Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 24 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.553 views sinds 30-01-2008

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-09 23:44
Fiddle schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 01:15:
[...]

Kijk, nu wil ik een nieuwe pc... Met de volgende specs:

AMD 64 4000+ San Diego
ATI Crossfire compatible MoBo (nog niet bekend dus)
2048Mb Mem
ATI X1800XT 512
En als ik later geld heb koop ik er dan een Mastercard bij.

Maar denk jij dat ik met deze specs, inclu de mastercard, ik niet kan matchen aan een xbox 360?
Heel mooi high end systeem maar ik raad je aan toch echt een X2 te nemen. Al is het maar een 3800+ ben je nog sneller in moderne games Als unreal 3. Drivers zijn al multicore en games gaan het strax ook gebruiken dus dan boek je giganties veel winst. Voor het moederbord zou ik even kijken daar dat van Sapphire die hebben een giga mooi plankje gemaakt. Daar is ook al veel over bekend en de mensen die het in handen hebben gehad zijn er heel erg over te spreken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

FirefoxAG schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 01:24:
[...]
<Off-topic>
...veel te veel tekst...
Je kan best wel overdrijven he, de woorden uit mijn mond halen (die niet eens gezegd werden). Hieruit kunnen wij dan concluderen dat jij onpartijdig bent ? :? Have a break, have a KitKat... Ik ben trouwens niet de enige die zich aan jouw pessimistische anti-ATI flames stoort, hebben de eerdere posts van andere leden al bevestigd. Zowiezo sla je soms door met je enerzijds positieve/optimistische kijk en anderzijds overdreven pessimisme. Vraag je maar eens af wat dat voor je geloofwaardigheid doet.

Zoals CJ al zei: dit is een ATI topic, niet het "[GPU] Onpartijdig discussiëren over videokaarten maar hier enkel over ATI-kaarten, want er is ook een nVidia topic voor je flames in de andere richting"-topic.

• shuogg
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020
Astennu schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:00:
[...]

Heel mooi high end systeem maar ik raad je aan toch echt een X2 te nemen. Al is het maar een 3800+ ben je nog sneller in moderne games Als unreal 3. Drivers zijn al multicore en games gaan het strax ook gebruiken dus dan boek je giganties veel winst. Voor het moederbord zou ik even kijken daar dat van Sapphire die hebben een giga mooi plankje gemaakt. Daar is ook al veel over bekend en de mensen die het in handen hebben gehad zijn er heel erg over te spreken.
X2 is idd een aanrader (ben er zelf iig erg tevreden mee), en natuurlijk altijd voor DFI gaan qua moederbord _/-\o_

specs desktop | specs laptop

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heeft een ATI Crossfire mobo eigenlijk meer voordelen voor ATI videokaarten zonder de Crossfire mode (dus 2 VGA-kaarten) te gebruiken ?

• goofer456728
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09-05-2007
CJ: Dit is werkelijk een zeer goed draadje. Hier kan ik vaak in korte tijd helemaal bij lezen hoe de stand van zaken is. _/-\o_ Dit scheelt veel tijd ten opzichte van het lezen van R3D, B3D en, soms EB.

Wel is jammer dat sommige posters dit draadje gebruiken om te laten zien hoe "slim" of "obejctief" ze wel niet zijn. Deze ellenlange herhalende posts zijn, naar mijn mening (kijk bold en italic) saai en weining toevoegend.

[Voor 4% gewijzigd door goofer456728 op 08-10-2005 10:33]

Athlon XP 2700+@2332Mhz Nforce2 chipset - 2x 512 DDR (333) X800pro@X800XTPE (510/560) - LG 915FT - Plextor 8x DVD brander - 16X DVD speler - 120GB 7200RPM, 60GB 7200RPM, 20GB 7200RPM harddisk - printer, scanner etc.

• _ep
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

Ik ga iig. nog even wachten tot minimaal eind November om te zien wat er tot dan met de drivers etc. gebeurt, en wat NV gaat doen. Ik hoor overigens veel over van die hele snelle CPUs, maar zijn games op hoge kwaliteit (AA/AF) en hoge resolutie (bijv. 1920x1200, of anders ten minste 1600x1200) tegenwoordig al zo snel CPU-limited?

Voor lage resoluties of lage kwaliteit kan ik me dat prima voorstellen, de grafische kaart heeft dan immers effectief bijna niks te doen en kan alles prima bijhouden. Maar voor hoge?

Ik heb namelijk nog niet zo'n zin om de rest van mijn systeem te upgraden, maar het is maar een Athlon XP 2600+. In eerste instantie zou ik er dan een Athlon XP 3200+ in willen zetten zodat ik mijn mobo/cpu koeler nog kan behouden.

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

goofer456 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:32:
Wel is jammer dat sommige posters dit draadje gebruiken om te laten zien hoe "slim" of "obejctief" ze wel niet zijn. Deze ellenlange herhalende posts zijn, naar mijn mening (kijk bold en italic) saai en weining toevoegend.
Je hebt gelijk, ik zal ook stoppen.
offtopic:
het is niet mijn bedoeling te laten zien of ik "slim" of "objectief" ben, de flames sinds de launch van de R520 aankwam zijn te ver aan het gaan en er wordt dan gepraat over objectiviteit die er eigenlijk niet is (objectiviteit en flamen gaat nu éénmaal niet samen). Maar ok, ik stop er wel mee en hoop dat de flamers inzien dat ze egoïstisch bezig zijn. Flaming is bad, mkay!
_ep schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:39:
Ik heb namelijk nog niet zo'n zin om de rest van mijn systeem te upgraden, maar het is maar een Athlon XP 2600+. In eerste instantie zou ik er dan een Athlon XP 3200+ in willen zetten zodat ik mijn mobo/cpu koeler nog kan behouden.
Hier idem, wil nog minstens 8-9 maanden op mijn huidig systeem teren (2400+, 1GB PC2700 RAM, ATI X850XT AGP) voor de volgende upgrade.

[Voor 26% gewijzigd door Phuncz op 08-10-2005 10:43]

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Over die verschillen tussen die ene pipeline van de R520 en die van de RV530, de Vector ALU's komen dan allemaal uit bij FiFo.

Kan iemand me vertellen wat dat FiFo dan precies inhoudt? Ik neem aan dat het weer een stukje veranderde architectuur is? Ik ben benieuwd naar de 'revolutie' ;)

• Astennu
Anandtech heeft de RD482 al getest:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2553
Our Take

Re-benching the ATI RS482 did not suddenly move the ATI chipset to the front in performance, but it does demonstrate that the ATI RS482 and the NVIDIA GeForce 6100 perform about the same in most benchmarks. The performance is certainly close enough that OEM's will have no overriding reason to choose one or the other chipsets based on a performance advantage. The good news is that buyers can choose either solution based on price or features and get pretty comparable results. NVIDIA has closed the integrated graphics performance gap, but they haven't surged ahead as many expected.

Either the ATI Radeon Xpress 200, with the new RS482 core, or the NVIDIA GeForce 6100 will provide business users, internet browsers, and casual computer users with competent graphics. Both chipsets do a decent job in most of the things for which we use our computers. Where both chipsets fail is with recent gaming. They can provide playable frame rates on all but the most demanding games at low resolutions with "eye-candy" turned off, but they will disappoint any serious gamer.

Sometimes we as reviewers make too much of that fact. Not everyone's dream is to run Fear on an Apple 30" Cinema with two 7800GTX or a Crossfire X1800 setup. Most users will find the graphics capabilities on both these chipsets pretty decent compared to the other choices in today's integrated graphics market. That is not to say that AnandTech readers will be happy, because they won't. But parents, grandparents, children, and siblings will find these integrated graphics just fine for web-browsing and e-mail. If they start buying more recent games, however, they will likely need a new graphics card.

It should also be pointed out that NVIDIA is just introducing AMD integrated graphics for the Athlon 64, while ATI has had competent integrated graphics solutions for both AMD Athlon 64 and Intel Socket 775 platforms for over a year. The great majority of integrated graphics boards are now based on the Intel platform, where NVIDIA does not yet offer an integrated graphics solution. That fact alone will keep ATI as a bigger player in the integrated graphics market.

While we are happy with the higher performance of both NVIDIA and ATI, this is not to say that integrated graphics have arrived. Who would really want to play Doom 3 at 24FPS at 800x600 - and that's with no eye candy? However, by lowering detail and resolution, you should be able to find a playable 640x480 or 800x600 with either the ATI or NVIDIA chipsets in most games. Nonetheless, if you want better detail or higher resolution, you will need to use a discrete video card with better performance.
En de XI800 XL zou bij de volgende winkels ook te bestellen zijn:

http://www.arlt.com/
http://www.alternate.de/html/index.html
http://www.snogard.de/
http://www.cxtreme.de/scr...C&p_init_ipc=X&~cookies=1

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

Jejking schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:02:
Kan iemand me vertellen wat dat FiFo dan precies inhoudt? Ik neem aan dat het weer een stukje veranderde architectuur is? Ik ben benieuwd naar de 'revolutie' ;)
Een fifo is niets anders dan de afkorting van 'first in, first out'. Met andere woorden, dit 'blokje' zorgt dat de resultaten van de drie eenheden erboven doorgestuurd worden naar 'buiten'. Meestal heeft een fifo een (kleine) buffer, zodat de processors er boven de resultaten meteen kwijt kunnen, en de fifo het op de snelheid van de onderliggende pijp door kan sturen.
Phuncz schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:41:
Hier idem, wil nog minstens 8-9 maanden op mijn huidig systeem teren (2400+, 1GB PC2700 RAM, ATI X850XT AGP) voor de volgende upgrade.
Merk je in de praktijk dat games met die kaart CPU limited zijn op je systeem, of valt dat mee?

• R-B
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14-09 10:01
Fiddle schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 01:15:
[...]

Kijk, nu wil ik een nieuwe pc... Met de volgende specs:

AMD 64 4000+ San Diego
ATI Crossfire compatible MoBo (nog niet bekend dus)
2048Mb Mem
ATI X1800XT 512
En als ik later geld heb koop ik er dan een Mastercard bij.

Maar denk jij dat ik met deze specs, inclu de mastercard, ik niet kan matchen aan een xbox 360?
Ja, en ik ga dit ook doen.. alleen zeker weten een AMX 64 X2..

• Krizzie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-09 18:15

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb een A64 2800+ en een X800XL, als ik ze beide op stock heb dan is BF2 redelijk te draaien op high settings (meestal 40 a 50 fps op 1280 1024)) clock ik dan de X800XL over naar 450Mhz core dan krijg ik niet of nauwelijks meer fps. Zodra ik de cpu overclock (htt 250 dus 2250Mhz ipv 1800Mhz) dan gaat de fps richting de 60 70 en loopt het als een trein. :)

Dus ik neem aan dat de cpu redelijk de bottleneck is :) Zeker als het een AXP is, mijn kaart is dan ook nog langzamer :) dan een X850XT

Edit: Hoezo dit topic loopt snel :P Wil je een bericht typen op iemand, post je het zijn er weer 3 posts bij gekomen :D

[Voor 12% gewijzigd door Krizzie op 08-10-2005 11:29]

Geluidswolk

• R-B
hmm, op de site van asus staat cf mobo nog niet tussen :(

DFI Lanpart CF mobo:

DFI LanParty UT RDX200CF-DR Athlon 64 Crossfire Motherboard

http://www.overclock.co.uk/productimages/18867.jpg

Sapphire Pure CrossFire Radeon Xpress 200P PCI-Express Socket 939 Motherboard

http://www.overclock.co.uk/productimages/18800.jpg

en dan ff 1 vraag:

als ik nu een x1800 xt 512 mb koop (r520)
en later een mastercad x1800 xt 512 mb DDR CF (r580)

dat werkt gewoon neem k aan? :) aangezien de verschillende cores

[Voor 180% gewijzigd door R-B op 08-10-2005 11:55]

• Astennu
Dat is niet de sapphire die ik bedoel dat is een met Wit en rood. voor de echte die hards :D

Ik bedoel deze:

http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/sapphire-pure-x200p/box.jpg

http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/sapphire-pure-x200p/board-1.jpg

Alleen dan in CF versie :P

[Voor 68% gewijzigd door Astennu op 08-10-2005 11:59]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

_ep schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:21:
[...]

Een fifo is niets anders dan de afkorting van 'first in, first out'. Met andere woorden, dit 'blokje' zorgt dat de resultaten van de drie eenheden erboven doorgestuurd worden naar 'buiten'. Meestal heeft een fifo een (kleine) buffer, zodat de processors er boven de resultaten meteen kwijt kunnen, en de fifo het op de snelheid van de onderliggende pijp door kan sturen.

[...]

Merk je in de praktijk dat games met die kaart CPU limited zijn op je systeem, of valt dat mee?
Ik draai voornamelijk 1680x1050, dus meestal is het wel CPU limited. Heb een Athon XP Thoroughbred op 2.3GHz lopen met nog geheugen op 333MHz DDR (166Mhz), wat volgens mij de limiterende factor is. Ik speel dan ook niet zoveel hedendaagse games. BF2 laat ik links liggen, FEAR ga ik wel eens bekijken en Quake 4 zeker, maar voor de rest, vooral GTA SA, Diablo 2, Guild Wars in de toekomst ook wel eens enzo.

• R-B
Astennu schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:55:
Dat is niet de sapphire die ik bedoel dat is een met Wit en rood. voor de echte die hards :D

Ik bedoel deze:

[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen dan in CF versie :P
http://www.overclock.co.uk/productimages/18799.jpg die dus in cf editon :P

http://www.overclock.co.u...oduct.php?productid=18799

[Voor 7% gewijzigd door R-B op 08-10-2005 12:00]

• Astennu
Die ja :D die met de nieuwe RD580 NB en SB600 zou ik best in me pc willen hebben :D tot die tijd nog maar ff met me Ultra D doen werkt goed. En veel verschil in prestatie is er niet.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Oh, dus de ATI bordjes zijn er net als de nf4 bordjes in een dubbelle en een enkele uitvoering.
verglijkbaar dus met de nf4sli en de nf4ultra ?
wel mooi, maar ook betaalbaar ?

• R-B
eerst nog ff even afwachten tot ze beetje leverbaar zijn. Daarna moet ik me keuze maken..
iemand suggestie welk beste is? :P

• MelvinB
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 31-01-2018
Is er al een duidelijke preview van dat Sapphire Pure Innovation Gruper Radeon Xpress 200P-plankje? Ik heb de laatste paar voorgaande pagina's niet echt meer gevolgd.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• TripNRaVeR
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16-06-2012

TripNRaVeR

Voorzitter..

http://www.alternate.de/h...etails.html?artno=JBXG41& jammer dat de status oranje is :P ik pre-order hem alvast :D

TripNDroid Mobile Engineering

• R-B
600 :O

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17:31
Te duur , net zoals dieX1800 XL met 410 te duur is, als je de 7800GT voor 370 kan krijgen. Die 2 kaarten moeten gewoon evenveel kosten als de 7800GT en GTX , dan zie ik Ati wel goede zaken doen. Want Ati heeft mooie kaarten gemaakt.
Alleen jammer van die 1600XT....dat is de prijsklasse waarin ik altijd kijk, maar deze kaart schiet niks op.

[Voor 28% gewijzigd door Sjah op 08-10-2005 12:51]

• shuogg
Goede concurrent voor een 450 euro kostende 7800GTX zeg :{
150 euro, dat is me echt teveel voor wat je er voor terug krijgt.

[Voor 11% gewijzigd door shuogg op 08-10-2005 13:10]

• Pubbert
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-09 09:38

Pubbert

random gestoord

Ik zou gewoon even tot eind november wachten, dan zijn er meer shops die hem hebben en is hij al zeker 100 euro goedkoper.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Astennu
Ik verwacht dat de prijzen wel sneller omlaag gaan. Tis nu natuurliujk met de eerste leveringen dat de prijs hoog is. Maar ATi weet zelf ook wel dat ze moeten concureren. En ik vraag me af wie de prijs bepaald ATi of sapphire ?

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Allebei niet, de winkels zelf.

Sapphire maakt groot deel van de kaarten, nadat ze de GPU's van ATi hebben gekregen. Sapphire krijgt van ATi een richtprijs, en Sapphire verkoopt ze voor die richtprijs aan groothandels, die ze weer aan de winkels verkopen.

Bij een gering aanbod, is het natuurlijk slim van de groothandel/winkel, om veel te vragen, omdat je een beetje exlusiviteit hebt.

[Voor 86% gewijzigd door Pubbert op 08-10-2005 14:13]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Astennu
Jah dus de prijzen worden nu hoog gehouden door de groothandels. Maar die zullen wel dalen zodra ze er veel overhouden omdat de Nvidia kaarten goedkoper zijn.

http://tweakers.net/pricewatch/126313

XI800 XL voor 398 das toch een mooie prijs ??? de GT gaat toch ook voor 375 over de toonbank ? nu is die wel iets sneller. Maar goed.....
Sapphire introduceert X1300- en X1800-videokaarten
Door Martin Sturm - zaterdag 8 oktober 2005 - 14:12 - Bron: DigiTimes
Videokaartenfabrikant Sapphire heeft videokaarten aangekondigd die zijn gebaseerd op de onlangs geïntroduceerde ATi Radeon X1000-GPU's. In het persbericht (doc) waarin de kaarten worden aangekondigd is te lezen dat het bedrijf voor alle drie de X1000-GPU's kaarten zal gaan produceren.

Sapphire ATi Radeon X1800XLDe topmodellen van Sapphire-kaarten met ATi-GPU's zijn gebaseerd op de X1800XT. De maximale kloksnelheid die deze kaarten standaard gebruiken komt overeen met de standaard klokfrequenties zoals deze door ATi zijn gespecificeerd. Voor de X1800-videokaarten zal dit dus 625MHz zijn, de X1600 zal op maximaal 590MHz werken en de X1300 op 600MHz. De kaarten worden geleverd met de overclockingsoftware van Sapphire, genaamd Trixx, waardoor het mogelijk is om de videokaart 'veilig' te overclocken. Daarnaast worden de kaarten geleverd met het Sapphire Select-programma, waardoor kopers in de gelegenheid worden gesteld om uit een reeks games een keuze te maken. Voordat de keuze moet worden gemaakt kan van elk mogelijk spel een demo-versie worden gespeeld die een uur lang functioneert. De verkoopprijzen van de nieuwe Sapphire-videokaarten zijn helaas nog niet bekend.
Met een overclock functie. Ik ben benieuwd hoeveel extra die er uit krijgt. FF op rage 3d letten daar staan vaak reviews waar ze naar die features kijken. Dat select programma om games te kiezen is ook geen slecht idee :D ik had op een gegeven moment 3x dezelfde game orgineel liggen :D

[Voor 76% gewijzigd door Astennu op 08-10-2005 14:18]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik zag ook al X1300 Pro kaarten voor 120 euro, terwijl die een mrsp van 149$ hadden, dus het schijnt allemaal wel mee te vallen. Denk dat deze al over enkele weken op 100-110 euro zit, dan is het toch wel een leuke kaart voor zn prijs. Evenals de XL die ook wel in prijs zal gaan dalen.

[Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 08-10-2005 14:20]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Astennu
een quote van rage 3d :D
Yesterday Jawed posted about the soon coming release of the X1800XT bodes well for GPU Folding. Just check out the following chart:

Source: Beyond3D

Gets the blood pumping a bit, doesn't it!

Yes, a GPU Folding client has been under development for some time now. For more information on high performance Folding clients, visit Stanford's High Performance Client FAQ, and join our discussion on the new developments here: X1800XT Folding.
http://www.beyond3d.com/news/images/20051006_folding.gif

Mischien maar weer eens gaan mee doen met me X850 XT en me 2.8 GHz Athlon :P btw waarom is apple naar die Intel meuk overgestapt die G5 is voor zware bewerkingen veel beter geschikt en dat doe je jusit op een apple als renderen en zo :S Sorry voor het offtopic vraagje :D

• shuogg
Astennu schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:15:
Jah dus de prijzen worden nu hoog gehouden door de groothandels. Maar die zullen wel dalen zodra ze er veel overhouden omdat de Nvidia kaarten goedkoper zijn.

http://tweakers.net/pricewatch/126313

XI800 XL voor 398 das toch een mooie prijs ??? de GT gaat toch ook voor 375 over de toonbank ? nu is die wel iets sneller. Maar goed.....

[...]

Met een overclock functie. Ik ben benieuwd hoeveel extra die er uit krijgt. FF op rage 3d letten daar staan vaak reviews waar ze naar die features kijken. Dat select programma om games te kiezen is ook geen slecht idee :D ik had op een gegeven moment 3x dezelfde game orgineel liggen :D
Daar zeg je het al, de GT is goedkoper, al beschikbaar en sneller. Welke reden heb je dan om een X1800XL te halen?

• Astennu
shuogg schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:39:
[...]

Daar zeg je het al, de GT is goedkoper, al beschikbaar en sneller. Welke reden heb je dan om een X1800XL te halen?
Betere feature set. Avivo die 2x een 30" widescreen aan kan. En Hogere peformance in de toekomst omdat er nieuwe driver moeten komen die beter werken.

Want de kaart is net uit. Kijk maar wat voor een winst nVidia in de tussen tijd uit die drivers heeft gehaald. Dus ik denk dat in de toekomst de prestatie ongeveer hetzelfde word. En dan spreek ik over een maandje of 2 a 3. Dan zullen ze wel een eindje op weg zijn met peformance boosts.

[Voor 6% gewijzigd door Astennu op 08-10-2005 14:42]

• Benotti
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 04-09 22:26
shuogg schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:39:
[...]

Zowieso zie ik weinig reden om een x1800xl te halen als je voor slechts 50 euro meer je de xt hebt die véél sneller is én 2x zoveel geheugen heeft.

Ok, misschien kan je voeding het niet aan, maar anders zou ik nog ff een maandje wachten (of eigenlijk iets meer en het dan gewoon meteen goed doen met de r580 :+)

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17:31
Dat iemand Ati fan is. En de driver kan nog beter, en in toekomstige games kan de Xl weleens afstand gaan nemen.

edit benotti: waar heb jij een Xt voor 440 gezien dan? :+

[Voor 24% gewijzigd door Sjah op 08-10-2005 14:44]

• shuogg
Astennu schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:42:
[...]

Betere feature set. Avivo die 2x een 30" widescreen aan kan. En Hogere peformance in de toekomst omdat er nieuwe driver moeten komen die beter werken.

Want de kaart is net uit. Kijk maar wat voor een winst nVidia in de tussen tijd uit die drivers heeft gehaald. Dus ik denk dat in de toekomst de prestatie ongeveer hetzelfde word. En dan spreek ik over een maandje of 2 a 3. Dan zullen ze wel een eindje op weg zijn met peformance boosts.
Dan vergeet je dat de meeste reviews niet gedaan zijn met de beta drivers van nV waar de beste performancegains zitten.

En wie heeft 30" widescreens? Dat zijn 3 mensen? En ik vind de betere feature set persoonlijk best meevallen, dan vind ik 8xS AA eigenlijk meer de moeite waard dan een Avivo.

De X1800XT kan na wat pricedrops zeker wel de aantrekkelijkste kaart worden voor enthusiasts, adviesprijs is nauwelijks hoger dan de X1800XL en performance is een stuk beter. Zoals gezegd wordt 2x zoveel geheugen en hogere clocks.

• dikki dik
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
wat sjah zegt als de 7800gt op dit moment in alle benchmarks beter presteerd voor een lagere prijs zullen de meeste wel weten welke ze moeten pakken. Tenzij je ati fan bent;)

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

• Benotti
  • Laatst online: 04-09 22:26
Sjah schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:42:
Dat iemand Ati fan is. En de driver kan nog beter, en in toekomstige games kan de Xl weleens afstand gaan nemen.

edit benotti: waar heb jij een Xt voor 440 gezien dan? :+
Ik ga af op de msrp prijzen (xl 450, xt 500 en xt512mb 550)

Maar ik heb dus wel een foutje gemaakt. Voor 50 euro extra heb je niet 2x zoveel geheugen, maar nog altijd wel een véél snellere kaart (waarbij je dus niet eens een dikke voeding nodig hebt omdat die maar 256mb heeft :P)
Nieuwe 23 pagina tellende performance review van de X1600XT op Xbit Labs:

http://www.xbitlabs.com/a...display/radeon-x1600.html

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Net gelezen, alleen vind ik het nog steeds jammer van die 128-bits bus bij de X1600XT, want gemiddeld blijft de performance in de eyecandymodus steken op iets van 10% boven X700Pro/6600GT-levels...

Misschien heeft ATi zich toch een beetje vergist in de supremacy van de eigen architectuur, want hoe goed je ook bent, die bottleneck krijg je daarmee niet weg (was het maar zo, dan was de 6600GT dubbel zo aantrekkelijk geweest om te kopen voor mij ;) )

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:53
Astennu schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:42:
[...]

Onzin, iemand die 2x een 30inch heeft koopt geen XL maar een GTX of een XT......
En dat driver geneuzel dat moeten we maar zien, speculeren daarover heeft niet zoveel zin, de GT en de GTX zullen ook nog echt wel een boost krijgen. En dan heb ik het nog geeneens over de 7200/7600 en de 7900 die nog zullen komen... Kwestie wat je smaak is koop je, 5 of 8 frames meer of minder boeit mij niet echt. En ik koop trouwens liever een x800xt voor 240 of een 6800gt ipv die XL. Veel meer value for money.
Ik las trouwens in het Nivida topic dat je in Duitsland een 7800GT voor 308 euro kan krijgen.

[Voor 6% gewijzigd door epo op 08-10-2005 15:51]

• oeLangOetan
  • Laatst online: 20-07 18:46
shuogg schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:48:
[...]
Dan vergeet je dat de meeste reviews niet gedaan zijn met de beta drivers van nV waar de beste performancegains zitten.
nee, ze zijn gedaan met die andere beta drivers van nV waarin er nog shimmering issues zijn...
epo schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:46:
[...]

Onzin, iemand die 2x een 30inch heeft koopt geen XL maar een GTX of een XT......
Waar moet-ie die tweede monitor dan op aansluiten als-ie een GTX heeft? Een GTX heeft toch maar alleen een dual-link DVI aansluiting, terwijl de hele ATi X1K reeks een Dual Dual Link DVI aansluiting heeft voor 2x zo'n 30" monitor.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

shuogg schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:48:
[...]
En wie heeft 30" widescreens? Dat zijn 3 mensen? En ik vind de betere feature set persoonlijk best meevallen, dan vind ik 8xS AA eigenlijk meer de moeite waard dan een Avivo.
Op 8xS AA draaien de nieuwste games ook zo geweldig in HD reso's ;)

Geluidswolk

• shuogg
Krizzie schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:22:
[...]

Op 8xS AA draaien de nieuwste games ook zo geweldig in HD reso's ;)
Wel met een 7800GTX TOP SLI opstelling, en die kun je echt wel betalen als je een monitor hebt die HD reso's aan kan :P

• Jovas
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21-07 22:50
ik snap er geen reet meer van.. Eerst gewoon dik twee maanden later komen met je nxt gen, en dan ook nog eens duur zijn.. je moet wel een heel erge fanboy zijn dat je nu nog ati gaat kopen als je wilt upgraden...

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Gozer, wacht nou gewoon eens af voordat je zulke voorbarige conclusies trekt... De kaarten zijn nog maar net op de markt en er wordt nú al geblaat dat het te duur is... Ooit gehoord van prijsverlagingen?

• Brent
  • Laatst online: 17-09 20:30
Even een vraagje.

Ik ben van plan mijn 'AGP-systeem' nog een laatste grafische upgrade in te spuiten, doormiddel van een Radeon X800pro. Als cpu's heb ik 2 Xeon's op 3.2GHz. Is deze Radeon een passend vriendje of zal hij zich regelmatig vervelen vanwege de niet-al-te-snelle-maar-voor-mij-voldoende processors?

Momenteel draai ik trouwens met een Geforce 5900XT. Gaat die Radeon meer of minder stroom zuipen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• biobak
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 22:21
X1800XL is inmiddels leverbaar in de VS voor $449 dollar

http://img89.imageshack.us/img89/3172/x1800shuttle8ev.th.jpg

• Oet
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15-09 06:56

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYB

(jarig!)
biobak schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 22:42:

[afbeelding]
Lol, die kaart is zowat groter dan het kassie zelf ;)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• edward2
  • Laatst online: 02-09 00:22

edward2

Schieten op de beesten

Yep de mighty 1e rangzitters hebben alweer silicon.

De XI800XT oc'ed op enkel lucht zonder V-mods 685/1790:

http://www.driverheaven.n...viewxvxv/overclocking.htm

Niet op voorraad.

• BlueForce
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 05-08 13:19
biobak schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 22:42:

[afbeelding]
Veel beeld gaat hij allesinds niet hebben.

Zal beter werken als hij in de PCI-E slot zit :p

Een beetje verlies heb je altijd...

• edward2
  • Laatst online: 02-09 00:22

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

• Apple|IA
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-01-2012
Zo, dat ziet er goed uit. :9 Gooi een XT cooler op een XL, verhoog de Vcore naar het niveau van de XT en je haalt dik 700mhz. core. Als dit voor alle XL's geldt dan kan dit kaartje wel eens héél interessant gaan worden. Het is in feite gewoon een XT core op lower voltage. :Y)

[Voor 20% gewijzigd door Apple|IA op 08-10-2005 23:42]

• TranceSetter
  • Laatst online: 22:43
Ik heb een vraagje over mijn videokaart. Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar een Sapphire Radeon 9800XT 256 MB.

Echter vraag ik me af of de sensor voor de temperatuurweergave in het Control Center wel goed werkt, aangezien deze altijd een temperatuur van 72 graden aangeeft. Ook als ik de PC opstart, dan geeft hij meteen aan dat hij 72 graden is...

Nu is mijn vraag of iemand ook deze videokaart heeft, en eens kan controleren welke temperaturen hij haalt...

Alvast bedankt...

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

TranceSetter schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 23:41:
Ik heb een vraagje over mijn videokaart.
offtopic:
Als je er in deel 23 achter komt dat je post misplaatst is, waarom probeer je het in deel 24 dan weer?

• TranceSetter
  • Laatst online: 22:43
_ep schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 00:05:
[...]

offtopic:
Als je er in deel 23 achter komt dat je post misplaatst is, waarom probeer je het in deel 24 dan weer?
Hij was niet misplaatst, ik had hem alleen in deel 23 gezet, terwijl deel 24 er al was. Sorry hoor, maar ik kon geen ander, beter passend topic vinden...

• BlueForce
  • Laatst online: 05-08 13:19
TranceSetter schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 01:02:
[...]

Hij was niet misplaatst, ik had hem alleen in deel 23 gezet, terwijl deel 24 er al was. Sorry hoor, maar ik kon geen ander, beter passend topic vinden...
Als je de openingspost leest staat daar:

TOPIC REGELS
Ja, ook dit topic heeft regels! In overleg met de mods is besloten om een topic te openen waarin alleen maar nieuwsfeiten en geruchten gepost en besproken. Het is puur de bedoeling om elkaar hier op de hoogte te houden van de laaste nieuwtjes op het gebied van ATi-GPUs! Heb je problemen met je videokaart? Gebruik dan eerst de search-functie van het forum. Bestaat er nog geen onderwerp over... Open dan een nieuw topic!!!!!

Een beetje verlies heb je altijd...

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:53
lekker relaxed ben je :P

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Het wordt vaak zat gezegd dat het geen "ik heb een probleem/vraagje" topic is dus ik snap z'n post best :)

Geluidswolk

Niet slecht. 685Mhz core en 1790Mhz mem overklok zonder extra cooling of modifications. Hoor ik daar een Asus X1800XT TOP aan komen die standaard op 685 Mhz core en 1700Mhz mem loopt? :9

Overigens niet slecht die X1800XL die met een andere cooler en XT voltages over de 700Mhz core gaat, zeker als je bedenkt dat stock 500Mhz is. Dit was dan zeker een van de nieuwere R520 cores. En die softwarematige core voltageregeling zal waarschijnlijk door vele tweakers gretig gebruikt worden. En het geheugen dat op de XL gebruikt wordt is dus 1.4ns geheugen dat theoretisch op 714Mhz kan lopen, dus daar zit nog flink wat speling in als je uitgaat van de 500Mhz waarop het standaard geklokt is. :Y)

Het begint nu echt interessant te worden, aangezien nu steeds meer berichten binnenkomen over de overklokbaarheid van de R520. Zo zag ik net een bericht van iemand die de maximale OC snelheden van CCC kan halen zonder problemen (575 core en 560Mhz mem), dus er zit nog meer rek in... Ben benieuwd of dan voor eens en voor altijd de berichten over 'R520 zit al op z'n max' de wereld uit worden geholpen.

[Voor 8% gewijzigd door CJ op 09-10-2005 03:03]

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:31

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Super:

http://www.muropaketti.com/3dmark/r520/04.jpg

• Bever!
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:27

Bever!

Ondertitel

super-oud ;) Haldol was je al voor

Signature

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 21:53
CJ schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 03:02:
[...]

Het begint nu echt interessant te worden, aangezien nu steeds meer berichten binnenkomen over de overklokbaarheid van de R520. Zo zag ik net een bericht van iemand die de maximale OC snelheden van CCC kan halen zonder problemen (575 core en 560Mhz mem), dus er zit nog meer rek in... Ben benieuwd of dan voor eens en voor altijd de berichten over 'R520 zit al op z'n max' de wereld uit worden geholpen.
we kunnen beter effe wachten tot ie verkrijgbaar is, en ook ''normale''mensen/tweakers hem daadwerkelijk in hun pc hebben gebouwd....want volgens mij zijn de kaarten waarvan je nou links en rechts de score's/benches ziet, min of meer ''handpicked''

los daarvan zijn het natuurlijk wel goede prestaties...

[Voor 6% gewijzigd door Mr. Detonator op 09-10-2005 08:16]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Haha, mastercard :D

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• The Source
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-09 08:41
CJ schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 03:02:
[...]

Niet slecht. 685Mhz core en 1790Mhz mem overklok zonder extra cooling of modifications. Hoor ik daar een Asus X1800XT TOP aan komen die standaard op 685 Mhz core en 1700Mhz mem loopt? :9

Overigens niet slecht die X1800XL die met een andere cooler en XT voltages over de 700Mhz core gaat, zeker als je bedenkt dat stock 500Mhz is. Dit was dan zeker een van de nieuwere R520 cores. En die softwarematige core voltageregeling zal waarschijnlijk door vele tweakers gretig gebruikt worden. En het geheugen dat op de XL gebruikt wordt is dus 1.4ns geheugen dat theoretisch op 714Mhz kan lopen, dus daar zit nog flink wat speling in als je uitgaat van de 500Mhz waarop het standaard geklokt is. :Y)

Ga er maar niet van uit dat elke kaart erg hoog geklokt kunnen worden. Yields van dat niveau zijn nooit hoog. Op dit moment heeft Asus ook een shortage op haar TOP kaart vanwege de lage yields van de GTX die die snelheid moeten halen. Daarbij is de vraag naar die TOP kaart erg klein, dus reken maar uit hoe weinig van die kaarten zo hoog boven de standaard klok kunnen komen.

• Astennu
Nja Ik vind het tot nu toe een leuke prestatie. De eerste XL's zullen wel minder hoog komen door het softground probleem. De Latere hebben meer de potentie van XT.

Daar naast weet ik niet of die interne voltage regulator wel goed werk. Toen Macci em gebruikte ging de kaart gewoon meteen dood. Dus daar moet nog wat verandert worden :D

Verder zie je altijd dat als een serie ouder is de clocks lager worden. is zo geweest bij de 9800 Pro die haalde eerst 470. Daar na moest je blij zijn met 430. En bij de X850 hetzelfde. De eerst versies wouden wel daar na 550 of zo. Ik denk dat op een gegeven moment te veel chips geschikt waren voor de XT en XT PE versies waardoor er veel slechte chips op de Pro en XT borden kwamen te zitten. Natuurlijk wel terregt want een XT PE was ook echt veel duurder.

Dus ik ben benieuwd hoe dat met deze generatie zal gaan. Zolang er geen XT PE of zo is is het geen probleem dan zullen de XT kaarten gewoon de hoogste clocks in huis hebben :D. FF wachten over wat nieuws over de R580 mocht die dan toch niet komen un januari. Dan overweeg ik wel een XT :P.

• Astennu
OMG de test: Alles @ 1600-1200 met 6x AA en 16X AF:

Doom3:

685-1790: 51 FPS
625-1500: 40 FPS

CS S:

685-1790: 120 FPS
625-1500: 108 FPS

Leuk verschil :P bij CS S lijkt het al een CPU limmit te zijn maar dat weet ik niet zeker. Ik gok dat als je 1920-1200 had getest je er in % meer winst zou zien. Maar goed ik vind het tevreden stellend zonder voltmods :P

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Is het niet zo dat de clocks juist beter worden naarmate de core langer in productie is? Mijn (helaas overleden) Sapphire 9800 PRO (met R360 core) haalde op de stock koeler net geen 500Mhz core en 800Mhz ram. Alleen ik had em gesloopt toen ik er een Zalman koeler op had gezet 8)7

Edit: 4 maanden geleden ongeveer :)

[Voor 7% gewijzigd door Krizzie op 09-10-2005 12:03]

Geluidswolk

• Astennu
FF wat droge hummor :D:

http://img374.imageshack.us/img374/6800/7800gtx1xq.jpg

Weet het is oftoppic. Mja als je perse Nvidia AGP wil moet je het toch proberen :) Ik vraag me af of i het echt gedaan heeft.

[Voor 42% gewijzigd door Astennu op 09-10-2005 12:12]

• shuogg
Wheheh ja ik ken hem Astennu, mij lijkt het persoonlijk fake. Niemand is ZO dom.

• Astennu
Nja ik had juist in het begin goede kaarten later had ik alleen maar kaarten die 430 of zo gingen de goede chips zaten toen echt op de XT's. Igg over XI800 XL die niet zou oc'en heb ik niets meer gezegt :D En hij heeft ook de voltages gemeten de XL heeft 1.08 V gpu de XT 1.33 V GPU dus als die verhoogt krijg je het volgende:
Ok, alot of people requested information about Radeon X1800 XL so I did some testing tonight:

Radeon X1800 XL:
GPU: 1,08 V
Samsung 1,4 ns memory: 1,88 V

Radeon X1800 XT:
GPU: 1,31 V
Samsung 1,2 ns memory: 2,07 V

Updated the memory information, Radeon X1800 XL has Samsung 1,4ns chips

http://www.muropaketti.com/3dmark/r520/1800xl/1800xl.jpg

XT has 1,2 ns rated chips and XL has 1,4ns chips. They also work with different voltage. XT's GPU was manufactured on 0537 and XL on 0539. Some of the markings different a little bit on GPUs.

I installed XT cooler to Radeon X1800 XL, raised the GPU voltage to 1,31V and tried if the GPU could run at XT's clock frequency (625 MHz).

http://www.muropaketti.com/3dmark/r520/1800xl/1800xl_3dmark05_oc.gif

Well, it did and alot more better than that! Radeon X1800 XL running with XT's default voltage I got the GPU running at 705 MHz. Unfortunately I don't know yet how to raise the memory voltage so I just overclocked memory with default voltage (1,88 V). Memory ran fine at 705 MHz (1410 MHz) without artifacts. FX-57 running default gave me 9175 in 3DMark05.

http://www.muropaketti.com/3dmark/r520/1800xl/1800xl_temp.jpg

I measured the temperature from voltage regulation components which was around 58 C. Radeon X1800 XT is about the same.

In my opinion it looks like these Radeon X1800 XLs are pretty much the same as Radeon X1800 XTs but running with lower voltage. XT's 1,2ns memory might overclock better. Looks good for overclockers!

Now I'll just enjoy a couple of beers and relax!
Dus mischien moet ik maar voor een XL gaan die modden qua voltage en dan ook flink gaan clocken :P

Edit kleine toevoeging:
Yes please remember that my cards are review samples. The cards available for end-users might have different configurations (especially memory chips).
Sampsa is offline Reply With Quote
Sampsa
View Public Profile
Send a private message to Sampsa
Visit Sampsa's homepage!
Find More Posts by Sampsa
Add Sampsa to Your Buddy List
Old Yesterday, 02:06 PM #81 / link
RickCain
Registered User

Send a message via Yahoo to RickCain

Quote:
Originally Posted by Sampsa
Yes please remember that my cards are review samples. The cards available for end-users might have different configurations (especially memory chips).

I picked one (X1800XL) at my local Frys today and here are the markings

RickCain
Registered User

R520
215RFLBKA14FG
N21311.00
0536AAY

Memory

Samsung
K4J55323QG - BC14

This similar to yours besides you having better memory? I can overclock it to the max settings in CCC (575 core / 560 memory). What app are you using to tweak your settings like voltages and such?
Dus wel ff opletten of je idd wel die 1.4 NS chippies hebt. Maar het lijkt wel goed te gaan. 575 is niet slecht voor 1.08 volt !!! dus als je die verhoogt naar de 1.33 van de XT moet je die 625 wel kunnen halen :P Ik ben benieuwd naar de eerste nederlanders met deze kaarten. Mischien moet ik zelf maar ook mee gaan doen :P Mja k heb pas eind november weer genoeg geld :P Of ik moet me X850 XT PE verkopen. Uhmm lastige keuze :P

[Voor 34% gewijzigd door Astennu op 09-10-2005 12:24]

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Verkopen en Kopen die hap! :P

Geluidswolk

• Astennu
Ja he :D Ik zal em eens op een V&A zetten :P

The Source schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 08:51:
[...]

Ga er maar niet van uit dat elke kaart erg hoog geklokt kunnen worden. Yields van dat niveau zijn nooit hoog. Op dit moment heeft Asus ook een shortage op haar TOP kaart vanwege de lage yields van de GTX die die snelheid moeten halen. Daarbij is de vraag naar die TOP kaart erg klein, dus reken maar uit hoe weinig van die kaarten zo hoog boven de standaard klok kunnen komen.
Hmm, toch grappig dat bepaalde mensen hier dan anderen wijs proberen te maken dat bijna alle GTX'n TOP speeds kunnen halen omdat het zulke goede yields heeft. Leuk om het dan eens van de andere kant te horen. :)

• Astennu
CJ schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:07:
[...]

Hmm, toch grappig dat bepaalde mensen hier dan anderen wijs proberen te maken dat bijna alle GTX'n TOP speeds kunnen halen omdat het zulke goede yields heeft. Leuk om het dan eens van de andere kant te horen. :)
Kijk maar op xtreme. daar zijn mensen met meer volt GPU en H2o en komen niets verder dan 526 MHz op de core. Dus echt niet alle GTX kaarten gaan hard.

• Apple|IA
575 is niet slecht voor 1.08 volt !!!
Houdt er even rekening mee dat 575 de hoogste waarde is die hij kan instellen
in het CCC, het knopje gaat als het ware niet verder dan 575, wil niet zeggen dat hij
niet hoger kan klokken. Het is alleen ff wachten op een proggie waarmee je hogere
clocks kunt instellen op de X1K.

[Voor 5% gewijzigd door Apple|IA op 09-10-2005 16:31]

• TeAm-SvEn
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-02-2008
als ik een spel speel dan valt hij na 10 min uit en dan vool ik aan me videokaart (9800 pro) en dan is die super heet ligt het dan aan de videokaart of aan me koelers? want dan valt het beeld uit van me pc en start die opnieuw op (egt raar) iemand die oplossing heeft voor dit :D

• Apple|IA
Deze vraag hoort hier niet thuis, svp nieuw topic openen. ;)

@CJ, ik denk dat als je de topicnaam verandert in "Ati Nieuwsdiscussie Topic", dus nieuws en discussie aan elkaar, dat je dan af bent van vragen zoals bovenstaande. Het nu losstaande woord "discussie" zal tot in de eeuwigheid voor onduidelijkheid zorgen bij sommige mensen, da's ondertussen wel duidelijk. :)

[Voor 84% gewijzigd door Apple|IA op 09-10-2005 16:38]

• Astennu
Apple schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:03:
[...]

Houdt er even rekening mee dat 575 de hoogste waarde is die hij kan instellen
in het CCC, het knopje gaat als het ware niet verder dan 575, wil niet zeggen dat hij
niet hoger kan klokken. Het is alleen ff wachten op een proggie waarmee je hogere
clocks kunt instellen op de X1K.
Neeh idd dat had ik ook al gelezen er zit dus meer in !!!! Wat ik me dan afvraag wat was dat gerucht dan dat deze serie radeon's een slechte core zou hebben ?

• Astennu
Omg SnoGard.de heeft 3x XI800 XL op vooraad !!! :D

Uhmm eens kijken of we daar iets vandaan kunnen halen. Daar is i overigens wel duurder 449 tov de 400 hier. Zal wel over de eerste levering gaan denk ik.

Edit:

Hun versturen alleen binnen duitsland. Dan maar een andere oplossing vinden. Morgen ga ik meteen bellen of ik er ergens een vandaan kan halen.

[Voor 25% gewijzigd door Astennu op 09-10-2005 17:28]

• Dangerous1986
  • Laatst online: 14-12-2005

Dangerous1986

X1800XT :-)

Astennu schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:26:

Uhmm eens kijken of we daar iets vandaan kunnen halen. Daar is i overigens wel duurder 449 tov de 400 hier. Zal wel over de eerste levering gaan denk ik.

Edit:

Hun versturen alleen binnen duitsland. Dan maar een andere oplossing vinden. Morgen ga ik meteen bellen of ik er ergens een vandaan kan halen.
Volgens mij staat er toch binnen 3 dagen op voorraad. :?

AMD 3000+ @ 2.7GHz Soon >>> FX60 :) | DFI LanParty UT RDX200 CF | G.E.I.L One Serie 1GB | ATi Radeon X1800XT 512MB | Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB | 3DMark05 Score = 10108

• sjekneck
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01:30
Astennu schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:26:

Edit:

Vergeet niet dat bijna alle hardware in DL een stukje goedkoper te krijgen is als in Nederland, altijd al zo geweest helaas :(
Astennu schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:05:
[...]

Neeh idd dat had ik ook al gelezen er zit dus meer in !!!! Wat ik me dan afvraag wat was dat gerucht dan dat deze serie radeon's een slechte core zou hebben ?
Het verhaal deed de ronde dat ATi al sinds begin zomer R520s liet produceren die het softground probleem zouden hebben. Deze cores zouden niet veel verder dan 500Mhz willen. De vraag was of ATi inderdaad al met de productie was begonnen van deze 'softground cores' en die dan heeft gebruikt voor de X1800XL zodat men tenminste 1 X1800 product kon afleveren bij launch.

Nadat het softground probleem gefixed was, konden de nieuwere cores minimaal zo'n 160 Mhz hoger geklokt worden. Deze nieuwe cores zouden dan voornamelijk in de X1800XTs gebruikt worden, totdat de oude voorraad 'softground cores' opgebruikt was in de X1800XL, waarna dan ook de XL gebruik zou maken van de nieuwere versie.

De RV530 had hetzelfde probleem, maar ATi wilde eerst het probleem in de R520 oplossen voordat ze het probleem in de RV530 gingen fixen. Vandaar dat de RV530 pas eind November volop beschikbaar zal zijn.

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Als er dan nu al mensen zijn die hun XL ver kunnen krijgen dan heeft ATI waarschijnlijk niet zo heel veel rotte cores geproduceerd :)

Geluidswolk

• Astennu
Krizzie schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:09:
Als er dan nu al mensen zijn die hun XL ver kunnen krijgen dan heeft ATI waarschijnlijk niet zo heel veel rotte cores geproduceerd :)
Neeh idd ik vraag me dan echt af waar die blijven. Of gaan de XT's strax gewoon 750 lucht of zo ? WAnt op dit moment zijn echt de voltages die het doen. OF je kunt bij de XL's mischien niet verder ookal herhoog je het voltage ?

• Astennu
Dangerous1986 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:36:
[...]

Volgens mij staat er toch binnen 3 dagen op voorraad. :?
Ja my bad maar over 3 dagen is best snel. In NL zien we ze verlopig nog niet :'(. Ik ben toch een beetje heel erg bang voor dat softground probleem. Ik heb geen zin een kaart te kopen die dat heeft. Dus mischien de aanschaf maar uitstellen. En er voorlopig kom je niet verder dan 575-560 aangezien dat de max is van CCC. Makers van ATi Tools komen ATM ook niet verder met die voltage regulator. Het schijnt moeilijk te zijn die goed instelbaar te krijgen.

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ja en als het lukt sloop je de kaart 8)7

Geluidswolk

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CJ schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:50:
[...]
Nadat het softground probleem gefixed was, konden de nieuwere cores minimaal zo'n 160 Mhz hoger geklokt worden. Deze nieuwe cores zouden dan voornamelijk in de X1800XTs gebruikt worden, totdat de oude voorraad 'softground cores' opgebruikt was in de X1800XL, waarna dan ook de XL gebruik zou maken van de nieuwere versie.
Ik moet zeggen dat dat toch wel een tactische zet van ze was, ik dacht dat dat 'het beste uit een slechte situatie halen' heette, maar goed... een 'slechte situatie' is nogal subjectief begrip ;)

• shuogg
Mmmh als ik het zo lees worden de X1800XL's echte OC monsters, kaart zou wel eens een stuk aantrekkelijker kunnen zijn dan gedacht :).

• Bever!
  • Laatst online: 20:27

Bever!

Ondertitel

Astennu schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:16:
[...]

En er voorlopig kom je niet verder dan 575-560 aangezien dat de max is van CCC. Makers van ATi Tools komen ATM ook niet verder met die voltage regulator. Het schijnt moeilijk te zijn die goed instelbaar te krijgen.
omg man kaart is net uit, nog niet eens te koop. geef die mensen wat tijd om de software goed te krijgen.. 8)7

Signature

• Apple|IA
Astennu schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:16:
[...]
In NL zien we ze verlopig nog niet :'(. Ik ben toch een beetje heel erg bang voor dat softground probleem. Ik heb geen zin een kaart te kopen die dat heeft. Dus mischien de aanschaf maar uitstellen.
Lol, jij verandert volgens mij ieder uur een paar keer van mening. Is dat alleen bij videokaarten zo? :o

Hup, gewoon kopen die XL, als die niet overklokt terug met die kaart. :P Ik heb zelfs ooit een X800Pro geretourneerd omdat de hardmod naar XTPE niet wilde lukken. Een paar winkels verderop een andere gehaald en daar lukte het wel bij. :+

[Voor 18% gewijzigd door Apple|IA op 09-10-2005 19:46]

• Mr. Detonator
Apple schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:42:
[...]

Hup, gewoon kopen die XL, als die niet overklokt terug met die kaart. :P Ik heb zelfs ooit een X800Pro geretourneerd omdat de hardmod naar XTPE niet wilde lukken. :+
beetje zinloos dit...de kaart doet gewoon wat ie hoort te doen...

anders hoop ik dat je een kaart krijgt die een andere tweakert zojuist heeft teruggebracht

ik denk dat er straks enkele merken komen met de chip die niet te klokken is op hun pcb...

ook zullen er merken zijn die meteen de nieuwere core krijgen, en dus wél te klokken zijn...

alleen daar komt iedereen pas achter als er al een x-aantal van verkocht zijn.. :/ .

de xl's waarvan je nou de overklokresultaten ziet, zijn dus al de nieuwere cores....

en geloof maar niet dat ze die ''oude'' chips in de prullenbak gooien....die draaien immers gewoon op specs...die doen ze misschien wel voor een ''vriendenprijsje'' weg aan enkele fabrikanten

[Voor 45% gewijzigd door Mr. Detonator op 09-10-2005 19:53]

• Apple|IA
anders hoop ik dat je een kaart krijgt die een andere tweakert zojuist heeft teruggebracht
Dan gaat die ook weer terug, is nogal simpel. :)

• Mr. Detonator
Apple schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:47:
[...]

dan krijg je je vorige kaart weer (tenminste die zou ik je dan geven als ik winkelier was)

• Apple|IA
Mr. Detonator schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:50:
[...]

dan krijg je je vorige kaart weer (tenminste die zou ik je dan geven als ik winkelier was)
Kopen bij een winkel die een 'niet tevreden geld retour' garantie geeft voorkomt dit. Dus geld terug, geen andere kaart.
Ja, het is lullig maar van zulke mazen kan je als tweakert zijnde gebruik van maken.

[Voor 13% gewijzigd door Apple|IA op 09-10-2005 19:54]

• sjekneck
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01:30
Apple schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:47:
[...]

Hoop dat je later zelf een zaak krijgt en mensen je net zo behandelen als dat jij die shops nu behandeld, vind dit soort zaken echt niet door de beugel kunnen imo.

• Mr. Detonator
Apple schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:53:
[...]

Kopen bij een winkel die een 'niet tevreden geld retour' garantie geeft voorkomt dit. Dus geld terug, geen andere kaart.
toch ben ik 't niet met je eens...de kaart doet immers wat ie hoort te doen...je bent dan wel al 2x verzendkosten kwijt, want ik neem aan dat je online besteld ?....

het is gewoon je eigen werk om uit te zoeken wélke kaarten ongeveer te unlocken/klokken zijn > zoniet >jammer dan > kaart aanbieden via marktplaats oid....

[Voor 12% gewijzigd door Mr. Detonator op 09-10-2005 19:56]

• Apple|IA
sjek schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:53:
[...]

Hoop dat je later zelf een zaak krijgt en mensen je net zo behandelen als dat jij die shops nu behandeld, vind dit soort zaken echt niet door de beugel kunnen imo.
Ik zal je wat sterkers vertellen; ik ken mensen werkend in een hardwareshop die op deze manier zelf hun X800Pro@XTPE hardmod's uitzochten. ;)
Winkeliers zijn zelf ook geen lieverdjes, maar dat moet wel bekend zijn ondertussen.

En btw, wil jij niet het slachtoffer worden van een kaart die al is "uitgeprobeerd", accepteer enkel een gesealde doos.

[Voor 22% gewijzigd door Apple|IA op 09-10-2005 19:59]

• Mr. Detonator
Apple schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:56:
[...]

Ik zal je wat sterkers vertellen; ik ken mensen werkend in een hardwareshop die op deze manier zelf hun X800Pro@XTPE hardmod's uitzochten. ;)
.
ja...dat is nou het voordeel als je in een winkel werkt,,,,dus ?
Apple schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:56:
[...]

En btw, wil jij niet het slachtoffer worden van een kaart die al is "uitgeprobeerd", accepteer enkel een gesealde doos.
dus bij jou zit er geen éxtra doos omheen als je iets besteld....meesta videokaarten die ik heb besteld, zitten nog eens in een extra doos, met allemaal van dat schuim....en die mag je van de postbode niet openmaken om te kontroleren !

is wel weer behoorlijk offtopic allemaal

[Voor 51% gewijzigd door Mr. Detonator op 09-10-2005 20:01]

• Apple|IA
je bent dan wel al 2x verzendkosten kwijt, want ik neem aan dat je online besteld ?....
Nee, er zijn veel shops (de grotere) die zowiezo een niet tevreden geld retour garantie geven, online of niet.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee