Dat kan ook wel helpen ja
.
Best eerst wat te traag en dan opbouwen.
Best eerst wat te traag en dan opbouwen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 14-08-2006 14:58 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
WD40DieterVDW schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:04:
Hoe hou je trouwens je motor het beste roestvrij?
Ik rijd er wel regelmatig eens mee door een buitje...
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Slaat die
Gefeliciteerd!Aars schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:45:
Vandaag geslaagd voor AVB, nu alleen erg lang wachten voor het AVD19 oktober pas!
Volgens mij bedoelt hij meer iets als:DieterVDW schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:56:
[...]
Slaat dienu op het feit dat dat evident is of opdat je het zelf niet goed weet?
\_Specs_/
Misschien heb je hier iets aan?DieterVDW schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:04:
Hoe hou je trouwens je motor het beste roestvrij?
Ik rijd er wel regelmatig eens mee door een buitje...
Ik behandel zelf mijn spul met WD40. Die smiley sloeg op het feit dat ik niets beters weet dan WD40.DieterVDW schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:56:
[...]
Slaat dienu op het feit dat dat evident is of opdat je het zelf niet goed weet?
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Uitwijk = Gassen naar de 50 (schakelen naar de 3 als je 50 rijdt is makkelijkst vind ik), bij poortje gas los en om de pillonnen heen, terug naar eigen helft.Blue-eagle schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:17:
Uitwijk oefening is makkelijk als je gewoon die 50 rijdtGewoon snel optrekken, 50 rijden, stabiel 50 blijven gaan en dan uitwijken. Hoe werkt het ook alweer precies? Bij de eerste pillonnen vol in de ankers, 1 keer terug schakelen, links om het obstakel, weer het midden van de rijbaan opzoeken en rechtuit gaan?
-
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik wist niet dat je zo zwaar was...Chevy454 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:13:
Wat weegt 285kg en doet BROEM?
[ Voor 25% gewijzigd door Clithopias op 15-08-2006 11:19 ]
Achterrem alleen gebruiken in het eerste gedeelte van je noodstop om de motor te stabiliseren (dat ie strak rechtdoor gaat) en dan naarmate de snelheid lager wordt, minder op het pedaal drukken. Als proef kun je natuurlijk proberen om alleen bij het aanremmen de achterrem te gebruiken en daarna helemaal helemaal niet meer. Naarmate de snelheid lager wordt en je (onbewust) harder gaat remmen, heeft je achterwiel minder grip en zal 'ie eerder blokkeren.Het moeilijkste vind ik de noodstop.. mijn achterwiel blokkeert altijd.. terwijl ik toch echt dat ding maar heeeeel lichtjes aantik :;(
[ Voor 26% gewijzigd door FragDaddy op 15-08-2006 11:23 ]
Have a wheelie good weekend!
hahageintjuh chevy454
Ik ga de Vmax continu aan de Optimate hangen.Maar mijn vader rijd ook nog steeds met een accu die ik al op had gegeven, af en toe tref ik hem leeg aan. Opladen en hij doet het weer een tijdje.
leeg
Wise enough to play the fool
Ik zie dat wel gebeuren als de omstandigheden goed zijn. Van een brug (dus niet VAN DE BRUG maar van de top van de brug naar de onderkant van de brug. NEE, niet op die manierteacher schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:32:
@chevy, wel blij dat ie start, een vmax aanduwen zie ik niet gebeuren.
[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 15-08-2006 21:51 ]
duck tape. Werkt voor macguyver dus waarom niet voor jouBoboga schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 08:23:
Of iemand moet een idee hebben om het lek te dichten?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Bij de collector waar het van 4 naar 1 gaat? Dat is minder mooi. betekent dat daar vocht bij elkaar komt wat maar op 1 ding kan betekenen, vermogensverliesBoboga schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 08:23:
Precies op de plek waar de bochtenset en het volgende stuk bij elkaar komen is de boel dus doorgeroest..
Kan zijn dat de bochten te groot van diameter zijn. Hierdoor heeft de motor minder tegendruk en hebben de uitlaatgassen te weinig snelheid op lage toeren. De motor zal warmer worden doordat de gassen te langzaam zijn en dat je minder tegendruk hebt.Maar nu de uitlaat.. In hoeverre zal een 1200 uitlaat zonder problemen op een 600 passen/werken?
Plakband? Je hebt thermische plakband voor de uitlaat om de gassen warm te houden, zo krijg je meer vermogen maar dat gaat nu niet werken. Je hebt immers een lek en dat kan de plakband niet tegenhouden. Zal dus of lassen of een andere bochtenset worden.Of iemand moet een idee hebben om het lek te dichten?
Behalve plakband heb je ook van die pasta die je kan gebruiken om je uitlaat luchtdicht te maken..Chevy454 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:25:
Plakband? Je hebt thermische plakband voor de uitlaat om de gassen warm te houden, zo krijg je meer vermogen maar dat gaat nu niet werken. Je hebt immers een lek en dat kan de plakband niet tegenhouden. Zal dus of lassen of een andere bochtenset worden.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Thanks!Chevy454 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:25:
Plakband? Je hebt thermische plakband voor de uitlaat om de gassen warm te houden, zo krijg je meer vermogen maar dat gaat nu niet werken. Je hebt immers een lek en dat kan de plakband niet tegenhouden. Zal dus of lassen of een andere bochtenset worden.
[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 20-08-2006 16:28 ]
hoezo zou mijn post niet serieus bedoelt zijn? komt er iets ongeloofwaardig over? (het enige wat ik mij kan bedenken is misschien de radio met speakers, maar ik had gehoord dat bmw die kon leveren op elke motor dus daarom dat ik het erbij zette)Chevy454 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:28:
Om eventjes misverstanden te voorkomen. Is jouw post serieus bedoelt? Zo ja dan zal ik er later wel op ingaan.
de bmw f650s (enduro?) doet 400 watt, net als de f800s.mark de man schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:58:
Aprilia geeft ook aan hoeveel Watt ze opwekken:
De 1000cc sportmotoren doen ongeveer 500 Watt en de 650cc enduro heeft ongeveer 290 Watt.
Maarja met je lampen aan zal er ook wel minstens 25 Watt afgaan denk ik.
[ Voor 39% gewijzigd door justice strike op 20-08-2006 17:09 ]
Nou, het is nogal... auto.justice_strike schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:06:
hoezo zou mijn post niet serieus bedoelt zijn? komt er iets ongeloofwaardig over? (het enige wat ik mij kan bedenken is misschien de radio met speakers, maar ik had gehoord dat bmw die kon leveren op elke motor dus daarom dat ik het erbij zette)
[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 20-08-2006 18:24 ]
mja auto achtig, alleen de radio was auto achtig. Die vraagt ook niet zoveel van je motor als ik met niet vergis. en de speakers waren eigenlijk alleen voor als de motor stilstaat, als ik wil gaan rijden dan heb ik wel speciale oordoppen ervoor.Chevy454 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:20:
[...]
Nou, het is nogal... auto.
BMW kan de RBT installatie niet op alle motoren leveren, wel op de RT en op de LT (de GT weet ik niet). Gewoon een keuze beperking. Een radio op een GS heb je niet nodig en als je die nodig hebt dan rijd je op de verkeerde motor
Het probleem bij de meeste motoren is dat die een inwendige dynamo hebben. De werking van die dynamo is wel een probleem. Je zit met je wikkelingen en met de magneet. Die magneet is helaas ook je vliegwielJe wikkelingen kan je wel aanpassen met wat dikkere draad maar daar zit de winst niet. Verder zit je nog met de regelaar te kijken. Het eventjes aanpassen is niet zo makkelijk.
De laadinstallatie vindt het niet leuk dat hij continu tegen 100% moet werken, dat kost gewoon uiteindelijk of je wikkelingen of je regelaar of als je erg veel pech beiden. Verder denk ik dat jij teveel shit aan je motor wilt.
Radio, niet nodig. Bij BMW R1200RT gebruik je dat ding toch niet. Ten eerste, je zit met je helm te kijken. Ten tweede boven de 90km/h hoor je niets meer vanwege de windruis. Ten derde, het kost vermogen en vergt afgeschermde componenten. Dat kost dus al meteen meer als het vervangen moet worden. Wat is er overigens mooier dan naar het mooie motorgeluid van je open uitlaat te genieten?
GPS, ja daar kan ik inkomen dat jij dat wilt. Maar dat vergt niet zoveel vermogen.
Verwarming. Dat is wel een heikelpunt jaHandvatverwarming kan je wel gebruiken, vestverwarming is al moeilijker in combinatie met de handvatverwarming. Maar een goed motorpak scheelt een hoop. Soms kwam ik bezweet aan terwijl het buiten 5 graden was. Maar wees wel, bij 5 graden buitentemp pas jij je automatisch aan. Je gaat dan ook niet met 200km/h liggen rijden, je vriest je kloten af dan
[ Voor 33% gewijzigd door justice strike op 20-08-2006 19:24 ]
Ja, zonder meer.justice_strike schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:18:
ik geloof overigens re vrij weinig van dat kleding zoveel beter is geworden dan 30 jaar geleden. Ik bedoel zou het echt zo goed zijn dat je vrij weinig last van de kou hebt?
leeg
[ Voor 39% gewijzigd door justice strike op 21-08-2006 01:15 ]
Anoniem: 37526
[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 21-08-2006 02:38 ]
leeg
leeg
[ Voor 40% gewijzigd door teacher op 21-08-2006 14:03 ]
Hangt er een beetje vanaf wat voor motor je rijdt..Mijn Varadero 125 kost amper wat in verzekering en wegenbelasting en verbruik ik ook erg laagteacher schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:55:
Overigens is motor rijden niet veel goedkoper dan een klein autotje. Je zit met lessen, aanschaf, kleding, helm, onderhoud, verzekering, wegenbelasting (goed, dat laatste is iets goedkoper) en het de benzine die je erin moet doen. Vergis je daar niet in.
[ Voor 37% gewijzigd door teacher op 21-08-2006 14:04 ]
Ik krijg nog een foto van jeToolkiT schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:01:
[...]
Hangt er een beetje vanaf wat voor motor je rijdt..Mijn Varadero 125 kost amper wat in verzekering en wegenbelasting en verbruik ik ook erg laag
Nadeel is wel dat het een veredelde brommer is en dus max 120 gaat (mits het niet bergop gaat of teveel tegenwind is)
And it goes BRAAAAAPP!
het is een draadje naar je motor namelijk van je vest naar de motor de rest zit aangesloten op je vest.teacher schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:55:
En je hebt het niet per-se nodig, zolang je maar niet vol in de wind zit. Zie jij jezelf elke keer als je op en af-stapt met een wirwar van kabeltjes en plugjes vechten? Het is gewoon niet praktisch, en zolang het niet onder de -5 uitkomt kan je jezelf echt wel redden met goede goretex kleding.
Zorgen dat je uit de wind blijft: Handkappen, ruitje (stiekem toch een kuip).
ik zou zowieso mijn rijbewijs a halen, omdat ik het belangrijk vind om te kunnen rijden op veel voorkomende voertuigen, zowel in nederland als in het buitenlandOverigens is motor rijden niet veel goedkoper dan een klein autotje. Je zit met lessen
aanschaf van een motor uit 2001 en een auto uit 2001 verschilt nogal in prijs. motor is veelal goedkoper in aanschaf (als we dan een motor en auto uit dezelfde klasse nemen)aanschaf
klopt, maar de aanschaf van een voertuig is dan weer goedkoper.kleding, helm
onderhoud is vaak goedkoper, maar dat ligt aan het gebruik en het type motor. cardan kost minder onderhoud dan ketting, en je hebt natuurlijk ook bandaandrijving.onderhoud
Verzekering is voor mij voor een motor niet meer dan 20 euro per maand, als ik een auto zou moeten nemen zou ik snel op de 100 euro per maand komen.verzekering
je zegt het zelf wegenbelasting is goedkoper en een motor is veelal zuiniger met benzinewegenbelasting (goed, dat laatste is iets goedkoper) en het de benzine die je erin moet doen. Vergis je daar niet in.
mja zou misschien wel leuk zijn zo'n massive bmwEn wil je een dikke dynamo: scoor een oude ex-politie BMW, die hangen tenslotte ook vol met gadgets de stroom vreten en hebben daarom een 700 watt dynamo.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
ligt aan de rijschool, mijn rijschool levert de kleding en helm, maar niet de schoenen en handschoenen. van sommige hoor ik dat ze de schoenen wel leveren maar bijvoorbeeld broek niet.Chakotay schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:39:
Ik zit er ook over te denken om eens met rijlessen gaan te beginnen, maar wat is eigenlijk gebruikelijk qua kleding e.d.? Koop je voordat je begint met lessen al een fatsoenlijk pak, helm, handschoenen en laarzen, of gebruik je leenspul van de rijschool? Vooral een helm wil je voor aanschaf wel even op snelheid testen lijkt me, en met alleen rondjes rennen in de winkel genereer je nou niet echt veel rijwind
Inderdaad gewoon even informeren bij je rijschool. Redelijke goedkope motorkleding kopen (overjarig oid) is natuurlijk ook een optie voordat je gaat lessen, als je liever niets wil lenen.Chakotay schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:39:
Ik zit er ook over te denken om eens met rijlessen gaan te beginnen, maar wat is eigenlijk gebruikelijk qua kleding e.d.? Koop je voordat je begint met lessen al een fatsoenlijk pak, helm, handschoenen en laarzen, of gebruik je leenspul van de rijschool? Vooral een helm wil je voor aanschaf wel even op snelheid testen lijkt me, en met alleen rondjes rennen in de winkel genereer je nou niet echt veel rijwind
[ Voor 33% gewijzigd door Chakotay op 21-08-2006 16:15 ]
Ik lees hier net iets over het charging circuit op mijn motorfiets (VX800), en volgens de auteur wordt dat systeem gebruikt in de meeste recente motorfietsen. Daar wordt gezegd dat de alternator altijd op maximale capaciteit werkt, en dat de stroom die niet gebruikt wordt gewoon omgezet wordt in warmte dmv een "shunt regulator".4x2 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:08:
Zoals al gezegd: dynamo is er niet zo blij mee als ie constant volle bak moet laden.
Tja. Ik heb nog nooit een helm uitgeprobeerd 'op snelheid'. Ik pas hem in de winkel en als ie lekker zit, betaalbaar is en er nog een beetje fraai uitziet ook dan koop ik hem. Ik denk ook niet dat de meeste motorzaken er erg blij mee zijn als jij een stuk gaat rijden met allerlei spul om het even te testen. Ik rij toch met oordopjes in dus het windgeruis is niet het belangrijkste voor mij. En oordopjes kan ik jou ook aanbevelen! Is een stuk minder vermoeiend en het voorkomt gehoorbeschadigingen.Chakotay schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:39:
Ik weet niet wat voor lessen jij gaat volgen, maar het is de bedoeling dat ze je leren rijden en niet leren hoe je ervanaf moet flikkeren. Ik zou in iedergeval niet met die insteek gaan lessen. Als je straks je eigen motor hebt (een hagelnieuwe MV agusta van 23.000 euro) dan wil je er toch ook niet vanaf lazeren?Bedankt, binnenkort maar eens wat rond gaan bellen dan. Ik wil wel iets stevigs om me heen hebben, redelijke kans dat je bij het lessen wel een aantal keer van dichtbij aan het asfalt mag ruiken denk ik
Ik woon 20 minuten bij je vandaan. Haal effe snel je rijbewijs dan heb ik weer een nieuw iemand om mee te 'touren'..Toevallig iemand die een goede rijschool in omgeving Amersfoort vind?
Ik ben het met je eens. Motorrijden is veel duurder dan autorijden. En ook nog eens veel minder comfortabel. Ik zou iig niet blij zijn als ik het hele jaar door met de motor moest rijden. Aan de andere kant zou ik ook niet blij zijn als ik geen motor had.. dus als je moet kiezen..Overigens is motor rijden niet veel goedkoper dan een klein autotje.
[ Voor 41% gewijzigd door FragDaddy op 21-08-2006 16:38 ]
Met die gedachte heb ik inderdaad ook onlanks mijn kleding gekocht (al moet ik nog een broek + handschoenen halen). Ik zou zelf voor textiel of een neutraal leren pak gaan, omdat je waarschijnlijk toch nog geen motor hebt. Om nu meteen een prachtig leren pak met bv veel rood te kopen, en nadat je je rijbewijs hebt gehaald een knalgroene kawasaki zx-6r oid te kopen is ook zo zonde omdat het dan absoluut niet bij elkaar past. Ik zou gewoon eerst een redelijk simpele kleding kopen en pas als je een motor hebt er veel geld in stoppen.FragDaddy schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:26:
Kleding.. Tja ik zou dat alvast kopen. Even goed nadenken wat je wilt hebben.. Leer of Textiel, etc. Als je straks op je eigen motor gaat rijden (of van iemand een motor leent) heb je dat spul ook nodig. Van de rijschool spullen lenen.. Tja, dat heeft iedereen op zijn kop gehad en aan gehad.. Nee dank je. En je zit toch lekkerder in goed passend spul. Alhoewel. Koop een leren pak en het zit pas lekker als je klaar bent met lessen(bij mij heeft het echt een paar maanden geduurd voordat mijn pak lekker zat)
Ik heb een zwart pak, zwarte handschoenen, zwarte laarzen en een zilver-zwarte helm..Wekko schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:34:
[...]
Met die gedachte heb ik inderdaad ook onlanks mijn kleding gekocht (al moet ik nog een broek + handschoenen halen). Ik zou zelf voor textiel of een neutraal leren pak gaan, omdat je waarschijnlijk toch nog geen motor hebt. Om nu meteen een prachtig leren pak met bv veel rood te kopen, en nadat je je rijbewijs hebt gehaald een knalgroene kawasaki zx-6r oid te kopen is ook zo zonde omdat het dan absoluut niet bij elkaar past. Ik zou gewoon eerst een redelijk simpele kleding kopen en pas als je een motor hebt er veel geld in stoppen.
Dat bedoel ik inderdaad, zwart/grijs is lekker neutraal en past overal wel bij (vooral bij een zwart/grijze R6FragDaddy schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:41:
[...]
Ik heb een zwart pak, zwarte handschoenen, zwarte laarzen en een zilver-zwarte helm..past overal bij.. en ook wel aardig bij mijn zilver/zwarte R6.
Kost ook wat minder dan zo'n zuurstok-pak. En ik val al genoeg op door mijn rijgedrag en de herrie uit mijn pijp. Ik zit niet te wachten op nog meer aandacht.. Aandacht komt altijd van de verkeerde kant namelijk. Politie, criminelen of vrouwen die het allemaal maar levensgevaarlijk vinden en nooooit achterop zouden durven
Simpele kleding ok, maar verwar het niet met GOEDE kleding. Ik zou echt geen rommel kopen. Het is de enige bescherming die je hebt als je op de motor zit.
Als ik echt wil gaan beginnen komt er inderdaad zo snel mogelijk eigen spul (niet meteen high-end leer met mooie kleurtjes, dan kan altijd nogTja. Ik heb nog nooit een helm uitgeprobeerd 'op snelheid'. Ik pas hem in de winkel en als ie lekker zit, betaalbaar is en er nog een beetje fraai uitziet ook dan koop ik hem. Ik denk ook niet dat de meeste motorzaken er erg blij mee zijn als jij een stuk gaat rijden met allerlei spul om het even te testen. Ik rij toch met oordopjes in dus het windgeruis is niet het belangrijkste voor mij. En oordopjes kan ik jou ook aanbevelen! Is een stuk minder vermoeiend en het voorkomt gehoorbeschadigingen.
Kleding.. Tja ik zou dat alvast kopen. Even goed nadenken wat je wilt hebben.. Leer of Textiel, etc. Als je straks op je eigen motor gaat rijden (of van iemand een motor leent) heb je dat spul ook nodig. Van de rijschool spullen lenen.. Tja, dat heeft iedereen op zijn kop gehad en aan gehad.. Nee dank je. En je zit toch lekkerder in goed passend spul. Alhoewel. Koop een leren pak en het zit pas lekker als je klaar bent met lessen(bij mij heeft het echt een paar maanden geduurd voordat mijn pak lekker zat)
Ik wil inderdaad leren rijden en niet leren vallen, dat lukt zo ook wel waarschijnlijkIk weet niet wat voor lessen jij gaat volgen, maar het is de bedoeling dat ze je leren rijden en niet leren hoe je ervanaf moet flikkeren. Ik zou in iedergeval niet met die insteek gaan lessen. Als je straks je eigen motor hebt (een hagelnieuwe MV agusta van 23.000 euro) dan wil je er toch ook niet vanaf lazeren?
Harderwijk was het toch? Ik zal mijn best doenIk woon 20 minuten bij je vandaan. Haal effe snel je rijbewijs dan heb ik weer een nieuw iemand om mee te 'touren'..
Ik heb nu een zwart/grijs/wit motorpak. Inderdaad erg neutraal. Te neutraal in mijn ogen. Volgende keer doe ik het niet meer.Wekko schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:51:
Dat bedoel ik inderdaad, zwart/grijs is lekker neutraal en past overal wel bij
190 euro, grote beurt voor een pannetje 1100 met 80K op de klok ofzo (was excl kleppen stellen).FragDaddy schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:26:
Maar een beurt voor een BMW of honda pan european ofzo... als je DAT laat doen...
leeg
Nope, rij nog lekker op L plates..teacher schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:04:
ik had het ook over een "motor"![]()
enneh. ben je al van je "L-plates" af?
Wat nou helaas? Dan issie circuit approved
\_Specs_/
[ Voor 96% gewijzigd door FragDaddy op 21-08-2006 20:29 ]
zo'n (1-delige) overall is erg mooi, maar niets voor mij (ja als ik het circuit op ga, maar voor op de weg niet). Het is klote aantrekken en het is irritant als je van de motor afstapt en een terrasje pakt of even bij je oma op de koffie gaat ofzo. Doe mij voor op straat maar een goede leren combi. Zit bijna net zo lekker en je kunt het jasje uit doen als je van de motor afstapt.Chevy454 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:12:
[...]
Ik heb nu een zwart/grijs/wit motorpak. Inderdaad erg neutraal. Te neutraal in mijn ogen. Volgende keer doe ik het niet meer.
[afbeelding]
Dit is toch veel mooier? Helaas wel 1 delig
Ik wil je na je eerste les nog wel een keer horenJe weet natuurlijk nooit of het eigenlijk toch niet voor mij niets is. hier ga ik vast reacties op krijgen
Bij de honda-dealer? netjes hoor.190 euro, grote beurt voor een pannetje
[ Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 21-08-2006 20:29 ]
[ Voor 63% gewijzigd door 4x2 op 21-08-2006 21:49 ]
leeg
2delig ook hoor. Gewoon niet wedstrijd approved dan
Hij ligt al op de rijschool.ZiegoM schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:23:
[...]
offtopic:
John, fijne vakantie gehad?
Tijdens het lessen heb ik een keer het neuskapje van mn helm in de lesauto laten liggen. Kan je die (als je hem nog kan vinden) misschien op de rijschool neerleggen? Dan kom ik deze of volgende week een keer op mijn pa zijn cb750 langs om hem op te halen.
Alvast heel erg bedankt!
Het idee was eigenlijk niet dat je mijn feiten ging weerleggen, maar ze aanneemt.justice_strike schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:40:
[...]
ik zou zowieso mijn rijbewijs a halen, omdat ik het belangrijk vind om te kunnen rijden op veel voorkomende voertuigen, zowel in nederland als in het buitenland
[...]
aanschaf van een motor uit 2001 en een auto uit 2001 verschilt nogal in prijs. motor is veelal goedkoper in aanschaf (als we dan een motor en auto uit dezelfde klasse nemen)
[...]
klopt, maar de aanschaf van een voertuig is dan weer goedkoper.
[...]
onderhoud is vaak goedkoper, maar dat ligt aan het gebruik en het type motor. cardan kost minder onderhoud dan ketting, en je hebt natuurlijk ook bandaandrijving.
[...]
Verzekering is voor mij voor een motor niet meer dan 20 euro per maand, als ik een auto zou moeten nemen zou ik snel op de 100 euro per maand komen.
[...]
je zegt het zelf wegenbelasting is goedkoper en een motor is veelal zuiniger met benzine
[...]
mijn intentie was om goedkoper te rijden, en gewoon vaker in het verkeer te zijn dan ik nu ben. Ik heb een weloverwogen keuze gemaakt om te gaan motorrijden, omdat de kosten lager zijn dan bij het autorijden (bij normaal gebruik). Ik wil zowieso mijn rijbewijs A gaan halen. Onderhoudt hoeft helemaal niet duur te zijn, maar net als met autorijden is het wel zo dat als je gaat racen, je behoorlijk wat meer centjes gaat betalen.teacher schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:24:
[...]
Het idee was eigenlijk niet dat je mijn feiten ging weerleggen, maar ze aanneemt.
Ik snap dat je je beslissing goed praat (niks mis met motorrijden natuurlijk), maar goedkoop?
Nee. Als je voor 2500 euro een starlet koopt ben je echt goedkoper uit.
en auto's hebben natuurlijk geen onderhoud nodigChevy454 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:36:
BMW onderhouden? Wat wil je eraan doen? Dingen zijn gewoon auto's.
[ Voor 21% gewijzigd door justice strike op 23-08-2006 01:01 ]
[ Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 23-08-2006 01:23 ]
leeg
Dan moet je een brommertje gaan rijden, en geen motor. Wat je goedkoper rijdt aan benzine maak je op aan banden bijvoorbeeld. Maar goed, als je het niet wil horen; fine with me.justice_strike schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:46:
[...]
mijn intentie was om goedkoper te rijden, en gewoon vaker in het verkeer te zijn dan ik nu ben. Ik heb een weloverwogen keuze gemaakt om te gaan motorrijden, omdat de kosten lager zijn dan bij het autorijden
ik wil inderdaad een waarmee ik kan doorrijden in de winter, dus geen racemonster. Ik wil ook niet veel gaan rijden en dan loont het een motor te nemen (vaste lasten wegen dan zwaarder mee) maar over het algemeen is het benzine gebruik ook goedkoper. En tja banden, eerlijk gezegd had ik zo het idee dat dat verbruik lag aan het type band wat je neemt. Ik hoef geen plakband onder mijn motor te hebben.teacher schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:20:
[...]
Dan moet je een brommertje gaan rijden, en geen motor. Wat je goedkoper rijdt aan benzine maak je op aan banden bijvoorbeeld. Maar goed, als je het niet wil horen; fine with me.
Overigens is een BMW k serie redelijk onverwoestbaar, maaaar hebben ze ook wel specifiek onderhoud nodig. Iedereen denkt "cardan = onderhoudsvrij", maar google maar eens op de verdwenen spiebanen. Verder wil de keering van de olie/water pomp wel eens doorslaan en dan heb je een probleem, en oudere K's hebben allemaal een "rammel"; klinkt als kleppen, maar is meestal de dynamo alternator (anders gaat chevy weer zeuren) die nieuwe silent blocks wil.
Maar, wil je een werkpaard, doorrijden in de winter en niet per se de nieuwste bling bling japanner rijden, neem dan een K. leesvoer: http://home.hetnet.nl/~meijerink.ln/index.htm
[ Voor 13% gewijzigd door justice strike op 23-08-2006 13:58 ]
Had je het idee, of weet je het?justice_strike schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:54:
[...]
eerlijk gezegd had ik zo het idee [...] Ik hoef geen plakband onder mijn motor te hebben.
[ Voor 40% gewijzigd door Chevy454 op 23-08-2006 15:15 ]
Kloptjustice_strike schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:54:
En tja banden, eerlijk gezegd had ik zo het idee dat dat verbruik lag aan het type band wat je neemt.
Die kom ik ook geregeld tegen: "doe maar iets goedkoops"Ik hoef geen plakband onder mijn motor te hebben.
Dat is dan een zeverkees, want om met zo'n FZ6 1:30 te halen moet je echt als een bejaarde rijden en bij voorkeur overal slipstreamen achter een vrachtwagen.ik heb het met een collega van mij erover gehad, en die reed op een yamaha fz6. Hij zei dat hij veel goedkoper uit was dan als hij met de auto zou rijden, voornamelijk omdat hij best de 1 op 30 kon halen en over het algemeen minder onderhoud had.
Zo geweldig is BMW nou ook weer niethij heeft overigens wel bmw afgezworen aangezien hij eentje met een kapotte cardan had gekochtmaar dat kan iedereen overkomen.
Hendig, mag alleen nietp.s. met een brommer kan je de snelweg niet op.
leeg
Ja die splines moet je wel invetten jateacher schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:20:
Overigens is een BMW k serie redelijk onverwoestbaar, maaaar hebben ze ook wel specifiek onderhoud nodig. Iedereen denkt "cardan = onderhoudsvrij", maar google maar eens op de verdwenen spiebanen.
Ja dat is minder leuk jaVerder wil de keering van de olie/water pomp wel eens doorslaan en dan heb je een probleem
Ik zeur niet, ik rectifeermaar is meestal de dynamo alternator (anders gaat chevy weer zeuren)
Jammer dat dat document geschreven is door een pseudo-wetenschapper ...teacher schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:51:
[...]
Meer leesvoer over banden:
http://www.gsxr-team.com/Uploads/pdf/banden.pdf
Inderdaad, de BAND kan dit aan, maar zeggen dat je zomaar even 88% van je maximale remcapaciteit kan gebruiken terwijl je een scherpe bocht neemt is toch wel héél erg kort door de bocht. Dan hou je er geen rekening mee dat er boven die banden ook nog een +- 200kg zit die wil blijven doorgaan in de richting waarin de massa voortbeweegt (zie Newton).Ofwel: als je aan een gemiddelde motorrijder vertelt dat hij zo hard als hij durft door de bocht kan en tegelijkertijd nog 88% van z'n maximale remkracht heeft, zit je goed.
Riight ... Als ik moet kiezen tussen het advies van Keith Code of van een pseudo-intellectueel die dmv middelbare-school fysica denkt het volledige gedrag van een motorfiets doorgrond te hebben...In veel tegenwoordige racetheorie (o.a. die van Keith Code), wordt gesteld dat je in een bocht met licht trekkende motor moet rijden, omdat je dan de maximale grip krijgt. Dit is niet waar. Als je 100% van de grip zou gebruiken om een bocht te maken (laterale kracht), heeft iedere versnelling tot gevolg dat je wiel gaat slippen.
Het gas geven in de bocht is volgens mij om rust in de motor te krijgen door de vering con-stant toenemend te belasten, en niet in een statische toestand te laten verkeren. Als de vering in een statische toestand verkeert, is deze makkelijk te verstoren (zowel in- als uit-gaand). Dit heeft onmiddelijk gevolg voor de grip, en dat wil je niet. Onder (constante) ver-snelling is de drukverdeling van de band bijna gelijk aan wanneer de band een onregelma-tigheid in het wegdek te verwerken krijgt (als je wilt, wil ik dat wel voor je tekenen). Dus is de gewichtsverandering minimaal, en dus de motor rustiger.
[ Voor 6% gewijzigd door DieterVDW op 23-08-2006 16:13 ]
Je moet lezen wat ie zegtDieterVDW schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:08:
Inderdaad, de BAND kan dit aan, maar zeggen dat je zomaar even 88% van je maximale remcapaciteit kan gebruiken terwijl je een scherpe bocht neemt is toch wel héél erg kort door de bocht.
Hij zegt toch ook niks anders dan dat je maximale grip hebt door m te laten trekken ?Riight ... Als ik moet kiezen tussen het advies van Keith Code of van een pseudo-intellectueel die dmv middelbare-school fysica denkt het volledige gedrag van een motorfiets doorgrond te hebben...
leeg
Inderdaad, de BAND kan de krachten aan die ontstaan als de gemiddelde motorrijder in zo'n bocht met 88% van de maximale remkracht remt. Dat betekent echter niet dat je dat ook KAN in de realiteit. De auteur houdt geen rekening met de verandering van de gewichtsverdeling, inertie van de motor, vergroting van grip bij de voorband, verlies van grip bij de achterband.4x2 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:23:
[...]
Je moet lezen wat ie zegt
Hij zegt dat je zo hard als je durft de bocht in kan duiken en dan je remmen voor die 88% kan gebruiken.
Gezien het feit dat 99% vd motorrijders op maximaal 70% ofzo van het maximale rijden omdat ze niet harder durven (wat wel zo gezond is) komt het er dus op neer dat je wel op 88% kan gaan remmen in een bocht.
Alleen richt de motor zich wel op en dat moet je of onderdrukken, of snoeihard remmen terwijl je rechtuit gaat, snelheid dr uit halen en dan opnieuw insturen (of stoppen)
Een amateur die het zomaar even beter denkt te weten als een expert en daarom gaat beweren dat de expert het fout heeft mag bij mij al op niet veel sympathie rekenen.[...]
Hij zegt toch ook niks anders dan dat je maximale grip hebt door m te laten trekken ?
Omdat de vering beter werkt en daardoor je band beter op de weg weet te houden.
De hele alinea die daarna volgt ("Het gas geven in de bocht is volgens mij...") is gewoon klinkklare nonsens.Als je 100% van de grip zou gebruiken om een bocht te maken (laterale kracht), heeft iedere versnelling tot gevolg dat je wiel gaat slippen.
[ Voor 5% gewijzigd door DieterVDW op 23-08-2006 16:45 ]
[ Voor 18% gewijzigd door 4x2 op 23-08-2006 18:01 ]
leeg
Ik wil je niet afzeiken, heb daar helemaal geen belang bij. Maar wellicht kun je wel wat opbouwende kritiek gebruiken.justice_strike schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:22:
haha dan ken je me niet goed genoeg. Ik koop meestal altijd het duurste en als ik dan ervoor moet sparen... dan zei het zo, maar daarom is een auto ook zoveel duurder voor mij dan een motor, omdat ik niet in een panda, punto of alto ga rijden.
JdM schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:57:
Daarbij spreek je jezelf nu enorm tegen, in het begin van je "wattageperikelen" spreek je over het feit, dat er "een kostenplaatje zal hangen aan verandering van dynamo cq. accu (batterij voor chevy, voordat ie gaat rectificeren)"
[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 23-08-2006 21:19 ]
duurkoop is vaak ook wel goedkoop. Maar ik zal het nuanceren. Ik koop meestal duurdere spullen als dat nodig is en zal niet voor minder in zee gaan.JdM schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:57:
[...]
Ik koop meestal het duurste komt al op me over alsof duurkoop een goede koop is, je moet nog veel leren dan> zeker over motoren (maar ach, daar is dit topic voor)
mja als je vooraf kan bepalen wat je nodig hebt, waarom moet je dan achteraf meer gaan investeren?(wat dus ook niet blijkt te kunnen). Dat heeft niets met duurkoop/goedkoop te maken. Meer met het opstellen van eisen aan je nieuwe motor.Daarbij spreek je jezelf nu enorm tegen, in het begin van je "wattageperikelen" spreek je over het feit, dat er "een kostenplaatje zal hangen aan verandering van dynamo cq. accu (batterij voor chevy, voordat ie gaat rectificeren)" Nu koop je "altijd het duurste"
yup ik zal het wel proberen met gewone kleding, ik hoor dat nu van meerdere mensen en het kost me niets extra's om het uit te proberenIk wil je graag mijn ervaringen delen:
Ik rijd op een BMW R1150GS-adventure , het hele jaar door, onder de meest barre omstandigheden.
Ik weeg 65 kilo, heb handvatverwarming en gewone fatsoenlijke kledij. Ik kan je vertellen dat als je het koud krijgt er echt iets anders met je aan de hand moet zijn
geen ervaring hebben met motorrijden, en een kostenplaatje kunnen maken van een voertuig zijn 2 verschillende dingen. ik ben boekhouder van beroep, dus als er 1 iets is wat ik goed kan dan is het wel kostenplaatjes maken. (overigens ben ik niet alleen boekhouder, maar das niet relevantErgens is het opmerkelijk dat je, ondanks je zogezegde onervarenheid, wel flink wat mening hebt over kosten/verbruik/koude terwijl je geen ervaring hebtik vind het tegenstrijdig........
tja ik kan er nu rustig over nadenken totdat ik een motor koop. dus waarom niet.Waarom koop je niet gewoon een motor, ga er eens een seizoen op rijden en kijk dan verder?
Vind het een beetje gelul om het gelul worden, no offence.
dat is een afspraak die ik graag wel eens een keer wil gaan verzilverenIk hoop overigens wel dat je er zoveel plezier in gaat beleven als dat je denkt te gaan beleven, dan ga ik graag een keer mee rijden
leeg
motorrijden doe je zeker ook niet zonder verstand4x2 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:40:
Motorrijden doe je niet met je verstand hoor
En de mensen die dat wel zeggen zijn dom
[ Voor 45% gewijzigd door justice strike op 23-08-2006 21:45 ]
Idd, doe je niet met je verstand. Dat doe je met je hart in de keel en de adrenaline door je aders4x2 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:40:
Motorrijden doe je niet met je verstand hoor
En de mensen die dat wel zeggen zijn dom
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 22% gewijzigd door FragDaddy op 24-08-2006 02:11 ]
Hij bedoelt met 100% wel niet volledig je rem toetrekken, maar gewoon zo hard mogelijk remmen als je kunt in de rechte lijn (zonder stoppies te doen of zo). Maar het is inderdaad ook mijn mening dat, zelfs als je 88% van die remkracht gebruikt, je in een bocht sowieso onderuit gaat / highsider maakt.FragDaddy schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 01:59:
Dat hele verhaal over 88% remkracht in een bocht snap ik niet.. Als ik met mijn motor 100% rem dan gaat het hele geval meteen over de kop. Er is meer remkracht dan je kunt gebruiken. Bij 88% zal ik nog een beste stoppie maken schat ik zo. Leuk om indruk mee te maken maar wat minder grappig om dat in een bocht te doen he.. Ik vind het dus een beetje een vreemd verhaal.
600cc of 650cc is een goede richtlijn, maar je moet naar meerdere dingen kijken, zoals je al zegt het vermogen staat niet 1 op 1 met het aantal cc maar het is wel een goede richtlijn.justice_strike schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:41:
[...]
ik had eerst het idee om niet hoger te gaan dan 600cc voor de eerste motor (utizondering bmw f800s) maarja niet alle motoren zijn hetzelfde. en er zijn 1000cc motoren die minder kracht leveren van een 600cc r6. dus zo 1 op 1 kan ik dat niet stellen als regel.
\_Specs_/
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq