[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.594 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:59
Welkom in Het ‘Post hier je kleine mods’ Topic (Deel 11)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/48880/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/48882/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/48881/full.jpg
De bedoeling van dit topic

In dit topic mag je je kleine mods laten zien, die geen eigen topic waard zijn. Hierbij moet je denken aan een nieuwe blowhole, een fan die je voorzien hebt van LED's of bijvoorbeeld een simpele window-mod.
Als je een complete mod wil posten, mag je daar een apart topic voor maken, maar dan ook alleen als het een uitgebreide en voltooide mod is.
Overigens leent dit topic zich ook voor het posten van mods in progress, tussenstapjes naar je uiteindelijke casemod dus.
De regel(tjes)

In dit topic behoor je je aan een aantal simpele regeltjes te houden:
  • Je replies moeten uitgebreid, duidelijk en onderbouwd zijn. Replies die bestaan uit 1 regel tekst zijn dus uit den boze! Let daar dus op! Replies die hier niet aan voldoen worden zonder pardon verwijderd.
  • Als je jouw mod wilt laten zien, post dan geen plaatjes breder als 575 pixels. Als je plaatjes hebt die iets groter zijn dan dit formaat dan kun je deze op volgende manier thumbnailen:
    code:
    1

[img=575,,1]urlvanpic[/img]
    Het is natuurlijk onzinnig om je megapixel plaatjes door je browser te laten verkleinen. Ten eerste kost het dan altijd extra bandbreedte / geheugen en CPU-cycles voor mede-users. Ten tweede is de kwaliteit een stuk minder. Ten derde duurt het dan onzinnig lang voordat de plaatjes geladen zijn.
  • Replies die plaatjes bevatten die groter zijn dan de maximale breedte van 575 pixels kunnen zonder pardon worden verwijderd! -> software om foto's te verkleinen

Het beste maak je met 1 van net genoemde programma's thumbnails. Je maakt dan een klein plaatje van maximaal 575 pixels breed terwijl je een link maakt naar een groter origineel. Op deze manier blijft dit topic goed bekijkbaar voor een groot publiek terwijl je toch op groot formaat alle details van je mod kunt laten zien.
    Deze kun je dan hier posten als volgt:
    code:
    1

[url=urlvangrotepic][img]urlvankleinepic[/img][/url]
  • De zogenaamde "Ooh-en-Aah"-replies zijn ook uit den boze en zullen ook verwijderd worden zonder notificatie.
  • Als je iemand quote, laat dan niet de hele quote-tekst staan. Dit maakt het topic onnodig lang.
  • Mocht je geen homepage ruimte meer hebben voor het uploaden van je plaatjes, neem dan eens een kijkje in dit topic: Huidig werkende image uploaders.
Op deze manier houden we alles netjes zoals het hoort! Nog even de link naar de policy: Reageren in CME
Een paar handige links onder elkaar

Vorige topicsHet ‘How-To’ :)
En tot slot...

Ik wens jullie veel plezier in dit topic. Keep up the good work!
Posted by: w03f Lay-Out & Inhoud by:Eraser

[ Voor 4% gewijzigd door UTM op 09-05-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
Gewoon C/P uit het vorige topic. De SP is wat mij betreft mooi genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:30
Mooi mooi, kijken hoe snel we deze vol krijgen. Meschien nog ff de link van deel 10 toevoegen ;). Voor de rest weer de oude vertrouwde start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
kippy schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:43:
Mooi mooi, kijken hoe snel we deze vol krijgen. Meschien nog ff de link van deel 10 toevoegen ;). Voor de rest weer de oude vertrouwde start.
Je was me voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Deel 11 alweer :D

Ik heb deel 1 en 2 nog actief gevolgd, maar daarna is het een beetje ingezakt. Misschien is het weer eens tijd om deze thread wat actiever te volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Syzzer schreef op zondag 08 mei 2005 @ 16:22:
[...]

Jumpertje op SLI mode zetten, heb je PCIe 8x :) . Maakt praktisch geen verschil met 16x, de bandwidth van 16x is niet nodig voor de huidige kaarten.
Dat was het enige juiste antwoord, dat zelfs bytes @ work dat niet wist destijds >:)

Iig, thx! Hij draait dan wel op 8x, maar volgens mij maakt dat ook geen ruk uit, ik ga het niet testen ook, want dan moet weer mijn mobo + waterkoeling uit elkaar en ik vind het zo wel mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Laatst online: 19-11-2024

un1ty

Join the Arena!

Bekijk myReact van BlueForceBerichten: 727
Reg. datum: 22 februari 2003
--------------------------------------------------------------------------------
quote:
un1ty schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:49:
[...]

Het ding plakt, en ik vind hem kats lelijk
(net een discobol , zon spiegeling)

[...]

Ja maar ik wil graag de originele coating gebruiken.
Chameleon=Doorzichtig toch?!
of hoe bedoel je?

ja groene leds in 5000mcd zou kunnen.
ik zal kijken of ze in de buurrt zijn te krijgen

Ken je chameleon color niet ?
Zoals de Razor diamondback, de Nokia 7110 en dat ze doen bij auto's ?
Zo van die paint die in licht meerdere kleuren heeft te zien hoe je derop kijkt...
dat is dubbellaags spuiten met kristallen.
zeer duur spul.
en niet echt practisch op een muis.
was trouwens wel mijn 2e gok geweest na doorzichtig >_< O-)

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143759

Ik ben op dit moment bezig met mijn eerste casemod 8)
Ik ga daarbij een plasma lamp in de computer bouwen, welke gedeeltelijk buiten de computer komt (via een gat). De kast heb ik zwart gespoten.

Ik hoop alleen dat de plasma lamp geen negatieve invloed heeft op mijn processor danwel geheugen, waar ik eigenlijk toch wel een beetje bang voor ben.(er stond in de gebruiksaanwijzing niks over het niet in buurt houden van computers ed, maar toch), Als dat het geval is ga ik nog proberen een stuk plexiglas/pvc tussen de lamp en mijn hardware te plaatsen (de stralen trekken niet meer naar je hand toe als je er een stukje plastic tussen doet)

Waarom een plasma-lamp zou je zeggen?
1 De inhoud van mijn computer is niet zo interessant (PIII 600 M, Geforce 2, 384 RAM, 20 Gb en nog wat.)
2 Het leek me wel een supervette uitdaging om dat te doen.

Vanavond of morgen volgen er een aantal foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Anoniem: 143759 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:28:
Ik ben op dit moment bezig met mijn eerste casemod 8)
Ik ga daarbij een plasma lamp in de computer bouwen, welke gedeeltelijk buiten de computer komt (via een gat). De kast heb ik zwart gespoten.

Ik hoop alleen dat de plasma lamp geen negatieve invloed heeft op mijn processor danwel geheugen, waar ik eigenlijk toch wel een beetje bang voor ben.(er stond in de gebruiksaanwijzing niks over het niet in buurt houden van computers ed, maar toch), Als dat het geval is ga ik nog proberen een stuk plexiglas/pvc tussen de lamp en mijn hardware te plaatsen (de stralen trekken niet meer naar je hand toe als je er een stukje plastic tussen doet)

Waarom een plasma-lamp zou je zeggen?
1 De inhoud van mijn computer is niet zo interessant (PIII 600 M, Geforce 2, 384 RAM, 20 Gb en nog wat.)
2 Het leek me wel een supervette uitdaging om dat te doen.

Vanavond of morgen volgen er een aantal foto's!
niet doen!! :P
Kunststofcase word statisch geladen, dus je krijgt constant schokken.
en er onstaat een soort energie veld! bij een alu/metalen case.
houd je hand maar eens op de bol en beweeg naar je muis :P
of naar een cd speler.
de muis heeft 75% kans om uit te vallen,
en de cd speler gaat 100% zeker overtoeren maken, mits hij niet statisch beveiligd is.

doe er dan een lava lamp in :+
ding is wel gloedje heet. maar ach. je hardware zelf is nog niet zo nieuw dat die boven de 60 graden komen zonder koeler :+, met koeler erbij zal wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:35
un1ty schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:43:
[...]

of naar een cd speler.
en de cd speler gaat 100% zeker overtoeren maken, mits hij niet statisch beveiligd is.

ding is wel gloedje heet. maar ach. je hardware zelf is nog niet zo nieuw dat die boven de 60 graden komen zonder koeler :+, met koeler erbij zal wel goed gaan.
als je kast goed geaard is zal dat wel meevallen. wat mij pas echt stoer lijkt, een lavalamp nemen en die door je cpu op laten warmen :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

DaNiEl KuNsT schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:45:
[...]

als je kast goed geaard is zal dat wel meevallen. wat mij pas echt stoer lijkt, een lavalamp nemen en die door je cpu op laten warmen :P
ja maar weet je wat het is? waar moet je em aarden?
je pc staat waarschijnlijk op rubberen pootjes, dus dat aard ook al niet.
en een k*t draadje naar de vloer ziet er niet uit 8)7

dat is wat ik eruit had ge-edit :P
wantja, glas geleid nouwelijks warmte :P en vet ook niet.
dus je krijg een enorme bak hitte in je cpu'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132230

neem een lavalamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Zo'n lavalamp produceert wel echt ENORM veel warmte, als hij ff opstaat, dan brand je je vingers er bijna aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Ives schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:31:
Zo'n lavalamp produceert wel echt ENORM veel warmte, als hij ff opstaat, dan brand je je vingers er bijna aan.
wat ik zei;
wat trouwens wel kan.
een lava lamp in vorm van een heatpipe :X
ik zal jullie morgen even mij 13373 paint skillz laten zien...
f34r me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:35
un1ty schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:02:
[...]

ja maar weet je wat het is? waar moet je em aarden?
je pc staat waarschijnlijk op rubberen pootjes, dus dat aard ook al niet.
en een k*t draadje naar de vloer ziet er niet uit 8)7

dat is wat ik eruit had ge-edit :P
wantja, glas geleid nouwelijks warmte :P en vet ook niet.
dus je krijg een enorme bak hitte in je cpu'tje
nouw, je voeding is geaard, dus als jij die in je kast hangt is je kast ook geaard ;) moet je natuurlijk wel het zooitje in een geaard stopcontact steke :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

of naar een cd speler.

Te laat 8)7 Hij is al zo goed als klaar :)
Ik kan helaas nog geen foto's plaatsen, aangezien CuteFTP nog niet werkt.
Vooralsnog gaat het goed als ik de computer opstart, alleen loopt de ventilator van de voeding ergens op aan. Dat moet ik dus nog even bijwerken.
Als alles goed gaat komen morgen de eerste foto's en zal ik ook nader bekijken of mijn computer er geen last van heeft.
Mocht dat wel zo zijn dan ga ik het proberen met aarden en/of isoleren en als dat niet werkt, zet ik er waarschijnlijk een stroboscoop oid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Aapje

Opel-beun
Ben vandaag weerus aan het vervelen geweest, en heb bedacht dat ik maarus wat onderdelen van me furby ging zoeken, als doel: de LDR gebruiken...

Ok componenten,
Transistor (BC557B voor de freeks :p)
LDR (naja furby gejat)
3 Weerstandjes van weet ik 't waarde (LDR schakelde me te snel :p dus weerstand verhoogt :p)
en een 9v baterij :p
Schema (voor de geintresseerde dan effe gemaakt):
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/files/fotos/schema.jpg

Filmpje van de werking:
http://host.the-baboon.nl/files/video/AVI_0011.AVI

Morgen gaat ik eens proberen met me IR lichtsluis een moeder detector te maken :P (als ze de trap oploopt)
Schema tot nu toe: (t3h simpelheid)
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/files/fotos/IRreciever.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier zijn de eerste foto's van de plasma-bal casemod!
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~jnacken/picas/klein/DSCF0001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~jnacken/picas/klein/DSCF0002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~jnacken/picas/klein/DSCF0003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~jnacken/picas/klein/DSCF0004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~jnacken/picas/klein/DSCF0012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~jnacken/picas/klein/DSCF0013.jpg

Ik ga misschien (vanavond tentamen |:( ) later vandaag kijken of de computer er mee kan leven.

Groeten,
Pedro de la N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ziet er leuk uit, die bol erin :)

Hebben die dingen alleen geen onwijs groot statisch veld om zich heen? Dan mag je nog wel oppassen met je hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125150

Vetjes! laat snel meer weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143707

leuk dit bol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

BaBoOn schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:32:
Ben vandaag weerus aan het vervelen geweest, en heb bedacht dat ik maarus wat onderdelen van me furby ging zoeken, als doel: de LDR gebruiken...

Ok componenten,
Transistor (BC557B voor de freeks :p)
LDR (naja furby gejat)
3 Weerstandjes van weet ik 't waarde (LDR schakelde me te snel :p dus weerstand verhoogt :p)
en een 9v baterij :p
[afbeelding]

Filmpje van de werking:

Morgen gaat ik eens proberen met me IR lichtsluis een moeder detector te maken :P (als ze de trap oploopt)
[afbeelding]
wreed kan ik ook wel gebruiken voor als ik en m'n vriendin samen zijn.
en mijn moeder weer de attente moeder probeert uit te hange :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Anoniem: 143759 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:58:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ga misschien (vanavond tentamen |:( ) later vandaag kijken of de computer er mee kan leven.

Groeten,
Pedro de la N
hoehard moest je slaan voor zon gat :P

ik ben shotgun schoten gezien die nog minder effect hadden :p :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143847

Mishmash schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:06:
Ziet er leuk uit, die bol erin :)

Hebben die dingen alleen geen onwijs groot statisch veld om zich heen? Dan mag je nog wel oppassen met je hardware...
Daar was ik nou ook al bang voor, ik heb al wel de molex aan mijn plasmabol gedaan maar nog niet in mijn pc gezet omdat ik nog steeds niet weet hoe dat zit met dat statische veld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

als je aan de binnenkant een metalen halve bol aanbrengt komt daar in principe geen veld uit, want dan heb je een farraday kooi, nu zul je wel een aardig veld hebben, of dat schadelijk is heb ik overigens geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ik heb al meer mod's gezien die een plasma bol ingebouwd hadden, en heb nog nooit gelezen dat mensen daar problemen door hadden gekregen. Zelf zou ik ook zeggen dat het niet heel veel invloed zal hebben, al betweifel ik dat het helemaal geen invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

Anoniem: 143759 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:58:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Groeten,
Pedro de la N
403 err0r? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137316

offtopic:
Error 403
toegang geweigerd

De datalimiet van deze homepage is voor vandaag overschreden. De pagina zal na middernacht weer beschikbaar zijn.

na 12 uur maar kijken dan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 137316 op 10-05-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134884

Error 403
toegang geweigerd

De datalimiet van deze homepage is voor vandaag overschreden. De pagina zal na middernacht weer beschikbaar zijn.

hehe, zoek ff wat andere hosting :P deze mssn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb wat posts verwijderd die gaan over het krijgen van RMA. Dit is oftopic en bovendien niet legaal als je het device zelf stukgemaakt heb.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Over die 403 pagina, je kan ook een gratis accountje aanmaken op www.freewebs.com, heeft geen datalimiet, en is altijd mooi snel. Daarnaast ben ik nog geen downtime tegengekomen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

un1ty schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:55:
[...]

hoehard moest je slaan voor zon gat :P

ik ben shotgun schoten gezien die nog minder effect hadden :p :D
Hahaha, Nee het was geen shotgun :D

Ik heb ongeveer gekeken waar het gat voor de plasmabal moest zitten. Daar heb ik een gat geboort van zo'n 8mm. Daarna heb ik met de haakse slijper (geen dremel, gewoon zo'n lomp apparaat 8)7 ) wat sleuven gemaakt en deze met een tang omgebogen. Tenslotte heb ik met de dremel de scherpe randjes eraf gehaald.

Trouwens wel suf dat ik al weer door mijn bandbreedte heen ben voor vandaag, maar ja wat wil je als je je foto's op tweakers zet :P

Over dat statische veld: daar ben ik nog niet helemaal over uit. Mijn computer doen geen rare dingen als ik de lamp aanzet, maar dat was maar gedurende een kwartiertje. Het is trouwens wel zo dat de glazen bol tegen de metalen kast aanstaat (welke geaard is, toch?). Hierdoor zou die misschien de statische elektriciteit weg kunnen? Correct me if i'm wrong!

U hoort nog van mij,

Pedro de la N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 17:13

Ikke!

aka Netfinity

Sprite_tm schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:39:
Ik heb wat posts verwijderd die gaan over het krijgen van RMA. Dit is oftopic en bovendien niet legaal als je het device zelf stukgemaakt heb.
Ikke is het er mee eens, vond het ook niet kunnen. Was alleen vergeten er iets over te zeggen. :X

:w Jeroen

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:34

Nox

Noxiuz

hmm nog steeds 403 codes.. zat iedereen massaal te klikken zodat ik niks kon zien ?? >:)

of is wanadoo gewoon laat :X

EDIT:

ze zijn gewoon laat, kwartier later deden ze het weer..

lijkt wel idd op n shotgun ofzo.. :P ziet er vet uit :D

[ Voor 36% gewijzigd door Nox op 11-05-2005 00:22 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-03 09:35
[snap]
[afbeelding]
welke fototransistor ga je daarvoor gebruiken?

/me MrNGm is namelijk een IR-ontvanger voor mijn pc aan het maken, en weet nog niet welke fototransistor ik moet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

je moet eens kijken bij blokker,
daar heb je van die kan en klare bakken.
met camera beveiliging en shizzle.

als je die uit elkaar haalt kun je mooi modden.
zat ook nog beeldscherm bij in.

was 59 euro ofzo.
niet echt zo goedkoop als zelfbouw. maar zeker net zo leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

het moet wel degelijk kunnen zon plasmabal, in feite is dit toch hetzelfde:

http://www.modguru.nl/ia/liquidneon/ACE-LNL-BL.jpg

toch ? 8)7

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de foto's ook op imageshack gezet in de hoop dat nu iedereen ze kan zien

Afbeeldingslocatie: http://img59.echo.cx/img59/5063/dscf00017ej.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img59.echo.cx/img59/1149/dscf00021uk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img59.echo.cx/img59/9858/dscf00032qe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img59.echo.cx/img59/7465/dscf00045xc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img59.echo.cx/img59/8595/dscf00124ax.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img59.echo.cx/img59/5779/dscf00138dh.jpg

Ik heb ook nog een foto gemaakt van de front
Afbeeldingslocatie: http://img59.echo.cx/img59/4223/front6zi.jpg

Daar waar een rood lijntje om heen is getekend komen blauwe ledjes 8)

Verder heb ik ook het idee om in de voorkant een fan te plaatsen (gewoon een zwarte) met daarachter een stroboscoopje. Als je de frequentie van de stroboscoop precies goed zet lijkt het net of de fan stil staat of heen langzaam draait (het stroboscoop-effect B) ).

@Lone_Falcon: bedankt voor de suggestie van imageshack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over die fan die stil lijkt te staan, als je de frequentie van de stroboscoop goed afstelt dan kun je ws zelfs het effect krijgen dat je fan langzaam achteruit draait :9, da's wel echt pimpy, soort spinner op je case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Laatst online: 31-03 09:35
Zou wel leuk effect zijn, maar op een gegeven moment ook wel irritant worden denk ik...

Wel leuk gedaan, die plasmabolmod, om het zo maar even te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140923

als het irritant is zet je er toch wat geschuur plexi ofzo voor. bovendien kan je er makkelijk een schakelaartje op zetten...

leuk idee van die stroboscoop. Hou je alleen met al die dingen wel ruimte over voor hardware?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafeX
  • Laatst online: 07-05 00:50

TrafeX

Tuned for life!

Anoniem: 143759 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:35:
Ik heb de foto's ook op imageshack gezet in de hoop dat nu iedereen ze kan zien

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb ook nog een foto gemaakt van de front
[afbeelding]

Daar waar een rood lijntje om heen is getekend komen blauwe ledjes 8)

Verder heb ik ook het idee om in de voorkant een fan te plaatsen (gewoon een zwarte) met daarachter een stroboscoopje. Als je de frequentie van de stroboscoop precies goed zet lijkt het net of de fan stil staat of heen langzaam draait (het stroboscoop-effect B) ).

@Lone_Falcon: bedankt voor de suggestie van imageshack
Voor die stroboscoop moet je eens kijken naar brommer/auto accesoires die werken op 12V.
Alleen heb ik geen instelbare strobo's gezien.

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TrafeX schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:00:
[...]

Voor die stroboscoop moet je eens kijken naar brommer/auto accesoires die werken op 12V.
Alleen heb ik geen instelbare strobo's gezien.
Ik heb nog een stroboscoop liggen 8) Een keer gemaakt bij de plaatselijke electroclub 8)7
En er zit een potmeter achterop om de flitsfrequentie te meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

noksiejus schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:34:
het moet wel degelijk kunnen zon plasmabal, in feite is dit toch hetzelfde:

http://www.modguru.nl/ia/liquidneon/ACE-LNL-BL.jpg

toch ? 8)7
en anders heb ik binnekort ook een probleem,
want ik heb precies zo een besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 20:27

Soul__assasin

de Belbelg

voor de opmerking in de vorige post hier.....
hier een screen van mijn serverstats
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Assasin/server%20ram.JPG
dat is van deze machine
Afbeeldingslocatie: http://www.warcraft.be/up/mod%20projects/lili3.jpg
stats P4 2.8 1gig ram GPU:ati 9800pro
binnekort bouw ik hier een doorzichtig window in in ipv uv reactief
en een Thunder HDD activity led home build ik toon hem zeker when hij af is
onder het mobo komt uv groen plexy
in samenwerking met een Ultra X-connect voeding zal dit best leuk zijn

Ik heb je 2e image verkleind; kan je je plaatjes aub in 't vervolg zelf thumbnailen?

[ Voor 72% gewijzigd door Sprite_tm op 02-06-2005 09:41 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c00l een echt 'doorzichtig window' :P best lkkre spec's trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Pedro de la N ziet er wel kewl uit met dat plasma bolletje :) maar slurpt dat ding niet enorm veel stroom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:25:
Pedro de la N ziet er wel kewl uit met dat plasma bolletje :) maar slurpt dat ding niet enorm veel stroom ?
De voeding is nu nog apart. Er gaat dus gewoon een draadje naar buiten met een 12v adapter in het stopcontact. Ik ga nog kijken of ik de plasmabol aan de voeding kan koppelen. Lijkt me wel makkelijk te doen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143759 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:09:
[...]

De voeding is nu nog apart. Er gaat dus gewoon een draadje naar buiten met een 12v adapter in het stopcontact. Ik ga nog kijken of ik de plasmabol aan de voeding kan koppelen. Lijkt me wel makkelijk te doen denk ik
Dan moet je wel eerst checken hoeveel watt en ampere dat ding nodig heeft, straks trekt je voeding t niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137316 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:31:
[...]

Dan moet je wel eerst checken hoeveel watt en ampere dat ding nodig heeft, straks trekt je voeding t niet
Merkt ie dan ook wel weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, zo is dat. Ik ben zelf namelijk niet zo super handig met elektronica, maar een maat van mij is elektriciën, dus dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:03
@ Soul__assasin
je kunt ook een nieuwe voeding gebruiken.Je mobo heeft 24 pins en jij hebt nog een 20 pins voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

saikoboarder schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:12:
@ Soul__assasin
je kunt ook een nieuwe voeding gebruiken.Je mobo heeft 24 pins en jij hebt nog een 20 pins voeding.
Hij zegt toch een Ultra X connect voeding te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 02-05 14:56
Anoniem: 125150 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:35:
[...]

Hij zegt toch een Ultra X connect voeding te gaan halen.
Moet hij der wel ff op letten dat hij de 24-pin kabel bijkoopt want standard heeft die ook een 20-pin kabel.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 20:27

Soul__assasin

de Belbelg

Heb ik allemaal dit week-end pomp ik er ook nog eens 2 300gig Sata hdd's in (mssn 4 en een raidkaartje) dat hangt af van de balans van mijn rek....

ik heb de 24pins atx stekker dus geen probleem ik post wel foto's als het af is

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BTW: is dit nix? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 17:18
Anoniem: 143759 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:02:
[...]

Ja, zo is dat. Ik ben zelf namelijk niet zo super handig met elektronica, maar een maat van mij is elektriciën, dus dat komt wel goed.
Op zo goed als elke adapter staat hoeveel ampere die levert. Als een apparaat een aparte adapter heeft zal deze bijna nooit meer leveren dan 1A, zeker op 12V. Dat zal voor je (non sweex :P ) voeding geen probleem zijn.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Pedro, die is al oud man :P
die is al 2 jaar gaande hier op GoT door een nederlander :X

ps.
wat vinden jullie van mijn 3Pin mod.
Afbeeldingslocatie: http://img9.echo.cx/img9/8086/12V3pinmod.th.jpg

dit moet er nog uitkomen :+
ik kan het ook doen met fan splitters.
misschien doe ik het.
dan krijg ik mijn fans tot 24V, maar dan sluit ik mijn led fans wel buiten.
iemand enig idee hoeveel een Zalman CNPS 7000Cu kan hebben?
en de VF700AlCu?

heb geen zin in uit elkaar knappende fans :P
ik haat het mislukkelingen topic 8)7
Desertshooter had namelijk ook een fan op 24V laten vliegen :+

[ Voor 48% gewijzigd door un1ty op 12-05-2005 18:13 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@un1ty:

Krijg je zo niet 6volt?

Voorzover ik kan zien, gebruik je de min van een connector, als de plus van een andere.. zo sluit je 2 fans op 12 volt aan. Correct me if i am wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Volgens mij krijg je gewoon 12V, zelfde verhaal als molexen met verloopstukje, dat blijft ook 12V, je krijgt volgens mij echt geen 24V...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FnF schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:02:
Volgens mij krijg je gewoon 12V, zelfde verhaal als molexen met verloopstukje, dat blijft ook 12V, je krijgt volgens mij echt geen 24V...
Denk t niet, want het ziet er naar uit dat hij de 12 volts parallel op een connector aansluit en de ground in serie zet met de andere connector.

Of hij moet echt de paarse (-12v) kabel gebruiken als ground die op de moederbord hoort..

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 137316 op 12-05-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

un1ty schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:10:
[...]

ps.
[afbeelding]

misschien doe ik het.
en de VF700AlCu?

Srry dit te zeggen maar zo krijg je geen 24V. Ik heb zelf ook een paar fans @ 24 volt draaien, en dit moet je doen door de -12v te nemen, hier je de ground van je fan op aan te sluiten, en de gewoon +12v op je +12v van je fan te nemen.

edit:

Ik moet eerder refreshen en dan pas posten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 86836 op 12-05-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Maar zo neem ik toch eigenlijk de + van de 3 pin. (2x12V)
die loopt in het begin parralel, (2x12V)
neem ik samen, (2x12V » (1x24V)
zet serie, (1x24V)
dan loopt het door de fan, serie geschakeld door nog een fan, (1x24V)
word weer uit elkaar gesplitst (1x24V » 2x12V)
en weer uit via de - van de 3 pin.
in theorie zou dit toch moeten kunnen?

[ Voor 3% gewijzigd door un1ty op 12-05-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

un1ty schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:52:
Naar mijn idee een foute stelling
2 X 12volt maakt nog geen 24 volt, om het in serie te plaatsen, moet je batterijen voorstellen,

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.yuksel/batterij.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.yuksel/parallel.JPG

Zo zou je dus ook je 3pin connectors moeten aansluiten, de ene + aan de - van een ander, echter, omdat je dan gebruikt maakt van grounds die op de zelfde voeding zijn aangesloten, krijg je kortsluiting 8)7

Mocht ik het fout, verbeter me dan, dan kan ik het ook toepassen voor de lol, heb hier toch een 230w voeding die nergens voor nodig is.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 137316 op 12-05-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Anoniem: 137316 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:07:
[...]

2 X 12volt maakt nog geen 24 volt, om het in serie te plaatsen, moet je batterijen voorstellen,

[afbeelding]
[afbeelding]

Zo zou je dus ook je 3pin connectors moeten aansluiten, de ene + aan de - van een ander, echter, omdat je dan gebruikt maakt van grounds die op de zelfde voeding zijn aangesloten, krijg je kortsluiting 8)7

Mocht ik het fout, verbeter me dan, dan kan ik het ook toepassen voor de lol, heb hier toch een 230w voeding die nergens voor nodig is.
ohh, das mooi voor het mislukkelingen topic.... doen doen doen 8)7
ikke niet, heb hier een voeding van 80 euri aanhangen :+ ben niet zo rijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

un1ty schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:11:
[...]
ohh, das mooi voor het mislukkelingen topic.... doen doen doen 8)7
ikke niet, heb hier een voeding van 80 euri aanhangen :+ ben niet zo rijk
offtopic:
Ach, met mij weet je maar nooit, misschien groei ik wel uit tot een power-user met 4 HDD´s en cd-writer + dvd-writer, diskettestation, veel fan´s en ga zo maar door, waardoor ik die ene voeding nou net weer nodig zou kunnen hebben.
* Anoniem: 137316 droomt nog even rustig verder :z

PS: iemand nog een idee of ik met mijn vorige theorie goed zit, of geef ik un1ty nu verkeerde/foute informatie?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 137316 op 12-05-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

FF pic update van wat ik in gedachte had.
zit namelijk op een fan controller
Afbeeldingslocatie: http://img250.echo.cx/img250/6126/12Vmod2.th.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door un1ty op 12-05-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
@ un1ty
Als je een transformator hebt die 12V max geeft ga je het nooit zo krijgen dat je door kabeltrukjes 24V krijgt (tenzij er op de transfo op 2 plaatsen 12V afgetakt wordt). Met je eerste ontwerp krijg je inderdaad kortsluiting. Ik weet niet wat je met je tweede ontwerp bedoelt maar er zal geen 24V uitkomen.
Wat je wel kan doen is 2 voedingen gebruiken en dan van elke voeding één 12V aansluiting nemen. Wel opletten: de stroom die je dan mag trekken is de het maximale wat de "slechtste" voeding kan geven. Dus niet optellen of iets dergelijks (of gemiddelde). De kleinste van de 2 maximale stromen is jou maximale stroom. Als je daar over gaat wordt je "kleinste" (of zwakste, hoe moet ik me uitdrukken?) voeding te veel belast. (kan je nog volgen :? )
Ik weet dan wel niet hoe het juist zit met het aarden. Maar ik weet wl dat als je zo 2 voedingen gaat koppelen je moet ervoor zorgen dat aan de laagspanningszijde van 1 van je transfo's GEEN aarding zit (dus gewoon niet alle 2 gelijk aarden aan de LSZ) anders heb je weer kortsluiting. En volgens mij als je de voeding op je moederbord plugt dan is je voeding geaard aan LSZ.

Of je kan gewoon een universeel voeding gebruiken die 24V geeft.

EDIT missch bekijk ik je foto's verkeerd, missch als je wat meer uitleg zou geven? Heb je gebruik gemaakt van 2 voedingen in je tweede ontwerp?

[ Voor 8% gewijzigd door kluyze op 12-05-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Nee ik maak gebruik van een fancontroller.

volgens mijn pa zou er wel 24V uit moeten komen.
hij heeft opleiding gehad als electriciën.. maarja hijs ook een paar jaartjes ouder :P
hij doet het nu als bij baantje.
alleen met kabels leggen door het huis.
maar klein electronica weet ie niet veel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

un1ty schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:07:
Nee ik maak gebruik van een fancontroller.

volgens mijn pa zou er wel 24V uit moeten komen.
hij heeft opleiding gehad als electriciën.. maarja hijs ook een paar jaartjes ouder :P
hij doet het nu als bij baantje.
alleen met kabels leggen door het huis.
maar klein electronica weet ie niet veel van
Des te meer reden om er van uit te gaan dat hij er naast zit. Met deze opstelling ben ik bang dat je wel eens meer dingen kan beschadigen dan alleen je fans of fancontroller. Alhoewel, als er kortsluiting wordt gemaakt, dan start je voeding niet op. (eigen ervaring)..

In plaats van om te modden, raad ik je aan om zo een 24v trafo te gebruiken.. Je pa zal wel ergens nog een adaptertje hebben die niet meer gebruikt wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116722

Wtf doe je moeilijk gebruik gewoon de -12v connector voor de aarde van de 24v dingen
de -12v zit op de hele grote stekker naar je mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Anoniem: 116722 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:05:
Wtf doe je moeilijk gebruik gewoon de -12v connector voor de aarde van de 24v dingen
de -12v zit op de hele grote stekker naar je mobo
wil graag fan-controllable,
waarom vraag je?
omdat ik overdag overclock, en s'avonds zo still mogelijk heb.
dan kan ik seeden terwijl ik slaap.
want hij staat op me kamer, en dan moet ik niet zon fan op 24V
en dan ga ik niet fftjes molex verwisselen, maar wil ik knopje omdraaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Anoniem: 134884 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:59:
Over die fan die stil lijkt te staan, als je de frequentie van de stroboscoop goed afstelt dan kun je ws zelfs het effect krijgen dat je fan langzaam achteruit draait :9, da's wel echt pimpy, soort spinner op je case :)
dat heb ik ook :+

ik heb gewoon een 150 watter uit mekaar gesloopt en die in de 3.5" racks getrapt enzo.

komt nog wat moois voor hoop ik..

en je hebt wel een fancontroller nodig want of je fans draaien weer te hard en je strobo kan het niet bij houden. mijne haalt als het goed is 10Hz.

ik weet niet wat jouwe haalt, maar je moet wel oppassen met die meuk !!

ik kreeg opeens ook een schok dus word de handschoenen aantrekken *(Geen ziekenhuis dingen, maar wat dikkere)* of niet de contactpuntjes van het lampje aanraken.

had toen een heeeeeel dikke vinger en een 2 dagen lang een brandblaar die zo dik was dat je erop kon trampoline springen.

16.000 Volt.. niet leuk ...

succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143707

Klink wel logisch maar waarom ander voeding het moet was te schakellen zijn dat het ook op 230 kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
noksiejus schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:32:
[...]

dat heb ik ook :+

ik heb gewoon een 150 watter uit mekaar gesloopt en die in de 3.5" racks getrapt enzo.

komt nog wat moois voor hoop ik..

en je hebt wel een fancontroller nodig want of je fans draaien weer te hard en je strobo kan het niet bij houden. mijne haalt als het goed is 10Hz.

ik weet niet wat jouwe haalt, maar je moet wel oppassen met die meuk !!

ik kreeg opeens ook een schok dus word de handschoenen aantrekken *(Geen ziekenhuis dingen, maar wat dikkere)* of niet de contactpuntjes van het lampje aanraken.

had toen een heeeeeel dikke vinger en een 2 dagen lang een brandblaar die zo dik was dat je erop kon trampoline springen.

16.000 Volt.. niet leuk ...

succes !
16kV, feine interferency zou dat geven in je pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

----------

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 13-05-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH

Je wordt gewoon geterroriseerd door dat pc in olie gedoe. Je komt het ineens overal tegen sinds het in het nieuws geweest is.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
inderdaad, die dingen zijn een hele poos geleden al geweest en nu spreekt der één over en komt het allemaal terug.

Ik zou zeggen, google wat en laat ons met rust met die oude, zinloze slaolie pc's.

Of probeer eens een pctje te draaien in hete frituurolie, kunnen we teminste nog eens lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 11:13

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

offtopic:
Moet je voor de gein eens op google zoeken naar die slaolie Duitser :X

http://www.google.nl/search?q=duitser+slaolie

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

ok ok, het spijt mij zeer... Kom van uw paard af...

Ik zal hier niet meer posten dus het zal zeker niet meer gebeuren...

Maar goed, ik heb het het laatste semester en nu de zeker de laaste weken enorm druk met grote opdrachten voor de univ. En er wachten mij nog twee grote presentaties en één van de moeilijkste examenperiodes in mijn leven, dus ik heb de laaste tijd niet echt meer tijd gehad om alles te volgen.

excuses dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:54:
ok ok, het spijt mij zeer... Kom van uw paard af...

Ik zal hier niet meer posten dus het zal zeker niet meer gebeuren...

Maar goed, ik heb het het laatste semester en nu de zeker de laaste weken enorm druk met grote opdrachten voor de univ. En er wachten mij nog twee grote presentaties en één van de moeilijkste examenperiodes in mijn leven, dus ik heb de laaste tijd niet echt meer tijd gehad om alles te volgen.

excuses dus
Ligt niet aan jou hoor maar meer het geheel. Ineens heeft iedereen het erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
idd, sorry als het persoonlijk overkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101665

Vandaag met trots mijn Chieftec 460W en Zalman CNPS7000B-Cu uitgepakt.
En de pc is wel een stukkie stiller aangezien de voeding een 120mm fan heeft!
Nu morgen even met tie-wraps de kabeltjes netjes wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Ok componenten,
Transistor (BC557B voor de freeks )
LDR (naja furby gejat)
3 Weerstandjes van weet ik 't waarde (LDR schakelde me te snel dus weerstand verhoogt )
en een 9v baterij
[afbeelding]

Filmpje van de werking:

Morgen gaat ik eens proberen met me IR lichtsluis een moeder detector te maken (als ze de trap oploopt)
[afbeelding]
wat is dit nu precies want het ziet er wel leuk uit maar ik snap eht niet helemaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140453

Als je het licht in de kamer uitdoet, gaat vanzelf het blauwe licht achter de pc aan zodat er een mooi sfeerlichtje is.
maar, als het licht uit is, en het mooie zonnetje schijnt door het raam, is de sfeer reeds aanwezig en gaat het lichtje niet aan. dankzij de sfeersensor ;) (ook wel LDR genoemd)
en de moeder dedector, njah, geeft een seintje zodat ze de sfeer niet weer komt verpesten he

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 140453 op 15-05-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
Anoniem: 134884 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:59:
JJDoom van Regroup heeft het ook, super vet, ik wil het eigenlijk ook... vraag me alleen af als iemand hiervoor een schema heeft liggen?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13

SA007

Moderator Tweaking
Zet je flitsfrequentie op net iets minder dan je fan rpm*aantal bladen in je fan.

Zo krijg je dus een flits elke keer als het volgende blad nog net niet op de plek is van de vorige.

Als je ernaar kijkt mis je dat stuk dus en lijkt het alsof de fan de verkeerde kant op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Volgens mij heb je dan wel na een dagje computeren hoofdpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140923

SA007 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:52:
Zet je flitsfrequentie op net iets minder dan je fan rpm*aantal bladen in je fan.

Zo krijg je dus een flits elke keer als het volgende blad nog net niet op de plek is van de vorige.

Als je ernaar kijkt mis je dat stuk dus en lijkt het alsof de fan de verkeerde kant op gaat.
ik denk dat je bedoelt dat de tijd tussen twee flitsen juist iets korter moet zijn dan 1 rondje van de fan = hij flitst sneller achter elkaar = een hogere flitsfrequentie, en dus niet zoals jij zegt een lagere flitsfrequentie (dan zou het lijken alsof hij langzaam vooruit draait).

Waarschijnlijk bedoelde je dit al maar schreef je het net ff verkeerd op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Laatst online: 21:33

Aapje

Opel-beun
Omdat ik de laaste tijd weinig plaatjes langs zie flitsen hiero kick ik weerus een mooi modje erin :)
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/photos/aiwa-mod/PICT0017_klein.jpg
Nog lang niet af, maar het is in de goeie richting :)

Kleine todo:
Komt nog een LCD in, hopelijk een VFD...
De knopjes moet ik nog bekijken welke ik wil gaan aansturen en welke niet :)
(denk alleen de power knop, en ergens de reset knop want ik ga alles doen met de afstands bediening)
Veder komt er dinsdag zodra de winkels openzijn een IR reciever in de doos :)
En woensdag heb ik praktijk examen :9 dus kank niet veder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45
Coole cd speler mod erg netjes gedaan!
Misschien nog een id om er ledjes in te stoppen? of anders een paintjob aan de behuizing geven? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BaBoOn schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:54:
Omdat ik de laaste tijd weinig plaatjes langs zie flitsen hiero kick ik weerus een mooi modje erin :)
[afbeelding]
Nog lang niet af, maar het is in de goeie richting :)

Kleine todo:
Komt nog een LCD in, hopelijk een VFD...
De knopjes moet ik nog bekijken welke ik wil gaan aansturen en welke niet :)
(denk alleen de power knop, en ergens de reset knop want ik ga alles doen met de afstands bediening)
Veder komt er dinsdag zodra de winkels openzijn een IR reciever in de doos :)
En woensdag heb ik praktijk examen :9 dus kank niet veder ;)
hey dat ben ik ook aan het doen..

maar ik verklap nog niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

un1ty schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:10:
[...]

ps.
[afbeelding]

misschien doe ik het.
en de VF700AlCu?

Heheh... leuke kortsluitings stekker :) meer hitte in je case i.p.v hitte eruit...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

de fans op de CU en de AlCU zijn hetzelfde :)

en dat maakt kortsluiting he ;) geeft wel leuk vuurwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

Martijn02

/* No Comment */

Bedrijfsurenteller van de conrad ingebouwd. Mijn pc heeft sinds half-januari dus 437,4 uur gedraaid.
Afbeeldingslocatie: http://www.ck07.net/~martijn/got/mod-urenteller.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83168

Martijn02 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:53:
Bedrijfsurenteller van de conrad ingebouwd. Mijn pc heeft sinds half-januari dus 437,4 uur gedraaid.
[afbeelding]
die knop :X :X verder natuurlijk altijd leuk om te weten hoeveel uur je pc totaal heeft aangestaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ziet er leuk uit, maar je kast kan wel een thinner buurtje gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

Martijn02

/* No Comment */

Hmm, nou je het zegt... Zoals je hier kunt zien staat m'n pc nogal in een hoekje, de knop gebruik ik eigenlijk alleen als de pc niet vanzelf uit wil gaan, of ik per ongeluk op restart heb gedrukt ipv turn-off. Aanzetten doe ik altijd met het toetsenbord. (en dat was nog veel smeriger, heb ik ook foto's van, maar dat is een ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martijn02 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:57:
Hmm, nou je het zegt... Zoals je hier kunt zien staat m'n pc nogal in een hoekje, de knop gebruik ik eigenlijk alleen als de pc niet vanzelf uit wil gaan, of ik per ongeluk op restart heb gedrukt ipv turn-off. Aanzetten doe ik altijd met het toetsenbord. (en dat was nog veel smeriger, heb ik ook foto's van, maar dat is een ander verhaal)
offtopic:
Je linkt naar een topic in de HK, daar kan ik en vele anderen niet kijken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:22

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Anoniem: 137316 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:40:
[...]

offtopic:
Je linkt naar een topic in de HK, daar kan ik en vele anderen niet kijken :'(
offtopic:
klik
;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jellabie op 16-05-2005 20:51 ]

De Nederbelg !

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.