Welkom in Het ‘Post hier je kleine mods’ Topic (Deel 14) | ||||
![]() | ||||
De bedoeling van dit topic | ||||
In dit topic mag je je kleine mods laten zien, die geen eigen topic waard zijn. Hierbij moet je denken aan een nieuwe blowhole, een fan die je voorzien hebt van LED's of bijvoorbeeld een simpele window-mod. Als je een complete mod wil posten, mag je daar een apart topic voor maken, maar dan ook alleen als het een uitgebreide en voltooide mod is. Overigens leent dit topic zich ook voor het posten van mods in progress, tussenstapjes naar je uiteindelijke casemod dus. | ||||
De regel(tjes) | ||||
In dit topic behoor je je aan een aantal simpele regeltjes te houden:
| ||||
Een paar handige links onder elkaar | ||||
Vorige topics
| ||||
En tot slot... | ||||
Ik wens jullie veel plezier in dit topic. Keep up the good work! | ||||
posted by _ferry_ |
Anoniem: 162236
knappe afbeelding als topic-start, is idd weer eens wat anders
, verbetering in dit geval
Ja alleen staat die metabo een beetje gevaarlijk. Straks prikt ze zich nog
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Eindelijk alles gefixed.. 
@ sajoku: Zolang de resolutie niet groter is..
@ sajoku: Zolang de resolutie niet groter is..
als je me verteld hoe ik dat moet fixen dan zal ik dat doen ook voor jou
ik zou ze ook graag iets groter krijgen, dus het is altijd handig
In je camera kijken of je de resolutie of het aantal megapixels aan kunt passen. In de standaard instellingen staat dit vaak niet maximaal.
Ook kan het trouwens zijn dat jouw host voor je plaatjes ze verkleint..
VV: Ja.
Ook kan het trouwens zijn dat jouw host voor je plaatjes ze verkleint..
VV: Ja.
Ik denk dat jij eerder kwijlt, hahaAnoniem: 136640 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:01:
Dadelijk kwijlt ze nog op de mod als ze haar mond zo open houd
Het is niet helemaal ontopic, maar ik vind het het niet waard om er een apart topic voor te openen.
Een paar maanden terug heb ik mijn servertje (via epia) in een DJkoffertje gebouwd. Dit is prima gelukt, maar nu ben ik bezig met een versie 2. Dit omdat ik wat verbeteringen en veranderingen in gedachten heb.
Het idee is om een frame in het koffertje te maken waar alles op vastgezet wordt. Het frame moet dan makkelijk uit de koffer te tillen zijn. Daar zit em meteen het probleem. De I/O van het mobo en de voeding zullen toch echt in de wand van de koffer moeten komen om van buitenaf beschikbaar te zijn.
Ik ben al een beetje aan het brainstormen geweest, maar het lampje van het gouden idee brandt nog niet.
Ik ben dus op zoek naar ideeen om dit het beste aan te pakken.
Doel: Alle hardware moet zo snel en simpel mogelijk uit de koffer verwijderd kunnen worden.
Ter illustratie de huidige koffer met de stukjes frame die ik als testje gemaakt heb.
Bodem van het testframe met 2 steunen waarop het mobo bevestigd kan worden.

Zo moet het mobo er ongeveer op komen te zitten:
Een paar maanden terug heb ik mijn servertje (via epia) in een DJkoffertje gebouwd. Dit is prima gelukt, maar nu ben ik bezig met een versie 2. Dit omdat ik wat verbeteringen en veranderingen in gedachten heb.
Het idee is om een frame in het koffertje te maken waar alles op vastgezet wordt. Het frame moet dan makkelijk uit de koffer te tillen zijn. Daar zit em meteen het probleem. De I/O van het mobo en de voeding zullen toch echt in de wand van de koffer moeten komen om van buitenaf beschikbaar te zijn.
Ik ben al een beetje aan het brainstormen geweest, maar het lampje van het gouden idee brandt nog niet.
Ik ben dus op zoek naar ideeen om dit het beste aan te pakken.
Doel: Alle hardware moet zo snel en simpel mogelijk uit de koffer verwijderd kunnen worden.
Ter illustratie de huidige koffer met de stukjes frame die ik als testje gemaakt heb.
Bodem van het testframe met 2 steunen waarop het mobo bevestigd kan worden.

Zo moet het mobo er ongeveer op komen te zitten:

Zorg dat je een frame maakt waar je gehele pc in past en die binnen de randen van het frame valt. Maak vervolgens de nodige gaten in de koffer zodat je fans nog wel lucht krijgen en je bij alle aansluitingen kan komen. Op deze manier kun je het frame eruit pakken wanneer je wilt.Farmerwood schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:30:
Anoniem: 181231
* Anoniem: 181231 Is het helemaal met Elux eensAnoniem: 188695 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:24:
Mooie kast Jokkos!
je kast is inderdaad mooi gelukt, nu ook nog een fotootje met de de rest van je hardware erin?
Ook maar een patsen dan! Heb eergisteren een paar blauwe CCFL's gekocht en die hangen nu niet zo fraai in m'n case, maar dat komt nog wel 

Kritiek is altijd welkom
Kritiek is altijd welkom
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Anoniem: 177205
Mja tot nu toe steekt er geen hardware in buite voeding en cd lezertjeWapster schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:14:
je kast is inderdaad mooi gelukt, nu ook nog een fotootje met de de rest van je hardware erin?
Kben zelf wat geld aan het bijeen sparen voor nieuwe pc en hardware voor de case..
Maar zal nog wel ff duren
Mooie kast jokkos, niet geheel mijn smaak maar tenminste netjes afgewerkt.Anoniem: 177205 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 08:50:
[...]
Mja tot nu toe steekt er geen hardware in buite voeding en cd lezertje
Kben zelf wat geld aan het bijeen sparen voor nieuwe pc en hardware voor de case..
Maar zal nog wel ff duren
(ben jij trouwens niet jokkos van Bit-Tech?)
If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...
Begin in iedergeval eens met het wegwerken van alle lelijke kabels. En wat is het nut van die CCFL aan de zijkant van je moederbord, Daar zul je nooit echt veel van zien.ReZ1987 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 08:11:
Ook maar een patsen dan! Heb eergisteren een paar blauwe CCFL's gekocht en die hangen nu niet zo fraai in m'n case, maar dat komt nog wel
Kritiek is altijd welkom
Anoniem: 177205
Er zijn nog mensen dat het hebben gevraagd maar dat is niet zoJado schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:05:
[...]
Mooie kast jokkos, niet geheel mijn smaak maar tenminste netjes afgewerkt.
(ben jij trouwens niet jokkos van Bit-Tech?)
Ik dacht deze nick gaat niemand hebben (heb em al paar jaar) en een paar maandjes geleden vroeg iemand mij dezelfde vraag
Haha, dit is m'n eerste "casemod"kippy schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:13:
[...]
Begin in iedergeval eens met het wegwerken van alle lelijke kabels. En wat is het nut van die CCFL aan de zijkant van je moederbord, Daar zul je nooit echt veel van zien.

Ik ga dit weekend nog wel even bezig met wegwerken van al die rotkabels... keep you informed
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Oud raam:

Nieuw raam:

Nieuw raam:

Life is complicated
@Jokkos:Leuke kast! Heb een keer dezelfde naam voor mijn kast gebruikt. Was alleen ietsje groter (91 cm hoog
) Wat ik nog aan de zijkant had was een gele bliksemflits.
@W1 cke-D GT: Of het echt een verbetering is weet ik niet. Je ziet een stuk meer kabels nu. Ik zou een spiegelmodje maken ofzo zodat je iets op de bodem hebt liggen waardoor je je kabels niet meer ziet. Je kunt iig een stuk meer zien
@W1 cke-D GT: Of het echt een verbetering is weet ik niet. Je ziet een stuk meer kabels nu. Ik zou een spiegelmodje maken ofzo zodat je iets op de bodem hebt liggen waardoor je je kabels niet meer ziet. Je kunt iig een stuk meer zien
Ik denk dat ik je oude raam mooier vond, omdat je daar de bodem niet direct zag. ( oranje sleeving Ruless )W1ckeD-GT schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:02:
Oud raam:
[afbeelding]
Nieuw raam:
[afbeelding]
Volgens mij zit daar weinig verschil in, de foto's zijn vanuit een andere hoek genomen. IMHO is het nu beter, het ziet er netter uit, en je ziet de dingen die je moet zien: Het moederbord met alles erop.
@ TEAMIKKE
Binnenkort komen er blauwe fans+ sleeve in..dan komt er ook een spielge-mod in. Het ging nu om het raam.
@ JamesHondje: zoals The_Zeroorez als zei: Het is van boven genomen..als alles blauw is zal ik nog een foto maken,vanuit dezelfde hoek als het oude raam .
@The_Zeroorez Thnx.
Binnenkort komen er blauwe fans+ sleeve in..dan komt er ook een spielge-mod in. Het ging nu om het raam.
@ JamesHondje: zoals The_Zeroorez als zei: Het is van boven genomen..als alles blauw is zal ik nog een foto maken,vanuit dezelfde hoek als het oude raam .
@The_Zeroorez Thnx.
Life is complicated
UiteraardAnoniem: 177205 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:16:
TEAMIKKE heb je daar soms foto(s) van ?
de 2 kasten die ervoor zijn misbruikt. Die gemodde is een Aopen HQ-08,de basis voor de mod.

2 fast 2 furious

linkerkant

rechterkant

En dan nog 1 van de uiteindelijke toren.

Die laatste is dus 91 cm. Bovenkant is ondertussen ook zwart hoor
Mwah je ziet nog wel een klein naadje zitten maar die kan evnetueel nog gedicht worden met wat plamuur zodat het echt 1 kast is. Zit een nieuwe zelf gemaakte voorkant opAnoniem: 177205 schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:55:
Wow sjiek gedaan![]()
Je ziet zelfs niet dat het 2 verschillende cases waren
Alleen is hij nu over omdat ik mijn nieuwe kast af heb(lees [CCIP] The King's Castle eens voor de lol
Dus mocht iemand interesse hebben mail me maar
Anoniem: 124942
Dit weekend ff me Asus A6JM notebook ff onderhanden genomen. Nieuw kleurtje en vette tribals erop. Het lijkt op de foto's of hij blauw is, maar het is metalic paars. Ik vind hem super gaaf geworden!!! 

En voor de liefhebbers zij dit de specificaties van de laptop:
CPU: Intel Core Duo 2 2.33GHz
MEM: 2GB DDR2
HDD: 160GB
ODD: DVD+-R/RW DL
GPU: GeForce GO7600, 512MB

En voor de liefhebbers zij dit de specificaties van de laptop:
CPU: Intel Core Duo 2 2.33GHz
HDD: 160GB
GPU: GeForce GO7600, 512MB
[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 124942 op 11-12-2006 19:59 ]
ziet er wel gaaf uit ja,Anoniem: 124942 schreef op zondag 10 september 2006 @ 14:53:
Dit weekend ff me asus a6vm notebook ff onderhanden genomen. Nieuw kleurtje en vette tribals erop. Het lijkt op de foto's of hij blauw is, maar het is metalic paars. Ik vind hem super gaaf geworden!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En voor de liefhebben zij dit de specificaties van de laptop:
CPU: Centrino 1.83
HDD: 100GB
GPU: GeForce GO7300, 256MB
NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....
Nee hoor. Ik heb er goeie verf voor gebruikt en blanke lak overheen gehaald. Het word ook voor auto's gebruikt, dus dan zou het op een laptop ook lang moeten blijven zittenFr!st! schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:48:
ben je niet bang dat de kleur gaat afbladderen na verloop van tijd?
Inderdaad, er bestaat speciale verf voor plastic enzo. Als het er ooit nog eens (een beetje) af zou gaan, zou je hem altijd nog opnieuw (in een andere stijl) kunnen spuiten.. 
Heb je trouwens geen klein fannetje onderin je laptop, bij de CPU ofzo? Misschien dat er van die platte fans met blauwe/paarse leds te krijgen zijn
Heb je trouwens geen klein fannetje onderin je laptop, bij de CPU ofzo? Misschien dat er van die platte fans met blauwe/paarse leds te krijgen zijn
Denk niet dat die kant en klaar te koop zijn. Maar voor een beetje modder moet het toch mogelijk zijn om daar een led'je in te modden?
hahaha, het is opzich een prima idee, die led-fan. Maar ik ben al redelijk een lampjes fanaat en wou dat juist nu eens niet doen
. Maar wat dan wel zo is, is dat het licht alleen aan de achterkant te zien is, en dat vind ik dan wel weer jammer .
Dan ook maar mijn window ff showen. Heb ook dezelfde kastW1ckeD-GT schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:02:
Oud raam:
[afbeelding]
Nieuw raam:
[afbeelding]

* Anoniem: 181231 Heeft hier ook nog een oude laptop staan
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 181231 op 10-09-2006 17:01 ]
Nu is het juíst custom, omdat niemand het heeftAnoniem: 124942 schreef op zondag 10 september 2006 @ 16:53:
hahaha, het is opzich een prima idee, die led-fan. Maar ik ben al redelijk een lampjes fanaat en wou dat juist nu eens niet doen. Maar wat dan wel zo is, is dat het licht alleen aan de achterkant te zien is, en dat vind ik dan wel weer jammer .
Ziet er super uit!kippy schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:00:
[...]
Dan ook maar mijn window ff showen. Heb ook dezelfde kast
[afbeelding]
Heb je een pic ervan als die op de kast zit?
Hier trouwens nog iets wat ik vandaag gemod heb.Dit was om te oefenen wat ik in verschillende mods heb gezien.

Nu zie je de voeding wel (Slaat op vorige post van mij) omdat de foto een beetje van onderen genomen is,als je ernaast zit merk je er niks van.
EDIT: Hij zit erop voor de foto..dit was gewoon een test.
EDIT2: Nieuwe pic van het raam..Er komt idd nog een spiegel mod in +blauwe zooi.

[ Voor 12% gewijzigd door W1ckeD op 11-09-2006 17:41 ]
Life is complicated
Oranje-blauw is best mooi 
Ik denk, dat als ik ooit nog eens een andere plaats voor mijn PC heb, en een window te zien zou zijn, ik oranje ga gebruiken, als 2e kleur
Ik denk, dat als ik ooit nog eens een andere plaats voor mijn PC heb, en een window te zien zou zijn, ik oranje ga gebruiken, als 2e kleur
Die 1 ziet er gaaf uit! Als je dat van UV-plexi heb gemaakt en dan achter er een ledje oid op laat schijnen is dat erg mooi! Wordt steeds beter
Thnx both! 
@ TEAMIKKE : In mijn volgende mod word dat inderdaad UV Plexi.
In deze zal binnenkort een Spiegel-mod komen
@ TEAMIKKE : In mijn volgende mod word dat inderdaad UV Plexi.
In deze zal binnenkort een Spiegel-mod komen
Life is complicated
Ik heb ff zitten modden aan mijn USB-stick en bluetooth adapter, en ziehier het resultaat (sorry voor de crappy telefoon-pics, maar ik heb niet beter)
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() |
Het Grote Lego Mod Topic 
Best oud, maar wordt vaker na een paar maanden gekicked
(Ik heb er ook een modje in staan..
)
Best oud, maar wordt vaker na een paar maanden gekicked
(Ik heb er ook een modje in staan..
die kende ik wel, maar ik denk niet dat lego mods nog een heel topic nodig hebben... zoals je al zei, hij wordt maar eens in de zoveel maanden gebumpt...
Ahahaha mooi gedaan man. Echt een super idee. Ik heb ook nog wel ergens wat oude meuk liggen misschien kan ik ook zoiets gaan doen met een oud usb stickje.d0rk schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:01:
Ik heb ff zitten modden aan mijn USB-stick en bluetooth adapter, en ziehier het resultaat (sorry voor de crappy telefoon-pics, maar ik heb niet beter)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Heb je alles gewoon vastgelijmd ofzo?
...En tóch hebben ze died0rk schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 01:27:
die kende ik wel, maar ik denk niet dat lego mods nog een heel topic nodig hebben...
Ja, dat komt dus door het feit dat er vrij weinig mensen zijn, maar het wel leuk is.zoals je al zei, hij wordt maar eens in de zoveel maanden gebumpt...
Anoniem: 131051
@Bartjuh. Zijn die tekeningen van je PowerMac G5 case al af? Je kan me ook een DM sturen. Zit deze dagen niet zo vaak aan de computer, dus reactie kan wat op zich laten wachten
Een hdd met plexi-top.
Vandaag (kapot)gemaakt. ( Ja de hdd is dood, ik wou het eens proberen.
)
Vandaag (kapot)gemaakt. ( Ja de hdd is dood, ik wou het eens proberen.

Life is complicated
Ziet er best grappig uit, maar of het realistisch is om bij een levende hd te proberen weet ik nietW1ckeD-GT schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:11:
Een hdd met plexi-top.
Vandaag (kapot)gemaakt. ( Ja de hdd is dood, ik wou het eens proberen.)
[afbeelding]
@sp00f:
de dongle wel, die was te klein on zonder te doen.. de USB stick is volledig demonteerbaar, en alleen van lego en usb-stick gemaakt (hoewel er natuurlijk wel in de lego gedremelt is)
de dongle wel, die was te klein on zonder te doen.. de USB stick is volledig demonteerbaar, en alleen van lego en usb-stick gemaakt (hoewel er natuurlijk wel in de lego gedremelt is)
Het is best te doen, je moet alleen wel weten hoe, en dan nog is het levensgevaarlijk. Je kunt het beter bij je 2e schijfje doen ofzo.. (of gewoon een Raptor kopen die al een plexi heeft..) Een 20GB gevalletje dat je toch alleen voor wat kleine dingen gebruikt is leuk om zo te modden, als je die dan zo hangt dat je alleen bij die schijf de bovenkant ziet..sajoku schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:30:
[...]
Ziet er best grappig uit, maar of het realistisch is om bij een levende hd te proberen weet ik niet
Anoniem: 146043
Bewijs geleverd dat harddisks nog steeds gevoelig zijn voor stofW1ckeD-GT schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:11:
Een hdd met plexi-top.
[afbeelding]
Hm ik heb nog geen raampje gemaakt in een hd, wil ik nog wel doen. Heb wel een keer een 40 MB schijf opengeschroeft ff rondgekeken, en weer dicht gemaakt en in de kast gelegd. Dat was al een jaar geleden ofzo. Pas wilde ik dat ding gebruiken om wat te testen, helemaal vergeten dat ik hem ooit opengemaakt had. Kon de data die er op stond nog gewoon lezen, maar bij het volledig formatteren gaf hij toch een errorsajoku schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:30:
[...]
Ziet er best grappig uit, maar of het realistisch is om bij een levende hd te proberen weet ik niet
Doe het binnenkort wel bij een kapotte schijf voor in een modje.
Klik mee voor GoT!........
Lijkt me wel vet zo`n hdd maar of t echt goed gaat met een werkende...W1ckeD-GT schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:11:
Een hdd met plexi-top.
[afbeelding]
Ik betwijfel het. Misschien als je iemand kent die een clean room heeft of kan gebruiken kan je het wel proberen....
Ma dat zal wel niet gaan denk ik
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heeft iemand een idee hoeveel eht kost om een midi towertje te laten spuiten (bij bv een auto garage oid).
En dan kleur + blanke lak ?
Ik ahd al gehoord van 100~150€, iemand hier ervaring mee?
En dan kleur + blanke lak ?
Ik ahd al gehoord van 100~150€, iemand hier ervaring mee?
Eerst lekker schuren, dan netjes spuiten, en dan primen inderdaad
ik heb vandaag m'n kast gespoten, heel licht opgeschuurd zodat ik de coating die eropzat niet kapotmaakte
en dan met glanszwart, een paar lagen
het blinkt als nooit tevoren
Foto?Fr!st! schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:13:
ik heb vandaag m'n kast gespoten, heel licht opgeschuurd zodat ik de coating die eropzat niet kapotmaakte
heb k al eens gedaan maar geloof me als je eht goed wilt doen ben je voor 20€ neit klaar hoor.TEAMIKKE schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:08:
Waarom niet gewoon een spuitbusje primer en een leuk kleurtje halen? Ben je voor 20 euro klaar.
En k heb er serieus geen zin en tijd voor om na een dag werken de schuur in te duiken om me kast te spuiten.
Maargoed ik wil eht eens goed alten doen, beetje krasvast dus dan maar eens kijken anar een spuitereij
Geloof me, met €20,- en de juiste techniek kom je héél ver hoorsapphire schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:48:
[...]
heb k al eens gedaan maar geloof me als je eht goed wilt doen ben je voor 20€ neit klaar hoor.
de spuitbussen die k gebruikte waren al 10€ p/s....en emt 1 bus verf en 1 blanke lak is eht mij nog neit gelukt een chieftec over te spuiten
Das waar
10.- zijn ook wel merkspuitbussen dan
Ik heb koop ze meestal gewoon van eigen merk. Ook wel eens een keer een goede van Flexa gekocht voor 4 euro duurder maar ik kon niet echt verschil zien. Het was zwart dus dat zal wel ietsje mee helpen. Maar ik heb ook geen geld om hem te laten spuiten
Als jij dat wel hebt zou ik hem ook lekker laten spuiten
Laatst heb ik 2 delta ffb1212ehe 120mm fans gekocht om de panaflo's van mijn Mach II te vervangen, maar omdat de delta's nogal wat geluid produceren (59db) heb ik besloten wat maatregelen te treffen. Ik heb de delta's aangesloten op 2 potentiometers van 60w per stuk, 47 ohm. Nu kan ik ze dus op een acceptabel geluidsniveau laten draaien en wanneer nodig opschroeven tot de 190cfm stand. Ik heb wat gaten geboord in mijn pc70 om ze aan op te hangen.
(klik op thumbnail voor full size, gsm kwaliteit
)
Binnenkant van de case

Achterzijde van de case

Potentiometer

De fans zullen worden aangesloten op een dedicated Mach II voeding.
(klik op thumbnail voor full size, gsm kwaliteit
Binnenkant van de case

Achterzijde van de case

Potentiometer

Had je niet beter gewoon een PWM regeling kunnen bouwen in combinatie met een klein potmetertje. Dit is echt zwaaaaaaaar overkill.
Motip heTEAMIKKE schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:02:
Das waar10.- zijn ook wel merkspuitbussen dan
Ik heb koop ze meestal gewoon van eigen merk. Ook wel eens een keer een goede van Flexa gekocht voor 4 euro duurder maar ik kon niet echt verschil zien. Het was zwart dus dat zal wel ietsje mee helpen. Maar ik heb ook geen geld om hem te laten spuiten
Als jij dat wel hebt zou ik hem ook lekker laten spuiten
En geld maak ik er voor vrij als het moet....maja voorlopig eerst een goeie case uitzoeken die wel naar me zin is
zie de update op p4 van deze topic, die is beter
[ Voor 92% gewijzigd door Tarkin op 15-09-2006 18:58 ]
[Decon achter zijn pc]TerraNova schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:35:
Laatst heb ik 2 delta ffb1212ehe 120mm fans gekocht om de panaflo's van mijn Mach II te vervangen, maar omdat de delta's nogal wat geluid produceren (59db) heb ik besloten wat maatregelen te
*Knip*
KUCH PROEST.....!!!
[/Decon achter zijn pc]
maar....
Het ziet er wel stoer uit. als je de bekabeling netjes afwerkt....
[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 14-09-2006 23:16 ]
FreeReef.nl
Anoniem: 184481
oranjeFr!st! schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:56:
Update:
[afbeelding]
Het begin voor het ophangingssysteem voor mijn harde schijf. Op z’n vorige plekje werd hij constant >45° niet echt gezond dus voor de HD
[afbeelding]
Zo komt de HDD er dus tussen te zitten, en wonderwel, het past nog perfect ook…
[afbeelding]
Zo komt het dus in de kast te zitten, met m’n gepatenteerde Fr!st! ® design (2 velcro tapes op de alu hoekprofielen en plakken maar…)
Ook de kast is gespoten, vroeger was ze wit, nu is ze glanszwart…
Maar die foto’s komen nog wel
Nou he,
Dat is ook het eerste dat mij opviel
Ik heb trouwens eens een keertje extra voedingslijnen op mijn Tyan Tiger gesoldeerd, en het werkt nog ook. Nou ja, werkte, want ik heb het bord al een jaar niet meer aangezet, dus wie weet is ie nu wel stuk...
Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
Hey fr!st ik zou ook nog wat aan je bekabeling doen en eventueel de inverters nog wegwerken.
Trouwens mooie q-tec heb je daar inzittten
Trouwens mooie q-tec heb je daar inzittten

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
er is normaal gezien een tagan besteld als het goed was
dit is nog steeds m'n test case, waar ik vanalles aan het uitproberen ben, in m'n uiteindelijke pc (waarvan mss ook nog een cip komt) komen geen tuig zoals qtec etc in
kast is idd vanbinnen helemaal oranje gespoten, het komt redelijk goed uit met de ccfl's (uv reactive
) als de zijkant erop zit, dan zie je niets meer van de inverters
en btw, ik ga echt geen q tec sleeven hoor, dan betaal ik meer aan sleeves dan aan de voeding zelf
dit is nog steeds m'n test case, waar ik vanalles aan het uitproberen ben, in m'n uiteindelijke pc (waarvan mss ook nog een cip komt) komen geen tuig zoals qtec etc in
kast is idd vanbinnen helemaal oranje gespoten, het komt redelijk goed uit met de ccfl's (uv reactive
en btw, ik ga echt geen q tec sleeven hoor, dan betaal ik meer aan sleeves dan aan de voeding zelf
Anoniem: 177771
lijkt meer op een aquariumTEAMIKKE schreef op zondag 10 september 2006 @ 08:55:
[...]
Uiteraard![]()
de 2 kasten die ervoor zijn misbruikt. Die gemodde is een Aopen HQ-08,de basis voor de mod.
[afbeelding]
2 fast 2 furious![]()
[afbeelding]
linkerkant
[afbeelding]
rechterkant
[afbeelding]
En dan nog 1 van de uiteindelijke toren.
[afbeelding]
Die laatste is dus 91 cm. Bovenkant is ondertussen ook zwart hoorZijn nog oude foto's.
Update:

Het begin voor het ophangingssysteem voor mijn harde schijf. Op z’n vorige plekje werd hij constant >45° niet echt gezond dus voor de HD

Zo komt het dus in de kast te zitten, met m’n gepatenteerde Fr!st! ® design (2 velcro tapes op de alu hoekprofielen en plakken maar…)

Zo zag de kast er dus eerst uit, een beetje veranderd dus…

Zo draait dus m’n pctje als ik aan de kast aan het werken ben, ideaal is het niet, maar het kan ermee door

dit is de volledige update, de andere ga ik ff trashen, dit is beter

Zo zag de kast er dus eerst uit, een beetje veranderd dus…

Zo draait dus m’n pctje als ik aan de kast aan het werken ben, ideaal is het niet, maar het kan ermee door

dit is de volledige update, de andere ga ik ff trashen, dit is beter
Ook even klein projectje van mijn kant. Led knippert op de beat:
U neemt 1 diode 4V, 1 heldere led en een 100 Ohm weerstand en voila:

Ffies filmpje gemaakt met digi cam.
Trouwens mooi Bacardi logo daar in het side panel
even @ eerdere reactie d8 dat het je gewone bak was
U neemt 1 diode 4V, 1 heldere led en een 100 Ohm weerstand en voila:

Ffies filmpje gemaakt met digi cam.
Trouwens mooi Bacardi logo daar in het side panel
[ Voor 14% gewijzigd door peeter123 op 15-09-2006 19:10 ]
is atm nogaltijd m'n gewone bak
maar een amd athlon 18, een ati 9550 en nog wat randapparatuur, daarvoor heb je echt geen voeding nodig van 100+ euries, en deze kon ik meekrijgen tegen de helft van de prijs dus atm test ik hier alles op uit wat ik in m'n andere case wil gaan doen
idd het logo is van bacardi gepikt
maar een amd athlon 18, een ati 9550 en nog wat randapparatuur, daarvoor heb je echt geen voeding nodig van 100+ euries, en deze kon ik meekrijgen tegen de helft van de prijs dus atm test ik hier alles op uit wat ik in m'n andere case wil gaan doen
idd het logo is van bacardi gepikt

Ach boeit jouw wat als het maar mooi is

Heel mooie modpeeter123 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:04:
Ook even klein projectje van mijn kant. Led knippert op de beat:
"Led Verhaal"
Zou je ook voor de minder goede tweakers hier een eenvoudige F.A.Q/Guide kunnen schrijven?
Signature
Anoniem: 50382
Zo man dat ziet er phat uitW1ckeD-GT schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:02:
Oud raam:
[afbeelding]
Nieuw raam:
[afbeelding]
Dat is het mooie: no software gewoon lekker stand alone, als ik morgen even tijd heb zal ik er wat foto's ed van maken. Eigenlijk is het heel simpel: een speaker werkt op wisselstroom, dat wist je waarschijnlijk al, neem een diode die laat zeg maar een kant van de wisselstroom door zodat er bij een piek het ledje oplicht. Nog weerstand voor de plus zodat niet het hele zaakje doorbrand. En alles parralel over de speaker solderen. Een nadel je moet het zaakje aardig hard zetten maar misschien heeft een tweaker die meer electronica verstand heeft een oplossing. Zit nog maar in 4VWO.spittie_nl schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:56:
[...]
Heel mooie mod![]()
Zou je ook voor de minder goede tweakers hier een eenvoudige F.A.Q/Guide kunnen schrijven?(software e.d) Ik ben er namelijk erg in geintresseerd maar heb hier niet genoeg kennis van.
Schema:

+ en - zoals aangesloten op speaker.
Ik heb dit in combinatie met dit in m'n PC zitten. Voor een filmpje van het effect (het effect op het filmpje is met een ander programma gedaan) zie signature. Voor meer info kan je DMenpeeter123 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:39:
[...]
Dat is het mooie: no software gewoon lekker stand alone, als ik morgen even tijd heb zal ik er wat foto's ed van maken. Eigenlijk is het heel simpel: een speaker werkt op wisselstroom, dat wist je waarschijnlijk al, neem een diode die laat zeg maar een kant van de wisselstroom door zodat er bij een piek het ledje oplicht. Nog weerstand voor de plus zodat niet het hele zaakje doorbrand. En alles parralel over de speaker solderen. Een nadel je moet het zaakje aardig hard zetten maar misschien heeft een tweaker die meer electronica verstand heeft een oplossing. Zit nog maar in 4VWO.
Schema:
[afbeelding]
+ en - zoals aangesloten op speaker.
kun je niet de weerstand wat verlagen? mischien dat dat helpt.peeter123 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:39:
[...]
Een nadel je moet het zaakje aardig hard zetten
edit: mischien een losse audiojacket male en female halen, alles aan elkaar zetten en dan tussen de speaker ingang plugge
[ Voor 21% gewijzigd door Borgoth op 16-09-2006 13:13 ]
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Anoniem: 131051
Kan iemand een idee geven van hoe moeilijk het is om aluminium te plooien?
Ik heb een goed idee voor een custom mATX case, helemaal uit alu. Maar daarvoor ga ik wel die alu moeten kunnen plooien. (denk aan, in grote lijnen, een vlak waar vier wanden moeten omhoog gebogen worden, onder andere)
Het frame had ik graag gemaakt in 2mm alu. Daarrond komt nog eens een buitenafwerking zoals een mac pro case, bekijk de foto's maar eens, die handvaten plus zijkant en nog eens handvaten zijn één sheet die daarrond is toegevoegd. Dit zou in 3 mm moeten gebeuren
Ik wil het namelijk wel een kwaliteitsfeel meegeven.
Anderzijds, kan je het plooien een beetje helpen door de naad waar geplooid moet worden op te warmen. Of zal het aluminium dan te hard vervormen en scheef trekken.
Daarbij horend nog twee andere vragen: waar kan ik de afmetingen vinden van een backplate van een matx case. Dus de openingen achteraan (usb, beeld, enz...) en de afmetingen van de openingen voor de uitbreidingsloten, en hoever die van de eerste opening komen.
En als laatste: is een powerknop gewoon een simpele schakelaar? Of hoort daar om één of andere reden nog wat circuitry bij?
Ik heb een goed idee voor een custom mATX case, helemaal uit alu. Maar daarvoor ga ik wel die alu moeten kunnen plooien. (denk aan, in grote lijnen, een vlak waar vier wanden moeten omhoog gebogen worden, onder andere)
Het frame had ik graag gemaakt in 2mm alu. Daarrond komt nog eens een buitenafwerking zoals een mac pro case, bekijk de foto's maar eens, die handvaten plus zijkant en nog eens handvaten zijn één sheet die daarrond is toegevoegd. Dit zou in 3 mm moeten gebeuren
Ik wil het namelijk wel een kwaliteitsfeel meegeven.
Anderzijds, kan je het plooien een beetje helpen door de naad waar geplooid moet worden op te warmen. Of zal het aluminium dan te hard vervormen en scheef trekken.
Daarbij horend nog twee andere vragen: waar kan ik de afmetingen vinden van een backplate van een matx case. Dus de openingen achteraan (usb, beeld, enz...) en de afmetingen van de openingen voor de uitbreidingsloten, en hoever die van de eerste opening komen.
En als laatste: is een powerknop gewoon een simpele schakelaar? Of hoort daar om één of andere reden nog wat circuitry bij?
Jup, de 2 draadjes tegen elkaar aan tikken is genoeg, zit geen schakeling ofzo achter.Anoniem: 131051 schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:35:
Aluminium buig verhaal....
Waar zijn die tribals van gemaakt? Heb je dat zelf uitgeprint of?Anoniem: 124942 schreef op zondag 10 september 2006 @ 16:53:
hahaha, het is opzich een prima idee, die led-fan. Maar ik ben al redelijk een lampjes fanaat en wou dat juist nu eens niet doen. Maar wat dan wel zo is, is dat het licht alleen aan de achterkant te zien is, en dat vind ik dan wel weer jammer .
Mijn nieuwe Casemod idee, ik heb een oude kast gedoneerd gekregen van de moeder van m'n vriendin
Lekker groot!!! Hoe werkbaar dit idee is weet ik nog niet, maar daar kom ik binnenkort wel achter.
Eerst eens uitzoeken wat ik allemaal nodig heb en wat dat me gaat kosten...
Ik wil in ieder geval voor 2-3 intake fans, achter 2 outtakes (met voeding 3) en ruimte voor 4-5 harddisks
(Dit is natuurlijk nog maar een snelle (en scheve) Sketch Up, slechts heel globaal...)
[ Voor 8% gewijzigd door Grozno op 18-09-2006 12:10 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Ik heb een tijdje geleden mijn kastinhoud vervangen, en omdat het nu wèl de moeite waard is om naar te kijken heb ik besloten een raam te maken in het zijpaneel. Ik heb toen bij de Gamma een plaat 3mm dik (of dun) acrylglas, en een rolletje dubbelzijdige TESA montage tape gekocht. De Dremel heb ik van mijn vriendin geleend. Omdat de voeding en videokaarten blauwe LED's bleken te bevatten, heb ik er meteen 2 blauwe Cooler Master LED-fans bij gekocht (1x 80mm en 1x 120 mm, niet bij de Gamma). Bij gebrek aan een betere camera dan een k750, heb ik het daarmee moeten doen, maar het valt op de laatste 2 foto's na, niet tegen.
Close-up van het naamplaatje van het slachtoffer. Een Shi-tec Royal III. Dit was de eerste fatsoenlijke PC die we hier thuis hadden, een Pentium III 450. Nu de inhoud een stuk spectaculairder is geworden, moet de kast er ook maar aan geloven:

Plaatje van het zijpaneel zonder raam:

Afgetekend en begin gemaakt:

Dubbelzijdige übertape erop geplakt. Ik vond dit de eenvoudigste manier om het raam te bevestigen. Losmaken is een ander verhaal. Kostte dus een nieuwe rol tape toen bleek dat het paneel niet meer dicht kon schuiven omdat het eerste raam iets te ver naar de voorkant zat. Dit was dus poging 2:

Randje tape geplakt:

Raampje ertegenaan. Hier is het nog blauw door de folie die er op zit geplakt:

Buitenkant. Ik vind het wel mooi geworden, zonder rubber of iets dergelijks:

Om de 120mm fan te monteren heb ik 4 gaatjes geboord, 4mm. Ik ben erachter gekomen dat het boren in dit soort materiaal het best gaat met een houtboor:

Fan erop geschroefd:

Vanaf de andere kant:

Omdat ik nog een hoop raam over had, heb ik een standaard saai wit afdekkapje vervangen door een miniraampje, zodat er een harde schijf en wat meer blauw te zien is:

Het resultaat:

En het miniraampje:

De inhoud:
- P5ND2-SLi
- Pentium D 805 @3,4GHz
- 2x Kingston 512 MB DDR2 dual channel
- 2x Asus EN6600GT 256 MB
- LG Super multi DVD/CD alleslezer en -brander
- Fujitsu MP3108AT 10,8 GB
- Maxtor 2B020H1 20 GB
(offtopic)
Deze muppet vond het wel erg spannend en interessant allemaal:

(offtopic)
Close-up van het naamplaatje van het slachtoffer. Een Shi-tec Royal III. Dit was de eerste fatsoenlijke PC die we hier thuis hadden, een Pentium III 450. Nu de inhoud een stuk spectaculairder is geworden, moet de kast er ook maar aan geloven:

Plaatje van het zijpaneel zonder raam:

Afgetekend en begin gemaakt:

Dubbelzijdige übertape erop geplakt. Ik vond dit de eenvoudigste manier om het raam te bevestigen. Losmaken is een ander verhaal. Kostte dus een nieuwe rol tape toen bleek dat het paneel niet meer dicht kon schuiven omdat het eerste raam iets te ver naar de voorkant zat. Dit was dus poging 2:

Randje tape geplakt:

Raampje ertegenaan. Hier is het nog blauw door de folie die er op zit geplakt:

Buitenkant. Ik vind het wel mooi geworden, zonder rubber of iets dergelijks:

Om de 120mm fan te monteren heb ik 4 gaatjes geboord, 4mm. Ik ben erachter gekomen dat het boren in dit soort materiaal het best gaat met een houtboor:

Fan erop geschroefd:

Vanaf de andere kant:

Omdat ik nog een hoop raam over had, heb ik een standaard saai wit afdekkapje vervangen door een miniraampje, zodat er een harde schijf en wat meer blauw te zien is:

Het resultaat:

En het miniraampje:

De inhoud:
- P5ND2-SLi
- Pentium D 805 @3,4GHz
- 2x Kingston 512 MB DDR2 dual channel
- 2x Asus EN6600GT 256 MB
- LG Super multi DVD/CD alleslezer en -brander
- Fujitsu MP3108AT 10,8 GB
- Maxtor 2B020H1 20 GB
(offtopic)
Deze muppet vond het wel erg spannend en interessant allemaal:

(offtopic)
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
leuk idee om die window zo te maken, met die fan erin ziet het er best origineel uit voor zo'n simpele aanpassing
en [OT]: wat een schatjes zijn het dan nog hè
en [OT]: wat een schatjes zijn het dan nog hè
Simplicity is de bom...
Netjes gedaan, is t acrylglas bij de Gamma een beetje betaalbaar?
offtopic:
wacht maar tot je ineens je muis kwijt bent
wacht maar tot je ineens je muis kwijt bent
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Anoniem: 76438
@ Peenutzz:
Erm, zie ik het goed en zit er geen gat in het raam bij de fan? Lijkt me niet zo goed voor de air flow
Erm, zie ik het goed en zit er geen gat in het raam bij de fan? Lijkt me niet zo goed voor de air flow
offtopic:
Leuk die kleine beestjes, heb er ook een rondlopen. Erg nieuwsgierig idd : )
Leuk die kleine beestjes, heb er ook een rondlopen. Erg nieuwsgierig idd : )
Anoniem: 50382
Zo man je hebt hier echt je best op gedaan.
Mijne is nog lang niet zo ver. Zodra deze een beetje ergens op gaat lijken post ik hier wat foto's
Mijne is nog lang niet zo ver. Zodra deze een beetje ergens op gaat lijken post ik hier wat foto's
Dit topic is gesloten.
Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed