Ik heb een optische uitgang op mijn CD-speler gemod!

*Klikbaar*
Ik heb van het filterIC de datasheet opgesnord, en deze IC had een TX pin, welke een Digital Interface was, dus S/PDIF. Deze naar een TOTX173 van toshiba geleid, omdat ik een optische unit gebruik hoef ik me geen zorgen te maken over buffers, impendanties enzo. Verder is dat groene ding onderaan met een chippie erop een opamp, de originele JRC opamp heb ik vervangen door een AD6820, maar dat was een simpel modje.
Ik wilde eigenlijk een TOTX176 of 177 ofzo, want die hebben een schroefgaatje, dus lekker makkelijk monteren, maar die was nergens te krijgen, dus dan maar een 173. Die heb ik op een klein stukje gaatjesbord gesoldeerd samen met de benodigde weerstand. Daarop 5volt en GND aangesloten, en vanaf de onderkant van de print van het IC met een 30AWG Kynar draad een verbinding gemaakt.
Is dus een SMD IC met pootjes van een halve millimeter ofzo.
offtopic:
PS2's ombouwen is goed voor je soldeerskills

Vervolgens dat boardje goed vastgelijmd op een leeg stuk print. Later heb ik nog even de 173 zelf nog even vastgelijmd want die wiebelde een beetje (zat vast met 6 soldeerpunten, maar toch.)
Ik ben wel content, nu alleen nog maar een gat maken in de kast en ik ben klaar!
[
Voor 11% gewijzigd door
mace op 03-09-2007 23:51
]