PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Zoals gezegd... Garantie tot de deur: "Het werkt of werkt niet".....CelestialCelebi schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:14:
Lijkt mij wel te werken. Waarom zouden ze anders die kabeltjes maken?....
De functie van de kabel is duidelijk en simpel. Dat is de vraag niet. Als je iets uit niets maakt (van 20 naar 24) belast je een extra 12V/5V lijn o.i.d. Het kan zijn dat die extra belasting mijn voeding niet trekt.
1) is de voeding krachtig genoeg om de hardware te kunnen voeden?
2) is de opsplitsing van 1 kabeltje naar 2 kabeltjes (wat bij sommige aders in het verloopstukje wel zal gebeuren) niet schadelijk voor het ene kabeltje (in het 20 pins gedeelte) mits er dan teveel stroom gaat doorlopen (namelijk de stroom die bij 24pins connectors anders door 2 kabeltjes loopt)?
Juist?
Ik dacht ook eerst dat je vraag was: werkt het verloopstukje qua functie?
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 22-04-2006 14:13 ]
Anoniem: 174186
maar voor die kaart moet je er dus nog een extra stekkertje in stoppen voor de stroom. ik kijk dus even in mijn kast of ik dat heb en wat blijkt: maar 1 6pin dingetje dat nog vrij is. er moeten 4pins stekkertjes in en daar is er niet eens eentje van te vinden
-dvd-rom
-cd-brander
-dvd-brander
-1x maxtor 120gb
-floppydrive

-en de 20pin atx connecter voor het mobo
Anoniem: 154414
Anoniem: 174186
wat denken jullie van deze? die ziet er wel goed uit http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=315951
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 174186 op 23-04-2006 11:34 ]
Er bestaan splitters...Anoniem: 174186 schreef op zondag 23 april 2006 @ 11:15:
dat is het hem net, ik heb geen vrije molexen meer
ARME AOW’er
Sorry dat ik misschien wat onduidelijk was in mijn vraagstelling.... Ik twijfel geen moment aan de functie van zo'n kabeltje. Ik probeer eerst in te schatten wat de risico's zijn. Zover ik het kan zien zijn er 3 mogelijkheden;Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 14:11:
Dus je vraag is:
1) is de voeding krachtig genoeg om de hardware te kunnen voeden?
2) is de opsplitsing van 1 kabeltje naar 2 kabeltjes (wat bij sommige aders in het verloopstukje wel zal gebeuren) niet schadelijk voor het ene kabeltje (in het 20 pins gedeelte) mits er dan teveel stroom gaat doorlopen (namelijk de stroom die bij 24pins connectors anders door 2 kabeltjes loopt)?
Juist?
Ik dacht ook eerst dat je vraag was: werkt het verloopstukje qua functie?
1 - Het werkt. (Geld bespaart)
2 - Het werkt niet. (Kan zo'n 80EUR extra uitgeven voor een andere voeding)
3 - Er komt een verlossende rookwolk ergens uit
Op 2 en 3 zit ik natuurlijk niet te wachten. Als ik b.v. van tevoren weet dat het niet werkt, dan verander ik mijn keuze naar een mamaplank met ATX1.3.
--
--
Ik heb net bij Intel de specs opgehaald (http://www.intel.com/design/motherbd/atx.htm) en zo te zien heb ik een fout gemaakt. Het is niet ATX 2.0 maar ATX 2.2
De extra pinnen (in ATX2.2) 11-+12V, 12-+3.3V, 23-+5V en 24-GND lijken evenredig vertegenwoordigd te zijn. Weet alleen niet wat zij exact aansturen. (en de desbtreffende extra belasting)
Inderdaad.
De extra lijnen zijn vooral voor de PCI-E slot die extra power kan leveren aan grafische kaarten dan de vroegere agp sloten.hader schreef op zondag 23 april 2006 @ 11:34:
Sorry dat ik misschien wat onduidelijk was in mijn vraagstelling.... Ik twijfel geen moment aan de functie van zo'n kabeltje. Ik probeer eerst in te schatten wat de risico's zijn. Zover ik het kan zien zijn er 3 mogelijkheden;
1 - Het werkt. (Geld bespaart)
2 - Het werkt niet. (Kan zo'n 80EUR extra uitgeven voor een andere voeding)
3 - Er komt een verlossende rookwolk ergens uit... Waarschijnlijk de voeding. (Idem als 2, misschien ook iets anders?....)
Op 2 en 3 zit ik natuurlijk niet te wachten. Als ik b.v. van tevoren weet dat het niet werkt, dan verander ik mijn keuze naar een mamaplank met ATX1.3.
--
--
Ik heb net bij Intel de specs opgehaald (http://www.intel.com/design/motherbd/atx.htm) en zo te zien heb ik een fout gemaakt. Het is niet ATX 2.0 maar ATX 2.2
De extra pinnen (in ATX2.2) 11-+12V, 12-+3.3V, 23-+5V en 24-GND lijken evenredig vertegenwoordigd te zijn. Weet alleen niet wat zij exact aansturen. (en de desbtreffende extra belasting)
Rookwolk lijkt me uitgesloten. Van zalman mag je toch wel wat kwaliteit verwachten, wat ook inhoudt: beveiliging tegen overload e.d.
Opties lijken mij:
1) werkt, geen problemen
2) werkt niet, maar gewoon omdat de voeding de nieuwe hardware niet kan trekken, heeft niets met de 20->24 pins convertie te maken
3) werkt niet door de 20->24pins convertie: te veel stroom door het 20pins gedeelte van de voeding, kabels/connectoren kunnen warm worden, gezond is het niet.
Optie 2 zou geen schade mogen geven.
Optie 3 kan schadelijk zijn als je het zover laat komen. Is dus een kwestie van alles te laten proefdraaien met de kast open: videokaart + cpu stressed en aan elke fanheader een fan. In het oog houden of de kabels en connectoren warm worden.
Kans dat het optie 3 wordt lijkt me klein. Daarbij haalt een 7900GT zijn stroom waarschijnlijk uit een 6pins voedingsconnector waardoor er door de PCI-slot niet te veel stroom getrokken zal worden.
EDIT> ik zie net dat die zalman voeding geen PCI-power connector heeft 6pins? Klopt dit? Ook hier al rekening mee gehouden?
[ Voor 113% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 23-04-2006 11:56 ]
Oeps!!!...... Het is een PCI-E 6-pin connector. Ik dacht (via de foto's) dat dit een gewone 3-pins floppy connector was.... Niet dus!!!!!!EDIT> ik zie net dat die zalman voeding geen PCI-power connector heeft 6pins? Klopt dit? Ook hier al rekening mee gehouden?

Die zit er inderdaad niet op. Toch een nieuwe voeding... helaas....!!!.....
Thanks for the info.......
Anoniem: 151481
- CoolerMaster RealPower 550 Watt SLI-ready (RS-550-ACLY).
- Tagan 580 Watt 2Force (TG580-U22 2FORCE 580W PSU).
- Tagan 530 Watt 2Force (TG530-U22 2FORCE 530W PSU).
- SuperFlower 500 Watt (SF500T-14BK 500W 14CM fan).
De voeding moet het volgende kunnen voeden:
- A8N32-SLI
- AMD Athlon 64 3700+ @ 2.8 Ghz 1.5 volt (267 x 10,5).
- Kingston ValueRam 2 x 1GB Infineon BE-5 @ 216 Mhz, 2.7 volt.
- 2 x Asus GeForce 7800GT 256 DDR3 @ SLI (EN7800GT).
- Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic.
- 2 x Western Digital Raptor 36GB (WD360) 10.000 Rpm SATAI @ Raid 0.
- 2 x Hitachi Deskstar 250GB (T7K250) SATAII @ Raid 0.
- Asus DVD-Rom.
- Nec 2500 DVD-Rw.
- Floppy 1.44 3,5"
- 6 x CoolerMaster 8 cm blue led fan.
- 1 x Sharkoon 12 cm UV led fan.
- 3 x CoolerMaster 4 cm blue led fan.
- 1 x CoolerMaster Aerogate II.
- 6 x Blacklight mini TL.
- Logitech G5 usb mouse.
- Logitech usb keyboard.
- Canon usb scanner.
- Canon usb printer.
Ik draai nu alles met een CoolerMaster RealPower 450 Watt (RS-450-ACLY) maar ik vraag me af of deze voeding op de 12 volt lijn (zijn er 2) genoeg A kan leveren om 2 videokaarten te voeden, ik wil in de toekomst ook nog kunnen upgrade en overclocken.
Ik heb mijn configuratie door de http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp heen gehaald, en deze raad mij een 290 wattage voeding aan.
Alleen vind ik dat een beetje vergezocht..
Mijn huidige systeem.
Intel Prescott 3,2
1 dvd drive
2 ram sticks DDR
1x PCI geluidskaart (oude 5.1)
1 PCI / Ethernet Card
1 FAN (op CPU)
1 7200 RPM IDe schijf
1 Aopen aelous 6600GT (wil ik vervangen voor onderstaande)
1x USB muis
1x USB keyboard (zonder fratsen er aan)
Wat ik wil kopen is een 7800GS. Weet nog niet zeker welke. (blijkt dat deze allemaal een hoger/lager wattage nodig hebben.)
Welke voeding ik op het moment heb?
http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=105558&productType=1
380 watt CoolerMaster. (is mogelijk dat dit een andere is, ben de officieele naam namelijk kwijt en ben op het moment in thuis)
Zou mijn huidige voeding het trekken?
[ Voor 7% gewijzigd door Killion op 24-04-2006 15:21 ]
Dank.Timlog schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 01:49:
[...]
Als je videokaart zelf al aangeeft dat hij niet genoeg stroom krijgt, en je ook nog eens een of ander onbekend merk hebt, kan je er wel vanui gaan dat je een nieuwe voeding kan gebruiken. Kijk eens voor een 380W Tagan oid.
Excuses voor deze bump, maar ik wil graag de mijn nieuwe Video kaart bestellen, anders meot ik later nog meer verzendkosten betalen voor een nieuwe voeding.Killion schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:15:
Hallo,
Ik heb mijn configuratie door de http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp heen gehaald, en deze raad mij een 290 wattage voeding aan.
Alleen vind ik dat een beetje vergezocht..
Mijn huidige systeem.
Intel Prescott 3,2
1 dvd drive
2 ram sticks DDR
1x PCI geluidskaart (oude 5.1)
1 PCI / Ethernet Card
1 FAN (op CPU)
1 7200 RPM IDe schijf
1 Aopen aelous 6600GT (wil ik vervangen voor onderstaande)
1x USB muis
1x USB keyboard (zonder fratsen er aan)
Wat ik wil kopen is een 7800GS. Weet nog niet zeker welke. (blijkt dat deze allemaal een hoger/lager wattage nodig hebben.)
Welke voeding ik op het moment heb?
http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=105558&productType=1
380 watt CoolerMaster. (is mogelijk dat dit een andere is, ben de officieele naam namelijk kwijt en ben op het moment in thuis)
Zou mijn huidige voeding het trekken?
Nah volgorde is ok als je zijn config bekeek...3p0x schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:29:
[...]
Ik gok dat die volgorde niet helemaal klopt? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mijn 120 gb schijfje meer verbruikt dan me 7800 gt
Je GT verbruikt idd behoorlijk wat meer als 1 120GB disk... doe daar 5 van en ga dan nog eens kijken
-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net
Anoniem: 124943
Ik heb net een nieuwe pc gekocht en ik merk dat de voeding een beetje te weinig is.
Het betreft een 480w Thermaltake Pure power.
De pc boot moeilijk, maar is wel stabiel als ie aan is.
De voeding is 20 pins en de moederboard is 24 pins, dit zou ook een probleem kunnen zijn.
Spec:
AMD X2 3800+
2gb kingston
Gigabyte K8n-sli
1x 7600gt vga kaart
4 200gb sata schijven
Wat voor een voeding moet ik nou hebben.
Wel een paar voorkeuren/vereisten:
24 pins
Modulair
Merk voeding (Antec oid. max 120 euro).
Ik heb al rondgezocht maar ik ben de laatste tijd helemaal out-of-date als het om hardware gaat.
Bas
Want volgens mij zijn die Themaltake Pure Power voedingen retegoed, hoe oud is de voeding?
[ Voor 75% gewijzigd door Iavak op 26-04-2006 00:59 ]
Anoniem: 174336
Ik ben van plan een AGP Asus GeForce 6800 512MB te kopen, en ik vrees dat ik een nieuwe voeding moet aanschaffen.
Mijn huidige voeding is deze, een 300 watt met slechts 15A op de +12V lijn. Moet ik een nieuwe kopen of zou deze het nog trekken?
Mijn systeem:
ASRock K7S8X moederbord, AGP (geen PCI-e slots), onboard sound en netwerk
Athlon XP 2400+
1x 512 MB DDR-SDRAM
CD-RW
floppy drive
HD: Seagate Barracuda, 80 GB, 7200 RPM, Ultra ATA/100
4 usb apparaten: simpele gamepad, webcam, muis, modem
Radeon 7000 videokaart (wordt dus die 6800).
Er hoeft geen rekening gehouden te worden met uitbreiding. Oh, en ik heb overigens nooit enige problemen gehad met mijn huidige voeding op dit systeem.
In geval ik dus een nieuwe voeding zou kopen: ik heb de volgende drie op het oog:
http://www.sirtec.com/HPC-360-302DF.php
http://www.antec.com/specs/SP400_spe.html
http://www.techsolo.com/p..._supply/TP_550W/index.php
Ik hoop dat 20A op de +12V lijn of meer wel goed zit, maar het hoofd duizelt me nog wat betreffende de compatibiliteit. Kan iemand mij een beetje in de goede richting sturen?
Hartelijk dank.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 174336 op 26-04-2006 05:28 ]
Ik ben op zoek naar een zo stil mogelijk, goedkoop mogelijke voeding
Nu liep ik tegen de Spire RockeTeer II 400W PSU op, volgens de specs heeft deze een Noise Level van maximaal 21.0 dba.
Dat lijkt me niet veel. De prijs is ook gunstig; ong. 30-40 euro.
Echter mag je nooit uitgaan van de fabrieks specs, dus mijn vraag; heeft iemand ervaring met mn. het geluidsnivo van deze PSU. De voltages/amperages zijn voor mij van minder belang; a. heb ik dat niet nodig en b. ben ik van mening dat er nauwelijks nog echt slecht spul gemaakt wordt. Ik heb nu een 300w en die voldoet in al een lange tijd prima hij is alleen te lawaaig.
Maar als mensen stille alternatieven weten voor ongeveer dezelfde prijs hou ik me ook aanbevolen....
Anoniem: 124943
Boot moeilijk:Iavak schreef op woensdag 26 april 2006 @ 00:57:
Defineer "boot moeilijk"
Want volgens mij zijn die Themaltake Pure Power voedingen retegoed, hoe oud is de voeding?
Soms wel soms niet. 20x op aanknop rammen en niks, of in 1 keer aan. Als ik hem uitdoen en meteen weer aan gaan ie wel goed aan. (Warme start). De voeding is 2 jaar oud. Hij geeft echter maar 18amps op de +12v lijn. Wellicht dat at het probleem is.
Of heeft het verbruik puur te maken met wat je er op aansluit?
Sorry, ben op dit gebied een beetje een n00b

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Anoniem: 18507
Een goede voeding zoals SeaSonic heeft een efficiency van ongeveer 80 % procent en zou dus zuiniger moeten zijn doordat minder energie verloren gaat aan warmteHenkie-Jan schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:47:
Zeg, zijn kwaliteits voedingen ook veel zuinig met energie, of verbruiken ze juist meer? (afgezien van het vermogen: dus 400Watt a-merk bijv. en een 400Watt B-merk)
De oude video kaart was een : ATI Radeon 9500 Pro 128MB
En de nieuwe is : Sapphire ATI Radeon X1600 Pro 512MB
Nu weet ik niet of zijn voeding het nog aankan, ik gok dat het 300 of 350 Watt is en een gewone Dell voeding.
Specs :
Prosseccor : Intel Pentium 4 2600A (FSB 533)
Moederbordnaam : Dell Computer Corporation Dimension 4550
Moederbord Chipset : Intel Brookdale i845PE
Systeemgeheugen : 1024 MB (DDR SDRAM) PC2700
Video kaart : Sapphire ATI Radeon X1600 Pro 512MB
Geluidskaart : Creative EMU10K2 Audigy Audio Processor
Diskettestation : Diskettestation
Harde schijf : ST3120023A (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station : _NEC DVD+RW ND-1100A (DVD:4x/2.4x/12x, CD:16x/10x/40x DVD+RW)
Optische Station : SAMSUNG DVD-ROM SD-616T (16x/48x DVD-ROM)
Netwerkkaart : Intel(R) PRO/100 VE Network Connection
Ik denk zelf dat zijn voeding het niet aankan, maar ik weet het niet zeker.
...
Anoniem: 167426
Daarin kun je je behoorlijk vergissen, een hp van mijn met +- zelfde specs had een 250 wattBasti504 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:30:
Nu weet ik niet of zijn voeding het nog aankan, ik gok dat het 300 of 350 Watt is en een gewone Dell voeding.
.

Dus zeker een nieuwe kopen
Family AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+
NVIDIA GeForce 6800 Ultra
768mb ram
Fujitsu D1605 Motherboard 20 pins
voeding 350 watt van q-tec
1 dvd brander
1 cd brander
1 hd
1 floppy drive
(die info nodig ivm met kabels voeding)
verhaaltje:
Ik heb een agp gainward 6800 ultra 256mb +zalman koeler gekocht. Allemaal leuk en aardig maar het gaat nu om de voeding. Zoals misschien sommige weten zit er op deze kaart 2 stroomaansluitingen.Nu is het zo dat mijn voeding nog maar 1 aansluiting heeft om achter in mijn videokaart te doen. Ik kan de pc wel gewoon opstarten maar als ik windows kom staat er dat ik niet genoeg power heb om de videokaart op volle kracht te draaien en daarom iets doet om schade te verkopen. Nu heb ik 3dmark 03 gedownload en ik haal een score van bijna 12000 (ik heb geen idee of dat veel is) maar bij details over mijn computer, zag ik iets raars.
VGA Memory Clock 1.1 GHz
VGA Core Clock 12.8 MHz
volgens mij kopt die core clock niet echt. Maar dat terzijde.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe voeding. Ik denk, ik kijk eens op internet naar een degelijk voeding maar het bleek lastiger dan ik dacht om de juiste voeding voor je pc te vinden. Mijn vraag dus aan jullie. Ik wil een a-merk voeding, die dus zonder problemen mijn videokaart kan voeden en genoeg draden over heeft om mijn dvd brander etc (zie boven bij computer specs) ook van stroom te voorzien en natuurlijk redelijk goedkoop, dus ik hoef niet het beste van het beste maar gewoon een goede. Let aub niet op mijn taalgebruik, ik zal dit topic vaak controleren en ik zal jullie van meer informatie voorzien indien nodig
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Anoniem: 96108
- AMD athlon 64 3200+ processor
- A8N-SLI deluxe MoBo
- 2x 512 MB PC3200 DDR RAM
- DVD-rom
- 4x DVD+R brander
- 250 GB Maxtor 7200 RPM HDD
- 2x Club3d Geforce 6600 GT (PCI-express)
ik weet niet of het van belang is maar ik heb er ook nog een Scanner (HP 4370) en een printer (EPSON stylus d88) aanhangen via USB poorten, monitor is Samsung 930 BF
kan ik met zo'n systeem vooruit met een Sweex 450W gold dualfan of is een Coolermaster PSU die SLI ready is aan te raden?
alvast bedankt voor jullie reacties
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 96108 op 28-04-2006 18:22 ]
Anoniem: 110497
cpu - Athlon 3500+ & Artic freezer 64pro cooler
mobo - Asus A8N-E
mem - 2x kingston 512mb
hd - 2x hitachi deskstar 160gb & 1x Western digital raptor 36,7gb
audio - soundblaster audigy 2 zs
gpu - Ati X1900 XT 512mb
Verder nog één dvd writer, een a-drive, 2 casefans, een razer diamondback muis, logitech keyboard en pixma ip4000 printer.
Dat was het wel zo'n beetje. Voorheen had ik een Geforce 6800GT op een MSI K8N Platinum2 mobo en nooit problemen.. Maar nu blijft de pc altijd hangen wanneer ik opnieuw opstart (moet altijd zelf rebooten via reboot knop) en heb ik vaak dat m'n razor diamondback muis niet bij springt wanneer ik de pc opstart.. Duiden deze problemen op een te lichte voeding of niet? En welke voeding zou ik dan nodig hebben?
Anoniem: 110497
Als je zuinige voedingen wilt, moet je zeker eens gaan kijken naar deze link: http://www.80plus.org/Henkie-Jan schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:47:
Zeg, zijn kwaliteits voedingen ook veel zuinig met energie, of verbruiken ze juist meer? (afgezien van het vermogen: dus 400Watt a-merk bijv. en een 400Watt B-merk)
Verder zullen A-merk voedingen over het algemeen wel zuiniger zijn, door implementatie van PFC, door het gebruik van kwaliteitscomponenten en door betere R&D bij het ontwerpen van een voeding.
Ik ben er waarschijnlijk achter waarom m'n pc blijft hangen bij het "windows opnieuw opstarten" scherm.. Ik draai m'n 2 hitachi schijven in raid-0. Nu heb ik zojuist raid uitgeschakeld in m'n bios en werkt dus alleen m'n western digital schijf en dan werkt opnieuw opstarten wel.. Dan start de computer wel normaal overnieuw op.. Maar door het disablen van de raid schijven haal ik de stroom er toch niet af, of wel? Dat die misschien net teveel van het goede voor de voeding zijn??Anoniem: 110497 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 09:06:
Het zijn wel verschijnselen die "horen" bij een te lichte voeding, maar i.m.o. moet die Antec het toch wel trekken... (zij het krapjes) Is het alleen bij een koude start? En hoe oud is de voeding?
[ Voor 11% gewijzigd door blakez op 29-04-2006 14:35 ]
Systeem
Athlon64 939 3500+ 2200Mhz BOX
Lanparty Ulltra-D nf4
Corsair 2GB DDR400 Dual Channel kit
Voeding: Zalman 400B
MAXTOR 2x160Gb 7200RPM SATA @ RAID0
2x NEC ND3520 DVD 16x +/-
Sapphire X800 XL 256MB Ultimate, PCI-Express
Ik heb mijn videokaart vervangen voor een Sapphire X1900XT 512MB
Nu hoor ik op sommige moment een gezoem van componenten van het moederbord.
Voorheen heb ik dat effect nooit gehad.
Zou dit opgelost zijn als ik een Tagan 580W EasyCon aansluit..?
Als de 2de schijf dan niet meer opstart, gaat die inderdaad ook geen (verwaarloosbaar) stroom verbruiken, en dat kan net het beetje ademruimte zijn dat je voeding nodig had.blakez schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:34:
Ik ben er waarschijnlijk achter waarom m'n pc blijft hangen bij het "windows opnieuw opstarten" scherm.. Ik draai m'n 2 hitachi schijven in raid-0. Nu heb ik zojuist raid uitgeschakeld in m'n bios en werkt dus alleen m'n western digital schijf en dan werkt opnieuw opstarten wel.. Dan start de computer wel normaal overnieuw op.. Maar door het disablen van de raid schijven haal ik de stroom er toch niet af, of wel? Dat die misschien net teveel van het goede voor de voeding zijn??Of ligt het probleem echt met de raid setup??
Test eens, met 2 harde schijven actief, en zie wat je voeding dan doet.
Of doe opnieuw wat je nu gedaan hebt: een keertje zonder raid, en een keertje met raid, en meet ondertussen de voltages uit.
Anoniem: 174813
Ik heb nog niet zoveel ervaring met voeding en dergelijke. Ik heb net onderdelen besteld voor een nieuwe pc die ik morgen ga ophalen. Ik had echter nog een oude behuizing en voeding. Nu is mijn vraag (zoals ze wel meer gesteld worden):
Zal mijn voeding van 300W (merk is geloof ik FSP-group, als je dat een merkt kan noemen) het aankunnen, of is het aan te raden een sterkere te nemen?
De specificaties:
Moederbord: Asus k8n-e
Proc: AMD Sempron 64 3100+
Geheugen: 1x 512 MB (pc3200)
1x Samsung HD 160 gig (sata)
1x Hitatchi HD 80 gig (sata)
Sapphire ati 9550 256 mb
DVD+r brander (verder geen dvd-spelers oid)
verder eenvoudig geluidskaartje er in en een pinnacle tv-kaart.
Wat denken jullie als ervaren mensen?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 174813 op 01-05-2006 20:12 ]
Sinds kort heb ik het probleem dat mijn scherm knippert en uitrekt. Eigenlijk is dat sinds ik zowel VGA als DVI aansluiting op m'n videokaart gebruik. Dit kan ofwel een probleem zijn met de videokaart, ofwel met de voeding. Ik verdenk eigenlijk die laatste ervan, da's een el-cheapo-came-for-free-with-the-case voeding. Mijn hardware:
Asus A7N8X-Deluxe, AMD Athlon XP 2800+ Barton, 2x512MB Ram, nVidia Geforce FX 5600, 2x wlan (Atheros), Audigy 2, cd writer, dvd lezer, usb bluetooth dongle. Denk dat ik dan t belangrijkste heb gehad.
Daar ik graag voor kwaliteit ga, vroeg ik mij af welk merk aan te raden is. Mijn vermoeden is dat een 400W voeding dit systeem wel goed gaat doen, maar welke is nog enigszins betaalbaar?
Edit: mochten de mensen er verstand van hebben:
asb100-i2c-1-2d
Adapter: SMBus nForce2 adapter at 5500
VCore 1: +1.68 V (min = +1.31 V, max = +1.97 V)
+3.3V: +3.30 V (min = +2.96 V, max = +3.63 V)
+5V: +4.81 V (min = +4.49 V, max = +5.51 V)
+12V: +11.80 V (min = +9.55 V, max = +14.41 V)
-12V (reserved):
-12.32 V (min = -0.00 V, max = -0.00 V)
-5V (reserved):
-5.17 V (min = -0.00 V, max = -0.00 V)
Is dat acceptabel?
Edit: ik heb intussen een nieuwe voeding erin geschoven. Een Antec 400W Smartpower. Adapter: SMBus nForce2 adapter at 5500
VCore 1: +1.66 V (min = +1.31 V, max = +1.97 V)
+3.3V: +3.26 V (min = +2.96 V, max = +3.63 V)
+5V: +4.78 V (min = +4.49 V, max = +5.51 V)
+12V: +12.22 V (min = +9.55 V, max = +14.41 V)
-12V (reserved):
-12.70 V (min = -0.00 V, max = -0.00 V)
-5V (reserved):
-5.36 V (min = -0.00 V, max = -0.00 V)
Iets staat mij er nog van bij dat de 5V altijd wat lager uitviel met dit moederbord. T systeem loopt echter weer naar behoren, dus toch de goede gekozen
[ Voor 48% gewijzigd door RSpliet op 02-05-2006 16:10 ]
Schaadt het niet, dan baat het niet
als voeding van FSP-group is, kan die het zeker aan. Ik heb een AOPEN (ook van FSP-group) 300watt en die trekt:Anoniem: 174813 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:08:
Hallo mensen.
Ik heb nog niet zoveel ervaring met voeding en dergelijke. Ik heb net onderdelen besteld voor een nieuwe pc die ik morgen ga ophalen. Ik had echter nog een oude behuizing en voeding. Nu is mijn vraag (zoals ze wel meer gesteld worden):
Zal mijn voeding van 300W (merk is geloof ik FSP-group, als je dat een merkt kan noemen) het aankunnen, of is het aan te raden een sterkere te nemen?
De specificaties:
Moederbord: Asus k8n-e
Proc: AMD Sempron 64 3100+
Geheugen: 1x 512 MB (pc3200)
1x Samsung HD 160 gig (sata)
1x Hitatchi HD 80 gig (sata)
Sapphire ati 9550 256 mb
DVD+r brander (verder geen dvd-spelers oid)
verder eenvoudig geluidskaartje er in en een pinnacle tv-kaart.
Wat denken jullie als ervaren mensen?
- a64 939 3000+
- 2x512mb
- 2x160gb
- 6600gt agp
- dvdbrander en speler
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
PC specs:
• ASUS P2B rev. 1.10 motherboard BIOS 1014.003
• 640 MB 100Mhz 2-2-2CL SD-RAM
• Celeron 1.3 GHz CPU (Tualatin)
• Aopen Geforce 4 Ti4200 64 MB TV-Out/DVI.
• Soundblaster Live! with digital I/O
• Seagate Barracuda 7200.7 Silent 80 GB UDMA/100 7200 RPM HDD [C:, D:, M:]
• Seagate Barracuda 20 GB UDMA/66 7200 RPM HDD [F:, G:]
• NEC 3540A DVD+/-RW 16x/8x/16x 48x/24x/48x [X:]
• HP8100i CD-RW 4x/2x/24x [Y:]
• 3.5" FDD [A:]
• 5.25" FDD [B:]
• MediaForte Momenta DSP 56K data/fax/voice modem
• Sitecom LN-001 NIC
• Internal USB hub
Ik had al een verdacht dat de voeding het niet meer zou trekken. De PSU is een Fortron/Source model no. FSP235-60GT 235 Watt:
+3.3V (A) | +5V (A) | +12V (A) | -5V (A) | -12V (A) | |
PSU specs | 14 | 22 | 8 | 0,3 | 0,8 |
Nu ben ik eens een overzichtje gaan maken van het stroomverbruik:
Device | +3.3V (A) | +5V (A) | +12V (A) |
Asus P2B Mobo | 3 | 2 | 0,3 |
640 MB RAM | 0 | 6 | 0 |
Celeron 1.3 GHz | 0 | 22,5 | 0 |
HDD 1 | 0 | 0,8 | 2 |
HDD 2 | 0 | 0,8 | 2 |
CD-RW | 0 | 1,2 | 0,8 |
DVD-RW | 0 | 1,2 | 1,1 |
FDD 1 | 0 | 0,7 | 0 |
FDD 2 | 0 | 0,8 | 0,55 |
GF4 Ti4200 | 3 | 0 | 0 |
SB Live | 0,5 | 0,5 | 0 |
NIC | 0,4 | 0,4 | 0 |
Fans | 0 | 0 | 0,25 |
Modem | 0,4 | 0,4 | 0 |
USB hub | 0 | 0,5 | 0 |
Total | 7,3 | 37,8 | 7 |
Het ziet er dus naar uit dat de +5V fors overbelast wordt. Als test heb ik de 5.25" FDD eens afgekoppeld en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.
Nu heb ik eens rondgekeken naar een andere PSU, maar de meeste huidige zwaardere voedingen (pakweg 350 W) leveren weliswaar meer vermogen, maar dat komt vooral van de +12V. De +5V is nagenoeg gelijk. Pas als je voedingen van 450 Watt gaat nemen heb je ook meer dan 30 A op je +5V. Zo een voeding is echter voor de rest fors overgedimensioneerd.
Wat me ook opvalt is dat veel van de huidige voedingen geen -5V en /of -12V meer leveren.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
edit:
Wat betreft de spanningwaardes: ik heb MBM eens laten meedraaien en die geeft +5.02V resp. +11.98V aan. Zelfs als ik bv. 3DMark2003 liet lopen.
[ Voor 31% gewijzigd door EXX op 02-05-2006 16:45 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 02-05-2006 17:57 ]
- Gigabyte GA-8I915PM versie 1.1
- Intel P4 3.06GHz Prescott, soccket 775.
- 1GB DDR SDRAM (2x512MB)
- ATi X600 XT (ga ik nu dus vervangen, wát een k*tkaart

Ik ga er een Sapphire X850XT inzetten, maar heb nu een FSP 250W (!!!!, schrok er van) die dat nóóit gaat trekken.
Wat voor nieuwe voeding zal ik doen?
(Mijn eigen voorkeuren zijn: FSP-> meest stabiele wat je kan krijgen dacht ik?, CoolerMaster of EnerMax, maar het zijn maar voorkeuren!)
Mijn max. is ongev. €100,- omdat ik hem samen met die X850 moet kopen.
Dat wordt dan een beetje prutsen, want als ik die weer aankoppel zijn alle molexen in gebruik. Kijken of ik ergens een splittertje kan organiseren...Anoniem: 144949 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:56:
Is het 2de floppy drive terug aangekoppeld?Probeer terug in de situatie te komen waarbij de problemen werden veroorzaakt, en meet vervolgens de voltages met een multimeter.
Anoniem: 151407
Heb superkast gevonden voor mijn nieuwe upgrade, maar er zit een 350 watt psu in.
Het gaat om de Arctic Silentium T2 Aluminium, Zilver, 350 Watt.
Nu wil ik daar inprakken:
3.2 ghz p4
2x 1 gb ramm
asus mobo.
2x 74 gb raptors
benq dvd writer
7900 GTX 512.
Als ik het check met een psu calculator trekt dit max op full load ongeveer 300 watt.
http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp
en heb een vergelijkbare config aleen met een X800 XT PE op een 250 watt psu in een shuttle stabiel draaien. dus het wattage geeft niet altijd kwaliteit aan.
In de arctic kast zit een 350 watt Seasonic PSU. en wat ik van de reviews lees zit er 17 amp op de 12 volt. maar dat moet genoeg zijn als ik bv de power van de 7900 gtx split over 2 aparte lijnen?
alle psu specs staan hier: http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=1206
Power Supply:
Seasonic/ARCTIC, active PFC
3.3V: 28A, 5V: 30A, 12V:17A
-5V: 0.5A, -12V: 0.8A, 5Vs: 2A
450 Watt max. / 350 Watt continuous Power
Of zou ik toch voor een andere psu moeten gaan?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 03-05-2006 09:57 ]
die psu calculator zou ik niet al te veel aanhouden als ik jou was.Anoniem: 151407 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:31:
Ff vraagje.
Heb superkast gevonden voor mijn nieuwe upgrade, maar er zit een 350 watt psu in.
3.2 ghz p4
2x 1 gb ramm
asus mobo.
2x 74 gb raptors
benq dvd writer
7900 GTX 512.
Als ik het check met een psu calculator trekt dit max op full load ongeveer 300 watt.
en heb een vergelijkbare config aleen met een X800 XT PE op een 250 watt psu in een shuttle stabiel draaien. dus het wattage geeft niet altijd kwaliteit aan.
In de arctic kast zit een 350 watt Seasonic PSU. en wat ik van de reviews lees zit er 17 amp op de 12 volt. maar dat moet genoeg zijn als ik bv de power van de 7900 gtx split over 2 aparte lijnen?
Power Supply:
met jou hardware en met het oog op de toekomst zou ik voor een zwaardere voeding gaan
dat moet echt genoeg zijn lijkt mij. lees aleen goede reviews.
waarin ook setups zitten met 3.6 ghz en 7800 gtx
de 7800gtx vreet meer stroom dan de 7900GTX.
Ondertussen heb ik even een multimetertje aan een molex gehangen:
+5V lijn = +5.13V
+12 V lijn = +12.08V
edit: Ik heb aan de 230V kant een amperemeter hangen (zo een vierkant geval uit een stroomkast) en die geeft aan dat de PC ongeveer 1 A uit het lichtnet trekt.
[ Voor 32% gewijzigd door EXX op 03-05-2006 20:41 ]
Anoniem: 172324
AMD Athlon 64 3400+ (s754)
Asus K8v Deluxe
XFX 7800 GS Extreme
2x 512mb PC3200 (Misschien in de toekomst 1 latje van 1gb erbij)
1x Pinnacle PC-TV (Tvkaartje)
1x DVD/CDRW Combo LG + 1x NEC Nd2500
3 Harde schijven (1xIDE 160gb) (2x SATA 2x80gb)
1x Floppy
1x 120mm + 1x92mm(led) fans (Elk heeft een eigen potmeter om de rpm te kunnen regelen)
Dit alles draait op een bijna 2 jaar oude Enermax 465AX-VE(G)FMA 460 watt.
Systeem draait ten eerst rockstable. Nooit gehad tijdens een spel dat het zomaar uitviel oid.
Maar de voltages beginnen nu toch wel langzamerhand te zakken. En begin ik te twijfelen aan mijn voeding. Momenteel zijn dit mijn voltages:
Idle
+12volt: 11.7
+5volt : 4.9
+3.3: 3.2
Vcore: 1,2 (Lijkt me normaal omdat ik nu Cool n'd Quit aan heb staan)
Stressed blijft bijna alles hetzelfde alleen daalt de 12volt lijn verder naar 11.6.

Vcore gaat naar 1.5, dat lijkt me wel in orde omdat CnQ aan is)
Ik had dus oog op deze voeding
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=315951&view=detailed
OCZ Technology Powersupply ATX 450W 120mm Fan, SATA, 20/24pin
+3,3V 28 A
+5Vsb 2,5 A
+5V 45 A
-5V 0,8 A
+12V 26 A
-12V 1 A
Ik vroeg me dan of ik deze voeding genoeg is voor mijn systeem. Ik heb sinds een paar weken een 7800GS XT erin zitten en wil misschien later ook nog is wat geheugen erbij prikken.
Wat ik met de pc doe is schoolwerk, msnen, vooral gamen en laat hem ook wel is soms een paar dagen aanstaan voor downloads en ftp.
als ik nu voor dit deze psu zou nemen moet het goed komen toch?Anoniem: 151407 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:31:
Ff vraagje.
3.2 ghz p4
2x 1 gb ramm
asus mobo.
2x 74 gb raptors
benq dvd writer
7900 GTX 512.
Power Supply:
Antec PSU SmartPower 2.0 450 Watt , Zilver, 24-pins
Omdat ik laatst overgegaan ben op een A8R-MVP crossfire moederbord dacht ik vandaag slim te zijn, en heb een Spire Rocketeer 500w V gekocht, denkend dat ik daarmee in ieder geval geen voedingsproblemen meer zou hebben. Na een uur alles geinstalleerd te hebben (heb waterkoeling wat het drastisch vertraagde), wilde ik mijn pc aanzetten om te kijken hoe hij loopt. Het status ledje onderaan van het moederbord ging groen branden toen ik de stroomkabel aansloot, maar toen ik de powerknop indrukte, gingen mijn led-fans en water-thermometer voor een halve seconde branden maar daarna direkt weer uit, het status lampje bleef echter wel gewoon branden. Ik heb alle aansluitingen gecontrolleerd maar niks hielp, nu heb ik ff mijn ouwe voeding aangesloten waarmee alles gewoon nog normaal werkt. Iemand misschien een idee wat hier gaande is?
Mijn specs:
Asus A8R-MVP
Athlon64 3000+ @2400mhz
512mb ram
Sapphire X800GTO2
1 300 Gb HDD
verder nog wat fans, de waterpomp zit gewoon in de muur, dus het zal zeker geen overbelasting zijn..
hopelijk heeft een van jullie een idee, anders toch maar terug naar de winkel ermee..
bedankt!
Erv
Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b
- power-on delay probleem
- gewoon een slechte voeding
In beide gevallen zou ik er gewoon mee teruggaan en vragen of je mag omruilen (eventueel voor een ander merk/type).
Anoniem: 155599
ik las ergens dat er eerst een slechtere voeding in zat en daarna een betere.
welke heb ik. en is het een stille/goede voeding?
info
450w output
smartpower
id I05123336735
Iemand?Anoniem: 172324 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:43:
Even mijn pc specs:
AMD Athlon 64 3400+ (s754)
Asus K8v Deluxe
XFX 7800 GS Extreme
2x 512mb PC3200 (Misschien in de toekomst 1 latje van 1gb erbij)
1x Pinnacle PC-TV (Tvkaartje)
1x DVD/CDRW Combo LG + 1x NEC Nd2500
3 Harde schijven (1xIDE 160gb) (2x SATA 2x80gb)
1x Floppy
1x 120mm + 1x92mm(led) fans (Elk heeft een eigen potmeter om de rpm te kunnen regelen)
Dit alles draait op een bijna 2 jaar oude Enermax 465AX-VE(G)FMA 460 watt.
Systeem draait ten eerst rockstable. Nooit gehad tijdens een spel dat het zomaar uitviel oid.
Maar de voltages beginnen nu toch wel langzamerhand te zakken. En begin ik te twijfelen aan mijn voeding. Momenteel zijn dit mijn voltages:
Idle
+12volt: 11.7
+5volt : 4.9
+3.3: 3.2
Vcore: 1,2 (Lijkt me normaal omdat ik nu Cool n'd Quit aan heb staan)
Stressed blijft bijna alles hetzelfde alleen daalt de 12volt lijn verder naar 11.6.![]()
Vcore gaat naar 1.5, dat lijkt me wel in orde omdat CnQ aan is)
Ik had dus oog op deze voeding
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=315951&view=detailed
OCZ Technology Powersupply ATX 450W 120mm Fan, SATA, 20/24pin
+3,3V 28 A
+5Vsb 2,5 A
+5V 45 A
-5V 0,8 A
+12V 26 A
-12V 1 A
Ik vroeg me dan of ik deze voeding genoeg is voor mijn systeem. Ik heb sinds een paar weken een 7800GS XT erin zitten en wil misschien later ook nog is wat geheugen erbij prikken.
Wat ik met de pc doe is schoolwerk, msnen, vooral gamen en laat hem ook wel is soms een paar dagen aanstaan voor downloads en ftp.
bedankt alvast!
Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b
- Gigabyte GA-8I915PM versie 1.1
- Intel P4 3.06GHz Prescott, socket 775.
- 1GB DDR SDRAM (2x512MB)
- ATi X600 XT (ga ik nu dus vervangen, wát een k*tkaart )
Ik ga er een X850XT inzetten, maar heb nu een FSP 250W (!!!!, schrok er van) die dat nóóit gaat trekken.
Welke van de twee zouden jullie nemen:
* CoolerMaster iGreenPower 430W
* Zalman ZM460-APS
Of raden jullie eventueel nog een andere aan?
Ik zou zolang alles stabiel blijft alvast niet panikeren. Hou toch best die enermax in het oog met zijn voltages dit doe je best met een multimeter. Indien nodig lijkt die OCZ mij een goede vervanger, hij heeft zijn nadruk wel op de 5V en iets minder op de 12V maar het lijkt me toch genoeg te zijn. Als hij minstens evenveel kan leveren op 12V als die enermax kan, moet dat zeker in orde zijn.
Ik weet dat er idd iets was met voedingen van en bepaalde sonata reeks, maar als ik goed herinner (pin me er echter niet op vast, ben er niet zeker van) was dit met een 380W voeding-reeks van de Sonata 1 kasten. Een beetje googlen of GOT search zou je hierin meer duidelijkheid moeten geven. Los van dat eventuele probleem zal die voeding zeker goed en stil zijn. Mja en mits je hem al hebt, denk ik dat jij ons zelf beter kan zeggen of hij stil isAnoniem: 155599 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:13:
ik heb een antec sonata 2 kast.
ik las ergens dat er eerst een slechtere voeding in zat en daarna een betere.
welke heb ik. en is het een stille/goede voeding?
info
450w output
smartpower
id I05123336735
Het kan goed zijn dat sommige PCI-E connectoren een draad minder hebben, het betreft dan de key-draad dewelke niet in gebruik is op deze link kan je de pin-layout van de connector terugvinden. De middelste draad tussen de 2 gele mag dus weggelaten worden. Dit zou voor geen problemen mogen zorgen, als je toch zeker wil zijn, laat dan eens testrunnen met de connector van de voeding en eens testrunnen met de connector van de grafische kaart.les_paulde schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:16:
Ja een power-on delay probleem kan het zeker zijn. Wat ik ook zit te denken is dat het misschien de PCI-express connector is; die bij mijn videokaart zat heeft minder draden dan die bij de voeding geleverd werdt. Zou dit uberhaupt mogelijk kunnen zijn? Ik ga straks na m'n werk iig weer verder kijken, anders morgen iig even langs de winkel. Maar weet iemand toevallig van compatibiliteits problemen met de Asus A8R-MVP en de Spire Rocketeer V? Op google kon ik er iig niks over vinden...
bedankt alvast!
[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 05-05-2006 23:15 ]
Ik geloof dat mijn 12v lijn veel te veel afwijkt, terwijl me dit wel en goede voeding lijkt?
het gaat hier om een Chieftec 450 watt (2x12v lijnen 12v1=15A 12v2=14A)
volgens everest en speedfan zijn mijn voltage's:
+3.3 v = 3.31
+5v = 4.84
+12v=11.58v
+5v standby = 4.92
CPU Core = 1.39
Mijn specs :
AMD 64 3500+
ASUS A8N-E nforce4 ultra
Club3d 7900 GT
1 gb ram dual channel
voeding : Chieftec 450 watt
Hoe weet ik zeker dat deze voltages kloppen? Is 1.39v op de CPU niet heeeeel erg weinig
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Nee hoor, 12V lijn mag 5% afwijken, wat dus tussen de 11.4 en 12.6 moet zijn en daar zit je voeding nog binnen.grannymark schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:28:
Hallo,
Ik geloof dat mijn 12v lijn veel te veel afwijkt,
+12v=11.58v
Lijkt me ook een goede voedingterwijl me dit wel en goede voeding lijkt?
het gaat hier om een Chieftec 450 watt (2x12v lijnen 12v1=15A 12v2=14A)
Met een multimeter nameten!Hoe weet ik zeker dat deze voltages kloppen?
Lijkt me net perfect, moet theoretisch 1.4V zijn denk ik (hangt trouwens niet af van de voeding maar van het mobo).Is 1.39v op de CPU niet heeeeel erg weinighelp?
Maw: alles lijkt me dik in orde.
Anoniem: 100386
Mijn huidige systeem:
- Gigabyte 8KNXP rev 2.0
- P4 3.0, Northwood
- 2 x 512Mb geheugen
1 x Maxtor DiamondMax9, 120 GB
1 x Maxtor DiamondMax10, 300 GB
1 x Plextor Plexwriter Premium CDRW
1 x Plextor PX708A DVDRW
En daar komt volgende week bij een:
Gainward BLISS 7800GS GoldenSample Plus, 512MB GDDR3, AGP
Let erop dat dit niet "zomaar" een 7800GS is, maar een flink opgefokte Golden Sample met een 7800GT(X) chip met alle 24 pipes open. Zie ook deze link.
Momenteel heb ik er een Zalman ZM400A APF in zitten, waarvan ik het vermoeden heb dat dat niet voldoende gaat zijn.
Dus vertel me: Heb ik mazzel en gaat de huidige Zalman het houden, of zal ik een Tagan 430 EasyConnect gaan halen ?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 06-05-2006 10:40 ]
Thnx voor je reply
Ben nou in ieder geval gerust met die enermax.
Weet nu ook als deze keer het niet meer redt gelijk ook welke voeding ik moet nemen.
ok bedankt
nogmaals bedankt voor je hulp
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Anoniem: 144949 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:03:
[...]
Ik weet dat er idd iets was met voedingen van en bepaalde sonata reeks, maar als ik goed herinner (pin me er echter niet op vast, ben er niet zeker van) was dit met een 380W voeding-reeks van de Sonata 1 kasten. Een beetje googlen of GOT search zou je hierin meer duidelijkheid moeten geven. Los van dat eventuele probleem zal die voeding zeker goed en stil zijn. Mja en mits je hem al hebt, denk ik dat jij ons zelf beter kan zeggen of hij stil is

Volgens mij moet die zalman van je dat makkelijk trekken. Zo niet, neem dan meteen een 480W tagan, want die 30W extra is ook niet zo geweldig als upgrade natuurlijkAnoniem: 100386 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:41:
Goed nu mijn nwe Grafische KAart er aan komt, moet ik eventjes checken of de voeding in mijn P4-systeem nog wel afdoende is. Dus mijn vraag is natuurlijk, is mijn huidige voeding nog voldoende ? Of zal ik er een Tagan 430 Easyconnect in zetten ?
Mijn huidige systeem:
- Gigabyte 8KNXP rev 2.0
- P4 3.0, Northwood
- 2 x 512Mb geheugen
1 x Maxtor DiamondMax9, 120 GB
1 x Maxtor DiamondMax10, 300 GB
1 x Plextor Plexwriter Premium CDRW
1 x Plextor PX708A DVDRW
En daar komt volgende week bij een:
Gainward BLISS 7800GS GoldenSample Plus, 512MB GDDR3, AGP
Let erop dat dit niet "zomaar" een 7800GS is, maar een flink opgefokte Golden Sample met een 7800GT(X) chip met alle 24 pipes open. Zie ook deze link.
Momenteel heb ik er een Zalman ZM400A APF in zitten, waarvan ik het vermoeden heb dat dat niet voldoende gaat zijn.
Dus vertel me: Heb ik mazzel en gaat de huidige Zalman het houden, of zal ik een Tagan 430 EasyConnect gaan halen ?
Hallo met Tim
Naja, ze raden bij deze graka ten minste 18 Amps@12V aan, en de easy connect heeft 2 rails van 20 Amps. . . vandaar die 430 EasyConnect.Timlog schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:25:
[...]
Volgens mij moet die zalman van je dat makkelijk trekken. Zo niet, neem dan meteen een 480W tagan, want die 30W extra is ook niet zo geweldig als upgrade natuurlijk
En tja, ik denk aan die 430 omdat ik ook al een Dual Xeon heb draaien. En al mijn PC's staan 24 / 7 aan wegens DPC gebeuren. Dus ik wil nog wel een klein beetje denken aan de hoge sponsorgelden die ik moet betalen aan de Nuon
Anoniem: 152769
Normaal zou dit niet mogen maken, het is niet omdat je een 500w voeding zitten hebt, dat die ook 500w gaat verstoken. Meestal hebben de duurdere voedingen (met uiteraard hogere vermogens) zelfs een beter rendement dan kleintjes, waardoor je systeem totaal minder gaat verbruiken.Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:05:
[...]
Naja, ze raden bij deze graka ten minste 18 Amps@12V aan, en de easy connect heeft 2 rails van 20 Amps. . . vandaar die 430 EasyConnect.
En tja, ik denk aan die 430 omdat ik ook al een Dual Xeon heb draaien. En al mijn PC's staan 24 / 7 aan wegens DPC gebeuren. Dus ik wil nog wel een klein beetje denken aan de hoge sponsorgelden die ik moet betalen aan de Nuon
Hmm, bij 'kleinere' (minder vermogen dus) voedingen, gaat de continue belasting echter vaker dichter tegen de maximale vermogen liggen dat de voeding kan leveren, en in dat werkgebied zijn voedingen nu eenmaal wel efficienter.Anoniem: 152769 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:18:
Meestal hebben de duurdere voedingen (met uiteraard hogere vermogens) zelfs een beter rendement dan kleintjes, waardoor je systeem totaal minder gaat verbruiken.
Een 600W voeding voor 200W belasten gaat een lagere efficientie opleveren, dan een 300W voeding voor 200W belasten met hetzelfde systeem. In dat geval ben je beter af met de 300W (fictief voorbeeldje natuurlijk).
Het blijft uiteraard wel belangrijk dat je voeding alles zeker kan trekken en dat je best nog wat overschot ook hebt.
Die zalman heeft wel de nadruk bij de 5V lijn liggen (40A) en wat minder bij de 12V lijn (15A).
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 06-05-2006 12:48 ]
Hij is trouwens erg stil de Spire Rocketeer V 500w, de 12cm fan heb ik nog niet hoeven draaien en daarmee loopt hij op 10db, erg relaxed.
Fijne dag iedereen nog met dit mooie weer!
Daarom,Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:44:
[...]
Hmm, bij 'kleinere' (minder vermogen dus) voedingen, gaat de continue belasting echter vaker dichter tegen de maximale vermogen liggen dat de voeding kan leveren, en in dat werkgebied zijn voedingen nu eenmaal wel efficienter.
Een 600W voeding voor 200W belasten gaat een lagere efficientie opleveren, dan een 300W voeding voor 200W belasten met hetzelfde systeem. In dat geval ben je beter af met de 300W (fictief voorbeeldje natuurlijk).
Het blijft uiteraard wel belangrijk dat je voeding alles zeker kan trekken en dat je best nog wat overschot ook hebt.
Die zalman heeft wel de nadruk bij de 5V lijn liggen (40A) en wat minder bij de 12V lijn (15A).
Maar wat denk je trekt ie het met die nwe graka erbij ?
Anoniem: 170235
ik wil binnekort een systeem samen gaan stellen maar ik twijfel nog tussen de volgende voeding+kast:
Antec Sonata II + (originele) voeding
en de
Thermaltake Aguilia + een voeding
ik ben niet egt thuis in de wereld van voedingen, daarom zou ik graag willen weten wat jullie mij adviseren.
Mijn specs:
AMD FX55 (Clawhammer)
Asus a8n sli deluxe
4*512MB DDR500
BFG 7900GTX
Hitachi 250GB SATA II
NEC fikkertje
-------------------------------------------< Toekomst
Raptor disc
X-fi XtremeMusic
Mijn vragen zijn dus
- kan de Antec Sonata II voeding dit zonder problemen voorzien van stroom ?
- welke voeding jullie mij aanraden in het geval dat ik de TT kast zou nemen?
Groeten brick
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 170235 op 07-05-2006 12:42 . Reden: typo's ]
Anoniem: 56131
processor: | Pentium 4 2,53 GHz (Northwood) |
moederbord: | Asus P4RD1-MX (ATi X200 chipset) |
geheugen: | 2x 512 MB PC3200 |
videokaart: | Asus EN7600GT (nVidia 7600 GT) |
harddisk: | 1x Seagate/Samsung/Maxtor/WD/whatever ~300GB |
Dit alles moet in een Micro-ATX kastje gaan. De voeding die daar op 't moment in zit is echter lang niet goed genoeg (135W) dus daar moet een andere voeding in (SFX-formfactor). Ik zat daarvoor te denken aan een Fortron FSP300-60GLS. Dat is een 300W voeding met de volgende specificaties:
lijn | stroom |
+3,3V | 18A |
+5V | 18A |
+5V & +3,3V | max. 125W |
+12V1 | 14,5A |
+12V2 | 8A |
+5Vsb | 2A |
-12V | 0,5A |
Nu lees ik bij Newegg over de Asus EN7600GT het volgende:
(deze opmerking komt niet terug op de EN7600GT productpagina, dus ik vraag me af hoeveel waarde ik hieraan moet hechten)System Requirements:
[...]
A 350W PCI Express compliant system power supply
[...]
Zal mijn configuratie met die Fortron voeding goed gaan? Of moet ik toch gaan boren/zagen in m'n kast om d'r iets krachtigers in kwijt te kunnen?
Antec is 450 wat. (hoeveel wat hebben moderne pc's nodig?Anoniem: 170235 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:34:
Goedenavond allemaal,
ik wil binnekort een systeem samen gaan stellen maar ik twijfel nog tussen de volgende voeding+kast:
en de
ik ben niet egt thuis in de wereld van voedingen, daarom zou ik graag willen weten wat jullie mij adviseren.
Mijn specs:
AMD FX55 (Manchester)
Asus a8n sli deluxe
4*512MB DDR500
BFG 7900GTX
Hitachi 250GB SATA II
NEC fikkertje
Raptor disc
X-fi XtremeMusic
Mijn vragen zijn dus of de Antec voeding dit zonder problemen trekt en welke voeding jullie mij aanraden in het geval dat ik de TT kast zou nemen
bvd,
Groeten brick
Systeem:
Voeding: Enermax EG301AX-VE
CPU: AMD Athlon Thunderbird 1400
Mainboard: MSI K7T266
Geheugen: 512 MB DDR
Geluid: Soundblaster live! 5.1
HDD: WD 80 Gb, 7200rpm
Netwerk: no-name Realtek 8139
Toshiba DVD-speler
Aopen 24x10 CD-R/RW-brander
Huidige grafische kaart: Aopen Aeolus TI4200 64 MB
Vervangingsopties:
- nVidia Geforce 6600 256mb DH
- nVidia Geforce 6600GT 128mb DH
[edit: typo's + conclusie vergeten.. nog niet helemaal wakker geloof ik :S]
[ Voor 13% gewijzigd door Hadron op 07-05-2006 11:18 ]
Anoniem: 156750
Ik wil straks een systeem maken, met óf een D950 of de nieuwe Conroe.
Ik wil er een 7900GT in zetten, die ik nu al aanschaf, om hem ook in mijn 'oude' systeem te kunnen gebruiken.
Nou heb ik ook een nieuwe voeding nodig, en toen kwam ik op de Hiper 580w R series.
pricewatch: pricewatch: Hiper HPU-4K580, 580W (ATX 2.2/BTX)
homepage: http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4k580.html
webshop: http://www.megawebshop.co...th=21_40&products_id=1789
Ik zou dus de zwarte versie willen, en deze heeft 2x een 12v rail met 18 en 20A
Is dat genoeg voor een zware dualcore als de D950 of de conroe? en kan daar zonder problemen ook de 7900GT op? samen met 2 harddisks in SATA, X-fi geluidskaart, en nog wat ander spul?
Ik maakte me een beetje zorgen om het volgende:
4.HIPER Type R 580W series does not support Intel Pentium Extreme Edition CPU (dual core) as it requires EPS12V (i.e. an 8 pin ATX +12V connector). Type R 580W series does not provide 8 pin ATX +12V connector. We do not recommend using any adaptor that allows conversion of any form of connectors into 8 pin ATX +12V connector.
Gaat de Conroe hier geen gebruik van maken? (ik heb het dan over de E6600)
Of is er nog een andere voeding die aan mijn eisen voldoet? het liefst toch rond de 100 euro.
Groet,
Jasper
Beginning to realize the power...
Voor rond de 100 euro zijn er zat PSU's te krijg met een 8 pins aansluiting (en evt een 24 pins mobo-connector). Kijk bv. eens naar een Tagan.NeOpHyTe-NL schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:00:
Hier ook even mijn vraag.
Ik wil straks een systeem maken, met óf een D950 of de nieuwe Conroe.
Ik wil er een 7900GT in zetten, die ik nu al aanschaf, om hem ook in mijn 'oude' systeem te kunnen gebruiken.
Nou heb ik ook een nieuwe voeding nodig, en toen kwam ik op de Hiper 580w R series.
pricewatch: pricewatch: Hiper HPU-4K580, 580W (ATX 2.2/BTX)
homepage: http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4k580.html
webshop: http://www.megawebshop.co...th=21_40&products_id=1789
Ik zou dus de zwarte versie willen, en deze heeft 2x een 12v rail met 18 en 20A
Is dat genoeg voor een zware dualcore als de D950 of de conroe? en kan daar zonder problemen ook de 7900GT op? samen met 2 harddisks in SATA, X-fi geluidskaart, en nog wat ander spul?
Ik maakte me een beetje zorgen om het volgende:
4.HIPER Type R 580W series does not support Intel Pentium Extreme Edition CPU (dual core) as it requires EPS12V (i.e. an 8 pin ATX +12V connector). Type R 580W series does not provide 8 pin ATX +12V connector. We do not recommend using any adaptor that allows conversion of any form of connectors into 8 pin ATX +12V connector.
Gaat de Conroe hier geen gebruik van maken? (ik heb het dan over de E6600)
Of is er nog een andere voeding die aan mijn eisen voldoet? het liefst toch rond de 100 euro.
Groet,
Jasper
Overigens gaan de nieuwe series Intel CPU's juist aanzienlijk minder watts gebuiken dan de P4 serie, dus mijns inziens in +- 500 watt meer dan genoeg. De Tagan 480 easyconnect voldoet bv. wel voor jouw systeem denk ik . . . en die's ook zwart
Zou het met die voeding ook mogelijk zijn met de tijd zow'n Ageia Physics kaart erbij te zetten? (zodra de prijzen (zwaar) dalen)
Want krijgt de conroe nou wel of geen 8pin connector? de D950 had dat toch ook niet?
En zou ik hem (de 7900GT) dan wel al in mijn huidige systeem kunnen zetten? Ik heb nu een slurpende P4 Northwood op 3440mhz.
Want ik heb nu een 400watt Coolermaster, met geloof ik 14 en 15A rails, en die trekt mijn systeem maar net...
[ Voor 28% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 07-05-2006 12:34 ]
Niet zo blind staren op de WattagesNeOpHyTe-NL schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:28:
Is 480 wel genoeg? Er gaat wel een 7900GT in, samen met 2 harddisks, geluidskaart, 2gig geheugen, 2x DVD drive.
Zou het met die voeding ook mogelijk zijn met de tijd zow'n Ageia Physics kaart erbij te zetten? (zodra de prijzen (zwaar) dalen)
Want krijgt de conroe nou wel of geen 8pin connector? de D950 had dat toch ook niet?
En zou ik hem (de 7900GT) dan wel al in mijn huidige systeem kunnen zetten? Ik heb nu een slurpende P4 Northwood op 3440mhz.
Want ik heb nu een 400watt Coolermaster, met geloof ik 14 en 15A rails, en die trekt mijn systeem maar net...
Jij schreef dat de Hiper 580w R series: 2x een 12v rail met 18 en 20A had. De tagan heeft ook 2 rails, maar dan met 2 x 20 Amps @ 12Volt.
Snappie ?
En die kan ik nu ook al gebruiken?
Ik zou zeggen, doe wat onderzoek, schrijf op wat je nodig hebt (ook wlke kabeltjes/connectors) etc. etc. En ga dan kijken op www.tagan.com en kijk in de datasheet.NeOpHyTe-NL schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:41:
Wauwie, en dat is die 480W easycon? want de pprijs is ook best leuk
En die kan ik nu ook al gebruiken?
Bedankt voor de hulp
Off-Topic:
Zal ik de 'gewone' 7900GT nemen van 272euro, of de snellere van 305euro?
[ Voor 11% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 07-05-2006 13:11 ]
Tip: De meeste van de "grote" topics van GoT hebben een Openingspost. En ook in dit geval legt die behoorlijk goed uit hoe dat zit met watt's etc. Zie ook Anoniem: 144949 in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 14"NeOpHyTe-NL schreef op zondag 07 mei 2006 @ 13:10:
[...]
maar ik moet me afzetten van het 'watt verhaal' want 480 klinkt zo weinig snap je, daarom was ik bang dat ik het verkeerd zou zien, en straks dus die voeding en die kaart in huis heb, en hem dan dus nog niet kan gebruiken.
[...]
De tip is dus: Lees altijd de openingspost helemaal goed door, kans is groot dat je dan zelf al weet hoe e.a. zit
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 07-05-2006 13:14 ]
Ik wil een nieuwe voeding halen met oog op een upgrade van mijn pc in de nabije toekomst. Mijn huidige pc is gewoon ATX met een AGP port, lekker oldskool.
Nou zal mijn toekomstige pc wel voorzien zijn van PCIE, en ik was een beetje de pricewatch an het doorkijken, om te ontdekken dat tagan die voedingen onderverdelen in PCIE versies en niet pcie versies. Kan ik zonder gevaar een pcie versie kopen voor mijn agp systeem? Of slaat die aanduiding nergens op en is er geen verschil? (en wtf is atx 2.02, wat heb ik gemist?)
Alvast bedankt
Ik neem waarscijnlijk een andere videokaart, ik weet niet of dit erg veel verschil uitmaakt ?Anoniem: 170235 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:34:
Goedenavond allemaal,
en de
Mijn specs:
AMD FX55 (Clawhammer)
Asus a8n sli deluxe
4*512MB DDR500
BFG 7900GTX Ati 1900XTX
Hitachi 250GB SATA II
NEC fikkertje
Raptor disc
X-fi XtremeMusic
Mijn vragen zijn dus
- kan de Antec Sonata II voeding dit zonder problemen voorzien van stroom ?
bvd,
- welke voeding jullie mij aanraden in het geval dat ik de TT kast zou nemen?
Groeten brick
Anoniem: 162780
Ja de 1900 XT(X) gebruikt meer.Anoniem: 170235 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:50:
[...]
Ik neem waarscijnlijk een andere videokaart, ik weet niet of dit erg veel verschil uitmaakt ?
Dus ik zou zoiezo zelf een voeding erbij kopen gezien jouw configuratie die daar staat.
Maar het kan opzich wel met 450W.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 162780 op 07-05-2006 19:42 ]
stomme vraag maar waarom 4*512? 2 keer 1gb en dan iets met dual gedoe. Dat is iets wat ik vaak zie waar veel mensen bij zwerenAnoniem: 170235 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:50:
[...]
Ik neem waarscijnlijk een andere videokaart, ik weet niet of dit erg veel verschil uitmaakt ?
amd fx55
asus sli deluxe
en het 4*ddr500
in een set kan kopen
Die PSU calculator gaat dan rekent dan ook vanuit de veronderstelling van het maximale mogelijke opgenomen vermogen van alle onderdelen. Zie het als hoeveel je pc zou verbruiken, als alle onderdelen op full stress tegelijk worden gebruikt.Anoniem: 100386 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:09:
Ik heb mijn twijfels over die Extreme PSU calculator, waarvan de link in de TopicStart staat. Volgens mij geeft die echt een stuk te hoog aan.
Maar daarnaast moet je inderdaad wel het resultaat van dit tooltje nuanceren.
Proc: Intel P4 530J 3,0 GHz 1Mb L2 cache S7775
Mobo: Asrock 775Dual-880Pro
Mem: 2 x 512MB Samsung DDR2
VGA: ATI Radeon 9600 256MB
HDD: Maxtor 160GB S-ATA
DVDRW: LG 16x Tweelaags
en dan nu de verdachte: PSU: Premier 300W ATX
Nu heb ik wel wat op het oog, maar ik heb GEEN zin en geld om 150 euro aan een voeding uit te geven. De standaard voeding van de compuboer om de hoek (20 euro voor een 350W) vertrouw ik niet echt.
Mijn idee: Enermax 365AX G FMA maar of dat voldoende is als ik de Radeon 9600 vervang voor een GF6600 op PCIe ??
Spekkies voeding:
Vermogen
350 Watt (Combined Power 185 Watt)
Ingangsspanning
230V, 2,6A, 50Hz Volt
Moederbordaansluiting
1 x ATX (20-polig)
1 x AUX (6-polig)
1 x ATX12V (4-polig)
Stroomaansluitingen
8 x 5,25 inch
2 x 3,5 inch
Stroomsterkte
+3,3V 32 A
+5Vsb 2,2 A
+5V 32 A
-5V 1 A
+12V 17 A
-12V 1 A
Achterzijde
Aan/Uit schakelaar
Eigenschappen
PFC actief
Koeler :
ventilator 80mm
ventilator handmatig regelbaar Ja
ventilator temperatuurgeregeld Ja
ventilator Tachosignaal Ja
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Zeker van die specs van die enermax? Ik kan zulkeen model niet terugvinden op de enermaxsite, en daarbij aan de specs te zien, lijkt het mij best wel een nogal out of date model.
Meer info? Welke reeksbenaming? Linkje?
Allenszins als de specs kloppen zou ik deze toch niet nemen, wat is je budget?
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 08-05-2006 17:49 ]
Zo staat deze op de alternate site, voedingen tot 400W. Op enermax zelf heb ik (nog) niet gekeken. Budget ?? Pfff, ik vind zelf 75 euro al (te) veel maar dat is de max. Deze enermax staat voor 59 op alternate.Anoniem: 144949 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:48:
[...]
Zeker van die specs van die enermax? Ik kan zulkeen model niet terugvinden op de enermaxsite, en daarbij aan de specs te zien, lijkt het mij best wel een nogal out of date model.
Meer info? Welke reeksbenaming? Linkje?
Allenszins als de specs kloppen zou ik deze toch niet nemen, wat is je budget?
linkje alternate: http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TN3X11&#tecData
linkje enermax:
http://www.enermax.com/english/product_Display1.asp?PrID=29
en anders kom ik op deze Fortron:
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TN4F12&#tecData
die is bij alternate overigens duurder dan bij Norrod, alwaar ik dan eventueel deze zou gaan halen
[ Voor 32% gewijzigd door lameeuw op 08-05-2006 19:15 ]
Toch heb ik nog mijn bedenkingen bij de zogezegde 17A van de 12V lijn waarvan sprake op de alternate link. Als ik dit gegeven vergelijk met de link van Enermax, daar staat dat 12V lijn een 26A zou kunnen leveren.
Kortom afgaande op de gegevens van de alternate-site heb ik mijn bedenkingen en zou ik hem niet nemen.
Afgaande op de gegevens van Enermax (naarwaar jij linkt allenszins) lijkt me het wel goed. Echter lijkt de voeding naarwaar jij linkt toch een ander type te zijn.
Die Fortron ziet er goed uit.
De voedingen die ik op die pagina zou overwegen zijn:
- Coolermaster Extreme Power 380
- De enermax noisetaker 375
- De enermax Liberty
- de fortron die jij zei
- de seasonic 380
- de tagan 380 (misschien ook de 330)
- de zalman 360
Rekening houdende met je budget: de zalman, de tagan, de 2 fortrons (Bluestorm en FSP) zijn allen 59 euro en hebben allen wat meer te bieden op de 12V lijn. Ook de coolermaster en deze komt zelf nog goedkoper uit.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 08-05-2006 20:20 ]
[ Voor 10% gewijzigd door lameeuw op 08-05-2006 20:38 ]
Anoniem: 112425
Ik heb diezelfde voeding (Enermax 365AX G FMA) (ook van Alternate toevallig), en hij levert gewoon 26A op de 12V lijn. De link die lameeuw gaf naar de Enermax site klopt ook gewoon.
Klopt. Zo staat het ook in de gebruiksaanwijzing.De 185W combined power van de enermax, hiermee bedoelen ze waarschijnlijk combined van +3.3V en +5V (zonder 12V dus)
Mja die 17A op de alternate site deed me twijfelen, dan weet je niet meer of je juist aan het kijken bent.Anoniem: 112425 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:39:
[...]
Ik heb diezelfde voeding (Enermax 365AX G FMA) (ook van Alternate toevallig), en hij levert gewoon 26A op de 12V lijn. De link die lameeuw gaf naar de Enermax site klopt ook gewoon.
Dat heb ik dan mooi losgepeuterdKlopt. Zo staat het ook in de gebruiksaanwijzing.
Dit is zo mooi aan dit topic, je kan redeneren en denken maar je hebt geen zekerheid, en uiteindelijk komt er gewoon iemand bevestigen die de voeding heeft
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 08-05-2006 20:43 ]
+3,3V --> 28A
+5V --> 30A
+12V --> 15A
-5V --> 0,3A
-12V --> 0,8A
-5VSB -> 2A
+5V & +3,3V Combined Max 180W
+5V & +3,3V & +12V Combined Max 280W
Volgens de BIOS zit de voeding ongeveer 15 % onder de gevraagde waarde.....
Anoniem: 112425
En ik ben nog nooit eerder in deze thread geweest, en heel toevallig ging het precies over mijn voedingAnoniem: 144949 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:42:
[...]
Dit is zo mooi aan dit topic, je kan redeneren en denken maar je hebt geen zekerheid, en uiteindelijk komt er gewoon iemand bevestigen die de voeding heeft
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 112425 op 08-05-2006 21:46 ]
Amd 3200+ (@ 2500mhz)
Asus A8N-SLI
GeIL 2x512 MB
ATI X800GTO2
Audigy LS
Dvd brander
3 x ide hd (bij elkaar 260 gig)
Nu heb ik mijn oude voeding (enhance 360 watt) geruild voor een nieuwere voeding. Asus 450 Watt met iig een dubbele 12v lijn.
Dit omdat de spanningen wel erg ondermaats waren en soms mijn systeem erg onstabiel.
Nu heb ik met mijn nieuwe voeding ook niet echt top spanningen.
3,3 @ 3,26
12v @ 11,78
5v @ 4,87
Ik heb mijn pc nog fftjes niet echt goed kunnen stress testen, maar dit zijn dus de spanningen bij "normaal" gebruik (inetten, films, mp3s draaien etc).
En ik maak me toch een beetje zorgen eingelijk, vooral omdat de meeste mensen met een gelijk systeem toch echt wel hogere spanningen hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door B_FORCE op 09-05-2006 03:44 ]
Dit topic is gesloten.