Op vrijdag 07 december 2001 08:45 schreef obsidian het volgende:
Maar ik ben gewend aan een barb, dus af en toe hand-to-hand combat met mijn sorc moet kunnen.

gaat ook prima

ik speel met sorc altijd tot einde van A1 met groot schild en een spiked club
maar tenzij je idioot veel in dex gaat stoppen, heb je op nm nog 5% kans to hit ofzo :0
(ow neem dit nou niet op als een hint om ook maar 1 punt in dex te stoppen

)
En welke spreuken kan je voor een sorc het beste ontwikkelen? Ik heb nu:
warmth lvl 15 (zo hoog? ja, zo hoog!

kom nog steeds elke keer mana te kort )
static field lvl 1
fijne skill. maar op lvl 1 moet je zo dicht bij staan dat het ibbelig word. let er ook op dat je in nm maar tot 25% health kan downen, en in hell zelfs maar 50%
blizzard lvl 4 (dacht ik, kan ook 5 zijn)
frozen orb lvl 4
kies 1 van die 2 en max die, tis nu al zonde van de puntjes..... , die 2 vullen elkaar amper aan, en geloof me je gaat toch een vuur of electra skill nodig hebben. persoonlijk vind ik fo gewoon de beste sorc skill, maar das persoonlijk.
cold mastery lvl 2
genoeg
tis niet zo'n handige masterie, want de meeste wezens hebben toch 0 resistance, of zijn imuun voor ijs
(en dan nog de pre-requirements natuurlijk)
dus iig fo of blizzard maxen. zoek voor je uitrusting spul met +mana of +life (helm met 1pruby en een 2psaphires werkt bv prima) of resistance. defense, fast cast rate zijn niet echt belangrijk (bijna alles is getimerd .....)
,en atack rating/speed,mana/lifesteal enzo zijn useless
ow btw ik weet niet of je hem vergeten bent, maar get teleport !!. onmisbaar wanneer de grond te heet onder je voeten word
wat een goede 2e skill is ben ik nog steeds niet echt achter
firewall doet idd ongeloofelijk veel damage, maar werkt alleen echt fijn tegen hele langzame. of stilstaande enemys (als je een goede tank hebt, lost dat het ook op

)
hydra's zijn leuk, maar daar moet je wel heel veel punten instoppen voor ze effectief worden.
moet chain-lightning nog eens gaan proberen, dat ziet er met de stats wel leuk uit ... (is ook niet getimerd)
ben nu met een fireball sorc bezig, gaat op normaal lekker, maar ik denk dat ze inc masteries toch wel ophouden rond eind nightmare
ow hoeveel heb je eigenlijk in str,vit en energy gestoken.
als op clvl 38 je met fo op 4 al door je mana heen raakt ?
ow en als laatste hint, denk ook eens aan het leaf runeword. als je een socketed stave met bv 2 to fo kunt vinden, en je douwt daar een tirral in, heb je meteen 6 to warmth
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d