Ok ik heb ook 'n vraagje voor dit topic, ik heb dus een Coolermaster voeding van 450W. Nou heb ik laatst m'n oude systeem aan *piep* geholpen door m'n videokaart kort te sluiten met m'n vingers

hoe groot is de kans ik weet het, die videokaart heeft toen ook nog m'n mobo naar de vuilnisbelt geholpen maar gelukkig m'n cpu bespaard.
Nou heb ik dus een nieuw systeem:
- Asus A8N-SLI Deluxe - ?? W
- AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester @ 2,2 (stock) - 89 W op z'n max (maar ik wil 'm nog kunnen overclocken dus ik reken +- 100W voor de CPU ...)
- 1 Gb (4 x 256) Corsair pc3200 ram (wordt vervangen door één 1 Gb reepje) - ?? W
- XFX 7900GT Extreme Edition - +- 120 W (7900GTX wattage maar liever teveel dan te weinig ..)
- 1 x Maxtor 120 Gb IDE schijf - ?? W
- 2 x Maxtor 300 Gb SATA schijf (in raid 0, denk niet dat dat uitmaakt) - ?? W
- DVD-Rom - ?? W
- DVD-RW - ?? W
Dit alles laat ik op die Coolermaster 450W voeding lopen, maar ik heb nogal wat stabiliteits problemen, eerst alleen bij m'n videokaart (ik dacht aan drivers etc etc, niets hielp). Nu heb ik al een paar keer gehad dat m'n computer in windows ook gewoon het loodje legt. Ik zie geen andere mogelijkheid dan dat het de voeding is die tekort komt. Het gebeurd dan ook als ik redelijk wat dingen tegelijk doe:
- gewoon office gebruik
- harde schijf back uppen naar externe hdd
- filmpje kijken
- standaard achtergrond procesjes ..
Ook wil ik over een paar maanden een extra xfx 7900GT EE (SLI) toevoegen dus wil ik eigenlijk wel een voeding kopen die dit aan kan ..
Zelf zat ik te denken aan de OCZ GameXstream 600W/700W Multi-GPU/Active PFC, gewoon 'n dikke voeding die hopelijk genoeg power kan leveren voor m'n hele systeem, maar nou weet ik niet hoe en wat alles nodig heeft, en zou ik hier dus graag wat professionelere mensen naar laten kijken (jullie dus

)
ohw trouwens ik zit nog steeds te twijfelen over het feit of m'n coolermaster 450W kapot is óf dat deze het gewoon niet aan kan..
In asus probe lijken alle voltages te kloppen, namelijk:
+12V = 12.16
+5V = 4.972
+3.3V = 3.328
Vcore = 1.36 (normaal voor AMD A64 X2 4200+ X2 is 1.3 ~ 1.35 V)
Ik weet dat Asus Probe misschien niet zo erg te vertrouwen is, maar als de Voltage's zo goed rondom het normale liggen kan er toch eigenlijk "niks" mis zijn met de voeding ..
Kan iemand mij vertellen of de OCZ GameXstream 600W/700W goed is voor mijn systeem (en ook voor mijn toekomstige SLI systeem ..) ??
[
Voor 3% gewijzigd door
Pilske op 16-05-2006 19:25
]