Programma om geld mee te beheren

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste
Acties:
  • 1.484.197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
anandus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:30:
[...]
Ik volg het helemaal :) maar bij mij komt er niet 'B33280789' te staan, maar gewoon de naam van mijn betaalrekening ('Hr A. Nandus', zeg maar :P ), dus ik kan het niet mappen.
Daar zal ik nog eens in duiken. Maar dan heb ik misschien (geanonimiseerde) CSV bestanden van je nodig.
Volgens mij worden de budgetten automatisch overgenomen van de vorige maand.
Dus als je in januari 30 euro instelt, wordt dat voor februari ook zo, etc.
Maar pin me er niet op vast, ik ben er net mee begonnen, dus ik kan het ook helemaal fout hebben :P
Budgetten worden niet overgenomen, maar je kan ze voor elke willekeurige periode vaststellen. Per jaar, per dag, wat jij wilt. Dit is nog niet erg intuitief dus ik zal het even laten zien, ook voor @.SnifraM

In je voorkeuren, onder "uiterlijk" (laatste tabblad van /preferences) zet je de periode op 1 jaar. Ga dan terug naar /budgets. Daar kan je budgetten nu per jaar instellen ipv per maand. Dit blijft zichtbaar als je je layout via preferences terug zet op één maand.

Wat ook kan is via de datum selectie in de top bar (daar staat bijv. 1-nov 30-nov) kiezen voor "custom range" (zelf bereik kiezen).

Als je dat doet vanaf de /budgets pagina en bijvoorbeeld 5-nov tot en met 13 nov kiest, zijn de budgetten die je dan instelt gelimiteerd tot 5/13 nov.

Kortom, de /budgets pagina gaat mee met (a) je tijdsbereik in de balk bovenin en (b) het standaardbereik (dag/week/maand/jaar) uit je voorkeuren.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
JCE schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:36:
[...]

Daar zal ik nog eens in duiken. Maar dan heb ik misschien (geanonimiseerde) CSV bestanden van je nodig.

[...]

Budgetten worden niet overgenomen, maar je kan ze voor elke willekeurige periode vaststellen. Per jaar, per dag, wat jij wilt. Dit is nog niet erg intuitief dus ik zal het even laten zien, ook voor @.SnifraM

In je voorkeuren, onder "uiterlijk" (laatste tabblad van /preferences) zet je de periode op 1 jaar. Ga dan terug naar /budgets. Daar kan je budgetten nu per jaar instellen ipv per maand. Dit blijft zichtbaar als je je layout via preferences terug zet op één maand.

Wat ook kan is via de datum selectie in de top bar (daar staat bijv. 1-nov 30-nov) kiezen voor "custom range" (zelf bereik kiezen).

Als je dat doet vanaf de /budgets pagina en bijvoorbeeld 5-nov tot en met 13 nov kiest, zijn de budgetten die je dan instelt gelimiteerd tot 5/13 nov.

Kortom, de /budgets pagina gaat mee met (a) je tijdsbereik in de balk bovenin en (b) het standaardbereik (dag/week/maand/jaar) uit je voorkeuren.
Bedankt voor je antwoord. Hoe werkt het invullen van die budgetten precies? als ik een budget aanpas kan ik nergens saven. Refresh ik de pagina dan staat de oude waarde er weer.

lol+lol=hihi

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Al iemand iets geprobeerd met Google forms gekoppeld aan een google sheet?

Iedere keer dat je een uitgave doe vul je een form in met bv
- bron van het geld/betaalmiddel
- bedrag
- aard uitgave/klasse
- opmerking
- datum (automatisch)

Sony A7 iv en wat recycled glas

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tommie12 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:34:

- bedrag
- aard uitgave/klasse
- opmerking
- datum (automatisch)
Simpel in elkaar te zetten, maar m.i. wel omslachtig als je daadwerkelijk alles in moet vullen. Ik zie in dat geval ook de toegevoegde waarde niet ten opzichte van een sheet, behalve een mooiere interface. Maar het kan natuurlijk zijn dat ik iets mis.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

.SnifraM schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:13:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Hoe werkt het invullen van die budgetten precies? als ik een budget aanpas kan ik nergens saven. Refresh ik de pagina dan staat de oude waarde er weer.
Als het goed is, als je naast het tekstveld klikt doet-ie een AJAX call en is-ie geupdated. Maar dan moet de focus even uit het tekstveld zijn.

Dus invullen en tab en hij moet opgeslagen zijn.

• Tommie12
  • Nu online
finsdefis schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:50:
[...]

Simpel in elkaar te zetten, maar m.i. wel omslachtig als je daadwerkelijk alles in moet vullen. Ik zie in dat geval ook de toegevoegde waarde niet ten opzichte van een sheet, behalve een mooiere interface. Maar het kan natuurlijk zijn dat ik iets mis.
Je kan een form via een shortcut op je telefoon makkelijk invullen.
2 pull down menuutjes, en een comment veld, en je uitgave is geregistreerd.

Nadien kan je de report out doen via grafiekjes in sheet. Dat kan op een smartphone, maar zou ik dat bekijken op een tablet of computer.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
@JCE Na wat stoeien en handmatig aanpassen van een penningmeester export (lees: de hele avond bezig geweest) loopt de import van al mijn transacties sinds begin 2014. Tot zover erg stabiel, ben benieuwd..

De import is bezig: 4102/15765

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

.SnifraM schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 01:02:
@JCE Na wat stoeien en handmatig aanpassen van een penningmeester export (lees: de hele avond bezig geweest) loopt de import van al mijn transacties sinds begin 2014. Tot zover erg stabiel, ben benieuwd..

De import is bezig: 4102/15765
Goed om te horen d:)b

Waar liep je mee te stoeien? Als je me in een PM een toelichting kan doen, en als je wilt een stuk of 10 a 15 (geanonimiseerde) regels uit het CSV bestand wilt sturen, dan kan ik hier wat voor inbouwen in Firefly. Dat maakt het voor de toekomst makkelijker. Eventuele issues kunnen we dan ook bespreken.

Ik vind het wel gaaf hoor allemaal. Ik zette Firefly ooit op Github vanwege de gratis Git hosting :'). En moet je nu zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Het is mij tot op heden nog niet gelukt om firefly-iii te installeren via Docker op mijn synology. Ik doe het volgende:

Ik log in met root via ssh
code:
1
2
3
docker pull jc5x/firefly-iii
cd firefly-iii
docker-compose -f docker-compose.yml -f docker-compose.prod.yml up -d

En dan krijg ik de volgende error bij de laatste stap.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
WARNING: Image for service firefly-app was built because it did not already exist. To rebuild this image you must use `docker-compose build` or `docker-compose up --build`.
Creating fireflyiii_firefly-db_1 ... 
Creating fireflyiii_firefly-db_1 ... done
Creating fireflyiii_firefly-app_1 ... 
Creating fireflyiii_firefly-app_1 ... error

ERROR: for fireflyiii_firefly-app_1  Cannot start service firefly-app: driver failed programming external connectivity on endpoint fireflyiii_firefly-app_1 (455a801eca0c5f029000861c013fa6e99c0dc564aa8e580f4c265524aa71814b): Error starting userland proxy: listen tcp 0.0.0.0:80: bind: address already in use

ERROR: for firefly-app  Cannot start service firefly-app: driver failed programming external connectivity on endpoint fireflyiii_firefly-app_1 (455a801eca0c5f029000861c013fa6e99c0dc564aa8e580f4c265524aa71814b): Error starting userland proxy: listen tcp 0.0.0.0:80: bind: address already in use

Weet iemand wat ik hier fout doe?

NB: ik ben een Docker noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Michiel1231 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:02:
Het is mij tot op heden nog niet gelukt om firefly-iii te installeren via Docker op mijn synology. Ik doe het volgende:

Ik log in met root via ssh
code:
1
2
3
docker pull jc5x/firefly-iii
cd firefly-iii
docker-compose -f docker-compose.yml -f docker-compose.prod.yml up -d

En dan krijg ik de volgende error bij de laatste stap.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
WARNING: Image for service firefly-app was built because it did not already exist. To rebuild this image you must use `docker-compose build` or `docker-compose up --build`.
Creating fireflyiii_firefly-db_1 ... 
Creating fireflyiii_firefly-db_1 ... done
Creating fireflyiii_firefly-app_1 ... 
Creating fireflyiii_firefly-app_1 ... error

ERROR: for fireflyiii_firefly-app_1  Cannot start service firefly-app: driver failed programming external connectivity on endpoint fireflyiii_firefly-app_1 (455a801eca0c5f029000861c013fa6e99c0dc564aa8e580f4c265524aa71814b): Error starting userland proxy: listen tcp 0.0.0.0:80: bind: address already in use

ERROR: for firefly-app  Cannot start service firefly-app: driver failed programming external connectivity on endpoint fireflyiii_firefly-app_1 (455a801eca0c5f029000861c013fa6e99c0dc564aa8e580f4c265524aa71814b): Error starting userland proxy: listen tcp 0.0.0.0:80: bind: address already in use

Weet iemand wat ik hier fout doe?

NB: ik ben een Docker noob.
Ik heb het gisteravond ook geprobeerd maar ben waarschijnlijk NOG meer Docker noob dan jij dus kan je niet helpen.

Ik had Docker geinstalleerd op Windows 10 (op Linux mode laten staan), vervolgens de pull uitgevoerd. maar bij dat docker-compose commando kreeg ik al 'docker-compose.yml' not found. _/-\o_

Ik voerde al die commando's uit vanuit Powershell, maar kon dus geen cd firefly doen. Windows <> Linux. Toen maar een Ubuntu VM gemaakt zonder Docker. :9
JCE schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:46:
[...]

Goed om te horen d:)b

Waar liep je mee te stoeien? Als je me in een PM een toelichting kan doen, en als je wilt een stuk of 10 a 15 (geanonimiseerde) regels uit het CSV bestand wilt sturen, dan kan ik hier wat voor inbouwen in Firefly. Dat maakt het voor de toekomst makkelijker. Eventuele issues kunnen we dan ook bespreken.

Ik vind het wel gaaf hoor allemaal. Ik zette Firefly ooit op Github vanwege de gratis Git hosting :'). En moet je nu zien!
Ik liep niet zozeer met Firefly te stoeien maar die export van Penningmeester was niet te gebruiken voor Firefly. Dus heb allerlei kollommen toe moeten voegen die de info 'leesbaar' maken voor firefly. Bijvoorbeeld dat duidelijk werd dat een bedrag uberhaupt Bij of Af moest zijn. Er waren ook 2 losse kolommen Mededeling en Omschrijving. Daar heb ik nu 1 gecombineerde kolom van gemaakt. Achteraf allemaal niet zo spannend, maar na 4 uur klooien denk ik iets minder helder na :D :+

Daar kan ik dus geen export van geven, wel die van KNAB, die is met 1 kleine aanpassing (handmatig regel 1 uit CSV verwijderen) en de "Rabo specifieke af/bij" te importeren in Firefly. Ik zal hem dit weekend wel even naar je toe sturen want heb nu ff geen tijd. :9

"Als je een admin bent, test dit dan eerst in de administratie."
Klopt het dat die link naar http://192.168.2.100/admin niets doet? Krijg namelijk een 404.

Heb ook geprobeerd:
http://192.168.2.100/firefly-iii/public/admin
http://192.168.2.100/firefly-iii/admin

maar zonder succes

oplossing: ik miste blijkbaar de koppeling tussen mijn user + owner role. Handmatig in de DB gezet en nu werkt hij wel. Althans de link gaat nog steeds naar /admin, maar als ik er nu firefly-iii/admin van maak zie ik de pagina.

[ Voor 32% gewijzigd door .SnifraM op 24-11-2017 09:29 ]

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
JCE schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:36:

Deze lijkt het niet helemaal te doen bij mij. Als ik via preferences Jaar weergave instel en vervolgens mijn budget (bijvoorbeeld boodschappen) op €5000 configureer, zie ik netjes een budget van €5000. Als ik vervolgens de layout terugzet naar maanden, dan is mijn maandbudget boodschappen ineens €0 maar zie ik wel netjes de uitgaven per maand. Schakel ik vervolgens terug naar Jaarweergave, dan zie ik weer mijn ingestelde jaar budget.

Ik zou verwachten dat als ik hem via preferences op maand zet ik de uitkomst zie van:
ingesteld jaarbudget / 12

En als ik een custom range gebruik iets van:
(Jaarbudget / 365) * aantal dagen in custom range :9

Hoort dit wel zo te werken ?

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

.SnifraM schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:24:
[...]

Deze lijkt het niet helemaal te doen bij mij. Als ik via preferences Jaar weergave instel en vervolgens mijn budget (bijvoorbeeld boodschappen) op €5000 configureer, zie ik netjes een budget van €5000. Als ik vervolgens de layout terugzet naar maanden, dan is mijn maandbudget boodschappen ineens €0 maar zie ik wel netjes de uitgaven per maand. Schakel ik vervolgens terug naar Jaarweergave, dan zie ik weer mijn ingestelde jaar budget.

Ik zou verwachten dat als ik hem via preferences op maand zet ik de uitkomst zie van:
ingesteld jaarbudget / 12

En als ik een custom range gebruik iets van:
(Jaarbudget / 365) * aantal dagen in custom range :9

Hoort dit wel zo te werken ?
Het hoort zoals je het nu ziet. Het bedrag loopt over het hele jaar, en FF3 zal niet voor jou gedeeld door 12 of gedeeld door 365 doen, of iets dergelijks. Met dat soort sommetjes ga je magic introduceren en dat probeer ik te vermijden (hoewel er genoeg magic in FF3 zit hoor).

Een jaarbedrag van 5K voor budget X loopt dus van 1 jan tot 31 dec. In jouw overzichten zie je dat ook terug als het goed is.

Tegelijkertijd kan je ook een bedrag instellen voor een maand of voor een week of voor een dag. Die zijn dan ook dubbel te zien in de meeste overzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 20:42
JCE schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:11:
[...]

Het hoort zoals je het nu ziet. Het bedrag loopt over het hele jaar, en FF3 zal niet voor jou gedeeld door 12 of gedeeld door 365 doen, of iets dergelijks. Met dat soort sommetjes ga je magic introduceren en dat probeer ik te vermijden (hoewel er genoeg magic in FF3 zit hoor).

Een jaarbedrag van 5K voor budget X loopt dus van 1 jan tot 31 dec. In jouw overzichten zie je dat ook terug als het goed is.

Tegelijkertijd kan je ook een bedrag instellen voor een maand of voor een week of voor een dag. Die zijn dan ook dubbel te zien in de meeste overzichten.
Wel grappig want op de een of andere manier verwachten veel mensen magic (ik zelf incluis). Ik ben altijd benieuwd wat de inspiratie voor die verwachting geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Tommie12 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:34:

- bedrag
- aard uitgave/klasse
- opmerking
- datum (automatisch)
Check, heb ik gedaan. Werkt goed, vooral omdat ik het Google Form als link op mijn homescreen op iOS heb en in de winkel het meteen even invul. Werkt erg goed :-)

Dan vervolgens een onUpdate trigger die het Google Form weer update met wat leuke info, zoals het huidige saldo van mijn budgetjes.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 14:25
Ik gebruik al jaren AFAS (gratis versie) nadat TIM (versie van ING) was gestopt, maar ik wordt toch wel minder tevreden. Programma staat een beetje stil en de limieten van de gratis versie beginnen te irriteren. De beperkingen binnen budgetten zijn behoorlijk in de gratis versie en merk dat ik toch meer behoefte hieraan heb/begin te krijgen. Aangezien ik het gevoel heb dat AFAS stil staat wil ik hier geen Plus versie op nemen. Ook omdat ik de prijs behoorlijk vindt (€36 p/j)

Via de vele tips hier in dit topic ga ik vanavond WinBank uitproberen. Mocht dit toch niet fijn werken ga ik voor Penningmeester. Uiteraard eerst het gratis alternatief proberen toch? :D Mocht iemand nog een goede tip hebben voor een (gratis?) huishoudboekje dat online benaderbaar is en fijn werkt houdt ik me aanbevolen. Budgetten en automatische categorieën zijn een must. Ik heb evt een Synology NAS DS213 waarop ik iets kan installeren, maar ben hier niet heel handig mee. Firefly schrikt dus een beetje af.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 20:15
MoneyGuru ziet er ook wel intuïtief en flexibel uit. Gebruikt iemand dat hier?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317307

Gebruikt iemand MoneyWiz met ING? Ik moet mijn ING inlog data invoeren maar dat vind ik wel een beetje tricky.. Het programma is wel offline gelukkig.

Edit: zie dat het zelfs op de website van de Rijksoverheid staat dus ik vertrouw het wel :9~

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 317307 op 03-12-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:26 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Ik denk dat hij doelt op wijzeringeldzaken.nl. Dat het een initiatief van o.a. Rijksoverheid is zegt alleen niet zoveel .

lol+lol=hihi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 11:50
Is het bij FireFly mogelijk om je regels makkelijker op te bouwen?

Het lijkt er nu namelijk op dat ik voor bijvoorbeeld elke supermarkt een aparte regel moet aanmaken terwijl ik graag iets zou doen als:

Regel: Boodschappen
Indien matched: Albert Heijn
Of indien matched: Lidl
Of indien matched: Aldi
Of indien Matched: Jumbo
Of indien Matched: Toko
Dan zet categorie: Boodschappen
zet budget: boodschappen
zet tag: boodschappen

Ipv elke supermarkt een losse regels waardoor je dus als je een hoop automatisch wil matchen je een hoop regels krijgt die onoverzichtelijk kunnen worden zelfs als stop je je ze in een regelgroep.

Verder heel mooi programma maar wel steile leercurve door gebrek aan documentatie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Purrel schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:38:
Of indien matched: Lidl
Of indien matched: Aldi
Of indien Matched: Jumbo
Of indien Matched: Toko
Mee eens, er zou een AND OR drop down moeten zijn tussen die regels zodat je wat uitgebreidere regels kan maken. Momenteel heb ik ook meerdere regels voor meerdere supermarkten, etc.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

[ Voor 255% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:27 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
CurtPoindexter schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:45:
Staat er niet iets onder de (?) rechtsboven?
Momenteel is het een AND waardoor je maar 1 winkel per regel kunt doen. Je zou er een AND of OR van moeten kunnen maken met een dropdown menuutje achter iedere 'trigger' bijvoorbeeld.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

@.SnifraM @Purrel ik zal eens nadenken over een mogelijkheid. Dropdown gaat hem sowieso niet worden. Een regel met AND OR OR AND AND OR in een willekeurige volgorde wordt alleen maar onduidelijk en lastig.

Wellicht dat je van een regel als geheel kan aangeven dat-ie AND of OR is. Maar daarmee kan je de boodschappenregel zoals hierboven weer niet doen.

Op zich werkt de huidige methode ook prima. Het is niet alsof er dagelijks nieuwe supermarkten bij komen.

Voor wat betreft de documentatie hoor ik graag wat je mist. Ik weet dat niet alle pagina`s zinvolle helpteksten hebben maar ik kan helaas niet nog meer kanalen toevoegen. Naast de website, de intro-blokjes en het (?) icoontje zijn er niet veel mogelijkheden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeppelin41
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-04 00:04
*knip* gratis bij ofline gebruik zowel mac als windows

[ Voor 42% gewijzigd door Krisp op 16-12-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ook ik ben nu met Excel aan het stoeien geblazen aangezien ik momenteel nauwelijks zicht op m'n financiën heb. Het vervelende is wel dat ik veel gegevens handmatig moet invoeren. Is er geen oplossing waarbij dit grotendeels geautomatiseerd kan?

Als jullie je sample templates willen posten zou mij dat een hoop extra werk besparen.

Ik zie hier https://www.consumentenbo.../digitale-huishoudboekjes wel een hoop handige software maar ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door stier op 15-12-2017 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 20:42
stier schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:21:
Ook ik ben nu met Excel aan het stoeien geblazen aangezien ik momenteel nauwelijks zicht op m'n financiën heb. Het vervelende is wel dat ik veel gegevens handmatig moet invoeren. Is er geen oplossing waarbij dit grotendeels geautomatiseerd kan?

Als jullie je sample templates willen posten zou mij dat een hoop extra werk besparen.

Ik zie hier https://www.consumentenbo.../digitale-huishoudboekjes wel een hoop handige software maar ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Er zijn een aantal online oplossingen, maar ik heb gemerkt dat het zelf invoeren een soort extra effect heeft. Het is een rotklusje, maar het maakt mij veel bewuster van het geld dat ik uitgeef. Meer dan eens heb ik iets niet gekocht omdat ik het dan in zou moeten voeren en dan zou ik moeten erkennen dat het niet een bijzonder nuttige uitgave was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stier
  • Niet online
Zsub schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:33:
[...]

Er zijn een aantal online oplossingen
Ben ik de enige die wantrouwend kijkt tegenover online software? Ik zie heel veel software voorbijkomen. Sommige gratis maar zeer beperkt, anderen weer zeer uitgebreid maar met een hoger kostenplaatje.

Zijn die gratis diensten eigenlijk wel te vertrouwen? Ze moeten toch ergens hun geld mee verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:31
stier schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:52:
[...]
Ben ik de enige die wantrouwend kijkt tegenover online software? Ik zie heel veel software voorbijkomen. Sommige gratis maar zeer beperkt, anderen weer zeer uitgebreid maar met een hoger kostenplaatje.

Zijn die gratis diensten eigenlijk wel te vertrouwen? Ze moeten toch ergens hun geld mee verdienen?
Elke 5 dagen even een kwartiertje spenderen om je uitgaven/inkomsten even over te nemen vanaf je bankrekening. Doe dit een maand of 4 en je hebt genoeg inzicht in je financiën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Niet online
Iemand van BankingTools gehoord? Schijnt een aardig nieuw programma te zijn.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=jNSSb2QHQVQ"]YouTube: Hoe werkt BankingTools?[/video]

[ Voor 5% gewijzigd door stier op 15-12-2017 22:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
stier schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:05:

[video]
"Vergelijk u uitgaven patroon anoniem met andere..."

EUHHHHHHHHHHHHHH dikke doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Niet online
Chip. schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:12:
[...]

"Vergelijk u uitgaven patroon anoniem met andere..."

EUHHHHHHHHHHHHHH dikke doei!
Nou, dat is geloof ik bij AFAS net zo. :')

Een ander zeer uitgebreid programma is Penningmeester, wel offline. Ben eigenlijk benieuwd wat zo ongeveer het marktaandeel is. Kasboek had een poosje terug nog een hack gehad, dus betwijfel is dat wel echt veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
stier schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:18:
[...]
Nou, dat is geloof ik bij AFAS net zo. :')

Een ander zeer uitgebreid programma is Penningmeester, wel offline. Ben eigenlijk benieuwd wat zo ongeveer het marktaandeel is. Kasboek had een poosje terug nog een hack gehad, dus betwijfel is dat wel echt veilig is.
Zelf jarenlang penningmeester gebruikt en inderdaad een erg mooi programma. Al begon ik mij na een paar jaar trouw bijhouden wel steeds vaker af te vragen waarom ik alles zo in detail bijhield. Een categorie aan een transactie hangen en af een toe een report is dan wel genoeg voor mij en heb ik geen penningmeester voor nodig. Tevens is het mij niet helemaal duidelijk wat (functies/vernieuwing/etc) die prijsverhoging naar €15 per jaar (ipv eenmalig €35) rechtvaardigd, behalve dat het de maker nu meer geld oplevert natuurlijk.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
Daarom gebruik ik winbank.
Gratis en uit de hand gelopen hobby project. Werkt prima zonder internet (geblokt in firewall)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeppelin41
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-04 00:04
@Krisp graag verneem ik wel wat ik verkeerd deed? en bij voorbaat als het gegrond is sorry

[ Voor 37% gewijzigd door zeppelin41 op 16-12-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 20:41
stier schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:21:

Bij veel banken kun je je rekeningoverzicht gewoon als CSV downloaden toch? Moet je alleen zelf ff een slimme excel-sheets maken die de nuttige velden daaruit haalt.
Daarnaast is er zat software die je via een een export (of als je bunq gebruikt direct via de API) je bankzaken kunt laten uitlezen, analyseren etc maar dat zal in dit topic al uitgebreid besproken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Niet online
mcDavid schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 23:01:
[...]

Bij veel banken kun je je rekeningoverzicht gewoon als CSV downloaden toch?
Vroeger wel, nu niet meer. Bij Rabobank alleen pdf en txt, max 15 maanden.

Kan ik beter maandelijks de txt downloaden, of het pdf bestand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De txt van Rabo is gewoon csv, het heet ook "Tekstbestand kommagescheiden (.txt)". Als je het bestand hernoemt naar .csv, kun je het gewoon openen/importeren in de meeste spreadsheetprogramma's.

PDF zou ik niet doen, is veel lastiger te parsen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-06 19:59
Gisteren gedownload Naanab. Ik heb nu Penningmeester. Tot zover prima in gebruik. Fijn werken met de tabs en het direct kunnen aanpassen van fiters op posten - met test resultaat. Ga het deze maand actief gebruiken en besluit dan een licentie te kopen of niet.

Wat is jullie ervariung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Niet online
Met beide programma's nog geen ervaring maar volgens mij zijn AFAS, BankingTools en Penningmeester wel de meest uitgebreide programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Niet online
Ben nog steeds aan het kijken naar de verschillende programma's. De eerder genoemde zijn ongeveer vergelijkbaar met elkaar.

Ik kan alleen nergens vinden welk/wat voor bedrijf achter Penningmeester zit. Vanwaar deze geheimzinnigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno van Rijn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-06 10:20
stier schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:02:
Ben nog steeds aan het kijken naar de verschillende programma's. De eerder genoemde zijn ongeveer vergelijkbaar met elkaar.

Ik kan alleen nergens vinden welk/wat voor bedrijf achter Penningmeester zit. Vanwaar deze geheimzinnigheid?
Geheimzinnig is Penningmeester niet.
Op https://www.penningmeester.net/contact staan de contactgegevens.

Ik gebruik het programma al jaren en support is erg goed. Wordt snel geholpen. Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Niet online
@Menno van Rijn Had even niet goed gekeken.

Ik ben ook aan het overwegen om zelf iets in elkaar te zetten in Excel, heb immers nog een Office 2016 licentie. Weet daarom niet of het wel waard is om nog een extra programma/dienst aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heb weer eens een aantal tools geprobeerd:

Afas Personal: geen bunq ondersteuning
Penningmeester: geen (goede) bunq ondersteuning
MijnGeldzaken: geen bunq ondersteuning
Cashflow Manager (BankingTools): geen bunq ondersteuning
WinBank: geen bunq ondersteuning
Naanab: heeft Java nodig ;w

Penningmeester is de enige waar het mij (eenvoudig) gelukt is een CSV van BUNQ te importeren echter zit daar een punt/kommafout in de bedragen... Komt dan wel ineens veel meer geld voorbij maar is natuurlijk niet echt handig...

* Beekforel gaat maar weer verder in Google Sheets

[ Voor 6% gewijzigd door Beekforel op 01-01-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:51
Zoek een programma dat het volgende kan:
  1. Omgaan met 3 verschillende valuta's en de wisselkoersen hiertussen
  2. Bijhouden van inkomsten/uitgaven
  3. Budgetteren, bijhouden hoeveel ik nog kan spenderen
  4. Spaargelden bijhouden
  5. Simpele grafieken uitgavepatroon
8)7

[ Voor 6% gewijzigd door replica17 op 13-01-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:27 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-06 20:12
Beste Replica...
Alles wat je zoekt kan met Excel.

Punten 2,3,4 en 5 heb ik al in Excel gemaakt.
1 is ook te doen door gebruik te maken van online tabellen in Excel die met 1 druk op de knop te actualiseren zijn. Ga ik binnenkort eens bouwen (wil zelf ook zo'n bestand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-06 16:04
Ik ben nu al een tijdje bezig met gnucash. Ik sukkel er echter mee om steeds op een éénvormige manier de transacties van mijn bank te importeren. Soms gebruik ik transactiedatum en soms valutadatum, de beschrijving van de transactie is ook niet altijd niet hetzelfde.

Weet er of er soms of er al of er iets beschikbaar naar de PSD2-richtlijn en dat ik tussen mijn banken en gnucash zou kunnen zetten?

Ik zou iets willen waar ik enkel maar op vernieuwen moet klikken om de recente transacties daarna in gnucash te kunnen opladen.

De PSD2-richtijn beschrijft dat banken het moeten toelaten een transactieoverzicht te downloaden via een API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ivm nieuwe pc en 'geleende' versie van YNAB toch de nieuwe versie (online) eens een kans gegeven. Categorien opbouwen en standaard budgets instellen was een fluitje van een cent. Erg intuitief weer, een mooie evolutie t.a.v. versie 4. Jammer vind ik wel dat er eigenlijk niet echt functionaliteit is bijgekomen (nieuwe rapportages bv ontbreken), dan is 7$ per maand toch wel stevig aan de prijs. Nog maar eens over nadenken, de mobiele app is natuurlijk wel handig. Bank koppelingen met Nederlandse banken ontbreken maar dat vind ik niet zo erg, alles handmatig doen is even een werkje elke maand maar geeft nog meer inzicht dus vind ik niet erg.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImaPseudonym
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-05 12:55
Beekforel schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:13:

Penningmeester is de enige waar het mij (eenvoudig) gelukt is een CSV van BUNQ te importeren echter zit daar een punt/kommafout in de bedragen...
Dat is vermoedelijk omdat omdat die CSV-file punten heeft als 'decimal separator' en Penningmeester die interpreteert als 'thousand separator', of komma's als decimal separator die door Penningmeester als thousand separator geinterpreteerd worden.

Wellicht is het volgende een oplossing:
-Open de CSV die je van BUNQ download in kladblok (aannemend dat je op Windows zit).
-Zoek een regel met een transactie op.
-Bekijk wat de decimal separator is.
-Gebruik find & replace om de huidige decimal separator te vervangen door de andere optie (dus: is het nu een punt, vervang dan alle punten door kommas; is het nu een komma, vervang dan alle kommas door punten).
-Sla file op en gebruik als voorheen.

*Check nog even of er nergens thousand separators gebruikt werden (zoek een transactie >1000 euro, kijk of er niet 1.000,00 staat). Dan levert bovenstaande potentieel gedoe op. In dat geval kun je eerst met find en replace je thousand separator naar 'niks' veranderen (dus: 'minder dan een spatie').
*Als er ergens in transactiebeschrijvingen punten of komma's staan zullen die waarschijnlijk ook vervangen worden, maar dat lijkt me in principe niet dramatisch.

Het lijkt alsof dit heel veel werk is om elke keer te doen. Maar als je eenmaal weet wat die decimal separator is, hoef je elke volgende keer alleen nog maar die file te openen, ctrl-F, dingen vervangen, opslaan en klaar. Dus als dit het enige was dat je ervan weerhield om Penningmeester te gebruiken kun je nu wellicht verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-06 15:25
Even bookmarken dit programma, altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 21:12
stier schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:05:

[video]
Ik gebruikte altijd hun 'offline' software:
https://www.bankingtools.nl/prijzen

Dat online gebeuren gebruik ik persoonlijk niet zo graag. Gewoon uit 'angst' Mogelijk beetje hypergonde, maar dat mijn gegevens daar staan, en anoniem kunnen worden vergeleken geeft mij geen prettig gevoel.

Daarnaast als je besluit je willen stoppen ben je al je historie kwijt. Met offline programma's heb je dat niet.

[ Voor 9% gewijzigd door meermarco op 31-01-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Niet online
Ik heb hier Google Docs en Office. Sinds kort kun je CSV bestanden uit internetbankieren downloaden maar hoe krijg ik al deze data inzichtelijk in een random sheetsoftware met grafiekjes en al?

Als iemand nog goede kasboek templates weet/heeft post ze dan alsjeblieft. Ik heb zelf simpelweg te weinig kennis van dit soort software om zelf ééntje in elkaar te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
stier schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 13:02:
Ik heb hier Google Docs en Office. Sinds kort kun je CSV bestanden uit internetbankieren downloaden maar hoe krijg ik al deze data inzichtelijk in een random sheetsoftware met grafiekjes en al?

Als iemand nog goede kasboek templates weet/heeft post ze dan alsjeblieft. Ik heb zelf simpelweg te weinig kennis van dit soort software om zelf ééntje in elkaar te zetten.
Je wilt beter inzicht krijgen in je uitgavenpatroon, toch? Ik zou dan zeker niet gaan proberen automatisch bankmutaties in te lezen. Verwerk al je uitgaven handmatig, dan denk je bij elke uitgave nog een keer na over wat die uitgave ook alweer was en of je dat wel echt nodig had/ hebt. Ik kwam erachter toen ik hiermee begon dat ik en mijn vrouw per maand zo'n 250 euro aan eten bestelden. Doodzonde natuurlijk

Bovenstaande werk ik zelf elke week bij in Excel, kost me hooguit 10 minuten. Ik zet als extra ook nog een categorie achter elk bedrag. Sinds die tijd kan ik 3 x meer sparen dan ik deed.

Links van het document staan de inkomsten. Rechts van het document de uitgaven.

Wat trouwens ook voor mij goed werkte was automatisch sparen. Te vaak merkte ik dat het geld gewoon helemaal op ging, wat bij onze inkomens gewoon bizar was. Ik heb op een gegeven moment ingesteld dat ik 250 euro per maand automatisch overschreed naar een spaarrekening, dat merkte ik niet eens. Probeer dat ook eens te doen, al is het maar 25 euro per maand (dat is toch 300 euro per jaar). Alle kleine beetjes helpen :)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Hi guys,

Ik wil ook graag mijn financiën gaan bijhouden in een programma om meer inzicht te krijgen in het totaalplaatje, gezien het feit dat het er de laatste tijd erg makkelijk 'fout' gaat.

Ik ben overtuigd van firefly III, de demo versie snap ik prima en is voor mij handig genoeg.
Dit kan ik dus installeren op een apache web server zover ik begrijp, hier heb ik enkele vragen over als leek en ik plaats ze bewust in dit topic indien er meer mensen vragen hebben over de installatie van deze software, immers is het een topic voor programma's.

- Ik heb nog een oude laptop zonder scherm die ik voor dit soort doeleindes zou willen gebruiken. Ik neem aan dat als het op een RBP gaat, dat het ook hier op moet lukken toch?

- Is er vanuit de webserver ook een back-up mogelijk en dat ik deze bijvoorbeeld laat back uppen naar een usb die er altijd in zit?

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:41

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik ben de laatste week met Firefly bezig, bevalt goed tot nu toe! Ik mis echter nog wel een paar dingen, dus ik benieuwd hoe de mensen hier ermee om gaan.

- Expense accounts: ik heb een gigantische lijst aan expense accounts, het zou fijn zijn als ik die makkelijker met select buttons kon massa beheren. Bijvoorbeeld Albert Heijn aanmaken, en dan alle 30 losse AH waardes makkelijk kunnen selecteren en verwijderen.
- Expense accounts mappen: het zou fijn zijn als je tijdens het importeren in stap 4 een nieuwe waarde kan creëren als het niet bestaat. Bijv. ik had de AH nog niet gecreëerd dus dat kon ik toen niet mappen.
- Het is mij nog niet helemaal duidelijk of het niet mappen van een expense account zorgt voor een dubbele creatie. Het is best wat werk om voor een jaar elk expense account te mappen als die al bestaat, ondanks dat de naam identiek is.
- Rules na het aanmaken alsnog laten lopen voor de al bestaande database. Vooral nu ik begin bedenk ik steeds meer mogelijkheden, maar dan heb je de import alweer gedraaid.
- Het is mij nog niet gelukt om een transactie als een 'transfer' te markeren. Ik heb bijvoorbeeld in een jaar 'pinsparen' aangehad, maar dat wordt dus gezien als een expense i.p.v. transfer. Kan ik dat het beste doen met een mySQL query?
- Als je een import draait van je checkings, waarin spaaracties staan, en je spaaraccount bestaat in de DB als een account, gaat het dan automatisch goed? Of moet je alsnog ook een volledige historie importeren voor je savings account?

[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 26-02-2018 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 16-06 07:43
Bedankt voor de Firefly tip, die kende ik nog niet en ziet er goed uit in de demo(site) inderdaad. Straks eens kijken of ik de docker versie aan de praat krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Ircghost schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:11:
Ik ben de laatste week met Firefly bezig, bevalt goed tot nu toe! Ik mis echter nog wel een paar dingen, dus ik benieuwd hoe de mensen hier ermee om gaan.

- Expense accounts: ik heb een gigantische lijst aan expense accounts, het zou fijn zijn als ik die makkelijker met select buttons kon massa beheren. Bijvoorbeeld Albert Heijn aanmaken, en dan alle 30 losse AH waardes makkelijk kunnen selecteren en verwijderen.
- Expense accounts mappen: het zou fijn zijn als je tijdens het importeren in stap 4 een nieuwe waarde kan creëren als het niet bestaat. Bijv. ik had de AH nog niet gecreëerd dus dat kon ik toen niet mappen.
- Het is mij nog niet helemaal duidelijk of het niet mappen van een expense account zorgt voor een dubbele creatie. Het is best wat werk om voor een jaar elk expense account te mappen als die al bestaat, ondanks dat de naam identiek is.
- Rules na het aanmaken alsnog laten lopen voor de al bestaande database. Vooral nu ik begin bedenk ik steeds meer mogelijkheden, maar dan heb je de import alweer gedraaid.
- Het is mij nog niet gelukt om een transactie als een 'transfer' te markeren. Ik heb bijvoorbeeld in een jaar 'pinsparen' aangehad, maar dat wordt dus gezien als een expense i.p.v. transfer. Kan ik dat het beste doen met een mySQL query?
- Als je een import draait van je checkings, waarin spaaracties staan, en je spaaraccount bestaat in de DB als een account, gaat het dan automatisch goed? Of moet je alsnog ook een volledige historie importeren voor je savings account?
Wat leuk dat het bevalt! Ik zal je vragen puntsgewijs eens beantwoorden.
  1. Dat is vaker gevraagd en zal ik opvoeren als wens.
  2. Yes. Dat maakt de pagina wel vreselijk complex dus het zal niet in de volgende versie zitten. Maar zeker een goed idee. Niet bestaande entries worden sowieso gemaakt. Dus als je niks mapt maakt-ie zelf een entry aan.
  3. Dat kan. Bij losse regels klik je op het power-icoontje. Voor complete regelgroepen gebruik je het menuutje rechtsboven in de box.
  4. Je kan een transactie converten als je dat wil. Dit kan niet massaal helaas. Zie de pagina /transactions/show/x.
  5. Ja, dat gaat goed. Sterker nog, als je daarna je savings account importeert zal Firefly III géén dubbele transacties aanmaken *D
Om in te gaan op je vraag over transfers: Firefly III herkent transfers alléén als zodanig als de source account en de opposing account een "asset account" zijn. Dat wil zeggen dat je tijdens het importeren moet aangeven dat de source account je bankrekening is. Je moet tevens aangeven dat de opposing account je spaarrekening is.

Dat werkt het beste door de opposing account name of opposing account IBAN (dit verschilt per bank) te koppelen / mappen aan de juiste account. Zorg dus dat je je asset accounts aanmaakt met een IBAN er bij en maak de juiste mapping.

Als je dat doet ziet Firefly III een transactie tussen twee asset accounts en zal automatisch een transfer maken.

Als je transfers toch veranderen in expenses heeft Firefly III de opposing account niet herkend als betaalrekening en of zelf een nieuwe gemaakt (en dat is dan automatisch een expense account) of een bestaande expense account gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Mag ik hieruit opmaken dat jij de ontwikkelaar bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Bedankt voor je snelle en volledige antwoorden! Leuk om te zien dat je een paar ideeën wilt meenemen.

Er is mij nog 1 ding onduidelijk, dat gaat over mijn vraag 3.

Als ik een lijst heb met te importeren items (stap 4), bijvoorbeeld: CCV*obscure naam. En die entry bestaat al in de lijst onder expense accounts, onder exact dezelfde naam. En ik kies ervoor om die in stap vier niet te mappen. Krijg ik dan in mijn expense lijst:

CCV*obscure naam
CCV*obscure naam

Of wordt die onder hetzelfde al eerder bestaande expense account geboekt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

ApexAlpha schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:00:
[...]

Mag ik hieruit opmaken dat jij de ontwikkelaar bent?
Yes. Ik zit niet altijd op Tweakers dus ik mis nog weleens wat, maar idd, ik ben ook JC5 op Github :).
Ircghost schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:02:
Bedankt voor je snelle en volledige antwoorden! Leuk om te zien dat je een paar ideeën wilt meenemen.

Er is mij nog 1 ding onduidelijk, dat gaat over mijn vraag 3.

Als ik een lijst heb met te importeren items (stap 4), bijvoorbeeld: CCV*obscure naam. En die entry bestaat al in de lijst onder expense accounts, onder exact dezelfde naam. En ik kies ervoor om die in stap vier niet te mappen. Krijg ik dan in mijn expense lijst:

CCV*obscure naam
CCV*obscure naam

Of wordt die onder hetzelfde al eerder bestaande expense account geboekt?
Sorry, die heb ik gemist inderdaad. Die wordt onder de bestaande expense account geboekt. Dubbele (expense) accounts zijn niet mogelijk.

[ Voor 59% gewijzigd door Firefly III op 26-02-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dat scheelt een hoop met importeren, bedankt!

Wil je dat ik andere verzoeken die ik tegenkom aanmeld via Github of heb je liever hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Wilde net hetzelfde vragen. Ik ga vanavond de docker versie thuis installeren en eens wat gegevens importeren! Ben benieuwd! Ik zat zelf al een tijdje te twijfelen over YNAB. Het ziet er erg goed uit maar vind €7 per maand toch wel duur voor een programma. Dus wellicht dat dit een goed alternatief is waar ik misschien nog wat kan bijdragen ook.

Altijd leuk om te zien dat het van een mede Tweaker komt!

Maar wil je vragen / issues / suggesties liever op Github of liever hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

@Ircghost, @ApexAlpha, als jullie een Github account hebben is dat denk ik het meest handige. Daarmee vervuilen we dit topic niet te veel met allemaal Firefly III praat en kan ik direct feedback geven op de voortgang. Eventueel kan je me ook gewoon mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
JCE schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:11:
@Ircghost, @ApexAlpha, als jullie een Github account hebben is dat denk ik het meest handige. Daarmee vervuilen we dit topic niet te veel met allemaal Firefly III praat en kan ik direct feedback geven op de voortgang. Eventueel kan je me ook gewoon mailen.
Ga ik doen! Ik ben alvast eens rond aan het kijken op Github. Ben jij de enige (lead) developer of zijn er meer mensen die vast meehelpen? Is er ergens een roadmap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

ApexAlpha schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:25:
[...]

Ga ik doen! Ik ben alvast eens rond aan het kijken op Github. Ben jij de enige (lead) developer of zijn er meer mensen die vast meehelpen? Is er ergens een roadmap?
Er zijn mensen die incidenteel meehelpen maar niet structureel. De roadmap is op dit moment verstopt in een aantal milestones.

Voorlopig ligt de focus op de API en codekwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Mhh... ik krijg allemaal gekke Twig error meldingen over Keys en ben al diep in de Github comments bij het kopieren van .env.example naar .env en dan key generate enzo maar ben er nog niet... In ieder geval te veel om in dit loze half uurtje op werk te doen.

Zal vanavond of morgen eens verder erin duiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-06 20:46
Owh wauw, wat is Firefly gaaf gemaakt! Ik was al een tijdje op zoek naar een mooie oplossing zonder externe partijen, om het maar even zo te noemen.

Deze week denk ik even verder kijken of ik hem via Docker kan draaien, en ook even spieken of het veel werk is om de API van bunq erbij te programmeren voor het tintje extra luiheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funkymonk3y
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:56
Wat gebruikt men hier om uitgaven te splitten met de partner?

Zelf gebruik ik met mn vriendin de “wie betaalt wat” app. Voor vaste lasten maar ook juist voor eurootje dit of dingetje dat. Of uit eten wat we heel veel doen. Het heeft een derde rekening voor ons helemaal overbodig gemaakt.

Ik ben benieuwd wat anderen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:27 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funkymonk3y
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:56
CurtPoindexter schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:29:
[...]

Hier zijn ettelijke topics over volgeschreven, en ik stel voor dat je die eens doorneemt. Kort door de bocht: zoveel mensen zoveel wensen.

Samen wonen en kosten verdelen
Samenwonen en de kosten verdelen
Wat geef je uit aan de maandelijkse boodschappen?
Financiën binnen je relatie, alles op een hoop of naar rato?

Laten we die discussie hier niet ook nog eens voeren.
Sorry maar over een programma om je gezamenlijke financieren te regelen, daar gaan die topics niet over. Wellicht zit er een enkele post tussen de tig pagina`s. Maar t zijn vooral filosofische discussies over wat eerlijke verdeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
CurtPoindexter schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:54:
[...]

Dat is waar. Maar wat verwacht je dan van zo'n programma? Wil je dat het jullie verdeling afdwingt op de een of andere manier? Of wil je een overzicht? Of wellicht is Tikkie voldoende?
Ik denk een soort YNAB icm WieBetaaltWat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:28

Falcon10

Hit it i would !

Net de demo van Firefly bekeken.
Ziet er goed uit, en lijkt op wat ik nodig heb.

Misschien rare vraag over die lamp stack : is er een package dat Firefly bv op een Synology werkt ? Of iemand die Firefly reeds op ze'n Synology heeft geinstalleerd gekregen en wil delen hoe ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Falcon10 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:44:
Net de demo van Firefly bekeken.
Ziet er goed uit, en lijkt op wat ik nodig heb.

Misschien rare vraag over die lamp stack : is er een package dat Firefly bv op een Synology werkt ? Of iemand die Firefly reeds op ze'n Synology heeft geinstalleerd gekregen en wil delen hoe ?
De docker-package gebruiken. Werkt super :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:28

Falcon10

Hit it i would !

Ja, blijkbaar zijn men 2 synologys te oud om docker te draaien :s
De ene nog een DS209+ en de andere een DS414.
Blijkbaar zit de synology docker er pas in op de + modellen vanaf synology manager 5.2
Op de 414 heb ik wel de 6.2 versie ondertussen, maar aangezien dat geen + model is, dus geen Docker.

grrrrrr.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Laatst online: 16-06 20:32
Falcon10 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:54:
Ja, blijkbaar zijn men 2 synologys te oud om docker te draaien :s
De ene nog een DS209+ en de andere een DS414.
Blijkbaar zit de synology docker er pas in op de + modellen vanaf synology manager 5.2
Op de 414 heb ik wel de 6.2 versie ondertussen, maar aangezien dat geen + model is, dus geen Docker.

grrrrrr.
Op mijn 213+ zit ook geen docker ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
@JCE Vraagje, hoe kun je het beste omgaan met spaartransacties? Momenteel geef ik die een categorie 'sparen' maar als ik een 'standaard financieel rapport' op vraag over mijn betaalrekening staat deze categorie er ook tussen als inkomsten en uitgaven (er gaat tenslotte geld heen en weer tussen mijn rekeningen). Hoe kun je dit het beste voorkomen?

Wat ik eigenlijk zoek is een rapport van alle inkomsten en uitgaven maar de mogelijkheid om bepaalde categorieen uit te sluiten. Ik weet dat je deze ook als categorierapport kan aanmaken en dan als enige 'sparen' deselecteren maar dan krijg je toch een ander rapport waar die mooie 'inkomsten tegenover uitgaven'-grafiek bijvoorbeeld in mist.

Zou dit een additioneel rapport kunnen worden, dus een standaard financieel raport waar toch categorieen gekozen kunnen worden.

lol+lol=hihi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Als je je spaarrekening ook selecteert in dat rapport moet je denk ik zien wat je wilt zien.

Transacties tussen betaalrekeningen worden genegeerd in het standaard rapport (in alle rapporten).

Je spaartransacties vallen dan “weg”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 23:32
Vraag specifiek over firefly.. Wellicht zie ik iets over het hoofd. Ik heb nu 5 rekeningen aangemaakt met het correcte saldo van 1 Jan. Compleet met rekening nummer, naam en iban.

Een privé betaal, een privé spaar, een gedeelde betaal en twee gedeelde spaar. Allen bij de abn.

Echter wanneer ik een txt export van abn probeer te importeren, lijkt hij vrijwel alles op een rekening te muteren hoewel het bronbestand van de bank duidelijk begint met rekeningnummer van de rekening betreffende de mutatie. Verschillende import settings geprobeerd, met zoveel mogelijk of zo min mogelijk data e.d.. Resultaat blijft dat ik aan het einde van de rit rekeningen met compleet verkeerde mutaties. Het type mutatie lijkt wel goed te gaan (erbij of eraf) maar welke rekening specifieke... Dat is iets anders.

Of ben je verplicht een import per rekening te doen?

Kun je tevens een rekening delen met een 2e user? Dan kan de rekening van mijn vriendin apart er in zetten en de gedeelde rekening.. Euh.. Delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Iemand ervaring met uitgebreid bijhouden van een persoonlijk financieel meerjarenplan? De maandlasten, en waar alles aan op gaat weten wij wel. Wat ik vooral wil bij gaan houden zijn de te verwachte inkomsten komende jaren en verschillende investering mogelijkheden inzichtelijk maken.

Zou zoiets wat voor mij zijn: https://ncfi.nl/product/persoonlijke-financiele-balans/ ?

Of weten jullie een betere methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-06 19:35
MarcelP102 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:44:
Iemand ervaring met uitgebreid bijhouden van een persoonlijk financieel meerjarenplan? De maandlasten, en waar alles aan op gaat weten wij wel. Wat ik vooral wil bij gaan houden zijn de te verwachte inkomsten komende jaren en verschillende investering mogelijkheden inzichtelijk maken.

Zou zoiets wat voor mij zijn: https://ncfi.nl/product/persoonlijke-financiele-balans/ ?

Of weten jullie een betere methode?
Lekker in Excel zelf wat in elkaar draaien?
Google eens op wat Engelse termen voor templates die andere hebben gemaakt

[ Voor 5% gewijzigd door Purehz op 02-07-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 11:32
Is er iemand die anno 2018 nog YNAB 4 gebruikt en bij de ING zit? Ik vond YNAB heel fijn om te gebruiken, maar doe dit al een paar jaar niet meer wegens heel veel gedoe bij het importeren. Heb meerdere csv-conversietools geprobeerd, ook uit deze thread, maar geen enkele die het vandaag de dag nog doet. Zou graag weer wat financieel overzicht hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06 09:07
Jep, ik zit bij ING en gebruik YNAB4. Gebruik MT2OFX als conversie tool. Heb toen de postbank template iets aangepast, en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
Yaldair schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:05:
Jep, ik zit bij ING en gebruik YNAB4. Gebruik MT2OFX als conversie tool. Heb toen de postbank template iets aangepast, en dat werkt prima.
Nice! Ik ga ernaar kijken. Dank.

Edit: zou je dat aangepaste script ergens kunnen uploaden? O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Mark_88 op 11-07-2018 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mark_88 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:45:
Is er iemand die anno 2018 nog YNAB 4 gebruikt en bij de ING zit? Ik vond YNAB heel fijn om te gebruiken, maar doe dit al een paar jaar niet meer wegens heel veel gedoe bij het importeren. Heb meerdere csv-conversietools geprobeerd, ook uit deze thread, maar geen enkele die het vandaag de dag nog doet. Zou graag weer wat financieel overzicht hebben!
Ik gebruik nog steeds ING2YNAB, een tooltje dat ik in 2015 van GoT heb geplukt. Die werkt nog steeds goed, ik gebruik het al meer dan 3 jaar. Op een oude harde schijf heb ik de installer nog teruggevonden.

edit: Zie deze post (en werkende downloadlink) van de maker: ATS in "Programma om geld mee te beheren"

[ Voor 9% gewijzigd door _l_Arjan_l_ op 12-07-2018 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_88
_l_Arjan_l_ schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:08:
[...]

Ik gebruik nog steeds ING2YNAB, een tooltje dat ik in 2015 van GoT heb geplukt. Die werkt nog steeds goed, ik gebruik het al meer dan 3 jaar. Op een oude harde schijf heb ik de installer nog teruggevonden.

edit: Zie deze post (en werkende downloadlink) van de maker: ATS in "Programma om geld mee te beheren"
Oh die werkt inderdaad prima! Dank voor de heads-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06 09:07
Mark_88 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:51:
Edit: zou je dat aangepaste script ergens kunnen uploaden? O-)
Dit is hem, "Postbank-MijnPostBankCSV.vbs". Er staat ergens iets in dat van sommige transacties incasso creditcard maakt, omdat dat voor mij handig is. Daar gaat hij dan soms op "mis" omdat het eigenlijk een ING afschrijving is van de kosten om je rekening bij ING te hebben. Maar dat zie je dan weer in de beschrijving dus is alleen een category aanpassing :)

VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
' MT2OFX Input Processing Script for Postbank NL Asc/CSV formats
Option Explicit

Const ScriptVersion = "$Header: /MT2OFX/Postbank-MijnPostbankCSV.vbs 12    7/12/09 20:10 Colin $"

Const ScriptName = "Postbank-MijnPostbankCSV"
Const FormatName = "Postbank (NL) CSV (Mijn Postbank) Formaat"
Const ParseErrorMessage = "Kan regel niet ontleden."
Dim ParseErrorTitle : ParseErrorTitle = ScriptName

' fld#  len inhoud
'   1   8   datum yyyymmdd
Const fldDatum = 1
'   2   32  omschrijving 1 = naam
Const fldNaam = 2
'   3   10  rekeningnummer
Const fldRekNr = 3
'   4   10  tegenrekening (onbetrouwbaar)
Const fldTgnRekNr = 4
'   5   3   txn code XXX
Const fldTransCode = 5
'   6   2   Af/Bij
Const fldAfBij = 6
'   7   12  bedrag
Const fldBedrag = 7
'   8   12  mutatiesoort
Const fldMutatieSoort = 8
'   9   32  mededeling
Const fldMededeling = 9

' pattern for Girotel Online ASC
Const MainPat = "(\d{10})(\d{8})(.{3})(\d{3})(\d{10})(.{32})(.{20})(\d{12})(.).(.{32})(.{32})(.{32})(.{32})(.{32})(...)"
' pattern for Girotel Offline ASC
Const OfflinePat = "(\d{10})(\d{8})(.{3})(\d{3})(\d{10})(.{32})(.{20})(\d{12})(...)(.).(.{32})?(.{32})?(.{32})?(.{32})?(.{32})?"
' this holds the pattern to be used
Dim LinePat
' this indicates whether we are processing a CSV file
Dim bIsCSV

Const BADatePat = "PASNR .{7} (\d{2})-(\d{2})-(\d{2}) (\d{2}) UUR (\d{2}).*"
' PASNR 999X999 dd-mm-yy hh UUR mm
Const GMDatePat = " (\d{2})-(\d{2})-(\d{2}) (\d{2}):(\d{2}).*"
' dd-mm-yy 16:52 999X999  9999999 

Dim LastMemo    ' last non-blank memo field seen

Sub Initialise()
    LogProgress ScriptVersion, "Initialise"
    If Not CheckVersion() Then
        Abort
    End If
End Sub

' function DescriptiveName
' returns a string with a descriptive name of this script
Function DescriptiveName()
    DescriptiveName = FormatName
End Function

Function StartsWith(s, Prefix)
    StartsWith = (Left(s,Len(Prefix)) = Prefix)
End Function

Function ParseDate(sDate)   ' expects dd-mm-yyyy
    Dim iYear, iMonth, iDay         ' for dates
    If Mid(sDate, 3, 1) = "-" Then
' Old format = dd-mm-yyyy
        iDay = CInt(Left(sDate,2))
        iMonth = CInt(Mid(sDate,4,2))
        iYear = CInt(Mid(sDate,7,4))
    Else
' New format = yyyymmdd
        iYear = CInt(left(sDate,4))
        iMonth = CInt(Mid(sDate,5,2))
        iDay = CInt(Mid(sDate,7,2))
    End If
    ParseDate = DateSerial(iYear, iMonth, iDay)
End Function

Function TrimTrailingDigits(s)
    Dim r
    Set r=New regexp
    r.Global = False
    r.Pattern = "^(.*?) *\d+$"
    Dim m
    Set m=r.Execute(s)
    If m.Count = 0 Then
        TrimTrailingDigits = s
    Else
        TrimTrailingDigits = m(0).SubMatches(0)
    End If
End Function

Sub ConcatMemo(s)
    If s = "" Then
        Exit Sub
    End If
    If Len(Txn.FurtherInfo) > 0 Then
        Txn.FurtherInfo = Txn.FurtherInfo & Cfg.MemoDelimiter
    End If
    Txn.FurtherInfo = Txn.FurtherInfo & s
    LastMemo = s
End Sub

' function RecogniseTextFile
' returns True if the input file is recognised by this script
' returns False if someone else can have a go!
Function RecogniseTextFile()
    Dim vFields
    Dim sLine
    RecogniseTextFile = False
    bIsCSV = False
    sLine = ReadLine()
' must be CSV format
    vFields = ParseLineDelimited(sLine, ",", False)
    If TypeName(vFields) <> "Variant()" Then
        Exit Function
    End If
    If UBound(vFields) <> 9 Then
        Exit function
    End If
    If vFields(fldDatum) <> "Datum" Or _
       vFields(fldNaam) <> "Naam / Omschrijving" Or _
       vFields(fldRekNr) <> "Rekening" Or _
       vFields(fldTgnRekNr) <> "Tegenrekening" Or _
       vFields(fldTransCode) <> "Code" Or _
       vFields(fldAfBij) <> "Af Bij" Or _
       vFields(fldBedrag) <> "Bedrag (EUR)" Or _
       vFields(fldMutatieSoort) <> "MutatieSoort" Or _
       vFields(fldMededeling) <> "Mededelingen" Then
            Exit Function
    End If      

LogProgress ScriptName, "File Recognised"
    RecogniseTextFile = True
End Function

Function LoadTextFile()
    Dim sLine       ' holds a line
    Dim sPat        ' holds the match pattern
    Dim vFields     ' array of fields in the line
    Dim sType       ' record type
    Dim sAcct       ' last account number
    Dim Stmt        ' holds the current statement
    Dim sTmp        ' temporary string
    Dim sTmp2       ' another one
    Dim vDateBits   ' parts of date
    Dim iYear       ' year
    Dim sOms1, sOms2, sOms3, sOms4, sOms5   ' description lines
    Dim iSeq        ' transaction sequence number

LoadTextFile = False
    sAcct = ""
    '   eat first (header) line
    If Not AtEof() Then
        sLine = ReadLine()
    End If
    Do While Not AtEOF()
        sLine = ReadLine()

' 20090307 CS: allow double quotes in the text by replacing the real delimiters with single quotes
        sLine = Replace(sLine, """,", "',")
        sLine = Replace(sLine, ",""", ",'")
        If Left(sLine, 1) = """" Then sLine = "'" & Mid(sLine, 2)
        If Right(sLine, 1) = """" Then sLine = Left(sLine, Len(sLine)-1) & "'"

If Len(sLine) > 0 Then
' fix up double quotes within the fields which confuses the parser

vFields = ParseLineDelimited(sLine, ",", False)
            If TypeName(vFields) <> "Variant()" Then
                MsgBox ParseErrorMessage, vbOKOnly+vbCritical, ParseErrorTitle
                Abort
                Exit Function
            End If
    ' set up new transaction, and start a new statement if the account # changes
            If sAcct <> vFields(fldRekNr) Then
                Set Stmt = NewStatement()
                iSeq = 0
                sAcct = vFields(fldRekNr)
                Stmt.Acct = Trim(sAcct)
                Stmt.BankName = "Postbank"
                Stmt.OpeningBalance.Ccy = "EUR"
                Stmt.OpeningBalance.BalDate = ParseDate(vFields(fldDatum))
                Stmt.ClosingBalance.Ccy = ""    ' to force 00000000 as date in ledger bal
            End If
            NewTransaction
            iSeq = iSeq + 1
            LastMemo = ""
            Txn.Amt = ParseNumber(vFields(fldBedrag), ",")
            If vFields(fldAfBij) <> "Bij" Then  ' could be "Af" or blank - also DR
                Txn.Amt = -Txn.Amt
            End If
    ' this will put the NAME of the payee into Txn.Payee.
            Txn.Payee = vFields(fldNaam)
            'If vFields(fldTransCode) = "BA" Then
    ' strip off the 8 digits plus space (what are they for?)
    '           Txn.Payee = Trim(Mid(Txn.Payee, 9))
    ' capture trimmed full field in memo
' CS 20041119 Removed as Postbank are now providing better data
'               ConcatMemo Txn.Payee
    ' strip off trailing digits (often branch number)
    ' comment out this line if required!
            '   Txn.Payee = TrimTrailingDigits(Txn.Payee)
            If vFields(fldTransCode) = "ST" Then
                Txn.Payee = "Storting"
            Else
    ' capture full field in memo
' CS 20041119 Removed as Postbank are now providing better data
'               ConcatMemo Trim(vFields(fldNaam))
            End If
            Txn.ValueDate = ParseDate(vFields(fldDatum))
            Txn.BookDate = ParseDate(vFields(fldDatum))
            Stmt.ClosingBalance.BalDate = Txn.ValueDate
            Txn.IsReversal = False
            Txn.TxnType = TransType(vFields(fldTransCode), Txn.Amt)
            If vFields(fldTransCode) = "BA" Then
                vDateBits = ParseLineFixed(vFields(fldMededeling), BADatePat)
            ElseIf vFields(fldTransCode) = "GM" Then
                vDateBits = ParseLineFixed(vFields(fldMededeling), GMDatePat)
            Else
                vDateBits = False   ' as long as it is not an array!
            End If
' the following code works for all cases as long as the date/time fields are in the right order
            If TypeName(vDateBits) = "Variant()" Then
            If UBound(vDateBits) >= 5 Then
                Txn.TxnDate = DateSerial(vDateBits(3), CInt(vDateBits(2)), CInt(vDateBits(1))) _
                    + TimeSerial(CInt(vDateBits(4)), CInt(vDateBits(5)), 0)
                Txn.TxnDateValid = True
            End If
            End If
' cash withdrawals - special string for payee
            If vFields(fldTransCode) = "GM" Or vFields(fldTransCode) = "PK" Then
                Txn.Payee = "Kasopname"
            ElseIf vFields(fldTransCode) = "DV" Then
                Txn.Payee = "Incasso Creditcard"
            End If

ConcatMemo Trim(Mid(vFields(fldMededeling),1,32))
            ConcatMemo Trim(Mid(vFields(fldMededeling),33,32))
            ConcatMemo Trim(Mid(vFields(fldMededeling),65,32))
            ConcatMemo Trim(Mid(vFields(fldMededeling),97,32))
            ConcatMemo Trim(Mid(vFields(fldMededeling),129,32))
' very special checks!
            sTmp = Trim(Left(vFields(fldMededeling),32))
            sTmp2 = Trim(Mid(vFields(fldMededeling), 33, 32))

' direct debits almost always have the payee name in the memo field
            'If vFields(fldTransCode) = "IC" Then
            '   Txn.Payee = sTmp
            '   If StartsWith(Txn.Payee, "KN: ") Then
            '       Txn.Payee = Trim(Mid(vFields(fldMededeling), 22, 32))
            '   End If
            'End If

' sort out a transaction ID - date, sequence are provided!
            Txn.FITID = CStr(Year(Txn.BookDate)) & _
                Right("0" & CStr(Month(Txn.BookDate)), 2) & _
                Right("0" & CStr(Day(Txn.BookDate)), 2) & _
                "." & CStr(iSeq)
        End If
    Loop
    LoadTextFile = True
End Function

Function TransType(PostbankCode, Amt)
    Select Case PostbankCode
    Case "AC"
        TransType = "DIRECTDEBIT"
    Case "BA"
        TransType = "POS"
    Case "CH"
        TransType = "CHECK"
    Case "GB"
        TransType = "CHECK"
    Case "GM"
        TransType = "ATM"
    Case "IC"
        TransType = "DIRECTDEBIT"
    Case "PK"
        TransType = "CASH"
    Case "ST"
        TransType = "DEP"
    Case "VZ"
        TransType = "DIRECTDEP"
    Case Else
        TransType = "OTHER"
    End Select
End Function
'   other known codes:
'   RES, TAN, GIN, GEW, DV, EUR, FL, GF, GT, OV, PO, TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 953499

Eigen reactie: Post mag verwijderd worden.

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 953499 op 08-08-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchBug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-06 21:28
Nav dit topic ben ik op zoek gegaan naar FireFly III. Een gratis account aangemaakt op Sandstorm.io en kreeg daar gelijk 1GB opslag bij. ZIt je gelijk goed dus wat betreft opslagruimte.

Voorheen werkte ik met eigen gemaakte Excel sheets. Merkte toch dat ik wat nalatig was in het bijhouden hiervan. Iets te veel werk. FireFly ziet er gebruiksvriendelijk uit en heeft veel mogelijkheden waarmee ik zeker uit de voeten kan. Aanrader, tot nu toe. Zeker de API koppeling met Bunq klinkt mij interssant in de oren. MOet ik wel nog iets meer naar kijken.

Heb het nu draaien op Sandstorm.io dus, bij hun servers. Vraag me alleen af hoe safe dit is. Voelt toch een beetje gek om je finance data op iemand anders server te zetten. Is er hier toevallig iemand die iets meer kan vertellen over de security mbt Sandstorm.io ?

Edit: alternatief is dat ik AMPPS installeer op m'n Windows 10 machine en het daarop ga draaien. Ben alleen bang dat ik dan in de toekomst data verlies als ik een andere laptop krijg. M'n ervaring met backups maken en restoren is in het algemeen niet erg positief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 16:33
Heel slecht, maar eigenlijk wil ik het ook niet exact weten. als ik dan mijn echte netto-besteedbaar bedrag ga delen door 40uur (werkweek) dat de tranen in mijn ogen springen. En dat ik ongeveer uitkom op een burgerflipper bij de McDonalds die nog thuis woont (zonder vaste lasten)

Tuurlijk heeft die geen auto, motor, huis en vrijheid en zakken geld tegelijk naar de belasting brengt, maar toch.

[ Voor 6% gewijzigd door Sniffels op 08-08-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
  • Laatst online: 09:03
Heeft er toevallig nog iemand mooie Excel sheets voor hun financieel overzicht en die ook willen delen?
Ik zoek naar inspiratie voor een goed overzicht.
Never mind, ik zie dat er een paar pagina's terug al om is gevraagd.

[ Voor 19% gewijzigd door Tjommer op 08-08-2018 16:32 . Reden: verkeerd gekeken ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScoTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik volg al enige tijd dit topic en had zeer interesse in Firefly-iii. In het verleden eens een vm'tje opgezet maar ik kreeg het maar niet voor elkaar om het draaiende te krijgen (Witte blank page zonder enige foutmelding).

Project(je) even geparkeerd en van het weekend weer eens een kijkje genomen in de wiki van Firefly-iii en de nieuwe aangepaste tutorial gevolgd (Ubuntu 16.04). Ik heb het draaiende gekregen en wauw wat een extra mogelijkheden t.o.v. mijn laatste uitzoek periode. Mijn complimenten @JCE en eventuele mede ontwikkelaars die rondhangen in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:05
beetje jammer dat firefly III zo'n hoge kennis vereist om te installeren, wat me tot hiertoe nog niet is gelukt

Heb al wel wat van het programma gezien door het in sandstorm te openen maar de versie daar loopt achter en had toch graag telkens de recente versie gehad. Dus dan maar geprobeerd om het draaiende te krijgen onder ubuntu server 18.04.1 dewellke ik trachtte te installleren onder mac os high sierra adhb virualbox at tot hiertoe nog niet gelukt is. (zit vast bij network configuration die telkens een timed out geeft

kent iemand nog andere tips om op een min of meer eenvoudigere manier firefly III te installeren zonder een server met LAMP op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-07-2024
bartmaniac schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:07:
beetje jammer dat firefly III zo'n hoge kennis vereist om te installeren, wat me tot hiertoe nog niet is gelukt
...

kent iemand nog andere tips om op een min of meer eenvoudigere manier firefly III te installeren zonder een server met LAMP op te zetten?
Het is mij onder Ubuntu 18.04 ook niet gelukt, maar heb zelf de handleiding gevolgd voor die van 16.04. Deze staat ook gewoon verwezen vanuit de 'How to' pagina van Firefly en hierbij liep ik tegen geen enkel probleem aan. Je hebt het inderdaad wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
bartmaniac schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:07:
Ja klopt heb het een tijdje terug wel werken gekregen maar is inderdaad een gedoe. Het zou beter zijn het in één Snap te gieten zoals Nextcloud dat zo mooi doet. Heb me er wel over ingelezen maar vond het toen niet waard omdat ik het zelf aan werkend had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:05
de "gemakkelijkste" weg lijkt dan het te draaien in Sandstorm.io maar de versie aldaar loopt achter (ondertekend door James Cole) zo kan je altijd en overal aan je gegevens (maar anderzijds kan je ze misschien ook kwijtspelen wanneer Sandstorm.io er mee ophoudt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saeJ7Oxo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-05 16:50
Docker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:04
Hoe installeer ik firefly nu het beste op windows? Ik heb nu WAMPserver draaien.
Firefly via github gedownload, de inhoud van firefly zip -> public in de www folder van WAMP gegooid.
Met dit als resultaat, ik doe vast iets verkeerd.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XwnMXfU.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/alcWVXY.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Guys, ik heb een push gestuurd om Sandstorm te updaten. Daar zou binnenkort de laatste versie moeten komen te staan. Gaat altijd een paar dagen overheen.

@Dacuuu, je mist de dependencies die worden geinstalleerd door middel van composer. Op Windows kan je het beste composer.phar downloaden en deze in de Firefly III directory plaatsen.

Dan in deze volgorde:

- .env.example kopieren in nieuw bestand ".env", en ".env" openen en aanpassen (database instellingen zijn het belangrijkst).

Dan de volgende commando's:

"php.exe composer.phar -v" om te verifieren of composer werkt.

Dan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
php.exe composer.phar install --no-scripts --no-suggest --no-dev
php.exe artisan key:generate
php.exe artisan migrate:refresh --seed
php.exe artisan firefly:upgrade-database
php.exe artisan firefly:verify
php.exe artisan passport:install
php.exe composer.phar install --no-suggest --no-dev

Hierbij ga ik er vanuit dat php.exe op je PATH staat ingesteld.

Deze stappen staan in een iets andere variant uitgelegd in de handleiding waarbij je alleen de commando's moet aanpassen voor Windows.

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste