Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 5 alweer Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.893 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 09:49
ZiegoM schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:43:
Nog even over de kosten van motorrijden:

In mijn geval is het ook meer een keuze van waar ik mijn geld aan uit wil geven.
Ik geef namelijk veel liever 300 euro aan banden voor mijn (toekomstige.. :o ) motor uit dan aan een setje wat onder afgeragd golfje moet.
Met grote/ kleine beurt etc. precies hetzelfde.

Daarom heb ik er ook voor gekozen om mn motorrijbewijs te halen en daarna een goedkope motorfiets (<2k) te kopen ipv van meteen een afgeragd golfje voor hetzelfde geld.

Nu ik zelf naar een sportfietsje opzoek ben met een beperkt budget, ben ik overigens wel bang een fiets te kopen waar ik helemaal op leegloop om hem rijdend te houden...
Want hoe betrouwbaar is bijvoorbeeld een Yamaha FZR600 uit 1993 met 40/50k op de teller...
Of een Suzuki GSX600f... Of...

Ik ga weer verder met zoeken :)
het vervelende is dat niemand hier een antwoord kan of wil geven, want ik heb er dus nergens een antwoord op kunnen vinden. Vandaar dat ik dan maar voor (bijna) nieuw ga aangezien ik daar wel redelijke zekerheid heb over de onderhouds kosten... helaas is de aanschaf dan wel duur :(

[Voor 6% gewijzigd door justice strike op 24-08-2006 19:18]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:02

4x2

lộn xộn quá

ZiegoM schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:43:
Want hoe betrouwbaar is bijvoorbeeld een Yamaha FZR600 uit 1993 met 40/50k op de teller...
Of een Suzuki GSX600f... Of...
Valt niet te zeggen, hangt heel erg af vh onderhoud en de rijstijl.
Maar zo'n FZR heeft dacht ik wel eens wat probleempjes met de koppeling en wat lagers in die buurt, maar dat hoor je wel als ie loopt.

GSX600F zijn redelijk probleemloze motoren, afgezien vh feit dat ze wat gevoelig zijn voor roest op het frame (zoals wel meer suzuki's met een stalen frame, te goedkope lak gebruikt).
Alleen het zijn vrij arbeidsintensieve motoren om onderhoud aan te laten doen, het is niet zozeer moeilijk, maar voordat je een keer het kleppendeksel dr af hebt liggen ben je wel wat verder (en dat moet iedere 6000km zo uit het hoofd :X)

Andere leuke (sport) motor voor een 2500 euro is een 90-93 VFR750, niet superlicht (230-240kg rijklaar geloof ik, 86-89 en 94-97 model zijn een 10kg lichter), wel superbetrouwbaar (afgezien van de spanningsregelaar, maar daar zijn goede imitatiedingen voor te krijgen die niet zo heel duur zijn) en je kunt dr hard mee rijden (toch nog een 100pk, vrij sterk onderin toeren en helemaal geen slecht rijwielgedeelte), maar ook lange ritten mee maken zonder gebroken aan te komen.

Of evt voor iets minder (1500 euro heb je een vrij nette) is het 86-89 model van de VFR750 ook een optie, alleen daar heb je dan wat minder keus qua banden zonder velgen te wisselen, al kun je met de diagonale toerbandjes die er voor te krijgen zijn ook vrij hard rond).
En het zijn naar mijn mening verschrikkelijk fijne motoren om onderhoud aan te doen, alles is echt heerlijk te bereiken, het zit logisch en simpel in elkaar, echt een genot om aan te sleutelen (nieuwere modellen weet ik het zo niet van, want daar heb ik nog niet echt aan gewerkt).

leeg

• gwystyl
  • Laatst online: 21:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wel leuk dat we met drie Viffers in een motor-topic hier zitten :). Levert in ieder geval genoeg reclame op. Ik heb zelf een '94-er. Daar zit alles ook nog redelijk bereikbaar. Ik heb er zelf de uitlaat en de spanningsregelaar van vervangen, en een automatisch kettingsmeersysteem (Pro-Oiler) op gemonteerd.
Ze zijn niet echt goedkoop, maar wel heel betrouwbaar (mijn motor heeft nu 93k gelopen en geeft geen kik) en ik ben helemaal gek op de soeplesse en het gemak waarmee je kan kiezen voor hard of zacht rijden.
Voor meer specifieke ervaringen met motoren uit ongeveer '93 zou ik echter meer op www.motor-forum.nl gaan rondkijken dan hier, simpelweg omdat daar gewoon een veel groter motorpubliek komt en er voor heel veel types is er een type-topic.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-03 17:00

Chakotay

Lick here to continue

Zodan, ik heb a.s. dinsdagavond mijn eerste les :) Het blijkt dat de de leraar waar ik ook mijn blik-lessen bij heb gedaan weer is begonnen met motorlessen, bij hem maar een startlesje aangevraagd :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 12:30

Yotta

0110101001111010

Wat ik nou afvroeg. Voor mijn motor tank ik Euro 95 benzine. Is het nou ook mogelijk om V-power te tanken of is dit grote onzin :?

0110101001111010

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Mij werd zelfs aangeraden om om de zoveel tijd een keertje V-Power te tanken.
Dit omdat deze brandstof beter schijnt te verbranden en lekker de boel reinigt.

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 11:28

the-spawn

.: Dark Storm :.

Mijn post staat daar ook tussen (Dark Storm).
Ik tank het dus ook wanneer ik kan en dat merk IK bij mijn motor.
Bij mijn vader, die rijd een HONDA ST1100, die merkt het minder goed zegt hij, hij merkt iets wat in de reactie van de machine.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jur schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:53:
Mij werd zelfs aangeraden om om de zoveel tijd een keertje V-Power te tanken.
Dit omdat deze brandstof beter schijnt te verbranden en lekker de boel reinigt.
Verbrandt niet beter, juist slechter. Mits we het over de echte V-power(octaan 100) hebben. Hoe hoger het octaangetal hoe minder energie omdat het vlamfront zich moeilijker doorzet. Als je de ontsteking echter kan vervroeger (met een klopsensor) kan je er wel vermogen mee winnen.

Wat wel zo is dat de benzine zuiverder is en verzadigde koolwaterstoffen kent. Hierdoor heb je een betere verbranding en een hogere calorische waarde (als ik me niet vergis, kan ook juist andersom zijn van de koolwaterstofverbindingen. * Chevy454 is momenteel powered by Duvel :+ )
Yotta schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:05:
Wat ik nou afvroeg. Voor mijn motor tank ik Euro 95 benzine. Is het nou ook mogelijk om V-power te tanken of is dit grote onzin :?
Mogelijk ja. Onzin, ik weet het niet direct, ik kan mij redenen verzinnen waarom het wel en geen onzin kan zijn. Doordat het moelijker ontsteekt (wederom als we het over de echte V-power hebben) zal de piekdruk in de cilinder lager liggen waardoor je uitlaatgassen warmer worden. Dus worden schoongebrand. Echter verlies je ook weer vermogen op een mierenneuktechnisch niveau :+

[Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 25-08-2006 22:47]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• justice strike
  • Laatst online: 13-02 09:49
nou ben pasgeleden naar de winkel gegaan voor een helm veel keuze, maar uiteindelijk kom je vaak toch bij shoei uit (hjc carbon is leuk, maar schijnt kwalitatief wat minder goed afgewerkt te zijn)

anywya ik had de x-1000 en de raid II op mijn hoofd. de x-1000 zat wat comfortabeler, maar ook losser, dit zou dan met kussentjes wel opgelost worden, maar dat kost extra (tenzij het vanuit de fabriek geregeld kan worden) ik vroeg mij af of iemand de twee helmen wel eens gedragen heeft (voornamelijk in de zomer) en hoe het verschil zich verhoud (de koeling etc...) ik leun redelijk tegen de raid II, omdat die gewoon beter past (zit goed tegen de wangen etc...), maar vraag me dus af of ik die extra ventilatie die de x1000 (of zelfs de x-spririt) levert niet zal gaan missen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:45:
[...]
Hoe hoger het octaangetal hoe minder energie omdat het vlamfront zich moeilijker doorzet. .

Wat wel zo is dat de benzine zuiverder is en verzadigde koolwaterstoffen kent. Hierdoor heb je een betere verbranding en een hogere calorische waarde (als ik me niet vergis, kan ook juist andersom zijn van de koolwaterstofverbindingen. * Chevy454 is momenteel powered by Duvel :+ )
lijkt me een tegenstelling die dat duiveltje in je hoofd heeft geplaatst ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:04:
lijkt me een tegenstelling die dat duiveltje in je hoofd heeft geplaatst ;)
haha, nee :)

Ik bedoelde dat de benzine nu (dus 95,98, 100 octaan) zuiverder is van samenstelling en daarom ook een hogere calorische waarde heeft :)

[Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 25-08-2006 23:14]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 12:30

Yotta

0110101001111010

Maar Chevy454 wat tank jij nu? En wat tankt FragDaddy?

Trouwens iets heel anders :) .
Op mijn cbr, 2001 model, zit geen buddyseat (dat kussentje achter). Maar eigenlijk wil ik deze wel hebben 8) . Enig idee waar ik dit kan kopen?

0110101001111010

• Chevy454
  • Niet online
Euro 95 op de CBR
Euro 98 op de KLR
Euro 95 op de VMax

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Yotta schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:54:
Enig idee waar ik dit kan kopen?
CBR600FS ?
Kun je kopen bij honda, a 180 euro ofzo :P
Fireblade is net zo duur trouwens.

leeg

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 15:55

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Jammer dat ik de dynorun plaatjes niet kan laten zien nu maar ik heb er 8 PK en 13Nm bij :P

En hij loopt errug lekker bij elk toerental geen dip meer op de 5000 en nu is het verbruik ook beter geworden. Er zitten nu wel wat gaatjes in de Airbox en de vlakschuif is ingeruild voor de "gewone" vacuum carb

And it goes BRAAAAAPP!

• Chevy454
  • Niet online
ROFLASTC schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:24:
Jammer dat ik de dynorun plaatjes niet kan laten zien nu maar ik heb er 8 PK en 13Nm bij :P
Waarom niet?
En hij loopt errug lekker bij elk toerental geen dip meer op de 5000 en nu is het verbruik ook beter geworden.
Mooi :)
Er zitten nu wel wat gaatjes in de Airbox en de vlakschuif is ingeruild voor de "gewone" vacuum carb
Dit is een verdomme minder mooi :( Hoe komt het? Vlakschuif for the win!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33

DinX

Motormuis

Zo, kostelijke maand komt eraan.

Volgende donderdag nieuwe achterband (MEZ4 terug, veel lol gehad aan de BT014, maar het weekendrijden is alweer voorbij ... korte zomer ....). Begin oktober dan weer binnen voor m'n 40.000 km beurt. Bij die van mij betekent dat kleppen stellen.
Rond die periode waarschijnlijk ook weer een nieuwe voorband.

Ander minpunt ... ik ben m'n 2de versnelling weer een hele tijd "kwijt". Heb het een jaar geleden al eens gehad. Bij het optrekken springt ie ff uit versnelling tot je minder hard gas geeft.
Heb er maar mee gewacht tot die grote beurt, dan kan alles in 1 x.

Een mens begint zich af te vragen wat ie wel niet verkeerd doet. De 1ste keer dacht ik dat het door een keer te laag schakelen was. Maar nu heb ik het weer, en dan wel na vnl. snelwegkm's.
Gelukkig een garantiegevalletje, en ik kan wel ff zonder 2de versnelling. Met het koppel dat die van mij heeft trek je bijna net zo goed op in z'n 3 :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Chevy454
  • Niet online
Yamaha kwaal. Is het niet de 2de versnelling dan is het wel de 3de versnelling. Gaat bij mijn Vmax ook nog een keer gebeuren :z Komt doordat de overgang van 1 naar 2 te groot is gekozen en dat daarom de bak een plotse vertraging kent. Als het bij mij gebeurt dan ga ik kijken of ik niet een andere verhouding kan proberen.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

DinX schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:08:
Volgende donderdag nieuwe achterband (MEZ4 terug, veel lol gehad aan de BT014, maar het weekendrijden is alweer voorbij ... korte zomer ....). Begin oktober dan weer binnen voor m'n 40.000 km beurt. Bij die van mij betekent dat kleppen stellen.
Rond die periode waarschijnlijk ook weer een nieuwe voorband.
Probeer de metzeler roadtec Z6 eens (al moet je die volgens mij wel perse als setje nemen, profiel voor en achter op elkaar afgestemd oid), zou ongeveer net zoveel kms als de Mez4 moeten kunnen halen, maar met een betere grip nat en droog.
En is niet eens duurder.

leeg

• Chevy454
  • Niet online
Z6 is wel een redelijke band en moet als set worden genomen. Die achterband heeft in het midden namelijk geen profiel. De voorband haalt al het water weg dus je moet die als set monteren. De Z6 met de Mez4 vergelijken kan ik niet.

[Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 26-08-2006 22:04]

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
Yotta schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:54:
Maar Chevy454 wat tank jij nu? En wat tankt FragDaddy?

Trouwens iets heel anders :) .
Op mijn cbr, 2001 model, zit geen buddyseat (dat kussentje achter). Maar eigenlijk wil ik deze wel hebben 8) . Enig idee waar ik dit kan kopen?
Ik tank gewoon Euro 95 met mijn R6. Heeft voor mij geen nut om 98 te tanken. De motor is (behalve de pijp en de afstelling) helemaal standaard en loopt dus prima op 95. V-power of andere rotzooi komt er bij mij niet in. De brandstof is al duur genoeg en anders ga ik wel gelijk over op avgas 8)7 ..

buddyseat... pfft... Dat wordt Marktplaats in de gaten houden, motorzaken afbellen (Ten Kate in Nieuwleusen zou ik mee beginnen) en je ogen open houden.
Dit is een verdomme minder mooi Hoe komt het? Vlakschuif for the win!
Misschien makkelijker af te stellen? Of die vlakschuif was gewoon te groot voor zijn fiets?

[Voor 18% gewijzigd door FragDaddy op 26-08-2006 23:30]

Have a wheelie good weekend!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:24:
Misschien makkelijker af te stellen? Of die vlakschuif was gewoon te groot voor zijn fiets?
Vlakschuif is inderdaad een kunst om af te stellen. Diameter weet ik niet maar ik moet eerlijk zijn, met een Edelbock heb ik nog nooit gewerkt.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 23:45
Zow, ruim 1100km erbij gereden dit weekend. Lekker in de stromende regen in de Eifel, behoorlijk spannend maar wel erg leerzaam. Gelukkig maar 1 oeps momentje gehad, ging achter iemand op beroerd wegdek en hij had wel wat meer rijervaring. Kon hem redelijke bijbenen maar bij een bocht ging ik toch iets te hard, gelukkig kon ik de meeste snelheid eruit remmen en op het laatste moment de motor erin gooien.

Wel een superweekend gehad, clip-ons hebben me helemaal gesloopt maar ik zit hier met een big-smile :9

Cb'tje heeft zich trouwens prima gehouden, eenmaal op de camping bleek wel mijn startmotor de halve heenweg mee te hebben gedraaid. Bleek vocht in mijn armatuur te zijn, draadje los en dat was ook weer opgelost. Verder nog een "lichte" olielekkage, alles aan de rechterkant onder de olie inclusief mijn broek. Voor de terugweg ongeveer 150ml bijgegooid wat er binnen 10km weer uit lag, zat nog genoeg in dus kon zo naar huis rijden.

[Voor 29% gewijzigd door Clithopias op 27-08-2006 17:34]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

geens scanner en kreeg het niet digitaal mee
Dit is een verdomme minder mooi :( Hoe komt het? Vlakschuif for the win!
Koppel verloop was best grillig met dat ding en die kerel van Dynojet had er voor 300Euri aan zit pielen en prutsen waardoor ik zei "laat maar" en toen was het met een vacuum carb snel gefixed.

dat het zoveel heeft gekost komt door mij hoor want ik wilde perse dat ie door zou gaan.

And it goes BRAAAAAPP!

• Chevy454
  • Niet online
ROFLASTC schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:40:
Koppel verloop was best grillig met dat ding en die kerel van Dynojet had er voor 300Euri aan zit pielen en prutsen waardoor ik zei "laat maar" en toen was het met een vacuum carb snel gefixed.
Jammer :(

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59
zo, ben ook weer terug van vakantie.
Vorig weekend met de brommert naar Brno - Tsjechië geweest om Rossi en kasjotten te bekijken.
Vervolgens Afgelopen donderdag zelf naar Assen geweest om de nieuwe baan te proberen *D

Al met al een prachtige vakantie + race dag gehad, zonder schade :D

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Clithopias
Nog even een plaatje posten die ik altijd al wilde hebben, mezelf op de motor terwijl we aan het rijden waren.
http://www.gewan.demon.nl/rijdend.JPG

• Capo
  • Niet online
Grolsch : succes met de sale man :)

Ik ben aan het orienteren voor een twin..tuono is meest waarschijnlijke keus..

En regen race is zo gaaf..... :P maarja teveel olie op de weg en niet op lettetnde automobilisten.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Clithopias schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:53:
Nog even een plaatje posten die ik altijd al wilde hebben, mezelf op de motor terwijl we aan het rijden waren.
[afbeelding]
Heu? Zie ik nou band aandrijving of zie ik een grote grijze bescherm unit,op je achteras, voor de ketting

And it goes BRAAAAAPP!

• Chevy454
  • Niet online
ROFLASTC schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:44:
Heu? Zie ik nou band aandrijving of zie ik een grote grijze bescherm unit,op je achteras, voor de ketting
Dat is nou de ketting met een beschermkap ;) Hoop ik :+

[Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 29-08-2006 19:48]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

zoals beloofd een foto zonder hesje:
http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_1391.jpg

En als vervolg op de oordopjes discussie:
http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_1395.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_1396.jpg
;)

• Clithopias
Chevy454 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:47:
Dat is nou de ketting met een beschermkap ;) Hoop ik :+
Dat is idd een kapje over het achtertandwiel heen, kettingscherm zelf zit er (nog) niet op. Heb er wel een liggen maar die moet nog ff mooi gemaakt worden.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Mag ik je *kuch, meteen ff wijzen op www.cbfourclub.nl :)

Wise enough to play the fool

• Chevy454
  • Niet online
Clithopias schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:47:
[...]

Dat is idd een kapje over het achtertandwiel heen, kettingscherm zelf zit er (nog) niet op. Heb er wel een liggen maar die moet nog ff mooi gemaakt worden.
Je hebt overigens wel een leuke jas en die motor van je is ook wel leuk. Vind zo'n classic wel leuk :)
Elke keer als ik zoiets zie dan denk ik: Z900 met UPSD, verlengde achterbrug, injectie... :(

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 14:54

ZiegoM

Yammie R1

Clithopias schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:53:
[afbeelding]
Gaaf zo'n oude Honda :)

Dan zal ik ook maar eens twee pics posten van mijn 'rijkunsten' (heb pas een week of 4 mijn A-tje) op mijn vader's Honda CB750K7.

http://members.chello.nl/w.bindels/klein1.jpg

http://members.chello.nl/w.bindels/klein2.jpg

Nu nog een eigen motor...

\_Specs_/

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zodan, ik heb mijn eerste les ook gehad :) Ik had nog helemaal geen ervaring met schakelbrommers e.d., dus het schakelen gaat nog niet bijzonder soepel... Over het algemeen ging het wel ongeveer zoals ik verwacht had, een beetje rondjes rijden over het parkeerterrein en met de snelle slalom oefenen, dat ging prima.

Op naar de volgende les :)

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 14:54

ZiegoM

Yammie R1

Chakotay schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:09:
Zodan, ik heb mijn eerste les ook gehad :) Ik had nog helemaal geen ervaring met schakelbrommers e.d., dus het schakelen gaat nog niet bijzonder soepel... Over het algemeen ging het wel ongeveer zoals ik verwacht had, een beetje rondjes rijden over het parkeerterrein en met de snelle slalom oefenen, dat ging prima.

Op naar de volgende les :)
Dus je gaat ervoor? Hulde! :)

Weer een motorrijder in spé erbij :P

\_Specs_/

• JdM
  • Laatst online: 30-03 12:33

JdM

Gas?Gas!

ZiegoM schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:21:
[...]

Gaaf zo'n oude Honda :)

Dan zal ik ook maar eens twee pics posten van mijn 'rijkunsten' (heb pas een week of 4 mijn A-tje) op mijn vader's Honda CB750K7.

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu nog een eigen motor...
@pic1: Netjes, zicht halen ;)

@pic2: Schuin toch eens af man!! :P

N54 powered

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Woei, weer een nieuwe frikandel dr bij voor een paar euro.
Ach ja, voor deze prijs kon ik m niet laten staan, moet wel wat aan gebeuren, maar goed.
Netjes maken en verkopen, of ik moet tussendoor mn VFR slopen, dan tuf ik hier wel op rond (kost niks en is best grappig).
http://www.zeke.nl/hosting/harrie/NX250b/NXb1.jpg

leeg

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:03:
zoals beloofd een foto zonder hesje:
[afbeelding]

;)
"k dan.

wat hadden we ook weer afgesproken? 5 euro?

[Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 30-08-2006 11:38]

And it goes BRAAAAAPP!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

4x2 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:37:
Ach ja, voor deze prijs kon ik m niet laten staan, moet wel wat aan gebeuren, maar goed.
Netjes maken en verkopen, of ik moet tussendoor mn VFR slopen, dan tuf ik hier wel op rond (kost niks en is best grappig).
[afbeelding]
Leuk speelgoed, mooie verroeste voorrem :p Is het blok nog in orde?

• Grolsch
voor de mensen die interesse hebben (of mensen kennen die interesse hebben), mijn fiets staat te koop.

zie http://koopjes.marktplaat...oren_suzuki/47865696.html

voor tweakers kunnen we natuurlijk altijd een speciaal prijsje maken :+

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

4x2 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:37:
[afbeelding]
Wat voor model is het?
Ziet er wel geinig uit, 650cc single?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Als je,je motor verbouwt met allerlei stoere spulletjes en bv een mooi kleuren patroontje erop laat spuit. Kun je hem dan laten keuren op waarde? Met als doel dat je klus en verbouw werk 'm meer waard maakt.

And it goes BRAAAAAPP!

• Grolsch
ROFLASTC schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:50:
Als je,je motor verbouwt met allerlei stoere spulletjes en bv een mooi kleuren patroontje erop laat spuit. Kun je hem dan laten keuren op waarde? Met als doel dat je klus en verbouw werk 'm meer waard maakt.
voor de verzekering bedoel je :?

Volgens mij kan dat wel, tenminste wel met auto's.
Een vriend van me heeft een keer een golf 1 cabrio compleet gereviseerd, en heeft hem toen voor de verzekering laten "keuren" voor een reeële dagwaarde.

Misschien je verzekering eens bellen.

• Capo
  • Niet online
taxatie laten doen en dan op taxatie waarde verzekeren... :) zelfde als bij auto's maar per verzekering verschillend of ze het doen ivm risico, kosten, etc.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:33:
Wat voor model is het?
Ziet er wel geinig uit, 650cc single?
het gaat nauwelijks harder dan dat van jou :P

NX250

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:11:
[...]

het gaat nauwelijks harder dan dat van jou :P

NX250
in theorie toch 2x zo snel :p

• Chevy454
  • Niet online
ook dan niet want het benodigd vermogen stijgt tot de 3de macht :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Betaalt...

En wel in de TS die foto

And it goes BRAAAAAPP!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ToolkiT schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:43:
[...]

in theorie toch 2x zo snel :p
Denk niet dat ie 260 haalt :+
Bij 140 is het wel heel ver op, mn vorige heb ik 1 keer 150 mee gehaald op de digiteller, wind mee, plat dr op en een uur wachten :P
Chakotay schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 02:40:
Leuk speelgoed, mooie verroeste voorrem :p Is het blok nog in orde?
Het loopt, het klinkt niet als een koffiemolen, het zal wel.
Of ie rijd kom ik nog wel achter...

leeg

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

4x2 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:11:
[...]

Denk niet dat ie 260 haalt :+
Bij 140 is het wel heel ver op, mn vorige heb ik 1 keer 150 mee gehaald op de digiteller, wind mee, plat dr op en een uur wachten :P
Dat scheelt dan idd niet veel met de mijne.. hoeveel PK heeft zo'n ding?

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:54:
Dat scheelt dan idd niet veel met de mijne.. hoeveel PK heeft zo'n ding?
Je moet je vraagstelling gaan nuanceren. Hoeveel PK heeft het ding fabriek uit? Ik denk namelijk dat er wel wat paarden op langdurig verlof zijn :+

• Grolsch
een motor krijgt meer pk's naarmate hij ingelopen is, als dat hij uit de fabriek komt.

Klas een verhaal op internet van iemand met een VFR welke na heel veel km's meer pk's had als toen dat ding nieuw was.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Grolsch schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:57:
een motor krijgt meer pk's naarmate hij ingelopen is, als dat hij uit de fabriek komt.

Klas een verhaal op internet van iemand met een VFR welke na heel veel km's meer pk's had als toen dat ding nieuw was.
Da's gedeeltelijk waar, een machine moet eerst ingelopen/gebroken worden, de tandwielen etc moetn op elkaar inslijten.
Maar dat proces houd op een gegeven moment op en gaat over in slijtage wat vermogen verminderd..

• Clithopias
Stomme koekblikker heeft mij vandaag aangereden ;(

Stond te wachten om een weg op te draaien (t-splitsing) krijg ik opeens een duw. In eerste instantie wilde ik van de motor springen en die blinde *** het ziekenhuis in meppen, leek alleen niet zo'n hele verstandige keuze. Nadat ik mijn schade zag besloten met gebarentaal duidelijk te maken hoe ik erover dacht en ben doorgereden, ook omdat ik anders het verkeer helemaal vast zou zetten.

Mijn schade is alleen maar een licht gevouwen kentekenplaat, die buig ik zelf wel weer recht. Hij heeft waarschijnlijk wat krassen en hopelijk ook een deuk.

• Chevy454
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:57:
Klopt, dan is alles al in elkaar ingesleten :) Maar ook de paarden worden moe wanneer de speling al wat groter is geworden ;)
Clithopias schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:06:
Stomme koekblikker heeft mij vandaag aangereden ;(
:(
Mijn schade is alleen maar een licht gevouwen kentekenplaat, die buig ik zelf wel weer recht. Hij heeft waarschijnlijk wat krassen en hopelijk ook een deuk.
En de rest nog ;( Heeft hij jouw velg geraakt? Die is dan mogelijk een beetje ei-vormig en hebben je achterbruglagers een tikkie gehad.

[Voor 43% gewijzigd door Chevy454 op 30-08-2006 14:08]

• Clithopias
Chevy454 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:06:
En de rest nog ;( Heeft hij jouw velg geraakt? Die is dan mogelijk een beetje ei-vormig en hebben je achterbruglagers een tikkie gehad.
Nee, hij is net langs mijn achterbrug gegaan en heeft alleen mijn kentekenplaat geraakt. Zelfs mijn middenbok (pootje steek wel een stukje uit) heeft hij gemist. Denk dat ik anders wel met motor en al omgekieperd was.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
Ik heb het al eerder gevraagd en ik ga het gewoon nog een keer doen:

Wie weet er een goedkoop adresje om een nieuwe achterband te kopen? Ik hoef geen setjes ofzo. Alleen een achterband. Hij moet ook op het wiel gelegd worden en gebalanceerd worden.

wiel monteren/demonteren wil ik best zelf doen.

Have a wheelie good weekend!

• Clithopias
In Spanje schijn je goedkope banden te kunnen bestellen.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:54:
[...]

Je moet je vraagstelling gaan nuanceren. Hoeveel PK heeft het ding fabriek uit? Ik denk namelijk dat er wel wat paarden op langdurig verlof zijn :+
Ey, pas 17K gelopen ;) yeah right :X
Maar fabrieksaf heeft ie er 26.
Echt supertraag zijn ze nou ook weer niet, alleen wind tegen boven de 100 heb je een probleem.
Het weegt ook maar 130kg rijklaar.
Blokken zijn niet echt slecht, mn vorige heeft een ton gehaald, alleen zoop ie toen wel 'wat' olie als je gas gaf.
Clithopias schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:06:
Die vent is dolgelukkig met jou, nu komt ie er vanaf zonder zn verzekering aan te spreken ws.
Ik laat in zo'n geval gewoon een schadeformulier invullen.
Zit altijd wel wat verborgen schade die toevallig met een taxatie naar boven komt.

[Voor 29% gewijzigd door 4x2 op 30-08-2006 15:38]

leeg

• Clithopias
4x2 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:36:
Die vent is dolgelukkig met jou, nu komt ie er vanaf zonder zn verzekering aan te spreken ws.
Ik laat in zo'n geval gewoon een schadeformulier invullen.
Zit altijd wel wat verborgen schade die toevallig met een taxatie naar boven komt.
Op dat moment denk je daar niet zo snel aan, had al genoeg moeite om mezelf te beheersen. Ben totaal niet aggresief maar op zo'n moment wil je er wel even lekker op los slaan.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-03 13:50

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Probeer Garage Vert eens FragDaddy.
Erg relaxedte gast en scherpe prijzen.

www.garagevert.nl

[Voor 5% gewijzigd door Ken. op 30-08-2006 15:59]

• Capo
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:09:
Ik heb het al eerder gevraagd en ik ga het gewoon nog een keer doen:

Wie weet er een goedkoop adresje om een nieuwe achterband te kopen? Ik hoef geen setjes ofzo. Alleen een achterband. Hij moet ook op het wiel gelegd worden en gebalanceerd worden.

wiel monteren/demonteren wil ik best zelf doen.
dat bedrijf wat die rwp stunters sponsert motormate.nl ofzo.. zit in zwijndrecht.. 235 voor complete set..dus enkele band zou ook interresant moeten zijn, gezien je 30% korting krijgt...

* Capo heeft een gpx750r gekocht met 100.000km op de teller als woon-werk motor :)

de gsxr is er wat duur voor en zonde, de bandit van de vriendin is ook bandjes vreter dus tja.. :) ding heeft de vorige eigenaar 2500 euro gekocht ( 1000 aankoop + 1500 onderhoud ) en heeft 3000km gereden en ik koop 'm voor weinig dus tja :P

hij maakt meer herrie als dat ie vooruit komt maar ach ( compleet open laser pijpje uit de jaren 80 en op de test bank produceerde die een 100pk!)

[Voor 28% gewijzigd door Capo op 30-08-2006 16:30]

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:28:
* Capo heeft een gpx750r gekocht met 100.000km op de teller als woon-werk motor :)

de gsxr is er wat duur voor en zonde, de bandit van de vriendin is ook bandjes vreter dus tja.. :) ding heeft de vorige eigenaar 2500 euro gekocht ( 1000 aankoop + 1500 onderhoud ) en heeft 3000km gereden en ik koop 'm voor weinig dus tja :P

hij maakt meer herrie als dat ie vooruit komt maar ach ( compleet open laser pijpje uit de jaren 80 en op de test bank produceerde die een 100pk!)
ploatje? Volgens mij ken ik het model wel, dat is toch een gekuipte Z zeg maar? En dan bedoel ik niet de voorloper van de ZXR maar een naked met wat aftermarket kuipwerk zeg maar :+ Maar klinkt goed, wat ga je nu eigenlijk doen met dat Twin plan? Dat gaat nog gewoon door en deze is puur om de gixxer te sparen?

[edit]
Dat is niet het model wat ik voor ogen heb. Diegene welk ik bedoel is dus een naked met een topkuipje en een bellypan. Geen kuipwerk aan de zijkant.
4x2 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:36:
Ey, pas 17K gelopen ;) yeah right :X
17k km gelopen? Hoeveel km heeft die motor dan wel niet gereden als de eigenaar er 17 000 000m met de motor in de hand heeft gelopen :o :+

[Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 30-08-2006 16:57]

• Clithopias
Chevy454 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:53:
ploatje? Volgens mij ken ik het model wel, dat is toch een gekuipte Z zeg maar? En dan bedoel ik niet de voorloper van de ZXR maar een naked met wat aftermarket kuipwerk zeg maar :+ Maar klinkt goed, wat ga je nu eigenlijk doen met dat Twin plan? Dat gaat nog gewoon door en deze is puur om de gixxer te sparen?

[edit]
Dat is niet het model wat ik voor ogen heb. Diegene welk ik bedoel is dus een naked met een topkuipje en een bellypan. Geen kuipwerk aan de zijkant.
Is een gpx geen waterkoker? Dacht dat Z'eds allemaal luchtkoelers waren.
En heb er even een plaatje van opgezocht, google zegt dat er een complete kuip opzit. Echt zo'n oldskool kuip (imho lelijk dus :P)
17k km gelopen? Hoeveel km heeft die motor dan wel niet gereden als de eigenaar er 17 000 000m met de motor in de hand heeft gelopen :o :+
Jij bent scherp zo vroeg op de ochtend 8)7

• Chevy454
  • Niet online
Clithopias schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:14:
Jij bent scherp zo vroeg op de ochtend 8)7
Neuh, ik verveel me eerder :| Ook omdat mijn bek zoveel pijn doet :(
verstandskiezen zijn niet het enige wat er getrokken zijn denk ik, mis mijn verstand ook wel een beetje :'( :+

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:26:
[...]

Neuh, ik verveel me eerder :| Ook omdat mijn bek zoveel pijn doet :(
verstandskiezen zijn niet het enige wat er getrokken zijn denk ik, mis mijn verstand ook wel een beetje :'( :+
oeps en je bent nog belg ook, zo blijft er niks meer over, wie moet ons nu voorzien van technobabbel? ;) :+

btw, baby vara heeft nieuwe ketting en nieuwe remblokjes voor, dingen waren echt op een mm na afgesleten..
Daardoor waren de calipers wat aangetast en had de monteur er een beste klus aan..
Nu voelt de rem alsof de hendel minder weerstand geeft, is dat omdat de blokjes nog aan het inslijten zijn??

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:37:
[...]

Betaalt...

En wel in de TS die foto
Dank, het geld meteen weer geinvesteerd in een nieuwe jas, jawel in de kleur geel die jij zo lelijk vind ;)
http://i1.ebayimg.com/01/i/08/0d/44/c4_1.JPG
(de rechter dus)

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:45:
oeps en je bent nog belg ook, zo blijft er niks meer over, wie moet ons nu voorzien van technobabbel? ;) :+
Ik ben meer Nederlander dan dat jij een Brit(se hooligan) bent :P
btw, baby vara heeft nieuwe ketting en nieuwe remblokjes voor, dingen waren echt op een mm na afgesleten..
Daardoor waren de calipers wat aangetast en had de monteur er een beste klus aan..
Nu voelt de rem alsof de hendel minder weerstand geeft, is dat omdat de blokjes nog aan het inslijten zijn??
Geloof het of niet: remmen moeten zacht aanvoelen ;) Dat betekent namelijk dat alles netjes verschuift. Wat voor remblokken heb je nu overigens? Toch geen hakkietakkie merk of stock remblokken?

[Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 30-08-2006 18:20]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:19:
[...]

Ik ben meer Nederlander dan dat jij een Brit(se hooligan) bent :P
ik ben 0% brit, dus is het makkelijk om meer nederlander te zijn :p
Chevy454 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:19:
Geloof het of niet: remmen moeten zacht aanvoelen ;) Dat betekent namelijk dat alles netjes verschuift. Wat voor remblokken heb je nu overigens? Toch geen hakkietakkie merk of stock remblokken?
model FA165TT volgens de factuur (als ik het goed ontcijferd heb..
Als ik daar op Google, blijken het EBC blokken te zijn.. zijn die goed/slecht?
http://www.brakes4u.co.uk/proddetail.asp?prod=FA165TT

[Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 30-08-2006 18:34]

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:32:
model FA165TT volgens de factuur (als ik het goed ontcijferd heb..
Als ik daar op Google, blijken het EBC blokken te zijn.. zijn die goed/slecht?
http://www.brakes4u.co.uk/proddetail.asp?prod=FA165TT
EBC is idd goed. Jammer dat het gewone remblokken zijn ipv de double H sintered variant maar jouw baby Vara weegt ook niets ;) Hier vind je het verschil tussen die remblokken. :)

[Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 30-08-2006 18:53]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:52:
[...]

EBC is idd goed. Jammer dat het gewone remblokken zijn ipv de double H sintered variant maar jouw baby Vara weegt ook niets ;) Hier vind je het verschil tussen die remblokken. :)
Baby vara is voor een 125 vrij zwaar, maar in het algemeen is ie lekker licht idd :)
Jammer dat ie wat vermogen en een 6e versnelling mist, voor de rest een prima fietsje 8)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:52:
[...]
Jammer dat het gewone remblokken zijn ipv de double H sintered variant
Ach, hangt dr vanaf hoe vaak je je schijven wil vervangen he.
Is maar wat je als jammer ziet ;)

leeg

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:01:
Baby vara is voor een 125 vrij zwaar, maar in het algemeen is ie lekker licht idd :)
Jammer dat ie wat vermogen en een 6e versnelling mist, voor de rest een prima fietsje 8)
Dat heb ik nou ook met de KLR gehad. Zou wel minimaal 60pk mogen hebben en een 6 bak icm een sterker frame. Wie weet kan het nog wel :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:17:
[...]

Dank, het geld meteen weer geinvesteerd in een nieuwe jas, jawel in de kleur geel die jij zo lelijk vind ;)
:/ ;(

Heb ik daar die centen voor betaald?

Maak die motor dan ook Neon geel wil je

:P :>

And it goes BRAAAAAPP!

• Capo
  • Niet online
Het is idd met volle kuip :D Ik post na het weekend wel een foto , al dan niet kneedownend :+

Oldskool woon-werk fietsje schopt diep kont ;)

En ik ben aan het kijken geweeest om de gixxer in de te ruilen tegen een RSV mille factory en een Tuono van 2004/2005... :)

De woonwerk fiets is goedkoper om te rijden en idd om de andere motor te sparen ;) ook die van de lady gezien we gaan motorpoolen.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het is een kwalijksakie en dan nog een gpz ook, het is een kwestie van tijd voor je nokkenassen/tuimelaars opgevreten zijn of je krukas boem heeft gezegd :P
Als je goedkoop woon-werk wilt rijden moet je zo'n NX'je kopen, of een GS500 (of iets van die strekking) als je over de snelweg moet.
Niet snel, wel goedkoop (en zo vervelend is het niet om te rijden).

leeg

• Capo
  • Niet online
ja GS500 had ik ook gekeken maar deze motor is gekocht door een vriend voor 1000euro, ritzen heeft voor 1500 euro onderhoud eraan gedaan. van kleppenstellen tot ketting in het blokje, kleine prut dingen repareren, etc. . En ik koop hem voor 750 euro, ff ketting/tandwielen vernieuwen en balhoofdlager.

Blok heeft 100.000km gelopen, denk dat ie wel een revisie heeft gehad al.

oja tis een GPX he , geen gpz , das nog oudere troep :P

http://picnic.ciao.com/uk/860933.jpg

precies deze :P

[Voor 9% gewijzigd door Capo op 31-08-2006 14:13]

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Leuke fiets, niks mis mee :)

Anoniem: 37526

Om maar even te janken...

Waarom zijn BMW motoren zo duur ;(

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Capo schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:07:
Blok heeft 100.000km gelopen, denk dat ie wel een revisie heeft gehad al.
Betwijfel het, opzich kan zo'n blok met het juiste gebruik best veel kms maken (als je geen maandagmorgen exemplaar hebt, alleen is de maandag soms een heel ruim begrip bij kawa :P)
Heb ook al wel GPZ'en gehoord die nog heel mooi liepen met 90K op de teller.
Het loopt mechanisch alleen niet altijd even stil, zeker als ze koud zijn...
oja tis een GPX he , geen gpz , das nog oudere troep :P
Zelfde blok afaik :P

leeg

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:29:

Omdat BMW mensen bezeikt zonder dat de mensen er erg in hebben auto´s verkoopt en ze op naam teren.

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:40:
Het is idd met volle kuip :D Ik post na het weekend wel een foto , al dan niet kneedownend :+

Oldskool woon-werk fietsje schopt diep kont ;)
Doet me een beetje denken aan jouw ZXR750RR :)
En ik ben aan het kijken geweeest om de gixxer in de te ruilen tegen een RSV mille factory en een Tuono van 2004/2005... :)
Zozo, direct 2 motoren ipv 1 :? :+
De woonwerk fiets is goedkoper om te rijden en idd om de andere motor te sparen ;) ook die van de lady gezien we gaan motorpoolen.
motorpoolen, dat is nieuw voor mij. Is dat een niuewe vorm van rijtechniek welke die stuntteams nog moeten beheersen? :+

Chevy454 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:57:
[...]

Omdat BMW mensen bezeikt zonder dat de mensen er erg in hebben auto´s verkoopt en ze op naam teren.
Daar heb je een punt.

En zelfs de tweedehands oldtimers zijn stinkend duur ;(

• Yonni
  • Laatst online: 03-03 06:47
Vandaag in Den Haag een motor gezien met een CD kenteken 8)7 , diplomaat met smaak ;) . Was een all-roader.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:29:

omdat het goed spul is,
omdat ze niet elk jaar met een modelwijziging komen
omdat ze niet stuk gaan
omdat ze zich richten op een hoger marktsegment.

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:31:
omdat ze zich richten op een hoger marktsegment.
idd een rijker doelgroep en dan vragen ze zich af hoe BMW bij de jongeren situeert. Ouwe lullen fiets :p

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03-2022
Chevy454 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:17:
[...]

idd een rijker doelgroep en dan vragen ze zich af hoe BMW bij de jongeren situeert. Ouwe lullen fiets :p
Sure ;)

http://www.twowheels.se/hundra_procent_mc/05/bilder/r1200s/13.jpg

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 19:03
nix tegen gpx he :P dat houd mijn hobby ook nog in orde :P

*burp*

• Chevy454
  • Niet online
Blijft een ouwe lullen fiets hoor. Welke jonge motorrijder kan zich zoiets permiteren? Een gloednieuwe gixxer 750 kost al voldoende knaken hoor. Het stuurt wel goed voor een BMW maar het is het geld niet waard als je goed bekijkt naar hetgeen wat je krijgt.

Maar BMW is gewoon een ouwe lullen fiets omdat het zo´n oude groep van motorrijders kent welke graag ouderwetse techniek in een nieuwe behuiwing willen zien, lijkt wel een midlife crisisgeval :+

[Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 31-08-2006 22:50]

• DinX
  • Laatst online: 19:33

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:49:
[...]

Blijft een ouwe lullen fiets hoor. Welke jonge motorrijder kan zich zoiets permiteren? Een gloednieuwe gixxer 750 kost al voldoende knaken hoor. Het stuurt wel goed voor een BMW maar het is het geld niet waard als je goed bekijkt naar hetgeen wat je krijgt.
Is die zo duur dan :?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Chevy454
  • Niet online
13k3 voor de kale versie. Dan heb je nog opties zoals ESA, BC, DWA etc etc.

Full option komt die op 16k6 waarbij je gewoon de simpele dingen erbij hebt genomen zoals diefstal beveiliging, boordcomputer etc.

[Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 31-08-2006 23:15]

• gwystyl
  • Laatst online: 21:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Chevy454 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:08:
13k3 voor de kale versie. Dan heb je nog opties zoals ESA, BC, DWA etc etc.

Full option komt die op 16k6 waarbij je gewoon de simpele dingen erbij hebt genomen zoals diefstal beveiliging, boordcomputer etc.
Hmm dan heb ik liever de nieuwe VFR (al zit die in dezelfde prijsklasse :'()

• Chevy454
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:23:
Hmm dan heb ik liever de nieuwe VFR (al zit die in dezelfde prijsklasse :'()
die BMW prijzen van mij waren Belgische, tel voor Nederland maar 3000 knaken extra denk ik :+

• Grolsch
idd, zo'n nieuwe BMW heb je niet voor 13K :P

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 21:56

mindcre8r

The Baka Crow..

zal ik ook nog maar eens mn fiet showen :)

http://www.mrexchange.nl/picz/Mplcae/TcatXenon.jpg

Specs:

Yamaha Thundercat 600CC 101PK
Opties: Xenon,Huricane open uitlaat,Rimmstriping,Doublebubble ruitje..

Ze staat wel te koop overgins want ik ben toch wel een beetje verliefd op de Z750.

Tameguchi kitten ja ney o

De asymetrische koplampen van BMW doen mij hier altijd aan denken:
http://www.schooltv.nl/weekjournaal/img.db?863270

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:57:
De asymetrische koplampen van BMW doen mij hier altijd aan denken:
[afbeelding]
dude :/

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee