Toon posts:

Videokaart nu kaduuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet zo lang (ongeveer 3 maanden) een nieuwe videokaart.
Het is een Leadtek WinFast A400 GT TDH 256MB DDR3 (6800GT).

Nu heb ik de laatste 2 weken heel soms last gehad van een reboot van de hele comp terwijl ik bijvoorbeeld aan het surfen ben of als ik aan het gamen ben (maakt dus niet uit wat je doet).

Maar nu kreeg ik een niet zo prettig bij-effect, namelijk dat er allemaal rare tekens en storing op mijn monitor getoverd wordt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stevenl/video.jpg

Dit is dus gewoon tijdens het opstarten, zelfs het allereerste scherm, welke de info over je videokaart geeft is corrupted (uiteraard WinXP Pro ook).

Als ik mijn pc een tijdje uit laat en dan weer opstart is het even goed, maar zodra je iets in Windows doet wordt de vertekening van het beeld telkens erger, totdat de pc een reboot geeft...

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Is de videokaart de schuldige?

Voor specs zie sig aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Probeer de kaart eens in een andere PC.

Probeer ook ff of je die PC remote over kan nemen, dan kan je de temps van je graka bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zeg: het geheugen op je videokaart is kapoet. Omruilen dus voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer de kaart eens in een andere PC.
Dat wordt lastig aangezien ik niet zomaar een andere pc tot mijn beschikking heb.
Ik heb mijn oude videokaart nog wel ergens liggen, als ik die erin doe en het beld is dan normaal dan weet ik natuurlijk of het aan de videokaart ligt.
Br3zip schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:30:
Ik zeg: het geheugen op je videokaart is kapoet. Omruilen dus voor een nieuwe.
Geeft de pc ook reboots als het geheugen van de graka overleden is?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep geheugen kapot heb zelf ook ditzelfde effect gehad en lag toen ook aan het geheugen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 10:09
Hoeft niet de videokaart te zijn hoor, als ik mijn processor te hard zet, dan krijg ik hetzelfde. Ik heb een AMD Athlon XP 2800+ , alle hardware kan verder harder dan mijn processor dus het ligt echt aan mijn te hoge overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:34:
Geeft de pc ook reboots als het geheugen van de graka overleden is?
Zou goed kunnen. Dan kan het zijn dat het zelfs meer is dan enkel het geheugen, maar die kaart gewoon flink naar de bagger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle hardware op standaard, dus niks is overgeclocked.
Mijn pc heeft het altijd prima gedaan sinds ik hem in elkaar heb gezet, alleen begon het dus de afgelopen 2 weken heel af en toe te rebooten.

EDIT

Dat word dus waarschijnlijk de bon van Alternate opsporen en de videokaart retour zenden.. natuurlijk net wanneer Call of Duty 2 onderweg is |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:42:
Ik heb alle hardware op standaard, dus niks is overgeclocked.
Mijn pc heeft het altijd prima gedaan sinds ik hem in elkaar heb gezet, alleen begon het dus de afgelopen 2 weken heel af en toe te rebooten.
Mischien is het beter om hem even uit te laten, en om hem in een andere machine te testen.
Draait de fan van je graka nog enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:44:
[...]

Mischien is het beter om hem even uit te laten, en om hem in een andere machine te testen.
Draait de fan van je graka nog enzo?
Ja heb ik gecontroleerd, de fan draait gewoon normaal en het koelblok voelt ook totaal niet heet aan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Als ik mijn pc een tijdje uit laat en dan weer opstart is het even goed, maar zodra je iets in Windows doet wordt de vertekening van het beeld telkens erger, totdat de pc een reboot geeft...'

zoals eerder vermeld klinkt dit echt als een geheugen probleem..
als je de mogelijkheid hebt om hem in een andere pc te testen, doen! -> maar niet meer met de zelfde pc proberen..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ik denk toch dat het uiteindelijk het simpelste is als je die kaart even bij een vriend/familielid/collega in de computer doet. Alleen het POST scherm is al genoeg. Als je dan ook zulke artifacts ziet dan weet je waar het in zit. Mocht dat niet het geval zijn dan kun je vervolgens gaan kijken of er andere problemen in je computer zijn.

Misschien is het je gewone geheugen of CPU? Wellicht door een spanningspiek vervoorzaakt.

Het zou best kunnen dat je kaart de geest heeft gegeven, maar als je die nooit hebt overgeklokt en je temps zijn goed in je case dan vind ik dat-ie wel snel kapot gaat. Gelukkig heeft Alternate een aardige service bij problemen. Al zou het zonde zijn deze kaart een poos kwijt te zijn en er dan achter te komen dat het uiteindelijk je moederbord of CPU bleek te zijn.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MediJack schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:07:
Ik denk toch dat het uiteindelijk het simpelste is als je die kaart even bij een vriend/familielid/collega in de computer doet. Alleen het POST scherm is al genoeg. Als je dan ook zulke artifacts ziet dan weet je waar het in zit. Mocht dat niet het geval zijn dan kun je vervolgens gaan kijken of er andere problemen in je computer zijn.

Misschien is het je gewone geheugen of CPU? Wellicht door een spanningspiek vervoorzaakt.

Het zou best kunnen dat je kaart de geest heeft gegeven, maar als je die nooit hebt overgeklokt en je temps zijn goed in je case dan vind ik dat-ie wel snel kapot gaat. Gelukkig heeft Alternate een aardige service bij problemen. Al zou het zonde zijn deze kaart een poos kwijt te zijn en er dan achter te komen dat het uiteindelijk je moederbord of CPU bleek te zijn.
Temps zijn altijd prima in orde geweest, daar had ik nooit iets over te klagen.
Ik vind het ook heel raar dat mijn videokaart het zo snel op heeft gegeven, maar het kan blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Trek je molexen (die stroomkabeltjes) es uit je videokaart en stop ze er weer es stevig in.
Ik kreeg dit ook een keer niet al te lang nadat ik (weer es :P ) in mn kast gerommeld had (tsja...op welke site zitten we nu he ;)?), bleek dat er een molexje beetje los of scheef zat (kon het eigenlijk niet zien zo 1-2-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:33
oeiii oeeii!! een Alternate aankoop.

Niet lullig bedoelt, maar ik heb letterlijk nu bijna 6 maanden een garantie afwerking van mijn videokaart.

De ene mooie belofte na de andere, wordt NOOIT terug gebeld. Sturen verkeerde videokaarten op enzv enzv.

Inmiddels (3 dagen terug) deal gesloten dat ik een betere kaart krijg dan ik voor betaald heb.

Maar neem van mij aan, bel elk uur dat ze iets met je hebben afgesproken en niet mailen/bellen.

Alleen dat helpt IETS.

heel veel succes

"een alternate hater:P"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn oude radeon 9500 weer in mijn pc en geen enkel vuiltje aan de lucht, prima beeld.

Ik heb de bon van Alternate gevonden, dus die 6800GT gaat mooi retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maxxi schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:05:
oeiii oeeii!! een Alternate aankoop.

Niet lullig bedoelt, maar ik heb letterlijk nu bijna 6 maanden een garantie afwerking van mijn videokaart.

De ene mooie belofte na de andere, wordt NOOIT terug gebeld. Sturen verkeerde videokaarten op enzv enzv.

Inmiddels (3 dagen terug) deal gesloten dat ik een betere kaart krijg dan ik voor betaald heb.

Maar neem van mij aan, bel elk uur dat ze iets met je hebben afgesproken en niet mailen/bellen.

Alleen dat helpt IETS.

heel veel succes

"een alternate hater:P"
Klinkt goed :+
Wat voor kaart had je en welke heb je er voor terug gekregen?

Die kaart van mij is tegenwoordig vrij zeldzaam en ook stukken duurder geworden, ik ben benieuwd hoe ze mij daar mee gaan helpen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:33
een

Gainward 2400GS 6800GT en zou nu een Gainward 2600 6800Ultra krijgen.

Maar even afwachten nog:P

btw haal dit verhaal maar niet aan, je moet eerst wel even heel veel gezeur ondergaan voordat je zoiets voor elkaar krijgt.

btw, ik heb PERCIES jou kaart er nu inzitten. Als "verkeerde" kaart.

dus ze krijgen er deze week weer 1tje binnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Maxxi op 30-10-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor probleem had jouw videokaart en hoe lang had je die kaart voordat hij kuren begon te vertonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mail ontvangen van Alternate dat ze mijn retourzending in behandeling hebben genomen.
Verpakking/accesoires etc. waren allemaal in orde volgens hun, dus nu afwachten op het oordeel over de videokaart.

Ik heb nu al een paar dagen mijn oude Radeon 9500 kaart in mijn pc zitten en ik ben geen enkel probleem tegen gekomen, dus het lag echt aan de videokaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een telefoontje gehad van Alternate, dat mijn videokaart idd kapot is (geheugen).
Nu hebben ze natuurlijk het probleem dat de 6800GT 256DDR3 niet meer verkrijgbaar is als AGP-versie.

Ze hebben mij alternatieven aangeboden in de vorm van Ati kaarten zoals bijv. R850 pro en X800 XT.
Dit zegt mij allemaal vrij weinig, want ik ben niet meer op de hoogte van Ati-kaarten omdat ik voor Nvidia had gekozen.

Of ze kunnen me de dagwaarde terug betalen van mijn 6800GT = 239 euro.
Bij aanschaf (4 maanden geleden) heb ik 249 euro betaald.
Moeten ze zowieso niet de originele waarde terug betalen ??

Ik wil nu graag weten wat een goed alternatief is voor mijn 'oude' 6800GT 256DDR3 AGP, of het nu Nvidia is of Ati.

Verwijderd

ze moeten zoiezo enkel de dagwaarde betalen, daar jou kaart gewoon niet meer waard is. Ik denk echter dat het aanbod van de 850 pro of een 800xt een erg leuk tegenbod is. Er zijn zat reviews te vinden over beide kaarten. Even wat zoeken op tweakers.net of google en je hebt je keuze denk ik wel snel gemaakt. Gezien de waarde van de 850 en 800 zou ik deze zeker overwegen. De 850 schijnt een opgefokte versie van de 800 te zijn, ik zou daar dan voor gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net idd even tomshardware bekeken, waar een mooie vergelijking staat.

Een r850 pro kom ik niet tegen, maar bijvoorbeeld wel de Radeon Atlantis X850XT ViVo (299 euro).
De andere versies van deze kaart zijn allemaal wat duurder, is dit een langzamere versie o.i.d.?

Edit.
In de pricewatch kom ik deze kaart helemaal niet tegen? 8)7
Plus dat ik natuurlijk moet bijbetalen, dus alles boven de 239 euro moet ik zelf op tafel leggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 14:07 ]

Verwijderd

Kijk ik wist niet dat je moest bijbetalen, op zich ook wel logisch maar ik meen te hebben gehoord dat ze gewoon een vervanging geven. Ikzelf zou eerlijk gezegd dan niet bijbetalen maar een 6800 zoeken waarbij je zo min mogelijk hoeft bij te betalen.
De xt is een betere versie dan de pro geloof ik, nou heb je in de 800 serie, normaal pro en xt dacht ik en bij de 850 dus ook. ViVo staat geloof ik voor video in en video out, dus als je video wil bewerken is dat een leuke oplossing normaal gesproken betaal je echter extra voor de ViVo waarde, misschien dat het geheugen van deze atlantis lager geklokt is? Zoiets kan je dan echter gewoon weer overklokken, alhoewel de 850 al behoorlijk tot zijn uiterste is geperst.

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is, dat AGP-versies van de 6800GT op dit moment zo aso duur zijn, bijna 100 euro meer dan ik er 4 maanden geleden voor heb betaald.

Ik baal er ontzettend van, want ik was super tevreden met de 6800GT die ik had en het liefst zou ik weer dezelfde kaart in mijn pc prikken, maar dan moet het niet zo zijn dat ik 100 euro meer moet betalen voor dezelfde kaart |:(

Is er niet een wet opgesteld dat ze hetzelfde artikel moeten leveren in geval van een defect tijdens garantie periode....ofzo?

Een andere optie is natuurlijk de kaart ter reparatie op laten sturen, maar dan ben ik mijn kaart vast nog wel een maand kwijt...

Verwijderd

Ja ik snap je probleem, volgens mij luidt de wet ook dat het product moet worden vervangen, of een vergelijkbaar product moet worden aangeboden. Mij lijkt het dan dat zij die 6800 voor 239 ergens te koop hebben zien staan?
Is het misschien slim om die 240 in je zak te steken en te gaan zoeken op markplaats of zoiets dergelijks? Je bent misschien wat langer zonder videokaart maar je ben wel het goedkoopst uit.

Edit:
Ik zie nu net alternate eerste pagina een gigantische aanbieding van ze: 850 pro voor 270 euro agp variant.

Voor 30 euro zou ik het wel weten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:45:
Edit:
Ik zie nu net alternate eerste pagina een gigantische aanbieding van ze: 850 pro voor 270 euro agp variant.

Voor 30 euro zou ik het wel weten.
Is die RX850 pro dan vergelijkbaar of sneller ?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ik denk niet dat het veel uitmaakt, en als je die 30 Euro kunt missen ben je wel gelijk klaar.

Al wil ik wel even melden dat de voorraad van artikelen op de Alternate website niet altijd correspondeert met hun actuele voorraad. Een belletje vooraf kan zeker geen kwaad.

Edit:
Sneller dan de 6800GT bedoel je natuurlijk... IK had het even verkeerd gelezen. 8)7
Ik denk dat een 850 pro wel iets sneller is dan een 6800GT, los van overklokpotentieel. Ik zit er niet zo goed in, maar wellicht kun je eens een vergelijkende review opzoeken.

[ Voor 34% gewijzigd door JvW op 17-11-2005 15:59 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:15:
Het punt is, dat AGP-versies van de 6800GT op dit moment zo aso duur zijn, bijna 100 euro meer dan ik er 4 maanden geleden voor heb betaald.

Ik baal er ontzettend van, want ik was super tevreden met de 6800GT die ik had en het liefst zou ik weer dezelfde kaart in mijn pc prikken, maar dan moet het niet zo zijn dat ik 100 euro meer moet betalen voor dezelfde kaart |:(

Is er niet een wet opgesteld dat ze hetzelfde artikel moeten leveren in geval van een defect tijdens garantie periode....ofzo?

Een andere optie is natuurlijk de kaart ter reparatie op laten sturen, maar dan ben ik mijn kaart vast nog wel een maand kwijt...
Je hebt toch garantie, ze kunnen je niet dwingen om iets duurders terug te kopen. Ze moeten je gewoon een kaart van dezelfde prijs/klasse bieden. Maar alternate is inderdaad een zeikbedrijf...we hebben er drie maanden over gedaan om een HDD terug te krijgen.

Verwijderd

De 850 is naar mijn weten wel degelijk sneller dan een 6800gt. Geloof dat de 800 gelijk loopt ongeveer en als antwoord op de 6800ultra had ati dan weer de 850.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er zwaar over na te denken om die 6800GT te laten repareren.
Ik ben gewoon niet van plan om bij te betalen voor een kaart die dezelfde prestaties levert.

Hoe zit het nu eigenlijk met de dagwaarde van die kaart?
Als je nu een 6800GT koopt dan betaal je dik over de 300 euro, dan is de dagwaarde van mijn 6800GT toch hoger dan 239 euro?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:03:
De 850 is naar mijn weten wel degelijk sneller dan een 6800gt. Geloof dat de 800 gelijk loopt ongeveer en als antwoord op de 6800ultra had ati dan weer de 850.
fout, de X800 en X850 modellen schelen iets van 5% in snelheid (let wel PRO VS PRO XT VS XT)
een X800PRO (en dus ook X850PRO) is ongeveer even snel net als de XL, de XT is even wat sneller (zou ik voor gaan persoonlijk) een RX800 is behoorlijk langzamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou snap ik het eerlijk gezegd even niet helemaal, het verschil tussen een 6800 gt en een ultra is ook iets van 5%. Wat is het verschil tussen de Rx800 en de x800? Ik vergelijk dus een 800 met een gt en een ultra met 850. Zit het verschil dan in die ene R? Ik zie niet hoe ik fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek asjeb. een paar reviews op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:48
bij alternate is ook de x850 pro vivo te koop, probeer die te scoren, die kan je namelijk flashen naar x850xt. Ik zelf het er net een x800xt gehaald van connect 3d, dat kaartje werkt goed maar heb verder nog niet echt naar de performance gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:31:
Ik heb net een telefoontje gehad van Alternate, dat mijn videokaart idd kapot is (geheugen).
Nu hebben ze natuurlijk het probleem dat de 6800GT 256DDR3 niet meer verkrijgbaar is als AGP-versie.

Ze hebben mij alternatieven aangeboden in de vorm van Ati kaarten zoals bijv. R850 pro en X800 XT.
Dit zegt mij allemaal vrij weinig, want ik ben niet meer op de hoogte van Ati-kaarten omdat ik voor Nvidia had gekozen.

Of ze kunnen me de dagwaarde terug betalen van mijn 6800GT = 239 euro.
Bij aanschaf (4 maanden geleden) heb ik 249 euro betaald.
Moeten ze zowieso niet de originele waarde terug betalen ??

Ik wil nu graag weten wat een goed alternatief is voor mijn 'oude' 6800GT 256DDR3 AGP, of het nu Nvidia is of Ati.
10 Euro voor 4 maaanden plezier, dat is een goede deal. Ook al is het voor jou wrang dat door de voortschrijdende techniek die kaart niet meer leverbaar is.
Het is erg balen, maar hun aanbod is netjes en 100% legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit, ik heb via een mede-tweaker een 6800GT golden sample kunnen regelen, dus wat mij betreft kan hier een slotje op.
Bedankt voor de reaktie in ieder geval.
Pagina: 1