Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 5 alweer Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.915 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:50:
Zal ergens rond de 150 euro liggen ?
Beetje afhankelijk van type olie en of en welke korting je bij paul krijgt :P
Zoiets ja :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Stel nu dat ik een motor koop, hoe gaat dat dan normaal in zijn werk om die motor legaal tot bij je thuis te krijgen? Mag je daar gewoon even nummerplaat van andere motor ophangen?
En is natuurlijk nog niet verzekerd dan ook.
Of moet je dat dan in principe met een aanhangwagentje doen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DieterVDW schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:13:
Stel nu dat ik een motor koop, hoe gaat dat dan normaal in zijn werk om die motor legaal tot bij je thuis te krijgen? Mag je daar gewoon even nummerplaat van andere motor ophangen?
En is natuurlijk nog niet verzekerd dan ook.
Of moet je dat dan in principe met een aanhangwagentje doen of zo?
Je bent dus Belg :P Dan zal ik het je eventjes piekfijn uitleggen :)

Je moet de motor inderdaad naar huis brengen met een trailer of als je lef hebt gaan rijden met een nummerplaat welke niet bij de motor hoort want je bent dan niet verzekert.

Wat ook kan is het volgende maar hangt af van de goodwill van de verkoper (gebeurt nooit dus). Met de papieren van die motor naar je verzekeringsagent gaan en laten inschrijven. Dat papier van inschrijving van de motor op een nummerplaat (je moet dus reeds een plaat hebben) laten kopieren. Het orgineel wordt opgestuurd en de kopie houdt je bij. Als je dan wordt aangehouden toon je de kopie (en je groene kaart want je verzekert de motor toch ook bij je verzekeringsagent :+ )

Maar het komt erop neer dat je de motor met een trailer zal moeten gaan halen als de motor nog niet ingeschreven staat op jouw naam.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 08-06-2006 17:20 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Das wel heel dichtbij. Kan ik mooi aan mijn motor bij jou sleutelene O-)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Chevy454 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:18:
[...]

Je bent dus Belg :P Dan zal ik het je eventjes piekfijn uitleggen :)
Hoe zit dat in Nederland dan?
Maar het komt erop neer dat je de motor met een trailer zal moeten gaan halen als de motor nog niet ingeschreven staat op jouw naam.
Dat zuigt wel beetje ...
Niet meteen trailer voor de hand ...
Ik denk dat ik voor de lef optie ga :) :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

FragDaddy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:38:
zo. zal ik mijn nieuwe speeltjes ook even tonen.

dus.. als iemand nog een beurt moet hebben je motor! dan mag je op de heftafel de motor, de motor !! :X
* ROFLASTC is uitermate jaloers.

Kost dat, zo'n schuur?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 20:23
ROFLASTC schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:52:
[...]

* ROFLASTC is uitermate jaloers.

Kost dat, zo'n schuur?
zat bij mijn huis in ;)

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Zoals beloofd ff een fototje

Afbeeldingslocatie: http://www.denap.nl/gsx.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die kleuren doen me meer denken aan een Kawa ZZR 600.... maar ziet er netjes uit verder (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DieterVDW schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:44:
Niet meteen trailer voor de hand ...
Ik denk dat ik voor de lef optie ga :) :/ .
Je kan het met een gewone aanhangwagen ook hoor :P Heb zo al tiental keren een motorfiets vervoerd.
Van waar ben je overigens?
Zeg, doe die jas en die broek eens uit :( :( (grapjas en lolbroek)

[ Voor 46% gewijzigd door Chevy454 op 08-06-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:35

4x2

lộn xộn quá

DieterVDW schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:44:
[...]

Hoe zit dat in Nederland dan?
Je gaat naar een postkantoor en schrijft de motor over op naam van de nieuwe eigenaar (10 euro).
De oude eigenaar krijgt dan een vrijwaringsbewijs die die in kan leveren bij zn verzekeringsmaatschappij om de verzekering stop te zetten.
De nieuwe eigenaar moet kiezen of ie zn wegenbelasting per jaar of per kwartaal wil betalen (altijd per jaar kiezen, kost de helft :P).

De nieuwe eigenaar belt dan de verzekeringsmaatschappij op, geeft wat gegevens door en kan met een voorlopige dekking naar huis rijden.
Binnen korte tijd krijg je dan de definitieve polis en de acceptgiro thuisgestuurd.
En de acceptgiro voor de wegenbelasting duurt meestal ook niet al te lang (~60 euro per jaar).

Of je kiest er bij het overschrijven voor om de motor te schorsen (20 euro), dan hoef je m niet te verzekeren en geen wegenbelasting te betalen, maar mag deze ook niet op de openbare weg komen of zelfs staan.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:50

DinX

Motormuis

Damn wat is een bt014 een zalige band

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:11:
Damn wat is een bt014 een zalige band
Had ik je langer kunnen zeggen hoor :P Maar wat zijn jouw ervaringen mee? Plakken goed hé :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 01:50

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:23:
[...]

Had ik je langer kunnen zeggen hoor :P Maar wat zijn jouw ervaringen mee? Plakken goed hé :D
Plakken heel goed. Ik ben iemand die heel erg weinig bochten doet op een jaar (enkel in de zomermaanden, de rest is het enkel maar snelweg). Ik heb van oktober tot nu alleen nog maar snelweg en "grote banen" gedaan. Dus weinig bochten.
Ik ben dus ook iemand die niet erg diep gaat in de bocht (altijd veel schaamrand aan m'n banden). Maar ik heb nu met de paar bochten die ik van zaterdag tot nu gedaan heb al meer schaamrand weggereden dan in een hele zomer Eifel vorig jaar.

Je voelt je gewoon zo zeker op die banden. Nooit geweten dat ik m'n fiets zo makkelijk van kant kon wisselen. Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ik vierkante banden (wat deze ook wel zal worden) gewend ben door de vele snelweg kilometers. Maar m'n fiets voelt bijna 100kg lichter aan nu (scheelt veel als je weet dat ie +/- 300kg weegt :p)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Iemand een adresje voor "staalflex op maat"?
De 350f mag wel wat minder beroerd remmen imho.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 06-07 17:32

JdM

Humbled

teacher schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:59:
Dat krijg je met staalflex niet verholpen denk ik. Dat een 350f niet remt, komt niet doordat de leidingen te ver uitzetten dunkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Iedere fatsoenlijke motorzaak? Leveren zelfs de banjo's :) Je weet wel hoe je die leidingen moet maken hé :)

Eerst de stalen mantel eraf peuteren zodat de teflon leiding bloot komt te liggen. Dan die teflon leiding met een breekmes recht afsnijden en daarna de banje monteren. Waarom dat afsnijden van die teflon leiding? Dat komt omdat die leidingen met een tang worden afgeknipt waardoor de kop van de leiding dan ovaal wordt en ook wat ingesneden geraakt..
JdM schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:00:
Dat krijg je met staalflex niet verholpen denk ik. Dat een 350f niet remt, komt niet doordat de leidingen te ver uitzetten dunkt mij :)
Grotere remschijven icm met meerzuiger remtangen. Moet je alleen je vork bracen :P

[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 08-06-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Weet ik zo niet of een 350f ook een voorrem heeft die je af moet stellen ?
Maar zo ja, dan daar ook even naar kijken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:03:
Iedere fatsoenlijke motorzaak? Leveren zelfs de banjo's :) Je weet wel hoe je die leidingen moet maken hé :)
NIET! zelf je leidingen in elkaar schroeven als je niet 100% zeker bent dat het eindresultaat betrouwbaar is. Als je met >120 op een haakse bocht af komt vliegen en bij het inknijpen van je remmen spuit de vloeistof langs een niet goed gemonteerde banjo hebbie wel een 'klein' probleempje zeg maar.

Gewoon laten doen en als je het helemaal safe wilt doen koop je een kant-en-klaar kitje speciaal voor je motor (als die te krijgen zijn teminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
4x2 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:14:
Weet ik zo niet of een 350f ook een voorrem heeft die je af moet stellen ?
Maar zo ja, dan daar ook even naar kijken.
Klauwtje hangt aan een beugel die schaniert, die kan je afstellen ja. En stalen leidingen kunnen een wereld van verschil zijn, vooral als er nog 30 jaar oude rubberen opzitten (horen om de 5 jaar vervangen te worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Laat ik het zo zeggen; gisteren nieuwe remzuiger, afdichtring, remblokjes en remcilinder-revisiesetje op de motor geplakt, en dus ook eens _goed_ naar de rubberen slangen gekeken.... *oei

Die hebben hun beste tijd wel gehad eerlijk gezegd, dus als ik ze toch ga vervangen...
Maar ik dacht aan iets on-line achtigs, en goedkoop dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Fragdaddy : Geile shit :P
Anoniem: 6317 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:51:

Same here _/-\o_

Ben je eergisteren naar de theoriedag geweest in Kockengen? Heb wel minstens 1 GSX-R gezien met MF sticker, maar zag net in de openingspost dat jij geen 'bolle kont' hebt. Jij kon het dus niet zijn B)
Helaas niet..

Ik had te fanatiek mijn motor gewassen en eenmaal in de schiphol tunnel vond mijn ECU dat er wel genoeg water tussen de stekker zat om boel steekvlammen te geven en er mee op te houden. Nadat de KMAR een rijbaan had afgezet voor me en ik veilig over de afslag haarlem (of utrecht) 2 baans heen kon heb ik hem daar door de berm geduwd naar P3 van schiphol en even wat stekkers gecontroleerd....maarja toen was het al zo laat dat kockengen niet meer nuttig was..

Gisteren rondjes RPP gedaan.. jammie :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ow hahah. De vulling natuurlijk

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 20:33

TheZoo

Animals Behind Bars

teacher schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:25:
Laat ik het zo zeggen; gisteren nieuwe remzuiger, afdichtring, remblokjes en remcilinder-revisiesetje op de motor geplakt, en dus ook eens _goed_ naar de rubberen slangen gekeken.... *oei

Die hebben hun beste tijd wel gehad eerlijk gezegd, dus als ik ze toch ga vervangen...
Maar ik dacht aan iets on-line achtigs, en goedkoop dus :+
Kijk eens bij Stahlflex Center.
Ik heb zelf hier nog niets besteld, maar ze staan ook op E-Bay met veel goede reakties.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
kwam dit filmpje tegen.. weet er het fijne niet van.. LOL

http://rapidshare.de/files/22549639/speeding.wmv.html

(es kijken hoeveel er nu boos worden :+ )

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Kan onze onbekende rijder niet eens harder met zn nieuwerwetse ding :/

En als je mensen boos wil maken moet de onbekende rijder dit overdag, binnen de bebouwde kom, bij voorkeur in een woonwijk, doen :P.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Fragdaddy : Geile shit
Het wordt pas geil als er een zooi posters aan de muur hangen van schaarsgeklede vrouwen op motoren.. Ter inspiratie natuurlijk...

:9~
Afbeeldingslocatie: http://www.netquest.co.uk/katweb/sf/images/sf091-06.jpg
ROFLASTC schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:00:
[...]

ow hahah. De vulling natuurlijk
tafel kost 295 euro voor de hydraulische versie (pompen met je voet) of 365 euro voor de hydraulisch/pneumatische versie (met je voet, of met de compressor.. voor de luie mensch.. en dat ben ik natuurlijk). Ik heb er een extra grote/zware voorwielklem bij van 29 euro om zeker te weten dat mijn motor rechtop blijft staan.. je motor van de lift (80cm hoog) af laten flikkeren omdat je even kracht zet om die vastzittende bout los te krijgen is niet grappig..

stoeltje koste 29 euro.

systeemplafond + inbouwlampen zaten er al in.. alle andere electra was rot (en brandgevaarlijk), dus heb ik vervangen (van huis uit electromonteur). drie tl-bakken, een doos vol dubbele stopcontacten, een stapeltje schakelaars en ik geloof alles bij elkaar 45mtr extra xmvk kabel bovenop de kabels die nog goed waren en die ik dus heb hergebruikt in een schuur van 8x2,5. Mazzel dat er een systeemplafond inzit, want die wirwar aan grijze xmvk kabel zit zo mooi uit het zicht. Tja wat kost installatiemateriaal. Ik heb goedkopie stopcontacten en goedkopie schakelaars omdat ik ze toch niet elke dag de heel dag gebruik en als er een keer eentje sneuvelt is dat geen ramp (gewoon ff vervangen). Als ik het professioneel zou gebruiken zou ik profi stopcontacten kopen..maarja >25 euro per stopcontact.. en dan 6 dubbele plaatsen :|

werkbank is zelfgemaakt, dus daar heb ik alleen maar hout voor gekocht. Mijn ouders hadden nog balken (10x4.5) van een veranda over die we vorig jaar hebben neergezet, dus daar heb ik wat balken van gejat. Alleen een paar platen 18mm underlayment gekocht.

Gereedschap had ik voor het grootste gedeelte al, al heb ik er wel het een en ander bijgekocht wat ik normaal altijd van mijn vader leende.

alles bij elkaar.. laten we een keer 600 of 700 euro (+ 400 euro gereedschap dat ik al had) zeggen. En een paar uurtjes werk ;) koopje dus.

[ Voor 63% gewijzigd door FragDaddy op 09-06-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:45
gisteren nog een mooi verhaal mee gemaakt.
Ik moest van 14:00 t/m 16:00 een tentamen maken in Utrecht.
Ik vermoede al dat om 16:00 retour vanuit utrecht geen pretje zou zijn richting het prachtige Twenteland, dus ik besloot met de motor te gaan.

Zonnetje aan de hemel, pak aan, en gas richting utrecht.
Kom ik iets achter apeldoorn een motor rijder achterop die lekker door reed (160 km/h), en ik ging er leuk achteraan een km'tje of 20.
Vervolgens kom ik redelijk dicht op die motor rijder, en ik kijk naar z'n helm, en ik zag oranje met blauwe strepen op z'n helm staan, en ik begonnen te vermoeden dat het hier om een "snorremans" aka politie agent ging op een burger motor fiets.

Maar omdat ik al 20 km achterhem zat, dacht ik maar gewoon achter hem aan te rijden.
Vervolgens komen we bij knooppunt hoevelaken, waar ik rechts aanmoet houden richting A28.
Meneer agent haalt auto in en gaat naar rechts, ik haal auto in, ga ook naar rechts, maar over een doorgetrokken streep.

Toen mocht ik dus stoppen van meneer agent.
Dat ik structureel te hard reed wou hij nog niet zoveel van zeggen, maar die doorgetrokken streep kon niet door de beugel. Zou mij 200 EUR kosten, en ik zou ook nog een bekeuring voor de snelheid krijgen.

Na heftig verzet van mij met als argumenten dat wij bij ons in Twente niet van die "rare" doorgetrokken strepen hadden bij invoeg stroken, en nog één en ander kon ik door rijden 8)

niet slecht met de wetenschap dat ik 1. een gladde achterband heb, 2 geen enkele papieren bij me had (rbw en kenteken), 3 mijn uitlaat veelsteveel herrie maakt 4, te hard reed, 5 een doorgetrokken streep pakte!

Dus er zijn ook goede / begripvolle agenten! _/-\o_ _/-\o_

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Het is weer mooi weer hoor, heb me helemaal suf gezwaaid. (viel gister nog mee) Kom ik op school staan er al drie motors, normaal alleen die van mij. Ga ik terug komt er een dame met een erg lekker kontje voorbij op een Guzzi :9~ Bij het stoplicht maar even naast gaan staan om wat beter te kijken :P

Wel jammer dat er op zo'n mooie dag nog trager word gereden dan normaal, kon eigenlijk alleen in Utrecht lekker aan het gas hangen en sturen :X

[ Voor 20% gewijzigd door Clithopias op 09-06-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Clithopias schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:37:
Ga ik terug komt er een dame met een erg lekker kontje voorbij op een Guzzi :9~ Bij het stoplicht maar even naast gaan staan om wat beter te kijken :P
De motor of de dame in kwestie ?? :+ Zeker ook geen camera bij je zo van "Hoi, zou ik een foto van je motor mogen maken ?? Je mag er wel naast gaan staan als je wil **heel hard hopen dat ze dat doet ** " :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:49:
De motor of de dame in kwestie ?? :+
hij had het toch over een kontje op een Guzzi? Dus de dame :P Ik zou naar de motor kijken :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Chevy454 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:16:
hij had het toch over een kontje op een Guzzi? Dus de dame :P Ik zou naar de motor kijken :X :X :X
Kijk daarom vroeg ik het :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 15:04

Griffin

Is mythical

Even een vraag met betrekking tot het 25kW rijbewijs.

Ik ben momenteel 19 (morgen 20 :D) en wil eind dit jaar of begin volgend jaar beginnen aan lessen voor de motor. En dan als ik 21 ben mn examen halen.
Ik weet dat ik (mits ik slaag) op een zware motor kan gaan rijden. Ik heb dan een Honda Shadow 750 of 800 oid in gedachte.
Maar nu heb ik ergens gehoord dat de EU iets in wil gaan voeren dat je tot je 24e op een 35kW motor moet rijden.

Weten jullie hier iets vanaf.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
nero355 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:49:
De motor of de dame in kwestie ?? :+
Nogal voor de hand liggend, de motor natuurlijk |:( :P
Ze vond de mijne wel mooi trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Clithopias schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:49:
[...]

Nogal voor de hand liggend, de motor natuurlijk |:( :P
Ze vond de mijne wel mooi trouwens.
je kont of je motor

je begint nu wel erg onduidelijk te worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:01:
Kan onze onbekende rijder niet eens harder met zn nieuwerwetse ding :/

En als je mensen boos wil maken moet de onbekende rijder dit overdag, binnen de bebouwde kom, bij voorkeur in een woonwijk, doen :P.
Zag de onbekende rijder hevig schuddend met zijn hoofd rijden omdat hij niet weg kon duiken ivm camera op de tank :+

Dit is overigens opgenomen in de schemering.. de rijder had een donker ruitje op de motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Grolsch schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:49:
[...]

je kont of je motor

je begint nu wel erg onduidelijk te worden :+
Ik wil echt niet denken wat jij denkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Laatst online: 16-06 20:33

TheZoo

Animals Behind Bars

Griffin schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:40:
Ik weet dat ik (mits ik slaag) op een zware motor kan gaan rijden. Ik heb dan een Honda Shadow 750 of 800 oid in gedachte.
Maar nu heb ik ergens gehoord dat de EU iets in wil gaan voeren dat je tot je 24e op een 35kW motor moet rijden.
Regels zeggen me niets, maar mijn 99'er Shadow 750 ACE heeft 34kW, dus eigenlijk gewoon geen zorgen maken :P

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Capo schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:53:
Ik wil echt niet denken wat jij denkt :+
Het enge is : Ik had bijna hetzelfde gepost alleen vond ik het een beetje risicovol wegens mijn posthistorie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
In het algemeen, hoeveel kost dat om een motor te (laten) herspuiten?
Ik heb het over een naked bike, dus niet al te veel gekleurde componenten aan :) .

In hoeverre is dat mogelijk om dat te doen als amateur mecanieker?
Ik veronderstel dat het mooi vlak spuiten ook wel trikcy is.

Anyway, kan iemand daar een doenbaarheidsfactor en richtprijs op plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Happy happy joy joy
Topweekje....

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/136220/last

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 15:04

Griffin

Is mythical

TheZoo schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:06:
[...]

Regels zeggen me niets, maar mijn 99'er Shadow 750 ACE heeft 34kW, dus eigenlijk gewoon geen zorgen maken :P
ok, en aangezien ik toch nog 1 jaar moet wachten heb ik nog even de tijd om verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Vraagje: ik ga binnenkort gaan kijken voor een motor bij een particulier.
Ik vroeg me af waar ik ten eerste zeker moet op letten.

En ten tweede als ik de motor wil kopen, wat kan/moet ik dan eisen van de verkoper?
Kan ik 'm een contract laten tekenen met bepaalde eisen?

[ Voor 12% gewijzigd door DieterVDW op 09-06-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 22:01

The Bad Seed

Chaotic since 1983

[quote]DieterVDW schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:18:
Ik heb het over een naked bike, dus niet al te veel gekleurde componenten aan :) .
[q]
Reken op grootteorde 250 € voor een gewone metallic lak. Sommige motoren gebruiken lak die zeer moeilijk te spuiten is (verschillende lagen die precies op de juiste dikte gespoten moeten worden), dat zal veel duurder zijn.
In hoeverre is dat mogelijk om dat te doen als amateur mecanieker?
Ik veronderstel dat het mooi vlak spuiten ook wel trikcy is.
Wat is de bedoeling, perfecte lak of een motor in een bepaalde kleur krijgen?

Helemaal goed zal je het sowieso nooit krijgen als je geen spuitcabine ter beschikking hebt en geen ervaring met spuiten. Als het erom gaat een oud beestje weer netjes in de lak te zetten kan het zelf ook wel lukken met enige handigheid.
Om lak echt goed te krijgen heb je materiaal nodig dat pakken duurder is dan een motorfiets laten spuiten, dus economisch is het niet echt interessant. ;)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
DieterVDW schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:32:
Vraagje: ik ga binnenkort gaan kijken voor een motor bij een particulier.
Ik vroeg me af waar ik ten eerste zeker moet op letten.

En ten tweede als ik de motor wil kopen, wat kan/moet ik dan eisen van de verkoper?
Kan ik 'm een contract laten tekenen met bepaalde eisen?
Waar je op moet letten, tja.. dat wordt een te grote waslijst. Als je het niet vertrouwd, of je kan geen proerit maken; laten staan.
Hier staan wel wat tips:
https://webwinkel.anwb.nl...ijden-aankooptips.nl.html

Over dat contract:
https://webwinkel.anwb.nl...pOvereenk-74983_75230.pdf
Is dus wel een autocontract, maar je zou zoiets in word na kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DieterVDW schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:18:
Denk dat Oliversart.be misschien rond de 500 euro vraagt mits het niet te gek is.
Anyway, kan iemand daar een doenbaarheidsfactor en richtprijs op plakken?
Mooi spuiten en zelf doen kan wel maar dan moet je echt een nagenoeg smetvrije werkplaats hebben en de beschikking hebben over een compressor met een ontwatering etc etc...

Wat heb ik de afgelopen dagen gedaan aan de motorfietsen?
CBR: remvloeistof voor en achter vervangen, oliewissel
KLR: remklauw en hoofdremcilinder gereviseerd, nieuwe remvloeistof en oliewissel.

Morgen moet ik nog: koelwater vervangen van CBR en ZX-9R, bougie vernieuwen van de KLR.

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 09-06-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-07 14:52

Ken.

\m/.([oO]).\m/

.KeN. schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:54:
HOP ! En mijn nick kan uit de lijst van motorlozen worden gehaald :*)
Mijn nieuwe aanwinst / eerste motorje:

[afbeelding]
Ceebee ! :p
*kuch* B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Mooie Motor!

Lekker allround ding... :D zul je nog veel plezier van krijgen!
Veel veilige km's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nou gezien mijn verwachtingen over zoiets valt het bedrag mij zeker mee. Als ik hier het studentenhuis uitga dan ga ik zeker zoiets doen.

Maar goed als ik bij jou in de buurt panne heb dan moet je de koffie maar aanzetten :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

AcIDeR schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 10:59:
Mooie Motor!

Lekker allround ding... :D zul je nog veel plezier van krijgen!
Veel veilige km's...
Ben de afgelopen paar dagen druk in de weer geweest om een goede stalling te vinden.
Onze gemeenschappelijke garage werkt met een gewichts-sensor en mijn motor wordt niet geregistreerd.. Moet dus een aparte sleutel aanvragen die dat systeem omzeilt.
Tot die tijd moet ik ’m door 3 deuren en een lastige krappe hoek in een gang wurmen bij onze box.

Verre van ideaal, maar ach ;)

EDIT: 500px foto voor de OP:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.com/img/IMG_5345-copy.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Ken. op 10-06-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

.KeN. schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:54:

Onze gemeenschappelijke garage werkt met een gewichts-sensor en mijn motor wordt niet geregistreerd..
Is dat zo'n ding met een lus? Helpt het als je de motor "aardt' door het zijstandaard op de lus te zetten?

Anyway, leuk ding, lekker actueel kleurtje ook :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hehe ik ben nog niemand tegengekomen die geen WK-grap heeft gemaakt nee. Veel aanspraak :p

Maar eh bij de ingang zit het geheel helemaal ondergronds, dus dat gaat helaas niet op.
Bij de uitgang zou dit eventueel wel kunnen. Maar daar heb ik vrij weinig aan als ik er al niet eens in kan komen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:25
Rijbewijs zowat binnen en nu moet er een motor geshopt worden. Ik heb mijn oog laten vallen op 2 motoren:

de Kawasaki EN-500 van 1990 met 36000km en de Yamaha XJ 600 van 1990 met 58440 km op de klok.

Die Yamaha is wat goedkoper vanwege de KM stand. Maar wat zou een betere beginnersmotor zijn? De probleem van die Yamaha vind ik dat die luchtgekoeld is, maar of dit een echt 'probleem' is weet ik niet. Verder vroeg ik me af welke motor degelijker is. Die Kawasaki heeft wel een snaaraandrijving wat erg fijn voor het onderhoud is.

Mochten er andere ideen komen: ik wil een motor die niet te zwaar, in kilogrammen is (lees max 220kg) en die teveel vermogen (max 75pk oid, dus ongeveer max 700cc)

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

XJ is de betere motor van de 2, die kawa's hebben wel wat foutjes (niet al te geweldige nokkenassen/tuimelaars en slechte nokkenaskettingspanner).
Bovendien klinken die kawafrikandellen als een trilplaat met spijkers dr op...

Luchtkoeling is in principe geen punt, kan lekkere beenverwarming zijn, ze warmen sneller op (=beter voor het blok) en er kan weer minder kapot :P.

Belt-drive is fijn als het heel blijft, maar als er een keer een steentje tussen/in komt is het heel snel einde riempje en dat repareer je niet ff onderweg, bovendien kost zo'n pokke riem een paar honderd euro.

Zithouding op die Yamaha is ws ook een heel stuk beter voor langere stukken rijden.

Je budget zal rond de 1500 euro liggen schat ik ?

Kun je ook eens kijken naar een Honda NTV650 revere

Onderhoudsvrije cardan (en die gaan niet zomaar kapot), lekker betrouwbaar en relatief onderhoudsvrij blokje, niet teveel vermogen (60pk), maar nog steeds niet langzaam.
En hij's watergekoeld :P

Of een Suzuki GSX600F (noem maar een motor, voor 1500 zijn ze wel te vinden, ook met minder kilometers.)

Betrouwbare oliegekoelde blokken, onderhoud is wel wat duurder om te laten doen, het duurt vrij lang voor je overal bij bent, maar is niet echt moeilijk.
Gewoon een kettingaandrijving en iets sneller dan de rest met zn 85PK, maar dat is nog geen wereldschokkend vermogen (maar wel lekker snel en het komt er pas in bovenin de toeren, dus je kunt prima rustig rijden).

Zie je opmerking van gewicht net, NTV650 blijft daar wel onder zitten, XJ600 en GSX600F zitten er volgens mij tegenaan of een paar kilo boven.
Maar dat merk je alleen met duwen en hele korte bochten (maar je kunt nog steeds heel leuk spelen met dat gewicht, ook op lage snelheid, kwestie van ervaring).

[ Voor 9% gewijzigd door 4x2 op 11-06-2006 11:08 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:25
Ik wil in eerste instantie een motor bij een motorxaak halen ivm wat garantie + kledij die ik nog nodig heb en dat ik wat zekerheid heb. Zoveeel ervaring heb ik nog niet.

Een luchtgekoeld blok wordt die niet veel te snel te warm als je hem stationair laat lopen?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Wat zouden jullie doen? Heb in juli 2005 olie (Castrol 10W40 halfsyntheet) en oliefilter vervangen. Heb er sindsdien 3.300 km mee gereden. Nu weer vervangen of nog lang niet nodig?

Honda servicemanual schrijft elke 12.000 km voor (olie en oliefilter). Op zich maakt die paar tientjes aan nieuwe olie niet uit, maar als het niet hoeft is het natuurlijk zonde.

(Honda CBR 600F '92, 29.800 km)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

elgringo schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:15:
Ik wil in eerste instantie een motor bij een motorxaak halen ivm wat garantie + kledij die ik nog nodig heb en dat ik wat zekerheid heb. Zoveeel ervaring heb ik nog niet.
Motorzaken kunnen je ook goed naaien hoor :P
Maar ik draag maar een bepaald type motor aan voor de beeldvorming.
Een luchtgekoeld blok wordt die niet veel te snel te warm als je hem stationair laat lopen?
Valt wel mee, daar zijn ze normaal gesproken echt wel op geconstrueerd, de rondpompende olie levert ook (veel) koeling.
wimpie schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:20:
Wat zouden jullie doen? Heb in juli 2005 olie (Castrol 10W40 halfsyntheet) en oliefilter vervangen. Heb er sindsdien 3.300 km mee gereden. Nu weer vervangen of nog lang niet nodig?

Honda servicemanual schrijft elke 12.000 km voor (olie en oliefilter). Op zich maakt die paar tientjes aan nieuwe olie niet uit, maar als het niet hoeft is het natuurlijk zonde.

(Honda CBR 600F '92, 29.800 km)
Heeft ie in de winterstalling gestaan of heb je dr redelijk constant mee doorgereden ?
Denk dat het opzich voor een keer niet teveel uit moet maken, maar je moet de olie eigenlijk verversen voor de winterstalling en er dan niet meer mee rijden, dan kun je m daarna gewoon pakken en die 12000 volmaken..

[ Voor 40% gewijzigd door 4x2 op 11-06-2006 11:31 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Dag mensen, nog klein vraagje:
Ik ga dinsdag een motor gaan bekijken, maar de batterij van dat ding is leeg.
Ik heb hier toevallig nog een motorbatterij staan van 12 HA, 12V , dus ik ga die meenemen voor om 'm te testen.
Ik heb een oplader van 8A .
Volgens de curve op de oplader moet een batterij van 12HA 2.5u opladen ongeveer...
Maar is dat niet wat kort? Vind dat verdacht vlug ...
De batterij heeft nu 2u opgeladen en ik meet 6V ...
Kan toch niet kloppen right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dan is ie hoogstwaarschijnlijk kapot.
Een volledig ontladen 12V accu geeft 10,2 of 10,8V zo uit het hoofd, dus bij deze zullen er wel een paar accucellen kapot zijn.
Sowieso is het niet echt handig om m op te laden met een 8A lader, kunt beter een druppellader speciaal voor motoren gebruiken (Optimate 3 is een prima ding, kost 50 euro en heb je jaren en jaren plezier van, bespaar je 100% zeker geld mee, zeker als je niet veel gaat rijden/motor in de winterstalling zet).

En met een kapotte accu loopt een motor ook vrij slecht over het algemeen, kun je de laadspanning niet fatsoenlijk meten enz enz enz.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Mja kan wel eens zijn...
En de accu die er nu inzit is ook naar de knoppen blijkbaar ...
Dat wordt dan wel lastig testrijden...
Kan een motor rijden met kapotte batterij als je'm start met de klemmen (nee zeker...)?

Die 8A lader was idd niet echt handig, blijkbaar was dat voor de autoaccu. Woepsie :) .
Heb hier ook nog zo'n 1.6A adapter style oplader liggen heb ik net ontdekt, zal meer aangewezen zijn ...

[ Voor 37% gewijzigd door DieterVDW op 11-06-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dat is idd een beter idee :P

Verschilt een beetje per motor of, als je ze gestart hebt met startkabels, daarna goed lopen met een kapotte accu.
Goed is het zeker niet, want de spanningsregelaar en dynamo kunnen doorfikken dankzij zoiets (normaal gesproken niet binnen een paar km hoor).
En hij kan ook slecht lopen, dat de ontsteking wat van slag af is, maar dat verschilt per motor.
En je kunt de laadspanning niet goed meten, wat nogal handig is om te bepalen of de spanningsregelaar en dynamo nog goed zijn.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
wimpie schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:20:
Als het niet uitmaakt waarom vraag je het dan :?
Ik vervang mijn olie altijd aan het begin van het seizoen, of die olie nu 5000km of 50km oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

elgringo schreef op zondag 11 juni 2006 @ 08:18:
Rijbewijs zowat binnen en nu moet er een motor geshopt worden. Ik heb mijn oog laten vallen op 2 motoren:

de Kawasaki EN-500 van 1990 met 36000km en de Yamaha XJ 600 van 1990 met 58440 km op de klok.

Die Yamaha is wat goedkoper vanwege de KM stand. Maar wat zou een betere beginnersmotor zijn? De probleem van die Yamaha vind ik dat die luchtgekoeld is, maar of dit een echt 'probleem' is weet ik niet. Verder vroeg ik me af welke motor degelijker is. Die Kawasaki heeft wel een snaaraandrijving wat erg fijn voor het onderhoud is.

Mochten er andere ideen komen: ik wil een motor die niet te zwaar, in kilogrammen is (lees max 220kg) en die teveel vermogen (max 75pk oid, dus ongeveer max 700cc)
Ik heb onlangs een XJ 600 gekocht en ben er zeer content mee. Maar een EN-500 met een XJ600 vergelijken is wel zoiets als appels met peren.
Maarja, mijn impressie tot nu toe van XJ 600, stuurt goed, remt goed, zit goed, en ja geen waterkoeling, ik vind het alleen maar mooi, hij wordt inderdaad warm (net zo als elke motor) maar ik heb er geen last van, omdat heb blok niet uitsteekt. En waterkoeling gaat altijd kapot, dit niet :P
Maakt ook een mooi geluidje, als ik normaal rij is ie mooi stil, maar als ik em op z'n staart (voor hoever dat kan met 25kw) trap gaat ie mooi blerren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Rijbewijs vandaag binnen gehaald :P :Y)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38

gwystyl

Beugeltje dan maar?

M3rcury schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:33:
[tweaker-nerd mode]
Met hoeveel kb/s?
[/tweaker-nerd mode]

Feli man! Ga je ook gelijk een motor kopen of wacht je tot je in je mid-life crisis zit? Ik kan zeker de eerste optie aanraden; zowel voor het opdoen van rij-ervaring als puur voor het plezier wat je er aan beleeft...

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 12-06-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Gister was ik in Almere, daar is nog een industrieterrein in aabouw. Stukje waar ik was had je een weggetje van ongeveer 1km lang, wat bochtjes erin en mooi asfalt. Kon het niet laten om even een paar keer heen en weer te blazen, geen ander verkeer en mocht er iemand aankomen zie je dat al van ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

gwystyl schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:23:
[...]

[tweaker-nerd mode]
Met hoeveel kb/s?
[/tweaker-nerd mode]

Feli man! Ga je ook gelijk een motor kopen of wacht je tot je in je mid-life crisis zit? Ik kan zeker de eerste optie aanraden; zowel voor het opdoen van rij-ervaring als puur voor het plezier wat je er aan beleeft...
Hij komt morgen als het goed is :P
hij staat al in de TS ;)
en ik heb hem met 630kb/s binnengehaalt, harder gaat mijn verbinding niet :(

[ Voor 8% gewijzigd door M3rcury op 12-06-2006 14:16 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Laatst online: 03-07 14:06

Yotta

0110101001111010

Ik ben van plan om deze motor te kopen Honda 600 f sport :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.bikez.com/pictures/honda/2001/4236_0_1_2_cbr%20600%20f%20sport_Image%20credits%20-%20tq.jpg

Wat vinden jullie? Tips?
Ik denk dat ik hem particulier gaat kopen.

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Yotta schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:33:

[afbeelding]

Wat vinden jullie? Tips?
Het is een Honda. Wimo kan daarover een heel uitgebreide uitleg geven :+

Maar het is een fijne motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Yotta schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:33:

[afbeelding]

Wat vinden jullie? Tips?
Prachtige motor. Maar schrik niet als het andere geslacht vraagt hoe ie rijdt ... en dat is dan niet uit interesse in jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Prima motor, niks mis mee, enige typische honda punten zijn de spanningsregelaar en nokkenaskettingspanner (of is die bij dit type wel goed ?).

Ik heb ook weer iets nieuws (huhummm..) trouwens, zal vanavond wel wat piccies posten.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:38:
Prima motor, niks mis mee, enige typische honda punten zijn de spanningsregelaar en nokkenaskettingspanner (of is die bij dit type wel goed ?).
Honda, nokkenaskettingspanner en goed in dezelfde zin? What have you been drinkin' 4x2 :+
Van dit model, PC39 was het toch heb ik er nog niets van gehoord. Kan ook zijn dat die nog geen kilometers hebben gemaakt :P Ik heb een spanner op voorraad mocht de mijne de geest gaan geven.

[ Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 12-06-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

M3rcury schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:33:
Congrats man ! Lekkere timing ook met deze hittegolf ;)

Ik zweet me het apelazerus in mijn jas.. wintervoering heb ik er vanochtend nog uitgehaald, maar daar merk ik helaas helemaal niets van. :/

Ik zie dat ik uit het rijtje motorlozen ben gehaald zoals ik vroeg, maar mag ik dan wel bij de 'showcase' met mijn Ceebee ? (Pic van mijn bike staat een pagina terug)
Bij voorbaat dank ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Ken. op 12-06-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:39:
[...]

Honda, nokkenaskettingspanner en goed in dezelfde zin? What have you been drinkin' 4x2 :+
Ik doe niet meer aan nokkenaskettingen :+
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VFR750F/VFR5.jpg
hoeft m nog niet aan te passen in de OP, maak binnenkort wel een wat mooiere foto

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Dilemma!
Ik kan een zwarte VX800 krijgen, goed onderhouden, rijdt lekker, voor 1600 .
Maar vanavond komt er een andere geïnteresseerde voor de 2de keer kijken en de kans is behoorlijk dat die de motor koopt.
Bel ik nu meteen dat ik 'm koop of niet?

CONTRA:
- Dit is echter de eerste motor die ik gaan bekijken ben.
- De ene remhendel is krom, lijkt echter makkelijk te fixen.

PRO:
- Voelt goed aan, lijkt goed onderhouden, volgens huidige eigenaar nooit problemen mee.
- De prijs is goed. (incl tanktas, bagagedragertje, stoffen zijtassen)
- Ik heb de indruk dat de vraag naar motoren flink stijgt met het mooie weer,
en daarmee de prijzen ook.
- Ik wil rijddeuuhh!!

Ik heb advies nodig!
Kopen die handel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
DieterVDW schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:32:
Dilemma!
Ik kan een zwarte VX800 krijgen, goed onderhouden, rijdt lekker, voor 1600 .
Maar vanavond komt er een andere geïnteresseerde voor de 2de keer kijken en de kans is behoorlijk dat die de motor koopt.
Bel ik nu meteen dat ik 'm koop of niet?

CONTRA:
- Dit is echter de eerste motor die ik gaan bekijken ben.
- De ene remhendel is krom, lijkt echter makkelijk te fixen.

PRO:
- Voelt goed aan, lijkt goed onderhouden, volgens huidige eigenaar nooit problemen mee.
- De prijs is goed. (incl tanktas, bagagedragertje, stoffen zijtassen)
- Ik heb de indruk dat de vraag naar motoren flink stijgt met het mooie weer,
en daarmee de prijzen ook.
- Ik wil rijddeuuhh!!

Ik heb advies nodig!
Kopen die handel of niet?
nooit iets onder druk kopen, er staat genoeg te koop.
Er staan er meer te koop dan dat er vraag naar is.

no stress :+

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 13-06-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Boh die VX800's zie je wel niet zoooveel heb ik de indruk.
Maar een vriendin gaf me daarnet het advies:
"als die andere kerel 'm koopt, dan was 'm niet voor u bedoeld".
En dat vind ik wel goeie instelling!

Vanavond ga ik er nog 2 gaan zien.
Jammer genoeg heeft 1 of andere zot een bod van 2200 gedaan op die ene motor, de oudste van alle kandidaten dan nog. Als die niet inziet dat zijn bod nogal overdreven is dan mag ik die wel vergeten natuurlijk. En te zeggen dat hij 'm wou wegdoen voor 1600 aan mij :p . Als die andere kerel dat zou weten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
en nog een paar leuke fietsen gezien dieter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ja gisteren nog 2 VX'en gaan zien.
De eerste lijkt erg beloftevol, mooiste qua uiterlijk die ik al gezien heb (minste roest en slijtage),
maar de eigenaar heeft hem nog niet werkende gekregen.
De batterij is kapot. Hij probeerde hem te starten terwijl de motor aangesloten was op een soort industriële batterijlader, maar dat werkte niet. Maar ik veronderstel dat dat ook niet kán werken? Een batterijlader kan de stroompiek die een startmotor nodig heeft allicht niet leveren?
De eigenaar ging de motor binnendoen bij een motorzaak voor nieuwe batterij en check-up.
Als dat gedaan is en de motor rijdt goed, dan lijkt die motor beste optie voor't moment.

Die 2de motor die ik gezien heb en waar er een bod van 2200 op gedaan is, is grappig genoeg de grootste roestbak die ik al gezien heb :) . En de motor maakte ook erg vreemde geluiden tijdens het stilstaand draaien (zo nu en dan een luide piep precies, bizar...) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
DieterVDW schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:27:
Ja gisteren nog 2 VX'en gaan zien.
De eerste lijkt erg beloftevol, mooiste qua uiterlijk die ik al gezien heb (minste roest en slijtage),
maar de eigenaar heeft hem nog niet werkende gekregen.
De batterij is kapot. Hij probeerde hem te starten terwijl de motor aangesloten was op een soort industriële batterijlader, maar dat werkte niet. Maar ik veronderstel dat dat ook niet kán werken? Een batterijlader kan de stroompiek die een startmotor nodig heeft allicht niet leveren?
De eigenaar ging de motor binnendoen bij een motorzaak voor nieuwe batterij en check-up.
Als dat gedaan is en de motor rijdt goed, dan lijkt die motor beste optie voor't moment.

Die 2de motor die ik gezien heb en waar er een bod van 2200 op gedaan is, is grappig genoeg de grootste roestbak die ik al gezien heb :) . En de motor maakte ook erg vreemde geluiden tijdens het stilstaand draaien (zo nu en dan een luide piep precies, bizar...) .
starten aan een lader wil inderdaad niet, kun je beter startkabels gebruiken en aan een auto zetten.

die 2e motor dus lekker vaarwel zeggen voor dat geld en die kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Zo, vandaag het hoofdstuk BMW bijna compleet afgesloten. De kabel van BMW is af en vandaag een leuk presentje gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://www.automart.co.kr/images/shopping_mall/car_accessory/bm_img/g_BW00148.jpg

Blijkt die zakhorloge gewoon 300 dollar waard te zijn :o Wel een leuk presentje :) En dan moet ik nog een hemd krijgen van rond de 100 euro om netjes naar de presentatie te gaan :D

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 14-06-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6317

Gisteren lekkeren wezen knallen op het circuit van Zandvoort, geen GSX-R gespot van Capoeirist :? Wel goed geplanned kennelijk want vandaag regent het hier al de hele dag :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Klopt hicham, kwam helaas wat tussen, keuze was helaas " makkelijk" om te maken om niet te gaan.

Helaas nu wel vet klote dat motorxtra geen enkel excuus accepteert en je ook niet beetje tegemoet wil komen..oftewel geld over de balk.. kutzooi..

david : thanks voor op reply te wijzen.

[ Voor 11% gewijzigd door Capo op 14-06-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Chevy454 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:21:
Zo, vandaag het hoofdstuk BMW bijna compleet afgesloten. De kabel van BMW is af en vandaag een leuk presentje gekregen.

[afbeelding]

Blijkt die zakhorloge gewoon 300 dollar waard te zijn :o Wel een leuk presentje :) En dan moet ik nog een hemd krijgen van rond de 100 euro om netjes naar de presentatie te gaan :D
nais :)

maar wat ik me nou de hele tijd af zit te vragen..
Wat heb je precies gedaan bij bmw (in "teacher" taal graag :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:54:
nais :)

maar wat ik me nou de hele tijd af zit te vragen..
Wat heb je precies gedaan bij bmw (in "teacher" taal graag :p )
Mijn hoofdopdracht was: een technische cursus schrijven om alle dealers van België en Luxemburg op te leiden. (mogelijk dat deze ook naar Duitsland wordt gestuurd want hij voldeed aan alle BMW standaards :o Waarschijnlijk onder de naam van mijn verantwoordelijke.)

Naderhand werd dat uitgebreid op verzoek van het baas van de Technical Advisors afdeling om een cursus te schrijven voor de interne afdeling over het product. Op die manier ook de fouten in de literatuur van BMW Duitsland verbeterd (grappig om in de motorboeken te lezen dat een R1200RT over een CDI ontsteking beschikt terwijl het gewoon TCI is :X). En toen werd door de onderbaas van de Technical Advisors afdeling gevraagd om een begeleidende handleiding van het diagnosetoestel te maken, 500blz leest niemand over een diagnosetoestel. Dat werden 20blz tekst over gebruik en 10blz over de menu's.

En als eigen inbreng de modificatie van een kabel voor de technische cursus om de dealers beter op te leiden waarbij er geen voertuig opgeofferd moest worden om compleet om te bouwen. Dit is namelijk een kabel welke voor diagnosedoeleinden werd gebruikt. En omdat ik mijn huiswerk goed heb gedaan is die ook van toepassing op alle reeksen van BMW welke voorzien zijn van een BMS-K motormanagementsysteem. En daar omheen heb ik nog een praktische praktijkboek gemaakt

En van school uit moest ik die technische dealercursus nog wat uitbreiden want was eerder MBO niveau ipv HBO. BMW was daar ook in geïntresseerd voor intern gebruik.

In plaats van 1 cursus heb ik er 5 geschreven en een praktische uitwerking gemaakt.
Kortom: veel meer dan initieel afgesproken en ik vond het leuk om te doen. Ze waren vooral onder de indruk van de kwaliteit :)

Als ik nog eens totaal ongeremd mijn ding kon doen dan had ik geen 250blz aan cursus geschreven maar 350 a 400blz. Op school was men wel niet blij. De bovengrens zat op 100blz maar door handig door de mazen van het net te maneuvreren kon ik wel 250blz indienen. Ik denk dat bij 400blz de docenten wel erg benauwd hebben gekregen want elk jaar moet het beter gaan. Ik heb de lat voor komend jaar erg hoog gelegd :D Veel hoger dan gewenst denk ik :+

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 14-06-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Op zich dus wel leuke kost om je mee bezig te houden...
Kon je niet blijven plakken bij BMW? Volgens mij heb je dan een erg intressante baan :)

edit: R's kunnen prima af met tci's; de boxers zullen nooit toerenmonsters worden

[ Voor 23% gewijzigd door teacher op 14-06-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hey teacher.. kun je me nog toevoegen @ OP met mijn Ceebee ?
Ik ga er maar vanuit dat je mijn 2 voorgaande posts niet heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:29:
edit: R's kunnen prima af met tci's; de boxers zullen nooit toerenmonsters worden
Ze moeten TCI hebben want de verbrandingskamer is gewoon zo ongelofelijk ruk gemaakt, ze moeten zelfs twee bougies per cilinder hebben om het mengsel te ontsteken.
teacher schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:29:
Kon je niet blijven plakken bij BMW?
Ik moet volgende week vrijdag eens een belletje doen van de tweede grote baas van BMW motorrad Belux. Werk als diagnosespecialist bij de importeur vind ik wel leuk, niet in een gewone garage.

[ Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 15-06-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Bij de weg. Ik rijd nu al rond met zo'n dynojet set en tijdens de run van gistern bleek er toch zomaar 3Pk bij te zijn gekomen tov de orginele sproeiers,filter, uitlaat set-up. Alleen nog geen gaten gemaakt in het luchtfilter wat ik evt wel ga doen om er nog meer uit te halen :P Maar met filter in huidige stand doet ie gewoon 1:20 :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Capo schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:11:
Klopt hicham, kwam helaas wat tussen, keuze was helaas " makkelijk" om te maken om niet te gaan.

Helaas nu wel vet klote dat motorxtra geen enkel excuus accepteert en je ook niet beetje tegemoet wil komen..oftewel geld over de balk.. kutzooi..

david : thanks voor op reply te wijzen.
Bleh, dat klinkt niet leuk :| Jammer joh :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
achja..18e maybe opnieuw proberen..hoop dat ik dan ook mijn circuit fiets heb. naarje zin gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
.KeN. schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:56:
Hey teacher.. kun je me nog toevoegen @ OP met mijn Ceebee ?
Ik ga er maar vanuit dat je mijn 2 voorgaande posts niet heb gelezen.
jawel hoor, alleen ik heb wel eens iets anders te doen :+

Mail je foto ff naar chevy, zet hij de foto op zijn webspace en plak ik de link in de TS.
Chevy454 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:32:
[...]

Ze moeten TCI hebben want de verbrandingskamer is gewoon zo ongelofelijk ruk gemaakt.

[...]

Werk als diagnosespecialist bij de importeur vind ik wel leuk.
Op zich niks mis met een TCI, en idd kunnen de boxers wel een "langere" vonk gebruiken ;)

En idd, beetje KFR klachten aanhoren óf er echt iets aan kunnen doen... die keuze lijkt mij duidelijk :)

[ Voor 42% gewijzigd door teacher op 15-06-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:27:
Mail je foto ff naar chevy, zet hij de foto op zijn webspace en plak ik de link in de TS.
<mijn nick>@<mijn nick>.net ;)
En idd, beetje KFR klachten aanhoren óf er echt iets aan kunnen doen... die keuze lijkt mij duidelijk :)
Fatsoenlijke verbrandingskamer? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Capo schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:54:
achja..18e maybe opnieuw proberen..hoop dat ik dan ook mijn circuit fiets heb. naarje zin gehad??
Zeker naar m'n zin gehad, daarom ben ik er de 18de waarschijnlijk ook weer te vinden ;)

Alleen niet met de luxe van een circuitfiets, gewoon op m'n Bandit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Scheit aan, lekker al die supersportnichten voorbij raggen met je oversized lesmotor :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oversized lesmotor? :( :+

Maar dat is idd wel een leuke uitdaging, wat dacht je dan dan van deze marshall op z'n Varadero :P

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v631/whihihi/cirque_du_soleil/P1010087.jpg

Die kon er ook aardig wat van. Hier reed ik nog achter hem in de eerste sessie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
varadero...?

is gewoon een GS hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whoops }:O Je hebt gelijk B)

Dit is inderdaad de GS, maar er was dus ook een rood/grijze Varadero in de blauwe groep (8>
Weet nu alleen niet meer of dat een marshall was of niet, maar dat doet er niet meer toe :+

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 6317 op 15-06-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

teacher schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:27:
[...]

jawel hoor, alleen ik heb wel eens iets anders te doen :+

Chevy454 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:55:
[...]
<mijn nick>@<mijn nick>.net ;)
Done, thanks.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
4x2 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:24:
Scheit aan, lekker al die supersportnichten voorbij raggen met je oversized lesmotor :P
_/-\o_ _/-\o_

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste