Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 5 alweer Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.893 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:08:
13k3 voor de kale versie. Dan heb je nog opties zoals ESA, BC, DWA etc etc.

Full option komt die op 16k6 waarbij je gewoon de simpele dingen erbij hebt genomen zoals diefstal beveiliging, boordcomputer etc.
Mja, een standaard fjr kost je ook 13k € :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:10:
[...]

Mja, een standaard fjr kost je ook 13k € :p
Ja een FJR , een vergelijkbare BMW R1200RT kost 16k en een GT18k

[Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 01-09-2006 14:25]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 23:45
Ik heb me olielek gevonden, koppakking blaast belletjes naar buiten dus die is lek.

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:24:
[...]

Ja een FJR , een vergelijkbare BMW R1200RT kost 16k en een GT18k
Mja, geef mij maar een fjr :p

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
4x2 : Ach gewon rijden zolang die rijd, netjes olie verversen iedere 6000km en beurtjes geven en lol hebben zolang het duurd.

chevy : ja deed mij ook wel wat denken aan mijn oudere beestjes destijds :P fzr, zxr, etc :) En nee 1 fiets :P geen 2.. helaas is de gele rsv mille oude circuitfiets ragbak geweest. dus die valt af, op zoek naar andere.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:02

4x2

lộn xộn quá

Capo schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:19:
4x2 : Ach gewon rijden zolang die rijd, netjes olie verversen iedere 6000km en beurtjes geven en lol hebben zolang het duurd.
En wie weet kan je een keer een halve drijfstang incl stukken zuiger uit je tank vissen, dat is ook wel gaaf natuurlijk :+

(je hebt gelijk overigens, gewoon rijden tot het boem zegt)

leeg

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-03 07:47

DoctorV64

Cosmopoliet

Capo schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:28:
[...]

* Capo heeft een gpx750r gekocht met 100.000km op de teller als woon-werk motor :)
Hee, weer een GPX750R rijder. Mijne is uit 1987 met 37.xxx km op de teller. Nee niet klokje rond volgens de bonnen van de vorige 2 eigenaren. Het is mijn eerste fiets en met ruiim 106 pk volgens fabrieksopgave kan je heel leuk met deze motor rijden.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Chevy454
  • Niet online
Ieder zijn voorkeur hé. Maar met dat gezeik van je tweede versnelling, ik weet het niet :)
Capo schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:19:
chevy : ja deed mij ook wel wat denken aan mijn oudere beestjes destijds :P fzr, zxr, etc :) En nee 1 fiets :P geen 2.. helaas is de gele rsv mille oude circuitfiets ragbak geweest. dus die valt af, op zoek naar andere.
FZR? FZR:? Ow dat gebak! :+ Was ik helemaal vergeten dat je in het begin een FZR600 had :)
Jammer van die RSV mille :( Rens heeft die van hem zeker niet meer (ingeruild voor die ZX-12R zeker?)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Chevy454
  • Niet online
Zo, wat was het weer een lange tijd dat ik op de motor heb gereden zeg :) Het was een kort ritje maar wel leuk en leerrijk. En toch best wel vreemd :/

Waar ben je dan geweest?
Naar het tankstation :)

Niet verder?
Nee :(

Waarom niet dan?
Ik had de Yamadrama mee.

Yamadrama :? |:(
Nou de Vmax heeft weer eens zijn beste kant laten zien. De batterij is nu officieel dood. Kan zijn capaciteit niet meer vasthouden :( En daar sta je dan bij het tankstation, de startmotor ging niet meer rond er gewoon geen sap meer was :| Jammer dat er ook nog eens een koelwaterlekkage bleek te zijn. Er zat gewoon geen slangenklem om de leiding :o

Hoe kan dat nou? Heb je een steekje laten vallen?
Nee, aan dat gedeelte van de motor heb ik niet gewerkt. Die klem zat er sinds aankoop niet op. Het is een wonder dat die nooit eerder is gaan lekken :o

En nu :?
Nu ga ik een beetje liggen kniezen. En daarna ga ik de remmen reviseren want die Vmax remt alsof het een gigantische boot is. Stalenremleidingen komen er ook op. De waterleiding ga ik voorzien van een klem en hoop dat het daarmee gedaan is. De batterij ga ik vervangen door een nieuwe Yuasa of Oddessy (dit lijkt me waarschijnlijker). Maar voor nu zit de Vmax aan de optimate 3

Kut zeg :/
Ja best wel maar het stotteren bij deellast (het KFR effect zoals BMW dat altijd heeft :+ ) van de motor lijkt weg te zijn dus dat is toch wel een heuse opluchting. Dit zijn maar kleinigheden welke zo opgelost zijn. Nu nog de tijd ervoor vinden om het te fixen. Maar het was allemaal niet zo slecht hoor, er waren ook dingen bij waarmee ik in de toekomst rekening mee moet houden.

Zoals?
Een Vmax sleurt iets harder door dan een CBR600F3. En dat merk je wel.

Hoe dan?
Nou je moet het ding niet berijden alsof het een hoogtoerige motor is. Dat ding heeft overal koppel en wanneer je het berijdt alsof het een CBR is. HOLD ON TIGHT. Ik schakelde terug, kwam uit op 5000rpm. Gaf wat gas en hoppa V-boost :o Die auto komt wel HEEL erg snel dichterbij :o Icm met die remmen dacht ik iets van. "Oh shit.. OH SHIT"

Leuk dan :)
Ja maar nog steeds jammer dat het ritje maar 8km heeft geduurd ;(

[Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 02-09-2006 17:31]

• Capo
  • Niet online
Rens heeft zijn aprillia idd ingeruild.. eerst op een harley, die na 2 weken snel terug gerbacht en de zx12 meegenomen die er stond, die ingeruild tegen een gixxer 750 k4 en die verkocht en een rode monster duc gekocht en die terug gebracht omdat die niet goed was en een zwarte meegenomen.

En dat allemaal in 9 maanden :P

de GPX rijdt kicken joh :)

wel stom.. je rijd met een gsxr750 van 2000 met 147,7 pk, volledig titaan uitlaat met vlammen etc.. niemand die duim omhoog doet ivm mooi geluid etc..

rijd op een gpx750 uit 1987 met ton op de teller en volledig laser uitlaat systeem en mensen kijken om, of schudden met hun hoofd :P , of steken duim omhoog..

oja komt natuurlijk omdat je met de gixxer stuk sneller rijd en dat niet ziet :+ oftewel hij rijd relaxed en maakt onwijs tering herrie :P

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:27:
Rens heeft zijn aprillia idd ingeruild.. eerst op een harley, die na 2 weken snel terug gerbacht en de zx12 meegenomen die er stond, die ingeruild tegen een gixxer 750 k4 en die verkocht en een rode monster duc gekocht en die terug gebracht omdat die niet goed was en een zwarte meegenomen.

En dat allemaal in 9 maanden :P
Wat is zwangerschap dan toch iets moois. Je zit gewoon met het resultaat ervan :+
Dacht dat hij nog altijd die ZX12R had :X
de GPX rijdt kicken joh :)
Mooi om te horen :Y
rijd op een gpx750 uit 1987 met ton op de teller en volledig laser uitlaat systeem en mensen kijken om, of schudden met hun hoofd :P , of steken duim omhoog..
Das normaal, het is een kawa :P

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 15:55

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ben voornemens mijn brommert een ander kleurtje en stickerpatroon te geven. Wat zou het mij kosten om de hele fiets te laten doen? , 2000,-?

Is het verstandig om verschillende onderdelen volgens verschillende technieken te doen? De keienplaat zou ik bv wel wat donkerder en mat willen gezien wat ik van plan ben met de rest. Is het dan handig om m te anodiseren zodat er geen krassen of stukken lak afkomen als de plaat veel te verduren krijgt?

And it goes BRAAAAAPP!

• Chevy454
  • Niet online
ROFLASTC schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:00:
Ben voornemens mijn brommert een ander kleurtje en stickerpatroon te geven. Wat zou het mij kosten om de hele fiets te laten doen? , 2000,-?
Veel geld hé. Maar kan goedkoper maar hangt af wat je wilt uiteraard. Ik kan de motor laten spuiten voor 500 euro.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chevy454 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:11:
[...]

Veel geld hé. Maar kan goedkoper maar hangt af wat je wilt uiteraard. Ik kan de motor laten spuiten voor 500 euro.
Sja ik wil basically een andere grondkleur met stickers daarop en daaroverheen weer blanke lak enzo. Dat zou dan moeten gebeuren op al het plastic en de metalen delen (ook motorblok) een eenvoudige kleur zoals ze nu hebben.

Eigenlijk moet ik een soort kleurplaat hebben van mijn motor zodat ik een beetje kan proberen. :)

And it goes BRAAAAAPP!

• Capo
  • Niet online
4x2 : ja meer kan ik niet doen he, geen zin om blok open te maken en te kijken of hij al slijtage heeft, werd me overigens in me oor gefluisterd dat de nokvolgers ofzo het kwaaltej zijn van dit type.

docterv64 : hee leuk! ja deze had iets meer als 100pk op het achterwiel op de testbank.

Chevy : Rens word geen papa hoor :) gewoon wispelturig ;)

Gisteren ketting/tandwielen vand e gpx vervangen, zegt paul doodleuk "ow tandwiel was niet 123 leverbaar dus je hebt voor tandje kleiner" . de gpx trekt nu nog stuk harder :P helaas gaat daaarmee het verbruik er ook mee omhoog :( 180km op een tank.. dat was precies weert-purmerend met 140/160km/h..

remt alleen stuk minder, remblokken zijn van plekmerk.. heb nog stalen remleiding liggen, misschienzo er ff op knallen :)

Heb trouwens voro mijn lady een Ixil demper gekocht voor 75 euro.. hoe goedkoop kun je het krijgen allemaal.. blijft leuk dat marktplaats :P

Ga van de week ook ff topkoffer op halen voor de GPX :P (blijft woonwerk fiets he)

motor spuiten, fatsoenlijk!.. kost je een 1000 euro ongeveer bij een erkent spuiter.. Mits je kuipwerk geen schade heeft etc.

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:51:
Gisteren ketting/tandwielen vand e gpx vervangen, zegt paul doodleuk "ow tandwiel was niet 123 leverbaar dus je hebt voor tandje kleiner".
Alsof wij dat erg vinden? :z :Z :+
remt alleen stuk minder, remblokken zijn van plekmerk.. heb nog stalen remleiding liggen, misschienzo er ff op knallen :)
Altijd goed :) Ik ga dat ook bij de Vmax doen, ding remt bijna niet :o (denk dat de remblokken verglaasd zijn)
Ga van de week ook ff topkoffer op halen voor de GPX :P (blijft woonwerk fiets he)
En dan topkofferdown ipv een kneedown doen zeker... jaja :+
motor spuiten, fatsoenlijk!.. kost je een 1000 euro ongeveer bij een erkent spuiter.. Mits je kuipwerk geen schade heeft etc.
Wat heeft Dirk betaalt? Ik meen iets van 1k5?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:58:
[...]

Sja ik wil basically een andere grondkleur met stickers daarop en daaroverheen weer blanke lak enzo. Dat zou dan moeten gebeuren op al het plastic en de metalen delen (ook motorblok) een eenvoudige kleur zoals ze nu hebben.

Eigenlijk moet ik een soort kleurplaat hebben van mijn motor zodat ik een beetje kan proberen. :)
ik weet niet hoe oud je motor is en ofje hem nog wil verkopen ooit. maar hier is de regel dat het overspuiten in custom kleur vaak de waarde omlaag brengt omdat sommige mensen dat doen om een gecracht frame te verhullen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Clithopias
Chevy454 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:45:Waarom niet dan?
Ik had de Yamadrama mee.
Waarom nou zo negatief terwijl er eigenlijk niks aan de hand was ;( ;)

Accu mag weleens doodgaan, klemmetje vergeten kan iedereen overkomen en een v-max heeft gewoon bagger remmen :P Als ik me niet vergis (als remschijf maten zelfde zijn als XJ) kan je er zo R1 schijven opzetten, nog even adapterplaten knutselen zodat je ook de remklauwen kunt gebruiken en je bent klaar.

• Chevy454
  • Niet online
Daar ben ik het je mee eens alleen mag het niet gebeuren wanneer ik aan het rijden ben :(
een v-max heeft gewoon bagger remmen :P Als ik me niet vergis (als remschijf maten zelfde zijn als XJ) kan je er zo R1 schijven opzetten, nog even adapterplaten knutselen zodat je ook de remklauwen kunt gebruiken en je bent klaar.
Je denkt toch niet dat ik die stock remklauwen ga gebruiken als ik ook 6 zuiger remtangen icm 320mm schijven (geen wave bij mij) kan gebruiken icm een 17" voorwiel en USD poten? ;) Ik ga de remblokken vervangen en kijken waar het schip strandt. Die Vmax wil ik komend jaar verbouwen dus niet te veel geld in de delen welke ik ga vervangen investeren.

[Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 03-09-2006 23:52]

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Capo schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:51:

Dit is toch een geintje? Een topkoffer op een oldskoolbike?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Anoniem: 83626

Ik heb een motorrrrr!!! 8) _/-\o_ (ow wacht, jullie ook allemaal.... :+ )

Het is een Kawasaki ZR750C (Zephyr) uit '91. 45xxxkm, E 1200.-

Met een probleempje: Boven de 5000-6000 toeren (snelweg in 5e: 110 km/u) reageert hij bij gas niet goed. Hij wil dan nog wel sneller, maar versnelt dan in stukjes (houdt af en toe in). Ben overigens nog niet sneller dan 140 gegaan.
In lagere versnelling trekt hij ook slechts door tot 9000 (in zn 2 bijv) en valt dan terug. Het voelt haast alsof er geen benzine meer is / geen ontsteking.
Tot de 100 trekt hij trouwens wel lekker.
Het is mijn eerste motor dus ik weet niet hoe 72pk (af fabriek) hoort te voelen, maar in zn 1 voelt het alsof ik bijna een powerwheelie kan maken (volgas = net niet los zeg maar).

Maat van me: "Kan aan je inlaatrubbers liggen, die zijn verdroogd, dus valse lucht."
Rubbers zijn besteld, maar kan nog 2 a 3 weken duren voordat ze er zijn.

Iemand nog andere ideeën? Heb even bougies gecheckt: zien er ok uit (koffiebruin en droog).
Heb net een tank V-Power leeggereden om te 'reinigen'.. resultaat is klein: lijkt iets soepeler (maar kan ook psychologisch zijn).

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 05-09-2006 12:15]

• Capo
  • Niet online
DoctorV64 schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:43:
[...]

Dit is toch een geintje? Een topkoffer op een oldskoolbike?
Nee dat is geen geintje, deze oldskool bike brengt me zolang hij het nog volhoud iedere dag trouw naar mijn werk (40km enkele reis) en daarbij ook nog eens mijn vriendin achterop.

Topkoffer voor je laptop en dergelijke is bijzonder prettig :)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:52:
[...]

Nee dat is geen geintje, deze oldskool bike brengt me zolang hij het nog volhoud iedere dag trouw naar mijn werk (40km enkele reis) en daarbij ook nog eens mijn vriendin achterop.

Topkoffer voor je laptop en dergelijke is bijzonder prettig :)
ik heb mijn lappy in mijn rugzak (meteen een hele dure rugbeschermer ;) )
en in mijn topbox heb ik schoenen etc. en als ik mijn motor parkeer gaan mijn helm en handschoenen erin..

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:12:
[...]

en in mijn topbox heb ik schoenen etc. en als ik mijn motor parkeer gaan mijn helm en handschoenen erin..
je snapt hem :P

Ja ik doe laptop tas erin en idd helm daarna. Dan hoef ik alleen textiel pak onder me bureau te stoppen.

Vanaf volgende week iedere dag.. nu tijdelijk nog even met lease frikandel

wat vind je baas van je rug beschermer ? :+

[Voor 4% gewijzigd door Capo op 05-09-2006 13:16]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59
ToolkiT schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:12:
[...]

mmhh, rugbeschermer :?
Het is algemeen bekend dat motorrijden en rugzakken absoluut NIET aan te raden is bij een crash.

Is direct bingo *krak*

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:12:

Feli Klinkt als een lekker fiets voor een mooie prijs om mee te beginnen.

..de rest daar mag Chevy z'n licht over laten schijnen :P

And it goes BRAAAAAPP!

Grolsch schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:32:
[...]

mmhh, rugbeschermer :?
Het is algemeen bekend dat motorrijden en rugzakken absoluut NIET aan te raden is bij een crash.

Is direct bingo *krak*
*krak* ? Je nek ofzo, wat bedoel je?
Dit omdat ik (onwetend en groen als ik ben) dus met rugzak rij. Damn, en ik maar denken idd op die manier handig mn lappie mee te nemen. Kan me er wel iets bij voorstellen.. als je achterover valt valt je helm niet op de grond, maar knikt je hoofd achterover (mede door gewicht helm).

Of bedoel je *krak* laptop? Dat lijkt me idd niet onlogisch ook.

Chevy, ik hou me idd aanbevolen voor tips over mogelijke andere oorzaken :)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:03:
[...]

*krak* rug? Als er iets hards in je rugzak zit.

Laptopje zou ik me niet zoveel zorgen over maken.
Als je valt zal je laptop wel in puin zijn, maar da's tenminste mooi plat en ga je niet veel van voelen.
Kleren of zachte dingen in rugzak kan ook geen kwaad denk ik.
Maar bvb met een helm in je rugzak of een messenset of zo :) , kan ik mij wel inbeelden dat dat rare effecten geeft als je daarmee valt :) .

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:15:
[...]

je snapt hem :P

Ja ik doe laptop tas erin en idd helm daarna. Dan hoef ik alleen textiel pak onder me bureau te stoppen.
Zo doe ik het ook, ik heb zelfs een stoel geclaimef voor mijn spul.
Capo schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:15:
wat vind je baas van je rug beschermer ? :+
Die heeft daar nog nooit over nagedacht denk ik.. of hij heeft veel vertrouwen in mijn rijkunsten (en terecht natuurlijk ;) )

• DinX

DinX

Motormuis

Weer aangereden vandaag :'(

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
Persoonlijk letsel?

Veel schade?
Dit omdat ik (onwetend en groen als ik ben) dus met rugzak rij.
Als je op je rug valt met je rugtas om en een van die hoekpunten van je laptop (of iets anders hards) komt in aanraking met je ruggegraat, heb je maarzo kans dat je helemaal niet meer op staat.

Ik heb een tanktas en rij nooit met iets op mijn rug. Ik vervoer dan ook geen laptop op de motor.

[Voor 54% gewijzigd door FragDaddy op 05-09-2006 16:32]

Have a wheelie good weekend!

• DinX

DinX

Motormuis

Zelfde situatie als de vorige keer.
File in Rotselaar, ik, net als al de andere motoren, er mooi tussendoor. Op de linker rijstrook wordt een gat vrijgelaten. Ik rij dat gat in, golf 4 op de rechter rijstrook doet hetzelfde enkele seconden later.

M'n rechterkant van de motor helemaal gekrast. Stukken verf af ook waar de auto me het hardste geraakt heeft. Koffer ook goed geraakt. Verder niks van carosserie gebroken enzo. Balhoofd voelt nog normaal, bij rechtdoor rijden zonder handen blijft hij nog kaarsrecht. Puur kuipschade dus.
M'n motor is nu binnen voor een bestek te laten maken. De kerel die dat doet schatte op voorhand al 3000-5000€. (Dekseltje van de koffer alleen al is al 360€).

De linkerzijde heeft dan weer bijna niks. Dat is thans de kant waar ik hem op neergelegd heb. Ik stond dus quasi stil van de klap toen ik omviel.

De auto was er op het eerste zicht erger aan toe. Vanaf het midden tot aan de bumper allemaal diepe deuken. Niet uit de deuken denk ik. Zijkant (waar normaal de achterdeuren zitten, was een 3 deurs) zwaar gedeukt. Kapje boven de banden gedeukt, deukje in de bumper.

Op een vage manier heeft de motor als het ware "gewonnen". Stond er zelf versteld van. Ik alleen lakschade met een klein barstje. De wagen vol met deuken.
Heb je wel een idee hoe ze naar links ging als je zo'n deuken kan maken door een motor aan te rijden.

Nu kijken wat de verzekering zegt. De vorige keer was ongeveer hetzelfde gebeurd, alleen reed ik toen schuin achter de wagen. Toen heb ik gelijk van mijn verzekering gekregen (en ook meteen door eigen verzekering betaald geworden) waarna er nog 9 maanden discussie geweest is tussen de 2 verzekeringen.
Zolang m'n verzekering vindt dat ik in m'n recht ben wordt ik door hen al uitbetaald. Zij gaan het dan proberen te verhalen bij de tegenpartij. Als uiteindelijk wordt besloten (voor de rechter of niet) dat ik in fout was kan ik dat geld houden.

Nu zou ik nog meer in m'n recht moeten zijn omdat ik er deze keer zelfs volledig naast hing. Anders was haar halve achterkant (van de auto :+) niet gedeukt.

Zelf heb ik er deze keer niet erg veel last van. Binnen een uurtje afspraak in het zieknhusi om naar m'n "ringteen" (:+) te laten kijken. Daar heb ik wel last van. Waarschijnlijk tussen m'n middenste en buitenste teen geplet geweest toen m'n voet tussen motor en auto zat ofzo. Hij is nu mooi paars aan de achterkant wat nu naar de voorkant trekt. Gekneusd/verstuikt/gebarsten/gebroken ofzo, zal wel zien.

Morgenvroeg zal de spierpijn wel komen (nu al een beetje) :X

Moet mij natuurlijk weer gebeuren :|

[Voor 15% gewijzigd door DinX op 05-09-2006 16:33]

• FragDaddy
DinX schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:30:
Zelfde situatie als de vorige keer.
File in Rotselaar, ik, net als al de andere motoren, er mooi tussendoor. Op de linker rijstrook wordt een gat vrijgelaten. Ik rij dat gat in, golf 4 op de rechter rijstrook doet hetzelfde enkele seconden later.

M'n rechterkant van de motor helemaal gekrast. Stukken verf af ook waar de auto me het hardste geraakt heeft. Koffer ook goed geraakt. Verder niks van carosserie gebroken enzo. Balhoofd voelt nog normaal, bij rechtdoor rijden zonder handen blijft hij nog kaarsrecht. Puur kuipschade dus.
M'n motor is nu binnen voor een bestek te laten maken. De kerel die dat doet schatte op voorhand al 3000-5000€. (Dekseltje van de koffer alleen al is al 360€).

De linkerzijde heeft dan weer bijna niks. Dat is thans de kant waar ik hem op neergelegd heb. Ik stond dus quasi stil van de klap toen ik omviel.

De auto was er op het eerste zicht erger aan toe. Vanaf het midden tot aan de bumper allemaal diepe deuken. Niet uit de deuken denk ik. Zijkant (waar normaal de achterdeuren zitten, was een 3 deurs) zwaar gedeukt. Kapje boven de banden gedeukt, deukje in de bumper.

Op een vage manier heeft de motor als het ware "gewonnen". Stond er zelf versteld van. Ik alleen lakschade met een klein barstje. De wagen vol met deuken.
Heb je wel een idee hoe ze naar links ging als je zo'n deuken kan maken door een motor aan te rijden.

Nu kijken wat de verzekering zegt. De vorige keer was ongeveer hetzelfde gebeurd, alleen reed ik toen schuin achter de wagen. Toen heb ik gelijk van mijn verzekering gekregen (en ook meteen door eigen verzekering betaald geworden) waarna er nog 9 maanden discussie geweest is tussen de 2 verzekeringen.
Zolang m'n verzekering vindt dat ik in m'n recht ben wordt ik door hen al uitbetaald. Zij gaan het dan proberen te verhalen bij de tegenpartij. Als uiteindelijk wordt besloten (voor de rechter of niet) dat ik in fout was kan ik dat geld houden.

Nu zou ik nog meer in m'n recht moeten zijn omdat ik er deze keer zelfs volledig naast hing. Anders was haar halve achterkant (van de auto :+) niet gedeukt.

Zelf heb ik er deze keer niet erg veel last van. Binnen een uurtje afspraak in het zieknhusi om naar m'n "ringteen" (:+) te laten kijken. Daar heb ik wel last van. Waarschijnlijk tussen m'n middenste en buitenste teen geplet geweest toen m'n voet tussen motor en auto zat ofzo. Hij is nu mooi paars aan de achterkant wat nu naar de voorkant trekt. Gekneusd/verstuikt/gebarsten/gebroken ofzo, zal wel zien.

Morgenvroeg zal de spierpijn wel komen (nu al een beetje) :X

Moet mij natuurlijk weer gebeuren :|
Ik kan maar 1 ding zeggen... KUT MAN :'(

Sterkte met je voet. Gebroken teen kan erg pijnlijk zijn. En sterkte met je motor :(

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

balen dinx :(

• DinX

DinX

Motormuis

Een mens zou nog beginnen twijfelen of ie de motor nog wel zou nemen om geen last meer te hebben van file's .... :{

• Grolsch
[...]

Dit omdat ik (onwetend en groen als ik ben) dus met rugzak rij. Damn, en ik maar denken idd op die manier handig mn lappie mee te nemen. Kan me er wel iets bij voorstellen.. als je achterover valt valt je helm niet op de grond, maar knikt je hoofd achterover (mede door gewicht helm).

Chevy, ik hou me idd aanbevolen voor tips over mogelijke andere oorzaken :)
Ik bedoel "krak" rug.

Rugzak is zwaar af te raden, wat denk je wat er gebeurt als je een highsider maakt met zo'n bochel op je rug :?

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:12:
1 motor maar? :+ Feli :)
:| En dat komt dan melden zonder pics :| Zephyr 750 is leuk :)
Met een probleempje: Boven de 5000-6000 toeren (snelweg in 5e: 110 km/u) reageert hij bij gas niet goed. Hij wil dan nog wel sneller, maar versnelt dan in stukjes (houdt af en toe in). Ben overigens nog niet sneller dan 140 gegaan.
Ik vermoed de vacuumschuiven.
Maat van me: "Kan aan je inlaatrubbers liggen, die zijn verdroogd, dus valse lucht."
Rubbers zijn besteld, maar kan nog 2 a 3 weken duren voordat ze er zijn.
Lijkt me niet, dan moet de motor juist bij hoog vacuum en dus deellast gaan gek doen.

Je rug voornamelijk ;(
Wat is een laptop waard als je door dat ding niet meer kan lopen :?
WEL GODVERDOMME NOG AAN TOE!!!! :( :( :(
FJR2006 met tiptronic om de pijn te stillen? :+

[Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 05-09-2006 18:12]

Chevy454 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:09:
-knip-
Ik vermoed de vacuumschuiven.
-knip-
Bedankt voor je antwoord.. maarre, wat zijn dat, vacuumschuiven? Ik ben behoorlijk technisch, maar heb nog geen sleutelervaring. Ik kan me voorstellen dat je iets in/bij de carbs bedoeld, omdat die vacuumzuigen bij hoge toeren?
Ik ga nu eten, maar zal vanavond eens zoeken naar vacuumschuiven, kijken wat dat zijn :P
Over dat de rubbers het niet zijn: Safe in Zoeterwoude dacht weer wel dat die het zouden zijn.

Foto zal ik posten, zal vanavond proberen mn blauwtand-stickje terug te vinden, dan kan ik wat posten. Zie stuk of wat posts verderop

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 05-09-2006 20:56]

• Capo
  • Niet online
He all,

Slecht nieuws, mijn motor is gejat, mijn geliefde gsxr is ingenomen door een of meerdere stukken tuig. Hij stond ff paar uur geparkeerd vlakbij het Buikslotermeerplein met alarm en kettingslot (art gekeurd)

Tis mooi kut.. net bij politie geweest en verzekering gebeld.. had net een nieuwe filmpje gemaakt.. dat word dus de laatste B|

hier nog zonder knipperlichten maarja mocht je niet meer weten hoe die eruit ziet en hem tegen komen... license to kill }) ( de bestuurder, aub niet de bike :X )

http://members.chello.nl/e.vanderwielen/ng/zij1.jpg

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, update van m'n lichamelijk letsel.

Net terug van't ziekenhuis om m'n teen terug goed laten trekken :X

[Voor 6% gewijzigd door DinX op 05-09-2006 18:51]

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:26:
He all,

Slecht nieuws, mijn motor is gejat
DinX schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:47:

Wat is dit vandaag allemaal? :( * Chevy454 leeft met jullie mee :(
license to kill }) ( de bestuurder, aub niet de bike :X )
Je mag een dief niet vermoorden! Je moet hem netjes bij het bureau achterlaten. Achter de wagen gebonden over de A2 van Utrecht naar Maastricht vervoeren bijvoorbeeld. :( :(

[Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 05-09-2006 18:51]

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

Steffie

Opaque

Grolsch schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:56:
[...]

Ik bedoel "krak" rug.

Rugzak is zwaar af te raden, wat denk je wat er gebeurt als je een highsider maakt met zo'n bochel op je rug :?
Een highsider tijdens een woon-werk verkeer rit? :o Ik blijf gewoon lekker rondrijden met mijn laptop in rugtas. Overdag rijd ik toch heel beschaafd en vrijwel alleen maar snelweg.

[Voor 17% gewijzigd door Steffie op 05-09-2006 19:27]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• DinX

DinX

Motormuis

Steffie schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:26:
[...]
Overdag rijd ik toch heel beschaafd en vrijwel alleen maar snelweg.
Dacht ik deze morgen ook. Je hebt het niet altijd zelf in de hand.

Al draag ik zelf ook m'n flaptop op m'n rug. Past net niet in m'n koffers ...

• Chevy454
  • Niet online
Een highsider tijdens een woon-werk verkeer rit? :o Ik blijf gewoon lekker rondrijden met mijn laptop in rugtas. Overdag rijd ik toch heel beschaafd en vrijwel alleen maar snelweg.
Een lowsider kan ook klote zijn hoor. Als je rolt is het waarschijnlijk genoeg om toch flink pijn te hebben.
DinX schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:46:
Dacht ik deze morgen ook. Je hebt het niet altijd zelf in de hand.
Daarom dat ik ook op een "asociale" manier door de file ga. Namelijk tegen 30km/h max met soms de koppeling terwijl ik het varken vil (7 000rpm met de koppeling in geeft een jankend geluid ;) )

Jammer dat de Vmax een typegoedkeuring heeft :| De Z900 heeft dat niet >:)

[Voor 35% gewijzigd door Chevy454 op 05-09-2006 20:17]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
mennnn..

dinx weer (een beetje) in de kreukels, én capo's motor gepikt?!!
wtf!

* teacher is blij dat boeventuig met een boog om zijn fossiele bmw heenlopen :)

Wise enough to play the fool

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:19:
* teacher is blij dat boeventuig met een boog om zijn fossiele bmw heenlopen :)
Ook dieven hebben smaak :+ Maar ook een BMW wordt gejat ondanks die DWA installatie.

http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/DSC00257.jpg

Bij deze!
Foto maakt de moto wel mooier dan ie is trouwens.. nat izzie mooier dan droog hehe
Op deze foto lijkt hij wel als nieuw.. andere kant zitten beschadigingen op tank en uitlaat.

Edit:
Hoop trouwens niet dat je gelijk hebt chevy454, die vacuumschuiven zijn DUUR. Ik lees op motor-forum prijzen van 80-150 euro/stuk. Aangezien ik er 4 nodig heb is dat niet grappig meer. Ik hoop dat je bedoelt dat ik de carbs maar eens goed moet reinigen... :'( :/
Geen kans dat ik met verse bougies klaar ben? -please-

Overigens uiteraard mijn medeleven met de leden wiens motor gejat is danwel diegene die gevallen/aangereden zijn :/

Edit2:
Er zijn veel Shadowrijders met exact mijn probleem bij 4500rpm. Oplossing: iets grotere sproeiers monteren! Misschien ook proberen?
Ow: grotere sproeiers is natuurlijk rijker. Hmm, zou overeenkomen met de "valse lucht theorie". Dit stemt mij dan weer hoopvol :9

[Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 05-09-2006 21:37]

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 19:03
sjezus zeg :/ das lekker dinx beterschap! en capo succes met zoeken en aftuigen van het geboefte
ik leef nog :+ wel eng momentje vandaag, lag rood grind op een rode weg (fietspadkleur..) in een bocht zag het gelukkig net op tijd dus kon er nog net voor afremmen en stapvoets erdoor (en auto achter maar toeteren en zeiken :( )

*burp*

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:54:
Edit:
Hoop trouwens niet dat je gelijk hebt chevy454, die vacuumschuiven zijn DUUR.
Ik wou het je al niet zeggen :P
Er zijn veel Shadowrijders met exact mijn probleem bij 4500rpm. Oplossing: iets grotere sproeiers monteren! Misschien ook proberen?
Ow: grotere sproeiers is natuurlijk rijker. Hmm, zou overeenkomen met de "valse lucht theorie". Dit stemt mij dan weer hoopvol :9
Dat kan maar een testbankrun kan het uitsluiten. OF je moet de motor "direct" uitzetten en de koppeling in getrokken en de bougie bekijken. Vind ik geen goede methode dat laatste dus die testbank run ;)

[Voor 50% gewijzigd door Chevy454 op 05-09-2006 22:15]

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 14:54

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:54:
[afbeelding]

Bij deze!
Foto maakt de moto wel mooier dan ie is trouwens.. nat izzie mooier dan droog hehe
Op deze foto lijkt hij wel als nieuw.. andere kant zitten beschadigingen op tank en uitlaat.

Edit:
Hoop trouwens niet dat je gelijk hebt chevy454, die vacuumschuiven zijn DUUR. Ik lees op motor-forum prijzen van 80-150 euro/stuk. Aangezien ik er 4 nodig heb is dat niet grappig meer. Ik hoop dat je bedoelt dat ik de carbs maar eens goed moet reinigen... :'( :/
Geen kans dat ik met verse bougies klaar ben? -please-

Overigens uiteraard mijn medeleven met de leden wiens motor gejat is danwel diegene die gevallen/aangereden zijn :/

Edit2:
Die ziet er erg gaaf uit zeg! :)
Zeker voor dat geld (als je dat inhouden tenminste voor een redelijke prijs gefixed krijgt).

Ik rijd voor mijn werk vrij veel door het hele land, dus ik zal een oogje open houden voor de GSXR van Capo!

Hopelijk kan ik binnen een week of 2/3 ook een plaatje posten van mijn eerste motor :P
Zoals het er nu naar uit ziet wordt dat een Yamaha FZR600R (ja zo'n witte met paarse wielen :o , de zwart met oranje variant is vaak veel duurder :'( )

\_Specs_/

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 09:49
nou eindelijk mijn examen aangevraagd (ik begon me al af te vragen hoe lang dat ging duren ;)) kreeg weer les van een andere instructeur. Was echt top hoe deze les gaf, het kwartje viel gewoon bij zijn uitleg. langzame slalom doe ik nu gewoon beter dan ik eerst deed. alleen dat remmen is nog steeds een probleempje :) ik meot gewoon harder met mijn voorrem remmen, dat weet ik wel, ik doe het alleen nog niet :(.

afijn, hij had nog wel leuke verhaaltjes over hoe hij les gaf aan politie etc... hopelijk kan ik niet al te lang daarna mijn 2de examen aanvragen, deelname aan het verkeer is toch een stuk makkelijker voor mij dan die oefeningen, maar die oefeningen zijn nu wel een stuk leuker dan eerst (motor platleggen bij super lage snelheid ed.)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

justice_strike schreef op woensdag 06 september 2006 @ 01:07:
nou eindelijk mijn examen aangevraagd (ik begon me al af te vragen hoe lang dat ging duren ;)) kreeg weer les van een andere instructeur. Was echt top hoe deze les gaf, het kwartje viel gewoon bij zijn uitleg. langzame slalom doe ik nu gewoon beter dan ik eerst deed. alleen dat remmen is nog steeds een probleempje :) ik meot gewoon harder met mijn voorrem remmen, dat weet ik wel, ik doe het alleen nog niet :(.

afijn, hij had nog wel leuke verhaaltjes over hoe hij les gaf aan politie etc... hopelijk kan ik niet al te lang daarna mijn 2de examen aanvragen, deelname aan het verkeer is toch een stuk makkelijker voor mij dan die oefeningen, maar die oefeningen zijn nu wel een stuk leuker dan eerst (motor platleggen bij super lage snelheid ed.)
Ik remde eerst ook veel teveel met de achterrem... Daarna heeft mijn instructeur de ABS uitgezet en begon ik dus dikke strepen te trekken met het achterwiel (+zwabberen).

Daarna mijn lesje geleerd en dus mijn rechtervoet alleen maar voor de show op het rempedaal gelegd en er gewoon niet mee geremd. Werkt perfect. Je moet gewoon even af van het remmen zoals in de auto. Gebruik gewoon alleen de voorrem en de achterrem voor de show en je zult zien dat het een stuk beter gaat. :)

\_Specs_/

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

@Capo : balen zeg, wanneer leren mensen om een af te blijven van andermans spullen?

@Dinx : Sterkte met je teen en de afhandeling van je zaak.

@ Chevy54 : Had jij die stalen leidingen er al op gemonteerd? Maakt dat wat uit voor de remmerij?

Vandaag lekker naar een cursus van mijn werk, op de motor Botlekgebied in :D

[Voor 13% gewijzigd door DoctorV64 op 06-09-2006 07:05]

Chevy454 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:04:
Dat kan maar een testbankrun kan het uitsluiten. OF je moet de motor "direct" uitzetten en de koppeling in getrokken en de bougie bekijken. Vind ik geen goede methode dat laatste dus die testbank run ;)
Dan zouden de bougies wit moeten zijn toch? Misschien ga ik dat toch maar doen, die tweede methode (heb al weinig geld), het duurt immers nog 2,5 weken voordat die rubbers er zijn. Monteur adviseerde me trouwens om er niet teveel me te spelen (zwaar belasten) en niet lang 120 ofzo te gaan rijden i.v.m oververhitting bij arm lopen. Nouja, ik denk dat ik gewoon maar af moet wachten hoe die gaat als de rubbers vervangn zijn. Ik laat dan ook meteen de carbs synchoniseren. Is het dan nog niet goed, dan gaan de carbs open en zal ik die vacuumschuiven eens bekijken/met sproeiers gaan spelen.

@ZiegoM Dank je! Vind het zelf ook wel een leuk model. Zephyr is eigenlijk de opnieuw uitgebrachte Z-serie uit de jaren '70 en '80, maar dan met brede banden en betere remmen etc. Dit was dus in '91 (bouwjaar) al een retro-fiets. Beter dan al die kuip-race-beesten, die vind ik gewoon geen/weinig uitstraling hbben (en allemaal op elkaar lijken). Uitzondering is de VFR750, dat vind ik echt porno. Maar die is erg duur, en een beetje heftig als eerste motor denk ik.

Viel me trouwens op dat mijn vorige twee tanks met ongeveer 1:16,5 opgingen en mijn laatste met 1:14,3. Laatste tank was vooral snelweg, eerste twee bijna niet. Conclusie: hij loopt echt beduidend minder goed bij hogere snelheid/meer toeren.

Tip voor de remoefeningen hierboven:
Gewoon 90% voorrem gebruiken en één keertje zo hard remmen dat je voorwiel blokkeert (en snel loslaten). Dan weet je daarna namelijk hoe hard je kan remmen en weet je hoe dat voelt. Je gaat heus niet meteen plat, zo lang je dat maar niet in een bocht doet en meteen weer loslaat. Oja, wel eerst aanleggen en dan doorknijpen.

Edit:
Misschien leuk om eens een meeting te doen en dan wat te toeren?

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 06-09-2006 09:39]

• justice strike
ZiegoM schreef op woensdag 06 september 2006 @ 01:13:
[...]

Ik remde eerst ook veel teveel met de achterrem... Daarna heeft mijn instructeur de ABS uitgezet en begon ik dus dikke strepen te trekken met het achterwiel (+zwabberen).

Daarna mijn lesje geleerd en dus mijn rechtervoet alleen maar voor de show op het rempedaal gelegd en er gewoon niet mee geremd. Werkt perfect. Je moet gewoon even af van het remmen zoals in de auto. Gebruik gewoon alleen de voorrem en de achterrem voor de show en je zult zien dat het een stuk beter gaat. :)
tja ik weet het wel... ik moet het alleen gewoon doen. Ik heb jaren gefietst. Op een fiets gebruik je juist je voorrem als secundaire rem (ik ben al een paar keer over de kop geslagen door te hard remmen met de voorrem) een beetje een fobie zal ik maar zeggen. volgende keer ga ik harder op mijn voorrem remmen (hopelijk).

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

justice_strike schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:25:
[...]

tja ik weet het wel... ik moet het alleen gewoon doen. Ik heb jaren gefietst. Op een fiets gebruik je juist je voorrem als secundaire rem (ik ben al een paar keer over de kop geslagen door te hard remmen met de voorrem) een beetje een fobie zal ik maar zeggen. volgende keer ga ik harder op mijn voorrem remmen (hopelijk).
Daar was ik ook bang voor dat ik dat ging doen, maar gelukkig pikte ik het snel op :)
Gewoon poosje alleen met voor remmen, dan leer je het jezelf wel aan..

Capo, balen man :(

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:47:

Wat moet ik me daarbij voorstellen, was ie naar binnen geschoten ofzo??
klinkt pijnlijk..

• FragDaddy
[...]
Tja. ik maakte vanochtend tijdens woon-werk verkeerd ook nog een aardige powerslide bij het uitaccelereren van een bocht de snelweg op. Dat hjad een high-sider kunnen worden als ik van schrik het gas eraf had gegooid ofzo. Dus het kan wel.. Goed ik rij dan (ook tijdens woon-werk verkeer) wel 'vlotjes'.

En bij gewoon onderuit glijden door bijvoorbeeld (diesel)olie, zand of een schrikreactie kun je ook op je rug vallen.
Met een motor kun je ook prima over de kop slaan door te hard de voorrem in te knijpen hoor..

Maar dan moet je wel echt lomp knijpen. Als je gewoon netjes remkracht opbouwt, dus rustig beginnen en dan (snel) harder knijpen dan gaat ie echt niet opeens over de kop. Dan komt ie hoogstens heel rustig met het achterwiel los van de grond en dan nemen je natuurlijke instincten over om de rem weer los te laten. Of je moet stoppies willen oefenen.
Wat moet ik me daarbij voorstellen, was ie naar binnen geschoten ofzo??
klinkt pijnlijk..
Waarschijnlijk heeft ie zijn teen gebroken en moest de teen 'gezet' worden. Dat doen ze als de twee delen van het bot niet meer netjes tegen over elkaar liggen. Ze moeten natuurlijk netjes recht tegenoverelkaar en tegen elkaar aan zitten, anders geneest het niet. Je snapt dat het duwen en trekken aan een lichaamsdeel om het bot weer in de juiste positie te krijgen niet zo heel prettig voelt. Het zetten van een breuk is dan ook vaak het vervelendste van een botbreuk. gecompliceerde of meervoudige breuken daargelaten.

[Voor 55% gewijzigd door FragDaddy op 06-09-2006 11:08]

• Grolsch
[...]
tsjah, je rijdt zeker ook in spijkerbroek en zonder handschoenen :?

Ach, en als je alleen beschaafd rijdt heb je maar geluk dat ongelukken meestal niet je eigen schuld zijn :O

En de snelweg, daar rij je ook alleen maar stapvoets, snelheid krijg je daar niet }:O

Ik heb maar 1 rug, en kben dr verdomd zuinig op.

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:00:
Met een motor kun je ook prima over de kop slaan door te hard de voorrem in te knijpen hoor..
Ik daag je uit! Met een Vmax lukt je dat niet! :+
Maar dan moet je wel echt lomp knijpen. Als je gewoon netjes remkracht opbouwt, dus rustig beginnen en dan (snel) harder knijpen dan gaat ie echt niet opeens over de kop. Dan komt ie hoogstens heel rustig met het achterwiel los van de grond en dan nemen je natuurlijke instincten over om de rem weer los te laten.
Hoeft niet persé. Kan ook zo zijn dat je voowiel aan het blokkeren gaat ;) Maar bij de meeste gaat de achterkant uit de veren ja.
Anoniem: 83626 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:20:
Monteur adviseerde me trouwens om er niet teveel me te spelen (zwaar belasten) en niet lang 120 ofzo te gaan rijden i.v.m oververhitting bij arm lopen.
Klopt als een bus!
Nouja, ik denk dat ik gewoon maar af moet wachten hoe die gaat als de rubbers vervangn zijn.
Rubbers drogen ook uit dus het kan wel degelijk dat zijn hoor.
Ik laat dan ook meteen de carbs synchoniseren.
Altijd goed :)
Is het dan nog niet goed, dan gaan de carbs open en zal ik die vacuumschuiven eens bekijken/met sproeiers gaan spelen.
Voordat je met sproeiers gaat spelen doe die testbank run. Scheelt je uren, dagen, soms weken aan gekloot.
Wel volgend jaar dan :o * Chevy454 zijn motorseizoen is gedaan.
Grolsch schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:20:
Moet je eens nagaan hoe sommige dan met hun pik omgaan. De mijne zit nog in de verpakking :+
DoctorV64 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 07:04:
@ Chevy54 : Had jij die stalen leidingen er al op gemonteerd? Maakt dat wat uit voor de remmerij?
Op de Vmax niet (gemonteerd that is), op de KLR wel. Het aangrijpingspunt komt eerder doordat de remleiding niet kan uitzetten in diameter maar qua remvermogen niet direct sinds de remleiding daar geen invloed op heeft. Daar heeft de verhouding van de remklauw en hoofdremcilinder invloed op alsook de remblokken.

Ik heb vandaag de remklauwen van de Vmax uit elkaar genomen. Goh, waren die me toch een partij begaaid :o Van de 4 zuigers deed er slechts 1 zijn taak, gek dat hij niet remt hé 8)7 Heb de zuigers eruit gehaald en wat gepolijst maar de dichtingen zijn ook niet meer wat het moet zijn. Maargoed, de remklauwen moeten nog maar 1 rit meegaan, daarna komt er die andere remtangen op als het goed is.

Zo, eventjes naar de motorzaak gebeld voor wat onderdeeltjes :)

Voor de Vmax:
De sportremblokken zijn op voorraad (DP brakes HH+ blokken)
De borgpennetjes voor de remblokken helaas niet ;(
De rubberafdichtingen waren 35 euro het SET en als je 4 setjes nodig hebt ben je niet blij dus herbruik ik de oude maar. @4x2: in de cataloog van hocoparts vond ik geen geschikt setje :(
Met dit alles moet de Vmax stukken beter remmen komende zondag.

Voor de CBR heb ik thuis nog:
Sportremblokken van DP brakes, de HH+ reeks
4 afdichtrubbersetjes a 10 euro het stuk (waarom kost het bij Yamaha factor 3.5 meer? :( )
ATE remvet
DOT 5.1 remvloeistof
4 koperen O-ringen van 10mm

Voor de KLR600 heb ik nog:
sealset
ongelofelijk veel geduld :(

Zondag = remklauw revisiedag mocht het niet opvallen :+
Moet ik een kleine how to maken?

[Voor 38% gewijzigd door Chevy454 op 06-09-2006 17:16]

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

Steffie

Opaque

Grolsch schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:20:
tsjah, je rijdt zeker ook in spijkerbroek en zonder handschoenen :?

Ach, en als je alleen beschaafd rijdt heb je maar geluk dat ongelukken meestal niet je eigen schuld zijn :O

En de snelweg, daar rij je ook alleen maar stapvoets, snelheid krijg je daar niet }:O

Nee hoor, ik rijd altijd in beschermende kleding. Zelfs wanneer het buiten 35 graden of nog warmer is. Je kunt alleen niet alle risico's van het motorrijden tegengaan. Rug protectie in zowel jas als tas vind ik afdoende om verantwoord met mijn laptop op mijn rug rond te rijden.

Het is zinloos om andere verkeersdeelnemers in deze discussie te betrekken, want die kunnen met of zonder laptop op je rug evenveel schade aanrichten en daar kan je jezelf toch niet tegen verweren.

Als je geen risico's wilt nemen moet je niet gaan motorrijden.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• rimpeldinky
en toen brak rimpeldinky zijn ketting....
flink kunnen lopen naar huis en meteen nieuwe ketting besteld, maandag gaat ie dr op :( tis weer over deze week (dat dat rotding VOOR et tanken breekt, scheelt weer 20 kilo duwen :( :( :( )

*burp*

• Chevy454
  • Niet online
rimpeldinky schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:11:
en toen brak rimpeldinky zijn ketting....
Das lekker dan :o Moet je mee oppassen hé. Reminds me, moet de ketting gaan invetten.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

mijn ketting is net vervangen, was tegen het eind wel bang dat ie zou breken.. gelukkig niet gebeurt.

dinky geen schade aan jezelf of motor? je hoort af en toe van die verhalen :(

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:49:
Je hoort af en toe van die verhalen :(
Van die gozers welke ongelofelijk veel geluk hebben gehad? Ja daar hoor je wel enkel verhalen van :+
rimpeldinky schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:11:
(dat dat rotding VOOR et tanken breekt, scheelt weer 20 kilo duwen :( :( :( )
Ach, tegen het einde van de rit is dat al ruimschoots gecompenseerd door dat vocht- en vetverlies bij jou :+

[Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 06-09-2006 18:24]

• rimpeldinky
was gelukkig maar 4 km lopen (half uurtje later was dat 30 geweest >.<) en hijs er netjes "naar achteren" uitgeschoten (extreem geluk gehad, reed met duo)

*burp*

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:52:
[...]

Ik daag je uit! Met een Vmax lukt je dat niet! :+
Met die van mij ook niet :p

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Chevy, mijn nokkenaskettingspanner heeft het begeven, de bekende ratel in het blok bij koude start is aanwezig.
Heb je nog tips om andere oorzaken uit te sluiten, of te testen dat dit het probleem is?

Ik ben er vrijwel zeker van, dus dan vervangen. Ik heb een F2 (PC25), hier zijn ook mechanische spanners van APE voor te koop. Heb je hier ervaring mee?

Divide and conquer.

• Chevy454
  • Niet online
wimpie schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:14:
Chevy, mijn nokkenaskettingspanner heeft het begeven, de bekende ratel in het blok bij koude start is aanwezig. Heb je nog tips om andere oorzaken uit te sluiten, of te testen dat dit het probleem is?
Even wat gas geven. Als je de motor in de toeren laat gaan dan spant de ketting zich. Is de ratel weg dan is het de spanner.
Ik ben er vrijwel zeker van, dus dan vervangen. Ik heb een F2 (PC25), hier zijn ook mechanische spanners van APE voor te koop. Heb je hier ervaring mee?
Nee, ik heb een orginele Honda spanner, a 75 euro meen ik, op reserve liggen. Ik dacht ook aan de mechanische ipv hydraulische.

• FragDaddy
ABS? En kun je met ABS eigenlijk nog fatsoenlijk stoppies maken?
Ik daag je uit! Met een Vmax lukt je dat niet!
Nee met zo'n chopper wordt dat inderdaad wat lastig :P
Ja leuk. Maar het moet wel droog weer zijn. In de regen rij ik niet graag.

[Voor 41% gewijzigd door FragDaddy op 07-09-2006 08:45]

• Capo
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 07 september 2006 @ 08:42:

Ik denk dath et meer kwestie van lef is :P stalen remleidingen, fatsoenlijke remblokken en banden met grip ;)

• DinX

DinX

Motormuis

[...]

ABS? En kun je met ABS eigenlijk nog fatsoenlijk stoppies maken?
Geen rijdende voor zover ik weet. ik dacht wel dat ABS normaal pas ingeschakeld wordt vanaf een kilometertje of 10 per uur ofzo :? Ben ik wel niet zeker van.
Je kan gewoon zo hard remmen als je wil met ABS. of jedat nu voor, achter of beiden tegelijk doet.

• Chevy454
  • Niet online
:(

Powercruiser baby, powercruiser 8)
Capo schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:44:
Ik denk dath et meer kwestie van lef is :P stalen remleidingen, fatsoenlijke remblokken en banden met grip ;)
De hele geometrie van de motor is er niet geschikt voor. Balhoofdhoek enzo.

[Voor 41% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2006 13:18]

• FragDaddy
DinX schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:04:
[...]

Geen rijdende voor zover ik weet. ik dacht wel dat ABS normaal pas ingeschakeld wordt vanaf een kilometertje of 10 per uur ofzo :? Ben ik wel niet zeker van.
Je kan gewoon zo hard remmen als je wil met ABS. of jedat nu voor, achter of beiden tegelijk doet.
Maar bij een rolling stoppie blokkeer je je wiel niet (duh!) Waarom grijpt dat ABS systeem dan in !?

Kunnen ze er geen hellingshoek sensor inbouwen ofzo? Dat ie pas ingrijpt als je motor bijna vertikaal staat !?

Kan je de ABS ook niet tijdelijk uitschakelen met een druk op een knop ofzo !?

Want ik begreep dat 'ze' per 2010 ofzo ABS standaard op alle motoren verplicht willen maken. Dus ook op racers. Nou weet ik wel dat ABS erg veilig is bij noodstoppen, maar hoe moet ik dan indruk maken op de meisjes :'( ;)

met 10km/h is het niet zo indrukwekkend he..
Powercruiser baby, powercruiser
Hoe dan ook. Je kunt er geen stoppies op maken.. kneedowns zullen ook wel niet zo geweldig gaan want ook al verbeter je het rijwielgedeelte... je schraapt nog allerlei motoronderdelen tegen het asfalt als je meer dan 2 graden overhelt... en wheelies zullen we het maar niet over hebben he....... :X

waar hebbie dat ding dan voor.. om te powercruisen? en wat is dat dan? beetje achterover hangen en heel langzaam rijden terwijl je (a la Jeremy Clarkson) "POWER POWER POWERRRRRRR" roept?

;)

[Voor 22% gewijzigd door FragDaddy op 07-09-2006 13:32]

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 07 september 2006 @ 13:24:
waar hebbie dat ding dan voor.. om te powercruisen? en wat is dat dan? beetje achterover hangen en heel langzaam rijden terwijl je (a la Jeremy Clarkson) "POWER POWER POWERRRRRRR" roept?

;)
Dat is genieten van je eigen stem doordat het geluid te traag gaat in vergelijk met de snelheid van de motor :+ Dus dan hoor je die "POWER POWWER POWERRRRRR" als je stil staat aan het stoplicht wanneer het geluid eindelijk bijgebeend heeft. :+
je schraapt nog allerlei motoronderdelen tegen het asfalt als je meer dan 2 graden overhelt...
Euhm, met die wielbasis van de Vmax moet je juist platter gaan ;)

[Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2006 13:47]

Anoniem: 37526

http://photos.motorcycle-usa.com/DSC_0078Wheelie.jpg
http://vmax.lvlhead.com/wheelies/wheelie.jpg
http://www.vmax.no/Bilder/wheelie_jone.jpg
http://www6.shizuokanet.ne.jp/mitsuyo/yuichi/bike/wheelie/V-MAX.jpg
http://vmax.lvlhead.com/wheelies/V-Max127.jpg
http://vmax.lvlhead.com/wheelies/wforest.jpg
http://vmax.lvlhead.com/wheelies/1228_OBgVOmjEePf3Zyg.jpg
http://vmax.lvlhead.com/wheelies/DealsGap026.jpg

Que?

• rimpeldinky
dat lijken wel wheelies >:) :+

[Voor 8% gewijzigd door rimpeldinky op 07-09-2006 15:53]

*burp*

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

photoshop, zie je meteen aan de grove korrel ;)

ik had vanochtend trouwens ook pech.. niet zo erg als de eerdere verhalen, maar het lipje van de rits van mijn laarzen brak af toen ie halverwege was, dus ik kon hem niet uit doen en hij was niet aan :/
gelukkig snel een McGuyver oplossing en een sleutelbos ringetje eraan gedaan en het werkt profisorisch weer...

Wel een pech week voor de motortweakers..
Ik hoop dat Teach the odd one out is :)

• Chevy454
  • Niet online
Die ziet er niet verkeerd uit. Mooi in het rood :) Alleen die bellypan mag van een ander model in mijn ogen maar ziet er oke uit. Die voorpoten zien er gaaf uit alsook die 8 zuiger remklauwen :o

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Mmmhh zo'n V-max ziet er wel goed uit. Vorig jaar dorste ik niet een mooie FZX750 te kopen al eerste motor. Prijs was te goed, al waren de piccies mooi. Misschien loop ik er nog wel tegen aan een keer (figuurlijk dan).

Eerst maar een wat meer rijden op mijn GPX750R (of zal ik toch maar voor de laatste maanden van het jaar een iets nieuwere gixxer halen :9 ).

• Clithopias
Prachtig toch, net een sjopper met die sissybar maar toch een dikke wheelie trekken _/-\o_

Net een nieuw stuur gemonteerd. :)

Redenen:
- Wilde iets meer voorover zitten voor op de snelweg (en voor de show :9 )
- Wilde iets breders vasthouden (controle en show ;) )
- Oude was krom (linkerhandvat stond iets meer naar binnen dan rechts).
- Moet toch wat te sleutelen hebben :P

Dusss bij Safe een supersportstuur gehaald. Praktisch een recht ding, echt zoo anders dan wat ik had. Heb het gevoel alsof mn motor gegroeid is (of ik gekrompen).
Stuur is dus verderweg, lager en breder 8) Kan nog net normaal straatje keren qua armlengte (ben slechts 1.82).

Net een uurtje rustig rondgereden, conclusie: zit iets minder lekker (gewicht op polsen, behalve bij hoge snelheden, dan is het weer lekkerder), maar rijdt echt fantastisch! Veel koersvaster nu :*)

Ook maar een werkplaatshandboekding gekocht, ga ik zo lekker in bladeren. Je eerste motor is zo gaaf gewoon _/-\o_ kan er niet over uit. Nu die vukking rubbers nog en hopen dat de boel lekker gaat rijden bij >100km/u, dan ben ik helemaal dolgelukkig!

edit: Hmm, smilies in de uitverkoop 8)7

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 07-09-2006 21:33]

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 83626 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:30:
Net een nieuw stuur gemonteerd. :)

Redenen:
- Wilde iets meer voorover zitten voor op de snelweg (en voor de show :9 )
- Wilde iets breders vasthouden (controle en show ;) )
- Oude was krom (linkerhandvat stond iets meer naar binnen dan rechts).
- Moet toch wat te sleutelen hebben :P

Dusss bij Safe een supersportstuur gehaald. Praktisch een recht ding, echt zoo anders dan wat ik had. Heb het gevoel alsof mn motor gegroeid is (of ik gekrompen).
Stuur is dus verderweg, lager en breder 8) Kan nog net normaal straatje keren qua armlengte (ben slechts 1.82).

Net een uurtje rustig rondgereden, conclusie: zit iets minder lekker (gewicht op polsen, behalve bij hoge snelheden, dan is het weer lekkerder), maar rijdt echt fantastisch! Veel koersvaster nu :*)

Ook maar een werkplaatshandboekding gekocht, ga ik zo lekker in bladeren. Je eerste motor is zo gaaf gewoon _/-\o_ kan er niet over uit. Nu die vukking rubbers nog en hopen dat de boel lekker gaat rijden bij >100km/u, dan ben ik helemaal dolgelukkig!

edit: Hmm, smilies in de uitverkoop 8)7
Ja, dat lijkt mij ook erg gaaf een eerste motor :P

Hoop dat ik volgende week ook zo aan het genieten ben. Alleen dan zonder al te veel (onverwacht) sleutelen (muv een mooie blèhr-pijp natuurlijk).

Iemand nog een goede checklist om na te lopen bij de aanschaf van een tweedehands motor?
Ik heb namelijk wel wat verstand van brommers, maar bij motoren komt toch iets meer kijken.

De Yamaha FZR600R (1995) waar ik in geïnteresseerd ben schijnt snel problemen te krijgen met de tweede versnelling (gaat in zijn vrij schieten). Verder natuurlijk letten op tikken in het blok, rechtuitrijden bij rijden met handen los, roest, banden. Voorvork binnenpoten deukvrij, keerringen (hoe check je dat?). De verkoper geeft al aan dat de ketting moet worden vervangen (€ 200?). N00b: Moet een ketting gewoon worden vervangen als hij teveel speling heeft en niet verder kan worden gespannen? Of is er een andere manier om dat te zien?
Iemand nog tips?

[Voor 5% gewijzigd door ZiegoM op 08-09-2006 12:20]

\_Specs_/

• Capo
  • Niet online
De ketting heeft teveel rekt en heeff , als je het wiel rond draait, een los punt en een strak punt, daarnaast kun je hem te ver van het achtertandwiel af trekken.

Tikken in het blok, voorvork binnen poten moeten glad zijn, geen voelbare krasjes of niks. Hij moet recht op de wielen staan als ej er voor ligt.. etc.. was voor de r6 een veel gebruikte circuit fiets.. dus let op of er geen gaatjes zitten bij het oliefilter om hem te borgen etc. etc.

zo voor de moraal ridders :D

http://rapidshare.de/file...Capolastride2006.wmv.html

Laatste filmpje voor dat ie gestolen werd..

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-03 13:50

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hehe mooi laatste filmpje man.
Nét niet op de 300 hehe :D

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:51:
Laatste filmpje voor dat ie gestolen werd..
;( Ziet er leuk uit dat filmpje maarja :(

ZiegoM schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:17:
Iemand nog een goede checklist om na te lopen bij de aanschaf van een tweedehands motor?
www.geocities.com/hotsyflotsy/2ehands.pdf
Tadaaaa
Trouwens, een ketting vervang je samen met de tandwielen.. anders houdt je nieuwe ketting het niet lang vol.. spul slijt op elkaar in. Voor mijn moto: ketting (X) en tandwielen samen = E 175,-

Edit @ Capo:
Cameravrouw is vriendin/vrouw?
Bij de mijne zou dat niet kunnen i.i.g, reden:
"Als jij gaat kloten en wheelies gaat maken enzo ga ik bij je weg... ik ga niet aan je graf staan!!"
En stiekem heeft ze natuurlijk gelijk.. ze bedoelt het lief, komt er alleen zo ruk uit he :P

[Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 08-09-2006 17:10]

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, het bestek is gemaakt.

Resultaat €4700. En jammer genoeg een "moeilijke" expert ...

• justice strike
de rek van een ketting moet je overigens opmeten als je er zelf opzit. (ivm de vering die dan inbuigt).

meestal is het vervangen van de ketting ook een uitgesproken tijdstip om een keuze te maken voor andere tandwielen. je kan bijvoorbeeld kiezen om wat in te leveren op topsnelheid en wat meer acceleratie te nemen. dan neem je een grotere tandwiel voor en een wat kleinere achter. Of een wat langzamere acceleratie en wat zuinigere rit door voor een wat kleinere tandwiel en achter een wat groter tandwiel te kiezen/

afijn das allemaal wel leuk om over na te denken, als je je ketting en tandwielen moet vervangen.

[Voor 79% gewijzigd door justice strike op 08-09-2006 17:35]

• Chevy454
  • Niet online
justice_strike schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:30:
meestal is het vervangen van de ketting ook een uitgesproken tijdstip om een keuze te maken voor andere tandwielen.
;(
je kan bijvoorbeeld kiezen om wat in te leveren op topsnelheid en wat meer acceleratie te nemen. dan neem je een grotere tandwiel voor en een wat kleinere achter. Of een wat langzamere acceleratie en wat zuinigere rit door voor een wat kleinere tandwiel en achter een wat groter tandwiel te kiezen/

afijn das allemaal wel leuk om over na te denken, als je je ketting en tandwielen moet vervangen.
Je weet het antwoord al.

[Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 08-09-2006 17:43]

• The Bad Seed
  • Laatst online: 21:20

The Bad Seed

Chaotic since 1983

[...]
je kan bijvoorbeeld kiezen om wat in te leveren op topsnelheid en wat meer acceleratie te nemen. dan neem je een grotere tandwiel voor en een wat kleinere achter. Of een wat langzamere acceleratie en wat zuinigere rit door voor een wat kleinere tandwiel en achter een wat groter tandwiel te kiezen/
Net omgekeerd ;) Met een groter achtertandwiel of kleiner voortandwiel ga je harder optrekken, kijk maar naar je fiets...

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• justice strike
Chevy454 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:39:
[...]

;(

[...]

Je weet het antwoord al.
?

[Voor 126% gewijzigd door justice strike op 08-09-2006 20:16]

• FragDaddy
DinX schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:27:
Zo, het bestek is gemaakt.

Resultaat €4700. En jammer genoeg een "moeilijke" expert ...
Fuck zeg. 4700 euro schade en dat is nog laag ingeschat :(

Ben je mooi klaar mee. Al wat gehoord over de schuldvraag?

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:58:
[...]

Fuck zeg. 4700 euro schade en dat is nog laag ingeschat :(

Ben je mooi klaar mee. Al wat gehoord over de schuldvraag?
Geen van de 2 partijen had een schadeformulier bij. We hebben toen de politie gebeld. Die hebben enkel een PV opgesteld en onze verklaringen genoteerd. Maar de verzekering kan deze nu nog niet gebruiken. Dat gaat via het parket moest het voorkomen.

Nu heb ik het bij mijn verzekering moeten uitleggen, en zij bij haar verzekering. Nu moeten ze elkaar aanschrijven voor de verklaring van de andere,... Kan tot enkele weken duren.
Ligt er net aan hoe snel de andere verzekering gaat.

Zodra mijn verzekering van de tegenpartij te horen krijgt "Ik had hem niet gezien" krijg ik uitbetaald door mijn verzekering. Maar ze kan natuurlijk niet anders dan dat gaan verklaren.

Dus nog afwachten nu.

Die 4700 is trouwens het totaal van het bestek. Dus voor alles wat stuk is nieuwe onderdelen geteld. Niet rekening houdend dat sommige dingen kunnen gespoten worden enzo.

[Voor 8% gewijzigd door DinX op 08-09-2006 21:45]

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

de rek van een ketting moet je overigens opmeten als je er zelf opzit. (ivm de vering die dan inbuigt).

meestal is het vervangen van de ketting ook een uitgesproken tijdstip om een keuze te maken voor andere tandwielen. je kan bijvoorbeeld kiezen om wat in te leveren op topsnelheid en wat meer acceleratie te nemen. dan neem je een grotere tandwiel voor en een wat kleinere achter. Of een wat langzamere acceleratie en wat zuinigere rit door voor een wat kleinere tandwiel en achter een wat groter tandwiel te kiezen/

Nog heel erg bedankt voor de checklist! :)

Ik neem dan waarschijnlijk toch gewoon de standaard tandwielen, lijkt mij dat die niet voor niets zijn gekozen. Neem aan dat een X-ring ketting beter is (is duurder)?

Overigens lees ik in het werkplaatshandboek dat de kettingspanning van een FZR600R moet worden gemeten zonder rijder op de motor en met de ketting op het strakste punt.

\_Specs_/

• Capo
  • Niet online
Kon niet platliggen op de tnak ivm camera, heb het vorige week vrijdag avond nog es overgedaan en hij spurte naar de 299 en bleef daar hangen :(
Anoniem: 83626 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:02:

Edit @ Capo:
Cameravrouw is vriendin/vrouw?
Bij de mijne zou dat niet kunnen i.i.g, reden:
"Als jij gaat kloten en wheelies gaat maken enzo ga ik bij je weg... ik ga niet aan je graf staan!!"
En stiekem heeft ze natuurlijk gelijk.. ze bedoelt het lief, komt er alleen zo ruk uit he :P
Yups.. that's the lady. En ik mag alleen nie tmeer wheelien met haar achterop en ik moet meer afstand houden van auto's... dus het valt mee..

Maar ze heeft me al wel tig keer der bezorgdheid uitgesproken dus tja.. ik doe tandje rustiger aan al sinds paar maanden.. die 298km/h was voor die periode (paar maanden terug) en dat bochtjes maken was paar weken geleden.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
ZiegoM schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:04:
[...]

Nog heel erg bedankt voor de checklist! :)

Ik neem dan waarschijnlijk toch gewoon de standaard tandwielen, lijkt mij dat die niet voor niets zijn gekozen. Neem aan dat een X-ring ketting beter is (is duurder)?

Overigens lees ik in het werkplaatshandboek dat de kettingspanning van een FZR600R moet worden gemeten zonder rijder op de motor en met de ketting op het strakste punt.
Idd meet je de kettingspanning zonder dat je er zelf op zit. CM of 2 speling is prima.

Een X ketting heeft meer "afsluitpunten" en zou dus langer mee moeten gaan. Wil je het echt goed doen koop je meteen een smeersysteempje, dan heb je er geen omkijken meer naar: http://www.osco.nl/
(

Wise enough to play the fool

• DinX

DinX

Motormuis

• gwystyl
  • Laatst online: 21:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die heb ik er ook op zitten... ideaal, vooral als je niet na elke lange rit je ketting wil smeren of gewoon veel rijdt. Tankje af en toe bijvullen met motorolie, verder heb je er geen omkijken naar.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee