Nou, je hebt eigenlijk twee methodes, allebei niet helemaal zonder risico:
1) Je start een game en laat een van je vrienden het spel joinen. Je geeft de items die je naar het andere char. wilt overhuizen aan je vriend. Je verlaat het spel en komt terug met het char. waar je de items naar toe wilt hebben en je krijgt de items terug van je maat.
Risico: Je moet je vriend wel kunnen vertrouwen, dat hij er niet met je godly items vandoor gaat. Ik had op gegeven moment een bijna perfect (198%ed, 6%ls) arreat's face, wilde ik voor mijn barbarian. Dus ik geef die aan maat van me, kom terug met barbarian. Zegt hij zo, hmm, eens kijken wat ik er bij charsi voor kan krijgen. Dus hij loopt naar Charsi, doet alsof hij verkoopt... nou, dan schrik je wel ff...

Hij zat me natuurlijk maar te fokken, maar er zijn mensen die er dus wel met je items vandoor gaan.
2) Je start een game (alleen) en zorgt dat deze minimaal 5 min. duurt. Je kan dan het item op de grond gooien en de game verlaten. Dan pak je het char. waar je het item voor wilt hebben en daarmee join je de game weer. Dan kun je het item pakken dat op de grond is blijven liggen.
Risico: als je internetverbinding niet stabiel genoeg is en de verbinding met battle.net gaat eruit, en je weet niet binnen een paar minuten die game weer te joinen, dan verdwijnt de game omdat er geen personen meer in aanwezig zijn. Zorg er trouwens voor dat je game passwordprotected is, want anders kan iedereen je game joinen en de items meenemen terwijl jij van char. wisselt.