Welke voeding heb ik nodig? Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.020 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:08

Ravefiend

Carpe diem!

@disco stu

Toch ontbreekt er informatie in the Topic Start, nl. informatie over de 6 pin auxiliary connector die op sommige moederborden vereist is. Meer info:

http://www.devhardware.co...-Case-and-Power-Supply/6/
-> Figure 1-10 ATX auxiliary power connector (Molex 8993)

Voor zover ik het begrepen heb kan je eventueel gebruik maken van een adapter:

http://www.power-on.com/connectors-adapters.html
ATX to ATX12V Adapter
http://www.power-on.com/i...cessories/atxtoatx12v.jpg

Koop je dus een nieuwe voeding met een 24 pin ATX connector, dan het je dus :
24 pin ATX <--> 20 pin ATX <--> 'ATX to ATX12V Adapter'

Kan iemand mijn redenering bevestigen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ravefiend schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:06:
Koop je dus een nieuwe voeding met een 24 pin ATX connector, dan het je dus :
24 pin ATX <--> 20 pin ATX <--> 'ATX to ATX12V Adapter'

Kan iemand mijn redenering bevestigen ? ;)
Klopt denk ik. Ik zal de info mbt auxiliary connector toevoegen. Is tot nu toe nog niet gebeurd omdat er eigenlijk niemand deze connector meer nodig heeft bij de aanschaf van een nieuwe voeding. Zal ineens ook die adaptertjes toevoegen. Er is toch regelmatig vraag naar "bestaat zo'n adaptertje?". :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Jaeger schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:21:
Mijn systeempje:
Amd 64 3200+
Asus A8V deluxe
1024 mb
FX5700 LE
Twee harde schijven van 80 gyg ( Western Digital + Maxtor)
Voeding: Volgens mij een Qtec van 350 watt ( zat gratis bij mijn kast van 40 € dus het zal niet veel soeps zijn)

Probleem 1: Mijn maxtor schijf stopt er soms gewoon mee, dan hoor ik, klap en valt tie weg.
Probleem 2: Windows wil (af en toe ) niet opstarten omdat hij geen hardeschijf ziet.

Als ik met speedfan kijk zie ik dat mijn 12 volt lijn op 11 volt staat en soms zelfs onder de 11 komt.
Ik denk dus dat dat dus ook voor de problemen zorgt.

Maar mijn vraag nu is, ik heb een Coolermaster 380 Watt PSU RS-380-PCAP op het oog.
Deze voeding is maar 30 watt meer dan mijn Qtec, maar wel van een beter merk.
Is deze Voeding geschikt voor mij?
kickje,
Niemand een tip? Of wordt er overheen gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaeger schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:21:
Mijn systeempje:
Amd 64 3200+
Asus A8V deluxe
1024 mb
FX5700 LE
Twee harde schijven van 80 gyg ( Western Digital + Maxtor)
Voeding: Volgens mij een Qtec van 350 watt ( zat gratis bij mijn kast van 40 € dus het zal niet veel soeps zijn)

Probleem 1: Mijn maxtor schijf stopt er soms gewoon mee, dan hoor ik, klap en valt tie weg.
Probleem 2: Windows wil (af en toe ) niet opstarten omdat hij geen hardeschijf ziet.

Als ik met speedfan kijk zie ik dat mijn 12 volt lijn op 11 volt staat en soms zelfs onder de 11 komt.
Ik denk dus dat dat dus ook voor de problemen zorgt.

Maar mijn vraag nu is, ik heb een Coolermaster 380 Watt PSU RS-380-PCAP op het oog.
Deze voeding is maar 30 watt meer dan mijn Qtec, maar wel van een beter merk.
Is deze Voeding geschikt voor mij?
Ik acht de kans reeel dat het inderdaad aan de voeding ligt. Uitsluitsel kan je krijgen door na te meten met de multimeter en te kijken of er een verband is tussen een dipje in de 12V en instabiliteit van de pc. Je kan ook altijd 1vd 2 harde schijven tijdelijk loskoppelen en zien of de pc het dan wel perfect doet (ook dan eens de voltages nakijken). Die Coolermaster zou het zeker moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Weet echt niemand of een Asus A7N8X een -5v lijn nodig heeft?!? Het lijkt me dat er toch genoeg personen zijn die dit mobo hebben en ik kan het echt NIET vinden op de site van Asus of in de manual. :'(

Ik ben namelijk van plan om een Zalman ZM460-APS voeding te kopen, maar deze heeft geen -5v lijn dus ik ben bang dat ´t niet gaat werken straks. Iemand overigens nog ervaringen met deze voeding? Kan er maar weinig over vinden op GoT..

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:27:
[...]

Klopt denk ik. Ik zal de info mbt auxiliary connector toevoegen. Is tot nu toe nog niet gebeurd omdat er eigenlijk niemand deze connector meer nodig heeft bij de aanschaf van een nieuwe voeding. Zal ineens ook die adaptertjes toevoegen. Er is toch regelmatig vraag naar "bestaat zo'n adaptertje?". :)
Thx for the quick response! ;) ... mijn moederboard heeft dus zo ééntje nodig en vandaar dat ik even mijn ervaring wilde delen met jullie hier ... tot slot nog even een wel héééél interessant linkje :

http://www.pcguide.com/ref/power/sup/partsMotherboard-c.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

spatlip schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:50:
Weet echt niemand of een Asus A7N8X een -5v lijn nodig heeft?!? Het lijkt me dat er toch genoeg personen zijn die dit mobo hebben en ik kan het echt NIET vinden op de site van Asus of in de manual. :'(

Ik ben namelijk van plan om een Zalman ZM460-APS voeding te kopen, maar deze heeft geen -5v lijn dus ik ben bang dat ´t niet gaat werken straks. Iemand overigens nog ervaringen met deze voeding? Kan er maar weinig over vinden op GoT..
Je hebt er waarschijnlijk al wel aan gedacht maar toch vermeld ik het even : leen eens een voeding van iemand die je kent ? Als dat niet mogelijk is dan rest je niet veel anders dan het gewoon te proberen. De info die ik heb gevonden hierover is dat het enkel maar voor ISA slots van toepassing was en het lijkt mij dat die Asus A7N8X al helemaal geen ISA slots heeft. Maak eventueel een duidelijke afspraak met de verkoper dat je de voeding mag omruilen mocht het uiteindelijk toch niet werken ..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:20
(jarig!)
Ik heb via een webshop een Tagan TG480-U22 voeding besteld.
Nu hoor ik geluiden dat deze voeding niet bijdraagt aan de warmteafvoer in je systeem.
Omdat ik een Desktop HTPC-case heb kan dit misschien wel van belang zijn.
Kan iemand hier aangeven of ik een miskoop bega?

Mijn setup:

Moederboard: A7N8X-E Deluxe
CPU: AMD 3200+ Barton
Geheugen: Corsair TWINX matched pair 2x 512 MB, PC3200
Harddisk: (nog te kopen) 1x Maxtor Diamondmax 10 300 GB
DVD/CD: 1 x NEC ND 2500
Videokaart: XFX Geforce 6600 GT AGP
Behuizing: Silverstone LC03B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet echt aan te geven.... Dat hangt er een beetje van af hoe warm de componenten op het moment worden. Ik heb hier zelf zonder casefans ook een Tagan draaien en op het moment van schrijven is alles zo rond de 35 graden. Bij andere mensen met hardware die heter wordt, was het niet te doen zonder extra casefan(s). Ik zou het er gewoon op wagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spatlip schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:50:

Die vraag stel je ook best in het subforum over moederborden, in Asus A7N8X topic (als dat eventueel bestaat. Kans groot dat daar iemand er een antwoord op kan geven.
Ravefiend schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:44:
[...]

Thx for the quick response! ;) ... mijn moederboard heeft dus zo ééntje nodig en vandaar dat ik even mijn ervaring wilde delen met jullie hier ... tot slot nog even een wel héééél interessant linkje :

http://www.pcguide.com/ref/power/sup/partsMotherboard-c.html
Holy shit :P
Als je 1 level omhoog gaat, namelijk:
http://www.pcguide.com/ref/power/sup/index.htm
Dan krijg je wel heel veel info ! Doet me een beetje denken aan de topic start, alleen veel uitgebreider en vollediger. Zal zeker toevoegen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:35:
[...]

Holy shit :P
Als je 1 level omhoog gaat, namelijk:
http://www.pcguide.com/ref/power/sup/index.htm
Dan krijg je wel heel veel info ! Doet me een beetje denken aan de topic start, alleen veel uitgebreider en vollediger. Zal zeker toevoegen.
Veel uitgebreider dan dat kan het niet meer worden nee dat was ook mijn gedacht .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraagje mbt een toekomstige upgrade...
Ik wil namelijk binnenkort een 7900GT aanschaffen, aangezien mijn P4 waarschijnlijk niet het uiterste eruit kan halen wil ik een paar maanden later ook een betere processor kopen, een goede AMD. Nu staat er beneden bij mij nog een PC met daarin een ASrock dualsata2 en een AMD 3200+. Ik heb dus met mijn moeder overlegt en ik mocht de bende wel omruilen, dan neem ik dus dat mobo en processor en kan hoef dan daarna niet meer een nieuw mobo te halen als ik er een snellere processor inzet.
Alleen vraag ik me af of ik dan een nieuwe voeding moet halen. Bij de 7900GT staat dat er minimaal 350W voeding aan moet hangen en dat heb ik dus ook. Een Aopen wel te verstaan, met 15A en 10A op een gescheiden 12V. Ik draai nu probleemloos een overgeklokte 6800GT en een P4@3Ghz. Ik ga het systeem niet overklokken.
Zal mijn huidige voeding volstaan? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.
Je AMD 3200+ hoef je niet te upgraden voor een 7900gt, je gpu is vrijwel altijd bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 03:22:
Ik draai nu probleemloos een overgeklokte 6800GT en een P4@3Ghz. Ik ga het systeem niet overklokken.
Zal mijn huidige voeding volstaan? Alvast bedankt.
Als dat lukt, dan zou een niet oc 7900GT toch ook moeten lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, das mooi om te horen, dacht namelijk dat ik bij een upgrade zowieso die voeding moest vervangen. Wel mooi dat ze tegenwoordig niet alleen naar de prestaties kijken maar ook naar het stroomverbruik.

En die 3200+ zal denk je geen bottleneck vormen? ik draai op een TFT met 1280x1024 als maximale resolutie...ik kan natuurlijk eerst een maand of twee kijken hoe het gaat, als dan blijkt dat een betere CPU nodig is kan dat altijd nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 16:48
Hey,

ik heb nou een OEM 400W voeding 8)7

Ik ben vanplan om ook meteen een nieuwe voeding te gaan kopen als ik mijn nieuw systeem ga kopen.

Ik zat te denken aan de Spire RockeTeer III

heeft iemand hier mischien ervaring mee ?

in deze http://www.techniz.co.uk/...ws&rop=showcontent&id=306 revieuw staat dat er 40 Ampere op de 12V lijn staat :9~

Dit is mijn huidige systeem :

P4 3.0 ghz @ 3.8 GHZ
1 GB Kingston Hyper X @ PC 3700 / DDR 500 / 2.2.2.5
GF 6800 GT [ stock speeds ]
Gigabyte GA-8IPE1000-G
Zalman 9500 led
40 GB maxtor diamondmax 8 [IDE]
120 GB Barracuda 7200.7 [ SATA]
DVD brander
4 120 mm fans
1 ccfl
geluidskaart [creative live 24 bit]

Wat is wil vervangen

P4 - AMD X2 3800+
Gigabyte mobo - MSI K8N NEO4 FI
GF 6800 GT -GF 7900 GT

Verder gebruik ik het systeem voor het meest om te gamen en een beetje lightwave / surfen

[ Voor 3% gewijzigd door Nano2009 op 18-03-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt niet. Deze voeding kan maar 32A in totaal leveren op de 12V lijn (combined). Kijk maar naar het fotootje, boven de zin waarin ze spreken over die 40A... ;)
Desalnietemin lijkt hij goed voor jouw (toekomstige) config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik heb een tagan 580 easy con psu en nu heb ik een hdd die ongeveer het geluid van een floppy disk maakt, klik klak etc.
ik vroeg me af of mijn voeding mss te zwaar belast werd, verdere specs:
asus a8n sli deluxe
a64 3500 winchester
2gb dual chan gskill setje pc3200
2x 37gb raptor
2x 250gb maxtor dm10 sata
2x 200gb seagte 7200.7 sata
2x 200gb maxtor dm9 ata
1x dvd burner
4x 120mm casefan
1x audigy 2
2x 6600 GT in sli
1x 80mm casefan
1x logitech g15 keyboard, maar dat zal niet zoveel uitmaken denk ik:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
ik werd doorverwezen vanuit een ander topic, en mijn vraag is of de standaard voeding in de antec sonata II mijn systeem bij elkaar kan houden, ook wanneer ik ga overclocken?
config:
DFI nf4 ultra-D
AMD X2 3800+
2x samsung spinpoint 250GB SATA
NEC 4571 brander
1900xtx graka (het grootste probleem)
cpu cooler is passief +papst 12cm fan er op, maybe wel 2...
2 casefans extra

de voeding die bij de sonata 2 zit is een antec smartpower 2.0 ATX 450W
trektie dat?

edit:
en wat als ik 2 7900GT's in SLI zet?

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Alfabet op 20-03-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gegroet,

Onlangs heb ik mijn computer een nieuwe kast en 3d kaart gegeven in de hoop dat hij niet meer zo warm/lawaaiig was, maar heel veel had het niet geholpen. Ik heb aangenomen dat het om de voeding gaat, want deze werd ook steeds gloeiend heet

Ik heb toen een nieuwe voeding aangeschaft (Forton 400 watt ATX) alleen is deze niet heel veel beter kwa geluidsproductie. Zodra ik iets meer vraag van mn comp zoals bv een spelletje opstarten, begint hij weer te loeien.

Ik begon te twijfelen of het wel aan mijn voeding lag of dat ik gewoon 2 slechte voedingsdozen heb. Ik het op prijs stellen als iemand van jullie mij een advies kan geven hierover en wat voor een voeding ik misschien dan wel moet aanschaffen. Ik kan deze nog inruilen, maar dat moet snel gebeuren anders kan dat niet meer.
Ik zou dus graag willend dat mijn computer muisstil wordt in tegenstelling tot de straaljagergeluidsproducent die het is. Eventuele aankopen van nieuwe voedingen sluit ik dus niet uit.
Alle hulp/adivies hierover is erg welkom,

Mijn systeem:

-Asus moederbord met AGP slot.
-p4 3.0 ghz cpu.
-Xfx Geforce 6800 gs
-2 gb mb ram geheugen.

Bij voorbaat bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 17:36

nFo

Afbeeldingslocatie: http://www.tagan.de/gfx/home/vorAn.jpg

Tagan heeft er zin in, die 1100 watt lijkt mij wel wat. :9~ >:)
Ideaal voor de overklokker lijkt mij.
Nu de prijs nog. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:50
Ik heb het volgende systeem:

Voeding: AOpen FSP300-60PN(PF)
http://www.aopen.nl/products/power/FSP300-60PN(PF).htm

Asus AX4SPE-UN
Pentium 3 Ghz
Zalman Koperkoeler
4x 512mb Geheugen
120 Gb Maxtor
Jaton Geforce fx5600XT 256mb
Us robotics Wireless kaartje
Creative 5.1 geluidskaartje
Nec DVD-brander
Aopen DVD speler

Mijn volts:
VCore: 1,5v
+12v: 12,04v
3.3v: 3,36v
Vcc: 4,99v
Vin2: 0,00v
5 Vsb: 5,04v
(Gemeten met speedfan)

Het loopt allemaal vlekkeloos, alleen komt nu de volgende vraag:
Mijn huidige videokaart wil ik vervangen door een Asus Ati Radeon X850XT AGP kaartje. Nu wil ik graag weten of mijn voeding dit ook trekt, ik kan nergens iets vinden erover.

NB: mijn Wireless-kaartje gaat er wel nog uit! Dus deze heeft dadelijk geen invloed meer. Niet dat ie veel vraagt, maar wel voor het idee.

Als deze voeding moet worden vervangen, wat is dan een mogelijkheid? Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door dnhelle op 20-03-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nFo schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:14:
[afbeelding]

Tja... Tagan is in vergelijking tot sommige andere A-merken niet duur, maar ik denk dat door de lage afname van dit soort voedingen de prijs wel eens bijzonder hoog kan gaan worden ja :X Maar wel kick :)
dnhelle schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:48:

[specs]

Mijn volts:
(Gemeten met speedfan)

Mijn huidige videokaart wil ik vervangen door een Asus Ati Radeon X850XT AGP kaartje. Nu wil ik graag weten of mijn voeding dit ook trekt, ik kan nergens iets vinden erover.

NB: mijn Wireless-kaartje gaat er wel nog uit! Dus deze heeft dadelijk geen invloed meer. Niet dat ie veel vraagt, maar wel voor het idee.

Als deze voeding moet worden vervangen, wat is dan een mogelijkheid? Alvast bedankt.
De voltages die uitgelezen worden zien er erg netjes uit, dus wat dat aangaat lijkt het alsof de voeding nog wel wat over heeft. Desondanks begint het wel wat krapjes te worden. Wellicht trekt de voeding het, maar met het oog op de toekomst (en dus eventuele upgrades ;) ) is het misschien verstandig eens te gaan kijken of je budget hebt voor een zwaardere voeding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09-2024
IRCfreAk schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:03:
ik heb een tagan 580 easy con psu en nu heb ik een hdd die ongeveer het geluid van een floppy disk maakt, klik klak etc.
ik vroeg me af of mijn voeding mss te zwaar belast werd, verdere specs:
asus a8n sli deluxe
a64 3500 winchester
2gb dual chan gskill setje pc3200
2x 37gb raptor
2x 250gb maxtor dm10 sata
2x 200gb seagte 7200.7 sata
2x 200gb maxtor dm9 ata
1x dvd burner
4x 120mm casefan
1x audigy 2
2x 6600 GT in sli
1x 80mm casefan
1x logitech g15 keyboard, maar dat zal niet zoveel uitmaken denk ik:P
Klinkt idd of je teveel vraagt van je voeding... heb je dit alleen bij booten of voortdurend?!?
Probeer er eens 2 setjes los te halen (2* maxtor & 2* seagate)
Doet het probleem zich niet meer voor vraag je teveel van je voeding...

Is dit het geval wordt het tijd voor een zwaardere voeding, of zou je eens kunnen kijken of je niet te veel op 1 rail aan sluit (alle HDD's op 1 rail levert gegarandeerd problemen op, bij spin-up)

stroom vreters op volgorde:
1 mobo&CPU
2 hdd
3 graka's
4 USB/overige PCI

Als je je kabels volgt naar je voeding zal je zien dat je een paar 'hoofdkabels' ovehoud. verdeel de stroomvreters zoveel mogelijk over deze kabels,... als je losse aansluitingen hebt zijn deze vaak ook verdeeld over de verschillende rails.. check de handleiding (just to be sure)... Let wel op dat je geen gekke dingen gaat doen als b.v. een HDD aansluiten op een aansluiting voor fan/oid. aangezien sommige exotische voedingen hier speciale poorten voor hebben met standaard aansluitingen ;)

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Laatst online: 17-08-2021
Atmosphere schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:23:
[...]

Klinkt idd of je teveel vraagt van je voeding... heb je dit alleen bij booten of voortdurend?!?
Probeer er eens 2 setjes los te halen (2* maxtor & 2* seagate)
Doet het probleem zich niet meer voor vraag je teveel van je voeding...

Is dit het geval wordt het tijd voor een zwaardere voeding, of zou je eens kunnen kijken of je niet te veel op 1 rail aan sluit (alle HDD's op 1 rail levert gegarandeerd problemen op, bij spin-up)

1 mobo&CPU
2 hdd
3 graka's
4 USB/overige PCI

Als je je kabels volgt naar je voeding zal je zien dat je een paar 'hoofdkabels' ovehoud. verdeel de stroomvreters zoveel mogelijk over deze kabels,... als je losse aansluitingen hebt zijn deze vaak ook verdeeld over de verschillende rails.. check de handleiding (just to be sure)... Let wel op dat je geen gekke dingen gaat doen als b.v. een HDD aansluiten op een aansluiting voor fan/oid. aangezien sommige exotische voedingen hier speciale poorten voor hebben met standaard aansluitingen ;)
het rare is dat het dus niet bij booten/spinup is maar zomaar ineens als ik dat ding bijv aanspreek in windows. mss dat ie toch aan het overlijden is..

en het ding is modulair en ik heb niet meer dan 2 hdd's per kabel die uit de voeding komt, hij heeft 2 lijnen of 1 (met schakelaar achterop) maar schakelen maakt niks uit en ik weet niet aan welke kant welke lijn zit bijv..

[ Voor 10% gewijzigd door IRCfreAk op 20-03-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09-2024
tja alles los op je raptors na ... want daar staat waarschijnlijk windows op ...
dan met monitor proggie je voltages in de gaten houden als je alles weer opkoppelt ...

kopieer ook eens van array naar array naar array :) .. dus probeer volle belasting te halen ..

heb je schommelnde voltages .. tijd voor een nieuwe/zwaardere voeding

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nFo schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:14:
[afbeelding]

heb me al zitten afvragen wat de verschillen net gaan zijn tussen de EXL - dualengine - en Turbojet reeks (voor zover deze laatste een reeks vormt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:21:

De voltages die uitgelezen worden zien er erg netjes uit, dus wat dat aangaat lijkt het alsof de voeding nog wel wat over heeft. Desondanks begint het wel wat krapjes te worden. Wellicht trekt de voeding het, maar met het oog op de toekomst (en dus eventuele upgrades ;) ) is het misschien verstandig eens te gaan kijken of je budget hebt voor een zwaardere voeding :)
Oke, thnx.
Ik denk toch dat ik dan langsga voor een zwaardere voeding, en een x850XT.

Redelijke upgrade, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnhelle schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:48:

Asus AX4SPE-UN
Pentium 3 Ghz
Zalman Koperkoeler
4x 512mb Geheugen
120 Gb Maxtor
Jaton Geforce fx5600XT 256mb
Us robotics Wireless kaartje
Creative 5.1 geluidskaartje
Nec DVD-brander
Aopen DVD speler

Mijn volts:
(Gemeten met speedfan)

Kan iemand hier op reageren aub. Morgen is de laatste dag dat ik eventueel mn voeding zou moeten inleveren als ik een besluit een andere voeding te kopen.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Fijn dat je mijn bericht kickt, maar ik denk eerder dat je zelf een oplossing moet hebben voor je eigen systeem en niet de mijne... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:33:
Gegroet,

Onlangs heb ik mijn computer een nieuwe kast en 3d kaart gegeven in de hoop dat hij niet meer zo warm/lawaaiig was, maar heel veel had het niet geholpen. Ik heb aangenomen dat het om de voeding gaat, want deze werd ook steeds gloeiend heet

Ik heb toen een nieuwe voeding aangeschaft (Forton 400 watt ATX) alleen is deze niet heel veel beter kwa geluidsproductie. Zodra ik iets meer vraag van mn comp zoals bv een spelletje opstarten, begint hij weer te loeien.

Ik begon te twijfelen of het wel aan mijn voeding lag of dat ik gewoon 2 slechte voedingsdozen heb. Ik het op prijs stellen als iemand van jullie mij een advies kan geven hierover en wat voor een voeding ik misschien dan wel moet aanschaffen. Ik kan deze nog inruilen, maar dat moet snel gebeuren anders kan dat niet meer.
Ik zou dus graag willend dat mijn computer muisstil wordt in tegenstelling tot de straaljagergeluidsproducent die het is. Eventuele aankopen van nieuwe voedingen sluit ik dus niet uit.
Alle hulp/adivies hierover is erg welkom,

Mijn systeem:

-Asus moederbord met AGP slot.
-p4 3.0 ghz cpu.
-Xfx Geforce 6800 gs
-2 gb mb ram geheugen.

Bij voorbaat bedankt.
;) Deze bedoelde ik idd, te haastig gedaan. Graag gedaan btw.

Kan iemand hier op reageren aub. Morgen is de laatste dag dat ik eventueel mn voeding zou moeten inleveren als ik een besluit een andere voeding te kopen.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 00:02:
[...]

Bedankt.
zoals ik het zie gaat die dit niet trekken een goede voeding vna minimaal 400 watt is hiervoor wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gisteravond is waarschijnlijk mijn s-ata kabel kapot gegaan, meteen een moment om misschien een nieuwe voeding erbij aan te schaffen.
Mijn systeem:

MSI K7N8-x
AMD XP 2700+ (12x200mhz / org. 13x166)
Zalman AlCu cooler
1x IBM Sata 120GB (s-ata)
2x 512 DDR dual channel (twinmos)
Asus 6800 AGP (nonGT)
2x 8cm casefan
Samsung DVD/RW
Font-Tronic 4x20 LCD scherm

USB
Logitech G15 Keyboard
Philips webcam
Audigy NX USB (eigen voeding)
Bluetooth stick
Fellowness wireless mouse (eigen voeding)

Huidige voeding
Flowerpower (powerflower) 540watt +/- 3 jaar oud
waarde (zover ik herinner van gisteravond) 11,87/3,42 - rest weet ik niet meer.

Doel: gamen, 24/7 aanstaan, muziek.. naja, het basic dus :)

2 weken terug voor mij ander systeem een Coolermaster RS-380 380w gekocht, deze heeft 24pins aansluiting. Is dit een standaard aansluiting? ik dacht dat normaal 20pins was, of dat was voor de oudere moederbords?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een nieuw server systeem gebouwd met de volgende specs:

Tyan Trinity GC-SL
P4 2,53 Ghz 533Mhz
Dell Perq3/QC
2 x 36GB 10000rpm SCSI
1 GB PC1600 Reg ECC
DVD-Rom
2 x 12cm fan

Dit zit nu op een 350 watt (noname??) voeding.
Wilde gisteren een 120 GB IDE schijf hierbij aansluiten, maar dan herstart de pc op het moment dat eigenlijk windows gestart gaat worden. Kan dit een voedingsprobleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik heb een vraag. Sinds kort doet mijn computer nogal moeilijk als ik hem aan zet. Vaak zegt ie dat mijn 9800 niet aangesloten zit terwijl dat zeker wel het geval is. Soms doet ie het ook wel. Nu vraag ik mij af, is mijn molex het probleem of mijn voeding.

Mijn voeding: Qtek 300 watt (ga nu niet zitten zeuren dat het een slechte is want dat weet ik zelf ook wel)

Waarden die speedfan meet.

Vcore A 1.60
Vcore B 1.70
+3.3 V 2.62V
+5 V 4.76V
+12 V 12.77
-12 V -12.45
-5 V -5.25
+5VSB 5.32
Vbat 2.94

Vooral de +3.3 V is erg laag. De rest lijkt mij nog wel aardig.

De rest van mijn systeem wat relevant is:

Epox 8RDA+
AMD Athlon XP 2600+@2800+
Maxtor 200 gigabyte
NEC DVD Writer/ReWriter
Ati Radeon 9800 Pro @ XT

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:42
q-tec vinden de mensen hier niet geweldig en 300 watt is ook niet echt veel. Doet ie hetzelfde als je je maxtor en dvd schrijver eraf haalt ? Dan heb je misschien iets meer speling wat btreft die 300 watt. Als dat wel beter gaat, dan toch een betere voeding met meer vermogen nemen.

Je kan ook altijd even de molexen omwisselen van bv je hd en videokaart

[ Voor 13% gewijzigd door reddevil op 21-03-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik weet dat van die Qtek, maar ik dacht ik vervang hem wel als die overleden is. En wellicht is dat mooie moment weldra aangebroken. Voor de rest maak het weinig uit of ik de molex verander of niet. Ook met of zonder HD maakt geen verschil. Nu doet ie het bijvoorneeld toevallig wel. Gisteren heb ik nog anderhalf uur met wat vrienden Source gespeeld zonder gezeur. Vervolgens zat ik even in mijn kast te rommelen en toen wilde die niet meer aan. Nu heb ik met een andere voeding getest en dat gaf geen gezeur. Toen deed ie het wel direct (zonder HD) dus kwam ik niet vele verder dan de BIOS. Helaas was die maar 250 watt en dat niet genoeg voor mijn configuratie. Vervolgens mijn oude voeding er weer opgezet en toen deed ie het weer. Ik zit zelf te denken dat mijn voeding te weinig amperes levert, want volgens mij heeft een 9800 heel wat voedsel nodig.

-Edit- Mijn HD en videokaart zitten wel aan dezelfde stekker, in die zin dat aan een draad twee stekkers zitten. Laatst had ik ook het omgekeerde probleem, toen had ik wel beeld maar deed mijn HD het niet. Als mijn videokaart het niet doet hoor ik wel mijn HD opspinnen.

Hoeveel watt raden jullie mij trouwens aan? Bovendien wil ik een stille voeding. Anders heb ik voor niets mijn hele pc volgehangen met Zalman koelers. Helaas heb ik niet de financien voor een 480 watt Tagan. Maar wat is wel stil en levert genoeg vermogen?

[ Voor 26% gewijzigd door Kwak op 21-03-2006 15:13 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik heb een Zalman voeding gekocht, de ZM460-APS. 460 keiharde watturen!!

Deze dus!!

Relaxte voeding, ben er zeer tevreden mee. Desalniettemin bedankt voor jullie hulp.
Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gewoon een FSP voeding, m.a.w. Zalman koopt FSP voedingen, zet er een stille fan in, en verkoopt ze door met een flinke marge.
Goede voedingen, maar een FSP is goedkoper en even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:00:
Heb een nieuw server systeem gebouwd met de volgende specs:

Tyan Trinity GC-SL
P4 2,53 Ghz 533Mhz
Dell Perq3/QC
2 x 36GB 10000rpm SCSI
1 GB PC1600 Reg ECC
DVD-Rom
2 x 12cm fan

Dit zit nu op een 350 watt (noname??) voeding.
Wilde gisteren een 120 GB IDE schijf hierbij aansluiten, maar dan herstart de pc op het moment dat eigenlijk windows gestart gaat worden. Kan dit een voedingsprobleem zijn?
Dat kan het zeer zeker zijn.Probeer het eens door wat hardware die je voor het booten toch niet nodig hebt los te trekken en dan die schijf er in steken... ;) Het is eigenlijk een wonder dat de een noname voeding dit systeem nog trekt, die SCSI schijven lusten wel een hapje namelijk.. Ik zou zeggen, koop een iets sterkere voeding dan je nu hebt van een A merk en je zit altijd goed. :)

@Hierboven... Dat is Aopen dacht ik hoor... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
het rare is dat het dus niet bij booten/spinup is maar zomaar ineens als ik dat ding bijv aanspreek in windows. mss dat ie toch aan het overlijden is..
Die klik geluiden kwamen bij mij ook een paar maand geleden, gevolg ==> 2 weken terug is mijn Antec Smartpower 350 overleden.. :X

Lijkt het er op dat hij uitvalt en meteen weer opstart binnen een seconde? Dat deed hij bij mij iig wel.. ik vrees dus het ergste voor jouw voeding.
Ik heb een Zalman voeding gekocht, de ZM460-APS. 460 keiharde watturen!!

Deze dus!!

Relaxte voeding, ben er zeer tevreden mee. Desalniettemin bedankt voor jullie hulp.
Grtz.
Goed om te horen, zit er ook sterk over te denken om deze aan te schaffen. Hoe is je algemene indruk, degelijk? Ben ook benieuwd naar de kabels, hoe is de lengte en buigzaamheid?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Goed om te horen, zit er ook sterk over te denken om deze aan te schaffen. Hoe is je algemene indruk, degelijk? Ben ook benieuwd naar de kabels, hoe is de lengte en buigzaamheid?
Algemene indruk:
Super. Netjes afgewerkte voeding, alles gesleeved in een net-sleeving en mooie zwarte molexjes. De lengte is zeker voldoende, een Big-tower wordt wel krap denk ik... Wel lekker flexibel, de PCI-Ex heb ik makkelijk bovenop de voeding kunnen leggen. Echt super!!
Genoeg verloopstukjes, combinatiekabeltjes en een lekker lange 220v kabel. Wat ook leuk is: 5 stuks klitteband (wel in het blauw :Y) )waarmee je de kabeltjes kan binden. Ideaal voor mij, zonder window.

Echt een goede voeding, staat nu ff te stressen om ff uit te proberen... :P

Edit: http://tweakers.net/productsurvey/survey/2309

[ Voor 4% gewijzigd door dnhelle op 21-03-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Ah dat klinkt goed ;) Goed te horen dat alles netjes afgewerkt is (had ik ook wel verwacht). Hoe zit het trouwens met de geluidsproductie, dat vind ik nogal belangrijk namelijk. Kheb wel gelezen op Silentpreview.com dat het goed te doen is, maar wou het toch even van een echte gebruiker horen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Staat ook in de survey, de geluidsproductie valt enorm mee, maar vanwege mijn systeem was dat niet mijn prioriteit. Je hoort hem niet of nauwelijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:20
(jarig!)
Ik heb mijn Tagan TG480-U22 voeding binnen gekregen. Ik heb hem ook ingebouwd en het is een topvoeding. Het inbouwen ging niet zonder problemen omdat ik weinig ruimte in mijn HTPC case heb voor die kabeltros. Uiteindelijk is het wel gelukt. Denk hier dus aan als je weinig ruimte hebt.
De voeding is lekker stil en de voltages zijn goed.
De temperaturen zijn in orde. De CPU (AMD Athlon XP 3200+) wordt ongeveer 50 graden en de case wordt 30 graden. Een aanradertje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn Corsair geheugen op 400 MHz wil draaien krijg ik allerlei ellende met m'n bios. Zelfde verhaal als ik mijn CPU iets wil overklokken. Kan het komen omdat er een tekort aan wattage is? Ik heb een Chieftec 360 Watt en het volgende systeem

Pentium 4 2,8GHz
Asus P4P800
Corsair TWINX 512 (2x256) 3200 LL
Corsair TWINX 1024 (2x512) 3200 ..
Radeon 9800 PRO 128MB
RAID-opstelling: 2x Maxtor Diamondmax 10
Verouderde HD: Western Digital 80 GB
Creative Audigy 2 ZS
Plexwriter 52/24/52A
Creative PC-DVD 12x
DVD Writer NEC ND-4550

Als er een tekort is, hoeveel watt zou ik dan ongeveer nodig hebben om een beetje te kunnen overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Oke... Ik begin ook te twijfelen of mijn voeding wel goed genoeg is.

Moederbord: ASUS A8V Deluxe
CPU: AMD Athlon 64 3500+ + Zalman Fatal1ty
Geheugen: MDT DIMM 1 GB (dit wil ik binnenkort vervangen door 2 x 1 GB Kingston geheugen in dual channel)
Videokaart: Sapphire Radeon 9600XT + Zalman Fatal1ty
Harde schijven: 4 x Western Digital WD2500KS 250 GB 16 MB cache
DVD brander: NEC DVD-RAM/+&-R/DL ND-4570
DVD speler: Toshiba DVD-ROM SD-M1912
Floppydrive: NEC 3,5" floppydrive
TV kaart: Hauppauge WinTV PVR 150 Retail
Cardreader: Sweex internal 3,5" 16 in 1 cardreader
Fans: 4 x Cooler Master TLF-S82-ER
Fancontroller: Coolermaster Aerogate II
(specs.tweak.to)

Dit alles draait op een Zalman 400 Watt Noiseless PSU.

Nu ik zo naar deze lijst kijk, lijkt mij eigenlijk dat dit niet zo denderend veel stroom zal verbruiken. Een sidenote is misschien wel dat ik AMD Cool & Quiet heb uitstaan. Bij het vervangen van het geheugen gaat hoogstwaarschijnlijk ook de TV kaart er uit (dit ivm. met die 1 GB geheugen + TV kaart in een media center PC).

Wat denken jullie hiervan? En zou het, na het vervangen van het geheugen, nog steeds / dan wel genoeg zijn?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje om het zeker te weten:

eXtreme Power 430W ATX Formfactor 2.01
wil ik op een moederbord gaan zetten waar dit bij staat bij specificaties:
Voeding ATX 2.03, ATX12V 2.0

Gaat dat werken? (ik bedoel dus de formfactor aangezien dit 2.01 en 2.03 is) ga er uit van wel
omdat ze beide ATX2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Laatst online: 20-09 22:46
code:
1
2
3
4
5
6
7
Processor: AMD Athlon X2 4200+
Geheugen: 2048 MB DDR SDRAM PC3200 CAS2
Graka: nVidia GeForce 7900GT
Moederbord: Asus A8N-e
DVDRW: Lite-on SOHW1673S
HDD: WD Caviar 2.0 160G
Speakers: Logitech X-230

Volstaat een Antec Smartpower 2.0 450W voor dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:58
ik heb een 400watt noname voeding.
Ik heb 11,52 volt op de 12 volt lijn idle.
Is dit teveel afwijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 17:35
Atmosphere schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:23:
[...]

1 mobo&CPU
2 hdd
3 graka's
4 USB/overige PCI
Ik gok dat die volgorde niet helemaal klopt? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mijn 120 gb schijfje meer verbruikt dan me 7800 gt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Is een CoolerMaster RealPower ACLY-450 (450 Watt natuurlijk) voldoende voor onderstaande configuratie:

1 x AMD Athlon 64 X2 - 4800+
2 x Corsair 1GB CAS 2 (2GB totaal)
2 x Seagate Barracuda 160GB SATA
1 x WD Raptor 74GB SATA
1 x NEC 3540
1 x NEC 4570
1 x Geforce 6800GT
1 x Arctic Freezer 64 Pro Aluminium
Dit alles op een AMD A8N- SLI Premium

[ Voor 5% gewijzigd door rally op 23-03-2006 10:07 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik binnenkort een nieuwe voeding nodig hebt omdat ik denk dat mn 300W het niet echt trekt, nu ik een nieuw moederbord en processor heb.

Mijn specs:
Amd A64 3500+
Arctic Freezer 64 Pro
ASUS A8V-MX
Ati Radeon 9800Pro
2x 512MB TwinMOS 400Mhz
Maxtor 300GB IDE (7200rpm, 16mb)
DVD Brander
Floppy

Mijn huidige voeding: A-Open 300W
Die doet het nu nog wel, maar nu heb ik een oude GF4 kaart erin en een ander moederbord.

Wat voor een voeding raden jullie mij aan?

//Edit:
is Codegen 400W genoeg? Zo nee, Codegen 480W wel?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Wat dacht je van: Codegen 0W ;) Die dingen zijn echt bijzonder brak. Kunnen zelfs exploderen, met alle schadelijke gevolgen van dien.

Ik zou het gewoon eerst met je AOpen 300W voeding proberen, die moet dat systeem in principe gewoon makkelijk kunnen trekken. Als dat echt niet blijkt te werken, wat ik niet verwacht, dan kun je het beste voor een 350/400W kwaliteitsvoeding gaan. Vermijd dingen als Sweex, Q-Tec en Codegen.

Edit-- zie ook hier.

[ Voor 22% gewijzigd door NNF op 23-03-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NNF schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:03:
Wat dacht je van: Codegen 0W ;) Die dingen zijn echt bijzonder brak. Kunnen zelfs exploderen, met alle schadelijke gevolgen van dien.

Ik zou het gewoon eerst met je AOpen 300W voeding proberen, die moet dat systeem in principe gewoon makkelijk kunnen trekken. Als dat echt niet blijkt te werken, wat ik niet verwacht, dan kun je het beste voor een 350/400W kwaliteitsvoeding gaan. Vermijd dingen als Sweex, Q-Tec en Codegen.

Edit-- zie ook hier.
Oké, dat is duidelijk. Ik probeer t gewoon en als hij t niet trekt dan haal ik een andere.

Zijn Thermaltake en Enermax wel goeie? (Thermaltake vast wel, die andere ken ik niet ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:26:
[...]

Oké, dat is duidelijk. Ik probeer t gewoon en als hij t niet trekt dan haal ik een andere.

Zijn Thermaltake en Enermax wel goeie? (Thermaltake vast wel, die andere ken ik niet ;))
Enermax staat aan de top op het gebied van voedingen.
Maar wie heeft enig idee of mijn voeding wel volstaat?

Nikolas in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 14"

[ Voor 16% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 23-03-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__xeno__ schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:21:
ik heb een 400watt noname voeding.
Ik heb 11,52 volt op de 12 volt lijn idle.
Is dit teveel afwijking?
Het is wel een behoorlijke afwijking, maar volgens mij kan het geen kwaad aan je systeem. En zolang je systeem ook stabiel is zou ik me er niet druk om maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Nikolas schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:38:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Processor: AMD Athlon X2 4200+
Geheugen: 2048 MB DDR SDRAM PC3200 CAS2
Graka: nVidia GeForce 7900GT
Moederbord: Asus A8N-e
DVDRW: Lite-on SOHW1673S
HDD: WD Caviar 2.0 160G
Speakers: Logitech X-230

Volstaat een Antec Smartpower 2.0 450W voor dit systeem?
Heel toevallig sta ik op het punt om (voor een kennis) een systeem te bouwen met vrijwel dezelfde specs, ben ook van plan diezelfde SmartPower voeding te gaan gebruiken (lang leve de Sonata II). Moet echt zonder meer werken, 450W is méér dan voldoende voor zo'n systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door NNF op 23-03-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
NNF schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:03:
[...]

Heel toevallig sta ik op het punt om (voor een kennis) een systeem te bouwen met vrijwel dezelfde specs, ben ook van plan diezelfde SmartPower voeding te gaan gebruiken (lang leve de Sonata II). Moet echt zonder meer werken, 450W is méér dan voldoende voor zo'n systeem.
Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
  • Laatst online: 19-09 12:50
eej,

klein vraagje: zijn antec, enermax en coolermaster A merken??

Dankje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar dat staat vrij duidelijk vermeldt dacht ik in de topicstart ;) Daarnaast is het al vrij vaak genoemd in dit topic, volgende keer een beetje beter zoeken dus :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
  • Laatst online: 19-09 12:50
Ok zal ik doen maar ben een beetje lui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Laatst online: 02-04 15:52
Ik heb nu dit systeem:

AMD XP 2500+
ATI Radeon 9600
Asus A7N8X -e- Deluxe
30 Gb maxtor
160 gb hitachi
LG Dvd speler
NEC 3540 dvd rw
512 mb ram

Nu heb ik een standaard a-open 350 watt voeding. Omdat de fan hiervan er af en toe mee nokt wil ik een andere voeding kopen. Alleen van voedingen heb ik ik weinig verstand. Ik wil de voeding wel met oog op de toekomst kopen, waarschijnlijk in de herfst dit jaar een AMD M2 systeem, nieuwe vga kaart etc. Hoeveel watt? en wat voor merken? Ik zag een Zalman 460 APS en een Tagan van 480 watt deze zitten wel in mijn prijsklasse.

Bedankt, Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakel
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-11-2020
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe voeding aan te schaffen omdat mijn sweex troep voeding maar 11,09 volt geeft op de volt lijn, en me pc daar ontzettend traag door is, ik zat te denken aan de Tagan 480watt u22.

Is die voeding goed voor overclocken en dergelijke?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakel, wat zijn je systeemspecs? Zo kunnen we weinig tot niets zeggen. De Tagan is een goede/stabiele/stille voeding ja. :)

JesseAMD, dat zijn goede voedingen die je daar hebt :) Voor het moment zijn ze imo een beetje overkill, maar mocht je gaan upgraden is het wellicht verstandig om daar rekening mee te houden. Ik denk dat je met een 400+ watt voeding van een goed a-merk wel goed zit hoor :) Die AMD M2 processors vreten niet veel meer stroom dan singlecores, en die verbruiken al niet abormaal veel. Mocht je voor 2 videokaarten etc gaan is het wel verstandig om een +450 watt voeding van een a merk te pakken :)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakel
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:16:
Bakel, wat zijn je systeemspecs? Zo kunnen we weinig tot niets zeggen. De Tagan is een goede/stabiele/stille voeding ja. :)
Ja sorry:P zat nog op school en moest vlug naar de les toe.

Maar me specs zijn;

DFI lanparty Ultra b
Amd xp athlon mobile 2800+
2x hardeschijven 1x250gig maxtor, 1x120 gig WD
dvd rom
en 12cm fan

En meer fannen heb ik niet omdat ik waterkoeling in me pc heb zitten.

Maar dat is echt me grootste fout ooit de sweex voeding van 450 watt geloof ik 8)7

hier foto van me voeding nu...het schommelt tussen de 10,8 en de 11,15volt

Afbeeldingslocatie: http://img4.picsplace.to/img4/21/sweextroep.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Bakel op 24-03-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat voor videokaart zit erin? Kan ook een flinke stroomzuiper zijn namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakel
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:19:
En wat voor videokaart zit erin? Kan ook een flinke stroomzuiper zijn namelijk. :)
Ohja...

Ati Radeon 9600XT

Maar het is pas sinds de laatste tijd zo die volts...ongeveer 8 weke ofzo, en wordt steeds langzamer etc.

Ik zat te denken aan deze voedingen voor als ik een nieuwe koop

OCZ ModStream OCZ45012U, 450W
Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e)

[ Voor 18% gewijzigd door Bakel op 24-03-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:50
Ik heb sinds net een vaag probleem waarvan ik mijn voeding verdenk. Ik heb een Tagan 480 U02 en die zit er al 8 maanden zonder problemen in. Nu start ik net mijn pc op en zegt mijn pc dat ik mijn voltage of fanspeed moet nakijken. Nu keek ik in mijn BIOS bij mijn voltage instellingen en zag ik dat mijn 12+ lijn een waarde aangaf van 11,49. En het vreemde was dat deze waarde in het rood vermeld stond. Hierdoor neem ik aan dat dit niet goed betekende. Ik heb vervolgens deze instelling " ignored" en kon weer opstarten. Vervolgens ging ik weer terug naar mijn bios en bekeed de instellingen nogmaals en nu stond mijn 12+ lijn op 11,71 en start mijn computer wel normaal op. Zou het mogelijk zijn dat mijn 12+ lijn het niet meer trekt en wat voor gevolgen heeft dit als ik mijn PC gewoon blijf gebruiken. Alvast bedankt.

Processor
AMD 4000 San Siego core

Moederbord
Asus A8N-SLI

Intern Geheugen
2 GB Kingston Value Ram

Videokaart
Asus 7800 GTX top edition

Harde schijf
Maxtor Diamond 10 250 gb

CD- & DVD-branders
NEC 3540

Geluidskaart
Creative Audigy2 ZS

Voeding
Tagan 480 U02

Overclocking & Cooling
Zalman 7700 CU

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 15:47
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het bepalen welke voeding ik nu nodig heb. Het gaat om onderstaand systeem :

2x AMD Opteron 270 Dual Core 2Ghz
Gigabyte Dual Opteron Moederbord
16GB PC3200 DDR ECC Reg.
Areca 16 ports S-ATA2 Raid controller (PCIe) incl. Kingston 1GB PC2700 non-ecc
14x Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB Cache S-ATA2
2x Western Digital 80GB 7200Rpm 8MB Cache
Nec DVD Brander
Onboard Video en Sound
2x Intel 4-ports Gigabit PCI-X

Ik zat zelf te denken aan minimaal 520W van een merk als OCZ of Enermax. Het is wel belangrijk dat er een EPS connector op zit voor het moederbord.

[ Voor 15% gewijzigd door pizzaboertje op 26-03-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn computer een nieuwe voeding nodig, maar wel gelijk een goeie. Verder haal ik hem het liefst gewoon in de winkel omdat ik via internet niet zo graag doe, dus ik bij de site van de computerboer hier om de hoek gekeken en zag deze 2 staan die me wel interessant leken:
Thermaltake 460W ATX/-2 PSU retail - 79 euro
Enermax Liberty 500W - 100 euro

Ik denk hier er ook aan dat ik er lang mee moet kunnen doen, dus als ik over een jaar een nieuwe videokaart of ... wil halen, dat dat moet kunnen.

Welke is hiervan de beste?

Mijn specs:
AMD A64 3500+
ASUS A8V-XM
2x TwinMOS PC3200 512MB
PowerColor Ati Radeon 9800Pro
Maxtor 300GB (intern)
Maxtor 80GB (extern)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
CelestialCelebi schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:13:
Oke... Ik begin ook te twijfelen of mijn voeding wel goed genoeg is.

Moederbord: ASUS A8V Deluxe
CPU: AMD Athlon 64 3500+ + Zalman Fatal1ty
Geheugen: MDT DIMM 1 GB (dit wil ik binnenkort vervangen door 2 x 1 GB Kingston geheugen in dual channel)
Videokaart: Sapphire Radeon 9600XT + Zalman Fatal1ty
Harde schijven: 4 x Western Digital WD2500KS 250 GB 16 MB cache
DVD brander: NEC DVD-RAM/+&-R/DL ND-4570
DVD speler: Toshiba DVD-ROM SD-M1912
Floppydrive: NEC 3,5" floppydrive
TV kaart: Hauppauge WinTV PVR 150 Retail
Cardreader: Sweex internal 3,5" 16 in 1 cardreader
Fans: 4 x Cooler Master TLF-S82-ER
Fancontroller: Coolermaster Aerogate II
(specs.tweak.to)

Dit alles draait op een Zalman 400 Watt Noiseless PSU.

Nu ik zo naar deze lijst kijk, lijkt mij eigenlijk dat dit niet zo denderend veel stroom zal verbruiken. Een sidenote is misschien wel dat ik AMD Cool & Quiet heb uitstaan. Bij het vervangen van het geheugen gaat hoogstwaarschijnlijk ook de TV kaart er uit (dit ivm. met die 1 GB geheugen + TV kaart in een media center PC).

Wat denken jullie hiervan? En zou het, na het vervangen van het geheugen, nog steeds / dan wel genoeg zijn?
Zou iemand hier eens naar willen kijken?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 16:59
Op dit moment heb ik een 235 Watt voeding (komt nog uit zo'n Packard Bell kast met een dikke buik (P3). Het ding blijkt een zeer degelijke voeding te zijn, maar ik vrees toch een beetje voor mijn volgende upgrade. (ik heb het de laatste tijd ook allemaal niet zo sterk meer gevolgd).

Huidige voeding
3,3V -> 14A
5V -> 22A
12V -> 8A

Spanningen (dmv Speedfan):
3,3 -> 3,28 V
5 -> 4,92 V
12 -> 12,22 V

Huidig Systeem
AMD Barton 2500@2800
512 MB geheugen
extra 4.1 geluidskaartje en NIC (onboard gedoe uitgeschakeld)
tv-kaart
2 harde schijven, dvd en dvd-schrijver
1 casefan
Geforce 3 Ti200 @ Ti500

Nu wil ik de Gf3 gaan vervangen door een Nvidia 6600.

Iemand een gedacht of mijn huidige voeding het kan trekken (nuja, dat probeer ik toch; het lijkt mij dat dit niet veel kwaad kan.)

Belangrijkste vraag: stel dat ze het niet trekt (wat me wel logisch lijkt) naar wat moet ik dan gaan kijken? Ik heb geen goesting om een fortuin aan een voeding te geven (hoewel ik die noname 400Watt dingen van 20€ wel links laat liggen).

Ik heb 3 mogelijkheden:
Kheb hier ook nog een Aopen 250Watterke liggen:

3,3V -> 16A
5V -> 25A
12V -> 13A

of de volgende kopen: Enermax EG301P-VE die volgende gegevens zou hebben:
3,3V -> 28A
5V -> 30A
12V -> 15A

Een 3de gedacht is om voor hetzelfde geld een volledig nieuwe kast (mijn huidige is nog altijd die lelijke PB-kast met gedemonteerde "buik"). + voeding te kopen (namelijk Open QF50C). Deze bevat ook een 300 Watt voeding, maar daar kan ik niet direct gegevens over terugvinden. Iemand ervaring hiermee? Ik dacht alleszins toch dat Aopen voedingen degelijk gerief was?

Vuur jullie mening maar af!

[ Voor 3% gewijzigd door I386DX op 26-03-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Laatst online: 15:46
Ik vraag me wel eens af, hoe betrouwbaar zijn de voltage-gegevens in Speedfan en Everest? In het bios zelf kan ik geen waardes vinden, enkel "OK" of iets anders (heb ik nooit gezien). Ik heb namelijk een ASUS A-45GA 450 Watt gekocht, en die word in vele reviews als een goede voeding gezien, maar toch geeft hij in Speedfan en Everest 4,14 V aan op de +5 V lijn. Hoe betrouwbaar zijn deze gegevens? De overige Voltagelijnen zijn wel binnen de marge, en verder heb ik ook geen last van uitvallers of BSOD's. Maar toch wil ik even zeker weten of de waardes wel kloppen in deze prog's.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CelestialCelebi schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:13:
[...]

Zou iemand hier eens naar willen kijken?
Als het momenteel goed gaat, en het enige wat je veranderd is; 2 latjes geheugen ipv 1 en een TV-kaartje eruit, dan lijkt her mij dat die zeker ook geen problemen zou mogen geven na deze aanpassing.
steefje schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:39:
Ik heb sinds net een vaag probleem waarvan ik mijn voeding verdenk. Ik heb een Tagan 480 U02 en die zit er al 8 maanden zonder problemen in. Nu start ik net mijn pc op en zegt mijn pc dat ik mijn voltage of fanspeed moet nakijken. Nu keek ik in mijn BIOS bij mijn voltage instellingen en zag ik dat mijn 12+ lijn een waarde aangaf van 11,49. En het vreemde was dat deze waarde in het rood vermeld stond. Hierdoor neem ik aan dat dit niet goed betekende. Ik heb vervolgens deze instelling " ignored" en kon weer opstarten. Vervolgens ging ik weer terug naar mijn bios en bekeed de instellingen nogmaals en nu stond mijn 12+ lijn op 11,71 en start mijn computer wel normaal op. Zou het mogelijk zijn dat mijn 12+ lijn het niet meer trekt en wat voor gevolgen heeft dit als ik mijn PC gewoon blijf gebruiken. Alvast bedankt.

Processor
AMD 4000 San Siego core

Moederbord
Asus A8N-SLI

Intern Geheugen
2 GB Kingston Value Ram

Videokaart
Asus 7800 GTX top edition

Harde schijf
Maxtor Diamond 10 250 gb

CD- & DVD-branders
NEC 3540

Geluidskaart
Creative Audigy2 ZS

Voeding
Tagan 480 U02

Overclocking & Cooling
Zalman 7700 CU
Je voeding zou dit toch moeten trekken lijkt me. Maar never say nerver ;) Hou dus vooral die voltages in het oog (bij voorkeur met multimeter). Kijk vooral of je de voeding capriolen ziet maken bij stressed t.o.v. idle.
pizzaboertje schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:44:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het bepalen welke voeding ik nu nodig heb. Het gaat om onderstaand systeem :

2x AMD Opteron 270 Dual Core 2Ghz
Gigabyte Dual Opteron Moederbord
16GB PC3200 DDR ECC Reg.
Areca 16 ports S-ATA2 Raid controller (PCIe) incl. Kingston 1GB PC2700 non-ecc
14x Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB Cache S-ATA2
2x Western Digital 80GB 7200Rpm 8MB Cache
Nec DVD Brander
Onboard Video en Sound
2x Intel 4-ports Gigabit PCI-X

Ik zat zelf te denken aan minimaal 520W van een merk als OCZ of Enermax. Het is wel belangrijk dat er een EPS connector op zit voor het moederbord.
Het pijnpunt met dit systeem zal het aantal hd's zijn. Ben je van plan om iets van staggered spin-up te gebruiken? Zo niet gaat de voeding het bij het opstarten van de pc, dus bij het opspinnen van de schijven, het al lastig krijgen: 16 schijven * 2A = 32A @ 12V voor de schijven alleen al. Als je deze piek kan verminderen door staggered- spin-up moet het echter doenbaar zijn om 1 goed voeding te gebruiken voor dit systeem. Al ga je nooit een voeding vinden met genoeg sata-power connectoren... Je zal dus zelf met wat Y-splittertjes of verloopstukjes moeten werken.

Een andere optie is alvast om met 2 voedingen te werken.
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:01:
Ik heb voor mijn computer een nieuwe voeding nodig, maar wel gelijk een goeie. Verder haal ik hem het liefst gewoon in de winkel omdat ik via internet niet zo graag doe, dus ik bij de site van de computerboer hier om de hoek gekeken en zag deze 2 staan die me wel interessant leken:
Thermaltake 460W ATX/-2 PSU retail - 79 euro
Enermax Liberty 500W - 100 euro

Ik denk hier er ook aan dat ik er lang mee moet kunnen doen, dus als ik over een jaar een nieuwe videokaart of ... wil halen, dat dat moet kunnen.

Welke is hiervan de beste?

Mijn specs:
AMD A64 3500+
ASUS A8V-XM
2x TwinMOS PC3200 512MB
PowerColor Ati Radeon 9800Pro
Maxtor 300GB (intern)
Maxtor 80GB (extern)
Beiden moeten zeker volstaan voor je systeem. Welke de beste is: mijn mening: de Liberty. Is ook wel duurder. Videokaart upgraden met de Liberty moet zeker gaan, van de Thermaltake moet ik eerst eens verder kijken voordat ik daarover iets kan zeggen, maar op het eerste zich moet dit met 460W zeker lukken, zolang het 1 videokaart blijft en geen SLI/CF.
I386DX schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:45:
Op dit moment heb ik een 235 Watt voeding (komt nog uit zo'n Packard Bell kast met een dikke buik (P3). Het ding blijkt een zeer degelijke voeding te zijn, maar ik vrees toch een beetje voor mijn volgende upgrade. (ik heb het de laatste tijd ook allemaal niet zo sterk meer gevolgd).

Huidige voeding
3,3V -> 14A
5V -> 22A
12V -> 8A

Spanningen (dmv Speedfan):
3,3 -> 3,28 V
5 -> 4,92 V
12 -> 12,22 V

Huidig Systeem
AMD Barton 2500@2800
512 MB geheugen
extra 4.1 geluidskaartje en NIC (onboard gedoe uitgeschakeld)
tv-kaart
2 harde schijven, dvd en dvd-schrijver
1 casefan
Geforce 3 Ti200 @ Ti500

Nu wil ik de Gf3 gaan vervangen door een Nvidia 6600.

Iemand een gedacht of mijn huidige voeding het kan trekken (nuja, dat probeer ik toch; het lijkt mij dat dit niet veel kwaad kan.)

Belangrijkste vraag: stel dat ze het niet trekt (wat me wel logisch lijkt) naar wat moet ik dan gaan kijken? Ik heb geen goesting om een fortuin aan een voeding te geven (hoewel ik die noname 400Watt dingen van 20€ wel links laat liggen).

Ik heb 3 mogelijkheden:
Kheb hier ook nog een Aopen 250Watterke liggen:

3,3V -> 16A
5V -> 25A
12V -> 13A

of de volgende kopen: Enermax EG301P-VE die volgende gegevens zou hebben:
3,3V -> 28A
5V -> 30A
12V -> 15A

Een 3de gedacht is om voor hetzelfde geld een volledig nieuwe kast (mijn huidige is nog altijd die lelijke PB-kast met gedemonteerde "buik"). + voeding te kopen (namelijk Open QF50C). Deze bevat ook een 300 Watt voeding, maar daar kan ik niet direct gegevens over terugvinden. Iemand ervaring hiermee? Ik dacht alleszins toch dat Aopen voedingen degelijk gerief was?

Vuur jullie mening maar af!
Je huidige voeding is er duidelijk nog een van het tijdperk waarin 12V maar bijkomstig is. Als je pc het bij de upgrade het niet meer kan trekken, zal het dan ook aan die 12V liggen dewelke bottleneck zal zijn. Een 6600 is nu niet direct een kaart die veel stroom nodig heeft, maar de kan is dus inderdaad reeel dat de voeding het dan niet meer houdt. Als je een andere zoekt: die Aopen heeft toch al meer sap op de 12V lijn, je kan dus altijd proberen. De enermax heeft nog iets meer.
De QF50C kast wordt zowel geleverd met 300W als met 350W voeding. De meeste Aopen voedingen zijn van FSP en hebben op 12V een 13A of 15A ter beschikking (bij 300W modelletjes). De 350W modelletjes hebben een 16A op 12V.
Thierry88 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:29:
Ik vraag me wel eens af, hoe betrouwbaar zijn de voltage-gegevens in Speedfan en Everest? In het bios zelf kan ik geen waardes vinden, enkel "OK" of iets anders (heb ik nooit gezien). Ik heb namelijk een ASUS A-45GA 450 Watt gekocht, en die word in vele reviews als een goede voeding gezien, maar toch geeft hij in Speedfan en Everest 4,14 V aan op de +5 V lijn. Hoe betrouwbaar zijn deze gegevens? De overige Voltagelijnen zijn wel binnen de marge, en verder heb ik ook geen last van uitvallers of BSOD's. Maar toch wil ik even zeker weten of de waardes wel kloppen in deze prog's.
Deze waardes zijn zeker niet altijd voor betrouwbaar aan te nemen. Het is ook niet voor niets dat in dit topic altijd wordt aangeraden om de voltages zelf uit te meten met een multimeter. Als je in jou geval zelf specifiek wil nagaan hoe betrouwbaar de waardes zijn: wel, zoals altijd, meet eens na met de multimeter en vergelijk de waardes die je dan krijgt met de waardes uit de desbetreffenden progsels. ;)

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 17:27

Anton

NetApp Implementation Engineer

Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding, want ik vind dat de mijne teveel herrie maakt.

Ik heb nu een 300W voeding die met mijn MyCom bigtower meekwam. Hij hoeft in principe niet veel stroom te leveren:
Athlon XP @ 2.2 GHz
Radeon 8500 All-in-wonder
2x harddisk
dvd speler, brander, en cd-rom (3 in totaal dus)
pci geluidskaart, netwerkkaart, scsi kaart
4 host-powered usb apparaten.

Nu zat ik als vervanging te denken aan de Zalman ZM300B-APS of de Tagan TG330-U1. Qua geluidsproductie ontlopen die elkaar niet veel volgens de specificaties. Voor welke kan ik het beste gaan? Ik las dat Tagan een load-gebaseerd fan management heeft, wat in mijn geval waarschijnlijk betekent dat ie erg weinig geluid gaat maken. Maar aan de andere kant wordt de voeding dan wel warmer.

Verder, stel dat ik over een jaar (ofzo) mijn computer wil vervangen, en ik wil de voeding overbouwen... kan ik dan niet beter een krachtigere nemen? Ik verwacht niet dat er een energieslurpende videokaart in zal komen (ben niet echt een gamer), maar de huidige cpu's slurpen aardig wat. Dus zou ik dan niet beter de 400W Zalman kunnen nemen of de 380/420W Tagan?

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik zou de Zalman 400 Watt halen als ik jou was. Die hoor je echt niet en de PSU wordt als zéér goed getest (google it :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga t volgende systeem in elkaar zetten:

Amd X2 3800+
Asus a8n32 mvp deluxe mobo
2 gig ram
ati 1900 xt
2 x 250 gig harddisk (1 maxtor DM9 die ik heb liggen en een samsung sp2504c)
DVD brander (asus 1608 denk ik, geen zin om huidige PC open te maken om te kijken)

Iemand enig idee of de Antec Neo HE 430 W die standaard bij de P150 behuizing wordt geleverd dit gaat trekken? of kan ik er beter een zwaardere voeding bij bestellen en de antec proberen door te verkopen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel watt voeding heb ik nodig?

1x A8N-SLI Deluxe s939
1x AMD64 4000+
2x 512MB Kingston PC3200
2x WD2500KS (250GB/16MB/SATA2)
1x Hitachi 250GB
1x Maxtor 200GB
1x Asus Geforce 7800GTX TOP edition
1x X-Fi Platinum (frontpanel ook in gebruik)
1x NEC 3540A DVD Brander
3x 12v fans

voeding momenteel: Cooler Master RS-450-ACLY Real Power 450 Watt

Volgens mij heb ik toch wat sterkers nodig aangezien ik momenteel 4 HDD draai en mogelijk nog 2 bij ga doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

450W is veel hoor, vergis je daar niet in. Bovendien: je systeem is nu toch gewoon stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NNF schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:06:
450W is veel hoor, vergis je daar niet in. Bovendien: je systeem is nu toch gewoon stabiel?
Ik hang vaak in CSS. Verder had ik al voedings problemen toen ik de zalman 400watt had die heb ik van de week vervangen voor de coolermaster 450watt

Let op ik heb wel 4x HDD he! Weet niet of dat veel verbruikt maar toch:D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 10:18
450 WATT is niet erg belangrijk, het gaat tegenwoordig vooral om de Amperes op de 12 Volt lijnen, had hier zelf de Thermaltake 480W Purepower http://www.thermaltake.com/purepower/W001011.htm echter maar 18W op 12V dus in b.v. 3dmark05 opeens zwart scherm.
Ben nu overgestapt naar de Hiper 580
http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4k580.html en ik moet zeggen wel een verschilletje.
1 modulair
2 errug stil
3 grote 12 cm fan (voert de warme lucht zo goed af dat mijn cpu opeens 2 graden lager in temp. zit)
+ 8cm afvoer
4 18A en 20A op de 2 12V lijnen
5 minder belangrijk .... MOOI

(te verkrijgen bij o.a. Azerty voor 96 euro)

[ Voor 11% gewijzigd door Ekner op 27-03-2006 14:44 ]

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mn oude voeding nagekeken, en die lijkt in orde te zijn, hier de voltages:
core: 1,9V
+3,3v: 3,4V
+5v: 4,9V
+12v: 11,8V
-12v: -12,1V
-5v: -4,8V

Er zijn de afgelopen maand al 2 moederborden kapot gegaan door hetzelfde, ik dacht de voeding, maar dat weet ik niet zeker... Klopt het dat je minimaal 400W nodig hebt voor AMD Athlon64? (heeft een winkel gezegd)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thierry88 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:29:
Meten is weten,dus een multimeter kopen en meten.
Ik heb trouwens ook deze voeding omdat de 3,3V van m'n Tagan 480W gigantisch inmekaar zakt als ik me syteem stress,de Asus heeft daar totaal geen last van.
Wil alleen de fan van de Asus nog vervangen door een Papst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:26
Heeft iemand ervaring met de

- Levicom Blackpower III - http://www.levicom.de/ind...wUid]=57&cHash=b0a65cb128

of de

- LC power Silent Giant 550 - http://www.lc-power.com/h...g=2&h_id=1&u_id=3&a_id=51

allebei hier te koop : http://www.bg-computers.com/Componenten/Voedingen.htm

Ik ben op zoek naar een niet té dure stille voeding, m'n pc-tje heeft niet zulke hoge specs..

[ Voor 5% gewijzigd door WVL_KsZeN op 28-03-2006 13:21 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 18:31

Theo

moederbord

WVL_KsZeN schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:07:

Ik ben op zoek naar een niet té dure stille voeding, m'n pc-tje heeft niet zulke hoge specs..
Coolermaster extreme power 380 Watt voor 30 euro.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:26
theodouma schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:34:
[...]

Coolermaster extreme power 380 Watt voor 30 euro.
heeft zo te zien 1x FDD, en ik heb er minstens 2 nodig.. liefste dus een PSU waarbij ik niet zo moeilijk hoef te doen met splitters e.d..

bovendien..

coolermaster :
Afbeeldingslocatie: http://www.mocc.ca/catalog/images/coolermasterextremepower380.jpg -> 30 euro
LC power (14 cm fan) :
Afbeeldingslocatie: http://i11.ebayimg.com/01/i/04/0b/27/bc_1_b.JPG -> 33 euro (uit duitsland)

hier nog een test van die LC power : http://www.silenthardware...giant_550_watt/index.html

[ Voor 16% gewijzigd door WVL_KsZeN op 28-03-2006 14:53 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Er staat een interessant projectje op stapel. Een soort NAS zelf bouwen met een capaciteit 5TB. Dit zijn dus 20 schijven van 250GB, + nog 2 waar het OS in raid 0 op staat.

Welke voeding(en) heb je nodig om zoiets stabiel draaiende te houden?

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Little Bear schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:28:
Er staat een interessant projectje op stapel. Een soort NAS zelf bouwen met een capaciteit 5TB. Dit zijn dus 20 schijven van 250GB, + nog 2 waar het OS in raid 0 op staat.

Welke voeding(en) heb je nodig om zoiets stabiel draaiende te houden?
Afhankelijk van hoe de schijven belast zullen worden, en als je staggered spin-ip gebruikt, is het in principe mogelijk om dit werkje te laten doen door 1 voeding. Echter is het aan te raden om hiervoor 2 voedingen te gebruiken, voordelen hiervan: meer connectoren voor de schijven, belasting kan verdeeld worden over 2 voedingen ipv 1 voeding die constant op zijn randje zit, hoeft zeker niet duurder te zijn als 1 krachtigere voeding (integendeel misschien).
Voor 20 schijven, tel ik toch een 30A tot 40A op de 12V en een 15A op de 5V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:13
Ik heb hier een systeem met een coolermaster 380 watt voeding. Nu trekt deze voeding het systeem niet helemaal (met cd's brande bijv. loopt hij vast). Nu heb ik er een 2e voeding bijgehangen (Qtec 450"watt"). Deze voeding neemt alle fans, de coolermaster musketeer en uv-lichtbalkjes voor zijn rekening. Ik heb alle kabels uit de voeding verwijderd op 1 rij stekkertjes en de 2 signaal kabeltjes na. Deze 2 signaal kabels heb ik zoals bovenaan in dit topic beschreven staat aangesloten.

Nu het probleem:

Het systeem werkt prima met deze 2 voedingen, volt lijnen zijn van beide voedingen stabiel. Echter ging de Qtec voeding stinken. Ik ben er achter gekomen welk onderdeel vd voeding hier verantwoordelijk voor is, een simpele weerstand tussen de 3.3v output en Ground (tussen de draadjes van de moederbordstekker en andere kabels, in de voeding). Ik heb deze weerstand nu gewoon weggehaald en hier niets voor in de plaats gedaan. Nu draait alles prima alleen zou ik willen weten of dit verantwoord is? Waar dient deze weerstand voor? Kan mijn Qtec voeding nu oververhit raken/doorbranden aka mijn systeem mollen (ja qtec is slecht... :9 ) omdat hij geen 3,3v hoeft te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk gewoon een weerstand als dummy-load. Kan op zich geen kwaad die weg te laten, maar als er problemen ontstaan weet je waar het waarschijnlijk aan ligt. Hoe groot is de weerstandswaarde en hoeveel watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
Ik ben niet echt een elektroman - de weerstand is roze, 5mm dik ongeveer en heeft 2 zwarte ringetjes aan ieder uiteinde. De voeding kan maximaal 60watt leveren op de 3,3volt lijn. En waarom wordt dat dingetje dan zo warm?

[ Voor 11% gewijzigd door Stijnd op 29-03-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stijnd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:08:
Ik ben niet echt een elektroman - de weerstand is roze, 5mm dik ongeveer en heeft 2 zwarte ringetjes aan ieder uiteinde. De voeding kan maximaal 60watt leveren op de 3,3volt lijn. En waarom wordt dat dingetje dan zo warm?
Kan je er eventueel een foto van posten? Op weerstanden staat een vermelding van hoeveel ohm, in kleurcode (bij de gewone weerstanden dus). Dat hij te warm wordt, is omdat hij als dummy-load vermogen dissipeert. Als hij gaat stinken, betekent dit dat hij meer vermogen dissipeert dan hij aankan, maw dat hij niet genoeg watt aankan waarvoor hij moet dienen. Je kan hem dan dus gewoon vervangen door eentje met dezelfde weerstandswaarde, maar die een hoger wattage aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
Nee ik heb geen geschikte camera om zo'n klein dingetje duidelijk op de foto te zetten. Maar MOET ik hem vervangen of kan het ook zonder... wat nu het geval is.

[ Voor 5% gewijzigd door Stijnd op 29-03-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stijnd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:35:
Nee ik heb geen geschikte camera om zo'n klein dingetje duidelijk op de foto te zetten. Maar MOET ik hem vervangen of kan het ook zonder... wat nu het geval is.
Normaal gezien kan het ook zonder. Hangt een beetje van voeding tot voeding af. Als je de 5V en de 12V niet te zwaar gaat belasten, ga je er niets van merken. Als je die wel zwaar gaat belasten ga je het mogelijk wel merken: instabiliteit of gewoon niet functioneren van de voeding. Dit zal je dan kunnen oplossen door terug voor een dummy-load te zorgen. Mits het een voeding van QTec is toch best nog een tijdje je ogen openhouden.
Als je in de toekomst alsnog een fotootje ervan zou kunnen maken, please do, dan kunnen we er ook nog iets van bijleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:35:
Ik heb het idee dat mijn voeding het ook niet meer trekt... heb momenteel een Antec 480w neopower. Mijn specs :

AMD Opteron 146@3GHZ 1.52v
Crucial Ballistix 2GB (2x1)
DFI NF4 UT-D
DVD-ROM/DVD Brander
Sapphire X1900XTX (overclocked 750/850)
2x 250GB Hitachi 7TK250 R0
SB Xi-FI
TV Tuner
Koolance water cooled (3 Fans + pomp)
1x 120mm fan
1x 92mm fan
2 x 80mm fan
Logitech DiNovo 2
6 USB devices aangesloten

Volgens de calculator kom ik dan bijna op 460w :) Ik zie ook mijn 12v lijn droppen naar 11.58v in heavy load. Af en toe ook met starten een zwart scherm... als ik me webcam loskoppel en opnieuw opstart is het weer ok. Lijkt erop dat ik aan me max zit niet? Wat zou een mooie voeding voor mijn systeem zijn ? De top Tagan of OCZ ? Wat is de beste top voeding op dit moment?
Inmiddels geupgraded naar een AMD 64 Opteron 165@2700 op 1.45v. Spanninglijntjes krijgen het nu echt zwaar.... Scherm wordt soms zwart, teken dat de 12v lijn te weinig krijgt.
Aangezien ik helaas nooit een reply had gehad op mijn eerste post, misschien nu op mijn tweede :)
Wat zou de ultieme voeding voor mijn systeem zijn ?
Liberty 620w ? Gelezen dat deze problemen geeft met de -5v lijn icm met mijn mb.
OCZ 600W, problemen met x1900xtx kaarten...
Wat blijft er over ? Iemand een suggestie? Ik heb gewoon een voeding nodig welke meer dan 34A op de 12v gezamelijk kan geven, en dat zijn er maar erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29
AMD X2 3800+
1G ddram 400 mhz
DFI Lanparty UT nF3 Ultra-D, nForce3 Ultra
GeFORCE 6800GT
HAUPPAGE (fm-tv kaartje standaard ding..)
DVB-S NOXA

NETWERK GIGABIT KAARTJE (3com)
SATA controller
2x120G PATA (seagate)
2x160G SATA hd's (maxtor)
DVD writer, NEC 3510
3x 80x80 koelers..(standaard van coolermaster.. +-2000 rpm )

budget +- 100 euro

doel.. stil mag maar moet niet HTPC stilzijn.
en overclocken in lichte maten.

voedingen die ik in gedachte had:
ELT500AWT Liberty
TG580-U15 EasyCon
BQT-P6-PRO-530W

[ Voor 26% gewijzigd door Icekiller2k6 op 29-03-2006 21:34 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt met deze post dus te zeggen dat wij een voeding voor je uit gaan zoeken? Er zijn geloof ik de laatste tijd ten eerste al flink wat van dit soort gelijkwaardige systemen voorbij gekomen, en ten tweede mis ik je doelen een beetje? Wil je stilte? Wil je gaan overclocken? Wat is je budget? En heb je al vooronderzoek gedaan naar welke voeding je wel wat lijkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:50
Na de aanschaf van extra HDDs is mijn Zalman 400 Watt voeding niet meer voldoende. Ik heb ruim genomen zo'n 500 Watt nodig en de vereisten van een voeding zijn:
- stil (< 20 dBA)
- het liefst donkerkleurig (zwarte kast)
- het liefst lange kabels (BigTower -> HDDs zitten ver weg)
- het liefst < 120 euro

Ik kwam verschillende voedingen tegen die voldoen, maar na vele reviews te hebben gelezen weet ik het echt niet meer.

In dit topic kwam ik ook een aantal voedingen tegen, oa:

Enermax EG651AX-VH (W) FM ATX 550 Watt 193 - ?
Enermax EG851AX-VH (W) FM ATX 560 Watt 273 - ?
Hiper Type-R HPU-4B580 580W - nadeel: korte kabels, geen pfc (volgens deze site)
Tagan TG530-U15, 530W (ATX 2.01, PCI-e) - ?
Iets anders..?

De Hiper Type-R HPU-4B580 580W lijkt me de beste, maar heeft ook z'n nadelen. En zelfs na dit hele topic doorgelezen te hebben weet ik het nog niet.. :( Iemand advies? |:(

edit:
Die Tagan TG530-U15, 530W (ATX 2.01, PCI-e) lijkt ook wel aan m'n eisen te voldoen. Maar helaas kon ik geen (goede) reviews vinden..

[ Voor 11% gewijzigd door tjmv op 29-03-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik ga binnenkort mijn systeem upgraden en ik ben benieuwd of mijn huidige voeding het wel gaat trekken.

Specs:
AMD X2 4200
3x 512 MB Kingston DDR400 (Misschien 4x512)
ATi X1800XL

LiteOn DVD brander
Maxtor 6Y120L0
Samsung SP1614N
Seagate ST360014A
Seagate ST380011A

Huidige voeding:
Antec TruPower 420W
+5V 36A
+12V 26A
+3.3V 28A
-5V 0.5A
-12V 1.0A
+5V SB 2.0A

Ik zou deze eventueel voor weinig kunnen vervangen door een Enermax 600W waar ik verder geen specs van weet. Zou de huidige voeding het kunnen trekken of moet ik die Enermax maar meenemen?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.