[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 28 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.456 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:50

XanderDrake

Build the future!

Astennu schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:47:
Ik weet wel dat de X1600 Kaartjes heel leuk clocken. Waar de X800 GTO in een peg geval max zitten @ 450 mhz ( Als je dus een R430 core krijgt ) Met geluk heb je een R480 core die je kunt unlocken en dan heb je kans dat je X850 XT PE speeds kan draaien.

Verder kan de X1600 zo in crossfire zonder extra kabels en zo. EN kan hij netjes grote tft's aansturen. de X800 kan dat niet en heeft een dure mastercard nodig. En zit aan een max resolutie vast.

Dus met een X1600 kun je makkelijk upgraiden door er een bij te prikken. En met een beetje tweaken zullen die kaartjes wel 800+ MHz kunnen halen op de core. Ik denk dat ze dan aardig kunnen concureren met een 6800 GS of X800/X850 Pro. Maar met een voordeel voor crossfire.

Zelf zou ik de X1600 Pro pakken zo duur zijn ze niet. Kun je mooi proberen. IS het te sloom kun je em of verkopen of een 2e bij prikken. Dan ben je zekers sneller. Ik denk dat je dan zelfs sneller bent als een X850 XT PE.
Tja tja tja, ik weet het niet...
Ik ben niet zon X1600 fan... Zeker als je dit plaatje ziet
Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/articleimages/Item747/f1.png
Dit is een XT, dus die zou sneller moeten zijn dan een Pro. Maar toch haalt ie lang geen mooie scores. Behoorlijk baggere scores zelfs. Ik zou dan een 6800GS halen. Die kan ook behoorlijk worden opgevoerd nog, van 425mhz naar +/- 520 - 530mhz, en hij is lekker fris.

Een GTO is ook wel leuk, maar daar weet ik minder vanaf

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 12:47
Tja dat is waar. Alleen licht er idd net aan wat je wilt doen. Als je gaat Overclocken kun je met die kaartjes een aardig eindje komen. En aan deze kaarten valt nog veel te optimaliseren.

En crossfire is wel een voordeel maar nuttiger als je mer power nodig hebt dan een X1800 XT of GTX 512.

Ik wil wel een 256 XT bios proberen op mijn X1800 XL mischien gaat i dan beter lopen. Alleen nog niemand heeft zo een kaart :D

EPO je hebt BTW weer mail :)

[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 01-12-2005 11:15 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit deel is vol :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.

POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.

Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o