Het grote Pentax dSLR topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.684 views sinds 30-01-2008

• Sibren
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06-2021
Ben ik ook wel reuze benieuwd naar inderdaad! Mijn pa heeft nu de K100D en dat vind ik zelf al een super leuk ding. Okey was mijn eerste aanraking met een dSLR maar dat mocht de pret niet drukken!

Ik wil over een jaartje ofzo zelf een dSLR aanschaffen. En de K10D staat hoog op het lijstje :)

Verwijderd

Ervaring niet maar incl. invoerrechten + 19% belasting zit je rond de 830 euro wat dan weer niet een zo heel groot verschil is met Digitalstreet.

De prijs incl. 16-45 is m.i. wel wat interessanter.
Heb ik ook gelijk een vraag, hoe zit dat als je een lens in de USA wil kopen, via eBay ?
Wat kan ik verwachten dat ik er aan kosten bij krijg, bovenop wat ik aan de verkoper betaal ?

En aan wie en wanneer betaal je invoerrechten en 19% belasting ?
Aan de postbode als ie het pakketje bij je aflevert?
Ik heb zelf wel eens platen gekocht in Amerika, maar daar nooit wat van gemerkt qua invoerrechten of belasting, pakketje kwam hier aan en dat was het, vandaar mijn vraag.

Hoeveel bedragen de invoerrechten ongeveer ? Product = +- 350 euro.

En is het eerst product + invoerrechten en dan btw erover, of product + btw en dan invoerrechten (vast bedrag?) ?

Alvast bedankt voor een evt. antwoord :)

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
het is product + verzendkosten + 6,5% invoerrechten + 19% btw.

en dat moet je meestal aan de postbode betalen inderdaad.

soms kan je geluk hebben - zoals bij die platen die je hebt gekocht - en sluipt het door de douane heen.

bedenk ook dat wanneer je buiten de EU reist je aan moet kunnen tonen dat er binnen een EU land BTW over betaald is, anders kan je er alsnog BTW (plus met een beetje pech een boete) over betalen.

Verwijderd

Hmm dan is het ineens 23 euro duurder dan hier. Maar ik kan wel de gok nemen dat het er misschien tussendoor sluipt....dan betaal je dus alleen product + verzendkosten lijkt me?
Maar moet er natuurlijk vanuit gaan dat ik geen geluk heb eigenlijk..Tja.

Bedankt trouwens (Y) _/-\o_

Dat van de BTW buiten de EU wist ik, gewoon bonnetje meenemen toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 19:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:01:
Ai dat is minder om te horen zeg. Ik heb er nooit problemen mee gehad maar heb 'em anderzijds bijna niet gebruikt.
Zoals ik al zei, "shit happens". En bij het kopen van een oude A 70-210/F4 wist ik dat er een risico aan zat dat 'ie stuk kon gaan. En in feite is er nog steeds niks stuk: het voorste element liet gewoon los. Alleen krijg ik dat stuk niet zo teruggeschroefd dat ik ook nog voorbij de 5 meter kan focussen.
Als iemand een "mannetje" kent die ervaring heeft met het repareren en afstellen van mechanische lenzen, houd ik me aanbevolen... :)
Gelukkig is de verkoper zo sportief genoeg om de reparatiekosten voor zijn rekening te nemen.
Heee! daar had ik nog niet aan gedacht! (geintje ;))

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
En jahoor de eerste trotse eigenaren in nederland melden zich op dpreview.com.

• MacroTough
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2021
Spits schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:55:
En jahoor de eerste trotse eigenaren in nederland melden zich op dpreview.com.
Ik werd vanmiddag gebeld dat ik 'm op kon halen... Beetje jammer dat ik zaterdag pas tijd heb ;-).

• Spits
MacroTough schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:05:
[...]

Ik werd vanmiddag gebeld dat ik 'm op kon halen... Beetje jammer dat ik zaterdag pas tijd heb ;-).
Mag ik vragen welke winkel?

• MacroTough
Spits schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:06:
[...]

Mag ik vragen welke winkel?
Dat vertel ik je zaterdagmiddag, er ligt er maar eentje >:).

• Spits
Haha ok zou ik ook doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:50
Mwa das natuurlijk onzin he MacroTough ;)
Als de winkel die ene camera aan jou heeft beloofd dan zullen ze hem toch niet aan een ander verkopen.
Ik ga vanmiddag even mijn winkel bellen, want nu de eerste levering in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 00:18
Kijk, ik vind de K10D ook een super-camera :
  • Ingebouwde Shake Reduction (enkel de Sony Alpha 100 heeft dit, bij Canon en Nikon is dit enkel beschikbaar indien ingebouwd in de lens)
  • 10MP sensor (idem zoals Canon EOS 400D, Sony alpha 100 en Nikon D80)
  • Anti-stof systeem (enkel op EOS 400D en Sony alpha 100)
  • Penta-Prisma zoeker - helder zoekerbeeld
  • 2,5 inch lcd achteraan + kleine zwartwit display bovenaan (zoals bv Nikon D80)
  • 2 draaiknoppen (voor belichtingstijd en diafragma !)
  • 11 punts AF
Het ding combineert alle goed van de Canon EOS400D (anti-dust), Sony alpha100 (anti-shake) en Nikon D80 (2 instelknoppen en extra zwartwit display).

Maar waar ik een beetje mee zit :

Wat komt er na de K10D ?
Wat ik daarmee bedoel : bij Nikon kan je van de D80 op termijn naar de D200 en verder, bij Canon naar de 30D, 5D etc...

Ik heb een beetje schrik van een lenzenarsenaal op te bouwen voor pentax (tweedehands enzo) en dan binnen een jaartje of 3 bv tot de vaststelling te komen dat ik meer wil, zal Pentax dan ook voor mij iets te bieden hebben ?

Ik weet niet of iemand van jullie hier zicht op heeft ?

Ik zou graag tegen eind dit jaar, begin volgend jaar een dSLR kopen, maar elk merk heeft op dit moment zo'n beetje z'n voor -en nadelen en ik word er een beetje 'kierewiet' (gek dus) van 8)7

Dus als iemand me uit m'n lijden kan verlossen :)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
Pentax heeft een Pro model op de planning staan welke hoogstwaarschijnlijk de naam K1D gaat krijgen. Deze camera zal moeten gaan concurreren met de Nikon D2/D3 en de Canon 1D(s) series.

Aan objectieven ook geen gebrek, op de 2dehands markt is een heleboel mooi glas te vinden, en Pentax heeft een hoop nieuwe objectieven aangekondigd welke stuk voor stuk erg mooie objectieven beloven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje, lekker verschil van € 70 tussen Konijnenberg en Digitalstreet zeg.
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:15:
[...]
Zoals ik al zei, "shit happens". En bij het kopen van een oude A 70-210/F4 wist ik dat er een risico aan zat dat 'ie stuk kon gaan. En in feite is er nog steeds niks stuk: het voorste element liet gewoon los. Alleen krijg ik dat stuk niet zo teruggeschroefd dat ik ook nog voorbij de 5 meter kan focussen.
Als iemand een "mannetje" kent die ervaring heeft met het repareren en afstellen van mechanische lenzen, houd ik me aanbevolen... :)

[...]

Heee! daar had ik nog niet aan gedacht! (geintje ;))
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:05:
Aan objectieven ook geen gebrek, op de 2dehands markt is een heleboel mooi glas te vinden, en Pentax heeft een hoop nieuwe objectieven aangekondigd welke stuk voor stuk erg mooie objectieven beloven te worden.
Zoals reeds eerder aangehaald: objectieven zijn niet eens het grootste probleem, Canon en Nikon staan op de grotere evenementen gewoon met een stand met reserveapparatuur en onsite service. Je kunt een pro-body lanceren, maar zonder de bijbehorende support en het nodige glaswerk krijg je een markt niet zomaar om :)

Wat dat betreft ben ik heel erg benieuwd of Pentax een nieuwe topspeler kan gaan worden die Canon en Nikon eens flink wakker schudt :)

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 01-12-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39
Het enige wat mij er op het moment van weerhoudt om voor de K10D te gaan ipv de 400D, is toch het glaswerk. Er is nauwelijks nieuw Pentax glas te krijgen en wat er is, is volgens mij niet vergelijkbaar met L-glas van Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
Eh, dat klopt niet echt. Het goede Pentax glas is goed vergelijkbaar met het Canon L glas. Zeker, binnenkort komen er 3 zooms aan met USM. Waarvan 2 (2 zeker, 3e weet ik niet) 2.8 over de gehele lengte.

Op luminous landscape staat een artikel dat de Pentax primes nogal ondergewardeerd worden, en kwalitatief vergelijkbaar zijn met 't goede Leica werk :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
Morgion, er zijn een heleboel objectieven van Pentax welke in de zelfde 'klasse' vallen als de Bekende L objectieven van Canon en de dure objectieven van Nikkor en de G serie van Minolta(Sony :().
Bijvoorbeeld de zogenaamde Limiteds van Pentax zijn qua bouw en optiek eerder te vergelijken met een Zeiss of een Leica optiek dan te vergelijken met een objectief van de drie bekende bovenstaande merken.

De lange prime's van Pentax welke helaas op het moment voor het meerendeel niet in productie is aangezien lood in objectieven sinds kort verboden is, en Pentax haar formule moet aanpassen(ja dat gaat iets trager als bij de andere fabrikanten Pentax is dan ook een stukje kleiner natuurlijk), die waren ook zeer goed opgewassen tegen het tele geweld van Nikkor,Canon en Minolta.

Neem bijvoorbeeld de bekende Pentax DA 16-45 F4, dit objectief is zeer goed te vergelijken met het Canon L 17-40 Objectief qua optische prestaties(ja oke het L objectief is een 35mm full-frame objectief).
Het zelfde geld voor een heleboel andere objectieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Simon schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:46:
Eh, dat klopt niet echt. Het goede Pentax glas is goed vergelijkbaar met het Canon L glas. Zeker, binnenkort komen er 3 zooms aan met USM. Waarvan 2 (2 zeker, 3e weet ik niet) 2.8 over de gehele lengte.
Feit blijft dat het courante aanbod vrij beperkt is, hij heeft imo wel een goed punt te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
qua optische prestaties is Pentax over het algemeen genomen beter dan Canon.

L-glas van Canon wordt - zeker hier - zwaar over gewaardeerd. Canon heeft zeker zo zijn voordelen, zeker voor sportfotografen en ook voor fotojournalisten (en daardoor komt het veel in beeld en daardoor denken veel consumenten dat het beste is), maar puur qua optische prestaties is het allemaal zo geweldig niet.
Ik zeg dit niet om Canon te bashen, maar enige relativering van het Canon glaswerk lijkt me zo af en toe wel op zijn plaats.

Als hobbyist die niet zo veel eisen aan secundaire eigenschappen van een lens hoeft te stellen, zou ik me richten op de primaire eigenschap - de optische kwaliteit - en dan kom je eerder bij Pentax dan bij Canon terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ok de conclusie is dus, als je voor Pentax kiest kies je voor een systeem met goed glas, alleen moet je wat meer moeite doen om er aan te komen ;)

* Spits houdt van kort door de bocht

[ Voor 14% gewijzigd door Spits op 01-12-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Spits schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 19:20:
Ok de conclusie is dus, als je voor Pentax kiest kies je voor een systeem met goed glas, alleen moet je wat meer moeite doen om er aan te komen ;)

* Spits houdt van kort door de bocht
Tja, dat is misschien erg kort door de bocht. Wat je krijgt zijn concessies. Maar spelen die voor je? Dat hangt van je manier van fotograferen af en voor je financiele vooruitzicht. Als jij een tele mens bent, en van usm houdt. Moet je nog even wachten, en zul je een beperkte (dus misschien duurdere keuze hebben, canon heeft bijvoorbeeld 4 70-200 lenzen, pentax heeft maar 1 vergelijkbare).

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
dat is een goede - lekker kort door de bocht - conclusie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgion heeft idd een goed punt.
Pentax heeft een flink aantal jaren geleden besloten zich voor kleinbeeld en (later) APS-C te richten op de gewone consumenten, en de profs minimaal te voorzien van leuke apparatuur ("pappen en nathouden", zoals die Limited lenzen die Pryantha noemde).
Ze waren te laat met een goede mainstream DSLR (Canon en Nikon hadden toen de markt al verdeeld), en een DSLR die geschikt is voor de pro-markt is er nooit geweest. Nu met de K10D komen ze er echt dicht bij (als je een D200 ook als pro-geschikt ziet), maar dat is alweer redelijk laat.

Maar voordat m'n *ist DS me verdrietig aan begint te kijken: op het moment dat de K10D goed verkrijgbaar is en de nieuwe DA* lenzen uit zijn (16-50mm F2.8 ED AL [IF], 50-135mm F2.8 ED [IF], 60-250mm F4 ED [IF]) denk ik dat Pentax weer als serieuze speler zal worden gezien.

Tot die tijd moet Pentax 't vooral van de amateur hebben (zeg maar de 350D/D70 gebruikers), en van de Pentax adepten die terug kunnen grijpen op een gigantisch palet van Pentax lenzen uit het verleden die nu nog steeds perfect te gebruiken zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/lenses.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
Alfterlife mooi gesproken dacht ik zo :)

Ik verwacht zelf dat Pentax over een jaar of 3 gewoon weer in 1 adem zal worden genoemd met de merken Canon en Nikon.

Waarom zou Pentax het slechter doen als een Canon of een Nikon ? Niet omdat ze de kwaliteit niet in huis hebben.
Nu met een geldkraan van Samsung achter de rug helpt dat ook nog eens mooi mee ook :+

Nu moet ik nog eens PR manager worden van Pentax Nederland ofzo :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacroTough
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 07:25:
Mwa das natuurlijk onzin he MacroTough ;)
Als de winkel die ene camera aan jou heeft beloofd dan zullen ze hem toch niet aan een ander verkopen.
Ik ga vanmiddag even mijn winkel bellen, want nu de eerste levering in Nederland
Okay okay, ik zal wel zeggen waar ik 'm in bestelling had: Cameraland.nl.

Maar het maakt niet zo heel veel uit hoor, want.....

Afbeeldingslocatie: http://www.everybodylovesden.net/images/20061201/20061201imgp0941-550.jpg
...ik heb 'm vanmiddag al opgehaald.

Ik heb er eigenlijk nog niets mee kunnen schieten, want voordat ik thuis kwam was het al donker. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zit te wachten op wat testshots van m'n huiskamer ;).

Maar goed, ik kan alleen maar herhalen wat anderen al voor me gezegd hebben:

- Steekt kwalitatief supergoed inelkaar(zoals verwacht).
- De viewfinder is net zo goed als die van m'n DS, maar nog helderder.
- De camera focust sneller dan m'n K100D met lithium batterijen.
- Ergonomie is ook prima geregeld, supergrip en alle knoppen onder handbereik.
- Reviewen gaat supersnel.

Ik heb alleen de grip en het LL80 focusglas(rule of thirds) nog niet binnen. Ik kan wel bevestigen dat de NP400 accu's van Konica-Minolta werkelijk precies hetzelfde zijn als de Pentax accu. Ik heb er twee cheapo's bijgekocht en die werken prima en passen ook gewoon in de Pentax lader.

Ik hoop dat het morgenochtend nog een beetje knap weer is, dan ga ik er nog even op uit :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
Gaaf MacroTough !
Jij had een Body-only gekocht zeker of niet ?
Ik had begrepen dat de Body-only eerst is gekomen en niet zoals eerst verwacht werkt de Body-Kit(de reden waarom ik die had besteld was dat die eerder zou komen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow MacroTough!!!!

Hallo, ik ben Welshwitch en lees al een tijdje mee hier. Ben ook in het bezit van een Pentax camera waar ik veel plezier mee heb.
Het liefst fotografeer ik in de natuur, vogels, ander "wildlife", maar mijn katten en mijn auto zijn ook vaak het slachtoffer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
En zo wordt de Pentax aanhang steeds groter en groter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hmm, hier past eigenlijk maar één HK-reactie bij:

Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:Z6Ah0ADZCbVMHM:http://www.pcmtl.com/public/misc/this_thread_is_useless_without_pics.gif

Feli met de aankoop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 21:49
Ik heb de K10D gisteren even in de hand gehad bij Boekhorst in Utrecht. Daar is 'ie overigens uit voorraad leverbaar. Voelt erg lekker aan, focust veel sneller en trefzekerder dan m'n *ist DS. Het is het verschil tussen een beginnerscamera en een degelijk en robuust toestel voor mensen die toch iets meer van hun toestel verlangen. Ik heb altijd met een Z-1 gewerkt, wat ik nu nog steeds een prachtig toestel vind, ligt heerlijk in de hand en alle functies die ik vaak gebruik zijn makkelijk te vinden. Precies diezelfde indruk heb ik nu ook van de K10D. Ben van plan om 'm over een paar maanden aan te gaan schaffen, dan heb ik wat meer geld en zijn er ongetwijfeld ook wat tests in de tijdschriften geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Oeh nice, ik denk dat ik daar morgen ff langs ga. Ben toch in de buurt :)
Ze hadden waarschijnlijk alleen de body's, geen kits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
18:12 < Copyman> [DPReview] Just posted! Pentax K100D review -
http://www.dpreview.com/n...0301pentaxk100dreview.asp
Een quote uit #fotografie :)

[ Voor 72% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 03-12-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kudos klinkt way te msn. :/
Vervelende aan DPreview is dat bijna alles highly recommended is.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval zie ik in de test van DPReview twee dingen terug die me al eerder opgevallen waren: de toch wat luidruchtige ontspanning van de sluiter bij de K100D en bij de samples de relatief harde toon van de Pentax optiek, althans, zoals ik het ervaar. Dat is me bij andere foto's, gemaakt met de kitlenzen van deze Pentax-serie, ook al opgevallen. Doet niets af aan de kwaliteit, iedere optiek heeft z'n eigen kenmerken en als je daar nou net van houdt is het natuurlijk prima. Ik heb járen gewerkt met verschillende lenzen van Zeiss en meer dan over de scherpte (op zich niets bijzonders), kon ik genieten van de zeggingskracht van het beeld. Of zoals een kennis van me eens opmerkte: 'als ik jouw dia's zie die je met een Canon gemaakt heb kijk ik tegen plaatjes aan, bij de dia's met Zeiss sta ik er middenin'. Daar moest ik weer aan denken toen ik bij DPReview de samples van Pentax zag; de harde toon van veel Japanse optiek maakt het beeld al gauw wat 'plat', Pentax heeft daar in mijn ogen ook last van. Maar misschien zien jullie dat heel anders, ik bedoel er ook niets negatiefs mee hoor, het valt me gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:39:Daar moest ik weer aan denken toen ik bij DPReview de samples van Pentax zag; de harde toon van veel Japanse optiek maakt het beeld al gauw wat 'plat', Pentax heeft daar in mijn ogen ook last van. Maar misschien zien jullie dat heel anders, ik bedoel er ook niets negatiefs mee hoor, het valt me gewoon op.
Daar hebben ze de 31,43 en 77 limited lenzen voor uitgevonden, die genereren meer een 3d beeld. :)

Het is mij nooit echt opgevallen maar ik let dan ook niet op de 'concurrentie'.

De samples zeggen mij nooit wat, wordt toch vaak met een niet al te beste lens genomen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:42:
Kudos klinkt way te msn. :/
Vervelende aan DPreview is dat bijna alles highly recommended is.
hmja, er zijn ook weinig écht slechte camera's, maar als je de review doorleest en je komt uit bij de conclusie zie je dat er meer staat dan alle highly recommended.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibren
Dat ziet er erg lekker uit :D Helaas dat het voor mij nog even doorsparen wordt. Heb niet echt het budget om een eigen dSLR aan te schaffen. Maar goed kan voorlopig nog vooruit met de K100D van mijn pa.

Afgelope weekend weer foto's geschoten van het sinterklaas feest bij mn vriendin. Die speelde zwarte piet samen met haar zus. Weer zitten stoeien met wat manual setings aangezien de foto's binnen gemaakt moesten worden vanwegen het slechte weer ;( Zitten wel leuke resultaten tussen. Straks nog ff wat bewerken en bekijken welke de beste zijn geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb vrijdag de K10D-kit gekocht. Ik moet de handleiding nog eens goed gaan lezen, want mijn volledig manuele 50mm geeft een F--. tot nu toe bevalt ie prima, maakt betere (helderdere, scherpere) foto's dan een EOS 300D (van mijn zusje). De ShakeReduction doet goed zijn werk, met de kitlens zelfs op 1/10 scherpe foto's met hooguit bewegingsonscherpte van het onderwerp.

Ik vraag me alleen af kan ik mijn oude flitser (AF200s) er nog op gebruiken? Lees wel eens iets over hoge piekspanningen en sloop liever niet mijn nieuwe K10D ;) Ik ga nog wel opzoek naar een nieuwe flitser, maar eerst een extra tele. Het was al een redelijk grote uitgave, dus ook weer eerst een beetje sparen (en het vrouwtje overtuigen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teigetjuh schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:33:
Ik heb vrijdag de K10D-kit gekocht. Ik moet de handleiding nog eens goed gaan lezen, want mijn volledig manuele 50mm geeft een F--.
Heb je de camera wel op de M-stand staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:11:
[...]

Heb je de camera wel op de M-stand staan?
Yep. Maar op elke willekeurige stand wil deze niet werken, terwijl mijn takumur-a lens en een andere met een automatische diafragma-stand wel zonder problemen werken, Heb alleen mijn 135mm tokina nog niet getest, moet ik nog eens proberen. Maar moet de handleiding nog eens goed doornemen, dus wie weet ben ik iets vergeten.

Lijkt erop dat Mei hieronder een goed punt heeft. Volgens de handleiding kan ik dat daar in aanpassen, vanavond eens kijken op mijn camera.

[ Voor 21% gewijzigd door teigetjuh op 04-12-2006 11:59 . Reden: extra opmerking, ik zei toch dat ik nog een RTMF moest doen ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

En je moet instellen dat een diafragmaring gebruikt mag worden, staat wel ergens in de instellingen (Bij mijn *ist DL bij de Custom Settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teigetjuh schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:33:
[...] Het was al een redelijk grote uitgave, dus ook weer eerst een beetje sparen (en het vrouwtje overtuigen.)
http://www.kenrockwell.com/tech/wife.htm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Net de knoop doorgehakt

Men FZ-30 gaat de deur uit, en in de plek komt er een *Ist DS met kitlens en 70-210 Sigma.
Eindelijk aangekomen aan het serieuzere werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desolation Angel schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:23:
Net de knoop doorgehakt

Men FZ-30 gaat de deur uit, en in de plek komt er een *Ist DS met kitlens en 70-210 Sigma.
Eindelijk aangekomen aan het serieuzere werk :)
Als ik je een tip mag geven: probeer een Pentax F70-210 op de kop te tikken, deze presteert beter dan de Sigma. Enige nadeel (als je dat een nadeel vindt) is dan weer dat deze 2ehands moet worden gevonden.

Heb je meer geld te besteden dan kan je ook gaan voor de Tokina 80-200/2.8. Dat is weer een 'budgetoplossing' (<€600) in de F2.8 serie (vergeleken met de Sigma 70-200/2.8 en de zeldzame Pentax 80-200/2.8).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Extra lenzen ben ik al voor aan het uitkijken, maar vermits ik hem vooral ga gebruiken voor partyfotografie ed denk ik eerder aan een 28mm en een 50mm om mee te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: de FA50/1.4 of de 1.7. Ze worden alleen wel steeds duurder.

De FA50 is nieuw bijna niet meer te krijgen en de FA50/1.7 enkel via Ebay enz. voor een euro of 180-190.

@MacroTough

En, hoe bevalt de k10D tot dusverre?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
Mijn winkel belde een uurtje terug dat de K10D voor mij Vrijdag komt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacroTough
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:15:

@MacroTough

En, hoe bevalt de k10D tot dusverre?
Voor wat ik er tot nu toe de tijd voor heb gehad, vind ik 'm super. Ik heb alleen zaterdag buiten kunnen fotograferen en toen was het weinig spannend weer. Misschien dat ik straks nog wat high-res foto's daarvan plaats, maar verwacht er niet teveel van. De rest van de week ben ik alleen maar druk geweest met werk.

Vrijdag ga ik voor een week naar Barcelona, dan zal ik 'm wel even flink aan de tand voelen ;-).

@Priyantha

Yay!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Jammer van het geringe aantal plaatjes, eerste indruk is goed op de prestaties op iso800 en hoger na. Specswise vaagt hij de D80 en de A100 in ieder geval weg en qua NR ook zo te zien, de D80 rammelt er hele zware NR overheen. Ik ben benieuwd naar een uitgebreidere review met fullsize shots (hint ;) ) van de camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacroTough
Zoals beloofd, hier een paar high-res foto's van afgelopen zaterdag. Niet zo bijster veel om naar te kijken, maar het is in ieder geval iets om te pixelpeepen ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.everybodylovesden.net/images/20061202/20061202imgp0075-550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.everybodylovesden.net/images/20061202/20061202imgp0072-550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.everybodylovesden.net/images/20061202/20061202imgp0071-550.jpg

Klikbaar voor 100%(zolang m'n hosting provider het goed vindt ;-).

Alle foto's zijn geschoten met de FA35/2.0, de exif-data zit nog in de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik krijg morgen de K10D-kit binnen, ga hem dit weekend gelijk aan de tand voelen, ben heel benieuwd.

Na lang wachten is het dan zover.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit MacroTough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
Mijn winkel belde net *O*
Camera is er :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heb je een eigen winkel? :)

Gefeliciteerd *O* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibren
Fairy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:46:
[...]

Heb je een eigen winkel? :)

Gefeliciteerd *O* :D
De winkel waar hij zn K10D koopt dunkt mij ;) :P

Net die engels talige review gelezen. Klinkt erg goed allemaal. Ik schok in eerste instantie van de layout, leek erop dat ze wat onderdelen verplaatst hadden. Vond het jammer dat ze die scroll knop naar je wijsvinger verplaatst hadden echter las ik in de review dat ze hem daar alleen bijgevoegd hadden, dus en met je duim en met wijsvinger zijn er nu scroll mogelijkheden. :D Verder niks dan lof, het stukje over de stof dichtheid en het water risistant klonkt erg goed. Hebben ze goed over nagedacht geloof ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitje
Camera komt net binnen :)

Snel uitgepakt, nu eerst ff wachten totdat de batterij opgeladen is hehe..

Ik laat meer van me horen.

ze zijn op voorraad bij digitalstreet.nl en ook niet duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
Een paar foto's gemaakt met mijn nieuwe camera *O*

http://www.pentaxfan.nl/pentax_gear/K10D/fotos/IMGP0047.JPG
http://www.pentaxfan.nl/pentax_gear/K10D/fotos/IMGP0042.JPG
http://www.pentaxfan.nl/pentax_gear/K10D/fotos/IMGP0043.JPG

Even linkjes van gemaakt: Full rez foto's posten en dan via het forum resizen naar 600px is niet zo handig he ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Remy op 07-12-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitje
Hierbij ook een foto die ik net gemaakt heb met nieuwe k10d, helemaal onbewerkt en full-size (sorry), wel met flitser op ISO 200...

Scherp gesteld op gebied achter oren van konijn:

http://www.digifotolog.nl/download/pentax_k10d.jpg

Hier ook link van gemaakt, full size foto's posten zo is not done.

Specs:
File size: 2701KB
Camera Model: PENTAX K10D
Shutter speed: 1/90 sec
Aperture: 5,6
Exposure mode: Manual
Flash: On
Metering mode: Multi-segment
ISO: 200
Focal length: 55mm
Focal length: 82mm (in 35mm film)
Image size: 3872 x 2592
White balance: Flash
Color space: sRGB
Saturation: Normal
Sharpness: Normal
Contrast: Normal

[ Voor 23% gewijzigd door Remy op 07-12-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
't Ziet er allemaal heel behoorlijk uit. AA-filter lijkt tenminste niet zo sterk te zijn als bij de D200, of dat dat nog nadelen gaat hebben zien we wel met de kritischere platen :)

Mensen die foto's kwijt willen, check de link in m'n sig eens, die resized het ook nog eens voor je ;) :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:24:
Een paar foto's gemaakt met mijn nieuwe camera *O*
Niet verkeerd! Maar ja, dat die ouwe M 50/1.7 lens goed is weet ik eigenlijk al jaren... ;)
(Neem tenminste aan dat 't de 1.7 was?)
En zo'n MX blijft gewoon mooi, al hoort 'ie eigenlijk aan de andere kant van de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaitje schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:50:
Camera komt net binnen :)

Snel uitgepakt, nu eerst ff wachten totdat de batterij opgeladen is hehe..

Ik laat meer van me horen.

ze zijn op voorraad bij digitalstreet.nl en ook niet duur...
Ik had ze gister een mail gestuurd, vandaag/ maandag komen er weer een paar binnen.

Veel geld blijft het natuurlijk altijd maar vergeleken met Konijnenberg/ Cameraland scheelt het toch behoorlijk wat.

Hmmm, toch m'n DS + 17-70 maar eens te koop zetten :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
Uhu met de K10D ja ;)
De laatste foto's zijn met mijn 28mm gemaakt trouwens.

Remy, sorry voor de full-size pics ;)
Volgende keer resize ik ze weer braaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:22:
Uhu met de K10D ja ;)
De laatste foto's zijn met mijn 28mm gemaakt trouwens.

Remy, sorry voor de full-size pics ;)
Volgende keer resize ik ze weer braaf.
En hoe bevalt de K10 jou? Digitalstreet heeft ze weer op voorraad.

Vanavond maar eens geld van m'n spaar->betaalrekening overmaken want ik ben bang dat de prijzen de komende 6 maanden niet/ nauwelijks zullen zakken dus kan ik 'em beter gelijk maar kopen :+ Alhoewel....ik wacht de kerstdagen wel even af en kijk wat er daarna met de prijs gebeurt.

Iemand al ervaring met de cheapo accu's t.o.v. de originele van Pentax? Imitatie accu's zijn toch net niet zo lekker als de originele (tenminste niet bij m'n Canon Powershot S30 en mobieltje).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 12:17

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:58:
Vanavond maar eens geld van m'n spaar->betaalrekening overmaken want ik ben bang dat de prijzen de komende 6 maanden niet/ nauwelijks zullen zakken dus kan ik 'em beter gelijk maar kopen :+ Alhoewel....ik wacht de kerstdagen wel even af en kijk wat er daarna met de prijs gebeurt.
Ik wacht ook nog maar ff, de EI-2000 doet z'n werk nog wel en heb toch geen tijd voor mooie plaatjes schieten :)
Iemand al ervaring met de cheapo accu's t.o.v. de originele van Pentax? Imitatie accu's zijn toch net niet zo lekker als de originele (tenminste niet bij m'n Canon Powershot S30 en mobieltje).
Niet met accu's voor de nieuwere modellen, maar de extra accu die ik voor m'n EI-2000 heb gehaald bevalt heel goed... werkt perfect: klaar met schieten? Accu wisselen, er zit er dus altijd eentje in de lader en eentje in de camera, nooit een lege accu :)
Kostte geloof ik 15 euro ofzo en heeft nog een hogere capaciteit ook.
(in mijn geval gaat het dan om een EI-D-Li1, de 3rd party is 7.4V/1850MaH, de originele is 7.6V/1400mAh). Alleen waar ik 'm ook al weer vandaan heb... erm een inkoopactie waarvan ik de gegevens niet meer kan bekijken, bij een duitse site.

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er eens een leuke cam van Pentax uit en dan post niemand meer!!

Zijn er hier nog gelukkigen die de K10D voor €666,- bij de Mediamarkt op de kop hebben getikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:58

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

Iedereen die 'm al heeft is druk bezig 'm uit te proberen, ff geduld en het regent weer foto's/vragen/etc...

K70 + glas van 10 tot 300mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Zó, die kwam vandaag binnen, wat een topcam die k10d, komt binnenkort heeeel uitgebreide review over. Fijn ding hoor..

|>

Verwijderd

Misschien wel leuk om even mijn foto's hier te laten zien:

Gemaakt met de Samsung GX1L

Mijn foto's

Ben pas net begonnen met foto's maken....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 00:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:26:
Komt er eens een leuke cam van Pentax uit en dan post niemand meer!!

Zijn er hier nog gelukkigen die de K10D voor €666,- bij de Mediamarkt op de kop hebben getikt?
Wauw..Mediamarkt gaat ook Pentax verkopen?

Wat een goeie actie ook, 666! Zeer scherpe prijs..iets meer dan wat m'n K100D 4 maanden terug kostte. Maar volgens mij krijg je er best wat meer camera voor terug!

Morgen nieuwe lens oppikken, Sigma's 10-20mm EX DC F4-5.6
En waarschijnlijk komt er ook een nieuw polafilter binnen voor ^ lens.
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 00:33:
Misschien wel leuk om even mijn foto's hier te laten zien:

Gemaakt met de Samsung GX1L

Mijn foto's

Ben pas net begonnen met foto's maken....
Je liegt. ;)
Prachtige platen man, congrats, ik vind vooral die in de bossen met die stralen erg mooi! Goed gedaan, zeker als je echt net begonnen bent! Ziet er veel belovend uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 01:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 01:42:
[...]

Wauw..Mediamarkt gaat ook Pentax verkopen?

Wat een goeie actie ook, 666! Zeer scherpe prijs..iets meer dan wat m'n K100D 4 maanden terug kostte. Maar volgens mij krijg je er best wat meer camera voor terug!
Ze hadden een foutje gemaakt en de K10D voor 666,- in de folder gezet, het schijnt dat dat 999,- had moeten zijn maar er zijn wat geluksvogels geweest die 'em alsnog voor de bewuste 666,- hebben kunnen krijgen _/-\o_

Zo, m'n Sigma 17-70 heb ik de deur uitgedaan en volgende week verwacht ik m'n Tamron 28-75/2.8, met dank aan Ebay :)

• Sibren
Hahaha dat bewijst maar weer wat voor een stumpers het zijn bij mediamarkt. Erg scherp prijsje inderdaad. Heb je massel mee als je hem voor die prijs mag houden. Meestal zijn die prijzen in blaadjes etc. onder voorbehoud van typfouten, net als op websites.

Ben benieuwd naar de uitgebreide reviews van alle K10D bezitters :*)

• simon
Ik ga werken (denk samen met Priyantha) aan een uitgebreide review van de K10D en de 18-55. Deze review is voor yourlensreview en pentax.nu

|>

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Micheal Reichmann heeft zojuist een artikel over de K10D online gezet. Zéér lezenswaardig maar verwacht geen artikel à la Dpreview. De artikelen van Reichmann zijn namelijk beter, want het gaat over het gebruik van de camera in de praktijk.
  • [sup]
  • Ok dat is iets te simpel. Een review van Reichmann moet je lezen samen met het technische verslag van Phil Askey.
  • [/sup]
Zie hier voor het volledige artikel.

Afbeeldingslocatie: http://www.luminous-landscape.com/images-60/1600-gray.jpg
Foto ©Michael Reichmann 2006

Reichmann laat in dit artikel een overtuigend voorbeeld zien van het zg. banding probleem dat deze camera heeft. Hoewel het probleem dus duidelijk aanwezig is zal het voor mij geen dealbreaker zijn. Het gaat maar om een beperkt aantal situaties waarin dit probleem optreed.
Ik heb nog analoog geschoten en je kon in die tijd alleen maar dromen van het schieten van dergelijke foto's (ISO 1600 film had ik niet in mijn arsenaal).

Hans van Zijl

• neographikal
  • Niet online
Dit zou voor mij een absolute dealbreaker zijn, dit is niet een beetje banding, dit is allechristus veel banding :X Zelfs op dit webformaatje zie je het overduidelijk...

• simon
neographikal, dat is alleen blue channel, ik ben 't zelf nog niet zó erg tegen gekomen, maar dit is aardig heavy. Bij de Ist DL had men ook banding problemen, schijnt opgelost te zijn met firmware flash. Je weet dat de D200 soms ergere banding vertoont?

|>

• neographikal
  • Niet online
De kleurenplaat heeft er ook ernstig last van, zelfs op dit crappy webformaat. Ik mag hopen dat dit een preproductie-exemplaar is geweest ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:10:
[...]

Ze hadden een foutje gemaakt en de K10D voor 666,- in de folder gezet, het schijnt dat dat 999,- had moeten zijn maar er zijn wat geluksvogels geweest die 'em alsnog voor de bewuste 666,- hebben kunnen krijgen _/-\o_

Zo, m'n Sigma 17-70 heb ik de deur uitgedaan en volgende week verwacht ik m'n Tamron 28-75/2.8, met dank aan Ebay :)
Denk je er nog over om dat bereik wat je dan mist, 17-28mm op te vullen met een bepaalde lens ?
Of ga je die focal length's uberhaupt niet missen? Of heb je al iets anders in dat gebied?

Dikke fout van de MediaMarkt ja! Wat een geluksvogels!
Meestal idd onder voorbehoud van drukfouten..maarja als er eenmaal een paar de camera al gekocht hebben voor je erachter komt, kan je die iig niet meer terugroepen.
Lachertje :)

Sigma 10-20mm & 77mm Hoya Pro1 CR-PL binnen :D voor m'n K100D natuurlijk.

Verwijderd

neographikal schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:41:
Dit zou voor mij een absolute dealbreaker zijn, dit is niet een beetje banding, dit is allechristus veel banding :X Zelfs op dit webformaatje zie je het overduidelijk...
Is alleen op ISO 1600, dus zo heel erg zou ik het niet vinden.

Verwijderd

Ik heb de K10D bij de Media Markt in bestelling voor 666,-, is overigens wel alleen de body.
Beetje dom foutje van ze.

Leuk voorbeeld van banding, doet mijn DS ook, maar wel in extreem donkere omstandigheden zoals bij concerten. En vooral met blauw licht.

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:10:
[...]

Is alleen op ISO 1600, dus zo heel erg zou ik het niet vinden.
Mja als je mij kent :P Ik schiet veel op hoge iso's, dus tja, ik ben er wat allergischer voor. Desalniettemin zou het niet in deze mate aanwezig mogen zijn imo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:15:
[...]

Denk je er nog over om dat bereik wat je dan mist, 17-28mm op te vullen met een bepaalde lens ?
Of ga je die focal length's uberhaupt niet missen? Of heb je al iets anders in dat gebied?

Dikke fout van de MediaMarkt ja! Wat een geluksvogels!
Meestal idd onder voorbehoud van drukfouten..maarja als er eenmaal een paar de camera al gekocht hebben voor je erachter komt, kan je die iig niet meer terugroepen.
Lachertje :)

Sigma 10-20mm & 77mm Hoya Pro1 CR-PL binnen :D voor m'n K100D natuurlijk.
In de komende maanden ga ik eens op zoek naar een Pentax DA12-24/4.0 en die 4 mm die ik dan nog mis (24-28) is een kwestie van wat stappen voor- of achteruit nemen :)

Ik begrijp ook niet waarom Mediamarkt zich daar niet sterk voor heeft gemaakt want het lijkt mij niet dat ze die kleine regels niet op hun folders vermelden.

Laat weten hoe de Sigma 10-20 je (niet) gaat bevallen! Is toch weer een goedkopere optie dan de 12-24 en zo vaak zal ik ook weer niet gebruik maken van zo'n extreme groothoek.

De 10-17 is afgevallen, ik ben bang dat het teveel een lens voor de leukigheid gaat worden.

Verwijderd

Ik laat het weten, eerst er eens mee aan de slag. Hopen op een beetje redelijk weer en een creatieve bui om hier in de buurt er eens mee aan de slag te gaan.

Idd 24-28 zul je misschien niet missen, maar 17-28 is toch een behoorlijke range :)
Ik dacht zelf ook aan de 12-24, maar die is idd toch wel ff 1,5x duurder..
En vrij vlot na m'n aanschaf van m'n K100D, eerst maar een verder oefenen met de camera en fotografie in het algemeen..kan voor mezelf nog niet een lens van 700€ verantwoorden ;)
Nu een leuk filter erbij gekocht. Andere wensen ook nog even vervullen..

10-17 fisheye bedoel je? Mja lijkt mij ook iets voor de leukigheid, volgens mij ben je na een tijdje het effect wel goed zat..en gaat ie stof happen. Iig dat zou iets voor mij zijn. De vertekening past ook lang niet altijd, je moet er echt een goed onderwerp voor hebben imo.

En dat van de kleine regels, idd zwak.. Maar goed beter voor diegene die er nu van hebben kunnen profiteren. MM kan best wat leiden. En zoveel keer (in aantal verkochte body's gezien) zullen ze wel niet in de fout zijn gegaan.

Denk dat de body's er niet op pallets hebben gelegen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:35:
Ik laat het weten, eerst er eens mee aan de slag. Hopen op een beetje redelijk weer en een creatieve bui om hier in de buurt er eens mee aan de slag te gaan.

Idd 24-28 zul je misschien niet missen, maar 17-28 is toch een behoorlijke range :)
Ik dacht zelf ook aan de 12-24, maar die is idd toch wel ff 1,5x duurder..
En vrij vlot na m'n aanschaf van m'n K100D, eerst maar een verder oefenen met de camera en fotografie in het algemeen..kan voor mezelf nog niet een lens van 700€ verantwoorden ;)
Inderdaad de Fisheye ja.

De 12-24 kan je voor iets minder dan 600,- in Duitsland kopen, de Sigma voor +/- 450,- dus dat maakt de Pentax misschien weer iets aantrekkelijker ;)

Nog steeds veel geld maar niets vergeleken bij sommige lenzen van Canon/ Nikon. Wij hebben gelukkig op alle lenzen shake reduction :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd gelukkig wel :)
Heb jij nou al je..K10D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-08 01:55

R-P

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:20:
Ik heb de K10D bij de Media Markt in bestelling voor 666,-, is overigens wel alleen de body.
Kon dat????? (*&#@&^%* niet aan gedacht...
Ik had ze gebeld: ze hadden er 2(!!!) binnengekregen en daar hadden mensen vrijwel letterlijk om staan vechten... Niets gehoord over dat het 999 had moeten zijn (is ook slechte prijs, daar heb je 'm ook MET 18-55 voor als je beetje goed zoekt)

Dus nog even wachten voor mij... (heb in oktober nog in Singapore en Maleisie gekeken, maar daar niet goedkoper kunnen vinden dan via Duitsland (www.idealo.de) EN dit was NET voor de uitkomst van de K10D, dus ik wacht totdat er weer zo'n MM-deal langskomt...)

Heb zelf een handmatige 21-35 (3.5) Sigma. Is dat wat als tijdelijke lens als ik alleen een body zou vinden? (18-55 gezien voor ~125 euro in Duitsland)

SFXn gebruiker met Pentax 50 1.4 AF
Mijn vrouw loopt altijd op mijn lenzen te kankeren (d'r mamma heeft ook SFXn, maar met standaard 28-80AF), maar deze lenzen zijn wel de voornaamste reden om naar Pentax te kijken...
Sigma: 21-35 (3.5)
Sigma: 35-70 (2.8-4)
Sigma: 600spiegel (8.0) :)
verder nog een ouwe 135 (2.8) en een Soligor 70-210 (4-5.6)...had ik nu toch maar die 17mm Pentax tweedehands gekocht (f200,- in ~1995)...)

[ Voor 16% gewijzigd door R-P op 15-12-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:16:
Idd gelukkig wel :)
Heb jij nou al je..K10D?
Nope, wacht nog even tot na de kerst, even kijken of de prijzen iets zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets gehoord over dat het 999 had moeten zijn (is ook slechte prijs, daar heb je 'm ook MET 18-55 voor als je beetje goed zoekt)
Maar mediamarkt probeert ook niet perse de goedkoopste te zijn, en 666 is wel even 180 euro onder de huidige goedkoopste aanbieder (in NL) en als er gezegd wordt dat ie daarvoor niet eens wordt ingekocht..dat kán het iig zo zijn dat het idd een fout was. Dat jij er niet van gehoord hebt, met alle respect, zegt natuurlijk weinig..
Sure Mediamarkt heeft wel is hele sterkte aanbiedingen, maar volgens mij corrigeren ze hun prijs niet op basis van "Ojee als de consument goed zoekt vinden ze hem ergens anders met lens ook voor 999, dan moeten wij daar dus onder zitten". Of iets dergelijks..
Vergelijk hun andere prijzen ook is met webshops. Durf te wedden dat het in meer gevallen zo is, dat voor de prijs die je daar voor een body betaald, je ergens anders de lens er ook bij hebt. Of in geval van een kit dat je er mss een extra telelens bij kan kopen. Zo erg onderaan de markt zijn ze niet gepositioneerd...toch?
Dus nog even wachten voor mij... (heb in oktober nog in Singapore en Maleisie gekeken, maar daar niet goedkoper kunnen vinden dan via Duitsland (www.idealo.de) EN dit was NET voor de uitkomst van de K10D, dus ik wacht totdat er weer zo'n MM-deal langskomt...)
Ik denk dat je op een herhaling van de MM-actie, bij hun zelf iig, lang kan wachten, als de prijs inderdaad fout was..Maarja als webshops hem niet eens voor 666 kunnen inkopen ?
Zoveel marge zit er toch niet op een camera denk ik..dat ie nu met een marge van €200+ wordt verkocht, lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 14-09 12:41

Copyman

Dode muis

DPReview heeft nu ook de review van de K10D online staan:

http://www.dpreview.com/n...21501pentaxk10dreview.asp

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, beetje gekke beoordeling over de kwaliteit van de jpg's, lijkt weer op hetzelfde gezeik met de ist DS. Net of hij ervoor wil zorgen dat de twijfelaars nu alsnog voor een D80/200 of een 30D zullen gaan :+

Phil beredeneert het ook niet logisch: tot een A3 print is er niks aan de hand, 'it's a 100% view thing'.

Ik ben in ieder geval totaal afgeknapt, ik ga alles verkopen en ga nu voor een Canon.

oh nee, toch niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Beetje gekke beoordeling? No offence, maar het scherpteverlies is zo drastisch dat ik JPEG niet eens zou overwegen als formaat op de K10D. Dat Phil daar zwaar aan tilt kan ik niet meer dan logisch vinden eigenlijk, deze basisfunctionaliteit behoort gewoon correct te werken.

Het is wel mooi om te zien dat de K10D niet zo achterlijk veel NR toepast als de D80 waardoor er meer detail behouden blijft. Maar ook hier zie je dat megapixels slechts de helft van het verhaal vormen: in het 8mpixelshot van de 30D zitten zelfs wat meer fijne details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 03:40:
Beetje gekke beoordeling? No offence, maar het scherpteverlies is zo drastisch dat ik JPEG niet eens zou overwegen als formaat op de K10D. Dat Phil daar zwaar aan tilt kan ik niet meer dan logisch vinden eigenlijk, deze basisfunctionaliteit behoort gewoon correct te werken.

Het is wel mooi om te zien dat de K10D niet zo achterlijk veel NR toepast als de D80 waardoor er meer detail behouden blijft. Maar ook hier zie je dat megapixels slechts de helft van het verhaal vormen: in het 8mpixelshot van de 30D zitten zelfs wat meer fijne details.
Die testjes zijn leuk en aardig maar in het dagelijkse leven niet relevant tenzij je graag foto's van horloges/ wijnetiketten maakt :-)

Maar goed, het is gewoon een belachelijk verschil tussen JPG/RAW. De K10D overtreft de D80 in RAW behoorlijk en het verschil in detail met de 30D is ook duidelijk te zien. Of dat net die 2MP verschil is laat ik dan maar buiten beschouwing.

Ik hoop dat Pentax met een nieuwe firmware zal komen al hebben ze schijnbaar bewust voor deze softe jpg manier gekozen. Phil zegt letterlijk dat de een het 'film like' zal vinden terwijl de ander het als 'soft edges' op kan vatten. Het is maar wat je prefereert.

Maar goed, een nieuwe firmware puur voor de jpg's die de mensen de keus laat om deze erop te zetten ja/nee zou Pentax sieren want op deze manier kost het je camera's.

Ikzelf kan het aantal geschoten RAW's met m'n DS op 2 handen tellen. Ik maak voornamelijk foto's van m'n 7 mnd oude dochtertje in JPG formaat want ik heb gewoon geen tijd/ zin om al m'n tijd in het verwerken van RAW's te steken.

Van softe jpg's heb ik, mits de foto goed is gemaakt absoluut nog geen last gehad maar dat is ook een kwestie van het gebruiken van een goede/ scherpe lens en zorgen dat alles goed in focus is.

In de samples gallery van de K10D had ik overigens liever close ups gezien van mensen/ dieren.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Qua detaillering had ik het over de hoge iso-shots, bij de lagere iso's is het voordeel van de megapixels wel aanwezig: hij trekt er gewoon net wat meer detail uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, maar 1600+3200 iso ziet er sowieso (behoorlijk) goed uit op de 30D dus daar tref je het maar mee ;)

Wel leuk trouwens dat je dit topic volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sure, ik volg uberhaupt de ontwikkelingen, ook vanwege m'n site (zie sig). Beetje op de hoogte blijven is dan wel noodzakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar het mij overigens hoofdzakelijk om gaat is het kromme gedrag van Askey.

Bij de D200 staat als pro:

"More conservative, film-like appearance to images" verder zijn ze daarna alsnog goed te sharpenen.

en bij de K10D als con:

"In-camera image processor unable to deliver crisp sharp edges, better to shoot RAW" en in de review zelf geeft hij aan dat het net als de D200 ook film-like is 8)7

Zeker te weinig goodies van Pentax gekregen of zo :+

Eigenlijk zeer triest want dit kost Pentax 100% zeker nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ja, phil is nogal bevooroordeeld

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08-2020
Hopelijk ontstaat er geen "Buckler" effect. Maar het kan wel invloed hebben op de prijzen en voorraden. Daar kan ik mooi van profiteren.

De cijfers in zijn conclusies vind ik niet zo relevant. De info van gebruikers en het tussen de regels doorlezen maakt van de K10D nog steeds een topper.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik hoop 't ook niet, daarmee zou Phil Canon en Nikon in hun huidige monopoly plekken houden.

|>

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.