It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Anoniem: 159308
Daar zijn we Tweaker voorPuppetmaster schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:41:
[...]
ja, maar het was voor de rest van je systeem ook wel zo aardig geweest alsie de warme lucht naar buiten blies...
Wat voor een kaartje heb je ? Het lijkt er op dat je ook een 2.0 ns kaart hebt omdat je bij de 660 mem zit dat is aardig de max. die 1.4 gingen zo 750 mem. Maar die van jou doet het wel erg goedm277755 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:32:
Als ik mijn kaart x1800 xl op 600 / 660 , 1,1 / 2 / 2 zet haal ik 8450 punten in 3dmark05. Dit met een dfi lanparty ultra d, een amd64 3000+ op 2700 mhz en 1024 mb op 374 mhz (ongeveer, het is 512 mb snel geheugen met 512 mb 333 mhz geheugen) met cat 5.11
Ik heb het vermoeden dat mijn lagere scores te wijten zijn aan langzaam geheugen.
Wat heb jij verder voor systeem K?
Er zit in mijn kaart nog aardig wat overclockpotentie, ik kon de core op 680 laten draaien op 1,3 volt, maar dan werd de kaart me te warm. Met ati overclocker kon ik het geheugen zonder spanningsverhogingen op 725 mhz benchen, maar met ati tool 0.25 beta9 kom ik daar bij lange na niet in de buurt (600 mhz op stock spanning). Atitool werkt verder wel fijner dan overclocker, dat werkte namelijk niet als ik 2 beeldschermen had aangesloten.
Ik ben dus nog op zoek naar een videokoeler met topprestaties
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Niet op voorraad.
Wel de laatste beta nemen, die heeft XT support
[ Voor 37% gewijzigd door hjs op 26-11-2005 15:41 ]
Ik vind ze niet mooi, te druk imo.Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 05:04:
Hebben jullie trouwens al die X1K wallpapers gezien, zitten een paar mooie tussen![]()
http://www.ati.com/design...wallpapers/RadeonX1k.html
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Dat is idd ATi Tray tools. Alleen had deze een maand geleden nog geen X1k support mischien nu wel ???edward2 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:31:
Hie heet dat tooltje ookalweer om de lodbias voor ati kaarten te regelen en met welk oc tooltje kan je verder dan de overdrive?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik heb wat zitten spelen met de X1800Xt en heb en beetje mixt feelings.
Volgens mij is er nog veel driverwerk nodig, FEAR loopt nog erg haperig met veel HD loads als je een nieuwe ruimte in gaat etc.
De performance in deze game (690/800 voor ATI en 600/1800 voor NV) is met AA wat beter dan de 512 mb 7800 GTX, 41 vs 34 maar met enkel 16 AF is de NV-kaart veel sneller. 66 voor de NV en 53 voor de ATI (1600x1200 max IQ behalve softshadows) HQ in CP voor beiden (Athlon FX53@55)
Ingame is de NV soepeler door de bovengenoemde haperingen, heowel de XT op andere checkpoints/punten weer verrassend sneller is.
3DMark05; 9600 voor ATI en 10017 voor NV.
Far Cry geeft allemaal artefacts met de 64 bits content op de XT, dus die heb ik niet goed kunnen testen en heb de HDR patch nog nodig.
Vanavond nog eens Quake4, COD2, BoilingPoint, HL2, Lost Coast, DOD Source etc doen, als de kroeg tenminste niet te hard roept
Al met al potentie, HQ AF is schitterend en het IQ is beter op de XT vanwege dit en de shimmering die in de 81 drivers weer terug is.
Niet op voorraad.
Dit is zeker met 4xAA? Kun je ook even testen op 2xAA en dan je exacte resultaten geven (min, avg, max)? Mijn GTX levert bij omschakelen van 2x naar 4xAA in FEAR ongeveer 33% performance in (een ongebruikelijk grote hit), en ik ben benieuwd of dit bij jou ook het geval is...edward2 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:03:
De performance in deze game (690/800 voor ATI en 600/1800 voor NV) is met AA wat beter dan de 512 mb 7800 GTX, 41 vs 34 maar met enkel 16 AF is de NV-kaart veel sneller. 66 voor de NV en 53 voor de ATI (1600x1200 max IQ behalve softshadows) HQ in CP voor beiden (Athlon FX53@55)
Deze hit levert de typische situatie op dat 1600x1200 2xAA 10% sneller is dan 1280x1024 4xAA
Mijn testsettings zijn:
Resolution: 1600x1200
Performance options:
* Computer: maximum (physics etc, alles max)
* Advanced video card
> Effects: alles maximum, volumetric lights on
> Graphics: Alles maximum, softshadows off, pixel doubling off, DX8 shaders off, Anis 8x, FSAA 2x/4x
Ik heb het vermoeden dat die nV drivers bij FEAR @4xAA ook niet echt optimaal zijnAstennu schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:16:
Tja de drivers hebben idd veel werk nodig. Die van de 7800 zijn al heel erg tweaked. Zie de boost van de 81.xx drivers maar eens. Ik denk dat je zo iets ook in de komende maanden van ati mag verwachten alleen dan meer verdeeld over de maanden.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Mijn ervaring tot nu toe overhet algemeen is de 512 mb gtx met enkel AF meestal zo'n 10-15% sneller is, behalve in Battlefield 2, waar de XT juist hetzelfde % sneller is.
Met 4 AA kruipt de XT naar de GTX toe en is het meestal een tie afhankelijk van het spel en level.
In HL2 Loast Coast in de gtx duidelijk zo'n 10-20 sneller. Met AA loopt dat terug naar 5%.
Met v-sync aan heeft de XT een gelijkmatiger framerate en voelt soepeler vreemdgenoeg, ook waar geen triple buffering mogelijk is.
Ik kan nog geen winnaar uitroepen, puur op benchmarks zal de 512 mb GTX het meestal winnen kwa snelheid zonder aa, met 4x doen ze weinig voor elkaar onder, maar als gamer wil ik met v-sync aan spelen.
Dit alles met een 690/1600 XT en 600/1800 512 gtx.
Niet op voorraad.
Anoniem: 38733
Tsja, als je nagaat dat je een stuk minder hebt betaald voor de XT (175-200 euro?) en óók nog eens een betere IQ hebt (dankzij HQAF) dan lijkt het me duidelijk wie de winnaar is.edward2 schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:10:
Ik kan nog geen winnaar uitroepen
Voor dat prijsverschil kun je je pc helemaal voltanken met extra Ram.
Ik kan trouwens niet wachten op die Farcry HDR + AA patch, wil wel eens zien hoe dat er uit ziet en presteert. Waar blijft ie nou
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 27-11-2005 00:39 ]
He apple, welk oc tooltje voor meer dan 690 mhz en welke voor lodbias, weet jij dat misschien?Anoniem: 38733 schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:34:
[...]
Tsja, als je nagaat dat je een stuk minder hebt betaald voor de XT (175-200 euro?) en óók nog eens een betere IQ hebt (dankzij HQAF) dan lijkt het me duidelijk wie de winnaar is.
Voor dat prijsverschil kun je je pc helemaal voltanken met extra Ram.
Ik kan trouwens niet wachten op die Farcry HDR + AA patch, wil wel eens zien hoe dat er uit ziet en presteert. Waar blijft ie nou
Niet op voorraad.
Overclocker: http://www.driverheaven.net/zardon/overclocker.zipedward2 schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:47:
[...]
He apple, welk oc tooltje voor meer dan 690 mhz en welke voor lodbias, weet jij dat misschien?
Ati tray tools: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=733
Als je de laatste werkend wil krijgen op X1K schijn je tijdens de installatie de overklokfunctie uit te moeten vinken. Heb dit zelf nog niet geprobeerd.
Thanx.Anoniem: 38733 schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:57:
[...]
Overclocker: http://www.driverheaven.net/zardon/overclocker.zip
Ati tray tools: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=733
Als je de laatste werkend wil krijgen op X1K schijn je tijdens de installatie de overklokfunctie uit te moeten vinken. Heb dit zelf nog niet geprobeerd.
Niet op voorraad.
Ik heb een Tagan 480 watt, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat kleine beetje dat de core extra trekt er voor kan zorgen dat een 400 watt van een goed merk het niet aankan. Ik zou geen geld steken in een betere voeding tot je getest hebt of dat het is, tenzij je dat toch al ging doenAnoniem: 56369 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:29:
[...]
He m277755,
Ik heb een Amd 3000+ @ 2600mhz op een DFI Nforce 4 Ultra en 2G geheugen op 434mhz (217). Dit met de laatste omega's.
Welke voeding heb je trouwens? Ben wel benieuwd sinds jij wel 1.3V kan draaien.
En dat je met ATi Tool lager kan klokken, komt doordat de memorytimings veel strakker staan. ATi heeft de memorytimings bij overclocker te los gezet.
Ik had trouwens begrepen dat atitool ze te strak zette en niet andersom.
Het is een Sapphire die ik gekocht heb bij 4launch de 10e van deze maand.Astennu schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:19:
[...]
Wat voor een kaartje heb je ? Het lijkt er op dat je ook een 2.0 ns kaart hebt omdat je bij de 660 mem zit dat is aardig de max. die 1.4 gingen zo 750 mem. Maar die van jou doet het wel erg goed
Kan ik het geheugen lezen zonder de koeler eraf te halen? Die laat ik er liever op zitten tot ik een fatsoenlijke vervanger gevonden heb.
Ik kom nog wel hoger met mijn geheugen, ik had hem op 600 / 660 gebencht om te kunnen vergelijken met K. De 750 lijkt wel buiten bereik met atitool iig (met overclocker zou het kunnen). Het lijkt er wel op dat mijn geheugen veel spanning helemaal niet lekker vindt, het doet het beter op standaard dan op 2 volt
edit
net even gebencht op 670 / 740 op 1,3 / 2,1 / 1,8 en ik haalde 9047in 3dmark05, eindelijk de 9000 voorbij
Ik ben erachter dat je als je je geheugen hoger wil zetten wel je memorycore spanning moet verhogen, maar niet die van je output buffers; daar gaat het alleen maar slechter van lopen.
Ik voel me steeds meer beperkt door mijn ram, toch maar eens tijd voor iets meer en snellers

edit2
Even om te kijken of ik jaloerse blikken krijg:

[ Voor 35% gewijzigd door m277755 op 27-11-2005 21:25 ]
Ik ben nml. op zoek naar een videokaart die helemaal geen hoge 3D-prestaties hoeft te leveren, maar wel een uitstekende beeldkwaliteit moet hebben op (hele) hoge resoluties zodat foto's gemaakt met een 7 MP digicam zo mooi mogelijk op het beeldscherm komen.
Kan iemand mij hier over adviseren? Bij voorbaat dank.
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Ik vind persoonlijk dat mijn X800 scherper beeld geeft dan de 6600 van me broertje maar dat kan iemand amders weer anders vinden
Maar hoe het zit met kaarten van tussen de 80 en 110 euro weet ik dus niet goed. Ik zit er aan te denken om voor een X700 256MB ViVo te gaan of een X550 256MB.
De X550 is wel zo'n 40 euro goedkoper en levert (denk ik) ongeveer dezelfde beeldkwaliteit.
[ Voor 17% gewijzigd door FlowDesign op 27-11-2005 16:56 ]
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Nou die kaart van mij gaat bij RTHDR bij 1.25 volt weer errors geven. dan zie je allemaal kleurtjes verspringen zelfde als bij de vorige alleen deze doet het @ stock helemaal goed. En dat deed die oude duidelijk niet. Mem chips kun je niet aflezen. Maar aan je clocks te zien is het 2.0 ns. Ik haal namelijk @ stock voltage + cooling 560-612 ( 100% stabiel ). En mijn oude 1.4 ns ging makkelijk 700 @ mem. en 800 met 2.0 volt + hoger core voltage. Max dat ik heb gedaan met deze kaart is 610-660 @ 1.150v en 1.987 voor het geheugen. Maar betere cooling helpt niet echt. 10c lagere temp gaf me geen hogere oc. Nu maa hopgen dat ATi tool beta 10 snel komt dan kun je ook voltage @ startup laden. Maar ik begin toch te denken dat iets in mijn pc die kaart tegen houd. Want ik heb nu al 2 kaarten gehad die op het zelfde voltage problemen gingen geven.m277755 schreef op zondag 27 november 2005 @ 01:58:
[...]
Ik heb een Tagan 480 watt, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat kleine beetje dat de core extra trekt er voor kan zorgen dat een 400 watt van een goed merk het niet aankan. Ik zou geen geld steken in een betere voeding tot je getest hebt of dat het is, tenzij je dat toch al ging doen
[...]
Het is een Sapphire die ik gekocht heb bij 4launch de 10e van deze maand.
Kan ik het geheugen lezen zonder de koeler eraf te halen? Die laat ik er liever op zitten tot ik een fatsoenlijke vervanger gevonden heb.
Ik kom nog wel hoger met mijn geheugen, ik had hem op 600 / 660 gebencht om te kunnen vergelijken met K. De 750 lijkt wel buiten bereik met atitool iig (met overclocker zou het kunnen). Het lijkt er wel op dat mijn geheugen veel spanning helemaal niet lekker vindt, het doet het beter op standaard dan op 2 volt
edit
net even gebencht op 670 / 740 op 1,3 / 2,1 / 1,8 en ik haalde 9047in 3dmark05, eindelijk de 9000 voorbijHet lijkt er dus op dat die 750 niet zo onhaalbaar is als ik dacht
Het beestje werd wel aardig warm (81 max) dus dat er een andere koeler op komt is nu wel duidelijk.
Ik ben erachter dat je als je je geheugen hoger wil zetten wel je memorycore spanning moet verhogen, maar niet die van je output buffers; daar gaat het alleen maar slechter van lopen.
Ik voel me steeds meer beperkt door mijn ram, toch maar eens tijd voor iets meer en snellers![]()
[afbeelding][afbeelding]
edit2
Even om te kijken of ik jaloerse blikken krijg:![]()
[afbeelding]
Kan ik op een andere manier de fan van een ati kaart regelen? De tools in de start post (Riva tuner, ati tray tools en ati tools) heb ik geprobeerd maar kunnen dit niet (of ik weet niet hoe).
Wil graag wat minder herrie en vind het wat overdreven om hier een asus bord voor te kopen.
Mocht deze post hier trouwen niet thuis horen (het is geen nieuws), dan nu alvast sorry :-)
Ati tray tools en ATi tool kunnen het allebij. Het zit bij ATi tray tools bij de oc opties. Daar staat ook een tab fan. En daar kun je gewoon presentages invullen.Roland73 schreef op maandag 28 november 2005 @ 00:19:
Ik heb sinds gister een Asus AEX800XT, deze maakt wat herrie, is te regelen met smartdoctor van Asus, echter heb ik geen Asus moederbord. Smartdoctor laat dus mijn hele pc crashen op het moment dat ik smart doctor start.
Kan ik op een andere manier de fan van een ati kaart regelen? De tools in de start post (Riva tuner, ati tray tools en ati tools) heb ik geprobeerd maar kunnen dit niet (of ik weet niet hoe).
Wil graag wat minder herrie en vind het wat overdreven om hier een asus bord voor te kopen.
Mocht deze post hier trouwen niet thuis horen (het is geen nieuws), dan nu alvast sorry :-)
hmmm, kijken is ook een kunstAstennu schreef op maandag 28 november 2005 @ 00:24:
[...]
Ati tray tools en ATi tool kunnen het allebij. Het zit bij ATi tray tools bij de oc opties. Daar staat ook een tab fan. En daar kun je gewoon presentages invullen.
Stuk beter zo, thanks
Tada!!! instelbare fanspeed als je hem fixed zet. Dit lijkt me een simpel vraagje zoals bedoeld in de waarschuwing trouwens. Niet de bedoeling dus.
[ Voor 25% gewijzigd door hoeretoeter op 28-11-2005 00:31 ]
Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.
Anoniem: 56369
Ik kan zelf niet hoger gaan als 1.1V, dan wordt het gpu verbruik ook meer (van 10.6 naar 13.9) Dus ik denk dat bij mij mijn voeding het hogere voltage niet trekt. Misschien dat het bij jou ook het geval kan zijn?Astennu schreef op maandag 28 november 2005 @ 00:02:
[...]
Nou die kaart van mij gaat bij RTHDR bij 1.25 volt weer errors geven. dan zie je allemaal kleurtjes verspringen zelfde als bij de vorige alleen deze doet het @ stock helemaal goed. En dat deed die oude duidelijk niet. Mem chips kun je niet aflezen. Maar aan je clocks te zien is het 2.0 ns. Ik haal namelijk @ stock voltage + cooling 560-612 ( 100% stabiel ). En mijn oude 1.4 ns ging makkelijk 700 @ mem. en 800 met 2.0 volt + hoger core voltage. Max dat ik heb gedaan met deze kaart is 610-660 @ 1.150v en 1.987 voor het geheugen. Maar betere cooling helpt niet echt. 10c lagere temp gaf me geen hogere oc. Nu maa hopgen dat ATi tool beta 10 snel komt dan kun je ook voltage @ startup laden. Maar ik begin toch te denken dat iets in mijn pc die kaart tegen houd. Want ik heb nu al 2 kaarten gehad die op het zelfde voltage problemen gingen geven.
Nope had eerst een realpower 450 watt. Daar na heb ik een 550 Watt gekocht zelfde probleem. Dus hier is het echt de PSU niet. Ik verdenk eerder me DFI Ultra D voor de problemen. Zal vanaaf ff clean install doen en anders deze weet in een shuttle SN25p testen.Anoniem: 56369 schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:16:
[...]
Ik kan zelf niet hoger gaan als 1.1V, dan wordt het gpu verbruik ook meer (van 10.6 naar 13.9) Dus ik denk dat bij mij mijn voeding het hogere voltage niet trekt. Misschien dat het bij jou ook het geval kan zijn?
Kben al jaloers dat je die 1.3v kan. Dat heb je gewoon simpelweg nodig om die hoge speeds te halen. Mja dat zit er hier dus niet in 1.150 max :\m277755 schreef op zondag 27 november 2005 @ 01:58:
[...]
Ik heb een Tagan 480 watt, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat kleine beetje dat de core extra trekt er voor kan zorgen dat een 400 watt van een goed merk het niet aankan. Ik zou geen geld steken in een betere voeding tot je getest hebt of dat het is, tenzij je dat toch al ging doen
[...]
Het is een Sapphire die ik gekocht heb bij 4launch de 10e van deze maand.
edit
net even gebencht op 670 / 740 op 1,3 / 2,1 / 1,8 en ik haalde 9047in 3dmark05, eindelijk de 9000 voorbijHet lijkt er dus op dat die 750 niet zo onhaalbaar is als ik dacht
Het beestje werd wel aardig warm (81 max) dus dat er een andere koeler op komt is nu wel duidelijk.
Ik voel me steeds meer beperkt door mijn ram, toch maar eens tijd voor iets meer en snellers![]()
[afbeelding][afbeelding]
edit2
Even om te kijken of ik jaloerse blikken krijg:![]()
[afbeelding]
Anoniem: 109887
thanx Edward voor het plaatsen van je ervaringen aangezien ik momenteel de kat uit de boom kijk w.b. het kiezen tussen de X1800XT 512 of 7800GTX 512. Is er inmiddels al meer bekend of ATi kaarten in CF mode op een nVidia moederbord kunnen draaien in de toekomst?edward2 schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:47:
He apple, welk oc tooltje voor meer dan 690 mhz en welke voor lodbias, weet jij dat misschien?
* MaTr1x lonkt naar het Expert mobo met X1800XT in CF
w.b. lodbias, welke waarde gebruik jij, aangezien ik met -3 geloof ik een soort van korrelig beeld had in BF2. BTW Flip Queue Size heb ik op 0 staan.
@Astennu, wordt het niet eens tijd dat je je ondertitel aanpast
Weet ik alleen ik ben aan het pronberen me huidige kaart op 9k te krijgen. Dat heb ik met de vorige al gehaald. Alleen dat was zonder WHLQ drivers dus moet opnieuw. Maar ben nu met me reinstall bezig dus hopelijk lost dat me bug op.MaTr1x schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:57:
[...]
thanx Edward voor het plaatsen van je ervaringen aangezien ik momenteel de kat uit de boom kijk w.b. het kiezen tussen de X1800XT 512 of 7800GTX 512. Is er inmiddels al meer bekend of ATi kaarten in CF mode op een nVidia moederbord kunnen draaien in de toekomst?
w.b. lodbias, welke waarde gebruik jij, aangezien ik met -3 geloof ik een soort van korrelig beeld had in BF2. BTW Flip Queue Size heb ik op 0 staan.
@Astennu, wordt het niet eens tijd dat je je ondertitel aanpast![]()
Het schijnt te kunnen met X850 kaarten, X1K nog niet bekend;MaTr1x schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:57:
[...]
Is er inmiddels al meer bekend of ATi kaarten in CF mode op een nVidia moederbord kunnen draaien in de toekomst?
http://www.beyond3d.com/f...ighlight=crossfire+nforce
Prestatieverschillen ivm Ati's eigen chipsets zijn helaas ook nog niet bekend.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 28-11-2005 20:00 ]
Dat ati tooltje werkte niet met m'n XT1800XT. Maar teveel geeft idd een gealiased beeld. Sommige games hebben ook absoluut niet nodig.MaTr1x schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:57:
[...]
Dangerous1986 daar ben je mooi klaar mee, laat anders Icomp contact opnemen met de koerier?. Soms bezorgen ze niet op maandag, dus wie weet komt ie morgen.
[ Voor 15% gewijzigd door edward2 op 28-11-2005 20:30 ]
Niet op voorraad.
Als dat kan? Heb ik iig 'n SLI GA K8N SLI & X1800XL. Nu de master card nog.MaTr1x schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:57:
Is er inmiddels al meer bekend of ATi kaarten in CF mode op een nVidia moederbord kunnen draaien in de toekomst?
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Ptt bezorgt igg nooit remboers op za en zo en ma werken ze niet. Maar met netpak heb ik het altijd een dag later dus wel vaag.edward2 schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:27:
[...]
Dat ati tooltje werkte niet met m'n XT1800XT. Maar teveel geeft idd een gealiased beeld. Sommige games hebben ook absoluut niet nodig.
Dangerous1986 daar ben je mooi klaar mee, laat anders Icomp contact opnemen met de koerier?. Soms bezorgen ze niet op maandag, dus wie weet komt ie morgen.
Edit:
Na reinstall werkt 1.2 volt nog steeds niet. Als ik dat doe loopt i na genoeg meteen vast. Dus het ligt of aan me moederbord of weer aan de kaart. Maar tot 2x toe een gare kaart hebben lijkt me iets wat sterk.
@ CJ wanneer komen die RD560 planken ? of RD580 wat was het ? Want ik wil deze nforce 4 de deur uit hebben.
[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 28-11-2005 23:00 ]
Tja, het hoort erbij als je de gok neemt om een XL te kopen.... De kaart werkt prima op stock dus doet waarvoor hij gekocht is, de rest is puur een meegenomen mazzeltje of bad luck, helaas pindakaas.Astennu schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:48:
[...]
Ptt bezorgt igg nooit remboers op za en zo en ma werken ze niet. Maar met netpak heb ik het altijd een dag later dus wel vaag.
Edit:
Na reinstall werkt 1.2 volt nog steeds niet. Als ik dat doe loopt i na genoeg meteen vast. Dus het ligt of aan me moederbord of weer aan de kaart. Maar tot 2x toe een gare kaart hebben lijkt me iets wat sterk.
Bij mij werkte het tooltje ook niet, eigenlijk geen enkele overklok tool dus we moeten helaas ff geduld hebben. Die tooltjes hebben sowieso mijn Winhoos gemold dus nu weer lekker reinstallenedward2 schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:27:
[...]
Dat ati tooltje werkte niet met m'n XT1800XT. Maar teveel geeft idd een gealiased beeld. Sommige games hebben ook absoluut niet nodig.
True maar ik denk toch dat er iets meer aan de hand is. Want 2 kaarten die presies op de zelfde voltages tegen de limmit aan lopen vind ik iets te toevallig.epo schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:48:
[...]
Tja, het hoort erbij als je de gok neemt om een XL te kopen.... De kaart werkt prima op stock dus doet waarvoor hij gekocht is, de rest is puur een meegenomen mazzeltje of bad luck, helaas pindakaas.
Anoniem: 149755
Probeer eens te achterhalen wat van onderdeeltje het is (waarschijnlijk condensator of spoel). Als het een condersator is, kun je proberen om er een andere op te solderen, dit zou kunnen helpen i.p.v. ander moederbord waar het waarschijnlijk helemaal niet aan ligt.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 149755 op 29-11-2005 00:27 ]
Nja sommige XT kaarten hebben dat ding ook niet. En er zijn zat XL's die het wel kunnen. Maar ik ga eerst maar eens de kaart in de shuttle proberen voordat ik verdere conclussies trek. daarna wil ik gaan zoeken naar een hardmod. Om het voltage gewoon keihard op 1.2 te zetten net als met de X850 en voorgaande kaarten. Ik heb het idee dat dat beter werkt.Anoniem: 149755 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:24:
Het is duidelijk dat de X1800XL een onderdeeltje mist op de PCB. Dit is waarschijnlijk gedaan om de kaart te "remmen" met hogere voltages. Meestal dienen dit soort onderdelen voor het stabilieseren van de spanning of stroom. (condensator voor de spanning, spoel voor de stroom) Bij het verhogen van de spanning komt er automatisch een grotere rimpel op deze spanning te staan. Deze rimpel wordt veroorzaakt door de spanningsregelaar en heeft niks met de voeding te maken. Wanneer de rimpel te groot wordt, is verhoging nutteloos aangezien de bottleneck ligt in de laagste waarde van de rimpel. Daarnaast kan de chip beschadigen door de piekwaarde van de rimperspanning.
Probeer eens te achterhalen wat van onderdeeltje het is (waarschijnlijk condensator of spoel). Als het een condersator is, kun je proberen om er een andere op te solderen, dit zou kunnen helpen i.p.v. ander moederbord waar het waarschijnlijk helemaal niet aan ligt.
Nieuwe 3dmark score met mijn max :\ : 9025 erg laag mja niets aan te doen.
Als ik gewoon meer voltage op die core had kunnen gooien had ik veel meer 3dmarks gehad. Khad met me oude kaart 9k zonder driver tweaks. MAar dat was @ 650-800. En een X2 @ 2.6.
[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 29-11-2005 00:43 ]
probeer een X1300 te vinden, ze zijn ietwat overprijst maar ze hebben de nieuwe avivo technologie die de beeldkwaliteit stukken zou moeten verbeteren.FlowDesign schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:47:
Mijn gedachte is eigenlijk ook dat Ati wat betere beeldkwaliteit heeft dan nVidia. (Een NV 6200TC van ong. 50 euro kan ik iig afraden.)
Maar hoe het zit met kaarten van tussen de 80 en 110 euro weet ik dus niet goed. Ik zit er aan te denken om voor een X700 256MB ViVo te gaan of een X550 256MB.
De X550 is wel zo'n 40 euro goedkoper en levert (denk ik) ongeveer dezelfde beeldkwaliteit.
zekers waar. En de X1600 gaat straks ook naar de 150-200 euro range. Dus is dat mischien ook nog te doen ? Het is wel een prijs klasse hoger. Maar idd dat AVIVO is denk ik wel de moeite waard.oeLangOetan schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:42:
[...]
probeer een X1300 te vinden, ze zijn ietwat overprijst maar ze hebben de nieuwe avivo technologie die de beeldkwaliteit stukken zou moeten verbeteren.
Dat had ik ook alleen ik dacht doordat het kwam door service pack 2 en .net framework. Ik kon gewoon geen apparaat meer uninstallen.epo schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:50:
[...]
Die tooltjes hebben sowieso mijn Winhoos gemold dus nu weer lekker reinstallenDe ATI CCC tool moet je echt niet gebruiken dat is echt bagger.
Overigens ben ik erg positief over de X1800XT.
Niet op voorraad.
Ik heb totaal geen problemen met CCC. Kheb ook 2 gb ram dus die 30 mb die het gebruikt heb ik geen last van.edward2 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:16:
[...]
Dat had ik ook alleen ik dacht doordat het kwam door service pack 2 en .net framework. Ik kon gewoon geen apparaat meer uninstallen.
Overigens ben ik erg positief over de X1800XT.
Ik heb zitten denken over een X1800 XT maar ik denk niet dat 200 euro bijlegen op een xl het waard is om daar door mischien 150-200 mhz hogere clocks te hebben. Ik denk dat ik dan toch maar even gedult moet hebben tot februari met zijn R580.
Maar ik heb nog een kleine hoop dat die xl op een ander moederbord wel beter te océn is. Woensdag heb ik hier een Shuttle SN25p dus dan daar maar eens in testen. Mocht dat helpen gaat die Ultra D meteen de deur uit.
Ik ook niet, wel met ATI tools en het OC tooltje.Astennu schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:19:
[...]
Ik heb totaal geen problemen met CCC. Kheb ook 2 gb ram dus die 30 mb die het gebruikt heb ik geen last van.
Ik heb zitten denken over een X1800 XT maar ik denk niet dat 200 euro bijlegen op een xl het waard is om daar door mischien 150-200 mhz hogere clocks te hebben. Ik denk dat ik dan toch maar even gedult moet hebben tot februari met zijn R580.
Maar ik heb nog een kleine hoop dat die xl op een ander moederbord wel beter te océn is. Woensdag heb ik hier een Shuttle SN25p dus dan daar maar eens in testen. Mocht dat helpen gaat die Ultra D meteen de deur uit.
Niet op voorraad.
Jah dat oc tooltje is heel vaag. Hij wil alleen voltages veranderen als je @ standaart clocks draait. En die ATi tool is beta. De niet beta's werkte super @ X800 kaarten alleen die hadden totaal geen features voor X1800 vandaar dat dit de enige optie is. Beta 10 zal een stuk beter worden. Dan kun je ook voltages mee nemen in je profiel.edward2 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:25:
[...]
Ik ook niet, wel met ATI tools en het OC tooltje.
Maar is er al iemand die zijn XT @ hoge oc's en hogere voltages heeft draaien ?
Ik kijk net in de PW en ze zitten ondertussen netjes in het juiste prijssegment. Het ziet er naar uit dat ATi de prijzen van de X1300 serie flink heeft laten zakken na e.e.a. aan reviewsoeLangOetan schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:42:
probeer een X1300 te vinden, ze zijn ietwat overprijst maar ze hebben de nieuwe avivo technologie die de beeldkwaliteit stukken zou moeten verbeteren.
Asus Radeon X1300 Pro 256MB DDR2 100 Eurootjes (prijs van 85,- klopt helaas niet, is van de non-pro)
In no time 33% onder de MSRP, en nu is de kaart dus wel een goed alternatief i.m.o
Zou dit bij de X1800XT 512 ook gaan gebeuren, dan moet ik misschien toch even wat armpjes gaan openhouden
Het nV alternatief is overigens de 256mb 6600 en is zeker het beschouwen waard als je ook redelijk wat gamed, alleen weet ik niet hoe het zit met 2D quality... zou ook vrij goed moeten zijn in principe... hoewel ATi dat naar verwachting idd beter doet.
Tussen ( )
Is er al nieuws betreffende de X1800 HDR issues, en met name een oplossing daarvoor?
[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 29-11-2005 13:19 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Niet op voorraad.
En die er over de 600 Euro ex. shipping voor over heeftedward2 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:35:
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/X1800_Series.html Voor wie nog op een XT zit te wachten en een CC heeft.

Waardeloos die price-gauching...
Full Specz
Anoniem: 109887
Kijk bijv eens op Alternate.de , Daar hebben ze de Connect 3D en de Sapphire X1800XT op voorraad. Maar het beste kun je deze site in de gaten houden http://www.geizhals.net/d...ilter=+Angebote+anzeigen+ .edward2 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:35:
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/X1800_Series.html Voor wie nog op een XT zit te wachten en een CC heeft.
Edit : En mijn X1800XT is weer te voorschijn gekomen , Ze zeiden dat hij vandaag nog geleverd zou worden
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 109887 op 29-11-2005 14:15 ]
Ik heb zo even geen links bij de hand, maar de X1600XT is al op bepaalde plekken te krijgen (voornamelijk Azie geloof ik) en daar gaat-ie al voor 6600GT prijzen over de toonbank.Astennu schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:07:
[...]
zekers waar. En de X1600 gaat straks ook naar de 150-200 euro range. Dus is dat mischien ook nog te doen ? Het is wel een prijs klasse hoger. Maar idd dat AVIVO is denk ik wel de moeite waard.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Edit: Ik zag nu ergens staan dat hij 2 december verkrijgbaar zou zijn... yeh right.
[ Voor 22% gewijzigd door Upke dupke op 29-11-2005 15:44 ]
Lekker man! ik hoop ook echt voor je dat ze hem leveren dan !Anoniem: 109887 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:13:
[...]
Edit : En mijn X1800XT is weer te voorschijn gekomen , Ze zeiden dat hij vandaag nog geleverd zou worden
Mijnes van PCMegastore laat nog even op zich wachten.
Nu kan ik me PC nog niet in elkaar zetten (X2 4400)
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
Wat mij ook al opviel was dat boven 700core/800mem het OC tooltje niet meer goed lijkte te werken, maar je moet een aantal trucs uithalen, dan werkt het wel.epo schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:50:
[...]
Bij mij werkte het tooltje ook niet, eigenlijk geen enkele overklok tool dus we moeten helaas ff geduld hebben.
Even msconfig openen en bij services "Ati smart" + "Ati hotkey poller" uitvinken. Wat er normaliter namelijk gebeurd is dat zodra je een 3D toepassing opent dan reset Ati smart de speeds naar de ingestelde CCC speed (max 690/800). Na het uitvinken gebeurd dit niet meer. Let er wel even op dat je nu de speeds in het OC tooltje in moet stellen op het 2d tabblaadje, aangezien Ati smart onderscheid maakte tussen 2d/3d, het 3d tabblaadje in het OC tooltje werkt dus niet meer.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 29-11-2005 16:28 ]
Ik heb btw ook hetzelfde moederboard als jij. Misschien een instelling op het mobo?Astennu schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:42:
[...]
Nope had eerst een realpower 450 watt. Daar na heb ik een 550 Watt gekocht zelfde probleem. Dus hier is het echt de PSU niet. Ik verdenk eerder me DFI Ultra D voor de problemen. Zal vanaaf ff clean install doen en anders deze weet in een shuttle SN25p testen.
Voltages voor het geheugen gewoon met die tool doen de rest met ATi Tools. Die werkt veel beter.Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:25:
[...]
Wat mij ook al opviel was dat boven 700core/800mem het OC tooltje niet meer goed lijkte te werken, maar je moet een aantal trucs uithalen, dan werkt het wel.
Even msconfig openen en bij services "Ati smart" + "Ati hotkey poller" uitvinken. Wat er normaliter namelijk gebeurd is dat zodra je een 3D toepassing opent dan reset Ati smart de speeds naar de ingestelde CCC speed (max 690/800). Na het uitvinken gebeurd dit niet meer. Let er wel even op dat je nu de speeds in het OC tooltje in moet stellen op het 2d tabblaadje, aangezien Ati smart onderscheid maakte tussen 2d/3d, het 3d tabblaadje in het OC tooltje werkt dus niet meer.
Meer zeg ik hierover niet, geen datum, geen details
crossfire denk?The Source schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:28:
Ga maar alvast sparen want over 2 maandjes is het dubbel feest.
[ Voor 27% gewijzigd door Krizzie op 29-11-2005 19:54 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Nee, Ati tool beta9 werkt qua clockspeedinstellingen voor geen meter op XT's. Op XL's schijnt het wel aardig te werken.Astennu schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:42:
[...]
Voltages voor het geheugen gewoon met die tool doen de rest met ATi Tools. Die werkt veel beter.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 29-11-2005 20:30 ]
Was ik al aan het doen.The Source schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:28:
Ga maar alvast sparen want over 2 maandjes is het dubbel feest.
RD560 en de R580 als ik me niet vergis
Kheb nog even met me XL zitten klooien qua mem. 2.1 volt geeft me nu 670 mhz weer 20 mhz meer tot nu toe. Als ik dat core voltage nu ook eens stabiel zou kunnen krijgen was het helemaal mooi geweest.
Maar dat wordt dus wachten op ATi Tool Beta 10.
[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 29-11-2005 21:07 ]
Onzin die 2gb, traag iig. Maar ik bedoel de ATI CC overklok util, die sucks behoorlijk.Astennu schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:19:
[...]
Ik heb totaal geen problemen met CCC. Kheb ook 2 gb ram dus die 30 mb die het gebruikt heb ik geen last van.
De Ultra D ligt het sowieso niet, deze heb ik ook en klokt in elk geval superieur .
Die r580 ziet er leuk uit, maar ik weet nog dat ik deze verhalen en pre revieuws ook had gelezen van de r520 chipset, dus eerst zien en dan geloven.
wat doet deze flip queue size vind deze setting ook in ATT, maar heb em altijd op de default Undefined laten staan, wat stel je hier mee in!?MaTr1x schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:57:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door SAiN ONeZ op 29-11-2005 23:05 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Nja ik vind 2 brakke kaarten een beetje te tevallig mja zou kunnen.epo schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:25:
[...]
Onzin die 2gb, traag iig. Maar ik bedoel de ATI CC overklok util, die sucks behoorlijk.
De Ultra D ligt het sowieso niet, deze heb ik ook en klokt in elk geval superieur .
Die r580 ziet er leuk uit, maar ik weet nog dat ik deze verhalen en pre revieuws ook had gelezen van de r520 chipset, dus eerst zien en dan geloven.
Igg me new 3dmark 05 score: 9222
Niet heel slecht alleen jammer van de core anders had de 9k5 er wel in gezeten. Ik zit igg onder XT clocks !!! ( 598-697) Als ik XT clocks zou kunnen zou de 9K5 haalbaar moeten zijn. Dus een 700-800 kaartje ( TOP ) moet 10k kunnen doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 29-11-2005 23:33 ]

http://service.futuremark...Type=12&projectId=1500294
als link niet werkt druk op refresh
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 30-11-2005 04:04 ]
Ik vind brak hier een beetje overdreven, maar goed, 2 is nou ook niet echt een getal om conclusies uit te trekken. Mijn XL zit trouwens ook in een ultra d (je zou haast gaan denken dat het een populair moederbord is onder tweakersAstennu schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:27:
[...]
Nja ik vind 2 brakke kaarten een beetje te tevallig mja zou kunnen.
Igg me new 3dmark 05 score: 9222
Niet heel slecht alleen jammer van de core anders had de 9k5 er wel in gezeten. Ik zit igg onder XT clocks !!! ( 598-697) Als ik XT clocks zou kunnen zou de 9K5 haalbaar moeten zijn. Dus een 700-800 kaartje ( TOP ) moet 10k kunnen doen.
Nja 1.125v max is brak. Kheb nog niemand gezien die zo laag zit. En tja 2 die hetzelfde doen... Mischien niet conclusie waardig maar ik ga geen 3e kaart kopen om dat uit te proberenm277755 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 04:38:
[...]
Ik vind brak hier een beetje overdreven, maar goed, 2 is nou ook niet echt een getal om conclusies uit te trekken. Mijn XL zit trouwens ook in een ultra d (je zou haast gaan denken dat het een populair moederbord is onder tweakers).
Ultra D is idd populair maar dat neemt niet weg dat het een rot plank is. Je kunt je geheugen er mee slopen en hij heeft nog meer andere vage kuuren. Tis dat i zulke hoge voltages ondersteunt en je dus daardoor hoge oc's haalt. Maar ATM zou ik voor een A8N32 gaan. Ik haat asus planken want oc features hebben ze meestal niet maar zo een Expert plank wil ik echt niet. Die slopen zelfs cpu's en hebben last minute fixes er op zitten voor het geluid.
Laat die DFI mensen eerst hun borden maar eens goed maken voordat ze op de markt komen. Die Xpress 200 van DFI zat ook vol bugs en wou de bios niet eens goed opslaan. Mooie plankjes hoor. Maar ik wil meer betrouwbaarheid. En dat heeft een Asus of een Abit plank wel. K heb veel borden gehad en de Abit's zijn het mooiste om mee te werken. Jammer genoeg hebben die geen hoge v-dimm maar die heb ik nu niet meer nodig met me Ballistix. Nu maar hopen dat er volgens jaar mooie plankjes komen op de nieuwe ATi Chipset. Die mag dan mooi me Ultra D vervangen.
Doet i hier ook niet. Dus je clocks zijn in 2d en 3d gewoon hetzelfde niet dat dat wat uitmaakt. Ik hebgruik die tool ook alleen maar om me mem voltage te verhogen verder doe ik alles via ATi Tool.Anoniem: 56369 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:13:
Iemand een idee waarom ik 2d/3d niet kan instellen? Ati Smart en Hotkey staan uit.
[afbeelding]
Misschien dat je een andere bios moet proberen? Je kan met Ati Tool 0.25 B10 waarschijnlijk je bios dumpen.Astennu schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:40:
[...]
Doet i hier ook niet. Dus je clocks zijn in 2d en 3d gewoon hetzelfde niet dat dat wat uitmaakt. Ik hebgruik die tool ook alleen maar om me mem voltage te verhogen verder doe ik alles via ATi Tool.
ATITool 0.25 Beta 10 is uit btw: http://www.techpowerup.com/downloads/104
- Dump Bios button on X1000 Series disabled until fix is foundAnoniem: 56369 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:02:
[...]
Misschien dat je een andere bios moet proberen? Je kan met Ati Tool 0.25 B10 waarschijnlijk je bios dumpen.
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
Hmm heeft Wizard het er toch uitgehaald. Maarja, de functie werkte bij mij in ieder geval wel bij de vorige versie.MrOizo2003 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:56:
[...]
- Dump Bios button on X1000 Series disabled until fix is found
vanaaf ff proberen dan maarAnoniem: 56369 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:02:
[...]
Misschien dat je een andere bios moet proberen? Je kan met Ati Tool 0.25 B10 waarschijnlijk je bios dumpen.
Ben benieuwd of ik nu ook voltages @ startup kan laden
En als ATI terug naar zn "roots" gaat, dan zal nVidia volgen!
Astennu, wat voor X1800 heb je? Stond namelijk niet in je validation link. Als het een X1800XL is dan vind ik het persoonlijk een onwijs flexe score
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
een xl afaik.XanderDrake schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:04:
Ik hoop dat The Source iets bedoelt rondom AGP, want ik zit nog steeds om een leuke AGP gelegen.
En als ATI terug naar zn "roots" gaat, dan zal nVidia volgen!
Astennu, wat voor X1800 heb je? Stond namelijk niet in je validation link. Als het een X1800XL is dan vind ik het persoonlijk een onwijs flexe score
iedereen die ik ken met een xl haalt wel 9k of meer..
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
W00t, das wel een tikkeltje hoger dan de 8500 punten die ik mensen max zie halen met hun 7800GT.Bever! schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:47:
een xl afaik.
iedereen die ik ken met een xl haalt wel 9k of meer..
Vind ik toch wel netjes van ATi, en ik ben nog wel een "groene vent"
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
ja dat ben ik het gaat erg goed met meThund3r schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:48:
Hoe is het afgelopen met die kerel hier met zijn ATi uit 1985?
de actie is nog niet af, duurt tot 10 december
ik denk niet dat ik de oudste heb er is geloof ik iemand met een graphic solution rev.1 en ik heb een graphic solution rev.3
naar mijn weten is de graphic solution de eerste kaart die ati heeft gemaakt
En dat met een brakke XL. Die van mij doet maar 600 core :\ das echt wijnig en ook maar 700 mem. Ook laag. Goede XL's doen 675-800+.XanderDrake schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:00:
[...]
W00t, das wel een tikkeltje hoger dan de 8500 punten die ik mensen max zie halen met hun 7800GT.
Vind ik toch wel netjes van ATi, en ik ben nog wel een "groene vent"
Edit:
Ati Tool Beta 10 werkt wel goed. Kan mooi voltages in profiles stoppen. Nu nog een goed werkende artifact tester.
[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 30-11-2005 17:20 ]
ATI's socket M2 Crossfire to arrive soon
RD580 CF chipset samples soon
By Fuad Abazovic: woensdag 30 november 2005, 15:01
WE LEARNED that AMD's new DDR 2 supporting socket M2 won't see the light of the day until Q2 2006, but the chipset vendors are preparing for the migration. We still don't know details about Nvidia Nforce 4 SLI for M2 althoughh we know that Nvidia has one but ATI on the other hand is hoping to get samples of its chipset in December.
The chipset is called RD580 CF and we saw one other called RD580C listed as supporting socket M2 and Crossfire. Both chipsets have two by sixteen PCIe slot graphics support and we are starting to think that the same chipset might just be able to support both DDR1 and DDR 2 Athlon CPUs. If you think about it, the memory controller is inside AMD's CPU not inside the chipsets.
Of course, the boards will need a rework but it should not be that hard to change from one to another. This chipset will work with SB460 or with the upcoming SB600 chipset but ALI chipsets will be supported as well. If you are missing the south bridge features you will just be able to go for ULI based motherboards.
The chipset samples are scheduled for December but it will be longer until we see the sample boards or the designs based on this socket M2 supporting chipset. It's mainly since the AMD delayed these CPUs and pushed them back to Q2 2006.
We are not sure that socket M2 will mean any performance increase since DDR 2 has horrible timings, but it’s the way AMD wants to go. It would be better of if it waited for DDR3 as this might have better timings and might actually run faster than the old DDR1. but before we see socket M2 RD580CF, we will see a socket 939 version of the chipset sometime in February time we recall. µ
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Echt niet jammer. Ik wil geen DDR 2. Ik heb net Ballistix gekocht. Omdat dat de snelste DDR 1 sticks zijn @ 2x1gb. En ik hoop wel dat er een S939 komt met die RD580 CF want die wil ik zekers hebben samen met een R580Help!!!! schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:24:
Jammer dat M2 zelf er voorlopig nog niet is.
[...]
Het jammere is echter dat AMD pas weer snellere processors gaat introduceren als de M2 er is. OK wellicht komt de FX60 uit in januari (Dual Core @ 2.6 ??) maar dat is het wel.Astennu schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:44:
[...]
Echt niet jammer. Ik wil geen DDR 2. Ik heb net Ballistix gekocht. Omdat dat de snelste DDR 1 sticks zijn @ 2x1gb. En ik hoop wel dat er een S939 komt met die RD580 CF want die wil ik zekers hebben samen met een R580
Maw: Je upgrade pad zal zeer beperkt zijn. Bovendien zal een RD580 echt niet significant beter presteren/waardevoller zijn dan je/mijn huidige nForce 4.
Al met al lijkt het me geen zinvolle actie om een nF4 in te ruilen voor die RD580.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Uhm nforce 4 heeft bugs :\ Ding gaat plat als je 30 gb van hd naar hd gooit dan heb je data corruptie. En die DFI heeft nog meer vage stresjes. Ik zit zelfs te denken om een A8N32 te kopen om van een deel van het gezijk af te zijn.Help!!!! schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:25:
[...]
Het jammere is echter dat AMD pas weer snellere processors gaat introduceren als de M2 er is. OK wellicht komt de FX60 uit in januari (Dual Core @ 2.6 ??) maar dat is het wel.
Maw: Je upgrade pad zal zeer beperkt zijn. Bovendien zal een RD580 echt niet significant beter presteren/waardevoller zijn dan je/mijn huidige nForce 4.
Al met al lijkt het me geen zinvolle actie om een nF4 in te ruilen voor die RD580.
En Anandtech heeft die RD580 getest. En ding ging nu al 5x300 HTT en was in alle tests sneller dan de nforce 4 en xpress 200. Dus de moeite waard !! En ik hoef geen snellere cpu's. Zolang ze maar goed oc'en vind ik het prima
"These days, both the ATI and the NVIDIA platforms are improving in terms of flexibility. The biggest step forward certainly is NVIDIA's version 80 driver, because it relaxes the graphics card requirements for running SLI. It is no longer necessary to have exactly the same graphics cards and firmware versions. Users have also been given the option to run SLI without necessarily plugging in the SLI bridge connector that is used for information interchange. ATI, on the other side, links its graphics cards using an external cabling solution. Here, the Catalyst 5.11 drivers (and later versions) eliminate the need for this. They even make Crossfire Master cards obsolete, though at the price of somewhat reduced performance."
Als ik het goed begrijp zou het dus mogelijk moeten worden om mijn 800XL van een broertje te voorzien en zo crossfire te draaien? En zo ja, is de 1600x1200@60 beperking dan nog aanwezig? Want dit wordt veroorzaakt door beperkingen van DVI en van de composition chip.
[ Voor 4% gewijzigd door Milmoor op 30-11-2005 20:51 ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
volgens mij niet athans voor de X800 niet. Die kunnen de beelden niet samenvoegen zonder die chip.
mmz ik heb niet echt last van die datacorruptiebug bovendien is het (veel) te vroeg om met zekerheid te stellen dat de RDXXX vrij van (ernstige) bugs zijn.Astennu schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:41:
[...]
Uhm nforce 4 heeft bugs :\ Ding gaat plat als je 30 gb van hd naar hd gooit dan heb je data corruptie. En die DFI heeft nog meer vage stresjes. Ik zit zelfs te denken om een A8N32 te kopen om van een deel van het gezijk af te zijn.
En Anandtech heeft die RD580 getest. En ding ging nu al 5x300 HTT en was in alle tests sneller dan de nforce 4 en xpress 200. Dus de moeite waard !! En ik hoef geen snellere cpu's. Zolang ze maar goed oc'en vind ik het primaDan maak ik er zelf wel een snelle cpu van.
5X300 is overigens ook niet echt zo spannend want de forums die ik er op nagelezen heb berichten dat de invloed van de HTT mulitplier eigenlijk nul is. Tuurlijk, beter dat het kan maar je hebt er verder weinig aan.
Verder heb ik ook een DFI en alhoewel ik er in eerste instantie ook wat problemen mee had loopt het nu prima en stabiel. Denk eerder dat het probleem bij DFI ligt. Zij zoeken mss iets teveel de uiterste mogelijkheden op.
Overigens, de RD580 ziet er zeker veelbelovend uit maar het is nog niet duidelijk wat nVidia er tegenover gaat zetten.
Individuele gevallen daargelaten maar mij lijkt het dat als je nu al een S939 nF4 hebt dat upgraden zinvoller is bij het M2 tijdperk. En alsdan kan dat uiteraard prima een RD580 zijn.
Bij het overklokken komt ook een stuk geluk kijken zoals je zelf hebt ondervonden met je X1800Xl. Maar ieder zijn meug uiteraard.
ps: Als ik nu/januari een nieuw S939 board moest kopen zou ik waarschijnlijk wel voor de RD580 gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 30-11-2005 21:09 ]
PC Specs
Niet overbodig. Alle PCIe kaarten kunnen in CrossFire opstelling gedraaid worden zonder externe kabel, dus low-end tot high-end. Maar voor de high end kaarten is een externe kabel optimaler omdat bij bepaalde modi de PCIe bus niet snel genoeg is en daar de Compositing Chip de PCIe-bus flink ontlast. Zo zal bv straks ook AA via de Compositing Chip gebeuren, wat nu nog via de PCIe-bus gaat (wat ook te zien is in een grote performance drop bij high end CF opstellingen). Maar misschien dat op toekomstige ATi mobo's de compositing engine geintegreerd is dat dit helemaal niet meer nodig is.
Van de X1300 en X1600 komt in ieder geval geen CF mastercard. Die zullen out of the box in CF werken.
Eerste hint performance 3DMark2006?
http://www.hardspell.com/news/showcont.asp?news_id=19525
Preview Mobility Radeon 1600: http://www.hexus.net/content/item.php?item=4011
[ Voor 11% gewijzigd door CJ op 30-11-2005 22:30 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Dit is wat ik er tot nu toe uitgeperst heb, gewoon op stockcooler. Mem max heb ik nog niet gevonden, vond het testen wel even genoeg voor vandaag.Astennu schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:36:
Maar is er al iemand die zijn XT @ hoge oc's en hogere voltages heeft draaien ?
http://service.futuremark...Type=12&projectId=1503981
De verleiding wordt wel groot om eens met dry ice aan de slag te gaan, hiermee kan ik
ook eens die A64 Venice boven de 3Ghz. uitgooien, want hij werkt nu nog niet echt mee (boxed cooler).
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 30-11-2005 23:37 ]
Hele nette clocksAnoniem: 38733 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:55:
[...]
Dit is wat ik er tot nu toe uitgeperst heb, gewoon op stockcooler. Mem max heb ik nog niet gevonden, vond het testen wel even genoeg voor vandaag.
[afbeelding]
http://service.futuremark...Type=12&projectId=1503760
De verleiding wordt wel groot om eens met dry ice aan de slag te gaan, hiermee kan ik
ook eens die A64 Venice boven de 3Ghz. uitgooien, want hij werkt nu nog niet echt mee (boxed cooler).Hoge CPU speeds scheelt enorm.
Ik hoef geen M2 want ik wil geen DDR 2 die sla ik over ik ga voor de opvolger.
En 2xX1600 XT lijkt me best wel snel
[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 30-11-2005 23:02 ]
...als M2/DDR2 toch ineens behoorlijk sneller is vraag ik me af of je de verleiding wel kunt weerstaan.Astennu schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:01:
[...]Ik hoef geen M2 want ik wil geen DDR 2 die sla ik over ik ga voor de opvolger.
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 30-11-2005 23:10 ]
PC Specs
Anoniem: 9449
pricewatch: Asus A8R-MVP, Crossfire Xpress 1600 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
GheheHelp!!!! schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:09:
[...]
...als M2/DDR2 toch ineens behoorlijk sneller is vraag ik me af of je de verleiding wel kunt weerstaan.
Maar ik ben benieuwd. Ik zou graag XDR mem willen
Ja, ik zag het ook vanavond, houd hem al een poosje met een schuin oog in de gaten.Anoniem: 9449 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:15:
De Asus A8R-MVP is inmiddels op voorraad en leverbaar (zie de verschillende webshops in de PW):
pricewatch: Asus A8R-MVP, Crossfire Xpress 1600 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Het eerste écht goede Crossfire bord voor weinig?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 01-12-2005 00:01 ]
===
Originally Posted by Apple740
I wonder why Ati tool beta doesn't work properly for XT owners, but worked well on Macci's card. I see that he has a bios in his card which has no difference in 2d/3d speeds, ATT shows 625/750 default. Retail XT's show 600/700.
Macci's desktop: http://www.akiba-pc.com/r520/11801f.gif
All I know is that some partners will release an updated BIOS soon -- most likely with higher default clocks. Macci could have just edited his BIOS to 625/750 no?
===
Zou mooi zijn, die nieuwe ATI tool 10 werkt hier totaal niet met overklokken.
Apple, hoe warm wordt jouw kaart eigenlijk ? Had jij nou ook de Sapphire?
Gekke is dat mijn default speeds 594/693 zijn ipv 600/700.
[ Voor 19% gewijzigd door epo op 01-12-2005 00:18 ]
Anoniem: 9449
Ik wil morgen een videokaart (van maximaal 200 euro) halen bij m'n nieuwe Opteron 146 en A8R-MVP. Nu is mijn vraag:
Moet ik een (Sapphire) X800 GTO (voor 180 euro) nemen of kan ik toch beter gaan voor de (Sapphire) X1600 Pro (slechts 136,50 euro @ 4Launch). Ik kom er niet helemaal uit of de X1600 Pro nou veel minder is dan de X800 GTO of niet.
Alvast bedankt.
Ja, heb ook een Sapphire. Default 2D speeds zijn bij mij ook 594/693 in Ati tool. Temps met case dicht en het standaard fanspeedprogramma in 3DM05 @690/800 is ~82C. Met fanspeed handmatig op 100% ~65C.epo schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:14:
mmm, ik lees net dat er voor de x1800xt binnenkort een ander bios beschikbaar komt :
===
Originally Posted by Apple740
I wonder why Ati tool beta doesn't work properly for XT owners, but worked well on Macci's card. I see that he has a bios in his card which has no difference in 2d/3d speeds, ATT shows 625/750 default. Retail XT's show 600/700.
Macci's desktop: http://www.akiba-pc.com/r520/11801f.gif
All I know is that some partners will release an updated BIOS soon -- most likely with higher default clocks. Macci could have just edited his BIOS to 625/750 no?
===
Zou mooi zijn, die nieuwe ATI tool 10 werkt hier totaal niet met overklokken.
Apple, hoe warm wordt jouw kaart eigenlijk ? Had jij nou ook de Sapphire?
Gekke is dat mijn default speeds 594/693 zijn ipv 600/700.
Ati tool beta werkt inderdaad niet goed, ook de nieuwe beta10 niet. Het oude Driverheaven OC tooltje werkt echter prima (je moet dus wel in msconfig>services "Ati smart" en "Ati hotkey" uitvinken, vervolgens na reboot stel je de gewenste speeds/volts in op het 2D tabblaadje. Het 3D tabblaadje heeft geen effect meer.)
Ik weet wel dat de X1600 Kaartjes heel leuk clocken. Waar de X800 GTO in een peg geval max zitten @ 450 mhz ( Als je dus een R430 core krijgt ) Met geluk heb je een R480 core die je kunt unlocken en dan heb je kans dat je X850 XT PE speeds kan draaien.Anoniem: 9449 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:36:
Ik heb e.e.a. al uitgebreid proberen uit te zoeken en ik volg dit topic met belangstelling. Maar toch even een "wat te kopen" vraag.
Ik wil morgen een videokaart (van maximaal 200 euro) halen bij m'n nieuwe Opteron 146 en A8R-MVP. Nu is mijn vraag:
Moet ik een (Sapphire) X800 GTO (voor 180 euro) nemen of kan ik toch beter gaan voor de (Sapphire) X1600 Pro (slechts 136,50 euro @ 4Launch). Ik kom er niet helemaal uit of de X1600 Pro nou veel minder is dan de X800 GTO of niet.
Alvast bedankt.
Verder kan de X1600 zo in crossfire zonder extra kabels en zo. EN kan hij netjes grote tft's aansturen. de X800 kan dat niet en heeft een dure mastercard nodig. En zit aan een max resolutie vast.
Dus met een X1600 kun je makkelijk upgraiden door er een bij te prikken. En met een beetje tweaken zullen die kaartjes wel 800+ MHz kunnen halen op de core. Ik denk dat ze dan aardig kunnen concureren met een 6800 GS of X800/X850 Pro. Maar met een voordeel voor crossfire.
Zelf zou ik de X1600 Pro pakken zo duur zijn ze niet. Kun je mooi proberen. IS het te sloom kun je em of verkopen of een 2e bij prikken. Dan ben je zekers sneller. Ik denk dat je dan zelfs sneller bent als een X850 XT PE.
De X1600Pro zit qua prestaties vermoedelijk rond, of zelfs onder 6600GT niveau (X1600XT is wat sneller).
De standaard X800 (8 pipes) verslaat de X1600XT echter al behoorlijk, dus de X800GTO (12 pipes) is out of the box dus een heel stuk sneller dan de X1600 Pro, niet in de laatste plaats vanwege de 256bit memorybus.
Je kunt kijken of nog je aan een X800GTO2 kunt komen, die zijn bijna allemaal unlockable naar X850XT (PE).
Zoals in meerdere reviews al is gebleken red de X1600XT het overigens met IQ aan absoluut niet tegen de upper midrange van de vorige generatie (X8x0 Pro/XL en 6800GS/GT), dus de X1600Pro zal dat zeker niet redden.
CF is leuk, maar je kunt over het algemeen beter een single semi-high-end kaart hebben dan een dual GPU lower midrange setup. Het laatste is leuk voor 3D Mark scores op 1024x768 noAA/noAF, maar wanneer het serieuze werk begint (hoge reso's + veel IQ) vallen de prestaties al heel snel behoorlijk hard weg, wegens memory(bus) limitaties...
[ Voor 18% gewijzigd door Cheetah op 01-12-2005 11:11 ]
Full Specz
Dit topic is gesloten.
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.
POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.
Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o