Toon posts:

[CiP] Mini Carbon Mediacenter

Pagina: 1
Acties:

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 15:30
Wegens de grote vraag naar een eigen topic voor deze mini casebuild een eigen topic.

Het idee
Het idee is om een klein kastje te maken voor een mediacenter. Dit met restafval carbon weefsel. Samen met epoxy kun je daar zo'n beetje elke vorm maken die je maar wil...

Het kastje krijgt de vorm van een kleine Mac Pro. De afmetingen zijn 215mm hoog, 62mm breed en 270mm diep. Het geheel wordt gevormd uit 3 delen. Een deel voor de voor-, boven-, achter- en onderkant, één deel voor de rechter zijkant en de "handvaten" boven en onder en één deel voor de linker zijkant met fan erin.

De hardware
Gezien het kastje niet erg groot is komt er dus ook mini hardware in, namelijk:
  • 1x Point of View ION330 mainboard
  • 2x 512MB DDR2 (wordt in de toekomst meer)
  • 1x 90W PicoPSU
  • 1x Samsung Spinpoint M7 500GB 2,5"
  • 2x Samsung Spinpoint M6 400GB 2,5"
  • 1x Zelfbouw USB DMX controller voor Ambilight
UpdatesToDo
  • Inserts maken om moederbord vast te zetten
  • Honingraat achter moederbord plakken
  • Binnenkant deurtje bekleden
  • Binnenkant kast bekleden
  • Harddisk rekje voor 4x 2,5" maken
  • Magneetjes in deurtje en kastje maken
  • Stroomvoorziening in elkaar solderen
  • Mooie aan/uit knop zoeken
  • Aan/uit knop inbouwen
  • Korte Sata kabels zoeken
  • Software instaleren
Waarschuwing!
Ik krijg van veel mensen de vraag hoe je dat carbon moet verwerken enz. Het is niet moeilijk, maar houd er rekening mee dat carbon echt rotspul is! Het geeft ongeveer hetzelfde effect als glaswol of glasvezel. Er kunnen kleine vezeltjes afbreken welke gaan irriteren. Daarbij is carbon ook nog eens elektrisch geleidend. Ga dus geen matjes in de buurt van elektronica lopen knippen of in platen boren / slijpen zonder afzuiging! Ik heb al een PSU opgeblazen doordat er een klein vezeltje ingezogen werd...

Update 1, deel 1 (16-08-2009)

Als eerste heb k een simpele map gemaakt van MDF om het carbon omheen te plakken. Vervolgens heb ik deze ingepakt met vershoudfolie zodat de epoxy niet aan de mal gaat plakken.

Daarna heb ik ongeveer 4 lagen carbon weefsel om de mal geplakt. Zoveel dat de mal helemaal ingepakt was. Ik had maar 6cm breed nodig, maar het spul rafelt als een malle. Na ongeveer 20 uur drogen is de epoxy nog niet helemaal hard, maar wel goed te snijden. Daar is deze vorm uitgekomen.

Alles nog even een keer gepast. Het past er ruim in. Waar de harddisk ligt komt strax een stapeltje waar max 4 harddisks in kunnen.

Uiteraard zag de buitenkant er nog niet mooi uit. Daarom nog weer even ruim een laagje carbon voor het mooi eromheen.

Nadat ook dit laagje mooi afgesneden was begon het al ergens op te lijken.

Daarna het gat afgetekend voor de backplate van het moederbordje. Zoals je ziet is die ongeveer even groot als de hele achterkant. Helaas wel een lelijke overgang op de achterkant, maar je hebt altijd wel ergens een naad...

Na wat dremel en snij werk past de backplate erin.

En het eerste deel past en is zo goed als klaar. Nu de rest nog :P

Update 2, deel 2 (22-08-2009)

Ook voor het 2e deel was weer een mal nodig. Wederom MDF met kwart ronde houten latjes aan elkaar geplakt met loctite en lijmpistool.

Vervolgens 3 laagjes carbon met epoxy eromheen en even iets erop om de boel vast te houden.

Na een nachtje drogen komt daar dan een heel ruw product uit.

Langs de mal eerst de kopse kanten recht afgesneden. Vervolgens het gat voor het deurtje afgetekend...

...en afgesneden. De buitenste vorm is klaar. Nu nog wat stukjes eruit snijden.

Eerst even passen hoe het geheel in elkaar zit. Past prima :)

Eerst de extra gaten weer aftekenen...

... om ze er vervolgens met de dremel ruw uit te snijden...

... en met een mesje en schuurpapier mooi af te werken.

Dat ziet er al weer een stukje beter uit!

Uiteraard krijgt ook dit deel weer een mooi afwerklaagje.

En nadat deze laag ook op maat gesneden is is deel 2 klaar!

Update 3, deel 3 (22-08-2009)

Deel 3 is het deurtje. Hier zit nog wel een lastig punt in. Om het deurtje genoeg stijfheid te geven wordt deze voorzien van een laagje honingraat structuur. Dit maakt het deurtje echter 4 mm dikker. Helaas past dan de fan er niet meer tussen. Hiervoor moet dus een gat uit de honingraat gehaald worden... Zie de foto's :)

Voor het deurtje ben ik begonnen met een vlakke plaat van 3 lagen carbon weefsel. Deze heb ik vervolgens op maat gesneden en afgetekend waar de fan moet komen. Vervolgens de honingraat op maat gesneden.

Daarna het gat voor de fan afgetekend en uitgesneden.

Ook het deurtje kreeg een mooi afwerklaagje...

... wat er compleet afgewerkt dan weer zo uitziet.

Het resultaat tot nu toe!

Nog een keer, maar nu met de hardware er los in.

Nu het deurtje nog verder afwerken. Over de honingraat moeten nog 2 laagjes carbon heen. Dan wordt het pas echt stevig. Vervolgens moeten de spacers van het moederbord op plaatjes vastgemaakt worden welke in de kast gelijmd kunnen worden. Daarna moet het geheel nog in elkaar geplakt worden...

Update 4 (26-08-2009)

Als eerste heb ik de spacers voor het moederbord op aluminium plaatjes gezet en deze vervolgens in de kast gelijmd. Door deze eerst aan het moederbord te schroeven en er vervolgens lijm op de doen zitten de spacers precies op de goede plek.

Daarna was het tijd voor de honingraat. Ook deze eerst op maat gemaakt en er vervolgens ingeplakt

Het deurtje kreeg zijn eerste laagje aan de achterkant

De fan klemde er inmiddels al vanzelf in vast :)

Zo komt het er dan ongeveer uit te zien

Hier kun je zien hoe het deurtje opgebouwd is. Eerst 3 laagjes carbon, dan 1 laag honingraat en vervolgens weer 2 laagjes carbon (1 meot er nog ;))

Vervolgens was het tijd om het plaatje achter het moederbord te maken. Deze werd eerst op maat gesneden, vervolgens de hoekjes afgerond en als laatste werden de gaten voor de spacers gemaakt

En ook dit onderdeel past met een beetje bijwerken

Met de achterplaat erin ziet het er meteen een stuk netter uit

En er kwam gisteren ook nog wat leuks binnen. Een Samsung Spinpoint M7 HM500JI. Kortom, een 2,5" 500GB schijfje ;)

Update 5 (28-08-2009)

Eerst nog een paar extra gaatjes in de achterplaat geboord. 4 voor de harddisks en 4 voor reserve.

Daar vervoglens moertjes achter gelijmd met loctite. Helaas kon ik deze niet met boutjes op hun plek houden, gezien ik dan de boutjes ook vast zou lijmen. Gelukkig had ik nog wat magneetjes liggen.

De lijm droogt wel een beetje lelijk op, maar dt zit toch aan de achterkant en zie je straks niet meer.

Er waren ook een paar hoekjes nodig voor de harddisks. Hier de mal met de hoekjes erin.

Na een nachtje drogen konden ze erui. Na wat afwerking zag het er zo uit.

Even passen leert dat 1 kant van de hoekjes net iets te kort is. De flapjes vallen niet over de gaatjes heen...

Dan maar een extra plaatje ertussen en er 1 U vorm van maken...

... met nog weer een extra laagje carbon er overheen.

Dat past nog steeds soepel. Nu nog afwerken...

Ondertussen ook ngo 2 stukjes honingraat met een laagje carbon gemaakt. Deze stukjes komen in de randjes boven en onder het deurtje.

Update 6 (31-08-2009)

Deze keer begonnen met versteviging van de voorkant. Deze stond iets bol. Een stukje honingraat en wat extra carbon erachter zorgt ervoor dat de voorkant recht blijft. Hier eerst even passen...

Vervolgens alles plakken. De achterplaat, voorkant en de 2 randjes boven en onder het deurtje.

Daarna begonnen met het afwerken van het harddisk rekje. Het bakje uit de vorige update heeft aan de binnenkant ook nog een extra laagje carbon gekregen.

En het rekje past er prima in.

Vervolgens de gaten aftekenen. Er kunnen 4 harddisks op elkaar in. 5 had ook nog wel gepast, maar ik heb toch maar 4 sata aansluitingen :p.

Harddisk rekje klaar, met alle gaten erin.

Alle gaatjes op de goede plek, op 1 na. Maar met 3 schroefjes zit een harddisk vast zat.

Toen was het tijd om de hardware er in te zetten. Hier het moederbord op z'n plaats met een PicoPSU erin. Mooie kleine PSU. Zat voor zo'n bordje met 4 2,5" harddisks.

Zo ziet het harddisk rekje er in de kast uit. Hier zit alleen de 500GB schijf erin. Er komt nog 2x 400GB bij.

Een totaal overzichtje. Hier heb ik dus ook de korte Sata kabels voor nodig. De 12v aansluiting zit mooi in de backplate verwerkt.

Update 7 (21-12-2009)

Om te zorgen dat het deurtje in het kastje blijft zitten heb ik het deurtje en het kastje voorzien van 4 magneetjes. Eerst een klein gaatje gemaakt, vervolgens lijm erin en dan het magneetje er achteraan. Even klemmen en met een halve minuut zit het muurvast.

Een magneetje in het kastje. Er zitten er 4 in, op elke hoek 1

Een magneetje in het deurtje. Ook hier zitten er 4 in, op elke hoek 1

Een aan/uit knop is besteld, maar voordat die er is duurt nog wel 2 weken. Er komt zo'n RVS knop in met blauwe ring. Tot die tijd wil ik m wel aan en uit kunnen zetten, vandaar een tijdelijk brak knopje

[Voor 56% gewijzigd door DP Kunst op 05-02-2010 17:39. Reden: Update]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Toestemming.

Succes, ziet er erg mooi uit!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:33
groot gelijk dat je een eigen topic begint :P tot zover ziet het er erg netjes uit en goed afgewerkt. Wat ik mij nu afvraag hoe gedraagt dat carbon zich nu als materiaal? is het enigzins elastisch of echt kei en keihard? hoeveel kracht kan het spul verdragen met de dikte die je nu zelf gemaakt heb?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:14

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Zeer netjes gedaan....gaaf idee.

Ga je er nog hdd/power ledjes in maken of niet ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:11

DJ-Visto

Aye aye, sir!

En jij! Wat een mooie kast :+ Dat carbon is ook wel super vet

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Stukje restmateriaal carbonweefsel. 8)7 Dat spul kost een vermogen! :D

Succes ziet er eeeeerg gaaf uit!

[Voor 4% gewijzigd door Oyster op 24-08-2009 09:58]

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 17:09
Dat is zeker een mooi klein kastje, en mooi ook :+

offtopic:
Doe David Bakker de groeten van mij ;)

Casemods: miXture, Cubeleon

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
zeer leuk materiaal om mee te werken, alleen heel jammer wat je met de vorm hebt gedaan, carbon is zo mooi strak, en zou in combinatie met metaal voor een enorm strakke kast zorgt, nu istie door de apple vorm net niet mooi strak.

wel enorm cool materiaal zeg!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 09:50

_Erikje_

Tweaker in Spanje

awesome.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 21:25
Idd, awesome!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 10:36
Leuk idee om te werken met carbonweefsel en het ziet er mooi uit :) Alleen die handvatten had ik persoonlijk achterwegen gelaten.

• Anoniem: 136863
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als ik jou geweest was had in de "interne" doos niet met carbon gedaan maar plexi voor wat contrast. Maar het ziet er tot nu toe super uit! Is dat eigenlijk een beetje betaalbaar carbon op deze schaal? Wat zijn de geschatte kosten tot nu toe?

• Antitheus 88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-03-2018
cool!
de voorkant van mijn pc is ook van carbon (ooit eens op stage gemaakt) maar ik vraag me af hoe duur zoiets nou is..
ik wil namelijk mijn radiokist (autoradio/mp3speler + speakers + versterker + accu) van carbon gaan maken maar ik heb geen idee wat zoiets nou kost

• DP Kunst
Update 4 (26-08-2009)

Weer een updatje in de startpost. Ben weer een lekker eindje opgeschoten.
LlamaWereldOver schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:50:
groot gelijk dat je een eigen topic begint :P tot zover ziet het er erg netjes uit en goed afgewerkt. Wat ik mij nu afvraag hoe gedraagt dat carbon zich nu als materiaal? is het enigzins elastisch of echt kei en keihard? hoeveel kracht kan het spul verdragen met de dikte die je nu zelf gemaakt heb?
Het carbon is niet echt elastisch, alleen in het begin als de epoxy nog niet helemaal uitgehard is. Het spul kan veel kracht hebben in de trekrichting. Als je 1 streng uit zo'n matje haalt kun je m niet kapot trekken. Dan snij je in je vingers. Leg je er echter een knoop in breekt het zo.
Fastex schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:50:
Zeer netjes gedaan....gaaf idee.

Ga je er nog hdd/power ledjes in maken of niet ?
Ik weet nog niet of ik er ledjes in ga zetten. Hij is bedoeld als mediacenter dus hij moet het liefst geen licht en geluid produceren.
Anoniem: 136863 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:26:
Als ik jou geweest was had in de "interne" doos niet met carbon gedaan maar plexi voor wat contrast. Maar het ziet er tot nu toe super uit! Is dat eigenlijk een beetje betaalbaar carbon op deze schaal? Wat zijn de geschatte kosten tot nu toe?
Carbon is best wel duur. Je betaald minstens 35€ per m2 weefsel. Daar heb je dan 3 of 4 lagen per onderdeel van nodig. Daarnaast heb je ook nog de epoxy nodig. Dat is te kopen voor €35 per 1,6L. Als je het dus zelf moet kopen allemaal ben je best duur uit... Onderdeel 1 zou ongeveer 25€ kosten, onderdeel 2 rond de €35.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Ziet er goed uit!

Mooi dat je dat materiaal ook tot je beschikking hebt en het zo kan maken, gaaf hoor d:)b

Hou 'm in de gaten!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Anoniem: 243552

Hij ziet er erg vet uit

Wat ik me afvraag, is carbon stevig genoeg als je één laag gebruikt maar deze dan op een houten plaat bevestigt. Ik wil dit namelijk op mijn bureau gebruiken.

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Schüne update!

• Hwg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-11-2018

Hwg

Catch me ;)

Ik vind het erg netjes werk moet ik zeggen... Heb zelf ook al eens zitten denken om iets met glasvezel of carbon te doen. Zelf had ik bedacht een mal te maken van klei en deze dan in de was te zetten, maar huishoudfolie is natuurlijk een erg elegante oplossing...

Zeg Leon, als ik deze schroef uit de lamp haal valt er bij de bovenburen dan iets om?

• DP Kunst
Update 5 (28-08-2009)
Anoniem: 243552 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:49:
Hij ziet er erg vet uit

Wat ik me afvraag, is carbon stevig genoeg als je één laag gebruikt maar deze dan op een houten plaat bevestigt. Ik wil dit namelijk op mijn bureau gebruiken.
Stevigheid maakt niet uit als je het op een houten plaat plakt. Ik zou dan wel 2 laagjes nemen, anders kijk je er nog iets doorheen. Daarnaast moet je het geheel eigenlijk op zijn kop maken. Eerst een vlakke plaat nemen, insmeren met lossingsmiddel en daar je carbon op lamineren en vervolgens de plaat hout erop.

Anders krijg je een heeel erg gebobbeld bureau..

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Mooie update! Je ziet nog echt er iets in komen, maar dat zag je eigenlijk aan 't begin al :9

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11-2021
Ziet er erg vet uit!!

Je brengt me op ideeën voor mn carPC ;)

bit.ly/GPWeather :: F1 + MotoGP Weather & News for Android

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:12

mvh

State Governor

Ik zie in je ToDo staan 'korte SATA-kabel zoeken'. Ik kwam vandaag ergens een filmpje tegen (op youtube, weet niet meer waar) waarin iemand een gekrulde SATA-kabel maakte door deze strak rond een lange schroevendraaier te winden. Daar wordt hij een stuk korter en meteen flexibeler van!

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
Heel erg mooi!

Hij lijkt wel een beetje op een Mac Pro vind ik. Vooral deze foto: Klik

Een fan grill die je vervolgens zwart spuit is misschien ook wel mooi?

• swets
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
DP Kunst schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 20:26:
Wegens de grote vraag naar een eigen topic voor deze mini casebuild een eigen topic.

Het idee
Het idee is om een klein kastje te maken voor een mediacenter. Dit met restafval carbon weefsel. Samen met epoxy kun je daar zo'n beetje elke vorm maken die je maar wil...

Het kastje krijgt de vorm van een kleine Mac Pro.
was de bedoeling ook geloof ik >:)

http://www.arjan-swets.com

• thiesggb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-11-2020
deblaauwn schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:22:
Ik zie in je ToDo staan 'korte SATA-kabel zoeken'. Ik kwam vandaag ergens een filmpje tegen (op youtube, weet niet meer waar) waarin iemand een gekrulde SATA-kabel maakte door deze strak rond een lange schroevendraaier te winden. Daar wordt hij een stuk korter en meteen flexibeler van!
http://www.youtube.com/watch?v=H_RT-5Mgluo

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 16:02

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Ziet er wel vet uit, vooral omdat ik zelf wel van zwarte kasten houd en dan ook nog een keer zo mooi stark design!

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008

Bolletje

Moderator Harde Waren
swets schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:48:
[...]
was de bedoeling ook geloof ik >:)
Haha, :D

Dan ben je bij deze geslaagd :D

En met die SATA-kabel: wordt het dan geen spoel en dat data corrupt kan gaan raken?

[Voor 18% gewijzigd door Bolletje op 30-08-2009 21:14]

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 10:07

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik had ook hetzelfde probleem, had een meter kabel voor 10cm, heb gewoon 4 keer heen en terug de draad gelegd net onder mijn hdd, niet te zien, maar het hangt er niet! (zit vast met plakband, enige manier om het te zien is: vanonder ernaar kijken :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• DP Kunst
Update 6 (31-08-2009)
Tnx. Ik heb het even geprobeerd, maar ik heb er de ruimte niet voor. Enige kabels die ik heb liggen hier zijn 45cm lang ofzo. Als ik er daar 4 van op moet rollen en in dat hoekje proppen gaat het niet helemaal passen. Ik zoek nog ff verder naar kabeltjes van zo'n 20 cm.
Dima_2005 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:30:
Ik had ook hetzelfde probleem, had een meter kabel voor 10cm, heb gewoon 4 keer heen en terug de draad gelegd net onder mijn hdd, niet te zien, maar het hangt er niet! (zit vast met plakband, enige manier om het te zien is: vanonder ernaar kijken :)
Voor een lus onder / tussen m'n harddisks is strax ook geen plek meer. Er zit ongeveer 3mm tussen de harddisks :p
Bolletje92 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:03:
Heel erg mooi!

Hij lijkt wel een beetje op een Mac Pro vind ik. Vooral deze foto: Klik

Een fan grill die je vervolgens zwart spuit is misschien ook wel mooi?
Ik zit er nog aan te denken om er een stukje zwarte mesh voor te zetten. Maar ik denk dat dat na mijn Australië avontuur wordt.

Van de week eens even kijken of ik er een OS op kan krijgen. Iets van Linux met XBMC ofzo...

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-10 08:50

Harrie

NederVlaming

Erg mooi gedaan allemaal! Ik vind het echt wel een gaaf bakkie worden.
DP Kunst schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:54:
Update 6 (31-08-2009)
[...]

Ik zit er nog aan te denken om er een stukje zwarte mesh voor te zetten. Maar ik denk dat dat na mijn Australië avontuur wordt.
En dit beantwoord ineens de vraag van sommigen waar je zoveel "rest-materiaal" van over hebt :p

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Update 6 (31-08-2009)

[...]

Tnx. Ik heb het even geprobeerd, maar ik heb er de ruimte niet voor. Enige kabels die ik heb liggen hier zijn 45cm lang ofzo. Als ik er daar 4 van op moet rollen en in dat hoekje proppen gaat het niet helemaal passen. Ik zoek nog ff verder naar kabeltjes van zo'n 20 cm.

[...]

Voor een lus onder / tussen m'n harddisks is strax ook geen plek meer. Er zit ongeveer 3mm tussen de harddisks :p
[...]

Van de week eens even kijken of ik er een OS op kan krijgen. Iets van Linux met XBMC ofzo...
Mooie update, alleen een domme vraag waar is je voeding?

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:22
De voeding is een Pico voeding, oftewel een hele kleine voeding zonder case noch fans. Ideaal als je weinig ruimte hebt en niet zo veel power nodig hebt voor je pc.

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Inderdaad, dat is dus het kleine print plaatje wat in de atx connector op het moederbord geprikt wordt, welke zijn stroom krijgt van een 12V adapter.

• __Kevind__
  • Laatst online: 13-06 10:16
Vet nog niet eerder gezien!! inderdaad cool met dat carbon, ga zo door! :)

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

• Anoniem: 136863
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
DP Kunst schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:36:
Carbon is best wel duur. Je betaald minstens 35€ per m2 weefsel. Daar heb je dan 3 of 4 lagen per onderdeel van nodig. Daarnaast heb je ook nog de epoxy nodig. Dat is te kopen voor €35 per 1,6L. Als je het dus zelf moet kopen allemaal ben je best duur uit... Onderdeel 1 zou ongeveer 25€ kosten, onderdeel 2 rond de €35.
Ik ga wel acryl/plexi platen buigen 8)7 goedkoper en minder fout gevoelig. Neemt niet weg dat het echt een rete gaaf resultaat geeft wat je met acryl/plexi niet zo gaat bereiken.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 09:19

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Een erg mooi case! Ziet er werkelijk super uit! :9~

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• IStealYourGun
  • Laatst online: 23:41

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Anoniem: 136863 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:52:
[...]

Ik ga wel acryl/plexi platen buigen 8)7 goedkoper en minder fout gevoelig. Neemt niet weg dat het echt een rete gaaf resultaat geeft wat je met acryl/plexi niet zo gaat bereiken.
Prijs valt toch nog goed mee in vergelijking met een kant en klare case.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik zit ook nog af en toe naar dit topic te kijken, ben altijd geintereseerd geweest in kleine pc's. (En ook in macs's vandaar dat dit topic me wel trekt! Zou het namelijk niet cool zijn om de case (gedeeltelijk) zilver te spuiten? Je hebt nog steeds die carbon structuur, maar dan met een ander kleurtje. Weet niet of je het wat vindt, het is maar wat ik mooi vindt :p

Anoniem: 202651

Hoe staat het er inmiddels voor? Laatste update is al weer een tijdje geleden

• Harrie

Harrie

NederVlaming

TS zit voorlopig nog in Australië, met de solar challenge.
Update 6 (31-08-2009)

[...]

• DP Kunst
Gelukkig heb ik hier wel internet. Alleen het tijdsverschil is soms wat lastig :P. Zo is het hier nu 13:40...

Prijs valt inderdaad wel aardig mee, het is alelen heeel veel handwerk. Denk dat dit ook niet zo makkeijk machinaal gemaakt kan worden. Die matten rafelen echt aan alle kanten.

Ik denk niet da tik het kastje nog ga spuiten. Misschien ga ik wel een keer een V2 maken. Proberen de boel in een nog kleinere behuizing te krijgen :P

Inmiddels heb ik wel de magneetjes binnen. Die kwamen net 3 dagen voor vertrek naar Australië. Dit zitten er nog niet in, maar liggen wel klaar. Voorlopig zit ik nog tot ongeveer 11 december in Australië ;)

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Anoniem: 202651

Excuses, Australië vergeten, veel succes en plezier

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-07 13:13

SECURITEH

Man of legend.

Dat ziet er erg netjes uit. :)

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 16:52

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

nice build

[Voor 93% gewijzigd door wâldpyk op 12-10-2009 17:07]

If water polo was easy, it would be called football

• Dutch Lion
  • Laatst online: 22:08
Geweldig mooie kast! Dat carbon ziet er echt über vet uit!

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2018
Zit ook weer even te kijken naar de updates, echt super vet met dat carbon zo!
Wat betaal je nu ongeveer voor al het gebruikte carbon? Zal denk ook wel dik oplopen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11-2021
+/- €50 per m2, als ik mij niet vergis. Dan heb je natuurlijk alleen de koolstofvezel mat nog geen polyesther- of epoxyhars

bit.ly/GPWeather :: F1 + MotoGP Weather & News for Android

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-09 16:32

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Erg mooie mod, ook al zit de TS nu in het land van de kangoeroes en aboriginals ben ik nog steeds benieuwd naar een volgende update :)

Signature

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 19:54

Ryber

'Raaiber'

op www.polyestershoppen.nl kan je de matjes en benodigdheden allemaal wel vinden.

Ontopic:
Erg vette build, en ik bewonder je kunst met de carbonmatjes!
Succes nog in Australie :)
Gebruik je trouwens een vacuumpomp? Of leg je de matjes gewoon?

[Voor 15% gewijzigd door Ryber op 15-11-2009 20:37]

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23

F.West98

Alweer 13 jaar hier

het lijkt een beetje op een Xbox 360 Elite ;)

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 64GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42
wat een leuke machine! Ik dacht eerst aan een Apple PC :)
maar dit is een mooi ontwerp..

Waar heb je je Carbon vandaan?

ah 2 posts boven mij gevonden ;)

[Voor 12% gewijzigd door Paradox op 18-11-2009 10:58]

• Meelobee
  • Registratie: November 2001

Meelobee

‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‎‎¯\_(ツ)_/¯

Erg mooi gemaakt en een strakke afwerking. Een voorbeeld voor andere modders :)

The Outsider

• DP Kunst
En ik ben weer terug uit het altijd zonnige Australië! Is wel even wennen hier. Meteen 30ºC verschil en na 3 maanden aan de andere kant van de wereld gezeten te hebben loopt de biologische klok ook niet meteen weer goed.

Maargoed, vlak voordat ik wegging had ik een pakketje gekregen met magneetjes. Deze zijn 3mm dik, even dik dus als de honingraat matten. Deze passen dus ook precies tussen de 2 laagjes carbon. Op het moment ben ik bezig deze erin te plakken. Zal eind van de dag proberen weer een updatje te doen.
VincentG schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:33:
Zit ook weer even te kijken naar de updates, echt super vet met dat carbon zo!
Wat betaal je nu ongeveer voor al het gebruikte carbon? Zal denk ook wel dik oplopen.
Ik heb het niet hoeven betalen dus heb eigenlijk geen idee, maar als ik het zo uitreken kom ik aan de 50- 75€ voor de carbon matten alleen. Daarbij nog Epoxy a 30€ (voor 1,6L)
Ryber schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:40:
op www.polyestershoppen.nl kan je de matjes en benodigdheden allemaal wel vinden.

Ontopic:
Erg vette build, en ik bewonder je kunst met de carbonmatjes!
Succes nog in Australie :)
Gebruik je trouwens een vacuumpomp? Of leg je de matjes gewoon?
Ik gebruik geen vacuumpomp. Als je echter heel vaak met carbon aan de gang gaat is dat wel iets wat heel erg goed van pas komt. Alles wordt veel steviger aangedrukt en overtollige hars wordt eruit geperst. Ik leg de matjes gewoon op elkaar, dek het af met aluminiumfolie en leg er dan een dikke stapel boeken op :9.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:32
DP Kunst schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:38:
En ik ben weer terug uit het altijd zonnige Australië! Is wel even wennen hier. Meteen 30ºC verschil en na 3 maanden aan de andere kant van de wereld gezeten te hebben loopt de biologische klok ook niet meteen weer goed.

Maargoed, vlak voordat ik wegging had ik een pakketje gekregen met magneetjes. Deze zijn 3mm dik, even dik dus als de honingraat matten. Deze passen dus ook precies tussen de 2 laagjes carbon. Op het moment ben ik bezig deze erin te plakken. Zal eind van de dag proberen weer een updatje te doen.

[...]

Ik heb het niet hoeven betalen dus heb eigenlijk geen idee, maar als ik het zo uitreken kom ik aan de 50- 75€ voor de carbon matten alleen. Daarbij nog Epoxy a 30€ (voor 1,6L)
[...]

Ik gebruik geen vacuumpomp. Als je echter heel vaak met carbon aan de gang gaat is dat wel iets wat heel erg goed van pas komt. Alles wordt veel steviger aangedrukt en overtollige hars wordt eruit geperst. Ik leg de matjes gewoon op elkaar, dek het af met aluminiumfolie en leg er dan een dikke stapel boeken op :9.
blijken boeken dus eigenlijk best nuttig te zijn...:P :9

ja, daag.

• DP Kunst
Update 7 (21-12-2009)

En boeken zijn inderdaad best nuttig! Zo gebruik ik ze ook nog eens ;)

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Prachtig! Ik heb enorme waardering voor je werk. Je laat het eruit zien alsof het werken met carbon heel erg makkelijk en snel gaat. Maar volgens mij moet je erg goed weten wat je doet. Ik ben benieuwd als alles straks is afgewerkt en eventueel gelakt. Dat moet er geweldig uit komen te zien. Succes!

• [Remmes]
zal er denk ik wel mooi uitzien met zo'n antivandal knop ja

ja, daag.

• brinkdinges
Waarom zet je de updates niet gewoon n het topic? Nu moeten we elke keer gaan zoeken, ook al staat er een linkje.

• [Remmes]
linkje doet het niet eens bij mij.. :P

ja, daag.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:14
Geweldig.

• DP Kunst
brinkdinges schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:48:
Waarom zet je de updates niet gewoon n het topic? Nu moeten we elke keer gaan zoeken, ook al staat er een linkje.
Nou, omdat ik dacht, dan staat alles mooi bij elkaar in de TS, zodat mensen die hier komen alles meteen bij elkaar hebben staan ;).

Anyways, inmiddels is m'n aan / uit knop binnen. Enige probleem is nu dat ik tot ongeveer half februari geen soldeerbout heb. Misschien van de week even opzoek naar iemand die hier ff een paar draadjes voor me aan kan solderen.

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:45
Ziet er goed uit man!
Zeer chique hoe je dat deurtje met magneetjes hebt afgewerkt.
Wat voor lijm gebruik je hiervoor.
Ik denk dat dit 10x beter is dan lompe scharnieren te gebruiken.
Het word zo een mooie minimal case.

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 11:10

Brantje

De post is daar >>

Wow, erg mooie mod.
Waar heb je het carbon vandaan gehaald?

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 16:31
Staat in de eerste post op deze pagina!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik scrolde van boven naar beneden op de 1e pagina, om de foto's te bekijken, en schrok toen ineens heel erg van dat groene schakelaartje.

Maar gelukkig komt er nog een RVS ding in want dit groene schakelaartje ziet er absoluut NIET uit :D

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 11:10

Brantje

De post is daar >>

PRaGA88 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:05:
Staat in de eerste post op deze pagina!
Oeppss, daar heb ik dus overheen gelezen |:( 8)7

• DP Kunst
Update 8 (05-02-2010)

Van de week kon ik het toch niet laten. Het RVS knopje lag alweer enige tijd op m'n bureau, alleen m'n soldeerbout zit nog steeds ergens in een transportbox op een boot. Gelukkig had een kennis ook een soldeerbout :). Meteen maar even het aan/uit knopje aan een stekkertje gesoldeerd.

En zo ziet dat er dan uit in het kastje. Zeer chique al zeg ik het zelf.

En dit is dan het hele kastje. Voor de fan nog een stukje gaas geplakt zodat er geen grote stofplukken ingezogen worden.

Vervolgens getest hoe het geheel werkt. Werd nog best wel warm. Logisch 8)7 . De intake is groter dan alle gaten waar de lucht weer uit kan (daar waren eigenlijk geen gaten voor). Maar 2 sleufjes aan de onderkant geslepen. Ineens is het geheel wel koel! En stil! :9

De achterkant met alle aansluitingen. Hier zie je dat de backplate echt bijna de hele achterkant in beslag neemt.

Nog een keer de binnenkant. Nog steeds ruimte voor 3 harddisks. Moet alleen eerst even kijken of ik het apparaat als mediacenter én netwerkschijf in kan stellen :P.

Dat was het dan weer voor deze keer. Denk dat het volgende punt wordt installeren. Daarna nog schijven bijplaatsen en USB poorten aan de voorkant zetten.

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Nice, nice werk weer!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-09 16:32

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Zeker een deftig uiterlijk, ook van binnen trouwens ! :) erg mooi !

Signature

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2018
Zeer vetjes.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Anoniem: 243552

Hele mooie mod geworden, al is hij voor mijn gevoel te dun (de wanden) waardoor hij een slap uiterlijk krijgt maar ik ga er van uit dat hij gewoon hartstikke stevig is.
Als laatste, ik ga er van uit dat dat moederbordje HD kan draaien?
dan moet ik die zeker onthouden voor als ik een klein moederbord nodig heb

Anoniem: 327004

:Y Nice casemod!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Anoniem: 243552 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:07:
Hele mooie mod geworden, al is hij voor mijn gevoel te dun (de wanden) waardoor hij een slap uiterlijk krijgt maar ik ga er van uit dat hij gewoon hartstikke stevig is.
Het is wel carbon, geen stukkie plastic, dus stevig zal het zijn... ;)
Mooi ding geworden, ziet er zéér gaaf uit! O+

[Voor 4% gewijzigd door toimoi op 05-02-2010 23:50]

• DP Kunst
Anoniem: 243552 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:07:
De "handvaten" zien er vrij slap uit, maar dat zijn ze zeker niet. Je kunt er echt super veel kracht opzetten en dan buigen ze nog niet. De voor- en zijkanten zijn ook nog eens voorzien van een laagje honingraat. Dus 4 laagjes carbon, honingraat, 2 laagjes carbon. Dat is eigenlijk veeeel te sterk voor zo'n klein kastje. Ben er al een keer mee tegen het kozijn van m'n deur aan gelopen. Niets te zien :p (was wel zonder hardware erin :P)

Moederbordje kan idd HD draaien onder linux met XBMC, onder Windows is dit (nog) niet mogelijk.

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 17:04
Wat een mooi en heerlijk klein kastje zeg :) Alles past er ook mooi in, wat meestal toch wel anders is bij andere mini kasten (uit de winkel).

• sstfn
  • Laatst online: 14-06-2020
Ziet er erg netjes uit! :)

• wally1987
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 16:05
Persoonlijk zou ik achter de sleuven mesh doen! Vind ik mooier staan, (ben misschien een zeikerd :o )

Verder is het een hele mooie case _/-\o_

• brinkdinges
Het is inderdaad een heel mooi caseje geworden, en erg stevig gok ik :P

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-08 13:23

Gnermo

All about that bass!

Hoeveel heb je er in totaal aan uitgegeven?

• DP Kunst
Oew, das een goeie vraag. Ff rekenen:
  • Point of View Atom MB330 - €131,-
  • 2x 512MB DDR2 - €0,-
  • 90W Pico PSU - €34,90
  • 60W Adapter - €12,-
  • [Samsung Spinpoint M7 500GB - €71,84
  • Epoxy - €35,-
  • 100x12mm fan - €8,50
  • RVS knop - €3,25
Totaal €296,49

Dat is zonder:
  • Verzendkosten van onderdelen €20,-?
  • Latjes 1/4 rond - €5,-
Misschien dat ik nog een versie 2.0 ga maken. Waar ook een DVD (of Blu Ray) speler bij in komt en meer harddisks in kunnen zodat ik hem ook als NAS kan gebruiken. Ideeën zijn er genoeg ;)

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 13:21
Prachtige kastje. Krijg bijna neigingen om het zelf ook te doen. Helaas ben ik niet zo ontzettend handig (kan niet eens een fatsoenlijke window mod...)

Oja, volgens mij ben je in dat lijstje het carbon zelf vergeten..

specs

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 18:52
.Sjoerd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:05:
[...]
Oja, volgens mij ben je in dat lijstje het carbon zelf vergeten..
Dat viel mij ook al op, dat zal de kosten weer een stuk hoger uit laten komen...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Nee dat kon hij gratis krijgen via z'n school geloof ik (afgedankte restjes van zonneauto)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• DP Kunst
ThinkPadd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:09:
Nee dat kon hij gratis krijgen via z'n school geloof ik (afgedankte restjes van zonneauto)
Idd, daar heb ik niets voor betaald. Als ik dat wel had moeten betalen kwam er nog ongeveer 60 - 70€ bij ;)

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee