Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 5 alweer Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.021 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:26:
eerste was geen probleem, 2e was:<klunk>
Als je een drempel niet ziet dan schrik je toch best..
In de gietende regen met 100km/h rijden en dan plots rodeo rijden op een SS is ook niet leuk hoor :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
Chevy454 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:14:
Varadero? Drempel? Waar is het probleem? :+

Met mijn XT draaide ik altijd om als ik niet los kwam van de grond :( :P

[...]

Een marauder maakt toch mooier muziek dan die teringherrie van merauder :+
Om maar off-topic te gaan... HOE GENIAAL IS MASTER KILLER!!!!

On-topic: Moet nu dus enkel nog schoeisel hebben voor het lessen, wie heeft suggesties die nog betaalbaar zijn ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

merauder schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:06:
[...]

Om maar off-topic te gaan... HOE GENIAAL IS MASTER KILLER!!!!

On-topic: Moet nu dus enkel nog schoeisel hebben voor het lessen, wie heeft suggesties die nog betaalbaar zijn ook?
Kijk eens op ebay/marktplaats, daar heb ik mijn Sidi's vandaan, bevallen goed en voor een goede prijs.
Da's het voordeel van eendagsrijders, die moeten van hun spul af ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 01:00
Sidi's gaan nieuwe voor een kleine 160 euri's of iets meer over de toonbank..
Schappelijke prijs indien ze passen...

Ikzelf moest 260 neertellen voor de nieuwste alpine stars... leuk zo'n brede voet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
schoeisel voor de lessen?

kisten, werkschoenen, wandelschoenen. (als ze maar stevig en enkelhoog zijn).

Iets kopen kan altijd nog.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Ik heb ook weer eens wat ontdekt op GoT!

Ik heb sinds 18-4-2006 mijn A'tje en heb er al veel plezier van gehad totdat ik op 05-06-2006 een ongelukje begin waarbij ik mijn linkerpols heb gebroken. Gelukkig sinds vorige week maandag uit het gips en mag ik over een week of 6 weer aan motorrijden denken, mag mijn pols niet belasten met gewicht momenteel. Lichamelijk komt het dus wel weer (helemaal) in orde.

Echter ik vroeg mij af of er iemand was die mij wat kon vertellen/in de juiste richting kon wijzen wat betreft weg afzettingen/blokkades voor evenementen/wedstrijden op de openbare weg binnen de bebouwde kom. Ik heb helaas een dranghek over het hoofd gezien wat naar mijn mening slecht zichtbaar was opgesteld. Nu heb ik het aangegeven bij mijn rechtsbijstandverzekering aangezien ik niet all-risk ben verzekerd maar wil zelf toch zoveel mogelijk informatie zien te achterhalen om te zien wat mijn kansen zijn. Dus iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Yaay, de VX800 is de mijne! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Hewson schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:04:
Echter ik vroeg mij af of er iemand was die mij wat kon vertellen/in de juiste richting kon wijzen wat betreft weg afzettingen/blokkades voor evenementen/wedstrijden op de openbare weg binnen de bebouwde kom. Ik heb helaas een dranghek over het hoofd gezien wat naar mijn mening slecht zichtbaar was opgesteld. Nu heb ik het aangegeven bij mijn rechtsbijstandverzekering aangezien ik niet all-risk ben verzekerd maar wil zelf toch zoveel mogelijk informatie zien te achterhalen om te zien wat mijn kansen zijn. Dus iemand?
Ik ken geen borden die je vertellen: "Let op: stilstaande dranghekken." Ik ga er vanuit dat het je eigen inzicht en oplettendheid moet zijn of er obstakels op de weg voorkomen. Als het gehele wegdek afgesloten is zal er aan het begin van de weg (of iig tijdig) wel een bord C1 staan... Zo'n ronde witte met rode rand? Of misschien een doodlopende-weg-bord? Meen L8 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik denk dat ik mijn kleppen toch maar even ga stellen, kop begint nu wel heel veel herrie te maken. Wil volgende week nog even naar Zeeland, hopelijk gaat die dat nog redden. Had een "nieuw" blok waarvan de nokkenasketting+spanner, contactpuntjes, bougies, pakkingen ed. van vervangen waren. Wilde die in mijn motor hangen zodat ik mijn eigen kon reviseren. Alleen toen ik de kleppen ging controleren bleek de nokkenas 180 graden verdraait te zitten :X

Hele zooitje uit elkaar gehaald, bleek er ook een olieleidig verstopt te zijn door de voetpakking en een bougiegat vergroot. Om er vervolgens een compleet verkeerde bougie in te draaien. |:( Verder een hoop smurrie dat er ook wel uit mag.
Zuigers en veren gelukkig binnen de toleranties, ga de kleppen nog even naslijpen en de cilinders laten honen. Vervolgens weer in elkaar zodat ik er voorlopig weer even tegenaan kan. Twijfel alleen nog een beetje over de krukaslagers, blok gaat tzt toch weer weg dus wil niet teveel investeren. Waren er alleen twee uitgevallen met demonteren en ik weet niet welke waar hoort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:00:
[...]

Ik ken geen borden die je vertellen: "Let op: stilstaande dranghekken." Ik ga er vanuit dat het je eigen inzicht en oplettendheid moet zijn of er obstakels op de weg voorkomen. Als het gehele wegdek afgesloten is zal er aan het begin van de weg (of iig tijdig) wel een bord C1 staan... Zo'n ronde witte met rode rand? Of misschien een doodlopende-weg-bord? Meen L8 ofzo?
Geen voorwaarschuwing door wat voor bord dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Paul Hewson schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:04:
Ik heb ook weer eens wat ontdekt op GoT!

Ik heb sinds 18-4-2006 mijn A'tje en heb er al veel plezier van gehad totdat ik op 05-06-2006 een ongelukje begin waarbij ik mijn linkerpols heb gebroken. Gelukkig sinds vorige week maandag uit het gips en mag ik over een week of 6 weer aan motorrijden denken, mag mijn pols niet belasten met gewicht momenteel. Lichamelijk komt het dus wel weer (helemaal) in orde.

Nooit geweten dat Bono motor reed ;)

wat betreft je vraag, als ze dat dranghek na een blinde bocht hebben gezet oid kan je ze misschien aansprakelijk stellen omdat het dan verwijtbaar is.

In andere gevallen valt het onder de paraplu regel dat je altijd op tijd moet kunnen stoppen.
Stel je voor dat het geen dranghek maar een kind was bijv..

Dus alleen als dat hek onredelijk slecht zichtbaar was heb je een kans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Wegbeheerder aansprakelijk stellen.

Zelfde indien er rommel in een bocht ligt , ze horen dat namelijk te controleren en op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
Schoenen heb ik binnen, en het kriebelt nu al heel erg om een mooie opknapper op te halen voor een maar honderd euro

Wat het precies voor schoenen zijn weet ik niet, maar ze waren 90 euro nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb mijn 'laarzen' bij de Lidl gehaald voor 20 of 30 euro hehe.
Prima dingen voor tijdens mijn lessen en examens. Ik heb ze na het behalen van mijn rijbewijs welgeteld nog twee keer aangehad. Proefrit en eerste toertochtje. Daarna heb ik ze stof laten verzamelen in de gang waar ze nog steeds druk bezig zijn met diezelfde bezigheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

merauder schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:13:
Schoenen heb ik binnen, en het kriebelt nu al heel erg om een mooie opknapper op te halen voor een maar honderd euro

Wat het precies voor schoenen zijn weet ik niet, maar ze waren 90 euro nieuw.
Ik heb woensdag mijn AVD examen en zit ook met jeukende handen te kijken naar een brikkie van een paar honderd euro. Op MF staan er een paar die rijden voor 200 - 300 euro (Yamaha XS500 bijv.).

Maar ik vraag me af hoe veilig zoiets rijdt....
(en hoe lang natuurlijk :P )

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
ZiegoM schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:26:
Hoe veilig het zou rijden ligt geheel aan jezelf, als je weet dat bv. je remmen niet goed werken ben je gewoon stom bezig
Verder hangt het van het onderhoud af hoelang je ermee kan rijden, bij een motor van ~25 jaar is er altijd wel iets te verbeteren. Ik heb nu ruim 2000km op mijn cb'tje rondgereden afgelopen paar maanden, enige wat ik eraan gedaan heb is een nieuw voorbandje en remmen nagekeken. (en the usual onderhoud natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Clithopias schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:28:
[...]

Hoe veilig het zou rijden ligt geheel aan jezelf, als je weet dat bv. je remmen niet goed werken ben je gewoon stom bezig
Verder hangt het van het onderhoud af hoelang je ermee kan rijden, bij een motor van ~25 jaar is er altijd wel iets te verbeteren. Ik heb nu ruim 2000km op mijn cb'tje rondgereden afgelopen paar maanden, enige wat ik eraan gedaan heb is een nieuw voorbandje en remmen nagekeken. (en the usual onderhoud natuurlijk)
Mja de werking van de remmen kan je natuurlijk vrij makkelijk in de gaten houden. Maar ik maak me meer zorgen om dingen die niet zo zichtbaar zijn (doorgeroeste frames/ vastlopers op de snelweg/ wielen die eraf gaan onder het rijden/ etc). Maar dat kan ook aan mij liggen :X

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Als ik jou was zou ik me er niet zo druk om maken. Wielen die vast zitten en geborgd zijn vallen er echt niet uit, doorgerot frame heb ik nog nooit gezien en zou je makkelijk optisch kunnen controleren. Een blok dat vastloopt kan ook met een nieuwe, zolang die mooi loopt en goed schakelt is de kans nihiel. Alleen als je een oude fiets koopt moet je wel wat willen sleutelen, er mankeert vrijwel altijd wel wat aan als je zoiets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 21:59

JdM

Humbled

ZiegoM schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:26:
[...]

Ik heb woensdag mijn AVD examen en zit ook met jeukende handen te kijken naar een brikkie van een paar honderd euro. Op MF staan er een paar die rijden voor 200 - 300 euro (Yamaha XS500 bijv.).

Grote kostenposten zijn je ketting/tandwielen en je banden.
Vragen naar de laatste beurt en wat er is gedaan kan ook helpen, een goed onderhouden blok is meer waard dan een kras of een deuk.
Vastlopen doet een motor inderdaad niet gauw, hoe meer cilinders, hoe kleiner de kans op grote problemen met krukas/big-ends.
Probeer een compressietest te doen op de cilinders en doe vooronderzoek naar de toleranties.
Frame is inderdaad visueel te controleren, rijdt ook eens met losse handen een stukje en kijk of ie niet gaat slaan of sturen.
En voor 2/300 euro kun je ook een motor verwachten voor 2/300 euro ;)

Anywayz ik wens je veel succes! en doe de groeten aan Luc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

4x2

lộn xộn quá

JdM schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:58:
rijdt ook eens met losse handen een stukje en kijk of ie niet gaat slaan of sturen.
Als ie tussen de 70 en 90 met het stuur gaat klapperen als je het loslaat is vrij normaal, alleen moet ie er wel mee ophouden als je het vastpakt met 2 vingers of als je weer gas geeft.
Ligt meestal aan de voorband, maar het kan ook nooit weggaan.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Helemaal eens met degene boven mij.
De grootste kostenposten zijn banden, ketting en een motorrevisie. Als die drie in orde zijn kan je voor een klein bedrag een hoop plezier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Mn categorie A is in ieder geval binnen :)

Maar ik zie toch af van het kopen van een _echt_ brik en spaar even door tot ongeveer 1500 euro en ga dan kijken voor een GSX-600F ( :o ) of misschien een FZR600. Denk dat ik bij de GSX-600F nog het meeste kans heb een niet compleet afgeragde fiets te kopen, de keerzijde daarvan is helaas wel dat het niet een super mooi model is. Maar ik ga liever voor betrouwbaar dan mooi (kwa budget motoren dan).
Volgend seizoen misschien een CBR600F als de financiën het toelaten :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
ZiegoM schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 21:10:
Feli! _/-\o_

En de beste keuze (soort motor bedoel ik dan) is waar jij je het prettigst bij voelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Clithopias schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 21:15:
[...]

Feli! _/-\o_

En de beste keuze (soort motor bedoel ik dan) is waar jij je het prettigst bij voelt ;)
en anders kun je het beste dan een harley met suicide clutch kopen ;)

(als je je niet prettig voelt kun je maar beter zorgendat je je bijzonder onprettig voelt :D)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

[....]
_/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:04

Wimo.

Shake and Bake!

Maar ik zie toch af van het kopen van een _echt_ brik en spaar even door tot ongeveer 1500 euro en ga dan kijken voor een GSX-600F ( :o ) of misschien een FZR600. Denk dat ik bij de GSX-600F nog het meeste kans heb een niet compleet afgeragde fiets te kopen, de keerzijde daarvan is helaas wel dat het niet een super mooi model is. Maar ik ga liever voor betrouwbaar dan mooi (kwa budget motoren dan).
Kwax, woon je nog in vh? Heb nog wel een brik waar je op mag oefenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Feli :)

Kunt evt ook eens kijken naar het 1e model CBR600, die zijn ook voor 1500 prima te krijgen.
Zelfde uiterlijk als een GSXF zo ongeveer, maar volgens mij wel een stukje onderhoudsvriendelijker (een GSXF is het onderhoud nogal arbeidsintensief).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

@ JdM: Thanks, en ik kom nog een keer langs om mijn neuskapje van mn helm op te halen (was in de lesauto blijven liggen).

@ Wimo: Ik woon gedeeltelijk nog in VH. Is dat van dat brik serieus? Ik mail je morgen wel ff.

@ De rest: Bedankt en kijk maar uit naar een heleboel newbie vragen!

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ZiegoM schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:45:
@ De rest: Bedankt en kijk maar uit naar een heleboel newbie vragen!
Dat is niet erg, dat waren we allemaal ooit wel eens. Sommige nog steeds :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

ZiegoM schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:45:
@ JdM: Thanks, en ik kom nog een keer langs om mijn neuskapje van mn helm op te halen (was in de lesauto blijven liggen).

[....]
Das waar ook, ik wist dat ik wat vergeten was neer te leggen op de rijschool |:(

* JdM maakt mentale aantekening, vraag me af of hij blijft hangen

Stur me anders een mail als je naar de rijschool gaat een keer, dan word ik er weer aan herinnerd ;)
Have fun, met je RBW :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:26:
Kunt evt ook eens kijken naar het 1e model CBR600, die zijn ook voor 1500 prima te krijgen.
Zelfde uiterlijk als een GSXF zo ongeveer, maar volgens mij wel een stukje onderhoudsvriendelijker (een GSXF is het onderhoud nogal arbeidsintensief).
Bij de CBR600F PC11 moet je iedere 12k de kleppen stellen en staat de spanningsregelaar verkeerd meen ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OEEEE YEAHH!! Ik mag hier posten!

Ik heb mijn rijbewijs net gehaald! 8) Zware categorie, in 1x na 20 lessen trouwens (ben 22).
Nu nog een leuke motor tegen het lijf lopen voor weinig, en dan ben ik helemaal gelukkig :*)

Dus mocht iemand nog een leuke motor hebben staan (mag desnoods 25kW zijn, want mijn meisje is nu voor een licht rijbewijs bezig) voor een leuk prijsje, PM me dan. Ik zoek een sport of tourfiets (ben ik nog niet helemaal over uit).

edit:
ZiegoM ook gefeliciteerd! en alle anderen die hem net (of al lang) hebben!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 12:16
ik ga mijn motor ook met een maand verkopen, dus als je nog ff geduld hebt ;) :+

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:09:

Ik heb mijn rijbewijs net gehaald! 8) Zware categorie, in 1x na 20 lessen trouwens (ben 22).
Nu nog een leuke motor tegen het lijf lopen voor weinig, en dan ben ik helemaal gelukkig :*)

Dus mocht iemand nog een leuke motor hebben staan (mag desnoods 25kW zijn, want mijn meisje is nu voor een licht rijbewijs bezig) voor een leuk prijsje, PM me dan. Ik zoek een sport of tourfiets (ben ik nog niet helemaal over uit).

edit:
Wat noem je een sport-tour fiets en welk budget heb je ongeveer? Als je een mooie sport-tour motor wilt hebben kan ik je een Honda VFR aanbevelen, die laat zich prima zowel langzaam als snel berijden. Uiteindelijk bepaalt toch degene met de gashendel in zijn hand hoe hard je een bocht door gaat :). Succes met kiezen en laat hier even weten wat je doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

gwystyl schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 18:02:
[...]

Uiteindelijk bepaalt toch degene met de gashendel in zijn hand hoe hard je een bocht door gaat :).
Mag ik ff zeuren ;) zelfs die gashendel is niet eens van toepassing, je kan net zo goed zeggen : "degene die het stuur vast heeft" ;)
Trekkracht is geen issue in een bocht, het lef van de storende factor daarentegen destemeer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

JdM schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 18:29:
[...]

Mag ik ff zeuren ;) zelfs die gashendel is niet eens van toepassing, je kan net zo goed zeggen : "degene die het stuur vast heeft" ;)
Trekkracht is geen issue in een bocht, het lef van de storende factor daarentegen destemeer :P
Klopt.. het is natuurlijk altijd een combinatie van stand van de gashendel, lef en de grip die je hebt. Als één van de 3 in onvoldoende mate aanwezig is ga je niet optimaal een bocht door.
Ik heb een keer meegemaakt dat ik met 20 km/h op een flutrotonde mijn grip verloor (olie op de weg :X :X ), maar meestal is het mijn lef (of het gebrek eraan) die er voor zorgt dat ik niet op de grens rijd. Toen ik een keer vrij vlot voor mijn doen (90-100) over een klaverblad ging, kwam er een andere motorrijder buitenom om aan te tonen dat het daar veel harder kan.
Naarmate ik de motor beter leer kennen ga ik er (vooral op bekende stukken) steeds harder de bocht mee door. Op natte/gladde of onoverzichtelijke wegen ben ik nog steeds een onwijze pussy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 02:27:
[...]

Bij de CBR600F PC11 moet je iedere 12k de kleppen stellen en staat de spanningsregelaar verkeerd meen ik?
De PC19 is volgens mij om de 24K, die werkt al met shims (de PC11 is een VT500, ff opgezocht).
En de spanningsregelaar is std bij honda, als die al een keer vervangen is door een imitatieding met koelribben en je niet met een gare accu rondsjeest blijft die meestal wel heel.

En de GSXF moet je volgens mij om de 6 of 12K stellen (afh vh bouwjaar) en voordat je dr bij bent is een hels karwei.
Het werkt dan wel met stelschroefjes, maar toch.
En bij die suzuki's zijn de uitlaat en andere soorten van roestvorming weer een standaard probleem.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 17:18
4x2 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:54:
[...]

De PC19 is volgens mij om de 24K, die werkt al met shims (de PC11 is een VT500, ff opgezocht).
En de spanningsregelaar is std bij honda, als die al een keer vervangen is door een imitatieding met koelribben en je niet met een gare accu rondsjeest blijft die meestal wel heel.

En de GSXF moet je volgens mij om de 6 of 12K stellen (afh vh bouwjaar) en voordat je dr bij bent is een hels karwei.
Het werkt dan wel met stelschroefjes, maar toch.
En bij die suzuki's zijn de uitlaat en andere soorten van roestvorming weer een standaard probleem.
En zo'n imitatie spanningsregelaar kost 90 euro en is in 5 minuten vervangen. Dus om daar nou een motor voor te laten staan. Lullig is wel als die spanningsregelaar nog wel de spanning doorlaat maar niet meer 'regelt'. Dan wordt je accu met een veel te hoge spanning bijgeladen en dit beschadigt je accu (die gaat dan echt koken.. je hoort hem fluiten). Dan moet je dus de spanningsregelaar en de accu vervangen :P

voordeel van die GSXF's is dat ze met de klassieke oliegekoelde blokken werken die suzuki vanaf 1985 tot en met vandaag de dag in allerlei fietsen heeft gehangen (gsxr 750, 1100 en de exotische 600, GSXF600 en 750 en de bandit 600, 650 en 1200).

Die zijn bewezen betrouwbaar en oersterk en er zijn er ongeveer nou.. eh.. 10 miljard van gemaakt ofzo? En dus zijn er vreselijk veel (aftermarket) onderdelen voor te krijgen. Daarnaast heeft elke motorfiets monteur al zeker 100.000 van die blokken door zijn handen laten gaan en zwerven er op elke hoek van de straat werkplaatshandboeken rond. Dus alles en iedereen weet hoe die dingen werken.
Wat noem je een sport-tour fiets en welk budget heb je ongeveer? Als je een mooie sport-tour motor wilt hebben kan ik je een Honda VFR aanbevelen,
jah. de VFR.. doe je geen miskoop aan. Kan je zowel relaxed mee toeren als serieus mee sturen. Kneedowns geen probleem. (Naja misschien wel als je net je rijbewijs hebt gehaald. Maar dat ligt niet aan de motor)

Het is natuurlijk geen supersport motor dus er komt een einde aan de grondspeling en de mishandeling die de vering nog kan verwerken, maar daar tegenover staat dat je op een supersport motor niet even in 1x naar zuid-duitsland kachelt en dan nog redelijk fit van je motor afstapt.

[ Voor 31% gewijzigd door FragDaddy op 21-07-2006 09:48 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:21

StarWing

Huh ?!?

Vraagje,

Ik heb een nieuwe voorband voor m'n fazertje nodig (600 '02)

Momenteel ligt er een dunlop op, weet niet van buiten dewelke, maar die is raar afgesleten, ttz het profiel is nog goed, maar op de plaats waar de groeven zijn is hij scherp afgesleten. Ik zal er strax eens een pic van proberen maken.

Achteraan ligt er een Dunlop D207 op

Dus heb ik een nieuwe nodig, aanraders ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bah ik haat snellere motoren dan de mijne (niet moeilijk, mijne is 125cc) :|

Als ik alleen in het verkeer rij voel ik me heel snel (iig sneller dan de meeste auto's) maar vanochtend werd ik ingehaald door een 750cc en die deed het leken of ik stil stond :'(

Zodra de kleine er is en dingen wat op orde zijn toch maar eens voor mijn volledige rijbewijs opgaan dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
StarWing schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:58:
Vraagje,

Momenteel ligt er een dunlop op, weet niet van buiten dewelke, maar die is raar afgesleten, ttz het profiel is nog goed, maar op de plaats waar de groeven zijn is hij scherp afgesleten. Ik zal er strax eens een pic van proberen maken.

als je achter een dunlop hebt, zou ik voor ook een dunlop opleggen.

voor de rare bandenslijtage kijk hier eens:

http://got.chevy454.net/motortopic/bandenslijtage01.jpg

ik ga er vanmiddag een fris setje bt014 onder zetten *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
StarWing schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:58:
Vraagje,

Als je de achterband niet wilt vervangen en tevreden bent over je banden moet je er gewoon een D207 op leggen.

Wil je wat anders zou ik achter ook vervangen. En dan moet je je gaan afvragen wat voor band je wilt.. sportiever? en zo ja.. hoe veel sportiever dan? Want je kunt bijvoorbeeld een setje D208 monteren (als je bij dunlop wilt blijven.. die zijn sportiever, maar gaan ook minder lang mee). Je kunt ook een setje dunlop qualifiers monteren. Die zijn nog wat sportiever, maar gaan nog minder lang mee.. En als je zo veel grip nodig hebt dat je motor gewoon zonder standaard rechtop blijft staan kun je de Dunlop D208GP banden monteren.

En dit zijn alleen nog maar (een selectie van) de mogelijkheden van Dunlop.. :P

Ik sta zelf op D208's en ik heb nog niet het gevoel gehad dat die banden te weinig grip bieden. Alleen bij zeer hard een bocht uitaccelereren verliest ie soms tractie.. dan zet ie een stappie opzij en zet je een zwarte streep op straat. powersliden wil ik het niet noemen....

Maar er zijn veel mensen die de 208 afkraken en zweren bij de qualifiers, of bij michelin pilot powers of bij pirelli's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 11:21

StarWing

Huh ?!?

er ligt momenteel een net ingereden D207 op. Dus vervangen ga ik niet doen.

Slijtage lijkt op wat tekening 4 weergeeft.

Qua grip ben ik tevreden van die d207.. Maar ik ben dan ook een wussie :)

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, zo'n VFR vind ik wel errruug mooi! Dat is inderdaad wel het type/soort motor wat ik zou willen hebben. Vrees alleen dat budgettechnisch het eerder een CB700 uit '79 ofzo zou worden :p

Denk dat ik er verstandig aan zou doen om even te sparen en wachten, dan koop ik over een half jaar een mooie VFR oid.

edit:
http://www.marktplaats.nl...3D%253D%26df%3D1%26fta%3DDamn.. voor 1250,- Klinkt niet duur. Zag er nog een voor 1150,- Maar goed.. heb ik nog steeds bij lange na niet atm, dus eerst maar eens gaan sparen :(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:09:

edit:
Jij ook gefeliciteerd!

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij.

Rijbewijs binnnen, geld op, gecombineerd met een enorm verlangen om maar weer te kunnen gaan rijden :P
Ik begin zelf volgende week met een vakantiebaantje en ga wat van mijn HT set verkopen en hoop zo toch binnen een paar weken een eurotje of 1500-2k binnen te hebben voor een racemonster betrouwbaar sport/tour fietsje.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
StarWing schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:59:
er ligt momenteel een net ingereden D207 op. Dus vervangen ga ik niet doen.

Slijtage lijkt op wat tekening 4 weergeeft.

Qua grip ben ik tevreden van die d207.. Maar ik ben dan ook een wussie :)
gewoon een D207 erop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:09:
Woei, zo'n VFR vind ik wel errruug mooi! Dat is inderdaad wel het type/soort motor wat ik zou willen hebben. Vrees alleen dat budgettechnisch het eerder een CB700 uit '79 ofzo zou worden :p

Denk dat ik er verstandig aan zou doen om even te sparen en wachten, dan koop ik over een half jaar een mooie VFR oid.

edit:
http://www.marktplaats.nl...3D%253D%26df%3D1%26fta%3DDamn.. voor 1250,- Klinkt niet duur. Zag er nog een voor 1150,- Maar goed.. heb ik nog steeds bij lange na niet atm, dus eerst maar eens gaan sparen :(
Goede keus als je zo'n VFR koopt, enige echte nadeel wat ze hebben zijn de onmogelijke velgmaten en je dus geen radiaalbanden kan monteren (die doorgaans wat meer grip bieden en minder hard slijten dan diagonaalbanden).
De 88/89 modellen hebben wel 17 inch velgen, al zijn ze vrij smal.
Maar daar valt evt nog wel een 150 achterband en 120 voorband op te leggen waardoor je ook wat sportiever radiaal rubber kan kiezen.

Verder fijne dingen om mee te rijden, lopen wat rauwer dan de latere modellen (met monobrug), maar verder is het gewoon een leuk ding, vooral het geluid is heeeel apart.
En de blokken zijn doorgaans onverwoestbaar (mijne heeft 79000 gelopen en heeft geen noemenswaardig olieverbruik).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
even een vraag voor tussendoor. Ik ben net begonnen met lessen (3 lessen gehad maar het gaat erg vlot) en ik was al aan het kijken naar een motor voor wanneer ik mijn rijbewijs heb.

nu rij ik met lessen op een honda cb500. Gewoon een naked. Ik was aan het kijken voor een bmw f650cs maar die is kwa power minder sterk en kwa gewicht zwaarder. Het lijkt me dat ik dus erop achteruit zou gaan kwa rijkwaliteiten. Nu is meten niet altijd weten en weet ik ook wel dat proefritjes the way to go zijn maar ik kan natuurlijk wel afstrepen wat zowieso niet hoeft.

verder keek ik ook naar een yamaha fazer 600 maar die dingen zijn niet te betalen (van na 2000) das een groot prijsverschil met de bmw f650cs. Ook is het opvallend dat bmw 800cc klasse tussen 1995 en nu vrijwel niet te koop zijn, zijn ze niet geproduceert of zijn ze gewoon zo goed dat niemand ze weg wil doen? ik was namelijk wel gecharmeerd van dei f800s :)

tips zijn welkom, en ik was vanplan het hele jaar door te gaan rijden, dus handverwarming en elektrische kleding zal waarschijnlijk wel van toepassing zijn alhoewel ik niet weet hoe goed het uit te houden is zonder elektrische kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Onze lesmotoren zijn F650-GS motoren, ik kan je vertellen dat die niet onderdoen voor de kawasaki's ER-5 die we ook hebben, je gaat er niet op achteruit ben ik van mening.
Ook wat betreft bochtenwerk, mits de goede banden, kun je veel mensen bijhouden.
Ik zie regelmatig foot en steppie-downs tijdens het lessen :Y) en das niet omdat er weinig grondspeling is.
ZiegoM kan er over meepraten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
justice_strike schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 02:47:
ik was namelijk wel gecharmeerd van dei f800s :)
F800S? die zijn pas een paar maand oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zo'n 1-cilinder als een F650 geeft een heel andere beleving dan een 2 of 4 cilinder.
En dat moet je wel liggen, het bokt nogal onderin toeren, raakt bovenin toeren in ademnood en in zekere zin heb je maar over een vrij kort toerenbereik vermogen.
Maar als dat vermogen dr uit komt is het gewoon leuk.

Gewoon proefritje maken en eens proberen, zo'n 1 cilinder moet je niet kopen om knoerhard te gaan op de snelweg, je moet er mee over binnenwegen gaan rijden, desnoods een bospaadje pakken, over drempels springen, tussen auto's door friemelen,.etc etc.
In dat opzicht is een nog wat lichtere (kalere) 1-cilinder ook altijd leuk speelgoed, kijk dan bv naar een Suzuki DRZ400S (de supermotard versie).
Als je de hooligan uit wil hangen is zoiets gewoon superleuk.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

JdM schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 03:00:
Onze lesmotoren zijn F650-GS motoren, ik kan je vertellen dat die niet onderdoen voor de kawasaki's ER-5 die we ook hebben, je gaat er niet op achteruit ben ik van mening.
Ook wat betreft bochtenwerk, mits de goede banden, kun je veel mensen bijhouden.
Ik zie regelmatig foot en steppie-downs tijdens het lessen :Y) en das niet omdat er weinig grondspeling is.
ZiegoM kan er over meepraten :)
Steppie down kan zeker makkelijk met die F650GS.
Maar ik dacht juist wel dat dat vooral werd veroorzaakt door de kleine grondspeling?
Ik zou op mijn eigen motor namelijk liever wat platter kunnen gaan :9

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Chevy454 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 08:50:
[...]

F800S? die zijn pas een paar maand oud.
ja dat weet ik, maar had bmw hiervoor dan helemaal niets in die klasse?

verder ben ik zelf ook wel gecharmeerd van die faser 600 zoals ik eerder gezegd had. Dat is volgens mij ook een gewone sporttour motor maar die heeft 4 cylinders.

(overigens die f650 wordt toch ook voor de dakar gebruikt?) overigens is de cs een versie met bandaandrijving dus die is nog weer een stukje zwaarder dan de gs versie die ketting aangedreven is. (maar wel minder onderhoud :P) verder weet ik ook niet hoe een kawasaki er-5 rijdt dus die vergelijking kan ik niet echt trekken tussen de twee motoren

ik had gehoord dat 2 of 4 cylinders toch een voordeel hebben wat betreft onderhoudt (dat de nokassen niet zo snel kapot gaan ed.) en dat de motor wat vloeiender aanvoelt.

zijn er nog andere dingen waar ik nog op moet letten?

p.s. domme vraag, maar wat is een foot-down of step-down? gewoon je voet op de grond zetten tijdens de bocht?

[ Voor 24% gewijzigd door justice strike op 22-07-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
justice_strike schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:26:
ja dat weet ik, maar had bmw hiervoor dan helemaal niets in die klasse?
De R850, de mini boxer.
Overigens is de cs een versie met bandaandrijving dus die is nog weer een stukje zwaarder dan de gs versie die ketting aangedreven is. (maar wel minder onderhoud :P)
Ik ken het :P

Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/motortopic/BMW-CS.jpg
Vraag niet waar de foto gemaakt is, anders moet ik een gesprek regelen tussen jou en God :+
Ik had gehoord dat 2 of 4 cylinders toch een voordeel hebben wat betreft onderhoudt (dat de nokassen niet zo snel kapot gaan ed.) en dat de motor wat vloeiender aanvoelt.
Onzin. Dus ga maar lekker kopen wat jij wilt zolang het maar geen chopper is :+
zijn er nog andere dingen waar ik nog op moet letten?
Hoog pimpgehalte. Honda moet je vermijden of je moet transseksuele neigingen hebben :+ Yamaha heeft problemen met hoog vermogen. Suzuki is duur. Dan blijft er nog maar 1 merk over: Kawasaki

:+

Waar je op moeten letten is nogal merkafhankelijk. Maar als je in het algemeen bedoelt kan ik je wel wat dingen vertellen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 22-07-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

justice_strike schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:26:
[...]

(overigens die f650 wordt toch ook voor de dakar gebruikt?)
Yup, de F650GS dakar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
nou de honda waar ik nu op les heeft een goede positieve power to weight ratio en 57 pk kracht. ik vind hem wel lekker rijden opzich (maar ik heb dan ook niet veel ervaring). Zeker omdat ik voor een rijbewijs ga voor grote motoren wil ik toch niet een stapje terug doen kwa formaat omdat ik dan minder ervaring opdoe met het besturen van zo'n gevaarte.

in iedergeval zouden algemene tips wel handig zijn :) ik had al gehoord dat band aandrijving minder onderhoud vergt dan ketting... maar dat als de band kapot gaat je meteen een groot bedrag kan gaan dokken (de dealer had het later nog over 150 euro dus dat vond ik nog wel meevallen voor 140000km) verder heb je ook cardan... maar volgens mij zijn die twee aandrijvingen alleen bij bmw te krijgen.

tja yamaha vond ik wel leuk eigenlijk :) wilde eerst een r1... na wat praten werdt het een een r6... nu zit ik te denken aan een thundercat of een faser 600. Het wordt in iedergeval steeds minder krachtig. Het moet een goede motor zijn om in het begin op te rijden dat schijnen de r6 en de r1 toch echt niet te zijn. Verder kan niemand echt een indicatie geven van de onderhoudskosten. een r1 zal meer onderhoudt vergen dan bijvoorbeeld een f650cs maar hoe verhouden die kosten zich?

en wat zijn de tips kwa motoren voor een beginnende motorrijder die ook door de winter en de regen wil gaan rijden?

jammer dat de r850r niet de sportieve uistraling heeft van de f800s

[ Voor 4% gewijzigd door justice strike op 22-07-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Zo mijn eerste dagen als motorrijder achter de rug, en meteen al wat praktische vraagjes :) .

Die helm! Wat doen jullie daarmee als je niet op de motor zit?
Vastleggen aan de motor? Meenemen in rugzak? .. ?

Ik ga ook eens een nieuwe helm kopen, allicht een systeemhelm.
Maar ik vroeg me af: hoeveel nadeliger is een open helm eigenlijk?
Qua veiligheid wel serieus minder I guess.
Maar ook qua vliegjes en wind en evt regen en zo lijkt mij dat niet echt praktisch?
't lijkt me wel het 'vrijheidsgevoel' te bevorderen ...
Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
DieterVDW schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 20:11:
Zo mijn eerste dagen als motorrijder achter de rug, en meteen al wat praktische vraagjes :) .

Maar ook qua vliegjes en wind en evt regen en zo lijkt mij dat niet echt praktisch?
Ervaringen?
ik mag dan niet zo lang rijden, ik ken genoeg rijders om in iedergeval een aantal vragen te beantwoorden :)

motor helm meenemen, als je hem aan de ketting legt zou er nog wel eens iemand in willen pissen (waargebeurt :S) sommige motoren kunnen een hel kwijt in het bagage compartiment.. maar dan heb je een kleine helm nodig en een grotebagage compartiment nodig. meenemen dus.

Mijn vader had vroeger een intergraal helm... en zelf daarbij had hij soms vliegen in zijn mond dat was niet erg prettig... een open helm is dus zeker niet aan te raden als je niet van een stukje vliegenvlees houd. Overigens wordt je gevoel van vrijheid behoorlijk ingeperkt door je gevoel van kou alsde wind langs je nek en kin raast (en daar kan ik helaas wel over meepraten... vooral als je moet trainen in gure weeromstandigheden, das op een motor alleen maar erger :S)

[ Voor 3% gewijzigd door justice strike op 22-07-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
justice_strike schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 20:47:
[...]

motor helm meenemen, als je hem aan de ketting legt zou er nog wel eens iemand in willen pissen (waargebeurt :S)
Haja, ik woon hier ook in een studentenbuurt, dacht ook al zoiets :) .

En qua beveiliging? Momenteel gebruik ik gewoon het ingebouwde stuurslot wegens niks beters.
In hoeverre is een extra slot nodig, en welk type raden jullie aan?
(13 jaar oude Suzuki VX800, diefstalgevoelig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 15-09 10:08
Goed een praktische vraag van mijn kant.

Ik heb nu een bandit 600S uit 1999. Best een aardig ding hoor, helemaal geen naar woord over deze fiets behalve dat hij net iets te licht is op de snelweg. MAARRRE me hart ligt toch meer bij de Super Sport klasse, leen regelmatig de R1 van een vriend van me. En wat een bloedmooie machine is dat toch! Maar goed nu het praktische probleem, Ik ben 1,90m en weeg 110kg ben verder niet dik oid zit alleen wel elke dag in de sportschool dus lichaam is best groot en ontwikkeld om het maar even zo te noemen. Ben niet helemaal droog nog maar zit er niet ver vanaf.

Maar die R1 is toch net ff iets aan de kleine kant, maar welke 1000cc SS is dan beter geschikt? Is een Fireblade/Ninja/GSX-R 1000cc iets groter of niet? Kijk anders kom je bijvoorbeeld uit bij bijvoorbeeld de ZZR/SV maar dan vind ik toch al iets minder mooi dan de fietsen die ik hier boven noem. Kijk een ninja 1200cc (zx-12r) weegt ook al weer 200 kg dus dat is wellicht ook al een beter optie (maar is ook meteen een stukkie duurder), maar vind de 1000cc's toch het mooist.

Al met al gaat het toch pas begin volgende zomer op ze vroegst gebeuren, moet eerst ff kijken wat me nieuwe studie allemaal voor gekke dingen gaat brengen en ff sparen natuurlijk.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
justice_strike schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:45:
Een r1 zal meer onderhoudt vergen dan bijvoorbeeld een f650cs maar hoe verhouden die kosten zich?
Zeker weten alleen al de banden welke een serieus verschil zal maken. Ten eerste gaan die op een R1 beduidend langer mee dan bij een F650CS. Daarnaast de ketting enzo.

Die F650CS is een Rotax motorblok welke fijn is en voorzien van de BMS-C computer, fijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TheGeneral schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 21:06:
Goed een praktische vraag van mijn kant.

Ik heb nu een bandit 600S uit 1999. Best een aardig ding hoor, helemaal geen naar woord over deze fiets behalve dat hij net iets te licht is op de snelweg. MAARRRE me hart ligt toch meer bij de Super Sport klasse, leen regelmatig de R1 van een vriend van me. En wat een bloedmooie machine is dat toch! Maar goed nu het praktische probleem, Ik ben 1,90m en weeg 110kg ben verder niet dik oid zit alleen wel elke dag in de sportschool dus lichaam is best groot en ontwikkeld om het maar even zo te noemen. Ben niet helemaal droog nog maar zit er niet ver vanaf.

Maar die R1 is toch net ff iets aan de kleine kant, maar welke 1000cc SS is dan beter geschikt? Is een Fireblade/Ninja/GSX-R 1000cc iets groter of niet? Kijk anders kom je bijvoorbeeld uit bij bijvoorbeeld de ZZR/SV maar dan vind ik toch al iets minder mooi dan de fietsen die ik hier boven noem. Kijk een ninja 1200cc (zx-12r) weegt ook al weer 200 kg dus dat is wellicht ook al een beter optie (maar is ook meteen een stukkie duurder), maar vind de 1000cc's toch het mooist.

Al met al gaat het toch pas begin volgende zomer op ze vroegst gebeuren, moet eerst ff kijken wat me nieuwe studie allemaal voor gekke dingen gaat brengen en ff sparen natuurlijk.
Ik denk dat je voor grote snelle fietsen meer moet denken aan een Hayabusa of een Blackbird. Beide zien er vrij vlot uit maar zijn een maatje groter dan de motoren die jij noemde. Ze zijn natuurlijk ook wat zwaarder, maar met zoveel vermogen en koppel kom je alsnog als een raket van je plaats als je dat wilt. Het schijnt dat de fireblade nog wel goed te bereiden is door lange mensen; de ninja (ZX-9R?) en GSX-R 1000 weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Bij een open helm denk ik alleen maar aan met je kin over het asfalt schuren.... :X

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

DieterVDW schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 20:11:

Gewoon meesjouwen, ideale boodschappenmand (het is gewoon behelpen ;)).
Ervaringen?
Systeemhelm (dat is een integraalhelm waarbij je de voorkant open kan klappen, even voor de duidelijkheid) is een ideaal iets vind ik, zeker voor brildragers.
Maakt wel wat meer herrie, ook als ie dicht zit, maar oordoppen zou ik hoe dan ook in doen.
En ze zijn meestal iets zwaarder, dus als je een prutsnekje hebt kan je dr ook wat eerder last van krijgen :P.
Maar het openklappen is erg handig, al klap ik m zelf alleen open als ik wat rustiger rijd en sowieso onder de 70-80km/h.
Een groot voordeel vind ik dat je met iemand kan praten zonder je helm af te zetten en dat je tenminste kan eten onderweg.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 08:30:
Systeemhelmen zijn meestal iets zwaarder
Man man man, die helm van BMW is een genot joh. Carbon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Laatst online: 15-09 21:52

Memendo

V4-power/Team BSD

Chevy454 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:34:

Hoog pimpgehalte. Honda moet je vermijden of je moet transseksuele neigingen hebben :+ Yamaha heeft problemen met hoog vermogen. Suzuki is duur. Dan blijft er nog maar 1 merk over: Kawasaki
Voor pimpen / stapvoets over de boulevard inderdaad geschikt, voor rijden wat minder omdat je dan ook de rest van de versnellingen gebruikt. Lekker man zon knarsende en klonkende kawa-bak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
gwystyl schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 23:05:
[...]

Ik denk dat je voor grote snelle fietsen meer moet denken aan een Hayabusa of een Blackbird. Beide zien er vrij vlot uit maar zijn een maatje groter dan de motoren die jij noemde. Ze zijn natuurlijk ook wat zwaarder, maar met zoveel vermogen en koppel kom je alsnog als een raket van je plaats als je dat wilt. Het schijnt dat de fireblade nog wel goed te bereiden is door lange mensen; de ninja (ZX-9R?) en GSX-R 1000 weet ik niet.
Iemand anders die nog iets nuttigs kan toevoegen hier aan?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

memendo schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:24:
[...]

Voor pimpen / stapvoets over de boulevard inderdaad geschikt, voor rijden wat minder omdat je dan ook de rest van de versnellingen gebruikt. Lekker man zon knarsende en klonkende kawa-bak :+
Zegt iemand met een VFR, die nu ook niet direct de meest soepele/geruisloze bak van de Honda's heeft :P
TheGeneral schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:32:
[...]

Iemand anders die nog iets nuttigs kan toevoegen hier aan?
Gewoon proefzitten en evt rijden als je het rbw hebt, is het enige wat echt werkt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Chevy454 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 22:59:
[...]

Zeker weten alleen al de banden welke een serieus verschil zal maken. Ten eerste gaan die op een R1 beduidend langer mee dan bij een F650CS. Daarnaast de ketting enzo.

Die F650CS is een Rotax motorblok welke fijn is en voorzien van de BMS-C computer, fijn ding :)
hm? gaan de banden op een r1 langer mee dan op de f650cs? ik dacht juist dat er op een race monster juist vaker banden vervangen moesten worden.

ik hoorde van een dealer dat een motor een onderhoudscycles heeft van afwisselend kleine onderhoudsbeurt, grote onderhoudsbeurt. Na 7.000~10.000km een kleine onderhoudsbeurt en na 15.000~30.000 een grote onderhouds beurt. Afhankelijk van het merk en type motor. De kosten hiervoor zijn ongeveer 250~350 euro kleine onderhouds beurt, 550~650 grote onderhouds beurt... is dit een beetje representatief... of heeft ie een beetje uit zijn nek lopen lullen?
Die F650CS is een Rotax motorblok welke fijn is en voorzien van de BMS-C computer, fijn ding
en wat voor toegevoegde waarde heeft dat voor mij als rijder? (ik denk niet dat ik dat als hobbyist zelf zou kunnen aanpassen met mijn laptoppie ;))

verder vroeg ik me ook af wat de boordcomputer voor toegevoegde waarde heeft op de bmw's.... zie overal dat ze te leveren zijn, maar wat ze precies doen dat is mij niet echt duidelijk. (moet ik denken aan auto boordcomputers? met meldingen over je benzine en het wegdek?)
4x2 schreef:
Systeemhelm (dat is een integraalhelm waarbij je de voorkant open kan klappen, even voor de duidelijkheid) is een ideaal iets vind ik, zeker voor brildragers.
er zijn natuurlijk ook intergraal helmen waar je de klep niet dicht kunt doen als je je bril op hebt. Dat ligt voor een groot gedeelte aan de combinatie montuur en helm model

[ Voor 38% gewijzigd door justice strike op 24-07-2006 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
justice_strike schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:00:
hm? gaan de banden op een r1 langer mee dan op de f650cs? ik dacht juist dat er op een race monster juist vaker banden vervangen moesten worden.
Oeps, moest nog minder bijstaan :+
ik hoorde van een dealer dat een motor een onderhoudscycles heeft van afwisselend kleine onderhoudsbeurt, grote onderhoudsbeurt. Na 7.000~10.000km een kleine onderhoudsbeurt en na 15.000~30.000 een grote onderhouds beurt. Afhankelijk van het merk en type motor. De kosten hiervoor zijn ongeveer 250~350 euro kleine onderhouds beurt, 550~650 grote onderhouds beurt... is dit een beetje representatief... of heeft ie een beetje uit zijn nek lopen lullen?
Beetje uit zijn nek liggen lullen. Kan namelijk meer zijn :+ Ketting tandwielen etc etc niet te vergeten. Valt meestal toch samen bij die grote onderhoudsbeurt.
en wat voor toegevoegde waarde heeft dat voor mij als rijder? (ik denk niet dat ik dat als hobbyist zelf zou kunnen aanpassen met mijn laptoppie ;))
Het is een verademing tov de vage Motronic met landcodestekkers.
verder vroeg ik me ook af wat de boordcomputer voor toegevoegde waarde heeft op de bmw's.... zie overal dat ze te leveren zijn, maar wat ze precies doen dat is mij niet echt duidelijk. (moet ik denken aan auto boordcomputers? met meldingen over je benzine en het wegdek?)
Weergave van verscheidene dingen. Olieniveau etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Nog geen meningen gehoord over beveiliging...
Welk soort slot gebruiken jullie op je motor? Gebruik je er sowieso 1 ?
Is een extra slot de moeite waard op een 13 jaar oude motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:33

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik zet mijn motor altijd op alarm en wanneer hij op straat of parkeerplaats gestalt staat dan leg ik er een goed gekeurd slot aanvast.
Dit is zo'n 6-delig inklapbaar slot, best heavy.
Ik probeer hem dan ook nog altijd aan iets vast te leggen.

Bij ons in de garage staat hij op alarm (zonder bewegingssensor ivm de kat) en dan aan de muurt en door de voorwielen (meerder motoren) een metalen kabel met schrik-alarm eraan.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Maar zou mijn motor eigenlijk nog diefstal-gevoelig zijn?
't is al een oud bakkie hé ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Ja mijnes is ook van 92 , maar die kawasaki sticker he...dat maakt hem gewild! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:54:

Het is een verademing tov de vage Motronic met landcodestekkers.
Maar wat is nou het voordeel voor de rijder? voor een monteur snap ik het voordeel, maar heb je als rijder er ook voordeel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DieterVDW schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:21:
Ik gebruik stuurslot, stevige ketting en een disc lock met ingebouwd bewegings sensor (2 voordelen: werkt als soort van alarm en als waarschuwing als je hem vergeet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 19-09 16:18
justice_strike schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:00:
Dat is wel veel.
Voor mijn Yamaha Fazer 1000 heb ik voor een kleine beurt meen ik rond de 120 euro betaald en voor een grote 320.
Er is toen geen ketting of banden vervangen, gewoon de beurten met wat erbij hoort.
Ook bij een dealer.

Als je een nieuwe ketting (+tandwielen) nodig hebt dan mag je daar zo 180 euro bij tellen zonder uurloon. Setje banden kost je ook al gauw 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DieterVDW schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:21:
op mijn bijna drie jaar oude R6 zit alleen een schijfrem slotje en het stuurslot en de ingebouwde startonderbreker.

Ik zet hem overal neer met alleen een schijfremslot. Dat is voor mijn verzekering genoeg om volledig uit te betalen als ie gejat zou worden. En dan is het voor mij ook genoeg, want de kans dat ze hem klauwen is redelijk klein en als ik dan een andere motor moet uitzoeken wordt ik niet doodongelukkig. Het is geen custom-build streetfighter of chopper die onvervangbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aars
  • Laatst online: 20-09 14:23
Hey Fraggy, Asskicker hier ;)

Ik ben nu ook bezig met lessen, heb vandaag maar even laarzen gekocht aangezien rijden met maat 44 niet helemaal geweldig is als je zelf maat 46 hebt :). Model wat ik graag wilde hadden ze niet in mijn maat, maar 1 model duurder wel. Dus kreeg ik die mee voor de prijs die ik had willen betalen :P

Moet 14 augustus op voor mijn AVB!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Pfff, ben al uren aan het kutten om die stomme koppelingshuis eraf te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
tip voor mensen die motorlaarzen kopen.
Koop altijd 1 maat groter als de maat die je hebt

Dus als je ze past, en ze zitten lekker, koop dan toch 1 maat groter!
Je voeten zetten uit als je aan het rijden bent door warmte oid, en als je ze precies pas koopt, krijg je giga zere poten, gegarandeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aars
  • Laatst online: 20-09 14:23
Grolsch schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:27:

Je voeten zetten uit als je aan het rijden bent door warmte oid, en als je ze precies pas koopt, krijg je giga zere poten, gegarandeert.
Deze laarzen zaten gelukkig toch al iets ruimer, zei het al tegen de verkoper maar die vertelde precies hetzelfde :).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Clithopias schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:10:
Pfff, ben al uren aan het kutten om die stomme koppelingshuis eraf te krijgen.
Wow, eindelijk. 3 uur bezig geweest, rammen met een beitel en een hamer. Later een grotere hamer, nog later een moker. Vervolgens dremel gepakt en de moer tot vlak boven het schroefdraad afgeslepen, vervolgens weer verder gegaan met een beitel en na een tijdje mepppen scheurde de moer bij het afgeslepen stuk en kwam die los _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Clithopias schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:20:
[...]

Wow, eindelijk. 3 uur bezig geweest, rammen met een beitel en een hamer. Later een grotere hamer, nog later een moker. Vervolgens dremel gepakt en de moer tot vlak boven het schroefdraad afgeslepen, vervolgens weer verder gegaan met een beitel en na een tijdje mepppen scheurde de moer bij het afgeslepen stuk en kwam die los _/-\o_
Ehhh, is het de bedoeling dat dat ding ook ooit weer in elkaar geraakt? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mwoah, lager wat dr achter zit zal dr niet al te blij mee zijn schat ik :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
DieterVDW schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:40:
Ehhh, is het de bedoeling dat dat ding ook ooit weer in elkaar geraakt? :s
Jah, hopelijk doet ie het in een keer :P
4x2 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:44:
Mwoah, lager wat dr achter zit zal dr niet al te blij mee zijn schat ik :P
Denk dat mijn bak er ook niet blij mee is, maar het is een megagroot rollager die wel wat kan hebben. En het is toch een tijdelijk blok, zolang dat ding blijft rijden tot zijn opvolger klaar is vind ik het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Jah, maar een primaire as die alle kant op zwabbert waardoor het koppelingshuis door je deksel ramt is ook zoiets.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grolsch schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:27:

De mijne zitten aan de strakke kant, maar nog geen pijn mee gehad, wel een blaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Goed aangezien geen enkele vraag te stom is volgens de topicstart ;)

Zoals jullie beetje hierboven kunnen lezen ben ik dus op zoek naar een supersport waar ik een beetje fatsoenlijk oppas.

Maarre kom maar weinig Hayabusa en Zx-12r tegen op bijvoorbeeld marktplaats, wat is nog meer een motor in die klasse? Dus een supersport van rond de 200 kg zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:33

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik ben op zoek naar wat vers rubber voor mijn CBR.
Nu zie ik op internet veel goede berichten over de Michelin Pilot Power set en een set van Bridgestone (BT014 voorop en de BT020 achterop).

Ik ben vooral een NL rijder, dus eigenlijk veel snelweg en polderwegen. Verder wil ik steeds vaker naar het zuiden (Ardennen) en/of Oosten (de Eifel) om daar rond te touren.

Ik hoor van de PP dat ze super grip hebben in de bochten en met regen. Nadeel wat ik vaak terug zie komen is dat ze bij rechtuit wat nerveus kunnen zijn, ivm vorm van de band.

Ik weet zo snel geen nadeel van de BT banden.

Ik vroeg me alleen af of er hier mensen ervaring hebben met beide banden en dan ook met de levensduur van de banden?
Levensduur zal natuurlijk erg afhangen van de motor en de bereider. Ik ben niet iemand die constant met 180 over de snelweg blaast, ik probeer altijd binnen de +30km/h grens te blijven.

Wie adviseert me wat.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
TheGeneral schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:59:
Goed aangezien geen enkele vraag te stom is volgens de topicstart ;)

Zoals jullie beetje hierboven kunnen lezen ben ik dus op zoek naar een supersport waar ik een beetje fatsoenlijk oppas.

Maarre kom maar weinig Hayabusa en Zx-12r tegen op bijvoorbeeld marktplaats, wat is nog meer een motor in die klasse? Dus een supersport van rond de 200 kg zeg maar.
Als je eens begint met je lengte en / of gewicht te vertellen, kunnen we misschien iets zeggen

het lijkt mij niet verstandig dat jij als eerste een motor een hayabusa of een zx-12r koopt.
Of je moet het leven niet mooi vinden.
Ook komt het je rijtechniek niet ten goede als je direct op zo'n "recht-uit bom" gaat zitten.
the-spawn schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:02:
Ik ben op zoek naar wat vers rubber voor mijn CBR.
Nu zie ik op internet veel goede berichten over de Michelin Pilot Power set en een set van Bridgestone (BT014 voorop en de BT020 achterop).

Ik ben vooral een NL rijder, dus eigenlijk veel snelweg en polderwegen. Verder wil ik steeds vaker naar het zuiden (Ardennen) en/of Oosten (de Eifel) om daar rond te touren.

Ik hoor van de PP dat ze super grip hebben in de bochten en met regen. Nadeel wat ik vaak terug zie komen is dat ze bij rechtuit wat nerveus kunnen zijn, ivm vorm van de band.

Ik weet zo snel geen nadeel van de BT banden.

Ik vroeg me alleen af of er hier mensen ervaring hebben met beide banden en dan ook met de levensduur van de banden?
Levensduur zal natuurlijk erg afhangen van de motor en de bereider. Ik ben niet iemand die constant met 180 over de snelweg blaast, ik probeer altijd binnen de +30km/h grens te blijven.

Wie adviseert me wat.
waarom wil je een andere voorband tov achterband hebben :?

Ik heb alleen ervaring met Bridgestone's.
De 020 is meer een sportieve tour band, en schijnt minimaal (afhankelijk van rijgedrag) zo'n 10.000 km mee te gaan.

De 014 (welke ik er momenteel zelf weer onder heb liggen) is "DE" sportband van Bridgestone.
Ze plakken meer als de 020, omdat de compount met name van de zijkanten van de band gewoon zachter is, maar daardoor dus ook harder slijt.

Ik gebruik ze al vanaf dat ik m'n rbw heb (eerst de 010, toen de 012, en nu 2e setje 014) en ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Ben er mee op vakantie geweest heel europa door, heb er mee door giga plensbuien gereden, maar ook op het circuit (assen - nordschleife) nog nooit 1 slippertje vernomen (tenminste, niet wat de oorzaak van de band was :+ ).

Ik kan met zo'n 014 3 a 4000 km, maar dan pleer ik aardig stroef door. Als jij gewoon normaal rijdt, moet je met die band ook 5000 km kunnen halen, maar dat ligt ook een beetje aan het vermogen van je fiets. Een dikke 1000 cc zal meer vergen als een 600cc'tje.

Kmoet er wel eerlijk bij vertellen dat ik ze nooit heb vergeleken met de MPP (michel pilot power).
Ik heb altijd zoiets van "never change a winning team" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Nu we toch bezig zijn over bandenkeuze: welke banden zouden jullie op een Suzuki VX800 leggen?
(Denk cruiser waarmee toch ook nog vrij sportief kan gereden worden, wat ik dan ook doe :) .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Grolsch schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:24:
[...]

Als je eens begint met je lengte en / of gewicht te vertellen, kunnen we misschien iets zeggen
Dat heeft 'ie al gedaan.. ;)
TheGeneral schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 21:06:Ik ben 1,90m en weeg 110kg ben verder niet dik oid zit alleen wel elke dag in de sportschool dus lichaam is best groot en ontwikkeld om het maar even zo te noemen. Ben niet helemaal droog nog maar zit er niet ver vanaf.

[ Voor 25% gewijzigd door Ken. op 26-07-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
DieterVDW schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:56:
Nu we toch bezig zijn over bandenkeuze: welke banden zouden jullie op een Suzuki VX800 leggen?
(Denk cruiser waarmee toch ook nog vrij sportief kan gereden worden, wat ik dan ook doe :) .)
tsjah, je kunt met een bt020 ook sportief rijden.
Als je denkt dat je harder kunt rijden als een bt020 aan kan, dan moet je een bt014 of MPP kopen.
.KeN. schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:04:
[...]

Dat heeft 'ie al gedaan.. ;)

[...]
Ik las het inderdaad.

Ik ben zelf 1.88 en ook goed voor 0,1 ton (klinkt beter als 100KG :+ ) en ik kan op mijn SRADJE perfect zitten.
De nieuwere 1000cc's zijn iderdaad klein.
Maar neem bijv. een suzuki gsx-r 1000 uit 2001 - 2002, dat zijn ook nog forse fietsen.

Maar je moet natuurlijk niet vergeten dat een supersport fiets gewoon een wat sportievere (lees minder comfortabele) zit heeft als een tourfiets, ongeacht lengte/gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

DieterVDW schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:56:
Metzeler Lasertec
Fijne banden, zowel droog als in de regen, slijten ook mooi af en de voorband heeft niet het cuppen (opstuiken) van de Bridgestone BT45 voorband. Slijtage is ook heel netjes, ik deed met mn VF400 8500 met een achterband en ong 15000 met een voorband, waren vrij smalle banden en een doorgaans niet al te rustige rijstijl. Met mn VFR750 heb ik van de achterband ong 1mm afgereden in 2500km, en er zijn er nog zo'n 4 te gaan voor ie aan de slijtagelimiet zit (en nog 5 voordat ie echt kaal is), wat ik zeker niet slecht vind voor een dergelijk vermogen.
Rijd er zelf ook al enige tijd mee, naar volle tevredenheid.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Wanneer is een band eigenlijk op?
Ik heb de indruk dat mijn achterband wel beetje aan vervanging toe is, groeven in het midden maar iets van een millimeter meer, aan de buitenkant wel nog meer dan ok.

Bij mijn motor kun je bij de achtervering de demping en de veer-preload instellen.
Ik heb deze onlangs veranderd en gezet zoals aangeraden wordt in de user manual, maar ik merk niet echt veel verschil. Is er een manier om je vering te testen, bepaalde rijstijl waarmee je je vering wat kan leren aanvoelen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Laatst online: 26-06 11:56
90% van de mensen die motor rijdt, merkt niet dat z'n vering verkeerd staat :X..............gewoon bij een veringboer aflaten stellen.

Band is versleten als het canvas erdoor komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Mijn grootste fout die ik nu nog maak is dat ik teveel op mijn achterrem rem,
wat als gevolg heeft dat ik mijn motor wel al paar keer enthousiast heb doen kwispelen toen ik stevig in de remmen ging :) .
Maar heeft dit iets te maken met het feit dat mijn band ook al tikje afgeleefd is of is dit algeheel mijn schuld?

Trouwens, heeft een band eigenlijk last van ouderdomsverschijnselen?
Sommige rubbers hebben toch de neiging om uit te drogen en te verharden mettertijd.
Zomaar even een bedenking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Aars schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:13:
Hey Fraggy, Asskicker hier ;)

Ik ben nu ook bezig met lessen, heb vandaag maar even laarzen gekocht aangezien rijden met maat 44 niet helemaal geweldig is als je zelf maat 46 hebt :). Model wat ik graag wilde hadden ze niet in mijn maat, maar 1 model duurder wel. Dus kreeg ik die mee voor de prijs die ik had willen betalen :P

Moet 14 augustus op voor mijn AVB!
Hey Aars! Cool.. Straks weer een motorrijder erbij.. Succes!
Ik heb deze onlangs veranderd en gezet zoals aangeraden wordt in de user manual, maar ik merk niet echt veel verschil. Is er een manier om je vering te testen, bepaalde rijstijl waarmee je je vering wat kan leren aanvoelen of zo?
Als jij geen vervelende dingen merk bij het doorsturen van bochten of bij acceleren/remmen op wat minder wegdek moet je er gewoon afblijven. Je moet pas aan je vering gaan knoeien als je ook echt merkt dat er iets niet lekker aanvoelt. En vaak merk je dat (zeker met moderne motoren) pas als je vrij hard rijdt. Vandaar dat veel motorrijders dit probleem nooit hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door FragDaddy op 26-07-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

DieterVDW schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:26:
Wanneer is een band eigenlijk op?
Ik heb de indruk dat mijn achterband wel beetje aan vervanging toe is, groeven in het midden maar iets van een millimeter meer, aan de buitenkant wel nog meer dan ok.
Zitten normaal gesproken blokjes in je profiel, worden op de wang vd band aangegeven door een driehoekje en/of TWI (Tread Wear Indicator).
Als die gelijk liggen met je profieldiepte is de band versleten.
Maar de minimale profieldiepte moet 1 of 1,5mm zijn volgens de wet (dacht ik :P).
DieterVDW schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:41:
Trouwens, heeft een band eigenlijk last van ouderdomsverschijnselen?
Sommige rubbers hebben toch de neiging om uit te drogen en te verharden mettertijd.
Zomaar even een bedenking...
Dat gebeurt ook, vooral door het constante opwarmen en afkoelen van een band en onder invloed van zonlicht.
Als de banden op de motor ouder dan een jaar of 2 zijn en deze niet in een donkere koele schuur/garage staat of onder een hoes beginnen ze meestal al wat uit te drogen (scheurtjes komen dr in).
Met droog wegdek merk je dat meestal niet zo heel erg, maar in de regen is het een ander verhaal...

leeg

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste