Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 5 alweer Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.916 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-07 15:36
4x2 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:24:
Scheit aan, lekker al die supersportnichten voorbij raggen met je oversized lesmotor :P
Bring it on.. 8)
*foto*

Die kon er ook aardig wat van. Hier reed ik nog achter hem in de eerste sessie
Het is wel de bedoeling dat je die motor een beetje plat legt in de bochten he. Rijden alsof je oma achterop zit is niet de bedoeling op het circuit.. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door FragDaddy op 16-06-2006 15:06 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6317

Gele groep (first-timers) ben je verplicht achter de marshall aan te rijden en je mag onderling ook niet inhalen. Ik ga dus niet platter dan nodig :P Derde sessie mocht ik wel naar groep blauw (geel - groen - blauw - rood) omdat ik op de marshall aan het jagen was. Op het rechte stuk (afwisselmoment, jij gaat achteraan rijden en de volgende rijder mag direct achter de marshall om de ideale lijn te leren) kwam ik erachter dat we min of meer van de groep losgereden waren :+

Maar er zaten dus wel types tussen die reden alsof hun oma achterop zat ... :{ Diversion 900 en een VFR rijder die dachten dat ze door de Betuwe aan het toeren waren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27

4x2

lộn xộn quá

Shit, moet ik het imago van VFR rijders een keer in orde brengen met mn oude lijk :P
Ey, ik heb een supersport :P
Naja, 20 jaar terug viel het dr onder....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:25
Check in the box. Ik heb mijn rijbewijs gehaald. Probleem dat stadskantoor het weekend dicht zit, dus dat ik hem pas maandag kan halen (en op motorjacht gaan)

Elgringo in uberenthausiast mode:
Stel je gaat naar een dealer, kiest een motor uit, beslist terplekke dat je hem wilt, hoelang duurt het voordat ie dan klaar kan zijn?
Hoe zit het dan met belasting en verzekering?
Welke verzekering is goedkoop (ben 24 jaar, nooit geen auto gehad en dus ook geen schade. zal waarschijnlijk om een motor gaan van 200kg, 50-80pk 14-18 jaar oud)

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Alle :P
Ik zit zelf bij unive, zit op 80 euro per jaar voor mn VFR geloof ik (naja, moet de acceptgiro nog krijgen :P) met 2 schadevrije jaren en 22 jaar.
Motor kost gewoon geen drol in de verzekering, zelfs voor zo'n SS kanon ben je voor een WA verzekering nog maar 150 euro per jaar kwijt (all-risk is dan een 'iets' ander verhaal :P).

Motor klaarmaken als ie bij de dealer (of particulier) staat is in principe alleen maar papierwerk (afleverbeurtje komt dr meestal op neer dat ze ff bandjes oppompen, ding poetsen en het daar wel mee ophoud, misschien dat ze dr nieuwe olie op gooien in een goede bui....).
Motor op naam zetten via een postkantoor kan meteen en duurt (als je uiteindelijk aan de beurt bent :P) 5min en kost 10 euro.
Dan kun je de verzekering bellen en een voorlopige dekking afsluiten en kun je dr gewoon mee naar huis tuffen.

[ Voor 9% gewijzigd door 4x2 op 17-06-2006 00:57 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18749

* Anoniem: 18749 meld zich!

Ook al lang op M-F actief, maar uiteraard ook al lang motor rijdende tweakert.

Anyway, dit is mijn gedrocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.xdns.demon.nl/sp1/8.jpg

Wanneer komt de volgende tweakers.net megameeting ? :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 18749 op 17-06-2006 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6317

Doe eerst eens wat aan die knipperbonken en taartschep :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18749

Komt eraan, undertail met leds is in bestelling, laser hotcums ook.

Zit trouwens net weer nieuwe olie+filter in..
En rem/koppelingsvloeistof..
En remblokjes..
En nieuwe bandjes.. MPP \o/..
Mmm..

I love it!

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 18749 op 17-06-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zow, als je ongeveer 8 maanden niet meer met de motor hebt gereden dan is op hoge snelheid rijden toch wel wat onwennig. En wat trekt die CBR toch weer lekker :) Ik denk dat ik beter geen 900/1000 koop, elke keer krijg ik nog steeds kippenvel wanneer ik rond 7000rpm het gas volledig open whack.

Met 160km/h door de 5de bocht welke je tegenkomt is een beetje vreemd :+

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2006 23:55 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

* Raku mist een stuk van zijn laars

Poging to schakelen (omhoog natuurlijk :+ ) en strak door een bocht gaan is niet zo fijn voor schoeisel.

Vraag me nog steeds af hoe ik dat zo voor elkaar heb gekregen , stepjes nog niet echt aan de grond gehad :?

[ Voor 30% gewijzigd door Raku op 18-06-2006 00:45 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 07:38

rimpeldinky

nani?

voetjes iets te ver naar buiten? heeft bij mijn lesmotor (cb500) ook wat rooktafereeltjes opgeleverd ( kisten met rubber zolen :+ ) icl de geur van smeltend rubber :p :Y)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Idd je voeten wat anders zetten als je gaat sturen :P.
Ik heb ze ook wat naar buiten staan als ik normaal rondrijd, met hard rijden zet ik mn tenen altijd op de stepjes, heb je dr geen last van :).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik moet veel schakelen (250cctje, mis echt vermogen als ik ook maar 1 versnelling te hoog of laag zit) dus echt met mijn tenen er op is geen optie, trek meestal mijn knieen tegen de tank en voeten gewoon zover mogelijk naar binnen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Dat zetten van je voeten. Zijn daar "spelregels" voor? Ik zie bv al die crossers een voetje neerzetten in de binnenbocht. Lijkt mij dat als je voet de grond raakt dat je motor om dat punt heen wil draaien. Of is dat de bedoeling?

...2cents by stupid

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 18-06-2006 16:06 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Eh ok bij motocrossers misschien ... Maar zou ik toch niet proberen als je aan 200 een bochtje neemt ... Tenzij je héél lange benen hebt?

Die motocrossers kunnen dat ook maar omdat ze zo hard aan't driften zijn hoor,
ik moet de eerste moto nog zien die een draaicirkel heeft klein genoeg zodat je je voet op 1 punt kan laten staan...

[ Voor 46% gewijzigd door DieterVDW op 18-06-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DieterVDW schreef op zondag 18 juni 2006 @ 15:31:
Eh ok bij motocrossers misschien ... Maar zou ik toch niet proberen als je aan 200 een bochtje neemt ... Tenzij je héél lange benen hebt?

Die motocrossers kunnen dat ook maar omdat ze zo hard aan't driften zijn hoor,
ik moet de eerste moto nog zien die een draaicirkel heeft klein genoeg zodat je je voet op 1 punt kan laten staan...
Neem nou die TS foto van Peejay Waar is dat voetje goed voor?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

ROFLASTC schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:08:
[...]

Patsen voor de vrouwen die langs de kant staan :+

Trouwens , over spiegels enzo waar we het een tijdje terug over hadden.. ben net nog langs een controle gereden met 3 agenten en geen van allen viel het op dat ik geen spiegels had :+ Het is niet zo dat ik erlangs reed maar ik heb ook nog even met ze gepraat :P Blind? :+

[ Voor 40% gewijzigd door Raku op 18-06-2006 16:17 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ROFLASTC schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:08:
[...]

1 - Posen.
2 - Ding rechtop stampen als je tever gaat (kost je je knieen, maar heeft me met die NX 2x een valpartij gescheeld).
3 - Beetje aftasten hoe ver je gaat a la kneedown.
4 - Meer grondspeling creeren (daarom deed ik het af en toe bij mn NX, op deze manier konden de stepjes tenminste inklappen en had je dus wat extra grondspeling :P).

Zal in de meeste gevallen nut 1 zijn, je ziet er geregeld die volledig rechtop door de bocht gaan en toch hun poot uitsteken

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 29-06 22:01

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Het voetje vooruit komt uit de motorcross wereld, de bedoeling is om het zwaartepunt naar voor te verplaatsen. Het is de daarbij wel de bedoeling dat de voet de grond niet raakt.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
The Bad Seed schreef op zondag 18 juni 2006 @ 18:27:
Het voetje vooruit komt uit de motorcross wereld, de bedoeling is om het zwaartepunt naar voor te verplaatsen. Het is de daarbij wel de bedoeling dat de voet de grond niet raakt.
Nog eventjes Jindrich en je kan je nog mototechnicus noemen :+

* Chevy454 gaat zometeen weer aan school + BMW werken :)
Moet nog de kers op de taart hebben :P Een docent op school zei tegen mij dat we (mijn collega en ik) de eerste waren welke een cadeautje kregen sinds hij op school werkt (6 jaar). Nu wil ik die onderscheiding hebben (al wordt het verdomme moelijk om die nog binnen te halen met enkele lage punten op de bijvakken :X )

[ Voor 35% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2006 11:01 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Zo, ik heb net even mijn theorie voor rijbewijs A gehaald B) Natuurlijk in 1 keer.

Heb 3 Juli mijn AVB en 19 Juli mijn AVD examen, dus het gaat vrij rap dadelijk (mits alles loopt zoals ik wil natuurlijk).

Bij mijn rijschool gaan we overigens als les voor het AVD een dag de Mergellandroute rijden in Limburg :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 10:08

JdM

Humbled

ZiegoM schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:11:
Zo, ik heb net even mijn theorie voor rijbewijs A gehaald B) Natuurlijk in 1 keer.

Heb 3 Juli mijn AVB en 19 Juli mijn AVD examen, dus het gaat vrij rap dadelijk (mits alles loopt zoals ik wil natuurlijk).

Bij mijn rijschool gaan we overigens als les voor het AVD een dag de Mergellandroute rijden in Limburg :P
Dan ben ik of Roy waarschijnlijk jouw instrukteur, of er moeten er meer zijn die de route rijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

JdM schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:34:
[...]

Dan ben ik of Roy waarschijnlijk jouw instrukteur, of er moeten er meer zijn die de route rijden.....
Hey John, jij ook hier? Ik les inderdaad bij rijschool Roy.

Ik heb twee weken geleden met jou gelesd dan (was mijn eerste les).
Morgen mag ik weer (van 6 tot 10) :)

Weet niet of dat bij jou of Roy is...

Is wel cool, mijn rij-instructeur op GoT :P Dat had ik niet verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door ZiegoM op 19-06-2006 21:17 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

ZiegoM schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:17:
[...]

Is wel cool, mijn rij-instructeur op GoT :P Dat had ik niet verwacht.
Niet iedereen hier leeft onder een steen :P

Wie ben jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

JdM schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:35:
[...]

Niet iedereen hier leeft onder een steen :P

Wie ben jij dan?
offtopic:
Max

Die jongen die wel linksom kan draaien maar rechtsom wat moeilijker ;)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Pff , behalve een hekel aan koekblikken begin ik ook een hekel te krijgen aan mede motorrijders. Mensen met supermooie machines die mij vlak voor een set mooie bochten inhalen met lompe snelheid.... om vervolgens als een dweil door de bocht te gaan :'(

Toen er maar buitenom langs gegaan , die heeft me ook niet ingehaald daarna :Y)

Niet dat ik zo strak door bochten ga , dus dat zegt dan wel weer genoeg :X

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ken het, vriend van me is er ook zo1.
En dat was met een bandit 600 vs mijn NX250.
Iedere bocht waar ik niet op topsnelheid doorheen ging was ik sneller, maar dan kwam ie je op een recht stuk weer voorbij...

En met die VF ook een keer een hornet voorbij gevlogen die een soort kneedown poging deed, wilde in de 1e instantie nog wachten tot het rechte stuk, maar hij ging me iets TE langzaam....

En met een panda een keer een monster 600 op zitten duwen om de rest van de 25KW'ers niet kwijt te raken (phr3ak @ MF, verklaarde dus ook meteen waarom ie met zn volle rbw altijd met 25KW ritjes meeging :P).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ZiegoM schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:20:
offtopic:
Max

Die jongen die wel linksom kan draaien maar rechtsom wat moeilijker ;)
Je leuter rechts hangen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57
ik zag hier toevallig nog een Word document "Twist of the wrist"'

ff een korte inleiding
INLEIDING
Door de jaren heen is er al heel wat gesproken en geschreven over motoren en motortechniek. Opvallend weinig stof is echter voorhanden omtrent rijtechnieken, die heel specifiek gelden voor het motorrijden. Snel rijden met een motor is een zeer opwindend en uitdagend spel. Dit spel kent zijn regels en barrières. Het vereist volle aandacht en concentratie.
De gevolgen van een grote rijders-fout kunnen ERNSTIG zijn – ERNSTIG genoeg om ervoor te zorgen het spel GOED te spelen. Het doel van deze stof is een beschrijving van de regels en de rijtechnieken die betrekking hebben op snel rijden, opdat de lezer de barrières met ZELFVERTROUWEN en vooral BEGRIP kan benaderen en overwinnen, met als einddoel het optimale rijplezier en volledig benutten van de mogelijkheden van zijn of haar machine.
Hoewel het zou kunnen lijken dat bepaalde aspecten slechts toe te passen zouden zijn op een circuit, zal de oplettende lezer al snel merken dat het eerder gaat om principes die bij elke motor en iedere snelheid hun geldigheid zullen bewijzen.
misschien interesant voor mensen die het leuk vinden.
File staat hier:

http://www.uploading.com/en/?get=C2XKCIOD

vul rechts boven in de code in, en klik op start download

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

The Bad Seed schreef op zondag 18 juni 2006 @ 18:27:
Dit inderdaad. Een glijdend achterwiel je nog wel opvangen, een glijdend voorwiel wil je eigenlijk niet en op deze wijze breng je meer gewicht naar de voorkant.
Aan aangezien je met een SM ook prima in het zand kan, is het altijd goed om te weten dat je een deel van de fouten kan opvangen door je poot uit te steken.

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 23:55:
Zow, als je ongeveer 8 maanden niet meer met de motor hebt gereden dan is op hoge snelheid rijden toch wel wat onwennig. En wat trekt die CBR toch weer lekker :) Ik denk dat ik beter geen 900/1000 koop, elke keer krijg ik nog steeds kippenvel wanneer ik rond 7000rpm het gas volledig open whack.
Als je eenmaal zwaarder gaat, dan is er geen weg meer terug..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Grolsch schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 08:46:
ik zag hier toevallig nog een Word document "Twist of the wrist"'

ff een korte inleiding

[...]

misschien interesant voor mensen die het leuk vinden.
File staat hier:

http://www.uploading.com/en/?get=C2XKCIOD

vul rechts boven in de code in, en klik op start download
Leuk! Veel dingen kom je tegen waarvan je zegt: hey , eigenlijk weet ik dat wel , maar toepassen vergeet je soms. Erg duidelijk en logisch. GAS! :+

Wel een beetje raar gebruik van capslock en hoofdletters wat het niet duidelijker maakt ... maar het is zeker handig om door te lezen :)

Vanmiddag na het werk moet ik nog even naar Deventer waarschijnlijk. Op de terugweg de dijk van Deventer > Zwolle pakken en "testen" denk ik :+ En anders ligt er bij mij thuis een vrij overzichtelijk industrieterrein met bochten die ik wel ken , ook eens zien of ik wat met de tips kan. Ik merk van mezelf dat ik inderdaad zoals aangegeven 2/3 in de bocht begin met gas , terwijl ik eigenlijk prima harder in had kunnen sturen...

[ Voor 26% gewijzigd door Raku op 20-06-2006 11:08 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi, ik val er even in.

Wat weten jullie van zelfbouw, wat mag je en mag je niet.
Ik geloof dat je bij een motor wel meer mag dan bij een auto.
Auto is de 2/3 regeling, chasis/caroserie/aandrijving. 1 mag je totaal aanpassen. anders fabrieks-keuring (€5000+).

Van auto's is wel redelijk wat te vinden maar van motoren is er veel minder.

2/3 regeling toepasbaar op een motor ?.
Een motor heeft vrij weinig caroserie, eigenlijk zou je bijna kunnen zeggen chassis en caroserie zijn het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
gp500 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:55:
Hoi, ik val er even in.

Wat weten jullie van zelfbouw, wat mag je en mag je niet.
Het had te maken met het motorblok meen ik. Het merk van het motorblok is ook automatisch het merk van je motor. Het frame mag je zelf gaan maken maar moet je wel voldoende berekeningen laten zien dat het de krachten aankan. Verder zal je nog met de geometrie rekening moeten houden betreffende het motorgedrag tijdens het remmen en het accelereren (pro/anti-dive en pro/anti-squat effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-12-2023
Zet mij maar bij de motorlozen ;( , mijn tweewieler is gister verkocht ivm ernstig gebrek aan geld ;( .

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Lol, hele weg zeiknat dus geen gekke dingen gedaan, geen centje pijn. Af en toe bij het uitkomen van een bocht even vol op het gas om te kijken of het glad was, met een aso 24,9kw en geen koppel kan dat. Wil ik mijn wijk in rijden, dat is een drempel met een fietspad eroverheen, dus ik rem het laatste stukje zoals gewoonlijk met mijn achterrem. Tegelijk kijk ik nog even goed of die ene fietser mij niet in de weg ging zitten gleed mijn achterwiel weg waardoor ik 45 graden draaide voordat ik ook maar iets doorhad. :D Paar meter terug zit een tankstation dus ik denk dat mijn bandje daar wat glads heeft meegepakt, achterkant voelde nogal glibberig toen ik verder reed. Kon natuurlijk ook tussen me oren zitten na dat akkefietje.

En binnenkort heb ik een zgan uitlaatje voor mijn cb'tje, evenals een setje koni's (ori dempers zijn fietspompen) en een, als het goed is, fris 400 blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Ik heb dus een Honda NTV revere gekocht uit 92 (foto komt zodra ik hem heb en dan kan ik ook in de ts, wooowieee!!!) . Hier zit zoals mij is verteld een reserve tank op. Hoe gaat dit in zijn werk? Is het zo dat een bezine slang hoger aan de tank zit en die van de reserve helemaal onderaan?
En hoe werk dan als je brandstof op is en je jaagt over de snelweg? Kan die kraan tijdens het rijden omgezet worden?

[ Voor 10% gewijzigd door elgringo op 22-06-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verschilt per model, volgens mij wel bij zo'n NTV, maar dat weet ik niet zeker, alleen het is, als je het niet gewend bent, altijd ff pielen voor je er bij kan.

En dat is eigenlijk een soort buisje met een gaasfilter tot een bepaalde hoogte wat op het benzinekraantje zit, op de ON stand kan ie de benzine tot het laagste punt van dat gaasfilter gebruiken.
Op RES pakt ie dan alles, het is dus geen aparte tank (er zijn wel wat motoren, vooral choppers, met 2 tanken, maar die werken volgens mij niks anders).

Hele zooitje kun je bekijken als je het benzinekraantje dr uit haalt, maar ik zal ff kijken of ik er een plaatje van kan vinden voor de duidelijkheid.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/ketjesbazaar/images/IM000020.JPG
Benzinekraantje is voor 99,9% zeker dat zwarte gat in je zijkapje, meestal staat ie volledig naar links gedraaid op ON, volledig naar rechts op RES en de stand daar tussenin is waarschijnlijk OFF, want volgens mij heeft zo'n ding een benzinepomp en dan is er geen PRI stand nodig (dan loopt de benzine gewoon door, kan natte voeten op leveren als er dan een vlotternaaldje in de carburateur blijft hangen :P).

Afbeeldingslocatie: http://www.emot.nl/webstore/catalog/images/Foto%200182.JPG
Dit is een benzinekraantje van het een of ander, op de ON stand haalt ie de benzine dus via dat witte buisje, dus onder het niveau daarvan kan ie dan niks meer dr uit slobberen.
Op de RES stand pakt ie de benzine gewoon via een gat in het kraantje, maar dat is hier niet te zien.

[ Voor 56% gewijzigd door 4x2 op 22-06-2006 21:23 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Brandstof kraan zat daar idd.

Weet voor de rest iemand hoe je zo'n zitting eraf haalt? Hij zit ergens aan vast geklemd maar waar aan weet ik niet.

Verder heb ik van het kentekenbewijs deel 1, deel1b en kopij deel 3. hoe zit het met deel 2 en deel 3 orgineel?

Verder werkt de neutraal lamp soms niet, ik vermoed dat het de schakelaar is, maar waar kan ik zoiets vinden?

[ Voor 19% gewijzigd door elgringo op 23-06-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Neutraal lampje moet je ff kijken of ie het wel doet als je wat met het versnellingspookje heen en weer gaat, kan ook zijn dat het schakelaartje net geen contact maakt.
Anders zal het wel een slecht contactje ERGENS zijn (met de nadruk op ergens, kabelbomen zijn geen leuke materie om fouten in op te sporen), hij legt het lampje aan massa als de schakelwals op een bepaalde stand staat en het lampje gaat dan branden.
Kleur van die draad is lichtgroen met rode streepjes bij Honda dacht ik (gewoon in het cockpitje kijken als ie er af ligt, zwart of rood is de 12V+).

Zadel dr af halen weet ik zo niet precies voor dat type, werkt wel met de sleutel volgens mij, maar gewoon zoeken naar een slot waar je de contactsleutel in kan friemelen, daar wat aan draaien en ondertussen aan het zadel trekken.
Kijken of je ergens nog een palletje kan vinden achter/onder een zijkap, weet ik het, wees creatief (of wacht op iemand die het zeker weet, misschien handiger :P).
Heb je m al gedeeltelijk los na wat geknoei met de sleutel dan zit ie waarschijnlijk nog ergens ingehaakt (het heeft zn voordelen als je zadel niet zomaar weg gaat :P).
Probeer in dat geval de achterkant van het zadel een beetje op te tillen en trek het maar gewoon naar achteren (dat kan vrij lastig gaan).

Kentekenbewijzen klopt wel, deel 2 is deel 1B geworden en deel 3 is volgens mij altijd een kopie.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 10:28
Daarnet een mv agusta f4 gezien. Man wat een mooi machien, alleen jammer dat ie zo duur is. De persoon die ermee reed was duidelijk niet gewend van met zo'n motor te rijden. Toen hij aan het draaien was trok ie het gas heel klein beetje open en zijn gezichtsuitdrukking(hij had geen helm aan, blijkbaar was ie niet van hem en maakte ie gewoon een testritje) veranderde spontaan in een ietwat verschrikte blik. Wel grappig... Maar wat een mooie motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-07 16:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

hmmmz, * Harmen als vermiste motorrijder?

Ben de laatste tijd vergeten op te kijken in de andere thema forums. ;)
Zit vaak in SG/HK/NSTM en TECH.

Rij overgens nog wel motor. Niet zoveel meer als voorheen.

[ Voor 20% gewijzigd door Harmen op 23-06-2006 22:24 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57309

Het weer is er ook nogal naar he... OF pisregen en wind, OF +30°... Persoonlijk kies ik dan toch voor de regen... :D

Verders rij ik het hele jaar door, weer of geen weer. Zal ook wel moeten, heb auto lang geleden verkocht... ;) Welk masjien vindt het niet erg om het ganse jaar buiten te vertoeven? Nou... Een Pan European ST1100 uit 1991. Ooit eens rood geweest, na een crash afgelopen zomer maar in zwart-metallic laten spuiten...

Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/4815/p10101641je.th.jpg

Foto gemaakt op de dag dattie weer klaar was na ~3 maanden sleutelen en wachten op onderdelen... Is dat een luxe garage? Nee, dat is de achterkamer van mn huis. Als je vrouwlief maar lang genoeg smekend aankijkt mag je daar nml sleutelen bij gebrek aan een garage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Anoniem: 57309 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:54:
Het weer is er ook nogal naar he... OF pisregen en wind, OF +30°... Persoonlijk kies ik dan toch voor de regen... :D

Verders rij ik het hele jaar door, weer of geen weer. Zal ook wel moeten, heb auto lang geleden verkocht... ;) Welk masjien vindt het niet erg om het ganse jaar buiten te vertoeven? Nou... Een Pan European ST1100 uit 1991. Ooit eens rood geweest, na een crash afgelopen zomer maar in zwart-metallic laten spuiten...

[afbeelding]

Foto gemaakt op de dag dattie weer klaar was na ~3 maanden sleutelen en wachten op onderdelen... Is dat een luxe garage? Nee, dat is de achterkamer van mn huis. Als je vrouwlief maar lang genoeg smekend aankijkt mag je daar nml sleutelen bij gebrek aan een garage ;)
hoe duur is dat over laten spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er €800.- voor betaald... Onderdelen los en schoon aangeleverd. Het was een 'tussendoorklus', spuiterij van een neef van de vriend van een collega, dus wat normaal de prijs zou zijn durf ik niet direct te zeggen, schat tussen 1000 en 1200 euro voor alle kappen, en dat zijn er nogal wat ;)

Maar was wel nodig, aangezien hij voor 90% weer is opgebouwd uit (door mijzelf) gerepareerde en (via Ebay) 2ehands onderdelen had ik kappen in de kleuren rood, aubergine, zilver en blauw. En op een toverbal rijden wilde ik niet... Daarbij, vanaf dag 1 wilde ik al een zwarte maar die was zo snel niet voor handen, dus uiteindelijk toch gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57
Anoniem: 57309 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:03:
Ik heb er €800.- voor betaald... Onderdelen los en schoon aangeleverd. Het was een 'tussendoorklus', spuiterij van een neef van de vriend van een collega, dus wat normaal de prijs zou zijn durf ik niet direct te zeggen, schat tussen 1000 en 1200 euro voor alle kappen, en dat zijn er nogal wat ;)

Maar was wel nodig, aangezien hij voor 90% weer is opgebouwd uit (door mijzelf) gerepareerde en (via Ebay) 2ehands onderdelen had ik kappen in de kleuren rood, aubergine, zilver en blauw. En op een toverbal rijden wilde ik niet... Daarbij, vanaf dag 1 wilde ik al een zwarte maar die was zo snel niet voor handen, dus uiteindelijk toch gelukt ;)
als je de gehele kleur van de motor vervangt voor een kleur welke niet staat vermeld in het kentekenbewijs, moet je dan ook opnieuw naar de RDW :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nopez... Kleur van een motor staat nml niet op je kentekenbewijs vermeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Anoniem: 57309 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:03:

Is dat alleen spuiten van plastic of ook ijzeren cq alu onderdelen? Kan ik bv bij jouw kennis terecht voor een anodisering of alleen spuiten. Stinkt het in huis niet enorm met dat dingg binnen?

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 27-06-2006 13:31 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
* Chevy454 is nu gediplomeerd motorprutser 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
4x2 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:16:
Neutraal lampje moet je ff kijken of ie het wel doet als je wat met het versnellingspookje heen en weer gaat, kan ook zijn dat het schakelaartje net geen contact maakt.
Anders zal het wel een slecht contactje ERGENS zijn (met de nadruk op ergens, kabelbomen zijn geen leuke materie om fouten in op te sporen), hij legt het lampje aan massa als de schakelwals op een bepaalde stand staat en het lampje gaat dan branden.
Kleur van die draad is lichtgroen met rode streepjes bij Honda dacht ik (gewoon in het cockpitje kijken als ie er af ligt, zwart of rood is de 12V+).

Zadel dr af halen weet ik zo niet precies voor dat type, werkt wel met de sleutel volgens mij, maar gewoon zoeken naar een slot waar je de contactsleutel in kan friemelen, daar wat aan draaien en ondertussen aan het zadel trekken.
Kijken of je ergens nog een palletje kan vinden achter/onder een zijkap, weet ik het, wees creatief (of wacht op iemand die het zeker weet, misschien handiger :P).
Heb je m al gedeeltelijk los na wat geknoei met de sleutel dan zit ie waarschijnlijk nog ergens ingehaakt (het heeft zn voordelen als je zadel niet zomaar weg gaat :P).
Probeer in dat geval de achterkant van het zadel een beetje op te tillen en trek het maar gewoon naar achteren (dat kan vrij lastig gaan).

Kentekenbewijzen klopt wel, deel 2 is deel 1B geworden en deel 3 is volgens mij altijd een kopie.
Ik ben ff bezig geweest met de schakelaar, maar als ie een tijdje stilgestaan heeft doet ik het, na wat rijden niet meer. Ik denk dat de schakelaar defect is, is dit de goede redenatie?

Waar kan ik zo'n schakelaar bestellen?

EDIT: het valt me op dat hij pas niet begint te werken zodra de motor loopt.

[ Voor 3% gewijzigd door elgringo op 27-06-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Chevy454 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:03:
* Chevy454 is nu gediplomeerd motorprutser 8)
Congrats man!

Wat heb je in de pijplijn?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
THNX :)
Wat heb je in de pijplijn?
Vmax verbouwen en Masteropleiding automotive engineering mecanics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ROFLASTC schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:31:
[...]

Is dat alleen spuiten van plastic of ook ijzeren cq alu onderdelen? Kan ik bv bij jouw kennis terecht voor een anodisering of alleen spuiten. Stinkt het in huis niet enorm met dat dingg binnen?
Ik durf het niet te zeggen wattie allemaal wel of niet doet. Wat ik al aangaf: familie van de vriend van een collega, dus echt elkaars voordeur platlopen doen we niet ;) Zelfs de naam van de spuiterij zou ik zo eentweevijf niet durven zeggen, meen iets van EuroColor ofzo? Ik kan je een telefoonnummer geven, zo uit het hoofd kan ik je niet verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Damn... Vandaag tweede les gehad... En moet echt harder gaan remmen met m'n hand... Achterkant blokkeert elke keer, en voor rem ik te zacht...

Werd er op een gegeven moment best gestresst van...

Het rijden zelf gaat opzich wel aardig... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ik gebruik de achterrem nieteens , enkel voor. Op grind is het misschien soms handig maar als ik hem een versnelling terugtrap remt ie op de motor al best veel af omdat het een twin is. Ze leren altijd 80% voor , 20% achter , probeer eens puur met de voorrem te rijden zodat je dat vertrouwen krijgt :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Vandaag een beetje aan het spelen geweest met tegensturen, wat een wereld van verschil zeg. Zo makkelijk dat de motor plat gaat, chicane waar ik eerst wat moeite mee had vloog ik nu zo doorheen zonder te remmen :9
MikeyMan schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:30:
Damn... Vandaag tweede les gehad... En moet echt harder gaan remmen met m'n hand... Achterkant blokkeert elke keer, en voor rem ik te zacht...
Ik blokkeerde zelfs mijn voorwiel :P
Met een cb'tje (of een andere oude motor) heb je je achterrem wel nodig, als je een beetje snel stil wilt staan that is.

[ Voor 12% gewijzigd door Clithopias op 29-06-2006 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Simmie schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:43:
Ik gebruik de achterrem nieteens , enkel voor. Op grind is het misschien soms handig maar als ik hem een versnelling terugtrap remt ie op de motor al best veel af omdat het een twin is. Ze leren altijd 80% voor , 20% achter , probeer eens puur met de voorrem te rijden zodat je dat vertrouwen krijgt :)
Ja, daar was ik op het eind ook mee bezig... Ging al een stuk beter...

Je merkt nieteens dat dat klereding blokkeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Achterrem rocks 8) ideaal voor kleine rotondes enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Clithopias schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:35:
Vandaag een beetje aan het spelen geweest met tegensturen, wat een wereld van verschil zeg. Zo makkelijk dat de motor plat gaat, chicane waar ik eerst wat moeite mee had vloog ik nu zo doorheen zonder te remmen :9
Ik snap dat hele gedoe over tegensturen niet ...
Hoe fietsen die mensen die tegensturen zo raar vinden dan?
Het verschil zit 'm toch maar in je hoofd uiteindelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

DieterVDW schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:34:
[...]

Ik snap dat hele gedoe over tegensturen niet ...
Hoe fietsen die mensen die tegensturen zo raar vinden dan?
Het verschil zit 'm toch maar in je hoofd uiteindelijk ...
Het verschil zit hem in het besef dat je aan het tegensturen bent.
Als dat besef uiteindelijk aanwezig is, kun je het ook gaan verbeteren.
Je kan van iemand die niet begrijpt dat tegensturen voor betere afschuining zorgt niet verwachten dat hij verder afschuint door tegen te sturen, capiche? ;)

Beetje hetzelfde met kijkgedrag, als je niet kijkt ga je een bocht NOOIT vloeiend door. Zolang iemand dat niet beseft zal hij het nooit tot het volste kunnen uitbuiten, man mijn lessen zitten daar VOL mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Pfoeeeeeh :) Net heeeeeeeeeerlijk gereden :)

Stukje van 65 km gedaan. Ben van A30/afslag Barneveld binnendoor naar Renswoude gereden, en van daar door richting Amerongen. Wat een fantastisch stuk is dat! _O_ Vond het zo leuk dat ik dat stuk tot de helft weer terug gereden ben, op een gegeven moment rechtsaf richting Overberg. Dan kom je op een gegeven moment bij Veenendaal uit, ben ik linksaf gegaan (dus niet V'daal in), onder de A12 door, kwam ik zelfs in een heuse hairpin terecht! :D Daarna nog wat door geslingerd, en toen weer rustig op huis aan getoerd. Wat een heerlijk stuk, die gaan we vaker doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vandaag 250km met de motor gereden waarvan 240km rechtdoor :z :z
Maar ik heb nu mijn diploma met onderscheiding binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chevy454 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:52:
Vandaag 250km met de motor gereden waarvan 240km rechtdoor :z :z
Maar ik heb nu mijn diploma met onderscheiding binnen :D
Felicidad \o/

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

BreadFan schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:56:
Pfoeeeeeh :) Net heeeeeeeeeerlijk gereden :)

Stukje van 65 km gedaan. Ben van A30/afslag Barneveld binnendoor naar Renswoude gereden, en van daar door richting Amerongen. Wat een fantastisch stuk is dat! _O_ Vond het zo leuk dat ik dat stuk tot de helft weer terug gereden ben, op een gegeven moment rechtsaf richting Overberg. Dan kom je op een gegeven moment bij Veenendaal uit, ben ik linksaf gegaan (dus niet V'daal in), onder de A12 door, kwam ik zelfs in een heuse hairpin terecht! :D Daarna nog wat door geslingerd, en toen weer rustig op huis aan getoerd. Wat een heerlijk stuk, die gaan we vaker doen. :)
Hehe talking about hairpins, mijn eerste motortochtje: Reed ver vooraan (natuurlijk als beginner) reed door de veluwe en ineens zijn de voorrijder + eerste volger weg, kijk naar rechts, rijden ze 10m lager :+.

Blijkt er totaal verscholen achter een flauwe bocht een serie haarspeldbochten te zitten, ik in de ankers (zag et dus aankomen gelukkig. En snap meteen de 25kw regeling, reed daar flink door, als ik een zwaardere fiets had gehad was ik denk ik rechtdoor gegaan :D ) toen ik onderaan stond bleef de rest nogal ver weg, ik was met slepende achterrem flink snel er door gegaan terwijl de rest achter me stapvoets was gaan rijden :D dat was even een straalmomentje :P

(alleen later op dijkjes durfde ik niet zo hard rest vloog daar overheen met 140+ en ik bleef braaf onder de 100 :X veel harder vond ik met mijn ervaring niet verantwoord :) )

[ Voor 10% gewijzigd door rimpeldinky op 01-07-2006 01:35 . Reden: een enter, typefouten, smiley en toevoeging ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dank u :)

Maar gisteren heb ik me toch weer iets verschrikkelijk stoms gedaan |:(
Ik heb betaald voor 2 jaar aan ellende :|
* Chevy454 gaat voor Academic Master of automotive engineering

Ik kreeg direct de bundel van wiskunde mee, ik vroeg me direct af wat ik me nu weer op de hals heb gehaald :P Hogere wiskunde, betekent dat ik mijn lagere wiskunde al flink moet bijwerken. Iets wat deze vakantie in plaats van het motorrijden moet gebeuren. Niet dat ik wil rijden met 35 graden :o

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 04-07-2006 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:55:
[...]

Ik kreeg direct de bundel van wiskunde mee, ik vroeg me direct af wat ik me nu weer op de hals heb gehaald :P Hogere wiskunde, betekent dat ik mijn lagere wiskunde al flink moet bijwerken. Iets wat deze vakantie in plaats van het motorrijden moet gebeuren. Niet dat ik wil rijden met 35 graden :o
Hèhè, eindelijk van dat rekenen af en op naar het echte wiskunde :P

* PeeJay kijkt even naar zijn wis- en natuurkunde boeken die in totaal zo'n 1300 pagina's beslaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

zo ff gauw een soort van vakantie geregeld. Ik ga de westkust van Frankrijk op en af rijden met mijn neefje. Naar beneden 2 dagen, Biarritz en weer terug.

\o/

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:57:
Hèhè, eindelijk van dat rekenen af en op naar het echte wiskunde :P
:? Ik had dat al gedaan hoor :)
Maar mijn vrijstellingen zijn een jaar verlopen :(
Niet erg, gewoon weer wat oefenen :) Dubbele integralen etc etc etc :z

Jaja, als de dag van toen toen ik werd getreiterd door dat oud verschrompeld wijf van wiskunde :|
Nu heb ik een leuke docent :)
* PeeJay kijkt even naar zijn wis- en natuurkunde boeken die in totaal zo'n 1300 pagina's beslaan :X
Oh please.. SHUT UP! ik heb mijn oude wiskunde cursus van de vorige opleiding gewoon in dozen weggezet. Ruim 1600blz aan wiskunde alleen :| Ik ga gewoon op mijn gemak eerst mijn kennis van integralen, differentialen, limieten, etc etc bijwerken. Na een weekje of 3 zal ik dat wel weer in de vingers hebben en dan begint het serieuze werk :9

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 04-07-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Laatst online: 06-02 06:30
Jawel het is gelukt!
Vandaag geslaagd voor m'n praktisch rijexamen. Van de eerste keer erdoor! 8)

Geen lachertje bij +30°C, maar toch doorgezet. Het zweet drupte langs m'n mouwen! Maneuvers in volle zon, tegen dertig/vijftig door braschaat getuft, remmen voor iedere vluchtheuvel (en dat waren er teveel om op handen en voeten te tellen),... Twee keer eventjes 70 kunnen rijden voor de nodige verkoeling, maar dat was het dan wel.
Ik heb wel wat geluk gehad dat de examinator mild was. Links met rechts verwarren is eigenlijk niet zo goed... B) Hij zei dat de rijtechniek er echter wel in zat dus hij zag geen probleem om me in de toekomst op de baan te laten.

Nu m'n vriendin wat aansporen zodat zij ook haar rijbewijs haalt en dan lekker met z'n tweetjes overal naartoe! ;)

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

piston schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:08:

Nu m'n vriendin wat aansporen zodat zij ook haar rijbewijs haalt en dan lekker met z'n tweetjes overal naartoe! ;)
Als je een of andere spreuk weet waardoor vriedin en schoonmoeder motoren leuk gaan vinden moet je mij ffkes mailen.

[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 04-07-2006 18:33 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
piston schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:08:
Ik weet het niet. Het is namelijk eenrichtingsverkeer. Je kan wel van passagier naar bestuurder gaan maar andersom is meestal onwennig dan voor de passagier. Je hebt namelijk liever zelf het stuur in handen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ROFLASTC schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:33:
[...]

Als je een of andere spreuk weet waardoor vriedin en schoonmoeder motoren leuk gaan vinden moet je mij ffkes mailen.
Vriendin is al jaren enthousiast maar heeft geen geld; moeders was eerst erg tegen maar probeert haar nu te pushen om te gaan beginnen in de categorie "ze gaan die regels zo weer aanpassen, en dan moet je nog meer examens afleggen --> wordt veel duurder". GF gaat waarschijnlijk over een paar weekjes een proefles doen en dan de knoop doorhakken of ze er echt voor gaat of het een paar jaar laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-07 14:52

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Chevy454 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:40:
[...]

Ik weet het niet. Het is namelijk eenrichtingsverkeer. Je kan wel van passagier naar bestuurder gaan maar andersom is meestal onwennig dan voor de passagier. Je hebt namelijk liever zelf het stuur in handen :)
Volgens mij bedoelt hij ook de eenrichtisverkeer-variant.
Als in: allebei bestuurder.

Kan ook niet wachten tot mijn vriendin haar rijbewijs heeft gehaald.
Lekker samen crossen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ja ik weet wat hij bedoelt. Maar duo rijden (met haar achterop dus) zal dan voor haar onwennig zijn als ze zelf altijd bestuurster is :) Maar het is wel ongelofelijk mooi als je de vriendin met een kneedown door de bocht ziet gaan. Dan hangt je mond op de grond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hehe geloof ik best ja. Kan ook niet wachten tot die dag er is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:58:
Ja ik weet wat hij bedoelt. Maar duo rijden (met haar achterop dus) zal dan voor haar onwennig zijn als ze zelf altijd bestuurster is :) Maar het is wel ongelofelijk mooi als je de vriendin met een kneedown door de bocht ziet gaan. Dan hangt je mond op de grond :+
Haar mond ook als ze er halve meter van af zit en denkt dat ze dichtbij zit ;)

Haar mond ook als ze achterop zit en je dat dan op rotonde doet :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

*hijg**puf* dacht met de koelte nog snel even een ritje te kunnen doen voor de hel losbarst met regen etc.. (en ik mijn motor 2 maanden wegzet ivm vakantie) viel vies tegen, had mezelf net in pak gehesen (textiel gelukkig) en opgestapt breekt de zon door...

kon nog net geen stroom zweet uit mijn laarzen gieten toen ik terugwas, ritje ingekort van 150 naar 80 KM door de hitte (kreeg dorst :p )

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb vanmiddag toch een leuk tochtje gemaakt... ik was even bang dat de buien van net na de middag zouden aanhouden, maar die zorgden voor de gewenste verkoeling. Een mooi ritje door de achterhoek en over de hoge veluwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Ik moest vanochtend naar school, was aan de late kant dus lekker door gereden, terug ook. Vind Utrecht nog steeds geweldig om te rijden, als je een beetje je best doet valt er nog aardig wat te sturen :9 Gelukkig was er een koekblikker die mij op een flitser attendeerde, mijn vader is eerder deze ochtend waarschijnlijk door die geflitst :D

[ Voor 21% gewijzigd door Clithopias op 05-07-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
mijn vrouw gebruikt deze week de BMW even voor woon werk verkeer..

Als ze thuiskomt kan ik eerst al die motorkleding van haar afpellen :)

"mijn broek zit vast!!" :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:17:
Haar mond ook als ze er halve meter van af zit en denkt dat ze dichtbij zit ;)
Haar mond ook als ze achterop zit en je dat dan op rotonde doet :+
Zolang ze toch maar een aangename onderdruk kan veroorzaken is dat allemaal geen probleem? Toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chevy454 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 08:53:
[...]

Zolang ze toch maar een aangename onderdruk kan veroorzaken is dat allemaal geen probleem? Toch? :P
:P

Ahem een "Motor-topic" aub.

en zoek een vriendin

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hoezo? Motoren en vrouwen gaan toch hand in hand? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.buitelaar.nl/uimages/1957_HBM%20400%20Heftafel.jpg

Dit lijkt me wel wat als heftafel. Kan je toch nog wat gereedschap kwijt en het kost niet zo veel.
Maar eerst de kelder opruimen :X Daar kwam al voor 2000kg aan rotzooi uit, 200l oude olie en ik moet nog 50% opruimen :X En er liggen nog 3x60l vaten van minerale auto olie :'(

[ Voor 59% gewijzigd door Chevy454 op 06-07-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Chevy454 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:13:
[...]

Dit lijkt me wel wat als heftafel. Kan je toch nog wat gereedschap kwijt en het kost niet zo veel.
[...] (
Kan ie het gewicht van een beetje BMW aan?
Hij is breed genoeg om je harses niet tegen het klepdeksel te knallen ;)

Mooi bruggie Chef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chevy454 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:13:
[...]

Hoezo? Motoren en vrouwen gaan toch hand in hand? :+

[afbeelding]

Maar eerst de kelder opruimen :X Daar kwam al voor 2000kg aan rotzooi uit, 200l oude olie en ik moet nog 50% opruimen :X En er liggen nog 3x60l vaten van minerale auto olie :'(
Vrouwen op zo'n heftafel dan weer niet tenzij je er een matras oplegt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
vrouwen en motors gaan prima samen, vooral als ze zelf rijden :)

Heftafel is super ! en je vrouw kan er ook voorover overheen bukken hoor, hoeft altijd op der rug ? ;) :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nou, ik denk dat er van je plannetjes niet zoveel meer terecht komt als die oprijplaat er door wat gestoot aflazert op de tenen van het vrouwvolk :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 17:35:
Nou, ik denk dat er van je plannetjes niet zoveel meer terecht komt als die oprijplaat er door wat gestoot aflazert op de tenen van het vrouwvolk :X
Pfff, schoeisel met beschermde neus ;)
ROFLASTC schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:02:
Vrouwen op zo'n heftafel dan weer niet tenzij je er een matras oplegt.
Verdomme, daar zeg je nog wat. Kan ik mijn matras op kwijt. Het bed is namelijk 200x120cm. Ideaal :+

[ Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 06-07-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-07 10:35
Heel tof topic! Ik wil morgen eigenlijk de telefoon ter hand nemen om te informeren naar rijlessen...

Wat kost het allereerste begin eigen???

Dus het halen van het motorrijbewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

merauder schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:05:
Heel tof topic! Ik wil morgen eigenlijk de telefoon ter hand nemen om te informeren naar rijlessen...

Wat kost het allereerste begin eigen???

Dus het halen van het motorrijbewijs?
Heel goed, motorrijden kan ik alleen maar aanmoedigen. En het begin kost meestal 50 euri? Wssl kan JDM dat wel vertellen.

Maar een motor kopen en een pak etc kost best wat. Mijn motor met verbouwingkjes en huidig pak+helm is al gauw 7500 euro. ouwe pak en motor ook zo iets.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Motor is er al!

Nu het papiertje nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Laatst online: 06-02 06:30
Om even terug te komen op het vriendinnen-gebeuren: het is inderdaad m'n bedoeling om uiteindelijk allebei zelf op ieders eigen moto te rijden. Wat niet wil zeggen dat ze nu niet mag achterop zitten of dat ik dat niet plezant zou vinden! Integendeel, ik vind het stiekem toch wel heel fijn als ze lekker dicht tegen me aanleunt. En zij is even enthousiast als mij dat ik eindelijk dat definitieve rijbewijs behaald heb. Moeten we ons tenminste niet meer in de "illegaliteit" begeven als ze mee wil rijden.
Maar niettemin lijk het me heel plezant om samen met je vriendin op de moto op reis te kunnen gaan ofzo en dan is het voor lange afstand toch comfortabeler als ieder z'n eigen moto heeft, niet?!

Hoe dan ook: straks nog die foeilelijke "L" verwijderen en dan ben ik definitief motorrijder! 8)

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
En ik ga woensdag mijn eerste les nemen, ga gelijk voor het zware rijbewijs, en heb er gruwelijk veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hehehe In goed stichtelijk gebruik heb ik mijn pa ffkes 5 lessen opgedrongen en mijn zus deed er meteen 5 bij. Motorrijden zal 'ie. Roept nml al jaren dat ie het gaat doen enzo.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
merauder schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:51:
En ik ga woensdag mijn eerste les nemen, ga gelijk voor het zware rijbewijs, en heb er gruwelijk veel zin in.
En later zeker met een Marauder rijden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Of gewoon naar Merauder luisteren tijdens het rijden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vanochtend een kleine oeps gemaakt...

Ik rij altijd het laatste stukje binnendoor, maar daar rijden nogal veel les auto's. opzich niks mis mee, maar nu stond er 1tje al een half uur een drempeltje proberen over te gaan.. is er dus voorbij, beetje irri van al die leswagens en geef gas.
Nu zit er alleen verderop nog zo'n drempel/hobbel in de weg, maar wel precies in een stuk waar de bomen een lastig schaduwspel geven en die drempels zijn niet duidelijk gemarkeerd..

Het gevolg kan je bijna raden.. ik zie die 2e drempel over het hoofd en vlieg er veel te hard overheen..
Gelukkig is mijn baby vara een soort semi ofroad dus ving de voorvork veel van de klap op en ging ik er met een soort onhandige sprong over.. gelukkig wel overeind gehouden en met de schrik vrijgekomen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Varadero? Drempel? Waar is het probleem? :+

Met mijn XT draaide ik altijd om als ik niet los kwam van de grond :( :P
.KeN. schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:18:
Of gewoon naar Merauder luisteren tijdens het rijden :p
Een marauder maakt toch mooier muziek dan die teringherrie van merauder :+

[ Voor 102% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hehe touché :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:14:
Varadero? Drempel? Waar is het probleem? :+

Met mijn XT draaide ik altijd om als ik niet los kwam van de grond :( :P
eerste was geen probleem, 2e was:<klunk>
Als je een drempel niet ziet dan schrik je toch best..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste