Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 5 alweer Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.968 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:50

4x2

lộn xộn quá

Niet ombouwen, went heeeeel snel, binnen een week ben je dr aan gewend.
Tenminste, ik wel met mn ExNiX, vond het ook wel fijn, voelde me toch minder schuldig als ik met 60 mijl over de drempels vloog :P.

Maar zo'n 400tje gaat nog behoorlijk vooruit hoor, het draait alleen op de snelweg wat meer toeren, dus een kruissnelheid van 160-180 aanhouden is er niet zo geweldig voor :P
En het is de manier van hoe het vermogen afgegeven word die het wel leuk maakt, hoogtoerig, maar het zal je niet zomaar verrassen.
Maar het stuurt wel als de (positieve) ziekte zoiets.

[Voor 12% gewijzigd door 4x2 op 29-05-2006 23:01]

leeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 05:38
CB-1 is echt supermachientje, mijn oom heeft er nog een. Vroeger ben ik met hem mee geweest naar de tt, achterop is nieso prettig maar het blok liet iig goeie indruk achter. Tot 10.000 rpm gaat het wel lekker, dan krijg je in een keer een schop en blaast die naar de redline. Dingen zijn onverwoestbaar en ooit bezit ik er een :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-05 12:04

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zo.. dat klinkt aardig positief :)

Waarom zat het achterop niet echt prettig ? Ik wil wel met mijn vriendin achterop ergens heen kunnen.

En de reden voor het ombouwen.. ik woon aan de A10, 80KM-zone met trajectcontrole :p
Als ik dan ’s aan het suffen ben en strak 80MPH aanhoud (ja, dat zal niet snel voorkomen, maar je weet maar nooit hè ;))

Ik zal dus niet na een jaar zoiets hebben van: "damn.. had ik maar een 600cc of hoger aangeschaft :/" ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hangt er ook vanaf waarvoor je m gebruikt.
Rijd je veel snelweg (wat sowieso al saai is imho) ben je ws beter af met een 600, loopt dan gewoon wat rustiger.
Ga je lekker binnendoor rijden, beetje dijkjes knallen enzo (iig, als je maar bochtjes maakt) dan vermaak je je prima op die CB-1. En ook in de stad rijd het ws wat fijner omdat het toch iets lichter is en wat lichter stuurt ws (smallere banden)
En denk dat, als je niet al te groot bent, lange ritten dr ook heel goed mee te doen zijn.

Mn VF400 verveelt ook niet echt na een jaar (al rijd ik er nu wat minder fijn op, maar dat heeft wat te maken met de versleten banden :P) en vind ik ook veel fijner rijden dan mn GSX550, ook al is die laatste in betere staat en iets sneller.
Naja, enige wat ik eigenlijk mis is dat ik het ding niet van de grond af krijg en wheelies zijn toch wel leuk vermaak.
Maar het vermogen, neuh, valt wel mee, boven 150 is de fut dr wel uit, maar dat is eigenlijk alleen maar gunstig voor het rijbewijs :P
En de wegligging is nog opvallend goed voor zo'n oud lijk, evenals de remmen.

[Voor 10% gewijzigd door 4x2 op 30-05-2006 00:11]

leeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ben niet al te lang, dus dat zit wel goed gelukkig :)
Wheelies ben ik niet zo weg van (nog niet ? :p)
En 150+ op een naked bike als deze trek ik ook niet echt.

Heb al een mooie CB-1 op het oog.. Het enige wat mij enigszins zorgen baart is de kleine tankinhoud.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:35

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik rij nu al een jaar of 3 met een 400cc'tje (cb400 super four "project big-one", de opvolger van de cb1), en ik moet zeggen dat ik geen vermogen te kort kom. Als je van plan bent om snelheidsrecords te vestigen van hier naar het zuiden van spanje/italië heb je wat anders nodig, maar in stad en op gewone wegen heb je meer dan genoeg vermogen, en op de snelweg kan je nog steeds comfortabel het meeste overige verkeer inhalen.
Als je vaak met 2 personen gaat rijden hangt veel af van het gecombineerd gewicht. Als ik (60 kg) met een duo van 60 kg rij valt het vrij goed mee, met mijn pa (85-90 kg) erbij merk ik dat het minder aangenaam gaat rijden. Als er 1 van de 2 wat zwaarder is bij een duo kies je al snel beter voor een 600cc of meer. Daarnaast zijn er sommige motoren waar wel een duozit op aanwezig is, maar waarbij het voor de passagier zo oncomfortabel is dat je er beter niet aan begint. Bij een proefrit ga je dus best met 2 proefrijden als het de bedoeling is om regelmatig iemand mee te nemen.

De tankinhoud van de cb-1 is volgens een zoektochtje op het internet 11.5 liter. Met een verbruik van ongeveer 1 liter per 20 km is dat ruim 220 km. Daar hoef je je niet veel zorgen over te maken, er zijn veel andere motoren die dat niet eens halen :)

[Voor 14% gewijzigd door The Bad Seed op 30-05-2006 03:59]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom denk je dat ze een quad verbreden op het moment dat ze ze opvoeren ? ;)

echte weg quads met 500cc motortjes hebben een wielbasis van een mini :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Capo schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:35:
Waarom denk je dat ze een quad verbreden op het moment dat ze ze opvoeren ? ;)

echte weg quads met 500cc motortjes hebben een wielbasis van een mini :+
KVF700 lijkt me wel leuk :+ Ideaal donorblokje voor mijn KLR :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clithopias
Zucht, had mijn kleppendeksel eraf gehad om even te kijken hoe mijn klepjes en tuimelaars erbij lagen. Viel me al op dat er wat verschillende bouten waren gebruikt, en ook nog heli-coils. Sleutel ik de boel weer in elkaar blijken er een aantal schroefdraden verrot te zijn, onder andere twee van de belangrijkste :'(

Morgen heb ik de motor iig nodig, zitten nog genoeg boutjes (en het deksel is vrij stevig) om nog een rustig ritje aan te kunnen. Dat zal voorlopig waarschijnlijk het laatste ritje van de cb worden, als de xs klaar is gaat het blok uit elkaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Clithopias schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:53:
Zucht, had mijn kleppendeksel eraf gehad om even te kijken hoe mijn klepjes en tuimelaars erbij lagen. Viel me al op dat er wat verschillende bouten waren gebruikt, en ook nog heli-coils. Sleutel ik de boel weer in elkaar blijken er een aantal schroefdraden verrot te zijn, onder andere twee van de belangrijkste :'(

Morgen heb ik de motor iig nodig, zitten nog genoeg boutjes (en het deksel is vrij stevig) om nog een rustig ritje aan te kunnen. Dat zal voorlopig waarschijnlijk het laatste ritje van de cb worden, als de xs klaar is gaat het blok uit elkaar.
Kun je niet even naar de bouwhandel rennen om een draadtapsetje te halen dan? Maatje grotere bouten erin...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clithopias
MikeyMan schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:19:
Kun je niet even naar de bouwhandel rennen om een draadtapsetje te halen dan? Maatje grotere bouten erin...
Kan er niet bij met het blok in het frame :( En de kans is groot dat er wat slijpsel in het blok valt wat mij al helemaal geen lekker gevoel geeft.

Slaap er nog maar even een nachtje over, deelrevisie van het blok stond zowieso al gepland alleen dan in de winter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Mja, zo heb ik gisteren mijn klepstelcaps die ik niet los kreeg er maar met geweld vanaf gerost.
(lees: bout dol, dop 5/8e overheen geslagen)

4 nieuwe kost mij de kop ook niet. De klepspeling viel overigens nog wel mee, een paar stonden ietsje te strak. Je weet dat als je oude beestjes rijdt dat je af en toe werk hebt.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clithopias
Ik weet het, alleen jammer dat er niks kapot was. Ik was nieuwschierig naar mijn kleppen en tuimelaars, ik heb namenlijk al twee xs blokken waarvan kleppen ingeslagen waren en wat gare tuimelaars.

Maarja, nu heb ik een reden om mijn blok uit elkaar te halen. Heb ik over een tijdje weer een mooi glimmend, zgan blok erin liggen. Wilde het cb'tje toch beetje bij beetje opknappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clithopias
Wat een lol weer, ik schakel altijd met tussengas terug. Zo ook daarnet toen ik een proefritje op mijn cb'tje maakte, hoor ik achter me vroem vroem van een koekblik. Ik nog een keer wat gas geven, auto achter mij nog wat harder en meer, ikke ook weer wat harder en toetoet volgde. Toen was de weg vrij en gaf ik gas zonder mijn koppeling in te knijpen, ze konde me natuurlijk nooit bijhouden :D (ook niet kwa geluid :P)
Alleen bij 80 weer snel van het gas afgegaan, politie wil op dat stukje weleens laseren. Ben al een keertje gered door het trage verkeer voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
http://img154.imageshack.us/img154/1306/kawasaki1cq.jpg

Hierboven een 500pix foto :)

Ik herken je situatie Clithopias
Die golfjes GTI blijven het maar proberen :P
Kwa geluid win ik het altijd zowat...13.000 rpm ;) met open demper :D

[Voor 6% gewijzigd door AcIDeR op 30-05-2006 22:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Clithopias schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:43:
Ik weet het, alleen jammer dat er niks kapot was. Ik was nieuwschierig naar mijn kleppen en tuimelaars, ik heb namenlijk al twee xs blokken waarvan kleppen ingeslagen waren en wat gare tuimelaars.
Tsjah, Honda - Yamaha he, Honda's gaan gewoon niet kapot :P

leeg

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:45

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zei iemand Honda? :p

Ik heb toch wel iets dommigs gedaan met de mijne. De ketting ziet er verdraaide droog uit terwijl er een scottoiler op zit en die werkt. Kan die blauwe vloeistof met dit warme weer er gewoon uit vliegen? achtervelg en allerlei andere onderdelen zijn lekker smerig. Als je met de motor wandelt hoor je " tok tok tok" van de keting af en ik heb geen kip aangereden.

naja vanmiddag spannen en rooie olie in het buisje doen :)

Is het btw erg slecht voor de ketting als je droog rijdt? Ik heb zo'n 90km droog gereden gok ik.

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 23:24

ToolkiT

brit-tweaker

Droge ketting kan link zijn, de rubbertjes erin kunnen scheuren en je ketting kan dan knappen..
En dat kan flink AU doen.. :'(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:48:
Droge ketting kan link zijn, de rubbertjes erin kunnen scheuren en je ketting kan dan knappen..
ik krijg nog een foto van je :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
ToolkiT schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:48:
zowel lichamelijk AU, als AU in de portomonee

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ROFLASTC schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:36:
Is het btw erg slecht voor de ketting als je droog rijdt? Ik heb zo'n 90km droog gereden gok ik.
Is vrij slecht jah, maar gewoon zorgen dat ie weer vet blijft, de kettingspanning in de gaten houden en kijken of er geen harde stukken in komen.
Scheelt dat een AT (toch ?) niet zo'n wereldschokkend vermogen heeft en tijdreizende snelheden haalt :P.

Als ie knapt kan idd vrij klote zijn, kans dat het je carter kost is vrij groot :X.

leeg

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:53:
Als ie knapt kan idd vrij klote zijn, kans dat het je carter kost is vrij groot :X.
Die carter kan mij gestolen worden, ik wil motorrijden en het liefst met mijn eigen been. Zo'n ketting kan een flinke zweepslag tegen je been veroorzaken. Met alle gevolgen van dien. Nee dank u, liever dat carter in 1001 stukken dan mijn been in 1001 stukjes.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chevy454 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:18:
[...]

Die carter kan mij gestolen worden, ik wil motorrijden en het liefst met mijn eigen been. Zo'n ketting kan een flinke zweepslag tegen je been veroorzaken. Met alle gevolgen van dien. Nee dank u, liever dat carter in 1001 stukken dan mijn been in 1001 stukjes.
Ik heb dus Scottoiler-blauw er nog in zitten. Dat is dunner dus hij laat in hoog tempo olie los. Vliegt het dan logischerwijs de ketting uit? Het is zo raar dat die ketting "tokt" en er toch olie vrijkomt. Het druppelt er ook niet naast btw al kan ik het naaldje dichterbij het tandwiel brengen.

And it goes BRAAAAAPP!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 21:54
Oke mensen eindelijk dit topic weer gevonden:

Hier komt het:
Ik ben een jongen van 18 (aug 19) en ben in het bezit van mijn autorijbewijs. Nu wil ik graag beginnen aan me motor alleen weet ik niet waar (woon in Odijk) zat zelf aan bruinsma te denken.

Verder beschikt me moeder over een Honda Shadow 750 een '84'er deze wou ik afvoeren maar helaas dit kan niet.

Nu kan ik via via een Honda CB 500 Four uit '76 krijgen alleen rijd deze niet. Nu is mijn vraag als ik deze rijdend krijg hoeveel KW heeft hij dan ? ik kan dit nergens vinden op internet.

En wat zijn de bekeuringen als ik nu bijvoorbeeld wel op mijn moedersmotor rij?

Alvast bedankt!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

CB500 uit '76 : 35 kW volgens http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=10598

De bekeuring is niet hetgeen je je zorgen over hoeft te maken, het is op het moment dat je een zwaar ongeluk veroorzaakt dat de verzekering zal weigeren om uit te betalen. En dan hoop je beter dat je iemand doodrijdt dan dat je iemand invalide rijdt, dat is veel goedkoper :X

Hard gesteld, ik weet het, maar het is gewoon zo

[Voor 10% gewijzigd door The Bad Seed op 31-05-2006 19:05]

• Daros
The Bad Seed schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:04:
CB500 uit '76 : 35 kW volgens http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=10598

De bekeuring is niet hetgeen je je zorgen over hoeft te maken, het is op het moment dat je een zwaar ongeluk veroorzaakt dat de verzekering zal weigeren om uit te betalen. En dan hoop je beter dat je iemand doodrijdt dan dat je iemand invalide rijdt, dat is veel goedkoper :X

Hard gesteld, ik weet het, maar het is gewoon zo
oke, ja dat maakt het wel serieus! beter niet doen dus!

Zijn er geen andere manieren om een motor te begrenzen waardoor het wel lukt op me moeders motor of die motor?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

VerkerkSander schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:13:
[...]

oke, ja dat maakt het wel serieus! beter niet doen dus!

Zijn er geen andere manieren om een motor te begrenzen waardoor het wel lukt op me moeders motor of die motor?
uit en invoeren naar duitsland, geen id hoe dit in zijn werk gaat, en het schijnt een hoop te kosten.

Verder accepteren sommige verzekeringen een uitdraai van je vermogen als je hem hebt laten begrezen, maar dan hangt het van de agent af of je een bekeuring krijgt of niet.

No signature required.

• Daros
M3rcury schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:35:
[...]

uit en invoeren naar duitsland, geen id hoe dit in zijn werk gaat, en het schijnt een hoop te kosten.

Verder accepteren sommige verzekeringen een uitdraai van je vermogen als je hem hebt laten begrezen, maar dan hangt het van de agent af of je een bekeuring krijgt of niet.
ik volg je niet, dan loopt hij toch nog steeds te hard ?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

VerkerkSander schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:46:
Nu kan ik via via een Honda CB 500 Four uit '76 krijgen alleen rijd deze niet.
Weet waar je aan begint als je een niet rijdende motor koopt he.
Alles kan kapot zijn, kan ook zijn dat er bijna niks aan de hand is, maar dat soort oude lijken kunnen best veel hebben voor ze dr echt mee kappen over het algemeen.
Dus als ze het niet meer doen kan het ook goed fout zitten.

leeg

• Daros
4x2 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:41:
[...]

Weet waar je aan begint als je een niet rijdende motor koopt he.
Alles kan kapot zijn, kan ook zijn dat er bijna niks aan de hand is, maar dat soort oude lijken kunnen best veel hebben voor ze dr echt mee kappen over het algemeen.
Dus als ze het niet meer doen kan het ook goed fout zitten.
Het is van iemand van me werk ken hem erg goed en hij heeft hem over. Reden dat hij niet werkt is dat hij een halfjaar in een tuin heeft gestaan zonder bougies.

Maar als hij toch te veel vermogen heeft en ik hem niet kan afvoeren ga ik hem ook neit kopen.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

VerkerkSander schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:37:
[...]

ik volg je niet, dan loopt hij toch nog steeds te hard ?
Uit voeren naar duitsland, 25kw zetten op kenteken , invoer naar nl

Begrensen op 25kw. uitdraai, en je kan rijden (niet legaal)

Zo is het duidelijk :) sorry

No signature required.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 20:42

ZiegoM

Yammie R1

Woej, ik heb morgen mijn eerste rijles (soort intake van 2 uur) :P

Ben erg benieuwd hoe zo'n eerste keer op zo'n zware brommer gaat verlopen. Hopelijk heb ik niet te veel lessen nodig want daar heb ik geen geld voor...
Ik begin nu met lessen want als ik nog een jaartje wacht heb ik kans dat ik dadelijk niet meteen meer vol vermogen mag rijden (ben nu 21). Hoorde dat je namelijk vanaf oktober 24 jaar moet zijn voor >35kw. Dus ik moet opschieten :)

Even een vraagje over kleding: op die Hein Gericke site zag ik een jack wat me wel wat lijkt.

HIER

Maar is zoiets een volwaardige motorjas? (om eventueel met 120 km/u over asfalt te kunnen schuiven etc.)

[Voor 5% gewijzigd door ZiegoM op 31-05-2006 22:47]

\_Specs_/

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Ja hoor.. prima jas.

Hein gericke is geen "uber" kwaliteit. Maar gewoon net geprijsde nette spullen.
Mijn vrouw heeft er nét een jas (voyager) en leren toerbroek vandaan. Netjes in de kleren voor 380 euro.

@verkerdsander:
Wat jij moet doen is gewoon een 25kw fiets kopen. Er is zat aanbod. Wil je een oude cb, dan is de enige die je kan rijden de cb350f.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Probleem met online bestellen is dat je lastiger kunt passen... Daarom ga ik liever voor enkele tientjes meer naar een gewone winkel toe...

• Chevy454
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:27:
Probleem met online bestellen is dat je lastiger kunt passen... Daarom ga ik liever voor enkele tientjes meer naar een gewone winkel toe...
Wat eventueel kan, het is niet netjes maargoed, is in een HG filiaal passen en dan via internet bestellen. Ik doe dat niet, ik koop het gewoon toch in de winkel. Klein kind en kerstavondgevoel ;)

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

MikeyMan schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:27:
Ik heb een Hein Gericke combi, en die was in de winkel goedkoper dan op hun site :*)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

VerkerkSander schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:34:
Reden dat hij niet werkt is dat hij een halfjaar in een tuin heeft gestaan zonder bougies.
Bougies dr uit en zo een half jaar stilgestaan ?
Laat dan helemaal maar staan, dikke kans dat dat blok muurvast zit en/of dat er een complete dierentuin in ligt.

en nu niet beginnen over afdakjes/schuurtjes, daar trekt iig condens zich weinig van aan

leeg

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 20:42

ZiegoM

Yammie R1

The Bad Seed schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:47:
[...]

Ik heb een Hein Gericke combi, en die was in de winkel goedkoper dan op hun site :*)
Als ik zo'n jack zou kopen zou ik ook zowieso naar Duitsland gaan om het te passen en te kopen. Ik wil het zeker eerst in het echt zien.

Maar ik had gewoon altijd in mijn hoofd dat je voor een leren jas wel een berg meer geld kwijt zou zijn (300+), maar dat valt dus erg mee. :)

\_Specs_/

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
als je je maat weet moet je eens op ebay.de gaan zoeken.

ik heb daar voor m'n vriendin een zo goed als nieuw pack gekocht (kon niet zien dattie gedragen was) voor 90 € (lederen kombi van Hein Gericke).

Hagel nieuwe laarzen voor 20 EUR, en carbon handschoenen, ook zo goed als nieuw voor 30 EUR.

scheelt je al met al aardig wat geld!

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• AcIDeR
  • Nu online
Ja maar vaak vallen italiaanse maatjes al klein , en elk pak zit anders.
Ik heb alles in 48 aan gehad..en sommige waren toch echt te kort.

Ook hetzelfde met laarzen... ;) het oude model van alpinestar past ik niet...het nieuwe model zit geweldig.
Beide zelfde maat ;)

Dus pas wel op met het blind bestellen :D

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
ZiegoM schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 01:42:
[...]

Als ik zo'n jack zou kopen zou ik ook zowieso naar Duitsland gaan om het te passen en te kopen. Ik wil het zeker eerst in het echt zien.
duitsland..

* teacher is gewoon naar leiden gereden

gericke zit ook in breda almere en eindhoven geloof ik.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

teacher schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:46:
[...]

* teacher is gewoon naar leiden gereden
Die ouwe die daar werkt is best symphatiek. Heeft mij vrij rap aan een goed passende helm geholpen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 13:45
Zo. net weer wat leuk gereedschap besteld.. Waaronder deze:

De heftafel dus. niet de motor.

http://www.discountramps.com/mcImages/motorcycle-lift-stands.jpg

De mijne is rood. Lekker opvallend! Zowel hydraulisch (met de voet) als pneumatisch (met de compressor) te bedienen. Uitneembare plaat onder het achterwiel, afneembare oprijplaat en afneembare voetpedalen voor als je hem met de compressor bedient.

Ik neem er een zwaardere/hogere voorwielklem bij, zodat de motor er nog steviger op blijft staan.

Zaterdag ophalen. Dus als iemand nog zin heeft om te helpen tillen (weegt inclusief krat bijna 200kg.. geen idee hoe ik dat ding uit mijn auto ga krijgen)

Ook maar een miniliftje meenemen: Makkelijk om onder de motor te leggen zodat je het voorwiel/voorvork ook los kunt trekken. Ben alleen benieuwd hoe dat werkt met een sportmotor (geen framerails beschikbaar waar ie op kan aangrijpen. Naja ik kan hem altijd op de uitlaatbochten omhoog drukken toch?)

http://www.barntools.info/images/btmm1.jpg

[Voor 64% gewijzigd door FragDaddy op 02-06-2006 10:01]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb ook even zo'n miniliftje overwogen, maar een voorbok die aangrijpt in het balhoofd leek mij uiteindelijk toch handiger. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
The Bad Seed schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:57:
Ik heb ook even zo'n miniliftje overwogen, maar een voorbok die aangrijpt in het balhoofd leek mij uiteindelijk toch handiger. :)
Maar die werken weer niet voor elke motor. Tja het is lastig. Wat kost zo'n voorbok?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daros
Oke Oke,

Maar hebben jullie nog tips voor rijscholen?(omgeving: Odijk,Utrecht,Zeist?)
Of toch mar Bruinsma doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:28:
Zo. net weer wat leuk gereedschap besteld.. Waaronder deze:

De heftafel dus. niet de motor.

[afbeelding
Hoeveel kost dat? :) En vooral, hoe breed is het ding?

* Chevy454 heeft 2 van die dingen nodig :X

[Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 02-06-2006 12:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb die van Louis.de (achterbok+extra stuk om vooraan te gebruiken+pin voor door balhoofd met juiste diameter) , ik weet niet meer precies hoeveel ik betaald heb, maar als ik nu even kijk moet je rond de 80 € er eentje kunnen hebben.
Vervelende is wel dat er verschillende diameters pinnen bestaan, zodat de kans er in zit dat je voor een andere motor een nieuwe pin moet bestellen, of een moet laten maken op een draaibank.

[Voor 30% gewijzigd door The Bad Seed op 02-06-2006 12:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
The Bad Seed schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:41:
of een moet laten maken op een draaibank.
Hoe, daar heb je toch een werkplaats voor :? :+

* Chevy454 moet alleen nog een CNC freesbank en een watergekoelde TIG-post hebben.
Ik weet al welk merk ik moet hebben, een Lincoln Electric. Jammer dat die 3000 euro ex BTW kost :X Volgend jaar ofzo :+

[Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 02-06-2006 12:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:40:
[...]

Hoeveel kost dat? :) En vooral, hoe breed is het ding?

* Chevy454 heeft 2 van die dingen nodig :X
maten: 220x70, zonder oprijplaat. kost: 298 voor de hydraulische versie en 359 voor hydraulisch/pneumatisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:55:
maten: 220x70, zonder oprijplaat. kost: 298 voor de hydraulische versie en 359 voor hydraulisch/pneumatisch.
DAt is een mooie prijs :) Maar ik vind het ding te smal. Je moet je werktuigen nog kwijt enzo.

Ik zal eens een piccie posten van de heftafel van Paul Ritzen. Die vind ik echt ideaal, alleen het prijskaartje is iets wat hoger :P Ik ga die zelf namaken (dat wil dus zeggen, over 2 jaar als het huis hier klaar is met renovatie) en denk dat ik voor 400 klaar ben.

http://got.chevy454.net/motortopic/heftafel.jpg

[Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 02-06-2006 13:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:00:
[...]

DAt is een mooie prijs :) Maar ik vind het ding te smal. Je moet je werktuigen nog kwijt enzo.

Ik zal eens een piccie posten van de heftafel van Paul Ritzen. Die vind ik echt ideaal, alleen het prijskaartje is iets wat hoger :P Ik ga die zelf namaken (dat wil dus zeggen, over 2 jaar als het huis hier klaar is met renovatie) en denk dat ik voor 400 klaar ben.

[afbeelding]
jah hallo. Dat is helemaal een supergave brug. :9~ Maarja. Zo breed is mijn schuurtje nu ook weer niet. 70 is breed genoeg om de zijstandaard en de paddockstand gewoon te gebruiken en daar ben ik al erg blij mee moet ik zeggen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:58:
jah hallo. Dat is helemaal een supergave brug. :9~
Vertel mij wat :P
Maarja. Zo breed is mijn schuurtje nu ook weer niet. 70 is breed genoeg om de zijstandaard en de paddockstand gewoon te gebruiken en daar ben ik al erg blij mee moet ik zeggen..
Met de 100m2 hier ben ik ook niet tevreden hoor. Maar dat is voornamelijk omdat wanneer ik die leeg mest mijn vader de vrije ruimte als "gooi het daar maar neer"-plek ziet :| Daardoor heb ik nog steeds maar 20m2 aan werkruimte :|

[Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 02-06-2006 17:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zo, na de verhalen van Chevy (in de categorie 'OH SHIT') in Je stomste actie ooit.... eindelijk dit topic gezien. Ik had geen motor-topic verwacht hier :). Maare, ik kan in het rijtje 'met motor'. Ik rijd net als Memendo namelijk een VFR (alleen dan een zwarte). Ik zal zo nog ff een fotootje opzoekenhttp://www.warande.net/~aschoole/foto/vfr/images/DSC00043_JPG.jpg
http://www.warande.net/~aschoole/foto/vfr/images/DSC00046_JPG.jpg
Foto's van mij met motor heb ik volgens mij niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
gwystyl schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:45:
Zo, na de verhalen van Chevy (in de categorie 'OH SHIT') in Je stomste actie ooit.... eindelijk dit topic gezien. Ik had geen motor-topic verwacht hier :). Maare, ik kan in het rijtje 'met motor'. Ik rijd net als Memendo namelijk een VFR (alleen dan een zwarte). Ik zal zo nog ff een fotootje opzoeken[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's van mij met motor heb ik volgens mij niet?
En dat rijdt hardstikke lekker of niet dan? * FragDaddy heeft ook een paar jaar op een VFR rondgereden. Die reed altijd heerlijk soepel en comfortabel. Maarja ik wilde wat extremers gaan rijden.

[Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 02-06-2006 22:39]

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:39:
Maarja ik wilde wat extremers gaan rijden.
Waarom heb je dan geen Vmax? :+

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Hmmz , ik moet nog wat meer gaan oefenen met bochten naar rechts , de randen op die kant zijn 1 cm groter dan aan de andere kant , welke nu nog zon 5 mm is :P

Waar blijven die foto's in de TS trouwens? :+

Raku

• FragDaddy
Chevy454 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:07:
[...]

Waarom heb je dan geen Vmax? :+
omdat ik graag de bocht om wil en niet op een nep-chopper gezien wil worden :+

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:21:
Je wou toch extreem? :+
Frame aanpassen en andere wielen schijnen volgens een zekere kale gozert ( :+ ) de stuureigenschappen flink verbeteren. Het zal wel nooit de stuurkarakteristieken van een R6 hebben maar dat trek je na de bocht wel recht :+

• FragDaddy
Chevy454 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:26:
[...]

Je wou toch extreem? :+
Frame aanpassen en andere wielen schijnen volgens een zekere kale gozert ( :+ ) de stuureigenschappen flink verbeteren. Het zal wel nooit de stuurkarakteristieken van een R6 hebben maar dat trek je na de bocht wel recht :+
Nee, ik hou de R6 er gewoon naast als ik zoiets zou kopen, maar voor een projectje zou ik waarschijnlijk niet een Vmax als basis nemen. Aan die blokken moet kennelijk veel verbouwd worden om ze heel te houden als je er een beetje fatsoenlijk vermogen uit wilt halen. Ik heb het idee dat een suzuki GSX(R) een heel stuk steviger in elkaar zit. Als ik zie dat ze daar zo 250 min of meer betrouwbare turbo paardjes uittrekken zonder grote (dure) aanpassingen aan het blok.

[Voor 6% gewijzigd door FragDaddy op 03-06-2006 01:18]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

FragDaddy schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:39:
[...]

En dat rijdt hardstikke lekker of niet dan? * FragDaddy heeft ook een paar jaar op een VFR rondgereden. Die reed altijd heerlijk soepel en comfortabel. Maarja ik wilde wat extremers gaan rijden.
Dat rijdt zeker prima :). Ik heb deze nu iets meer dan 2 jaar, en er zo'n 30k km bij aangeplakt. De vorige heb ik in de 5 jaar ervoor zo'n 30k km mee gereden ('86-er).
Dit is voor mij een ideale motor; geschikt voor woon/werk, en niet bang voor een paar bochtjes of een sprintje :9. Sinds mijn OV er mee opgehouden is gebruik ik 'm wat vaker dan eerst 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Memendo
  • Laatst online: 29-05 13:12

Memendo

V4-power/Team BSD

gwystyl schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:45:
Zo, na de verhalen van Chevy (in de categorie 'OH SHIT') in Je stomste actie ooit.... net als Memendo namelijk een VFR
Ik wist dat ik je nick al een had gezien! Op het vfroc forum natuurlijk. Nouja ook welkom in dit topic danmaar :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

VFROC, wasda, moet ik daar ook maar lid van worden ofzo ?

Hint :P

leeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:35:
VFROC, wasda, moet ik daar ook maar lid van worden ofzo ?

Hint :P
VFR Offroad Club? Ik zou in dat geval er maar wegblijven. Offroaden met een VFR |:(

:+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Honda VFR Owners Club? Offroad doe ik inderdaad niet met mijn VFR :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 09:16

JdM

Gas?Gas!

FragDaddy schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:21:
[...]

+1 oplettend :P

Ben vandaag ook nog even wezen gummen rijden :) , paar keer de op/afritten gepakt hierachter, daar staan geen vangrails ;) niet te ver, anders knal ik hem weer in elkaar, mijn baas heeft gisteren zijn 1200GS kort gereden in Maastricht.
Weggegleden over zo'n bitumen reparatie strook....... hij vraagt er ook wel om met die rijstijl, maar toch :|

N54 powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

serieus al eens een paarkeer een zandpad genomen met de VFR 8)7 Onder ander met een weekendje met nog meer VFR malloten :+ en een keer omdat ik in het buitenland op een 1 richtingsweg verzeild was geraakt dat overging in een zandpad. Vond het al zo rustig met motorrijders op die mooie slingerweg :D B)
Is best heftig! even iets teveel met je rechterpols bewegen en je voelt de achterkant nerveus worden.
ok 1 hint dan :P www.vfroc.nl verder ga ik niet spammen want ik ben niet zo actief daar.

[Voor 18% gewijzigd door Memendo op 05-06-2006 21:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 30-05 22:20
pff, vandaag gereden met een paar van motor forum, kleinste was een 400cc racer, kom ik aan met mijn 250je :X dat was aanpoten, wel leuk, dijkjes en haarspeldbochtjes ( die niemand verwacht) in de veluwe

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

Steffie

Opaque

rimpeldinky schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:00:
pff, vandaag gereden met een paar van motor forum, kleinste was een 400cc racer, kom ik aan met mijn 250je :X dat was aanpoten, wel leuk, dijkjes en haarspeldbochtjes ( die niemand verwacht) in de veluwe
Die vind je er wel meer :) Bij Hoenderlo heb je wel mooie wegen om de achterband weer wat rond te rijden. En van Assel naar Apeldoorn loopt ook een mooi weggetje midden over de Veluwe, alleen die is vaak te vol met fietsers zonder motor.

[Voor 4% gewijzigd door Steffie op 05-06-2006 22:30]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

memendo schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:46:
Ok 1 hint dan :P www.vfroc.nl verder ga ik niet spammen want ik ben niet zo actief daar.
Ik doelde op iets anders met die hint ;)
Maar dat kun je nu zelf zien op het vfroc forum (want dat kende ik al langer :P) in het voorsteltopic.

leeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

4x2 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:40:
[...]

Ik doelde op iets anders met die hint ;)
Maar dat kun je nu zelf zien op het vfroc forum (want dat kende ik al langer :P) in het voorsteltopic.
Ha nog een VFR rijder :). Om niet in herhaling te vallen: check je voorsteltopic ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik ga me maar ook is tegen dit topic aanbemoeien :)

Na 2 jaar te hebben "geleerd" op een oude Honda (cb tje, niet stuk te krijgen).
Gister een gsx 1100f opgehaald bij de eerste eigenaar die er 15.000 Km mee heeft gereden in 10 jaar......... en dus meestal onder een deken in de verwarmde garage stond.

Het beestje is dus net als nieuw voor een leuk prijsje :), kzal snel een pic posten...

Het verschil in vermogen is echt enorm maar went snel.Ook is het een van de weinige motoren waar ik met mijn 196 lekker op zit.tot nu toe erg tevreden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dat zijn hele goede motoren om lekker kilometers mee te vreten :)
Ga je vast veel plezier van hebben.
En je kunt er altijd nog een zijspan aanhangen :P

leeg

• Capo
  • Niet online
Zo terug van 2500km rijden.

Amsterdam - Oberkirchen - Luxemburg - Weert- Amsterdam

4 1/2 dag.. iedere vrije minuut in de vogezen gereden of gegeten en wat halve liters gedronken (wist niet dat ik zoveel kon drinken, nooit gedaan )

299km/h is haal baar op de teller ;) Wheelie's gaan nu prima :) Schaam randen kun je ook weg rijden als je langs de motor hangt..

en als je dan nederland binnen komt.w.at een onwijs kut land!!

dinsdag circuit op.. ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

HOP ! En mijn nick kan uit de lijst van motorlozen worden gehaald :*)
Mijn nieuwe aanwinst / eerste motorje:

http://www.imgdump.com/img/Honda%20CB1.JPG
Ceebee ! :p

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Welkom in de 400 cc club :p

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Even weer een hypothetisch vraagje:
Stel dat ik mijn motor puur zou selecteren op geluid, en ik wil een goeie stevige vroem.
2-cylinder veronderstel ik (die 4-cylinder motoren klinken mij veel te smooth :) ) , motor die niet te hoog in toeren gaat / moet gaan, lekker veel koppel dus, welke motor zouden jullie mij dan aanraden?
Cylinderinhoud ergens tussen 400 en 800 ...
Liefst genre naked bike, maar doet er niet zoveel toe.

Wat ik dus eigenlijk zoek is een naked bike met chopper-motor :) .
Of bestaat dat niet echt?

Ik ga in ieder geval een tweedehands motor kopen, liefst een behoorlijk oude machine zodat ik me er niet te veel zorgen over moet maken (en ik niet te veel geld kwijt ben :) ) .
Ik hou wel van die classics, van die eind jaren 70 begin jaren 80 oerdegelijke basic motoren.

Laat de suggesties maar komen!
Mijn financiën zijn aan de beterhand, dus ga toch binnenkort eens een machine kopen denk ik ...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, die zijn er, maar niet met maar 800 cc...

Je zou een Buell kunnen proberen ;)

• DieterVDW
Wel het mág meer zijn dan 800cc hoor :) , maar dat wordt lastig met mijn budget denk ik ...

Maar bestaan er bvb veel motoren met 2-cylinder motoren? Of is dit vrij exclusief voor de choppers?

[Voor 37% gewijzigd door DieterVDW op 07-06-2006 17:35]

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Een Ducati Monster met open uitlaten. Het is een V2 met redelijk wat laagtoerig koppel, en met open uitlaten heb je een leuke vroem.
Daarnaast alle 600cc+ 1 cilinders, bakken koppel en met een open uitlaat hebben ze een heel leuk geluidje.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Honda NTV650, de revere of de hawk, net wat je wilt (Hawk is ietsepietsie sportiever en, vind ik, iets mooier, de revere heeft een goedkope cardanaandrijving), zijn beiden ook niet bijzonder duur (voor 1200-1500 euro is een nette te vinden).
Het is een doorontwikkeling van het shadow blok en zit ook in de Transalp en Africa Twin (al dan niet met wat kleine wijzigingen).
Suzuki VX800, beschaafd ding, heel erg ondergewaardeerd, maar het intruderblok is best een leuk blok om mee te rijden, niet echt snel op top, maar nog behoooorlijk wat koppel en loopt dus van onderuit erg hard.

Dat zijn denk ik de meest betrouwbare goedkope v-twins.

Dan heb je nog, weliswaar met volle kuip en wat sportiever, een Honda VFR750.
Is een 4-cilinder, maar dat V4 blok komt echt een heel apart geluidje uit wat in de verste verte niet op een 4 in lijn lijkt.
Draait wel toeren (11500) als het moet, maar loopt onderin ook behoorlijk hard.
Een RC24 van 86-89 kun je voor 1500 wel een fatsoenlijke vinden en de RC36-1 (met mono achterbrug) begint vanaf 2000 euro normaal gesproken.
Kijk hier maar eens voor het geluid.

Als je iets koopt, koop bij voorkeur iets waar gewoon vaak mee gereden word, een motor die langere tijd stilstaat moet je heel goed mee oppassen, ALLES kan kapot gegaan zijn als ie onzorgvuldig weg is gezet.

leeg

Anoniem: 6317

Zandvoort ... MotorXtra? 8)7 Ik ook :D 8)
.KeN. schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:54:

[afbeelding]
Jij bent klaar voor het WK :+

• DieterVDW
4x2 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:39:
Kijk hier maar eens voor het geluid.
Hèhè dat beest doet mij denken aan zo'n ouwe vliegmachien. Zalig. Erg leuk geluid idd.
Alles origineel (uitlaat?) of is er aan gewerkt?

[Voor 6% gewijzigd door DieterVDW op 07-06-2006 17:55]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

BSM Vampire rijd ie geloof ik mee.
Met originele demper komt er een behoorlijk gierend geluid vanaf van de tandwielaangedreven nokkenassen, of beter gezegd, dat hoor je dan veel duidelijker (moet je van houden, ik vind het prachtig).

Even een tip van tevoren:
Koop niet een van de voorgangers van de VFR, de VF'en, beter bekend als de magna's, sabre's en interceptor's (mee opletten, want sommige VFR'en worden ook interceptor genoemd, die zijn dus WEL goed).
Komt ook een erg leuk geluid uit en rijden best fijn, maar de blokken zitten wel wat ontwerpfoutjes in.

[Voor 56% gewijzigd door 4x2 op 07-06-2006 18:05]

leeg

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

DieterVDW schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:17:
Wel het mág meer zijn dan 800cc hoor :) , maar dat wordt lastig met mijn budget denk ik ...
Yamaha TRX 850? Parralel twin,
muz scorpion of yamaha SZR leuke 1 cylinders, geluid kan bruut zijn stuurt ook goed (vooral de SZR)

maarja ik weet niet wat je budget is he

[Voor 17% gewijzigd door Memendo op 07-06-2006 20:18]

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
.KeN. schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:54:

[afbeelding]
hee.. die zag ik op MF :) leuk ding!

• FragDaddy
zo. zal ik mijn nieuwe speeltjes ook even tonen.

Ik ben de laatste paar weken druk bezig om mijn schuur om te bouwen naar een fatsoenlijke werkplaats. Schuur is 8x2.5, dus niet gigantisch breed, maar breed genoeg en 2x zo diep als op de foto's te zien is.. :D Helemaal voor in de schuur (en niet op de foto's) staan twee stalen kasten voor de powertools en nog een hoop rommel.

Werkbank is af, schuifkasten onder de werkbank zijn af, electra is af (bijna alle electra vervangen, een hele stapel stopcontacten erbij en drie extra TL-bakken met in totaal 6x36watt om de inbouw PL-lampen in het stalen! systeemplafond aan te vullen als ik extra licht nodig heb.. een looplamp is KUT! een zonnebril opzetten tegen het felle licht als je aan het sleutelen ben daarentegen......)

Heftafel heeft een optionele extra grote/zware klem voor het voorwiel, die niet alleen de onderkant van het voorwiel vast grijpt, maar ook de voorkant (voorwiel staat voor bijna de helft vast in de klem.. motor blijft ook rechtop staan zonder achterbok, maar alleen in de klem als het moet.. niet veilig, maar het kan. Ook zit er achterop de tafel een luik in om makkelijk het achterwiel te kunnen verwijderen/plaatsen en om de vering aan te kunnen passen (moet het achterwiel een heel eind kunnen zakken om de veer los te kunnen pakken zonder hem helemaal te hoeven demonteren). Daarnaast is de tafel zowel hydraulisch (met de voet) als pneumatisch (met de compressor) te bedienen. Dan kunnen de voetpedalen eraf gepakt worden zodat die niet in de weg zitten. Werkplaatsstoeltje ernaast en we kunnen heerlijk zittend werken.. heel wat beter dan op je knieen op een koude vloer gebukt naast je motor zitten.

Ik had vooraf wat vraagtekens bij de stabiliteit van zo'n lift.. maar dat valt 100% mee. op de hoogste stand kun je vol aan de tafel trekken/duwen.. komt geen beweging in. de motor staat net zo stevig als op de grond.

Gereedschapsbord is nog niet helemaal ingericht, moet nog een ringsleutelset bij en een zooi schroevendraaiers. Ook wil ik nog een paar planken aan beide kanten van het bord maken om dingen op te zetten, zoals dopsleutelssets, momentsleutels en natuurlijk een stereotorentje. Ook moet ik nog een bakkensysteem hebben voor boutjes/moertjes/etc. En natuurlijk moet er nog een compressor in. Die wil ik eigenlijk onder de werkbank hebben (in dat gat links) maar ik vrees dat dat gat te smal is (of de beoogde compressor te groot. het is maar hoe je het bekijkt)

Daarnaast moet ik het nog aankleden zodat het wat 'vriendelijker' overkomt.. posters van naakte vrouwen op motorfietsen enzo :+

http://www.isd.nu/diversen/motorlift1.jpg

http://www.isd.nu/diversen/motorlift2.jpg

http://www.isd.nu/diversen/motorlift3.jpg

P.S. De inrichting en de opbouw van deze 'werkplaats' is tot stand gekomen met de hulp van twee goede vrienden zonder wie dit niet mogelijk geweest zou zijn.. you know who you are..

voorbeeld: Die heftafel was inclusief houten krat 180kg.. daar til je alleen niets aan en met die grote balken onder de werkbank en het blad van de werkbank (uit 1 stuk :X) kon ik ook wel wat extra handjes gebruiken.

dus.. als iemand nog een beurt moet hebben je motor! dan mag je op de heftafel de motor, de motor !! :X

[Voor 38% gewijzigd door FragDaddy op 07-06-2006 23:15]

• Artcore
  • Niet online
Hee cool, heb je hem van motor forum? Leuke CB-1, mag je trots op zijn! :)

oops beetje laat :X

[Voor 20% gewijzigd door Artcore op 07-06-2006 23:07]

• Capo
  • Niet online
Anoniem: 6317 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:43:
[...]

Zandvoort ... MotorXtra? 8)7 Ik ook :D 8)
Yes!

Met een berg gsxr rijders van motorforum.

first timers groep :P

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:38:

<werkruimte>
Ziet er knus uit... De mijn ziet eruit als een mesthoop :+
Maar daar komt binnenkort verandering in :) Ik heb nog een setje banden gevonden van de R4 van mijn opa :X En laat die al meer dan 12 jaar geen auto meer hebben :X Ik ben benieuwd wat ik ga tegenkomen in mijn werkplaats... ik hoop een grote koffer met goud :+

[Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 08-06-2006 09:39]

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Artcore schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:06:
Hee cool, heb je hem van motor forum? Leuke CB-1, mag je trots op zijn! :)

oops beetje laat :X
Thanks.. ja klopt.
Zag ’m een week of twee geleden al staan bij de ArenA Boulevard en even later zag ik die topic.
1 + 1 = CB-1 hè :p

En bedankt voor de andere felicitaties uiteraard.
Waar kan ik mijn 400cc clubpas ophalen ? :p

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 13:11

TheZoo

Animals Behind Bars

4x2 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:03:
Even een tip van tevoren:
Koop niet een van de voorgangers van de VFR, de VF'en, beter bekend als de magna's, sabre's en interceptor's (mee opletten, want sommige VFR'en worden ook interceptor genoemd, die zijn dus WEL goed).
Zijn de Interceptors niet de amerikaanse 700cc modellen?
Met mijn 86'er VFR, die ik naast mijn VT750 Shadow heb, ben ik uiterst tevreden _/-\o_

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Chevy454
  • Niet online
Ze kunnen thuis de hoogste boom op ons erf in klimmen (dat is ruim 12m denk ik :+ ), Ik ga mijn CBR een klein onderhoud geven want ik wil gvd weer eens vuile handen van de olie hebben en weer eens gaan rondrijden met mijn CBR :(

Maar eerst ga ik het kozijn van een raam verven. Dat moet ook gebeuren :)
Geen geschikte verf :/

[Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 08-06-2006 11:17]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

TheZoo schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:41:
[...]

Zijn de Interceptors niet de amerikaanse 700cc modellen?
Met mijn 86'er VFR, die ik naast mijn VT750 Shadow heb, ben ik uiterst tevreden _/-\o_
Interceptor is idd de naam voor de amerikaanse sportieve V4's (die er ook in 750cc uitvoering zijn), de huidige VFR800 heet daar ook nog interceptor als ik me niet vergis.
Maar de VF400/VF500F/VF700F/VF750F/VF1000F vallen daar dus ook onder (ook in europa) en die moet je zeker niet hebben :P
De VFR'en is, zoals ik er bij zei, niks mis mee

[Voor 8% gewijzigd door 4x2 op 08-06-2006 11:26]

leeg

Anoniem: 6317

FragDaddy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:38:

<knip>
Waah, chill :o Ziet er vet uit :Y)
Waar woont je huis ergens, ivm met de laatste zin in je post :+
Capo schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:33:
[...]

Yes!

Met een berg gsxr rijders van motorforum.

first timers groep :P
Same here _/-\o_

Ben je eergisteren naar de theoriedag geweest in Kockengen? Heb wel minstens 1 GSX-R gezien met MF sticker, maar zag net in de openingspost dat jij geen 'bolle kont' hebt. Jij kon het dus niet zijn B)

• FragDaddy
Anoniem: 6317 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:51:
[...]

Waah, chill :o Ziet er vet uit :Y)
Waar woont je huis ergens, ivm met de laatste zin in je post :+
Harderwijk B)

• Chevy454
  • Niet online
De olie van de CBR liep niet uit over mijn poriën. De olie had nog voldoende cohesiekrachten. Maar dat had ik ook wel kunnen zien aan de kleur van de olie. Het was wat zwart met een zeer duidelijke gele schijn.

De olie was volgens mij maar 3000km oud :X Aan het begin van ieder motorseizoen een kleine beurt :)
De remblokken waren nog goed, de slijtgroeven waren nog 2mm diep. Daar red ik het dit seizoen nog wel mee (ik schat maar 2500km te rijden dit jaar :X )

Zometeen 2x4l olie, 6 bussen van 1l koelwater, oliefilter ZX-9R + CBR en 10 alu-ringen van 12mm halen bij Paul Ritzen :)

[Voor 46% gewijzigd door Chevy454 op 08-06-2006 12:14]

• Ye Greate'96
  • Laatst online: 11-08-2021
Sinds 2 maanden van mij :)

Na 3 jaar eindelijk een motor die het gewoon doet!!
Kawasaki vn800a, custom paint en stuur

http://www.yegreate96.nl/pub/IMG_03832.jpg

• DieterVDW
Leuk machientje :) . *kwijl*

Ik heb mijn oog op een zwarte VX800.
Iedereen bidden dat 'm nog niet verkocht is aub ...

Het valt mij op dat motoren met meer dan 30k-40k kilometer op de teller plots drastisch goedkoper worden, betekent dit dan ook dat motoren er zo sterk op achteruit gaan?

[Voor 106% gewijzigd door DieterVDW op 08-06-2006 16:17]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:04:
Zometeen 2x4l olie, 6 bussen van 1l koelwater, oliefilter ZX-9R + CBR en 10 alu-ringen van 12mm halen bij Paul Ritzen :)
Zal ergens rond de 150 euro liggen ?
Beetje afhankelijk van type olie en of en welke korting je bij paul krijgt :P
DieterVDW schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:53:
Leuk machientje :) . *kwijl*

Ik heb mijn oog op een zwarte VX800.
Iedereen bidden dat 'm nog niet verkocht is aub ...

Het valt mij op dat motoren met meer dan 30k-40k kilometer op de teller plots drastisch goedkoper worden, betekent dit dan ook dat motoren er zo sterk op achteruit gaan?
Nee, valt wel mee, al komen wiellagers, voorvorkkeerringen en balhoofdlagers wel (vaak) rond die stand, maar dat is normaal onderhoud.
Maar mensen denken dat een motor dan aan het einde van zn leven is, maar als ie normaal onderhouden is moet dat geen enkel probleem zijn :).

VFR waar je die filmpjes van had gezien heeft meer dan 100000km gelopen en had toen meer vermogen dan bij 50000 ofzo.
En dat is toch niet direct een opafiets met een bijzonder laag vermogen.

[Voor 60% gewijzigd door 4x2 op 08-06-2006 16:53]

leeg

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee