[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 28 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.507 views sinds 30-01-2008

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Anoniem: 38733 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:31:
Dankzij een externe voeding ben je in de toekomst wel af van kostbare interne voedingen. Een el cheapo 250 wattertje voldoet dan altijd.
Je bent af van "kostbare" interne voedingen door kostbare externe voedingen per videokaart merk/model te gaan bijleveren? Ideaal! Lets not do that!
Een goede 480~500W interne voeding kost je ~90 Euro en gaat vele systeemupgrades mee... Op een slechte interne voeding wil je je high-end systeem niet draaien, tenminste, niet als je ook nog behoefte hebt aan enige vorm van stabiliteit. Een beetje merkvoeding kost sowieso al gauw 50~60 Euro, zelfs 350 Watters. Kun je beter 1x 3 tientjes extra uitgeven en een goede PSU kopen waar je een hele tijd plezier van hebt. Als je't perse budget wilt doen kun je ook naar de Antec SmartPower en Chieftec ATX12V v2.0 450~500W voedingen kijken die voor ~65 Euro gaan en de meeste systemen prima stabiel moeten houden met high-end videokaart erin.
En ik mag hopen dat een systeem van de magnitude die XT 512 waardig niet op een 250 wattertje draait... anders heb je iets echt niet begrepen ;)

Een externe voeding voor een videokaart is:
* Duurder in aanschaf... er moet namelijk een extra - stabiele - adapter bij de kaart bijgeleverd worden
* Proprity... je moet bij een upgrade je externe voeding vervangen of alsnog een goede voeding kopen
* Onprettig voor de stroomrekening (hoeveel stroom vreet dat ding dan wel niet?). Adapters verbruiken bovendien stroom zodra ze op het lichtnet aangesloten zijn, ook al is het apparaat zelf uit.
* Onaantrekkelijk voor mij gezien ik geen zin heb om extra te betalen terwijl ik hier een goede 580 watter in mijn sys heb.

En wat betreft dat "niets nieuws onder de zon"... dit is de 1ste single GPU videokaart die extern gevoed gaat worden... wel nieuws onder de zon dus (en of je't positief vind mag ieder voor zich bepalen) ;)
Die Dual GT van Asus heeft/had ook een externe voeding, maar daar kan ik me nog wel *iets* bij voorstellen gezien een speciaal design was met in feite 2 videokaarten op 1pcb die tegelijk van sap moeten worden voorzien. Het heeft i.i.g. niet mijn voorkeur...
Althalus schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:11:
Asus kaart is weer dus een mooi aangepaste PCB met super stabiele voltagelijnen (externe adapter)!
Daar verwacht ik veel van. En misschien zijn strakkere timings de reden van een betere score op dezelfde snelheden?
Zoals je vroeg zal ik er even op in gaan... :)
Ten eerste denk ik niet dat Asus een eigen PCB gebruikt. Ik vermoed dat ze niet voldoende tijd hebben gehad om in zo korte tijd een eigen PCB te ontwikkelen voor een complexe chip als de R520. De kaart zal dus vermoedelijk gewoon gebaseerd zijn op het reference PCB (en daar lijkt het trouwens ook op).
Strakkere geheugentimings zijn ook een beetje unlikely, wie kan de timings beter instellen dan de fabrikant zelf, die de chip tenslotte ontwikkeld heeft en veel langer ermee getest heeft? Daarbij is een 10% snelheidstoename wel heel veel om toe te schrijven aan strakkere timings.
Dus voor de duidelijkheid:
Dankzij een externe voeding kan er een stabielere voltage lijn worden geleverd met een hoge waarde.
Daardoor kan de core meer worden overclocked.
Of een (relatief goedkope) externe voeding stabielere voltlijnen kan leveren dan een goede interne voeding is dicutabel.
Een goede interne voeding is niet voor niets redelijk aan de prijs, gezien deze o.a. stroomstabilisators bevatten die fluctureringen op het lichtnet opvangen, en vele andere stabiliserende technieken in zich heeft (waaronder Active PFC, Active voltcontrole etc). Adapters met die stabilisators zijn nog duurder (kijk ook voor de grap maar eens naar wat een laptop of TFT adapter kost).

Gezien Asus niet heel erg veel extra gaat kunnen vragen voor de externe voeding kun je dus enige vraagtekens zetten bij de kwaliteit en zodoende effectiviteit. Ik heb persoonlijk in ieder geval meer vertrouwen in een stabiele interne kwaliteitsvoeding.

[ Voor 39% gewijzigd door Cheetah op 17-11-2005 01:31 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
FirefoxAG schreef op donderdag 17 november 2005 @ 01:05:
[...]
En ik mag hopen dat een systeem van de magnitude die XT 512 waardig niet op een 250 wattertje draait... anders heb je iets echt niet begrepen ;)
Een heel verhaal waar best wat in zat, tot dit zinnetje. Of mensen het goed hebben begrepen of niet staat helemaal los van het feit dat Asus er blijkbaar een externe adapter bij levert. En wie ben jij om te beoordelen dat iemand met een 250Wattertje het niet goed heeft begrepen als-ie wel een XT512 wil draaien? :? Het lijkt me toch echt dat ieder dat voor zich wel kan bepalen zonder dat je door anderen nog eens in een bepaald hokje wordt geduwd.
Een externe voeding voor een videokaart is:
* Duurder in aanschaf... er moet namelijk een extra - stabiele - adapter bij de kaart bijgeleverd worden
Asus heeft dus blijkbaar ook al de prijzen bekend gemaakt van de X1800XT TOP. Zou je die even kunnen linken, want dan kan ik zelf zien of het inderdaad duurder is in aanschaf.
* Proprity... je moet bij een upgrade je externe voeding vervangen of alsnog een goede voeding kopen
Dit lijkt me toch echt een non-issue. Tenzij degene die een nieuwe kaart koopt denkt dat externe voedingen standaard geleverd worden bij nieuwe videokaarten. Een TOP kaart is meer uitzondering dan regel, dus de kans dat iemand dit echt zal denken is miniem.
En wat betreft dat "niets nieuws onder de zon"... dit is de 1ste single GPU videokaart die extern gevoed gaat worden... wel nieuws onder de zon dus (en of je't positief vind mag ieder voor zich bepalen) ;)
Woorden uit de context rukken en in een nieuwe context plaatsen is gemakkelijk. Er is niets mis met de zin dat externe voedingsadapters eerder gebruikt zijn op VGA kaarten. Dat is namelijk gewoon zo. Of het er nu 6 cores, 4 cores, 2 cores of 1 core is, doet niet ter zake. En een hele discussie aangaan over hoeveel stroom het beestje verbruikt nog voordat de officiele specs aangekondigd zijn, past ook niet echt in dit topic.
Die Dual GT van Asus heeft/had ook een externe voeding, maar daar kan ik me nog wel *iets* bij voorstellen gezien een speciaal design was met in feite 2 videokaarten op 1pcb die tegelijk van sap moeten worden voorzien. Het heeft i.i.g. niet mijn voorkeur...
Dan moet je de X1800 DUAL eens zien van Asus. Echt een grootverbruiker en alleen voor de liefhebber die er zo'n €999 voor over heeft. Ik vraag me trouwens af of dit ook in CrossFire te gebruiken zal zijn. De techniek heeft ATi in huis aangezien men gewend is om tot zo'n 256 cores aan elkaar te koppelen, wat prima werkt dankzij supertiling, dus zou 4 geen probleem moeten zijn.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

maar hoeveel stroom verbruiken 2 x1800xt kaarten nou precies? gezien mijn voeding van slechts 550 watt.. een antec uiteraard :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Cheetah

Cheetah

@CJ: Doe volgende keer weer gewoon een rationele reactie op mijn post, ok? ;)
Wat ik hieronder nu ga uitleggen lijkt me namelijk tamelijk onnodig, maar goed...

1. Je draait een high-end systeem niet op een 250W voedinkje

2. Dat een XT met externe adapter duurder word dan een XT daarzonder is (om het voorzichtig uit te drukken) nogal logisch. Zeker na de (beknopte) uitleg die ik heb gegeven over wat er bij een stabiele adapter/voeding komt kijken. Zelfs al zou dit in de praktijk niet zo blijken te zijn, dan nog had de XT met adapter goedkoper gemarket kunnen worden als die zonder adapter werd geleverd. Extra's - zeker dit soort - zijn niet gratis.

3. Als je je XT TOP videokaart upgrade - en je was voor sap afhankelijk van de externe voeding daarvan - dan zul je toch echt een nieuwe voeding moeten hebben -> ongeacht of die misschien bij je nieuwe graka zit...

4. De aangehaalde woorden zijn volledig in context. Jij zegt dat het idee van een externe voeding voor grafische kaarten niet nieuw is. Ik zeg dat het wel nieuw is voor single GPU oplossingen.
En een discussie over het stroomverbruik van een nieuwe ATi kaart die jij als nieuws post lijkt me toch bestwel in het ATi nieuwsdiscussie topic te passen? Of mis ik iets? ;)

Ik kan me trouwens wel wat voorstellen bij een optie op het extern voeden van XT Xfire mastercards, gezien hier ook nog een single XT naast moet... en dan nog kun je bediscussieren of stroomverbruik van zo'n duo niet gewoon binnen de perken van een redelijke kwaliteitsvoeding moet worden gehouden... maar om single kaarten nu extern te gaan voeden vind ik echt wat ver gaan :/

[ Voor 16% gewijzigd door Cheetah op 17-11-2005 03:53 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:23
FireFox je moet het denk ik zo bekijken:

Echte Doc'ers willen gewoon de max uit een kaart halen. Daatbij boeit het ze niet dat ze dan de hele tijd een prometeia hebben mee loeien die 200 watt extra verstookt. Het enige waar hun aan denken is hoe krijg ik meer uit mijn setup. Als een externe power adapter daar bij zou helpen pakken ze die zo mee.

X1800 XT "TOP" kaartjes zijn ook niet voor iedereen bedoelt. Alleen voor de mensen die het snelste van het snelste willen. En daar hebben ze dan wel wat voor over. Wil je dit niet ? dan koop je gewoon een normale X1800 XT. En dan kun je alles op je interne voeding hangen.

Zo kijk ik er igg tegen aan. Ik vind het leuk dat het er is. Alleen zelf zou ik het niet meer willen. Ik wil dat die stroom in me kast blijft. Dan koop ik mijn part wel een psu van 200 euro van 1000 watt. K heb laatst ook me 450 watter vervangen voor een 550. Zodat ik weer even wat meer prik heb. Dus ik denk dat de meeste mensen toch geen TOP kaart kopen. En mischien hoef je die externe connector niet aan te sluiten. Die kun je ook wel weer los maken zie plaatje en em op de interne connector hangen. Als jij gewoon een zware psu hebt zal dat zekers net zo goed of iets minder goed werken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• CJ
  • Niet online
(overleden)
FirefoxAG schreef op donderdag 17 november 2005 @ 03:46:
@CJ: Doe volgende keer weer gewoon een rationele reactie op mijn post, ok? ;)
offtopic:
Sorry als ik de laatste tijd wat zakelijker overkom, maar ik heb van de mods een push-message gehad of ik van alles kon doen in de topicstart om basic vragen en flamegedrag zo veel mogelijk te voorkomen, terwijl ik daar al zeer m'n best voor heb gedaan. Aangezien de vernieuwde topicstart nog niet klaar is, doe ik dat nu even hier in het kort.

De manier van discussieren is bij het voorkomen van flamegedrag zeer belangrijk en sommige mensen hebben al eens een waarschuwing gekregen over de toon van posten. De toon inbinden, niet constant in herhaling vallen, een keertje tot 20 tellen ipv tot 10, niet mensen koste wat het koste willen proberen over te halen van je gelijk etc... het helpt allemaal. Dit topic is dus bedoelt voor het vermelden van nieuws, technieken, methodes etc van ATi en er over te praten. Een externe stroomadapter is iets van Asus. Het aanstippen in de discussie is ok aangezien het duidelijk om een ATi kaart gaat, maar een uitgebreide discussie over het hoe en wat van de stroomadapter en stroomverbruik mag in een ander topic. Daarnaast is het een algemeen topic en zit niemand hier te wachten op 30 posts over een externe stroomadapter wat prima in een apart topic kan.

Ik doe m'n best om dit topic zo veel mogelijk on topic te houden en verwacht dat mensen er hier ook aan mee werken.

Dan weer ontopic... Er is een leuk artikel verschenen over de R580... Wat er waar van is, laat ik in het midden (leuk discussie materiaal hopelijk zonder al te veel 'groen is beter want..., rood is beter want...) ;) ). In het kort wordt er het volgende gezegd... R580 heeft 32 pipelines net als de R520, draait op 400-500 Mhz en is niet te vergelijken met R520 (3 Shaderprocessors per pipe wat uit zou komen op een veelgehoord getal van 96 ALUs).
From information I have grabbed from AIB and ATi sources, the chip IS working well at 32 pipelines, and while MHz haven't been locked down yet, most of the R580 chips run fine at high 400's to mid 500's with dual slot cooling.
Bron: http://www.nextl3vel.org/board/index.php?showtopic=729

Als dit waar is dan zou ik wel zeer verbaasd zijn, alhoewel ik me altijd heb afgevraagd of de nieuwe memorycontroller inderdaad wel echt zo'n groot gedeelte van de 320 mln transistoren in beslag neemt .

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Anoniem: 54475

I'm back!!!
Cj, wel leuk om te zien wat de redenen waren om de X1800 series nu uit te brengen:

Points to consider:
ATi had spent so much money on the R520 already that they simply wanted to go ahead knowing full well that the R520 should be able to match, even if only barely, what nVidia was offering.
The R580 team will have time to improve and make the design more efficient. They could try for higher core speeds as well (therefore better performance and less bugs).
This gives nVidia a false sense of security.
Investors, some of the only people they really TRULY have to please, were getting a bit uneasy about ATi's lack of competition to the 7800GTX and simply wanted something, even if it was sub-par, out on the market immediately.
Perhaps it simply wasn't ready. Due to the different designs, maybe drivers simply were too buggy. While similar to the R520, the R580 is dissimilar enough to have its own bugs separate from the R520.

Dus vuurwerk komt eraan.....
_/-\o_
CJ schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:18:
[...]

offtopic:
Sorry als ik de laatste tijd wat zakelijker overkom, maar ik heb van de mods een push-message gehad of ik van alles kon doen in de topicstart om basic vragen en flamegedrag zo veel mogelijk te voorkomen, terwijl ik daar al zeer m'n best voor heb gedaan. Aangezien de vernieuwde topicstart nog niet klaar is, doe ik dat nu even hier in het kort.

De manier van discussieren is bij het voorkomen van flamegedrag zeer belangrijk en sommige mensen hebben al eens een waarschuwing gekregen over de toon van posten. De toon inbinden, niet constant in herhaling vallen, een keertje tot 20 tellen ipv tot 10, niet mensen koste wat het koste willen proberen over te halen van je gelijk etc... het helpt allemaal. Dit topic is dus bedoelt voor het vermelden van nieuws, technieken, methodes etc van ATi en er over te praten. Een externe stroomadapter is iets van Asus. Het aanstippen in de discussie is ok aangezien het duidelijk om een ATi kaart gaat, maar een uitgebreide discussie over het hoe en wat van de stroomadapter en stroomverbruik mag in een ander topic. Daarnaast is het een algemeen topic en zit niemand hier te wachten op 30 posts over een externe stroomadapter wat prima in een apart topic kan.

Ik doe m'n best om dit topic zo veel mogelijk on topic te houden en verwacht dat mensen er hier ook aan mee werken.

Dan weer ontopic... Er is een leuk artikel verschenen over de R580... Wat er waar van is, laat ik in het midden (leuk discussie materiaal hopelijk zonder al te veel 'groen is beter want..., rood is beter want...) ;) ). In het kort wordt er het volgende gezegd... R580 heeft 32 pipelines net als de R520, draait op 400-500 Mhz en is niet te vergelijken met R520 (3 Shaderprocessors per pipe wat uit zou komen op een veelgehoord getal van 96 ALUs).

[...]

Bron: http://www.nextl3vel.org/board/index.php?showtopic=729

Als dit waar is dan zou ik wel zeer verbaasd zijn, alhoewel ik me altijd heb afgevraagd of de nieuwe memorycontroller inderdaad wel echt zo'n groot gedeelte van de 320 mln transistoren in beslag neemt .

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:56
CJ schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:41:
[...]

Hoeveel jaar geleden het was doet er niet toe. Het punt wat ik probeerde te maken was dat externe voedingen al vaker gebruikt zijn om VGA kaarten te voeden. 3dfx ging er mee aan de slag en Asus heeft het al eerder toegepast op een van hun DUAL kaarten. Of het de toekomst gaat worden lijkt me nu nog een beetje voorbarig. Het kan ook zijn dat Asus op dit moment geen andere oplossing ziet wanneer ze dit soort kaarten toch aan een breder publiek (lees: niet iedereen heeft €100-€200 over voor een voeding) willen aan de man willen brengen.
Iedereen die meer dan 500 eurie voor een videokaart kan en wil neertellen kan ook makkelijk een redelijk goede voeding kopen. Een paar groentjes daar gelaten, maar die doen toch niet aan overklokken.
En je hebt ook prima voedingen voor onder de 100. Apparte adapter is gewoon een slecht initiatief imo.

• Astennu
Uhmm 32 pipes ??? ik ben benieuwd :D als ze dat voor elkaar krijgen is dat heel mooi :D maar heeft i dan ook nog die 3 Shader units per pipe ? Dat zou wel giganties lomp zijn. Dan moet nvidia wel 8 pipe aan de G75 toevoegen willen ze iets kunnen doen.

En de vraag is idd ook wordt de R580 uitgegeven als 32 pipe kaart of worden de meeste 24 en mischien een enkele kaart XT PE ? 32 pipes ? Nu dit gehoord te hebben ben ik ook wel benieuwd naar de vertex shaders. Zouden dit er dan ook 12 zijn ? :P :9

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Vanwaar die quote op het einde Mazzaneh, die vat ik even niet. Of hoort dat nog bij 'het vuurwerk komt eraan _/-\o_ '? Nou ja, whatever :)
Anoniem: 107308 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:05:
Om het maar te verduidelijken voordat er toch gezeik overkomt, ik geef duidelijk aan dat dit dus niet voor iedereen geldt(waaronder CJ, zijn bekenden en ikzelf). En voor mij geld jammergenoeg dat het dus door B) komt, nou ja de oogjes die dat noodzakelijk maken.
offtopic:
Ik moet je zeggen dat ik echt niet voor ogen had om iets negatiefs/sarcastisch aan te stippen met die 'oogjes', ik vond het gewoon een leuke smiley om mee af te sluiten, beetje dom van me dus :X . Even overnieuw: 'bij deze is het Case Closed wat betreft shimmering :*) '

Is dit beter? :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 18:30

Pubbert

random gestoord

Beter dat ATi hun R580 nou maar masaal laat produceren, en dán introduceren.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 19:55
Thund3r schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:33:
Beter dat ATi hun R580 nou maar masaal laat produceren, en dán introduceren.
laat ze dat eerst eens met de r520 doen dan !

Anoniem: 54475

Ik bedoel nix anders dan dat de R580 er aan komt. That's it.
Jejking schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:08:
Vanwaar die quote op het einde Mazzaneh, die vat ik even niet. Of hoort dat nog bij 'het vuurwerk komt eraan _/-\o_ '? Nou ja, whatever :)

[...]

offtopic:
Ik moet je zeggen dat ik echt niet voor ogen had om iets negatiefs/sarcastisch aan te stippen met die 'oogjes', ik vond het gewoon een leuke smiley om mee af te sluiten, beetje dom van me dus :X . Even overnieuw: 'bij deze is het Case Closed wat betreft shimmering :*) '

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 16:27

Brainless-NL

lolkipo

[...]
R580 heeft 32 pipelines net als de R520
Is dat een typo, of heb ik de afgelopen tijd onder een steen geleefd?

[ Voor 19% gewijzigd door Brainless-NL op 17-11-2005 11:40 ]

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Brainless-NL schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:39:
[...]

Is dat een typo, of heb ik de afgelopen tijd onder een steen geleefd?
Wees gerust je hebt niet onder een steen gelegen ;)

@ CJ

De R520 is altijd een 16 pipes design geweest.
De R580 is WEL een 32 pipes design.

Correct me if im wrong ! >:)

[ Voor 6% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 17-11-2005 11:48 ]

Turn it off and on again.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Volgens mij is ATI al gestopt met het produceren van de X1800XT, want er verandert geen sodemieter mbt de beschikbaarheid hier in de Benelux en het leeuwendeel van Europa.

Als iemand nog shops in de VS weet die naar Europa verzenden graag, want in NL is het een onmogelijke missie.

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 17-11-2005 12:16 ]

Niet op voorraad.

• Astennu
SmokeyTheBandit schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:46:
[...]

Wees gerust je hebt niet onder een steen gelegen ;)

@ CJ

De R520 is altijd een 16 pipes design geweest.
De R580 is WEL een 32 pipes design.

Correct me if im wrong ! >:)
Weet je niet. De core is wel giganties groot. En ik kan me niet voor stellen dat de R580 75% goter is. Dan is de hitte niet meer te houden. ATi wil geen xray's van hun cores. Dus je kunt niet bewijzen dat er maar 16 in zitten. Mischien zitten er wel meer in maar weten wij dat niet....

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dat bedoelt CJ (of die gast op die site eigenlijk) ook, het was oorsponkelijk de bedoeling dat het een 32 pijper zou worden, maar door de problemen hebben ze alleen maar 16 pijpers kunnen produceren.

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Astennu schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:17:
[...]

Weet je niet. De core is wel giganties groot. En ik kan me niet voor stellen dat de R580 75% goter is. Dan is de hitte niet meer te houden. ATi wil geen xray's van hun cores. Dus je kunt niet bewijzen dat er maar 16 in zitten. Mischien zitten er wel meer in maar weten wij dat niet....
Ik denk het niet, al zouden er 48 in zitten zou de 580 niet 75% groter hoeven te maken. En groter oppervlak is gunstiger voor warmte verspreiding.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hmm... als je dit post mag dit vast ook wel. De bron is trouwens ook The Inquirer :P
Geforce 6800GS comes in AGP flavour ; In two to three weeks

M.a.w.: niks geen in de steek gelaten AGP-markt voor ATi! Dit was trouwens ook wel te verwachten, het zou wel getuigen van extréme domheid van Nvidia als ze deze kans hadden laten schieten ;)

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 22:25
Wat ik uit de tekst haal die CJ postte, is dat de schrijver eigenlijk denkt dat de R520 een 32piper is waarvan er 16 pipes zijn uitgeschakeld. Of er is ruimte voor 16 pipes maar ze zitten er niet in? Het zou grappig zijn als er iemand een of andere bios hack maakt die alle pipes activeert. Er is al sinds de eerste plaatjes van de R520 core waren geleaked discussies geweest dat er 32 pipes in zouden zitten vanwege de grootte van de core. Het zou veel verklaren iig als het zou kloppen. Ati heeft zich gewoon ontzettend verslikt zoen ze begonnen met de R520 dat mag ondertussen wel duidelijk zijn. Maar, de nieuwe memorycontroller en de andere dingen nemen ze wel mee in de nieuwe ontwerpen. Dus uiteindelijk is het niet helemaal voor niets geweest. Maar deze slag heeft Ati verloren. De X1300 is niet interessant op dit moment, X1600 niet leverbaar, De X1800XT ook niet, X1800xl is eigenlijk de enige kaart waar Ati nu wat aan heeft. Eigenlijk is dit de huidige topkaart van Ati gezien de beschikbaarheid van de andere versies.

• Cheetah

Cheetah

From information I have grabbed from AIB and ATi sources, the chip IS working well at 32 pipelines, and while MHz haven't been locked down yet, most of the R580 chips run fine at high 400's to mid 500's with dual slot cooling.
Kijk now we are talking... bij deze is het bevestigd dat ik weer op ATi instap bij R580 :*)
<hoewel ik daar wel bij moet vermelden dat nV waarschijnlijk ook een 32piper op ~500+mhz in ontwikkeling heeft - gezien hun huidige 110nm GTX512 al @550+mhz loopt>
edward2 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:15:
Volgens mij is ATI al gestopt met het produceren van de X1800XT, want er verandert geen sodemieter mbt de beschikbaarheid hier in de Benelux en het leeuwendeel van Europa.
Dat betwijfel ik tenzij ze R580 nog voor de kerst in grote aantallen op de markt hebben. In het andere geval overhandigen ze gewoon de high-end en ultra-high-end aan nV de komende feestdagen... en ik gok dat dit niet in hun planning ligt ;)
Jejking schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:33:
Hmm... als je dit post mag dit vast ook wel. De bron is trouwens ook The Inquirer :P
Geforce 6800GS comes in AGP flavour ; In two to three weeks

M.a.w.: niks geen in de steek gelaten AGP-markt voor ATi! Dit was trouwens ook wel te verwachten, het zou wel getuigen van extréme domheid van Nvidia als ze deze kans hadden laten schieten ;)
Ik vond het ook al typisch idd... ik denk dat geen van beide partijen erop zit te wachten een complete markt - ingepakt met strik - aan de ander te overhandigen ;)
Unlike Geforce 6800 AGP, the new Geforce 6800GS AGP will be based on good old NV40 chips.
Zou dit betekenen dat die GS AGP kaarten hoge clockspeeds hebben en unlockable zijn..? Zo ja, dan word die AGP variant nog een verrukkelijk kaartje dat de Ultra diep in het stof laat happen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 17-11-2005 13:03 ]

Full Specz

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

R580 heeft 32 pipelines net als de R520, draait op 400-500 Mhz en is niet te vergelijken met R520
Er staat gewoon dat R580 ALLEEN 32 pipes heeft en dat de R580 en R520 allebei op 400-500 Mhz draaien, maar qua architectuur anders in elkaar zitten. ;)

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Of de R520 echt 32 pipes heeft zal voorlopig nog een groot geheim blijven. Xrays van de R520 zijn zeer zeldzaam en de X-Rays die er zijn, daar worden veel mensen niet echt wijzer van, behalve dan dat ze een groot blok zien zitten wat de memory controller zou moeten zijn.

Of de R580 echt 32 pipes heeft... is ook nog maar de vraag, en zeker in welke zin je pipes moet opvatten. Zijn het dan 32 pipes op 16 ROPS? Dan zou het schemaatje 16-1-2-1 moeten zijn (G70 is min of meer een 16-1-1.5-1). Of zijn het echt 32 pipes met elk 3 pixelshader processors dus 96 pixelshaderprocessors in totaal?

Je moet kijken naar wat logisch is en wat haalbaar is.
R520 - 16 pixelshaderprocessors op 320 mln transistoren
R580 - 32 pixelshaderprocessors op 320-350 mln transistoren?
R580 - 48 pixelshaderprocessors op 380 mln transistoren?
R580 - 96 pixelshaderprocessors op 400+ mln transistoren?

@CyberAmp: Er staat ook "The R580, like the R520, was built from the ground up as a 32 pipeline chip". Dat R520 ook tussen 400-500 mhz draait met 32 pipes staat nergens expliciet vermeld.

Anoniem: 154707

Waarom is er zo'm slechte beschikbaarheid van de nieuwe ATI kaarten |:(

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

CJ schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:02:
Of de R520 echt 32 pipes heeft zal voorlopig nog een groot geheim blijven. Xrays van de R520 zijn zeer zeldzaam en de X-Rays die er zijn, daar worden veel mensen niet echt wijzer van, behalve dan dat ze een groot blok zien zitten wat de memory controller zou moeten zijn.

Of de R580 echt 32 pipes heeft... is ook nog maar de vraag, en zeker in welke zin je pipes moet opvatten. Zijn het dan 32 pipes op 16 ROPS? Dan zou het schemaatje 16-1-2-1 moeten zijn (G70 is min of meer een 16-1-1.5-1). Of zijn het echt 32 pipes met elk 3 pixelshader processors dus 96 pixelshaderprocessors in totaal?

Je moet kijken naar wat logisch is en wat haalbaar is.
R520 - 16 pixelshaderprocessors op 320 mln transistoren
R580 - 32 pixelshaderprocessors op 320-350 mln transistoren?
R580 - 48 pixelshaderprocessors op 380 mln transistoren?
R580 - 96 pixelshaderprocessors op 400+ mln transistoren?

@CyberAmp: Er staat ook "The R580, like the R520, was built from the ground up as a 32 pipeline chip". Dat R520 ook tussen 400-500 mhz draait met 32 pipes staat nergens expliciet vermeld.
Is ook speculatief he ;)

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Het hele stuk is speculatief, dus is het logisch dat alle opvolgende posts ook speculatief zijn. Er zijn genoeg sites die het artikel meteen weer de grond in hebben geboord. Maar ondanks dat het speculatief is, kan je wel een inschatting maken van wat er mogelijk is. Je weet namelijk wel een aantal variabelen, zoals:

Aantal transistoren
- R520: 320 mln transistoren
- RV530: 155 mln transistoren
- RV515: 105 mln transistoren
- R420: 160 mln transistoren

Aantal ROPs
- R520: 16
- RV530: 4
- RV515: 4
- R420: 16

Aantal Pixelshader Processors
- R520: 16
- RV530: 12
- RV515: 4
- R420 16

Aantal vertexshaders
- R520: 8
- RV530: 5
- RV515: 2
- R420: 6

Overstap van SM2.0 naar SM3.0 kost ongeveer 25% meer transistoren.

Bij de overgang van R360 naar R420 is er niet veel veranderd aan de architectuur. Wat kleine tweaks, maar voornamelijk 8 extra pipelines en 2 extra vertexshaders. ATi heeft hiervoor 50mln transistoren gebruikt om de overstap te maken van R300 (110 mln) naar R420 (160 mln).

Bij de overgang van RV515 naar RV530 heeft ATi dus in 50 mln transistoren weten te stoppen: een 256-bit ringbus, 3 meer vertexprocessors en 8 meer pixelprocessoren (2 per ROP). Bij de stap van R520 naar R580 blijft de ringbus gelijk. Als de ringbus inderdaad een groot gedeelte van die 50 mln transistoren bevat, dan zou je uit kunnen gaan van een 30% van die 50 mln transistoren (zeer ruim genomen).

De rekenwonders hier op het forum kunnen aan de hand van deze variabelen ongetwijfeld een inschatting maken over het aantal transistoren die de verschillende configuraties van een R580 zou kunnen hebben. En aan de hand daarvan kan je een inschatting maken of het haalbaar is op het 90nm proces en welke snelheden je dan zou kunnen verwachten.

Dit alles staat of valt natuurlijk met het feit of R520 nou echt maar 16 pipes heeft of dat er stiekem toch 32 in zitten zoals het artikel doet vermoeden.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

CJ schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:43:
Het hele stuk is speculatief, dus is het logisch dat alle opvolgende posts ook speculatief zijn. Er zijn genoeg sites die het artikel meteen weer de grond in hebben geboord. Maar ondanks dat het speculatief is, kan je wel een inschatting maken van wat er mogelijk is. Je weet namelijk wel een aantal variabelen, zoals:
...
Dit alles staat of valt natuurlijk met het feit of R520 nou echt maar 16 pipes heeft of dat er stiekem toch 32 in zitten zoals het artikel doet vermoeden.
Als ik het zo bekijk kan je ruwweg zeggen dat 32 mogelijk is, maar ook dat R520 'slechts' 16 kan hebben. However, het is waarschijnlijker dat ze die pipes wel in de R520 gebouwd hebben omdat R580 volgens berichten toch nieuwere architectuur bezit (de eventuele pipes) en ze wel op elkaar gebaseerd zijn, er bij R520 gedeactiveerd hebben vanwege eventuele problemen. Dit klopt indien R580 echt drastisch beter gaat leveren (en dus mogelijk 32 heeft)! Over transistors weet ik niet of je iets met die getallen kunt doen nu, je kan extrapoleren, berekenen maar ja wijzer word je er niet van. Misschien kan het ook dat de 32 pipes baseset core R580 minimale aanpassingen krijgt waardoor de 32 (of zo niet 24 pipes) beschikbaar worden waardoor het onmogelijk is om de R520 via simpele bios flash te unlocken. Ik vraag me alleen af welke problemen bij de R580 zouden kunnen optreden: bottlenecks? Voltage/hitte?

[ Voor 33% gewijzigd door Cyberamp op 17-11-2005 15:29 ]

Anoniem: 38733

Sapphire X1800XT/512 is in tha house hier. :P :)

Kan alleen nog even niets doen aangezien m'n pci-e mobo nog niet is gearriveerd, die verwachtte ik ook vandaag. (zit nu nog met een s754 agp bordje opgescheept :X )

Maar zou het werken als ik een stukje van de aansluiting afzaag? :+

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 17-11-2005 15:44 ]

Anoniem: 123571

Anoniem: 38733 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:43:
Sapphire X1800XT/512 is in tha house hier. :P :)

Kan alleen nog even niets doen aangezien m'n pci-e mobo nog niet is gearriveerd, die verwachtte ik ook vandaag. (zit nu nog met een s754 agp bordje opgescheept :X )

Maar zou het werken als ik een stukje van de aansluiting afzaag? :+
Ik denk het wel ja..... :*)
Ik kan me heeeel vaag nog iemand herrineren die op dat idee kwam 8)7

Anoniem: 27389

[offtopic]
Even een vraagje.
Ik heb een topic gestart vanwege mijn defecte 6800GT AGP
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1082522

Deze kaart was gekocht bij Alternate.
Nu staat er op de hoofdpagina van Alternate de volgende kaart in de aanbieding:

MSI RX850Pro-VTD256 voor 269 euro.

Is dit een beetje een goed alternatief voor de 6800GT 256DDR3?
Een feit is dat de 6800GT 16 pipelines heeft en de MSI RX850Pro-VTD256 maar 12.
Modbreak:Als je WEET dat iets offtopic is, waarom post je het dan? |:(

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 18-11-2005 04:27 ]

• Astennu
Anoniem: 27389 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
[offtopic]
Even een vraagje.
Ik heb een topic gestart vanwege mijn defecte 6800GT AGP
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1082522

Deze kaart was gekocht bij Alternate.
Nu staat er op de hoofdpagina van Alternate de volgende kaart in de aanbieding:

MSI RX850Pro-VTD256 voor 269 euro.

Is dit een beetje een goed alternatief voor de 6800GT 256DDR3?
Een feit is dat de 6800GT 16 pipelines heeft en de MSI RX850Pro-VTD256 maar 12.
Pak dan een GTO2 en mod die naar X850 XT PE door een bios update :) dan ga je veel verder dan een duffe 6800 GT kaart.

Anoniem: 27389

Astennu schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:15:
[...]

Pak dan een GTO2 en mod die naar X850 XT PE door een bios update :) dan ga je veel verder dan een duffe 6800 GT kaart.
Zo duf was die 6800 GT niet, ik was er super tevreden mee, maar dat terzijde.

Wat kost zo'n GTO2 en is die 100% modbaar? EN is ie in AGP te krijgen?
Modbreak:Pricewatch en de search zijn er niet voor niets...

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 18-11-2005 04:41 ]

• Astennu
Anoniem: 27389 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:32:
[...]
Zo duf was die 6800 GT niet, ik was er super tevreden mee, maar dat terzijde.

Wat kost zo'n GTO2 en is die 100% modbaar? EN is ie in AGP te krijgen?
Nja de 6800 GT die ik heb gehad ik de grootste klote kaart die ik ooit gehad heb. Hij liep niet geweldig. Clockte de hele tijd van zelf terrug. Drivers werkte niet fijn. En de PTT is em ook nog kwijt geraakt ook nooit een cent van terrug gezien :D. Ik weet zo niet of die GTO2 AGP is maar ik weet wel dat de meeste te modden zijn. Ook al is i dat niet dan zal i toch snel zijn. En als i wel modbaar is is het helemaal geweldig. Want dan heb je een kaart die makkelijk 6k5 in 3dmark 05 kan halen.

Anoniem: 122087

Iemand deze al gelezen?

Volgens anandtech gaf ATI duidelijk te kennen dat de X1800XT PE (!!) komt, deze moet gaan concureren met de 7800GTX 512.
Deze review is echt smashing !
Check pagina 4, onderaan ;)

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2609&p=1

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 122087 op 17-11-2005 19:32 . Reden: pielen ]

Je link werkt niet. :>

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Dat klopt er komt waarschijnlijk een PE alleen verwacht niet dat die in Europa voor de release van de R580 leverbaar is.
Ding word dus al vervangen voordat hij in Europa ooit het daglicht zal zien :O
Heel leuk al die papier launches maar als ze dat doen laten ze die kaart concureren tegen de R580 ....

[ Voor 103% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 17-11-2005 19:13 ]

Turn it off and on again.

• roertnl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-06-2012
ik denk dat hij deze bedoelde
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2609&p=4
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2609&p=1

[ Voor 34% gewijzigd door roertnl op 17-11-2005 19:11 ]

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Ik denk het niet, aangezien dit artikel maar 2 pagina's heeft

Ik vind het toch wel enigzins hilarisch worden! Als dit verhaal sowieso ergens op slaat vind ik het dubieus. Hoe kan ATI nou een PE launchen als de XT nog (behoorlijk) onverkrijgbaar is?

[ Voor 64% gewijzigd door Brainless-NL op 17-11-2005 19:09 ]

• Astennu
Brainless-NL schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:05:
Ik denk het niet, aangezien dit artikel maar 2 pagina's heeft

Ik vind het toch wel enigzins hilarisch worden! Als dit verhaal sowieso ergens op slaat vind ik het dubieus. Hoe kan ATI nou een PE launchen als de XT nog (behoorlijk) onverkrijgbaar is?
Mischien omdat de levering helemaal op gang moet komen ? Ik bedoel als een chip gebakken wordt licht i echt niet een week later met PCB en al in de winkel daar gaan weken over heen. Ik weet niet meer presies hoe lang. Ik kan me er best wat bij voorstellen. Aangezien ATi het probleem met de softgrounds pas 3 maanden terrug gevonden heeft ?

ThnX, hijs gefixed :)

• epo
  • Laatst online: 16:54

epo

Astennu schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:26:
[...]

Mischien omdat de levering helemaal op gang moet komen ? Ik bedoel als een chip gebakken wordt licht i echt niet een week later met PCB en al in de winkel daar gaan weken over heen. Ik weet niet meer presies hoe lang. Ik kan me er best wat bij voorstellen. Aangezien ATi het probleem met de softgrounds pas 3 maanden terrug gevonden heeft ?
Dan hadden ze dat al eerder moeten regelen, geen excuus dit.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

trouwens weten jullie wat de hoogste score ooit is gehaald met een X850XT Crossfire setup? :)
of een link naar een website daarvan iig :)
Modbreak:Weet jij hoe lang de langst gemeten pik is :? Nee, en wil je waarschijnlijk niet weten ook. Dat is exact even relevant als de vraag die je hier stelt. Totaal onzinnig dus :o

[ Voor 42% gewijzigd door dion_b op 18-11-2005 04:42 ]

Iedereen weet allang dat de levering moeizaam op gang komt...
Dit was te wijten aan een fout in een onderdeel dat door een third party gelegeverd werd, lekker kinderachtig om daar continue op door te gaan :Z
Zelfs al levert ATI slecht, neemt dat niets af aan het feit dat de X1800XT PE er aan komt, en dat de X1800XT op zn minst net zo goed is als de 7800GTX ;)
Officieël is er nog niets door ATI bekend gemaakt over de release van de X1800XT PE, dus niet straks komen zeuren dat ook dit een paper launch was ;)
Als de X1800XT over een maand nog niet leverbaar is dan kom ik ongetwijfeld terug op mn standpunt.
Ik ben geen fanboy van wat dan ook, nvidia en ati mogen van mij best gaan fuseren ofzo B)
Al zou dat zonde zijn van de marktwerking, dan zijn we wel van dit geneuzel af :D

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 122087 op 17-11-2005 20:01 . Reden: typo ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:40

Bever!

3

mydogisgone schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:50:
trouwens weten jullie wat de hoogste score ooit is gehaald met een X850XT Crossfire setup? :)
of een link naar een website daarvan iig :)
http://www.vr-zone.com/?i=2273

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Astennu schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:26:
[...]

volgens mij moest de x1800xt al sinds begin november in de winkels liggen... Dat lukt al nauwelijks, laat staan met een nieuwe (nog hoger geklokte!!) kaart, waarvan de yields (waarschijnlijk) lager zijn dan de std XT.

Brainless-NL schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:16:
[...]

volgens mij moest de x800xt al sinds begin november in de winkels liggen... Dat lukt al nauwelijks, laat staan met een nieuwe (nog hoger geklokte!!) kaart, waarvan de yields (waarschijnlijk) lager zijn dan de std XT.
Nog hoger geklokte? dude... je weet toch zelf ook wel dat de core en memcontroller van de X1K totaal niet lijkt op die van de X800 serie, of lul je gewoon graag in de ruimte? :)
De yields van de Xfire editions zuigen, zondermeer mee eens!
Over de yields van de X1800XT valt te redetwisten, we zullen zien..
ATI heeft sowiezo geen profijt gehad van de delay, optimaliseren gaat moeilijk wanneer je product niet werkt!
Ik denk dat over een maand de planken overspoeld zullen worden, zo niet.. dan kom ik zoals gezegd terug op mn standpunt ;)

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Brainless-NL schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:16:
[...]

volgens mij moest de x1800xt al sinds begin november in de winkels liggen... Dat lukt al nauwelijks, laat staan met een nieuwe (nog hoger geklokte!!) kaart, waarvan de yields (waarschijnlijk) lager zijn dan de std XT.
00ps typo
Modbreak:Dan is dit een totaal loos bericht. Edit het origineel ipv het hier nogmaals ter aandacht te brengen

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 18-11-2005 04:42 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Ik zit net een beetje te surfen en zie net hoe goedkoop de X1800 serie is als je het vergelijk met de 7800 Ultra 512.

De prijs/kwaliteit verhouding ligt bij Ati veel beter.

Check de volgende prijzen

Sapphire X1800 XL 256Mb, DVI, TVout, PCI-E 413,10 Voorraad

MSI Radeon RX1800XL 256Mb, 2xDVI, ViVo, PCI-E 422,10 Voorraad
MSI Radeon RX1800XT 512Mb, 2xDVI, ViVo, PCI-E 530,10

Club 3D Radeon X1800 XL 256Mb, 2xDVI, ViVo, PCI-E 469,00 Voorraad
Club 3D Radeon X1800 XT 256Mb, 2xDVI, ViVo, PCI-E 559,00

Valt me echt reuze mee hoe duur, en dan heb je voor 1100 euro een dikke dikke Crossfire. Wat goed is voor 2/3 jaar dikke plezier.

• Astennu
X1800 XL kaarten gaan dalen. Naar 350 alleen die levering is niet op vooraard.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:32

Krizzie

Progressive Music \o/

Sapphire X1800XL is er al voor 380 euro makker ;) Dus wat jij opnoemt is wel duur ;)

Geluidswolk

Anoniem: 107308

Jejking schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:08:

offtopic:

Ik had het, gelukkig, door en heb er ook geen aanstoot aangenomen. Maar wilde niet en reeks flame/trolls zien ontstaan. Dus no hard feelings at all.

@CJ

Als je post zoals je in 90% van de gevallen post valt er volgens mij jouw totaal niet te verwijten, in de andere gevallen moeten emoties soms ook even kunnen. Ik denk dat wij die hier gewoon aan het hangjongeren zijn soms ook iets meer op onze tellen moeten passen en iets eerder iemand in de thread moeten negeren of aangeven. Voorbeeld: Ik draafde door met mijn posts in de richting van Help. Totaal nutteloos maar je raakt toch gepikeert als iemand je arrogant en zelfingenomen noemt en reageert dan iets te scherp. Ik door te rationeel te posten en in feite dan je arrogantie te tonen. Anderen doen dit op andere manieren. De topicstart is duidelijk wat wel en niet kan, als we nu allemaal iets bedachtzamer zijn en iets vaker rapporteren aan de mods wat niet mag/kan dan denk ik dat je gewoon jezelf kan zijn(dus niet zo zakelijk) en wij ook. En op ten duur hoeft dion_b dan ook niet meer om half twee 's nachts |:( en :'( te doen.

@externe voedinkjes

Als een single die gpu een externe voeding meegelevert krijgt dan is denk ik het grootste probleem niet dat deze externe voeding de prijs van die kaart omhoog duwt, etc, maar de publicitaire schade die ATi hierdoor kan oplopen. Ik zie de "grappige" plaatjes al van een gamer op een lanparty met een kolosale aggregaat ernaast. Hiernaast zet Intel ook nog eens keihard in op de de trend less is better in wattage. Nee, externe voedingen, lijken mij niet slim op het moment.

@Astennu

De 350 euro sapphire's niet leverbaar? Eh, das apart. En heb je al de reden gehoort waarom jouw XL het niet deed? Is benieuwt, want ik ben de eerste xl tegengekomen die naar de gallemiezen is gegaan en de vermoedelijke reden verbaasde mij nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Laatst online: 15-05 18:17

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Goed nieuws, de Sapphire X1800XL is niet de enige XL die in prijs gaat droppen zo te zien, ik zag net bij een van mijn distributeurs dat de ASUS x1800XL van 343 -> 299 is gezakt! en dat is op 4euro na gelijk aan de Sapphire! nijs nijs nijs!

Anyw00t, voor mij wordt het een RD580 plankje met een R580 vga-card en een lege bankrekening :P

ps:

De 7800Ultra/512 staat hier ook in: respectievelijk:
XFX: 595,-
MSI: 565,-

prijzen zijn allemaal inkoop ex btw..

[ Voor 17% gewijzigd door Oet op 18-11-2005 00:38 ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:26

SG

SG surft naar info hardewaren

Ja wat gaat de klant betalen aangezien die en ik niks aan de inkoop prijs hebben. De meeste bedrijfen houden sowieso inkoop bedragen geheim.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

HIj geeft toch geen naam vrij? ;)

Verder kun je er +/- 75 Euro bij optellen voor inkoop prijs :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
@ SeekLess

Ik weet het nog steeds niet wat er nou met die kaart was. Ik denk ook niet dat ik dat ooit te horen krijg hij is nu RMA en ben aan het wachten op een nieuwe. Heb nu tijdelijk een X800 XL. Maar idd een vaag geval. Icomputers zij ook al die kaart doet raar vanaf het moment dat je em in de pc stopt. Andere schijnen dat niet te hebben. Maar ik moet zeggen dat ik de laatste tijd veel peg heb ook met cpu's clocken niet. Producte die ik koop die ineens niet leverbaar meer zijn en ik dan 3 weken moet wachten ( ballistix 2gb ) Dus ja .... Mischien strax meer geluk :)

Edit.

Toen ik dit zag had ik zo iets van OMG ( Mja ik ben meer een DOC gastje dus vind dit heel insteressant :P ):

The possibility of HTT ratio-free overclocking will also interest the real overclockers out there. Running over 300FSB with a 5X HTT multiplier with current Athlon64 chips seemed an impossibility until we saw it working for ourselves in RD580. We are also glad to see ATI continue their commitment to quality audio on the AMD platform with continued support for High Definition audio codecs. Audio is one area where ATI is clearly outperforming their AMD chipset competition.

@ 5x HTT en dan 300 mhz dat is echt ziek is gewoon iets van 1.5 ghz HTT !!!. De huidige Nforce 4 planken vinden dat niet zo lekker dat weet ik wel. Volgens mij is 250X5 al een hele opgave als ik me NB temp zie. Dus ik gebruik meestal 300x3 HTT dan zit ik onder de 1000 maar als ik 4x pak ben ik bang dat i dat niet echt lekker trekt laat staan 322 of zo. Dus ik wil volgend jaar wel een RD580 plankje :P

[ Voor 47% gewijzigd door Astennu op 18-11-2005 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Diamond - AGP-based Radeon X1800 board was a misprint

http://www.xbitlabs.com/n...splay/20051117122745.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Excuse me? Een misprint? :? Misschien is het hard dat ik dit zeg, maar als je als bedrijf wat al tig jaren in deze harde business zit, op je eigen professionele website PCI-Express en AGP door elkaar haalt, dan moet je wel héél erg dom zijn imo :X M.a.w.: mijn gevoel zegt dat dit zaakje stinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nja zit wel wat in. Wie een kaart van 500 euro koopt kan ook wel een pci e bordje betalen. Dus ik snap best goed dat je niet zo maar een AGP versie uitbrengt dat leverd gewoon niet genoeg op. Maak je waarschijnlijk verlies op. Wat ze ook zeggen je moet minimaal 10.000 van die kaarten maken anders is het niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159308

Ik vindt het wel lomp lullig, voor de mensen die dit gisteren of de dag daarvoor te horen hebben gekregen dat er misschien nog hoop was voor hun om te upgraden. ja "Sorry mensen is een foutje"..... Waarom brengen ze dat foutje dan in vredesnaam naar buiten?

Dan gaan mensen toch weer voor een 6800GS denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:15:
nja zit wel wat in. Wie een kaart van 500 euro koopt kan ook wel een pci e bordje betalen. Dus ik snap best goed dat je niet zo maar een AGP versie uitbrengt dat leverd gewoon niet genoeg op. Maak je waarschijnlijk verlies op. Wat ze ook zeggen je moet minimaal 10.000 van die kaarten maken anders is het niet de moeite waard.
Of het zijn mensen die maar 500 pleuries hebben en niet meer, en toch heel graag een snel kaart willen.
:z

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 18:30

Pubbert

random gestoord

Astennu schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:05:
X1800 XL kaarten gaan dalen. Naar 350 alleen die levering is niet op vooraard.
pricewatch: Sapphire Radeon X1800 XL 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI)

Is al 3 weken op voorraad hoor :) Zie bijv. PCzaak, Azerty en 4Launch

[ Voor 7% gewijzigd door Pubbert op 18-11-2005 12:01 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 11:15
Wat interessant is aan dat artikel bij L'inq over de 'drukfout' is dat ze zeggen dat de markt voor AGP 74% is, en voor PCIe maar 26%. Dus dan zou het WEL zin hebben om een AGP versie uit te brengen, ook omdat er genoeg mensen zijn met een s754 bordje, genoeg power dus voor de komende tijd, maar wel met AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat ik begrepen heb, zijn die goedkoopste Saphire 1800XL kaarten geen vivo kaarten, dus geen video-in. Nu zullen niet veel mensen dat missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjuh
hjs schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:17:
Wat ik begrepen heb, zijn die goedkoopste Saphire 1800XL kaarten geen vivo kaarten, dus geen video-in. Nu zullen niet veel mensen dat missen ;)
Klopt inderdaad, Ik heb een Club 3D, en deze heeft het wel, dus is hetzelfde als de duurdere 1800XL van Saphire. Hij kost dacht ik 50,- meer. en ach, op zo'n bedrag maakt mij die paar € niet zo veel meer uit en het is wel eens handig om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

SpankmasterC schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:05:
Wat interessant is aan dat artikel bij L'inq over de 'drukfout' is dat ze zeggen dat de markt voor AGP 74% is, en voor PCIe maar 26%. Dus dan zou het WEL zin hebben om een AGP versie uit te brengen, ook omdat er genoeg mensen zijn met een s754 bordje, genoeg power dus voor de komende tijd, maar wel met AGP
Als ze AGP kaarten blijven maken dan wordt PCI-E natuurlijk nooit mainstream he ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159308

Krizzie schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:58:
[...]

Als ze AGP kaarten blijven maken dan wordt PCI-E natuurlijk nooit mainstream he ;)
Dan hebben we het nog niet eens over PCI-E 2.0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 11:15
Ja ok, maar ik denk ook wel dat als je kijkt naar marktsegment, dat dan de high-end veel beter verkoopt op PCIe, aangezien dit toch vaak nieuwe/geupgrade systemen zijn...
maar bijvoorbeeld het low-end of mid-end segment, daar verwacht ik tenminste nog wel flink wat AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835

Inq time!

ATI is moving to 80 nanometres
http://www.theinquirer.net/?article=27805
ATI has three chips based on the 80 nanometre process. One is called RV560 and will be the replacement for the just-announced RV530, Radeon X1600XT. The second two chips are codenamed RV505 and RV535. We know that the RV535 is an RV530 chip based on the 80 nanometre design while the RV505 is a low end chip based on the same process.
...
We know that those chips are scheduled for late second quarter 2006 so it will be quite a while before you see them in the stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-04 17:52
Hier Melden ze andere Mhz voor de "TOP" .. 675/800 en de MSRP is 529,- Euro's

[ Voor 18% gewijzigd door jimbojansen op 18-11-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jimbojansen90 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:52:
Hier Melden ze andere Mhz voor de "TOP" .. 675/800 en de MSRP is 529,- Euro's
Als dit waar is dan is er iets goed mis met de XT, want ik weet niet wat zij insane vinden maar 8% extra op de core en 6 2/3% op je memory vind ik nogal triest, helemaal als je er een externe voeding voor nodig hebt. Vergelijk met de GTX ~13% op de core en 12.5% op het memory, en dat zonder externe voeding. Het is hopelijk dus niet waar in acht nemende dat ATi bij hoog en laag beweert dat de XT heel goed kan worden overklokt.

@CJ

Is de A13 een XT of een XL core, ik kan het namelijk niet vinden maar dacht zelf een XT.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 107308 op 18-11-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Bah wat triest, levertijd van een Sapphire X1800XT is vooruit geschoven naar 06/12/2005, toppie ATI stelletje prutsers.
Modbreak:Moeten we dit versleten refrein nu iedere keer horen :?

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 21-11-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:40

Bever!

3

Anoniem: 107308 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:23:
[...]

Als dit waar is dan is er iets goed mis met de XT, want ik weet niet wat zij insane vinden maar 8% extra op de core en 6 2/3% op je memory vind ik nogal triest, helemaal als je er een externe voeding voor nodig hebt. Vergelijk met de GTX ~13% op de core en 12.5% op het memory, en dat zonder externe voeding. Het is hopelijk dus niet waar in acht nemende dat ATi bij hoog en laag beweert dat de XT heel goed kan worden overklokt.

@CJ

Is de A13 een XT of een XL core, ik kan het namelijk niet vinden maar dacht zelf een XT.
er zijn toch genoeg mensen met een xt die zonder externe voeding verder klokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 16-05 14:36
Bever! schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:39:
[...]

er zijn toch genoeg mensen met een xt die zonder externe voeding verder klokken...
Denk dat dit grotendeels bedoeld is om de load van je voeding te halen. Niet iedereen wil investeren in een 600W PSU en met het verbruik van de huidige grafische kaarten kan die in combinatie met een 4-tal schijven en een zwaar systeem toch zwaar belastend zijn voor je voeding als je je VGA kaarten intern gaat aansluiten en gaat overclocken.

Je voeding begeeft het misschien niet maar draait wel erg warm wat weer voor andere problemen kan zorgen zoals opwarmen van systeem en instabiele lijnen.

Lijkt me dus best een logische stap om deze kaarten extern te gaan voeding ook al brengt het weer een extra kabel met zich mee.

Wordt die TOP reeks trouwens ook in Master card uitgebracht ? lijkt me nogal onhandig als je daar 2 externe voedingen hebt liggen als ze het ook met 1 zouden kunnen doen.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bever! schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:39:
[...]

Genoeg? Ja, die zijn er wel en daarom is die voeding ook zo apart. Die overclocks kunnen geen externe voeding reachtvaardigen bovendien noch extreem overclocken. Er wordt hier beweert dat een externe voeding dat beter mogelijk zou maken, dit klopt maar dan zal je extra voeding wel bijna even duur zijn dan een normale voeding. M.a.w. een tweede voeding is goedkoper dan losse adapters en bij crossfire opstellingen verwacht ik dat mensen een extreem goed gekoelde kast hebben dus moet het geen enkel probleem opleveren zo'n tweede voeding. All in met die MSRP erbij genoemd moet er ergens wel een fout zijn. Ik ben daar razend benieuwt naar, ook al omdat de XT release steeds naar achter loopt als het om grote getallen gaat. Maar ATi zwijgt als het graf.

Edit: laten we hopen dat ATi meegaat in de prijzenoorlog want eerste GT gespot voor < 300,- euro in europa. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo snel prijzen heb zien zakken. Bij beide bedrijven. Ongelofelijk. Maar wel :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 107308 op 18-11-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Anoniem: 107308 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:23:
Dat is er een met het softground issue (IIRC), dus een XT zal het in ieder geval niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

A14 is XL en A15 is XT :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:26

SG

SG surft naar info hardewaren

Anoniem: 107308 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:19:
Genoeg? Ja, die zijn er wel en daarom is die voeding ook zo apart. Die overclocks kunnen geen externe voeding reachtvaardigen bovendien noch extreem overclocken. Er wordt hier beweert dat een externe voeding dat beter mogelijk zou maken, dit klopt maar dan zal je extra voeding wel bijna even duur zijn dan een normale voeding.
Die Meer prijs van 512MB vs 256MB voor de XT valt ook mee. Kan dus zijn dat ze minder marge nemen. Daarnaast als 'n full ATX voeding €50 á €150,- van redelijk tot goede kwaliteit.
Zal zo'n enkele lijns voedings adaptortje die aan 100 á 150 Watt ruim voldoende heeft toch een heel stuk minder kosten. En dan moet je niet de retail prijs nemen maar de kost prijs. Aangezien zo'n voeding 'n OEM artikel is die gelinkt is aan die kaart.

Dus ik denk aan €10 á €20,-Max op €500,-
M.a.w. een tweede voeding is goedkoper dan losse adapters en bij crossfire opstellingen verwacht ik dat mensen een extreem goed gekoelde kast hebben dus moet het geen enkel probleem opleveren zo'n tweede voeding. All in met die MSRP erbij genoemd moet er ergens wel een fout zijn. Ik ben daar razend benieuwt naar, ook al omdat de XT release steeds naar achter loopt als het om grote getallen gaat. Maar ATi zwijgt als het graf.
'n tweede voeding die je zelf extra erbij moet kopen is nog altijd 'n retail versie waar je vol voor moet betalen dan zo'n lichte maar toch ruim voldoende OEM toegevoegde voedinkje.

Ten eerste zal ATI mét voeding inbegrepen moeten concureren tegen kaarte zonder. Dus dat kosten plaatje is puur voor de Kaarten bouwers 'n minime kosten meerprijs voor hun.

Denk dat die 256MB supersnel en duur geheugen van de GTX512MB meer invloed heeft op het kosten plaatje. De meerprijs voor de XT512 is lager omdat het toch weer minder duur geheugen is.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Anoniem: 107308 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:19:
[...]

dit klopt maar dan zal je extra voeding wel bijna even duur zijn dan een normale voeding. M.a.w. een tweede voeding is goedkoper dan losse adapters en bij crossfire opstellingen verwacht ik dat mensen een extreem goed gekoelde kast hebben dus moet het geen enkel probleem opleveren zo'n tweede voeding.
een losse 220>12volt omvormer van 'n watt of 400-500 kost hóóguit iets van 50euro....(en 400-500 zal ie niet nodig hebben)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjuh
Jongens, Als jullie allemaal nu eens kijken naar het plaatje. Je kunt de aansluiting van de externe voeding weghalen. De extra stroomaansluiting voor pci-e die tegenwoordig op vga kaarten zit zit ook op deze asuskaart. Alleen gaat er een kabel van deze aansluiting naar een aansluiting voor een externe voeding. Maar als je deze kabel gewoon lostrekt dan kun je hem op je normale voeding aansluiten. Zo te zien geeft Asus je dus gewoon een keus. Alleen maar beter lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
Markjuh schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:43:
Jongens, Als jullie allemaal nu eens kijken naar het plaatje. Je kunt de aansluiting van de externe voeding weghalen. De extra stroomaansluiting voor pci-e die tegenwoordig op vga kaarten zit zit ook op deze asuskaart. Alleen gaat er een kabel van deze aansluiting naar een aansluiting voor een externe voeding. Maar als je deze kabel gewoon lostrekt dan kun je hem op je normale voeding aansluiten. Zo te zien geeft Asus je dus gewoon een keus. Alleen maar beter lijkt me.
Het maakt het product wel duurder, transformaters kosten geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Toch geen AGP x1800 lees ik net op de fp ?

nieuws: Diamond: toch geen X1800 met AGP-interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag kon ik eindelijk met m'n X1800XT aan de slag :P (nieuw pci-e mobo pas vandaag ontvangen). Met 2 vingers in z'n neus, dus zonder voltmods of fanspeedaanpassingen, de maximale toegestane CCC overkloks (690/800).
Jammergenoeg krijg ik het speciale OC tooltje van Driverheaven nog niet aan de praat, dus ik weet nog even niet wat 't kaartje max stabiel kan. (werkt misschien niet met Cat 5.11??)
En Ati tool en Ati tray tool werken nog niet met X1K. Ondersteuning is nog in beta fase en deze versie's zijn nog niet beschikbaar. ;(

Battlefield 2 speelt iig geweldig. Alles max, 6xAA + ADAA + 16 x HQAF @ 1280 smooth as butter. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 19-11-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Hoe ben je aan dat speeltje gekomen? :9 Volgens mij ben je de 1e Nederlander die er eentje heeft :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:00:
Vandaag kon ik eindelijk met m'n X1800XT aan de slag :P (nieuw pci-e mobo pas vandaag ontvangen). Met 2 vingers in z'n neus, dus zonder voltmods of fanspeedaanpassingen, de maximale toegestane CCC overkloks (690/800).
Jammergenoeg krijg ik het speciale OC tooltje van Driverheaven nog niet aan de praat, dus ik weet nog even niet wat 't kaartje max stabiel kan. (werkt misschien niet met Cat 5.11??)
En Ati tool en Ati tray tool werken nog niet met X1K. Ondersteuning is nog in beta fase en deze versie's zijn nog niet beschikbaar. ;(

Battlefield 2 speelt iig geweldig. Alles max, 6xAA + ADAA + 16 x HQAF @ 1280 smooth as butter. :P
1600-1200 haald i ook wel :P Me XL had daar ook totaal geen probs mee. Gefeliciteerd met je kaartje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Krizzie schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:13:
Hoe ben je aan dat speeltje gekomen? :9 Volgens mij ben je de 1e Nederlander die er eentje heeft :P
Eerlijk gezegd is het niet zo moeilijk. Op ebay lopen er een paar rond die je er graag eentje versturen voor relatief een beetje geld....nou ja beetje. Maar het punt is, ja het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:27:
[...]

1600-1200 haald i ook wel :P Me XL had daar ook totaal geen probs mee. Gefeliciteerd met je kaartje :D
Wat haal je in FEAR en hoe speelt COD2? Hoe speelt die verder, hopelijk heb ik er ook eentje binnenkort.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
edward2 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:43:
[...]

Wat haal je in FEAR en hoe speelt COD2? Hoe speelt die verder, hopelijk heb ik er ook eentje binnenkort.
COD2 lijkt me niets. COD vond ik al bagger. FEAR liep zo ver ik weet goed maar heb maar 2 min gespeeld. Daar nar patch gedaan werkte de game niet meer en nooit meer geprobeert. Maar ik heb me nieuwe kaart nog steeds niet :( komende week komt i weer :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krizzie schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:13:
Ik heb 'm al een paar dagen liggen, en gek genoeg lijk ik in ieder geval hier op t.net inderdaad nog steeds de enige te zijn. Ik heb 'm van PCMegastore, die kerel vertelde nog dat ze de totale voorraad Sapphire XT's van de importeur hadden ingekocht, het zou om 8 stuks gaan (die overigens binnen 5 min. verkocht waren). Dus ergens in NL zwerven er nog 7 rond.
Fresh install vanavond gedaan, deze heb ik er nog niet opstaan. Enkel wat BF2 gespeeld.
1600-1200 haald i ook wel Me XL had daar ook totaal geen probs mee. Gefeliciteerd met je kaartje
Thnx. ;)
Ik zit hier met een 17inch LCD, dus 1280 max. :/

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 20-11-2005 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 19:33

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 38733 schreef op zondag 20 november 2005 @ 00:48:
Dus ergens in NL zwerven er nog 7 rond.
:o

En dan moet je bedenken dat Komplett.nl ongeveer 150 6800GS kaarten heeft!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat haal je in FEAR en hoe speelt COD2?
Even snel wat COD2 multiplayer gedaan. Kaart is onwijs. :) Waar m'n X800XTPE op 1280/4xAA/8xAF meestal maar wat aan liep te modderen (~25fps), dus eigenlijk onspeelbaar werd, zie ik nu gewoon 2 á 3 keer hogere framerates, mét 16xHQAF erbij, en in-game alles max.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 20-11-2005 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wat heb je betaalt voor de X1800XT? Ben wel benieuwd? En heb je nu de normale kaart of de mastercard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Xfire kaarten zijn nog niet uit :) Athans de X1800 versies niet

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Versteegrob schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:35:
Wat heb je betaalt voor de X1800XT? Ben wel benieuwd? En heb je nu de normale kaart of de mastercard?
511,95 euro. Normale kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Anoniem: 38733 schreef op zondag 20 november 2005 @ 01:24:
[...]

Even snel wat COD2 multiplayer gedaan. Kaart is onwijs. :) Waar m'n X800XTPE op 1280/4xAA/8xAF meestal maar wat aan liep te modderen (~25fps), dus eigenlijk onspeelbaar werd, zie ik nu gewoon 2 á 3 keer hogere framerates, mét 16xHQAF erbij, en in-game alles max.
Mooi, door een afzegging ligt de mijne klaar bij Salland :) mazzeltje.
Modbreak:En WEER een post over beschikbaarheid...

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 21-11-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Tering echt niet duur zeg voor zon kaart. En dan straks crossfire, echt zo bruut!
Modbreak:Tering zeg, wat een loze post :Z

[ Voor 26% gewijzigd door dion_b op 21-11-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

zijn de x1800xt master kaarten nog helemaal niet leverbaar?
Als goed is krijg ik binnenkort een x850xt mastercard :) ben echt donders benieuwd wat voor een performance boost me dit gaat geven.
Gezien ik altijd CSS speel icm alles high wil dit met 32 players soms nog wel eens naar de 25 fps gaan en dat is niet echt fijn met multiplayer ;)
Dus is nog even afwachten, het is trouwens een CLUB3D kaartje :)
Heb net mijn dfi lanparty RDX200 CF-DR aan het draaien gemaakt en nu alleen nog even de juist software er op en van de week even dat kaartje er in zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F.E.A.R - retail game v1.0 - ingebouwde timedemo.
X1800XT, max OC CCC (690/800), Cat. 5.11
A64 3500+, geen OC.
2Gb mem.

1280x1024 - 4xAA/8xAF - in-game alles max, geen ss - Cat AI disabled:

Min 27
Avg 54
Max 133

1280x1024 - 4xADAA/8xHQAF - in-game alles max, geen ss - Cat AI disabled:

Min 26
Avg 53
Max 129

Het inschakelen van ADAA levert dus nauwelijks performanceverschil, waarschijnlijk doordat Fear weinig alpha textures gebruikt.

Cat AI enabled (met 4xAA/8xAF):

Min 20
Avg 40
Max 86

Cat AI enabled/disabled maakt dus idd een groot verschil, en dit is niet enkel in de timedemo het geval, in-game zie je exact dezelfde performanceverbetering. Cat AI disabled loopt merkbaar sneller.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 21-11-2005 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nette peformance :) Mischien moet ik toch maar eens kijken of ik met bijbetaling een XT kan krijgen :P

Hoe vind je de stock cooler eigelijk ? lekker stil ? Die van de X850 XT kon je nog wel horen maar volgens mij hadden ze het nu gefixt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Anoniem: 38733 schreef op maandag 21 november 2005 @ 04:11:

Cat AI enabled/disabled maakt dus idd een groot verschil, en dit is niet enkel in de timedemo het geval, in-game zie je exact dezelfde performanceverbetering. Cat AI disabled loopt merkbaar sneller.
Dat was zelfs vanaf de 9x00 serie al het geval dat Cat AI alles vertraagd. Waarom het nog erin zit is mij een raadsel.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.

POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.

Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o