Ik daag je uit! Met een Vmax lukt je dat niet!

Maar dan moet je wel echt lomp knijpen. Als je gewoon netjes remkracht opbouwt, dus rustig beginnen en dan (snel) harder knijpen dan gaat ie echt niet opeens over de kop. Dan komt ie hoogstens heel rustig met het achterwiel los van de grond en dan nemen je natuurlijke instincten over om de rem weer los te laten.
Hoeft niet persé. Kan ook zo zijn dat je voowiel aan het blokkeren gaat

Maar bij de meeste gaat de achterkant uit de veren ja.
Klopt als een bus!
Nouja, ik denk dat ik gewoon maar af moet wachten hoe die gaat als de rubbers vervangn zijn.
Rubbers drogen ook uit dus het kan wel degelijk dat zijn hoor.
Ik laat dan ook meteen de carbs synchoniseren.
Altijd goed

Is het dan nog niet goed, dan gaan de carbs open en zal ik die vacuumschuiven eens bekijken/met sproeiers gaan spelen.
Voordat je met sproeiers gaat spelen doe die testbank run. Scheelt je uren, dagen, soms weken aan gekloot.
Misschien leuk om eens een meeting te doen en dan wat te toeren?
Wel volgend jaar dan
* Chevy454 zijn motorseizoen is gedaan.Moet je eens nagaan hoe sommige dan met hun pik omgaan. De mijne zit nog in de verpakking

Op de Vmax niet (gemonteerd that is), op de KLR wel. Het aangrijpingspunt komt eerder doordat de remleiding niet kan uitzetten in diameter maar qua remvermogen niet direct sinds de remleiding daar geen invloed op heeft. Daar heeft de verhouding van de remklauw en hoofdremcilinder invloed op alsook de remblokken.
Ik heb vandaag de remklauwen van de Vmax uit elkaar genomen. Goh, waren die me toch een partij begaaid

Van de 4 zuigers deed er slechts 1 zijn taak, gek dat hij niet remt hé

Heb de zuigers eruit gehaald en wat gepolijst maar de dichtingen zijn ook niet meer wat het moet zijn. Maargoed, de remklauwen moeten nog maar 1 rit meegaan, daarna komt er die andere remtangen op als het goed is.
Zo, eventjes naar de motorzaak gebeld voor wat onderdeeltjes
Voor de Vmax:
De sportremblokken zijn op voorraad (DP brakes HH+ blokken)
De borgpennetjes voor de remblokken helaas niet

De rubberafdichtingen waren 35 euro het SET en als je 4 setjes nodig hebt ben je niet blij dus herbruik ik de oude maar. @4x2: in de cataloog van hocoparts vond ik geen geschikt setje

Met dit alles moet de Vmax stukken beter remmen komende zondag.
Voor de CBR heb ik thuis nog:
Sportremblokken van DP brakes, de HH+ reeks
4 afdichtrubbersetjes a 10 euro het stuk (waarom kost het bij Yamaha factor 3.5 meer?

)
ATE remvet
DOT 5.1 remvloeistof
4 koperen O-ringen van 10mm
Voor de KLR600 heb ik nog:
sealset
ongelofelijk veel geduld
Zondag = remklauw revisiedag mocht het niet opvallen

Moet ik een kleine how to maken?
[
Voor 38% gewijzigd door
Chevy454 op 06-09-2006 17:16
]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.