Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Welkom in Het "Post hier je kleine mods" Topic - Deel 17
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v24siheGvOZI69SKVLNqYlOv/full.jpg
De bedoeling van dit topic

In dit topic mag je je kleine mods laten zien, die geen eigen topic waard zijn. Hierbij moet je denken aan een nieuwe blowhole, een fan die je voorzien hebt van LED's of bijvoorbeeld een simpele window-mod.
Als je een complete mod wil posten, mag je daar een apart topic voor maken, maar dan ook alleen als het een uitgebreide is.
Overigens leent dit topic zich ook voor het posten van mods in progress, tussenstapjes naar je uiteindelijke casemod dus.
De regel(tjes)

In dit topic behoor je je aan een aantal simpele regeltjes te houden:
  • Je replies moeten uitgebreid, duidelijk en onderbouwd zijn. Replies met één regel tekst, of enkel een smiley zijn dus niet de bedoeling, let daar dus op! Replies die niet aan de regels van GoT en dit topic voldoen kunnen dus verwijderd of aangepast worden door moderators, zie ook: Registratievoorwaarden / korte FAQ
  • Als je jouw mod wilt laten zien, post dan geen plaatjes breder als 600 pixels. Als je plaatjes hebt die iets groter zijn dan dit formaat dan kun je thumbnailen door op de 'Check images' knop onderaan een reply te drukken.
    Het is natuurlijk onzinnig om je megapixel plaatjes door je browser te laten verkleinen. Ten eerste kost het dan altijd extra bandbreedte / geheugen en CPU-cycles voor mede-users. Ten tweede is de kwaliteit een stuk minder. Ten derde duurt het dan onzinnig lang voordat de plaatjes geladen zijn. Het is dus beter ze te verkleinen voordat je ze op het internet zet.
  • Plaatjes die groter zijn dan 600 pixels in de breedte, of een enorm grote bestandsgrootte hebben, worden verwijderd. Om foto's te verkleinen kun je hier, hier of hier een kijkje nemen.

Het beste maak je met 1 van net genoemde programma's thumbnails. Je maakt dan een klein plaatje van maximaal 600 pixels breed terwijl je een link maakt naar een groter origineel. Op deze manier blijft dit topic goed bekijkbaar voor een groot publiek terwijl je toch op groot formaat alle details van je mod kunt laten zien.
    Deze kun je dan hier posten als volgt:
    code:
    1

[url=urlvangrotepic][img]urlvankleinepic[/img][/url]
  • Als je iemand quote, laat dan niet de hele quote-tekst staan. Dit maakt het topic onnodig lang.
  • Mocht je geen homepage ruimte meer hebben voor het uploaden van je plaatjes, neem dan eens een kijkje op xs.to of flickr. Op deze manier houden we alles netjes zoals het hoort! Nog even de link naar de policy: Reageren in CM
En tot slot...

Ik wens jullie veel plezier in dit topic. Keep up the good work!
posted by The_Zeroorez_ferry_, ripped from others

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Joepie, skivakantie!

Een heel nieuw topic om te vullen met de mooiste casemods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 21:58
Ik heb laatst een benchtafeltje gemaakt, om eens te starten met overklokken.

Na een middagje werken, is dit eruit gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://feddemeesters.nl/afbeeldingen/bench1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://feddemeesters.nl/afbeeldingen/bench2.JPG

Het was mijn eerste "modje", dus ben ik wel tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 12:40

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

En ik neem aan dat je daar dus je moederbord enz. op kunt schroeven?:P

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 11:34
Het is inderdaad een moederbord tray ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-06 16:28

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Vanwaar dan die doos eronder, zet je daar je voeding in?

[ Voor 34% gewijzigd door Ghost Dog op 29-03-2010 16:59 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 11:09
ziet er mooi uit :)

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 13:23

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

mooi vind ik hem dan weer niet maar dat is ook helemaal het doel niet van een benchtafeltje.. handig ding :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
BGB4rn schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:00:
mooi vind ik hem dan weer niet maar dat is ook helemaal het doel niet van een benchtafeltje.. handig ding :)
Zoveel werk hoeft er ook niet aan om dat te veranderen: 'n keer dat kistje verven zou ook al veel verschil maken. En ach, zo werk het toch even goed? :+ Simpel en effectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

henkdetrucker schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:00:
[...]

Zoveel werk hoeft er ook niet aan om dat te veranderen: 'n keer dat kistje verven zou ook al veel verschil maken. En ach, zo werk het toch even goed? :+ Simpel en effectief
Precies ook de reden dat lian li niet uitblinkt in benchtafels :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Laatst online: 12-06 21:58
Tnx allemaal! Het is idd een mobotray. Het 'hokje' is voor voeding, cd drive ed. Ik denk dat ik hem later wel ga verven, maar eerst eens beginnen met overclocken van wat oude hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 18:58

KoffieNT

banaan

Niet echt een mod, meer een fix.

Vanmiddag kreeg ik viavia een monitor in handen waar 'iets mee was'..
Het ging om een Samsung 710V (17"). Toen ik de monitor aansloot kreeg ik een foutmelding: Not optimum mode, recommended mode 1280 x 1024 60Hz. De knopjes werkte niet en verder deed de monitor niet veel.

Na wat zoekwerk op Google bleek het een redelijk bekende foutmelding te zijn. Ik kwam uiteindelijk uit op een forum uit waar een jongen het had over een 47Ohm weerstandje wat hij gesoldeerd had op een chipje. Ook kwam ik dit filmpje tegen.

Ik ben naar de lokale electronicaboer gegaan en daar gevraagd om een 47Ohm weerstandje, er bleken nog verschillende te zijn ook, ik zei: Doe maar de meest voorkomende :$. Na maarliefst 5 cent te hebben betaald ging ik weer op de fiets naar huis.

Thuis maakte ik de monitor open en na een half uur friemelen met mn oude soldeerbout heb ik het weerstandje op de 2 punten kunnen solderen. (lees: Op 2mm ruimte 2 draadjes proberen te solderen die elkaar niet mogen raken met een vrij dikke soldeerbout (8> }:| )

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://j.imagehost.org/0133/1_12.jpg

En het resultaat z'n resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://j.imagehost.org/0645/2_5.jpg

Ik had werkelijk nooit verwacht dat het ging werken :P. Nu heb ik voor 5 centen en een keer fietsen een leuke monitor voor erbij!

@onder: Klopt >:)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Laatst online: 09-06 09:02
Je gebruikt wel twee speakersets door elkaar.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 22:00
Erg veel TFT's hebben last van dergelijke problemen, zo heb ik al eens een BenQ gerepareerd door welgeteld één condensator te vervangen. Apart dat veel TFT's op een dergelijke manier de geest geven.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:47
Ik merk het ook met led-verlichting: Zodra electronica ingewikkelder wordt en de componenten het langer volhouden zal vaker een van de (goedkope) electronicacomponenten het begeven dan het ding wat het eigenlijke nut geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadly
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik wou een lichtje achter mijn monitor hebben omdat dit rustiger is voor je ogen. Via dealextreme heb ik 2 LEDbars gekocht en om het geheel werkend te maken heb ik een klein powerboard gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/3387/ledpower.th.jpg

En het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/3415/ledony.jpg

In het echt ziet het er minder blauw uit, maar aangezien ik mijn toetsenbord (Logitech G15v2) ook blauw heb gemaakt stoor ik mij niet aan de blauwe tint.

EDIT: De SKU van de LEDs: 05296 of klikker: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5296

[ Voor 8% gewijzigd door Dreadly op 09-05-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 17:31
ziet er mooi uit

ik ben nog opzoek naar game logo's or iets in die richting voor mijn kleine mod

heb al dremel besteld
wat mijn idee is is om een logo o.i.d in de linker onderhoek te maken van mijn linker sidepanel
nou moet het wle een bekend en mooi logo zijn en niet al te moeilijk, het liefst ook geen letters erin ofzo

mijn idee tot nu toe is:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/thumb/5/53/EA_logo.svg/800px-EA_logo.svg.png

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Remmes_NT schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:14:
ziet er mooi uit

ik ben nog opzoek naar game logo's or iets in die richting voor mijn kleine mod

heb al dremel besteld
wat mijn idee is is om een logo o.i.d in de linker onderhoek te maken van mijn linker sidepanel
nou moet het wle een bekend en mooi logo zijn en niet al te moeilijk, het liefst ook geen letters erin ofzo

mijn idee tot nu toe is:
[afbeelding]
Het liefst ook geen letters... kom jij aanzetten met een EA logo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Blue-Tiger schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:16:
[...]

Het liefst ook geen letters... kom jij aanzetten met een EA logo _/-\o_
daarmee bedoel ik dus logo van coolermaster mee ofzo, zonder letters in het logo zelf, aangezien ik geen letters uit aluminium ga slijpen om die vervolgens op het plexi te plakken ..

( niet dat ik sowieso het cm logo op een antec kast zet .. maar ok

[ Voor 8% gewijzigd door [Remmes] op 02-04-2010 18:20 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik het net een USB powered fan gemaakt met een 12cm fan maar met 5v blaast die niet echt veel.
Kan je 2 USB aansluitingen pakken en zo de fan met 10v aansturen of werkt dat niet zo ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

ScrooLoose schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:34:
Ik het net een USB powered fan gemaakt met een 12cm fan maar met 5v blaast die niet echt veel.
Kan je 2 USB aansluitingen pakken en zo de fan met 10v aansturen of werkt dat niet zo ?
Nee, het is een en de zelfde bron die je niet in serie kan schakelen nee.

Overigens als je 12 volt wil hebben kan je die geloof ik wel weer uit je FW poort trekken :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
of je koopt zo'n bracket voor aan de achterkant waar je dan een molex op aan kan sluiten

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:15

SA007

Moderator Tweaking
@BGB4rn: Firewire is volgens spec ergens tussen de 8 en 30 volt. er op gokken dat ie 12V is lijkt me onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

SA007 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:24:
@BGB4rn: Firewire is volgens spec ergens tussen de 8 en 30 volt. er op gokken dat ie 12V is lijkt me onverstandig.
Ik zou niet weten hoe er 30v uit een fw poort op je pc komt zetten gezien je voeding max 12v levert ;) en 8 volt voor een pc fan lijkt mij nou ook weer niet zo'n probleem.

Verders wel eens dat je beter een molexje kan pakken daar voor.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

BGB4rn schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 02:28:
[...]

Ik zou niet weten hoe er 30v uit een fw poort op je pc komt zetten gezien je voeding max 12v levert ;) en 8 volt voor een pc fan lijkt mij nou ook weer niet zo'n probleem.

Verders wel eens dat je beter een molexje kan pakken daar voor.
Step Up convertertje doet dat prima hoor:
In its six-circuit or nine-circuit variations, it can supply up to 45 watts of power per port at up to 30 volts, allowing moderate-consumption devices to operate without a separate power supply.
bron:Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
Heb vandaag bij mijn 120-cpu-hydor l20 een 240radje bij gezet dat ik nog over had. :D en onmiddelijk ook het T stuk reservoir aangepast(was te lang).
Maar nu draait de cpu al een 9°c onder load koeler.

Kan momenteel geen foto's posten omdat mijn gsm zijn camera kapoet! is.
:p Maar zal proberen strax mijn nieuwe über fillport-stop te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 13:41
Een projectje waar ik de laatste tijd redelijk mee bezig ben is mijn Media Center.

Specs :
  • Point of View Nvida ION 330
  • 1.6 Ghz Dual core Atom
  • Nvida Geforce 9400M onboard
  • 1 Gb DDR2 SO-dimm
  • 160 GB 7200rpm Seagate Laptop HDD
  • DVD speler (laptop model)
  • 80 Watt Pico PSU
Software
Het geheel is voorzien van Ubuntu 9.10 en de mediacenter software is XBMC

Het Doel :
De bedoeling was om mijn mediacenter zo min mogelijk op te laten vallen als zijnde pc, gezien ik nog een antieke Medion DivX Speler had liggen (mijn broertje was ooit een keer zo handig geweest parental control er op te zetten vanaf 6 jaar en ouder en daar de code van vergeten ... zucht) was dit dus de geschikte kandidaat om als behuizing dienst te doen.

Zoals je ziet pas alles er perfect in, en voor zover mogelijk heb ik alles werken zoals je van een "DVD speler" zou verwachten.
De orginele voorkant van de DVD speler is gemonteerd op de DVD speler die er nu in zit, en gaat ook netjes open met de eject knop er naast.
De play, pause volgende/vorige etc zijn aangesloten op een printplaat van een oud toetsenbord, en doen ook wat je er van zou verwachten.
en uiteraard is het geheel ook voorzien van een IR-receiver en kan ik met mijn Logitech harmony alles bedienen.

Pics : (klik voor groter)
Afbeeldingslocatie: http://excyle.nl/Tweakers/tn_Voorkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://excyle.nl/Tweakers/tn_Achterkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://excyle.nl/Tweakers/tn_Onderkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://excyle.nl/Tweakers/tn_Binnenkant.jpg

To-Do
  • Op de todo list staat nog het geheel voorzien van een VFD scherm (deze komt achter de semi transparante voorkant waar het orgineel ook zat, vandaar dat VFD vermoedelijk beter zichtbaar gaat worden dan een LCD).
  • Het geheel zwart spuiten zodat het wat beter bij de rest van mijn apparatuur past.
  • De achterkant beter afwerken (zit nu vol met gaten van de aansluitingen van de oude DivX Speler),
  • En ditto voor de onderkant (had er eerst het moederbord van een oude laptop in vandaar dat er wat gaten in zaten waar de vantilatie zat)
  • Nog een ventilatie gat maken naast de voeding zodat de lucht van de "CPU/GPU koeler daardoor naar buiten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:36
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Die is lekker plat zeg! :o
KUTGW nog verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Nice, dacht eerst dat het een 1u server kast was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 18:07
das wel vet
ik heb eens een "ouderwetse buizenlampen radiotje gehad, waar ik ook iets wilde inbouwen, maar de moederbordjes waren net te groot om er in te passen, dus heb ik het maar gelaten voor wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
engelbertus schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:39:
das wel vet
ik heb eens een "ouderwetse buizenlampen radiotje gehad, waar ik ook iets wilde inbouwen, maar de moederbordjes waren net te groot om er in te passen, dus heb ik het maar gelaten voor wat het was.
Das het voordeel van de steeds kleiner wordende moederbordjes, de behuizing waar het geheel in zit is 5x43x25cm (HxBxD)

Het ION moederbord is zelf +/- 13x13CM 17x17CM speelt 1080p HD materiaal perfect af (mede doordat de VGA kaart VDPAU ondersteund en deze dus het renderwerk doet IPV de CPU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 14:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Na eerder de lawaaierige 92mm fan van mn Asus V-92 vervangen te hebben door een 80mm van CoolerMaster die ik nog rond had slingeren, toch maar een wat forsere 120mm van Scythe erop gezet:

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii136/CorpseFeaster/th_DSCF0174.jpg
[klikbaar]

En ook gelijk maar een foto van een oudere mod, het plaatsen van een 140mm fan uit een kapotte voeding als extra intake:

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii136/CorpseFeaster/th_DSCF0175.jpg
[klikbaar]

Dankzij de 120mm Scythe draait mn e8500 op 27 idle en 56 onder load (Intel BurnInTest). En omdat er nu veel meer koude lucht over NB blaast blijft is die nog maar 26 graden ipv 41

Verder is het systeem echt superstil! als ik ga gamen hoor ik de pc niet boven het geluid van het spel uit. En als ik 'snachts aan thet downloaden ben hoor ik alleen af en toe een spin-up en spin-down van mn HDD's

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:32
eXcyle schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:21:
Een projectje waar ik de laatste tijd redelijk mee bezig ben is mijn Media Center.

Specs :
  • 1.6 Ghz Dual core Atom
  • 1 Ghz DDR2 SO-dimm
  • 80 Watt Pico PSU
Software

Het Doel :
De bedoeling was om mijn mediacenter zo min mogelijk op te laten vallen als zijnde pc, gezien ik nog een antieke Medion DivX Speler had liggen (mijn broertje was ooit een keer zo handig geweest parental control er op te zetten vanaf 6 jaar en ouder en daar de code van vergeten ... zucht) was dit dus de geschikte kandidaat om als behuizing dienst te doen.

Zoals je ziet pas alles er perfect in, en voor zover mogelijk heb ik alles werken zoals je van een "DVD speler" zou verwachten.
De orginele voorkant van de DVD speler is gemonteerd op de DVD speler die er nu in zit, en gaat ook netjes open met de eject knop er naast.
De play, pause volgende/vorige etc zijn aangesloten op een printplaat van een oud toetsenbord, en doen ook wat je er van zou verwachten.
en uiteraard is het geheel ook voorzien van een IR-receiver en kan ik met mijn Logitech harmony alles bedienen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

To-Do
  • Op de todo list staat nog het geheel voorzien van een VFD scherm (deze komt achter de semi transparante voorkant waar het orgineel ook zat, vandaar dat VFD vermoedelijk beter zichtbaar gaat worden dan een LCD).
  • Het geheel zwart spuiten zodat het wat beter bij de rest van mijn apparatuur past.
  • De achterkant beter afwerken (zit nu vol met gaten van de aansluitingen van de oude DivX Speler),
  • En ditto voor de onderkant (had er eerst het moederbord van een oude laptop in vandaar dat er wat gaten in zaten waar de vantilatie zat)
  • Nog een ventilatie gat maken naast de voeding zodat de lucht van de "CPU/GPU koeler daardoor naar buiten kan.
Ik zie dat je de picopsu hebt gebruikt.. Je hebt ongeveer dezelfde setup die ik ga gebruiken voor mijn cube-mod straks, dus ik ben blij dat ik daar maar 80W voor nodig heb.. Mijn vraag is wat voor adapter je gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

eXcyle schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:48:
[...]

Das het voordeel van de steeds kleiner wordende moederbordjes, de behuizing waar het geheel in zit is 5x43x25cm (HxBxD)

Het ION moederbord is zelf +/- 13x13CM speelt 1080p HD materiaal perfect af (mede doordat de VGA kaart VDPAU ondersteund en deze dus het renderwerk doet IPV de CPU)
Hoe speel je het klaar om je videokaart het werk te laten doen? ik ben al eeuwen op zoek naar zoiets, heb zelf om een vaste periode bij veel films even een schokje, niet zo erg, maar als het niet hoeft ben ik er graag af >:)
Systeem moet het makkelijk aankunnen, i7 860 @ 4,2ghz (11uur prime stabiel) gtx260 (via hdmi verbonden met samsung le32a552) zou het ook kunnen dat mijn tv de transferrate niet aankan? games vertonen geen schokken overigens.
Of weet je ergens een how-to guide wat instellingen betreft en dergelijke :*)

Mooie mod overigens, en al helemaal dat je de werking van de knoppen hebt behouden, top! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
mikevdzanden schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:31:
[...]
Ik zie dat je de picopsu hebt gebruikt.. Je hebt ongeveer dezelfde setup die ik ga gebruiken voor mijn cube-mod straks, dus ik ben blij dat ik daar maar 80W voor nodig heb.. Mijn vraag is wat voor adapter je gebruikt hebt?
Als adapter heb ik een oude Trust universele laptop voeding gebruikt die ik nog had liggen, deze levert momenteel 19 volt aan mijn PSU op max 6 ampere.
Anoniem: 263922 schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:44:
[...]
Hoe speel je het klaar om je videokaart het werk te laten doen? ik ben al eeuwen op zoek naar zoiets, heb zelf om een vaste periode bij veel films even een schokje, niet zo erg, maar als het niet hoeft ben ik er graag af >:)
Systeem moet het makkelijk aankunnen, i7 860 @ 4,2ghz (11uur prime stabiel) gtx260 (via hdmi verbonden met samsung le32a552) zou het ook kunnen dat mijn tv de transferrate niet aankan? games vertonen geen schokken overigens.
Of weet je ergens een how-to guide wat instellingen betreft en dergelijke :*)

Mooie mod overigens, en al helemaal dat je de werking van de knoppen hebt behouden, top! ;)
Hardware rendering onder windows heet DXVA2, en onder linux VDPAU maar heeft als nadeel dat je gewoon een VGA kaart moet hebben die het ondersteund, en een player die het ondersteund, en in mijn geval ondersteund mijn VGA kaart VDPAU en XBMC ondersteund het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
eXcyle schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:59:
[...]

Als adapter heb ik een oude Trust universele laptop voeding gebruikt die ik nog had liggen, deze levert momenteel 19 volt aan mijn PSU op max 6 ampere.
En hoeveel Watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

19*6 is ongeveer 120watt max. Moet je niet echt geloven hoor, maar dat zal het ongeveer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
sebastius schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:23:
19*6 is ongeveer 120watt max. Moet je niet echt geloven hoor, maar dat zal het ongeveer zijn.
Klopt 120 Watt.
wat het systeem daadwerkelijk vraagt heb ik geen idee van, maar dit is in elk geval voldoende om het systeem goed stabiel draaiend te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 17:40
Dreadly schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:52:
Ik wou een lichtje achter mijn monitor hebben omdat dit rustiger is voor je ogen. Via dealextreme heb ik 2 LEDbars gekocht en om het geheel werkend te maken heb ik een klein powerboard gemaakt:
[afbeelding]

En het resultaat:
[afbeelding]

In het echt ziet het er minder blauw uit, maar aangezien ik mijn toetsenbord (Logitech G15v2) ook blauw heb gemaakt stoor ik mij niet aan de blauwe tint.
Heb jij zo het SKU van die units? Ben nog op zoek naar een beetje fatsoenlijke RGB units van DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
eXcyle schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:29:
[...]

Klopt 120 Watt.
wat het systeem daadwerkelijk vraagt heb ik geen idee van, maar dit is in elk geval voldoende om het systeem goed stabiel draaiend te houden
Is trouwens dat moederbord van je echt 13x13cm? Want als dat zo is, koop ik waarschijnlijk deze.. Standaard maten van m-itx zijn 17x17cm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Lijkt me dat dat moederbord gewoon 17x17cm is.
Als je de breedte van de HDD opmeet (in het echt bijna 70mm (69.9mm)) en dat over de lengte/breedte van het moederbord legt komt je op moederbord ~= 2.4 breedte van de HDD ~= 170mm.

130x130mm komt niet overeen met een form factor, dus mITX lijkt me gewoon 170x170mm.

[ Voor 35% gewijzigd door Ghost Dog op 11-04-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 18:07
die radia was niet zo "diep" dus paste er ook geem moederbordje in van 130*130.... als di er toen al waren. 170*170 was toen t kleinst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
eXcyle schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:21:

Specs :
  • 1.6 Ghz Dual core Atom
  • 1 Ghz DDR2 SO-dimm
  • 80 Watt Pico PSU
Software

Het Doel :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

To-Do
Dude dat is volgens mij niet echt een 'kleine' mod zoals die hier origineel bedoeld was :+
Wel een heel erg nette! Wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
Ghost Dog schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:57:
Lijkt me dat dat moederbord gewoon 17x17cm is.
Als je de breedte van de HDD opmeet (in het echt bijna 70mm (69.9mm)) en dat over de lengte/breedte van het moederbord legt komt je op moederbord ~= 2.4 breedte van de HDD ~= 170mm.

130x130mm komt niet overeen met een form factor, dus mITX lijkt me gewoon 170x170mm.
My bad, 17x17 inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
KoffieNT schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 01:34:
Niet echt een mod, meer een fix.

Vanmiddag kreeg ik viavia een monitor in handen waar 'iets mee was'..
Het ging om een Samsung 710V (17"). Toen ik de monitor aansloot kreeg ik een foutmelding: Not optimum mode, recommended mode 1280 x 1024 60Hz. De knopjes werkte niet en verder deed de monitor niet veel.

Na wat zoekwerk op Google bleek het een redelijk bekende foutmelding te zijn. Ik kwam uiteindelijk uit op een forum uit waar een jongen het had over een 47Ohm weerstandje wat hij gesoldeerd had op een chipje. Ook kwam ik dit filmpje tegen.

Ik ben naar de lokale electronicaboer gegaan en daar gevraagd om een 47Ohm weerstandje, er bleken nog verschillende te zijn ook, ik zei: Doe maar de meest voorkomende :$. Na maarliefst 5 cent te hebben betaald ging ik weer op de fiets naar huis.

Thuis maakte ik de monitor open en na een half uur friemelen met mn oude soldeerbout heb ik het weerstandje op de 2 punten kunnen solderen. (lees: Op 2mm ruimte 2 draadjes proberen te solderen die elkaar niet mogen raken met een vrij dikke soldeerbout (8> }:| )

Het resultaat:
[afbeelding]

En het resultaat z'n resultaat:
[afbeelding]

Ik had werkelijk nooit verwacht dat het ging werken :P. Nu heb ik voor 5 centen en een keer fietsen een leuke monitor voor erbij!

@onder: Klopt >:)
Gast, ik heb hetzelfde probleem..!!
Ff iemand regelen met een soldeerbout en fixen! thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadly
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
significant schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:31:
Heb jij zo het SKU van die units? Ben nog op zoek naar een beetje fatsoenlijke RGB units van DX.
Sorry, ik heb geen idee meer welke het waren.. Ik heb ook naar mijn weten geen account daar (paypal regelt alles). Maar aan al die comments te lezen had ik mazzel dat ik 2 bars die dezelfde kleur geven heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Ik ga denk een soort ambilight achter mn monitor plakken. Die je dan door middel van een draaiknop kleur in kan stellen (Dat het meegaat met de kleur van je scherm zal wel moeilijk gaan worden) Morgen ff LEDs halen :D

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 18:58

KoffieNT

banaan

Tomino schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:38:
[...]

Gast, ik heb hetzelfde probleem..!!
Ff iemand regelen met een soldeerbout en fixen! thnx!
Nice, roep maar of het is gelukt :D.

De mijne doet het nu (bijna 3 weken later) nog steeds perfect 8).

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odiw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-01-2024
Als mooie eerste post.

Heb er een window in gemaakt paar neonbuisje erin gehangen
und: 240 Radiator op de boven kant geplaatst.
+nog een heel klein modje in de mod:
een schakelaar voor de neonbuisje in een 5,25 driver cover geplaatst.

Hier mijn "mod":
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/6469/dsc01309p.jpg

met Neon aan( en kamer licht uit :P)
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/6111/dsc01234a.jpg

:3

[ Voor 31% gewijzigd door odiw op 23-04-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Laatst online: 23-05 18:18

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

oDi.W schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 23:19:
Als mooie eerste post.

Hier mijn "mod":
[afbeelding]

met Neon aan( en kamer licht uit :P)
[afbeelding]

:3
Is het gemodde hieraan dat je er uv ccfl's in hebt gehangen? Kan je misschien iets meer uitleg geven wat je precies hebt gedaan?
Ziet er iig wel strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odiw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-01-2024
boazkl0p schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 23:24:
[...]

Is het gemodde hieraan dat je er uv ccfl's in hebt gehangen? Kan je misschien iets meer uitleg geven wat je precies hebt gedaan?
Ziet er iig wel strak uit.
Done and Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356829

Mijn kleine mod: Na 2 jaar tegen dezelfde kast aangekeken te hebben ben ik bezig geweest met primer en verf op mijn CM690. :) Waar bij ik de chromen strips en de zwarte grills gewoon chroom en zwart laat omdat ik em niet teveel geel wil laten worden,maar dat het netjes verdeeld is
.

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://i861.photobucket.com/albums/ab174/R4piER_photo/P110410_1146-1.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: http://i861.photobucket.com/albums/ab174/R4piER_photo/Awesome003-3-1-1-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i861.photobucket.com/albums/ab174/R4piER_photo/Awesome009-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i861.photobucket.com/albums/ab174/R4piER_photo/CM690-1.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 356829 op 01-05-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wauw, daardoor krijgt die kast opeens veel meer persoonlijkheid dan de oorspronkelijke wat saaie kast :Y

Zit het er een beetje strak op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:24:
Wauw, daardoor krijgt die kast opeens veel meer persoonlijkheid dan de oorspronkelijke wat saaie kast :Y

Zit het er een beetje strak op?
Yep zit er heel strak op al zeg ik het zelf :p.Was eerst bang voor dat ik mijn kast zou verpesten,maar het is toch zeer netjes geworden vind ik zelf.geen vetvlekken etc.,maar mijn camera staat te licht somehow.Het is wat donkerder geel.Al met al ben ik dr zeer blij mee,Beter dan dat ie was. :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Ziet er echt strak uit hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tnxs ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356829 schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:14:
Yep zit er heel strak op al zeg ik het zelf :p.Was eerst bang voor dat ik mijn kast zou verpesten,maar het is toch zeer netjes geworden vind ik zelf.geen vetvlekken etc.,maar mijn camera staat te licht somehow.Het is wat donkerder geel.Al met al ben ik dr zeer blij mee,Beter dan dat ie was. :) :*)
Hij ziet er dan ook goed uit :Y

Als je kleuren niet zo worden als in het echt helpt het vaak om even de witbalans in te stellen. De meeste digitale camera's kunnen dat ook handmatig (gaat anders automatisch). Als je dan eerst even een wit A4'tje op de plek die je wil fotograferen houdt, met de lichtomstandigheden zoals ze tijdens het maken van de foto zullen zijn (dus niet tussen instellen en fotograferen een licht aan- of uitdoen) en dan met alleen dat vel in beeld de witbalans instelt, dan weet je camera welke kleur hij als echt wit moet beschouwen. Daarna zouden je kleuren veel dichter bij de werkelijkheid moeten liggen. Instellen hoeft maar één keer voor dezelfde lichtomstandigheden.

Vaak maakt de bron van het licht het verschil. TL-buis maakt alles vaak wat blauwig, terwijl gloeilicht dingen vaak wat gelig maakt. Door de witbalans in te stellen elimineer je de grootste problemen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:23:
[...]

Hij ziet er dan ook goed uit :Y

Als je kleuren niet zo worden als in het echt helpt het vaak om even de witbalans in te stellen. De meeste digitale camera's kunnen dat ook handmatig (gaat anders automatisch). Als je dan eerst even een wit A4'tje op de plek die je wil fotograferen houdt, met de lichtomstandigheden zoals ze tijden het maken van de foto zullen......
Tnxs en Tnxs voor het advies!,ga het morgen even proberen. _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 356829 op 25-04-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356829 schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:27:
Tnxs en Tnxs voor het advies!,ga het morgen even proberen. _/-\o_
Np en np, ik ben benieuwd. Wat is trouwens die tweede kast die je hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:39:
[...]

Np en np, ik ben benieuwd. Wat is trouwens die tweede kast die je hebt staan?
Dat is de kast van mijn broertje,De NZXT Lexa S maar omdat ie alleen nog in blauwe led's in de voorkant verkrijgbaar is/was,heb ik alle blauwe vervangen door rode led's,omdat hij een voorkeur heeft voor het thema Rood/zwart.Was meer een action shoot eigenlijk :p

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 356829 op 25-04-2010 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314705

Ziet er goed uit dat geel :9 , nu nog hopen dat ik zelf weer eens tijd heb om aan mijn build te werken (tja werken heeft niet altijd voordelen ;(

Wel een 2e kast in elkaar kunnen zetten voor LAN's etc (vergeleken met de HAF Extreme bespaart het me ongeveer 20Kg op het gewicht.

Nu nog een plek vinden voor de radiator en de hdd's plaatsen en dan is hij klaar voor gebruik.

19" 4u, gebouwd van restanten die hier dubbel en 3 dubbel in de kast liggen (en omdat de HAF Extreme een grondige hardware update krijgt ;) )

"Sleeper"
Afbeeldingslocatie: http://i757.photobucket.com/albums/xx213/Colossus1986/Extreme%20Server%20Case/ExtremeServerCase3.jpg

"Wake up"
Afbeeldingslocatie: http://i757.photobucket.com/albums/xx213/Colossus1986/Extreme%20Server%20Case/ExtremeServerCase4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i757.photobucket.com/albums/xx213/Colossus1986/Extreme%20Server%20Case/ExtremeServerCase5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i757.photobucket.com/albums/xx213/Colossus1986/Extreme%20Server%20Case/ExtremeServerCase6.jpg

[ Voor 209% gewijzigd door Anoniem: 314705 op 25-04-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
Nicé, ik vind het spijtig dat ze geen mobo waterblock maken voor een 790fx-ud5p :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PRaGA88 schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:52:
Nicé, ik vind het spijtig dat ze geen mobo waterblock maken voor een 790fx-ud5p :/
Die maken ze wel hoor ;) http://www.coolingconfigurator.com/step1_complist?mb_mbs=207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tnxs Colossus,Succes met je build iig

:Edit: Ziet er cool uit die waterblocks

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 356829 op 25-04-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Die voeding gebruikte je die niet bij die HAF extreme? Of komt daar zulke hardware in dat 1000 watt niet voldoende is? (denkt aan 3x GTX480 SLI en een Gulftown :P) Overigens ben ik nou zo scheel of heb je geen radiator?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Xenomorphh schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:31:
Die voeding gebruikte je die niet bij die HAF extreme? Of komt daar zulke hardware in dat 1000 watt niet voldoende is? (denkt aan 3x GTX480 SLI en een Gulftown :P) Overigens ben ik nou zo scheel of heb je geen radiator?
Staat in zijn post ;) hij moet er nog een plek voor vinden.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xenomorphh schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:31:
In de HAF Extreme komt een andere vanwege het verbruik van de Crosshair IV, X6 en 2x 5970 BE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik heb zojuist de simpelste case ever bedacht, ik keek naar de behuizing van een voeding en toen wist ik het... (kubuskastje voor mn m-itx server moet t worden) binnenkort ff 2 platen staal kaufen, gaten boren, buigen en klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AlexanderB schreef op woensdag 28 april 2010 @ 00:08:
ik heb zojuist de simpelste case ever bedacht, ik keek naar de behuizing van een voeding en toen wist ik het... (kubuskastje voor mn m-itx server moet t worden) binnenkort ff 2 platen staal kaufen, gaten boren, buigen en klaar :D
Dat denk je nu :9

Iedere keer weer is er wel iets dat tot verrassingen leidt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 28-04-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ja, vergeten ruimte te houden om schroeven in de pci kaarten ding te schroeven..
vergeten ruimte te houden om de waterpomp neer te zetten
vergeten drive mountings te maken
vergeten op te meten of de voeding en de dvd drive wel achter elkaar passen in de lengte van de kast...
...en er dan na het aanschaffen van een hele dure voeding achterkomen dat het precies past, met nog geen mm over.
etc.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 21:49
Anoniem: 356829 schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:45:
Dat is de kast van mijn broertje,De NZXT Lexa S
Bevalt die? want het internet is niet heel erg dicht gezaaid met reviews van die kast en ik wil er eigenlijk van de week een bestellen.

Waarom?
Nou omdat ik mijn CM 690 nu officieel verneukt heb gedoopt.
Het had erger gekunt, maar ik wil gewoon een beetje een knappe kast.
Dus mocht iemand 'm willen. DM me. (€15 of een >250GB Sata hdd)

[ Voor 26% gewijzigd door .Sjoerd op 28-04-2010 16:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.Sjoerd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:46:
[...]

Bevalt die? want het internet is niet heel erg dicht gezaaid met reviews van die kast en ik wil er eigenlijk van de week een bestellen.

Waarom?
Nou omdat ik mijn CM 690 nu officieel verneukt heb gedoopt.
Het had erger gekunt, maar ik wil gewoon een beetje een knappe kast.
Dus mocht iemand 'm willen. DM me. (€15 of een >250GB Sata hdd)
Voor zover ik weet bevalt ie hem nog prima! zowel qua ruimte,cablemanagement,koeling,geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Laatst online: 21-03 18:15
Ik heb een eigen Ipod dock gemaakt, ik had niet veel nodig; een stuk plexi, het dockadapter dingetje die je bij de ipod kreeg en de kabel.

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/02/1272803760-460.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/02/1272803761-611.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/02/1272803762-732.jpg

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Ziet er netjes uit hoor :) staat ie ook stabiel ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ja hij staat wel stabiel, alleen het plexi is iets te dun want hij buig als je de ipod erin doet en hij is heel erg licht. Het is btw 2mm plexi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ziet er nice uit!

Met dikker plexi wordt het meteen een stuk duurder...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
.Sjoerd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:19:
Ziet er nice uit!

Met dikker plexi wordt het meteen een stuk duurder...
valt best mee voor zo'n stukje

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Ken jij een plek waar je zulke kleine stukjes los kunt kopen?
Spul koop je natuurlijk per m2.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik denk dat je het best gewoon bij de bouwmarkt een stuk van 25x25 kan halen. Bij de hornbach is dat 2,50 euro voor 25x25x0,2cm.

Maar als je ergens een winkel hebt waar ze speciaal plexi verkopen kan je vragen om restje ofzo, denk ik :P (nooit geprobeerd, wel een keer ergens gelezen op een forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Bij de gamma en praxis megastores hier in de buurt hebben ze niet kleiner dan 100*50*0.2....
En kost €11.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Dan heb je wel genoeg :P
Wat wil je dan doen met die plexi plaatjes? Ik zou gewoon voor die 100x50x0,2 gaan, dan heb je genoeg voor een tijdje, het komt altijd wel van pas... en 11 euro is niet zo veel voor die maten hoor.

EDIT ik zie net op Samenkopen.net een een plexiglas actie: http://www.samenkopen.net/action/447664

[ Voor 30% gewijzigd door hardware.tom op 02-05-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 16:30

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

bij de praxis bij mij was zo plaat 5 euro XD

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
.Sjoerd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:48:
Ken jij een plek waar je zulke kleine stukjes los kunt kopen?
Spul koop je natuurlijk per m2.
dit is gewoon hetzelfde als langs de pc boer gaan en vragen voor een afgedankte pc om het moboplaat te gebruiken

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 17:18
.Sjoerd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:57:
Bij de gamma en praxis megastores hier in de buurt hebben ze niet kleiner dan 100*50*0.2....
En kost €11.
Meestal is dat ook geen Plexiglas (merknaam) / PMMA (materiaalnaam), maar polystyreen, en dat spul is echt rampzalig om te verwerken.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brinkdinges schreef op maandag 03 mei 2010 @ 00:38:
Meestal is dat ook geen Plexiglas (merknaam) / PMMA (materiaalnaam), maar polystyreen, en dat spul is echt rampzalig om te verwerken.
Polystyreen is piepschuim. Bedoel je niet wat anders?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 03-05-2010 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 17:18
Anoniem: 172410 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 00:41:
[...]

Polystyreen is piepschuim. Bedoel je niet wat anders?
Piepschuim is met CO2 geschuimd polystyreen ;) Het is ook gewoon ongeschuimd te verkrijgen, in plaatvorm of als wegwerpproducten bijvoorbeeld.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ik doe toch regelmatig wel wat met kunststof en dat kom ik niet zo vaak tegen, maar misschien is dat ook omdat de lui die het inkopen er rekening mee houden dat ze geen rampzalig spul willen :p

Zal eens kijken waarmee wij eigenlijk vacuümvormen enzo. Bij het zagen van kunststof is een zaagtafel, platenschaar of lintzaag ook wel erg fijn. Ik heb dat vroeger wel eens met een decoupeerzaag staan doen, maar daar word je niet vrolijk van.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 03-05-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319995

bij deze mijn eerste case-mod (betreft een aptiva ibm pc uit 1999 ofzo):
dit was de oude kast:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/5w47d.jpg

hij is omgetoverd naar:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2eponxc.jpg

draaide eerst een single core amd K6-II in
en nu een AMD Athlon 2 X4 605e (en is daarmee mijn snelste pc )

mijn excuses voor de slechte kwaliteit van de 2e foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik zou juist de 2e foto inderdaad graag in betere/goede kwaliteit willen zien. :)
Heb je nog meer gedaan dan zwart spuiten, window erin, en blauwe LED-fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319995

ow ja, vergeten xD
fans: 1x 120mm in front(met blauw licht) , en 2x 50mm in odd bay met een mod (anders paste het net niet)
1x 80 mm fan in achterkant (met blauw licht)
1x 80 mm fan aan de zijkant
1x 80 mm fan op bodem (met blauw licht), + 1x 70mm fan (ook in bodem)

in odd bay (bovenste van 2) een hdd overdwars gezet (paste net met kabels)
plexiglas window'tje erin
gaatjes dichtgemaakt (die van IDE led, en power led)
reset switch is er niet meer, alleen power switch is er nog
gaten aan de bovenkast gemaakt voor luchtaanvoer voeding (ja de voeding zit verkeerd om ,en ik ben te luit om dat goed te zetten)
en natuurlijk is de case ook zwart geworden (vond ik zelf mooier)
owja, en ik moet eerlijk zeggen: er is nog maar 2 cm over tussen de odd en psu :O
ik hoop dat ik je hiermee genoeg heb geïnformeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 319995 op 04-05-2010 19:27 . Reden: foutje in typwerk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 14:42
Nou, ik wil m'n PoV ION330 voorzien van een nieuwe wat lagere heatsink die dan de gpu en cpu koelt. Ik een tijdje opzoek geweest en nou kwam ik uit bij een Xbox360 GPU heatsink. Ik het ding besteld op ebay, kreeg ik hem gister binnen, hebben ze me de CPU heatsink gestuurd :(.

Maargoed, als ik dus de goeie binnen heb kan ik ook weer even aan het modden. Ik wil het Atom bordje in een super dun kastje bouwen (5cm hoog) tezamen met 2x 500GB en 2x 400GB 2,5" schijfjes. Eventueel nog een extra raid kaart erbij zodat er nog 8 schijven bij kunne. Wordt dan een flinke media NAS :). Een opvolger van [CiP] Mini Carbon Mediacenter dus ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Laatst online: 12-06 17:14
Bij deze een kleine preview:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2gv8znt.jpg
Wat ziet u? MDPC-X Sleeving, tweemaal een gesleevde ventilator kabel en de front panel kabels aan/uit en reset kabel samen in één sleeve.

Vraag: Ik weet eigenlijk niet of ik een rebuild van het systeem met wat standaard part replacements een case build mod waard is, wat zijn hier over de gedachten?

[ Voor 9% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 10-05-2010 17:20 . Reden: 1 kabeltje helemaal vergeten! :x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GewoonWatSpulle schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:18:
Vraag: Ik weet eigenlijk niet of ik een rebuild van het systeem met wat standaard part replacements een case build mod waard is, wat zijn hier over de gedachten?
Vind je het zelf echt bijzonder? Is het wat anders dan anders?

Als je twijfels hebt kan je altijd een voorstel doen, als het niet bijzonder genoeg is krijg je alleen geen toestemming. Misschien eerst even een modje mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ik ben van plan wat gaten in mijn kast te maken zodat ik makkelijker achter de CPU kan en om mijn kabels weg te werken, verder ga ik nog een window maken en een spiegel onder in de kast monteren waar ik zoiets in wil graveren, precies onder mijn HD4890.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/pqb87.png

Verder wil ik mijn kast nog zwart spuiten, hij zit wel vast met van die schroefjes die er niet zomaar uit kunnen (naam ligt op het puntje van mijn tong...), ik wil ook nog mijn 5,25 inch bays zo draaiden dat de harde schijven met de bovenkant naar het window gericht staan en dan wil ik van een oude HDD de voorkant vervangen door plexiglas zodat je die ook ziet draaien enzo en ik wil ik alle kabels nog sleeven.
Maar hoeveel sleeves heb ik ongeveer nodig en hoe duur is dat, voor de gemiddelde kast dan?

[ Voor 15% gewijzigd door qwertyuio op 11-05-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
qwertyuio schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:47:
Ik ben van plan wat gaten in mijn kast te maken zodat ik makkelijker achter de CPU kan en om mijn kabels weg te werken, verder ga ik nog een window maken en een spiegel onder in de kast monteren waar ik zoiets in wil graveren, precies onder mijn HD4890.
[afbeelding]

Verder wil ik mijn kast nog zwart spuiten, hij zit wel vast met van die schroefjes die er niet zomaar uit kunnen (naam ligt op het puntje van mijn tong...), ik wil ook nog mijn 5,25 inch bays zo draaiden dat de harde schijven met de bovenkant naar het window gericht staan en dan wil ik van een oude HDD de voorkant vervangen door plexiglas zodat je die ook ziet draaien enzo en ik wil ik alle kabels nog sleeven.
Maar hoeveel sleeves heb ik ongeveer nodig en hoe duur is dat, voor de gemiddelde kast dan?
schroefjes die je er niet zo maar uit krijgt??? popnagels???? maar dat zijn geen schroeven :P
waar wil je eigenlijk zo'n vorm graven onder je kaart als ik vragen mag?

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Laatst online: 02-03 14:28
Remmes_NT schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:16:
[...]

schroefjes die je er niet zo maar uit krijgt??? popnagels???? maar dat zijn geen schroeven :P
waar wil je eigenlijk zo'n vorm graven onder je kaart als ik vragen mag?
Popnagels, ja, dat bedoelde ik :P

Ik wil zo'n vorm graveren op een spiegel op de bodem van mijn kast, dan krijg je zo'n soort effect.
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/3813/esp6ys5.jpg

Maar weet iemand ook hoe duur het is voor een gemiddelde kast om al je kabels te sleeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
qwertyuio schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:27:
[...]

Popnagels, ja, dat bedoelde ik :P

Ik wil zo'n vorm graveren op een spiegel op de bodem van mijn kast, dan krijg je zo'n soort effect.
[afbeelding]

Maar weet iemand ook hoe duur het is voor een gemiddelde kast om al je kabels te sleeven?
hoeft niet speciaal met spiegel, maar waarom in de vorm van je GPU ??

http://en.mdpc-x.com staan wel kits, .. is HEEELE goede sleeving

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:21
Remmes_NT schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:34:
[...]

hoeft niet speciaal met spiegel, maar waarom in de vorm van je GPU ??

http://en.mdpc-x.com staan wel kits, .. is HEEELE goede sleeving
En als ik het zo vluchtig lees ook HEEELE dure sleeving. Zoek gewoon even een setje op in de pricewatch, veel geld kan je er niet aan kwijt zijn.

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
MrPepper schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:43:
[...]

En als ik het zo vluchtig lees ook HEEELE dure sleeving. Zoek gewoon even een setje op in de pricewatch, veel geld kan je er niet aan kwijt zijn.
ja, als je het goed wilt doen doe je het zo, als je je kabels domweg nog door de sleeving heen wilt zien koop je een goedkoop setje.. et is net wat je wilt

ja, daag.

Pagina: 1 2 ... 46 Laatste