Ggrr ik zoek al weken naar een zwarte Musketeer 1 maar helaas. Ik wil de Musketeer 1 en 2 beide inbouwen want VU meters zijn kwijl. Zodoende komt mijn case niet af.
@ Icec_old: €10,99 voor een halve vierkante meter acrylglas (1 bij 0,5 m). Heel wat reserve, mocht er wat misgaan..
@ Zer0x: Daar zit inderdaad nog geen gat. (Nog een reden dat het eerste raampje mislukt was: Boor => VERSPLINTER! => hele hoop scheldwoorden => alles weer losbreken => weer een hoop scheldwoorden en een nieuw rolletje tape..) Ben er in de loop van het schelden achter gekomen dat het boren in dit spul met een gewone boor niet zo lekker gaat, dus ik heb het voorlopig eventjes zo gemonteerd, tot ik nieuwe houtboortjes heb. Dan komen er cirkels met gaatjes in van groot naar klein, buiten naar binnen. (Als je begrijpt wat ik bedoel).
@ Zer0x: Daar zit inderdaad nog geen gat. (Nog een reden dat het eerste raampje mislukt was: Boor => VERSPLINTER! => hele hoop scheldwoorden => alles weer losbreken => weer een hoop scheldwoorden en een nieuw rolletje tape..) Ben er in de loop van het schelden achter gekomen dat het boren in dit spul met een gewone boor niet zo lekker gaat, dus ik heb het voorlopig eventjes zo gemonteerd, tot ik nieuwe houtboortjes heb. Dan komen er cirkels met gaatjes in van groot naar klein, buiten naar binnen. (Als je begrijpt wat ik bedoel).
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Produkt is bij Rax al weken niet op voorraad
Meestal kun je dat versplinteren enigzins tegengaan door er bijvoorbeeld schilders (crepe) tape op te plakken op de plekken waar je wilt boren. Dit voorkomt dat het gat scheuren of splinteren tijdens het boren.Peenutzz schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:13:
[ogenuitprikmodus]Kaap schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:57:
[...]
Produkt is bij Rax al weken niet op voorraad
Heb er nog eentje thuis liggen ;-) not for sale
[/ogenuitprikmodus]
[ Voor 13% gewijzigd door G-RaX op 20-09-2006 14:29 ]
Verwijderd
Hout boortje is toch minder om mee te boren in plexiglas, een metaalboortje is daar eerder naar gemaakt en naar mijn ervaringen ook beter. Een goed idee is om een plankje hout oid onder je te boren plexiglas leggen. Bij het boren boor je eerst in het plexi waarna je over gaat tot het hout. Hierdoor schiet je niet door het plexiglas heen en blijft het gat dus mooi.Peenutzz schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:13:
@ Icec_old: €10,99 voor een halve vierkante meter acrylglas (1 bij 0,5 m). Heel wat reserve, mocht er wat misgaan..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 16:05 ]
Ik heb na wat proberen en frotten inmiddels nog iets beters gevonden. Wel iets meer werk, maar wel splintervrij:G-RaX schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:27:
Meestal kun je dat versplinteren enigzins tegengaan door er bijvoorbeeld schilders (crepe) tape op te plakken op de plekken waar je wilt boren. Dit voorkomt dat het gat scheuren of splinteren tijdens het boren.
Ik heb 2 MDF plankjes gepakt, daar de bevestigingsgaten van de fan op afgetekend. Gaatjes geboord. Plankjes muurvast tegen elkaar geschroefd, met het raampje ertussen, de schroeven door de gaatjes natuurlijk. Toen het patroon getekend op het plankje, en geboord. Werkt uitstekend. Het beste resultaat kreeg ik met een houtboor. Het raampje waarop ik het geprobeerd heb, heeft niet een keer gesplinterd.
Misschien heeft iemand hier wat aan. Morgen mijn 'echte raam' maar eens bewerken, plaats wel een plaatje als het af is.
Verwijderd
AaAaAaAh.. Dies liefPeenutzz schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 00:08:
*knip*
(offtopic)
Deze muppet vond het wel erg spannend en interessant allemaal:
[afbeelding]
(offtopic)
Verwijderd
Ik mag hopen dat die HDD altijd al rechtop heeft gehangen ? Het is namelijk -zwaar- slecht voor gelagerde hardeschijven als je ze van 'positie' veranderd terwijl ze al 'ingedraaid' zijn.Fr!st! schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:57:
<knip>
Update:
[afbeelding]
Het begin voor het ophangingssysteem voor mijn harde schijf. Op z’n vorige plekje werd hij constant >45° niet echt gezond dus voor de HD
</knip>
Ik weet niet zeker of dit ook zo is bij de nieuwe fluid bearings, maar pas ermee op !
naah, ze heeft eerst plat gelegen
najah ze draait toch nog altijd dus het zal wel zo'n probleem niet zijn zeker (het is een ata66hdd
)
najah ze draait toch nog altijd dus het zal wel zo'n probleem niet zijn zeker (het is een ata66hdd
Net mijn DVD brander netjes weg gewerkt. Ik vond het maar niets zo'n Lian-Li afdekplaatje. Heb online een plaatje besteld en die gemod.

Ziet er heel mooi uit! 
Hoe open je hem dan? Heb je toevallig zo'n knopje op je toetsenbord?
Hoe open je hem dan? Heb je toevallig zo'n knopje op je toetsenbord?
Ik hoef alleen maar even tegen de plaat aan de duwen en hij gaat open.
Op het onderstaande plaatje kan je zien hoe het werkt.

Het is zo'n ding dat je kan indrukken en dat daarna gelijk weer terug schiet.

Na het wegdoen van mijn waterkoeling bleef er een "gat" boven in mijn pc zitten.
Dit heb ik nu opgelost door er een plaat overheen te monteren.
Zie pic.
Dit heb ik nu opgelost door er een plaat overheen te monteren.
Zie pic.

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Niet echt subtiel
Ik zou er iets in graveren. Volgens mij wil je ook een beetje pronken met die koeler die er bij staat of niet
Ik vind idd dat het een mooi dingetje is ja, maar die stond er puur omdat ie strax gemonteerd gaat wordenTEAMIKKE schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:41:
Niet echt subtielIk zou er iets in graveren. Volgens mij wil je ook een beetje pronken met die koeler die er bij staat of niet
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
PilatuS schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:21:
Net mijn DVD brander netjes weg gewerkt. Ik vond het maar niets zo'n Lian-Li afdekplaatje. Heb online een plaatje besteld en die gemod.
[afbeelding]
[afbeelding]
Echt he....als sinds ik een Lian zag in 2001 (Prometia-Li van AP versteeg @ OC days) moet k telkens kwijlen als k er 1 zien....en die van jou ook steeds weer...lekekr simpel gemod maar zó stijl vol
Alleen jammer dat de binnenkant van die Lians zo gaar is
Samengevat: moooooi PilatuS !!!!!
Toen ik deze PC ging bouwen wou ik ook echt eindelijk een kast die ik echt mooi vond. Heb in mijn zoektocht meer dan 200 kasten gezien maar vind geen enkele zo mooi als deze.
Ik vind de binnenkant opzich prima, ivm de waterkoeling is het zo prima die layout. Enige nadeel van die kast is de prijs maar als ik kijk wat de rest van de hardware kost en de waterkoeling valt het nog wel mee.
Ik vind de binnenkant opzich prima, ivm de waterkoeling is het zo prima die layout. Enige nadeel van die kast is de prijs maar als ik kijk wat de rest van de hardware kost en de waterkoeling valt het nog wel mee.
Waar heb je die gekocht, ik kan zoiets maar niet vinden!!PilatuS schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:18:
[afbeelding]
Ja prijs...maar Lian is kwalitatief gewoon goed spul dus ach.....dan betaal ik graag wat extra, heb ik tenminste geen knake zooi.PilatuS schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:52:
Toen ik deze PC ging bouwen wou ik ook echt eindelijk een kast die ik echt mooi vond. Heb in mijn zoektocht meer dan 200 kasten gezien maar vind geen enkele zo mooi als deze.
Nouja wat ik qua lay-out bedoel, voor de prijs mar eht toch wel wat luxer denk ik. ontkoppelde HD (bays) oid maar vooral het gebruik van 80mm fans vind ik echt ronduit irritant, die mij maar 120mm's
(jaja ik weet dat je Pabsten erin hebt hangen...maar dan liever Pabst 120mm fans voor mij
[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 24-09-2006 01:57 ]
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 10:31
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Netjes gedaan, mijn complimenten. Ben zelf ook niet zo'n fan van die afdekplaatjes van lian-li, kleurverschil is te groot. En dit is gewoon vele malen mooier. Twee vraagjes, waar haal je zo'n ijzer klipje vandaan (zo vaak in mijn handen gehad, nu geen idee. Zie dat je heb met soort dubbelzijdig tape heb vastgemaakt?) en de zijkant van zo'n klepje heb je met dremel/zaagje er netjes af kunnen zagenPilatuS schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:18:
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 24-09-2006 02:46 ]
@ sapphire. Ik ben het helemaal met je eens dat 120mm fans stukken beter zouden zijn dan die 80mm dingen. Op die manier zou het nog stiller kunnen.
@ Fab1Man en We Are Borg. Dat klipje had mijn vader nog liggen, heb geen idee waar je die dingen kan kopen. De zijkant heb ik idd gewoon er netjes afgezaagt.
@ Fab1Man en We Are Borg. Dat klipje had mijn vader nog liggen, heb geen idee waar je die dingen kan kopen. De zijkant heb ik idd gewoon er netjes afgezaagt.
Ik bedoelde eigenlijk zo'n afdekplaatje, waar je die kunt vinden, al is het maar standaard!PilatuS schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:26:
@ sapphire. Ik ben het helemaal met je eens dat 120mm fans stukken beter zouden zijn dan die 80mm dingen. Op die manier zou het nog stiller kunnen.
Ow die dingen. Er zijn meerdere zaken die ze verkopen. Ik heb de mijne gekocht bij Freezinghardware.nl.Fab1Man schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:19:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk zo'n afdekplaatje, waar je die kunt vinden, al is het maar standaard!
Het duurde wel ff voordat ze die dingen konden leveren maar ik had toch geen haast.
Om precies te zijn hier -> http://shop.freezinghardw...asp?Pagina=00002&SubID=69
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 24-09-2006 14:26 ]
Ik had nog de vraag wat dat precies voor fancontroller is. Ik kan nergens een simpele vinden, gewoon 4 regelaartjes van 0-12v, allemaal met 3 kleuren ledjes en dan 6-12v...PilatuS schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is die in de volgende link -> http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=935Fab1Man schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:15:
[...]
Ik had nog de vraag wat dat precies voor fancontroller is. Ik kan nergens een simpele vinden, gewoon 4 regelaartjes van 0-12v, allemaal met 3 kleuren ledjes en dan 6-12v...
Deze kan van 0 tot 12 volt. Boven de 7 is ie blauwe daar onder is ie rood. Ik heb de mijne dan wel in een Lian-Li plaatje gemod. Gewoon ff gaatjes geboort en em er in gezet.
Bedankt, ik zat ook al naar die te kijken, maarja al die letters erop vond ik niet zo mooi.PilatuS schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:31:
[...]
Het is die in de volgende link -> http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=935
Deze kan van 0 tot 12 volt. Boven de 7 is ie blauwe daar onder is ie rood. Ik heb de mijne dan wel in een Lian-Li plaatje gemod. Gewoon ff gaatjes geboort en em er in gezet.
Ik ga namelijk een Centurion 5 halen, dus dan doe ik dat net zoals jou, mod ik de voorplaat van de kast zodanig dat ik die dingetjes erin heb.
Bedankt voor de snelle reactie!!
Ik vind die dingen die er orgineel op zitten ook helemaal niets. Als je idd gewoon ff zo'n plaatje pakt en ff goed meet dan is het binnen een half uur klaar en ziet het er perfect uit 
Zou wel het plaatje helemaal afplakken als je gaat boren zodat er geen krassen op komen.
Zou wel het plaatje helemaal afplakken als je gaat boren zodat er geen krassen op komen.
Is de voorkant van de "originele" fancontroller er makkelijk af te krijgen? Of moet je die toch een beetje eraf wrikken. Handigste zou zijn dat je wat schroefjes loshaalt.
Als je de fancontroller hebt zie je het van zelf. Het is heel makkelijk. Onder de 4 draaiknoppen zitten 4 moertjes die je zo los kan halen, daar achter zitten nog wat ringentjes die voor wat ruimte zorgen.
Verder gewoon 8 gaatjes boren voor de 4 knoppen en de 4 ledjes, dan kan je em zo weer in elkaar zetten. De 4 gaten voor de knoppen hoeven niet echt precies te zijn omdat de draaiknoppen er overheen vallen.
Ook de gaten voor de ledjes hoeven niet echt heel precies te zijn omdat de ledjes op pootjes zitten die je behoorlijk goed een beetje kan buigen.
Verder gewoon 8 gaatjes boren voor de 4 knoppen en de 4 ledjes, dan kan je em zo weer in elkaar zetten. De 4 gaten voor de knoppen hoeven niet echt precies te zijn omdat de draaiknoppen er overheen vallen.
Ook de gaten voor de ledjes hoeven niet echt heel precies te zijn omdat de ledjes op pootjes zitten die je behoorlijk goed een beetje kan buigen.
[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 25-09-2006 23:14 ]
Verwijderd
Epona, klein, maar fijn!
Een geweldige mod is dit niet, maar ik heb er wel mijn handen mee vol gehad, alles passend te krijgen. Laat ik beginnen met de behuizing. Dit was eens de behuizing van een externe SyQuest-HD met verwisselbare schijven. Stevig staal, dat er na wat reinigings-en spuitwerk zó komt uit te zien:

Het afdekplaatje is al gemonteerd, evenals de afstandsbussen waarop het Epia-bordje komt te rusten. Die profieltjes zijn erg handig, om alles precies te positioneren. En precies moet het zijn; de beschikbare breedte bedraagt amper 2mm meer dan de breedte van het MB.Hieronder, naast wat klein grut, de onderdelen die een plaatsje moeten krijgen:

En hier zijn we halfweg:

De HD is rechtstreeks op de bodem vastgeschroefd, hetgeen de warmteafvoer ten goede moet komen. De voeding "kijkt naar buiten" op de plaast waar voorheen de net-entree en de SCSI-connector zaten. Een extra, temperatuur-gestuurd, ventilatortje zit ook al op zijn plaats. De gekleurde bandkabel verbindt het MB met aan/uit-knop, reset-knop, HD-LED, en aan/uit-LED.

Nu begint het al op iets te gelijken. De grijze bandkabel opzij gaat naar de parport die onder het afdekplaatje een plaats heeft gevonden. De 2 ronde openingen in het afdekplaatje laten koele lucht binnen - er moet nog een roostertje voor. Niet zichtbaar is een derde opening onder het afdekplaatje - de HD wil immers ook wat frisse lucht. De sturing voor de ventilator is nog niet aangesloten; die laatste moet nog met definitief bevestigd worden, met nette dopmoeren.

Dit is een detailopname, die toont hoe weinig plaats er aan de zijkanten overblijft. Ter hoogte van het MB zijn aan de binnenkant van de kap dan ook enkele lagen isolerende tape aangebracht.

Tenslotte nog een impressie van het afgewerkte geheel. De temperatuur, gemeten aan de luchtuitlaat van de voeding, blijft onder de 31°C, ook bij een hoge µP-load. Hetgeen veel beter is dan ik verwacht had.
Een geweldige mod is dit niet, maar ik heb er wel mijn handen mee vol gehad, alles passend te krijgen. Laat ik beginnen met de behuizing. Dit was eens de behuizing van een externe SyQuest-HD met verwisselbare schijven. Stevig staal, dat er na wat reinigings-en spuitwerk zó komt uit te zien:

Het afdekplaatje is al gemonteerd, evenals de afstandsbussen waarop het Epia-bordje komt te rusten. Die profieltjes zijn erg handig, om alles precies te positioneren. En precies moet het zijn; de beschikbare breedte bedraagt amper 2mm meer dan de breedte van het MB.Hieronder, naast wat klein grut, de onderdelen die een plaatsje moeten krijgen:

En hier zijn we halfweg:

De HD is rechtstreeks op de bodem vastgeschroefd, hetgeen de warmteafvoer ten goede moet komen. De voeding "kijkt naar buiten" op de plaast waar voorheen de net-entree en de SCSI-connector zaten. Een extra, temperatuur-gestuurd, ventilatortje zit ook al op zijn plaats. De gekleurde bandkabel verbindt het MB met aan/uit-knop, reset-knop, HD-LED, en aan/uit-LED.

Nu begint het al op iets te gelijken. De grijze bandkabel opzij gaat naar de parport die onder het afdekplaatje een plaats heeft gevonden. De 2 ronde openingen in het afdekplaatje laten koele lucht binnen - er moet nog een roostertje voor. Niet zichtbaar is een derde opening onder het afdekplaatje - de HD wil immers ook wat frisse lucht. De sturing voor de ventilator is nog niet aangesloten; die laatste moet nog met definitief bevestigd worden, met nette dopmoeren.

Dit is een detailopname, die toont hoe weinig plaats er aan de zijkanten overblijft. Ter hoogte van het MB zijn aan de binnenkant van de kap dan ook enkele lagen isolerende tape aangebracht.

Tenslotte nog een impressie van het afgewerkte geheel. De temperatuur, gemeten aan de luchtuitlaat van de voeding, blijft onder de 31°C, ook bij een hoge µP-load. Hetgeen veel beter is dan ik verwacht had.
Wow, mooie mod mên...
Ben dol op Epia Modjes, Heb er zelf 't laatst een in een kratje gestopt, moet ik nog foto's van posten.
Waar heb je die voeding vandaan btw?
Ben dol op Epia Modjes, Heb er zelf 't laatst een in een kratje gestopt, moet ik nog foto's van posten.
Waar heb je die voeding vandaan btw?
[ Voor 13% gewijzigd door Bluedude3410 op 26-09-2006 14:18 ]
Verwijderd
Epia-bordje, HD en voeding komen van http://www.mpl.be
Voeding is --als ik me niet vergis-- de "Fortron Source FSP180-50PLA" op http://www.mpl.be/products.aspx?id=23&sid=139
Voeding is --als ik me niet vergis-- de "Fortron Source FSP180-50PLA" op http://www.mpl.be/products.aspx?id=23&sid=139
Verwijderd
Nee, het is het werkpaardje in m'n hobbyruimte. Wordt enkel gebruikt voor meet- regel- en testopstellingen. En om te communiceren met m'n ATmega-projectjes, uiteraard. Afin, dingetjes waar een "grote" PC eigenlijk overkill is.
Verwijderd
Neon in a bottle,
Had deze ccfl buisjes over omdat ik overgestapt ben op een andere kast, vind dat lichtjesgedoe beetje lelijk worden:P
Maar dan moet je nog iets met je neon, en hier het resultaat

iemand nog ideeen? of moeten de buisjes misschien recht in de flessen?
Had deze ccfl buisjes over omdat ik overgestapt ben op een andere kast, vind dat lichtjesgedoe beetje lelijk worden:P

Rechts is mooier idd. En dan moet je een soort verlicht kratje maken
Die inverter die er zo bij hangt enz. is niet echt mooi. Dan kun je die wegwerken
is het niet mogelijk om de fles aan de binnenkant mat te maken??Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:21:
Neon in a bottle,
[afbeelding]
[afbeelding]
NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....
Glas dus dat word lastig waarschijnlijk, misschien met zand ofzo.ghost-rider schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:00:
[...]
is het niet mogelijk om de fles aan de binnenkant mat te maken??
Gewoon je ccfl balkjes water dicht maken en dan ik melk achtig water ofzo ?ThinkPadd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:38:
[...]
Glas dus dat word lastig waarschijnlijk, misschien met zand ofzo.
Hallo!
Verwijderd
Waarom dan de buitenkant niet aanpakken
, kende makkelijker bij...
tja labeltje weg, maar tja..
Dan heb je'r niets meer aanVerwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:23:
Waarom dan de buitenkant niet aanpakken, kende makkelijker bij...

Met een of ander chemisch goedje moet het wel lukken denk ik,
net zoals je met aceton plexi kan bewerken moet je toch ook met
een iets sterker goedje glas kunnen bewerken? Vraag het eens na op je school (als je op een zit).
If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...
Daarom werken ze in de scheikunde ook met glazen buisjes en erlenmeyers..Jado schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:18:
[...]
Dan heb je'r niets meer aan![]()
Met een of ander chemisch goedje moet het wel lukken denk ik,
net zoals je met aceton plexi kan bewerken moet je toch ook met
een iets sterker goedje glas kunnen bewerken? Vraag het eens na op je school (als je op een zit).
Volgens mij kun je beter een fles aan diggelen slaan, de scherven in die fles die mat moet worden, en dan schudden..
Als je nu gewoon de fles eens vult met glaspareltjes? Dan krijg je volgens mij ook wel een redelijk gelijkmatig verlichte fles.
Verwijderd
of je koopt gewoon andere flesjes, zijn zat flesjes met mat glas. Waarom zo ingewikkeld doen
Verwijderd
Heb 'n paar dagen geleden ook 'n casemodje gedaan....
Het pc doet het grote download werk, maar hij zat in een grote&lompe case; kortom ik wilde er iets aan doen... maar wat
het moest ook niet te veel werk zijn zo belangrijk is ie nou ook weer niet
Goed na een tijdje te hebben zitten kijken naar de case zag ik dat het gedeelte waar het moederbord op bevestigd zit er zo uit geschoven kan worden:

De harde schijven heb ik er zo opgeschroeft
Voeding aan de achterkant
Zo nu kan ik heel mooi aan de noobs laten zien hoe een pc in elkaar zit, hij staat in het ''lege'' hoekje van mn bureau
Het pc doet het grote download werk, maar hij zat in een grote&lompe case; kortom ik wilde er iets aan doen... maar wat

Goed na een tijdje te hebben zitten kijken naar de case zag ik dat het gedeelte waar het moederbord op bevestigd zit er zo uit geschoven kan worden:

Zo nu kan ik heel mooi aan de noobs laten zien hoe een pc in elkaar zit, hij staat in het ''lege'' hoekje van mn bureau
Ziet er wel grappig uit. Is een keer weer wat anders. Is trouwens wel leuk voor grijp graage vingertjes!

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Is dat een inwin kast geweest? Het lijkt namelijk erg veel op mijn Inwin Q500 die gebruikt gaat worden in mijn Tomb Raider casemod (en mijn hdds zitten op een soortgelijke manier gemonteerdVerwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:32:
Het pc doet het grote download werk, maar hij zat in een grote&lompe case; kortom ik wilde er iets aan doen... maar wathet moest ook niet te veel werk zijn zo belangrijk is ie nou ook weer niet
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Volgens mij een merkloos gevalletje... zal vanmiddag ff fototje maken, heb er nog meer
De meesten die in mijn kamer komen weten wel dat ze er af moeten blijven
De meesten die in mijn kamer komen weten wel dat ze er af moeten blijven
Als die labels van papier zijn, kan ie de fles ff laten weken in heet water, komen de labels los, ff laten drogen en na het mat maken van de fles er weer op plakken...Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:23:
Waarom dan de buitenkant niet aanpakken, kende makkelijker bij...
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
In mijn Sonata II case zit normaal een airduct voor de processor, maar die past niet omdat mijn cooler een tikkeltje te hoog is.
(Tuniq Tower).
Ik kreeg het idee om het gat aan de achterkant te gebruiken voor een nieuw airduct naar mijn grafische kaart, een Leadtek 7900gtx, die normaal warme lucht links naar buiten en rechts de kast in blaast. De lucht aan de rechterkant wordt nu dus ook naar buiten geleid.
Ik kreeg het idee om het gat aan de achterkant te gebruiken voor een nieuw airduct naar mijn grafische kaart, een Leadtek 7900gtx, die normaal warme lucht links naar buiten en rechts de kast in blaast. De lucht aan de rechterkant wordt nu dus ook naar buiten geleid.

Merk je het ook aan de temperatuur in de kast?
Verwijderd
Ik weet niet of iemand zich deze post nog herinnerd, maar inmiddels heb ik mij erop gestort met dit als eindresultaatVerwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:08:
[afbeelding]
Mijn nieuwe Casemod idee, ik heb een oude kast gedoneerd gekregen van de moeder van m'n vriendin
Lekker groot!!! Hoe werkbaar dit idee is weet ik nog niet, maar daar kom ik binnenkort wel achter.
Eerst eens uitzoeken wat ik allemaal nodig heb en wat dat me gaat kosten...
Ik wil in ieder geval voor 2-3 intake fans, achter 2 outtakes (met voeding 3) en ruimte voor 4-5 harddisks
(Dit is natuurlijk nog maar een snelle (en scheve) Sketch Up, slechts heel globaal...)

TADA!!!! De eerste saaie witte kast met blauwe grill, nu zwart goud met een matte window en groene CCFL's...
Zoals je ziet is het ontwerp iets simpeler geworden, werd een beetje te ingewikkeld...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 17:25 ]
Zoals eerder zou ik ook wel graag willen weten of je dat uberhaupt wel merkt. Anders toch wel slim bedacht van jeVerwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:53:
In mijn Sonata II case zit normaal een airduct voor de processor, maar die past niet omdat mijn cooler een tikkeltje te hoog is.(Tuniq Tower).
Ziet er leuk uit maar in het topic is de laatste reactie van 26 januari 2006. daar is de vraag of er nog een update aankomt? en dat vraag ik mij nu ook afDecon Frost schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:54:
WIP.
Name: Twisted Li
[afbeelding]
See Also: [CIP] Twisted Lian-Li ( T-Li )
Full Review Arive: Q2 2007
...En de plaatjes doen het nietsajoku schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:33:
[...]
Ziet er leuk uit maar in het topic is de laatste reactie van 26 januari 2006. daar is de vraag of er nog een update aankomt? en dat vraag ik mij nu ook af
Woaw wazig. Aansluitingen zitten aan de onderkant? IIg de aanslutingen van het mobo
Orgineel maar erg wazig
Leuk leuk!!!Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:32:
Het pc doet het grote download werk, maar hij zat in een grote&lompe case; kortom ik wilde er iets aan doen... maar wathet moest ook niet te veel werk zijn zo belangrijk is ie nou ook weer niet
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk idee als servertje ofzo ergens in een kast. Makkelijk iets vervangen:)
Het is in ieder geval erg net enzo.. Jammer alleen dat er niet meer foto's zijn.. Ik zou het nog wel eens beter willen bekijken.. (voeding lijkt scheef te hangen, casefan ernaast..) En waar zitten je schijven/opticals eigenlijk? Ook daar onder/er achter?TEAMIKKE schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:26:
Woaw wazig. Aansluitingen zitten aan de onderkant? IIg de aanslutingen van het moboOrgineel maar erg wazig
Verder moet ik wel ff kwijt dat die Lian-Li's enorm groot zijn..
Even ter verduidelijking, WIP betekend Work in Progres. Ik zal kijken of ik mijn oude topic kan ophalen, maar ik heb niet al te veel tijd....Decon Frost schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:54:
WIP.
Name: Twisted Li
[afbeelding]
See Also: [CIP] Twisted Lian-Li ( T-Li )
Full Review Arive: Q2 2007
De full review komt dus halverwegen 2007, omdat ik nu dus pas voor 50 % klaar ben. de foto die je hierboven ziet is dan ook meer een test setup zonder waterkoeling.
FreeReef.nl
...En CiP betekend Casemod in Progress..Decon Frost schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:35:
[...]
Even ter verduidelijking, WIP betekend Work in Progres. Ik zal kijken of ik mijn oude topic kan ophalen, maar ik heb niet al te veel tijd....
Dat zie ik nu inderdaad. Ik ben erg benieuwd. Laat anders ook in je eigen draad even weten hoe het ervoor staat, en probeer wat foto's up te loaden..De full review komt dus halverwegen 2007, omdat ik nu dus pas voor 50 % klaar ben. de foto die je hierboven ziet is dan ook meer een test setup zonder waterkoeling.
Verwijderd
Nog ff een actie foto posten... Excuses voor de brakke kwaliteit, motorola V3

Niet alleen brakke foto's ook een brakke server...

Niet alleen brakke foto's ook een brakke server...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 18:13 ]
Meer een kleine tip:
Bij halfords kan je plastic 'silver' letters kopen, 1,50 euro per stuk. Zelfplakkend en erg blingbling gehalte
Resultaat zal ik vanavond nog posten
Bij halfords kan je plastic 'silver' letters kopen, 1,50 euro per stuk. Zelfplakkend en erg blingbling gehalte
Resultaat zal ik vanavond nog posten
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Vandaag een PC'tje voor mijn opa in elkaar gezet, die oude man wordt gek van zijn Pentium II bakkie, dus doe ik hem mijn oude PIII cadeau. Niet zo gek veel winst, maar Windows start tenminste snel op. Geen gelul maar plaatjes. Sorry voor de kwaliteit, er is volgensmij een instellinkje verandert

De spulletjes, netjes in doosjes bewaard.

Uitegepakt, mobotray er ook bijgehaald.

Eerste probleem: De video- en netwerkkaart hebben beide geen rackplaatje meer.. Dat wordt even doe-het-zelven

Zie hier het 'Halve Rackplate Op Kaart Systeem®'

Het past!

Het een en ander erin..

Alles zit erin, dus testen maar!

Hij werkt!
Windows XP loopt inmiddels soepeltjes, ik post nu vanaf de PC. Zal die blij mee zijn

Eerste probleem: De video- en netwerkkaart hebben beide geen rackplaatje meer.. Dat wordt even doe-het-zelven

Het past!

Het een en ander erin..

Hij werkt!
Windows XP loopt inmiddels soepeltjes, ik post nu vanaf de PC. Zal die blij mee zijn
offtopic:
Waarom geen W2K? Kan voor je opa genoeg, en is stukken sneller op zo'n bak..
Verwijderd
Laat me raden..... Eeen IN-Win kast?Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:36:
Vandaag een PC'tje voor mijn opa in elkaar gezet, die oude man wordt gek van zijn Pentium II bakkie, dus doe ik hem mijn oude PIII cadeau. Niet zo gek veel winst, maar Windows start tenminste snel op. Geen gelul maar plaatjes. Sorry voor de kwaliteit, er is volgensmij een instellinkje verandert![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het past!
[afbeelding]
Het een en ander erin..
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij werkt!
Verwijderd
Omdat ik die niet heb.TheZeroorez schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:42:
offtopic:
@JamesHondje, wat bedoel je precies?
Nou daar zit nog wel verschil in...TheZeroorez schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:42:
offtopic:
Je hebt P3 in alle soorten en maten,
2000 zal beter lopen dan xp op een 550MHz
maar xp zal beter dan 200 lopen op een 1000MHz
Heeft er iemand hier goede informatie, ideeën of casemod links voor de Stacker 830? Ben zelf bezig, maar me ideeën zijn zowat allemaal niet fatsoenlijk uit te voeren ivm de rondingen in oa het frontpanel...zucht.
Het ziet er nu gewoon veel te standaard uit nl zo:
http://img83.imageshack.us/img83/2269/img4490li4.jpg
http://img242.imageshack.us/img242/3397/img4493ep7.jpg
http://img296.imageshack.us/img296/7582/img4495vm1.jpg
Onderbouw dat eens, ben wel benieuwd hoe je daarbij komt...Kaspers schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:22:
[...]
Nou daar zit nog wel verschil in...
Je hebt P3 in alle soorten en maten,
2000 zal beter lopen dan xp op een 550MHz
maar xp zal beter dan 200 lopen op een 1000MHz
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Ik vind het zonde als je zo'n kast gaat modden. Hij is gewoon al superstrak en het is moeilijk als je hem gaat modden om hem mooi te houden. Op ediejo.dnrhosting.nl is wel iemand zijn 830 aan het modden.
Als je dan toch echt een leuke kast wilt hebben kun je volgens mij beter een andere goedkope nemen en die naar je eigen wensen aanpassen.
Als je dan toch echt een leuke kast wilt hebben kun je volgens mij beter een andere goedkope nemen en die naar je eigen wensen aanpassen.
550 is gewoon net iets te weinig om XP beter te laten lopen dan 2000 op hetzelfde systeem.Meelobee schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:39:
Onderbouw dat eens, ben wel benieuwd hoe je daarbij komt...
Ik denk dat hij eerder wil weten hoe het met een 1GHz.. 
W2K is namelijk lichter dan XP, ook op een 1GHz P!!! zal het sneller lopen dus. Vooral als je een passende hoeveelheid geheugen bij de processor zet..
W2K is namelijk lichter dan XP, ook op een 1GHz P!!! zal het sneller lopen dus. Vooral als je een passende hoeveelheid geheugen bij de processor zet..
Verwijderd
Onzin, hij is 600 Mhz en XP loopt hardstikke soepel, kwestie van alle grafische effecten enzo uitzetten.Kaspers schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:06:
[...]
550 is gewoon net iets te weinig om XP beter te laten lopen dan 2000 op hetzelfde systeem.
Verwijderd
eigelijk vind ik hem zo mooi ik zou er niks aan veranderenUgotHeinzzd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:47:
Heeft er iemand hier goede informatie, ideeën of casemod links voor de Stacker 830? Ben zelf bezig, maar me ideeën zijn zowat allemaal niet fatsoenlijk uit te voeren ivm de rondingen in oa het frontpanel...zucht.
Ben het helemaal met hem eens.eigelijk vind ik hem zo mooi ik zou er niks aan veranderen
Zou ook wel zo'n kast willen hebben.

Deels heb je wel gelijk, maar ik wil iets wat nog niet echt vaak gedaan is en de 830 is nog vrij nieuw en dus ook nog niet veel gebruikt. En wat de kast betreft als het mislukken zou...de zwarte is ook erg mooiTEAMIKKE schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:39:
Ik vind het zonde als je zo'n kast gaat modden. Hij is gewoon al superstrak en het is moeilijk als je hem gaat modden om hem mooi te houden. Op ediejo.dnrhosting.nl is wel iemand zijn 830 aan het modden.
Ja, én een boel services.. Waarbij kom je dan uit? Een soort van W2K dat 'XP' heet, en dan nog eens minder kan ookVerwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:13:
[...]
Onzin, hij is 600 Mhz en XP loopt hardstikke soepel, kwestie van alle grafische effecten enzo uitzetten.

Het zal vast wel lopen, dat neemt niet weg dat een ouder (=lichter) OS er beter op loopt
Verwijderd
Uiteraard, maar daar heb ik geen cd's van. Plus dat, zoals ik al zei, zijn all-in-one printer die hij pas heeft aangeschaft alleen werkt op XPTheZeroorez schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:09:
[...]
Ja, én een boel services.. Waarbij kom je dan uit? Een soort van W2K dat 'XP' heet, en dan nog eens minder kan ook
Het zal vast wel lopen, dat neemt niet weg dat een ouder (=lichter) OS er beter op loopt
Dat snap ik. Ik ging enkel in op het feit dat jij de verklaring van 'op 550MHz kun je beter w2k draaien' onzin noemde, omdat XP er ook wel op loopt..
Vind de mond een beetje raar en de hand lijkt net een voet. Maar het is erg moeilijk om het er goed uit te laten zien dus ik vind wel dat ie erg goed gelukt is verder
Ik vind hem zeker wel goed gelukt, kan me herrineren dat ik de ontwerpen ergens zag ofso. Ach die hand kan nog wel, het is ook lastig om uit (pisbakken)staal te snijden/zagen.
Verwijderd
Tgaat om het idee heh?TEAMIKKE schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:30:
Vind de mond een beetje raar en de hand lijkt net een voet. Maar het is erg moeilijk om het er goed uit te laten zien dus ik vind wel dat ie erg goed gelukt is verder
Sinds ik dit weekend mijn Coolermaster Centurion 5 ontvangen heb, zinde mij de witte kleur van mijn drive niet:

Dit heb ik gemod met een front bezel van de kast zelf:

Verwijderd
Nee, ik noemde de verklaring bedoelde dat XP beter op 2 Ghz loopt onzin isTheZeroorez schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:02:
Dat snap ik. Ik ging enkel in op het feit dat jij de verklaring van 'op 550MHz kun je beter w2k draaien' onzin noemde, omdat XP er ook wel op loopt..
As known as 'stealth-mod',Fab1Man schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:38:
nice job
Die coolermasters blijven populair. Daarom nog maar eens mijn kast.

Kast geheel open in stukkies. Voor het modden en spuiten.

Tekeing voor window boven op de kast.

Window zoals het wordt.

Begin zijwindow.

Zijwindow met ramen.

Window zoals et geworden is.

Totaal shot 1.

Totaal shot 2.

Detail pic 1.
Detail pic 2.
Window andere kant.

Kast geheel open in stukkies. Voor het modden en spuiten.

Tekeing voor window boven op de kast.

Window zoals het wordt.

Begin zijwindow.

Zijwindow met ramen.

Window zoals et geworden is.

Totaal shot 1.

Totaal shot 2.

Detail pic 1.
Detail pic 2.

Window andere kant.
Ah nice, alleen die rode streep vind ik niet zo geslaagd.
Ben het met je eens.peeter123 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:36:
Ah nice, alleen die rode streep vind ik niet zo geslaagd.
Ik zou ook de floppydrive eruit halen, tenzij je die natuurlijk nog gebruikt.
Rode streep is natuurlijk heel persoonlijk. Heb er toen lang over nagedacht en vind em persoonlijk nog steeds erg mooi.
Men floppy driver gebruik ik nog af en toen, maar die is nu gewoon zwart
Hoe heb je eigenlijk het metaal eruit gesneden, ik zie daar geloof ik een dremel of iets in die richting, maar zo recht heb ik het nog nooit gekregen!
Dremel, en vijl. Heel veel vijlen.Fab1Man schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:28:
Hoe heb je eigenlijk het metaal eruit gesneden, ik zie daar geloof ik een dremel of iets in die richting, maar zo recht heb ik het nog nooit gekregen!
Daar heb je inderdaad gelijk inkippy schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:05:
Rode streep is natuurlijk heel persoonlijk. Heb er toen lang over nagedacht en vind em persoonlijk nog steeds erg mooi.
De windows vind ik wel een mooi geheel het past goed bijelkaar. De window aan de andere kant vind ik erg mooi. De vorm is umm "schoon".
Dank u wel.sajoku schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:00:
[...]
Daar heb je inderdaad gelijk in
De windows vind ik wel een mooi geheel het past goed bijelkaar. De window aan de andere kant vind ik erg mooi. De vorm is umm "schoon".
Die window aan de achter kkant van de pc zit er vooral omdat ik men 2 zijkanten had omgewisseld. Aan de kant van de CPU zat namelijk een roostertje in de zijkant voor een fan. Daar was ik niet helemaal over te spreken dus daarom had de zijkanten ongedraait.
Ik wil achter dat gaas (mesh-X) nog steeds licht plaatsen. Maar het is er nog niet van gekomen, ook ben ik al een jaar bezig met een uitgebruide digitale fan controller. Maar ook niet schiet niet hard op (school en werk schijnd het probleem te zijn
Omdat ik zin had om wat aan mijn lian li te modden, had ik besloten om de front bays te laten verzinken. Er waren 2 mogelijkheden, of de drivebays dmv moertjes verzinken, of een plexi plaat van 5mm tussen de kast en het front bevestigen. Ik heb voor de laatste optie gekozen en hier is het resultaat:

Let vooral niet op de open bays, ik had geen zin om die bezels te zoeken.

Zier er goed uit, de foto is alleen wat onduidelijk. Misschien kan je em ook nog overdag, of gewoon in licht maken, zodat we gode kunnen zien hoe je het precies hebt gedaan.
Wel een originele mod, ben em nog niet eerder tegengekomen.
Wel een originele mod, ben em nog niet eerder tegengekomen.
Dat meen je niet?
Dat is 1 van de meest standaard Lian-Li mods die er zijn
A.P. Vesteeg kwam hier jaren geleden al mee, maja die is zo afgzeken her op GoT dat we niks meer van em horen
Dat is 1 van de meest standaard Lian-Li mods die er zijn
A.P. Vesteeg kwam hier jaren geleden al mee, maja die is zo afgzeken her op GoT dat we niks meer van em horen
Verwijderd
Je hebt vakantie. En wat ga je dan doen? Ja precies je toetsenbord verbouwen 
Resultaat mag er wezen vind ik zelf. 7 keer 5mm 120 graden leds aangesloten via usb.

Geeft een leuk effect

Nog een keer met het licht iets gedimd

Komt goenoeg licht van af dacht ik zo.
Resultaat mag er wezen vind ik zelf. 7 keer 5mm 120 graden leds aangesloten via usb.
Geeft een leuk effect
Nog een keer met het licht iets gedimd
Komt goenoeg licht van af dacht ik zo.
Dit topic is gesloten.
Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed