Op vrijdag 09 november 2001 14:16 schreef K-Mile het volgende:
welke skills for pally werken goed samen?? ik ga nl met een vriend alletwee een pally starten, dus ik wouy ff weten welke aura's / combat skills en aura's van act II mercs goed samenwerken...
dus eigenlijk heb je 2 pally's en 2 act II mercs (tenzij jullie denken dat andere acts beter werken...)
please geen dit is beter, dit is beter maar gewoon een paar suggesties... thanx
Als pally heb je eigenlijk niet echt een merc nodig, althans dat vind ik. De meeste melee mercs gaan toch wel dood als je in hell rondloopt, dus daar heb je niets aan eigenlijk, en non-melee mercs (a1, a3) lopen dom als ze zijn ook vaak voor de voeten van monsters, en dan zijn ze ook dood. Als sorc heb ik een a5 merc, en die is nu lvl 84

die kan al redelijk tanken, en overleeft al behoorlijk veel in a5. Mijn barb heeft nu een nma2 mighty-merc op sleeptouw, maar die moet eerst nog flink levelen tot die het aankan.
Als pala zou je een a3 cold-merc kunnen doen, maar je kan ook zelf een punt op holy freeze doen (met +all ophogen), dat bespaart je flink in resurrect-kosten, aangezien die gasten ook veel doodgaan, je bent immers zelf melee, dus lopen zij ook veel gevaar.
Als jullie met zijn 2en alletwee een pally gaan maken zou ik voor de ene vengeance en fana maxen, en voor de ander vengeanvce en conviction. Je kan ook nog een paar (niet meer dan 3 of 4) punten doen op zeal, daar heb je zeker in de lagere levels genoeg aan, en holy shield is ook wel ok, ik zeal nu niet veel meer, maar dat heb ik wel veel gedaan. De punten die ik erop heb staan zijn dus ook zeker niet verspild. Op deze manier kan je goed samenwerken, maar ze zijn ook alletwee goed genoeg om solo te spelen.
Holy freeze is ook goed, maar dus ook niet teveel punten opzetten. vengeance en fana/conviction heb je ron lvl 50 wel alletwee vol denk ik, en dan kan je wat andere skills gaan opkrikken.
Resistance skills heb je niet nodig, alleen die salvation skill (50+ res all) kan soms handig zijn. redemption is ook leuk, maar met genoeg leech ga je die later ook niet meer gebruiken (ik zou er wel 1 putn op doen).
In de lagere levels kan je met might/conc (1 punt, pre-req.) genoeg damage doen, en vanaf 12 heb je zeal. charge moet je zelf weten, net als smite. Ik heb zelf naast fana ook holy shield EN smite gemaxed, doet 1000+ smite damage en stunt ruim 4 seconden, en dat werkt, maar het duurt wel lang tot je die vol hebt, zeker als je ook vengeance wil vullen. Ik ben lvl 85, en vengeance is niet max, wat suf is.
Holy shield vind ik echt een aanrader. Ik block 75%, en men raakt mij met 20% ofzo. schild geeft zo 2000+ armor, in totaal heb ik bijna 4000 armor. best goed voor een pala.