zo. zal ik mijn nieuwe speeltjes ook even tonen.
Ik ben de laatste paar weken druk bezig om mijn schuur om te bouwen naar een fatsoenlijke werkplaats. Schuur is 8x2.5, dus niet gigantisch breed, maar breed genoeg en 2x zo diep als op de foto's te zien is..

Helemaal voor in de schuur (en niet op de foto's) staan twee stalen kasten voor de powertools en nog een hoop rommel.
Werkbank is af, schuifkasten onder de werkbank zijn af, electra is af (bijna alle electra vervangen, een hele stapel stopcontacten erbij en drie extra TL-bakken met in totaal 6x36watt om de inbouw PL-lampen in het stalen! systeemplafond aan te vullen als ik extra licht nodig heb.. een looplamp is KUT! een zonnebril opzetten tegen het felle licht als je aan het sleutelen ben daarentegen......)
Heftafel heeft een optionele extra grote/zware klem voor het voorwiel, die niet alleen de onderkant van het voorwiel vast grijpt, maar ook de voorkant (voorwiel staat voor bijna de helft vast in de klem.. motor blijft ook rechtop staan zonder achterbok, maar alleen in de klem als het moet.. niet veilig, maar het kan. Ook zit er achterop de tafel een luik in om makkelijk het achterwiel te kunnen verwijderen/plaatsen en om de vering aan te kunnen passen (moet het achterwiel een heel eind kunnen zakken om de veer los te kunnen pakken zonder hem helemaal te hoeven demonteren). Daarnaast is de tafel zowel hydraulisch (met de voet) als pneumatisch (met de compressor) te bedienen. Dan kunnen de voetpedalen eraf gepakt worden zodat die niet in de weg zitten. Werkplaatsstoeltje ernaast en we kunnen heerlijk zittend werken.. heel wat beter dan op je knieen op een koude vloer gebukt naast je motor zitten.
Ik had vooraf wat vraagtekens bij de stabiliteit van zo'n lift.. maar dat valt 100% mee. op de hoogste stand kun je vol aan de tafel trekken/duwen.. komt geen beweging in. de motor staat net zo stevig als op de grond.
Gereedschapsbord is nog niet helemaal ingericht, moet nog een ringsleutelset bij en een zooi schroevendraaiers. Ook wil ik nog een paar planken aan beide kanten van het bord maken om dingen op te zetten, zoals dopsleutelssets, momentsleutels en natuurlijk een stereotorentje. Ook moet ik nog een bakkensysteem hebben voor boutjes/moertjes/etc. En natuurlijk moet er nog een compressor in. Die wil ik eigenlijk onder de werkbank hebben (in dat gat links) maar ik vrees dat dat gat te smal is (of de beoogde compressor te groot. het is maar hoe je het bekijkt)
Daarnaast moet ik het nog aankleden zodat het wat 'vriendelijker' overkomt.. posters van naakte vrouwen op motorfietsen enzo
P.S. De inrichting en de opbouw van deze 'werkplaats' is tot stand gekomen met de hulp van twee goede vrienden zonder wie dit niet mogelijk geweest zou zijn..
you know who you are..
voorbeeld: Die heftafel was inclusief houten krat 180kg.. daar til je alleen niets aan en met die grote balken onder de werkbank en het blad van de werkbank (uit 1 stuk

) kon ik ook wel wat extra handjes gebruiken.
dus.. als iemand nog een beurt moet hebben
je motor! dan mag je op de heftafel
de motor, de motor !! 
[Voor 38% gewijzigd door FragDaddy op 07-06-2006 23:15]