Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Programma om geld mee te beheren

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:
  • 301.807 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Nu sinds een maand bezig met het programma van @Sebazzz.
Deze is nu op versie 2.0.0 beta 5. Begon met beta 4.

Een half jaar geleden al mee begonnen, maar toen kreeg ik het niet voor elkaar om het aan de praat te krijgen. Een maand geleden nogmaals geprobeerd en met zijn hulp aan de praat gekregen. Toen gesloopt met een update naar versie 5, maar dat lag niet aan de software, maar eerder dat er iets mis was gegaan met de instellingen in MS SQL Express.

Moet zeggen dat het lekker werkt. Er zijn wat dingen die ik jammer vind, maar heb begrepen dat hij er toch naar aan het kijken is om te implementeren. Dat gaat om de startdatum van een maand. Ikzelf gebruik de 25e ivm salaris, hij gebruik gewoon de 1e van de maand.
Je kunt er je begroting bij invoeren en ook terug zien hoe het loopt voor die maand en de vorige.
Daarnaast kun je categorieën maken en deze koppelen aan de ingevoerde uitgaven zodat je terug kunt zien wat er op welke categorie/begroting is uitgegeven en of je er overheen gaat of niet.
Daarnaast is het fijn dat het in eigen beheer is.

Enige wat nog fijn zou zijn, maar wellicht lukt mij dat zelf wel is om het in Docker te draaien. Desnoods met een 2e docker los voor MS SQL Express.

Om het via Express te gebruiken moet je wel wat aanpassingen doen aan de settings.json, maar op zich is dat prima te doen als je weet waar je moet kijken (bestand is niet zo uitgebreid en het is 3 dingen aanpassen in 1 file).

Ga nog wel een keer een handleiding schrijven, maar heb nu even andere dingen waardoor dit op een laag pitje staat.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
JCE schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 06:19:
Guys, ik heb een push gestuurd om Sandstorm te updaten. Daar zou binnenkort de laatste versie moeten komen te staan. Gaat altijd een paar dagen overheen.

@Dacuuu, je mist de dependencies die worden geinstalleerd door middel van composer. Op Windows kan je het beste composer.phar downloaden en deze in de Firefly III directory plaatsen.

Dan in deze volgorde:

- .env.example kopieren in nieuw bestand ".env", en ".env" openen en aanpassen (database instellingen zijn het belangrijkst).

Dan de volgende commando's:

"php.exe composer.phar -v" om te verifieren of composer werkt.

Dan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
php.exe composer.phar install --no-scripts --no-suggest --no-dev
php.exe artisan key:generate
php.exe artisan migrate:refresh --seed
php.exe artisan firefly:upgrade-database
php.exe artisan firefly:verify
php.exe artisan passport:install
php.exe composer.phar install --no-suggest --no-dev

Hierbij ga ik er vanuit dat php.exe op je PATH staat ingesteld.

Deze stappen staan in een iets andere variant uitgelegd in de handleiding waarbij je alleen de commando's moet aanpassen voor Windows.
Het gaat iets beter, maar nog niet helemaal. :)

-composer.phar gedownload en in de map C:\wamp64\bin\php\php7.2.10\ geplaatst.
-Als ik via cmd navigeer naar C:\wamp64\bin\php\php7.2.10\ en daar php.exe composer.phar -v dan krijg ik composer te zien, dus dat werkt.
-Via phpMyAdmin een user aangemaakt, en een nieuwe database.
-.env.example geopend, en daar de database gegevens aangepast. is dit zo juist?

Maar dan loop ik spaak, moet ik se firefly-iii-master folder nu C:\wamp64\www gooien? of moet ik de inhoud van de folder firefly-iii-master\public in C:\wamp64\www gooien?

En vanaf welk path moet ik via cmd de volgende commando's uitvoeren?

code:
1
2
3
4
5
6
7

Ondertussen via een sandstorm hosted firefly
geïnstalleerd, al staat daar nu het volgende: "Starting October 14, 2018, the Free plan will no longer allow creating grains, only accessing grains shared by others. Pre-existing data will remain available for download. " heeft dit nog invloed?

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• bartmaniac
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10-04 21:37
heb even zitten testen met sandstorm, maar (en he tligt niet aan firefly) je moet daar heel snel zijn met ingeven want was een importbestand bezig met te importeren (4 stappen) en telkens wanneer ik op verder klikte kwam er

The page has expired due to inactivity.
Please refresh and try again.

• bartmaniac
in sandstorm, wanneer je transacties verwijdert (wat ik regelmatig doe aangezien ik nog puur aan het testen ben) lukt een volgende (dezelfde import niet meer)

vb Row #0 ("?Geldopneming Trans : 07/10/2018 18:21 - BELFIUS35988502 3140 KEERBERGEN?") could not be imported. It already exists.

ofschoon dus alle transacties in firefly verwijderd zijn

heeft dit puur met sandstorm te maken en ga ik dergelijke errors niet tegenkomen wanneer ik firefly op een eigen server draai?

bartmaniac wijzigde deze reactie 10-10-2018 14:36 (15%)

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:09
Arunia schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:11:
Ikzelf gebruik de 25e ivm salaris, hij gebruik gewoon de 1e van de maand.
Ja, ik moet daarvoor eerst inbouwen dat je kan invoeren op datum. Dat kan daar dan vervolgens erop voortbouwen. Maar ik heb vakantie vanaf volgende week, dus ik ga eens lekker aan de slag :)

Eerst nog een release de deur uitdoen met verbeteringen betreffende de menustructuur op mobiel en initial download performance over langzame (2G / 3G) verbindingen. :)

[Website en online portfolio]

• Arunia
  • Nu online
@Sebazzz Ik moet nog steeds eens mijn database verplaatsen naar mijn WHS 2011, maar ben bang dat ik moet wachten op een upgrade daar deze max MS SQL 2012 volgens mij aan kan. Die database zal niet makkelijk van 2016 naar 2012 gezet kunnen worden. Dus dat gaat wel even op een lager pitje.

Daarna maar eens klooien met docker. Wellicht kan ik dan iig MS SQL in docker zetten en hier naar verwijzen. Is iig al 1 stap. Programma verder ben ik wel tevreden over en ga er ook mee door. Mocht ik dingen tegen komen, dan geef ik het gewoon aan. Mag je zelf weten of je er iets mee doet. ;)

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:54

Omega Supreme

The God of Death

Als je een ABN rekening hebt dan kan je de Grip app proberen:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/apps/grip/index.html

Waarschijnlijk al genoemd, maar wat dit topic eigenlijk nodig heeft is een start post met een samenvatting van mogelijkheden.

Omega Supreme wijzigde deze reactie 10-10-2018 15:25 (35%)

"You know you're hanging out with physics geeks when neutronium counts as a "mundane" form of matter."

• JCE
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Dacuuu schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:40:
[...]

Het gaat iets beter, maar nog niet helemaal. :)

-composer.phar gedownload en in de map C:\wamp64\bin\php\php7.2.10\ geplaatst.
-Als ik via cmd navigeer naar C:\wamp64\bin\php\php7.2.10\ en daar php.exe composer.phar -v dan krijg ik composer te zien, dus dat werkt.
-Via phpMyAdmin een user aangemaakt, en een nieuwe database.
-.env.example geopend, en daar de database gegevens aangepast. is dit zo juist?
Nee. Kopieer het .env.example bestand naar een nieuw bestand genaamd “.env” en die moet je invullen. De example is maar een example.
Maar dan loop ik spaak, moet ik se firefly-iii-master folder nu C:\wamp64\www gooien? of moet ik de inhoud van de folder firefly-iii-master\public in C:\wamp64\www gooien?
Zet heel de firefly-iii directory in je www directory. Alles er op en er aan.
En vanaf welk path moet ik via cmd de volgende commando's uitvoeren?

code:
1
2
3
4
5
6
7

Dat moet dan vanaf c:/wamp/www/Firefly-iii
Ondertussen via een sandstorm hosted firefly
geïnstalleerd, al staat daar nu het volgende: "Starting October 14, 2018, the Free plan will no longer allow creating grains, only accessing grains shared by others. Pre-existing data will remain available for download. " heeft dit nog invloed?
Wist niet dat zou gaan gebeuren. Dit betekent het einde van Sandstorm als een zinvolle gratis plaats om Firefly III te installeren. Je zult moeten upgraden naar de betaalde variant.
bartmaniac schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:51:
heb even zitten testen met sandstorm, maar (en he tligt niet aan firefly) je moet daar heel snel zijn met ingeven want was een importbestand bezig met te importeren (4 stappen) en telkens wanneer ik op verder klikte kwam er

The page has expired due to inactivity.
Please refresh and try again.
Dat kan een probleem met Sandstorm zijn maar lokaal heb ik er geen last van. Gezien de toekomst van Sandstorm zou ik er geen gebruik van maken.
bartmaniac schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:35:
in sandstorm, wanneer je transacties verwijdert (wat ik regelmatig doe aangezien ik nog puur aan het testen ben) lukt een volgende (dezelfde import niet meer)

vb Row #0 ("?Geldopneming Trans : 07/10/2018 18:21 - BELFIUS35988502 3140 KEERBERGEN?") could not be imported. It already exists.

ofschoon dus alle transacties in firefly verwijderd zijn

heeft dit puur met sandstorm te maken en ga ik dergelijke errors niet tegenkomen wanneer ik firefly op een eigen server draai?
Dit is zo ingebouwd en zal niet veranderen als je het zelf host. Alleen als je de rijen handmatig uit je database verwijderd kan je hetzelfde bestand opnieuw importeren. Dit is een bewuste keuze.
Sebazzz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:40:
[...]

Ja, ik moet daarvoor eerst inbouwen dat je kan invoeren op datum. Dat kan daar dan vervolgens erop voortbouwen. Maar ik heb vakantie vanaf volgende week, dus ik ga eens lekker aan de slag :)

Eerst nog een release de deur uitdoen met verbeteringen betreffende de menustructuur op mobiel en initial download performance over langzame (2G / 3G) verbindingen. :)
Voor wat het waard is. In Firefly III doe ik dit met opzet niet. Je salaris volgen per maand is sowieso een slechte gewoonte plus de datum dat het gestort wordt veranderd ook de hele tijd. Zit je constant te schuiven (als user) en je kan er niks zinvols voor bouwen (als devver). Mijn eigen idee hierover kan je hier lezen: https://firefly-iii.readt...t/about/grand-theory.html

• bartmaniac
Iemand hier al ervaring met de Belgische bank Keytrade die ook xml en. csv bestanden kan aanleveren. Na de verplichte conversie naar utf-8 kan het bestand if firefly geïmporteerd worden maar wat ik ook kies, de datums van alle transacties worden op de huidige datum gezet, ofschoon in het csv bestand er duiddlijk verschillende datums staan

• Engineer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-07 19:44
.

Engineer wijzigde deze reactie 13-10-2018 23:02 (101%)

• JCE
  • Niet online
bartmaniac schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:32:
Iemand hier al ervaring met de Belgische bank Keytrade die ook xml en. csv bestanden kan aanleveren. Na de verplichte conversie naar utf-8 kan het bestand if firefly geïmporteerd worden maar wat ik ook kies, de datums van alle transacties worden op de huidige datum gezet, ofschoon in het csv bestand er duiddlijk verschillende datums staan
Heb je het datumformaat op de eerste pagina bij het importeren wel goed vergeleken met het datumformaat in jouw CSV bestand? Dat kan wel eens anders zijn.
Engineer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:33:
Het beste programma is gewoon je bankrekening. Reken uit wat je vaste lasten maximaal kunnen zijn in de periode tussen 2 inkomens. Zet dat bedrag op een aparte betaalrekening waar je je automatische incasso’s naartoe richt. Datgene wat overblijft op je andere betaalrekening kan je opbrassen.

Als je aan die vaste lasten rekening gaat zitten dan weet je zelf dat je aan het einde van de periode in de knoei komt.

Dit zouden ze bij VMBO economie moeten leren. Ze leren je van alles behalve dit soort basismik.
Je zegt het zelf al. Basismik. Dus dat diezelfde basis “het beste” is is bij monde van je eigen post al kletskoek.

En dat is ook kletskoek, want alles wat je noemt kost veel mensen gewoon veel moeite. Ook in dit topic. En daar mag jij best om lachen maar voor heel veel mensen is het de bittere realiteit: financiën zijn moeilijk. Dat mensen het op school moeten leren ben ik met je eens. Dat de basis bij iedereen bekend zou moeten zijn ben ik met je eens.

Maar zeggen dat je gewoon “uit moet rekenen wat je vaste lasten zijn”? Daarmee ga je (helaas) voorbij aan wat veel mensen kunnen.

En daar mag je best een mening over hebben maar dat laatdunkende vind ik echt niet tof.

• 0xygen500
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13-07 20:14
Als iemand die HBO economie gestudeerd heeft is het echt apart om te horen dat iemand niet zijn vaste lasten kan uitrekenen. Hoe ik mij kan verbazen over iemand zijn onkunde op financieel vlak, zullen andere zich verbazen over mijn onkunde op andere vlakken.

Binnenkort maar eens een servertje aanschaffen waar dit op kan draaien.

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:23
Zijn er hier ook die een App op de iPhone/iPad als huishoudboekje gebruiken?

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• geewizz25
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12-07 23:59
Niemand hier ooit gespeeld met Banktrans?
Zit goed in elkaar, support is prima, ondersteund veel import formaten etc
Ik ben er erg blij mee.

• bartmaniac
ik heb zowel een imac desktop als een windows laptop, indien ik Banktrans op beide installeer worden de gegevens tussen beide dan gesynchroniseerd?

• Arunia
  • Nu online
Ik heb er zelf ook lang over gedaan om de financiën onder controle te krijgen.
Dit ging aardig met een Excel sheet met het programma van Sebazzz lukt me dat al beter om een inzicht te krijgen.
Nu was ik zelf altijd van het uitgeven van geld en vaak in de min op de CC. Maar daar heb ik ondertussen wel van geleerd. Schade schande.

Zou het wel waarderen als het op school ook bijgebracht wordt.

Wat ik nog wel heb, is dat ik niet specifiek voor dingen spaar (ons gezin), maar gewoon globaal. Daarnaast leef ik van maand tot maand. Dus wat er die maand betaald moet worden. Sommige mensen sparen iedere maand een gedeelte van iets wat over een paar maanden betaald moet worden, maar dat lukt mij iig niet. Wellicht later nog eens.

• Engineer
.

Engineer wijzigde deze reactie 13-10-2018 23:04 (99%)

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:04

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Inzicht in je vaste lasten is inderdaad niet echt moeilijk met alleen internetbankieren. Weten wat je gemiddelde uitgave patroon was over de laatste 5 maanden is voor (voedsel)gerelateerde uitgaven is met je bank niet zo makkelijk, met Firefly en soortgelijke programma's juist erg makkelijk en waardevol.

Dit soort programma's bestaan voor allerlei redenen; cijferfreaks, spaardoelen, budgetwensen, financieel rondkomen, you name it... om het af te doen als makkelijk en overbodig is niet echt een constructieve discussiehouding.

• Engineer
.

Engineer wijzigde deze reactie 13-10-2018 23:04 (105%)

• Blazer Coke
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-11-2018
HereIsTom schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:18:
Zijn er hier ook die een App op de iPhone/iPad als huishoudboekje gebruiken?
Ik gebruik GNUcash op de PC en ben daar erg tevreden over (is alleen geen makkelijk programma).

Ze hebben ook een app, maar daar heb ik geen ervaring mee.

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
Engineer schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:56:
Ik heb alleen een tip gegeven hoe je kan voorkomen in het rood uit te komen. Veel mensen hebben nooit gedacht aan de werkwijze die ik gaf, inclusief ik zelf jarenlang.
Dit is anders niet echt goed advies te noemen:
Engineer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:33:
Datgene wat overblijft op je andere betaalrekening kan je opbrassen.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:30
Ircghost schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:50:
Inzicht in je vaste lasten is inderdaad niet echt moeilijk met alleen internetbankieren. Weten wat je gemiddelde uitgave patroon was over de laatste 5 maanden is voor (voedsel)gerelateerde uitgaven is met je bank niet zo makkelijk, met Firefly en soortgelijke programma's juist erg makkelijk en waardevol.

Dit soort programma's bestaan voor allerlei redenen; cijferfreaks, spaardoelen, budgetwensen, financieel rondkomen, you name it... om het af te doen als makkelijk en overbodig is niet echt een constructieve discussiehouding.
Met Grip van de ABN Amro bank is het zo terug te zien wat ik de afgelopen 12 maanden heb uitgegeven en waaraan. Banken zouden dit prima als service kunnen toevoegen aan hun app

• HereIsTom
Blazer Coke schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:51:
[...]

Ik gebruik GNUcash op de PC en ben daar erg tevreden over (is alleen geen makkelijk programma).

Ze hebben ook een app, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Bedankt maar helaas niet te vinden in de AppStore.

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Blazer Coke
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-11-2018

• HereIsTom

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14-07 11:35
Ik gebruik al een tijd firefly om mijn financiën te beheren. Sinds een korte tijd wil ik per maand een overzicht in PDF uitprinten, alleen ik zie geen mogelijkheid hiervoor? Weet iemand of die bestaat?

Beter zoeken levert mij op dat ik bij de reports pagina je een overzicht kan maken en kan uitprinten naar een PDF bestand.

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 13-10-2018 22:30 (24%)

• Dacuuu
  • Nu online
JCE schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:04:
[...]

Nee. Kopieer het .env.example bestand naar een nieuw bestand genaamd “.env” en die moet je invullen. De example is maar een example.

[...]

Zet heel de firefly-iii directory in je www directory. Alles er op en er aan.

[...]

Dat moet dan vanaf c:/wamp/www/Firefly-iii

[...]

Wist niet dat zou gaan gebeuren. Dit betekent het einde van Sandstorm als een zinvolle gratis plaats om Firefly III te installeren. Je zult moeten upgraden naar de betaalde variant.

[...]

Dat kan een probleem met Sandstorm zijn maar lokaal heb ik er geen last van. Gezien de toekomst van Sandstorm zou ik er geen gebruik van maken.

[...]

Dit is zo ingebouwd en zal niet veranderen als je het zelf host. Alleen als je de rijen handmatig uit je database verwijderd kan je hetzelfde bestand opnieuw importeren. Dit is een bewuste keuze.

[...]

Voor wat het waard is. In Firefly III doe ik dit met opzet niet. Je salaris volgen per maand is sowieso een slechte gewoonte plus de datum dat het gestort wordt veranderd ook de hele tijd. Zit je constant te schuiven (als user) en je kan er niks zinvols voor bouwen (als devver). Mijn eigen idee hierover kan je hier lezen: https://firefly-iii.readt...t/about/grand-theory.html
Eindelijk heb het werkend. :P

Wel hier en daar een "kleine" error met de cmd commando's..is dit heel erg?

Bij

code:
1
C:\wamp64\bin\php\php7.2.10\php.exe artisan migrate:refresh --seed

kreeg ik:

Laatste vraag, backuppen van data is natuurlijk wel een must. Wat is het handigste? via phpmyadmin de database downloaden, en de firefly-iii-master backuppen?

Dacuuu wijzigde deze reactie 15-10-2018 12:46 (4%)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:08

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Gebruiken jullie ook een bepaalde methode/regel/mindset bij het boekhouden?

Ik ben nu YNAB aan het proberen en probeer te budgetteren naar de 50-30-20 regel:

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• vinpower
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:54
Argh waarom moet het installeren van firefly zo een kriem zijn!

@ThinkPad dat is ook mijn streven op dit moment. Maar ik zit er nog ver vanaf. Namelijk, 62/18/20. Mogelijk moet ik een en ander hergroeperen.

• bartmaniac
ben al enige tijd bezig om firefly onder ubuntu server 18.04 te installeren aan de hand van deze link

https://gist.github.com/p...a8e39c7f7d1b0d33cb4197a95

maar bij Secure MariaDB is er onduidelijkheid over wat ik nu moet invullen

UPDATE user SET authentication_string=PASSWORD("new password here") WHERE User='root';
UPDATE user SET plugin="mysql_native_password" WHERE User='root';

aan de commandoprompt staat er de login naam die ik koos bij de installatie (ububart@ubuntu-imac) en moet ik deze naam gebruiken of effectief de naam root

grant all privileges on fireflyiii.* to fireflyiii@localhost identified by '<password>'; ?

bij initialize the database
php artisan migrate:refresh --seed geeft een error

de errors zijn steeds in de trend van permissions denied. ik zal trachten in een volgende post deze foutmeldingen letter per letter over typen want control C control V lukt niet

misschien gebruik ik wel een verkeerde handleiding...

• JCE
  • Niet online
Dacuuu schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:30:
[...]

Eindelijk heb het werkend. :P

Wel hier en daar een "kleine" error met de cmd commando's..is dit heel erg?
[Afbeelding]

Bij

code:
1
C:\wamp64\bin\php\php7.2.10\php.exe artisan migrate:refresh --seed

kreeg ik:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Laatste vraag, backuppen van data is natuurlijk wel een must. Wat is het handigste? via phpmyadmin de database downloaden, en de firefly-iii-master backuppen?
Ja, die error die je krijgt is wel einde oefening. Heeft er mee te maken dat je database niet goed kan indexeren op lange strings. Wil je eens in phpMyAdmin kijken wat je database collation is? Open eventueel een topic op GitHub zodat we makkelijker kunnen debuggen. Moet je wel Engels typen ;)
vinpower schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:58:
Argh waarom moet het installeren van firefly zo een kriem zijn!
Een Wordpress-achtige installatie kost evenveel development als vier keer Firefly III onderhouden. Dus dat gaat niet gebeuren. Ik focus me liever op de app zelf.

Heb je al gekeken naar Docker, Heroku, Sandstorm, Scriptaculous, AMMPS of Yunohost? Allemaal one-click installatiemethodes.
bartmaniac schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:23:
ben al enige tijd bezig om firefly onder ubuntu server 18.04 te installeren aan de hand van deze link
Open hiervoor even een ticket op GitHub, dan kijk ik met je mee.

• Dacuuu
  • Nu online
JCE schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:31:
[...]

Ja, die error die je krijgt is wel einde oefening. Heeft er mee te maken dat je database niet goed kan indexeren op lange strings. Wil je eens in phpMyAdmin kijken wat je database collation is? Open eventueel een topic op GitHub zodat we makkelijker kunnen debuggen. Moet je wel Engels typen ;)
Database staat ingesteld op utf8_general_ci,waarom? I don't know. :P Kan ik dat aanpassen, zonder dat Firefly onderuit gaat? Ik ben tot op heden trouwens geen error tegengekomen. :X :9

Dacuuu wijzigde deze reactie 16-10-2018 20:56 (8%)

• JCE
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:53:
[...]

Database staat ingesteld op utf8_general_ci,waarom? I don't know. :P Kan ik dat aanpassen, zonder dat Firefly onderuit gaat? Ik ben tot op heden trouwens geen error tegengekomen. :X :9

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zal zelf nog even spelen met die instellingen en de database dingen fixen aan mijn kant. Te lange keys zijn wel problematisch in deze context, want bepaalde queries vallen om.

Wat gebeurt er als je en OAuth2 sleutel probeert te maken onder /profile, of een bill maakt onder /bills? Daar zie ik wat gerelateerde fouten.

Edit: gevonden. De tabellen zijn onder de MyISAM-engine aangemaakt. Dat is standaard in bepaalde MySQL versies en dat wilt nog weleens problemen opleveren.

Ik raad je aan om dat te veranderen (google op "mysql change default engine") zodat MySQL standaard "innodb" gebruikt. Dit ga ik afdwingen in een volgende versie van Firefly III.

JCE wijzigde deze reactie 17-10-2018 15:52 (18%)

• Dacuuu
  • Nu online
JCE schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:46:
[...]

Ik zal zelf nog even spelen met die instellingen en de database dingen fixen aan mijn kant. Te lange keys zijn wel problematisch in deze context, want bepaalde queries vallen om.

Wat gebeurt er als je en OAuth2 sleutel probeert te maken onder /profile, of een bill maakt onder /bills? Daar zie ik wat gerelateerde fouten.

Edit: gevonden. De tabellen zijn onder de MyISAM-engine aangemaakt. Dat is standaard in bepaalde MySQL versies en dat wilt nog weleens problemen opleveren.

Ik raad je aan om dat te veranderen (google op "mysql change default engine") zodat MySQL standaard "innodb" gebruikt. Dit ga ik afdwingen in een volgende versie van Firefly III.
Ik had onder /bills een "contract" aangemaakt, dit ging goed zonder errors.
Vervolgens heb ik in phpmyadmin elke database table veranderd van MyISAM naar InnoDB
Is alles zo goed? of moet ik nog iets handmatig doen, aangezien het verkeerd ging bij de installatie?

Ondertussen kijk ik bij budgetten, wij werken met een boodschappen weekbudget, kan je in firefly alleen maandelijkse budgetten invoeren?

Dacuuu wijzigde deze reactie 17-10-2018 16:34 (6%)

• bartmaniac
volgens mij loopt het ergens verkeerd met aangemaakte users en rechten op mappen en bestanden

wanneer ik volgend commando geef vanaf /var/www/html/firefly-iii$

'php artisan migrate:refresh --seed'

krijg ik

In StreamHandler.php line 107:
The stream or file "/var/www/html/firefly-iii/storage/ff3-cli-2010-10-18.log" could not be opened: failed to open stream: Permission denied

Doe ik vanaf dezelfde prompt hetzelfde commando maar dan met sudo ervoor, dan krijg ik dit

In Connection.php line 664
SQLSTATE(HY) (1045) Access denied for user 'fireflyiii'@'localhost' (using password: YES (SQL: select * from information_schema.tables where table _schema = fireflyiiiand table_name = migrations)

In PDOConnection.php line 50
SQLSTATE(HY000) (1045) Access denied for user 'fireflyiii'@localhost' (using password: YES)

In PDOConnection.php line 46
SQLSTATE(HY000) (1045) Access denied for user 'fireflyiii'@localhost' (using password: YES)

• bartmaniac
nog even meegeven: een ls -al vanaf /var/www/html$ geeft
drwxrwsr-x 3 root www 4096 Ks 14 19/02 en een blauw punt
drwxrwsr-x 3 root www 4096 Kas 9 23:32 en twee blauwe puntjes
drwxrwsr-x 15 www-data www-data 4096 Kas 16 00:19 en in blauw firefly-iii
-rw-rw-r-- 1 root www 612 Kas 9 23:32 index.nginx-debian.html

• vanisher
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14:49
Als je firefly toch op ubuntu of iets dergelijks gebruikt, waarom gebruik je dan niet de docker-compose variant? Dat is qua installatie een stuk eenvoudiger.

• bartmaniac
vanisher schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:10:
Als je firefly toch op ubuntu of iets dergelijks gebruikt, waarom gebruik je dan niet de docker-compose variant? Dat is qua installatie een stuk eenvoudiger.
ja eigenlijk nog niet bij stilgestaan.. ik had eerst wel de idee om de database op mijn synology te zetten die altijd aanstaat in tegenstelling tot de desktop, maar die NAS is te verouderd om Docker te draaien. Dus besliste ik om de database op de dekstop onder te brengen in een virtualbox ubuntu server omgeving, maar misschien werkt dat ook wel onder ubuntu gewoon met docker of heeft die docker een server omgeving nodig

• bartmaniac
wat die Docker betreft: moet je al de volgende stappen doorlopen of kies je één van deze 3

1 Straight from Docker Hub
Create some volumes
Start the container
Initialize your database
Upgrade

2 Docker Hub with automatic updates via docker compose
Download compose file
Edit the file
Start the container
Initialize the database
Surf to Firefly III
Upgrade

3 Docker Hub with automatic updates via run/pull
Run command
Initialize the database
Surf to Firefly III
Upgrade

• jordygrunn
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 07-07 12:06

jordygrunn

Developer

Ik wil zelf ook verantwoordelijker omgaan met mijn geld. (Inkomsten/uitgaven op een rij, potjes maken oid)

Wat raden jullie aan? Via een website als kasboek.nl of liever via een app?

Wat mij makkelijk lijkt:
Een app die mijn banktransacties automatisch synchroniseert.

Betaalde abo is geen probleem.

EDIT: Ik zit bij de Rabobank

jordygrunn wijzigde deze reactie 18-10-2018 11:27 (4%)

• Xanthine
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 08-06 13:15
jordygrunn schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:27:
Ik wil zelf ook verantwoordelijker omgaan met mijn geld.

Betaalde abo is geen probleem.
:+

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
@jordygrunn Rabobank zelf biedt ook iets voor meer inzicht: linkje.

• ImaPseudonym
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:27
Zoals eerder in dit topic aan bod gekomen: GnuCash.

Gratis programma, beetje steile leercurve, maar doet alles wat ik nodig heb. Synchroniseert niet automatisch je banktransacties, maar ik download ongeveer maandelijks een CSV'tje met de transacties van alle drie de rekeningen en die importeer ik dan. Gaat vlot genoeg.
Er is ook wat voor te zeggen om elke transactie zelf in te vullen (of iig handmatig te categoriseren), dat dwingt je om 'after the fact' je uitgaven nog eens te analyseren.

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
bartmaniac schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:13:
wat die Docker betreft: moet je al de volgende stappen doorlopen of kies je één van deze 3

1 Straight from Docker Hub
Create some volumes
Start the container
Initialize your database
Upgrade

2 Docker Hub with automatic updates via docker compose
Download compose file
Edit the file
Start the container
Initialize the database
Surf to Firefly III
Upgrade

3 Docker Hub with automatic updates via run/pull
Run command
Initialize the database
Surf to Firefly III
Upgrade
Misschien even voorbij de inhoud kijken?

"There are several ways of installing Firefly III using Docker, which will be detailed below. "

• vanisher
Optie 2 heb ik gepakt. die maakt ook een contrainer voor de database. Vergeet niet om die 4 losse commando's ook uit te voeren.

• bartmaniac
vanisher schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:28:
Optie 2 heb ik gepakt. die maakt ook een contrainer voor de database. Vergeet niet om die 4 losse commando's ook uit te voeren.
sorry maar bij optie 2 loop ik al meteen vast

Download the compose file located in the Github repository.

ik ga dus naar die repository en zie de inhoud van de file docker-compose.yml en heb daar dan tevergeefs naar een download knop zitten zoeken of moet je die inhoud volledig selecteren, dan controlC en vervolgens in een nieuw teksbestand plakken en opslaan als ...

• vanisher
jep, is prima, die sla je dan op als docker-compose.yml

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:21
@JCE ik was aan het rondneuzen in de demo van firefly. Ik kom oorspronkelijk van TIM, naar AFAS naar nu Winbank. Wat al deze pakketten gemeen hadden is dat er voor een categorie ook een budget ingesteld kan worden. Bij firefly lijkt het erop dat je zowel een categorie als een budget met dezelfde naam moet aanmaken? Of is er een koppeling bij categorie die ik over het hoofd heb gezien?

Daarnaast lijkt het ook niet mogelijk om diverse categorieën te bundelen in 1 hoofdcategorie? Bijv. Krant + Internet + g/w/l onder hoofdcategorie 'Wonen'?

• JCE
  • Niet online
Dacuuu schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:29:
[...]

Ik had onder /bills een "contract" aangemaakt, dit ging goed zonder errors.
Vervolgens heb ik in phpmyadmin elke database table veranderd van MyISAM naar InnoDB
Is alles zo goed? of moet ik nog iets handmatig doen, aangezien het verkeerd ging bij de installatie?

Ondertussen kijk ik bij budgetten, wij werken met een boodschappen weekbudget, kan je in firefly alleen maandelijkse budgetten invoeren?
Moet lukken zo ja. Ik verwacht geen issues.

Weekbudgetten zijn nog een dingetje. Het kan wel, maar het is nog niet zo userfriendly. Alles in Firefly III gaat mee met de periode die je hebt ingesteld in je voorkeuren. Week, dag, maand, etc.

Wil je dus custom budgetten is (nu nog) de enige methode dat je switcht naar de weekview, daar je budget instelt, en dan weer terug naar de maandview. Dat is geen enkel probleem en werkt als een malle, maar de weg om er te komen is nog niet perfect. Als je goede ideeën hebt houd ik me aanbevolen.
bartmaniac schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 00:39:
volgens mij loopt het ergens verkeerd met aangemaakte users en rechten op mappen en bestanden

Ik zie twee problemen. Je draait op de commandline waarschijnlijk onder "jouwnaam" maar de directory is waarschijnlijk van "www-data". Zorg dus dat de directory eerst van jou is en geef hem dan weer terug aan de www-data gebruiker.

Daarnaast lijkt het er op dat het ww verkeerd is in je .env bestand.
Renzzie schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:51:
@JCE ik was aan het rondneuzen in de demo van firefly. Ik kom oorspronkelijk van TIM, naar AFAS naar nu Winbank. Wat al deze pakketten gemeen hadden is dat er voor een categorie ook een budget ingesteld kan worden. Bij firefly lijkt het erop dat je zowel een categorie als een budget met dezelfde naam moet aanmaken? Of is er een koppeling bij categorie die ik over het hoofd heb gezien?

Daarnaast lijkt het ook niet mogelijk om diverse categorieën te bundelen in 1 hoofdcategorie? Bijv. Krant + Internet + g/w/l onder hoofdcategorie 'Wonen'?
Dat moet niet, niks moet.

Je mag zowel budgetten maken als categorieen. Hoe je dat doet, ga helemaal los. Maar even wat verschillen op een rijtje:

- Budgetten moet je apart aanmaken. Hier kan je ook een bedrag aan koppelen.
- Categorieen zijn free-format in te vullen.

Voorbeeldbudgetten: vaste lasten, boodschappen, uitgaan.
Voorbeeldcategorieen: auto, snoep en snacks, persoonlijke verzorging.

Zie ook wat tekst in de handleiding hier en hier.

Subcategorieen en subbudgets gaan er niet komen.

JCE wijzigde deze reactie 18-10-2018 20:17 (28%)

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:21
JCE schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:14:
Dat moet niet, niks moet.

Je mag zowel budgetten maken als categorieen. Hoe je dat doet, ga helemaal los. Maar even wat verschillen op een rijtje:

- Budgetten moet je apart aanmaken. Hier kan je ook een bedrag aan koppelen.
- Categorieen zijn free-format in te vullen.

Voorbeeldbudgetten: vaste lasten, boodschappen, uitgaan.
Voorbeeldcategorieen: auto, snoep en snacks, persoonlijke verzorging.

Zie ook wat tekst in de handleiding hier en hier.

Subcategorieen en subbudgets gaan er niet komen.
Wellicht was moet niet handig gekozen als woord. Het is meer dat ik gewend was dat een categorie automatisch een budget kan meekrijgen. Aangezien ik dit gewend ben, zou ik dit ook zo willen doen in firefly. Vandaar de vraag of ik iets over het hoofd zag. Firefly heeft blijkbaar een andere benadering, wat uiteraard ook prima is. Heeft enkel wat aanpassing nodig vanaf mij kant :)

Dank iig voor het snelle antwoord (y)

• Ktenolix
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09-07 14:52

Ktenolix

Bandit GSF650A '11

Ik probeer firefly op m'n Synology DS216play te draaien. Het is me al gelukt om versie 4.6.3.2 te installeren via composer. Ik draai Web station met nginx en php7.0. Database is aangemaakt. Nu probeer ik firefly te benaderen, maar krijg ik een 403 en in nginx de volgende foutmelding:

code:
1
2
2018/10/19 10:01:48 [error] 19368#19368: *18990 directory index of "/var/services/web/firefly-iii/" is forbidden, 
client: 192.168.0.115, server: , request: "GET /firefly-iii/ HTTP/1.1", host: "192.168.0.2"

Default locatie van webstation is /volume1/web/, daar heb ik firefly ook geinstalleerd. /var/services/web is een symbolic link naar /volume1/web.

Eigenaar van de firefly map is root, dezelfde user als die nginx gebruikt. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ik de pagina probeer te benaderen vanaf m'n mac? Het IP-adres van de client is mijn macbook namelijk.

Heeft iemand dit werkend gekregen? :)

Edit: Stapje verder. Ik heb een nginx config gemaakt voor firefly, dat ook de document root goed zet. Die ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
# Server configuration for firefly-iii

server {
    listen 192.168.0.2:80;
    root /var/services/web/;
    server_name localhost;
    index index.php;

location ^~ /firefly-iii/ {
        deny all;
    }

location ^~ /budget {
        alias /var/services/web/firefly-iii/public/;
        try_files $uri $uri/ @budget;

location ~* \.php(?:$|/) {
            include fastcgi-php.conf;
            fastcgi_param SCRIPT_FILENAME $request_filename;
            fastcgi_param modHeadersAvailable true;
            fastcgi_pass unix:/run/php-fpm/php70-fpm.sock;
        }
    }

location @budget {
        rewrite ^/budget/(.*)$ /budget/index.php/$1 last;
    }
}

Echter krijg ik nu een 'File not found' te zien op de pagina http://192.168.0.2:80/budget/. Nginx log zegt:

code:
1
2
3
2018/10/19 13:46:27 [error] 16606#16606: *1015 FastCGI sent in stderr: "Primary script unknown" 
while reading response header from upstream, client: 192.168.0.115, server: localhost, request: 
"GET /budget/ HTTP/1.1", upstream: "fastcgi://unix:/run/php-fpm/php70-fpm.sock:", host: "192.168.0.2"

Ktenolix wijzigde deze reactie 19-10-2018 13:52 (44%)

The Bandit : 5.75L / 100km

• JCE
  • Niet online
Renzzie schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:07:
[...]

Wellicht was moet niet handig gekozen als woord. Het is meer dat ik gewend was dat een categorie automatisch een budget kan meekrijgen. Aangezien ik dit gewend ben, zou ik dit ook zo willen doen in firefly. Vandaar de vraag of ik iets over het hoofd zag. Firefly heeft blijkbaar een andere benadering, wat uiteraard ook prima is. Heeft enkel wat aanpassing nodig vanaf mij kant :)

Dank iig voor het snelle antwoord (y)
Ah yes! Dat kan eventueel automatisch, als je speelt met de opties onder /rules. Laat maar weten of je er uit komt, of open anders een ticket op GitHub. d:)b
Ktenolix schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:19:
Ik probeer firefly op m'n Synology DS216play te draaien. Het is me al gelukt om versie 4.6.3.2 te installeren via composer. Ik draai Web station met nginx en php7.0.

Heeft iemand dit werkend gekregen? :)
Ik kan je zelf niet helpen ben ik bang. Wel moet ik je waarschuwen dat die versie inmiddels wel stevig achterloopt.

• Ktenolix

Ktenolix

Bandit GSF650A '11

JCE schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:32:
[...]

Ah yes! Dat kan eventueel automatisch, als je speelt met de opties onder /rules. Laat maar weten of je er uit komt, of open anders een ticket op GitHub. d:)b

[...]

Ik kan je zelf niet helpen ben ik bang. Wel moet ik je waarschuwen dat die versie inmiddels wel stevig achterloopt.
I know, maar dit is de laatste versie voor php 7.0..

• bartmaniac
poging(en) te installeren met docker

stap 1: docker-compose.yml copy paste en gesaved in /Users/mijnnnaam/Documents/

in terminal commando
docker-compose -f /Users/mijnnaam/Documents/docker-compose.yml up -d

geeft volgende error

ERROR: The Compose file '/Users/mijnnaam/Documents/docker-compose.yml' is invalid because:
Invalid top-level property "firefly_iii_upload". Valid top-level sections for this Compose file are: version, services, networks, volumes, secrets, and extensions starting with "x-".

You might be seeing this error because you're using the wrong Compose file version. Either specify a supported version (e.g "2.2" or "3.3") and place your service definitions under the `services` key, or omit the `version` key and place your service definitions at the root of the file to use version 1.
For more on the Compose file format versions, see https://docs.docker.com/compose/compose-file/

misschien moest ik eerst docker volume create firefly_iii_export en docker volume create firefly_iii_upload doen, dus heb dan deze commando's uitgevoerd en vervolgens

run -d \
> -v firefly_iii_export:/var/www/firefly-iii/storage/export \
> -v firefly_iii_upload:/var/www/firefly-iii/storage/upload \
> -p 80:80 \
> -e FF_APP_ENV=local \
> -e FF_APP_KEY=S0m3R@nd0mString0f32Ch@rsEx@ct1y \
> -e FF_DB_HOST=CHANGEME \
> -e FF_DB_NAME=CHANGEME \
> -e FF_DB_USER=CHANGEME \
> -e FF_DB_PASSWORD=CHANGEME \
> jc5x/firefly-iii:latest

dit gaf dan

Unable to find image 'jc5x/firefly-iii:latest' locally
docker: Error response from daemon: Get https://registry-1.docker...efly-iii/manifests/latest: unauthorized: incorrect username or password.
See 'docker run --help'.

• Ktenolix

Ktenolix

Bandit GSF650A '11

Grr.. Ik dacht weer een stap verder te zijn door deze handleiding te volgen en php 7.2 te installeren (m.b.v. entware pkg manager) met een aparte apache server dat los staat van webstation, die gebruikt maakt van php 7.2. Alles gaat goed totdat ik firefly probeer te installeren met composer. De extension bcmath ontbreekt. Deze heb ik wel voor php5 en php7.0, maar als ik de compiled file (.so) naar de extension dir van php7.2 kopieer krijg ik een foutmelding:

code:
1
2
3
PHP Startup: Unable to load dynamic library 'bcmath.so' 
(tried: /opt/lib/php/bcmath.so (/opt/lib/php/bcmath.so: cannot open shared object file: No such file or directory), 
/opt/lib/php/bcmath.so.so (/opt/lib/php/bcmath.so.so: cannot open shared object file: No such file or directory)) in Unknown on line 0

De andere extensions heb ik met Entware kunnen installeren, echter staat bcmath niet in hun package list en support daarvan lijkt stil te liggen (repo staat op read-only). Heeft iemand verstand van die .so files? Zou ik gewoon op m'n mac bijvoorbeeld zo'n bcmath.so voor php7.2 kunnen pakken?

Ik denk dat dit het enige is dat nog in de weg staat om firefly op m'n nas te draaien...

Ktenolix wijzigde deze reactie 20-10-2018 12:31 (15%)

• bartmaniac
is me niet duidelijk of docker enkel bedoeld is op server besturingsystemen, ik probeer firefly te installeren op mac os high sierra desktop niet de server versie.

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006

hyptonize

Mr. Awesome

Ik gebruik nu de YNAB trial en wat ik vooral erg fijn vind is dat je meerdere budgetten toe kan voegen. Ik heb een budget voor mezelf (eigen betaalrekening/spaarrekening) en een budget voor de gezamenlijke rekeningen. Omdat er een verschil zit in (type) uitgaven en ik graag van beide een eigen overzicht wil hebben, vind ik deze manier van werken erg fijn, in plaats van alles op een hoop moeten gooien. Ik ben echter nog geen gratis programma tegen gekomen die dit ook kan. Volgens mij kan Firefly dit ook niet, of wel?

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:33
Vraagje over Firefly en het installeren. Ik krijg de indruk van wat ik uit dit topic kan opmaken dat docker “the way to go” is om het te installeren. Alleen ik snap werkelijk niet wat docker doet anders dat het een container is om makkelijk software uit te rollen. Heb ik naast docker nog andere dingen nodig om te draaien? Mysql en myphp admin of wordt dat allemaal door de docker omgeving geregeld?

Anders kan ik beter voor gnucash kiezen en mezelf boekhouden gaan aanleren :)

Ps. Heeft iemand ooit gehoord van Buckets? https://www.budgetwithbuckets.com lijkt op ynab.

Miki wijzigde deze reactie 21-10-2018 13:03 (8%)

PVOutput

• bartmaniac
de docker handleiding is naar mijn mening niet voor starters weggelegd. je moet de file docker-compose van github halen maar er staat niet dat je die moet opslaan en waar op je schijf en blijkbaar moet je 't een en 't ander nog wijzigen maar daar wordt ook te weinig over geschreven.

zo staat er Modify the following variables in the docker compose file. Keep in mind that MYSQL_PASSWORD and FF_DB_PASSWORD have to be identical.

alleen vind je in die compose file geen verwijzing naar MYSQL

• JCE
  • Niet online
bartmaniac schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 02:15:
Open even een issue op GitHub of stuur me een DM. Dan maken we hier geen "Firefly III support topic" van :). Je opmerkingen over de handleiding neem ik mee.
bartmaniac schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:48:
is me niet duidelijk of docker enkel bedoeld is op server besturingsystemen, ik probeer firefly te installeren op mac os high sierra desktop niet de server versie.
Docker werkt ook prima op High Sierra desktop. Daar draai ik het ook.

• Miki
Mijn eerste stapjes met financiële programma’s is niet erg vlekkeloos verlopen.
Dit heeft met name te maken met de Rabobank die alleen maar een csv als exportbestand aanbied. Gnucash kan het inlezen maar loopt vervolgens in de soep doordat opname en storting kolom niet herkend wordt. Je houdt dan alleen credit of debit transacties over. Je zou in theorie 2x kunnen importeren maar dat is wel erg omslachtig.
Vervolgens opzoek gegaan naar oplossingen om het csv bestand te converteren. MT2OFX kon niet met het csv bestand overweg, indeling werd niet herkend. Vervolgens ook nog een python scriptje gevonden (rabo2qif) maar ook die kon het format niet lezen.

Buckets (zie link uit eerdere post) is best aardig maar vond de analyse functies wel erg beperkt. Automatisch rubriceren kon ik ook niet vinden. Inlezen van het csv bestand ging daarentegen wonderwel behoorlijk goed en veel beter dan gnucash. Omdat Rabobank meerdere kolommen hanteert voor omschrijvingen houdt je soms transacties over die je niet 123 kunt thuisbrengen omdat de nadere beschrijving in een andere kolom staat die niet geïmporteerd wordt. De credit en debit bedragen herkennen ging overigens wel goed in tegenstelling tot gnucash.

Zou het bestandsformaat qif/ofx uitkomst bieden of moet ik uitwijken naar iets anders zoals firefly waar ik tegen op zie ivm installatie.

PVOutput

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17:50
Ik ben aan de slag gegaan met firefly III maar dat kost me nog best wat moeite.

Ik zit inmiddels al aan gebruiker '24' omdat ik steeds opnieuw begin, bijvoorbeeld omdat het even duurde voordat ik doorhad dat Knab geen mutaties exporteert voor de 'flexibel sparen'-rekening en daar wel de rente op wordt gestort.... Dat deze als 'Bron' je eigen rekeningnummer heeft, helpt ook niet voor de boekhouding...

Misschien komt dat ook omdat ik probeerde meteen een flinke geschiedenis aan te leggen; inmiddels ben ik begonnen met vorige maand en ga nu langzaam terug in de tijd. Dat vlakt de curve wat af...

Bepaalde periode transacties (zonder omschrijving?) van en naar de gezamenlijke rekening worden niet goed over elkaar gelegd omdat verschillende banken daar verschillende omschrijvingen bij 'verzinnen'.
Dat levert wel wat rare getallen op.

Volgens mij is het handig om eerst al je eigen rekeningen toe te voegen en daarna te beginnen met het importeren van data, maar ik lees nergens een aangeraden 'werkwijze'.
Dus bij mijn eerste pogingen werd ik debiteur/crediteur van mezelf met secundaire (spaar)rekeningen.
Zag geen mogelijkheid om een crediteur om te zetten in een eigen account, dus account maar weer verwijderd... Iets om snel alle transacties weer te wissen, maar de rekeningen te behouden zou wel handig zijn.

Wel een mooie tool, waarvoor dank. Installatie in docker is zalig. Ging niet in één keer goed, maar dat kwam omdat er wat inspringing kwijt was.
Ik kijk er naar uit om meer inzicht te krijgen in mijn eigen financiën, maar ik heb nog een hoop te leren.

• Miki
Inmiddels hier al mijn pogingen gestaakt en begonnen met AFAS personal. Wat is dit pakket een verademing tov wat ik tot nu toe heb gebruikt. Ik heb ooit eens Yunoo gebruikt maar het is behoorlijk veranderd. Binnen 10 was ik bezig met rubriceren van alle posten. Erg prettig is ook de functie om automatisch de koppeling met je bank te kunnen verzorgen, middels een Chrome extensie. Van gedoe met csv bestanden en vage scripts naar iets wat gewoon werkt, het kan :)

PVOutput

• MazZz
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 16:59
Ben nu ook sinds enkele weken bezig met Firefly. Heb dit geïnstalleerd op een virtuele Ubuntu server. Heb al mijn transacties van 2018 erin gezet en daar ook de juiste categorieën aan gehangen. Toch wel mooi om te ontdekken dat wij als gezin in bepaalde categorieën toch wel wat te veel geld uitgeven en hier best wat op kunnen besparen.

Ben nu aan het klooien om aan het einde van de maand automatisch een financieel rapport gemaild te krijgen uit Firefly d.m.v. WKHTMLTOPDF, maar loop tegen wat security zaken aan bij het opvragen van de URL en het authenticeren. Mijn kennis is nog iets te beperkt hoe ik dit op kan lossen. Wordt weer een hoop googlen en uitproberen. :)

• bartmaniac
MazZz schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:15:
Ben nu ook sinds enkele weken bezig met Firefly. Heb dit geïnstalleerd op een virtuele Ubuntu server. Heb al mijn transacties van 2018 erin gezet en daar ook de juiste categorieën aan gehangen. Toch wel mooi om te ontdekken dat wij als gezin in bepaalde categorieën toch wel wat te veel geld uitgeven en hier best wat op kunnen besparen.

Ben nu aan het klooien om aan het einde van de maand automatisch een financieel rapport gemaild te krijgen uit Firefly d.m.v. WKHTMLTOPDF, maar loop tegen wat security zaken aan bij het opvragen van de URL en het authenticeren. Mijn kennis is nog iets te beperkt hoe ik dit op kan lossen. Wordt weer een hoop googlen en uitproberen. :)
wat is het voordeel van firefly te installeren op een (virtuele) linux server in vergelijking met installatie op een (non-linux) desktop OS (win of Mac OS)?

• MazZz
bartmaniac schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:45:
[...]

wat is het voordeel van firefly te installeren op een (virtuele) linux server in vergelijking met installatie op een (non-linux) desktop OS (win of Mac OS)?
Ik weet niet wat het voordeel is, ik heb alleen wat ervaring met het optuigen van een webserver op Ubuntu. Voor mij was alleen het virtuele gedeelte van belang om makkelijk snapshots e.d. te maken en terug te kunnen voor bepaalde wijzigingen. Vooral omdat ik nu zelf nogal aan klooien ben en mijn kennis beperkt is.

• RudolfR
bartmaniac schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 02:15:

stap 1: docker-compose.yml copy paste en gesaved in /Users/mijnnnaam/Documents/

in terminal commando
docker-compose -f /Users/mijnnaam/Documents/docker-compose.yml up -d

geeft volgende error

ERROR: The Compose file '/Users/mijnnaam/Documents/docker-compose.yml' is invalid because:
Invalid top-level property "firefly_iii_upload". Valid top-level sections for this Compose file are: version, services, networks, volumes, secrets, and extensions starting with "x-".
Post die file ook even hier; ik denk dat je met de indentatie de mist in bent gegaan.
(Zag je post op github... https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/issues/1814)

Mijn file ziet er zo uit:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
--- 
version: "3.2"
networks: 
  firefly_iii_net: 
    driver: bridge
services: 
  firefly_iii_app: 
    environment: 
      - FF_DB_HOST=firefly_iii_db
      - FF_DB_NAME=firefly
      - FF_DB_USER=firefly
      - FF_DB_PASSWORD=firefly
      - FF_APP_KEY=S0m3R@nd0mStr1ngOf32Ch@rsEx@ctly
      - FF_APP_ENV=local
      - FF_DB_CONNECTION=pgsql
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - APP_LOG_LEVEL=debug
    image: jc5x/firefly-iii:develop
    links: 
      - firefly_iii_db
    networks: 
      - firefly_iii_net
    ports: 
      - "7780:80"
    volumes: 
      - 
        source: firefly_iii_export
        target: /var/www/firefly-iii/storage/export
        type: volume
      - 
        source: firefly_iii_upload
        target: /var/www/firefly-iii/storage/upload
  firefly_iii_db: 
    environment: 
      - POSTGRES_PASSWORD=firefly
      - POSTGRES_USER=firefly
    image: "postgres:latest"
    networks: 
      - firefly_iii_net
    volumes: 
      - "firefly_iii_db:/var/lib/postgresql/data"
volumes: 
  firefly_iii_db: ~
  firefly_iii_export: ~
  firefly_iii_upload: ~

Let op de indentatie van de laatste regel, ik vermoed dat die verloren is gegaan bij het pasten. (had ik eerst ook)

(Let op, ik gebruik een andere poort)

• bartmaniac
zo copy paste ik hem van github

---
networks:
firefly_iii_net:
driver: bridge
services:
firefly_iii_app:
environment:
- FF_DB_HOST=firefly_iii_db
- FF_DB_NAME=firefly
- FF_DB_USER=firefly
- FF_DB_PASSWORD=firefly
- FF_APP_KEY=S0m3R@nd0mStr1ngOf32Ch@rsEx@ctly
- FF_APP_ENV=local
- FF_DB_CONNECTION=pgsql
- TZ=Europe/Amsterdam
- APP_LOG_LEVEL=debug
image: jc5x/firefly-iii:develop
links:
- firefly_iii_db
networks:
- firefly_iii_net
ports:
- "80:80"
volumes:
-
source: firefly_iii_export
target: /var/www/firefly-iii/storage/export
-
source: firefly_iii_upload
target: /var/www/firefly-iii/storage/upload
firefly_iii_db:
environment:
- POSTGRES_PASSWORD=firefly
- POSTGRES_USER=firefly
image: "postgres:latest"
networks:
- firefly_iii_net
volumes:
- "firefly_iii_db:/var/lib/postgresql/data"
version: "3.2"
volumes:
firefly_iii_db: ~
firefly_iii_export: ~
firefly_iii_upload: ~

• hyptonize

hyptonize

Mr. Awesome

YAML files zijn inderdaad indentatie-gevoelig. Altijd 2 spaties gebruiken, anders gaat het kapot stuk.

• JCE
  • Niet online
RudolfR schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:35:

Wel een mooie tool, waarvoor dank. Installatie in docker is zalig. Ging niet in één keer goed, maar dat kwam omdat er wat inspringing kwijt was.
Ik kijk er naar uit om meer inzicht te krijgen in mijn eigen financiën, maar ik heb nog een hoop te leren.
Graag gedaan. Blij om te horen dat het bevalt. Ik heb je feedback over het importeren ter harte genomen en de handleiding uitgebreid. Zie onderaan, onder "best practices".
MazZz schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:15:

Ik zag je issue. Ik kan je geen shortcuts geven door de loginbeveiliging heen (ze zijn er niet :+), maar wellicht kan je wat met de cookies spelen. Gegeven dat jouw tool die ook ondersteund?
bartmaniac schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:45:
[...]

Vooral scheiding van zaken. OS apart, de VM kan je altijd weggooien of opnieuw opbouwen. Geen gekke tooltjes op je windows. Geen geklungel met software installen. Een VM is zo neergezet en zo weer weg.

• RudolfR
JCE schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:16:
[...]

Graag gedaan. Blij om te horen dat het bevalt. Ik heb je feedback over het importeren ter harte genomen en de handleiding uitgebreid. Zie onderaan, onder "best practices".

[...]
Goeie tips wel, eigen rekeningen stonden er wel in, maar had nog geen revenue accounts.
The final tip about importing in Firefly III is:

Don’t.
:+ Haha, dan ben ik direct klaar.

Gaat stiekem weer importeren...Denk dat er uit die historie best wat te leren valt.

RudolfR wijzigde deze reactie 24-10-2018 21:21 (4%)

• MazZz
JCE schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:16:
[...]

Ik zag je issue. Ik kan je geen shortcuts geven door de loginbeveiliging heen (ze zijn er niet :+), maar wellicht kan je wat met de cookies spelen. Gegeven dat jouw tool die ook ondersteund?
Had de vraag inderdaad ook al op github gepost. Ja, voor zover ik in de documentatie van de tool kan nalezen kan er iets gedaan worden met cookies. Zal eens wat gaan proberen. Had ook al iets met curl voorbij zien komen, dus wellicht kan ik ook daar nog eens naar kijken. Nog bedankt voor je reply de de mooie tool trouwens. :)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:01

Rukapul

Moderator General Chat
Modbreak:Ik heb het even aangekeken, maar hier stopt echt de Firefly specifieke software / installatie issues. Het zit het globale doel van het topic in de weg. Mochten er toch issues gerelateerd aan een specifiek product zijn dan kan dat in een apart topic getroubleshoot worden (bij gebrek aan beter forum ook in PFSL).

• Moltisanti
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 30-05 10:21
Ik heb een aantal jaar YNAB gebruikt. Vond het altijd er prettig om vooraf budgetten op te stellen. Dit maakte mij bewuster van mijn doelen.

Na een tijd werd ik het handmatig invoeren van de transacties een zat en ben er toen mee gestopt. Zou graag weer aan de slag gaan met YNAB, er zijn ook een aantal tooltjes die exports met transactiedata van Nederlandse banken geschikt maakt voor het importeren in YNAB. Helaas nooit een gevonden die voor mij goed werkt met ING en ABN AMRO.

Sinds de zomer heeft YNAB wel een open API die je kunt gebruiken https://api.youneedabudget.com/v1. Standaard integratie met Europese banken verwacht ik niet vanuit YNAB, ondanks de nieuwe PSD2 regelgeving die intreed.

Iemand anders die wel een goede oplossing heeft voor het importeren van ING en ABN transacties?

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

• ThinkPad

ThinkPad

L460

Dat genoemde tooltje doet het bij mij prima om van ING > YNAB4 te gaan.

• Moltisanti
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 30-05 10:21
Bedankt voor de feedback!

Voor de import naar YNAB run ik op mijn Mac nu dit script in Chrome. https://github.com/DanielsWrath/YNABGoingDutch

Deze uitgebreidere versie is ook al een tijd beschikbaar maar geeft mij met ING niet het gewenste resultaat. Misschien nog interessant voor andere YNAB gebruikers. https://github.com/aniav/ynab-csv

Ik zag dat voor rekeningen van veel opkomende internet banken je ook vrij gemakkelijk een live integratie op kunt zetten via de APIs. Onder andere mogelijk met Bunq, N26 en Revolut.

• DanielsWrath
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10-07 12:08
Moltisanti schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:22:
Bedankt voor de feedback!

Voor de import naar YNAB run ik op mijn Mac nu dit script in Chrome. https://github.com/DanielsWrath/YNABGoingDutch

Deze uitgebreidere versie is ook al een tijd beschikbaar maar geeft mij met ING niet het gewenste resultaat. Misschien nog interessant voor andere YNAB gebruikers. https://github.com/aniav/ynab-csv

Ik zag dat voor rekeningen van veel opkomende internet banken je ook vrij gemakkelijk een live integratie op kunt zetten via de APIs. Onder andere mogelijk met Bunq, N26 en Revolut.
Hey! Ik zag toevallig dat er allemaal mensen naar mijn repo kwamen via Tweakers!
Ik ben blij dat het een nuttig tooltje voor je is!

Als jij (of andere mensen) banken en/of features missen, stuur gerust een PM, email, of maak een issue aan :D

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

Rukapul schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:50:
[modbreak]Ik heb het even aangekeken, maar hier stopt echt de Firefly specifieke software / installatie issues. Het zit het globale doel van het topic in de weg. Mochten er toch issues gerelateerd aan een specifiek product zijn dan kan dat in een apart topic getroubleshoot worden (bij gebrek aan beter forum ook in PFSL).[/]
offtopic:
Is er ergens een Firefly-topic aangemaakt? Heeft iemand een linkje waar ik terecht kan met (niet-technische) inhoudelijke vragen? :)

'); DROP TABLE users;--

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:38
Rukapul schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:50:
[modbreak]Ik heb het even aangekeken, maar hier stopt echt de Firefly specifieke software / installatie issues. Het zit het globale doel van het topic in de weg. Mochten er toch issues gerelateerd aan een specifiek product zijn dan kan dat in een apart topic getroubleshoot worden (bij gebrek aan beter forum ook in PFSL).[/]
offtopic:
Goed idee!, maar er is helaas nog geen apart topic..
Ik denk dat het het beste is als @JCE de TS maakt (Met desnoods alleen een GitHub link) met het oog op release updates enz..

Het lijkt mij zelf ook wel een mooi stukje software om te gebruiken, maar ik krijg het niet werkend in Docker op m'n Synology. Nu durf ik het hier niet meer te vragen^^
Als het eenmaal werkt wil ik met alle plezier wel even een (screenshot) tutorial maken voor deze installatie. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• bartmaniac
Aparte topic voor firefly zeker welkom. Zat/zit ook nog met vragen die ik nu stel op github in 't Engels of op userbase (nl)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:01

Rukapul

Moderator General Chat
Offtopic doorgaan over Firefly issues in plaats van gewoon de vraag in kwestie te stellen in een apart topic is :N Dit is een forum. Losse topics zij daarbij de norm, grote topics de uitzondering.

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:10
vandermark schreef op zondag 13 maart 2016 @ 08:52:
Is het een idee om voor firefly een eigen topic te openen? Het heeft veel potentie en nu al meerdere gotters die er mee werken. Voor dit topic wordt het ondertussen wel beetje off topic?
Het heeft even geduurd, maar ben er blij mee dat dit gaat gebeuren :)

Hier nog steeds erg blij met penningmeester.net
Zeker nu we meerdere jaren data hebben is het fijn om eigen rapportages te maken voor o.a. IB opgave enzo

Trouwfotograaf: https://www.bartvandermark.nl

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hier ook al jaren naar tevredenheid penningmeester. wel balen dat ik nu moet overstappen naar het abo-model ivm anders rabobank niet meer in kunnen lezen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• caspertje19
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:25
Ik ook al jaren blije gebruiker van penningmeester. Helaas ook naar het abonnement model over moeten stappen, maar snap ook wel dat als het product eenmaal afgezet is en er geen geld meer binnen komt , je toch moet gaan denken aan een abonnement model. Het werkt goed dus die 12 euro per jaar heb ik er wel voor over

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:02
ThinkPad schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:55:
Dat genoemde tooltje doet het bij mij prima om van ING > YNAB4 te gaan.
Goed om te lezen dat het nog altijd nuttig is voor mensen hier. Nadat bij ons YNAB een poos versloft was heb ik er niet meer naar omgekeken, maar omdat we nu toch weer begonnen zijn, zal ik ook weer eens kijken naar die tool. Zijn er nog klachten/vragen/suggesties voor verbeteringen voor?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• ThinkPad

ThinkPad

L460

Maak er een portable .exe van die niet geïnstalleerd hoeft te worden :)

• ATS
  • Laatst online: 20:02
ThinkPad schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:53:
Maak er een portable .exe van die niet geïnstalleerd hoeft te worden :)
Ik kan een zip maken die je uit kan pakken en daaruit runnen ipv een installer, maar een static gelinkte versie gaat niet lukken denk ik ivm de licentie op Qt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• SMGGM
  • Laatst online: 14-07 20:21
Bij deze ook mijn eigen Excel budget tooltje gemaakt (zonder Macro's). Vereiste is wel dat je Excel moet hebben (minstens versie 2013 nodig, geen LibreOffice ofzo want het werkt met iets geavanceerdere pivots en tabelopmaak).

Voor zij die gewoon een eenvoudige Excel zoeken kan je dit dus gebruiken.
Het tabblad "Verrichtingen" bevat je verrichtingen. Daar komen je verrichtingen in van je bank (csv exportje bij je bank downloaden en hier gewoon in plakken).
Van kolom A en E moet je eigenlijk afblijven (enkel in het begin even instellen in welke kolom het bedrag komt te staan als je je niet houdt aan de headers die ik gebruik).
In kolom B en C bepaald je manueel de "hoofdcategorie" en "subcategorie". Dropdown lijst van kolom B (Hoofdcategorie) is afhankelijk van kolom A (type) en die in kolom C is afhankelijk van kolom B (Subcategorie).
In kolom F kan je kiezen of een verrichting moet verborgen worden van het budget beheer (gebruik ik vaak voor als ik iemand iets voorschiet en nadien ze mij terugbetalen).

Vanaf kolom F dump je dus de verrichtingen van je bank. Uiteraard moet je niet houden aan de headers die ik al hanteer (die zijn van mijn bank). Let wel op de boekingsdatum gebruikt wordt in de pivots. Wijzig je die dan zullen de pivots vreemd reageren.

In de overige tabbladen kan je simpelweg je budget en grafieken bekijken. Deze zijn gemaakt op basis van de data in "Verrichtingen" en zijn er slicers en pivot timelines toegevoegd voor snelle navigatie en inzoomen op een bepaalde periode en/of categorie.

Download: https://app.box.com/s/82fnjbtt3sw7vhxva2frvb1qb3s7rt2u

Als eindresultaat kan je zoiets bekomen:

Ter info:
Er is 1 verborgen tabblad dat de categorieën beheert. Hier kan je zelf ook wat spelen en categorieën bijmaken, maar ik raad aan om hier af te blijven als je wat weinig kaas hebt gegeten van "Data validation" functie in Excel (die wordt gebruikt om de dropdownlijst met categorieën te maken).
Wil je je hierin verdiepen over hoe ik dit heb gedaan kan je hier terecht: https://www.contextures.com/xlDataVal02.html

• bones
  • Laatst online: 19:51
ATS schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:34:
[...]

[...]

Goed om te lezen dat het nog altijd nuttig is voor mensen hier. Nadat bij ons YNAB een poos versloft was heb ik er niet meer naar omgekeken, maar omdat we nu toch weer begonnen zijn, zal ik ook weer eens kijken naar die tool. Zijn er nog klachten/vragen/suggesties voor verbeteringen voor?
Heb jij deze tool gemaakt? Indien ja, echt mega bedankt. _/-\o_ Zit al maanden te piekeren om YNAB te proberen maar het enige wat ik miste is een koppeling met de ING, daar schijnt geen support voor te zijn vanuit YNAB. Tnx!!

• sitanonchai
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:52
Gebruik al jaren met veel plezier winbank

http://members.quicknet.nl/marcel.jansen3/index.html

• Anatidae
  • Laatst online: 22:53
Ik ben nav van dit topic sinds een week penningmeester.net gaan gebruiken.
Nu loop ik alleen tegen iets raars aan.
Ik betaalde in 2018 maandelijks 88 of 91 euro wegenbelasting (afh van de maand), dit heb ik geadministreerd onder de post "wegenbelasting".
Als ik nu een maandoverzicht maak van heel 2018, zie ik echter bij de post wegenbelasting precies de helft heirvan staan in alle maanden (44 of 45.50). Iemand enig idee wat hier mis gaat?

https://i.imgur.com/702JeDO.png

Als ik dubbelklik en naar de transacties kijk staan er wel gewoon de goede bedragen.

Op de een of andere manier lijkt hij het door 2 te delen.
Bij wegenbelasting valt het op, maar nu vraag ik me af of het bij variable posten zoals boodschappen wel goed gaat.

Anatidae wijzigde deze reactie 17-01-2019 21:03 (12%)

Eendjes <3. Mario Kart 8DX: SW-1803-1219-1903

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:09
@Anatidae Saldeer je de post misschien ergens mee?
(Beheer > Posten > Wegenbelasting > Postgegevens > Salderen bij)

• Anatidae
Polster schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:01:
@Anatidae Saldeer je de post misschien ergens mee?
(Beheer > Posten > Wegenbelasting > Postgegevens > Salderen bij)
Salderen bij uitgaven staat daar. Zou dat de oorzaak zijn?

Edit: Als ik het wijzig naar 'niet salderen' veranderd er niks aan de vreemde bedragen in het rapport.
Snap er echt niks van 8)7

Anatidae wijzigde deze reactie 18-01-2019 20:43 (18%)

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:09
Dan saldeer je mogelijk met een inkomsten transactie. Als je in transacties filtert op de post wegenbelasting zou dat naar boven moeten komen.

In je rapporten kun je salderen ook uitzetten, kloppen de uitgaven posten dan wel?

• Anatidae
Polster schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:05:
Dan saldeer je mogelijk met een inkomsten transactie. Als je in transacties filtert op de post wegenbelasting zou dat naar boven moeten komen.

In je rapporten kun je salderen ook uitzetten, kloppen de uitgaven posten dan wel?
Bedankt voor het meedenken :)

In het transactieoverzicht staan alleen de juiste (negatieve) bedragen.

In het rapport van de transacties kloppen de bedragen ook.
In het rapport van 'prognose' of "overzicht" zijn de bedragen gedeeld door 2.
Lijkt echt op er ergens op de achtergrond '/2' gedaan wordt. Maar hoe? :S

• Freddy22
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 06-07 23:20
Ik zit bij een bank die alleen exports maakt in PDF. Iemand enig idee hoe ik dat toch kan importeren in CSV? Converters werken helaas niet. Of een andere programma die het wel ondersteunt, ik werk nu (nog) met AFAS.

Alvast dank :)

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
@Freddy22 Uit nieuwsgierigheid: welke bank is dat?

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• peltco
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:58
Ik zie hier veel opties voorbij komen. Heeft iemand ook een goed overzicht van de verschillende pakketten en opties?

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22:48
Ik denk dat mijn vraag wel in dit topic past.

Ik zoek een stukje software (online of offline) wat niets anders doet dan mij mijn saldo vertellen op een specifieke dag. Ik heb een goed inzicht in de inkomsten en uitgaven en het enige wat ik wil controleren is waar ik sta op bijvoorbeeld de 24e van de maand. Dat zou bijvoorbeeld nooit onder de 500 euro mogen zijn, want dan is er meer uitgegeven dan ingekomen. In dat geval weet ik ervan of kan ik het terugzoeken indien gewenst.

Ik zit bij de Rabobank en daar heb je wel de Saldoverloop optie, dat is opzich prima. Maar er doorheen scrollen is nogal een dingetje. Liever heb ik gewoon wat cijfertjes in Excel / Notepad / Whatever.

Nadrukkelijke vermelding, ik ben niet op zoek naar categoriseren van de uitgaves.
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Groot-Brittanie

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True