Systeem
Moederbord: Asus P4PE
CPU: Pentium 4 3,06 Ghz HT
Voeding: A-open 350W
Video Kaart: Geforce Ti 4200 (Asus V8420 Deluxe) Standaard op 250/550
Geheugen : 2x 512MB (DDR SDRAM)
Geluidskaart: Soundblaster Creative Audigy 2 (waarvan een extern kastje aangesloten zit op de firewite uitgang van deze kaart)
Harde Schijf: Western Digital 120GB (IDE)
Externe Harde Schijf: Seagate 250GB (USB 2.0)
TV-Kaart: Leadtek Winfast TV 2000
DVD-brander: Sony DRU-720A
DVD-Rom
FloppyDisk
Printer op Usb aangesloten
Doeleinden
Ik gebruik hem vooral voor game’s te spelen, en video te editten.
Overclocken
Me systeem is niet overgeclockt. Heb al wel eens mijn videokaart geprobeerd over te clocken. Maar heb ik nu inmiddels weer terug op de standaard waarden gezet.
Voltages
+12V: zit gemiddeld op 12,6V
+5V: zit gemiddeld op 5,37V
+3,3V: zit gemiddeld op 3,36V
Nu is dat volgens jullie schema al net over het maximum heen..
Probleem + Vraag
Wanneer mijn pc langer X aantal dagen achter elkaar aanstaat en ik hem daarna uitschakel start hij steeds opnieuw op.. Moet dan de powerknop ingedrukt houden wil ik hem afgesloten krijgen.
Verder heb ik ook een keertje al gehad, dat mijn pc niet eens opstartten! Ik had hem toen een dag niet gebruikt en hij wilde niet meer opstarten..
Nu had ik toen de pc opengegooid en de voeding open geschroefd en gekeken.. Niks gevonden. Dus alles weer netjes dicht gedaan en hij deed het plots weer.. Verder geen aandacht meer aan besteed.
En mijn Fan van mijn voeding draait niet.. Weet alleen nu niet of dit altijd zo geweest is, en of hij ooit weleens gedraait heeft...
Nu heb ik de laatste keren elke keer wanneer ik opstart een hardware monitor fout. En schijnt dus mijn +5V voltage te hoog liggen.. Volgens de Bios. Nu klopt dit ook wel maar is het best weinig, maakt dit nu uit?
Eigenlijk wil ik ook in de toekomst nog een nieuwere videokaart gaan kopen. Ik denk hierbij aan een Geforce 7800GS..
Is het verstandig om
nu al up te graden omdat ik mijn voeding toch al niet vertrouw??
Of kan ik beter wachten, en zou mijn voeding dit zoals mijn configuratie nu is (met mijn meetsnelheden erbij in gedachte) dit makkelijk aan moeten kunnen?
[
Voor 8% gewijzigd door
jdiezrequejo op 31-03-2006 23:58
. Reden: Systeem specs aangevuld.. ]
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.