Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 28 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.621 views sinds 30-01-2008

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 109887 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:38:
[...]

En welke mag dat dan wl niet zijn :9 , Heb hem zelf nu al bij 4 shops in bestelling staan.
Alternate (MSI) alleen is deze een beetje prijzig en IComp., maar ik weet niet of ik nog op tijd was bij de laatste. Er staat bij mijn bestellingstatus "bestelling binnen", maar misschien betekend dat in het negatiefste geval dat mijn bestelling bij hun is aangekomen ipv dat de order binnen is. :D

Niet op voorraad.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 17:46
Kheb net me nieuwe X1800 XL binnen. Hij heeft een andere cooler gekregen. Met een iets grotere fan er in. Nu eingelijk geen artifacts @ stock speeds !!! NFS MW gaat wel een stuk harder. scheeld snel 15-20 fps.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 18:17
edward2 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:33:
[...]

Vreemd ik kreeg te horen dat ze een week geleden al in de backorder zaten? Oftwel een vertrouwd a NO GO, een X1800XT is als een Duke4Ever, untuchable..

Iemand een X1800XT ruilen tegen een 512 mb 7800 GTX ;)
hehe lol, meen je dat echt dat ruilen :) Voorlopig zijn Apple en ik nog de enige met een x1800xt :P

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nou EPO het scheelt niet veel, of ik meen dat echt ;) Nog maar even wat geduld zien op te brengen...
Status

Bestelling binnen
Iemand ervaring met IComputers? Wat betekend bovenstaande tekst,dat het artikel binnen op voorraad is gekomen is of slechts dat MIJN i-net bestelling/reservering is aangekomen in hun bestelsysteem?

[Voor 22% gewijzigd door edward2 op 23-11-2005 21:09]

Niet op voorraad.

Anoniem: 109887

edward2 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:05:
Nou EPO het scheelt niet veel, of ik meen dat echt ;) Nog maar even wat geduld zien op te brengen...

[...]

Iemand ervaring met IComputers? Wat betekend bovenstaande tekst,dat het artikel binnen op voorraad is gekomen is of slechts dat MIJN i-net bestelling/reservering is aangekomen in hun bestelsysteem?
Staat bij mij ook, heb geen idee wat ze bedoelen.

Edit : En zag op alternate dat die MSI op 48H staat , Nou mij vorige besteling stond ook op 48H ( X1800XT ) we zij nu een maand verder, en nog niks gezien van hun. Dus Edward zet er maar niet te veel hoop bij neer.

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 109887 op 23-11-2005 21:27]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 109887 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:23:
[...]

Staat bij mij ook, heb geen idee wat ze bedoelen.
Vanaf het begin al?
Wanneer had jij daar besteld?

Niet op voorraad.

edward2 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:24:
[...]

Vanaf het begin al?
Wanneer had jij daar besteld?
Ik heb hem om 2 uur besteld , weet alleen niet of dat er toen ook al stond . Zag het pas toen jij het had gepost.

Anoniem: 54475

Dat houdt in dat ie bij hun binnen is en dat ze het alleen klaar hoeven te maken voor verzending. (voor jouw uiteraard!)Nog even geduld, en je hebt 'm!!
Welk merk had je besteld?
Ik heb 1 xl in de pc, de andere in de kast voor het geval dat....
_/-\o_
edward2 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:05:

[...]

Anoniem: 54475 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:29:
Dat houdt in dat ie bij hun binnen is en dat ze het alleen klaar hoeven te maken voor verzending. (voor jouw uiteraard!)Nog even geduld, en je hebt 'm!!
_/-\o_

[...]
Is van Sapphire _/-\o_ , Hoop dat je gelijk hebt

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 54475 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:29:
_/-\o_

[...]
Thanx! finally :) _/-\o_

Ook de Sapphire.

Niet op voorraad.

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 20:20
Hoe loopt NFS most wanted eigenlijk bij jullie X1800xl/xt bezitters? Ik heb een P4 3,2 Ghz met een X1800xl en 2gig ddr2 geheugen. En om een of andere reden als ik AA en AF aanzet loopt hij niet meer soepel. Cat 5.11 drivers. NFS settings: 1280x1024 alles Full detail geen AA en geen AF. Met AF is het redelijk speelbaar maar met AA erbij of alleen AA loopt het behoorlijk slecht. Vooral met op de momenten met veel schaduw van bv bomen op de weg is het niet meer lekker speelbaar. Als ik dit dus uitlaat draait het gewoon supersoepel.

[Voor 6% gewijzigd door markjuh op 23-11-2005 22:10]

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 13:56
Anoniem: 151544 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:23:
Ik vind het eigenlijk echt wel zielig hoe ATI zoveel beloofd en nooit iets kan waarmaken, waar blijven de XT'es. dan is nvidia zelfs nog beter met hunt 512Mb's.
Zoals ik al zei, zeg maar dag met je handje Ati. Mensen moeten wel erg leip zijn dat ze nu nog een x1800xt gaan kopen. Veelste duur, tegenvallende prestaties en specs(7800gtx512mb whooped ass), slecht leverbaar.. Ik zou het wel weten als ik nu een nieuwe pc zou kopen, ik zou Ati echt dik boycotten en voor NV gaan...

Maarja, wie ben ik(tussen al die geobsedeerde idioten hier ;))
Modbreak:Vermoedelijk ben je een lamer die noch het algemene GoT beleid noch de topicstart hier gelezen hebt :X

Flamen is nergens op GoT gewenst :/

[Voor 12% gewijzigd door dion_b op 25-11-2005 00:38]

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10-2021
Macros4 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:11:
[...]

Zoals ik al zei, zeg maar dag met je handje Ati. Mensen moeten wel erg leip zijn dat ze nu nog een x1800xt gaan kopen. Veelste duur, tegenvallende prestaties en specs(7800gtx512mb whooped ass), slecht leverbaar.. Ik zou het wel weten als ik nu een nieuwe pc zou kopen, ik zou Ati echt dik boycotten en voor NV gaan...

Wat doe je dan in dit topic? :O

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:14
M56, Mobility X1600 komt eraan
Waar blijft NVIDIA met zijn nieuwe midrange kaarten?
Toegegeven, nv staat sterk in het high end segment op de laptop markt, maar de mid en low end sector is nog steeds het domein van ATi.
M56, Mobility X1600 coming soon

Twelve pipes for mainstream notebooks
[...]

ATI is about to present its mainstream mobile part based on the RV530 design. We learned that we are talking about twelve pipelines part and possibly four TMUs just like its desktop brother. This chip supports 128 bit memory only but it will be just fine for notebooks. ATI designs its chips for notebooks so this chip won't be just a tweaked RV530 core. It leaves this to Nvidia which is still just tweaking its desktop chips and brings a lot of desktop heat in its notebook designs.

It will be powerful enough to provide you very good performance in this notebook segment and it has all you need for high end games. M56, Mobility Radeon X1600 of course supports all the features of Shader Model 3.0 and we heard that the power consumption of the chip will be very good.

ATI already won some thirty OEM designs and will go live with this any day now. We know that M56 is a killer part in this market segment. Its power consumption is very favourable as it is built on a 90 nanometres process and it won't mean that twelve pipelines in the notebook have to burn your hand and warm the whole keyboard. At least we hope so.

So twelve pipelines are coming in thin and light segment and we could not be happier, we just wish that at least one of those thirty designs has a twelve inch display to go with it. µ
Ik vind het niet fijn om in het ATi Nieuwsdiscussie Topic dit soort gezeik de hele tijd te lezen Makros4. Zou je de TS nog eens willen lezen?

[Voor 30% gewijzigd door Zeus op 23-11-2005 22:32]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• epo
Anoniem: 38733 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:41:
[...]

Daarom geloof ik ook geen ruk van die 650/775 speeds. Waarom heb je daar in godsnaam een speciale koeler + externe power voor nodig?
Ze spreken over 10.000 3DM05 (als je de site vertaalt via Google). Zoals ik al liet zien ga je dat alleen redden met ~725/825.
idd, ik haal 10k met 725/780.

• Astennu
Markjuh schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:09:
Hoe loopt NFS most wanted eigenlijk bij jullie X1800xl/xt bezitters? Ik heb een P4 3,2 Ghz met een X1800xl en 2gig ddr2 geheugen. En om een of andere reden als ik AA en AF aanzet loopt hij niet meer soepel. Cat 5.11 drivers. NFS settings: 1280x1024 alles Full detail geen AA en geen AF. Met AF is het redelijk speelbaar maar met AA erbij of alleen AA loopt het behoorlijk slecht. Vooral met op de momenten met veel schaduw van bv bomen op de weg is het niet meer lekker speelbaar. Als ik dit dus uitlaat draait het gewoon supersoepel.
Ik heb het net gepost. Ongeveer 15-20 fps gemiddelt er bij van een X800 > X1800 bijde XL. Maar X1800 wel met HQ AF dat heeft de X800 niet eens. Loopt echt een stuk beter. Want deze kaart zit tegen de 65 fps aan waar de oude X800 tegen de 45 aan zat. Dit is met max detail + aa en AF ingame @ 1024-768 geloof ik. Dat zal ik nog wel even na kijken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

de X1800XT staat nu op Pre-order bij www.icomputers.nl . Dan zullen ze wel de kaarten vandaag al hebben gekregen, en nu dus geen meer op voorraad hebben ivp alle orders . ( als dit allemaal klopt dan is Dangerous erg blij }) )

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
epo schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:37:
[...]
idd, ik haal 10k met 725/780.
Jij bent toch van plan om een waterblokje op je XT te gooien? Verwacht je daarmee nog hoger te kunnen op de core? (heb nog nooit waterkoeling gehad vandaar)

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:42

Aight!

'A toy robot...'

Althalus schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:30:
M56, Mobility X1600 komt eraan
Waar blijft NVIDIA met zijn nieuwe midrange kaarten?
Toegegeven, nv staat sterk in het high end segment op de laptop markt, maar de mid en low end sector is nog steeds het domein van ATi.

[...]

Ik vind het niet fijn om in het ATi Nieuwsdiscussie Topic dit soort gezeik de hele tijd te lezen Makros4. Zou je de TS nog eens willen lezen?
7800GS niet gezien?

• Niet online
[...]

Ik moet hier eigenlijk niet op in gaan maar goed. :+

Veelste duur? Ik heb 511,- betaald voor m'n XT, dit is ruim 150 euro goedkoper dan een GTX/512.
Tegenvallende prestatie's? Ik ben nog geen GTX/512 (single card) tegengekomen die mijn in F.E.A.R. behaalde prestatie's evenaart. Tegenvallende specs? Ik denk dat jij nog geneens weet wat non-angle dependant AF en FP HDR + AA inhoudt, dit zijn zaken die Nvidia ontbeert.

Ga aub ergens anders trollen please.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 23-11-2005 23:43]

• Astennu
ik ben ook aan het denken over een X1800 XT morgen maar een een telefoontje plegen.

• Niet online
Markjuh schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:09:
Hoe loopt NFS most wanted eigenlijk bij jullie X1800xl/xt bezitters?
1280x1024/4xADAA/16xHQAF in-game alles max loopt lekker op de XT (OC), ~40/50 fps.
Perfect speelbaar, geen haperingkje of schokje tegengekomen.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 24-11-2005 00:50]

• Niet online
X1800XT "Top" kaarten @ 700/800.
Currently, the standard clock settings for the Radeon X1800 XT are 625MHz for core and 750MHz (1500MHz data rate) for memory. Because ATI is experience good yields on the Radeon X1800 XT core, it is allowing boards to be overclocked to 700MHz core and 800MHz memory (1600MHz data rate). In the document, ATI also indicates that standard clock settings are often set at conservative speeds to produce the highest output yield possible.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2619
Modbreak:Leer die edit-knop eens gebruiken :o

[Voor 83% gewijzigd door dion_b op 25-11-2005 00:39]

@Macros4, Trollen horen in sprookjes thuis en niet in dit topic.

Mag ik iedereen nog even wijzen op de aangepaste topicregels uit de first post:
Wat is absoluut NOT DONE in dit topic?
  • "ATi sux, nVidia rox / nVidia sux, ATi rox!" uitlatingen. Wil je flamen/trollen... doe dat dan ergens anders.
  • Basic vragen zoals "Welke kaart kan ik het beste kopen?", "Heb ik een nieuwe voeding nodig voor m'n X1800XT?", "Kan ik mijn X800GTO2 modden naar een X850XT PE?". Gebruik de search. Dit soort vragen zijn al -tig keer voorbij gekomen, zowel in dit topic als in andere topics. Of kijk in de second post.
  • Continue melden dat een kaart niet beschikbaar is. Het melden in dit topic HELPT de beschikbaarheid NIET verbeteren. En na 1x weten we het wel. Wacht gewoon, check de pricewatch, bel wat winkels, eet wat uit je neus... maar meldt het hier niet aangezien de discussiewaarde nihil is en niets bij draagt aan dit topic!
  • Probeer mensen niet continue te verbeteren. Een belerende toon kan heel irritant zijn, ook al heb je gelijk, en ik heb geen zin in klaagmailtjes van topiclezers in in mijn mailbox. Voor degenen die toch willen klagen over het gedrag van bepaalde posters... Trek aan de bel bij een mod!
  • Offtopic gaan. Dit topic is bedoelt om elkaar op de hoogte te houden van de laatste nieuwtjes op ATi gebied.
  • Op de man spelen. Dit is NOT DONE. In dit topic geldt "Speel de bal en niet de man!".

Dan iets anders. Anandtech heeft ook een review online gezet van het Asus A8R-MVP mainboard. De prijs van dit moederbord ligt tussen de $100 en $125, dus Anand verwachtte er ook niet echt veel van. Gelukkig werd de reviewer aangenaam verrast:
As we said, it's a good thing that we actually test motherboards instead of relying on first impressions. The Asus A8R-MVP is exactly what many of you are looking for, and it is probably the best thing that could happen to the ATI AMD chipsets. A reasonably priced board that has all the check marks, is very fast at stock, and can overclock like a banshee is always a good thing.
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2617&p=1

En dan nog iets anders. De XT PE schijnt volgende week aangekondigd te gaan worden. Prijs €599.

[Voor 26% gewijzigd door CJ op 24-11-2005 02:09]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zo he, dat is een mooi moederbord voor een redelijke prijs.
Ik snapte alleen dat stukje over geluid niet.
It is very important to point out that the ATI chipset motherboards have the necessary hooks to deliver Azalia High Definition audio. Those who have been complaining about the poor AC'97 audio present on most AMD boards should be very pleased to find Azalia HD on the ATI chipset boards. The nForce4 family does not offer the necessary chipset hooks to support HD Azalia audio.
Het zit er wel, maar moet je wat extra's doen ofzo om mooi geluid te krijgen?

• Niet online
hjs schreef op donderdag 24 november 2005 @ 06:29:
moet je wat extra's doen ofzo om mooi geluid te krijgen?
Nee, juist niet. Het bordje heeft het betere Azalia HD sound on-board in tegenstelling tot de concurrentie die zich meestal met AC97 moet "behelpen".
Onboard: Audio Azalia HD Audio by ADI AD1986A Soundmax codec
Mooi Crossfire bordje voor weinig :P Jan Lul hier heeft vorige week net een nieuw bord gekocht :/

http://images.anandtech.com/reviews/motherboards/asus/a8r_mvp/a8r-mb_sml.jpg

[Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 24-11-2005 06:58]

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:43

SG

SG surft naar info hardewaren

quote:
"wizkristof schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:23:
Ik vind het eigenlijk echt wel zielig hoe ATI zoveel beloofd en nooit iets kan waarmaken, waar blijven de XT'es. dan is nvidia zelfs nog beter met hunt 512Mb's.
"
Dit is gewoon 'n kwestie van ATI zit in de probleempjes en moeten toch iets doen.
Alleen

De X1800XT512 heeft geen directe nV tegen hanger
De 7800GTX512 eigenlijk Ultra heeft geen ATI tegenhanger.
Ze vallen dus in een produkt lijn gat van hun concurrent.

Ik mis dus 'n 512MB gewone GTX
Ik mis dus 'n X1800XT PE

Ik vergelijk geegn €750 ding met 'n €550

nV zat met de nV30 ook zwaar in de problemen zijn er nu ook nog met volgende generaties zo ook ATI. nV en ATI zijn als bedrijf evenredig en kunnen beide zo'n terugslag aan.

R580 G80 is weer 'n nieuwe poging met nieuwe kansen of fouten.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• hjs
  • Niet online
Anoniem: 38733 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 06:46:
Nee, juist niet. Het bordje heeft het betere Azalia HD sound on-board in tegenstelling tot de concurrentie die zich meestal met AC97 moet "behelpen".
the ATI chipset motherboards have the necessary hooks to deliver Azalia High Definition audio.
Dan snap ik deze zin niet helemaal, ik lees het als het is er voor voorbereid, maar het zit er dus gewoon op, lekker hoor :)

Anoniem: 79835

Zeer interessant.
Een XT op 625Mhz en een GTX 265MB op 490Mhz is zowat een gelijke strijd (verwijzend naar de GTX TOP review van xbit). Verschil 135Mhz.
Een XT @ 625 en GTX 512MB @ 550Mhz is een uitgemaakte zaak (75Mhz verschil).
Een XT op 700Mhz en een GTX 512MB op 550Mhz (150Mhz verschil) zou dus weer in het voordeel van ATI moeten uitvallen.
Als er GTX'en op 600Mhz uitkomen (100Mhz verschil) zal het weer een close call worden. Kan niet wachten op reviews :)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 109887 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:53:
de X1800XT staat nu op Pre-order bij www.icomputers.nl . Dan zullen ze wel de kaarten vandaag al hebben gekregen, en nu dus geen meer op voorraad hebben ivp alle orders . ( als dit allemaal klopt dan is Dangerous erg blij }) )
Shit ik baal nu een beetje want voor EUR 511 had ik m ook wel willen halen aangezien ook nog ns vrij heb ....... :'(

Altijd goede ervaringen met sapphire gehad..

Verder weet ik nl nergens een shop in zuidholland waar ze m voor die prijs op voorraad hebben....

[Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 24-11-2005 10:23]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Anoniem: 38733 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 06:46:
Het bordje heeft het betere Azalia HD sound on-board in tegenstelling tot de concurrentie die zich meestal met AC97 moet "behelpen".
Heeft iemand enig idee of deze borden ook Dolby Digital Live (DD encoding) ondersteunen, net als weilen nForce2 SoundStorm? Als dit zo is dan zou de switch van nV naar ATi als moederplank bij mij wel eens heel erg snel gemaakt kunnen zijn :)
Anoniem: 79835 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:35:
Een XT op 625Mhz en een GTX 265MB op 490Mhz is zowat een gelijke strijd (verwijzend naar de GTX TOP review van xbit). Verschil 135Mhz.
Een XT @ 625 en GTX 512MB @ 550Mhz is een uitgemaakte zaak (75Mhz verschil).
Een XT op 700Mhz en een GTX 512MB op 550Mhz (150Mhz verschil) zou dus weer in het voordeel van ATI moeten uitvallen.
Als er GTX'en op 600Mhz uitkomen (100Mhz verschil) zal het weer een close call worden. Kan niet wachten op reviews :)
Je vergeet 2 dingen ;)
1. Percentuele invloed: 100mhz core toename heeft op een GTX heeft meer invloed dan op een XT
2. De invloed van het geheugen.
De GTX TOP (486/1350) heeft 150mhz trager geheugen dan de standaard X1800XT (625/1500).
De standaard GTX512 (550/1700) heeft 100mhz sneller geheugen dan deze net aangekondigde XT TOP. Bij de factory overclocked PoV en XFX (580/1730) die vermoedelijk met de XT TOP vergeleken worden loopt het verschil nog verder uit... daarnaast ben ik benieuwd wat Asus doet met de GTX512 TOP... 600/1800 lijkt me een zeer reeele optie :)

Maar dit gaat inderdaad een erg interessante strijd worden, zeker als de XTPE erbij komt. Als de TOP's op 700/1600 gaan lopen ben ik erg benieuwd wat de stock speeds van de XTPE zullen worden :)

[Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 24-11-2005 10:31]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:20
MyCom in Zwolle heeft nog steeds de sapphire ati x1800XT versie liggen......;)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 415 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

knny schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:38:
MyCom in Zwolle heeft nog steeds de sapphire ati x1800XT versie liggen......;)
zwolle ligt helaas niet in Zuid Holland EN Mycom rekent waarschijnlijk behoorlijk wat meer dan die EUR 517,-- :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• knny
  • Laatst online: 00:20
Help!!!! schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:58:
[...]

zwolle ligt helaas niet in Zuid Holland EN Mycom rekent waarschijnlijk behoorlijk wat meer dan die EUR 517,-- :o
589,- tja je wil de kaart NU hebben of niet he >:)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 415 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• Astennu
Ik vraag me af wanneer die nieuwe "TOP" Kaarten dan komen. 700-800 stock lijkt me niet. Dat clocken die dingen op dit moment wel @ stock. Maar dat ga je standaart niet gebruiken.

Ik vraag me ook af hoe die Asus TOP aan 10k moet komen met maar 25 core en 25 mem meer.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

knny schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:51:
[...]

589,- tja je wil de kaart NU hebben of niet he >:)
8) Ja ik wil hem graag maar dat bedrag en de reistijd is voor mij niet aantrekkelijk ;)

Er zijn altijd zaken die je moet blijven afwegen..... :P

Bovendien: Ik kan nog behoorlijk meekomen met mijn huidige kaart... >:)

PC Specs

Anoniem: 79835

FirefoxAG schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:27:

Maar dit gaat inderdaad een erg interessante strijd worden, zeker als de XTPE erbij komt. Als de TOP's op 700/1600 gaan lopen ben ik erg benieuwd wat de stock speeds van de XTPE zullen worden :)
Volgens mij wordt de XT@700Mhz gewoon de PE versie. Veel sneller dan 700Mhz zal niet lukken denk ik als je ziet dat de Asus TOP versie voor 675Mhz er al een externe voeding bijkrijgt.

• Astennu
Anoniem: 79835 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:18:
[...]

Volgens mij wordt de XT@700Mhz gewoon de PE versie. Veel sneller dan 700Mhz zal niet lukken denk ik als je ziet dat de Asus TOP versie voor 675Mhz er al een externe voeding bijkrijgt.
Die externe voeding is niet nodig. Asus doet dat gewoon voor de mensen die er echt alles uit willen halen. Ze hadden em toch al ontworpen voor hun Dual 7800 GT kaart dus waarom dan niet bij alle TOP kaarten er bij doen als het toch ietsjes help en het geld R&D er toch al in zit ?

Nodig is i echt niet hoor. Je kunt die gewoon loskoppelen en em aan de PSU hangen.

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:10
Ik ga zondag even kijken op de hcc beurs voor een nieuwe grafische kaart. Zit nu met een 9800 np, die het nog aardig doet.Maar toch aan vervanging is. Mij lijkt de x800xl wel een geschikte kaart. Een goeie kaart voor een mooie prijs. Daarbij zit de x800xt ook in mijn hoofd, deze kaart moet ik dan wel zien voor een leuke prijs. Welke van de 2 zouden jullie nemen..?

[Voor 5% gewijzigd door _VooDooMen_ op 24-11-2005 14:50]

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Mijn Sapphire X1800XT 512MB is onderweg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• hjs
  • Niet online
Volgens mij is Edward ook niet serieus aan het werk te krijgen deze middag :)
(zit maar naar die doos op zijn buro te kijken)

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
iXBT.com: Do you plan to grant public access to the hardware-accelerated DS filter for video decoding/processing?

Yes and no. It depends on the interpretation of "public access". We have a special SDK called "Cobra", which grants access to DirectShow filters with hardware encoding/decoding. These filters can be used to develop a transcoder, working faster than in real time. As for now, we have no plans to distribute this SDK to developers from our web site, but we grant access to this SDK for seriously interested developers at request.
maw, straks transcoding met behulp van de gpu in Nero :)

• epo
Anoniem: 38733 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:14:
[...]

Jij bent toch van plan om een waterblokje op je XT te gooien? Verwacht je daarmee nog hoger te kunnen op de core? (heb nog nooit waterkoeling gehad vandaar)
Yep, met mijn x850xt pe kwam ik er rond de 40mhz hoger mee, bovendien scheelde het 50% in temps. Even afwachten wat voor koelers er komen.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nou ik heb anders niks hoor, er is niks binnengekomen...allemaal vals alarm. Nou is het weer morgen etc en zo gaat het maar door. Ik krijg er nou onderhand een punthoofd van :(

[Voor 41% gewijzigd door edward2 op 24-11-2005 16:08]

Niet op voorraad.

• Pubbert
  • Laatst online: 26-05 18:53

Pubbert

random gestoord

Dus edward heeft hem eindelijk? :P

Volgens mij lag de X1800XL All-in-Wonder al bij Mediamarkt in Duitsland, maar ik kon niet blijven kijken, want mijn pauze was bijna voorbij (werk naast de Mediamarkt daar, en houd wel eens mijn pauze's bij de mediamarkt ;)

Het was iig een blauw/zwarte doos met een gezicht erop, kan ff geen plaatje van de doos van de X1800XL, kon dus misschien ook wel een X800XL zjin.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Astennu
_VooDooMen_ schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:50:
Ik ga zondag even kijken op de hcc beurs voor een nieuwe grafische kaart. Zit nu met een 9800 np, die het nog aardig doet.Maar toch aan vervanging is. Mij lijkt de x800xl wel een geschikte kaart. Een goeie kaart voor een mooie prijs. Daarbij zit de x800xt ook in mijn hoofd, deze kaart moet ik dan wel zien voor een leuke prijs. Welke van de 2 zouden jullie nemen..?
Geen van bijde. Ik zou voor de X1800 XL gaan. Deze is toch snel 50% sneller dan een X800 XL en kost geen 50% meer.

• epo
Astennu schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:06:
[...]

Geen van bijde. Ik zou voor de X1800 XL gaan. Deze is toch snel 50% sneller dan een X800 XL en kost geen 50% meer.
Of gewoon een 7800GT. Maar volgens mij zoek je een AGP variant.

[Voor 8% gewijzigd door epo op 24-11-2005 16:22]

• hjs
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:06:
[...]

Is die er al in AGP ?
mhh, te laat ;) en das qudt Edward, kom je nog niet aan je werk toe ivm het balen.

[Voor 14% gewijzigd door hjs op 24-11-2005 16:24]

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:10
epo schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:22:
[...]

Of gewoon een 7800GT. Maar volgens mij zoek je een AGP variant.
Dat heb je goed, moet AGP zijn..

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

• hjs
  • Niet online
Je moet ff wachten op dat ati mobo eerder besproken, lekker van soundstorm over naar Azalia HD :)
Gelijk een A64 erbij (X2) en een pci-e 1800XL, kun je er weer ff tegen aan :P

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hjs schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:23:
[...]

en das qudt Edward, kom je nog niet aan je werk toe ivm het balen.
Ach ik kijk nergens meer van op, voor het zelfde geld komen ze pas in maart op voorraad, of helemaal niet meer in NL maar alleen in een straal van 10 km rond Newegg wat zo ongeveer het Radion walhalla is.

Het is zelfs zo erg, dat de radion specialpaint setjes het hier goed doen ;)

[Voor 10% gewijzigd door edward2 op 24-11-2005 16:43]

Niet op voorraad.

edward2 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:42:
[...]

Ach ik kijk nergens meer van op, voor het zelfde geld komen ze pas in maart op voorraad, of helemaal niet meer in NL maar alleen in een straal van 10 km rond Newegg wat zo ongeveer het Radion walhalla is.

Het is zelfs zo erg, dat de radion specialpaint setjes het hier goed doen ;)
Je krijgt hem toch morgen of niet ? . Wat staat er dan bij jou voor status van je bestelling ?

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-04 22:34
CJ, is het mogelijk om een changelog van de startpost bij te houden? nu stond er blijkbaar weer iets nieuws bij wat ik nog niet had gezien, is misschien wel handig, hoef je niet elke keer hele startpost te lezen op zoek naar nieuwe info....

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 109887 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:20:
[...]

Je krijgt hem toch morgen of niet ? . Wat staat er dan bij jou voor status van je bestelling ?
"Wacht ophalen" staat er, maar ze zijn vandaag niet gekomen zeiden ze ivm vertraging van de koerier.

Niet op voorraad.

edward2 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:37:
[...]

"Wacht ophalen" staat er, maar ze zijn vandaag niet gekomen zeiden ze ivm vertraging van de koerier.
Bij mij staat nog steeds klaar voor verpakking , dan lijkt me dat ze er toch zijn ! .Maar heb jij misschien voor ophalen gekozen omdat er bij jou wacht ophalen staat ivp ik onder rembours.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 109887 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:04:
[...]

Bij mij staat nog steeds klaar voor verpakking , dan lijkt me dat ze er toch zijn ! .Maar heb jij misschien voor ophalen gekozen omdat er bij jou wacht ophalen staat ivp ik onder rembours.
Ja ik kom hem ophalen, maar ik vind de webstatus niet juist, ze lopen op de feiten vooruit.
De kaarten waren vandaag gewoon niet binnen in het pand van IComputers.
Ik heb daarom voor de zekerheid mijn 2e preorder nog niet opgezegd bij een andere zaak.

Niet op voorraad.

• Anoniem: 136269
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb net mijn X850XT bestelt van sapphire. Ik ben alleen nog niet helemaal zeker van het geheugen.
Is het nou 2.0ns of 1.6ns?
Bijna alle reviews gaan over de PE uitvoering en die heeft 1.6ns samsung geheugen. Het ziet er dus uit dat de gewone XT dat ook heeft. Kan iemand dat met zekerheid zeggen?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:44
Anoniem: 136269 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:43:
Ik heb net mijn X850XT bestelt van sapphire. Ik ben alleen nog niet helemaal zeker van het geheugen.
Is het nou 2.0ns of 1.6ns?
Bijna alle reviews gaan over de PE uitvoering en die heeft 1.6ns samsung geheugen. Het ziet er dus uit dat de gewone XT dat ook heeft. Kan iemand dat met zekerheid zeggen?
1.6 bij mij.

• Astennu
edward2 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:09:
[...]

Ja ik kom hem ophalen, maar ik vind de webstatus niet juist, ze lopen op de feiten vooruit.
De kaarten waren vandaag gewoon niet binnen in het pand van IComputers.
Ik heb daarom voor de zekerheid mijn 2e preorder nog niet opgezegd bij een andere zaak.
Icomputers krijg er dinsdag weer een aantal. Ik hoop dat ik dan ook aan bod kom. Hij wist alleen niet presies hoeveel hij er kreeg.

En de X850 XT kan 2.0 NS geheugen hebben. XT PE is altijd 1.6. De eerste X850 hadden volgens mij wel 1.6. De latere galoof ik niet. ( Weet ik niet zeker hoor ) Maar de x1800 XL heeft nu ook 2.0ns ram er op zitten eerst was dat 1.4. Maar het clockt nog steeds rond de 600 mhz dus niet slecht.

• Cheetah

Cheetah

Astennu schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:08:
Maar de x1800 XL heeft nu ook 2.0ns ram er op zitten eerst was dat 1.4. Maar het clockt nog steeds rond de 600 mhz dus niet slecht.
Da's wel minder :/
Sinds wanneer word de XL met 2.0ns ram uitgeleverd? Zijn de specs gewijzigd?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Astennu
FirefoxAG schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 01:20:
[...]
Da's wel minder :/
Sinds wanneer word de XL met 2.0ns ram uitgeleverd? Zijn de specs gewijzigd?
Nope alleen er zit goedkoper genheugen op. Groot gelijk hoor. De kaarten gaan nog steeds 600+ Mem @ stock cooling + stock voltages. Dus waarom dat duur 1.4 ns geheugen. Ze hebben ook de cooler aangepast. De fan is wat groter geworden en maakt nu minder herrie.

Mja wil je clocken moet je naar een XT de XL wordt ook erg goedkoop hij zit al onder de 350 euro.

• Cheetah

Cheetah

Astennu schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 09:35:
Nope alleen er zit goedkoper genheugen op. Groot gelijk hoor. De kaarten gaan nog steeds 600+ Mem @ stock cooling + stock voltages. Dus waarom dat duur 1.4 ns geheugen.
Mja, ik snap ook wel waarom dat gedaan word, maar ik vraag me dan af waarom er door ATi niet van het begin af 2.0ns chips op zijn geplempt als men toch al van plan was dat te gaan doen... alle gereviewde XL's hebben 1.4ns en dat staat ook in veel reviews.
Koop je er nu een dan blijkt er 2.0ns op te zitten, en is je mem-overclock dus stukken minder. Lijkt me een behoorlijk onaangename verrassing voor een potentieele koper die alleen de reviews leest en niet op forums kijkt :/

Full Specz

• ZGearloose
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-04 11:17
de Sapphire x1800xt 512MB is hier sinds vandaag op voorraad!!!! (zie "Ab Lager" ...groene vakje! ) Tevens verstuurd dit bedrijf naar BeNeLux!!! _/-\o_

Core i5k, Club3d HD7950 , 256GB Crucial m4

gizzmo4u schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:46:
de Sapphire x1800xt 512MB is hier sinds vandaag op voorraad!!!! (zie "Ab Lager" ...groene vakje! ) Tevens verstuurd dit bedrijf naar BeNeLux!!! _/-\o_
Dat had ik gisteren al gezien , ik w8 liever op icomputers . Hun zeiden me net aan de tel nog dat ze hem voor 12 uur verwachten . Alleen jammer dat ze vooruit lopen op de feiten , maarja zolang dat hij er maar vandaag is :*)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 109887 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:52:
[...]

Dat had ik gisteren al gezien , ik w8 liever op icomputers . Hun zeiden me net aan de tel nog dat ze hem voor 12 uur verwachten . Alleen jammer dat ze vooruit lopen op de feiten , maarja zolang dat hij er maar vandaag is :*)
Nou ik ben benieuwd, als ie er is, rij ik er gelijk langs.

Niet op voorraad.

Anoniem: 56369

Net weer even bezig geweest met mijn X1800XL, maar de kaart blijft een groot raadsel..

Dit is wat ik haalde op bijna stock snelheid core:

driver: omega 5.10a
score: 8998
core/mem: 600/660
voltage: 1.1/2.0/2.0
AtiTool 0.25B9

Zo gauw als ik de core hoger zet loopt 3dmark vast en krijg ik 2 error in windows. Ik snap er niks meer van.

edit:
bijna de 9k bereikt :D

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 56369 op 25-11-2005 15:13]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

GOT it, ze zijn binnengekomen bij IComp. en ben net terug van een stormachtig ritje Vlaardingen. Jammer dat m'n vrije dagen op zijn en anders was ik gelijk naar huis geggaan. De koeler (koperen heatsink) is trouwens very heavy, dat is geen kinderspel.

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online
edward2 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:57:
[...]
Nou ik ben benieuwd, als ie er is, rij ik er gelijk langs.
Volgens mij ben je blij ;)

hjs schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:21:
[...]

Volgens mij ben je blij ;)
En ik ook _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

edward2 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:15:
GOT it, ze zijn binnengekomen bij IComp. en ben net terug van een stormachtig ritje Vlaardingen. Jammer dat m'n vrije dagen op zijn en anders was ik gelijk naar huis geggaan. De koeler (koperen heatsink) is trouwens very heavy, dat is geen kinderspel.
chill voor je !!
Laat je nog ff je indruk weten over het verschil tusssen X1800XT512 7800GTX256 en 7800GTX512 in snelheid en IQ ? :)

Als ze dinsdag idd nieuwe binnen krijgen ga ik er denk ook maar 1 halen bij Icomputers. Maar eerst even bellen en kijken of ik vrij kan krijgen :o

Hier nog een leuke challenge van the Inq. Ben benieuwd of de handschoen opgepakt wordt!! :P

http://www.theinquirer.net/?article=27922
INQ challenges ATI, Nvidia

The 1170 hour Countdown of FUD

By Theo Valich: vrijdag 25 november 2005, 01:01

AS OUR dear Nebojsa asked in his opinion article here, the question really is how ATI will respond to Nvidia's 7800GTX 512MB threat.
The company responded with two things: an internal presentation and a BIOS which overclocks the X1800XT from 625 to 700 MHz for GPU chip and video memory from 1.5 to 1.6 GHz, as reported here.

So, instead of offering solutions to AGP market, which DOMINATES the overall share of PC computers out there, ATi overclocked the X1800XT and made a presentation running around the erroneous calculation which claims GeForce 7800GTX 512MB will "die" after 1170 hours. Also, the claim has been done that an average gamer can play 30+ hours on ATi's X1800XT 512MB hardware and only mediocre 7.5 hours weekly before nV's hardware will fail.

As you can see, ATi's is claiming you'll be able to play for 56 hours a week three years after you have bought the product and 42 hours four years after you have bought the X1800XT. At the same time, nVIDIA's 7800GTX-512MB stands at 7.5 hours weekly in three years time, and mediocre 5.7 hours of gaming per week four years after you have shelled out 600+ euros for the board.

However, this powerpointery is something we at The INQ cannot tolerate. With so many FUD being floated to distributors and AIB's to keep the company's image safe and bombing our inboxes, ICQ/MSN/Skype lines, we have decided to slap our white glove on faces of both Captain Canuck and Green Goblin. We dare both companies to a duel of fates.

Seven of INQ challenge rules are as follows:

1. Hardware invited: ATi X1800XT in single or CrossFire, nVIDIA 7800GTX 512MB single or SLI

2. Each company needs to deliver either a graphics card or a complete system, at their preference

3. The system will be configured by ourselves(details will be published in a separate article)

4. The systems will be run for 1170 hours, 11 minutes and 7 seconds straight, under 100% GPU load in today's shader intensive apps.

5. Resolution of 1280x1024 with maximum AntiAliasing and Anisotropic filtering shall be used.

6. During the duel, our estimate is that 22.083.010.560.000 pixels (22 trillion, 83 billion 10 million 560 thousand pixels) will be rendered on screen.

7. The boards will be monitored thermally in 8 hour intervals with an external laser-guided IC thermometer; a separate software utility will check the internal sensors 24x7 to see temperature variables.

Winner gets a special INQ "I Survived the 1170 Hour 11 Min 7 Sec Marathon" T-shirt and bragging rights.

ATI, Nvidia, do you dare to take the challenge? µ

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Blij als een klein kind.

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Help!!!! schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:33:
[...]

chill voor je !!
Laat je nog ff je indruk weten over het verschil tusssen X1800XT512 7800GTX256 en 7800GTX512 in snelheid en IQ ? :)

Als ze dinsdag idd nieuwe binnen krijgen ga ik er denk ook maar 1 halen bij Icomputers. Maar eerst even bellen en kijken of ik vrij kan krijgen :o

Hier nog een leuke challenge van the Inq. Ben benieuwd of de handschoen opgepakt wordt!! :P

http://www.theinquirer.net/?article=27922

[...]
Yep, vergelijk hem dit weekend met de 512 mb GTX, als alle m'n spellen tenminste weer terug staan, want heb een virus gehad die om een versie XP install vroeg.

[Voor 3% gewijzigd door edward2 op 25-11-2005 13:37]

Niet op voorraad.

Anoniem: 12592

@ edward2
Vermeld ook graag welke onderdelen je hebt gebruikt voor de testopstelling. :) Ben errug benieuwd. :P

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag gebeld met salland over een mijn nieuwe pc die ik bij hem wil gaan bestellen. (zie onderstaande specs).

Zeggen ze dat het waarschijnlijk niet lukt dit jaar, ivm de videokaart.... :|

EDIT:

Whoops, deze moest in het 7800GTX topic, maar missch hier ook nuttig voor sommigen :)

[Voor 21% gewijzigd door Fiddle op 25-11-2005 14:21]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• hjs
  • Niet online
Fiddle, dan doe je toch gewoon de 1800XT en van het prijs verschil koop je nog een gieg geheugen erbij ;)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

hjs schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:51:
Fiddle, dan doe je toch gewoon de 1800XT en van het prijs verschil koop je nog een gieg geheugen erbij ;)
2gb is tegenwoordig echt een must. Echter vertel m dan ook ff waar ze de XT op voorraad hebben...... ;)

PC Specs

• hjs
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:59:
[...]

2gb is tegenwoordig echt een must. Echter vertel m dan ook ff waar ze de XT op voorraad hebben...... ;)
Voor het einde van het jaar vast wel een keer bij Salland
(en dan heeft hij nog wat te doen in de kerstvakantie)

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 14:52
Ik heb de Sapphire x1800xt 512MB vorige week besteld bij PC Megastore, het zal mij benieuwen wanneer ze hem binnen hebben :D

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• Niet online
MrOizo2003 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:53:
Ik heb de Sapphire x1800xt 512MB vorige week besteld bij PC Megastore, het zal mij benieuwen wanneer ze hem binnen hebben :D
Ik denk dat je ook goed je ogen moet open houden richting andere winkels. PC Megastore was namelijk de eerste die de complete voorraad Sapphire XT's bij de importeur had opgekocht, ik kan me voorstellen dat de importeur bij de volgende lading andere zaken gaat toebedelen. (of het moeten er heel veel zijn zodat alle zaken die ze besteld hebben kunnen worden voorzien, maar reken daar voorlopig even niet op)

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 25-11-2005 16:35]

• Niet online
Anoniem: 56369 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:29:
Net weer even bezig geweest met mijn X1800XL, maar de kaart blijft een groot raadsel..

Dit is wat ik haalde op bijna stock snelheid core:

driver: omega 5.10a
score: 8998
core/mem: 600/660
voltage: 1.1/2.0/2.0
AtiTool 0.25B9

Zo gauw als ik de core hoger zet loopt 3dmark vast en krijg ik 2 error in windows. Ik snap er niks meer van.

edit:
bijna de 9k bereikt :D
Nu je met de core richting standaard XT speeds gaat zal je waarschijnlijk de GPU Vcore ook op die van de XT moeten brengen; 1.3v

Je draait nu op 1.1v zie ik, het minste wat je kunt proberen is 1.2 GPU Vcore.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 25-11-2005 16:40]

Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:38:
[...]

Nu je met de core richting standaard XT speeds gaat zal je waarschijnlijk de GPU Vcore ook op die van de XT moeten brengen; 1.3v

Je draait nu op 1.1v zie ik, het minste wat je kunt proberen is 1.2 GPU Vcore.
Alles boven de 1.1V resulteert in een vastloper. Ik dacht dat het aan de hitte lag, maar mijn kaart wordt maar 47 graden idle.

edit:
Ik weet denk ik al waar het aan ligt. Als ik 1.1V blijf aanhouden staat "GPU Current Draw" op 10.9A. Op 1.2V staat deze op 13.6A. Ik denk dus dat mij Zalman 400W dan net te weining stroom kan leveren.

Zal zo de Cat. 5.12 Beta is checken.

edit:
Net 5.12 Beta geprobeert en iets achteruit gegaan, van 8998 naar 8938

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 56369 op 25-11-2005 18:02]

• Niet online

• Niet online
Anoniem: 56369 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:46:
[...]

Zal zo de Cat. 5.12 Beta is checken.

edit:
Net 5.12 Beta geprobeert en iets achteruit gegaan, van 8998 naar 8938
Driver is shit. Zowel 3DM05 en F.E.A.R. loopt iets minder, en F.E.A.R's Cat AI "bug" zit er nog steeds in. Back to 5.11

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 25-11-2005 18:29]

• Niet online
Geloof dat de aap uit de mouw komt, dit is helemaal geen Cat5.12 beta maar schijnt een of andere 5.11 beta versie te zijn. :O

http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=91714

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 25-11-2005 18:40]

• Niet online
Asus X1800XT Top 700/800 officially announced:

http://www.asus.com/news_show.aspx?id=1828

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 25-11-2005 18:54]

Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:40:
Geloof dat de aap uit de mouw komt, dit is helemaal geen Cat5.12 beta maar schijnt een of andere 5.11 beta versie te zijn. :O

http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=91714
Ja dat dacht ik ook al. ATi Tool geeft aan dat dit de 5.11 drivers zijn.

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2022

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Hij levert iets van 10% meer snelheid op?
http://www.asus.com/999/images/news/box.gif
Btw, op dat plaatje... lijkt een beetje op Gorge van UT :)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Als ik mijn kaart x1800 xl op 600 / 660 , 1,1 / 2 / 2 zet haal ik 8450 punten in 3dmark05. Dit met een dfi lanparty ultra d, een amd64 3000+ op 2700 mhz en 1024 mb op 374 mhz (ongeveer, het is 512 mb snel geheugen met 512 mb 333 mhz geheugen) met cat 5.11
Ik heb het vermoeden dat mijn lagere scores te wijten zijn aan langzaam geheugen.
Wat heb jij verder voor systeem K?

Er zit in mijn kaart nog aardig wat overclockpotentie, ik kon de core op 680 laten draaien op 1,3 volt, maar dan werd de kaart me te warm. Met ati overclocker kon ik het geheugen zonder spanningsverhogingen op 725 mhz benchen, maar met ati tool 0.25 beta9 kom ik daar bij lange na niet in de buurt (600 mhz op stock spanning). Atitool werkt verder wel fijner dan overclocker, dat werkte namelijk niet als ik 2 beeldschermen had aangesloten.

Ik ben dus nog op zoek naar een videokoeler met topprestaties :)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De kaart lijkt me prima maar die cooler vind ik spuuglelijk en ik vraag me af wat de meerwaarde is tov de standaardcooler die ook al erg goed is naar ik hoor... :o

PC Specs

m277755 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:32:
Als ik mijn kaart x1800 xl op 600 / 660 , 1,1 / 2 / 2 zet haal ik 8450 punten in 3dmark05. Dit met een dfi lanparty ultra d, een amd64 3000+ op 2700 mhz en 1024 mb op 374 mhz (ongeveer, het is 512 mb snel geheugen met 512 mb 333 mhz geheugen) met cat 5.11
Ik heb het vermoeden dat mijn lagere scores te wijten zijn aan langzaam geheugen.
Wat heb jij verder voor systeem K?

Er zit in mijn kaart nog aardig wat overclockpotentie, ik kon de core op 680 laten draaien op 1,3 volt, maar dan werd de kaart me te warm. Met ati overclocker kon ik het geheugen zonder spanningsverhogingen op 725 mhz benchen, maar met ati tool 0.25 beta9 kom ik daar bij lange na niet in de buurt (600 mhz op stock spanning). Atitool werkt verder wel fijner dan overclocker, dat werkte namelijk niet als ik 2 beeldschermen had aangesloten.

Ik ben dus nog op zoek naar een videokoeler met topprestaties :)
He m277755,

Ik heb een Amd 3000+ @ 2600mhz op een DFI Nforce 4 Ultra en 2G geheugen op 434mhz (217). Dit met de laatste omega's.

Welke voeding heb je trouwens? Ben wel benieuwd sinds jij wel 1.3V kan draaien.

En dat je met ATi Tool lager kan klokken, komt doordat de memorytimings veel strakker staan. ATi heeft de memorytimings bij overclocker te los gezet.

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zit al een tijdje te kijken naar goede goedkope agp kaarten. in de range tot 130-200 euro.
Helaas raakt alles uitverkocht en wordt alles duurder. Zo was ik op zoek naar een v9999 (asus nvidia6800) Maar die was al snel overal uitverkocht en duurder.

De kaart die CJ ook noemt leek me wel wat omdat hij in het budget past en redelijke prestaties lijkt te hebben. Echter kan ik bijna alleen info vinden over de XT versie, over de pro is weinig te vinden. Hij is helaas moeilijk te overclocken blijkt.
Als je hem met een 6800 vergelijkt met welke variant kan je m dan vergelijken(of ishij sneller dan de snelste)? Ik zag een x800 bij informatique die een stuk goedkoper was (€140). Is deze 850pro van mycom dan niet duur of juist misschien een koopje?

Ik zal m gebruiken in combi met een MSI K8Nneo platinum met AMD 64 3000
mn huidige GF3 Ti200 is namelijk aan vervanging toe. ik ben namelijk sinds kort gebonden aan 1280x1024. Ik doe er office werk mee (dual screen kan nu zelfs niet met mn kaart) en af en toe gamen vooral race en GTA's.

[Voor 6% gewijzigd door DopdeDouwer op 25-11-2005 21:37]

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 12:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Waarom zit er zo'n groot verschil tussen de Saphire en de MSI 1800XL kaarten? Verschilt de bundel zo?

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 14:01

Krizzie

Progressive Music \o/

Sapphire maakt de kaarten voor ATI dus lijkt me logisch dat die heel goedkoop kunnen leveren. MSI moet ze eerst nog kopen van ATI (Of maakt MSI ze zelf? :? )

Geluidswolk

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

DopdeDouwer schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:32:
Zit al een tijdje te kijken naar goede goedkope agp kaarten. [...] De kaart die CJ ook noemt [mycom; Asus X850Pro] leek me wel wat omdat hij in het budget past [...]
offtopic:
De link wijst naar een EAX model van Asus, en dat zijn PCI express kaarten. In de 'linknaam' staat echter AGP, dus iets klopt daar niet... Enne, eigenlijk hoort zo'n vraag niet hier.

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• Niet online
Hebben jullie trouwens al die X1K wallpapers gezien, zitten een paar mooie tussen :P

http://www.ati.com/design...wallpapers/RadeonX1k.html

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 26-11-2005 05:13]

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 13:38

Milmoor

Footsteps and pictures.

Help!!!! schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:56:
[...]
De kaart lijkt me prima maar die cooler vind ik spuuglelijk en ik vraag me af wat de meerwaarde is tov de standaardcooler die ook al erg goed is naar ik hoor... :o
Hij is niet alleen lelijk, maar hij blaast de warme lucht ook nog eens terug de kast in. Desondanks hij is hij toch dual-slot...

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Anoniem: 159308

Joost E. Boere schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 09:21:
[...]

Hij is niet alleen lelijk, maar hij blaast de warme lucht ook nog eens terug de kast in. Desondanks hij is hij toch dual-slot...
Het gaat toch om de "Performance", of zie ik dat verkeerd?
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.

POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.

Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee