus gewoon doen zou ik zeggen. Krijg je ook goed opbouwend commentaar :)
alleen een probleem..... ben al best ver met de mod en om nu nog een cip te openen??? 8)7
agja wel een leuk idee voor de volgende keer.
ik post hier nog wel vaker tot hij af is.
en hopelijk hoor je nog wel wat van me in de toekomst met een nieuw project. ( die komt er nog wel hoor) en dan wel in een cip. :9~
maar dan wel met betere materialen etc en mooier afgewerkt dan nu. :P

[ Voor 17% gewijzigd door teunos93 op 08-05-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93

teunos93

discover discovery

update:
5 dagen geleden ben ik begonnen met het verven van de kast (grondverf).onderhand zit de grondverf er nu goed en gladjes op (verfroller geen kwast want dat heeft al eerder mij de kop gekost bij een kastje dat ik bouwde ).Dus ik ben naar de action geweest om verf te halen omdat die niet duur is en heel goed schijnt te werken. dus maar even een paar zwarte spuitbussen gehaald ( 2*1.99!!! ( men i love the action O+ )) en voor de witte delen heb ik witte verf. beide verven zijn op basis van alkydhars en dus geschikt voor hout. ook meteen een bus vernis gehaald bij de action en toen begonnen met verven. inmiddels zitten er al 3 witte lagen op en nu heb ik het witte afgeplakt en het zwarte te verven.
Afbeeldingslocatie: http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/ijzeredelenverf2.jpg
de mobo tray, backplate en drivebay zwart geverfd ( de inkeping in de drivebay is vanwege een ventialtor en anders zat de drivebay in de weg).

ook meteen de kast voorzien van zwarte verf.
Afbeeldingslocatie: http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/zijkantverf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/zijpaneelverf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/tussenpaneelverf.jpg

en dat was het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraag een beamer die ik heb, staat ongveer 5 meter van de pc. Ik weet dat je met een vga deze afstand kan overbruggen maar ik heb geen zin om een kabel van 5 meter te kopen, maar mijn idee was dat ik een oude gewoon verleng door te solderen dan haal ik een stroom kabel bij de doe het zelf en zet deze er tussen kan dit makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:34:
Ik had een vraag een beamer die ik heb, staat ongveer 5 meter van de pc. Ik weet dat je met een vga deze afstand kan overbruggen maar ik heb geen zin om een kabel van 5 meter te kopen, maar mijn idee was dat ik een oude gewoon verleng door te solderen dan haal ik een stroom kabel bij de doe het zelf en zet deze er tussen kan dit makkelijk?
Uhm, als je gewoon een kabel koopt, scheelt het moeite en is het betere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:34:
Je wilt het vga signaal 5 meter verlengen? Dan moet je gewoon een kabel kopen. Als het je zelf zou willen doen heb je een 15-aderige afgeschermde kabel nodig, en die heeft de Gamma echt niet ;)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Laatst online: 17:18
teunos93 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:17:Dus ik ben naar de action geweest om verf te halen omdat die niet duur is en heel goed schijnt te werken. dus maar even een paar zwarte spuitbussen gehaald ( 2*1.99!!! ( men i love the action O+ )) en voor de witte delen heb ik witte verf. beide verven zijn op basis van alkydhars en dus geschikt voor hout.
Ziet er goed uit ;)
Ik wil zelf ook mn mobotray enzo nog verven/spuiten, en die prijs wat je noemt is wel erg aantrekkelijk. Alleen staat er daarna dat het geschikt is voor hout, maar heb je die dan ook gebruikt voor die mobotray e.d. (de metalen onderdelen dus)? Dan ga ik overmorgen meteen naar de Action om wat te halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93

teunos93

discover discovery

DnnSke schreef op zondag 13 mei 2007 @ 01:46:
[...]

Ziet er goed uit ;)
Ik wil zelf ook mn mobotray enzo nog verven/spuiten, en die prijs wat je noemt is wel erg aantrekkelijk. Alleen staat er daarna dat het geschikt is voor hout, maar heb je die dan ook gebruikt voor die mobotray e.d. (de metalen onderdelen dus)? Dan ga ik overmorgen meteen naar de Action om wat te halen :9
als eerste ... sorry ik bedoelde ook voor hout. |:( ik heb voor zowel het hout als het ijzer dezelfde verf gebruikt en het houd goed op zowel ijzer als hout.
de verf is geschikt voor eigenlijk alle soorten ondergrondden. de verf is ook gewoon op basis van alkydhars wat bijna alle spuitverven zijn. dus ijzer of hout maakt niet uit. wel moet je gewoon eerst ontvetten en ontstoffe maar dat is altijd. :+
enig verschil tussen de gewone bouwmarkt (spuitverf 7,95) en de action is dat de action grote partijen tegelijk inkoopt en geen reclame maakt. dit maakt de producten veel goedkoper. ik kan het verschil in kwalitiet niet eens zien omdat mijn vader nog wel een dure zwarte spray had staan. allebei (dure verf en action verf)een stukje gedaan en het zag er precies hetzelfde uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Laatst online: 17:18
Oke, tnx!
Wordt de eerste keer dat ik met spuitverf werk, dus ik wil eerst wat 'testen' en voor die prijs kan dat makkelijk.
Als het bij mij een mooi resultaat oplevert dan ga ik ook maar eens zorgen dat de andere pc kwa kleur hier mooi bij het interieur gaat passen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een World of Warcraft computer op de WoW site
Niet door mij gemaakt maar wel een leuke case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58
teunos93 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:17:
Dus ik ben naar de action geweest om verf te halen omdat die niet duur is en heel goed schijnt te werken. dus maar even een paar zwarte spuitbussen gehaald ( 2*1.99!!! ( men i love the action O+ )) en voor de witte delen heb ik witte verf.
Die heb ik ook gebruikt, prima verf, dekt goed, en het kost totaal niks. En het is veel gladder dan verven met een roller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93

teunos93

discover discovery

er zijn dus meer mensen dan ik die ook gewoon iets goedkoops proberen en dat het dan nog werkt ook. egt leuk om te zien _/-\o_
en inderdaad het resultaat is egt heel glad 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93

teunos93

discover discovery

mijn kast is nu eindelijk klaar na al het verf werk en hij staat er nu zo bij.
Afbeeldingslocatie: http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/kastaf.jpg
miscchien dat ik er nog is wat aan ga doen maar nu even niet. nog even wat plexi erin en dan de hardware en klaar is kees. voor mijn moeder ga ik een htpc kast maken omdat zij altijd heel veel liedjes ''mooi'' vind en dan moet ze die weer op een cd branden maar dan word de htpc gewoon een media center nasst de tv. dit keer ga ik de kast maken van aluminium vierkanten staven (of hoe je het wilt noemen :P )en aluminium platen. alle hoeken worden vastgezet met staalkernverbinders die waterkoud ook heeft gebruik ;
Afbeeldingslocatie: http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/staalkernverbinder1.jpg
en de platen met popnagels of de hoeken met hoekjes en popnagels en de platen dan ook met popnagels. wel moet ik dan even een nieuwe dremel aanschaffen want mijn skill dremel is vorige week overleden ;(
ik heb ondertussen al een ontwerpje gemaakt en het gaat er ongeveer zo uitzien.
Afbeeldingslocatie: http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/printscreenuiteindelijkontwerp.jpg dit is nog wel de standaard versie en ik ga hem nog bewerken want zo is de kast een beetjes saai. zelfs voor in een woonkamer. hij komt ook bovenop de versterker etc te staan. de 2 videokaarten word waarschijnlijk 1 asus geforce 8800 340mb (ik hoef alles toch niet te betalen :+ ) maar het zag er wel leuk uit. ook komt er nog een tv tuner etc in en alle andere dingen die je in een media center vind.

[ Voor 43% gewijzigd door teunos93 op 23-05-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik zou er 120mm fans instoppen mochten het dat nog niet zijn ;) Scheelt een bak herrie. En is een 8800 niet een beetje overdreven? 8600GTS is veel koeler = minder koeling = minder herrie en voldoet ook.

Wel dapper dat je direct met een CC bent begonnen _/-\o_ Nu nog wat meer ervaring op doen maar ik vind hem best goed gelukt voor een eerste mod :) Beter dan standaard raampje enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93

teunos93

discover discovery

TEAMIKKE schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:17:
Ik zou er 120mm fans instoppen mochten het dat nog niet zijn ;) Scheelt een bak herrie. En is een 8800 niet een beetje overdreven? 8600GTS is veel koeler = minder koeling = minder herrie en voldoet ook.
je hebt gelijk het zijn 80 mm fans. alleen ik zat in sketch up en ik had er even niet aan gedacht om de case net niet hoog genoeg te maken voor 12 mm fans. maar dit pas ik nog aan. nu je het zegt ja een 8600 gts is wel slimmer ja. heel veel zal er niet mee gegamed worden maar hij word dalijk via hdmi op de flatpanel ( van 105cm :o ) aangesloten en dan heb je nogal een zware graka nodig. dus ik dacht dat een 8800 misschien een betere oplossing zou zijn.
ik zat net wel te denken dat 340 mb dan een beetje weinig was. :P
TEAMIKKE schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:17:

Wel dapper dat je direct met een CC bent begonnen _/-\o_ Nu nog wat meer ervaring op doen maar ik vind hem best goed gelukt voor een eerste mod :) Beter dan standaard raampje enz.
raampje had ik al een keer gedaan maar dat was niet egt geweldig. dus ik denk laat ik maar een nieuwe case bouwen. het is geen case van klasse net als die van jou bijv. maar ik ben ook pas 13 jaar oud en die ervaring komt er ook echt nog wel bij.
o ja....en dankjewel :+

btw. mijn ooom werkt bij een metaalbedrijf en die gaat me wel dingen uitleggen en helpen bij de nieuwe case. (kan ik ook mooi goedkoop alu aankomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93

teunos93

discover discovery

hallo alle tweakers
ik heb vandaag even geinformeerd biuj mij oom over alu. hij kon mij zo een aantal overgelaten stukken van ongeveer 50 cm per stuk aluminium vierkanten buizen meegeven. deze zijn 1.5 x 1.5 cm en dus ongeveer 50 cm lang. aluminium platen kon ik niet hebben en overgelaten stukken hadden ze niet en doorverkopen doen ze ook niet dus alu platen moet ik gaan regelen. weet iemand waar je ze kan kopen en hoeveel het ongeveer kost per m2?

dankje............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gamma, praxis, formido..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:14

Crp

een 8600 van MSI is passief gekoeld.. miss een betere oplossing voor geluidsmindering

http://www.decomputercour...99aad664d53263f5cbc6ca038

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:29:
gamma, praxis, formido..............
Zijn wel kleine platen en duur :X Bij de Gamma dan. Ik denk dat je beter naar een bedrijf op zoek kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 17:37
Klein modje voor uiteindelijk -lange termijn :+ - een groter project:

Gaatjes maken in een spiegel, die komt met 22 boutjes in een window te zitten.

Afbeeldingslocatie: http://images.carpento.net/spiegelgaatjes.jpg

Ik weet wel dat het plaatsen van die spiegel met kit kan, maar ik heb op bepaalde plekken toch boutjes nodig voor iets anders wat er nog bij komt, en dan doen we dus gelijk maar allemaal boutjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Nu online
Ik heb sinds kort een cpu aan mn pennenmap hangen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/200705251328_029.jpg

Een tijdje geleden heb ik ook met ledjes gewerkt. Dat wilde ik jullie ook eens laten zien :)
De foto's zijn genomen met een mobiel, dus sorry voor de kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/200705251329_030.jpg

Op de bodem heb ik gebruik gemaakt van blauwe ledjes en in verband met de vele kabels die er onderliggen, heb ik gebruik gemaakt van een dubbele bodem.
De kabels heb ik zoveel mogelijk geprobeerd om weg te werken. Toen de cpu koeler er nog niet op zat, zag de kast er zeer "clean" en "leeg" uit, maar helaas is dit effect nu niet meer zoals je ziet.
Tevens past de fan zowel niet aan de linker- als aan de rechterkant van het koelblok. Links had ik ruzie met mijn geheugen en rechts zaten de kabels van een hardeschijf in de weg. Vandaar dat de fan er nu bovenop ligt.

Daarnaast zitten er 24 ledjes achter het moederbord, ik had dit gedaan om het moederbord een "vliegeffect" mee te geven, maar helaas is dit niet helemaal gelukt.
De kabelbende aan de achterkant van het mobo-tray..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/200705251332_032.jpg

En hier zie je een beetje van het effect waar ik op doelde...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/200705251330_031.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93

teunos93

discover discovery

ziet er wel funny uit alleen ik zou daar op de bodem proberen een plexi plaat te maken en dan opschuren zodat je die onderste ledjes niet ziet als puntjes maar als een mooi verspreid licht. even een paar hoekjes maken, plexi schuren en dan monteren. scheelt een heleboel in uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dat zijn een hoop LED's :P Had wat fellere genomen. Dit effect is van 12 (veel MCD) LED's :X

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2023/HPIM2216.jpg

Zoals je ziet licht het de hele kast al op. Hoop minder kabelzooi :P LED's zijn sowiezo mooier dan CCFL's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

teunos93 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:43:
hallo alle tweakers
ik heb vandaag even geinformeerd biuj mij oom over alu. hij kon mij zo een aantal overgelaten stukken van ongeveer 50 cm per stuk aluminium vierkanten buizen meegeven. deze zijn 1.5 x 1.5 cm en dus ongeveer 50 cm lang. aluminium platen kon ik niet hebben en overgelaten stukken hadden ze niet en doorverkopen doen ze ook niet dus alu platen moet ik gaan regelen. weet iemand waar je ze kan kopen en hoeveel het ongeveer kost per m2?

dankje............
Om je nog een tip te gegeven (meer een schoonheids tip) ik zou de 80/120 mm fans naar achteren verplaatsen. Een media center ziet meestal iedereen die in je huis komt en dan wil je toch wel een gaaf voorkantje hebben toch?. Met fans breekt dat helemaal en dat is dan erg jammer. Verder ziet hij er wel Oke uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Nu online
teunos93 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:36:
ziet er wel funny uit alleen ik zou daar op de bodem proberen een plexi plaat te maken en dan opschuren zodat je die onderste ledjes niet ziet als puntjes maar als een mooi verspreid licht. even een paar hoekjes maken, plexi schuren en dan monteren. scheelt een heleboel in uiterlijk.
Mmm, dat lijkt me inderdaad wel een leuk idee, ik denk dat ik me daar in de komende vakantie eens mee bezig ga houden :)
TEAMIKKE schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:42:
Dat zijn een hoop LED's :P Had wat fellere genomen. Dit effect is van 12 (veel MCD) LED's :X

[afbeelding]

Zoals je ziet licht het de hele kast al op. Hoop minder kabelzooi :P LED's zijn sowiezo mooier dan CCFL's :)
Tsja, ik had inderdaad gehoopt dat deze LED's wat feller waren, maar helaas. Ik heb wel nog een aantal flux-led's liggen (deze hebben een grotere hoek, alleen ik heb geen idee hoe ik deze moet aansluiten, aangezien deze leds 4 pootjes hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flux leds zijn hetzelfde aan te sluiten, alleen zijn nu twee pootjes anode en twee pootjes cathode. Als je goed kijkt kan je zien dat door de led heen de pootjes verbonden zijn.
In principe hoef je dus ook maar een pootje van anode en eentje van cathode te verbinden.

(verder zijn flux leds alleen feller, ze zijn nog steeds 20mA en voltage rond de 3 volt, verschillend per kleur natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93

teunos93

discover discovery

...Ruud... schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:29:
[...]

Om je nog een tip te gegeven (meer een schoonheids tip) ik zou de 80/120 mm fans naar achteren verplaatsen. Een media center ziet meestal iedereen die in je huis komt en dan wil je toch wel een gaaf voorkantje hebben toch?. Met fans breekt dat helemaal en dat is dan erg jammer. Verder ziet hij er wel Oke uit :).
idd. dacht ik later ook aan. moet wel beetjes clean blijven. :P de fans verplaatsen naar de bovenkant is geen optie dus ik denk dat het naar de zijkant word en dan i.p.v. een heel rond gat gewoon gaten maken. soort van perforeren. dit lijkt mij ook wel wat mooier. btw. ben al bezig met de vernieuwde versie in sketchup. die post ik nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:44:
Flux leds zijn hetzelfde aan te sluiten, alleen zijn nu twee pootjes anode en twee pootjes cathode. Als je goed kijkt kan je zien dat door de led heen de pootjes verbonden zijn.
In principe hoef je dus ook maar een pootje van anode en eentje van cathode te verbinden.

(verder zijn flux leds alleen feller, ze zijn nog steeds 20mA en voltage rond de 3 volt, verschillend per kleur natuurlijk.)
Dan komt dat ook op mijn to-do list te staan komende vakantie :)
Bedankt iig voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Voor CKV moet ik een praktische opdracht doen, waar nogal wat uren in moeten zitten. Omdat m'n kamer op dit moment aardig dood is, ga ik die opnieuw doen. Aangezien ik in de zomer pas echt kan beginnen ben ik al wat kleine assecoires aan het bewerken, zo hier een opengewerkte harddisk:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/235/517411472_9c14efaf2b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/197/517411474_a136168082.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/221/517411480_8f2222e4f5.jpg

Zoals je kunt zien is het plexi van niet al te beste kwaliteit, wat jammer is. De meeste krassen zijn er nu uit, maar toch.
De originele schroeven, die in gevormd staal zaten, zijn te kort, omdat plexi en boutjes voor de afstand veel dikker zijn dan dat gevormde staal. Ik heb ze met vier schroeven die ik nog had vast gezet, welke eigenlijk verzonken horen te zijn. Als ik eens tijd heb haal ik zes nieuwe, niet verzonken schroeven.
Ik moet zeggen dat het best aardig ging voor het eerst met plexi werken. Jammer alleen van één vergaarde hoek, en het feit dat het nogal krast.

Leuk trouwens, die T-8 of T-9 schroeven, als je kleinste bitje T-10 is. Ik heb ze maar met een hamer en priem open getikt, en daarna met een platte schroevendraaier los gedraad B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
TheZeroorez schreef op maandag 28 mei 2007 @ 09:07:
Voor CKV moet ik een praktische opdracht doen, waar nogal wat uren in moeten zitten. Omdat m'n kamer op dit moment aardig dood is, ga ik die opnieuw doen. Aangezien ik in de zomer pas echt kan beginnen ben ik al wat kleine assecoires aan het bewerken, zo hier een opengewerkte harddisk:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ehm stof? Dat is toch funest voor je HDD of mis ik iets :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha je zou maar een processor als sleutelhanger willen hebben whahaha B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:37:
haha je zou maar een processor als sleutelhanger willen hebben whahaha B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B)
Hij is echt niet de eerste, zoek maar eens op GoT ;)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
@The_Zeroorez
Ziet er goed uit. Maar als je hem ooit een werkende schijf wil hebben moet je nog een paar schroeven indraaien. Namelijk bij de kop en platters.
Want ik heb zelf wel eens een paar schijven opgedraaid en naar de werking gekeken.
Maar die deden pas weer als ik die 2 schroeven had aangedraaid.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Tomino schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:36:
[...]

Ehm stof? Dat is toch funest voor je HDD of mis ik iets :o
Dat stof zit op het plexi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:37:
Haha ach ik vond het wel grappig :P zowieso vind ik hardware altijd leuk 8)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed