Anders vechten jullie de "ik ben lame en ruil een kaart om omdat hij niet clocked" discussie ergens anders uit. En ja dat was een steek onder water, kunnen we ontopic gaan? Ik post hier niet veel meer, vroeger wel, maar lees nog steeds alles wat er gepost wordt in dit soort topics omdat het me gewoon enorm interesseert. En dan kan ik (en meer mensen) me irriteren aan gelul over winkeliers, het ja/nee over paper launch of niet en ga zo maar verder.
Genoeg gezeik van mijn kant. Ik zie het allemaal nog even aan met die kaarten, wat ik vreemd vind is dat ATi een launch doet met een kaart die een 'softground' probleem heeft, maar dat dat nu alweer opgelost is

? Dus ze waren daar kaarten aan het maken, moesten haasten voor launch en lossen het daarna op? Ik zou er meer vertrouwen in hebben als ze problemen voor launch de wereld uit hielpen

. Maar vooruit, een 'softground' kaart werkt natuurlijk ook gewoon goed op de normale clocks, maar is niet zo representatief (hoe hebben ze dat dan gedaan met de reviews naar sites en dergelijke, kregen die dan een niet representatieve kaart, vreemd toch? Ik zag al heel weinig overclock resultaten in de reviews

).
En verder werd er net voorgelegd dat je moest "opletten" dat je wel een 1.4ns XL zou krijgen, ik denk echter dat veruit de meeste kaarten 1.4ns hebben en dat je misschien er juist op moet letten dat je een 1.2ns kaart kan vinden, een werkelijk ondergewaarde XT. Maar dat baseer ik op mijn zoektocht toen naar Geforce4 kaarten met 3.6ns mem ipv 4ns standaard. 4ns was er altijd op een ti4200 (behalve op de 128MB modellen met 4.5 of 5ns zelfs) en je had ook versies (best een aantal van MSI toen) met 3.6ns mem, van de Ti4400.
Enfin, ik hou maar weer op met praten, lezen ligt me op het moment meer. Laten we het ontopic proberen te houden en veel plezier met de X1K

? Ciao.
(/me waves at Alex o/ )